Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 15:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Storingsvergoeding van 1 euro per dag? Lijkt mij nog een hele klus om dat daadwerkelijk voor elkaar te krijgen bij UPC.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:16

ManiacsHouse

Scheisse!

GuitarJJ schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:47:
Storingsvergoeding van 1 euro per dag? Lijkt mij nog een hele klus om dat daadwerkelijk voor elkaar te krijgen bij UPC.
Gister en vandaag aan de telefoon met ze gehangen. Enige aanbod dat ik krijg is een bestaand pakket zonder Horizon en zonder Film1. Storingsvergoeding moest ik maar over gaan hebben als er tzt een update (over een paar maanden blabla) is en dan moest ik maar zeggen dat ik al die tijd problemen heb gehad. Dus achteraf klagen en dan hopen dat je wat gecompenseerd krijgt.
Goed bezig UPC. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06
Zou het even spelen via de webcare. Ik ben in principe best tevreden met de oplossing. Film1 boeit me niet en mijn korting wordt opnieuw ingesteld op 6 maanden 15 euro. Daarbij krijg ik nog een aantal maanden Royaal HD erbij. Dus al met al prima. En als over een jaar die Horizon box wel goed werkt wil ik best weer een keer overstappen. Als ik dan maar geen overstapkosten hoef te betalen. Anders ga ik over naar glasvezel (overstappen loont vaak :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

barrymossel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:18:
Zou het even spelen via de webcare. Ik ben in principe best tevreden met de oplossing. Film1 boeit me niet en mijn korting wordt opnieuw ingesteld op 6 maanden 15 euro. Daarbij krijg ik nog een aantal maanden Royaal HD erbij. Dus al met al prima. En als over een jaar die Horizon box wel goed werkt wil ik best weer een keer overstappen. Als ik dan maar geen overstapkosten hoef te betalen. Anders ga ik over naar glasvezel (overstappen loont vaak :) ).
Ik heb het via webcare (Twitter) gespeeld. En ze kunnen en mogen niets bijzonders doen behalve de box omruilen en naar een ander abonnement. Zojuist een survey ingevuld n.a.v. contact met UPC. Maar eens alles op zeer ontevreden aangevinkt. Zal mij benieuwen of ze gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:03

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ach UPC blijft stug vasthouden aan geen aanbiedingen mogelijk, ja de horizon is een slecht product.

Zelf overgegaan naar glasvezel en voor dat dit aangevraagd werd nog aangegeven bij UPC (die zouden bellen voor aanbieding maar nooit hebben gedaan) dat ik wegga en of ze iets konden doen om mij te behouden.
Hierop kreeg ik Nee te horen.

Vervolgens moet ik zelf UPC opzeggen voor glasvezel (geen probleem) kunnen ze me dan opeens wel een aanbieding doen, extra korting voor een jaar royaal er 6 maanden gratis bij en hogere snelheid.
Jammer maar helaas heb er nog navraag naar gedaan en toen kon het niet, maar als je echt weg gaat kan het opeens wel.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Gebruikte de optie niet vaak op de PS3, maar had hem weer eens ingeschakeld als mediaserver zodat ik wat dingetjes van de telefoon op tv kon streamen.

Nu blijkt de Horizon ook 2 kanalen mediaserver uit te sturen waarvan 1tje de hele tijd verbinding blijft verliezen.
1x is zichtbaar in het PS3 menu als een serie nummers en in de informatie staat dat deze van samsung is.
1x is zichtbaar in het PS3 menu als 'UPC Horizon' en in de informatie staat dat deze van XBMC team is.
Deze laatste blijft om de 20 seconden uitvallen om meteen weer te verbinden.

Irritante is dus dat ik mijn PS3 niet als mediaserver in kan stellen omdat er vrijwel constant een melding rechtsboven in beeld verschijnt met 'de verbinding van het ps3 systeem met de mediaserver is verbroken'

Het liefste zou ik de UPC mediaserver gewoon uitzetten maar dat is natuurlijk weer geen optie?

Iemand een idee?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:09

rg-mohwa

Phoe Hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
De grap wordt almaar groter*. Wat een prutsers daar bij UPC.

*Ik probeer er de humor van in te blijven zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:26
Vrij knap om hiervan de humor in te zien, terwijl er elke maand rond de 60 euro van je rekening wordt afgeschreven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:51
smeerbartje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:29:
Vrij knap om hiervan de humor in te zien, terwijl er elke maand rond de 60 euro van je rekening wordt afgeschreven :).
En de Android App maakt dat verschil? :p Ik heb overigens zelf een iphone en een ipad maar ik heb nog nooit via 1 van 2 tv zitten kijken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-05 13:34

parsnep

Cloud-Master

hoe kan ik xbmc naar mij horizon streamen of kan dat niet

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02
Rupie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:35:
[...]

En de Android App maakt dat verschil? :p Ik heb overigens zelf een iphone en een ipad maar ik heb nog nooit via 1 van 2 tv zitten kijken.
Heb een tv in de slaapkamer met alleen Android
Dus wacht er wel degelijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
[...]

Nee, heb je gelijk in... ikzelf gebruik die iOS apps ook nooit. Echter ben gewoon op zoek om te bitchen op UCP :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
parsnep schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:54:
hoe kan ik xbmc naar mij horizon streamen of kan dat niet
Waar heb je gehoord dat dat zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

het was maar een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]
Inderdaad, ik betaal voor TV en internet. En dat werkt nu (met modem en cisco mediabox) naar behoren. Dat die apps niet werken vind ik schandalig, maar ook wel komisch. En zolang de basis van mijn abo werkt vind ik het best. Toen dat niet zo was, was ik ook niet te genieten... Geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 14:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik hoorde van mijn schoonpa dat het bij Radar was geweest en dat iedereen die er nu problemen mee hebben zijn box gewoon in kunnen ruilen. Denk dat we daar maar eens gebruik van gaan maken. Box loopt om de haverklap vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Yzord schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:26:
Ik hoorde van mijn schoonpa dat het bij Radar was geweest en dat iedereen die er nu problemen mee hebben zijn box gewoon in kunnen ruilen. Denk dat we daar maar eens gebruik van gaan maken. Box loopt om de haverklap vast.
Kan dus niet. Je krijgt een ander pakket (dus biiv geen film1 meer) maar betaald ongeveer hetzelfde. Tevens proberen ze je in eerste instantie een nieuw jaarcontract in de maag te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Prima, dan wordt het opzeggen geblazen. Contract is in januari afgelopen, dus doen we dat maar. Tis ook gewoon te gek voor worden. Je hebt flink gezeik met een product en alles wat ze willen doen is je weer een jaar contract aansmeren.

Tijd om weg te wezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Yzord schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:20:
Prima, dan wordt het opzeggen geblazen. Contract is in januari afgelopen, dus doen we dat maar. Tis ook gewoon te gek voor worden. Je hebt flink gezeik met een product en alles wat ze willen doen is je weer een jaar contract aansmeren.

Tijd om weg te wezen dus.
Je kunt wel een andere box krijgen, ook zonder nieuwe jaarcontract. Maar je krijgt voor die periode dan wel een bestaand pakket en niet wat je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ManiacsHouse schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:29:
Kan dus niet. Je krijgt een ander pakket (dus biiv geen film1 meer) maar betaald ongeveer hetzelfde. Tevens proberen ze je in eerste instantie een nieuw jaarcontract in de maag te splitsen.
Je krijgt het pakket dat ze momenteel op de site aanbieden met een Cisco HD dvr. Uitgaande van het Power pakket:
- €7,50 per maand goedkoper
- geen nieuw contract
- 120 Mbps down i.p.v. 100 Mbps
- 6 Mbps up i.p.v. 10 Mbps :(
- Geen Film1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

barrymossel schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:56:
[...]

Je krijgt het pakket dat ze momenteel op de site aanbieden met een Cisco HD dvr. Uitgaande van het Power pakket:
- €7,50 per maand goedkoper
- geen nieuw contract
- 120 Mbps down i.p.v. 100 Mbps
- 6 Mbps up i.p.v. 10 Mbps :(
- Geen Film1
Is dus compleet niet interessant. Lagere upload. Geen Film1 meer. En een box die 'minder' kan. Dat laatste is een beetje krom, maar je levert dus in op 'functionaliteit en mogelijkheden'.
Weliswaar 'goedkoper' maar als je Film 1 er bij wilt ben je € 7,50 duurder uit.

Daarbij wordt er dus niets gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Een compensatie voor de maanden ellende die je voor de overstap hebt gehad, moet je zelf afdwingen, daar is best wat mogelijk namelijk.

Voor mij waren Film1, of "apps" nooit de reden om Horizon te nemen. Wel de opnamefunctie. Maar die werkt niet als het apparaat vastloopt. Ik ben dan ook blij dat ik over kon stappen. En ja, van die upload baal ik, maar als de prijzen zo blijven als nu, zit ik over een jaar toch bij een glasvezelaanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:59
Zwaar kloten dat er nog steeds geen android app komt. Voor mij een van de redenen om de Horizon te nemen.
Vandaag dus ook contact gezocht met ze. Op de vraag of ik verder ook andere problemen heb met de box kon ik ontkennend antwoorden. Heb aangegeven dat ik de apps op het apparaat niet kan gebruiken en dat het geluid heel soms wel eens een seconde weg valt.

Aanbod wat ze deden: Power pakket van € 55,- een jaar lang voor € 45,-.
Ben nog in dubio of ik dit doe.
- Film 1 kijk ik niet dus dat kan me gestolen worden.
- Pakket blijft zoals het is (uitzondering van Film1)
- 120 mbit i.p.v 100 download.
- Twijfelpunt: 6mb in plaats van 10.upload.

Heb een synology nas hier staan en vraag me af hoeveel last ik er van ga hebben als mijn upload met 4mb zakt. Op het moment dat iemand wat van mijn synology aftrekt gaat dat met +- 800kb/s per seconde. Ook niet de volle upload dus.

Wat zouden jullie doen? Op jaarbasis scheelt het € 120,-

[ Voor 10% gewijzigd door Robbie T op 22-10-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Robbie T schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:55:
Zwaar kloten dat er nog steeds geen android app komt. Voor mij een van de redenen om de Horizon te nemen.
Vandaag dus ook contact gezocht met ze. Op de vraag of ik verder ook andere problemen heb met de box kon ik ontkennend antwoorden. Heb aangegeven dat ik de apps op het apparaat niet kan gebruiken en dat het geluid heel soms wel eens een seconde weg valt.

Heb een synology nas hier staan en vraag me af hoeveel last ik er van ga hebben als mijn upload met 4mb zakt. Op het moment dat iemand wat van mijn synology aftrekt gaat dat met +- 800kb/s per seconde. Ook niet de volle upload dus.

Let er op dat ze je de apparatuurkosten niet doorberekenen. Die korting wilden ze mij ook geven (ter compensatie van Film1) maar dan was het wel weer een jaarcontract. Zonder nieuw jaarcontract mocht ik gewoon het volle pond gaan betalen voor ExtraPower pakket maar dan zonder Film1. Dus evenveel betalen voor minder (nou ja € 4 goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
ManiacsHouse schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:26:
[...]

Let er op dat ze je de apparatuurkosten niet doorberekenen. Die korting wilden ze mij ook geven (ter compensatie van Film1) maar dan was het wel weer een jaarcontract. Zonder nieuw jaarcontract mocht ik gewoon het volle pond gaan betalen voor ExtraPower pakket maar dan zonder Film1. Dus evenveel betalen voor minder (nou ja € 4 goedkoper).
Jaarcontract nog niet met ze over gehad. Maar zou me opzich ook niet uit maken. De illusie dat het bij KPN/Ziggo beter gaat zijn is er namelijk toch niet. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
Ik heb nog niet gekeken of er een update is geweest, maar mijn box is al 3 dagen niet meer vastgelopen... Meer mensen die dit opgemerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
Brakelseboer schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:46:
Ik heb nog niet gekeken of er een update is geweest, maar mijn box is al 3 dagen niet meer vastgelopen... Meer mensen die dit opgemerkt hebben?
Wait for it .... wait for it .... :+

geen updates geweest overigens ... soms gaat het bij mij ook een paar dagen goed, soms loopt ie 3x per dag vast.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55

Ik weet niet op welke Horizon app je doelt maar ik vermoed de Horizon.tv app waarmee je live televisie kunt kijken. Sinds eind 2012 kan dat alleen via Horizon.tv (op desktop en laptop) en d.m.v. de iOS app voor iPhone, iPad en iPod touch. Het is jammer dat de Android app er nog steeds niet is inderdaad.
Ik snap echter niet dat je de Horizon mediabox hebt genomen vanwege de Horizon live tv app want dat is helemaal niet nodig. De 'gewone' Alles-in-1 abonnementen zowel 2-1 pakket als 3-1 pakket vanaf 37,50 hebben allen ook de mogelijkheid (sinds begin september '13 met nieuwe abo's maar ook de meeste oude 3-1 abo's hadden/hebben deze mogelijkheid ook) om ook gebruik te maken van Horizon.tv website en de iOS app (en hopenlijk ook in 2014 dan eindelijk de Android app).

Ik ben nooit een abonnement gehad met een Horizon mediabox, maar ik ben al jaren zeer tevreden over mijn 'gewone' Pace HD mediabox in combinatie met een tot 50Mb/s internet down en bellen a 40 euro p/mnd. Ik heb alleen geen opname mogelijkheid, maar dat gebruikte ik toch nooit.

Het Power abonnement wat normaal 50 euro p.mnd kost heeft wel een mediabox met opname functie (zij het iets beperkter qua aantal opnames dan de Horizon) volgens mij is dit een Cisco mediabox en prima tot 120Mb/s internet snelheid down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Voor die app heb je geen Horizon nodig hoor. De iOS app werkt gewoon met een niet-Horizon pakket.

Daarbij zeg je van €55 naar €45. Het Power pakket kost €50, dus geen €120, maar €60 korting op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Dat je geen horizon nodig hebt om de app te gebruiken wist ik niet. Maar goed, ben verder eigenlijk best tevreden over Horizon. Dus wat dat betreft hoef ik niet zo nodig te schakelen.

Ik ben nu € 57,50 per maand kwijt. Als ik inga op hun aanbieding betaal ik een jaar lang € 45,-. Daarna ga ik dan € 55,- betalen. (Power pakket + Horizon).

Kan iemand iets zinnigs zeggen over hoeveel ik de mindere upload snelheid ga merken met mijn synology? (Als ik nu iets download van buiten mijn huis, vanaf mijn nas, gaat het met +- 800kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
Robbie T schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:12:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over hoeveel ik de mindere upload snelheid ga merken met mijn synology? (Als ik nu iets download van buiten mijn huis, vanaf mijn nas, gaat het met +- 800kb/s.
Alleen jij zelf. Ligt eraan wat je er mee doet... Ik heb zelf 30/3. Prima voor bestanden overhalen, een enkele keer een foto kijken en muziek streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472429

Aangezien mijn abo volgende maand afloopt gebeld met UPC. Gezegd dat ik gezien de problemen met de horizon box overweeg over te stappen naar een andere provider (lees glasvezel).
Ik heb nu een aanbieding gekregen voor een jaar lang 10 euro korting op het Power Abonnement. geen 55 maar 45 euro in combinatie met de Horizon Box
Geen nieuw jaarcontract maar nog steeds maandelijks opzegbaar.

Voor de Horizon box verwacht men eind dit jaar een grote update uit te rollen die een aantal van de problemen oplost.

Android app wordt pas vol aan gewerkt als de problemen met de box volledig zijn opgelost.

Waar ik zelf de meeste problemen mee heb is de wifi performance. Niet stabiel en slecht bereik. Zou het verstandig zijn een losse modem/router te vragen, zodat ik de wifi van de box niet meer hoef te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Robbie T schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:12:
Maar goed, ben verder eigenlijk best tevreden over Horizon. Dus wat dat betreft hoef ik niet zo nodig te schakelen.
Ik ben nu € 57,50 per maand kwijt. Als ik inga op hun aanbieding betaal ik een jaar lang € 45,-. Daarna ga ik dan € 55,- betalen. (Power pakket + Horizon).
Kijk, dat was niet duidelijk. Je wilt compensatie, terwijl je best tevreden bent. :?

Maar dan lijkt het me een erg goed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
De reden waarom ik heb gekeken wat er mogelijk is qua compensatie is dat het apparaat werd aangekondigd met de USP dat het ook mogelijk is om tv te kijken op je smartphone/tablet. Eerst nog ios, binnen korte tijd voor Android.

Dat is inmiddels 3 keer uitgesteld, waar inmiddels helemaal geen datum meer wordt genoemd wanneer de app komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
Anoniem: 472429 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:03:
Aangezien mijn abo volgende maand afloopt gebeld met UPC. Gezegd dat ik gezien de problemen met de horizon box overweeg over te stappen naar een andere provider (lees glasvezel).
Ik heb nu een aanbieding gekregen voor een jaar lang 10 euro korting op het Power Abonnement. geen 55 maar 45 euro in combinatie met de Horizon Box
Geen nieuw jaarcontract maar nog steeds maandelijks opzegbaar.

Voor de Horizon box verwacht men eind dit jaar een grote update uit te rollen die een aantal van de problemen oplost.

Android app wordt pas vol aan gewerkt als de problemen met de box volledig zijn opgelost.

Waar ik zelf de meeste problemen mee heb is de wifi performance. Niet stabiel en slecht bereik. Zou het verstandig zijn een losse modem/router te vragen, zodat ik de wifi van de box niet meer hoef te gebruiken?
Heb je nu wel of niet problemen met de Horizon box?
Zo ja, tuurlijk niet nogmaals een Horizon abo pakken. UPC heeft ook abonnementen zonder Horizon.

Als WiFi je enige probleem is, een Access Point plaatsen en klaar.
Vroeg of laat houdt het toch op om met één apparaat overal in huis WiFi te krijgen. (Meer interferentie, betere isolatie etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08
Contact gehad met UPC over de vastlopers en toch al moeizame werking afgelopen jaar. Aanbod gekregen om deel te nemen in het testpanneel zodat je eerder updates krijgt, en op dit aanbod in gegaan. Ik moet echter nog wel de bevestigingsmail ontvangen (1 week geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 15:03

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Senaxx schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:31:
Contact gehad met UPC over de vastlopers en toch al moeizame werking afgelopen jaar. Aanbod gekregen om deel te nemen in het testpanneel zodat je eerder updates krijgt, en op dit aanbod in gegaan. Ik moet echter nog wel de bevestigingsmail ontvangen (1 week geleden)
Ben je er in mijn ogen beetje ingenomen.
Je betaalt nog steeds teveel voor een product wat je aan het testen bent en het enige wat anders is, is dat je een weekje of 2 eerder een update hebt.
Zeker gezien ze als je bereid bent een paar keer te bellen en even goed kwaad te worden op dat wanproduct en de loze beloftes van UPC ze ook echt korting willen geven.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

As i type... 70% and loading.
Ik dacht al, waarom springt de media box aan!?
Kennelijk een update. Zal mij benieuwen.
In het tv scherm komt ook netjes een stopcontact met stekker te staan en dat je die niet moet verwijderen.
Wat mist is ook een tekst, niet uit zetten, want er zullen vast mensen zijn die denken wat nu weer?)*(#&!()#
Ff resetten dat ding.

Verder is het te gek voor woorden dat we wel de volle mep betalen, voor iets dat niet 100% werkt, ergernis wekt, we zouden het gratis moeten krijgen, geld toe, tot het wel werkt!!
In the USA had dit vast wel gekund, binnen een dag of anders een 'class act suite'.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nu kun je zelf gewoon even naar de klantenservice bellen en vragen om compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 14:03

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nieuwe software voor het internetmodem in de Horizon Mediabox

Ben eigenlijk wel benieuwd naar deze update. Ik ervaar niet alleen dat mijn wifi, maar ook via de kabel het internet als onstabiel zijnde. Ik heb last van hele korte spikes. (Verbinding valt 5 sec weg) Zelfs bekabeld merk ik lag als ik game op mijn xbox. Op mijn tel valt ook heel erg kort mijn wifi zo nu en dan weg. Best annoying :(

Ziet er naar uit dat er "random" testgebruikers gekozen worden. Heb in ieder geval @UPC getweet en gevraagd hoe je in aanmerking komt voor deze update.

edit:
Inmiddels al antwoord gehad:
"Dit is regio gebonden. Uiteindelijk zullen we deze software landelijk uitrollen. ^RH"

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 31-10-2013 16:47 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Op die link staat o.a.:
Vanaf vandaag beginnen we met het uitrollen van de nieuwe software-update bij onze testdeelnemers, jij zou daar ook bij kunnen zitten. Vandaar dit bericht. Deze update is alleen voor het internetmodem in de Horizon Mediabox. Je gebruikt dit modem als je internet ook via de Horizon Mediabox loopt. Het uitrollen bij onze testgebruikers kan ongeveer 1 week duren.
Hoe wordt de nieuwe software actief?
Heel eenvoudig. Je haalt de software op als je de Horizon Mediabox uit én weer aanzet

Hier stond ie of in standbye(gele led) of ik had myzen.tv op.
Hij resette zichzelf en daarna zag ik 'loading'.

Ook maf, ik heb geen mediabox met enabled modem, ik heb de kale mediabox en vorige = huidige modem voor 120 Mbit gewoon nog apart.
Oftewel, mijn mediabox heeft 3 kabels, stroom, hdmi en upc signaal in..

Qua netwerk heb ik hem draadloos aangelsoten op mijn bestaande netwerk, dus ethernet ssid en code.

Na de update druk gehad, heb dus nog niet kunnen merken of e.e.a. vlotter gaat / niet vastloopt / schokt e.d.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517

Wel gezocht...geen antwoord gevonden

Iemand een suggestie hoe ik van buiten mijn netwerk het instellingen menu van de horizon box kan benaderen, zodat ik vanaf de PC op mijn werk e.e.a. kan aanpassen (poorten forwarden etc.).

Thuis kan ik gewoon http://192.168.192.1/ intikken of http://62.194.xx.yyy/ en dan inloggen, maar dit laatste werkt niet vanaf een andere lokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Blokkeren WAN onder geavanceerd uitvinken?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
Zijn er mensen die hun Horizon mediabox gebruiken in combinatie met een Steroinstallatie (2 kanalen) al dan niet via stereo DAC verbonden?

Ik vind het geluid wat bijvoorbeeld van de radio komt zeer acceptabel en sommige uitzendingen ook. Maar vooral films laten het in mijn beleving erg afweten.
Ik krijg een flink uitgesmeerd center van het stereobeeld dat nogal los staat van het scherm. Ik heb het idee dat er ergens in de keten wordt getracht om een 5.1 signaal te downsamplen terwijl ik eigenlijk direct een PCM input (Stereo spoor) wil hebben naar mijn DAC.

Heeft iemand een vergelijkbaar iets in zijn setup en er een goede oplossing voor gevonden?
Tevens, waar kan ik het audiospoor van een film selecteren in de horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:12
Ik ervaar bij bepaalde uitzendingen en films hetzelfde. Je kunt eea oplossen door info op te vragen over de uitzending en dan geluid kiezen. Hiermee kun je een andere spoor kiezen, vaak beter maar zeker niet altijd.

Ps.
Ik heb de setup analoog aangesloten op de horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
Bedankt voor je reactie Miki.

Kun je me uitleggen hoe ik bij dat "info / geluid" kom?
Als ik op info druk zie ik helaas geen opties.

Vooral de dialoog is erg uit focus bij mij.

[ Voor 14% gewijzigd door SmauG op 04-11-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Anoniem: 27517 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:05:
Wel gezocht...geen antwoord gevonden

Iemand een suggestie hoe ik van buiten mijn netwerk het instellingen menu van de horizon box kan benaderen, zodat ik vanaf de PC op mijn werk e.e.a. kan aanpassen (poorten forwarden etc.).

Thuis kan ik gewoon http://192.168.192.1/ intikken of http://62.194.xx.yyy/ en dan inloggen, maar dit laatste werkt niet vanaf een andere lokatie.
De Cisco EPC3925 heeft als poort daarvoor 8080 (remote management kan je bij dat ding aanzetten onder "administration"). Ik kan bij de horizon niets vinden over remote management, als je 62.194.xx.yyy:8080 intypt kom je er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

mijn upc techinicolor modem geeft

"De gebruiker is al ingelogd. Er is maar 1 sessie toegestaan"

aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
parsnep schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:22:
mijn upc techinicolor modem geeft

"De gebruiker is al ingelogd. Er is maar 1 sessie toegestaan"

aan
Dan heb je de vorige keer waarschijnlijk niet netjes uitgelogd. Je kan dit oplossen door je modem fysiek uit te zetten en weer aan te zetten.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SmauG schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:52:
Bedankt voor je reactie Miki.

Kun je me uitleggen hoe ik bij dat "info / geluid" kom?
Als ik op info druk zie ik helaas geen opties.

Vooral de dialoog is erg uit focus bij mij.
Druk op de OK/info knop tijdens een uitzending en scrol dan naar beeld en geluid. Moet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
Miki schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:15:
[...]

Druk op de OK/info knop tijdens een uitzending en scrol dan naar beeld en geluid. Moet lukken ;)
Inderdaad!
De "OK" knop bied de uitkomst.
"Info" is een aparte knop waar geen opties bij worden vermeld.
Ik kan in het menu onder "OK" kiezen uit een aantal beeld en geluid opties, waaronder stereo en dolby.

Vanavond eens controleren of de uitzendingen waarvan ik het gevoel heb dat ze achterblijven wat opgepoetst kunnen worden.

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Soms helpt het wisselen van geluidsspoor maar niet altijd. Wel jammer omdat dialogen over een 2.0 compleet achterblijven als je een mix van centre en rear meekrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
Het PCM spoor van de uitzending is wel helemaal in orde hor, dat is geen downsampling van 5.1 terug naar 2.0, waarbij inderdaad de dialoog compleet verdwijnt.
Dit is goed te merken aan de focus van de dialoog welke mooi met de "spreker" te volgen is op TV.

In ieder geval kan ik hier wel mee leven, een geluidsbeeld wat uit focus is kan ik me behoorlijk aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanHeman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01-2024
Beste Tweakers,

Vandaag stuur ik na een jaar tobben de Horizon retour aan UPC. Ik heb er een briefje bij gedaan. Zie hieronder. Kun je misschien gebruiken als template ;)

Beste UPC,

Hierbij ontvangt u uw Horizon Box retour. Zelden heb ik met zoveel plezier een product teruggestuurd. Niks werkte aan uw box. Ik heb zelfs overwogen de apparaatkosten voor lief te nemen, zodat ik de box eigenhandig kan vernielen en de restanten in brand kan steken.

Nu neem ik een ander product bij u af, waar ik wel zeer tevreden over ben. Analoge TV! De mogelijkheden van deze dienst lijken schier oneindig. Bijvoorbeeld:
• De televisie geeft beeld als ik deze inschakel.
• Ik kan van zender wisselen.
• Dat kan zelfs met de afstandsbediening, dus zonder eerst een mediabox opnieuw aan te sluiten en/of opnieuw op te starten.
• Nooit meldingen ‘geen internetverbinding’ of ‘geen abonnement’.
• Zenders in de volgorde die ik wil.
• De TV verstoort niet langer mijn thuisnetwerk.

Wat een product! Ga zo door UPC!

Neemt u alstublieft nooit, nooit, nooit meer contact met me op voor nieuwe producten.

Tot ziens, en zodra glasvezel in de buurt beschikbaar wordt, vaarwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
En wat hoop je daar mee te bereiken? Ik denk niet dat ze erg onder de indruk zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Rupie schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:19:
En wat hoop je daar mee te bereiken? Ik denk niet dat ze erg onder de indruk zullen zijn.
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ach, zo kom je wel een beetje van je (te begrijpen) frustratie af ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Laatst online: 17:12
Ik raak ondertussen vreselijk gefrustreerd van de afstandsbedieningen (zowel de oude als de nwe) omdat deze vaak pas seconden later reageren. Daarnaast last van het herhaaldelijk uitvallen van het TV beeld maar moet daarvoor nog een laatste check doen met een andere hdmi kabel.

Ik weet dat er veel mensen zijn die hetzelfde issue hebben met de afstandsbediening. Herstarten, terug naar fabrieksinstellingen, ed bied geen soelaas. Is er een oplossing voor of is dit een eigenschap die op dit moment niet te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Herhaaldelijk uitvallen van de tv heb ik dus ook en een nieuwe kabel was niet de oplossing. Afstandbediening geneuzel heb ik dus ook last van. Maarja, het is niet anders...nog even wachten en dan opzeggen de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Ik kan al opzeggen maar zou liever zien dat het opgelost kan worden.
Mocht dat onmogelijk zijn dan gaat het er na 14 jr UPC wel van komen want is om gek van te worden..

• Rupie
Ik heb momenteel (sinds door UPC aangekondige werkzaamheden hier in de buurt) weer meer last van wegvallen van het signaal. Kloterige is dat hij dat doet terwijl de box zelf aangeeft dat de verbinding verder goed is, dus ik heb het idee dat het weinig zin heeft om UPC te gaan bellen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

vanderwolf schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:52:
Ik raak ondertussen vreselijk gefrustreerd van de afstandsbedieningen (zowel de oude als de nwe) omdat deze vaak pas seconden later reageren.
* DukeBox 2.. met die nieuwe, alleen al met doorspoelen om hem op 30x te krijgen.. soms pak ik gewoon die oude er maar weer bij om dat voor elkaar te krijgen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
vanderwolf schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:26:
Ik kan al opzeggen maar zou liever zien dat het opgelost kan worden.
Mocht dat onmogelijk zijn dan gaat het er na 14 jr UPC wel van komen want is om gek van te worden..
Je zou ook kunnen overwegen Horizon eruit te gooien en een pakket te nemen zonder Horizon. Ik ben zeer tevreden met mijn Alles-in-1 Basis pakket met Pace HD mediabox (zonder opname functie overigens, maar er zijn ook versie met opname die non Horizon zijn).

• vanderwolf
funrider schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:05:
Je zou ook kunnen overwegen Horizon eruit te gooien en een pakket te nemen zonder Horizon. Ik ben zeer tevreden met mijn Alles-in-1 Basis pakket met Pace HD mediabox (zonder opname functie overigens, maar er zijn ook versie met opname die non Horizon zijn).
Thanks voor het meedenken. Juist de opname functie wordt veel gebruikt door de wederhelft. Ik ga evt nog wel kijken wat mijn TV op dat vlak kan.

@Rupie: dit herken ik wel. Een tijdje terug was het heftig waarnaar het ineens weg was. Sinds afgelopen weekend doet het wegvallen van het beeld (soms vaak achter elkaar) zich weer voor.

Gisteren contact gehad met support. Men geeft aan dat er een update onderweg is en dat daarmee beide problemen verholpen zouden moeten zijn. Deze update zou ik voor mijn regio mogen verwachten binnen 1 a 2 weken. Dat wacht ik dan nog maar even af..

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
vanderwolf schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:38:
Gisteren contact gehad met support. Men geeft aan dat er een update onderweg is en dat daarmee beide problemen verholpen zouden moeten zijn. Deze update zou ik voor mijn regio mogen verwachten binnen 1 a 2 weken. Dat wacht ik dan nog maar even af..
Vervelend te lezen dat je problemen ervaart. Vanaf vandaag is de nieuwe software overal beschikbaar. De regio Gelderland heeft als laatst vandaag de update gekregen. Je zou vanaf dit moment dan ook verbetering kunnen ervaren. Mocht dat niet zo zijn mag je het altijd laten weten via een persoonlijk bericht. Dan zoek ik graag met je mee naar een andere oplossing.

VodafoneZiggo-webcare

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:59
Hebben jullie ook last van het volgende?

Als de tv aan staat en ik ga naar www.speedtest.net en doe de speedtest op m'n laptop, dan gaat de tv helemaal over de zeik. Blokken en artifacts in het beeld en haperend en piepend geluid.

Is hier een oplossing voor? Aan de bekabeling kan het niet liggen, want ik heb inmiddels al 3 monteurs over de vloer gehad vanwege blokjes op rtl 4 en 5. De monteurs kunnen dit niet oplossen, omdat ze aangeven dat het een software probleem is. De laatste monteur liet er zelfs een interne mail over lezen.

Edit: ik draai de laatste software op de Horizonbox.

[ Voor 5% gewijzigd door Rogar op 14-11-2013 15:38 ]

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Lost deze update ook de modem problemen met de dns op? Heb daar nu al bij a 2 maand last van, er is al ene monteur geweest, maar die heeft ook niets gedaan.... (Behalve de wandcontactdoos vervangen...... , wat de 2 vorige monteurs nooit nodig vonden)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Rupie
VodafoneZiggo schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:05:
[...]

De regio Gelderland heeft als laatst vandaag de update gekregen.
Ik laat de box hier (Gelderland) net zoeken naar software en inderdaad de melding dat er nieuwe software is. Zal hem er eens even opgooien. Eerste ervaring is nog niet echt positief, nadat ik op updaten heb gedrukt is het beeld op zwart gegaan en staat de box staat 'instellingen'. Al een paar minuten.
Inmiddels is ie klaar, eens kijken of ik verschil ga merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 14-11-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Nou, mooi is dat. Ik heb een Philips 40PFL5605H en de "Philips bug" zou gisteren opgelost moeten worden met de update. Maar nee hoor.. nog steeds hetzelfde probleem: beeld valt om de 10 minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
VodafoneZiggo schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:05:
[...]Vervelend te lezen dat je problemen ervaart. Vanaf vandaag is de nieuwe software overal beschikbaar. De regio Gelderland heeft als laatst vandaag de update gekregen. Je zou vanaf dit moment dan ook verbetering kunnen ervaren. Mocht dat niet zo zijn mag je het altijd laten weten via een persoonlijk bericht. Dan zoek ik graag met je mee naar een andere oplossing.
Dank voor de reactie. Gisteren bij thuiskomst nog ernstig last van uitvallend/knipperend beeld (er zelfs een filmpje van gemaakt) en trage AB. Het werd zelfs zo erg dat ik de box maar even helemaal uitgezet heb (aan de achterkant) en deze na 30sec opnieuw aangezet heb. Op dat moment begon de installatie van de update. Dat duurde behoorlijk lang en direct daarna moest ik weg. Ik hoop vanavond te ervaren dat de problemen verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:06
anconakip schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:16:
[...]

Dan heb je de vorige keer waarschijnlijk niet netjes uitgelogd. Je kan dit oplossen door je modem fysiek uit te zetten en weer aan te zetten.
Even naar de logout pagina browsen werkt ook. In de url login door logout vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graver256
  • Laatst online: 12-05 13:33
Ik heb al een tijd een probleem met port forwarding op de Horizon box. Al heel veel draadjes doorgelezen, maar tot nu toe nergens de oplossing gevonden :/

Via Utorrent 2.2.1 [WIN 7] controleer ik of mijn poort openstaat, welke ik in de Horizon box heb geopend. En krijg ik de volgende melding terug:

Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/2expv0j.jpg

In de web interface van Horizon heb ik de volgende instellingen:

[OPTIES]
Blokkeren WAN uit
IPSec tunnel aan
PPTP tunnel aan
Multicast uit
UPnP aan

In het het port-forwarding menu in de Horizon box, heb ik netjes de poort geopend:

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/9j0ydc.jpg

Via een externe website zie ik dat de poort ook werkelijk open staat, maar Utorrent registreert dit niet. Ik heb daarom het vermoeden dat de oorzaak ergens tussen de communicatie van de Horizon box en Utorrent zit.

Wel heb ik een periode van enkele dagen gehad waarin de poort ook in Utorrent openstond, maar met een reset van de Horizon box (wat helaas door vastlopers nog wel eens nodig is) kwam het probleem terug.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
@graver256

Bitcomet werkt beter bij horizon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar portforwarding zou moeten werken; zoiets zou transparant moeten zijn en losstaan van de gebruikte applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Als de applicatie het niet goed signaleert hoeft dat natuurlijk niet smeerbartje ;)

Maar als je eens een hele andere poort probeert? Horizon al een keer opnieuw op laten starten nadat je de regels er in hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
vanderwolf schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:05:
[...]Ik hoop vanavond te ervaren dat de problemen verholpen zijn.
Nog even de terugkoppeling; Het knipperen van het beeld heb ik alleen nog ondervonden bij een opgenomen uitzending maar gelukkig verder niet meer! Erg fijn en hopen dat dit zo blijft.

De afstandsbediening reageert veel beter maar nog niet altijd even goed. Ik kijk iig een stuk relaxer TV sinds de update :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
vanderwolf schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:44:
[...]
Nog even de terugkoppeling; Het knipperen van het beeld heb ik alleen nog ondervonden bij een opgenomen uitzending maar gelukkig verder niet meer! Erg fijn en hopen dat dit zo blijft.

De afstandsbediening reageert veel beter maar nog niet altijd even goed. Ik kijk iig een stuk relaxer TV sinds de update :-)
Welke software-versie heb je nu? Ik weet niet zeker of ik de laatste update al heb ontvangen, maar de box doet het de laatste tijd uitzonderlijk goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:59
Niemand die onderstaande ook heeft? Of eens zou willen testen?
Rogar schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:37:
Hebben jullie ook last van het volgende?

Als de tv aan staat en ik ga naar www.speedtest.net en doe de speedtest op m'n laptop, dan gaat de tv helemaal over de zeik. Blokken en artifacts in het beeld en haperend en piepend geluid.

Is hier een oplossing voor? Aan de bekabeling kan het niet liggen, want ik heb inmiddels al 3 monteurs over de vloer gehad vanwege blokjes op rtl 4 en 5. De monteurs kunnen dit niet oplossen, omdat ze aangeven dat het een software probleem is. De laatste monteur liet er zelfs een interne mail over lezen.

Edit: ik draai de laatste software op de Horizonbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Nee hoor, is onzin, je kunt prima zonder storing op de tv een speedtest doen op de pc. Heb ik zo vaak gedaan. Zou dus niet moeten gebeuren, slechte kabels daargelaten natuurlijk.

Als je echt 10000% ;) zeker weet dat het niet aan je AOP, splitter, coax bekabeling en HDMI bekabeling ligt dan zou je nog een paar dingen kunnen doen:

1. Draadloos even uit zetten, netwerkkabeltje in laptop en Horizon box steken speedtest doen via bekabeld LAN. Dan ook blokjes?
2. Wifi kanaal van de Horizon niet op auto maar een vast nummer zetten en dan proberen. Paar verschillende kanalen proberen. Nog steeds blokjes?
3. Horizon box resetten
4. Horizon box omruilen voor ander exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Aaarrrggghhh!!! Toch weer problemen met zowel uitvallend beeld als AB. Ik begin het nu toch wel echt zat te raken. Maar weer eens bellen met support.. :S
Onderstaand welke versie er nu op staat:
1b-263.011.0n_V 1.28_16777500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-05 13:20
Idem hier, sinds een paar dagen is de box nog minder functioneel, met enige regelmaat is de tv stream zwart, timeshifting werkt niet meer goed (stream kan niet worden hervat na enige tijd), box loopt vast als ik vanuit daar naar de gids ga (dit probleem bestond al bij de vorige softwareversie en dat kon je omzeilen door de gids te laden...nu dus niet meer)

singaalsterkte is goed, kwaliteit uitmuntend (volgens de box)
Misschien toch eens laten vervangen door een apart modem en die oude mediabox, zo is t niet meer bruikbaar.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben ik de enige die via Horizon.tv met geen mogelijkheid een complete film kan kijken? Ben/wil nu Unknown op Veronica kijken, maar om de 5 minuten mag ik de pagina verversen, omdat er een fout is opgetreden.
Of dat het laden te lang duurt melding. W8.1 met Chrome.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

ik heb die melding ook op firefox met de horizon tv mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 21:02

Smarron

The bend

NoFearCreations schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:18:
Ben ik de enige die via Horizon.tv met geen mogelijkheid een complete film kan kijken? Ben/wil nu Unknown op Veronica kijken, maar om de 5 minuten mag ik de pagina verversen, omdat er een fout is opgetreden.
Of dat het laden te lang duurt melding. W8.1 met Chrome.
Vandaag extreem veel last van. In het verleden ging het eigenlijk best aardig, ook Chrome.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dat hele Horizon.tv heeft hier nog nooit fatsoenlijk gewerkt. Weer een extra dienst van UPC die niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
mmmm nu heb ik voor boven op de slaapkamer een extra mediabox. Is aangesloten en alles. krijg alle zenderinformatie etc door alleen ik krijg geen beeld. Hij gaat eerst zoeken naar zenders en dan vind hij er uh 225 ofzo? Daarna moet je 10-20min wachten en zou hij moeten werken. Hier blijft hij echter een blauw scherm geven (waarop staat aangegeven dat het na 15min moet werken en de configuratie afgerond kan worden).
Vriend van mij zei dat dit door de versterker kwam die er tussen zit (zat er al toen ik er ging wonen 4 jaar geleden maar nooit hoeven te gebruiken want digitenne). K
Kan ik nu gewoon die versterker vervangen voor een moderne, waarbij het signaal 2 kanten op kan. Of zijn er andere manieren om te testen of dit daadwerkelijk het probleem is.
Kan natuurlijk wel de tv loskoppelen en verslepen naar de versterker en daar aansluiten. Weet ik in iedergeval dat ik tot aan de versterker signaal heb.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Rupie
Ik wordt momenteel stront ziek van de Horizon. Sinds een van de laatste updates heb ik onwijs veel problemen met opnemen. Gisteravond weer een voorbeeld. Ik zat op veronica the big bang theory te kijken. Toen criminal minds begon ben ik weggezapt, er stond ingesteld dat hij 4 afleveringen criminal minds op zou nemen. En wat krijg je dan? Hij is 15 minuten voor het begin van criminal minds begonnen met opnemen, dus de laatste 15 minuten van the big bang theory zijn opgenomen. Maar vanaf exact het moment dat ik wegzapte van de zender heeft hij niets meer van die aflevering van criminal minds opgenomen. En dat is niet de eerste keer, hij doet dit af en toe ook als je aan het zappen bent en je zapt langs de zender waarop de Horizon aan het opnemen is. Vanaf dat moment houdt hij dan ineens op met de opname.

Vanmiddag maar weer eens bellen met de vrienden van UPC...

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 21-11-2013 10:10 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:00
Rupie schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:10:
Ik wordt momenteel stront ziek van de Horizon. Sinds een van de laatste updates heb ik onwijs veel problemen met opnemen. Gisteravond weer een voorbeeld. Ik zat op veronica the big bang theory te kijken. Toen criminal minds begon ben ik weggezapt, er stond ingesteld dat hij 4 afleveringen criminal minds op zou nemen. En wat krijg je dan? Hij is 15 minuten voor het begin van criminal minds begonnen met opnemen, dus de laatste 15 minuten van the big bang theory zijn opgenomen. Maar vanaf exact het moment dat ik wegzapte van de zender heeft hij niets meer van die aflevering van criminal minds opgenomen. En dat is niet de eerste keer, hij doet dit af en toe ook als je aan het zappen bent en je zapt langs de zender waarop de Horizon aan het opnemen is. Vanaf dat moment houdt hij dan ineens op met de opname.

Vanmiddag maar weer eens bellen met de vrienden van UPC...
Helaas heb ik beide problemen ook een keer ervaren:
1. wegzappen tijdens de opname: de opname stopt vanaf dat moment
2. tijdens het zappen de betreffende zender/opanem raken: de opname stopt dan ook

Laat ons aub weten wat UPC te zeggen heeft. Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 21-11-2013 11:02 ]

210667

thewizard2006 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:38:
[..]
Kan ik nu gewoon die versterker vervangen voor een moderne, waarbij het signaal 2 kanten op kan. Of zijn er andere manieren om te testen of dit daadwerkelijk het probleem is.
Kan natuurlijk wel de tv loskoppelen en verslepen naar de versterker en daar aansluiten. Weet ik in iedergeval dat ik tot aan de versterker signaal heb.
Kzou m eerst eens proberen aan te sluiten op de AOP of op de meegeleverde splitter om te kijken of het dan werkt. Als ie het dan doet, zou er een retourgeschikte versterker tussen moeten. Bijvoorbeeld de Technetix/Tratec FRA-752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Graver256 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:37:
Ik heb al een tijd een probleem met port forwarding op de Horizon box. Al heel veel draadjes doorgelezen, maar tot nu toe nergens de oplossing gevonden :/

Via Utorrent 2.2.1 [WIN 7] controleer ik of mijn poort openstaat, welke ik in de Horizon box heb geopend. En krijg ik de volgende melding terug:

[afbeelding]

In de web interface van Horizon heb ik de volgende instellingen:

[OPTIES]
Blokkeren WAN uit
IPSec tunnel aan
PPTP tunnel aan
Multicast uit
UPnP aan

In het het port-forwarding menu in de Horizon box, heb ik netjes de poort geopend:

[afbeelding]

Via een externe website zie ik dat de poort ook werkelijk open staat, maar Utorrent registreert dit niet. Ik heb daarom het vermoeden dat de oorzaak ergens tussen de communicatie van de Horizon box en Utorrent zit.

Wel heb ik een periode van enkele dagen gehad waarin de poort ook in Utorrent openstond, maar met een reset van de Horizon box (wat helaas door vastlopers nog wel eens nodig is) kwam het probleem terug.

Ligt niet aan de HB.

Heb hetzelfde huren met een debian router.
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=141976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jullie hebben ook beide de Windows Firewall aangepast?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Ik moet zeggen dat sinds de laatste updates ik weinig tot geen problemen meer ervaar.
Het zou wel prettig zijn dat de box niet meer vastloopt. Gelukkig is dit niet meer 3x per dag, maar 1 keer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Hoewel kort na de update de problemen met de afstandsbediening en het wegvallende/knipperende beeld verholpen leken kwam dit maandagavond weer terug. Om gek van te worden!

Gisteren gesproken met UPC support; uitleg was dat de update voor deze issues helaas niet geheel geslaagd was. Een oplossing zou wellicht in een volgende update komen. Op de vraag wanneer deze update er zal zijn was het antwoord dat de klant dat vaak eerder hoort dan de mensen bij support. Aangegeven dat webcare mij wel van tevoren wist te informeren dus ik zou aannemen dat deze info ook bij support bekend zou zijn. Maar goed, een voorzichtige schatting was mrt. 2014!

Je kunt je klanten toch niet zo lang laten zitten met een issue?!? De keuze die geboden werd was wachten tot de update of de Horizon box omruilen voor de oude UPC media box :(

Baal dat ik niet met de Horizon terug kan naar de situatie dat deze bij mij wel goed werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 23:17

renskoenraadt

Like No Other

Wat dacht men van een overstap naar een andere provider? Hoorde gisteren via een e-mail dat alle UPC klanten tot 1 januari 2014 contractsvrij zijn vanwege veranderende voorwaarden... ik denk dat er heel veel mensen hier hun voordeel mee kunnen doen als ik dit topic zo doorlees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Op zich zou dat natuurlijk kunnen. Maar dan moet er wel een goed alternatief zijn. En dat is er niet. Althans niet in komplete volwaardige pakketten.

Hier op mijn postcode alleen UPC, ADSL , eventueel via CDS. Helaas geen glasvezel en het ziet er niet naar uit dat dat snel gaat komen. Zit dus niets anders op, voor mij althans, om bij UPC te blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmm, ik snap de combinatie TC7200 / HB nog niet goed. Van de meterkast naar de woonkamer en slaapkamer is een UTP aansluiting.
Op de slaapkamer heb ik er een airport express aangehangen met SSID "boven". Dit werkt prima. Wifi clients kunnen connecten met de TC7200 wifi of met de airport en internet werkt goed.

De HB in de woonkamer is ingesteld als bridge. Als ik nu mijn Apple TV aansluit via UTP op de HB krijgt de Apple TV een IP maar gateway + DNS IP verwijzen naar de HB. Dit werkt dus niet. Handmatig veranderen van DNS IP + gateway IP naar de TC7200 zorgt er voor dat het weer werkt.

Via de GUI van de HB zie ik wel dat DHCP server nog aanstaat maar dat is vervolgens niet uit te schakelen. Ook lukt het me niet om DHCP uit te schakelen via de TV instellingen. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Graver256 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:37:

[afbeelding]

Heb jij toevallig ook sindskort modemsoftware v1.08? Ik heb het namelijk ook sinds deze week en zodra µTorrent v3.3.1 actief is, wordt het netwerk zeer traag. Zelfs pagina's openen op iPad en iPhones 5 en 5S wordt een drama. Zet ik µTorrent v3.3.1 uit, nergens last van.
Aah oké. Toch vreemd dat netwerk bijna onwerkbaar wordt als er een torrentcliënt actief is.

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 23-11-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
smesjz schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:53:
Hmm, ik snap de combinatie TC7200 / HB nog niet goed. Van de meterkast naar de woonkamer en slaapkamer is een UTP aansluiting.
Op de slaapkamer heb ik er een airport express aangehangen met SSID "boven". Dit werkt prima. Wifi clients kunnen connecten met de TC7200 wifi of met de airport en internet werkt goed.

De HB in de woonkamer is ingesteld als bridge. Als ik nu mijn Apple TV aansluit via UTP op de HB krijgt de Apple TV een IP maar gateway + DNS IP verwijzen naar de HB. Dit werkt dus niet. Handmatig veranderen van DNS IP + gateway IP naar de TC7200 zorgt er voor dat het weer werkt.

Via de GUI van de HB zie ik wel dat DHCP server nog aanstaat maar dat is vervolgens niet uit te schakelen. Ook lukt het me niet om DHCP uit te schakelen via de TV instellingen. Doe ik iets verkeerd?
Volgens mij zou dat op die manier gewoon moeten werken. De TC7200 en de horizon al eens even van de stroom gehaald? Upc zelf zegt dit:
De DHCP-server en het netwerk van de Horizon Mediabox blijven actief. Dit is normaal en heeft geen invloed op uw internetverbinding. De Horizon Mediabox reserveert daarnaast 20 IP-adressen op uw bestaande router, deze worden gebruikt wanneer er een apparaat wordt aangemeld op het netwerk van de Horizon Mediabox.
Zou dus gewoon moeten werken lijkt mij.

Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste