Ik was best wel blij met die mail. Hier hebben we wel glasvezel als optie.renskoenraadt schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 07:53:
Wat dacht men van een overstap naar een andere provider? Hoorde gisteren via een e-mail dat alle UPC klanten tot 1 januari 2014 contractsvrij zijn vanwege veranderende voorwaarden... ik denk dat er heel veel mensen hier hun voordeel mee kunnen doen als ik dit topic zo doorlees...
Ik kan van 60Mb naar 120Mb internet en ben dan ook nog eens € 5,- p.mnd goedkoper uit. Reden dat ik het nu niet omzet is dat ik dan weer een jaar aan een contract vast zit.
Helemaal geen zin om iets anders te zoeken en vraag mij ook af of er iets vergelijkbaars geboden wordt in mijn omgeving. Gisteravond moesten we de box weer herstarten omdat het beeld bleef knipperen. Je zou dan kunnen zeggen dat je beter weer naar de oude box kan (dat is wat UPC aanbied) maar dat voelt niet als een echte oplossing vanuit UPC..
Helemaal geen zin om iets anders te zoeken en vraag mij ook af of er iets vergelijkbaars geboden wordt in mijn omgeving. Gisteravond moesten we de box weer herstarten omdat het beeld bleef knipperen. Je zou dan kunnen zeggen dat je beter weer naar de oude box kan (dat is wat UPC aanbied) maar dat voelt niet als een echte oplossing vanuit UPC..
Ik ben zelf werkzaam bij een glasvezelaanbieder, dus mocht ik je kunnen helpen, geef me dan even een DM. Vragen staat vrij, wie weet is er een goed alternatief mogelijk, zeker als je een opgeleverde glasvezelverbinding hebt.barrymossel schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:05:
[...]
Ik was best wel blij met die mail. Hier hebben we wel glasvezel als optie.
Mijn keuze is al gemaakt. KPN gaat het worden, heb ik ervaring mee op ADSL en was achteraf erg tevreden over:
- Opnemen in de cloud
- Twee mediaboxen
- Redelijke software op de mediaboxen (direct programma info in de tv gids bijvoorbeeld)
- ZTE modem had perfect wifi bereik
- Zonder coaxkabel TV op de slaapkamer
- Etc.
Allemaal zaken die UPC mij niet kon leveren, dus ik heb zojuist UPC per 1-1 opgezegd. KPN heeft nu een goede aanbieding (12 maanden iTV gratis). Heb gisteren ook nog een toezegging gekregen van 31 euro vanwege het gezeik met de Horizon, dus de verzendkosten bij KPN zijn er ook uit...
- Opnemen in de cloud
- Twee mediaboxen
- Redelijke software op de mediaboxen (direct programma info in de tv gids bijvoorbeeld)
- Etc.
Allemaal zaken die UPC mij niet kon leveren, dus ik heb zojuist UPC per 1-1 opgezegd. KPN heeft nu een goede aanbieding (12 maanden iTV gratis). Heb gisteren ook nog een toezegging gekregen van 31 euro vanwege het gezeik met de Horizon, dus de verzendkosten bij KPN zijn er ook uit...
Enige nadeel is dat je met het bagger trage ADSL zit, en kabel een stuk vlotter isbarrymossel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:50:
Mijn keuze is al gemaakt. KPN gaat het worden, heb ik ervaring mee op ADSL en was achteraf erg tevreden over:
- Opnemen in de cloud
- Twee mediaboxen
- Etc.
Owner of DBIT Consultancy
Nee hoor, ik hád ADSL, maar ik ga nu voor glasvezel. Vind het met die korting prima te doen.
Wat voor snelheid krijg je? Glas is idd beterbarrymossel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:00:
Nee hoor, ik hád ADSL, maar ik ga nu voor glasvezel. Vind het met die korting prima te doen.
Owner of DBIT Consultancy
100/100Mb. Dus voor ongeveer dezelfde prijs als UPC heb ik de bovengenoemde punten en een snellere upload. Ik had nog recht op twee maanden korting bij UPC, maar dat neem ik voor lief
Hoezo is dat onzin? Ik snap dat jij het kan zonder storing. Ik niet helaas, dus er moet iets mis zijn. Aan de bekabeling ligt het niet volgens de laatste 2 monteurs, wie ben ik om daar aan te twijfelen?Cap schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:11:
Nee hoor, is onzin, je kunt prima zonder storing op de tv een speedtest doen op de pc. Heb ik zo vaak gedaan. Zou dus niet moeten gebeuren, slechte kabels daargelaten natuurlijk.
Als je echt 10000%zeker weet dat het niet aan je AOP, splitter, coax bekabeling en HDMI bekabeling ligt dan zou je nog een paar dingen kunnen doen:
1. Draadloos even uit zetten, netwerkkabeltje in laptop en Horizon box steken speedtest doen via bekabeld LAN. Dan ook blokjes?
2. Wifi kanaal van de Horizon niet op auto maar een vast nummer zetten en dan proberen. Paar verschillende kanalen proberen. Nog steeds blokjes?
3. Horizon box resetten
4. Horizon box omruilen voor ander exemplaar
Punt 1 zal ik vanavond eens testen (gaat de helpdesk ook vragen natuurlijk
Maar goed, zal de helpdesk wel weer eens lastig gaan vallen vanavond. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de blokvorming minder is geworden de laatste tijd. Hoewel opnames ook wel eens haperen.
Volgens mij wordt vooral bedoeld dat het niet zou moeten gebeuren. Je moet zonder storing TV kunnen kijken terwijl je voluit aan het downloaden bent (speedtest). Daaruit volgt dus dat er iets mis is aan de verbinding of met de Horizon.
Dat is ook mijn gedachte. Maar ik was gewoon benieuwd of anderen ook hetzelfde probleem als ik hebben. Dan kan ik dat meenemen in het gesprek met de helpdesk.barrymossel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:54:
Volgens mij wordt vooral bedoeld dat het niet zou moeten gebeuren. Je moet zonder storing TV kunnen kijken terwijl je voluit aan het downloaden bent (speedtest). Daaruit volgt dus dat er iets mis is aan de verbinding of met de Horizon.
Maar goed, ik ga ze vanavond bellen. Heb toch niks te doen, behalve voetbal kijken
@Rogar
Zie mijn originele reactie: ik had jouw reactie gequote met het verhaal van de monteurs dat het aan de software zou liggen: mijn reactie is dat dat onzin is (dat verhaal vd monteurs dus), omdat ik vanaf de eerste tot de laatste versie van de Horizon software prima zonder blokjes op tv heb kunnen downloaden. (Ik ben Horizon gebruiker van het eerste uur.)
Dringend advies is om vooral zelf te controleren wat er binnen je mogelijkheden ligt. Daarom vooraf om toch zeker te zijn dat het niet aan brakke kabels ligt je horizon box even aansluiten met een ander coax kabeltje + je tv even aansluiten met ander hdmi kabeltje.
Punt 4 zeker niet uitsluiten: een brakke Horizon box is goed mogelijk. Hoewel mijn Horizon het goed doet heb ik hiervoor 4 (!) Cisco boxen gehad die allemaal kuren kregen (blokjes wegens defecte tuner en/of kapotte schijf).
Wat betreft de monteurs: daar heb ik de afgelopen 3 jaar de nodige ervaring mee opgebouwd. Mijn advies, ga er niet zomaar vanuit dat wat de monteur zegt ook zeker waar is. Dit zijn meestal ook maar ingehuurde krachten van detacheerders/zelfstandigen die z.s.m. hun klus willen klaren en elkaar vaak tegenspreken. Pas als je een lijnmeting aanvraagt kun je er vanuit gaan dat ze iemand sturen met meer kennis, zeg maar MBO+ niveau. Helaas moet je eerst een aantal "gewone" monteurs ontvangen tot ze bereid zijn een lijnmeting uit te voeren met een echte monteur.
Ik heb er minimaal 6 over de vloer gehad, er zijn 2 AOP's (waarbij er 1x eentje van een fout type door de UPC monteur is geinstalleerd) en 2 boxen verwisseld, er is een keer onterecht parkeergeld gevraagd (monteur weigerde weg te gaan zonder, wel teruggevorderd), er is 2 keer een echte lijnmeting gedaan. De laatste keer is dan eindelijk gebeurd waar ik sinds monteur 1 om vroeg: controleer de bekabeling vóór het AOP, niet erna, want die is goed (want dat had ik zelf al door testen met een stuk of 5 verschillende kabels uitgesloten). Vervolgens is er een stuk kabel ter hoogte van de benedenburen vervangen en dat heeft het opgelost.
Zie mijn originele reactie: ik had jouw reactie gequote met het verhaal van de monteurs dat het aan de software zou liggen: mijn reactie is dat dat onzin is (dat verhaal vd monteurs dus), omdat ik vanaf de eerste tot de laatste versie van de Horizon software prima zonder blokjes op tv heb kunnen downloaden. (Ik ben Horizon gebruiker van het eerste uur.)
Dringend advies is om vooral zelf te controleren wat er binnen je mogelijkheden ligt. Daarom vooraf om toch zeker te zijn dat het niet aan brakke kabels ligt je horizon box even aansluiten met een ander coax kabeltje + je tv even aansluiten met ander hdmi kabeltje.
Punt 4 zeker niet uitsluiten: een brakke Horizon box is goed mogelijk. Hoewel mijn Horizon het goed doet heb ik hiervoor 4 (!) Cisco boxen gehad die allemaal kuren kregen (blokjes wegens defecte tuner en/of kapotte schijf).
Wat betreft de monteurs: daar heb ik de afgelopen 3 jaar de nodige ervaring mee opgebouwd. Mijn advies, ga er niet zomaar vanuit dat wat de monteur zegt ook zeker waar is. Dit zijn meestal ook maar ingehuurde krachten van detacheerders/zelfstandigen die z.s.m. hun klus willen klaren en elkaar vaak tegenspreken. Pas als je een lijnmeting aanvraagt kun je er vanuit gaan dat ze iemand sturen met meer kennis, zeg maar MBO+ niveau. Helaas moet je eerst een aantal "gewone" monteurs ontvangen tot ze bereid zijn een lijnmeting uit te voeren met een echte monteur.
Ik heb er minimaal 6 over de vloer gehad, er zijn 2 AOP's (waarbij er 1x eentje van een fout type door de UPC monteur is geinstalleerd) en 2 boxen verwisseld, er is een keer onterecht parkeergeld gevraagd (monteur weigerde weg te gaan zonder, wel teruggevorderd), er is 2 keer een echte lijnmeting gedaan. De laatste keer is dan eindelijk gebeurd waar ik sinds monteur 1 om vroeg: controleer de bekabeling vóór het AOP, niet erna, want die is goed (want dat had ik zelf al door testen met een stuk of 5 verschillende kabels uitgesloten). Vervolgens is er een stuk kabel ter hoogte van de benedenburen vervangen en dat heeft het opgelost.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 26-11-2013 17:05 ]
Aah ik snap het. Soms lees je het net iets anders, dan iemand het schrijft.Cap schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:02:
@Rogar
Op verzoek van de vorige monteur heb ik ook verschillende coax- en HDMIkabels gebruikt. Dat maakte helaas geen verschil. Er ligt vanaf de AOP naar de versterker naar de WCD Hirschmannkabel met de Hirschmannschoentjes. Het grappige is dat ik pas last heb van die blokken na de H2-update (ben ook gebruiker van het 1e uur).
Ik moest wel laatst de kabel naar de WCD op een minder versterkte uitgang van de versterker zetten ivm een te hoog signaal richting de box vertelde een helpdesk-medewerker.
Het komt er dus op neer dat ik om een lijnmeting moet vragen als ik het goed begrijp, dan komt er eindelijk iemand met verstand van zaken?
Ik zou het volgende doen: stap 1 vervanging box (op laten sturen of omruilen in de UPC winkel), als dat niet werkt stap 2 lijnmeting aanvragen.
Heb je een linkje? Zit te zoeken op de KPN site maar een alles in 1 (intenet, TV en bellen) is er niet icm glasvezel. Icm bellen (€ 51,50 p.mnd) zie ik niet de gratis optie voor iTV. Wat ga je na een jaar betalen?barrymossel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:50:KPN heeft nu een goede aanbieding (12 maanden iTV gratis).
Binnenkort ook glasvezel hier beschikbaar dus wellicht toch een alternatief.
Nu werkt die box weer prima... Ik krijg die blokken niet eens meer gereproduceerd. Zal dus allemaal wel goed zijn nu. Supervaag, zo plotseling als het kwam, is het ook weer verdwenen.Cap schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:07:
Ik zou het volgende doen: stap 1 vervanging box (op laten sturen of omruilen in de UPC winkel), als dat niet werkt stap 2 lijnmeting aanvragen.
Maar even in de gaten houden aankomende tijd.
https://bestellen.kpn.com/pakketten/glasvezel/alles-in-1vanderwolf schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:02:
Heb je een linkje? Zit te zoeken op de KPN site maar een alles in 1 (intenet, TV en bellen) is er niet icm glasvezel. Icm bellen (€ 51,50 p.mnd) zie ik niet de gratis optie voor iTV. Wat ga je na een jaar betalen?
Binnenkort ook glasvezel hier beschikbaar dus wellicht toch een alternatief.
Normaal €68 per maand, nu met een jaar gratis iTV, dus €51,50 per maand. UPC Horizon kost voor minder €55. Dus voor de komende 12 maanden een erg goede deal. Daarna betaal je dan weer fors meer. Maar wie dan leeft, die dan zorgt
En als je zorgt dat je mobiele abbo naar kpn overzet, kan je genieten van de voordelen van Compleet
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Is live tv kijken via de horizon site en app nu opeens beschikbaar buiten het UPC netwerk?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Voor zover ik weet niet. Je kunt alleen binnen je eigen netwerk gebruik maken van Horizon.tv via laptop, desktop, iPhone, iPad (via app). Er zijn wel omwegen met VPN e.d. maar in principe dus niet. Hoe kom je daarbij? De UPC tv reclames soms?Rob schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:21:
Is live tv kijken via de horizon site en app nu opeens beschikbaar buiten het UPC netwerk?
funrider schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:42:
[...]
Voor zover ik weet niet. Je kunt alleen binnen je eigen het UPC netwerk gebruik maken van Horizon.tv via laptop, desktop, iPhone, iPad (via app). Er zijn wel omwegen met VPN e.d. maar in principe dus niet. Hoe kom je daarbij? De UPC tv reclames soms?
Hey thanks voor de linkbarrymossel schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:53:
[...]
https://bestellen.kpn.com/pakketten/glasvezel/alles-in-1
Normaal €68 per maand, nu met een jaar gratis iTV, dus €51,50 per maand. UPC Horizon kost voor minder €55. Dus voor de komende 12 maanden een erg goede deal. Daarna betaal je dan weer fors meer. Maar wie dan leeft, die dan zorgtEn sowieso heroverweeg ik jaarlijks dit soort abonnementen, anders word je keihard genaaid. Dus op dat moment mag KPN z'n best doen mij als klant te houden
Dat is zeker een goede optie zodra glasvezel hier in de straat beschikbaar is!!
Ik begrijp dat er een update geweest is voor de HB? Nou, die heeft voor mij dan goed uitgepakt, geen enkele vastloper meer gezien de afgelopen weken!
Even afkloppen natuurlijk, maar dit geeft hoop
Heb je het nu over v1.28_16777500 ?bvk schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:10:
Ik begrijp dat er een update geweest is voor de HB? Nou, die heeft voor mij dan goed uitgepakt, geen enkele vastloper meer gezien de afgelopen weken!
Heb ik al meerdere malen vastlopers mee gehad, beeld staat dan ineens stil en moet dan alles resetten !bvk schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:55:
Yep, van 31-10-13.
ik heb de box nu bijna een maand en hij doet het prima hij is dan niet zo snel als de oude van upc maar
het werkt en het doet het wel
het werkt en het doet het wel
Bedoel je zoiets? pricewatch unsorted: Kabelkeur - Technetix huisversterker FRA-752 ZIjn die dingen zo duur?210667 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:11:
[...]
Kzou m eerst eens proberen aan te sluiten op de AOP of op de meegeleverde splitter om te kijken of het dan werkt. Als ie het dan doet, zou er een retourgeschikte versterker tussen moeten. Bijvoorbeeld de Technetix/Tratec FRA-752
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Zojuist nav Rupie in "[UPC Horizon] Ervaring en discussie" met de helpdesk aan de lijn gezeten. Vermoeden van de medewerker is dat er een probleem is met de tuners. Dit zou er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat opnames die op die tuner "gepland" staan soms niet opgenomen worden. Op zich klinkt het voor mijn andere probleem ergens wel logisch dat het verkeerd gaat met de tuners: als ik op tuner 1 zit te kijken en hij gaat ook op tuner 1 die opname starten (want tuner 1 staat toch op dat kanaal) en vervolgens zap ik met tuner 1 naar een ander kanaal. Kan me voorstellen dat de bewuste opname dan stopt (al zou dat uiteraard niet mogen). Vraag me alleen of of het daadwerkelijk een defecte tuner is of een software foutje, omdat ik er na een van de updates last van heb gekregen.
Hoe dan ook, maandagavond komt er een monteur kijken, ben benieuwd wat die er van gaat vinden.
Hoe dan ook, maandagavond komt er een monteur kijken, ben benieuwd wat die er van gaat vinden.
Een monteur?
Mijn god wat een geldverspillende ellende is dat toch, steeds die monteurs op elk willekeurig probleem afsturen dat duidelijk in de (software en/of hardware van) de box zit. Die gaat niks vinden natuurlijk, hij kan het AOP maar weer eens vervangen en de oude box eruit trekken en een nieuwe plaatsen op hoop van zegen. En dan gaat het misschien weer een week goed, omdat het een frisse box betreft met dito software installatie.
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 06-12-2013 10:14 ]
Tip: zorg dat je als de monteur komt hem aangesloten hebt met óf het meegeleverde kabeltje, óf officiele UPC of Hirschmann koka (is gelijk) bekabeling. Dan heb je daar in ieder geval geen discussie over.
ligt het aan mij of is de nieuwe afstandsbediening net zo'n onding als de oude.
Zappen werkt of traag of juist te snel waardoor hij ipv 1 naar 11 schiet. Zappen naar kanalen van 3 cijfers is helemaal een ramp. Als ik wil zappen naar 404 dan kom ik of op 40 uit of ik ga via 404 direct door naar 4.
niet te doen
Zappen werkt of traag of juist te snel waardoor hij ipv 1 naar 11 schiet. Zappen naar kanalen van 3 cijfers is helemaal een ramp. Als ik wil zappen naar 404 dan kom ik of op 40 uit of ik ga via 404 direct door naar 4.
niet te doen

Ligt niet aan jou hoor.. de radiografische afstandsbediening is al een mislukking sinds de introductie ervan. Dat ze zoveel geld hebben besteed aan het iedereen opsturen van een afstandsbediening die nog slechter werkt dan de oude infraroodversie is werkelijk treurig. Maar goed, UPC heeft nou eenmaal geen beste historie wat betreft introducties.
Heb het standaard volledig met Hirschmann aangesloten. Enige "niet UPC" wat er tussen zit is een splitter om een kabel naar de tv boven te krijgen.Cap schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:12:
Tip: zorg dat je als de monteur komt hem aangesloten hebt met óf het meegeleverde kabeltje, óf officiele UPC of Hirschmann koka (is gelijk) bekabeling. Dan heb je daar in ieder geval geen discussie over.
Volgens mij ligt dat allemaal echt niet aan de afstandsbediening. De box reageert gewoon niet snel genoeg. En als je dan 10 keer drukt voert ie dat allemaal tegelijk uit...Kaasplank schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:41:
ligt het aan mij of is de nieuwe afstandsbediening net zo'n onding als de oude.
niet te doen
Klopt, maar het effect is hetzelfde: de nieuwe afstandsbediening is een mislukking omdat de box er niet goed mee overweg kan...
Mijn box gaat niet meer in energieverbruik laag standy. Groene lamp blijft branden en de box start direct op. Al een paar keer energiebeheer opnieuw ingesteld maar mag niet baten
Zit er op de oude afstandsbediening nu ook een back knop om terug te gaan naar de vorige zender ?Cap schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:46:
Klopt, maar het effect is hetzelfde: de nieuwe afstandsbediening is een mislukking omdat de box er niet goed mee overweg kan...
Heb ik ook! Hoort bij alle problemen die er al zijn. Die van mij gaat wel stand-by in normaal energieverbruik maar gaat erna niet meer aan. Heb m nu continu op hoog verbruik staan daarom. Klacht bekend bij upc. Doen er niets aan. Horizon 3 moet het oplossen!Floppie schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:27:
Mijn box gaat niet meer in energieverbruik laag standy. Groene lamp blijft branden en de box start direct op. Al een paar keer energiebeheer opnieuw ingesteld maar mag niet baten
Tsjaa!

NeeAlbert020 schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:40:
[...]
Zit er op de oude afstandsbediening nu ook een back knop om terug te gaan naar de vorige zender ?
Hmm, lastig, hou ik de nieuwe maar in gebruik met al zijn gebreken !
Och, er gloort licht aan de horizon... wait and see.Albert020 schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:57:
Hmm, lastig, hou ik de nieuwe maar in gebruik met al zijn gebreken !
No pun intended.
[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 08-12-2013 16:47 ]
Die belofte kennen we inmiddels. Net als de Android-app.Creative S schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:46:
[...]
Och, er gloort licht aan de horizon... wait and see.
No pun intended.
Tja... je hoeft het ook niet te geloven. Not my loss.
You'll see.
You'll see.
[ Voor 82% gewijzigd door CreativeS op 08-12-2013 19:52 ]
ja die tv met die draai er om heen
De vraag was: "Zit er op de oude afstandsbediening nu ook een back knop om terug te gaan naar de vorige zender ?"
Antwoord: nee!
Gisteren maar eens bij de UPC winkel hier in de stad binnengelopen. Eens wat anders dan een helpdesk en toen ik er langsliep dacht ik wellicht helpt het. Moet nl. nog steeds regelmatig de box herstarten.
Problemen met wegvallend geluid/beeld en traag reagerende AB zijn iig bekend. Sterker nog, de medewerker ondervond dit zelf ook. Standaard wordt nu aangeboden om je Horizon box om te ruilen tegen een normale mediabox zonder dat dit impact heeft op je abbo en zonder kosten.
Wat er ook gezegd werd gaf iets hoop. Er wordt nl nog dit jaar een update verwacht die iets zou moeten doen tegen de genoemde problemen. Daar wacht ik dan nog maar even op...
Problemen met wegvallend geluid/beeld en traag reagerende AB zijn iig bekend. Sterker nog, de medewerker ondervond dit zelf ook. Standaard wordt nu aangeboden om je Horizon box om te ruilen tegen een normale mediabox zonder dat dit impact heeft op je abbo en zonder kosten.
Wat er ook gezegd werd gaf iets hoop. Er wordt nl nog dit jaar een update verwacht die iets zou moeten doen tegen de genoemde problemen. Daar wacht ik dan nog maar even op...
Als ik de horizon zou willen ( weet nog niet of het een goed idee is) is er dan nog steeds de mogelijkheid om je oude modem te behouden. De horizon wil ik dan alleen gebruiken voor HD-DVR
Als je dat aangeeft is het op zich geen probleem (al weet ik niet of het met je oude modem kan of dat je daar een nieuwe voor krijgt). Ik heb bij mijn bestelling in ieder geval zonder al te veel moeite een Horizon en een los modem kunnen krijgen.edebee schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:08:
Als ik de horizon zou willen ( weet nog niet of het een goed idee is) is er dan nog steeds de mogelijkheid om je oude modem te behouden. De horizon wil ik dan alleen gebruiken voor HD-DVR
Oke bedankt , ga ik me dan misschien toch wagen aan de horizon, huidige moden is cisco 3208 denk dat ik die dan wel mag houden. Voor de switch van mediabox betaal je ook zeker de 25 euro ?Rupie schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:29:
[...]
Als je dat aangeeft is het op zich geen probleem (al weet ik niet of het met je oude modem kan of dat je daar een nieuwe voor krijgt). Ik heb bij mijn bestelling in ieder geval zonder al te veel moeite een Horizon en een los modem kunnen krijgen.
Yep, daar betaal je in principe 25 euro voor. Maar als je belt naar de helpdesk kun je wel wat regelen ;-)
Wel waarschuw ik je. Er zijn schijnbaar nog veel problemen. Ikzelf heb al weer een dikke maand geen Horizon meer, maar op het Chelloo forum zijn nog redelijk wat klachten die gepost worden.
Wel waarschuw ik je. Er zijn schijnbaar nog veel problemen. Ikzelf heb al weer een dikke maand geen Horizon meer, maar op het Chelloo forum zijn nog redelijk wat klachten die gepost worden.
Gister heeft de monteur bij ons de Horizon vervangen. Signaal was allemaal prima, hij dacht ook direct dat het een aan defecte tuner zou liggen. Kosteloos opgelost dus in principe.
Na instellen van de nieuwe box (en natuurlijk na vertrek van de monteur) vrijwel direct problemen met geluid wat elke keer wegvalt, iets wat "opgelost" is door de netwerkkabel er uit te halen. Daarbij een hele rits met zenders weg. Heeft mijn vriendin net de helpdesk gebeld, zou te maken hebben dat we een actie hadden gehad waardoor we tijdelijk extra zenders zouden krijgen? Gelukkig is mijn vriendin niet ingegaan op het aanbod om voor 10 euro in de maand extra zenders te nemen, want de zenders die ik mis (24 kitchen, zender van de maand, fox et cetera) vallen volgens UPC zelf gewoon binnen het starter pakket
Dus dan ga ik vanmiddag zelf ook nog maar een keer bellen...
Na instellen van de nieuwe box (en natuurlijk na vertrek van de monteur) vrijwel direct problemen met geluid wat elke keer wegvalt, iets wat "opgelost" is door de netwerkkabel er uit te halen. Daarbij een hele rits met zenders weg. Heeft mijn vriendin net de helpdesk gebeld, zou te maken hebben dat we een actie hadden gehad waardoor we tijdelijk extra zenders zouden krijgen? Gelukkig is mijn vriendin niet ingegaan op het aanbod om voor 10 euro in de maand extra zenders te nemen, want de zenders die ik mis (24 kitchen, zender van de maand, fox et cetera) vallen volgens UPC zelf gewoon binnen het starter pakket

Destijds is er bij ook een monteur langs geweest. Kosteloos een goede coax kabel gekregen en de wandcontactdoos is vervangen door een nieuw exemplaar.
Daarna vrijwel geen problemen ondervonden, op een heel enkele foutloper (nog niet eens maandelijks).
Wellicht ervaar ik weinig problemen omdat ik gebruik maak van een losse modem en het energieverbruik op Hoog heb staan.
@Rupie: je geeft aan "....de netwerkkabel er uit te halen". Betekent dit niet gebruik maakt van een losse modem? Is dit wellicht bij jou een optie?
Daarna vrijwel geen problemen ondervonden, op een heel enkele foutloper (nog niet eens maandelijks).
Wellicht ervaar ik weinig problemen omdat ik gebruik maak van een losse modem en het energieverbruik op Hoog heb staan.
@Rupie: je geeft aan "....de netwerkkabel er uit te halen". Betekent dit niet gebruik maakt van een losse modem? Is dit wellicht bij jou een optie?
Ik heb wel een losse modem. Maar een kabeltje tussen de modem en de Horizon om de Horizon op het netwerk te krijgen. En als die er tussen zit geeft het geluid dus problemen. Misschien dat de Horizon iets probeert te doen op het netwerk ofzo (bestanden indexeren of iets?) waardoor ie moelijk gaat lopen doen.meesje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:09:
Wellicht kun je proberen om de box via wifi op het netwerk te krijgen. Dan is bij mij namelijk het geval. Verder doe ik volgens mij weinig verder met de box op mijn netwerk. Ooit eens geprobeerd om de mediaspeler aan de praat te krijgen. Dit is wel gelukt, maar dan loop je tegen beperkingen aan.
Ik heb nu de kabel in een andere poort zitten en nu lijkt het geen probleem meer. Maar het kan ook dat ie nu geen netwerk meer heeft ofzo, dan is het probleem er ook niet 
Probleem met de missende zenders zou te maken kunnen hebben met de landelijke storing die op dit moment speelt. Ben benieuwd of het opgelost gaat worden.S
Probleem met de missende zenders zou te maken kunnen hebben met de landelijke storing die op dit moment speelt. Ben benieuwd of het opgelost gaat worden.S
Anoniem: 562759
Sinds 10 december geeft mijn Horizon box ineens andere DHCP adressen uit. Bij gebrek aan DHCP reservation had ik de DHCP range laten starten en een lease tijd ingesteld van paar maanden. Zelfs na uit en aanschakelen van DHCP en een power cycle worden de adressen nu niet meer sequentieel uitgegeven. Eerste uitgegeven adres is ...145, volgende 117, dan 121, dan weer 108.
Weet iemand wat er met de toch al niet zo lekkere DHCP server in de Horizon is gebeurd?
Weet iemand wat er met de toch al niet zo lekkere DHCP server in de Horizon is gebeurd?
Ik heb ook problemen met de DHCP server sinds 10 december. Wat jij schetst klopt idd, maar nog vervelender: Hij geeft ook niet meer de DNS server adressen mee die ik opgegeven heb in de webinterface.
Ik heb namelijk het ip adres van mijn NAS waarop een DNS server draait, en een google DNS server opgegeven.
De horizon deelt echter via DHCP alleen zijn eigen ip adres als DNS server uit. En dat was eerder niet.
Ik heb namelijk het ip adres van mijn NAS waarop een DNS server draait, en een google DNS server opgegeven.
De horizon deelt echter via DHCP alleen zijn eigen ip adres als DNS server uit. En dat was eerder niet.
Blender....
Na een factory reset zijn mijn problemen met het stotterende geluid en de missende zenders opgelost.
Maar gisteravond wederom een opname die afgebroken is om het moment dat ik weg zapte, wat de reden was voor de omruiling van de box. Wederom gebeld, dit keer heeft de medewerker daadwerkelijk gekeken naar de logs en een korte analyse gedaan, om tot de conclusie te komen dat het probleem veroorzaakt zou moeten worden door de Hirschmann vfc 2104 splitter die ik er tussen heb zitten. Deze zou niet geschikt zijn voor het UPC netwerk? UPC stuurt in ieder geval gratis een door hun gecertificeerde splitter op, ik ben heel benieuwd of het probleem daar in zit..
Wat er ook geconcludeerd werd is dat het signaal op mijn Horizon (waar dus een extra splitter zit) beter is dan het signaal wat binnenkomt op de modem. Dus een schakel extra maar een beter signaal?
Ik ben heel benieuwd of de nieuwe splitter het op gaat lossen...
Maar gisteravond wederom een opname die afgebroken is om het moment dat ik weg zapte, wat de reden was voor de omruiling van de box. Wederom gebeld, dit keer heeft de medewerker daadwerkelijk gekeken naar de logs en een korte analyse gedaan, om tot de conclusie te komen dat het probleem veroorzaakt zou moeten worden door de Hirschmann vfc 2104 splitter die ik er tussen heb zitten. Deze zou niet geschikt zijn voor het UPC netwerk? UPC stuurt in ieder geval gratis een door hun gecertificeerde splitter op, ik ben heel benieuwd of het probleem daar in zit..
Wat er ook geconcludeerd werd is dat het signaal op mijn Horizon (waar dus een extra splitter zit) beter is dan het signaal wat binnenkomt op de modem. Dus een schakel extra maar een beter signaal?
Kun je de DHCP niet uitzetten en je NAS die taak over laten nemen ?Andre21 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:08:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Enige tijd geleden had ik problemen met het continu wegvallen van de internet verbinding. En ook was het downloaden via usenet enorm traag. Toen is er een monteur langs geweest. In mijn ogen zei hij te snel 'ik zie het al'... Hij heeft 1 van de 2 splitters in de meterkast vervangen. Eentje was namelijk niet van upc. Deze is destijds door de aannemer geplaatst. De nieuwe splitter heeft het probleem opgelost; het downloaden vis usenet gaat op volle snelheid en ook valt de verbinding niet meer weg.Rupie schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:36:
Bovenstaande staat een beetje los van Horizon, maar ik wil hiermee dat het vervangen van een splitter problemen kan oplossen. Ik heb ook wel eens problemen gehad bij wegzappen dat de opname stopte. Dit was wel van voor het nieuwe splitter tijdperk.
Het zou ook best door de splitter kunnen komen, ik heb dit zelf ook een keer gehad met tele2. Na overstap van een oud adsl abo naar een nieuwere (beide tele2) bleek de oude splitter ook problemen te geven, degene die met het nieuwe abo geleverd was er tussen hangen was toen voldoende. En in het geval van omvangrijke problemen met het signaal zou ik ook sneller willen geloven dat dat het probleem is. Maar bij het afbreken van een opname als je weg zapt van de zender?
Als ik naar de historie kijk vind ik het gewoon een wat vreemde conclusie. Deze bekabeling (en de horizon) heb ik sinds januari. Sinds een paar weken problemen met opnemen en daarvoor is afgelopen maandag de box vervangen is. Nu heb ik weer een vergelijkbaar probleem en dan is het de splitter? Ik heb hier maandag een monteur gehad die ook signaalwaardes gemeten en gedaan, zowel voor als achter de splitter. Alle waardes waren goed en nu wordt er ineens een piek gemeten tijdens het zappen langs sommige kanalen die zorgt voor een lock waardoor de opname afbreekt? Op RTL4, terwijl mijn vriendin daar al een jaar elke avond GTST opneemt.
Ik zal de splitter volgende week wel ontvangen, wellicht dat ik ergens in de weken daarna toe moet geven dat het inderdaad de splitter is geweest. Maar voor nu blijf ik even een beetje pessimistisch
Als ik naar de historie kijk vind ik het gewoon een wat vreemde conclusie. Deze bekabeling (en de horizon) heb ik sinds januari. Sinds een paar weken problemen met opnemen en daarvoor is afgelopen maandag de box vervangen is. Nu heb ik weer een vergelijkbaar probleem en dan is het de splitter? Ik heb hier maandag een monteur gehad die ook signaalwaardes gemeten en gedaan, zowel voor als achter de splitter. Alle waardes waren goed en nu wordt er ineens een piek gemeten tijdens het zappen langs sommige kanalen die zorgt voor een lock waardoor de opname afbreekt? Op RTL4, terwijl mijn vriendin daar al een jaar elke avond GTST opneemt.
Ik zal de splitter volgende week wel ontvangen, wellicht dat ik ergens in de weken daarna toe moet geven dat het inderdaad de splitter is geweest. Maar voor nu blijf ik even een beetje pessimistisch
Herkenbaar verhaal hoor... ik voorspelde het al: na een swap werkt de box eventjes goed en daarna begint het stotteren weer, zeker als je iets probeert met opnames en dergelijke. Wat betreft het eeuwige gezeur over de kabels, da's zeer twijfelachtig: ik heb geen, nop, nulkommanul splitter en een door UPC nieuw getrokken groene kabel in de muur, goedgekeurd AOP (2 keer vervangen) en 1 meter UPC goedgekeurde Hirschmann kabel tot aan de ingang van de box.
Overigens wel treurig dat ze het nu weer op de splitter gooien terwijl de monteur dus geweest is en dit niet gezegd of geconstateerd heeft. Maar ook dit is herkenbaar voor mij. Wat er hier gebeurt is duidelijk: UPC zit gewoon vast in de ontkenning van de werkelijkheid, die inhoudt dat de boxen zelf niet aan de minimale eisen van stabiliteit voldoen.
Of deze ontkenning veroorzaakt wordt vanuit onwetendheid omdat ze vast zitten in hun eigen procedures, eikpunten etc, of dat ze het eigenlijk wel weten maar simpelweg geen andere keus hebben dan ontkennen wegens een veel te grote financiele strop, dat zullen we denk ik nooit weten.
Overigens wel treurig dat ze het nu weer op de splitter gooien terwijl de monteur dus geweest is en dit niet gezegd of geconstateerd heeft. Maar ook dit is herkenbaar voor mij. Wat er hier gebeurt is duidelijk: UPC zit gewoon vast in de ontkenning van de werkelijkheid, die inhoudt dat de boxen zelf niet aan de minimale eisen van stabiliteit voldoen.
Of deze ontkenning veroorzaakt wordt vanuit onwetendheid omdat ze vast zitten in hun eigen procedures, eikpunten etc, of dat ze het eigenlijk wel weten maar simpelweg geen andere keus hebben dan ontkennen wegens een veel te grote financiele strop, dat zullen we denk ik nooit weten.
Wat een ellende. Op chellooo.nl(of zo, gebruikersgroep) stond iets soortgelijks maar met maanden oude firmware waarmee ik dus niets kon qua voorbeelden en settings. Wat is er ineens gaande:
Ik kon mijn thuisnetwerk, het bestaande, aangeven en de media box vond twonky en de gedeelde serie's map. Ik was blij, het werkte in 1 keer. Ok, hij stopte soms spontaan, maar met snelspoelen en ondertiels...(via tv een pc bestand kijken is hier altijd zonder ondertitels) vond ik het wel best.
Nu kom ik er vandaag na veel lezen achter waarom ik al dagen mijn twonky en router-media-server niet meer in de media box zie. Ik denk dat het euvel de gateway is 77.xx.xx.xx die gezien mijn losse upc modem en router daarachter moet zijn 192.168.0.1 .
Nog gekker: de media box krijgt wel ip nummer 192.168.0.4 (of 5,6, enz.) toegewezen en ik kan ook via wifi in de menu's komen. Echter de geavanceerde sectie (vast ip, bridge mode, gEEn-dhcp) staat op zoiets van 'niet toegangkelijk voor klant' melding respons.
Factory reset, uit/aan, stroom er nacht af, tig keer netwerk bestaand en nieuw instellen, het mag niet baten, de gateway voor de media box blijft 77.enz E.e.a. zou alleen (op enig moment-) gebeuren als je de allereerste keer je media box instelde via wifi op bestaand netwerk.
Kortom, ik kan niet meer via de media box de bestanden vanaf de pc op de tv bekijken.
Iemand nog ideeen of nog beter, ervaring en oplossing?
Ik kon mijn thuisnetwerk, het bestaande, aangeven en de media box vond twonky en de gedeelde serie's map. Ik was blij, het werkte in 1 keer. Ok, hij stopte soms spontaan, maar met snelspoelen en ondertiels...(via tv een pc bestand kijken is hier altijd zonder ondertitels) vond ik het wel best.
Nu kom ik er vandaag na veel lezen achter waarom ik al dagen mijn twonky en router-media-server niet meer in de media box zie. Ik denk dat het euvel de gateway is 77.xx.xx.xx die gezien mijn losse upc modem en router daarachter moet zijn 192.168.0.1 .
Nog gekker: de media box krijgt wel ip nummer 192.168.0.4 (of 5,6, enz.) toegewezen en ik kan ook via wifi in de menu's komen. Echter de geavanceerde sectie (vast ip, bridge mode, gEEn-dhcp) staat op zoiets van 'niet toegangkelijk voor klant' melding respons.
Factory reset, uit/aan, stroom er nacht af, tig keer netwerk bestaand en nieuw instellen, het mag niet baten, de gateway voor de media box blijft 77.enz E.e.a. zou alleen (op enig moment-) gebeuren als je de allereerste keer je media box instelde via wifi op bestaand netwerk.
Kortom, ik kan niet meer via de media box de bestanden vanaf de pc op de tv bekijken.
Iemand nog ideeen of nog beter, ervaring en oplossing?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Ze sturen in ieder geval gratis een splitter die wel goedgekeurd is, ik hang hem er gewoon tussen om te zien wat ik dan krijg. Is het weer een punt waar ze de volgende keer niet over kunnen vallen.
Vanochtend al wel weer een whatsappje van de vriendin binnen: de gids toont voor een hele rits kanalen (sbs, veronica et cetera) geen informatie waardoor je geen opnames in kunt stellen...
Vanochtend al wel weer een whatsappje van de vriendin binnen: de gids toont voor een hele rits kanalen (sbs, veronica et cetera) geen informatie waardoor je geen opnames in kunt stellen...
Via opties . instellingen kan je ergens zien hoe sterk/zwak het signaal is dat de mediabox ontvangt uiteindelijk na het muurcontact en kabel(s)Rupie schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:02:
Het staat er in een eindgebruiker taal lijn-diagram , dus niet in hz Db e.d.
Maar :
--slecht----zwak----redelijk----goed----
======================
--slecht----zwak----redelijk----goed---- zoiets.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Het resetten van mijn box is een dagelijkse bezigheid.
Gisteren wilde ik Homeland (Ned3) opnemen, maar de TV gids gaf na 20.30 uur geen info meer.Rupie schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:02:
Ze sturen in ieder geval gratis een splitter die wel goedgekeurd is, ik hang hem er gewoon tussen om te zien wat ik dan krijg. Is het weer een punt waar ze de volgende keer niet over kunnen vallen.
was bij mij ook van de week bij S.W.A.T dat opnemen en dan geen info meer
Bij ons hetzelfde (zonder reset). Alleen sbs6 van 20.30 tot 22.30 mist.Rupie schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:58:
Inmiddels lijkt de gids zich bij mij hersteld te hebben (zonder dat ik een reset had gedaan). Ik mis alleen nog een uurtje of 3 op sbs vanavond, verder lijkt alles voor de komende dagen weer te kloppen.
Heb net de horizon, beeld is perfect . Heb weinig problemen met de horizon maar misschien komt dat omdat ik hem alleen voor tv gebruik, heb mijn losse modem behouden.
Wat me wel opvalt is dat je de ventilator op de achtergrond hoort draaien ook als als de horizon uitstaat.
Heeft het zin om hier een monteur voor te laten komen of hoort bij de horizon?
Wat me wel opvalt is dat je de ventilator op de achtergrond hoort draaien ook als als de horizon uitstaat.
Heeft het zin om hier een monteur voor te laten komen of hoort bij de horizon?
Beeldkwaliteit is ook "perfect"! Betrouwbaarheid is dat echter niet. Haperingen of in het ergste geval helemaal niet meer reageren (= vastloper, beeld loopt dan soms nog wel door maar de box reageert nergens meer op) zijn gewoon aan de orde van de dag. Helemaal als je de opnamefunctie gaat gebruiken. Of als de box nog maar een paar minuten is opgestart. De trend is: hoe langer het geleden is dat je een reset naar fabrieksinstellingen gedaan hebt + wissen van alle opnames, hoe erger het wordt.
Dat geldt ook voor hier. Zelfs in deep-sleep (minste stroomverbruik setting) gaat ie wel eens koelen.edebee schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:20:
Ook nu, dan is het bijv. in de nacht 16 graden in de kamer, neem ik niets op. De behuizing (ik heb de samsung dvr7000 of zo) is dan van voren en boven ook geheel dicht en warmte kan nu eenmaal helemaal vanzelf omhoog weg normaliter, bij de mijne dus niet. .
Onze vorige analoge sony HDD/DVD recorder sloeg alleen aan (in ik gok 3 verschillende snelheden) als het nodig was.
Anoniem: 361481
Ik heb een seagate GO-FLex NAS,
maar 50% van de data die daar op staat is te zien op de Horizon UPC box, de andere helft niet.
(willekeurig)
weet iemand hoe dat komt?
maar 50% van de data die daar op staat is te zien op de Horizon UPC box, de andere helft niet.
(willekeurig)

Dan plan je de opname toch handmatig in?meesje schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:04:
Gisteren wilde ik Homeland (Ned3) opnemen, maar de TV gids gaf na 20.30 uur geen info meer.
Heb ik natuurlijk ook gedaan.Creative S schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:52:
[...]
Dan plan je de opname toch handmatig in?
Nee.Anoniem: 361481 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:48:
Ik heb een seagate GO-FLex NAS,
(willekeurig)
Heb je een spanned disk van bijv. 8 GB ?
Staan wel alle mappen gedeeld op de nas media server?
Doel je op documenten, pdf's e.d.? die ziet ie niet, hij ziet alleen alleen audio en video files.
Je zou toch zeggen dat de android app er al is.
In dit ouwe reclamefilmpje over TV kijken op meerdere schermen lijkt de gebruikte smartphone niet op een Apple:

De bekende appeltjes hebben geen cameragaatjes rechtsboven:

Kan er een geintje over maken, maar het blijft vervelend.
Wil ik darts kijken, vriendin niet - apart van elkaar en eentje analoog of computerscherm.
Wil ik een film zien, en ondertussen iets anders in de gaten houden - kan niet.
Wil ik in de schuur ManCave zitten en TV kijken - kan niet.
Kan mijn ouwe laptoppie gebruiken, maar dan ben ik eerst een maand of 3 aan het updaten.
In dit ouwe reclamefilmpje over TV kijken op meerdere schermen lijkt de gebruikte smartphone niet op een Apple:

Kan er een geintje over maken, maar het blijft vervelend.
Wil ik darts kijken, vriendin niet - apart van elkaar en eentje analoog of computerscherm.
Wil ik een film zien, en ondertussen iets anders in de gaten houden - kan niet.
Wil ik in de schuur ManCave zitten en TV kijken - kan niet.
Kan mijn ouwe laptoppie gebruiken, maar dan ben ik eerst een maand of 3 aan het updaten.
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Is het mogelijk om de horizon box te bedienen met een universele afstandbediening via IR en dan nog steeds de mogelijkheid hebben om de toetsenbord commands te sturen?
Het kan natuurlijk ook zijn dat er een fullscreen filmpje op de telefoon afgespeeld wordt heJAMF schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:37:
Je zou toch zeggen dat de android app er al is.
[afbeelding]
[afbeelding]
is het mogelijk opgenomen programma's op de pc te kijken
Ik heb geen tijd om heel dit draadje te lezen, maar wil mijn ervaring met de installatie van 3 horizon boxen met jullie delen. Ieder met hun eigen problemen.
Aansluiting 1:
Na aansluiten van de horizon aan een Loewe tv zag ik gelijk al witte strepen. De strepen waren 1 dot hoog, liepen vanaf een wit punt, horizontaal helemaal naar rechtkant op het scherm Vooral bij witte tekst was het goed te zien.
Uiteindelijke oplossing: Resolutie vast gezet op 720P en strepen zijn weg.
Aansluiting 2:
Horizon alleen HD TV (geen data, geen tel.). Klacht: Apps doen het niet en gids is alleen gevuld met 'nu en straks', overige programma's : geen informatie.
Meerdere keren door monteur nagekeken/gemeten : Alles perfect.
Swap van de box, en gebruik van kabels van monteur: geen oplossing:
Uiteindelijke oplossing: Verwijderen van een rf module (om beveiligingscamera's op alle tv's te kunnen bekijken) Dit had de monteur toch moeten zien of meten?
Aansluiting 3 :
Met willekeurige tussenpozen, maar soms wel elke 3 minuten, wordt het geluid even (+-0,5 sec) onderbroken, soms samen met beeld wat bevriest.
3 monteurs, kabels vervangen, versterker, meten, fabrieksinstellingen,Swap v/d box, geen resultaat.
Nadat ik de opdracht had gegeven om de oude mediabox maar weer te leveren, kwam ik er achter dat het met mijn synology nas te maken had. (nas uit, avond probleemloos kunnen kijken)
Nadat ik op de nas (mediaserver, devices) de horizon de rechten had ingetrokken was het probleem verdwenen. Toch maar bij de horizon gebleven.
Aansluiting 1:
Na aansluiten van de horizon aan een Loewe tv zag ik gelijk al witte strepen. De strepen waren 1 dot hoog, liepen vanaf een wit punt, horizontaal helemaal naar rechtkant op het scherm Vooral bij witte tekst was het goed te zien.
Uiteindelijke oplossing: Resolutie vast gezet op 720P en strepen zijn weg.
Aansluiting 2:
Horizon alleen HD TV (geen data, geen tel.). Klacht: Apps doen het niet en gids is alleen gevuld met 'nu en straks', overige programma's : geen informatie.
Meerdere keren door monteur nagekeken/gemeten : Alles perfect.
Swap van de box, en gebruik van kabels van monteur: geen oplossing:
Uiteindelijke oplossing: Verwijderen van een rf module (om beveiligingscamera's op alle tv's te kunnen bekijken) Dit had de monteur toch moeten zien of meten?
Aansluiting 3 :
Met willekeurige tussenpozen, maar soms wel elke 3 minuten, wordt het geluid even (+-0,5 sec) onderbroken, soms samen met beeld wat bevriest.
3 monteurs, kabels vervangen, versterker, meten, fabrieksinstellingen,Swap v/d box, geen resultaat.
Nadat ik de opdracht had gegeven om de oude mediabox maar weer te leveren, kwam ik er achter dat het met mijn synology nas te maken had. (nas uit, avond probleemloos kunnen kijken)
Nadat ik op de nas (mediaserver, devices) de horizon de rechten had ingetrokken was het probleem verdwenen. Toch maar bij de horizon gebleven.
3e heb ik ook recent gehad nadat de monteur aangeklikt had dat de Horizon het netwerk moest gaan scannen voor mediabestanden. Keertje een factory reset van de Horizon en dat was over.
de 1e zou ook aan de bekabeling of de tv kunnen liggen denk ik?
de 1e zou ook aan de bekabeling of de tv kunnen liggen denk ik?
[ Voor 15% gewijzigd door Rupie op 08-01-2014 16:48 ]
De 3e was van mij zelf:
Factory reset en swap mocht niet helpen. Heb best veel muziek op de nas, film veel minder maar ik vermoed ook dat het media scannen de oorzaak is. Of hij blijft ergens in een loop of kan een file niet lezen.
Deze functionaliteit hoef ik ook niet van de horizon, daar heb ik een mediaplayer (dune) voor.
De eerste zou de hdmi kabel kunnen zijn, of de firmware van de TV. Eigenaar is te vrede, dus ik ook ;-)
Opvallend is wel dat een extra media box (de oude model) geen probleem heeft op een andere loewe tv, en... Aansluiting 2 heeft ook een loewe maar dan zonder problemen.
Factory reset en swap mocht niet helpen. Heb best veel muziek op de nas, film veel minder maar ik vermoed ook dat het media scannen de oorzaak is. Of hij blijft ergens in een loop of kan een file niet lezen.
Deze functionaliteit hoef ik ook niet van de horizon, daar heb ik een mediaplayer (dune) voor.
De eerste zou de hdmi kabel kunnen zijn, of de firmware van de TV. Eigenaar is te vrede, dus ik ook ;-)
Opvallend is wel dat een extra media box (de oude model) geen probleem heeft op een andere loewe tv, en... Aansluiting 2 heeft ook een loewe maar dan zonder problemen.
Ik wilde mijn Synology nas ook eens kan inzetten als mediaserver. Maar gezien het probleem bij 3 laat ik dit wel zitten. Of misschien toch maar eens proberen. Het tweaker bloed he....
Loewe televisies zijn dan ook wel draken van toestellen, met een waardeloze hdmi support.
Nou, sinds een aantal weken weer terug naar een oude vertrouwde mediabox mèt opname-functie. Geen Horizon hier dus
. Ik was er zoó klaar mee, ongelofelijk. En ik moet zeggen, het werkt als een tiet allemaal!
Uiteraard ging er weer iets mis op het administratieve vlak:
# ik had overlegd dat het geen "nieuw" jaarcontract zou zijn, dat werd het dus wel
# kosten in rekening gebracht
Beide nu eindelijk opgelost door de Twitter-webcare... in mijn ogen de enige mensen die wèl iets kunnen regelen bij die draak van een organisatie.
Uiteraard ging er weer iets mis op het administratieve vlak:
# ik had overlegd dat het geen "nieuw" jaarcontract zou zijn, dat werd het dus wel
# kosten in rekening gebracht
Beide nu eindelijk opgelost door de Twitter-webcare... in mijn ogen de enige mensen die wèl iets kunnen regelen bij die draak van een organisatie.
[ Voor 44% gewijzigd door smeerbartje op 08-01-2014 20:43 ]
Zeker proberen!meesje schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:50:
Ik wilde mijn Synology nas ook eens kan inzetten als mediaserver. Maar gezien het probleem bij 3 laat ik dit wel zitten. Of misschien toch maar eens proberen. Het tweaker bloed he....
Aansluiting 2 heeft de zelfde nas, loewe tv en nu geen problemen meer.
Mwa... de Horizon is echt een waardeloze mediaspeler. Zowel wat betreft flexibiliteit (ondersteunde formaten, instellingen) als bediening. Een simpele mediaspeler van enkele tientjes doet het echt veel beter, imo.
ik zie net dit artikel waarin staat:
http://www.totaaltv.nl/ni...are-horizon-mediabox.html
Verder is er een verbeterde samenwerking met Popcorn mediaspelers
Ik kan eigenlijk nergens vinden wat er wordt bedoeld met deze verbeterde samenwerking met de Popcorn mediaspelers? iemand een idee?
Ik kan eigenlijk nergens vinden wat er wordt bedoeld met deze verbeterde samenwerking met de Popcorn mediaspelers? iemand een idee?
Even gespeeld met de mediaserver functie op mijn Synology NAS. De Horizon box zag mijn media. Echter ingebakken soft subs wilde ie niet afspelen. Bij een avi met harde subs stonden de subs vrij laag (de onderkant van b.v. de letter "g" viel weg). Wel vreemd want als ik deze avi omzet naar m4v en afspeel op mijn AppleTV staan de subs wel net goed.TheoQ schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:51:
[...]
Zeker proberen!
Aansluiting 2 heeft de zelfde nas, loewe tv en nu geen problemen meer.
Ik meen me te herinneren dat de horizon box crashte als in hetzelfde netwerk een popcorn mediaspeler geinstalleerd stond.Pusherman_ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:21:
ik zie net dit artikel waarin staat:
Een hele rij microsoft certificeringen.
Voor zover ik weet was dat alleen als je de Horizon ook als router gebruikt, toch?@r!k schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:18:
[...]
Ik meen me te herinneren dat de horizon box crashte als in hetzelfde netwerk een popcorn mediaspeler geinstalleerd stond.
Zolang het dezelfde netwerk betrof, liep de Horizon box meerdere keren per dag vast. Het maakte bij mij niet uit of de Horizon als router werd gebruikt of niet. Sinds een dag of 2 echter 0 vastlopers gehad ondanks de aangesloten popcorn.Pusherman_ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:57:
[...]
Voor zover ik weet was dat alleen als je de Horizon ook als router gebruikt, toch?