15mei kreeg ik de sleutel van nieuwe woning, op 11mei had ik een Alles-in-1 power abbo (120mbit) afgesloten, in de verwachting dat ik toch wel twee weken moest wachten op levering en aansluiting etc.
Toen ik de eerste keer de brievenbus checkte bleek dat op 13mei er een postbode z'n pakket van UPC niet kwijt kon. Damn. Dat is snelle levering!
Toen het huisje op orde was, 1,5 week later, de Horizon Box aangesloten en na 30minuutjes kon ik internetten en deed de TV het, enkel vervelend dat alle kanalen er dubbel in stond (HD en niet-HD). De volgende dag gebeld, factory settings opnieuw ingeteld en het probleem was verholpen. Sindsdien eigenlijk ben ik niet meer dan super tevreden over de Horizon box en de service van UPC. De hele wijk hierzo is gerenoveerd, ik zag dat UPC alle woningen ook voorzien heeft van de aanslutiingen (meterkast zit een UPC kastje) dus wellicht dat het daardoor allemaal soepeltjes en in goede kwaliteit gaat....
Dat gratis MyPrime is inderdaad een aanfluiting. De collectie bestaat uit films die of >5jaar oud zijn, óf van dermate b-kwaliteit dat ze alleen bij Blokker in de €5-bakken liggen. Echt troep.
Enige wat ik nog soepel aan het werk wil krijgen is naar de Horizon box toe streamen vanaf m'n laptop. Ik kan nu wel naar m'n smart TV streamen, maar de HB komt nergens naar boven als DLNA geschikt apparaat.
Ik gebruik als afstandsbediening de Logitech Harmony One.
Ik wil namelijk een zwevend tv-meubel aanschaffen met deurtjes, alleen wil niet de deurtjes open zetten als ik Horizon wil bedienen.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Wij hadden een gigantisch signaal en vermogen verlies door een verkeerde splitter die aan ons was geadviseerd door de monteur die de bende aan kwam sluiten voor de eerste keer.. Internet is ook stabieler terwijl deze los is van de HB...
Nu nog hopen dat ze het ondertitel probleem oplossen. Veel zenders komen vaak niet met ondertitels, soms wel en soms gewoon niet........
Ja, afstandsbediening werkt op FM-signalen en niet op het gebruikelijke infra rood.MelvinB schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:52:
Werkt de bediening van de Horizon ook in een tv-meubel waarvan de meubeldeurtjes gesloten blijven?
Ik gebruik als afstandsbediening de Logitech Harmony One.
Ik wil namelijk een zwevend tv-meubel aanschaffen met deurtjes, alleen wil niet de deurtjes open zetten als ik Horizon wil bedienen.
FM-signalen?sanbeek schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:19:
[...]
Ja, afstandsbediening werkt op FM-signalen en niet op het gebruikelijke infra rood.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hier noemen we dat nou eenmaal zo.DennusB schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:21:
[...]
FM-signalen?Het is geen radio...... Het heet radio-signaal.
Ja en toch klopt het niet
Benaming klopt dan niet, principe wel.

Edit:
Sorry voor de foute benaming. FM en RF verwisseld.
"Verschil infrarood en radiofrequent
Het voordeel van RF-afstandsbediening is dat deze overal rondom de mediabox te gebruiken is. De klant hoeft hem niet op het apparaat te richten. Een infrarood (IR)-afstandsbediening zendt een elektromagnetische straling uit, waardoor informatie overgedragen kan worden aan het apparaat."
[ Voor 50% gewijzigd door Keebs op 18-06-2014 15:59 ]
Wij betalen ons scheel aan abonnementskosten (80 euro per maand = 100 mbit internet, onbeperkt bellen vaste nummers en horizon met zo'n beetje alle zenders en tegenwoordig ook Myprime) en het functioneert gewoon niet naar wens. Wij hebben op advies alle kabels al vervangen (kostenplaatje 50 euro) en nog werkt de zooi niet.
Wij hebben bij veel zenders gewoon geen ondertiteling ook Myprime weigert dienst en dit is een UPC dienst
Is er een mogelijkheid om die debielen in gebreke te stellen aangezien ze afspraken die wij telefonisch maken ook niet nakomen (terugbel afspraken en meer)
Nee. Ik zit hier met de Horizon afstandbediening in de hand en als ik de AB niet op de box richt, komt er ook geen signaal door. Als m'n laptop scherm of hand tussen de box en de AB zit ook géén signaal. Dit is een nieuwe set, net vorige maand geleverd. Dus helaas voor jou al je niet met deurtje dicht kunnen kijken (zappen).MelvinB schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:52:
Werkt de bediening van de Horizon ook in een tv-meubel waarvan de meubeldeurtjes gesloten blijven?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ik zou de UPC webcare kort via Twitter benaderen met PM/DM (mits ze je volgen) of Facebook met postcode, huisnummer en kort klacht en vragen of ze dit keer wel telefonisch contact met je op kunnen nemen. Meestal is de Webcare een stuk professioneler en sneller in handelen dan direct bellen met 1200 nr is mijn ervaring.mrjraider schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:57:
Wij hebben op advies alle kabels al vervangen (kostenplaatje 50 euro) en nog werkt de zooi niet.
Wij hebben bij veel zenders gewoon geen ondertiteling ook Myprime weigert dienst en dit is een UPC dienst
Is er een mogelijkheid om die debielen in gebreke te stellen aangezien ze afspraken die wij telefonisch maken ook niet nakomen (terugbel afspraken en meer)
Ik heb zelf momenteel geen noemenswaardige problemen. Ik gebruik dan echter ook niet Horizon box of MyPrime.
De 'gewone' Pace HD (en DVB-C op slaapkamer met Humax) bevalt prima zij het dat ze laatst de test firmware 4.1 terug gezet hebben naar 4.0 waar ik minder blij mee was (HD niet langer op SD plek, geen eigen volgorde favorietenlijst, rode knop bug terug).
Heb je al eens een signaalversterker (Hirschmann) geprobeerd? Dit was bij mij ook de oplossing.mrjraider schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:57:
Goed wij zijn een beetje heel erg klaar met heel UPC en Horizon.
Wij betalen ons scheel aan abonnementskosten (80 euro per maand = 100 mbit internet, onbeperkt bellen vaste nummers en horizon met zo'n beetje alle zenders en tegenwoordig ook Myprime) en het functioneert gewoon niet naar wens. Wij hebben op advies alle kabels al vervangen (kostenplaatje 50 euro) en nog werkt de zooi niet.
Wellicht dat je 'elektronicaboer om de hoek' je er een kan lenen ter test?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dit hebben we overwogen maar dit werd door zowel UPC als door de elektronica boer afgeraden.Brakelseboer schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:09:
[...]
Heb je al eens een signaalversterker (Hirschmann) geprobeerd? Dit was bij mij ook de oplossing.
Wellicht dat je 'elektronicaboer om de hoek' je er een kan lenen ter test?
Volgens UPC hadden we al een signaal verlies door oude en verkeerde kabels en aansluitingen, dit is geheel aangepakt en vernieuwd wat volgens UPC het signaal verlies heeft doen verbeteren echter mist op een aantal zenders gewoon de ondertiteling

Verwijderd
Uw UPC-abonnement is weer helemaal bij de tijd
Geachte heer, mevrouw ...........,
U heeft digitale televisie, internet en telefonie van UPC. We hopen dat alles naar volle tevredenheid is. Dankzij het krachtige Digital Network van UPC kunnen wij steeds meer en steeds betere diensten leveren. Wij willen graag dat u als trouwe klant ook van de nieuwe ontwikkelingen gebruik kunt maken. Uw abonnement en abonnementsprijs worden daarom aangepast.
Uw abonnement wordt uitgebreid
Om u meer te kunnen bieden, breiden we de diensten in uw bestaande abonnement uit. Zo heeft u een abonnement dat weer helemaal bij de tijd is. Per 1 augustus 2014 geniet u naast uw bestaande diensten ook van: •120 Mb/s internet.
Ideaal om met meerdere mensen in huis tegelijk te surfen, online tv te kijken en te skypen.
•MyPrime
Genieten van duizenden gratis films en series.
Tariefswijziging
Uw abonnementsprijs wordt per 1 augustus met € 1,50 per maand verhoogd. Uw contractperiode en voorwaarden blijven gelijk.
U hoeft niets te doen
Vanaf 1 augustus kunt u genieten van bovengenoemde uitbreidingen. De wijzigingen ziet u automatisch terug op uw factuur van augustus.
Wilt u liever een ander abonnement of heeft u vragen?
Heeft u vragen, wilt u advies over wat er nog meer mogelijk is of wilt u het abonnement beëindigen? Dan kunt u ons voor 1 augustus bellen op 020 775 71 04. Of kijk voor meer informatie op uw persoonlijke pagina.
Wij wensen u nog veel plezier van de diensten van UPC.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Dirk de Leijer
Directeur Klantenservice
Ik kan dus: of meer betalen, of een nieuw abootje nemen (met vanzelfsprekend een nieuwe termijn)?
Opzeggen is natuurlijk ook nog een optie, alleen de alternatieven zijn zeer schaars.
50 cent meer betalen voor 50mbit meer. en dan ook nog myprime erbij.
In de mail wordt ook met geen woord gesproken over film1 wat destijds standaard bij het horizon pakket hoorde en wij nog wekelijks gebruiken. Mag toch hopen dat we die gewoon blijven houden
UPC medewerkers op Chelloo.com geven aan dat je Film1 gewoon blijft bestaan.TripleQ schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:23:
Wij kregen een soortgelijke email ook.
50 cent meer betalen voor 50mbit meer. en dan ook nog myprime erbij.
In de mail wordt ook met geen woord gesproken over film1 wat destijds standaard bij het horizon pakket hoorde en wij nog wekelijks gebruiken. Mag toch hopen dat we die gewoon blijven houden
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Het is geen voorstel he. Als je er niet mee akkoord gaat, dan heb je 1 optie: overstappen naar een ander. UPC brengt het wellicht rottig, maar het zijn gewoon de reguliere prijsverhogingen, waar bij ze je dan gelijk een paar extraatjes geven (of je daar nu op zit te wachten of niet).MikeWazowski schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:13:
Die mail heb ik ook gehad. Ik heb bedankt voor de extra's en de verhoging niet geaccepteerd - contract is contract he...
Inderdaad Film1 blijf je 'gewoon' houden. Je zult bijvoorbeeld wel zien dat je als je je huidige abo gaat configureren op de upc website, je een paar euro goedkoper uit bent, maar je hebt dan geen Film1. Bijvoorbeeld 4 euro. Dat betaal je dus dan voor Film1. Nog altijd goedkoper dan de reguliere prijs.Rob schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:46:
[...]
UPC medewerkers op Chelloo.com geven aan dat je Film1 gewoon blijft bestaan.
edit: Uiteraard net wanneer ik op 'Verstuur' druk, werkt Horizon.tv en de app weer goed.
[ Voor 17% gewijzigd door KoffieNT op 23-06-2014 22:24 ]
:D
Behalve wanneer je een opname ingeeft, het tv kijken etc. Gaat gewoon via het internet rechtstreeks naar je mobiel
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
@MaD_co: Dat is wel typisch dan, want ze werkten precies op dezelfde momenten niet en wel.
Wat is dan bewijs? Nu, ze willen dan dus een kopie van je verkoop akte hebben,... Echt te gek voor woorden, maar anders kan je het schudden. Dat ze nu bv een kopie van de notaris brief willen o.i.d, daar staan ook de details en een datum op. je probeerd je privacy en documenten delen een beetje te bewaken, maar bedrijven werken echt niet mee.
(als je weet hoeveel x ik nu ivm huis verkoop/koop een kopie pasport heb moeten afgeven de laatste 6 weken is het een wonder dat dat nog goed gaat,...)
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Dit was wel/geen foutje. Dit had nog niet zo mogen werken namelijk. In de toekomst gaat dit wel zo werken. Ik ga/kan/mag niet meer vertellenxileS schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:34:
Ja ik had het ook al een keer getest op een UPC WiFi spot, dat werkte idd niet. Maar het hoort toch alleen op een UPC netwerk te werken. Geen idee waarom die het net ook op een telfort netwerk deed.
dit niet in 1x kan maar dat je deze stuk voor stuk moet verwijderen, beetje vreemd, hoort dit zo,
of is er iets niet goed met mijn Horizon box ?
Van het kastje naar de muur lopen...
Er is mij verteld dat dit één van de features van de aanstaande H3 update is (serie verwijderen) :-)moosterbaan schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:37:
Klopt je kunt ze alleen maar 1 voor 1 verwijderen of je moet je hele harddisk meteen leeg willen maken.
Ik heb het sinds 3 dagen in huis (upc power pakket) en kan niks anders zeggen dat het fantastisch werkt
Zappen gaat echt instant, menus reageren snel en soepel en internet via de ingebouwde wifi router haalt netjes de 120/6 mbit.
* Luuk is er blij mee
Dan zie ik hier echt naar uit, het is toch van de zotte dan je 1 voor 1 moet verwijderen,kipusoep schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:05:
[...]
Er is mij verteld dat dit één van de features van de aanstaande H3 update is (serie verwijderen) :-)
of gelijk maar de hele harddisk met legen !!!
En ik heb pas een brief ontvangen dat er een tariefswijziging plaats gaat vinden. Mijn abonnementsprijs wordt per 1 augustus met € 1,50 per maand verhoogd. Ik zou dan dus 59 euro per maand moeten gaan betalen. Het volgende wordt dan uitgebreid:
Het huidige Alles-in-1 Power pakket kost 55,- en ik kan gewoon mijn abo aanpassen, Volgens mij is die exact hetzelfde, maar dan zou alleen mijn Film1 kanaal vervallen (die volgens mij niemand gebruikt thuis). Als ik het goed begrijp betaal ik in principe 4 euro p/m voor Film1, als ik alles zo laat.Uw abonnement wordt uitgebreid
Om u meer te kunnen bieden, breiden we uw abonnement met de volgende diensten uit:
- 120 Mb/s internet.
Uw internetbehoefte, maar ook het internet zelf, vraagt om steeds meer snelheid. Bijv. voor het down- en uploaden van films en muziek, het ongestoord online gamen en het snel informatie opzoeken. En dat het liefst op meerdere computers tegelijk. 120 Mb/s is de ideale snelheid om met meerdere mensen in huis tegelijk te surfen en te skypen.U hoeft niets te doen
- MyPrime
Met MyPrime van UPC bepaalt u helemaal zelf wat er op tv is. Nooit meer zinloos zappen, u heeft altijd iets te zien! Kies uit 1000 films en 1000 afleveringen van series. Van kaskrakers tot klassiekers. Complete series en speelfilms in alle genres. Met één klik op uw afstandsbediening kunt u gratis en onbeperkt kijken wat u wilt. Zo vaak u wilt.
De diensten gaan automatisch in. De wijzigingen ziet u daarna terug op de factuur.
Wilt u liever een ander abonnement of heeft u vragen?
Heeft u vragen of wilt u advies over wat er nog meer mogelijk is? Dan kunt u ons bellen op 020 775 71 04. Ook kunt u de antwoorden op de meest gestelde vragen op deze pagina vinden.
Wij wensen u nog veel plezier van de diensten van UPC.
En vanaf augustus kan je blijkbaar gratis gebruik maken van MyPrime, dat is misschien al een goede vervanger voor de Film1 kanaal. Hmm denk toch maar een belletje plegen naar UPC.
Verschil is wel dat je dan weer een nieuw jaarcontract aan gaat. Als UPC de wijziging doorvoert heb je niet een nieuw jaarcontract. Als je niet van plan bent over te gaan stappen ofzo maakt dat niet zo gek veel uit, maar in sommige gevallen wel handig om in je afweging mee te nemen.xileS schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:39:
Ik heb nog een abo van vorig jaar (Alles-in-1 Power pakket volgens mij) met Starter TV, Film1, 100 Mb Internet en Vaste telefonie van UPC en betaal nu 57,50 p/m.
En ik heb pas een brief ontvangen dat er een tariefswijziging plaats gaat vinden. Mijn abonnementsprijs wordt per 1 augustus met € 1,50 per maand verhoogd. Ik zou dan dus 59 euro per maand moeten gaan betalen. Het volgende wordt dan uitgebreid:
[...]
Het huidige Alles-in-1 Power pakket kost 55,- en ik kan gewoon mijn abo aanpassen, Volgens mij is die exact hetzelfde, maar dan zou alleen mijn Film1 kanaal vervallen (die volgens mij niemand gebruikt thuis). Als ik het goed begrijp betaal ik in principe 4 euro p/m voor Film1, als ik alles zo laat.
En vanaf augustus kan je blijkbaar gratis gebruik maken van MyPrime, dat is misschien al een goede vervanger voor de Film1 kanaal. Hmm denk toch maar een belletje plegen naar UPC.
Vind het niet meer dan logisch dat ze om bewijs vragen, word gewoon teveel me gefraudeerd, zeggen dat je gaat verhuisen om eraftekomen(maar vervolgens blijf je er gewoon wonen)ReLight schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:44:
Net geprobeerd de UPC horizon op te zeggen wegends een verhuizing buiten hun gebied. Nu moeten ze daar 'bewijs' voor hebben omdat we 9 maanden terug het abbo hebben aangepast (naar beneden, ik haalde de snelheid hier toch niet == wanprestatie in mijn ogen). Ben al ruim 4 jaar klant, maar mag dus niet zo maar opzeggen.
Wat is dan bewijs? Nu, ze willen dan dus een kopie van je verkoop akte hebben,... Echt te gek voor woorden, maar anders kan je het schudden. Dat ze nu bv een kopie van de notaris brief willen o.i.d, daar staan ook de details en een datum op. je probeerd je privacy en documenten delen een beetje te bewaken, maar bedrijven werken echt niet mee.
(als je weet hoeveel x ik nu ivm huis verkoop/koop een kopie pasport heb moeten afgeven de laatste 6 weken is het een wonder dat dat nog goed gaat,...)
Had ik idd al aan gedacht, maar ik vind zo'n all in one oplossing prima thuis. Voorlopig ben ik dus ook niet van plan over te stappen.Rupie schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:52:
[...]
Verschil is wel dat je dan weer een nieuw jaarcontract aan gaat. Als UPC de wijziging doorvoert heb je niet een nieuw jaarcontract. Als je niet van plan bent over te gaan stappen ofzo maakt dat niet zo gek veel uit, maar in sommige gevallen wel handig om in je afweging mee te nemen.
Voor films ga ik meestal naar de bios, ik heb zo'n mooie unlimited pasje voor een mooi prijsje via ING. Voor de rest wordt de Film1 kanaal amper gebruikt thuis zover ik het weet. Dus dan lijkt mij de abo verlengen met een nieuw contract nog niet zo gek. Scheelt weer 4 euro's per maand, misschien een optie dat ik daarvoor een extra digitale ontvanger bestel voor een tv die vaak gebruikt wordt ipv analoog blijven kijken, het liefst een CI+ module, maar ik zie helaas al dat die mijn tv niet ondersteund.S1NN3D schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:31:
Niet dat ik het aanbod van Film1 zo geweldig vind maar dat van MyPrime is volgens mij nog beroerder dus dat is ook iets om rekening mee te houden.
Verwijderd
Is het verstandig om een los modem te nemen of juist niet meer en alles via Horizon? Stabiliteit van internet en telefoon is mijn prio 1.
Absoluut een los modem in dat geval!Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:45:
Ik overweeg ook over te stappen op UPC ivm trage ADSL hier.
Is het verstandig om een los modem te nemen of juist niet meer en alles via Horizon? Stabiliteit van internet en telefoon is mijn prio 1.
Lekker laten gaan die Horizon box, gewoon een los modem en gaan
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zolang je maar uitdrukkelijk aangeeft dat je een aparte modem wilt. Wordt gewoon meegeleverd
[ Voor 11% gewijzigd door Miss_80 op 10-07-2014 15:57 ]
Hoe zet je de box eigenlijk in bridge mode? Ik heb nog een Airport router liggen hier die nu niks aan het doen is, misschien dat ik dan ook een aparte router ga gebruiken voor de lage energiestand.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Ik heb zelf een Time Capsule wat vergelijkbaar is met een Airport en het volgende gedaan:zonoskar schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:15:
Ik gebruik gewoon het modem in de Horizon box. Je kan hem niet in een lage energiestand zetten, maar verder ben ik er best tevreden mee. Het TV gedeelte is problematischer dan de Wifi enzo.
Hoe zet je de box eigenlijk in bridge mode? Ik heb nog een Airport router liggen hier die nu niks aan het doen is, misschien dat ik dan ook een aparte router ga gebruiken voor de lage energiestand.
- Airport via wan poort aansluiten op 1 van de lan poorten van de Horizon box
- Airport configureren met netwerkkabeltje en deze in bridge mode zetten met hard IP adres: 192.168.100.25 of ander leuk getal in die range. Echter ga niet veel lager zitten, de HB gebruikt zelf ook nog tig IP adressen voor diensten. Wat betreft hard IP: doen!, doe je dit niet dan gaat de Airport koekwous omdat het zelf denkt steeds een IP adres te moeten verzinnen, wellicht een bugje van Apple.
- Als dat geslaagd is kun je nu de WiFi radio's van de HB uitzetten door in je webbrowser naar 192.168.100.1 te gaan en in te loggen met admin/admin en dan de betreffende tabs 2,4Ghz en 5Ghz af te gaan.
Succes
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 11-07-2014 09:35 ]
Jep,DancePlaza schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:45:
iemand weer korting kunnen bedwingen voor komend jaar met de 'Blijf bij UPC' korting?
Een jaar lang 15€ per maand korting! Loopt inmiddels al een maand of 4. Betaal dus nogmaals 8 maanden 40€ ipv 55€. Dit na herhaaldelijk bellen en klagen.
ik overweeg ook over te stappen naar Horizon (heb nu UPC HD box).
Die Horizon box, is die er nog in verschillende smaakjes/uitvoeringen? Ik bedoel hiermee of er oudere en nieuwere modellen zijn?
Wil zeker zijn dat ik de nieuwste uitvoering krijg.
Mijn ervaring met de HD box was dat ik een oude 2de hands (incl gebruikers krassen).
Of is er maar 1 uitvoering?
[ Voor 3% gewijzigd door MrMGeeIsTheName op 11-07-2014 13:14 ]
Toch wel een flinke verbetering t.o.v. De oude apps.
Ik weet niet waar je de informatie vandaan haalt dat je buitenshuis kunt kijken, maar nee dat kan niet.biobak schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:00:
Er is blijkbaar een nieuwe app: Horizon Go. Lijkt erop dat het beide Horizon apps in een is. En schijnbaar kun je ook buitenshuis tv kijken. Ik neem aan dat ze bijvoorbeeld bedoelen dat je op je vakantieadres kunt kijken.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dit kan dus wel. Nu is het nog een "foutje" in de UPC app. In de toekomst zal dit standaard gebruikt worden.kipusoep schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:50:
[...]
Ik weet niet waar je de informatie vandaan haalt dat je buitenshuis kunt kijken, maar nee dat kan niet.
Bron: UPC Directie
Net nog geprobeerd, maar lukt niet hoor?MediaZoo schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:00:
[...]
Dit kan dus wel. Nu is het nog een "foutje" in de UPC app. In de toekomst zal dit standaard gebruikt worden.
Bron: UPC Directie
Bij de IOS app werkt het wel. De phone is wel via wifi verbonden met het internet (geen UPC netwerk).
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 16-07-2014 12:43 ]
Dat was een aparte app.Notna schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:37:
Is het per deze nieuwe versie nu pas mogelijk ook om je telefoon als remote voor de Horizon te gebruiken of was dit enkele versie terug al zo? Valt mij nu pas iig op?
Dit werkt inderdaad prima. Op het werk via de wifi geen mogelijkheid om via de app tv te kunnen kijken. Maar als ik ff een vpn-verbinding op zet naar mijn Synology NAS thuis is het geen enkel probleem.renzo4000 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:50:
Mwoah, vpn tunnetlje en je kan gewoon overal kijken hoor ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 16-07-2014 13:47 ]

Was vergeten dat hier dus een optie voor is. Eenmaal aangezet krijg ik netjes streaming TV over 3G
Het stond er gisteren letterlijk bij in de App Store. Ik kan me het woord "buitenshuis" nog precies herinneren. Nu is dat blijkbaar weer weggehaald.kipusoep schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:50:
[...]
Ik weet niet waar je de informatie vandaan haalt dat je buitenshuis kunt kijken, maar nee dat kan niet.
No prob! Ben er inmiddels ook achter dat je 3/4G handmatig moet inschakelen, so it works ;-)biobak schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:16:
[...]
Het stond er gisteren letterlijk bij in de App Store. Ik kan me het woord "buitenshuis" nog precies herinneren. Nu is dat blijkbaar weer weggehaald.
Het kan dan ook alleen in Nederland gebruikt worden, niet in het buitenland(tenzij je een vpn opzet)WhySoSerious? schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:45:
Hier op Kreta werkt het niet, krijg nog steeds de melding: "U kunt alleen thuis kijken via uw UPC internet verbinding"
Ik heb het net ook even op de WIFI van mijn werk uitgeprobeerd. Ik had hetzelfde probleem bij die zenders. CC werkt wel gewoon (werd eerder genoemd door sommigen). Ook geen error melding 13001 op mijn iPhone 4S met iOS7.1.1. Ik moest overigens wel opnieuw inloggen ondanks dat ik het gisteren ook al thuis opnieuw moest inloggen in de app na de update van de app.
Overigens hoop ik dat er ter zijner tijd ook een mogelijkheid komt om net als op de mediabox een keuze te maken voor het geluidsspoor en ondertiteling. Op dit moment wordt het Nederlandse geluidsspoor doorgegeven als deze voor handen is. Denk aan zenders als Disney Channel, Cartoon Network, Arte en Eurosport.
Qua ondertiteling is er blijkbaar al een wettelijke verplichting opgenomen per 1 april 2015 voor apps van tv aanbieders lees ik net in dit interview met Sander Dekker (OCW).
Ik neem aan dat ze onder 'gesproken ondertiteling' verschillende geluidssporen bedoelen. Goed nieuws als dit beide voor april volgende jaar ook in de apps opgenomen moet worden.
[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 17-07-2014 15:40 ]
Heb het even getest, en je hebt inderdaad gelijk. Niet dat je er zo vreselijk veel aan mist natuurlijk. Al is Eurosport soms wel handig ivm bv snooker...funrider schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:08:
Helaas werken de volgende zenders (nog) niet buiten UPC-netwerk: BBC zenders, Eurosport, België Eén, CANVAS (wellicht geldt dit ook voor andere zenders).
Ik heb het net ook even op de WIFI van mijn werk uitgeprobeerd. Ik had hetzelfde probleem bij die zenders. CC werkt wel gewoon (werd eerder genoemd door sommigen). Ook geen error melding 13001 op mijn iPhone 4S met iOS7.1.1. Ik moest overigens wel opnieuw inloggen ondanks dat ik het gisteren ook al thuis opnieuw moest inloggen in de app na de update van de app.
Overigens hoop ik dat er ter zijner tijd ook een mogelijkheid komt om net als op de mediabox een keuze te maken voor het geluidsspoor en ondertiteling. Op dit moment wordt het Nederlandse geluidsspoor doorgegeven als deze voor handen is. Denk aan zenders als Disney Channel, Cartoon Network, Arte en Eurosport.
Qua ondertiteling is er blijkbaar al een wettelijke verplichting opgenomen per 1 april 2015 voor apps van tv aanbieders lees ik net in dit interview met Sander Dekker (OCW).
Ik neem aan dat ze onder 'gesproken ondertiteling' verschillende geluidssporen bedoelen. Goed nieuws als dit beide voor april volgende jaar ook in de apps opgenomen moet worden.
Als je op meer dan 4 apparaten tegelijkertijd probeert te kijken gaat dus niet werken? Dus ik kan beter mijn username niet met teveel mensen delen ;pOp hoeveel apparaten tegelijk kan ik tv-kijken?
U kunt op 3 verschillende apparaten (bijvoorbeeld laptop, tablet en smartphone) tegelijkertijd televisie kijken. Dit geldt niet voor films die u bestelt via UPC On Demand; deze kunt u op 1 aparaat tegelijk bekijken.
"HET HEEFT RUIM EEN JAAR GOED GEWERKT"!!!!!
Ja, ik ben echt woest
Omdat ik oorspronkelijk nog niet wist dat de storing niet bij mij lag, heb ik eerst de box te resetten. Dat is nu gelukt.
Normaal gesproken werken de zenders als volgt: NL1(HD), NL2(HD),NL3(HD) enz.
Wat ik nu heb: NL1(SD), NL1(HD), NL2(SD), NL2(HD), NL3(SD), NL3(HD) enz.
Enig idee wat ik er aan moet doen om de normale werking te krijgen?
edit: Ik zie nu dat alleen de HD-zenders NL1,2 en 3 werken, de rest van de zenders is SD. Ik heb geen abonnement meer op de andere zenders (dat zou wel zo moeten zijn).
[ Voor 12% gewijzigd door KoffieNT op 23-07-2014 22:50 ]
Ik denk dat je sneller aan een antwoord kunt komen via de HD van UPC om eerlijk te zijn.KoffieNT schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:42:
Ik heb vanaf 16:55 (officieel volgens de UPC-site) een storing gehad; geen internet, tv en telefoon. Voorspeld werd dat het om 21:00 weer zou moeten werken. Helaas werkte het pas weer om 22:10, maar goed.
Omdat ik oorspronkelijk nog niet wist dat de storing niet bij mij lag, heb ik eerst de box te resetten. Dat is nu gelukt.
Normaal gesproken werken de zenders als volgt: NL1(HD), NL2(HD),NL3(HD) enz.
Wat ik nu heb: NL1(SD), NL1(HD), NL2(SD), NL2(HD), NL3(SD), NL3(HD) enz.
Enig idee wat ik er aan moet doen om de normale werking te krijgen?
edit: Ik zie nu dat alleen de HD-zenders NL1,2 en 3 werken, de rest van de zenders is SD. Ik heb geen abonnement meer op de andere zenders (dat zou wel zo moeten zijn).
DancePlaza schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:45:
iemand weer korting kunnen bedwingen voor komend jaar met de 'Blijf bij UPC' korting?
Ik iig niet ;p. Zojuist mijn contract verlengd. Ik vroeg ook naar de "blijf bij UPC korting", die ik vorig jaar wel kreeg zag ik. Maar daar doen ze helemaal niet meer aan, kreeg ik te horen.opa_paul schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:17:
[...]
Jep,
Een jaar lang 15€ per maand korting! Loopt inmiddels al een maand of 4. Betaal dus nogmaals 8 maanden 40€ ipv 55€. Dit na herhaaldelijk bellen en klagen.
Vraag naar UPC special care. Zeg dat je per se iemand anders wilt spreken met meer bevoegdheden.xileS schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:01:
[...]
[...]
Ik iig niet ;p. Zojuist mijn contract verlengd. Ik vroeg ook naar de "blijf bij UPC korting", die ik vorig jaar wel kreeg zag ik. Maar daar doen ze helemaal niet meer aan, kreeg ik te horen.
Heeft iemand inmiddels "mijn films op het thuisnetwerk" al aan de praat gekregen?Wolfos schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:59:
Ik krijg met Twonky de ondertitels niet aan de praat. De film doet het ook alleen als ik naar "mijn apparaten > Twonky op Jan Kobus > alle videos" ga. Als ik gewoon "mijn films op het thuisnetwerk" selecteer zegt deze dat er geen films aanwezig zijn op het thuisnetwerk. Overigens heb ik de Twonky trial want ik heb geen UPC gebruikersnaam en wachtwoord gekregen.
EDIT: UPC account aanvragen werkt nu niet. Registratie is al 5 dagen offline.
Prima, ik was als een van de weinigen altijd zeer tevreden met het UPC abbo dat ik had incl. horizon box.
Wie kan mij vertellen hoe ik dan "gratis" gebruik kan maken van Myprime? Want als ik een film kies in myprime, kan ik mij alleen maar abboneren. Wie schept verheldering?

Zou direct moeten werken. Bij mij werkte het direct na wijzigen! Even 1200 bellen. Is iets fout gegaan. Zet box is volledig uit en aan trouwens. Kan werkenSmauG schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:28:
Zoals zovelen heb ik ook de upgrade gekregen naar sneller internet en het "gratis" Myprime voor een bedrag van €1,50 p/m extra.
Prima, ik was als een van de weinigen altijd zeer tevreden met het UPC abbo dat ik had incl. horizon box.
Wie kan mij vertellen hoe ik dan "gratis" gebruik kan maken van Myprime? Want als ik een film kies in myprime, kan ik mij alleen maar abboneren. Wie schept verheldering?
Iets anders: Vandeweek de mooie film "12 Years a slave" gekeken op on-demand, maar heb met geen mogelijkheid de ondertiteling in beeld kunnen krijgen. Iemand dit ook meegemaakt?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Bij deze bevestig ik dit bericht, zojuist via de telefoon vernomen dat de uitbreiding van internet en de toevoeging van gratis myprime, door een onbekend probleem, is opgeschort naar 1 september.Rupie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:57:
In het UPC internet topic zijn wat reacties te vinden, schijnt allemaal wat vertraging op te lopen. Er wordt melding gemaakt van doorvoeren per 1 september. Even UPC bellen om het zeker te weten
De juffrouw aan de telefoon wist mij ook te verzekeren dat de eerste verhoogde factuur ook pas dan wordt afgerekend.
Zo, mijn contract is weer verlengd voor 1 jaar. Wel terug naar 120 mbit en horizon basis. Kwam van het 150 mbit + horizon tv royaal pakket vandaan. Het lukt niet meer om de 15 euro korting af te dwingen.xileS schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:01:
[...]
[...]
Ik iig niet ;p. Zojuist mijn contract verlengd. Ik vroeg ook naar de "blijf bij UPC korting", die ik vorig jaar wel kreeg zag ik. Maar daar doen ze helemaal niet meer aan, kreeg ik te horen.
https://www.dropbox.com/s...2014-08-07%2015.47.56.png
Van het kastje naar de muur lopen...
Wat ik het ergste vind is simpelweg het traag zijn van de decoder. Het ene moment werkt hij en het andere moment moet ik wachten.
Zeker als ik wat weg wil zappen (reclame voor een film die om 20:30 pas begint bijvoorbeeld) voor de kleine en als het dan niet binnen 2 sec gewoon lukt.. zorgt bij mij voor irritaties.
Nu had ik begrepen dat het eventueel fysiek verwijderen van de wifi modules zou helpen...heeft iemand dit nog bewezen?
Kabels plus aansluitingen zijn door de vorige monteur allemaal goed gekeurd.. ga ik dus even niet aan twijfelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 07-08-2014 16:07 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Tot en met 1 september kan je gewoon je contract beeindigen? Heb ik ongeveer een week geleden een e-mailtje vanuit UPC over gehad. Heeft te maken met oa een wijziging in het radio-aanbod...Falcon schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:07:
De problemen met de horizonbox blijven bij mij en ik baal ervan dat ik een verlenging heb genomen.. zit er over na te denken om ze nog een keer een monteur langs te laten sturen en kijken of ze het dan kunnen fixen.
Wat ik het ergste vind is simpelweg het traag zijn van de decoder. Het ene moment werkt hij en het andere moment moet ik wachten.
Zeker als ik wat weg wil zappen (reclame voor een film die om 20:30 pas begint bijvoorbeeld) voor de kleine en als het dan niet binnen 2 sec gewoon lukt.. zorgt bij mij voor irritaties.
Nu had ik begrepen dat het eventueel fysiek verwijderen van de wifi modules zou helpen...heeft iemand dit nog bewezen?
Kabels plus aansluitingen zijn door de vorige monteur allemaal goed gekeurd.. ga ik dus even niet aan twijfelen.
Wel 10 euro korting begrijp ik uit je screenshotDancePlaza schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:49:
[...]
Zo, mijn contract is weer verlengd voor 1 jaar. Wel terug naar 120 mbit en horizon basis. Kwam van het 150 mbit + horizon tv royaal pakket vandaan. Het lukt niet meer om de 15 euro korting af te dwingen.
https://www.dropbox.com/s...2014-08-07%2015.47.56.png
Ik heb trouwens ook een extra mediabox aangevraagd, kan ik daarop ook myprime kijken? Want dat was ik nog niet tegen gekomen. In de Horizon Go app lukt dit wel.
Die heb ik dan gemist.. Bedankt.. Ga ik gebruik van maken!renskoenraadt schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:44:
[...]
Tot en met 1 september kan je gewoon je contract beeindigen? Heb ik ongeveer een week geleden een e-mailtje vanuit UPC over gehad. Heeft te maken met oa een wijziging in het radio-aanbod...
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"