Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chargeren is een kunst op zich. Maar door datzelfde , volgens jou, baggere koperdraadje levert Telfort bijvoorbeeld een 50Mpbs down, en 5 Mbps up. Interactieve TV-HD, en bellen.

Uiteraard zal de coax wat beter afgeschermd zijn....Maar overdrijven is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zij het niet dat bij Telfort (en alle andere ADSL aanbieders) deze snelheden bij lange na niet behaald worden als je net even wat verder van de centrale woont.
Was het niet dat ze tot 1km een garantie gaven voor de snelheid over ADSL?
Waarbij dat bij kabel toch een stuk beter is.

ADSL is wat dat betreft best een outdated techniek in mijn ogen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Rubman schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:03:
Zij het niet dat bij Telfort (en alle andere ADSL aanbieders) deze snelheden bij lange na niet behaald worden als je net even wat verder van de centrale woont.
Was het niet dat ze tot 1km een garantie gaven voor de snelheid over ADSL?
Waarbij dat bij kabel toch een stuk beter is.

ADSL is wat dat betreft best een outdated techniek in mijn ogen.
UPC/Ziggo cum suis leggen verder dan 1 kilometer van de wijkkast gewoon helemaal geen kabel aan dus die hebben daar uberhaubt geen last van. :P
Ga maar eens in het buitengebied wonen, wel telefoon geen kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Heppieboedah misschien hebben we andere verwachtingen, kan toch. Ik vind de beeldkwaliteit van "Interactieve HD TV" via de telefoonkabel niet om aan te zien, veel te zwaar gecomprimeerd. Leuk hoor, maar voor mij is dat geen HD. Ook de theoretische snelheden van 50 Mb/s klinken leuk maar worden in praktijk zelden gehaald. Vanwege... ik ga het niet meer zeggen. :) Anno 2013 verwacht ik in ieder geval iets beters dan dat.

Voorbeeld: ik woon midden in Amsterdam, in Oud Zuid. Ga ik naar de Telfort site dan krijg ik na het intypen van mijn adres de volgende opties:

Kies uw internet opties
De maximale bandbreedte op uw adres is 10 Mb/s
Kies uw internetsnelheidInternet
  • tot 8 Mb/sInternet
  • tot 30 Mb/s
Niks 50 Mb/s hier, het komt niet eens in de buurt. 10 Mbit... niet in een hutje op de hei maar in de grootste stad van het land. Joepie. Uit praktijkervaring van de verschillende ADSL aansluitingen die ik gehad heb weet ik dat het in praktijk inderdaad stopt bij ongeveer 12 Mb/s download, max, en over de upload wil ik het niet eens hebben. 6-8 jaar geleden vond ik dat leuk, anno nu is mij dat gewoon te traag. Wat ik Telfort moet nageven is dat ze tenminste realistisch zijn over de te behalen snelheden. ;)

Ik heb het er afgelopen herfst nog uitgebreid met KPN over gehad of hier iets aan te doen was, toen ik UPC weer eens zat was wegens falen op service gebied (afspraken en beloftes nakomen). Helaas, KPN kon er echt niks aan doen. 10 Mb/s, dat was het. Glasvezel dan? Dat kan nog niet op uw adres, neemt u daarvoor maar contact op met Reggefiber meneer. Zo gezegd, zo gedaan. Glasvezel in Amsterdam Zuid? Nee hoor meneer, dat komt er voorlopig niet. Riepen ze dat al jaren in Amsterdam? In 2008 iedere Amsterdammer aan de glasvezel? Ja weet u meneer, ze roepen maar wat. Het is allemaal veel te duur. Reken er voorlopig maar niet op. Binnen welke termijn dan wel wilt u weten? Tja reken er maar op dat het nog járen gaat duren. Er zijn nog geen concrete plannen voor Zuid en de hele planning is sowieso jaren vertraagd.

Dus anno 2013 kan ik nog steeds kiezen tussen UPC en... eh... ?

Wat ik UPC moet nageven is dat ze de beloofde 60 Mb/s down en 6 Mb/s up gewoon halen. Sterker nog: ik kan zelfs een 150 Mb/s abo nemen. Vergelijk dat eens met de geweldige 10 Mb/s optie van Telfort. Waar dat verschil vandaan komt moge duidelijk zijn. En daarbij komt nog dat wat tv betreft bij UPC de meeste HD kanalen ook behoorlijk tot zeer goed zijn, zeker via de Horizon box (Cisco was echt minder). Sorry, maar geen vergelijk met een Telfort of ander telefoonlijn abonnement.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 22-04-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Ik krijg vandaag ineens een relatief hoge maandrekening van UPC, blijkt de borg van het modem bij te zitten (45 EUR), terwijl ik de Horizon al sinds september heb en toen ook 49 EUR betaald heb voor het overzetten (ik dacht dat dat incl. borg was). Ook heb ik geen los modem meer, en mijn oude modem direct ingeleverd nadat ik daartoe de doos toegezonden kreeg maanden geleden.

Hebben meer mensen dit of is er met mijn account iets raars aan de hand?

[ Voor 18% gewijzigd door Myedvyed op 22-04-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Myedvyed schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:54:
Ik krijg vandaag ineens een relatief hoge maandrekening van UPC, blijkt de borg van het modem bij te zitten (45 EUR), terwijl ik de Horizon al sinds september heb en toen ook 49 EUR betaald heb voor het overzetten (ik dacht dat dat incl. borg was). Ook heb ik geen los modem meer, en mijn oude modem direct ingeleverd nadat ik daartoe de doos toegezonden kreeg maanden geleden.

Hebben meer mensen dit of is er met mijn account iets raars aan de hand?
Die 49 euro waren 'aansluitkosten' o.i.d. Beetje vreemd dat ze nu alsnog even borg incasseren. Bellen of via chelloo.com een checken. Of even zeuren via twitter wil ook nog weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:26:
Heppieboedah misschien hebben we andere verwachtingen, kan toch. Ik vind de beeldkwaliteit van "Interactieve HD TV" via de telefoonkabel niet om aan te zien, veel te zwaar gecomprimeerd. Leuk hoor, maar voor mij is dat geen HD. Ook de theoretische snelheden van 50 Mb/s klinken leuk maar worden in praktijk zelden gehaald. Vanwege... ik ga het niet meer zeggen. :) Anno 2013 verwacht ik in ieder geval iets beters dan dat.

[..]
Uiteraard ben ik het gewoon met je eens. Maar ik viel in principe over je statement dat het koper via de oude telefoonlijk inferieur zou zijn. Nogmaals koper=koper. Dat er andere technieken gebruikt worden bij coax, en dat dat stabieler en kwalitatief beter is, doet niets van het feit af, dat beide kernen gewoon koper bevatten..:)

En tot slot. Glasvezel bij mij in het centrum van Amsterdam zou ook welkom zijn. Heb eigenlijk belang bij een paralelle hoge upstream. Vindt het zelf wel raar dat UPC die laag houdt. Volgens mij kan met de docsis3 de down maximaal naar zo n 400Mbps, en de up naar zo n 100 Mbps.

En met bovenstaande geconstateerd te hebben, zijn we weer ontopic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

't is leuk dat UPC klanten nu een andere mediabox laat kiezen, maar voor zo ver ik begrijp, is dat dus gewoon de "oude" Cisco box. Deze was ook niet geheel vrij van problemen, zoals het opnemen van 2 zenders tegelijk gaat daar ook niet altijd even vlekkeloos mee. (dat was 1 van de redenen dat ik over ben gegaan zsm naar Horizon, omdat ik regelmatig 2 zenders tegelijk wat wil opnemen)

Ik vraag me ook af in hoeverre ik straks het royaal + HD abbo door mijn strot geduwd krijg, toen ik het afsloot waren dat losse extras, zowel HD als Royaal, maar die kreeg je gedurende eenhalf jaar gratis...
Ik wil nl heel die extra royaal zenders niet , alleen wel de HD zenders. (discovery HD, Animal Planet HD, enz)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

ManiacsHouse schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:02:
[...]

Die 49 euro waren 'aansluitkosten' o.i.d. Beetje vreemd dat ze nu alsnog even borg incasseren. Bellen of via chelloo.com een checken. Of even zeuren via twitter wil ook nog weleens helpen.
Terwijl ik in de wacht stond heb ik even de oorspronkelijke bestelling opgezocht uit september. Daar wordt inderdaad melding gemaakt van een borg van 45 EUR (+ die 49 EUR). Die was tot nu toe nog niet in rekening gebracht. Vreemd dat men dat nu pas doet, maar goed, het lijkt verder in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Outerspace schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:03:
Wie heeft Twonky nog geinstalleerd staat en kan zijn / haar films via de Horizon pauzeren en spoelen? Ik heb al een topic gevonden op chelloo (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45710.0), maar daar lukt het mij niet mee. Ik heb mijn oude versie vervangen door de nieuwste variant van Twonky, ook daar lukt het niet mee.

Doorgaan met Twonky of een ander programma gebruiken waardoor ik wel kan pauzeren?
Helaas geen positief nieuws, maar een "me too"-berichtje. Heb hetzelfde probleem icm Twonky 7.0.9 special op mijn CH3SNAS (werkt wel goed op ander UPnP spelers, dus ik ben meer geneigd Horizon de schuld te geven). Bij mij zit er geen router tussen, wel een powerplug (NAS staat in meterkast).

Ik ga die clients.db entry vanavond even proberen. Ik heb er nu nog niet naar gekeken, maar staan daar honderden devices al in, of alleen de entries van de UPNP devices die ik heb, en hoe komen die entries daar dan in? Tijdens de handshake?

[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 24-04-2013 11:11 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

SeatRider schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:53:
[...]

Helaas geen positief nieuws, maar een "me too"-berichtje. Heb hetzelfde probleem icm Twonky 7.0.9 special op mijn CH3SNAS (werkt wel goed op ander UPnP spelers, dus ik ben meer geneigd Horizon de schuld te geven). Bij mij zit er geen router tussen, wel een powerplug (NAS staat in meterkast).
:/ Helaas :P
Ik ga die clients.db entry vanavond even proberen. Ik heb er nu nog niet naar gekeken, maar staan daar honderden devices al in, of alleen de entries van de UPNP devices die ik heb, en hoe komen die entries daar dan in? Tijdens de handshake?
Geen idee. In die devicedb map staan tig documenten en daar staat de upc_horizon ook tussen.
Laat het maar weten of je bent opgeschoten :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Outerspace schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:19:
[...]

Geen idee. In die devicedb map staan tig documenten en daar staat de upc_horizon ook tussen.
Laat het maar weten of je bent opgeschoten :)
Bizar, vooral ook omdat de Horizon volgens mij nieuwer is dan Twonky 7.0.9 special.

Edit: Ja, ik kan dus bevestigen dat de <Quirk>FORCE_4TH_FIELD</Quirk> fix in mijjn geval werkt. Wel eerst Twonky herstarten, maar daarna deed ie het voorbeeldig.

Het intrigeert mij wel, hoe komen die config files tot stand, en wat kun je er allemaal nog meer mee? (lipsync issues oplossen bvb?)

[ Voor 30% gewijzigd door SeatRider op 24-04-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Pace als 2e aanbieder Horizon box?

http://www.broadbandtvnew...secures-horizon-contract/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Vandaag maar eens op de site gekeken, en tot mijn verbazing kan ik voor 2,50 per maand meer overstappen naar een ander abbo (Alles in 1 Power). Daarvoor ga ik van 60/6 naar 100/10, Film 1 er gratis bij, en van 40 naar 70 zenders. Niet slecht al zeg ik het zelf

Verder had de mevrouw aan de lijn het er over dat er binnenkort nieuwe afstandsbedieningen gaan komen. Deze worden verstuurd naar alle Horizon gebruikers. Verder had ze het ook over de grote update die veel problemen zou moeten oplossen, zou rond mei uitgerold moeten worden,

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wij zijn overgestapt op goedkoper abonnement. Behoud van snelheid 100MB upload van 5 naar 10, Opnemen had we nog niet. Kan handig zijn en gratis Film1.
Alleen ingeleverd op uitzending gemist van 10 naar 2 dagen en geen 110 zenders, maar 70. Dit is voor ons geen gemis. Scheelt weer 9 euro per maand.

Goed nieuws dat ze een update gaan uitrollen. Zitten nog wel aantal kinderziektes in die wel eens stront vervelend kunnen zijn. Veel van de problemen heb ik niet, aangezien ik nog de oude internet modem gebruik.

Afstandsbediening gebruik ik niet. Gebruik de Harmony One.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn Horizon abbo gaat per 29april in. Al 2 weken de spullen in huis.(ben nog geen upc klant)

En nu krijg ik ineens een factuur vanaf 11 april voor de kosten van radio/tv(analoog/digitaal). Schijnbaar loopt dat al sinds 11april. Terwijl ik toch echt duidelijk heb aangegeven dat ik vanaf 29april ervan gebruik ga maken...

Heb ze maar eens een mail om uitleg/correctie gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Damian schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:44:
Verder had de mevrouw aan de lijn het er over dat er binnenkort nieuwe afstandsbedieningen gaan komen. Deze worden verstuurd naar alle Horizon gebruikers. Verder had ze het ook over de grote update die veel problemen zou moeten oplossen, zou rond mei uitgerold moeten worden,
Dat was al bekend, maar ik dacht pas in juli? ZIe nieuws: UPC komt in juli met nieuwe remote en update voor Horizon TV
TripleQ schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:59:
Mijn Horizon abbo gaat per 29april in. Al 2 weken de spullen in huis.(ben nog geen upc klant)

En nu krijg ik ineens een factuur vanaf 11 april voor de kosten van radio/tv(analoog/digitaal). Schijnbaar loopt dat al sinds 11april. Terwijl ik toch echt duidelijk heb aangegeven dat ik vanaf 29april ervan gebruik ga maken...

Heb ze maar eens een mail om uitleg/correctie gevraagd...
Heb ik ooit eens over gebeld omdat ze iets vergelijkbaars deden bij mijn schoonvader. Doen ze volgens mij om te voorkomen dat je zonder komt te zitten. Eventuele dubbele kosten zou je terug kunnen vragen bij UPC als ik het goed heb, maar weet niet zeker of ik het allemaal goed onthouden heb.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Myedvyed schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:16:
[...]

Terwijl ik in de wacht stond heb ik even de oorspronkelijke bestelling opgezocht uit september. Daar wordt inderdaad melding gemaakt van een borg van 45 EUR (+ die 49 EUR). Die was tot nu toe nog niet in rekening gebracht. Vreemd dat men dat nu pas doet, maar goed, het lijkt verder in orde te zijn.
Hoi Myedvyed,

Het is inderdaad erg vreemd dat de wijzigingskosten nu pas worden doorgevoerd. Aangaande de borg is het in jou geval niet terecht zoals ik het lees. Als je al eens borg betaald hebt voor je internet/telefonie modem is het niet de bedoeling dat deze opnieuw in rekening wordt gebracht.

Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan kijk ik dit graag voor je na.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

TripleQ schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:59:

Ai! Dat is niet de bedoeling. Ik zoek graag voor je uit wat hiervan de reden is. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan neem ik spoedig contact met je op.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

VodafoneZiggo schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:06:
[...]

Hoi Myedvyed,

Het is inderdaad erg vreemd dat de wijzigingskosten nu pas worden doorgevoerd. Aangaande de borg is het in jou geval niet terecht zoals ik het lees. Als je al eens borg betaald hebt voor je internet/telefonie modem is het niet de bedoeling dat deze opnieuw in rekening wordt gebracht.

Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan kijk ik dit graag voor je na.

Alvast bedankt hiervoor.
Voor de geinteresseerden: Dit bleek inderdaad het geval te zijn, bedankt aan UPC voor de opvolging! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Is er al wat bekent over die Horizon Android app? iOS kan me gestolen worden.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:02
Goedemorgen,

het is leuk dat horizon als het werkt. Mijn vrouw wil graag programma's opnemen van de populaire zenders die standaard in het basis pakket zitten.
Nu heeft UPC de digitale zenders vrijgegegen, maw ze worden ongecodeerd uitgezonden.
Ik kan nu toch ook gewoon een DVB-C tuner (bijv. HUMAX) met DVr kopen om de programma's op te nemen? Dit zou toch moeten werken?
Op deze manier hoef ik geen horizon aan te schaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Superdaantje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:52:
Wij zijn overgestapt op goedkoper abonnement. Behoud van snelheid 100MB upload van 5 naar 10, Opnemen had we nog niet. Kan handig zijn en gratis Film1.
Alleen ingeleverd op uitzending gemist van 10 naar 2 dagen en geen 110 zenders, maar 70. Dit is voor ons geen gemis. Scheelt weer 9 euro per maand.

Goed nieuws dat ze een update gaan uitrollen. Zitten nog wel aantal kinderziektes in die wel eens stront vervelend kunnen zijn. Veel van de problemen heb ik niet, aangezien ik nog de oude internet modem gebruik.

Afstandsbediening gebruik ik niet. Gebruik de Harmony One.
Vind het een grof schandaal dat je alleen bij het maximale pakket 10 dagen uitzending gemist krijgt. Wij maken daar nogal eens gebruik van (vooral de kinderen) en als we nu een gelijkwaardig pakket willen mogen we meer lappen dan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

.

[ Voor 99% gewijzigd door Cap op 28-04-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand anders die ook vind dat de horizon een rare fluittoon maakt?
Ik ben er achter gekomen dat het ventilatortje aan de onderkant piept.
Als het stil is in huis dan hoor ik hem.
Knettergek wordt ik er van.
Ik loop er aan te denken of een klik aan en klik uit tussen te knallen of de fan te verwijderen of een stillere te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

De ventilator hoor ik wel als ik mijn oor bij het apparaat houd, maar het is meer een ruis dan een fluittoon. Ik vermoed dat je een maandagmorgenfannetje te pakken hebt... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Ik heb juist die Horizon weggedaan -al na 2 dagen- (terug naar cisco) omdat die ruisende ventilator mij helemaal gek maakte.... zit je lekker op de bank een boek te lezen hoor je constant heel zacht dat apparaat....zelfs in stand-by blijft de ventilator draaien.... kan me dan voorstellen dat een piepende helemaal gekmakend is.
Zou een andere box vragen die iig niet piept..... of ergens de komende week vragen om een andere type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Where are you?®

LaFleche schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:21:
Ik heb juist die Horizon weggedaan -al na 2 dagen- (terug naar cisco) omdat die ruisende ventilator mij helemaal gek maakte.... zit je lekker op de bank een boek te lezen hoor je constant heel zacht dat apparaat....zelfs in stand-by blijft de ventilator draaien.... kan me dan voorstellen dat een piepende helemaal gekmakend is.
Zou een andere box vragen die iig niet piept..... of ergens de komende week vragen om een andere type
Dan is er echt iets mis met de box zelf of met de airflow in je mediakast (als je die hebt). Ik heb zelf namelijk nog nooit de fan gedurende gebruik gehoord; enkel wanneer hij weer een trip moment heeft en gaat updaten; dan gaan de fans op maximaal. Maar dat is dus als hij op stand by gaat bijv.

Kortom; hij hoort niet te piepen en al helemaal niet te blazen tijdens gebruik tenzij dat ding echt te warm word.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:17
De keuze tussen horizon en een andere dvr is ( nog) niet geldig. Mijn abbo llopt af en gebeld voor een mooi verlengingsaanbod maar als ik zou verlengen moet ik de horizon nemen. Vreemd wat volgens de informatie hier zou je toch vanaf vandaag de keuze hebben ?
De horizon die komt hier niet meer in huis vind het echt een ding van niks in de tijd dat ik hem hier gehad heb.
Ik vertelde dus aan de verkoper dat ik niet zou verlengen met de horizon en dan maar een andere provider ging zoeken en hij kon niets voor mij doen.
Misschien is de webcre , waar ik goede ervaringen mee heb, wel in staat om mij een mooi aanbod te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Notna, ik weet niet of je het draaien van de fan daadwerkelijk gecontroleerd hebt en hoe dicht jij met je oor bij de box zit, maar de ventilator draait wel degelijk op zeer laag toerental als de box aan staat of in de hoge stand-by stand. In mijn geval moet ik om het te horen rustig in een geheel stille kamer zitten en mijn oor zich op minder dan een meter van de box bevinden, maar dan hoor ik het wel heel zachtjes.

Bij een update/herstart is de fan natuurlijk even keihard aan het blazen, maar over die herrie heeft LaFleche het voor zover ik begrijp niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb hem alleen als tuner met een apart modem (en ook wifi disabled) bij 'normaal' gebruik hoor ik geen fan. Alleen bij opstarten uit standby (laag) en 10 min. na het uitzetten wanneer hij een restart/update gaat doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Cap schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:58:
Notna, ik weet niet of je het draaien van de fan daadwerkelijk gecontroleerd hebt en hoe dicht jij met je oor bij de box zit, maar de ventilator draait wel degelijk op zeer laag toerental als de box aan staat of in de hoge stand-by stand. In mijn geval moet ik om het te horen rustig in een geheel stille kamer zitten en mijn oor zich op minder dan een meter van de box bevinden, maar dan hoor ik het wel heel zachtjes.

Bij een update/herstart is de fan natuurlijk even keihard aan het blazen, maar over die herrie heeft LaFleche het voor zover ik begrijp niet. :)
Uiteraard draait dat ding wel alleen kan ik het niet horen op een afstand van pak 'em beet 2m. Hij draait dan ook op een dermate laag toerental dat alleen als ik er boven op zit ik het hoor (en nee; ik ben niet doof ;) )

Vandaar de opmerking; als je het op 2 m afstand boven alles uit kan horen is er iets mis en dat hoort niet maar het is bij lange na niet normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Op 3 m hoor ik m, ook in standby. Gebruik de HB ook als modem en stroomverbruik staat op hoog (want op gemiddeld is het wel heel lang wachten voor hij opstart, als hij uberhaupt opstart).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Plus de bekende bugs wanneer je vanuit laag/normaal opstart, zoals geen zender gevonden en eerst moeten zappen, de eerste pakweg 2 minuten geen normale snelle zaprespons, etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

AllSeeyinEye schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:14:
Op 3 m hoor ik m, ook in standby. Gebruik de HB ook als modem en stroomverbruik staat op hoog (want op gemiddeld is het wel heel lang wachten voor hij opstart, als hij uberhaupt opstart).
Ah, dat kan nog een verschil zijn; bij mij staat hij op hoog maar is het enkel een DVR/ tuner ;) (thank fucking god)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Mijn HB is niet lang geleden vervangen. De nieuwe maakt meer herrie. Ook vrijwel altijd wanneer de HB uit staan. Verbruik staat op hoog.

Op ca 4m afstand in een stille kamer hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:17:
[...]

Ai! Dat is niet de bedoeling. Ik zoek graag voor je uit wat hiervan de reden is. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan neem ik spoedig contact met je op.

Alvast bedankt hiervoor.
Bovenstaande is mooi opgelost door de webcare, waarvoor dank.

Gisteren mijn Horizonbox voor het eerst aangesloten.
De eerste 10minuten geduld aub duurden ongeveer 45minuten. Maar daarna begon bij mij dan ook het introductiefilmpje hakelend te spelen. Na nog een tijd lang gewacht te hebben, eindelijk tv zenders. Maar allemaal erg veel storing erin. Het signaal was ook veels te zwak.

Vandaag de kabel vervangen, en tv kwaliteit is nu erg goed. Al zegt de diagnostische test:
Signaalsterkte matig
Signaalkwaliteit, uitmuntend
Wat is het verschil tussen die twee :9

Verder kan de aangesloten telefoon wel naar buiten bellen, maar als we het nummer zelf bellen vanaf onze mobieltjes, is het nummer niet in gebruik 8)7

Ook staat onder "mijn upc", bij mijn abbonementen nog steeds alleen:
Abonnement:
Digitale Kabel TV en Radio
Onderdeel van:
Alles-in-1 Extra Power pakket
Veranderd dit 'vanzelf' naar al mijn abbo's?
Eredivisie live, die we 3 maanden lang gratis moeten hebben werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Je kan een sterk signaal hebben die veel loss heeft of een zwak signaal die amper loss heeft. Ik geloof dat je beter het laatste kan hebben dan het eerste. Tenminste; bij mij is het signaal middel en kwaliteit hoog/maximaal en dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja dat denk ik dan ook.
We hebben met deze waarden prima tv ontvangst op alle zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007

Wvr

Het volgende staat in me DHCP log:

UPCGW_3B00
UPCGW_3B0D
UPCGW_3B0E
UPCGW_3B0F
UPCGW_3B10
UPCGW_3B11
UPCGW_3B12
UPCGW_3B13

wat moet dit precie s voor stellen?
ik heb me netwerk als bestaand in gedeeld.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Sinds maandag geen telefoon en internet meer. Foutcode 6010. Meerdere resets hebben niet geholpen. Vandaag komt de monteur langs, ben benieuwd.

Hoop niet dat ik straks al mijn opnames kwijt ben :(

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wvr schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:07:
Het volgende staat in me DHCP log:

UPCGW_3B00
UPCGW_3B0D
UPCGW_3B0E
UPCGW_3B0F
UPCGW_3B10
UPCGW_3B11
UPCGW_3B12
UPCGW_3B13

wat moet dit precie s voor stellen?
ik heb me netwerk als bestaand in gedeeld.

alvast bedankt.
UPC Gateway; De Horizonbox haalt voor het gemak iets van 26 IP addressen van je pool als je het hangt aan je bestaande netwerk. De reden ertoe is mij nog steeds onduidelijk. Daarom heb ik het ook maar uitgezet omdat het aan een bestaand netwerk hangen van je box dat ding nog trager en instabieler maakt imo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 17-09 21:54
Kan iemand vertellen welke stappen je PRECIES moet doorlopen om de Horizonbox VOLLEDIG van je netwerk te halen, zowel bedraad als wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

smeerbartje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:06:
Kan iemand vertellen welke stappen je PRECIES moet doorlopen om de Horizonbox VOLLEDIG van je netwerk te halen, zowel bedraad als wifi?
1. Haal de stekker uit het stopcontact.
2. ...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

smeerbartje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:06:
Zo moeilijk is bedraad niet; gewoon de UTP eruit trekken en klaar. WiFi heeft wat meer stappen nodig welke te debiel zijn om te herhalen. Komt er op neer dat ik ingelogged ben op de horizonbox en aldaar de opties uitgezet hebt (welke aardig standaard zijn; eerst je bestaande netwerk opheffen en dan pas je antennes uitzetten overigens). Ik zou het niet doen via de box zelf want dan ben je wel even zoet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:10:
[...]

Ik net dus gelijk kijken op de UPC site maar ik krijg het dus niet gevonden... opneem mogelijkheid zonder Horizon box. Misschien kijk ik scheel of ze hebben de site nog niet aangepast. Ik kijk van de week nog wel een keer.
* Griffin wilt kunnen opnemen maar wilt geen horizon
Vanaf de 29e moet dit dus mogelijk zijn, ik heb de site doorgespit en kan nergens vinden dat je geen horizon hoeft te selecteren en wat er dan dus allemaal kan. Denk dat ik binnenkort maar eens ga bellen, of bij een UPC winkel binnenlopen. Wil het zelfde houden als dat ik nu heb alleen + opnemen en HD pakket (snellere inet verbindin zou kunnen maar hoeft niet percee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

TripleQ schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:41:
Gisteren mijn Horizonbox voor het eerst aangesloten.
De eerste 10minuten geduld aub duurden ongeveer 45minuten. Maar daarna begon bij mij dan ook het introductiefilmpje hakelend te spelen. Na nog een tijd lang gewacht te hebben, eindelijk tv zenders. Maar allemaal erg veel storing erin. Het signaal was ook veels te zwak.

Vandaag de kabel vervangen, en tv kwaliteit is nu erg goed. Al zegt de diagnostische test:
Signaalsterkte matig
Signaalkwaliteit, uitmuntend
Wat is het verschil tussen die twee

Verder kan de aangesloten telefoon wel naar buiten bellen, maar als we het nummer zelf bellen vanaf onze mobieltjes, is het nummer niet in gebruik

Ook staat onder "mijn upc", bij mijn abbonementen nog steeds alleen:

Abonnement: Digitale Kabel TV en Radio
Onderdeel van: Alles-in-1 Extra Power pakket

Veranderd dit 'vanzelf' naar al mijn abbo's?
Hoi TripleQ,

De signaalsterkte hoeft geen probleem te zijn gezien de kwaliteit in orde is. Er zijn richtlijnen aan aangaande de sterkte van het binnenkomende signaal. Als de signalen wat zwakker doorkomen binnen deze richtlijnen kan deze status worden aangegeven.

Aangaande het pakket kan het enkele dagen duren voordat deze zichtbaar is in MijnUPC. Dit staat echter los van de telefoonverbinding die niet volledig werkzaam is. Als dit nog steeds het geval is kun je dat altijd via een persoonlijk bericht laten weten. Ik zoek dan graag mee naar een oplossing.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Griffin schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:48:
[...]
Vanaf de 29e moet dit dus mogelijk zijn, ik heb de site doorgespit en kan nergens vinden dat je geen horizon hoeft te selecteren en wat er dan dus allemaal kan. Denk dat ik binnenkort maar eens ga bellen, of bij een UPC winkel binnenlopen. Wil het zelfde houden als dat ik nu heb alleen + opnemen en HD pakket (snellere inet verbindin zou kunnen maar hoeft niet percee)
Ik heb mijn pakket geüpgraded via het Standaard Alles-in-1 pakket om van 30Mb naar 60Mb te kunnen. Hieraan kan je dan de extra optie Opnemen en Pauzeren selecteren. Bij dit pakket staat de HD mediabox als apparatuur, kies je een het Power of Extra Power als standaardpakket, dan zit de Horizon er ook standaard bij.

http://www.upc.nl/pakketten/alles-in-1-standaard/

[ Voor 5% gewijzigd door coazter op 01-05-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

coazter schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:54:
[...]

Ik heb mijn pakket geüpgraded via het Standaard Alles-in-1 pakket om van 30Mb naar 60Mb te kunnen. Hieraan kan je dan de extra optie Opnemen en Pauzeren selecteren. Bij dit pakket staat de HD mediabox als apparatuur, kies je een het Power of Extra Power als standaardpakket, dan zit de Horizon er ook standaard bij.

http://www.upc.nl/pakketten/alles-in-1-standaard/
Die had ik gemist. Had wel bij het pakket zonder telefonie gekeken (telefonie niet persee nodig).
Iig bedankt

edit:

Via de telefoon een bestelling geplaatst voor standaard met bellen en opnemen (zonder horizon) *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 02-05-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Vorige week zag ik dat het eerste deel van de top gear africa special op tv ging komen. Dus die ingesteld als enkele opname en wat anders gaan kijken. Toen ik er langs zapte realiseerde ik mij dat het enkel deel 1 was, dus een poging gedaan om de opname te veranderen in een serie opname. Dit lukte echter niet, als ik in het menu op de optie stond om alle afleveringen op te nemen gebeurde er niets nadat ik op 'ok' gedrukt had. De menu optie bleef gewoon door het beeld heen 'lopen' en er veranderde niets. Ik zag de aflevering van vandaag ook niet in de planner verschijnen. Aangezien ik ook geen zin had om een week verder te bladeren in het overzicht besloten om op een later moment de aflevering van vanavond in te stellen. Uiteraard vergeten en dat bedacht ik mij natuurlijk terwijl ik niet thuis was. Kom ik net thuis, is de box wel degelijk het gedeelte wat vanavond uitgezonden wordt aan het opnemen. Denk dus dat er een klein bugje zit op het moment dat je tijdens een opname in wil stellen dat het programma in serie opgenomen wordt. Blijkbaar doet de box het dan wel, hij laat het alleen niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:03
Sinds kort is er blijkbaar weer een u
Date geweest, er is nu een nieuwe optie: "films in mijn thuisnetwerk" toegevoegd.
Echter zijn ze zo slim geweest om upnp-apparaten niet vindbaar te maken; nu heb ik er dus niks aan.
Ook zijn met de box opgenomen programma's verdwenen.
Bedankt UPC, de horizon box is zojuist nog waardelozer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Vorig weekend de gok gewaagd en Horizon besteld... Mijn vrouw al voorbereid op een hortend en stotend apparaat die het vaker niet doet dan wel... Maar wel 100mb internet en Film1.

Afgelopen woensdag pakket ontvangen en geïnstalleerd. Ik moest kiezen voor bestaand netwerk, maar wilde dat niet. Je kan 3 apparaten vervangen door 1 apparaat, dus alles moet via de Horizon box. Binnen 5 minuten was het gepiept!

Het televisiebeeld, veel beter dan de Cisco... Internet, stabieler dan Cisco 3902 met Netgear router... Snelheid, geen 100mb maar wel sneller dan de 25mb die we hadden. En Film1... Tja, ook nog eens 12,50 goedkoper dan voorheen.

Ik ben echt compleet verrast door de Horizon box! Menu mag sneller, maar stoort me niet eens. Nieuwe afstandsbediening ben ik wel benieuwd naar, mis de back-knop en teletekst sneltoetsen wel, maar valt best mee te leven. Heb energie wel op hoog staan omdat ik de tijd wil zien als de box uit staat.

Kortom, eens een positieve eerste indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Meestal is de eerste indruk positief. De problemen ontdek je in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
drfruit schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:57:
Meestal is de eerste indruk positief. De problemen ontdek je in de praktijk.
Die praktijk is inmiddels al een paar dagen gaande... Nog steeds positief! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik ben het gedeeltelijk met je eens: de beeldkwaliteit is echt met afstand het meest positieve (en wellicht eigenlijk het enige echt positieve) aan die box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:27

MikeWazowski

Look into my eye

Ik ben tot nu toe erg tevreden over Horizon, maar sinds een paar dagen komt er door het Nederland3 HD-kanaal steeds een andere zender doorheen. Daardoor veel stotteren, artifacts en af en toe een deel ander beeld. Ik heb zelf niets veranderd aan de situatie. Box is up-to-date, locatie Almere.
Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik was de eerste paar dagen ook heel positief. Dat duurde zelfs wel een week of wat.

Inmiddels kijk ik bijna alleen nog zonder Horizon naar de digitale kanalen die vrijgegeven zijn. De kwaliteit van de drie Nederlandse HD-kanalen die je zonder box kunt bekijken is precies even goed. Beter zelfs, want zonder al die ellende die het kijken via de box irritant maakt en die je niet kunt uitschakelen, zoals de donkere balken die bij elke actie veel te lang in beeld blijven, trage menu's, onlogische commando's enzovoort. En direct te zien, zonder twee minuten wachten na het opstarten.
Alleen als er iets op de BBC is dat ik graag in HD-kwaliteit wil zien, gaat de box nog aan. Verder is het een groot en ingewikkeld uitgevallen modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

drfruit schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:22:
Ik was de eerste paar dagen ook heel positief. Dat duurde zelfs wel een week of wat.

Inmiddels kijk ik bijna alleen nog zonder Horizon naar de digitale kanalen die vrijgegeven zijn. De kwaliteit van de drie Nederlandse HD-kanalen die je zonder box kunt bekijken is precies even goed. Beter zelfs, want zonder al die ellende die het kijken via de box irritant maakt en die je niet kunt uitschakelen, zoals de donkere balken die bij elke actie veel te lang in beeld blijven, trage menu's, onlogische commando's enzovoort. En direct te zien, zonder twee minuten wachten na het opstarten.
Alleen als er iets op de BBC is dat ik graag in HD-kwaliteit wil zien, gaat de box nog aan. Verder is het een groot en ingewikkeld uitgevallen modem.
Hier idem. Ik heb Horizon ook eruit gegooid en ben voor twee tv's overgegaan naar het standaard digitale signaal zonder mediaboxen. Op een tv in de huiskamer nog wel een CI+ module genomen, op de slaapkamer tv welke voorheen een CI+ module had heb ik nu het 'gewone' signaal. Scheelt mij toch weer zeker 15 euro in de maand.

Wanneer je genoegen neemt met 60 of zelfs 30 mbit internet nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Medetweakers,

Misschien heeft een van jullie een verklaring voor het probleem dat zich bij mij voordoet met Digitale tv van UPC.

Ik maak gebruik van een insteekkaart (CI+) in mijn Philips Econova PFL6806H en heb recent een Philips Fidelio 2.1 home cinema set aangeschaft. Deze kan ik via 2x tulp (aan weerszijde) aan de receiver aansluiten, of via digitale coax. Helaas heeft mijn tv geen optische aansluiting waar de receiver wel over beschikt. Daardoor heb ik nu gebruik gemaakt van de verbinding via een digitale coax kabel.

Een tijd lang heeft dit prima gewerkt, maar sinds enkele dagen heb ik last van haperend geluid (continu hick-ups). Eerst dacht ik dat het kwam doordat het me vooral op viel bij live uitzendingen, maar zodra ik dan de receiver uit zet en het geluid via de speakers van de televisie laat gaan is er geen enkel probleem meer waarneembaar.

Kan het liggen aan het feit dat ik een tulp kabel gebruik die officieel bedoeld is voor video (gele tulp)? Lijkt me geen verschil te kunnen maken...of zijn jullie een andere mening toegedaan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Update: wanneer ik de televisie aan de receiver via headphone - 2x tulp aansluit, dan heb ik opnieuw nergens last van... het moet dus te maken hebben met de digitale coax.

Ook als ik wissel tussen verschillende audio weergave opties (auto/360 sound of stereo) maakt het geen verschil, de hapering blijft bij digitale coax en verdwijnt bij aansluiten via aux op de receiver of via de speakers van de televisie (dan is er uiteraard geen keuze voor de audio weergave).

[ Voor 17% gewijzigd door renskoenraadt op 05-05-2013 22:27 . Reden: Verder onderzoek gedaan met verschillende aansluitingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Ik lees er misschien overheen, maar wat heeft dit met horizon te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

DukeBox schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:44:
^ Ik lees er misschien overheen, maar wat heeft dit met horizon te maken ?
Weinig, buiten het feit dat dit ook over digitale tv van UPC gaat. Ik had Horizon hiervoor, maar ben terug gestapt en had dit topic nog als bookmark. Had in het andere forum ook dit bericht geplaatst, maar het leek me handig dit ook hier te posten... iets met het wedden opm eerdere paarden ;)

Maar een antwoord would be helpful!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kunt het beter hier vragen: UPC Digital TV - Deel 6.

[ Voor 107% gewijzigd door DukeBox op 05-05-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

dutchgio schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:55:
Sinds kort is er blijkbaar weer een u
Date geweest, er is nu een nieuwe optie: "films in mijn thuisnetwerk" toegevoegd.
Echter zijn ze zo slim geweest om upnp-apparaten niet vindbaar te maken; nu heb ik er dus niks aan.
Ook zijn met de box opgenomen programma's verdwenen.
Bedankt UPC, de horizon box is zojuist nog waardelozer geworden.
Apart, upnp werkt hier nog gewoon en de eerder opgenomen films zijn er ook nog...
Vanmiddag de update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

drfruit schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:22:

Tja, je kunt ook overal een 'probleem' van maken....
Het is geen ideaal apparaat. Maar met een beetje relativeringsvermogen en minder perfectionistisch streven is het een mooi apparaat. Gelukkig zijn de gebruikers altijd wél perfect en foutloos in datgene wat ze doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:41
Gisteren een vastloper gehad (komt gemiddeld maar een paar keer per maand voor gelukkig). Ik was een gepauzeerde uitzending aan het bekijken en heb toen de TV-gids geraadpleegd. Toen ik deze afsloot kon ik verder niets meer met de AB. Uitzending ging wel gewoon door. Ook reageerde de Horizon niet op de knoppen op de box. Mogelijk een bug? Deze week eens proberen of het reproduceerbaar is.
Na de uitzending met de knop achterop de box herstart waarna alles weer goed werkte.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Edgarz schreef op maandag 06 mei 2013 @ 01:06:
[...]

Tja, je kunt ook overal een 'probleem' van maken....
Het is geen ideaal apparaat. Maar met een beetje relativeringsvermogen en minder perfectionistisch streven is het een mooi apparaat. Gelukkig zijn de gebruikers altijd wél perfect en foutloos in datgene wat ze doen...
Absurd. Dus nu liggen de problemen die talloze gebruikers al via o.a. chelloo en de consumentenbond hebben gemeld, niet aan het apparaat en met name de brakke software, maar aan de gebrekkige gebruikers? En dat terwijl UPC zich uitgebreid heeft verontschuldigd en een grote update plus een nieuwe afstandsbediening met de ontbrekende knoppen heeft beloofd.

Nu alleen nog afwachten of de belofte ditmaal wordt waargemaakt. Met de Philips HD-box hebben we jaren gewacht op de "grote update" die alle kleine ergernissen zou oplossen, maar die is er nooit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
De nieuwe AB wordt inmiddels getest door UPC personeel.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Wellicht meteen een cusus er achteraan, waarin de basis checks bij problemen meegenomen worden zodat niet bij elk probleem meteen een monteur op pad gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Edgarz schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:18:
[...]

Apart, upnp werkt hier nog gewoon en de eerder opgenomen films zijn er ook nog...
Vanmiddag de update gekregen.
De mediabox zendt zelf ook geen mediaserver functionaliteit meer uit, is dit bij de instellingen van de mediabox in- en uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 17-09 13:57
Heb een aantal voetbalwedstrijden opgenomen de afgelopen weken op Sport1. En nu gaat die telkens bijna alle voetbalwedstrijden opnemen.

Heb niet aangeklikt dat die andere wedstrijden ook moet opnemen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Dan heb je waarschijnlijk toch ergens serie-opname gekozen. In de TV Gids kun je dat bekijken en eventueel ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 17:23

Sebazzz

3dp

dutchgio schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:32:
[...]

De mediabox zendt zelf ook geen mediaserver functionaliteit meer uit, is dit bij de instellingen van de mediabox in- en uit te schakelen?
Maakt het uit? Je had er toch niet aan, je kon er niets mee, AFAIK. ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Sebazzz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:31:
[...]

Maakt het uit? Je had er toch niet aan, je kon er niets mee, AFAIK. ;)
Wat was de bedoeling dan? Dat je je opnamen elders in je netwerk als uPnP stream kon oppikken? Dat zou wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ja, dat lijkt mij dan wel weer erg handig! Maar zoiets zal er vast nog wel komen... een Horizon mini ( welke verbind met de kabel en informatie als opnames van het hoofd apparaat haalt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Joy, er is weer eens storing bij UPC. Alles werkt behalve de commerciele zenders. "Ja het is een grote lokale storing maar niet landelijk"

Wut?

Vandaag ook maar meteen voor 1.50 per maand extra per 1 Juni 100/10 interwebs ipv 60/6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik heb in Apeldoorn nergens last van, welke regio zit je?

GtaDomii in "UPC Internet vragen & problemen topic deel II"
GtaDomii schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:45:
Voorproefje op de nieuwe afstandsbediening die voor de Horizonbox gaat komen, moge duidelijk zijn dat het om de voor en achterkant gaat :)

[img=600,450]knip[/img]

[img=600,450]knip[/img]

[ Voor 98% gewijzigd door Rupie op 09-05-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
SeatRider schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Wat was de bedoeling dan? Dat je je opnamen elders in je netwerk als uPnP stream kon oppikken? Dat zou wel handig zijn :)
Als je een NAS hebt met +100 films en series is het best handig om dat via de Horizon mediabox af te kunnen spelen op mn TV. Na een reset werkte het blijkbaar weer.
Ik citeer: "elk nadeel heb se voordeel", zo ook de mediabox.
Of het streamen van opnamen via dlna/upnp mogelijk word weet ik niet, maar volgens mij heeft dit ook te maken met bepaalde rechten, die ook van toepassing zijn op het streamen van tv signaal op mobiele alperaten via wifi, maar dan op een ander netwerk dan je eigen netwerk waar je horizon zich bevindt.

Van de UPC site:
" Een verbinding opzetten met Horizon kan op veel verschillende manieren:
1. Vanaf Horizon streamt u draadloos via een 2.4 GHz wifi-signaal naar apparaten binnen uw eigen thuisnetwerk: computers, Macs, game consoles en mobiele apparaten zoals uw iPhone of iPad.
2. Verplaats het televisie kijken naar uw computer door middel van een ethernetkabel of via het draadloos netwerk.
3. Binnenkort kunt u ook live televisie, opnames en UPC On Demand streamen via een 5.0 GHz televisiesignaal naar andere televisies in uw huis. Dit doet u door gebruik te maken van optionele aanvullende boxen.
In de toekomst zal Horizon bovendien meerdere HD-streams gaan ondersteunen en wordt het mogelijk om zelfs over de gehele wereld tv te kijken door middel van een draadloze internet verbinding."

Lijkt me niet dat je daarvoor een pc de wereld over hoeft mee te slepen, en het dus via de app op mobiele apperaten beschikbaar word.
Via een eigen VPN in je thuisnetwerk, wat ik ga opzetten, kun je al wel op elk wifi netwerk tv kijken via de VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ha, Purmerend.

Maar mijn buurman en schoonvader wonen om de hoek/naast mij en die ontvingen alles prima. Dus ik had alweer het vermoeden dat er een refresh verstuurt moest worden.

En ja hoor, na 11 minuten in de wachtrij om 19.00 uur ( :X ) wilde meneer een monteur langsturen (!!!!) en wilde volhouden dat het een storing was. Toen ik vroeg of de storing dermate lokaal was dat mijn buurman/schoonvader er geen last van hadden en ik wel en of hij niet gewoon een refresh kon sturen ging alles weer werken na 3 minuten :X (nadat hij het signaal verstuurd had that is)

Waarom moet IK denken voor de HD ipv andersom? Nouja, iig doet alles het weer.

Anyhoe, in ander nieuws:

nieuws: UPC stelt Horizon TV-app voor Android uit tot het najaar

Niet dat je er veel aan hebt om mee te beginnen (:+ ) maar toch wel weer zonde :( /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Waarom moet IK denken voor de HD ipv andersom? Nouja, iig doet alles het weer.

Ja, dat vraag ik mij dus ook al af...
Als de helpdesk beter onderlegd wordt, iets meer kennis in huis heeft, scheelt dit UPC een berg met centen om monteurs rond te laten rijden... sommige zaken kunnen telefonisch gemakkelijk opgelost worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Erg benieuwd, als ik het zo zie dan frons ik mijn wenlbrouwen en vraag ik mij af of dit echt een verbetering is.
Ik kan de knopjes niet helemaal goed zien.... maar een Info knop erop zou al prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

GrandPuba schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:42:
[...]

Erg benieuwd, als ik het zo zie dan frons ik mijn wenlbrouwen en vraag ik mij af of dit echt een verbetering is.
Ik kan de knopjes niet helemaal goed zien.... maar een Info knop erop zou al prettig zijn.
Die zie ik er iig wel opzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13
SeatRider schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:48:
[...]

Die zie ik er iig wel opzitten :)
Een 'back' knop (om naar het vorige kanaal te gaan) mis ik ontzettend. Ik hoop in ieder geval dat die er op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Tussen en onder de [Volume]-knop en de [Channel]-knop zitten:

[Volume] [Info] [Channel]
[Mute] [Help] [Text]
[On Demand] [TV Gids] [DVR]

[Back] zit in het grijze gedeelte onder de [OK]-knop en de pijltjestoetsen.

[ Voor 21% gewijzigd door CreativeS op 08-05-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbertC schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:52:
[...]

Een 'back' knop (om naar het vorige kanaal te gaan) mis ik ontzettend. Ik hoop in ieder geval dat die er op zit :)
Die zit erop. Die knop in het midden met TV erop en dat pijltje eromheen zorgt ervoor dat je vanuit elk willekeurig menu direct naar TV kijken gaat. Als je al in TV kijken zit dan gaat hij terug naar het vorige kanaal.

Zie ook:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=47771.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13
Mooi :) Vooral switchen tussen zenders met hogere nummers (bijv. tussen 210 & 220 is een ramp) is nu lastig en dat lost deze knop op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet alleen niet dat de nummerknoppen aan de andere kant zitten. Je zult dus eerst in 'portrait' aan de toetsenbord kan het kanaalnummer moeten kiezen. Dan de a/b omdraaien en een slag draaien om die switch knop te gebruiken.

Hoe onhandig dit in de praktijk zal zijn moet natuurlijk nog blijken maar ik denk dat het grootste gemis aan deze a/b de nummertoetsen aan de 'normale' kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

mdejong, heb je de foto's eigenlijk wel bekeken? op de voorkant (dus niet de qwerty-kant) zitten ook gewoon cijfertoetsen.

Grotere en duidelijkere foto's hier: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48903.0

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 duidelijk niet goed bekeken dus.

Ik heb in februari bij een overleg van chelloo.com gebruikers met UPC de nieuwe a/b in mijn handen gehad (we mochten toen geen foto's maken). Toen zaten er (voor zover ik me kan herinneren, ga nu zelfs daaraan twijfelen) geen cijfertoetsen op die kant en was dat mijn belangrijkste kritiekpunt. Blijkbaar is daar wat aan gedaan en zat ik nu te slapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Ik heb nu glasvezel van KPN en was een beetje aan t twijfelen of ik over moet stappen naar horizon, maar als ik de bovenstaande reacties lees, denk ik toch maar bij KPN te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Dit is misschien niet het moment om over te stappen. Over enige tijd, als de nieuwe AB er is en hopelijk de ergste problemen en de traagheid en het gebrek aan logica in de menustructuur zijn verholpen, zou ik nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg mijn netwerk niet aan de praat. Verder werkt dat hele Horizon natuurlijk voor geen meter. Wat een ontzettend wanproduct. Nou maar hopen dat ik het kan inwisselen voor een CI+ module en ik mijn oude vertrouwde router niet hoef in te leveren want dat zou een oplossing zijn :*).

Verder nooit problemen met de diensten zelf van UPC maar dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Haha, wat een prutsers bij UPC ook weer;

Eergisteren heb ik UPC gebeld om eens te vragen hoe het nou zat met de huide power paketten. Volgens mijn contract (pre- nioeuwe pakketten) ben ik een Power user. Maar die heeft maar 60/6 Mbit. De nieuwe heeft 100/10 Mbit

Enfin, ik bellen en vragen hoe dat zit. Nouja lang verhaal kort; automagisch de nieuwe snelheid krijgen ging hem niet worden. Omdat ik tot 31/5 die horizon korting heb (met de extra HD zenders enz.) en ik dan 54 euro zou gaan betalen stelde de dame het volgende voor:

Laten we per 31/5 het contract overgaan (nieuw contract he) in de huidige Power User settings; 70 Horizon kanalen, 10 HD zenders, telefonie en 100/10 Mbit. nieuwe prijs zou dan 57 euro zijn. nou goed vooruit dan maar.

Wordt ik gisteren gebeld door een UPC medewerker; Uhm ja meneer, ik weet dat u aangegeven heeft per 1 Juni omgezet te willen worden maar de order is al zo ver gevorderd dat u vandaag of morgen al omgezet wordt. U krijgt dan wel doordat het onze fout is een creditering voor het abbo van deze maand zodat u nog wel de korting heeft

Nu is dat niet zo een ramp maar:

- Men heeft gisteren wel meteen de extra HD zenders eruit geknalt
- Men heeft nog NIET de nieuwe snelheid door laten voeren

Dus in het kort 2 problemen:

1. UPC houd zich niet aan afspraken en heeft volgens mij enorme moeite met dingen in de toekomst te plannen (dit is al het 3de geval waar ik bij hoor dat ze iets plannen voor de toekomst, het pakket er de volgende dag al is :') )
2. Men kan wel heel snel zenders weghalen, maar je meer snelheid geven gaat in eens langer duren?

Wat een prut organisatie. Het is dat ik geen andere kant op kan (goedkoopste als je alles bij elkaar neemt met een redelijke snelheid) maar wow :F

Horizonbox was overigens na die refresh van het pakket wel een heul stuk sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007

Wvr

schemert schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:28:
Ik heb nu glasvezel van KPN en was een beetje aan t twijfelen of ik over moet stappen naar horizon, maar als ik de bovenstaande reacties lees, denk ik toch maar bij KPN te blijven.
ik zou wachten tot de update binnen is voor de trage box.kijk of het dan wel wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Notna schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 08:51:
Haha, wat een prutsers bij UPC ook weer;

Eergisteren heb ik UPC gebeld om eens te vragen hoe het nou zat met de huide power paketten. Volgens mijn contract (pre- nioeuwe pakketten) ben ik een Power user. Maar die heeft maar 60/6 Mbit. De nieuwe heeft 100/10 Mbit

Enfin, ik bellen en vragen hoe dat zit. Nouja lang verhaal kort; automagisch de nieuwe snelheid krijgen ging hem niet worden. Omdat ik tot 31/5 die horizon korting heb (met de extra HD zenders enz.) en ik dan 54 euro zou gaan betalen stelde de dame het volgende voor:

Laten we per 31/5 het contract overgaan (nieuw contract he) in de huidige Power User settings; 70 Horizon kanalen, 10 HD zenders, telefonie en 100/10 Mbit. nieuwe prijs zou dan 57 euro zijn. nou goed vooruit dan maar.

Wordt ik gisteren gebeld door een UPC medewerker; Uhm ja meneer, ik weet dat u aangegeven heeft per 1 Juni omgezet te willen worden maar de order is al zo ver gevorderd dat u vandaag of morgen al omgezet wordt. U krijgt dan wel doordat het onze fout is een creditering voor het abbo van deze maand zodat u nog wel de korting heeft

Nu is dat niet zo een ramp maar:

- Men heeft gisteren wel meteen de extra HD zenders eruit geknalt
- Men heeft nog NIET de nieuwe snelheid door laten voeren

Dus in het kort 2 problemen:

1. UPC houd zich niet aan afspraken en heeft volgens mij enorme moeite met dingen in de toekomst te plannen (dit is al het 3de geval waar ik bij hoor dat ze iets plannen voor de toekomst, het pakket er de volgende dag al is :') )
2. Men kan wel heel snel zenders weghalen, maar je meer snelheid geven gaat in eens langer duren?

Wat een prut organisatie. Het is dat ik geen andere kant op kan (goedkoopste als je alles bij elkaar neemt met een redelijke snelheid) maar wow :F

Horizonbox was overigens na die refresh van het pakket wel een heul stuk sneller :+
Ik begin nu te twijfelen of het "perongeluk" gebeurt. Als je een paar reacties terug leest is hetzelfde bij mij gebeurt. Ook pakket weg, en ook een creditatie. Het kan ook zijn dat de medewerker gewoon een sale wou 8) (als ex-upc medewerker weet ik wel een beetje van het reilen en zeilen bij UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Moet die refresh altijd van de kant van UPC of kan je deze ook zelf initiëren?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Damian schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:08:
Moet die refresh altijd van de kant van UPC of kan je deze ook zelf initiëren?
Nope, moet van UPC afkomen (helaas en AFAIK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het nu gesteld met horizon?

zijn de grote problemen al weg?

ik denk er ook aan om het te nemen.

ik heb een hdmi tv full hd.
ik heb een linksys e4200 router die ik wil blijven gebruiken.
telefonie wil ik ook blijven gebruiken.

ik zat te denken aan het duurste pakket.

alles in 1 extra power.

is dit makkelijk aan te sluiten en probleemloos te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Als het goed is komt er over een paar maanden een grote update. wellicht verstandig om dat even af te wachten. Ik gebruik de Horizon box voor TV, internet en telefonie en de meeste zaken werken naar behoren bij mij. Zoals in dit topic te lezen valt, zijn er nog wel genoeg zaken die verbeterd kunnen/moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:37:
Hoe is het nu gesteld met horizon?

zijn de grote problemen al weg?
Nee. Wat dacht je van een CI+ module? Heb ik nu ook en werkt feilloos. Wel moeten liegen over mijn TV model aangezien ze die nog niet gecertificeerd hebben :z.
Pagina: 1 ... 28 ... 54 Laatste