Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ook verwacht ik bij een eventuele blokkade dat verkeer van binnen naar buiten gewoon zou moeten blijven werken.
Ik zal i.d.d. eerst alles uitzetten zodra de verbinding er weer is (ik zit aan de andere kant
[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 24-09-2013 16:58 ]

Sinds enige dagen ben ik ook via UPC aangesloten en heb ik een horizon mediabox en een tweede HD box voor de slaapkamer.
Nu hoort deze vraag hier misschien niet thuis maar het leek me toch de beste plek.
Kan ik, en zo ja hoe, een programma opnemen met de extra mediabox? Volgens de gebruikshandleiding hoef ik eenvoudig de "REC" knop in te drukken op het gewenste programma in de TV-Guide. maar hierop komt geen feedback en heb ik niet het idee dat er iets wordt opgenomen.
Hopelijk via jullie opheldering.
Mijn philips tv moet geschikt zijn voor de horizon media box.
Blijkt dat ie alleen op hdmi 1 beeld kan doorgeven van het ding. hdmi 2 en 3 zijn useless kennelijk.
Maar nu: de HMB is modem/router/wifi LOOS, zo vroeg ik hem ook aan.
De 120 Mbit upgrade is op mijn huidige modem gedaan, al binnen een paar uur na aanvraag en dat werkt als een speer.
Maar de setup, de eerste installatie, 1030. Wachten,nog een keer proberen, wachten, en nu dan code 1010
Probleem met het netwerk, maar ehhh, ik heb alleen: coax in HMB > HMB via hdmi in tv, ja en stroom er op :-)
Wat to do, where to look?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Ja, met de horizon client.Rupie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:07:
Bedoelen jullie nu dat je vanaf de 2e mediabox (zonder opname functie) een opname kunt inplannen op de Horizon?
Heb ik dan een gewone HD Mediabox als tweede box gekregen waarop géén opnamefunctie zit?
Is het dus wel mogelijk om, als de Horizon box is aangesloten, opnamen te plannen en deze terug te kijken op de slaapkamer?DukeBox schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:34:
Als je media van je primaire HB kan afspelen dan is deze correct gekoppeld en is de rec. knop voldoende. In het programma overzicht kan je zien dat deze opneemt.
Heb nu ook een aantal maandjes de Horizon box in gebruik. helaas de beloofde kwaliteit wordt niet gehaald.
Mijn grootste probleem is dat mijn TV blijkt niet te werken met de Box. resultaat regelmatig (erg vaak) het beedl op zwart een seconde maar als je een beetje leuke film kijkt is het vreselijk irri. Meerdere keren contact gehad met de helpdesk of hoe het ook heet en je wordt er niet vrolijk van.
Mij was namelijk vertelt dat met de H2 update het probleem zou worden opgelost. resultaat is dat dit niet gebeurt is. okee de box is iets sneller maar naar mijn mening nog steeds niet goed. ook het bereiken van bijvoorbeeld On Demand (film1) is zo vermoeiend, de lol is er eigenlijk af als eindelijk je film begint (ondertussen zit die kleine van 3 in me haren en ben ik doof van het gegil dat Ice Age nogsteeds niet draait.)

Anyways de oplossing is simpel volgens de helpdesk. 1 koop een andere TV of kijk via de Scart kabel. Dus geen HD kwaliteit.
Ruzie in de tent tussen mij en de UPC ....
Het grootste probleem, in mijn ogen is dat als ik voor een ander pakket ga wat naar mijn mening achteruit gaan in service/kwaliteit/opties, ik meer moet gaan betalen

Anyways, vandaag weer contact gehad ik wil downgraden of andere pakket idee. maar men wist mij te vertellen dat de oplossing nabij is, er komt later dit jaar een update waarbij de TV problemen worden opgelost
Zit ik dus in dilema, wil ik achteruit en meer betalen, of wil ik houden en even afwachten

Ja leuk is dat... Wil je voor je dochter wat opzetten op Film1 en dan werkt het niet of is niet te vinden. Mijn vriendin wordt er soms knettergek van als ze iets zoekt en het is gewoon niet te vinden.mr.wjca schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:12:
Hoi Allemaal,
Heb nu ook een aantal maandjes de Horizon box in gebruik. helaas de beloofde kwaliteit wordt niet gehaald.![]()
Mijn grootste probleem is dat mijn TV blijkt niet te werken met de Box. resultaat regelmatig (erg vaak) het beedl op zwart een seconde maar als je een beetje leuke film kijkt is het vreselijk irri. Meerdere keren contact gehad met de helpdesk of hoe het ook heet en je wordt er niet vrolijk van.
Mij was namelijk vertelt dat met de H2 update het probleem zou worden opgelost. resultaat is dat dit niet gebeurt is. okee de box is iets sneller maar naar mijn mening nog steeds niet goed. ook het bereiken van bijvoorbeeld On Demand (film1) is zo vermoeiend, de lol is er eigenlijk af als eindelijk je film begint (ondertussen zit die kleine van 3 in me haren en ben ik doof van het gegil dat Ice Age nogsteeds niet draait.)![]()
Anyways de oplossing is simpel volgens de helpdesk. 1 koop een andere TV of kijk via de Scart kabel. Dus geen HD kwaliteit.
Ruzie in de tent tussen mij en de UPC ....
Het grootste probleem, in mijn ogen is dat als ik voor een ander pakket ga wat naar mijn mening achteruit gaan in service/kwaliteit/opties, ik meer moet gaan betalen![]()
Anyways, vandaag weer contact gehad ik wil downgraden of andere pakket idee. maar men wist mij te vertellen dat de oplossing nabij is, er komt later dit jaar een update waarbij de TV problemen worden opgelost![]()
Zit ik dus in dilema, wil ik achteruit en meer betalen, of wil ik houden en even afwachtenik denk dat ik nog even wacht want ik zou een bevestigings e-mail krijgen met de beloftes als ik die vandaag niet krijg ga ik figuurlijk even een paar klappen uitdelen
Kwam gister ook achter iets heel irritants. Kinderen wilden George of the Jungle zien. Nou dat zoeken we eens even op met de zoekfuncties en het toetsenbordje op de nieuwe afstandsbediening.
Begin te typen met 'george'. Maar liefst 400 resultaten... Dan proberen we maar eens 'george of' om de zoekresultaten te verkleinen. Wat blijkt... Spatie werkt gewoon niet.

Dan maar de hele lijst afscrollen. Onbegonnen werk. Lijst is op geen andere manier te tonen dan van A tot Z. En elke stap naar beneden kost 1 seconden. 1-2 minuten scrollen om bij de G te komen. Ja daaaaaaag...
Ik ben nog niet gaan bellen ondanks de problemen. Want ander pakket betekent dat ik een lagere upload krijg en Film1 verlies. Overigens werkt Film1 redelijk op de Pace-box op de slaapkamer. Ligt dus puur aan Horizon...
waar kan die aan liggen en hebben meer mensen hier last van ?
Klopt het is de Box, andere boxen hebben geen problemen met mijn TV ook de PS3 werkt prima via HDMI kabel, dus het is gewoon weg de box.ManiacsHouse schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:55:
[...]
Ja leuk is dat... Wil je voor je dochter wat opzetten op Film1 en dan werkt het niet of is niet te vinden. Mijn vriendin wordt er soms knettergek van als ze iets zoekt en het is gewoon niet te vinden.
Kwam gister ook achter iets heel irritants. Kinderen wilden George of the Jungle zien. Nou dat zoeken we eens even op met de zoekfuncties en het toetsenbordje op de nieuwe afstandsbediening.
Begin te typen met 'george'. Maar liefst 400 resultaten... Dan proberen we maar eens 'george of' om de zoekresultaten te verkleinen. Wat blijkt... Spatie werkt gewoon niet.Of dit nu aan de box ligt of aan de ab... Geen idee.
Dan maar de hele lijst afscrollen. Onbegonnen werk. Lijst is op geen andere manier te tonen dan van A tot Z. En elke stap naar beneden kost 1 seconden. 1-2 minuten scrollen om bij de G te komen. Ja daaaaaaag...
Ik ben nog niet gaan bellen ondanks de problemen. Want ander pakket betekent dat ik een lagere upload krijg en Film1 verlies. Overigens werkt Film1 redelijk op de Pace-box op de slaapkamer. Ligt dus puur aan Horizon...
Voor het scrollen heb ik wel gemerkt (bijvoorbeeld ook in TV Guide) dat als je de knop naar beneden (op boven) hij wel rapido werkt. maar als je het te lang ingedrukt houdt leun dan maar achter over en geniet van de show op je scherm (misschien iets voor Commander Data om zo snel te lezen maar mij lukt het niet)
Maar het is toch van de zotte dat als je van pakket wil veranderen (Horizon is het top Parade paardje) dat je dus moet Downgraden maar meer moet gaan betalen

En alternatieven die een beetje vergelijkbaar pakket hebben zijn er eigenlijk niet, allen Canal Digitaal, maar ik begrijp dat daar de meningen verschillend over zijn en de inverstering die je moet doen
Ik kan er zo snel ook maar bijzonder weinig over vinden. Alleen wat op het forum van UPC waarin aangegeven wordt dat het gaat komen maar dat er geen datum bekend is?barrymossel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:43:
Welke client? Volgens mij is dat apparaat alleen nog uitgegeven t.b.v. testen?
En over welke client heb je het? Linkje?
[ Voor 22% gewijzigd door barrymossel op 26-09-2013 21:40 ]
Normaal gesproken maak ik daar niet zo'n probleem van echter lopen de opnames dan ook niet door...
Gaat dit ook opgelost worden met die aankomende update?
baggerproduct!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
klagen via twitter werkt dus een stuk beter dan upc bellen volgens mij
Mjah leuk, ik kan hetzelfde doen, maar ben dan wel Film1 kwijt, en ik ga van 10mbit up naar 6mbit up, en dat is met echt te gortig.Kaasplank schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:33:
laatst gebeld door UPC nav een klacht op twitter. Netjes met de telefonist besproken. Daarna werd ik direct aangesproken dat ik voor hetzelfde geld naar 120mbit kon. Dit ook direct geregeld. Toen ik aangaf dat ik niet bijzonder te spreken was over de horizon als wifi en router werd me ook direct een modem aangeboden die als het goed is nu al onderweg. de snelheidsverhoging werkte de volgende dag al. Telefonist wist me ook te vertellen dat ze nog steeds bezig zijn de horizon te verbeteren.
klagen via twitter werkt dus een stuk beter dan upc bellen volgens mij
Verwijderd

Daarin wordt gesproken over 'overige producten' die nergens gespecificeerd worden. Aangezien alles wat we willen hebben daarboven staat en er, buiten 9c p/m bellen, niets 'overigs' is, ga ik er vanuit dat het maandbedrag ook daadwerkelijk 70 euro gaat worden. (+ 9c p/m bellen)
Het abonnement is inmiddels gewijzigd en nu zie ik het volgende:

Ik heb gisteren een mail gekregen waarin helemaal niet over 'overige producten' wordt gepraat. Alles wat we hebben (dus incl Starter TV, Royaal & HD TV en Horizon TV incl. opnemen en pauzeren) staat netjes voor een bedrag van 70 euro p/m.
De mail:

Wat is het bedrag op mijn factuur nou en vooral, waarom?
:D
Euhm € 70 lijkt mij. Want dat is wat je besteld hebt en op basis van die prijs ben je akkoord gegaan. Overige producten zie ik ook niet aangezien je alles 'opnieuw' besteld hebt en geen producten hebt behouden. Stel je hebt een extra mediabox in huis dan zal dat er niet bij in gerekend zijn.KoffieNT schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:31:
Wat is het bedrag op mijn factuur nou en vooral, waarom?
*Een Internet abonnement is alleen beschikbaar i.c.m. UPC Digitale Kabel TV & Radio (max. € 18,20 per mnd).NvM schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:43:
Hier gaat de Horizon ook de deur uit. Vrijwel geen problemen gehad met de mediabox, maar wij kijken zo weinig televisie en bellen niet via UPC dat het de €55 per maand niet rechtvaardigt. Wij stappen nu over naar alleen internet van UPC (50 Mb/ps) voor €32,50 per maand. Daar zit dus gewoon digitale televisie bij inclusief de publieke zenders in HD, zónder mediabox. Als we televisiekijken, kijken we voornamelijk 1, 2 of 3, dus dat is mooi meegenomen.
Voordelen:
- Goedkoper (€22,50 per maand minder)
- Geen mediabox meer, direct digitale televisie aangesloten op de televisie
Nadelen:
- Geen opnamemogelijkheden meer
- Niet meer televisie pauzeren
- Iets trager internet (van 60 Mb/ps naar 50 Mb/ps)
Ik ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen.
Prijs is inclusief Digitale TV & Radio, zoals ik ook al aangaf.Da.Rock schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:13:
[...]
*Een Internet abonnement is alleen beschikbaar i.c.m. UPC Digitale Kabel TV & Radio (max. € 18,20 per mnd).
Dit lijkt me iets om te bespreken met UPC. Lijkt me dat er gewoon iets niet goed gaat. Dus even bellen, twitteren, PB naar webcare, etc. Voor de mensen hier is het toch koffiedik kijken
Ik zie het staan maar lijkt tegenstrijdig. Op dezelfde site staat dat het inclusief is en onderin, met kleine letters, staat wat anders.NvM schreef op maandag 30 september 2013 @ 01:36:
[...]
Prijs is inclusief Digitale TV & Radio, zoals ik ook al aangaf.
http://www.upc.nl/internet/internet-50-mbps/
[ Voor 12% gewijzigd door Da.Rock op 30-09-2013 23:09 ]
Verwijderd
Wat begrijp je niet aan : Inclusief
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 11:40 ]
Lijkt inderdaad tegenstrijdig, maar ik denk dat ze in de kleine lettertjes vooral proberen te communiceren dat het dus verplicht is digitale televisie er bij te nemen. Ik heb vorige week met ze gebeld en ook daar noemden ze aan de telefoon het bedrag van €32,50, extra vaste kosten werden niet genoemd.Da.Rock schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:07:
[...]
Ik zie het staan maar lijkt tegenstrijdig. Op dezelfde site staat dat het inclusief is en onderin, met kleine letters, staat wat anders.
http://www.upc.nl/internet/internet-50-mbps/
Ja ik. Het lijkt of dat het de afstandbediening is, maar het is eigenlijk de decoder volgens mij.Albert020 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:30:
De laatste tijd heb ik dat mijn nieuwe qwerty afstandbediening helemaal vast loopt en niet reageert,
waar kan die aan liggen en hebben meer mensen hier last van ?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Duidelijk. Op die manier is het wel een aantrekkelijk aanbod.NvM schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:39:
[...]
Lijkt inderdaad tegenstrijdig, maar ik denk dat ze in de kleine lettertjes vooral proberen te communiceren dat het dus verplicht is digitale televisie er bij te nemen. Ik heb vorige week met ze gebeld en ook daar noemden ze aan de telefoon het bedrag van €32,50, extra vaste kosten werden niet genoemd.
Heb er zelf ook veel last van, terwijl de oude AB nergens last van heeft.Falcon schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:47:
[...]
Ja ik. Het lijkt of dat het de afstandbediening is, maar het is eigenlijk de decoder volgens mij.
Het zal ongetwijfeld de horizon-box zelf zijn die het radiografische signaal niet goed kan verwerken, in tegenstelling tot infrarood.
https://www.booksformanagers.nl
Ik stap over op Glas.
De mediaspeler functie die ik toch veelvuldig gebruikte (ook reden voor aanschaf, mediaspeler met 1080P en 5.1 output) werkte zeker niet naar behoren en gezien UPC mij geen nieuwe aanbieding wil doen zeg ik tabee en mischien bij Horizon2 als het allemaal wel werkt weer hallo. Al denk ik dat ik dan inmiddels een Mediaspeler heb die het wel goed doet.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
- Ik heb een vastloper gehad. Zat in tvgids en hij reageerde helemaal nergens meer op. Heb hem uit en weer aangezet en toen lukte het weer
- Soms vind hij kanalen niet (gewoon normale kanalen zoals RTL4). Even later vindt hij hem wel gewoon
- Het zappen gaat de ene keer echt supersupersnel en de andere keert lijkt het alsof hij moet denken en gaat het langzamer
- Soms reageert hij niet vlot en druk je nog een keer op bijv volgende kanaal (of 2,3,5x) en dan opeens lijkt hij het door te hebben en gaat hij alsnog al je acties uitvoeren.
Het lijkt gewoon alsof de hardware de software gewoon niet aankan. Ik kijk niet zo heel vaak tv dus verwacht niet al te veel problemen maar helemaal vlekkeloos is het zeker niet
Positieve is dat het er wel erg mooi uitziet en als het werkt dan werkt het ook gewoon erg vlot en soepel.
Is het trouwens mogelijk om de pincode helemaal uit te zetten? Hij is nu standaard 0000 bij mij maar wil hem gewoon weg. Beetje irritant om bij bepaalde zenders elke keer 0000 in te moeten voeren
Ook zoek ik een knop waarbij ik heel kort een overzicht krijg van alle zenders. Is die er? Dus niet de tv gids maar dat ik heel snel gewoon zie dat bijv nr 54 National Geographic HD is en 165 Al Jazeera en 250 Nickolodeon HD etc
[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 03-10-2013 09:39 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Welkom bij Horizon! Dit zijn exact de problemen waar iedereen tegen aan loopt. Je gaat ook nog meemaken dat de box zelfs in slaapstand vastloopt. Tijdstip van vastlopen is eenvoudig te achterhalen, omdat daar de klok in je display op is blijven staan.thewizard2006 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:33:
Vielen mij wel een aantal dingen op
- Ik heb een vastloper gehad. Zat in tvgids en hij reageerde helemaal nergens meer op. Heb hem uit en weer aangezet en toen lukte het weer
- Soms vind hij kanalen niet (gewoon normale kanalen zoals RTL4). Even later vindt hij hem wel gewoon
- Het zappen gaat de ene keer echt supersupersnel en de andere keert lijkt het alsof hij moet denken en gaat het langzamer
- Soms reageert hij niet vlot en druk je nog een keer op bijv volgende kanaal (of 2,3,5x) en dan opeens lijkt hij het door te hebben en gaat hij alsnog al je acties uitvoeren.
UPC Helpdeskmedewerker zegt hier niets aan te kunnen doen dan een monteur langs te sturen die wellicht de box vervangt. Dit heb ik op voorhand al geweigerd, omdat ik weet dat dit probleem landelijk met alle boxen is en dus totaal geen zin heeft behalve dat ik dan ook mijn opnames kwijt ben.
Er schijnt hier binnenkort een update voor uit te komen, maar dat zal vast menigmaal opgeschoven worden, UPC kennende...
Zodra ik continu data ga uploaden loopt de hele box vast. Het maakt niet uit wat voor protocol (udp/tcp) en wat voor poorten, zelfs met een enkele TCP poort loopt de box binnen 1 minuut volledig vast. Ook als ik de upload limiteer tot bijv. de helft van mijn max (3Mbit i.p.v. 6Mbit). Uiteraard zegt de helpdesk weer dat de box goed functioneert en dat het aan mijn apparatuur ligt.
Heb je nog een linkje naar die clientbox waar je het over had?DukeBox schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:22:
Wat een ruk ding.. van mij mogen ze allemaal op een hoop en de fik erin.
Zodra ik continu data ga uploaden loopt de hele box vast. Het maakt niet uit wat voor protocol (udp/tcp) en wat voor poorten, zelfs met een enkele TCP poort loopt de box binnen 1 minuut volledig vast. Ook als ik de upload limiteer tot bijv. de helft van mijn max (3Mbit i.p.v. 6Mbit). Uiteraard zegt de helpdesk weer dat de box goed functioneert en dat het aan mijn apparatuur ligt.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb nu 100/10mb internet, Horizon, Bellen. Betaal daar 57,50 voor.
Nu zou ik dus naar de standaard DVR + HD box kunnen overstappen, echter is 100mb internet niet meer mogelijk, dus zou ik naar 120/6mb gaan, en die upload is wel jammer... Ik zou dan wel minder betelen, maargoed. Alternatief was naar 200mb gaan, dan had ik weer 10mb up, maar dan ga ik 65 euro betalen, wat dus weer meer is.
Beetje boos geworden aan de lijn en nu krijg ik dus de 200/10mb, HDTV Starter + Royaal, HD + DVR mediabox en bellen, voor 55 euro per maand
Dus bij deze wel een pluim voor UPC voor de goede oplossing. Neemt niet weg dat ze die Horizon boxen ritueel moeten verbranden en nooit meer moeten gaan leveren!
Dat is de SMR-H334OEM, geen link van kunnen vinden maar die kon ik bij ons huisje in Switserland bijbestellen. De standaard box is overigens ook anders dan die in NL.barrymossel schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:33:
Heb je nog een linkje naar die clientbox waar je het over had?
Dat ding staat al weken prima te draaien, maar zodra je maar ff een upload stream openzet is het voorbij.. de box staat vrij en voel hem niet warmer worden tijdens de upload. Ook wanneer deze uit is geweest en 'koud' is loopt hij binnen 1 min. vast.janvanduschoten schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:44:
Ik vermoed dat een goede warmteafvoer (want hij wordt best warm) wel kan helpen als je last van vastlopers hebt.
[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 03-10-2013 17:17 ]
Ik heb mijn box ook al "vrij" gezet voor een goede warmteafvoer, maar daar werden de vastlopers niet minder van. Ik wil je niet ontmoedigen, maar alleen voorbereidenjanvanduschoten schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:44:
Ik heb op dit moment het doosje van de nieuwe afstandsbediening er onder gelegd en heb nu 1 vastloper gehad. Ik vermoed dat een goede warmteafvoer (want hij wordt best warm) wel kan helpen als je last van vastlopers hebt.
Ik heb hem al sinds dag 1, ik ben niet meer te ontmoedigenBrakelseboer schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:49:
[...]
Ik heb mijn box ook al "vrij" gezet voor een goede warmteafvoer, maar daar werden de vastlopers niet minder van. Ik wil je niet ontmoedigen, maar alleen voorbereiden
Maar ik heb sinds de update nog "maar" 1 vastloper gehad, is niet meer zo spannend. Ik irriteer mij wel aan de melding als je hem weer aan zet, dat hij geen verbinding heeft of dat het kanaal niet in je abonnement zit. 1 x op [ok] drukken lost het wel weer op maar het is een onnodige melding.
Welk pakket is dit? Heb je een linkje hiernaartoe?NvM schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:43:
Hier gaat de Horizon ook de deur uit. Vrijwel geen problemen gehad met de mediabox, maar wij kijken zo weinig televisie en bellen niet via UPC dat het de €55 per maand niet rechtvaardigt. Wij stappen nu over naar alleen internet van UPC (50 Mb/ps) voor €32,50 per maand. Daar zit dus gewoon digitale televisie bij inclusief de publieke zenders in HD, zónder mediabox. Als we televisiekijken, kijken we voornamelijk 1, 2 of 3, dus dat is mooi meegenomen.
Voordelen:
- Goedkoper (€22,50 per maand minder)
- Geen mediabox meer, direct digitale televisie aangesloten op de televisie
Nadelen:
- Geen opnamemogelijkheden meer
- Niet meer televisie pauzeren
- Iets trager internet (van 60 Mb/ps naar 50 Mb/ps)
Ik ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen.
http://www.upc.nl/internet/internet-50-mbps/smeerbartje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
Welk pakket is dit? Heb je een linkje hiernaartoe?
UPC geeft tegenwoordig NL 1,2,3 en nog wat zenders standaard digitaal door. Deze zitten dus bij de verplichte kabelaansluiting om uberhaupt internet te krijgen. Je TV moet het wel ondersteunen.
Voorbeeld: via netflix kijk ik dan een serie maar om de haverklap buffered die het dan.. Duurt ook ontzettend lang voordat er dan weer verder wordt gespeeld. Ook met browsen algemeen is er nauwelijks snelheidsvermeerdering merkbaar..
Is het verstandiger om gewoon weer een router ertussen te hangen?
Doe eens een speedtest.venneke schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:16:
Sinds een aantal weken ook een horizon box hier, gebruiken meer mensen hier de horizon ook als draadloos modem en router? Vond het wel een makkelijke oplossing maar ooo wat is het traag.. De upgrade van 25 mb/ps naar 125 mb/ps is nauwelijks merkbaar.
Voorbeeld: via netflix kijk ik dan een serie maar om de haverklap buffered die het dan.. Duurt ook ontzettend lang voordat er dan weer verder wordt gespeeld. Ook met browsen algemeen is er nauwelijks snelheidsvermeerdering merkbaar..
Is het verstandiger om gewoon weer een router ertussen te hangen?
Kan zijn dat het niet aan jouw verbinding ligt, maar aan de server.
Pagina's laden van internet pagina's zul je vaak niet veel verschil in merken nee.
Hier ook alles op de horizon, maar het is allemaal erg rap
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
[ Voor 27% gewijzigd door LoneWolf op 07-10-2013 11:29 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Jullie gebruiken het wel gewoon als router en modem in een?
Ook ik denk niet dat het de warmte is, die hier wel meevalt.Brakelseboer schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:49:
Ik heb mijn box ook al "vrij" gezet voor een goede warmteafvoer, maar daar werden de vastlopers niet minder van. Ik wil je niet ontmoedigen, maar alleen voorbereiden
Mijn HMB staat onder de tv, met niet 1 maar 2 planken er tussen van het tv video meubel. Het bovendeel waar tv op staat is namelijk draaibaar.
Er onder staat geen hitte producerende apparatuur.
Ter test tOch 3 dagen een 2 x 12 CM laptop koeler er op gelegd, maakte geen verschil.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
De upc horizon media box die ik vanaf nu hmb zal noemen, is geen succes nummer.
En let wel, ik heb een apart upc modem, dus de media box is deel van het bestaande netwerk, geen telefonie er op enabled, e.d.
WEL apart was dat voor het eerst UPC eens belde met een _goede_ (helaas ook noodzakelijke...) actie.
Een echte techneut die mij zelfs wel wilde vertellen hoe ik de ethernet kabel uit modem, uit de tv, in de mediabox en dan in de tv met korte ethernet kon aansluiten. waar ik niet aan ga beginnen.
Dit bellen vanuit upc zelf was om te vragen of aansluiten en gebruik gelukt was, ook is mij een nieuwe remote toegezegd want de omlaag cursor knop doet het maar 1 op de 4 keer... sommige nummers pakken vaak niet of dubbel.
Concreet was het ook het uitzetten van favoriete zenders en nog wat settings, en inderdaad liep e.e.a. vlotter. Maar om nou te zeggen dat dit vlotte 2013 techniek gevoelens geeft nee, eerder weer 386 pc tijden die herleven...
Nu is de situatie alsvolgende, mijn hmb en mijn i7 'video onboard kaart' op msi z77 mobo, hebeen beide hdmi 1.4 met audio return. Mijn philips tv heeft echter maar 1 hdmi 1.4 aansluiting, en 2 x 1.3 waar ik in deze dus niets aan heb.
De tv werkte qua video van pc afspelen op 2 manieren, via 1.4 hdmi kabel met geluid, of ethernet en philips media connect.(ethernet, geen wifi) Dat laatste kan niet meer want dan moet ik het reg. nr van mijn cd hoesje hebben. Downloaden van philips media connect kan wel, maar dat is zonder reg.code. dus nutteloos, stom dat dat niet zOnder kan )!*&#)!(@*#
Het hele DLNA gebeuren klinkt leuk, maar werkt niet overal, of niet vlekkeloos, zoals hier
Soms vindt ie , de hmb, twonky en dus mijn video files wel, vaker niet. Idem met afspelen naar...., vanuit windows 8 pro x64, waarbij opvalt dat een serie tot zeg 320 MB wel gaat, maar vanaf zo een 350 MB of meer komt er geheid schokken van beeld / geluid en stoppen halverwege ook al 3 maal, bij +1 GB films.
Dan had ik dus vanaf de hmb de pc map benaderd.
Vastlopers had ik, terug naar begin settings, happerende remote, wel/niet gevonden files op pc...
En oh ja, volgens de mij bellende upc medewerker komt er 'eerdaags' voor eind oktober een nieuwe firmware versie of zoiets, het is nu 2 en wordt 2.1 als ik het mij goed herinner.
Het meest jammerlijke is dat ik nu traaaaggggg files op usb stick moet zetten en rechtstreeks van usb stick af op de tv moet kijken. En dan kan ik niet voor- of achteruit spoelen, ja op 1,5 speed of zo, schiet niet op.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2468149
Deze gebruiker heeft een appje geschreven dat in de huidige alpha versie al perfect werkt! Hiermee is de afstandsbediening voor normaal, dagelijks gebruik, overbodig!
[ Voor 31% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-10-2013 08:58 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb vroeger van alles geprobeerd, zowel op smartphones als op tablets, o.a. een volledige licentie van iRule met een volledig customised layout voor al mijn apparaten en ook verlichting. Al snel pakte ik gewoon weer de echte afstandsbediening.
Om een hele specifieke functie op te roepen is zo'n touchscreen handig en leuk, want je kan elke knop toevoegen. Maar het werkt niet om je tv comfortabel te bedienen. Wel handig om door je muziekcollectie / filmcollectie te browsen bijvoorbeeld, maar dan moet er natuurlijk wel 2-way communication zijn (heeft iRule).
De logitech remotes doen het in dat opzicht wel goed, vaak hebben die een scherm waar dan fysieke toetsen naast geplaatst zijn, zo heb je de flexibiliteit van het benoemen van je toetsen en ook de feedback van een echte toets. Dat werkt.
Erg vreemde redenatie: je gebruikt een afstandbediening toch gewoon zo vaak als het nodig is, ongeacht of dit een touchdevice of een "normale" AB is.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:02:
Ben ik niet met je eens. Ik doe het juist bij voorkeur met een AB op een touchdevice, omdat ik een reguliere AB niet vaak genoeg gebruik om uit mn hoofd te weten welke toets waar zit. Het zal voor ieder een persoonlijke voorkeur zijn.
Los daarvan geeft een normale AB veel meer feedback dan een touchdevice.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Op de gewone AB moet ik zoeken naar iedere knop. Deze app laat mij ook in onverlichte ruimten in één oogopslag zien welke knop ik moet hebben.Smultie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:13:
[...]
Erg vreemde redenatie: je gebruikt een afstandbediening toch gewoon zo vaak als het nodig is, ongeacht of dit een touchdevice of een "normale" AB is.
Los daarvan geeft een normale AB veel meer feedback dan een touchdevice.
Natuurlijk vind ik op een touch device de knoppen ook gemakkelijk door te kijken, maar dan moet ik vervolgens ook steeds blijven kijken omdat je anders echt gegarandeerd de verkeerde toets gaat indrukken, want toets 1 zit 2 mm van toets 2 en er is geen feedback van het scherm. En steeds dat unlocken stoorde me ook. En bij mijn telefoon dat de batterij dan ook zo snel leegliep, die wilde ik namelijk ook nog voor andere zaken gebruiken dan een afstandsbediening. De iPad had natuurlijk veel meer uithoudingsvermogen maar dat ligt al helemaal niet lekker in de hand als luie zap afstandsbediening.
PS Niet dat de nieuwe UPC afstandsbediening goed is hoor. Dat ie geen achtergrondverlichting heeft is natuurlijk een groot gemis. Maar wat helemaal om dol van te worden is, is dat ie dan radiografisch is maar vervolgens vaak een enorme vertraging heeft inclusief een geheugenfunctie, waardoor een vlotte bediening onmogelijk is. Soms zit je 20 seconden te wachten en proberen, en vervolgens nog eens 20 seconden te kijken naar hoe de horizonbox stapsgewijs alle achterstallige commando's uitvoert, die natuulijk niet meer kloppen omdat je door het gebrek aan respons te vaak op knoppen hebt gedrukt. Erg treurig is dat.
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 08-10-2013 11:43 ]
Jij zit vaak in een donkere ruimte TV te kijken??AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:15:
[...]
Op de gewone AB moet ik zoeken naar iedere knop. Deze app laat mij ook in onverlichte ruimten in één oogopslag zien welke knop ik moet hebben.
(hint: je TV straalt als het goed is licht uit...)
Mogelijk heb je een erg slechte AB, maar normaal gesproken moet je de aan-uit, volume en zenderwissel knoppen toch blind kunnen vinden.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Je laat je omkopen voor 30 euro? Hmm.DennusB schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:14:
Heb gisteren maar eens met UPC gesproken omdat die H2 update nog steeds problemen heeft, traag zappen, blijven hangen enzo. Heb 6 maanden lang 5 euro korting gekregen, toch best netjes van ze
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
nu dus allerhande verlengkabels dwars door de kamer .....
Er zou eigenlijk ook een gladde contrabstekker naar f male bij moeten zitten, zodat je hem in de buurt van je horizon kan zetten. ( alle kabels lopen daar naartoe, ook telefoon en netwerk.) nu heb ik een bundel van 4 netwerkkabels en een telefoon kabel van 5 meter extra door de kamer liggen, omdat dit modem dus alleen vlak naast de wcd kan worden aangesloten.
Het probleem wat ik had van niet bereikbare sites en traag laden was met dit modem wel grotendeels opgelost
Maar pas na dat ik hem in bridge had gezet en er een geleende router achter heb geplakt, werkt alles perfect, zoals het voor mijn vakantie ook op de hb werkte.
Ga het een paar dagen testen, en dan maar weer bellen met ze , dat ze de hb maar weer komen omruilen ..
Misschien is het antwoord hier al ergens voorbij gekomen, maar ik kan het nergens vinden, ook niet op Google
Las ergens dat de RJ45 aansluiting gigabit aansluitingen zijn, klopt dit?
En wat is de maximale snelheid van de wireless functie?
Dit in verband met server die is aangesloten op de Horizon Box en ik met mijn laptop films enzo wil streamen via wifi.
Heb alleen gevonden dat het wireless N is, maar kan nergens vinden of het 150Mbit of bijvoorbeeld 300Mbit is.
Alvast bedankt!
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Had ook, sinds de H2 update, ernstige problemen met de Horizon. De oplossing was volgens UPC een Technicolor modem dat vandaag werd afgeleverd en inmiddels werkt. Heb geen wijzigingen in de configuratie aangebracht en het apparaat werkt zoals de Horizon voorheen ook werkte.LoneWolf schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:02:
Ga het een paar dagen testen, en dan maar weer bellen met ze , dat ze de hb maar weer komen omruilen ..
Heb geen kabel van dit modem naar de Horizon dus in principe gebruik ik de Horizon alleen voor TV kijken. Wat dan nog het nut van de Horizon is? Denk dat ik het ding maar de deur uit doe maar dan nog MOET ik kiezen voor een mediabox met DVR terwijl ik ook daar geen behoefte aan heb. Geen keuzevrijheid om 120 Mb/s down te krijgen met een relatief eenvoudige mediabox.
Het is dat er geen enkel alternatief voor mij is want anders wist ik het wel.
ARME AOW’er
Ik zit beetje vast aan de hb met opnemen, dat ik nogal eens meerdere opnamen tegelijk wil maken op een avond dat ik niet thuis ben, en de horizon kan van 4 zenders tegelijk opnemen, wat ik wel heel prettig vind.
Een tip:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2468149
Eindelijk een Horizon afstandsbediening voor je Android telefoon of tablet die via wifi werkt. Deze werkt véle malen sneller dan de UPC afstandsbediening die we laatst hebben mogen ontvangen.
Probeer het maar eens uit. Het zappen gaat nóg sneller!
Ik heb vanaf de WCD een kabellopen naar onder mijn tv meubel. Pas onder het tv meubel zit de splitter. Op die manier kan ik modem en Horizon naast elkaar hebben staan zonder al te veel kabel zooi.LoneWolf schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:51:
Ik ben ondertussen door een medewerker van UPC gebeld, en we gaan binnenkort alles terug zetten naar de horizon, en dan checken wat er precies aan de hand is. (ik wil dus niet dat tc modem houden, ivm alle extra bekabeling die er nu ligt.(mijn wcd zit helaas niet in de buurt van de horizon).
Ik zit beetje vast aan de hb met opnemen, dat ik nogal eens meerdere opnamen tegelijk wil maken op een avond dat ik niet thuis ben, en de horizon kan van 4 zenders tegelijk opnemen, wat ik wel heel prettig vind.
Welke versie heb je nu?Brakelseboer schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:56:
Gisteren zette ik de tv aan en kreeg ik "Een ogenblik geduld" in beeld. Hetzelfde beeld als bij de update naar H2. Er is een nieuwe update gepusht. Kijken of deze de vastlopers verhelpt...
[ Voor 16% gewijzigd door Rupie op 11-10-2013 09:28 ]
Je kunt (telefonisch) ook kiezen voor een CI+ module.Guardian Angel schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:28:
[...]
Heb geen kabel van dit modem naar de Horizon dus in principe gebruik ik de Horizon alleen voor TV kijken. Wat dan nog het nut van de Horizon is? Denk dat ik het ding maar de deur uit doe maar dan nog MOET ik kiezen voor een mediabox met DVR terwijl ik ook daar geen behoefte aan heb. Geen keuzevrijheid om 120 Mb/s down te krijgen met een relatief eenvoudige mediabox.
Het is dat er geen enkel alternatief voor mij is want anders wist ik het wel.
Hier vaak al rond 21 uur.Cap schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:28:
Mars18, dat doet ie inderdaad elke avond (laat, nadat ik hem op standby heb gezet). Ik denk dat ie dan gewoon nog eens op updates checkt. Geen probleem wat mij betreft.
Als je dan wat aan het opnemen ben?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb er nooit last van op het moment dat ik hem aan heb staan of aan het opnemen ben eigenlijk.Mars18 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:35:
[...]
Hier vaak al rond 21 uur.
Als je dan wat aan het opnemen ben?
Dat is onzin, heb pas mijn abbo omgezet en nadrukkelijk aangegeven dat ik geen Horizon wil, was geen probleemManke schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:01:
UPC wil kosten wat het kost geen oud digitale TV kastje geven, zo prachtig vinden ze Horizon. Dat ding hangt om de haverklap.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Versie na update is 1b-263.05.4j_V1.28_16777495. Deze is vandaag 12:45u geïnstalleerd.
---RAWE CEEK!!!---
De app liep tijdens het kijken af en toe vast en even de stream afsluiten en weer opstarten werkte, tijdelijk.NoFearCreations schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:18:
Ik probeer nu Top Gear te kijken via Horizon.tv, maar om de paar minuten krijg ik een fout, en moet ik de pagina opnieuw laden. Meer mensen hier last van?
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 11-10-2013 23:13 ]
UPC belde me nota bene nog en daarmee heb ik settingen veranderd, zaken als gewenste favorieten verminderd 'want nl 1 tm 3 en de rtl's staan toch vlaak aan het begin en bij elkaar....
De vraag of we vaak opnemen kwam wat verrassend, daar is zo een ding (ook) voor.
Voorheen op de analoge sony HD/DVD recorder namen we 8 uur per week op !
En upc : 'ja de hmb kan 4 programmas gelijkertijd opnemen, maar raadzaam is het niet.'
Toen de vraag hoeveel we opnamen, bij ons valt dat denk ik HEEL ERG MEE, namelijk 2 programma's, niet gelijktijdig ook nog eens.
Daarna was de respons van de hmb op de remote iets beter. Overigens de remote zou vervangen worden, want de omlaag knop'cursor' en enkele getallen pakken niet, of ineens 2 a 4 maal op 1 druk.
De kabel zal het niet zijn, 8 meter, kwaliteit, shielded. Kastje aan muur en kabel buiten naar binnen ook bekeken, allemaal prima, en inderdaad alle kanalen en geen blokjes in tv beelden.
Ook wij hebben hier soms zwartbeeld bij terug kijken van opgenomen programma's.
De connectie, wifi of kabel, met windows 8 / tplink router, naar twonky is 3 keer niks.
Vaak zien ze elkaar niet (volgorde van aanzetten maakte ook niets uit helaas) , of een afgespeeld iets stopt er gewoon mee, en dat kan elk moment zijn, na 5 minuten, of 10 minuten voor het einde... dus niet bijv. als de screensaver actief wordt, of de hmb na +- 15 minuten spelen warm wordt of zo.
Nota bene, net als philips media connect software!, wat een onzin is dat. Dat twonky een eigen serial nummer nodig heeft. Wat doet upc met die info? Nu ja, ze weten of kunnen nagaan dat ik het al 5 maal opnieuw geïnstalleerd heb.
Dus: hmb, zwart beeld, hangende processen, nauwelijks gebruik kunnen maken van op de pc staande beelden of dat nu via media centre, philips- of twonky software loopt.
Ook ik heb ondanks goed signaal, goede kabel, dat kanalen soms melden, ongeveer : "u mag dit niet zien, want u heeft geen recht daartoe" of zoiets.
En tja zo lang als het wel werkt is het idee, deze beta test :-) wel wat belovende, maar kom op, anno 2013... dit bevestigd dat alu hoedjes gelijk hebben, je moet een landje als NL niet stoelen op nog steeds -1 faal 'technologie'.
Weet ik maar mijn TV staat niet in de lijst. Vreemd genoeg bij Ziggo wel.Miyamoto schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:46:
[...]
Je kunt (telefonisch) ook kiezen voor een CI+ module.
Samsung uit de 6000 serie van een jaar of drie terug.
ARME AOW’er
Het betreft het audiospoor vanuit de Horizon box.
Deze wil ik transporteren via HDMI naar de input op mijn Panasonic WT50 led tv, welke op zijn beurt met toslink is verbonden met een externe DAC, deze DAC is analoog 2.0 aangesloten op een stereo versterker.
Wanneer ik het op deze manier aansluit, krijg ik een visueel signaal van de DAC dat het zoekt naar een bruikbaar signaal over zijn 3 inputs.
Nu is het zo dat de DAC enkel PCM audioformat ondersteunt, en dat ik in zowel de Horizon box en in de Panasonic deze optie nergens kan selecteren. Geen enkele andere optie voor SPDIF uit wat dat aangaat.
Ik heb WEL rood licht aan de inputzijde van mijn toslink kabel.
Bij wijze van test heb ik de DAC ook direct optisch aangesloten op de Horizon Box met hetzelfde resultaat (SPDIF aangezet in de box) Coaxiaal moet ik nog proberen.
Ik gebruik nu de analoge outputs van de horizon box, maar in alle eerlijkheid vind ik dit geluid onacceptabel en is de dialoog vrij gedempt, wat mij het idee geeft dat er down sampling (onjuist) gebruikt wordt.
Wie heeft een vergelijkbaar probleem weten op te lossen of heeft ideeën waar te zoeken.
Note: Horizon doet het bij mij erg goed en heb gisteren met veel plezier wat HD films gekeken. Nog geen crashes en dergelijke.
bij mij kon dat dus nietPierre61 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:25:
[...]
Dat is onzin, heb pas mijn abbo omgezet en nadrukkelijk aangegeven dat ik geen Horizon wil, was geen probleem
met behoud van gratis film1?
Ik had geen film1Manke schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:43:
[...]
bij mij kon dat dus niet
met behoud van gratis film1?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb nog nooit zoveel gepruts gehad als met UPC. Het enige positieve daarin is dat ze nog een redelijke klantenservice hebben. Zet maar eens iets op twitter, dan word je een poosje later opgebeld.