WhySoSerious? schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:42:
Hoe is Horizon nu? is het veel beter geworden dan in het waardeloze begin? Ik zie dat er nu eindelijk horizon is voor android toestellen. Ik zoek iets anders, omdat Tweak de prijzen verhoogd en ik vind tv via de kabel er toch veel beter uitzien. Hoe zit het met Wifi bereik kan je dat beter met Horizon doen of gewoon de losse modem?
Het schijnt enorm te verschillen, zelf vind ik de horizon nog altijd ondermaats presteren tov de oude cisco boxen (die ik ook al niet acceptabel vind), ik heb een hirschman kabel (1meter) direct op het aop (doorgemeten door upc en goed bevonden) zitten in een nieuwbouw woning en ik heb de volgende problemen:
1. Random vastlopers bij gebruik timeshift (uitgesteld kijken), box toont dan geen tijd nadat je op pauze drukt en hoewel de interface nog wel reageert kun je niets meer doen, teruggaan of van zender proberen te wisselen resulteert in een vastloper van het tv gedeelte (hard reset nodig), modem/telefoon blijft wel werken.
2. EPG is extreem traag by default, standaard lagt het bij zappen (dit is default overigens volgens de upc helpdesk), af en toe duurt het zelfs extreem lang om van zender te wisselen, ook problemen met het tonen van favorites (ook dat is schijnbaar al bekend als bug)
3. Reactie op AB is traag, soms reageert de box niet op een keypress en heel af en toe voegt hij juist een extra keypress toe.
4. Vergeet bepaalde (niet alle) instellingen voor wifi als de box weer een harde reset nodig heeft (wat bij mij minimaal 1x per dag is omdat ik timeshift met enige regelmaat gebruik), zet bij mij standaard WPA aan na een reset (veiligheidsprobleem).
5. Interface is traag in het algemeen (zeker trager dan op mijn oude cisco)
6. UPC wil graag alles integreren in de box en helaas werkt het modem en telefoon NIET meer als je powersaving gebruikt, de box gebruikt zelfs in de laagst bruikbare standby significant meer energie dan een los modem
7. On demand menu is een complete usability puinzooi tov de oude boxen (en die waren al niet echt goed)
Positief punt: normaal zappen tussen zenders is iets sneller dan op de oude box maar nog altijd langzamer dan analoog, daar kan ik echter wel mee leven.
En dan schijnt het dus nog erger te kunnen
Overigens heeft een of andere xda hacker nu wel een AB app gemaakt voor android (in een paar dagen) terwijl upc daar al jaren mee bezig is, is bij mij aanzienlijk sneller dan de AB:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2468149
Het voelt alsof het ding nog in alpha/beta stadium zit, als je voornamelijk 1 zender kijkt en af en toe eens wat wilt opnemen (en geen timeshift gebruikt) dan is het nog wel te doen maar verder zou deze nooit zo op de markt hebben mogen komen.