Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:31
Da.Rock schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:07:
[...]

Zolang het dezelfde netwerk betrof, liep de Horizon box meerdere keren per dag vast. Het maakte bij mij niet uit of de Horizon als router werd gebruikt of niet. Sinds een dag of 2 echter 0 vastlopers gehad ondanks de aangesloten popcorn.
damn.. dan is dat dus waardoor ik al maanden vastlopers heb... ik dacht echt dat het alleen met de Horizon als router was..
Fijn dat dit dan opgelost gaat worden zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Sinds een paar dagen heb ik nu een Horizon. Wel een leuk ding, maar het werkt allemaal maar matig.

Was ik verbonden met mn netwerk, zegt hij als ik een film met upnp wil afspelen dat de verbinding met mn netwerk verbroken is. Dan maar weer opnieuw inloggen op mn wifi (wat een minuut of 5 duurt en de statusbalk procent voor procent volloopt). Nu geeft hij steeds authenticatiefout aan. Terwijl mijn wachtwoord 100% klopt. Wat de fuck moet ik hier mee.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

@Repeat en anderen, hier idem.
Ik zit in de test panel groep. En er is iets vreemds, ben al 3 maal door upc gebeld daarvoor, maar geen oplossing kunnen vinden. Let wel, ik heb de firmware die met d1 of 1d begint, deze krijgen andere klanten komende maand tot eind februari.

Wat is er vreemd aan: hier, net als bij sommige anderen was het connecten tussen box en pc in 1 keer gedaan, via wifi, zo maar gekoppeld aan bestaand netwerk en de hmb zag zowel de gedeelde twonky media server mappen als windows media server mappen en die van de usb stick op de tp-link archer c7 router diens ingebouwde media server.

Nu niet meer....
En de truuk op chello, met andere firmware (je kan nu via de webmanage pagine bepaalde settings _niet doen_ !) en bijv. een laptop met ip range van de hmb (192.168.192.1) via een ethernet kabel hielp niet.

De hmb ziet de router wel, hij geeft iets van 14 IP adressen uit.
Ook de wifi, ziet de wifi ssid hier, connect met de wpa code en ik kan dus ook draadloos in de webbased admin pages op de hmb komen.

upnp aan, dmz aan, twonky poort geforward, stond twonky in firewall met toestemming? ja, firewall toch ook off gehad..... niets maakt dat hij nog welke media server dan ook op het netwerk ziet.
Errors wisselen, conflict op netwerk, kan netwerk niet vinden, geen dlna apparaten te vinden, geen verbinding bel upc, GEEN error, maar ook dan niets aan media servers zien... ()*$)@(*@)(#&$)@
En al noemt ie errors, gewoon apps(dus internet) op de hmb draaien he, of via wifi/kabel zo hup de webbased menus in...
JAMMER want juist de media speler functionaliteit trok me over de streep indertijd, vlak voor de ellende via tros radar e.d. bekend werd :-(
Nu moet ik steeds een film of serie op usb zetten en in de tv zelf prikken, al dan niet na deze eerst naar mp4 te moeten converteren, want .mkv lust ie niet..

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Weet een om aan het lijstje toe te voegen.. sinds enkele weken een nieuwe telefoon. Familie heeft overal zelfde wifi settings maar om een of andere reden kon ik niet online komen bij mijn vader (horizon box uiteraard).
Va het standaard reset, factory default etc.. Uiteindelijk de dhcp range vergroot van 64 naar 128 (ondanks dat er maar 4 leases waren) en van 1 dag naar 30 gezet.. en het werkte weer.
Ook achteraf nog steeds 5 leases in het overzicht..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

DukeBox schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:35:
Va het standaard reset, factory default etc.. Uiteindelijk de dhcp range vergroot van 64 naar 128 (ondanks dat er maar 4 leases waren) en van 1 dag naar 30 gezet.. en het werkte weer.
Hopen dat het straks na de aankomende firmware update nog steeds werkt.
Ik heb dan weliswaar geen telefonie of thuisnetwerk met de media box als spil, maar netwerkgewijze, volgt ie enerzijds mijn modem -> router settings, En geeft daar 14 ip nummers op, En in het menu staat (van de media box) dat hij de settings van de losse router volgt, gateway 192.168.0.1 (wat in beginsel ook was en werkte)

Uitgebreide en wat basale LAN settings zijn in de d1 (of 1d..) firmware die er nu voor iedereen aankomt niet meer...

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:49
Sinds die grote H2 update is de horizonbox een dramabox geworden. Vanaf dag 1 (21-09-2012) nooit geen vastlopers en wifi/internet problemen. Vanaf augustus 2013 is het een dramabox geworden. Komt door die rot update toen en is nooit meer goed gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 14-01-2014 13:24 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 15:48
pinokkia schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:24:
Sinds die grote H2 update is de horizonbox een dramabox geworden. Vanaf dag 1 (21-09-2012) nooit geen vastlopers en wifi/internet problemen. Vanaf augustus 2013 is het een dramabox geworden. Komt door die rot update toen en is nooit meer goed gekomen.
Zolang ze het nog niet voor elkaar krijgen om het klokje op het display altijd te tonen en goed te laten lopen kun je van de software update zeker niets verwachten lijkt mij. Bij mij geeft de klok soms de juiste tijd aan. Vaak circa 10 minuten ernaast. Wat ook vaak voor komt is dat de tijd getoond wordt van het moment van uitschakelen. Staat er de hele dag 23:44 in beeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:39

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Hmm, dat van het klokje heb ik ook gehad maar na de laatste update niet mee. Nu werkt hij aardig goed. Ik heb nog wel regelmatig de melding dat hij niet is verbonden of zoiets maar alleen na het opstarten (energiestand laag), daarna niet meer.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

janvanduschoten schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:59:
Hmm, dat van het klokje heb ik ook gehad maar na de laatste update niet mee. Nu werkt hij aardig goed. Ik heb nog wel regelmatig de melding dat hij niet is verbonden of zoiets maar alleen na het opstarten (energiestand laag), daarna niet meer.
Dat heb ik ook regelmatig (error 6010 ofzo). Maar dat gaat vanzelf weer weg bij zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik zie het als een standaard dingetje bij het opstarten, producteigenschap :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 18:10
Bij mij blijft het soms een probleem dat RTL 4 en RTL 5 het niet doen. De box stroomloos zetten voor een minuutje wil dan vaak wel helpen (soms moet ik dat 3x doen). Ontzettend irritant! Verder werkt hij nagenoeg prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 13:48
Waarschijnlijk al wat vaker gevraagd hier.......sinds kort heb ik horizon en zoek naar de optimale instellingen qua beeldkwaliteit.
Heb een nieuwe Panasonic 50ET60 led tv

1.Horizonmenu-Opties-Televisie-Beeldinstellingen-HDMI resolutie: Instellen op "1080p of 1080i " of "tv resolutie aanhouden" ??

2.Horizonmenu-Opties-Televisie-Beeldinstellingen-4:3 opties: Instellen op "zwarte zijkanten,ingezoomd of uitgerekt"??

3.Horizonmenu-Opties-Televisie-Beeldinstellingen-Beeldkwaliteit: Instellen op automatisch,RGB,4:2:2 of 4:4:4 ??

Nu heb de box als volgt ingesteld;
1. tv resolutie aanhouden
2. zwarte zijkanten
3. automatisch

(mijn grootste "ergenis" tot nu toe van de box het extreme luide ventilatorgeluid, ga hem omruilen in hoop op een wat stillere uitvoering :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 07:51
Vandaag weer een nieuw issue gevonden. Sinds een paar weken had ik problemen om met de VPN te connecten naar kantoor als ik thuis werk. Wel connectie met het netwerk en de netwerkschijven, maar geen internet omdat de laptop de DSN niet kan bereiken. Hoor ik vanochtend van de servicedesk dat er problemen zijn met de combinatie Horizon en de Juniper VPN versie die wij gebruiken. Volgens de servicedesk van kantoor zou dat bij mij niet het geval moeten zijn omdat ik de losse UPC router gebruik. Maar sinds ik de netwerkkabel uit de Horizon heb getrokken vanochtend kan ik weer connecten met de VPN 8)7 Om de een of andere reden weet de Horizon (waarvan alle mogelijke netwerkopties uit staan) dus de VPN te blokken. Maar alleen met Juniper 7.4.0, als ik 7.1.0 pak werkt het wel. Voor nu laat ik de netwerkkabel maar gewoon uit de Horizon.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 17:11
Wat een ramp-apparaat is de Horizon toch. Vooral het DVR gedeelte. Het ding is ongelofelijk onbetrouwbaar bij meerdere opnames. Volgens de reclame moet hij vier opnames tegelijk aan kunnen. Mooi niet dus. Resultaat: Halve opnames of weer eens een volledig vastgelopen Horizon.

De opnames die wel lukken hebben geen hoofdstuk-indeling, Dus een sportwedstrijd van 4 uur lang moet je met een slakkegang van 30x doorlopen (duurt een paar minuten) om het einde te kunnen zien.

Twee achter elkaar uitgezonden afleveringen worden elk apart opgenomen, i.p.v als 1 doorlopend geheel, met als gevolg een hoop dubbele rommel op de schijf. (als je een voor/na buffer van 30min per opname instelt)

Series die verwijderd zijn in de DVR-planner blijft hij soms opnemen!

De ondertiteling valt vaak zomaar uit en dan moet je de Horizon resetten om 'm weer terug te krijgen.

Ook is het nu al twee keer gebeurd dat de hele schijf gewist was omdat bij het verwijderen van een aflevering het trage menu per ongeluk doorgeschoten was naar "alles verwijderen" i.p.v. "verwijderen". Jawel, dan wist hij niet alle afleveringen, maar gewoon de hele schijf. Zonder extra waarschuwing.

Al met al een apparaat met gebruiksaanwijzing. Een onding dat nooit in deze staat verkocht had mogen worden. :(

[ Voor 9% gewijzigd door VSA100_victim op 19-01-2014 19:28 ]

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 13:41

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Die van ons gaat deze week de deur uit :) kan niet wachten totdat ik weer normaal tv kan kijken zonder poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 12:07

KoffieNT

banaan

Dat echte (constante) vastlopen heb ik tot nu toe niet echt gehad. Misschien 2x dat ie niet uit stand-by wilde komen. Op een maand of 9 dagelijks gebruik vind ik dat wel acceptabel.

Alle overige dingen die ik hier lees zijn wel herkenbaar. Ontzettend langzaam (mijn hoofdergernis), een afstandbediening die het opeens niet meer doet en 10 seconden later weer wel (nee dat ligt niet aan de batties). Een matig wifibereik. Als ik op de wc zit (8 meter verder) heb ik nog nauwelijks verbinding (5Ghz). Met de andere router (2.4Ghz) die een verdieping lager staat heb ik fullspeed ahead verbinding :?.
Dingen opzoeken via het apparaat is het allerslechtste wat er bestaat. Keywords begrijpt hij niet, toetsen registreert hij niet. OK is niet OK, maar nogmaals de letter intoetsen. Wat is dit voor een logica :X.

Een nadeel waar ik van te voren niet over nagedacht heb is dat wanneer het apparaat kapot gaat, ik nog altijd analoog tv kan kijken, maar dat ik dus geen internet meer heb. Of kan ik een randomkabelmodem/router kopen die ik tijdelijk kan gebruiken?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Laatst online: 31-01 17:11
KoffieNT schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:30:
Alle overige dingen die ik hier lees zijn wel herkenbaar. Ontzettend langzaam (mijn hoofdergernis), een afstandbediening die het opeens niet meer doet en 10 seconden later weer wel (nee dat ligt niet aan de batties). Een matig wifibereik. Als ik op de wc zit (8 meter verder) heb ik nog nauwelijks verbinding (5Ghz). Met de andere router (2.4Ghz) die een verdieping lager staat heb ik fullspeed ahead verbinding :?.
Dingen opzoeken via het apparaat is het allerslechtste wat er bestaat. Keywords begrijpt hij niet, toetsen registreert hij niet. OK is niet OK, maar nogmaals de letter intoetsen. Wat is dit voor een logica :X.
Dezelfde logica als lange opnames zonder skippable hoofdstukken. Of een opname-lijst die bestaat uit enkel plaatjes zonder omschrijving (voor de update). Of twee aparte ondertiteling-instellingen die op totaal verschillende plekken in het menu staan.
Het zou me niks verbazen als de hele user-interface op de middag voor release nog even snel in elkaar is gezet.

Het matige wifibereik had ik ook last van. Ik heb 25 meter kabel door het huis moeten trekken om weer een stabiele verbinding te krijgen, terwijl een laptop een verdieping lager (ongv. even ver van de Horizon) nergens last van heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door VSA100_victim op 20-01-2014 00:57 ]

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 12:07

KoffieNT

banaan

Toen een monteur bij ons wat kwam finetunen, zei hij ook dat Horizon gelaunched is omdat UPC mee 'moest' met de glasvezelconcurrentie. Dus dat ze daarom de launch gepushed hebben en een niet-klaar-apparaat op de markt hebben gebracht met het idee om 'later wel updates uit te brengen' -O- .

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Al een lange tijd is BBC2 (HD) niet beschikbaar, vervelend maar niet onoverkomelijk. Nu is afgelopen maand opeens NLD3 ook zwart met dezelfde foutcode (2020 oid). Meer mensen met deze ervaring? en oplossing? (ik kan hier niks vinden)
Binnenkort begint een nieuw seizoen top gear en die mis ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Eindelijk DLNA streaming aan de praat. Werkt blijkbaar alleen met een kabel. Maargoed, nu blijkt dus dat hij al mn films in bioscoopverhouding uitrekt naar 16:9 beeldvullend :') En geen optie om dat aan te passen.
En verder is er ook geen optie om ondertitels aan of uit te zetten? Of kijk ik niet goed?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:03
Kan ook gewoon op wifi hoor ;)
Dat weergeven op het volledige scherm is inderdaad een 'feature', die zover ik weet niet uit te zetten is.
De mediaspeler functionaliteiten zijn nogal beperkt, want ondertiteling is ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Repeat schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:26:
Eindelijk DLNA streaming aan de praat. Werkt blijkbaar alleen met een kabel. Maargoed, nu blijkt dus dat hij al mn films in bioscoopverhouding uitrekt naar 16:9 beeldvullend :') En geen optie om dat aan te passen.
En verder is er ook geen optie om ondertitels aan of uit te zetten? Of kijk ik niet goed?
Ligt eraan of het een .mkv of .avi bestand is. .mkv kan je wel ondertitel aanzetten. Srt bestanden werken dan wel. Druk maar op ok tijdens de film en dan ondertitel aan/uit. Echter werkt bij mij dan wel het beeld en ondertitel, maar geen geluid ;)
Fuck die stream mogelijkheid joh! Gebruik het alleen voor een aflevering <40 minuten. Films moet je lekker via de versterker knallen.

En hoezo via een kabel? Hoort toch via wifi te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

1d of d1 update haalt dlna kijken vanaf de pc weer weg :-(
Althans als je ooit als eerste optie 'bestaand netwerk' koos, --> via wifi.
In de laatste firmware (die ik als testpanel lid al heb, de meeste klanten nog niet) zijn ook menu's, gevanaceerd m.b.t. netwerk, dhcp e.d. uitgeschakeld.

Zowel wifi als kabel, no more media servers op de umb te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door notsonewbie op 25-01-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Ik weet het niet. Via wifi blijft hij staan op even geduld (oid), via een kabel begint hij meteen met spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zo, Horizon opgezegd. Terug naar een mediabox en modem. Een verademing tot nu toe. Gezien mijn storingen atijd door een vastgelopen horizonbox kwam ga ik er van uit dat het nu allemaal afgelopen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Vandaag eens geprobeerd via horizon.tv vanaf mijn laptop tv te kijken (W7 32 bits, Chrome). Eerst widevine geinstalleerd, daarna krijg ik zowaar beeld, maar na een minuut of 5 slaat de boel vast (echt vast, moet de computer uit en aanzetten). Dat blijft zich daarna herhalen, waardeloos dus. Werkt dat bij jullie wel?

Ook geprobeerd in IE11, daar start ie niet eens op (balkje blijft lopen, heel traag).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:51
Gisteravond ook de stap gezet om de Horizon de deur uit te doen. Weer gewoon terug naar de DVR Box.

Er was een communicatie sinds september en helaas niets kunnen oplossen. Op de koop toegenomen ga ik van Horizon naar een DVR Box en met internet van 100 Mbit naar 120 Mbit en behoud ik al mijn zenders en ga nog minder betalen ook. UPC was zo "coulant" om de 30 euro aan downgrade kosten te crediteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:47
Houd je wel je oude contractduur? Dat je er dus niet weer een jaar aan vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Jammer alleen dat die Cisco box op een goede tv zo'n bagger beeld geeft t.o.v. de Samsung Horizon. No-go dus voor mij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Voorheen met de Cisco 8685 en een Samsung ES6300 prima beeld hoor. Totaal geen verschil met de Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat vind ik zelf geen hele beste tv eigenlijk. Er zijn meer mensen die erover geklaagd hebben. Hier zie ik het echt wel, op 3 verschillende tv's. Panasonic P50VT50 en P50VT60 en een Sony KDL-55W905.

Ps begrijp me niet verkeerd he, "bagger" is lekker sterk uitgedrukt. Dat vind ik sinds ik gezien heb hoe het op de Horizon kan zijn. Toen ik nog een Cisco had en Horizon nog niet gezien had vond ik het ook "wel prima". Daarvoor vond ik zelfs Digitenne "wel prima", maar ja, dat was op een 32 inch tv op 4,5 meter. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 28-01-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:05:
Vandaag eens geprobeerd via horizon.tv vanaf mijn laptop tv te kijken (W7 32 bits, Chrome). Eerst widevine geinstalleerd, daarna krijg ik zowaar beeld, maar na een minuut of 5 slaat de boel vast (echt vast, moet de computer uit en aanzetten). Dat blijft zich daarna herhalen, waardeloos dus. Werkt dat bij jullie wel?

Ook geprobeerd in IE11, daar start ie niet eens op (balkje blijft lopen, heel traag).
Niemand hier ervaringen met dit scenario? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 11:58
Toevallig dit weekend voor het eerst via horizon.tv gekeken en geen problemen gehad. Meer dan een uur gekeken zonder problemen. Dit was ook in Chrome, alleen een 64 bits versie van W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 21:33

Ik gebruik zelf W8 64-bits en Chrome en ik heb geen enkel probleem met het bekijken van streams met Horizon.tv. Half jaar geleden nog wel problemen, maar die zijn inmiddels opgelost bij mij.

Kan nu makkelijk een programma online bekijken zonder dat de stream uitgaat.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Via horizon.tv kijken heb ik alleen gedaan toen ik op de slaapkamer nog geen tv had, en toen liep die stream meestal na een minuut of 10 vast, maar F5'en en dan werkte het weer. Helemaal vastlopen heb ik nog niet gehad, maar ik heb dan ook al bijna een jaar geen stream meer geopend...

Wat me hier wel sinds vorige week is opgevallen, is dat de Wi-Fi adapter in dat ding een beetje gaar aan het doen is. Als ik die box uit en aan zet (even van de stroom af) is er geen enkel apparaat meer wat draadloos verbinding kan maken, terwijl het netwerk wel gewoon zichtbaar is. Soms brand dan het Wi-Fi lampje, soms ook niet. De enige manier om hem dan weer aan de praat te krijgen is via het webpaneel, want via de box zelf lijk ik niks aan te kunnen passen (ondanks dat de box wel aangeeft dat er van alles is aangepast :X).

Daarnaast is er hier in huis niet 1 Android apparaat meer wat verbinding krijgt, tenzij ik ze een statisch IP geef, dan is er in een keer niks aan het handje :+

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Drifter7 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:56:
Waarschijnlijk al wat vaker gevraagd hier.......sinds kort heb ik horizon en zoek naar de optimale instellingen qua beeldkwaliteit.
Heb een nieuwe Panasonic 50ET60 led tv

1.Horizonmenu-Opties-Televisie-Beeldinstellingen-HDMI resolutie: Instellen op "1080p of 1080i " of "tv resolutie aanhouden" ??

2.Horizonmenu-Opties-Televisie-Beeldinstellingen-4:3 opties: Instellen op "zwarte zijkanten,ingezoomd of uitgerekt"??

3.Horizonmenu-Opties-Televisie-Beeldinstellingen-Beeldkwaliteit: Instellen op automatisch,RGB,4:2:2 of 4:4:4 ??

Nu heb de box als volgt ingesteld;
1. tv resolutie aanhouden
2. zwarte zijkanten
3. automatisch

(mijn grootste "ergenis" tot nu toe van de box het extreme luide ventilatorgeluid, ga hem omruilen in hoop op een wat stillere uitvoering :o )
Niemand?

Ben zelf ook wel benieuwd geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:51
Cap schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:20:
Jammer alleen dat die Cisco box op een goede tv zo'n bagger beeld geeft t.o.v. de Samsung Horizon. No-go dus voor mij. :(
Nou ik moet zeggen dat sommige kanalen idd wel iets slechter lijken dan de horizon. Maar ik kijk niet zo heel veel tv, en de vriendin ziet het verschil niet :+
barrymossel schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:00:
Houd je wel je oude contractduur? Dat je er dus niet weer een jaar aan vast zit?
Nee wel weer een contract voor een jaar, maar dat maakt me niet uit. Mijn contract was net een paar maand oud vanwege upgrade van 60 naar 100 mbit. En binnen je contract mag je gewoon upgraden als je wilt, dus vindt niet zo'n probleem.

Wat me nog wel tegenvalt is dat ze nog steeds de HD zenders op 71 hebben zitten. En ik dus met een "favorieten lijst moet gaan werken :("

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 29-01-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
PsychoMantis_NL schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:23:
Via horizon.tv kijken heb ik alleen gedaan toen ik op de slaapkamer nog geen tv had, en toen liep die stream meestal na een minuut of 10 vast, maar F5'en en dan werkte het weer. Helemaal vastlopen heb ik nog niet gehad, maar ik heb dan ook al bijna een jaar geen stream meer geopend...

Wat me hier wel sinds vorige week is opgevallen, is dat de Wi-Fi adapter in dat ding een beetje gaar aan het doen is. Als ik die box uit en aan zet (even van de stroom af) is er geen enkel apparaat meer wat draadloos verbinding kan maken, terwijl het netwerk wel gewoon zichtbaar is. Soms brand dan het Wi-Fi lampje, soms ook niet. De enige manier om hem dan weer aan de praat te krijgen is via het webpaneel, want via de box zelf lijk ik niks aan te kunnen passen (ondanks dat de box wel aangeeft dat er van alles is aangepast :X).

Daarnaast is er hier in huis niet 1 Android apparaat meer wat verbinding krijgt, tenzij ik ze een statisch IP geef, dan is er in een keer niks aan het handje :+
Jij ook hier? :*)
Dat kijken via internet werkt inderdaad niet zo goed, tenzij je de iPad app gebruikt ;)
Wifi op de Horizon is gaar; bij het installeren adviseerde men al om wifi op de Horizon niet te gebruiken maar de wifi functie van de bijgeleverde modem.
Alleen is de modem ook brak :(

Komt er trouwens nog een H3 update oid?
Het voelt nog steeds aan alsof het nog niet helemaal af is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dutchgio schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:49:
[...]
Het voelt nog steeds aan alsof het nog niet helemaal af is..
Klopt, ze zijn nu al ruim een jaar live aan het testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wij kregen een mail van UPC met de vraag of wij tevreden waren over de UPC Horizon Box. Ik heb NEE gedrukt omdat wij thuis met veel problemen zaten zeker wat het zappen en hangen betreft. Telefoon nummer ingetikt en we werden direct teruggebeld.
De meneer aan de telefoon was uiterst vriendelijk. Ik heb twee dingen "gefixed"
- Zappen wat blijft hangen (dus dat je 6x op volgende zender moet drukken voordat ie eentje verder gaat) oplossing: Schijfbeheer uit zetten
- Uitzendende SSID van de Box (al 10x uit gezet maar bleef uitzenden) oplossing: opnieuw de 192.168.x.xx in en uitzetten. Nu is ie wel echt uit
- Missende ondertiteling bij verschillende zenders: Dit is een bekend probleem bij UPC en hier word aangewerkt.
Die kerel zei dat Brabant en Noord Holland nu de nieuwe Horizon Software draaien en dat deze in de loop van volgende week naar de rest van NL word gestuurd die hopelijk het hangen van de box verhelpen..
Ben benieuwd

[ Voor 3% gewijzigd door Mrjraider op 30-01-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Waarom krijg jij wel een mail en wij niet? Laat ze iedereen in NL diezelfde mail sturen... Ik denk dat ze zich kapot schrikken van het aantal "Nee's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:31
Er komt een H3 update uit. Wanneer is onbekend. Hij stond gepland voor eind 2013 maar de problemen met H1 en H2 waren dusdanig groot dat H3 ver vooruit is geschoven.

Niet iedereen een mail is eigenlijk logisch. Ze kunnen het dan niet bolwerken.

Veel problemen komen vanuit de software maar ook deels door niet juist aansluiten van de Horizon box kan tot problemen leiden. Hij is nogal gevoel voor ruis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 05:36
Ok, dan 's een positief bericht. Ik ondervind geen enkel probleem met de Horizon-box of Horizon-tv.
Waarschijnlijk komt dat doordat ik een 'dom' Cisco-modem van UPC heb met daarachter mijn eigen draadloze router (Asus RT-N66U) en switches.

Ik gebruik de box alléén voor het ontvangen van tv. Hij is niet op het netwerk aangesloten en ik heb een losse mediaspeler (EM7385) waarmee ik gedownloade films en series vanaf mijn NAS (Synology DW212+) stream.

Het kijken via horizon.tv gaat prima op zowel mijn laptops als desktops en browser Firefox.

Aanvankelijk, dus toen ik de box pas had, had ik wel problemen. Maar na het vervangen van de WCD en de stekkers op de coax-kabels (door metalen) waren die voorbij.

[ Voor 14% gewijzigd door mark_vs op 30-01-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Het lijkt er inmiddels op dat mijn laptop zelf de bottleneck is. Met andere flashvideo sites (...) gebeurt er hetzelfde na een minuutje of 5 a 10 afspelen. Denk dat het systeem gewoon overheat en dan zichzelf uitschakelt. Lappie is ook al 7 jaar oud, ga eens kijken of ik wat stof uit de cpu fan kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dus de hardware is ook nog eens beroerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Brakelseboer schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:25:
Waarom krijg jij wel een mail en wij niet? Laat ze iedereen in NL diezelfde mail sturen... Ik denk dat ze zich kapot schrikken van het aantal "Nee's"
Geen idee ik dacht dat iedereen die de horizon heeft deze mail heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Brakelseboer schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:25:
Wat een typische ondoordachte reactie...

In plaats van blij te zijn dat ze proactief zoiets doen, direct gaan zeuren waarom je niet zelf als eerste ook aan de beurt komt..

Als ze alle horizon gebruikers tegelijk die e-mail sturen, dan kunnen ze even in een paar dagen ruim 100.000 klanten gaan bellen en blijft er niemand meer over om de rest van de calls op de support lijnen aan te nemen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook schandalig hoe slecht het de afgelopen 1,5 jaar gelopen is met de uitrol en software en prestaties van de Horizon, maar zo'n mailing en de ondersteuning laat wel zien dat ze er nu serieus mee bezig zijn en dat vind ik erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat netjes... gisteren UPC gesproken omdat ik zoveel gezeik heb met Horizon en krijg gewoon m'n hele maand bedrag terug :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
barrymossel schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:48:
[...]

Dus de hardware is ook nog eens beroerd :)
De hardware is goed. De software kan er niet mee overweg en dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Pusherman_ schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:42:
[...]

Wat een typische ondoordachte reactie...

In plaats van blij te zijn dat ze proactief zoiets doen, direct gaan zeuren waarom je niet zelf als eerste ook aan de beurt komt..
Zo ondoordacht vind ik hem anders niet. Deze proactieve actie is inmiddels wel véél te laat. Er zijn al velen overgestapt naar digitale tv of een andere aanbieder. Ik ben een gebruiker van het eerste uur en de Horizon box werkt gewoon niet goed. Ik vind dat UPC hiermee met de billen bloot moet, vandaar mijn reactie over de mailing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Brakelseboer schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:36:
[...]

Zo ondoordacht vind ik hem anders niet. Deze proactieve actie is inmiddels wel véél te laat. Er zijn al velen overgestapt naar digitale tv of een andere aanbieder. Ik ben een gebruiker van het eerste uur en de Horizon box werkt gewoon niet goed. Ik vind dat UPC hiermee met de billen bloot moet, vandaar mijn reactie over de mailing.
Het is algemeen bekend dat de box veel te vroeg op de markt is gekomen. En er over verder zeiken heeft geen zin. Het is afwachten of de aankomende update de boel verhelpt en anders stap je over of ga je terug.
Wij zijn thuis wel happy met de functionaliteiten van de box alleen de gebreken beginnen nu wel kut te worden. :(
Geduld is een schone zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MediaZoo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:54:
[...]
De hardware is goed. De software kan er niet mee overweg en dat is het probleem.
Dan is het dus alleen slechte software... Ook best. Die gevoeligheid komt ergens vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:00:
[...]

Het lijkt er inmiddels op dat mijn laptop zelf de bottleneck is. Met andere flashvideo sites (...) gebeurt er hetzelfde na een minuutje of 5 a 10 afspelen. Denk dat het systeem gewoon overheat en dan zichzelf uitschakelt. Lappie is ook al 7 jaar oud, ga eens kijken of ik wat stof uit de cpu fan kan krijgen.
Inmiddels de laptop opengemaakt en stof rond de processor, fan en outlet weggezogen. Daarna twee uur zonder problemen tv gekeken. Processor wordt nog wel zwaar belast (continu rond de 80%, het is een oude core2duo), maar dat leidt nu niet meer tot problemen.

Profit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:58

M0nkeymen

Monkeystyle!

MediaZoo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:54:
[...]

Ben ik niet helemaal mee eens, ik had ook een UPC horizon box, en als ik een netwerk kabel er van achter in deed, ging me TV artifacts vertonen... Ze zeiden toen dat het aan me bekabeling lag. Alles vervangen, van UPC punt(groene draad) tot TV. Dit allemaal door de monteur. Nog steeds zelfde symtonen. Toen maar afgestapt van horizon. Nu alweer 2 maanden zonder problemen met de standaard box.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
M0nkeymen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 08:53:
[...]

Ben ik niet helemaal mee eens, ik had ook een UPC horizon box, en als ik een netwerk kabel er van achter in deed, ging me TV artifacts vertonen... Ze zeiden toen dat het aan me bekabeling lag. Alles vervangen, van UPC punt(groene draad) tot TV. Dit allemaal door de monteur. Nog steeds zelfde symtonen. Toen maar afgestapt van horizon. Nu alweer 2 maanden zonder problemen met de standaard box.
En dat komt dus door de software. Die zit niet helemaal lekker in elkaar waardoor de processor in t apparaat moeite heeft alles te berekenen. De Horizon bevat namelijk gewoon een Linux PC ipv. de standaard decoders. Als je op een gewone computer de processor 100% gaat t ook niet met alle processen even lekker. Met de Horizon net zo.

Je wilt niet weten hoe lang de lijst is met problemen en bijkomende oplossingen die eigenlijk niet zouden mogen. En nee ik mag die helaas niet publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Ook raar, mn router geeft aan dat het interne IP van de horizon xxx.10 is, maar als ik in het menu (op de tv) van de horizon kijk is het xxx.48
Hij staat in bridge modus, dan zouden die IP's toch overeen moeten komen? En klopt het dat je in bridge modus niet op de configuratiepagina van de Horizon kunt komen. (En er dus geen mogelijkheid is om de wifi uit te zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MediaZoo schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:03:
[...]

En dat komt dus door de software. Die zit niet helemaal lekker in elkaar waardoor de processor in t apparaat moeite heeft alles te berekenen. De Horizon bevat namelijk gewoon een Linux PC ipv. de standaard decoders. Als je op een gewone computer de processor 100% gaat t ook niet met alle processen even lekker. Met de Horizon net zo.

Je wilt niet weten hoe lang de lijst is met problemen en bijkomende oplossingen die eigenlijk niet zouden mogen. En nee ik mag die helaas niet publiceren.
Maar uiteindelijk komt het er dus op neer dat het totaalpakket eigenlijk nooit door UPC had mogen worden uitgegeven, aangezien de combi hardware/software niet goed genoeg werkt. Bij oudere apparatuur, die dan wellicht wat minder kan, ging alles vaak wel goed, met dezelfde interne bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 18:48

JAMF

010 the number of the best

Kunnen we eigenlijk nog wat verwachten van de overname van Ziggo ?
Ziggo is, dacht ik, wat guller met de HD kanalen in standaard pakketten

En een fatsoenlijke Ziggo-tv android app schijnt er al te zijn

Weet eigenlijk niet of Ziggo en UPC al volgens dezelfe protocollen werken, dat is heel lang niet zo geweest.
Toen kon je bij Ziggo al wel een CI+ module nemen en bij UPC niet

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 00:13
Voorlopig zal de consument er nog niet heel veel van gaan merken denk ik ... het eerste wat we gaan merken zijn aangepaste logo's ... ik denk dat we all gauw een jaar verder zijn voordat er daadwerkelijk inhoudelijk iets gaat veranderen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:45

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JAMF schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:51:
Kunnen we eigenlijk nog wat verwachten van de overname van Ziggo ?
Ziggo is, dacht ik, wat guller met de HD kanalen in standaard pakketten

En een fatsoenlijke Ziggo-tv android app schijnt er al te zijn

Weet eigenlijk niet of Ziggo en UPC al volgens dezelfe protocollen werken, dat is heel lang niet zo geweest.
Toen kon je bij Ziggo al wel een CI+ module nemen en bij UPC niet
Ik denk dat wat 'wij' UPC gebruikers kunnen verwachten een ander naampje is, en dat Ziggo gebruikers de wijzigingen te wachten staat. UPC zal echt niet zomaar z'n hele bedrijfsmodel omgooien.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 18:59
Heerlijke box die Horizon :-)

Na wat aanloop probleempjes nu alweer een maand of 6 een perfect werkende box....
Supersnel en stabiel internet (150 MB) en alle HD zenders zonder ook maar 1 blokje..
Echt top ding !!!!

Nikst te zeiken ?

Ok klein ding dan.... heel af en toe heb ik problemen met mijn telefoon, kan dan niet bellen...
Even de kast aan/uit en opgelost.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Op Chelloo.com loopt een draadje waar je kunt aanmelden voor de test van de Android app .

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=52043.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
nieuws: UPC heeft 120.000 wifi-hotspots bij klanten
"Onder andere de Horizon-box is niet geschikt", zegt woordvoerder Ronald Sutmuller. "Die wordt later geschikt gemaakt."
Heeft iemand een idee of je dan wel van die gratis hotspots gebruik kunt maken? In het artikel staat dat als je de functionaliteit uit zet je ook geen hotspots kunt gebruiken, maar ben benieuwd hoe het werkt als het zelfs helemaal niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:00:

[...]

Heeft iemand een idee of je dan wel van die gratis hotspots gebruik kunt maken? In het artikel staat dat als je de functionaliteit uit zet je ook geen hotspots kunt gebruiken, maar ben benieuwd hoe het werkt als het zelfs helemaal niet mogelijk is.
Je schijnt als Horizon klant wel gebruik te kunnen maken van wifi spots. De Horizon box zelf kan nog niet als wifi spot ingezet worden.

https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1189/related/1
Heeft u een Thomson TWG850 of Horizon Mediabox dan heeft u modem wel wifi, maar werkt WifiSpots van UPC niet. U kunt in dit geval wel gebruik maken van het UPC WifiSpots-netwerk via andere modems.

[ Voor 17% gewijzigd door Da.Rock op 06-02-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

[...]

Ik quote UPC zelf maar even:
Hoe kan ik WifiSpots van UPC aan- of uitzetten?

Als u over een draadloos modem van het type Thomson TWG870, Cisco EPC3925 of Technicolor TC7200 beschikt, wordt WifiSpots van UPC automatisch aangezet op uw modem. U kunt WifiSpots van UPC zelf aan- of uitzetten via Mijn UPC. Als u WifiSpots van UPC uitzet, kunt u zelf ook geen gebruik maken van het UPC WifiSpots-netwerk bij anderen.

Heeft u nog geen geschikt wifi-modem, maar wel een internetabonnement van UPC, dan kunt u wel gebruik maken van het UPC WifiSpots-netwerk. Uw eigen modem is dan geen onderdeel van het UPC WifiSpots-netwerk. Het is niet mogelijk om een gebruikersaccount van WifiSpots van UPC uit te zetten.

Heeft u een Thomson TWG850 of Horizon Mediabox dan heeft u modem wel wifi, maar werkt WifiSpots van UPC niet. U kunt in dit geval wel gebruik maken van het UPC WifiSpots-netwerk via andere modems.

Let op: WifiSpots van UPC is op dit moment nog niet landelijk beschikbaar. U kunt zelf controleren of Wifispots van UPC al in uw regio beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

[...]

Met De bijgeleverde cisco modem kan het wel.
Maar dan moet je ervoor gekozen hebben om niet alles via de Horizon te laten lopen vermoed ik.
Ik heb het zelf uitgezet, want het wordt zo veel te vol op de 2.4Ghz band met al die wifispots netwerken die er extra naast de grote hoeveelheid wifi ap's al zijn...

Ik denk dat je het nu gewoon kunt inschakelen via de website, alleen zendt de Horizon dan geen wifispot uit om dat dat niet kan. Wellicht kun je er zelf dan wel gewoon gebruik van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Dat is waar ook, ik heb er ook nog een Cisco modem voor hangen en heb daar wifi uitgezet wegens te zwak. Zal eens kijken of ik dat aan moet zetten of dat het nu sowieso gaat werken omdat ik ook de Horizon heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Doet de Horizon het zoveel beter dan op het gebied van wifi?
Meende juist te horen dat de Horizon het ook op wifi vlak niet zo goed doet.
Kan eventueel zo een kabel trekken van de cisco naar de horizon.
Dhcp uit en dan op beide wifi zou ook nog kunnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Nee, de Horizon red het ook allemaal niet in mijn nieuwbouw huis.
Ik heb nu in de meterkast de Cisco bridged hangen en daarnaast de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND (Duits model) en op zolder ook nog 1. Dat werkt wel en heeft echt wel een stuk beter bereik bij mij.
Ik heb dus wifi uitgezet op de Cisco en de Horizon omdat het voor mij niets toevoegd.

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 06-02-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09-2023
Mijn ervaringen met de Horizon Box zijn zeer wisselend.
Het opnemen, pauzeren gaat goed.

Echter valt de snelheid van de menu's vaak tegen.
Een ander probleem waar ik tegenaan loop is het volgende:
Met behulp van Universal Media Server laad ik films vanaf mijn computer (.mkv + .srt).
Ondertiteling wordt goed weer gegeven en de film+geluid ook. Het probleem ontstaat op moment van 'pauzeren'.

Wanneer ik op pauze druk, krijg ik de melding dat er geen contact meer is. Ook vooruit/teruguit afspelen gaat niet. Om het probleem met pauzeren te omzeilen druk ik op stop. Vervolgens open ik het 'hervat' bestand dat gegenereerd is door UMS. Echter blijft dit beeld haperen en komt er geen geluid bij.

Heeft iemand dit zelfde probleem en/of enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag heeft mijn horizon blijkbaar een update gehad (brabant). Enige verschil wat ik opmerk is dat in het dvr menu "delete all" is vervangen door "clean harddisk". Verder lijkt hij wat vlotter in gebruik.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 07:51
Chaser2600 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:52:
Vandaag heeft mijn horizon blijkbaar een update gehad (brabant). Enige verschil wat ik opmerk is dat in het dvr menu "delete all" is vervangen door "clean harddisk". Verder lijkt hij wat vlotter in gebruik.
Daar had mijn vriendin het ook over, de omschrijving is daardoor in ieder geval wel duidelijker. Het risico dat je 'clean harddisk' pakt als je alle afleveringen van een programma wil wissen lijkt mij een stuk kleiner dan toen er 'delete all' stond.

Zelf gister weer een halve opname, opname geannuleerd op het moment dat ik langs de zender heen zapte. Ik had toch gehoopt dat dat opgelost zou zijn nadat ze de box omgewisseld hebben maar blijkbaar speelt dat dus nog steeds.

Desktop | Server | Laptop

• dutchgio
Dat scheelt inderdaad, wij hebben het ook een keer gehad dat je een bepaald programma aandrukt en op 'alles verwijderen' drukt, maar dan sta je mooi met de gebakken peren als écht alles weg is, en niet alleen alle afleveringen van een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
In Gelderland is deze update nog niet verkrijgbaar. Ik heb de box gisteren handmatig laten zoeken naar updates, maar niets beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17
Brakelseboer schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:34:
In Gelderland is deze update nog niet verkrijgbaar. Ik heb de box gisteren handmatig laten zoeken naar updates, maar niets beschikbaar.
Heb de update al sinds 6 februari binnen in Gld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 05:42
Heb hier in Amsterdam nu v 128_16777513 deze is van vanmiddag 15:18u 14.02.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Albert020 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:14:
Heb hier in Amsterdam nu v 128_16777513 deze is van vanmiddag 15:18u 14.02.14
Die tijd die jij vermeldt is gewoon de tijd van installatie. De update is al van 02-12-2013 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Creative S schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:21:
[...]

Die tijd die jij vermeldt is gewoon de tijd van installatie. De update is al van 02-12-2013 ;)
De tijd is van de laatste check op nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:38
Wil vanaf mobiel muziek afspelen via horizon. Maar met zowel Twonky als BubblePnP kan ik wel een Playlist openen maar dan alleen 1 nummer selecteren en afspelen.. Kan niet skippen naar volgende nummer van lijst. Mis ik iets of is het echt zo'n waardeloos ding?

Weinig zin om 75 euro neer te leggen voor WD live om muziek af te kunnen spelen zonder kabel aan mn tel te hangen (heb oude receiver zonder bluetooth of dlna)

[ Voor 23% gewijzigd door Hertog_Martin op 18-02-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

dutchgio schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:12:
Ik heb het zelf uitgezet, want het wordt zo veel te vol op de 2.4Ghz band met al die wifispots netwerken die er extra naast de grote hoeveelheid wifi ap's al zijn...
Heb je je WiFi in zijn geheel uitgezet of alleen de hotspot functie ? Dat laatste heeft namelijk geen nut.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
DukeBox schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:22:
[...]

Heb je je WiFi in zijn geheel uitgezet of alleen de hotspot functie ? Dat laatste heeft namelijk geen nut.
Wifispots uitgezet via mijnUPC.
Dat wifi hotspots accespoint stoort dan in ieder geval niet meer op hetzelfde wifi kanaal.
Heb daarnaast wel wifi nodig en zelf geen goede router meer, dus wifi op de Cisco uitzetten is helemaal geen optie. Eventueel zou de Horizon dus nog als extra accespoint kunnen worden ingezet, maar als ik de reacties zo lees heeft dat niet zo heel veel nut.

• Pusherman_
wifispots wordt over je bestaande wifi kanaal meegezonden, heeft alleen een andere ssid dus stoort je bestaande wifi niet, dus uitzetten is nutteloos.in jouw geval...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Chaser2600 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:52:
Ja dat gelooft toch ook niemand dat die optie daar zit. Niet alleen is het makkelijk om zo een fout te maken, je verwacht de optie om de harddisk geheel te wissen ook niet als vervolgactie nadat je een opname of serie hebt geselecteerd. Beter is om deze gewoon ergens in de instellingen te verstoppen, na ingave pin oid.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Afgelopen weekend ook niet goed opgelet tijdens het wissen van 1 aflevering, blijkbaar 1 optie lager gekozen (echt raar dat het er direct onder staat) dan de bedoeling was en de hele schijf was leeg. Ik had er al een paar gewist en het viel me al op dat de box traag reageerde en dus wel eens op de verkeerde optie stond.
Beetje jammer :')

• plofkip
janvanduschoten schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:56:
Afgelopen weekend ook niet goed opgelet tijdens het wissen van 1 aflevering, blijkbaar 1 optie lager gekozen (echt raar dat het er direct onder staat) dan de bedoeling was en de hele schijf was leeg. Ik had er al een paar gewist en het viel me al op dat de box traag reageerde en dus wel eens op de verkeerde optie stond.
Beetje jammer :')
Klopt, wij hebben ook al 2 keer per ongeluk de hele schijf gewist :/

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 10:58
Sj44kie schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:47:
Mijn ervaringen met de Horizon Box zijn zeer wisselend.
Het opnemen, pauzeren gaat goed.

Echter valt de snelheid van de menu's vaak tegen.
Een ander probleem waar ik tegenaan loop is het volgende:
Met behulp van Universal Media Server laad ik films vanaf mijn computer (.mkv + .srt).
Ondertiteling wordt goed weer gegeven en de film+geluid ook. Het probleem ontstaat op moment van 'pauzeren'.

Wanneer ik op pauze druk, krijg ik de melding dat er geen contact meer is. Ook vooruit/teruguit afspelen gaat niet. Om het probleem met pauzeren te omzeilen druk ik op stop. Vervolgens open ik het 'hervat' bestand dat gegenereerd is door UMS. Echter blijft dit beeld haperen en komt er geen geluid bij.

Heeft iemand dit zelfde probleem en/of enig idee hoe dit op te lossen?
Precies de problemen waar ik ook last van heb! Heb hier nog geen oplossing voor gevonden... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
Iemand ook problemen dat de horizonbox offline weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 06:37
ik heb nu de laatste maand steeds dat mijn wifi uitvalt.

Als ik dhcp gebruik dan moet ik mijn lease vernieuwen of de apparaten rebooten.

Gebruik ik een vast I.P adres dan heb ik het minder..
Nu heb ik TOON van ENECO en die gebruikt een dhcp adres en daar zie ik ook dat er regelmatig geen signaal is.Horizon errors??

2.Heeft iemand een goed advies voor een GOEDE accespoint die vele malen beter is dan de horizon.

(gebruiksgemak,sterk signaal,goede streamsnelheid/hoge mbps doorvoer..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 19:26

parsnep

Cloud-Master

als je een goed router/accespoint wil zou ik deze aanraden http://azerty.nl/11-1075-...-wdr3600-n600-wirele.html

hij is snel,te bedienen met ios\android app (tp-link tether)
hij heeft ook een goed signaal en red het met gemak tot een zolder met een huis met
3 verdiepingen waar de router/accesspoint zelfs in de meterkast staat
je kan hem zelfs ddwrt flashen

[ Voor 50% gewijzigd door parsnep op 24-02-2014 21:28 ]

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 06:37
die tp-link raad je aan ivm prijs kwaliteit??
zie zoveel kastjes dat ik niet meer weet wat wijsheid is..

mimo/3-5 antennes/300-600 mbps enz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 19:26

parsnep

Cloud-Master

nee ik weet dat hij het goed doet
ik heb er ervaring mee

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik krijg met geen mogelijkheid UPC wifispots aan de praat. Heb gewoon een wachtwoord aangemaakt en log in met mijn username en aangemaakte wachtwoord, maar kan totaal geen verbinding krijgen met wifispots. Iemand al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 00:13
Yzord schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:55:
Ik krijg met geen mogelijkheid UPC wifispots aan de praat. Heb gewoon een wachtwoord aangemaakt en log in met mijn username en aangemaakte wachtwoord, maar kan totaal geen verbinding krijgen met wifispots. Iemand al gelukt?
Ennuh, waar test je dat precies? Toch niet thuis he? O-)

Van de upc site:
Let op je kunt binnen je eigen (thuis)netwerk NIET inloggen op wifispots, je kunt op je mobiel wel controleren of UPC Wifispots beschikbaar is.Klik dat aan en registreer je eenmalig met je gebruikersnaam die je ook voor Mijn UPC gebruikt en met je nieuw aangemaakte wachtwoord voor Wifispots.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb ondertussen maar KPN glasvezel besteld... UPC gaat hier de deur uit. Na een half uur te spelen met de TV decoder in de winkel van KPN.. geen last gehad van haperingen of gedoe. En dit ging in de winkel zelfs nog over koper. Gewoon wat ik wil.

Natuurlijk zal moeten blijken dat KPN mij gaat leveren wat ze beloven.. I know.. maar mijn geduld en die van mijn vrouw is op wat betreft die project Horizon en de verbindingsproblemen die er zijn geweest bij ons thuis. En NEE dit lag niet aan de eigen kabels ;)

Mijn doel hiermee? Kijk eens verder dan UPC.. en maak statement richting UPC.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:45

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat een luxe. Ik zou bij het verlaten van UPC terug moeten naar sateliet of een telefoonlijntje. Geen optie dus.

Onze 'oplossing' is om een CI+ geschikte TV aan te gaan schaffen, Horizonbox eruit, kaartje erin. De extra's van de box (on demand, streamen, apps) werken toch niet (naar behoren) en worden sowieso niet gebruikt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
Problemen rondom UPC Horizon nog steeds niet opgelost

Bijna anderhalf jaar geleden werd de UPC Horizon geïntroduceerd. In Radar lieten we zien dat gebruikers sinds de introductie alleen maar problemen ondervinden met het apparaat. Dat er nu nog steeds problemen zijn blijkt uit een enquête van de Consumentenbond.

De UPC Horizon zou de nieuwe manier van televisie kijken moeten worden. Het is een allesomvattend apparaat waarmee je vier programma’s tegelijk kunt opnemen, on demand kunt kijken en apps kunt gebruiken. Een aantal maanden geleden besteedde Radar ook aandacht aan de mankementen van de Horizon mediabox. Consumenten meldden een haperend beeld, een slecht werkend menu en regelmatig wegvallen van beeld.

Ruim 80% ondervindt nog problemen
Uit het onderzoek onder 552 leden van het UPC Horizonpanel is gebleken dat ruim 80 procent van de mensen die de mediabox nog in bezit hebben problemen ervaren. De meest voorkomende klachten gaan over de stabiliteit van de box: het beeld blijft hangen, het geluid valt weg en het menu is ontzettend traag. Ook mist nog steeds de beloofde applicatie voor smartphones en tablets voor Android.

'Ondeugdelijk product'
UPC heeft al meerdere malen aan de Consumentenbond beloofd de problemen omtrent de Horizon mediabox op te lossen. Vooralsnog is dit niet gebeurt. Directeur Bart Combée van de Consumentenbond: 'Het is voor consumenten heel ergerlijk dat ze maar blijven worstelen met een ondeugdelijk product. Wat volgens UPC 'het nieuwe tv-kijken' had moeten worden, is een probleemkindje gebleken. Het is beschamend dat UPC de problemen na bijna 1,5 jaar nog niet onder controle heeft'.

Hulppakket van de Consumentenbond
Consumenten die in bezit zijn van UPC Horizon en hiermee problemen ervaren, hebben recht op compensatie. De Consumentenbond heeft op zijn website een Horizon Hulppakket met drie praktische tools:
een voorbeeldbrief voor het aanvragen van compensatie.
een overzicht van alternatieven voor de Horizon box bij UPC.
een overzicht van de alternatieven voor de Horizon box bij andere providers, inclusief een voorbeeldbrief om op te zeggen.
http://www.trosradar.nl/n...nog-steeds-niet-opgelost/

In de link staan standaard brieven voor compensatie. Gelukkig stap ik in de zomer over naar glasvezel van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Alleen maar slechte ervaringen met dit product. Het zou onze tv niet ondersteunen? Wij hebben een 46inch Smart tv van Samsung. Model zou ik moeten opzoeken, maar hij is in mijn ogen vrij nieuw.

Raar dat ze dit product leveren terwijl het niet alle tv's ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 30-05 09:55
merphixia schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:40:
Alleen maar slechte ervaringen met dit product. Het zou onze tv niet ondersteunen? Wij hebben een 46inch Smart tv van Samsung. Model zou ik moeten opzoeken, maar hij is in mijn ogen vrij nieuw.

Raar dat ze dit product leveren terwijl het niet alle tv's ondersteunt.
Wat natuurlijk onzin is, UPC moet gewoon goeie software voor HDMI CEC/HDCP inbouwen/kopen/schrijven. Dat ze dat na 1.5 jaar sinds de introductie nog steeds niet kunnen bewijst weer dat UPC en software niet samen gaan.

Wat dat betreft nog geen seconde spijt van de keuze om de UPC STB de deur uit te doen en voor CI+ te gaan.

Voor "on demand" kun je ook terecht bij Netflix of Smart TV.

Tenzij je echt via een rode knop op je favoriet bij The Voice etc. wilt kunnen stemmen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
loekf2 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:51:
[...]

Wat natuurlijk onzin is, UPC moet gewoon goeie software voor HDMI CEC/HDCP inbouwen/kopen/schrijven. Dat ze dat na 1.5 jaar sinds de introductie nog steeds niet kunnen bewijst weer dat UPC en software niet samen gaan.
True! Ik heb ook problemen met audio sinds de H2 update; we hebben geen geluid in het begin, we moeten eigenlijk altijd de Horizon box uit en weer aan zetten.
Wat dat betreft nog geen seconde spijt van de keuze om de UPC STB de deur uit te doen en voor CI+ te gaan.

Voor "on demand" kun je ook terecht bij Netflix of Smart TV.

Tenzij je echt via een rode knop op je favoriet bij The Voice etc. wilt kunnen stemmen.
En opnemen dan? Het nadeel is dat wij vaak wat kijken en soms 2 of 3 andere dingen opnemen, daardoor zijn er geen fatsoenlijke alternatieven volgens mij :/
Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste