Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik was het zat. Horizon weg gedaan abbo opgezegd.
Ik weiger nog langer om 35euro per maand te betalen voor een product in ontwikkeling.
Ik had zo'n last van dat zappen niet fatsoenlijk gaat of per 3 kanalen.
De herrie van de ventilator.
In eens een extra wifi net er bij wat iedere keer weer aanging.
Deleten uitzendingen.
enz enz

ik heb nu xs4all voor 15 euro per maand.
goed minder van kwaliteit maar wel 20 euro per maand goedkoper.

upc het is rommel en luisteren niet naar hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
kipusoep schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:53:
[...]
En opnemen dan? Het nadeel is dat wij vaak wat kijken en soms 2 of 3 andere dingen opnemen, daardoor zijn er geen fatsoenlijke alternatieven volgens mij :/
Ben zelf erg te spreken over het in the cloud opnemen bij KPN. Beneden opnemen en op de slaapkamer (af)kijken is erg prettig. En meerdere opnames tegelijkertijd is ook mogelijk. Zowel goede ervaringen met ADSL als (nu) glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
barrymossel schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:45:
[...]

Ben zelf erg te spreken over het in the cloud opnemen bij KPN. Beneden opnemen en op de slaapkamer (af)kijken is erg prettig. En meerdere opnames tegelijkertijd is ook mogelijk. Zowel goede ervaringen met ADSL als (nu) glasvezel.
Tja, ADSL zal ik nooit gaan gebruiken i.v.m. de lage snelheden. Als glasvezel bij ons beschikbaar was, zat ik allang niet meer bij UPC ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:18
barrymossel schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:45:
[...]

zou UPC ook moeten doen, en dan zelfs dat je opnamen op je iDevice met de Horizon app ook verder kan kijken..
maar zal wel een rechten issue zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 10-03-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Als KPN het mag, dan mag UPC het toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
ik heb het goedkoopste upc abonnement tv en internet, de standaard kanalen en nl 1, 2 en 3 in HD, dus alle vrije kanalen, ik heb sinds kort de Panasonic DMR HCT230, en die heeft veel van de functies van de horizon, en mijn eerste indrukken zijn super... zonder smartcard of ci module werkt het al prima. Ok geen gelikte interface, maar alles werkt snel en komt stabiel over, kan opnames via upnp streamen naar m'n oude acryan streamertje op m'n slaapkamer, zelfs via upnp digitale tv streamen. ook met mediamonkey kan ik bestanden van m'n harde schijf naar m'n pc kopiëren. Miracast zit er op, dlna Server en client. YouTube e.d. Er zijn ook beperkingen, maar in mijn geval prima mee te leven. beeld is prachtig, en opnames evenzo. zal binnenkort een review plaatsen. gr. Wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
kipusoep schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:49:
[...]

Tja, ADSL zal ik nooit gaan gebruiken i.v.m. de lage snelheden. Als glasvezel bij ons beschikbaar was, zat ik allang niet meer bij UPC ;-)
Ik haalde met ADSL gewoon de volle 40Mbps (dicht bij de centrale) en dat was meer dan genoeg eerlijk gezegd. Maar op dat vlak zal ik nooit eerlijk zijn tegen mijn vriendin, want ja, ook ik wil steeds sneller. Al gaat bij ons de tv stream gewoon van de 100Mbps (glasvezel) af. Dat was bij ADSL en UPC niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
barrymossel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:12:
[...]

Ik haalde met ADSL gewoon de volle 40Mbps (dicht bij de centrale) en dat was meer dan genoeg eerlijk gezegd. Maar op dat vlak zal ik nooit eerlijk zijn tegen mijn vriendin, want ja, ook ik wil steeds sneller. Al gaat bij ons de tv stream gewoon van de 100Mbps (glasvezel) af. Dat was bij ADSL en UPC niet zo.
Haha tja, we leven in een wereld waarin we steeds vaker 100Mbps internet snelheid tegen komen. Ik ga in ieder geval niet meer voor minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
voor de liefhebbers die klaar zijn met de horizon, ik denk een goed alternatief te hebben in de Panasonic DMR HCT230. Een set top box die snel is, vele mogelijkheden biedt, stabiel lijkt te zijn. Ter vervanging van m'n oude analoge HDD/dvd recorder, m'n popcorn a110 en de pace tv receiver van UPC. ik heb bij het product een review geplaatst.
productreview: Panasonic DMR-HCT230 - Premium Set-Top-Box review door wilvanwil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor alle Android users : De Horizon TV app staat live in de play store. Eindelijk...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
Het topic zelf is niet de plek om je gal te spugen over een slotje. Neem daarvoor contact op met de betreffende mod of open een topic in Schop een Modje. Wat je overigens kansloos gaat verliezen aangezien er inderdaad geen discussiewaarde in je topic zat.

[ Voor 108% gewijzigd door FeaR op 20-03-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
Zie MBR boven.

[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 20-03-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Even een linkje naar de Play store voor de app, ik ga die straks eens thuis bekijken :)

Google Play: Horizon TV
**Belangrijk** Deze app is geschikt voor toestellen met Android OS 4.x en werkt niet op toestellen met een oudere Android-versie.

[ Voor 26% gewijzigd door janvanduschoten op 18-03-2014 10:59 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Flex. Ik probeer nu een opname in te laten plannen, maar op de opnameknop blijft een dingetje ronddraaien. Misschien is nu mijn box thuis enorm aan het opstarten. Verder lijkt het alsof ik alleen tv mag kijken vanaf binnen mijn eigen netwerk, maar dat is ergens wel logisch :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SeatRider schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:09:
Flex. Ik probeer nu een opname in te laten plannen, maar op de opnameknop blijft een dingetje ronddraaien. Misschien is nu mijn box thuis enorm aan het opstarten. Verder lijkt het alsof ik alleen tv mag kijken vanaf binnen mijn eigen netwerk, maar dat is ergens wel logisch :).
Dat heb k ook, dat icoontje. Mijn box staat altijd in lage energiestand, dus dat zal wel weer niet werken.
Ik VPN gewoon naar huis en dan kan ik prima kijken via die App :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

En als je nou ook nog je eigen opnamen terug kan kijken vanaf mobiel zou mijn leven echt af zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
SeatRider schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:13:
En als je nou ook nog je eigen opnamen terug kan kijken vanaf mobiel zou mijn leven echt af zijn :)
En als de Horizon box zelf überhaupt eens fatsoenlijk zou worden zou mijn leven pas echt af zijn }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kipusoep schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:19:
[...]

En als de Horizon box zelf überhaupt eens fatsoenlijk zou worden zou mijn leven pas echt af zijn }:O
Idd. Ben weer in conclaaf met UPC de laatste week om vergoeding voor al dat gezeik. Nu is er weer het probleem dat als ik een uitzending van uitzendinggemist kijk ik ALLEEN geluid heb bij de reclame. Niet bij de uitzending zelf.
Daarnaast, als ik uitzending gemist van SBS6 doe kost het gemiddeld 1 euro per aflevering en krijg ik alsnog reclame 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Dit is stap 1 van wat ze 2 jaar geleden al beloofde voor de horizon. Nu nog een werkbare, nette media speler.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vaag; ik heb een Note II en een Galaxy Tab 2 10.1 op resp. CM 11 (KitKat) en geen van de beide apparaten is geschikt blijkbaar om de app te installeren? Is dat omdat het rooted toestellen zijn of zijn ze echt niet geschikt? Lijkt mij uiterst dubieus in het geval van de Note II

En als men geen custom OS of rooted devices toelaat... :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:00:
Vaag; ik heb een Note II en een Galaxy Tab 2 10.1 op resp. CM 11 (KitKat) en geen van de beide apparaten is geschikt blijkbaar om de app te installeren? Is dat omdat het rooted toestellen zijn of zijn ze echt niet geschikt? Lijkt mij uiterst dubieus in het geval van de Note II

En als men geen custom OS of rooted devices toelaat... :')
Werkt prima op m'n rooted Nexus 7 en Nexus 5, dus aan root ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Smultie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:11:
[...]

Werkt prima op m'n rooted Nexus 7 en Nexus 5, dus aan root ligt het niet.
Dan zal het aan de ROM versie liggen. Apart. Ik ga er ook absoluut geen moeite voor doen overigens :P. Ik vraag mij af of ik de app ergens vandaan kan plukken en gewoon handmatig kan installen. Heb ik toen ook gedaan voor de companion app bij AC IV

Edit: Super random: Via de PC het remote laten installen kan niet aldus PlayStore. Ik kan het ook niet in de playstore vinden op mijn tablet zelf. Maar als ik handmatig navigeer in de browser op mijn tab kan ik het ineens wel installen?

[ Voor 40% gewijzigd door Notna op 18-03-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ik heb de app naar behoren draaien op een Xperia Z en Z Ultra, beide op Android 4.3, de Z ook geroot. Daarnaast heb ik de app kunnen installeren op mijn Asus TF300T met een CM11 nightly, maar daar crasht de app zodra ik een stream wil opstarten.

Ik gok dus dat het probleem zit in het feit dat CM een custom ROM is, danwel dat de app (nog) niet voor CM11 geschikt is, of andersom.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nah, hij doet het nu via een omweg. Via de PC aangeven op de PlayStore wilde niet, manueel navigeren op de tablet zelf naar de play store in de browser werkte wel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb steeds van het wegvallen van het beeld. Alsof de kabel voor enkele seconden niet verbonden is, daarna komt het weer terug.
Ik ben nu wel klaar met de Horizon... Weet er iemand een andere provider die ook digitale tv levert met een fatsoenlijke decoder? Het liefst zou ik gewoon met een Humax bij Ziggo willen zitten, maar dat kan ik hier niet krijgen.
KPN levert ook van die brakke kastjes die uit 1996 lijken te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 13:53
barrymossel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:12:
[...]

Denk dat jou vriendin ook niet helemaal eerlijk zal tegen jou........ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zou je denken?? Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:12
Lekker, de nieuwe software staat op de horizonbox sinds gisteren en het haperende beeld is weer terug op RTL 4 en 5... Wordt tijd dat dat ding eens goed gemaakt wordt zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Rogar schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:29:
Lekker, de nieuwe software staat op de horizonbox sinds gisteren en het haperende beeld is weer terug op RTL 4 en 5... Wordt tijd dat dat ding eens goed gemaakt wordt zeg...
Never gonna happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:18:
Ik heb steeds van het wegvallen van het beeld. Alsof de kabel voor enkele seconden niet verbonden is, daarna komt het weer terug.
Ik ben nu wel klaar met de Horizon... Weet er iemand een andere provider die ook digitale tv levert met een fatsoenlijke decoder? Het liefst zou ik gewoon met een Humax bij Ziggo willen zitten, maar dat kan ik hier niet krijgen.
Dan zou ik maar eens gaan google-en. Tot voor kort werd er nog een Motorola VIP1963 uitgeleverd, maar sinds enkele weken is dat een ontvanger van Arcadyan geworden, een verademing. Nu werkt het zoals het moet werken, is kleiner en zuiniger, een prima alternatief dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:18:
Dan zou ik maar eens gaan google-en. Tot voor kort werd er nog een Motorola uitgeleverd, maar sinds enkele weken is dat een ontvanger van Arcadyan (HMB2260) geworden, een verademing. Nu werkt het zoals het moet werken, is kleiner en zuiniger, een prima alternatief dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zucht wat word ik dood en doodziek van UPC zeg. Vorige week een brief naar ze gestuurd dat ik klaar was met die Horizon ellende en dat ik eigenlijk gewoon een fatsoenlijke vergoeding wilde tot ze het hadden gefixt. 2 dagen later iemand van de klachten afdeling aan de lijn die heel meelevend was. Ik had een van de allereerste boxen dus hij wilde perse een nieuwe opsturen (na tegenstribbelen van mij). Ding binnen, nog meer ellende : Zender pakketten weg, alles dubbel in de TV gids, nog net zo traag enz enz. Nu zitten ze weer aan te dringen om een monteur langs te sturen. Ik ben het zo zat. Ongelofelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Rogar schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:29:
Daar had ik tot vorige week ook last van, maar is verholpen door een monteur.

Volgens de monteur was de wandcontactdoos niet geschikt voor Horizon en deze heeft hij dus vervangen.
De monteur heeft tevens een "demper" in de straatkast geplaatst, omdat het signaal anders te sterk was (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
basst85 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:53:
[...]

Daar had ik tot vorige week ook last van, maar is verholpen door een monteur.

Volgens de monteur was de wandcontactdoos niet geschikt voor Horizon en deze heeft hij dus vervangen.
De monteur heeft tevens een "demper" in de straatkast geplaatst, omdat het signaal anders te sterk was (?).
Er zijn al 3 monteurs geweest... 1e heeft AOP en WCD vervangen. 2e heeft WCD vervangen en versterker geplaatst en 3e is vertrokken zonder iets vervangen te hebben. Alles was goed en hij zei dat het haperen een bekend issue was. Het is echt een klote ding!

Vanavond maar weer eens bellen met de helpdesk en het hele zooitje om laten ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Rogar schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:50:
[...]

Er zijn al 3 monteurs geweest... 1e heeft AOP en WCD vervangen. 2e heeft WCD vervangen en versterker geplaatst en 3e is vertrokken zonder iets vervangen te hebben. Alles was goed en hij zei dat het haperen een bekend issue was. Het is echt een klote ding!

Vanavond maar weer eens bellen met de helpdesk en het hele zooitje om laten ruilen.
Wat voor splitters, kabels en connectoren zijn er gebruikt.

Haperingen op RTL 4/5 zijn een bekend fenomeen als er ergens een massa fout is gemaakt. Dit hoeft niet direct massa/antenne contact te zijn maar te weinig massa maken kan dezelfde problemen opleveren. En 1mm te weinig levert al veel problemen op.

Haperingen mogen niet meer voorkomen, mits alles juist is aangesloten.

Is je AOP (ik neem aan in meterkast) geaard, als deze mist dan gaat de Horizon ook vreemd gedragd vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Meer mensen die op afstand via de Android app niks op kunnen nemen? Krijg _altijd_ een foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

DennusB schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:10:
Meer mensen die op afstand via de Android app niks op kunnen nemen? Krijg _altijd_ een foutmelding...
Ja, hier heeft het exact 1x gewerkt, nu (na update) alleen nog maar melding dat ik de box in "hoog" moet zetten, zelfs als de box gewoon aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
MediaZoo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:40:
[...]

Wat voor splitters, kabels en connectoren zijn er gebruikt.

Haperingen op RTL 4/5 zijn een bekend fenomeen als er ergens een massa fout is gemaakt. Dit hoeft niet direct massa/antenne contact te zijn maar te weinig massa maken kan dezelfde problemen opleveren. En 1mm te weinig levert al veel problemen op.

Haperingen mogen niet meer voorkomen, mits alles juist is aangesloten.

Is je AOP (ik neem aan in meterkast) geaard, als deze mist dan gaat de Horizon ook vreemd gedragd vertonen.
Alles is met Hirschmann aangesloten. Er zit een versterker tussen, geen splitter.

Hoe zie ik of de AOP geaard is? Er loopt geen ijzeren draadje uit in elk geval...

RTL 4 en 5 worden helemaal slecht als ik ga internetten! De rest van de zenders geen probleem als ik internet aan heb. Wat raar dit weer joh.

[ Voor 8% gewijzigd door Rogar op 05-04-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Rogar schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:48:
[...]

Alles is met Hirschmann aangesloten. Er zit een versterker tussen, geen splitter.

Hoe zie ik of de AOP geaard is? Er loopt geen ijzeren draadje uit in elk geval...

RTL 4 en 5 worden helemaal slecht als ik ga internetten! De rest van de zenders geen probleem als ik internet aan heb. Wat raar dit weer joh.
Dan is er toch iets niet goed gedaan.

Aarde op je AOP kun je zien aan een groen/gele draai die uit het AOP komt.

Met Hirschmann aangesloten zegt niet zoveel. Een kabel verkeerd aanstrippen vaak veel meer ellende op dan een verkeerd component gebruiken. Bij Horizon draait alles om massa maken. Ergens een lek in je installatie levert een niet juist functionerende Horizon op.

Woon je in Gelderland / Zuid-Holland dan is het een logisch maar bij veel monteurs onbekend probleem. Er zit namelijk in het frequentie deel waar RTL 4 en 5 op doorgestuurd worden in de ether een amateur zendfrequentie. Als deze gebruikt wordt en je installatie is niet voldoende signaal dicht dan krijg je de hangende beelden op de Horizon. Dit is niet meetbaar maar wel zichtbaar. Andere boxen hebben hier nagenoeg geen last van.

Bij monteurs wordt er helaas alleen aangeleerd dat hun meter altijd klopt. Daarom hebben niet alle monteurs evenveel kennis van dieper liggende oorzaak. Daarom instaleren ze verkeerd maar meten ze wel goed signaal. Misleidens maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
MediaZoo schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:22:
[...]

Dan is er toch iets niet goed gedaan.

Aarde op je AOP kun je zien aan een groen/gele draai die uit het AOP komt.

Met Hirschmann aangesloten zegt niet zoveel. Een kabel verkeerd aanstrippen vaak veel meer ellende op dan een verkeerd component gebruiken. Bij Horizon draait alles om massa maken. Ergens een lek in je installatie levert een niet juist functionerende Horizon op.

Woon je in Gelderland / Zuid-Holland dan is het een logisch maar bij veel monteurs onbekend probleem. Er zit namelijk in het frequentie deel waar RTL 4 en 5 op doorgestuurd worden in de ether een amateur zendfrequentie. Als deze gebruikt wordt en je installatie is niet voldoende signaal dicht dan krijg je de hangende beelden op de Horizon. Dit is niet meetbaar maar wel zichtbaar. Andere boxen hebben hier nagenoeg geen last van.

Bij monteurs wordt er helaas alleen aangeleerd dat hun meter altijd klopt. Daarom hebben niet alle monteurs evenveel kennis van dieper liggende oorzaak. Daarom instaleren ze verkeerd maar meten ze wel goed signaal. Misleidens maar waar.
Ik ben naar aanleiding van jouw vorige verhaal even wat beter naar alles gaan kijken zelf. Nu viel mij ineens op dat de aansluiting achter de WCD heel diep lag en het afdekkapje ook vrij dik is. De connectors konden dus niet diep genoeg in de WCD... Het kapje losgeschroefd, WCD wat verder naar voren gehaald, alles weer aangesloten en alles werkt weer zoals het hoort.

Nu is de aansluiting dus beter en blijkbaar signaaldicht zoals je hierboven schrijft. Blijkbaar heeft geen monteur (en ik ook niet) daar aan gedacht.

Heel erg bedankt!!! Nu kunnen we weer zonder irritaties tv kijken! Zelfs m'n wifi is sneller, maar dat kan ook toeval zijn. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Rogar schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:04:
[...]

Ik ben naar aanleiding van jouw vorige verhaal even wat beter naar alles gaan kijken zelf. Nu viel mij ineens op dat de aansluiting achter de WCD heel diep lag en het afdekkapje ook vrij dik is. De connectors konden dus niet diep genoeg in de WCD... Het kapje losgeschroefd, WCD wat verder naar voren gehaald, alles weer aangesloten en alles werkt weer zoals het hoort.

Nu is de aansluiting dus beter en blijkbaar signaaldicht zoals je hierboven schrijft. Blijkbaar heeft geen monteur (en ik ook niet) daar aan gedacht.

Heel erg bedankt!!! Nu kunnen we weer zonder irritaties tv kijken! Zelfs m'n wifi is sneller, maar dat kan ook toeval zijn. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Graag gedaan :)

En eindelijk het praktische bewijs dat daar de issues zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
MediaZoo schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:51:
[...]

Graag gedaan :)

En eindelijk het praktische bewijs dat daar de issues zitten 8)
Als 't goed is word ik maandag terug gebeld door UPC hier over, dan zal ik ze naar jouw website sturen voor deskundig advies.

Daar kunnen ze nog iets van leren _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Rogar op 05-04-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28

rg-mohwa

Phoe Hé

Vandaag even gekeken naar "myprime" maar moet zeggen vind het een heel karig aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Rogar schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:54:
[...]

Als 't goed is word ik maandag terug gebeld door UPC hier over, dan zal ik ze naar jouw website sturen voor deskundig advies.

Daar kunnen ze nog iets van leren _/-\o_
Wat was hun reactie tijdens het gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
MediaZoo schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:58:
[...]

Wat was hun reactie tijdens het gesprek?
Ze moeten nog steeds bellen...

Edit: net gebeld. Er komt een netwerkmonteur langs, aangezien ik dinsdagavond toch weer een paar freezes heb gezien (gisteren weer niet overigens).

Ik ben heel erg benieuwd wat hij gaat doen, zowel binnen als buitenshuis alles checken had de helpdeskmedewerker het over. Hij komt pas de 17e, dus ik zal erna nog wel posten hoe het is geweest.

[ Voor 47% gewijzigd door Rogar op 10-04-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Het blijkt nu dat ik per ongeluk toch de laatste versie (27 maart) van de Horizon.tv app voor Android heb op onze Asus Transformer TF300T met Android 4.2.1 (officiële versie) en hierdoor krijg ik nu de melding dat ik geen geldig abonnement heb als ik voor 'tv kijken' in de app kies terwijl dit niet het geval was met de vorige versie van 18 maart. Als ik de reviews in Google Play store lees ben ik niet de enige die minder blij is met de laatste update van 27 maart en tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ik heb al enkele keren opnieuw ingelogd op de app en de app verwijderd, maar helaas geen succes.

Is er nog iemand die de eerste versie van de Horizon.tv app v2.0 van 18 maart online beschikbaar kan maken (op wetransfer, dropbox of dergelijke) en hier de link kan plaatsen.
Ik kan helaas nergens een oude versie downloaden. Ik liep alleen tegen de nieuwe versie aan.

[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 11-04-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Niemand die nog een oudere apk (18 maart productie versie 1, dus niet versie 2 Production 5700) heeft staan op zijn haar mobiele telefoon of tablet en deze even met ons wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Zijn er mensen echt tevreden met Horizon? Is het al de moeite om m'n gewone HD-DVR in te ruilen..??

[ Voor 3% gewijzigd door rabor op 14-04-2014 12:18 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
rabor schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:14:
Zijn er mensen echt tevreden met Horizon? Is het al de moeite om m'n gewone HD-DVR in te ruilen..??
Ja hoor.Heb de horizon mediabox sinds de test twee jaar geleden. Eerste half jaar was het niet heel fijn. Daarna prima. Mooi beeld, snel zappen (zeker tov CI+). Opnemen gaat prima (ook meerdere opnames tegelijk).

De specifieke Horizon features als via DLNA video's etc. uit me netwerk kijken gebruik ik bewust niet.Hiervoor gebruik ik een mede8er med600x3d via SMB. Dezelfe DLNA functionaliteit op mij Samsung F8000 vindt ik net weinig als de Horizon doos. Zegt dus meer over DLNA opzich dan de Horizon doos.

De nieuwe afstandsbediening bevalt ook prima, al gebruik ik in de praktijk de remote van de F8000.

Ik wil iig niet terug naar de HD DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
De Horizon.tv app werkte gisteravond ineens weer op onze Asus TF300T tablet met Android 4.2.1 Ik had inmiddels via een ander forum een oude versie van de app ontvangen, maar dit bleek niet nodig te zijn. We gebruiken nu de laatste versie (van 27 maart - productie versie 2) en kunnen weer zenders kijken via 'TV kijken' in de app en dit werkte gisteravond zonder problemen. Heel vreemd.

Het lijkt wel alsof UPC aanpassing heeft gedaan. Toen we de app opende kregen we ook ineens heel groot te zien welke mediabox we hebben en moesten we dit bevestigen. In de tussentijd deed overigens de iOS app op onze iPhones het wel (voor zover die stabiel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bij mij doen sinds ik een nieuwe Horizon box heb gehad Discovery Channel & Nat Geo t niet meer :( Ze haperen heel erg met geluid en het beeld blijft zwart. Op m'n vorige box werkte dit vlekkeloos. Wat kan dit zijn? Lijkt me vrij sterk dat opeeeeens m'n kabels niet goed meer zijn na het switchen van die box (dat zeg UPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het kan heel goed zijn dat meer mensen bij jou in de buurt hetzelfde probleem hebben. Zo niet dan moet je het toch echt binnenshuis zoeken.

Zit je op het einde van je contract? Bel dan de helpdesk en geef aan dat je van plan bent om over te stappen, omdat je hogere kwaliteit verwacht. Krijg je monteur kado (zorg dat je dit als notitie laat plaatsen bij jouw klant dossier) en lost het probleem voor je op. Eventuele kabel vervanging word dan wel in rekening gebracht.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Falcon schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:42:
Het kan heel goed zijn dat meer mensen bij jou in de buurt hetzelfde probleem hebben. Zo niet dan moet je het toch echt binnenshuis zoeken.

Zit je op het einde van je contract? Bel dan de helpdesk en geef aan dat je van plan bent om over te stappen, omdat je hogere kwaliteit verwacht. Krijg je monteur kado (zorg dat je dit als notitie laat plaatsen bij jouw klant dossier) en lost het probleem voor je op. Eventuele kabel vervanging word dan wel in rekening gebracht.
Ja maar het is toch wel enorm frappant dat op het moment (en dan bedoel ik echt op de minuut) dat ik de nieuwe box aansluit(op aandringen van UPC) die zenders opeens kapot zijn. Daarvoor heeft het ~1,5 jaar probleemloos gewerkt en nu willen ze tegen kosten de kabel laten vervangen.... goh wat een toeval zou je bijna zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordswires
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 16:42
Sinds vanavond werkt DHCP niet meer op mijn UPC Horizon Box. De client list blijft leeg. Dat valt samen met een update die blijkbaar vandaag is doorgevoerd aan de box, want als ik de softwareversie bekijk dan staat daar:

SOFTWARE VERSIE: 1b-267.03.11_V1.28_16777523
SOFTWARE LAATST BIJGEWERKT OP: DO 20.03.14 / 23:11 WO 16.04.14

Hebben meer mensen problemen met DHCP sinds vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cordswires schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:51:
Sinds vanavond werkt DHCP niet meer op mijn UPC Horizon Box. De client list blijft leeg. Dat valt samen met een update die blijkbaar vandaag is doorgevoerd aan de box, want als ik de softwareversie bekijk dan staat daar:

SOFTWARE VERSIE: 1b-267.03.11_V1.28_16777523
SOFTWARE LAATST BIJGEWERKT OP: DO 20.03.14 / 23:11 WO 16.04.14

Hebben meer mensen problemen met DHCP sinds vandaag?
De update is van 20 maart, er is voor het laatst gekeken of er een nieuwe update is op 16 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
DennusB schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:34:
Bij mij doen sinds ik een nieuwe Horizon box heb gehad Discovery Channel & Nat Geo t niet meer :( Ze haperen heel erg met geluid en het beeld blijft zwart. Op m'n vorige box werkte dit vlekkeloos. Wat kan dit zijn? Lijkt me vrij sterk dat opeeeeens m'n kabels niet goed meer zijn na het switchen van die box (dat zeg UPC).
Het is wel toevallig inderdaad, de ene mediabox (Horizon) is de andere niet. Ik heb mij ook weleens laten vertellen door een UPC (ingehuurde) monteur dat sommige boxen sowieso gevoeliger zijn voor signaal kwaliteit bij binnenkomst vanaf meterkast of wandcontactdoos (WCD) dan anderen (echter dan hadden we het over verschillende merk en type boxen).

Daarnaast kan er sprake zijn van interferentie (o.a. 4G) wat niet constant aanwezig hoeft te zijn.

Maar UPC zal altijd naar je kabels/connectoren/splitters blijven wijzen in dit soort gevallen als je niet kabelkeur geschikt materiaal gebruikt. Het is even één keer investeren in hoogwaardige materialen zie hieren hier. Of zoals eerder werd benoemt dreigen met opzeggen kan ook korting geven op abonnement en vervolgens hou je geld over voor vervangen materiaal. Daarna heb je er ook zelden of nooit meer problemen mee is mijn ervaring.

Al moet ik daarbij wel opmerken dan er natuurlijk altijd nog een probleem kan zijn met je individuele mediabox (Horizon) die kapot is of een ander probleem vertoond danwel een algehele UPC storing (wordt veelal vermeld op hun storing pagina / in de storing iOS app).

Laten we daarnaast ook niet vergeten dat het enorm belangrijk is dat je een recente wandcontactdoos hebt die UPC zelf moet vervangen (en kosteloos als blijkt dat daar het probleem zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
funrider schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:10:
[...]

Het is wel toevallig inderdaad, de ene mediabox (Horizon) is de andere niet. Ik heb mij ook weleens laten vertellen door een UPC (ingehuurde) monteur dat sommige boxen sowieso gevoeliger zijn voor signaal kwaliteit bij binnenkomst vanaf meterkast of wandcontactdoos (WCD) dan anderen (echter dan hadden we het over verschillende merk en type boxen).
Sterker nog er zijn series Horizon boxxen die meer problemen geven dan anderen. Dis is af te lezen aan het serie nummer van de box. Dit is echter alleen bekend bij de monteurs. Helpdesk weet hier bijv. al weinig van.

Het verschil in mediaboxxen is sterk aanwezig. Waar een reguliere HD / HD DVR stb goed beeld geeft kan een Horizon vreemd gedragd vertonen. Een groot voorbeeld is bij RTL 4/5 HD in Zuid-Holland en Gelderland. Bij een reguliere box niets aan de hand bij een Horizon box stilstaande beelden met doorlopend geluid.
Daarnaast kan er sprake zijn van interferentie (o.a. 4G) wat niet constant aanwezig hoeft te zijn.

Maar UPC zal altijd naar je kabels/connectoren/splitters blijven wijzen in dit soort gevallen als je niet kabelkeur geschikt materiaal gebruikt. Het is even één keer investeren in hoogwaardige materialen zie hieren hier. Of zoals eerder werd benoemt dreigen met opzeggen kan ook korting geven op abonnement en vervolgens hou je geld over voor vervangen materiaal. Daarna heb je er ook zelden of nooit meer problemen mee is mijn ervaring.
Er wordt enorm op goede kabels gehamerd, omdat er veel 'rommel' gebruikt wordt. Maar dit is niet alleen fout van de klant zelf ook verkopers in de electronica zaken hebben geen kennis van zaken en verkopen al snel verkeerde materialen met allerlei storingen tot gevolg. Inderdaad is het altijd verstanding om kabelkeur materialen te gebruiken.
Al moet ik daarbij wel opmerken dan er natuurlijk altijd nog een probleem kan zijn met je individuele mediabox (Horizon) die kapot is of een ander probleem vertoond danwel een algehele UPC storing (wordt veelal vermeld op hun storing pagina / in de storing iOS app).

Laten we daarnaast ook niet vergeten dat het enorm belangrijk is dat je een recente wandcontactdoos hebt die UPC zelf moet vervangen (en kosteloos als blijkt dat daar het probleem zit).
De oorzaak van een wandcontactdoos komt voor en is bij Horizon wel vaak de oorzaak. Maar iedere zwakke schakel in een binnenhuis bekabeling kan problemen opleveren. Dus je moet je op je gehele binnenhuis installatie richten en je niet blind staren op 1 component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Hier is de buitenmonteur weer weg. Hij heeft alle kabels in de buitenkast vervangen, die waren heel oud (mochten niet meer gebruikt worden). De bekabeling binnen was prima, het signaal bij de box is hetzelfde als uit de AOP.

Voorlopig geen haperingen meer, ook hangers bij speedtest op RTL 4 en 5 zijn voorbij. Over een week belt hij om te kijken of het nog steeds goed gaat. Fingers crossed!!

@MediaZoo: er was toen hij meette geen signaalinterferentie van een andere zender op kanaal 148. Zend hij niet heel de dag? Of is de interferentie niet altijd aanwezig?

[ Voor 17% gewijzigd door Rogar op 17-04-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Op 148Mhz wordt niet continue gezonden. En het is niet op 148Mhz maar op 144-146Mhz waarop zendamateurs vrij mogen zenden. De 148Mhz band loopt van 144-152Mhz met 148Mhz als center frequentie. Omdat er dus amateur zenders op een deel van de frequentie zitten heb je er niet altijd en overal evenveel last van. Dit is vreemdgenoeg ook zeer slecht te meten maar weldegelijk aanwezig.

Maar je moet hiervoor afwachten. Het komt ook veel vaker 's avonds voor dan overdag. Dit is ook niet vreemd want 's avonds besteden meer mensen tijd aan hobby's en heb je er ook meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
MediaZoo schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:35:
Op 148Mhz wordt niet continue gezonden. En het is niet op 148Mhz maar op 144-146Mhz waarop zendamateurs vrij mogen zenden. De 148Mhz band loopt van 144-152Mhz met 148Mhz als center frequentie. Omdat er dus amateur zenders op een deel van de frequentie zitten heb je er niet altijd en overal evenveel last van. Dit is vreemdgenoeg ook zeer slecht te meten maar weldegelijk aanwezig.

Maar je moet hiervoor afwachten. Het komt ook veel vaker 's avonds voor dan overdag. Dit is ook niet vreemd want 's avonds besteden meer mensen tijd aan hobby's en heb je er ook meer last van.
Dat liet hij inderdaad zien dat er niet op de 148Mhz werd uitgezonden, maar wel in de buurt. Het probleem dat als ik speedtest.net open (via wifi) en de downloadtest doe en RTL 4 en 5 bleven hangen, lijkt nu ook verdwenen.

Toen hij er net was demonstreerde ik dat (hij had er nog nooit van gehoord) en hij hoopte dat dat weg ging als ie in de buitenkast klaar was. Gelukkig was dat het geval. Nu hopen dat het weg blijft.

Anders ga ik met jou een afspraak maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Het speedtest rtl 4/5 verhaal is mij wel bekend. De reden daarachter weet ik niet. Want internet zit bij UPC tussen 306Mhz en 412Mhz (Ja niet iedere regio is exact het zelfde, Ja niet alle frequenties zijn in gebruik maar er zijn reserveringen gemaakt hiervoor). De oplossing bleek toch vaak te zitten in verkeerd gemonteerde componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
MediaZoo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:34:
Het speedtest rtl 4/5 verhaal is mij wel bekend. De reden daarachter weet ik niet. Want internet zit bij UPC tussen 306Mhz en 412Mhz (Ja niet iedere regio is exact het zelfde, Ja niet alle frequenties zijn in gebruik maar er zijn reserveringen gemaakt hiervoor). De oplossing bleek toch vaak te zitten in verkeerd gemonteerde componenten.
Ideaal, jij hebt er dus meer verstand van. Als het niet is opgelost nu, dan maak ik met jou een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Waarom vind ik op de UPC Horizon Youtube app niet dezelfde video's en muziek als op mijn computer/laptop/mobile? De zoekresultaten bij de UPC zijn compleet anders.

Dit zit mij al een hele tijd dwars en ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op kan geven. Zoeken op internet heeft nog geen soelaas geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 20:52
SmauG schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:10:
Waarom vind ik op de UPC Horizon Youtube app niet dezelfde video's en muziek als op mijn computer/laptop/mobile? De zoekresultaten bij de UPC zijn compleet anders.

Dit zit mij al een hele tijd dwars en ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op kan geven. Zoeken op internet heeft nog geen soelaas geboden.
Heeft vast weer met rechten te maken, zo zijn veel filmpjes ook niet op je telefoon/tablet te bekijken helaas. Het zou me niet verbazen dat de horizon box hier ook onder valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik merk dat sinds ik Netflix heb, we amper/geen Horizon meer gebruiken. Ik mis het ook niet echt eigenlijk. Vandaar dat ik mij orienteer op goedkopere alternatieven. Ik blijf wel internet nodig hebben, en in het geval van UPC krijg je er dan ook altijd nog (digitale) televisie bij, op zich handig voor die ene keer dat ik toch het journaal (of straks het WK) wil zien.

Mijn televisie is een Samsung uit 2012 die DVB-C ondersteunt. Dat betekent volgens mij dat ik in elk geval het basispakket zelfs digitaal binnenkrijg, waarschijnlijk alleen niet in HD. Daarvoor zou ik dan een CI+ module moeten hebben?

Weet iemand welke mediabox je krijgt bij dit abonnement: http://www.upcbusiness.nl...ternet-60-en-digitale-tv/ ? Het is een HD box met DVR.

En welke zou dat zijn bij dit pakket: http://www.upc.nl/pakkett...in-1/2-in-1-basis-pakket/ (volgens mij wel HD, maar geen DVR).

De voorkeur gaat eigenlijk nu al uit naar het zakelijke pakket, vanwege de hogere (upload)snelheid.

Mijn TV kan volgens mij ook opnemen, als ik er een externe hdd of USB stick in duw, dus dan zou ik eigenlijk helemaal niet eens een mediabox hoeven te hebben. Kan ik altijd een CI+ kaart ipv een mediabox krijgen?

Edit: deze had in UPC Digital TV - Deel 6 gemoeten!

[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 24-04-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Update; heb net even alle opties vergeleken, conclusie was dat als ik wel behoorlijk internet wil (60/6 of 120/6) en toch nog wel iets van een DVR wil houden, 2-in-1 power (incl Horizon) voor 52 euro nog niet eens zo gek is. Qua beeldkwaliteit schijnt die het wel te winnen van de Pace of de Cisco, en in elk geval hou ik dan gewoon maar 1 kastje (scheelt een hoop rommel, en spaar ik ook 30 euro apparaatuurkosten uit). Dat is het me niet waard om nog 5 euro extra uit te sparen.

Toen ik belde om het om te zetten bood de aardige dame me ook nog eens alles-in-1 aan voor 50 euro (zo hoef ik niet een maand te wachten op het opzeggen van het telefoonabo) en ben ik nog eens 2,50 per maand goedkoper uit ook. Netto verschil: heb nu gratis MyPrime, 120 mb internet ipv 60, en betaal 5 euro minder.

Oh, en ook netjes, de dame vroeg of ik tevreden was met mijn box. Toen ik aangaf dat ie (in energiemode normaal) regelmatig de klok blijft hangen of uitvalt (het gedraag bij laag), maar dat ik dat eigenlijk al had geaccepteerd, drong zij aan toch nog even door te verbinden met support, want dat hoort niet volgens haar. Hij staat nu een paar dagen op Hoog om te kijken of dat wat uitmaakt. Zij zeggen dat als ie het met Hoog wel goed doet, ze het via de software kunnen herstellen, als ie in Hoog ook "uitvalt" is de box stuk en krijg ik een nieuwe.

Al met al een positieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
rabor schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:14:
ik heb een Panasonic Settopbox gekocht(DMR HCT230), die heeft wel alle functionaliteiten die je eigenlijk van de horizon zou verwachten...(buiten de internet modem functie) Ik heb de horizon bewust nooit genomen, gezien alle ellende die ik las.... ik had 3 apparaten(oude HDD/DVD recorder UPC mediabox en popcorn mediaspeler), en die zijn nu vervangen door 1 settopbox. Opnames Streamen via upnp(van en naar deze settopbox, dus afspelen vanaf NAS, en streamen naar een oude ACRyan streamer op mn slaapkamer) , bestanden kopieren naar pc, en zelfs digitaal tv kijken op m'n slaapkamer via upnp.... en ik heb niet eens meer iets van upc nodig, ik heb het goedkoopste digitale tv abo, dus met alle standaard digitale kanalen en NL2,3, en 3 in HD, en die kan je kijken en opnemen, zonder smartcard of cammodule. Ik heb een review geplaatst voor verdere details...

[ Voor 3% gewijzigd door wilvanwil op 25-04-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
wilvanwil schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:58:
[...]

ik heb een Panasonic Settopbox gekocht(DMR HCT230), die heeft wel alle functionaliteiten die je eigenlijk van de horizon zou verwachten...(buiten de internet modem functie) Ik heb de horizon bewust nooit genomen, gezien alle ellende die ik las.... ik had 3 apparaten(oude HDD/DVD recorder UPC mediabox en popcorn mediaspeler), en die zijn nu vervangen door 1 settopbox. Opnames Streamen via upnp(van en naar deze settopbox, dus afspelen vanaf NAS, en streamen naar een oude ACRyan streamer op mn slaapkamer) , bestanden kopieren naar pc, en zelfs digitaal tv kijken op m'n slaapkamer via upnp.... en ik heb niet eens meer iets van upc nodig, ik heb het goedkoopste digitale tv abo, dus met alle standaard digitale kanalen en NL2,3, en 3 in HD, en die kan je kijken en opnemen, zonder smartcard of cammodule. Ik heb een review geplaatst voor verdere details...
Mooie oplossing!

Toch zou ik met het analoge/digitale zenderpakket een aantal van mijn favourite zenders missen. Dus ik blijf vastzitten aan HZN/HD DVR. CI+ vindt ik niks, zelfs niet op mijn gloednieuwe F8000 van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:04
Hoe is Horizon nu? is het veel beter geworden dan in het waardeloze begin? Ik zie dat er nu eindelijk horizon is voor android toestellen. Ik zoek iets anders, omdat Tweak de prijzen verhoogd en ik vind tv via de kabel er toch veel beter uitzien. Hoe zit het met Wifi bereik kan je dat beter met Horizon doen of gewoon de losse modem?

[ Voor 19% gewijzigd door WhySoSerious? op 27-04-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gewoon Asus-router (of elke andere geschikte router) als accesspoint instellen en die aansluiten op de Horizonbox en WiFi op HB uitschakelen. Met modem in HB is verder niets mis. Maar ja, wij hebben dan sowieso heel weinig problemen met de HB.
Rogar schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:41:

dan maak ik met jou een afspraak.
En weer een klant erbij door gratis geboden platform.

[ Voor 28% gewijzigd door CreativeS op 27-04-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:07
WhySoSerious? schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:42:
Hoe is Horizon nu? is het veel beter geworden dan in het waardeloze begin? Ik zie dat er nu eindelijk horizon is voor android toestellen. Ik zoek iets anders, omdat Tweak de prijzen verhoogd en ik vind tv via de kabel er toch veel beter uitzien. Hoe zit het met Wifi bereik kan je dat beter met Horizon doen of gewoon de losse modem?
Het schijnt enorm te verschillen, zelf vind ik de horizon nog altijd ondermaats presteren tov de oude cisco boxen (die ik ook al niet acceptabel vind), ik heb een hirschman kabel (1meter) direct op het aop (doorgemeten door upc en goed bevonden) zitten in een nieuwbouw woning en ik heb de volgende problemen:

1. Random vastlopers bij gebruik timeshift (uitgesteld kijken), box toont dan geen tijd nadat je op pauze drukt en hoewel de interface nog wel reageert kun je niets meer doen, teruggaan of van zender proberen te wisselen resulteert in een vastloper van het tv gedeelte (hard reset nodig), modem/telefoon blijft wel werken.

2. EPG is extreem traag by default, standaard lagt het bij zappen (dit is default overigens volgens de upc helpdesk), af en toe duurt het zelfs extreem lang om van zender te wisselen, ook problemen met het tonen van favorites (ook dat is schijnbaar al bekend als bug)

3. Reactie op AB is traag, soms reageert de box niet op een keypress en heel af en toe voegt hij juist een extra keypress toe.

4. Vergeet bepaalde (niet alle) instellingen voor wifi als de box weer een harde reset nodig heeft (wat bij mij minimaal 1x per dag is omdat ik timeshift met enige regelmaat gebruik), zet bij mij standaard WPA aan na een reset (veiligheidsprobleem).

5. Interface is traag in het algemeen (zeker trager dan op mijn oude cisco)

6. UPC wil graag alles integreren in de box en helaas werkt het modem en telefoon NIET meer als je powersaving gebruikt, de box gebruikt zelfs in de laagst bruikbare standby significant meer energie dan een los modem

7. On demand menu is een complete usability puinzooi tov de oude boxen (en die waren al niet echt goed)

Positief punt: normaal zappen tussen zenders is iets sneller dan op de oude box maar nog altijd langzamer dan analoog, daar kan ik echter wel mee leven.

En dan schijnt het dus nog erger te kunnen :P

Overigens heeft een of andere xda hacker nu wel een AB app gemaakt voor android (in een paar dagen) terwijl upc daar al jaren mee bezig is, is bij mij aanzienlijk sneller dan de AB:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2468149

Het voelt alsof het ding nog in alpha/beta stadium zit, als je voornamelijk 1 zender kijkt en af en toe eens wat wilt opnemen (en geen timeshift gebruikt) dan is het nog wel te doen maar verder zou deze nooit zo op de markt hebben mogen komen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
blouweKip schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:29:
[...]

Het schijnt enorm te verschillen, zelf vind ik de horizon nog altijd ondermaats presteren tov de oude cisco boxen (die ik ook al niet acceptabel vind), ik heb een hirschman kabel (1meter) direct op het aop (doorgemeten door upc en goed bevonden) zitten in een nieuwbouw woning en ik heb de volgende problemen:

1. Random vastlopers bij gebruik timeshift (uitgesteld kijken), box toont dan geen tijd nadat je op pauze drukt en hoewel de interface nog wel reageert kun je niets meer doen, teruggaan of van zender proberen te wisselen resulteert in een vastloper van het tv gedeelte (hard reset nodig), modem/telefoon blijft wel werken.
Moet zeggen dat ik hier al heel lang geen last meer van heb.
2. EPG is extreem traag by default, standaard lagt het bij zappen (dit is default overigens volgens de upc helpdesk), af en toe duurt het zelfs extreem lang om van zender te wisselen, ook problemen met het tonen van favorites (ook dat is schijnbaar al bekend als bug)
Agree
3. Reactie op AB is traag, soms reageert de box niet op een keypress en heel af en toe voegt hij juist een extra keypress toe.
Agree
4. Vergeet bepaalde (niet alle) instellingen voor wifi als de box weer een harde reset nodig heeft (wat bij mij minimaal 1x per dag is omdat ik timeshift met enige regelmaat gebruik), zet bij mij standaard WPA aan na een reset (veiligheidsprobleem).
Geen last van
5. Interface is traag in het algemeen (zeker trager dan op mijn oude cisco)
Absoluut
6. UPC wil graag alles integreren in de box en helaas werkt het modem en telefoon NIET meer als je powersaving gebruikt, de box gebruikt zelfs in de laagst bruikbare standby significant meer energie dan een los modem
Tja, dat is inderdaad het geval
7. On demand menu is een complete usability puinzooi tov de oude boxen (en die waren al niet echt goed)
Helemaal mee eens
Positief punt: normaal zappen tussen zenders is iets sneller dan op de oude box maar nog altijd langzamer dan analoog, daar kan ik echter wel mee leven.

En dan schijnt het dus nog erger te kunnen :P

Overigens heeft een of andere xda hacker nu wel een AB app gemaakt voor android (in een paar dagen) terwijl upc daar al jaren mee bezig is, is bij mij aanzienlijk sneller dan de AB:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2468149

Het voelt alsof het ding nog in alpha/beta stadium zit, als je voornamelijk 1 zender kijkt en af en toe eens wat wilt opnemen (en geen timeshift gebruikt) dan is het nog wel te doen maar verder zou deze nooit zo op de markt hebben mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Je mag er geen last van hebben maar het is een feit dat bij de Horizon box de 2.4 GHz wifi doodleuk weer aan staat na uitzetten met de knop of als op een andere manier de stroom even van de box afgaat. Waarschijnlijk heb je standaard 2.4 GHz wifi aan staan en merk je het niet.

Wellicht heeft dit met de laatste firmware updates geïntroduceerde gedrag te maken met het plan van UPC om ook de Horizon boxen geschikt te maken voor hun WifiSpots en overschrijven ze dan voor het gemak de UIT keuze van de klant? Zou wel typisch een UPC werkwijze zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Cap schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:26:
[...]

Je mag er geen last van hebben maar het is een feit dat bij de Horizon box de 2.4 GHz wifi doodleuk weer aan staat na uitzetten met de knop of als op een andere manier de stroom even van de box afgaat. Waarschijnlijk heb je standaard 2.4 GHz wifi aan staan en merk je het niet.

Wellicht heeft dit met de laatste firmware updates geïntroduceerde gedrag te maken met het plan van UPC om ook de Horizon boxen geschikt te maken voor hun WifiSpots en overschrijven ze dan voor het gemak de UIT keuze van de klant? Zou wel typisch een UPC werkwijze zijn. :)
Juist de 2.4 GHz radio heb ik uitgeschakeld, dus die vlieger gaat niet op.
Nu je het zo verwoord heb ik laatst wel een keer gehad dat de 2.4 GHz radio ineens aan stond, maar dat is dus één keer gebeurd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik zou zeggen gooi die schakelaar eens om en zie het resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Na een update komt ie ook altijd terug; UPC24XXXXXX op hetzelfde kanaal als je eigen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Klopt, na een update herstart de box zich namelijk ook volledig.

(Aan/uitzetten van de box met de afstandsbediening is dus geen herstart!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Cap schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:43:
Ik zou zeggen gooi die schakelaar eens om en zie het resultaat. :)
Waarom zou ik? Je kunt die schakelaar ook gewoon lekker met rust laten, heb je er geen last van :Y) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Lol wat een gekken. Ik betaalde altijd 69,50 per maand, nu ik precies t zelfde abo heb gekozen op de site kost t opeens nog maar 65,00 per maand en krijg ik ook nog gratis MyPrime er bij (Onbeperkt Films & Series streamen). Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vandaar dat het loont om regelmatig te checken op aanbiedingen (in ieder geval ieder jaar dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:07
Moet zeggen dat ik hier al heel lang geen last meer van heb.
Het vreemde is dat die timeshift bug bij mij pas geintroduceerd is met de H2 update, soms gaat het een dag goed en soms komt het continue voor.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Zijn er meer mensen die momenteel problemen hebben met de tv gids? Ik heb weer eens een aantal zenders die 'geen informatie' geven en heb weinig trek om de box weer een keer naar de fabrieksinstellingen te moeten zetten...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Rupie schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:13:
Zijn er meer mensen die momenteel problemen hebben met de tv gids? Ik heb weer eens een aantal zenders die 'geen informatie' geven en heb weinig trek om de box weer een keer naar de fabrieksinstellingen te moeten zetten...
Ja, heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Cap schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:51:
Klopt, na een update herstart de box zich namelijk ook volledig.

(Aan/uitzetten van de box met de afstandsbediening is dus geen herstart!)
Gebeurd dat ook als je wel de wifi van de Horizon gebruikt?
Dan heb je dus na elke update/herstart geen internet(wifi) meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:02:
[...]

Gebeurd dat ook als je wel de wifi van de Horizon gebruikt?
Dan heb je dus na elke update/herstart geen internet(wifi) meer.
Ik gebruik de WiFi en heb nog niet meegemaakt dat er wat vreemds gebeurde na een update/herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Gister toch maar eens gebeld met UPC, schijnt een bekend probleem te zijn. Zou gister of vandaag opgelost worden. Hier staan er alleen nog steeds gaten in de planner dus opgelost is het nog steeds niet. Speelt al vanaf zaterdag begrijp ik van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Rupie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:08:
[...]

Gister toch maar eens gebeld met UPC, schijnt een bekend probleem te zijn. Zou gister of vandaag opgelost worden. Hier staan er alleen nog steeds gaten in de planner dus opgelost is het nog steeds niet. Speelt al vanaf zaterdag begrijp ik van mijn vriendin.
Gisteravond had ik er ook nog last van, het zijn inderdaad maar gaten. De meeste programma's staan er gelukkig wel in.

Sinds de buitenmonteur geweest is, blijft de Horizon het goed doen. Geen haperingen meer, geen blokjes en geen over-de-zeik-gaande box als je internet zwaar belast. Zelfs nog een dikke compensatie gekregen voor de ongemakken van afgelopen tijd. Ik moet zeggen dat alles netjes is opgelost.

Lang leve de webcare mensen van UPC op chelloo.com!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Laatst online: 12-09 23:41
Rupie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:08:
[...]

Zelfde probleem hier. Eergisteren gebeld met UPC. Horizon naar fabrieksinstellingen hersteld. Geen verschil.
En vanmorgen nog steeds tientallen programma's met 'geen informatie' in de gids. Het probleem is dat de opname van zo'n programma in de soep loopt als je hem in de DVR-planner had staan. Ik heb al een paar opnames kunnen weggooien omdat de Horizon ze maar gedeeltelijk opgenomen had.

Overigens hebben we hier sinds kort een nieuwe Horizon staan omdat de vorige een probleem had met opnames. Dat werkt nu probleemloos, maar de afgelopen tijd blijkt dat bij sommige telefoontjes de beller ons niet kan horen! Pas na een volledige reset van de box werkt het weer! Belachelijk.

Er komt maar geen eind aan de ellende met dit ding. Na meer dan een jaar blijft de Horizon een onbetrouwbaar, buggy apparaat. :(

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Kan je voor dat telefonie probleem niet gewoon een losse modem vragen dan? Heb je wel een kastje extra maar op zich wel prettig als je normaal kunt bellen ;)

Ik had gisteravond ook nog steeds last van gaten in de gids, als het vanavond nog zo is zal ik maar weer eens gaan bellen. Vorige keer dat ik belde kreeg ik wel een aanbod voor een nieuw aanbod, voor 1 euro minder zou ik hetzelfde pakket hebben als nu alleen zou internet van 60 naar 120 mbit gaan (en zou ik myprime extra krijgen). Omdat het ook een nieuw jaarcontract zou betekenen heb ik daar voor nu maar even voor bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eerder gaf ik aan dat ik over zou stappen naar KPN Glasvezel. Ik heb deze geannuleerd en ben bij UPC Horizonbox gebleven. De redenen daarvoor:

1. Gratis monteur langs geweest om alles nog een keer na te kijken. Heeft de problemen grotendeels opgelost. (nieuwe kabels en wandcontactdoosje in de woonkamer)
2. Abboprijs met 25 euro p/m omlaag (van 78 euro naar 53 euro, incl. 60 naar 120mbit en gratis fox-zenders (nu al beter dan Film1 abbo)).

Maar toch de afgelopen periode weer tegen een aantal problemen aangelopen:

1. Traag menu en zenders zappen (echt soms 2 sec wachten)
2. Geen goede telefoonverbinding (andere zijde hoorde mij wel, maar ik hun niet)
3. Stoppen van opnames bij afspelen
4. Slechte WIFI verbinding (max 11mbit) en niet stabiel
5. Slechte vaste verbinding (max 22mbit) en niet stabiel

De oorzaak van bovenstaande was simpelweg het te warm worden van de horizonbox door stof ophoping. Even de rechterkant en de fan aan de onderkant leeg gezogen en al bovenstaande problemen zijn met niet meer aanwezig.

Zo blijkt maar weer hoe belangrijk het is dat deze horizonbox zijn warmte kwijt kan!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 18-09 12:54

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Stof ophoping kan ook een elektro statisch veld creeëren waardoor apparaten niet goed kunnen functioneren.
Ik stofzuig me apparaten daarom om de week.

Gelukkig heb ik niet echt last van mijn media box.

[ Voor 15% gewijzigd door crzyhiphopazn op 11-05-2014 11:59 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 20:29
Is er ergens een oplossing voor de ventilator?

Ik heb een losse modem voor het internet en zelfs als de horizon box uitstaat blijft hij draaien.
In het begin was het nog te overzien maar hij gaat steeds meer zoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
De laatste dagen volop problemen met RTL 4, RTL 5 en Veronica. Met een beetje geluk doen ze het weer na de 10e keer resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Inmiddels lukt het mij niet meer om deze zenders aan de gang te krijgen. Meerdere malen resetten middels het ontkoppelen van de stroom en zelfs terugzetten naar fabrieksinstellingen lost het probleem niet op!

Ik nader hierin een kookpunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

VSA100_victim schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:38:
[...]

Overigens hebben we hier sinds kort een nieuwe Horizon staan omdat de vorige een probleem had met opnames. Dat werkt nu probleemloos, maar de afgelopen tijd blijkt dat bij sommige telefoontjes de beller ons niet kan horen! Pas na een volledige reset van de box werkt het weer! Belachelijk.

Er komt maar geen eind aan de ellende met dit ding. Na meer dan een jaar blijft de Horizon een onbetrouwbaar, buggy apparaat. :(
Dat probleem hadden wij 1 1/2 jaar geleden ook met onze Horizonbox. Dat blijkt dus ook een structureel probleem te zijn met dat ding :(

* mkleinman blij nu weg te zijn bij UPC.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Brakelseboer schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:57:
Inmiddels lukt het mij niet meer om deze zenders aan de gang te krijgen. Meerdere malen resetten middels het ontkoppelen van de stroom en zelfs terugzetten naar fabrieksinstellingen lost het probleem niet op!

Ik nader hierin een kookpunt...
Is er al een monteur geweest? Als je binnenkabels goed zijn, dan kan het ook aan de verdeelkast buiten liggen. Klinkt namelijk wel als een signaalprobleem, dan moet je een buitenmonteur laten komen van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Heb die nacht de box van de stroom gehaald en de volgende avond pas weer aangesloten. Nu doet hij het weer goed. Vreemde is dat hij ineens een update heeft gehad, waarbij de optie "Alles verwijderen" plaats heeft gemaakt voor "Wis de harddisk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=52931.0
Iemand dat al eens geprobeerd? Fysiek de wifi-kaart uit de box halen. Volgens de starter van dat topic scheelt het een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
ManiacsHouse schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:24:
Iemand dat al eens geprobeerd? Fysiek de wifi-kaart uit de box halen. Volgens de starter van dat topic scheelt het een hoop.
Als ik mijn HB nog niet teruggestuurd had, had ik zeker even deze fix uitgeprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:24:
En volgens iemand anders in dat topic maakt het totaal geen verschil bij hem.
Pagina: 1 ... 42 ... 54 Laatste