Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Mijn dochter heeft de stekker eruit getrokken (terreurdwerg...) en nu doen RTL 4, RTL 5 en Veronica het wederom niet. Meerdere malen box stroomloos zetten lost het probleem vooralsnog niet op. Fabrieksinstellingen biedt ook geen soelaas... Iemand een meesteridee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Coax kabel goed aangesloten, zowel aan de kant van de muur, als aan de kant van de decoder?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

xileS schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:57:
[...]

Wel 10 euro korting begrijp ik uit je screenshot :o . Voor een heel jaar zelfs.
Ik heb trouwens ook een extra mediabox aangevraagd, kan ik daarop ook myprime kijken? Want dat was ik nog niet tegen gekomen. In de Horizon Go app lukt dit wel.
klopt 10 euro korting voor het hele jaar.

Ik heb helaas mijn aanbieding laten terug draaien.

Heb nu 150mbit, horizon tv royaal, en film1 voor 70 euro zonder korting
Had nu een aanbieding gekregen 120, horizon tv basis, my prime voor 45 euro (incl de 10 euro korting)

Haha de mvrouw aan de lijn probeerde nog nog een aanbieding te doen, 120 mbit horizon tv royaal, my prime EN film1 voor 70 euro (incl 10 euro korting)

Nah dan blijf ik wel bij mij huidige pakket, want myprime is een oude videoclub. Kan ik beter Film1 houden.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Die vrouw gaf je tenminste korting. De man waarmee ik aan de lijn was, was een liegert. Doen ze helemaal niet meer aan kreeg ik te horen xD.

Ik betaal nu dus gewoon de standaard prijs als het goed is. 55 euro, plus 4 euro voor een extra mediabox. Totaal 59 dus.

[ Voor 30% gewijzigd door xileS op 08-08-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:17
xileS schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:48:
Die vrouw gaf je tenminste korting. De man waarmee ik aan de lijn was, was een liegert. Doen ze helemaal niet meer aan kreeg ik te horen xD.

Ik betaal nu dus gewoon de standaard prijs als het goed is. 55 euro, plus 4 euro voor een extra mediabox. Totaal 59 dus.
Vreemd, ik wilde korting en heb een half jaar € 20 korting gekregen. Op het 200mb-pakket. Heb wel Film1 laten vervallen, maar dat keek ik toch bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Falcon schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:33:
Coax kabel goed aangesloten, zowel aan de kant van de muur, als aan de kant van de decoder?
Zeker wel. Ze heeft de stroomkabel eruit getrokken waar alles op zit aangesloten. Vaak helpt het door (belachelijk eigenlijk) de box een keer of 3 à 4 stroomloos te zetten. Dan zijn de zenders vaak weer terug. Deze 3 zitten ook allemaal op bijna dezelfde frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Rogar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:08:
[...]

Vreemd, ik wilde korting en heb een half jaar € 20 korting gekregen. Op het 200mb-pakket. Heb wel Film1 laten vervallen, maar dat keek ik toch bijna niet.
klopt, probeer het anders ff bij 088 123 95 05

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Brakelseboer schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:44:
[...]

Zeker wel. Ze heeft de stroomkabel eruit getrokken waar alles op zit aangesloten. Vaak helpt het door (belachelijk eigenlijk) de box een keer of 3 à 4 stroomloos te zetten. Dan zijn de zenders vaak weer terug. Deze 3 zitten ook allemaal op bijna dezelfde frequentie.
Deze frequentie kan gestoord worden door zaken rondom de coaxkabel en horizonbox. Is dit het niet, dan ben ik bang dat je horizon een tik heeft gehad en dat je mag gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik ben net verhuisd naar een upc gebied en heb nu dus ook horizon.

werkt opzich zonder klachten hier, al is het wifi bereik vrij matig maargoed.

Mijn probleem zit hem in mijn NAS. Ik heb hierop enkele sites lopen (spotweb bijv) en gebruik ook owncloud voor opslag. Mijn NAS heeft een statisch ip adres en is vanuit binnenhuis via het interne ip adres prima te benaderen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar dit via extern te doen.

Heb port 80 opengezet en als ik dan het ip adres 92.109.xxx.xxx/spotweb intik krijg ik connectrion refused. Ik test dit via mn mobiel, omdat dit intern niet werkt (kom ik bij de horizon box uit).

vergeet ik iets ofzo? Snap het echt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn vader heeft thuis een Horizon en heeft telkens dat WiFi (2.4GHz) weg valt, lijkt wel of hij gaat flippen als er meer dan 1 client op zit... iemand die dit herkent? Routertje er achter knallen maar?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:24:
Mijn vader heeft thuis een Horizon en heeft telkens dat WiFi (2.4GHz) weg valt, lijkt wel of hij gaat flippen als er meer dan 1 client op zit... iemand die dit herkent? Routertje er achter knallen maar?
Misschien eerst zoeken naar een wat minder druk kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

renskoenraadt schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:44:
[...]

Tot en met 1 september kan je gewoon je contract beeindigen? Heb ik ongeveer een week geleden een e-mailtje vanuit UPC over gehad. Heeft te maken met oa een wijziging in het radio-aanbod...
Helaas.. http://www.breedbandwinke...rieven-per-1-januari-2014
Kabelaar UPC voert per 1 januari 2014 een aantal wijziging door in haar tarieven. Deze tariefswijzigingen gelden voor zowel bestaande als nieuwe klanten, maar de prijzen van alles-in-één pakketten en bundels veranderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Ik heb er zelf gebruik van gemaakt woensdag...dus helaas lijkt me niet echt aan de orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Falcon schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:28:
[...]

Deze frequentie kan gestoord worden door zaken rondom de coaxkabel en horizonbox. Is dit het niet, dan ben ik bang dat je horizon een tik heeft gehad en dat je mag gaan bellen.
Ik ben erachter gekomen dat ook Fox Sport Eredivisie rond deze frequentie zit. Afgelopen zondag box nogmaals een drietal keren stroomloos gezet (eerst knop achterop uit, daarna voeding eruit) en nu doet alles het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

renskoenraadt schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:55:
[...]

Ik heb er zelf gebruik van gemaakt woensdag...dus helaas lijkt me niet echt aan de orde...
Prima.. gaan we het toch proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Horizon box is bij mij inmiddels ook een drama. ik moet sowieso 2x (!) zappen om 1 zender voor of achteruit te gaan. en bij het minste of geringste loopt ie vast, blijft het OSD hangen of 'is de Horizon box de connctie verloren' (zwart scherm).. mega irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Brakelseboer schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:59:
[...]

Ik ben erachter gekomen dat ook Fox Sport Eredivisie rond deze frequentie zit. Afgelopen zondag box nogmaals een drietal keren stroomloos gezet (eerst knop achterop uit, daarna voeding eruit) en nu doet alles het weer :)
Te vroeg gejuicht... Na de box de volgende dag weer aangezet te hebben zijn wederom RTL 4, RTL 5 en Veronica weg... Mijn geduld begint een beetje op te raken...

Wanneer ik bijvoorbeeld de connectietest uitvoer op een werkende zender zit ik in het 'uitmuntend'. Wanneer ik dit doe op RTL 4 blijft alles leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:17
Brakelseboer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:50:
[...]

Te vroeg gejuicht... Na de box de volgende dag weer aangezet te hebben zijn wederom RTL 4, RTL 5 en Veronica weg... Mijn geduld begint een beetje op te raken...

Wanneer ik bijvoorbeeld de connectietest uitvoer op een werkende zender zit ik in het 'uitmuntend'. Wanneer ik dit doe op RTL 4 blijft alles leeg...
Die zitten op dezelfde stream, dus zal aan het signaal liggen dat de box binnen komt. Buitenmonteur laten komen, doet vaak wonderen (als het binnenshuis tenminste op orde is).

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klopt het dat als je bijvoorbeeld Fox sports heb. Ik zelf op tv naar een wedstrijd kijk, me login aan een vriend geef en hij thuis op zn laptop naar de zelfde wedstrijd kan kijken?

Raar dat Fox dit niet dicht heeft gezet, kan hij geoon gratis kijken.. of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunder00x schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:09:
Klopt het dat als je bijvoorbeeld Fox sports heb. Ik zelf op tv naar een wedstrijd kijk, me login aan een vriend geef en hij thuis op zn laptop naar de zelfde wedstrijd kan kijken?

Raar dat Fox dit niet dicht heeft gezet, kan hij geoon gratis kijken.. of mis ik iets?
Voorzover ik het van site haal, niet dus

Het kan voorkomen dat u op meerdere plaatsen bent ingelogd met 1 account. Omdat u alleen binnen 1 IP adres (huishouden) live kunt kijken kan het voorkomen dat de livestream regelmatig wordt onderbroken. De beste oplossing voor dit probleem is om direct uw wachtwoord te wijzigen via: https://jouw.foxsports.nl/account

Dus als je binnen je eigen netwerk kijkt kan met meerderen kijken. Vanaf verschillende ip adressn niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

nieuws: UPC begint met uitrol nieuwe H3-firmware voor Horizon Mediabox
Volgens UPC is in de H3-firmware ook het verwijderen van meerdere afleveringen van opgenomen tv-series of programma's vereenvoudigd: deze kunnen nu gelijktijdig gewist worden.
Fuck me, it's about time :F

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Te vaak voorgekomen dat je op een programma drukt en "Alles verwijderen" kiest, dus dat werd wel tijd ja. ;)

Het verwijderen van programma's uit de opnamelijst die je ooit eens hebt geselecteerd als "alle afleveringen opnemen" zou ook wel een welkome toevoeging zijn.
"Ook kan met een enkele druk op de dvr-toets op de remote direct naar de opnamelijst worden gesprongen.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een alles-in-1-pakket afsluiten bij UPC, maar ik maak me wel zorgen over de stabiliteit van het internet en de telefoon gezien alle verhalen over Horizon.

Nu kan ik bij het afsluiten van een abonnement gratis kiezen voor een los modem. Zit je dan automatisch vast aan die set-up of is het bijvoorbeeld mogelijk dat extra modem achter de hand te houden en eerst internet via de Horizon te proberen? Oftewel, staat de Horizon mediabox hard geprogrammeerd op een bepaalde setting als je een los modem meebestelt, of kun je nog steeds alle kanten uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
je zit dan vast aan die setup.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Waar baseer je dat op? Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik zou verwachten dat het gewoon zou werken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:12:
Ik wil binnenkort een alles-in-1-pakket afsluiten bij UPC, maar ik maak me wel zorgen over de stabiliteit van het internet en de telefoon gezien alle verhalen over Horizon.

Nu kan ik bij het afsluiten van een abonnement gratis kiezen voor een los modem. Zit je dan automatisch vast aan die set-up of is het bijvoorbeeld mogelijk dat extra modem achter de hand te houden en eerst internet via de Horizon te proberen? Oftewel, staat de Horizon mediabox hard geprogrammeerd op een bepaalde setting als je een los modem meebestelt, of kun je nog steeds alle kanten uit?
Je zit er niet echt hard aan vast, maar als je kiest voor een apart modem kun je deze absoluut niet achter hand houden want als je kiest voor een apart modem zal het internet ook enkel werken via dit aparte modem. Je kan ook het modem later bestellen (wat ik heb gedaan). Dan werkt het internet eerst via je Horizon Box, als je dan je extra modem binnen krijgt, zal UPC deze ook moeten gaan configureren zodat het internet niet meer via je Horizon Box binnenkomt maar via dat aparte modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Rupie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:20:
[...]

Waar baseer je dat op? Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik zou verwachten dat het gewoon zou werken.
Wanneer je voor een setup met aparte modem kiest wordt alleen die aparte modem geautoriseerd om verbinding te maken met het UPC netwerk.
De Horizon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 13:33
is het al iemand gelukt op opnames van de horizon box te kopieren? Ik zie wel de opnames als ik de box in mijn netwerk hang, maar via Verkenner lukt het niet om ze te kopieren

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
donald_dick schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:32:
is het al iemand gelukt op opnames van de horizon box te kopieren? Ik zie wel de opnames als ik de box in mijn netwerk hang, maar via Verkenner lukt het niet om ze te kopieren
Nee en dat gaat ook niet lukken voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:24:
[...]

Voorzover ik het van site haal, niet dus

Het kan voorkomen dat u op meerdere plaatsen bent ingelogd met 1 account. Omdat u alleen binnen 1 IP adres (huishouden) live kunt kijken kan het voorkomen dat de livestream regelmatig wordt onderbroken. De beste oplossing voor dit probleem is om direct uw wachtwoord te wijzigen via: https://jouw.foxsports.nl/account

Dus als je binnen je eigen netwerk kijkt kan met meerderen kijken. Vanaf verschillende ip adressn niet dus
Maar telt via de TV kijken dan ook als 'ingelogd zijn met een account' en heeft dat een IP-adres? Kan je dus niet gewoon in 1 netwerk TV kijken en op de andere de livestreams kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

dutchgio schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:55:
Te vaak voorgekomen dat je op een programma drukt en "Alles verwijderen" kiest, dus dat werd wel tijd ja. ;)
Bij mijn ouders heet die optie "harde schijf wissen" of zoiets, bij mij nog steeds "Alles verwijderen". Ook wel apart.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
SeatRider schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:39:
[...]

Bij mijn ouders heet die optie "harde schijf wissen" of zoiets, bij mij nog steeds "Alles verwijderen". Ook wel apart.
Lijkt op een verschillende firmware versie; die zou je even kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
  • Laatst online: 01-09 07:29
"Alles in deze serie verwijderen" lijkt ook meteen de geplande opname(s) van de serie te verwijderen. In mijn geval NOS eredivisie als "alle afleveringen" opgenomen maar deze was dus mooi verwijderd na de actie...

Heb ik er nog niets aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hahaha :F

Waarom zat ik al te wachten op zo een soort bericht ? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt drpeer_holland en cypher21 voor jullie antwoorden, goed om te weten, zodat ik daar de fout niet mee inga. Ik zal het eerst wel even aankijken zonder apart modem en dan kan ik hem altijd later nog bestellen.

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
Nu mijn Cisco DVR box kuren begint te vertonen (regelmatig aantal keer achtereen software updates gaat uitvoeren (Load--> scherm) zit ik erover te denken over te stappen op Horizon.
Nu heb ik een Philips tv (pfl7655) en ik weet dat er voorheen veel problemen waren met Philips tv's (groen beeld ect)

Weten jullie of deze problemen zich nog steeds voordoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de H3-firmware-update binnengekregen. Wat een wereld van verschil in snelheid! Nog steeds niet de snelste jongen van de klas, maar in vergelijking met de slakkerigheid voor de update is dit wel een belangrijke verbetering. Niet langer het idee dat ik knoppen hard ingedrukt moet houden om een reactie te krijgen; menu's reageren veel sneller en de gebruikservaring is er daarmee stukken op vooruit gegaan.

Helaas houdt het daar voor nu wel even mee op. De menustructuur is nog altijd even onlogisch, al zijn links en rechts al wel kleine verbeteringen waarneembaar, zoals directe toegang tot de DVR-lijst en het kunnen verwijderen van series in één keer ipv aflevering per aflevering.

Maar ik mis nog veel dingen:
  • Snel door de zenderlijst met nu/straks kunnen zappen (ik doe dat nu maar via de tv-gids, die het hele scherm beslaat en onoverzichtelijk blijft voor dit doeleinde)
  • Een éénstaps terugoptie: als je nu ver in de menustructuur bent doorgedrongen (wat met deze opzet helaas vaak voorkomt), moet je even vaak op de Back-toets drukken om weer naar de uitzending te gaan. Dat gaat nu gelukkig stukken sneller, maar toch
  • Vrije schijfruimte in één oogopslag in het DVR-menu. Van belang om te kunnen bepalen of ik opnames moet gaan wissen
  • Een andere dag kunnen selecteren in de tv-gids (wat is er morgen op tv? en overmorgen?)
  • De weergave van films in 21:9-formaat via Mijn Media blijft leiden tot een uitgerekt beeld. Helaas nog niet opgelost, en John Cleese is van zichzelf al zo lang...
Maar goed, met de snelheidsverbetering is wat mij betreft een heel belangrijke stap in de goede richting alvast gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik had niet eens door dat ik de nieuwe update binnen had totdat ik mijn HDD wilde legen van opnames en de optie 'Delete series' zag staan :')

Overigens is het deleten van je HDD een stuk rapper geworden. Waar ik vaak tegen een scherm 5 minuten zat aan te kijken is het wissen nu in een paar seconden klaar. Jammer is dan wel weer dat hij 'blijft hangen' op een leeg scherm en niet terug gaat naar het hoofdmenu. Maar 1 keer exit indrukken lost dat probleem op.

Verder is het menu nu nog onlogischer geworden dan het al was :') Ik snap niet hoe dat mogelijk is overigens maargoed: blijkbaar kant het.

Ok hoop ik dat ze eens die tenenkrommende NL naar EN vertalingen in het menu door een native speaker gaan laten vertalen. Dingen als 'Sorry there's no information available' is ronduit slecht :X. Catch Up TV voor Uitzending Gemist is helemaal hilarisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wij hebben bij vrijwel alle opnames dat een stuk mist aan het einde. Daarbij hebben we al aan staan dat er 5min extra opgenomen moet worden, maar nog steeds mist een deel. Wat is daar aan te doen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

zonoskar schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:41:
Wij hebben bij vrijwel alle opnames dat een stuk mist aan het einde. Daarbij hebben we al aan staan dat er 5min extra opgenomen moet worden, maar nog steeds mist een deel. Wat is daar aan te doen?
Zet het naar 15 minuten :P, heb ik ook gedaan en ik mis niets. Ik laat het 5 mins eerder beginnen en 15 minuten uitlopen. Helaas gaat ze Horizonbox af op programme guide en die loopt maar al te vaak uit. Automatisch is ook een optie maar die vertrouw ik zelf niet/heb ik niet getest.

Als het met 15 mins uitloop nog niet goed gaat is er iets heel erg mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
zonoskar schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:41:
Hebben wij ook sinds de H3 update. Voorheen zat er altijd prima 5 minuten extra aan vast, sinds de update niet meer.
Ik denk dat het opnieuw inplannen van de opnamen dit wel zal verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:33:

[knip]

Maar ik mis nog veel dingen:
  • Vrije schijfruimte in één oogopslag in het DVR-menu. Van belang om te kunnen bepalen of ik opnames moet gaan wissen
  • Een andere dag kunnen selecteren in de tv-gids (wat is er morgen op tv? en overmorgen?)
Goede punten! Zeker die schijfruimte lijkt me een goede. Die andere datum selecteren kan al wel in de Horizon Go app op mijn telefoon dus zou geen al te grote verandering hoeven te zijn.

Vandaag staat er een monteur op de planning voor de 2e keer in 4 weken. Problemen van ontvangst RTL 4, RTL 5 en Veronica werd eerst verholpen (aansluiting achterop Horizon box is vervangen wat al eerder door UPC monteur is aangelegd). Na een weekje er tussenuit te zijn geweest deden genoemde zenders het wéér niet met code 2020 tot gevolg.

Edit: Inmiddels werkt alles weer. Vorige keer is de connector op de WCD niet vervangen. Waardes bleken behoorlijk laag en na vervanging van deze connector is alles weer in orde.

[ Voor 9% gewijzigd door GilbertvH op 04-09-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 20:53
Ik ga binnenkort op me eigen wonen, mijn vraag is het verstandig om bij upc een pakket af te sluiten met horizon of kan ik beter een andere aanbieder kiezen? omgeving Eindhoven.

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk0s op 06-09-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Dirk0s schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:58:
Ik ga binnenkort op me eigen wonen, mijn vraag is het verstandig om bij upc een pakket af te sluiten met horizon of kan ik beter een andere aanbieder kiezen? omgeving Eindhoven.
Verstandig met het oog op, in vergelijking met? Ik denk dat net als in de rest van Nederland je maar uit 1 kabelaar kunt kiezen. Of je ook "Horizon" van hun wilt afnemen is een andere vraag. Als het je leuk lijkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Al mensen in Gelderland die de H3-update hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Gelderland is 11 september aan de beur.

Vandaag zijn Friesland, Flevoland en Zuid-Holland aan het uitrollen.

Even geduld hebben dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

kipusoep schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:59:
[...]

Hebben wij ook sinds de H3 update. Voorheen zat er altijd prima 5 minuten extra aan vast, sinds de update niet meer.
Ik denk dat het opnieuw inplannen van de opnamen dit wel zal verhelpen.
En, verhielp dat het probleem?

Edit: Ik heb inmiddels ook H3, ik zag dat na de update de tijd voor en na op 0 was gezet, deze gewoon teruggezet op 2 ervoor en 15 erna.

Wel leek het zo dat bij serie verwijderen inderdaad ook de geplande opname wordt verwijderd, dat is wel handig om rekening mee te houden (en had ik eigenlijk niet verwacht).

[ Voor 31% gewijzigd door SeatRider op 10-09-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last dat het beeld af en toe blijft hangen? Het geluid loopt wel door.

• plofkip
Brakelseboer schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:34:
Al mensen in Gelderland die de H3-update hebben ontvangen?
Ja.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

H3 ondertussen ook ontvangen. Prima wat betreft snelheid menu. Jammer dat de nieuwe menu-items niet in HOOFDLETTERS geschreven zijn.

Die "HERSTART TV" begrijp ik niet :)

• DennusB
  • Niet online
Bij mijn vader valt sinds korte elke zoveel uur de uplink van het internet weg.... nieuwe kabels etc helpt niet. Omdat we dachten dat het alleen WiFi was eigen router er achter gezet -> zelfde probleem. Iemand enig idee? Gewoon een rotte Horizon?

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:36:
Ok hoop ik dat ze eens die tenenkrommende NL naar EN vertalingen in het menu door een native speaker gaan laten vertalen. ... Catch Up TV voor Uitzending Gemist is helemaal hilarisch :D
Hoezo? Volgens mij is Catch Up TV een redelijk ingeburgerde Engelse benaming
Wiki TV Catchup
Sky Catchup TV
BBC missed programme

• cypher21
masaman schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:50:
[...]

Wiki TV Catchup
Sky Catchup TV
BBC missed programme
Volgens mij niet
Ik erger me daar ook aan.

• Notna

Notna

Where are you?®

masaman schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:50:
[...]

Wiki TV Catchup
Sky Catchup TV
BBC missed programme
Zelfs al zou het een ingeburgerde Engelse term zijn (dunno, lijkt mij sterk): zo heet de dienst niet in NL. Het heet Uitzending Gemist. Laat die (merk) naam dan ook zo, onvertaald staan. Je kan niet gewoon alles zomaar vertalen (al dan niet letterlijk)

• xileS
  • Niet online
De adapter van mijn Thomson modem/router is kapot gegaan. Ik had UPC gebeld, maar ze hadden de adapter hiervoor niet meer op voorraad. Dus ze hebben mij een nieuwe modem toegestuurd.
Ondertussen had ik al tijdelijk een adapter gevonden die het ook in mijn Thomson modem doet. Vandaag heb ik de nieuwe modem ontvangen. Het is een technicolor tc7200. Van technicolor heb ik zelf nog nooit gehoord. Volgens de medewerker aan de telefoon is dit een betere modem dan mijn oude. Maar is dit wel zo volgens jullie ervaringen? Of is het beter een vervangende adapter voor de thomson te regelen en die te houden. Ik heb thuis de technicolor nog niet aangesloten.

• mad-dog
  • Laatst online: 23:55
xileS schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:05:
De adapter van mijn Thomson modem/router is kapot gegaan. Ik had UPC gebeld, maar ze hadden de adapter hiervoor niet meer op voorraad. Dus ze hebben mij een nieuwe modem toegestuurd.
Ondertussen had ik al tijdelijk een adapter gevonden die het ook in mijn Thomson modem doet. Vandaag heb ik de nieuwe modem ontvangen. Het is een technicolor tc7200. Van technicolor heb ik zelf nog nooit gehoord. Volgens de medewerker aan de telefoon is dit een betere modem dan mijn oude. Maar is dit wel zo volgens jullie ervaringen? Of is het beter een vervangende adapter voor de thomson te regelen en die te houden. Ik heb thuis de technicolor nog niet aangesloten.
Ehm... Technicolor is de nieuwe naam van Thomson...
Had je ook zelf kunnen vinden trouwens....

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
DennusB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:30:
Bij mijn vader valt sinds korte elke zoveel uur de uplink van het internet weg.... nieuwe kabels etc helpt niet. Omdat we dachten dat het alleen WiFi was eigen router er achter gezet -> zelfde probleem. Iemand enig idee? Gewoon een rotte Horizon?
Ken het probleem, ligt waarschijnlijk aan slechte verbinding. Losse modem/router is vaak de beste oplossing. Zie ook eerdere berichten van mij. Als het goed is bij het wegvallen van de uplink valt de gehele horizon uit. (het modem gedeelte). Echter had ik wel verwacht dat UPC dit ondertussen had opgelost. Persoonlijk vind ik de Horizon leuk bedacht, maar uitwerking door UPC lijkt matig. Snel samenwerken met UPC en mogelijke andere wereldwijde providers die de samsung box gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Hier is de h3 update nu ook binnen. Is wel wat sneller. Ook even wennen aan de nieuwe menuindeling. Ze hebben alleen de optie startzender weggelaten. Dat is wel jammer. Nu start de box op met de laatst gekeken zender. En niet met een eigen ingestelde zender. Dit was ned1 bij ons.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:27
H3 update hier ook binnen , Apeldoorn. Kan nu nergens vinden waar ik de wifi van de horizon kan uitzetten.
Toch wel knap van UPC dat ze het toch weer voor elkaar krijgen om het zaakje nog minder gebruiksvriendelijk te maken . lol
Geplande opnames uitloop werkt niet goed en het opstarten op zender NED 1 bij aanzetten is ook foetsie.

• donald_dick
  • Laatst online: 13:33
Ik heb net met de Amerikaanse PR dude van Liberty gepraat en hij wist niet waarom de kleinere horizon box nog niet gelanceerd was. Hij verwacht dat dit gebeurd rond het eerste kwartaal van 2015. Want hij is gewoon klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door donald_dick op 13-09-2014 15:01 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29

ultimateharry

Team Slayer:-)

Brief gehad van UPC: krijg verplicht Horizon mediabox. Per 1 december wordt de oude mediabox inactief gemaakt.
Wil graag mijn oude modem (Technicolor) en router (Airport Extreme) blijven gebruiken. Medewerker kon niet in het systeem zien of internet en bellen actief zou zijn op de Horizon box. Maar lijkt me wel.
Ik kan als de box is geleverd weer bellen om het oude modem weer op actief te zetten, duurt max 24 uur.

Hopen dat alles goed gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

donald_dick schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:00:
Ik heb net met de Amerikaanse PR dude van Liberty gepraat en hij wist niet waarom de kleinere horizon box nog niet gelanceerd was. Hij verwacht dat dit gebeurd rond het eerste kwartaal van 2015. Want hij is gewoon klaar.
Wat is het voordeel tegenover de grote versie die wij nu hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Het is een extra box, die o.a. ook de recordings van de 'grote' kan raadplegen.
Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat deze zelf geen tuners bevat en alles via de grote gestreamed wordt. Netwerk zou via wire(less) ethernet lopen, coax of powerlan werken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Rupie
SeatRider schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:49:
[...]

En, verhielp dat het probleem?

Edit: Ik heb inmiddels ook H3, ik zag dat na de update de tijd voor en na op 0 was gezet, deze gewoon teruggezet op 2 ervoor en 15 erna.

Wel leek het zo dat bij serie verwijderen inderdaad ook de geplande opname wordt verwijderd, dat is wel handig om rekening mee te houden (en had ik eigenlijk niet verwacht).
Een tijdje geleden ook overgegaan op H3, bij mij was die tijd niet op 0 gezet. Maar ik merk nu dat ik geregeld het begin of het einde van een programma mis. Ik heb in het menu ingesteld staan dat ik 15 minuten voor en 15 minuten na het programma op wil nemen. Maar als ik een programma opneem wat in de gids staat van 21.50 tot 22.40 heb ik aan het einde een opname van precies 50 minuten en niet van 80 minuten. Hij begint en stopt dus exact op het tijdstip zoals aangegeven in de gids en de instelling om 15 minuten voor en 15 minuten na op te nemen lijkt genegeerd te worden. Het leuke is dat dit alleen lijkt te gebeuren als er meerdere opnames te gelijk lopen. Als ik 1 programma opneem krijg ik wel 15 minuten voor en na de tijd zoals het in de gids stond. Heb een aantal programma's al opnieuw ingesteld maar ook dat lost het probleem niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 20-09-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wat is dat trouwens voor geks in het menu nu? "Herstart TV" en als je er op klikt ga je naar On Demand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik wil graag als via een onbeveiligd accespoint verbonden ben, via een VPN tunnel willen internetten. Heeft de Horizonbox een ingebouwde VPN server, of zou ik dan met OpenVPN en een Raspberry pi aan de gang moeten?

[ Voor 4% gewijzigd door SeatRider op 22-09-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:27:
Ik wil graag als via een onbeveiligd accespoint verbonden ben, via een VPN tunnel willen internetten. Heeft de Horizonbox een ingebouwde VPN server, of zou ik dan met OpenVPN en een Raspberry pi aan de gang moeten?
Hij heeft geen VPN oplossing, dus je moet idd zelf iets verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 20:07

parsnep

Cloud-Master

zelf een vpn server maken met een pc of raspberry pi zoals je aangeeft

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Rupie schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:29:
[...]

Een tijdje geleden ook overgegaan op H3, bij mij was die tijd niet op 0 gezet. Maar ik merk nu dat ik geregeld het begin of het einde van een programma mis. Ik heb in het menu ingesteld staan dat ik 15 minuten voor en 15 minuten na het programma op wil nemen. Maar als ik een programma opneem wat in de gids staat van 21.50 tot 22.40 heb ik aan het einde een opname van precies 50 minuten en niet van 80 minuten. Hij begint en stopt dus exact op het tijdstip zoals aangegeven in de gids en de instelling om 15 minuten voor en 15 minuten na op te nemen lijkt genegeerd te worden. Het leuke is dat dit alleen lijkt te gebeuren als er meerdere opnames te gelijk lopen. Als ik 1 programma opneem krijg ik wel 15 minuten voor en na de tijd zoals het in de gids stond. Heb een aantal programma's al opnieuw ingesteld maar ook dat lost het probleem niet op.
Hier hetzelfde. Ook alleen bij meerder opnames tegelijk.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
anconakip schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:29:
[...]

Hier hetzelfde. Ook alleen bij meerder opnames tegelijk.
Op het forum van UPC zelf zei men dat je dan de instellingen een keer aan moet passen (naar half ur voor en half uur na ofzo) en hem vervolgens terugzetten op 15 minuten voor en 15 minuten na. Heb ik van de week gedaan, woensdag staan er weer meerdere opnames gepland dus ik ben benieuwd of de vriendin donderdag klachten heeft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

+9999 .. ! .. dat was het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DennusB schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:48:
Wat is dat trouwens voor geks in het menu nu? "Herstart TV" en als je er op klikt ga je naar On Demand?
Dat is een bug. Je hebt zeker dan ook Diagnostiek v7.19.0? Diagnostiek v7.19.2 lost dit op en dan krijg je weer TV Gemist in de mini-EPG. Nee, ik weet niet hoe of op wat voor manier je sneller Diagnostiek v7.19.2 kan krijgen :)

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:52
Sinds afgelopen woensdag (24e) staat er bij iedere keer dat ik de mediabox aan zet "Even geduld a.u.b." in beeld. Dit blijft zo'n 5 tot 10 minuten staan voordat ik beeld heb..

Ook reageert de afstandsbediening af en toe niet meer, de enige manier om het weer werkend te krijgen is door de stroom er af te halen en er weer op te zetten.

Ik draai de laatste software. Herkenbaar bij meer mensen?

• Rupie
Rupie schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:36:
[...]

Op het forum van UPC zelf zei men dat je dan de instellingen een keer aan moet passen (naar half ur voor en half uur na ofzo) en hem vervolgens terugzetten op 15 minuten voor en 15 minuten na. Heb ik van de week gedaan, woensdag staan er weer meerdere opnames gepland dus ik ben benieuwd of de vriendin donderdag klachten heeft :Y)
Bij mij heeft dit dus in ieder geval niet geholpen, afgelopen woensdag wederom ontbrekende stukken aan begin en einde van opnames die tegelijk liepen. Denk dat ik dan toch maar weer eens een factory reset moet gaan proberen, is natuurlijk ook al weer een paar maanden geleden dat die nodig was dus wordt weer hoog tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:32
Hallo medetweakers.
Mijn ouders hebben een horizonbox in gebruik, deze werkt keurig. Nou willen zij ook een NAS aanschaffen waardoor zij films en muziek kunnen afspelen.
Iemand (goede) ervaringen met de "mediaspeler" mogelijkheden van de horizonbox?
Ben voornamelijk ongerust dat bepaalde bestanden niet afgespeeld gaan worden (mkv of mp4 met srt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Fijn... Ineens kan je niet meer zappen. Volgens het menu en de text op de box zap ik wel. Maar beeld bleef gewoon RTL 5 uitzenden. Box op stand bye en weer aan. En nu geven alle zenders zwart beeld. Maar eens de power erafhalen...

Blijf het raar vinden hoe sommige storingen zo ineens kunnen optreden. We deden helemaal niks...

edit....
Harde reset had geholpen, heb weer tv

[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 29-09-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 23:55
Stef012 schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:03:
Hallo medetweakers.
Mijn ouders hebben een horizonbox in gebruik, deze werkt keurig. Nou willen zij ook een NAS aanschaffen waardoor zij films en muziek kunnen afspelen.
Iemand (goede) ervaringen met de "mediaspeler" mogelijkheden van de horizonbox?
Ben voornamelijk ongerust dat bepaalde bestanden niet afgespeeld gaan worden (mkv of mp4 met srt).
Begin er gewoon niet aan is het advies. Hij slikt niet alles en daarnaast is de navigatie gewoon te traag en omslachtig voor die doeleinden. Een RPi is wat dat betreft toch een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

TripleQ schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:45:
Fijn... Ineens kan je niet meer zappen. Volgens het menu en de text op de box zap ik wel. Maar beeld bleef gewoon RTL 5 uitzenden. Box op stand bye en weer aan. En nu geven alle zenders zwart beeld. Maar eens de power erafhalen...

Blijf het raar vinden hoe sommige storingen zo ineens kunnen optreden. We deden helemaal niks...

edit....
Harde reset had geholpen, heb weer tv
Dit heb ik ook 1 keer gehad. Harde reset en was inderdaad verholpen. Is sinds H3 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 22:13
Nas en Horizon is gewoon ruk.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb ook weer wat nieuws.. sinds enkele dagen werkt mijn AB niet meer wanneer ik de HB aanzet. Moet dan de batterijen er uithalen en er weer in en dan doet ie het weer totdat de HB weer uit en aan is geweest. AB af en opnieuw aanmelden ook al geprobeerd maar dat lijkt niet te helpen.
Iemand nog suggesties ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 15:32
De Horizon overweeg ik als vervanging voor mijn Tc7200 zodat ik weer dual band kan gebruiken. Kan met eigen router, maar dan heb ik wéér een apparaat erbij.
Ik gebruik mijn Nas niet voor streamen naar tv, maar gewoon voor opslag van fotomateriaal, boeken en muziek.

Is een Nas en Horizon dan nog steeds ruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:32
mad-dog schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 01:05:
[...]

Begin er gewoon niet aan is het advies. Hij slikt niet alles en daarnaast is de navigatie gewoon te traag en omslachtig voor die doeleinden. Een RPi is wat dat betreft toch een betere oplossing.
Ik begrijp het, zelf heb ik ook een mediaspelertje (ac ryan) die speelt ALLES! Ben bang dat de box dat niet doet. Het zou voor mijn ouders wel handig zijn alles via 1 interface af te kunnen spelen...

Bedankt voor de reactie d:)b . Ook jij Matthijst _O- !

@ MauvL, ik neem aan dat Matthijst alleen doelt op de mediaspeler mogelijkheden van de Horizonbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net gebeld door een UPC medewerkster.

Ging over tevredenheidsonderzoek. Ik zeg oh zijn er binnenkort weer peilingen m.b.t. dienstverleningen :P

Maar goed, lang en lollig gesprek, kwam weinig uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Viper® schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:38:
Net gebeld door een UPC medewerkster.

Ging over tevredenheidsonderzoek. Ik zeg oh zijn er binnenkort weer peilingen m.b.t. dienstverleningen :P

Maar goed, lang en lollig gesprek, kwam weinig uit verder.
Ok

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Een Power abonnement zonder Horizon-box, kan dat?

Ik zie al de optie voor "Internet op los modem" wat ik graag zou willen.

Kan ik dan ook nog de Horizon "inruilen" voor een CAM module? Of moet ik dan een extra CAM module bijbestellen en de Horizon Box links laten liggen?
Of moet ik Basis bestellen met los modem en dan upgraden naar Power?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
S0epkip schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:14:
Een Power abonnement zonder Horizon-box, kan dat?

Ik zie al de optie voor "Internet op los modem" wat ik graag zou willen.

Kan ik dan ook nog de Horizon "inruilen" voor een CAM module? Of moet ik dan een extra CAM module bijbestellen en de Horizon Box links laten liggen?
Of moet ik Basis bestellen met los modem en dan upgraden naar Power?
Dit moet vast wel kunnen, maar niet via de site. Ik zou even UPC webcare (Twitter, Chelloo.com forum benaderen). Telefonisch is ook nog een optie, maar vaak minder handig in dit soort gevallen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Rupie schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:30:
[...]

Bij mij heeft dit dus in ieder geval niet geholpen, afgelopen woensdag wederom ontbrekende stukken aan begin en einde van opnames die tegelijk liepen. Denk dat ik dan toch maar weer eens een factory reset moet gaan proberen, is natuurlijk ook al weer een paar maanden geleden dat die nodig was dus wordt weer hoog tijd.
Factory reset uitgevoerd nadat ik toch per ongeluk alle geplande opnames verwijdert had. Tijd voor en na opname lijkt nu wel weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb de horizon mediabox al best al een tijdje, maar dit werd bij ons thuis alleen maar gebruikt voor tv. Ik had de energiestand ook op laag staan, omdat hij elke nacht anders vastliep. Moest hem dan elke dag uit aan zetten. Volgens mij is dit verholpen in 1 van de updates, want ik heb de energiestand weer op normal gezet omdat ik de routerfunctie wil proberen. En tot nu toe is die nog niet vastgelopen.

Ik heb al een technicolor modem in de meterkast staan voor de inet. En was dus van plan om de horizon als switch te gebruiken voor uitbreiding van de WiFi thuis. Dus in principe gewoon de horizon een vast IP-adres geven en DHCP-server uitschakelen. Alleen dit ging niet zo makkelijk als gedacht. Ik had bij instellingen thuisnetwerk staan op de optie "Ik wil verbinding maken met een bestaand thuisnetwerk", aangezien dat het meest logisch leek. Maar je kan dan nauwelijks wat wijzigen merkte ik. Een vast IP-adres toekennen ging niet en DHCP-server uitschakelen ook niet. Na wat rommelen bleek dit wel te kunnen als je de instelling op "Ik heb geen bestaand thuisnetwerk" zet. De horizon heeft wel de optie om 2.4 en 5 GHz tegelijk uit te zenden, terwijl dat met de Technicolor modem (nog) niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@xileS: Je weet dat je via de webinterface van de Horizonbox ook zaken kunt instellen? Was mij niet helemaal duidelijk uit je verhaal namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jup, ik heb het juist via de web interface ingesteld, maar die was niet altijd bereikbaar. Dus dat was even kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
xileS schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:51:
Jup, ik heb het juist via de web interface ingesteld, maar die was niet altijd bereikbaar. Dus dat was even kloten.
Ik dacht dat je in de web interface kon komen via 192.168.192.1 maar dit werkt niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Volgens mij werkte dat wel, maar toen ik de instelling op "Ik heb geen bestaand thuisnetwerk" had gezet en een vast ip adres had ingesteld, kwam ik er niet meer op. Ook niet via 192.168.1.4 (ip adres dat ik had ingesteld). Maar dat kwam volgens mij omdat ik de Technicolor modem uit had staan, toen ik die weer aandeed kwam ik er gewoon weer op via de vaste ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ondertussen een nieuwe update ontvangen, VERWIJDER ALLES VAN DEZE SERIE, dus met hoofdletters, en die doet ook precies wat ie beloofd nu.

Eindelijk, na bijna 3 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
SeatRider schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:53:
Ondertussen een nieuwe update ontvangen, VERWIJDER ALLES VAN DEZE SERIE, dus met hoofdletters, en die doet ook precies wat ie beloofd nu.

Eindelijk, na bijna 3 jaar...
Let op, dit verwijderd ook de geplande opname...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Uhm nee, dat doet het niet. Bij mij niet iig en ik gebruik het wekelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Notna schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:39:
Uhm nee, dat doet het niet. Bij mij niet iig en ik gebruik het wekelijks
Bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Hier wel. Ik heb het ook van meerdere mensen gehoord. Ik heb het zelf vorige week getest. Paar weken een geplande opname van 'Dokter Tinus' ingesteld en daarna "VERWIJDER ALLES VAN DEZE SERIE" gekozen. De geplande opname was hiermee ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

De eerste releases van H3 hadden een soortgelijke tekst met kleine letters "Verwijder alles van deze serie", en die verwijderde inderdaad ook de geplande opname, ik heb blijkbaar een minor update mogen ontvangen (herkenbaar aan het feit dat de menuoptie nu met grote letters is gespeld) die echt alleen de opname verwijdert, niet de geplande opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb vandaag een nieuwe factuur ontvangen, het viel mij gelijk op dat de prijs ineens verhoogt is. Het scheelt maar een euro, maar volgens mij klopt dit toch niet? Ik had nog niet lang geleden mijn contract verlengd voor een alles in 1 power (55e) en een extra mediabox (4e), dus 59e totaal. Maar op het nieuwe factuur staat opeens 56e+4e=60e. Ik heb hier verder ook geen melding over gehad en voorheen bleef het bedrag altijd voor 1 jaar hetzelfde, en pas na het contractjaar, dat de prijs soms aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Beter je mail lezen: alle pakketten zijn verhoogd mrt resp. 50 cent tot 1.5 euro. Stond geloof ik zelfs op de FP van Tweakers :)

Pagina: 1 ... 44 ... 54 Laatste