Ok mijn 2 centen.
De upc horizon media box die ik vanaf nu hmb zal noemen, is
geen succes nummer.
En let wel, ik heb een apart upc modem, dus de media box is deel van het bestaande netwerk, geen telefonie er op enabled, e.d.
WEL apart was dat voor het eerst UPC eens belde met een _goede_ (helaas ook noodzakelijke...) actie.
Een echte techneut die mij zelfs wel wilde vertellen hoe ik de ethernet kabel uit modem, uit de tv, in de mediabox en dan in de tv met korte ethernet kon aansluiten. waar ik niet aan ga beginnen.
Dit bellen vanuit upc zelf was om te vragen of aansluiten en gebruik gelukt was, ook is mij een nieuwe remote toegezegd want de omlaag cursor knop doet het maar 1 op de 4 keer... sommige nummers pakken vaak niet of dubbel.
Concreet was het ook het uitzetten van favoriete zenders en nog wat settings, en inderdaad liep e.e.a. vlotter. Maar om nou te zeggen dat dit vlotte 2013 techniek gevoelens geeft nee, eerder weer 386 pc tijden die herleven...
Nu is de situatie alsvolgende, mijn hmb en mijn i7 'video onboard kaart' op msi z77 mobo, hebeen beide hdmi 1.4 met audio return. Mijn philips tv heeft echter maar 1 hdmi 1.4 aansluiting, en 2 x 1.3 waar ik in deze dus niets aan heb.
De tv werkte qua video van pc afspelen op 2 manieren, via 1.4 hdmi kabel met geluid, of ethernet en philips media connect.(ethernet, geen wifi) Dat laatste kan niet meer want dan moet ik het reg. nr van mijn cd hoesje hebben. Downloaden van philips media connect kan wel, maar dat is zonder reg.code. dus nutteloos, stom dat dat niet zOnder kan )!*&#)!(@*#
Het hele DLNA gebeuren klinkt leuk, maar werkt niet overal, of niet vlekkeloos, zoals hier
Soms vindt ie , de hmb, twonky en dus mijn video files wel, vaker niet. Idem met afspelen naar...., vanuit windows 8 pro x64, waarbij opvalt dat een serie tot zeg 320 MB wel gaat, maar vanaf zo een 350 MB of meer komt er geheid schokken van beeld / geluid en stoppen halverwege ook al 3 maal, bij +1 GB films.
Dan had ik dus vanaf de hmb de pc map benaderd.
Vastlopers had ik, terug naar begin settings, happerende remote, wel/niet gevonden files op pc...
En oh ja, volgens de mij bellende upc medewerker komt er 'eerdaags' voor eind oktober een nieuwe firmware versie of zoiets, het is nu 2 en wordt 2.1 als ik het mij goed herinner.
Het meest jammerlijke is dat ik nu traaaaggggg files op usb stick moet zetten en rechtstreeks van usb stick af op de tv moet kijken. En dan kan ik niet voor- of achteruit spoelen, ja op 1,5 speed of zo, schiet niet op.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)