Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 21:36
renzo4000 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:06:
[...]

Ik zou weer terug gaan naar een standaard box. Ik gebruik de HB nu alleen voor tv kijken (router/modem heb ik apart). De HB heeft erg veel potentieel maar is gewoonweg slecht uitgewerkt en veel te snel in de markt gezet. Wellicht dat het over een jaartje op een acceptabel niveau staat.
Te snel denk ik niet... Ze zaten er bij UPC pas een jaar of 3 over na te denken en aan te werken. Zeker 1,5 jaar van tevoren kon je je via de site al op de hoogte laten houden... :z
Dit is niet te snel maar is het meer een kwestie van verkeerde keuzes, instabiel netwerk, te gevoelige apparatuuur of wat dan ook. Er zijn ergens gigantische fouten gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 19:18
Na de update zijn de letters in het menu kleiner geworden (wat niet erg is), en het schakelen tussen menu's lijkt een stuk sneller te gaan. Er is wel veel veranderd bij het opname menu, nu zie je alleeen de datum, en als je doorklikt pas een serie. Het verwijderen gaat dus nog niet erg makkelijk. Gelukkig geeft hij geen zwart beeld meer tijdens het opstarten. Ik vind dit wel een hele verbetering t.o.v. voor de update.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 14:52
Even een vraagje,

Op mijn werk een backup lijntje aangevraagd en hierbij een Horizon Box ontvangen.
Aangezien we deze niet gebruiken, denk ik leuk voor thuis ivm opname mogelijkheid die ik nu niet heb.

Is het zo dat ik deze zo kan aansluiten en kan uitproberen, en als het me niet bevalt terug naar mijn oude Pace terug schakelen, of wordt de Pace dan geblokkeerd?

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb sinds de H2 update problemen met de hdmi verbinding en de helpdesk kan niks doen dan aangeven dat ik moet wachten op de update.... Ik hoop maar dat deze niet zolang op zich laat wachten als de H2 update zelf. Op dit moment kan ik net geen half uur tv kijken en dan krijg ik een 2040 foutmelding. :/

Terwijl dit voor de update geen problemen gaf en ik een Samsung tv heb, die combinatie zou gewoon altijd moeten werken...

Heeft niemand anders hier last van?

• FREAKJAM
  • Laatst online: 18:02

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wellicht is je HDMI-poort gaar/kapot aan het gaan en heeft het niets met de H2 update te maken? Zie deze forum-post waar iemand dezelfde foutmelding had.

is everything cool?

377973

Ben ik nou de enige die vind dat UPC ongelofelijk doof is voor de kritiek op de opname functie?
Het is toch van de zotte dat je opnames niet als een container per titel in 1 keer kan weg gooien?
Welke debiel verzint het nou dat je 30 opnamen per stuk met 3 toets drukken moet weg gooien?

Ik had gehoopt dat dit opgelost zou zijn maar niet dus.
Volkomen idioot gewoon maar dan heel erg!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Wat ik veel erger vind dat ik nog steeds geen TV kan kijken op de androids tablet. De medewerker zei gisteren dat het waarschijnlijk binnen een aantal maanden kan. Verder duurt het zo lang omdat android tig verschillende versies/fabrikanten heeft wat het erg moeilijk maakt.

Tja, wat moet je met zo'n antwoord...

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:35

Phntm

Tlingelingeling

Het ergste blijft toch hoe de Horizon af en toe gewoon helemaal vast loopt. Komt dit door oververhitting of iets dergelijks? Heel raar dat dit altijd zo random gebeurt.

• driel24
  • Laatst online: 17:50
377973 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:56:
Ben ik nou de enige die vind dat UPC ongelofelijk doof is voor de kritiek op de opname functie?
Het is toch van de zotte dat je opnames niet als een container per titel in 1 keer kan weg gooien?
Welke debiel verzint het nou dat je 30 opnamen per stuk met 3 toets drukken moet weg gooien?

Ik had gehoopt dat dit opgelost zou zijn maar niet dus.
Volkomen idioot gewoon maar dan heel erg!
Helemaal mee eens.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Yzord
  • Laatst online: 27-06 06:07

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

UPC is sowieso doof voor kritiek van klanten. Ik heb zoveel problemen met mijn box (dat is serieus niet fijn meer) dat ze me gewoon niet meer fatsoenlijk kunnen helpen. Het enige wat ik hoor is:

- Reset de box eens (dah, wat moet ik anders als hij vastloopt)
- We sturen een monteur (alweer????)
- Monteur komt en vervangt alles (alweer????)
- Het ligt aan uw bekabeling meneer (huh, die is verleden maand door een collega monteur er neergelegd)
- Het ligt aan uw binnenkomend punt meneer (huh, die is verleden maand door een collega monteur vervangen)
- Het ligt aan uw box meneer (alweer, is al een keer vervangen door UPC webcare via Tweakers)

Dan is er eigenlijk niks aan de hand meneer. Wat ziet u als u Veronica opzet? Uhm, nu niets, mevrouw. Ziet u meneer, alles is toch goed gekomen. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Uit moedeloosheid hang ik maar weer op en stuntelen we maar verder met de box. Met internet/telefonie eigenlijk niet veel aan de hand met zo nu en dan toch nog een kleine storing, maar televisie is hels! Ik kan niet wachten totdat het januari is en dan ole, weg ermee....de nieuwe update heeft ook niet veel teweeg gebracht, behalve het sneller kunnen zappen _/-\o_

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07

DancePlaza

ninja

Yzord schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:03:
UPC is sowieso doof voor kritiek van klanten. Ik heb zoveel problemen met mijn box (dat is serieus niet fijn meer) dat ze me gewoon niet meer fatsoenlijk kunnen helpen. Het enige wat ik hoor is:

- Reset de box eens (dah, wat moet ik anders als hij vastloopt)
- We sturen een monteur (alweer????)
- Monteur komt en vervangt alles (alweer????)
- Het ligt aan uw bekabeling meneer (huh, die is verleden maand door een collega monteur er neergelegd)
- Het ligt aan uw binnenkomend punt meneer (huh, die is verleden maand door een collega monteur vervangen)
- Het ligt aan uw box meneer (alweer, is al een keer vervangen door UPC webcare via Tweakers)

Dan is er eigenlijk niks aan de hand meneer. Wat ziet u als u Veronica opzet? Uhm, nu niets, mevrouw. Ziet u meneer, alles is toch goed gekomen. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Uit moedeloosheid hang ik maar weer op en stuntelen we maar verder met de box. Met internet/telefonie eigenlijk niet veel aan de hand met zo nu en dan toch nog een kleine storing, maar televisie is hels! Ik kan niet wachten totdat het januari is en dan ole, weg ermee....de nieuwe update heeft ook niet veel teweeg gebracht, behalve het sneller kunnen zappen _/-\o_
mocht je een monteur langskrijgen, zorg dat je een buitenhuismonteur van upc krijgt, die zijn beter dat die installatie prutsers (binnenhuismonteurs).

Van het kastje naar de muur lopen...

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hoppa, meteen het aboo omgezet naar 120/6 ipv 100/10 en 2.50 korting gepakt. Scheelt toch weer (temeer ook omdat ik vorige maand pas Royaal + HD enabled heb a 10 euro. dus nu voor 7.50 effectief ;) )

Xbox Live ID:Notna8310

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoppa, en 40% van je uploadsnelheid weg ><

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
en film 1 weg? Die heb ik namelijk in het pakket erbij zitten
offtopic:
niet dat ik er veel naar kijk, heel af en toe na 0.00 uur :P

[ Voor 40% gewijzigd door cypher21 op 05-09-2013 12:25 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Volgens mij is Film 1 inderdaad ook verdwenen uit de pakketten, ik zie het nergens terug.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:39

ManiacsHouse

Scheisse!

janvanduschoten schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:11:
Volgens mij is Film 1 inderdaad ook verdwenen uit de pakketten, ik zie het nergens terug.
Klopt die verdwijnt. Dus totaal niet interessant voor dat beetje meer download dat je krijgt.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hebben jullie trouwens ook het probleem dat om precies 12 uur snachts RTL5 en andere willekeurige zenders ineens zeggen:

Gecodeerde uitzending, u heeft niet de juiste abonnement hiervoor (ofzoiets)?

Ben je gewoon lekker aan het kijken, krijg je dat ineens. Dat heeft ook het plezier van TV kijken enorm omlaag gegooid. Betaal me scheel, maar mag ineens na 12 uur snachts mijn favo programma's niet kijken :(

• Notna

Notna

Where are you?®

ManiacsHouse schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:21:
[...]

Klopt die verdwijnt. Dus totaal niet interessant voor dat beetje meer download dat je krijgt.
Als je daadwerkelijk kijkt naar Film 1 was dus echt nooit is in mijn geval. Uploaden doen ik ook amper overigens due met die 6 Mbit zit ik prima. Ik doe het meer voor de download dan de upload en het is ook nog eens 2.50 minder.

Dat Film1 dan pleite is zal mijn aan mijn derriere oxideren :)

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hm... van 60mbit naar 50mbit scheelt nogal wat. Daar kun tv royaal voor nemen en nog goedkoper uit zijn dan mijn oude abo.

Kan ook naar 120mbit zonder tv royaal maar internet snelheid boeit me eigenlijk niet zoveel.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Je mist dan wel weer de opname mogelijkheid, gebruik ik toch regelmatig. Anders zou het voor mij een prima pakket zijn.

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik wil heel graag series en films kunnen streamen naar mijn TV. Nou heeft mijn TV geen usb poorten en zijn die op de horizon uitgeschakeld. Zelf suggereert UPC twonky hiervoor te gebruiken, maar dat werkt bij mij niet optimaal. Twonky en de horizon herkennen elkaar niet over het WiFi netwerk. Terwijl bedraad dit wel het geval is, maar dit geen optie is.

Nou is mijn vraag wat is jullie advies om series en films vanaf de laptop / pc te streamen naar de TV?

• cypher21
het beste advies: een mediaspeler of htpc aan te schaffen.
Twonky op de horizon is troep. Werkt voor geen meter (vind ik)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:15
Inderdaad, ik heb het ook geprobeerd van PC naar Horizon (om te testen), maar kreeg telkens haperingen. Van mijn NAS naar TV werkt het perfect.

• bart1074
Ok, maar hoe sluit je de NAS, mediaspeler of htpc dan aan op de horizon/tv?

• cypher21
ghehe, de adviezen zijn juist bedoeld om de horizon NIET als mediaspeler te gebruiken

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
De Horizon werkt gewoon goed (als hij helemaal is opgestart en de je bent niet verbonden melding is weggezapt) al tv decoder en opnameapparaat (ook niet in alle gevallen). Voor films, series e.d. heb ik een Dune D1(HDMI rechtstreeks aan de TV), Youtube dingetjes en eventueel streamen (doe ik zelden) doe via mijn telefoon & twonky/ app functie op de telefoon.
Mijn Horizon staat compleet los van alles, alleen aan de CAI en met HDMI aan de TV. Het is niet de alles-in-1 waarmee ze adverteren, ik ken (nog) geen gevallen waarbij alles werkt zoals in de reclames.

• cypher21
De horizon hier werkt ook prima als modem, en voor tv kijken e.d.

maar ik heb na de h2 update nog even met Twonky "gespeeld" en het hele mediacenter gebeuren werkt voor geen meter.

• bart1074
Hi die melding 'je bent niet verbonden' krijg ik ook altijd en verdwijnt inderdaad na zappen. Dit hebben dus meer mensen?

Dus het advies is om iets (NAS, htpc) direct op je tv aan te sluiten en niet je horizon er tussen te houden? Hoe krijg je dan de verbinding tussen pc/laptop en NAS, htpc? Dat wel via WiFi?
Het werkt dus ook niet goed met een NAS aan je netwerk en die dan streamen naar horizon? Dat wordt ook niet herkend?

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:42
Hier gelukkig nog steeds geen problemen. Ik heb Plex Media Server op een PC draaien en daar vanaf streamen werkte (bij H1) best wel goed. Enige wat ik miste was de ondertiteling (losse srt). Nu al een tijdje niet meer naar gekeken of het werkt....maar het kan dus wel :).

Nieuwe abo's blijf ik ook vanaf....Film1 is toch soms wel leuk.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik horizon, aangevraagd voor film1. Wat een ellendig ding.
Alles is zooo traag dat het niet fatsoenlijk bruikbaar is, al die nutteloze animaties maken het alleen maar trager. Is er een mogelijkheid om zenders die niet Bij het abonnement zitten onzichtbaar te maken? Alles zit ertussen en geeft de melding dat het niet bij m'n abonnement zit, als ik er langs switch. En op en neer scrollen bij "nu" werkt ook voor geen meter.

• Notna

Notna

Where are you?®

Manke schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:38:
Sinds vandaag heb ik horizon, aangevraagd voor film1. Wat een ellendig ding.
Alles is zooo traag dat het niet fatsoenlijk bruikbaar is, al die nutteloze animaties maken het alleen maar trager. Is er een mogelijkheid om zenders die niet Bij het abonnement zitten onzichtbaar te maken? Alles zit ertussen en geeft de melding dat het niet bij m'n abonnement zit, als ik er langs switch. En op en neer scrollen bij "nu" werkt ook voor geen meter.
Je kan favorieten aanmaken en daar doorheen zappen maar verder dan dat; nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Is de mogelijkheid er al om de "programma geblokkeerd" uit te schakelen? Zelfs op rtl4 geeft hij dit aan bij die fantasie rijke reclames over .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Toevallig heb ik daar gisteren over gebeld en zogenaamd wisten ze van niets. Hij gaf me de tip om het kinderslot juist eraf te halen in de instellingen, maar als ik dit nu zo lees dan kan dat dus helemaal niet.

Dat wordt dus weer wachten op een update 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik zag sinds gisteren dat UPC de zenderlogo's heeft weggehaald en het nu gewoon in tekst word weergegeven. Bijvoorbeeld Nederland 1 HD ipv dat rode logo'tje. Is dat bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die horizon box is een heel mooi apparaat, alleen de software is gemaakt door programmeurs zonder talent en inzicht en lijkt wel gemaakt te zijn met een wysiwyg programmeertaal :p
is dat ding niet te reverse engineeren zoals destijds met surfboard modems werd gedaan en zijn er geen standaard Samsung firmwares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
bart1074 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:59:
Dus het advies is om iets (NAS, htpc) direct op je tv aan te sluiten en niet je horizon er tussen te houden? Hoe krijg je dan de verbinding tussen pc/laptop en NAS, htpc? Dat wel via WiFi?
Het werkt dus ook niet goed met een NAS aan je netwerk en die dan streamen naar horizon? Dat wordt ook niet herkend?
NAS heb ik aangesloten met draad op de Horizon box (ook modem/router bij ons thuis). De TV en pc's zijn ook daarop aangesloten (wifi). Via die apparaten kan ik dus de NAS benaderen. Moet je TV dus wel DLNA ondersteunen.
De stream mogelijkheid van de Horizon gebruik ik dus weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

barrymossel schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:02:
[...]

NAS heb ik aangesloten met draad op de Horizon box (ook modem/router bij ons thuis). De TV en pc's zijn ook daarop aangesloten (wifi). Via die apparaten kan ik dus de NAS benaderen. Moet je TV dus wel DLNA ondersteunen.
De stream mogelijkheid van de Horizon gebruik ik dus weer niet...
Zo heb ik het ook. NAS op de HB met static IP en UTP. Apple TV er naast met wifi verbonden. Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:10

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zie dat bijna niemand in dit topic tevreden is over de Horizon box? Hij doet het voor mij perfect, in combinatie met een DNS-323 waarop Twonky is geinstalleerd. Zappen gaat ook snel sinds de laatste update. Internet is snel(100Mbit).

Heb alleen heel sporadisch geen internet meer, en als ik dan op de box kijk, staat er een rood telefoontje op. Keer aan en uit, en hij doet het weer. Bekent probleem?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:44

Canis Lupus

Vosbot

NoFearCreations schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:07:
Zie dat bijna niemand in dit topic tevreden is over de Horizon box? Hij doet het voor mij perfect, in combinatie met een DNS-323 waarop Twonky is geinstalleerd. Zappen gaat ook snel sinds de laatste update. Internet is snel(100Mbit).

Heb alleen heel sporadisch geen internet meer, en als ik dan op de box kijk, staat er een rood telefoontje op. Keer aan en uit, en hij doet het weer. Bekent probleem?
Ik heb die ook af en toe, heb nog geen oplossing gezien...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nee ik herken dit niet (8921)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Internet doet het hier altijd, in die zin ben ik tevreden over de horizon box. Over de interface en het trage opstarten (+"laag" energieverbruik) of het hoge energieverbruik (+"snel" opstarten) niet.

De nieuwe afstandsbediening is in sommige opzichten wel een verbetering. Wat echter belabberd is, is dat de aan/uit toetsen op 3mm van de 1 en 3 toetsen zitten, waardoor je uiteraard nog wel eens de mist in gaat bij het zappen. En zappen doe je liefst numeriek als je van NED1 naar Film1 wilt... al was het maar omdat het op-en neer zappen met de channel-toetsen soms snel, maar vaak ook met een rare vertraging gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:10

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben benieuwd wanneer ik de nieuwe afstandbediening krijg? Is dat ergens te chekken, of moet ik maar gewoon afwachten?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Stond in de mail die je hebt gekregen tezamen met de dag/maand dat je de H2 update zou krijgen. Bij was het overigens iets van een 3 weken ofzo later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bij ons voor 12 september...tis inmiddels de 9e...ben heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04
Notna schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:35:
Stond in de mail die je hebt gekregen tezamen met de dag/maand dat je de H2 update zou krijgen. Bij was het overigens iets van een 3 weken ofzo later.
Hier duurde het ook ongeveer 3 weken. Nieuwe AB ligt al lekker stof te vangen in de kast, aangezien ik liever mijn Harmony One gebruik.

Verder nog steeds genoeg issues met die H2 update:
  • Box gaat soms niet meer aan.
  • Melding van geen verbinding die vanzelf weer verdwijnt.
  • Soms reageert de box heeeeeeel traag. Voorbeeld: op 'Info' drukken en een minuut later staat het Info scherm er eindelijk eens.
  • Nog steeds regelmatig haperend en zacht geluid op zenders met Dolby AC3.
  • Paar keer een complete freeze gehad.

[ Voor 33% gewijzigd door InZane op 10-09-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 09:53

MikeWazowski

Look into my eye

Wat mij opvalt sinds de update+nieuwe AB dat ik na een tijdje kijken en daarna zappen vanaf bijvoorbeeld 101 naar 102 ineens bij 2 beland? Doet hij ook bij andere zenders (bijv 503 naar 4), lijkt wel of hij dan ineens de eerste 2 v/d 3 cijfers mist?

[ Voor 3% gewijzigd door MikeWazowski op 10-09-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nee dat is een eerder genoemde bug idd. Als je vanaf 4 naar 21 gaat bijv en je zapt omhoog gaat hij naar 5 ipv 22. Als je omlaag zapt is het probleem er niet (ook niet als je daarna naar boven zapt)

Heeft met de update en niet de AB te maken. Gewoon een bug :P. Zo gaat hij ook als je vanaf je DVR library komt ineens naar 999 of 1 (als je omhoog of omlaag zapt). Echt ugh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 15:28
Ik heb hier na de H2 update dezelfde issues als InZane....

- Box gaat niet meer aan soms.
- Traag reagerende box.
- Geluid valt af en toe weg na zappen. Nog een keertje zappen doet het dan wel.
- Soms volledig vast.
- Internet valt af en toe weg.

En na ongeveer een week aanstaan, zijn alle menu's leeg: Zappen doet het nog, maar alle zwarte schermpjes zijn leeg. Alleen een reboot helpt.

Al met al reboot ik de Media Box nu zo elke 3 dagen. M.I. echt volledig belachelijk en teleurstellend. Ik kijk het nog één (mini)update aan en dan gaat de hele zooi de deur uit.

Een aantal issues had ik ook voor de update, maar het niet meer aangaan, en die lege schermpjes is het resultaat van de nieuwe update. Voor mij is niets opgelost, alleen nieuwe ellende erbij.

[ Voor 14% gewijzigd door __fred__ op 10-09-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 18:02

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Heb je al eens geforceerde reboot/reset gedaan die volgens mij ook de update opnieuw installeert? Je moet je horizonbox uitzetten, weer aanzetten terwijl je direct aan de voorzijde (rechts) van je horizonbox het "powerknopje" ingedrukt houdt totdat deze volgens mij rood gaat knipperen.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 10-09-2013 11:14 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Net kwam tussen de middag de postbode met de nieuwe afstandsbediening (Ede, Gelderland). Helaas aan het eind van mijn pauze dus nog geen tijd gehad om hem te proberen.
Ik las wel dat je de "oude" mag houden als reserve, ik had verwacht dat ik hem terug zou moeten sturen maar dit is makkelijker :)
Vanavond maar eens rustig gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Voor de mensen die vastlopers en dergelijke ervaren: controleer de temperatuur van de HB eens. Werd bij mij nogal warm en na een tip op het Chelloo forum de box op wat hogere pootjes (wat dopjes van een Extran flesje o.i.d.) eronder gezet.

De box blijft nu veel koeler en je voelt er nu duidelijk een warme luchtstoom onder vandaan komen, daarna heb ik geen vastlopers meer gezien.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

Sabbi

je denkt aan mij.

Bij mij staat hij op z'n zij, werkt perfect :P

(anders past hij niet in de kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

bvk schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:15:
Voor de mensen die vastlopers en dergelijke ervaren: controleer de temperatuur van de HB eens. Werd bij mij nogal warm en na een tip op het Chelloo forum de box op wat hogere pootjes (wat dopjes van een Extran flesje o.i.d.) eronder gezet.

De box blijft nu veel koeler en je voelt er nu duidelijk een warme luchtstoom onder vandaan komen, daarna heb ik geen vastlopers meer gezien.
Dat is idd geen slecht idee; heb ik ook gedaan en met spullen die erop staan (versterker control unit bijv. ) zodat je lekker de lucht er door kan laten gaan. Dat en een 120 MM Noctua fan die op temp werkt in de mediakast gedaan :+

• barrymossel
Bij mij stond er een NAS naast die warmte afgeeft. Toen iedere dag minstens een vastloper. NAS verplaatst geen vastloper meer gezien (behalve één zeer langzame opstart vanuit standby hoog).

Ik heb dus ook sterk het vermoeden dat de vastlopers met warmte te maken hebben. Het is natuurlijk fijn dat die dopjes eronder schijnen te werken, maar het betekent volgens mij wel dat het apparaat dus gewoon niet naar behoren werkt. Wil ik de Horizon dus in een afgesloten kast zetten (wat in principe zou moeten kunnen met de nieuwe afstandbediening) dan ben ik bang dat ik constant de vastlopers heb...

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 14:23
Gisteren toch maar besloten om de HB om te laten ruilen voor een CiscoHD DVR. UPC adviseerde eerst om een monteur langs te sturen om de boel te controleren en durfde zelf te beweren dat de problemen voort kwamen uit een bekende storing van de afgelopen dagen.. Later gaf de telefoniste wel toe dat de Horizon's inmiddels bij bosjes worden teruggestuurd. Een bedrijf als Samsung moet hier toch zijn naam niet op hebben willen staan?
Na de H2 update loopt de HB meerdere keren per dag vast. Daarvoor viel het eingelijk best mee. Ik gebruik hem alleen om TV te kijken. Zie de toegevoegde waarde van het modem/router en Twonky eigenlijk ook niet. Bij de meeste mensen zal inmiddels de meeste telefoon en netwerkbekabeling in de meterkast samenkomen en niet bij de TV waardoor alsnog een los modem nodig is. Voor mensen zonder smart TV kunnen de multimedia zaken uit de HB handig zijn mits het stabiel werkt. Ik ben in ieder geval blij dat ik er vanaf ben binnenkort.
5 euro minder in de maand en gelijk naar de hogere snelheden. Film 1 actie (gratis, zo lang abo loopt) was wel even punt van discussie maar is uiteindelijk ook gewoon doorgezet.

• Notna

Notna

Where are you?®

barrymossel schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:09:
Bij mij stond er een NAS naast die warmte afgeeft. Toen iedere dag minstens een vastloper. NAS verplaatst geen vastloper meer gezien (behalve één zeer langzame opstart vanuit standby hoog).

Ik heb dus ook sterk het vermoeden dat de vastlopers met warmte te maken hebben. Het is natuurlijk fijn dat die dopjes eronder schijnen te werken, maar het betekent volgens mij wel dat het apparaat dus gewoon niet naar behoren werkt. Wil ik de Horizon dus in een afgesloten kast zetten (wat in principe zou moeten kunnen met de nieuwe afstandbediening) dan ben ik bang dat ik constant de vastlopers heb...
Dat klopt, maar je kan dus net als wat ik heb gedaan voor niet al te veel geld automagisch een fan laten draaien bij X temp om zo de warme lucht af te voeren :) Ter uwen info:

1. pricewatch: Noctua NF-S12B ULN, 120mm
2. http://www.autospeed.com/...ller-and-Display&A=112617
3. Universele 12 V adapter (bij de lokale bouwmarkt bijv. voor 11 euro)

Elke keer als mijn Xbox aangaat of als de Horizon een lange tijd heeft aangestaan en de temp meer dan 3 graden stijgt slaat de fan aan om de temp naar beneden te krijgen. Binnen 10 mins is het weer op peil :). Howel je met een dichte kast wellicht 2 fans wil; 1 voor in en 1 voor out :)

Maar dat is wellicht offtopic en wil je misschien niet doen voor je Horizonbox. Ik heb het dan ook gedaan voor de WD HD TV, PS 3, Wii en XBOX 360 die in de kast staan (die open is aan de voorkant en waarbij ik dus enkel een out fan geplaatst heb aan de achterkant). Dat het de Horizon helpt is mooi meegenomen

• barrymossel
Inderdaad een erg mooie oplossing en zoiets zou ik zeker overwegen als ik meer apparatuur in een kast had staan. Daarentegen heb ik alleen de Horizon box (en een NAS) in de woonkamer. En dat apparaat moet gewoon werkend geleverd worden door UPC. En volgens mij betalen we genoeg per maand daarvoor :-)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:26
Ik heb sinds kort de nieuwe afstandsbediening. Ik gebruik een Philips televisie en met mijn oude UPC afstandsbediening kon ik met de "source"-knop kiezen tussen de verschillende HDMI poorten. Dit lukt niet niet meer :(. Iemand enig idee? Ik heb netjes code "2195" (Philips) gebruikt tijdens het instellen van de nieuwe afstandsbediening.

[edit]
Het probleem lijkt hierop :(. Ik hoop dat er een oplossing komt. De workaround die op de pagina wordt beschreven werkt hier ook.

[ Voor 28% gewijzigd door smeerbartje op 12-09-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb nergens last van met de nieuwe afstandbediening vooralsnog...eindelijk een pluspunt na 8 maanden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
Na mijn vakantie merkte ik dat de update al geinstalleerd was! Ik zag vooral kleinere lettertypes in de menu's en het zapte veel sneller. De menu's gingen ook lekker vlot en Mijn opnames waren ook anders gesorteerd. De afstandsbediening kreeg ik pas bijna 2 weken later, wel voor de beloofde datum. En bij het pairen had ik er ook last van. De handleiding was schoot echt tekort, gelukkig was er iemand op de Chelloo forum een tip gegeven. Je moet naast het op de tweepijlen-toets, ook op de slotje-toets drukken indien deze groen oplicht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

Ik heb ook het gezeik dat ik niet zoals met de oude afstandsbediening makkelijk over de ingangen van de tv kan wandelen. Ik heb een sony by the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bij mijn Panasonic tv gaat het goed door herhaaldelijk op de source knop te drukken, blijkbaar bij sommige Sony's en Philipsen niet.

Ze hebben er misschien niet goed over nagedacht: wellicht kom je bij sommige modellen niet weg met het herhaaldelijk op de source toets drukken, namelijk als het bij de originele afstandsbediening gaat d.m.v. op de source knop drukken en dan met de pijltjestoetsen en OK er eentje selecteren. Die mogelijkheid heb je bij de nieuwe Horizon AB niet meer, omdat de knop om de afstandsbediening in tv-modus te zetten ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

LG geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Vanaf 1 Oktober ga ik ook over naar UPC Power. Zie nu dat het 6Mbit upload is (was dit voorheen niet 10?) en is dat nog voldoende om goed te kunnen streamen?
Heb wel een aparte modem voor internet en telefonie erbij laten doen. De meneer aan de telefoon zei dat ik al wel de nieuwe box etc kreeg maar geen idee of dat dus al met de laatste firmware is (woon in Zuid Holland).
Helaas heb ik net de actie met film 1 misgelopen. Hij kon hem er nog voor 1 maandje gratis bij doen maar dat was het.

Ook gelijk een nieuwe TV besteld pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver
en een mediaplayer pricewatch: Western Digital TV Live (2011)

nu nog op zoek naar een goede surround set.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De komende 2 weken komt er een update uit, die de vastlopers en traagheid van de Horizonbox moet gaan verminderen/oplossen.

Bron: helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186506

Bedoel je/bedoelen ze hiermee het stilstaande beeld terwijl het geluid doorloopt + de vaak daarmee gepaard gaande kanariepieten harddisk (tsjilpende geluid)? Gisteravond ook weer om gek van te worden. Vooral op RTL 4 en 5 is er dan bijna niet meer naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 10:44
Falcon schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:33:
De komende 2 weken komt er een update uit, die de vastlopers en traagheid van de Horizonbox moet gaan verminderen/oplossen.

Bron: helpdesk
Ga ik in de gaten houden. Als die het probleem niet oplost ga ik er toch heel serieus over nadenken om de Horizon terug te sturen. Om gek van te worden dat hij elke keer tijdens het zappen blijft hangen op een zender. Met dan die balk onder in beeld.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Inderdaad, hier hetzelfde probleem. Met de update is het gewoon nog slechter geworden dan het was wat betreft zappen, dat ding reageert gewoon opeens traag, heel erg traag (tientallen seconden wachten) tot helemaal niet, je drukt dat zo vaak dat je een hele tijd tegen de menubalk zit aan te staren op de huidige zender en dan opeens tig zenders verder zit.

Ik heb nog niet geprobeerd om het ding weer helemaal naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, nog geen zin in gehad nadat ik dat al minstens 10 keer gedaan heb (en daarna alle instellingen weer goed zetten) in de periode voor de H2 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Rupie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:02:
[...]

Ga ik in de gaten houden. Als die het probleem niet oplost ga ik er toch heel serieus over nadenken om de Horizon terug te sturen. Om gek van te worden dat hij elke keer tijdens het zappen blijft hangen op een zender. Met dan die balk onder in beeld.
Dat terugsturen was ook mijn idee. Kreeg vorige week een Cisco toegestuurd. Zitten de HD kanalen op 71 en verder. Dat is toch niet meer van deze tijd. Durf het m'n vrouw en kinderen niet eens uit te leggen. Ze zien maar al te goed dat de kwaliteit van SD heel wat minder is. Volgens de helpdesk was het wel mogelijk om de zenders naar eigen inzicht te rangschikken , maar hoe dat kunnen ze dan weer niet vertellen. Als met de volgende update van de Horizon de boel echt beter blijkt te werken kunnen ze die weer terugsturen naar mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Switek op 17-09-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Switek schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:41:
[...]

Dat terugsturen was ook mijn idee. Kreeg vorige week een Cisco toegestuurd. Zitten de HD kanalen op 71 en verder. Dat is toch niet meer van deze tijd. Durf het m'n vrouw en kinderen niet eens uit te leggen. Ze zien maar al te goed dat de kwaliteit van SD heel wat minder is. Volgens de helpdesk was het wel mogelijk om de zenders naar eigen inzicht te rangschikken , maar hoe dat kunnen ze dan weer niet vertellen. Als met de volgende update van de Horizon de boel echt beter blijkt te werken kunnen ze die weer terugsturen naar mij.
Dat kan met de oude boxen alleen door favorieten aan te maken.

Herkenbaar "probleem" en erg omslachtig...
Ik had alle icoontjes van de zenders in de harmony staan, en "stiekem" gingen die kanalen naar de HD zenders zodat ik daar mijn vriendin en kids ook niet mee lastig hoefde te vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Switek schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:41:
[...]

Volgens de helpdesk was het wel mogelijk om de zenders naar eigen inzicht te rangschikken , maar hoe dat kunnen ze dan weer niet vertellen.
Dat komt doordat je daar door iemand "geholpen" bent die wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Helaas een erg herkenbaar verschijnsel. :F

Bij alle niet-Horizon boxen is er al járen de klacht dat de zenders niet gesorteerd kunnen worden naar eigen voorkeur. Bij Horizon kan het wél. Maar dan krijg je weer te maken met andere problemen, zoals zeer moeilijk / sloppy / buggy zappen bij de huidige H2 firmwareversie. :)

Je kunt bij niet-Horizon boxen inderdaad wel zenders overslaan d.m.v. een favorietenlijst.
Zit je met een volledig HD pakket dan kun je het een soort van logisch maken door alle SD zenders voor de HD zenders te skippen in je favorietenlijst (en dan maar hopen dat er niets bij die SD zenders zit dat je zou willen zien), en heb je gewoon ned1, 2, 3, rtl4, 5 etc achter elkaar staan. Zit je met een gewoon pakket met enkele HD zenders dan heb je dus te maken met ned 1, 2, 3 HD ergens middenin de zender/favorietenlijst en moet je dat maar accepteren. Of je gebruikt de favorieten niet maar dan weet je dat de gemiddelde huisgenoot gewoon naar de SD versie van die kanalen zit te loeren, die zitten immers op 1, 2 en 3.
Dat gebeurt eigenlijk sowieso, want zodra je op "1" drukt bijv schiet je uit de favorietenlijst en zit je weer in de volledige programmalijst. Je kunt je huisgenoten wel gaan uitleggen dat ze als de infobox verschijnt ze eerst moeten kijken of ze in de favorieten zitten en zo nee op de blauwe toets moeten drukken, maar dat gaat natuurlijk niet werken. Heel erg gebruiksvriendelijk allemaal. ;w

[ Voor 42% gewijzigd door Cap op 17-09-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
En dat favorietenlijstje zapt hij ook weer niet automatisch mee. Moet je naar 1 en dan omlaag zappen ofzo. Dat deden de oudere bozen beter (mbv blauwe knop zappen langs favorieten of alle zenders). Tevens hoop ik ook dat de update helpt, want ook hier soms ineens vertraging en vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cap schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:30:
[...]
Bij alle niet-Horizon boxen is er al járen de klacht dat de zenders niet gesorteerd kunnen worden naar eigen voorkeur. Bij Horizon kan het wél.
Volgens mij kan dit niet hoor? Je kunt een favorietenlijst maken ja, en daar de zenders sorteren, echter de zenders in de normale lijst sorteren kan niet. Die favorietenlijst is maar lastig... Vanaf 999 zappen werkt niet (meer) en teruguit zappen ga ik niet doen.

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik snap je punt niet helemaal, sorteren naar eigen voorkeur kan dan toch? Ik heb nergens beweerd dat je direct in de standaardlijst kan sorteren, maar als je een favorietenlijst maakt met alle zenders waarop je geabonneerd bent en dan sorteert naar believen heb je alle zenders gesorteerd naar jouw voorkeur.

Dat de favorietenlijst brak werkt ben ik met je eens, net zoals het random zeer laggy zappen. Dat is dus ook wat ze moeten oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 18-09-2013 13:44 ]

• barrymossel
Voor mij (en met mij vele anderen) dus nutteloos.

• ArchNemeziz
thewizard2006 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:31:
Vanaf 1 Oktober ga ik ook over naar UPC Power. Zie nu dat het 6Mbit upload is (was dit voorheen niet 10?) en is dat nog voldoende om goed te kunnen streamen?
Heb wel een aparte modem voor internet en telefonie erbij laten doen. De meneer aan de telefoon zei dat ik al wel de nieuwe box etc kreeg maar geen idee of dat dus al met de laatste firmware is (woon in Zuid Holland).
Helaas heb ik net de actie met film 1 misgelopen. Hij kon hem er nog voor 1 maandje gratis bij doen maar dat was het.

Ook gelijk een nieuwe TV besteld pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver
en een mediaplayer pricewatch: Western Digital TV Live (2011)

nu nog op zoek naar een goede surround set.
Ik woon ook in Zuid-Holland, de update was net voor september geland op de boxen :)

Anoniem: 111246

Ik begrijp iets niet van UPC.
Er zijn mensen net als ik (ook in dit topic) die de Horizon terug hebben gestuurd na ruim een jaar.
Vreemde is, dat het ze het werkelijk geen donder interesseert waarom je zo'n unit nou precies terug stuurt. Oh je wil wat anders? Prima, here you go... en verder... they don't care...
Zo verbeter je product toch nooit en kun je toch ook nooit een potentiele Horizon klant weer terug winnen?
Of denk ik nou heel raar?

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 09:53

MikeWazowski

Look into my eye

Ik denk dat je aanname dat UPC iets om hun gebruikers geeft een foute is 8)7

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:08

13art

Moderator Mobile
Hier gaat de Horizon box ook gewoon terug. Terug naar een gewoon abonnement zonder bellen, maar met snel internet en HD zenders, en opname functie. Meer hebben we hier niet nodig.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 186506 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:41:
Bedoel je/bedoelen ze hiermee het stilstaande beeld terwijl het geluid doorloopt + de vaak daarmee gepaard gaande kanariepieten harddisk (tsjilpende geluid)? Gisteravond ook weer om gek van te worden. Vooral op RTL 4 en 5 is er dan bijna niet meer naar te kijken.
Nee dat niet, dat klinkt als iets anders. Dat lijkt op signaal verlies... Heb dit namelijk ook gehad

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 19-09-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Deze week was het dan zo ver. Na maanden van ellende met de HB besloot ik maar eens een andere feature van Horizon te gaan gebruiken. Het kijken van tv op de ipad/imac ivm voetbal. En als dat goed werkt, dan was er toch nog een pluspunt aan Horizon.

Maar helaas :( ik wordt er continue uitgegooid, opnieuw inloggen werkt dan niet, of ik moet ineens een pincode invoeren voor ned3 :? voetbal kijken werd een flinke domper.

Ik stop er mee. Ik ga mijn abonnement opzeggen (loopt af in januari). Het is echt genoeg geweest nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
l3art schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:18:
Hier gaat de Horizon box ook gewoon terug. Terug naar een gewoon abonnement zonder bellen, maar met snel internet en HD zenders, en opname functie. Meer hebben we hier niet nodig.
En wat ga je daar ongeveer voor betalen en kun je dan meerdere zenders tegelijk opnemen (als ik vragen mag). Want precies wat jij nu opsomt is wat wij thuis nodig hebben :)

[ Voor 2% gewijzigd door barrymossel op 20-09-2013 09:06 . Reden: Als ik vragen mag ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186506

Falcon schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:29:
[...]

Nee dat niet, dat klinkt als iets anders. Dat lijkt op signaal verlies... Heb dit namelijk ook gehad
Heb hier gisteren nog contact over gehad. Signaal hebben ze doorgemeten en dat is goed. De problemen die ik beschreven heb zijn ook bekend en zouden met de komende update opgelost moeten worden. Tja...ik had eigenlijk geen andere reactie verwacht. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 186506 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:26:
[...]
De problemen die ik beschreven heb zijn ook bekend en zouden met de komende update opgelost moeten worden.
[;;;]
Ja ja... Heb enige tijd met dit topic mee zitten lezen om een beetje een gevoel te krijgen met Horizon. En ik realiseer me dat mensen eerder gaan posten dat iets niet goed werkt dan wanneer iets wel goed werkt. Deze week ben ik een vernieuwd jaarcontract aangegaan met UPC en toen we op het onderwerp Horizon kwamen heb ik aangegeven dat gezien de vele problemen met deze box ik toch liever mij Cisco HD DVR wil blijven gebruiken. Vond de medewerker vreemd want sinds de laatste update waren alle problemen verholpen. Daar geloof ik dus niet zo veel van. Door alle problemen die hier voorbij komen en de update-snelheid van UPC kijk ik liever nog een jaartje de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
barrymossel schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:04:
[...]

En wat ga je daar ongeveer voor betalen en kun je dan meerdere zenders tegelijk opnemen (als ik vragen mag). Want precies wat jij nu opsomt is wat wij thuis nodig hebben :)
Per maand ga ik nu 47,50 betalen (of 47,95, bind me op die paar centen niet vast) in plaats van 54,50. Daarbij moet ik dan nog wel eenmalig 25 euro betalen voor het wisselen van de apparatuur, maar goed dat is er met een paar maandjes dus wel weer uit.

De box bevat twee tuners, dus je zou dan volgens mij iets kunnen kijken en dan iets anders op kunnen nemen. Of geen tv kijken en dan twee zenders tegelijkertijd opnemen.

Voor ons prima, al die apps gebruik ik niet, heb ik op mijn telefoon, tablet en tv al. Dus de Horizon was beetje overkill zo achteraf. En nog beter is dat de snelheid van het internet ook nog naar 120 gaat ipv 60. En dat voor minder geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

S1NN3D schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:36:
[...]

Ja ja... Heb enige tijd met dit topic mee zitten lezen om een beetje een gevoel te krijgen met Horizon. En ik realiseer me dat mensen eerder gaan posten dat iets niet goed werkt dan wanneer iets wel goed werkt. Deze week ben ik een vernieuwd jaarcontract aangegaan met UPC en toen we op het onderwerp Horizon kwamen heb ik aangegeven dat gezien de vele problemen met deze box ik toch liever mij Cisco HD DVR wil blijven gebruiken. Vond de medewerker vreemd want sinds de laatste update waren alle problemen verholpen. Daar geloof ik dus niet zo veel van. Door alle problemen die hier voorbij komen en de update-snelheid van UPC kijk ik liever nog een jaartje de kat uit de boom.
Een keuze die ik ook vorig jaar had moeten maken ;)

@Hil: Bij mij was de meting ook goed vanuit de Helpdesk. Maar toch bleef ik haperingen houden op bepaalde zenders. Monteur langsgeweest, bleek dat mijn coax wandcontactdoos in de woonkamer niet van het correcte type bleek te zijn. Kosten waren voor UPC gek genoeg.. :?
Mocht je dus haperingen houden aangaande je beeld en dus niet haperingen in het menu van je Horizonbox.. gewoon een monteur eisen en even langs laten komen.

@All: Ondertussen sinds een paar dagen een nieuw probleem wat de kop deed opsteken en dan voornamelijk even in de middag. Voor een korte tijd werkt mijn telefoon (rood telefoontje in display en geen kiestoon) en internetsignaal (zowel wifi als vast) niet, tv wel. Dit wordt uiteindelijk vanzelf weer opgelost of ik moet een harde reset geven. Iemand die dit ook heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 20-09-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
l3art schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:18:
Ik wil je niet bang maken maar ik ben dus nu een week terug naar de Cisco Box. Deze start en reageert veel en veel sneller dan de Horizon maar is zeker niet zaligmakend. Naast de hier al besproken HD zenders op 71 en verder, komt hij bij het overschakelen naar een ander zender steeds met het ondemand scherm. Deze moet dan eerst helemaal zijn geladen voor je terug kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Inderdaad, en bij mij zijn er in de afgelopen 3,5 jaar 3 van die Cisco krengen stuk gegaan. Eentje had na een paar weken bijn helemaal geen ontvangststerkte meer, ondanks dat het signaal uit de muur prima was. De volgende deed het een tijd goed maar startte op een gegeven moment gewoon niet meer op. De HDD die er in zat was wel lawaaierig, erg irritant. De derde had ook zo'n gierende HDD en binnen niet al te lange tijd was het onmogelijk om op te nemen, de HDD leek dus aan gort.

Daarbij had je inderdaad nog de HD kanalen op 71 en verder ipv 1 en de mindere beeldkwaliteit t.o.v de Horizon. Nee, ook dat ding vond ik niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee het is allemaal niet ideaal.
Maar de voornaamste reden voor mij om terug naar een gewone box te gaan waren de kosten. De horizon doet het bij mij op zich prima, ben één van de weinige in NL geloof ik die nauwelijks problemen met het ding heeft. Het is voor dus het kostenplaatje dat me heeft doen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
l3art schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:03:
[...]

Per maand ga ik nu 47,50 betalen (of 47,95, bind me op die paar centen niet vast) in plaats van 54,50. Daarbij moet ik dan nog wel eenmalig 25 euro betalen voor het wisselen van de apparatuur, maar goed dat is er met een paar maandjes dus wel weer uit.

De box bevat twee tuners, dus je zou dan volgens mij iets kunnen kijken en dan iets anders op kunnen nemen. Of geen tv kijken en dan twee zenders tegelijkertijd opnemen.

Voor ons prima, al die apps gebruik ik niet, heb ik op mijn telefoon, tablet en tv al. Dus de Horizon was beetje overkill zo achteraf. En nog beter is dat de snelheid van het internet ook nog naar 120 gaat ipv 60. En dat voor minder geld :)
Valt me alleszins mee. Alleen die 25 euro vind ik onacceptabel (zij leveren een product dat niet werkt en waarschijnlijk moet je ook voor 12 maanden bijtekenen). Ook heb ik liever meer tuners, echter weet ik niet of dat 10 euro per maand waard is (en nu werken de opnames vaak ook niet).

Gelukkig had ik 6 maanden 15 euro korting, dus kan ik nog even twijfelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik ben zelf ook weer Horizon af. Heb gekozen voor een CI+ module. Toch wat makkelijker vind ik.

UPC was wel zo coulant om de kosten voor de wissel op zich te nemen omdat ik het zo lang heb geprobeerd met de Horizon (was er vanaf het begin bij). Ding voldeed totaal niet. Na de update nog steeds langzaam en vaak vastlopen in Standby.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:26
Wat betaal je nu? En welke internetverbinding heb je dan?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 111246 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:53:
Ik begrijp iets niet van UPC.
Er zijn mensen net als ik (ook in dit topic) die de Horizon terug hebben gestuurd na ruim een jaar.
Vreemde is, dat het ze het werkelijk geen donder interesseert waarom je zo'n unit nou precies terug stuurt. Oh je wil wat anders? Prima, here you go... en verder... they don't care...
Zo verbeter je product toch nooit en kun je toch ook nooit een potentiele Horizon klant weer terug winnen?
Of denk ik nou heel raar?
Denk je dat ze bij alle duizenden boxen die ze terug krijgen naar de bekende weg gaan vragen? "Waarom wilt u hem terugsturen? Oh u vind 'm traag? Neeeeee eeeeeccchhhhttt??"

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij heb ik een update ontvangen. Ik zap nu al 5 minuten zonder hakkelen van menu/box! Onder softwareversie krijg ik "1b-263.05.4j_V 1.28_16777495" terug en bij laatst bijgewerkt "DO 08.08.13 / 00:32 MA 23.09.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28

SeatRider

Hips don't lie

Laatst bijgewerkt op 8/8 is anderhalve maand geleden. Mijn box kan er overigens ook wel eentje gebruiken. Ik zat vandaag een paar uur in de huiskamer, voor de verandering eens niet tv te kijken, en echt 2x per uur begon dat ding te blazen en zag ik de knightrider-lampjes in het display. Leuk dat ie af en toe reboot en checkt voor updates, maar moet dat 48x per dag?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 18:50
Afgelopen weken meerdere malen met de klantenservice aan de tel en op twitter gehangen. Bleef maar offline komen na een aantal uur. Werd eigenlijk steeds korter de tijd dat de box online was.

Dus ik ging even 1.0 denken en bedacht dat de elektrische signalen misschien los van elkaar moesten. Geen idee waarom verder.

We bouwen een toren en jawel. Online up en running.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BU4Kn8mCUAEKxl3.jpg:large

}:O

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat lijkt me haast toeval. Of denk je dat je BR-speler zoveel electrische straling afgeeft dat je Horizon ervan over de flos raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:13
Is het geen kwestie van warmlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 13:05

NvM

Hier gaat de Horizon ook de deur uit. Vrijwel geen problemen gehad met de mediabox, maar wij kijken zo weinig televisie en bellen niet via UPC dat het de €55 per maand niet rechtvaardigt. Wij stappen nu over naar alleen internet van UPC (50 Mb/ps) voor €32,50 per maand. Daar zit dus gewoon digitale televisie bij inclusief de publieke zenders in HD, zónder mediabox. Als we televisiekijken, kijken we voornamelijk 1, 2 of 3, dus dat is mooi meegenomen.

Voordelen:

- Goedkoper (€22,50 per maand minder)
- Geen mediabox meer, direct digitale televisie aangesloten op de televisie

Nadelen:

- Geen opnamemogelijkheden meer
- Niet meer televisie pauzeren
- Iets trager internet (van 60 Mb/ps naar 50 Mb/ps)

Ik ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen.
Pagina: 1 ... 37 ... 54 Laatste