Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zie het idd op tweakers staan, maar heb niks in mijn mail gezien. Alleen een paar maanden terug ontving ik al een brief dat mijn abo met 1,50 euro verhoogt ging worden. Dus vandaar dat ik mijn abo verlengt heb. Maar wordt het na een maand alsnog verhoogd xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Sterker nog, als je de briefkaart 'goed' leest maak je er uit op dat vanaf maand x het abonnement iedere maand verhoogd wordt met dat bedrag.. dat zou dus betekenen dat je iedere maand meer gaat betalen :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Zo.. heb nu ook eindelijk eens.
Menustructuur is ff wennen evenals de stroperige reactie.

waar k me t eerst aan stoorde, is dat ik het volume niet kan regelen op de box. :|
Doe dit al jaren zo met de Cisco box aangezien ik externe (pc 2.1)speakers gebruik, wat aanzienlijk beter klinkt dan de tweetertjes in de tv. (en nee, de tv heeft geen headphone aansluiting)

Dit kan dus serieus niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Wat ik me afvraag, is in de H3 update eindelijk de bug verholpen dat een opname stopt als je er in het zappen voorbijkomt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Was dat dan een bug? Is bij mij iig nog nooit voorgekomen en nu ook niet geintroduceerd iig :P

Overigens zijn ze nu bezig update H3.1 uit te rollen in het land. Brabant en Friesland zijn al over als het goed is:

https://www.chelloo.com/upc/index.php?board=55.0

Changelog: http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/software-update/

[ Voor 56% gewijzigd door Notna op 20-10-2014 13:04 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:01

ManiacsHouse

Scheisse!

Sinds paar dagen nav de prijsverhoging met een dikke korting per maand ook maar weer aan de horizon gegaan. Vergeleken met eerst is het ding wel beter geworden. Maaruh klopt het dat je met zoeken geen spatie kan toevoegen/gebruiken?
Zoek ik voor de kids 'peter pan' blijf ik steken bij 'peter' en mag ik van a-p naar beneden gaan klikken. Echt gestoord dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Kijk eens naar de release notes van de versie die ik boven je postte ;)

Daar gaat dus verandering in komen, even wachten :)
Gemakkelijker zoeken
De zoekfunctie in het hoofdmenu is er verbeterd, en u zoekt nu gemakkelijk met uw toetsenbord.

1.Er kan nu met max 3 woorden ipv 1 worden gezocht binnen [ZOEKEN].
2.Er kan worden gezocht binnen On Demand, Live TV kijken en Opnames. Verder werkt de [ENTER] toets op de afstandsbediening. Hiervoor moest er op [OK] worden gedrukt om te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S0epkip schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:14:
Een Power abonnement zonder Horizon-box, kan dat?

Ik zie al de optie voor "Internet op los modem" wat ik graag zou willen.

Kan ik dan ook nog de Horizon "inruilen" voor een CAM module? Of moet ik dan een extra CAM module bijbestellen en de Horizon Box links laten liggen?
Of moet ik Basis bestellen met los modem en dan upgraden naar Power?
Zoiets zou ik ook graag willen. Horizon inruilen voor een CI+ module, maar wel 120 Mbps internet houden via externe router. Al die extra functies van de Horizon (on demand, bestanden share etc.) gebruik ik toch niet. Netflix staat op m'n TV en voor de rest heb ik dan m'n mobile devices en een Apple TV.

Het enige wat ik dan zou missen is live TV pauzeren. Iets als begin gemist zou ik echt handig vinden, maar iets vanaf het begin kijken als je net te laat thuis bent kan nou net weer niet. Al met al wat mij betreft niet genoeg profijt om zo'n grote box te rechtvaardigen.

Maar dat kan dus niet. Het pakket met 120 Mbps internet kan niet i.c.m. een CI+ module. Je zit dus aan een Horizonbox vast als ik de helpdesk mag geloven. Je kunt wel voor 4 euro/m een CI+ als extra ontvanger krijgen. Maar dat lijkt me niet echt een oplossing. Iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Notna schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:01:
Was dat dan een bug? Is bij mij iig nog nooit voorgekomen en nu ook niet geintroduceerd iig :P
meesje in "[UPC Horizon] Ervaring en discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:11:
Net ook heel blij de Horizon aangesloten, om daarna te merken dat vaak het beeld groen wordt en daarna alle kleuren van het beeld verziekt zijn :(

Schijnt een probleem te zijn met bepaald model Philips TV's. Kom je dan nu pas achter..
Ik heb nog steeds de 42PFL8404H op de slaapkamer. Weet iemand of bovenstaand probleem is opgelost? Kwam voor bij meerdere TV toestellen en werd geweid aan een handshake / HDCP probleem. Ben benieuwd of dat ooit is opgelost of dat UPC er maar vanuit ging dat die "kleine" groep maar gewoon een nieuwe TV moest kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Het heeft 2 jaartjes geduurd, maar eindelijk werkt de "favorieten" instelling in de horizon box sinds de laatste update zoals die hoort te werken...

Eindelijk kan je je eigen zenders instellen op de plek waarop je wilt en met het nummer dat je wilt. Voorheen kon je wel favorieten instellen, maar was het een mysterie hoe je erop kon komen en behielden die zenders hun eigen nummering. De-facto had je eigenlijk geen bruikbare favorietenlijst, omdat je nooit wist of je nu in de favorieten lijst zat of in de gewone lijst.

Nu heb je een favorietenmodus, waarin je alleen door die lijst blijft en ook de nummering is aangepast aan de plek in die lijst.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kijk, daar ga ik vanavond eens naar kijken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is het volgende mogelijk:
Ik heb een horizon box en het cisco modem, horizon is via wifi verbonden met het modem; nu wil ik een mediaspeler in het netwerk plaatsen, kan dat door deze aan te sluiten op de ethernet aansluiting van de horizon doos?
Ik kan het niet testen, omdat ik de mediaspeler nog niet heb.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Executor16 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:34:
[...]

Ik heb nog steeds de 42PFL8404H op de slaapkamer. Weet iemand of bovenstaand probleem is opgelost? Kwam voor bij meerdere TV toestellen en werd geweid aan een handshake / HDCP probleem. Ben benieuwd of dat ooit is opgelost of dat UPC er maar vanuit ging dat die "kleine" groep maar gewoon een nieuwe TV moest kopen.
Wij hadden inderdaad hetzelfde probleem met onze Philips PFL9732D/10.

Er zou een update door Philips uitgebracht worden, maar die heb ik nooit kunnen vinden. UPC kwam verder enkel met het trieste advies 'sluit dan maar via scart aan'.

Heb toen wat zitten zoeken en heb een oplossing gevonden; deze specifieke hdmi-splitter:

http://www.allekabels.nl/...HDMI-SPLITTER-MET-3D.html

Deze splitter zal wel niet geheel legaal zijn, gezien hij de HDCP-beveiliging omzeilt.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Voor het eind van het jaar gaat onze horizonbox in de witte doos met antwoordnummer.
We kijken nauwelijks tv, de box is niet snel, de bediening traag en het standby verbruik om te huilen anno 2014. Ik heb hem vanaf het begin gehad (eerste batch met ge"interesseerden) en maar langzaam beter zien worden.
Met een maandrekening van rond de 90 euro ( 3 in 1 pakket, belkosten rond de 10/15e) heb ik de telefoon gepakt en na een goed gesprek zit ik nu op 47,50 voor 120/20 met telefoon en het standaard kabelpakket. (vaste lijn is alleen om ons vaste nummer nog te houden).
Als ik alleen internet had kunnen afnemen had ik dat gedaan maar dat kan natuurlijk niet met een kabel aansluiting ;-)

• Manke
  • Niet online
Jammer dat ze die oude box niet meer geven, die was veel lichter en beter, die horizon box zou een smart apparaat moeten zijn, maar ze hebben hem helemaal dumbed down door wat amateurs.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Manke schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:31:
Jammer dat ze die oude box niet meer geven, die was veel lichter en beter, die horizon box zou een smart apparaat moeten zijn, maar ze hebben hem helemaal dumbed down door wat amateurs.
Op welke 'oude box' doel jij? De Pace HD 7111 mediabox (zonder opname mogelijke) wordt nog steeds geleverd bij het Basis 2-1 of 3-1 pakket.

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 27-11-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_WRX
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-04-2021
Sinds gisteren een Horizonbox, hiervoor had ik een normale mediabox.

Vraagje over de programma informatie.

Als je tijdens het TV kijken bij de normale mediabox op "Ok" drukte, kreeg je programma informatie, en kon je vervolgens op CH +/- drukken om van de andere zenders de programma informatie te lezen zonder dat je werkelijk van zender veranderd.

Deze functie krijg ik bij de Horizonbox niet gevonden......

Vond het wel makkelijk om snel door de gids te bladeren, de mediaboxen zijn toch al zo traag. De horizonbox is trouwens nog trager, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_WRX schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:46:
[.]

Als je tijdens het TV kijken bij de normale mediabox op "Ok" drukte, kreeg je programma informatie, en kon je vervolgens op CH +/- drukken om van de andere zenders de programma informatie te lezen zonder dat je werkelijk van zender veranderd.

Deze functie krijg ik bij de Horizonbox niet gevonden......

[..]
Zelf ook weer terug naar de Horizon na een jaar de Cisco Box te hebben gehad, en ik mis die functie ook. Of ik heb m net zoals jij nog niet gevonden..

Opgelost door een favorietenlijst te maken Dan kan je tvgids drukken op de ab en krijg je de lijst met programma's van je favorieten te zien. Dat is in principe hetzelfde als bij de 'oude' box ok te drukken en dan ch up/down

Verder ben ik wel blij met de Horizon vanwege de upscaling naar 1080P. Beeld is beduidend beter dan op de oude box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Een korte vraag, ik overweeg UPC te nemen, nu heb ik nog een oude aansluiting in mijn woonkamer met zo een plat kasje waar vroeger direct de tv dan wel radio kabel inging, kan ik daar direct de Horizon box op aansluiten? Ik heb even de handleiding beken, en daar staat wel zo een aansluiting, maar wel dat het de meterkast betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@raptorix

Je kan door een monteur gratis een nieuw AOP (beter geschikt voor de huidige frequenties) laten plaatsen. Bij de één zit het AOP in de meterkast, bij de ander in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
CreativeS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:53:
@raptorix

Je kan door een monteur gratis een nieuw AOP (beter geschikt voor de huidige frequenties) laten plaatsen. Bij de één zit het AOP in de meterkast, bij de ander in de woonkamer.
Thx, ik zal eens kijken of ik iets in de meterkast kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
raptorix schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:09:
[...]

Thx, ik zal eens kijken of ik iets in de meterkast kan zien.
Bij oude huizen (voor +/- 1985) zit de aansluiting in de woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
mad-dog schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:36:
[...]

Bij oude huizen (voor +/- 1985) zit de aansluiting in de woonkamer
1905 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Dan kun je in de meterkast gaan zoeken tot je een ons weegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
mad-dog schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:38:
[...]

Dan kun je in de meterkast gaan zoeken tot je een ons weegt :+
Ik heb hem laatst uitgestoft, en zag al niets ;)
Het was voor mij even praktisch om te weten omdat ik mijn woning verbouwd heb en rekening moet houden waar ik mijn bank wil plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
raptorix schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:40:
[...]

Ik heb hem laatst uitgestoft, en zag al niets ;)
Het was voor mij even praktisch om te weten omdat ik mijn woning verbouwd heb en rekening moet houden waar ik mijn bank wil plaatsen ;)
Maakt op zich weinig uit, zolang je een goede coax-kabel plaatst kan je best een aantal meter overbruggen

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 16-12-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Of je verplaatst het AOP gewoon lekker zelf naar de meterkast. Hier ook gedaan en werkt prima :P

(Officieel mag je dat niet zelf doen overigens, maar het laten doen is al snel 150 tot 200 euro :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Notna schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:46:
Of je verplaatst het AOP gewoon lekker zelf naar de meterkast. Hier ook gedaan en werkt prima :P

(Officieel mag je dat niet zelf doen overigens, maar het laten doen is al snel 150 tot 200 euro :') )
Wat zou daar het voordeel van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dat je modem, router en alle andere netwerk of TV gerelateerde meuk niet in je huiskamer uitkomt.

Ik heb alles van de NAS tot mijn patchpanel en versterkers in de meterkast staan. Scheelt een hoop troep ( en de rest van het huis wand outlets gegeven zodat je alleen maar een kabel hoeft in te pluggen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Notna schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:00:
Dat je modem, router en alle andere netwerk of TV gerelateerde meuk niet in je huiskamer uitkomt.

Ik heb alles van de NAS tot mijn patchpanel en versterkers in de meterkast staan. Scheelt een hoop troep ( en de rest van het huis wand outlets gegeven zodat je alleen maar een kabel hoeft in te pluggen :) )
Ah dat wel, alleen woon ik in een appartementen blok en zit mijn meterkast dus buiten mijn "huis" kortom dat geeft nog best wel wat gedoe om dat daar te krijgen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dan is het idd een ander verhaal. Ik heb een tussenwoning dus kan lekker onder de grond als het moet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 16-12-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Hebben mensen met een nieuwe/recente UPC horizon box ook nog last van het lawaai wat die maakt? De mijne is uit het aller eerste begin en lijkt op te stijgen wanneer het geluid van de tv uit staat. Het lijkt wel een oude PC van 10 jaar geleden!

Mijn vraag dus, is dit minder bij mensen die de box pas een half jaar hebben? En heeft het nut UPC te bellen voor een nieuwe? (Ben nl best wel tevreden over de rest van de box, zelfs het netwerk werkt prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

De airflow van de box is suboptimaal. Zuig of blaas de fan aan de ondekant even uit en zet de pootjes op een paar blokjes hout. De pootjes van de Horizon zelf zijn te laag gemaakt waardoor de warme lucht niet of amper weg kan.

Heb ik ook gedaan en de Horizon wordt nooit meer warm waar dit het eerst wel werd. Ook geen last van vastlopers meer sinds ik dat gedaan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,

Ik had voor mijn moeder bij UPC een compleet pakket besteld inclusief de Horizon box.

Een monteur zou de boel wel even aan komen sluiten.

Toen ik mijn moeder bezocht viel me op dat het beeld erg veel ruis had wat erg vreemd is voor een digitaal HD kanaal.

Toen ik keek bleek dat de monteur mijn moeders Horizon Box had aangesloten op haar FULL HD TV met een scart kabel.

Een kabel die in 1970 is ontworpen wordt door die monteur gebruikt om een HD box in 2015 aan te sluiten.

Gelukkig vond ik in de doos nog een HDMI kabel en heb ik die scart kabel snel vervangen en nu is het beeld prima.

Maar WTF?

Dat is dan de professionele service die je krijgt van UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, als het goed is krijgen ze een mail waarin wordt gevraagd hoe de service/installatie is verlopen. Een enquete. Lijkt mij de uitkomst nu al duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Notna schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:40:
De airflow van de box is suboptimaal. Zuig of blaas de fan aan de ondekant even uit en zet de pootjes op een paar blokjes hout. De pootjes van de Horizon zelf zijn te laag gemaakt waardoor de warme lucht niet of amper weg kan.

Heb ik ook gedaan en de Horizon wordt nooit meer warm waar dit het eerst wel werd. Ook geen last van vastlopers meer sinds ik dat gedaan heb :)
+3 Dit heb ik inderdaad ook gedaan. 1 keer per maand even de stofzuiger de langs en geen gedoe meer.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 15:09
Horizon Experts,

Ik ben sinds gisteren ook in bezit van deze box.
Hebben jullie al uitgevonden hoe je je media kan afspelen + ondertiteling via een dlna sever zoals
Plex, PMS etc? Zowel Plex(mijn favo) als PMS laten mij geen ondertiteling (ingebakken en los) zien
als ik deze afspeel via de horizon box. Ook is deze niet te selecteren als ik op "OK" druk (er is dan geen optie ondertiteling). dit werkt wel perfect via mijn ChromeCast overgens.

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door lakigucci op 18-01-2015 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang dat dat een niet te verhelpen probleem is met de Horizon. DLNA loopt niet lekker met subs. Zowel intern als extern. Met een mediaspeler ben je van dat gezeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 22:59
Ik zit te twijfelen of ik een horizonbox ga gebruiken met of zonder los modem. Dit ivm het hoge energieverbruik.

1: als ik het internet gedeeltegedeelte (wifi) uitzet op de horizonbox dan neem ik aan datdat deze dan minder verbuikt (tijdens tv kijken) dan de 56watt. Hoeveel verbruikt hij dan ongeveer?

2: als ik een los modem met wifi van upc gebruik samen met de horizonboxhorizonbox (met internet en wifi uit), wat mis ik dan in functionaliteit op de horizonbox. Werkt my prime, uitzending gemist, tv guide enz nog wel?

3: we kijken denk ik 7uurtjes tv en nemen dan waarschijnlijk nog gebruik van 1uur opnemen per dag. Wat zou het beste zijn qwa energie verbruik. Horizonbox in laag stand 1watt met wifi uit en internet uit, samen met modem loslos. Of alleen horizonbox in middelstand 27,5watt. Ik wil dit graag weten ivm het erg hoge verbuik van deze box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
meneer deff schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:37:
Ik zit te twijfelen of ik een horizonbox ga gebruiken met of zonder los modem. Dit ivm het hoge energieverbruik.

1: als ik het internet gedeeltegedeelte (wifi) uitzet op de horizonbox dan neem ik aan datdat deze dan minder verbuikt (tijdens tv kijken) dan de 56watt. Hoeveel verbruikt hij dan ongeveer?

2: als ik een los modem met wifi van upc gebruik samen met de horizonboxhorizonbox (met internet en wifi uit), wat mis ik dan in functionaliteit op de horizonbox. Werkt my prime, uitzending gemist, tv guide enz nog wel?

3: we kijken denk ik 7uurtjes tv en nemen dan waarschijnlijk nog gebruik van 1uur opnemen per dag. Wat zou het beste zijn qwa energie verbruik. Horizonbox in laag stand 1watt met wifi uit en internet uit, samen met modem loslos. Of alleen horizonbox in middelstand 27,5watt. Ik wil dit graag weten ivm het erg hoge verbuik van deze box.
Waar je je al niet druk over kan maken, haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
meneer deff schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:37:

Ik zie eigenlijk nu pas dat ze de opties hebben aangepast :p Beschrijving van de standen staan hier: http://community.upc.nl/p...51f?commentId=24818#24818.
Volgens mij werkt alles gewoon, ik heb een losse modem en ik ben nog nooit iets tegen gekomen wat niet werkt vanwege deze splitsing.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Hallo,

Internet en TV van UPC binnen, alles aangesloten.
Internet werkt, maar als ik de horizon box aansluit krijg ik de melding
Uw tv-toestel kan niet omgaan met de aanwezige kopieerbeveiliging
Iemand suggesties?

Upc klantenservice zegt dat het aan de TV ligt, maar tenzij UPC het vergoed ga ik geen nieuwe tv kopen :/

Via scart werkt het *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Djesse8999 op 02-02-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Tja dat is geen oplossing natuurlijk. Een horizonbox met hd zenders wil je gewoon via HDMI aansluiten. Welke tv heb je?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Djesse8999 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:25:
Hallo,

Internet en TV van UPC binnen, alles aangesloten.
Internet werkt, maar als ik de horizon box aansluit krijg ik de melding
[...]

Iemand suggesties?

Upc klantenservice zegt dat het aan de TV ligt, maar tenzij UPC het vergoed ga ik geen nieuwe tv kopen :/

Via scart werkt het *O*
Ga naar chelloo.com, maak een account aan en stuur een bericht naar 1 van de webcare medewerkers. Dan krijg je een stuk meer gedaan dan met die idiots aan de telefoon :)

Of twitter/Facebook: daar zit hetzelfde team achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

renzo4000 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:23:
Tja dat is geen oplossing natuurlijk. Een horizonbox met hd zenders wil je gewoon via HDMI aansluiten. Welke tv heb je?
Phillips 32PFL9632D/10

Ze zeggen dat het met een active HDMI splitter kan worden opgelost, dat maar eens proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik werd van het het internet-upc-draadje doorverwezen naar deze, dus me nu aub niet doorverwijzen naar het Android subforum....

Ik heb een Nexus 5 telefoon, met hierop android 5.
Deze versie is niet compatible met de horizon app. Heeft iemand workarounds?

Je kunt de app dus wel installeren en je kunt inloggen, maar je kunt geen tv-zender bekijken.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Quacka schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:22:
Ik werd van het het internet-upc-draadje doorverwezen naar deze, dus me nu aub niet doorverwijzen naar het Android subforum....

Je kunt de app dus wel installeren en je kunt inloggen, maar je kunt geen tv-zender bekijken.
Een andere telefoon gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:24
Djesse8999 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:59:
[...]

Phillips 32PFL9632D/10

Ze zeggen dat het met een active HDMI splitter kan worden opgelost, dat maar eens proberen dus.
Beetje vaag. Dit is een HD ready (1368 x 768) TV uit 2009 zo te zien met 3 x HDMI 1.3 inputs. Waarschijnlijk omdat ie uit het pre-HD tijdperk komt, dus geen full HD doet, zit er op de HDMI inputs geen HDCP.

Waarom het dan met een splitter/repeater dan wel werkt, vind ik een beetje vaag. De handshake vind nog steeds plaats tussen sink (= TV) en seed (Horizon box), de splitter werkt als repeater (copieert de info van de TV).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Horizon werkt bij mij perfect op een 10 jaar oude HD ready Plasma met 1 HDMI ingang. HDCP gezeur heb ik alleen als ik de Horizon via een switch laat gaan, dan krijg ik nu en dan een HDCP melding. Hoe dan ook, een TV uit 2009 moet dat zeker goed aankunnen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kwestie van geduld hebben. Zowel in de Store als op de aangegeven website van UPC wordt gemeld dat Lollipop nog niet ondersteund.
*Important** The app is compatible with most Android devices running OS 4.0.3 or above. Streaming video does not yet work on devices with Android 5 lollipop. We are working on a fix for this. The app does not fully work (no streaming) on rooted devices.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 03-02-2015 12:43 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

loekf2 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:42:
[...]

Beetje vaag. Dit is een HD ready (1368 x 768) TV uit 2009 zo te zien met 3 x HDMI 1.3 inputs. Waarschijnlijk omdat ie uit het pre-HD tijdperk komt, dus geen full HD doet, zit er op de HDMI inputs geen HDCP.

Waarom het dan met een splitter/repeater dan wel werkt, vind ik een beetje vaag. De handshake vind nog steeds plaats tussen sink (= TV) en seed (Horizon box), de splitter werkt als repeater (copieert de info van de TV).
Tv is gewoon 1920x1080 hoor, tja UPC zegt dat het met een hdmi splitter kan worden opelost dus ik neem aan dat het dan wel werkt.
Splitter is actve dus zit wss wel iets met het signaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
Djesse8999 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:47:
[...]

Tv is gewoon 1920x1080 hoor, tja UPC zegt dat het met een hdmi splitter kan worden opelost dus ik neem aan dat het dan wel werkt.
Splitter is actve dus zit wss wel iets met het signaal doen.
Volgens Philips geen Full-HD:
http://download.p4c.phili...pfl9632d_10_pss_nldnl.pdf

Heb je al wel de laatste firmware erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

wezep schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:06:
[...]

Volgens Philips geen Full-HD:
http://download.p4c.phili...pfl9632d_10_pss_nldnl.pdf

Heb je al wel de laatste firmware erop staan?
Volgens mijn laptop is het wel gewoon een full hd scherm :/

Laatste firmware erop gezet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
2 weken terug de klantenservice gebeld om voor mijn schoonvader een extra mediabox te bestellen. Omdat hij geen Horizon heeft werd er uiteraard aangeboden om over te stappen die kant op. Mijn schoonvader heeft verder geen behoefte aan opnemen van programma's, my prime, of een van de andere functionaliteiten die Horizon biedt ten opzichte van de simpele box. En omdat ik er heen mag als het niet werkt was het redelijk simpel: we blijven bij de oude simpele box.

Tijdens het gesprek gaf ik aan de Horizon niet volwassen genoeg te vinden om hem met een gerust hart bij mijn schoonvader neer te zetten zonder het risico te lopen dat er elke week wel iets zou zijn waarover hij zou bellen. Met name van die kleine storingen als vastlopers, gegevens die missen in de gids et cetera. De medewerker was van mening dat mijn ervaringen niet klopten met de "normale ervaring" en hij was van mening dat ik even met een technische medewerker zou moeten overleggen. Deze technische medewerker zag echter niet in wat ze nog konden doen nadat de AOP, alle kabels en aansluitingen, splitters en Horizon al een keer vervangen waren. Enige wat hij kon doen was 2 weken lang een stukje logging aanzetten om te zien of er wellicht dipjes waren in de verbinding. Om dat eens te testen maar eens bijgehouden wat ik allemaal merk. Kom ik in 9 dagen op 6 punten uit. Opnames die stoppen, vastlopers et cetera. Straks maar eens bellen om te vragen of de logging aan hun kant wat opgeleverd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Ook hier... Nexus 9 gekocht , geen horizon go meer...
Schiet niet echt op met UPC. Eerst twee eeuwen nodig om uberhaupt en Android app te maken en dan met en nieuwe versie weer gaan lopen slakken....

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAMF schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:24:
[...]

Ook hier... Nexus 9 gekocht , geen horizon go meer...
Schiet niet echt op met UPC. Eerst twee eeuwen nodig om uberhaupt en Android app te maken en dan met en nieuwe versie weer gaan lopen slakken....
Je zou ook kunnen stellen dat het prutswerk is om een android versie uit te brengen waar nog niet alle apps op kunnen draaien. Je veranderd dus iets aan het OS en vervolgens moeten de Dev's in een spagaat om hun software aan te passen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 22:13
kipusoep schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:29:
[...]

Waar je je al niet druk over kan maken, haha :+
Scheelt 40 euro per jaar tussen midden en laag.
Laag en hoog rond de 80.

Vrij belachelijk.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
matthijst schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:04:
[...]

Scheelt 40 euro per jaar tussen midden en laag.
Laag en hoog rond de 80.

Vrij belachelijk.
Ronduit belachelijk inderdaad...

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
kipusoep schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:04:
[...]

Ronduit belachelijk inderdaad...

:O
Jaja, heel stoer. Je geeft niks om geld.
Het gaat hier om het principe: dat ding kost per jaar bijkant meer aan stroom dan het hele kastje kost om te kopen 8)7

Waarom niet gewoon <1W in standby?
Ja, dat kan wel, alleen neemt hij dan niet meer op |:(

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 16-02-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
matthijst schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:08:
[...]

Jaja, heel stoer. Je geeft niks om geld.
Het gaat hier om het principe: dat ding kost per jaar bijkant meer aan stroom dan het hele kastje kost om te kopen 8)7

Waarom niet gewoon <1W in standby?
Ja, dat kan wel, alleen neemt hij dan niet meer op |:(
Wat heeft iemand z'n "stoerheid" hier mee te maken? Ik uit gewoon mijn mening m.b.t. het zeuren over energieverbruik; alsof dat het grootste issue is van de Horizon momenteel :F

Je moet gewoon keuzes maken; wil je meer functionaliteit dan is de consequentie dat er een hoger energieverbruik zal zijn. Get over it... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah, dat werd uit die 3 woorden replies niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 01:24:
[...]

Je zou ook kunnen stellen dat het prutswerk is om een android versie uit te brengen waar nog niet alle apps op kunnen draaien. Je veranderd dus iets aan het OS en vervolgens moeten de Dev's in een spagaat om hun software aan te passen....
OS is leidend.. Weet niet hoe dat exact in zijn werk gaat, maar van Android 5 zullen toch ook wel vroege builds voor app development komen..

NOS heeft het wel voor elkaar, Ziggo (!?) ook... Denk dat UPC afwacht tot alle Ziggo is, en dan gewoon die app gaat voeren.
Dat Android bij UPC geen prioriteit heeft was al eerder duidelijk.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Djesse8999 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:11:
[...]

Volgens mijn laptop is het wel gewoon een full hd scherm :/

Laatste firmware erop gezet inderdaad.
Je laptop kan het zien omdat je tv gewoon het 1080i/p signal kan verwerken, maar je scherm zelf zal dit downscalen naar hd ready.

Je pc geeft dit dus aan omdat je tv dit doorgeeft aan je pc(via EDID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Het werkt, al dan wel met scart aangesloten, kijk zelf bijna geen TV en mijn ouders vinden het niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijafa
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-01 16:54
Beste allemaal, sinds januari horizon box (alles in 1 extra power) nav aanbieding om bestaand abonnement op te waarderen. Regelmatig krijg ik een zwart scherm met melding 'niet-ondersteund videoformaat' veel telefoontjes en monteur hebben het niet verholpen. Wat is uitgeprobeerd: 1080p / 1080i / 720p, RGB en de twee andere mogelijkheden (waarom weet ik niet aangezien dit kleur betreft). Soms ineens werkt het weer, dan tijdens kijken zwart. Tv is Philips 42PFL9803H/10 (staat niet op probleemlijst dacht ik). Verschillende HDMI kabels en ingangen geprobeerd. Bluerayspeler en acryan werken wel. Wie heeft raad?

Ps zou een av receiver ertussen zetten helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig of Horizon inmiddels een beetje uit de kinderschoenen is en of het de upgrade waard is vanaf de oude mediabox. Ik heb inmiddels een nieuwe mediabox gekregen om een aantal kleine probleempjes op te lossen(audio die niet synchroon loopt, on demand die auto opstart etc) en de problemen blijven aanhouden. Ik zit dus sterk te twijfelen of ik terugwil maar Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:13
er is een extra mediabox beschikbaar
https://chelloo.com/forum...8.msg735033;topicseen#new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
We willen hier thuis graag van ons tv-toestel af. We kijken namelijk erg weinig tv, en wat we al kijken nemen we standaard op voor een later, voor ons geschikt tijdstip. Zodoende neemt de tv een veel te prominente plek in in onze woonkamer. We hebben daarnaast een laptop met een groot genoeg scherm voor onze doeleinden.

Wat we graag zouden willen: de tv weg, en alles met de laptop doen. Dus: programma opnemen en (later) bekijken.

De vraag is dus of dit kan. Voor zover wij weten, kun je via horizon.tv live tv kijken en programma's opnemen, maar om deze te bekijken moet er een tv-toestel aan de horizonbox verbonden zijn.

Zien we iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Dat kan niet, de mediabox neemt het op en je kunt niet streamen naar je laptop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Valt er misschien bedraad nog wat te rommelen? De laptop als een soort tv op de box aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Upquark schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:22:
Wat we graag zouden willen: de tv weg, en alles met de laptop doen. Dus: programma opnemen en (later) bekijken.

De vraag is dus of dit kan. Voor zover wij weten, kun je via horizon.tv live tv kijken en programma's opnemen, maar om deze te bekijken moet er een tv-toestel aan de horizonbox verbonden zijn.
Qua Horizon.tv app kun je niet programma's terugkijken die je zelf hebt opgenomen.

Echter het is wel zo dat je (afhankelijk van Starter of Royaal pakket) je momenteel tot 2 of 10 dagen terug kunt kijken van NPO 1,2,3. Vanaf 1 april kun je bij het Starter en Royaal pakket (met of zonder Horizon) via de mediabox (Pace HD, Horizon) of via de Horizon Go app gratis tot 7 dagen terugkijken van NPO en SBS groep (waar ze ook rechten voor hebben om op uitzending gemist aan te bieden dus veelal Nederlands materiaal).

"Met NPO Gemist kijkt u programma's langer terug. De terugkijktijd wordt 7 dagen Net5, SBS6, Veronica en SBS9 Gemist (KIJK) kunt u kosteloos terugkijken. Series en voorpremières blijven betaald."
bron (tab Wijzigingen in uw abonnement > Wijzigingen in uw televisie abonnement)

Wat voor programma's en van welke zenders nemen jullie nu zoal op? UK/US films/series wordt legaal lastig wat betreft uitzending gemist. Voor actualiteiten, docu e.d. kun je prima via Uitzending gemist dit volgen ook d.m.v. laptop via Horizon.tv, RTLXL.nl, Kijk.nl e.d (of via de Horizon Go app op tablet/smartphone en/of NPO app, RTLXL, Kijk e.d). Overigens binnen welke termijn wil je meestal iets terugkijken? Mogelijk is die 7 dagen van UPC dan te krap echter omdat je toch op een laptop gaat kijken is een (met reclame) versie van de NPO,RTLXL en Kijk voor een groot deel van de Nederlands populairste zenders een aardig alternatief en die gaan vaak jaren terug.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 04-03-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Eigenlijk alleen Studio Sport (schaatsen) en Wie is de mol. Van WidM wist ik dat dit via npo.nl is terug te kijken, maar, en dat is nieuw voor mij, Studio Sport dus ook! Weer wat geleerd.

Enige dat ik dan nog zou missen is 'chase play'; we zullen nu wel moeten wachten tot de programma's op de website staan. Zoiets als Begin Gemist van KPN (http://www.kpn.com/prive/...tieve-tv/begin-gemist.htm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Upquark schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:58:
Eigenlijk alleen Studio Sport (schaatsen) en Wie is de mol. Van WidM wist ik dat dit via npo.nl is terug te kijken, maar, en dat is nieuw voor mij, Studio Sport dus ook! Weer wat geleerd.

Enige dat ik dan nog zou missen is 'chase play'; we zullen nu wel moeten wachten tot de programma's op de website staan. Zoiets als Begin Gemist van KPN (http://www.kpn.com/prive/...tieve-tv/begin-gemist.htm).
Studio Sport staat er sowieso tussen in de NPO app en op de NPO.nl site. Probeer het zelf maar.

Een begin gemist optie ontbreekt nog inderdaad in de Horizon Go app en Horizon.tv website. Dat zou ook nog een mooie toevoeging zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Bedankt voor je reacties.

We hebben net ook nog eens 'ontdekt' dat NPO 1, 2 en 3 gewoon live op internet te zien zijn (alweer via NPO.nl).

Ik ben er al wel uit denk ik: televisie-abonnement gaat, samen met de vaste telefonie, de deur uit. Gelijk een mooie besparing: van alles-in-1-pakket à 62,95 naar 120 Mbit internet à 45,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Werkt hdmi-cec al met de horizon doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Twee dagen terug een monteur over de vloer gehad. Wij bleven problemen houden met onze box en na grondig testen bleek de kabel die de vorige monteur tussen muur --> Horizon box had gelegd ruk te zijn.

Na veel testen bleek de hoge frequentie (waar HD zenders zoals Animal Planet op vaart) te worden gestoord in de kabel. Er zat een breuk. Uiteindelijk is meneer naar zijn bus gelopen, haalde een rol kabel en legde een nieuwe. Allemaal leuk maar de oude kabel was nog geen 5 maanden uit, UPC gecertiviceert zoals de verkoper destijds vermelde.. en dan nog dit geouwehoer..

Beetje zonde van het geld zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zojuist een Horizon Mini aangesloten.

En zoals altijd werkt het met UPC weer gewoon niet in één keer goed. De mediaboxen zouden niet op hetzelfde netwerk zijn aangesloten :? (foutcode 1203). Iemand dat ook gehad of ben ik de eerste hier die er een heeft? Via MoCa werkt het wel gewoon, maar vraag mij af of het niet allemaal sneller kan als het via UTP gaat.. deze box is namelijk nóg trager dan de normale Horizon ( :') ).

Verder wel aangenaam verrast dat je met de mini ook gewoon kan pauzeren en terugspoelen.. Had dat niet verwacht want er zit geen schijf in voor zover ik weet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Manke schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:46:
Werkt hdmi-cec al met de horizon doos?
Nee en zal niet gaan werken ook, intel ce42xx soc die erin zit ondersteund het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door devil-strike op 13-03-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Glashelder schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:05:
Verder wel aangenaam verrast dat je met de mini ook gewoon kan pauzeren en terugspoelen.. Had dat niet verwacht want er zit geen schijf in voor zover ik weet.
Dan heb je toch een verbinding met de andere box. Daar speelt de mini nl. vanaf.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
devil-strike schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:41:
[...]

Nee en zal niet gaan werken ook, intel ce42xx soc die erin zit ondersteund het niet.
Ah oke. Maar waarom werkt het wel met Samsung tv's? Of gaat dat niet via cec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Manke schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:43:
[...]

Hoe bedoel je? horizon zal je niet kunnen bedienen hoor via cec, meschien dat je AB van je tv reageert op de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik ga in mijn nieuwe appartement een tweetal TV stopcontacten verplaatsen, wat dus betekent dat ik wat coax kabels mag gaan trekken. Ik wil het gelijk goed doen, en gebruik maken van de best mogelijke kabel, feitelijk Hirschmann dus.

Ik kan kiezen uit KOKA799, voor €65 per rol, of KOKA9TS, voor €75 per rol. Voor zover ik kan zien is de laatste "4G-proof" en drievoudig afgeschermd ipv 2 voudig. Heb ik dat nodig? Ik denk dat het gaat om iets van 15 meter maximaal, van de meterkast naar de wandcontactdoos. In de meterkast komt dan de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Goed afgeschermde kabels zijn idd aanteraden, dus zou ik gaan voor de koka7ts, is volgens mij ook de opvolgen van de koka799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

devil-strike schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:06:
Goed afgeschermde kabels zijn idd aanteraden, dus zou ik gaan voor de koka7ts, is volgens mij ook de opvolgen van de koka799.
Duidelijk, dan wordt die het dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Guardian Angel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:41:
[...]

Dan heb je toch een verbinding met de andere box. Daar speelt de mini nl. vanaf.
Blijkbaar geldt dat dan ook voor de live tv inderdaad..had verwacht dat dat alleen voor opnames zou zijn :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:09

WeirdEye

Eindbaas

En zoals altijd werkt het met UPC weer gewoon niet in één keer goed. De mediaboxen zouden niet op hetzelfde netwerk zijn aangesloten :? (foutcode 1203). Iemand dat ook gehad of ben ik de eerste hier die er een heeft? Via MoCa werkt het wel gewoon, maar vraag mij af of het niet allemaal sneller kan als het via UTP gaat.. deze box is namelijk nóg trager dan de normale Horizon ( :') ).

Hier liep ik ook tegenaan. Je horizon moet in het thuisnetwerk zitten.
De horizon reserveert zelf een aantal ip adressen uit de DHCP pool van het modem

Als je een je computer eens verbind met de normale horizon zie je dat de dhcp server een ip uit je range is, maar wel die van de horizon. Via UTP kan dus wel, maar dan moet de utp kabel die naar de mini loopt in je normale horizon worden gestopt ipv het modem.

Overigens werkt Moca nog het beste, maar ik kan hem ook via Wifi verbinden, hangt een beetje af van het bereik van je 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie

Ik heb er geen problemen mee gehad. Mini neergezet en stappen doorlopen totdat hij aangaf dat de hoofdbox op de 'koppelstand' gezet moest worden. Naar beneden, box op de juiste stand en tegen de tijd dat ik weer boven was stond er in beeld dat verbinden gelukt was.

Edit: overigens was dit wel via MoCa, UTP heb ik niet geprobeerd. Bewust niet via FTP omdat ik telefoon/internet via een apart modem heb en niet via horizon.

[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 14-03-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb internet ook via een apart modem. De horizon is echter gewoon aangesloten op dit netwerk. De uitleg van WeirdEye klinkt plausibel. Wel weer een faal echt van UPC..waarom zou je zo'n systeem bewust kreupel maken?

Via MoCa werkt het overigens wel naar tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Glashelder schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:17:
Ik heb internet ook via een apart modem. De horizon is echter gewoon aangesloten op dit netwerk. De uitleg van WeirdEye klinkt plausibel. Wel weer een faal echt van UPC..waarom zou je zo'n systeem bewust kreupel maken?

Via MoCa werkt het overigens wel naar tevredenheid :)
Heeft niets met upc temaken, maar met die fijne content aanbieders, die zijn bang als je hem in eigen netwerk hangt je dan eventueel de verbinding kan aftappen, daarom werkt die box niet via bestaand netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
devil-strike schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:12:

Heeft niets met upc temaken, maar met die fijne content aanbieders, die zijn bang als je hem in eigen netwerk hangt je dan eventueel de verbinding kan aftappen, daarom werkt die box niet via bestaand netwerk.
Hebben die content aanbieders jou dat dan laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
ArChie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:34:
[...]

Hebben die content aanbieders jou dat dan laten weten?
Nee, maar iedereen weet hoe content providers(ala film1/sport1/hbo etc) zijn, het moet zo moeilijk mogelijk worden gemaakt om content van de boxen tehalen.

[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 15-03-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
devil-strike schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:43:
Nee, maar iedereen weet hoe content providers zijn, het moet zo moeilijk mogelijk worden gemaakt om content van de boxen tehalen.
Met die ideeën worden wij door de onze kabel providers opgevoed (geconditioneerd) als verklaring voor het feit dat er van alles dicht wordt gezet en wij dus extra moeten betalen voor hardware etc. om nutteloze beveiligingen te laten verwijderen. Met nutteloze bedoel ik dan bijvoorbeeld het basis kanalen pakket van encryptie voorzien. Jarenlang heeft UPC via woordvoerders geroepen dat dit moest van de contentproviders en opeens kan dan zomaar het basis pakket in SD zonder encryptie worden doorgegeven. Dan is er dus altijd duidelijke sprake geweest van leugentjes om eigen best wil. Die domme klanten geloven het toch wel en als het even meezit gaan ze dat soort niet te verifiëren verklaringen voortaan nog zelf aanvoeren als verklaring voor allerlei klant onvriendelijke maatregelen om meer omzet uit de klanten te halen.

Ga maar gewoon uit van het feit dat het gros van onze infrastructuur providers geen stichtingen zijn zonder winstoogmerk en dat alles wat ze doen maar één motief heeft en dat is klanten zoveel mogelijk laten betalen en zelf zo min mogelijk kosten maken zodat de winst gemaximaliseerd wordt. Natuurlijk moet de verbinding tussen master en clientbox beveiligd worden om te voorkomen dat handige klanten met de huur van één client de mogelijkheid zouden hebben om alle TV's in huis van een afgetapt signaal te voorzien. Maar niet omdat contentproviders dat zouden eisen, maar omdat UPC dan inkomsten van de verhuur van extra hardware en abonnementen zou mislopen.

En afgezien van het commerciële motief van UPC blijft het natuurlijk een slecht ontwerp als de client box de master box niet kan bereiken als de master box niet als router gebruikt wordt. Dat heeft niets van doen met het beveilingen van een dataverbinding tussen twee boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Kijk eens naar fox international die eist toch echt van CD dat die beveiliging omhoog moet, ja ik snap je wel maar is niet alleen CD of upc of ziggo, ook content providers spelen grote rol hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

devil-strike schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Ik denk niet dat dat het is. Het probleem van het hele systeem is dat het er vanuit gaat dat je de Horizon als router gebruikt. Dan werkt het namelijk wel.

Maar het systeem is zelfs zo kreupel dat het er vanuit gaat dat je DHCP server per definitie ook je router is :F

Ik gebruik hier een eigen router, maar mijn router is niet mijn DHCP server. Als ik dan een laptop aan de Horizon hang (met een kabel) dan krijg ik inderdaad een DHCP adres toegewezen uit de pool van de door de Horizon gereserveerde adressen. In de DHCP offer van de Horizon is echter mijn DHCP server ook router geworden :F

Wat een prutswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
devil-strike schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:19:
Kijk eens naar fox international die eist toch echt van CD dat die beveiliging omhoog moet, ja ik snap je wel maar is niet alleen CD of upc of ziggo, ook content providers spelen grote rol hierin.
Ik vermoed te weten op welk artikel je dit baseert. Ook hier is weer sprake van het handig gebruik maken van CD van de gedachtengang van een geconditioneerde overschrijver die een artikel heeft gebaseerd op eigen ervaringen en interpretaties. De overschrijver leest ergens iets of merkt iets, maakt daarvan een artikeltje waarin hij zijn eigen verwachtingen verwerkt, namelijk dat het wel eisen zullen zijn van de content providers en stelt vervolgens een mailtje op met daarin zijn eigen conclusie dat hij laat bevestigen door de woordvoerder. Lekker makkelijk natuurlijk voor de woordvoerder als de overschrijver zelf al een verklaring verzonnen heeft die hij alleen nog maar hoeft te bevestigen, want het is voor de overschrijver toch niet te controleren wat er in de contracten staat. En na enige tijd volgt er dan een update van het artikeltje als in de praktijk blijkt dat ook met niet gecertificeerde hardware nog steeds de kanalen van FOX International nog steeds weergegeven kunnen worden waarmee het in feite weer uitdraait op een non-artikeltje, maar het kwaad is dan al geschied want voor velen is dit artikeltje uit de duim van de overschrijver weer een bevestiging van de rol van de content providers.

En zo barst het van dit soort artikeltjes op die site waarvan het volstrekt onduidelijk is waar al die ideeën en conclusies van de overschrijver op gebaseerd zijn omdat er nauwelijks aan bronvermelding wordt. En erg slim is die overschrijver ook niet, want je kan hem keer op keer blijven uitleggen dat zijn gedachten spinsels over technische zaken complete onzin zijn, toch schrijft hij weer exact hetzelfde onzin verhaaltje op in een eerst volgende artikeltje over hetzelfde onderwerp. Waarschijnlijk denkt hij dat als hij het maar lang genoeg blijft herhalen dat het dan vanzelf waar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Manke schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:43:
[...]

De Horizon box is ook van Samsung, denk dat die afstandsbediening gewoon erop werkt(maar dan wel via infrarood ipv radio zoals bij de Horizon remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Had al begrepen dat er geen hdmi-cec ondersteuning in de box zit. Maar is er misschien een truc om je receiver automatisch naar het goede videokanaal te schakelen als je de horizon aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Hoe configureren jullie de Horizon als je hem niet als modem ook gebruikt?

Ik wordt er gek van dat dat ding steeds 20 IP's pakt uit mijn DHCP, zorgt steeds voor IPconflicten wanneer een apparaat van AP veranderd.

Momenteel zit het zo bij mij mij in elkaar

modem-->Router(met wireless, draait tomatoUSB)-->Horizon
1 SSID voor 2,4GHZ en 1 SSID voor de 5GHZ

Oplossingen zouden natuurlijk kunnen zijn:
Verschillende SSID's nemen, maar dit is minder wenselijk omdat ik enkel goede dekking heb door het hele huis met beide. Gasten zouden dan 2 maal moeten inloggen.

De Horizon gewoon uitzetten als AP, ook niet ideaal, wel goed voor het stroomverbruik, slecht voor de opstarttijd en dekking in het huis.

De Horizon wel gebruiken als modem, hoewel het beeld goed is vertrouw ik de bekabeling niet. Als ik dit zou willen ben ik bang dat ik nieuwe kabels moet gaan trekken, ook nog meer energieverbruik. En volgens mij kan ik hem niet gebruiken in bridged mode met de AP's aan.

Ik wil gewoon dat die Horizon een transparante AP wordt, maar dat kan helaas niet. Iemand met een geniale tip?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Is iemand hier wel eens gebeld door UPC met de boodschap dat hun aansluiting een storingssignaal gaf op het UPC netwerk? Ik krijg vanmiddag een monteur over de vloer, omdat ze dit voor het weekend bij mij hebben geconstateerd blijkbaar... ben benieuwd naar waar dit aan kan liggen? Moet die monteur meteen een vervangend modem meenemen bijvoorbeeld? :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste