Haha, wat een prutsers bij UPC ook weer;
Eergisteren heb ik UPC gebeld om eens te vragen hoe het nou zat met de huide power paketten. Volgens mijn contract (pre- nioeuwe pakketten) ben ik een Power user. Maar die heeft maar 60/6 Mbit. De nieuwe heeft 100/10 Mbit
Enfin, ik bellen en vragen hoe dat zit. Nouja lang verhaal kort; automagisch de nieuwe snelheid krijgen ging hem niet worden. Omdat ik tot 31/5 die horizon korting heb (met de extra HD zenders enz.) en ik dan 54 euro zou gaan betalen stelde de dame het volgende voor:
Laten we per 31/5 het contract overgaan (nieuw contract he) in de huidige Power User settings; 70 Horizon kanalen, 10 HD zenders, telefonie en 100/10 Mbit. nieuwe prijs zou dan 57 euro zijn. nou goed vooruit dan maar.
Wordt ik gisteren gebeld door een UPC medewerker; Uhm ja meneer, ik weet dat u aangegeven heeft per 1 Juni omgezet te willen worden maar de order is al zo ver gevorderd dat u vandaag of morgen al omgezet wordt. U krijgt dan wel doordat het onze fout is een creditering voor het abbo van deze maand zodat u nog wel de korting heeft
Nu is dat niet zo een ramp maar:
- Men heeft gisteren wel meteen de extra HD zenders eruit geknalt
- Men heeft nog NIET de nieuwe snelheid door laten voeren
Dus in het kort 2 problemen:
1. UPC houd zich niet aan afspraken en heeft volgens mij enorme moeite met dingen in de toekomst te plannen (dit is al het 3de geval waar ik bij hoor dat ze iets plannen voor de toekomst, het pakket er de volgende dag al is

)
2. Men kan wel heel snel zenders weghalen, maar je meer snelheid geven gaat in eens langer duren?
Wat een prut organisatie. Het is dat ik geen andere kant op kan (goedkoopste als je alles bij elkaar neemt met een redelijke snelheid) maar wow
Horizonbox was overigens na die refresh van het pakket wel een heul stuk sneller