Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:19:
[...]

Nee. Wat dacht je van een CI+ module? Heb ik nu ook en werkt feilloos. Wel moeten liegen over mijn TV model aangezien ze die nog niet gecertificeerd hebben :z.
ik kan horizon juist zo goed gebruiken omdat het 1 unit is.

nu heb ik een draadloze modem en een hddecoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:56

Wvr

euhhh waarom eerst de update van de Horizon en daarna pas de AB op sturen, is het niet beter om eerst de AB op te sturen en daarna de de update te laten voeren>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Zojuist mijn abonnement van een upgrade laten voorzien. Van 30MB naar 100MB incl. de hele looptijd van het abonnement gratis Film1. Dit gaat me welgeteld... € 5,- per maand meer kosten.

Ik ben tot op heden nog behoorlijk tevreden over Horizon. Toen ik de verkoper aan de lijn had om deze upgrade te laten doorvoeren vroeg ik naar de AB. Hij zei: "Hier mag ik nog niets over zeggen, maar ik zit zelf thuis in de testfase en het is een prachtig ding en grotere verbetering". Toen ik zei dat deze AB's al in Ierland gebruikt werden en ik hem op diverse foto's al heb gezien gaf hij toe dat de eerder gepubliceerde foto's hier juist zijn. Hij was een stukje zwaarder dan de AB van nu zei de verkoper en het Qwerty toetsenbord onderop zou zeer snel en goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik kwam weer wat geks tegen net. Mijn vriendin had een aantal opnames ingesteld tussen 8 en 12 mei. Nu waren wij toen niet thuis en ik had toen we weg gingen, zonder ergens bij na te denken, de stekker uit de horizon getrokken. Als je dan later de stroom er weer op zet dan blijven de opnames die gepland stonden in het verleden er in staan lijkt het wel. Ik heb vandaag een hele rits geplande opnames van de 8e t/m de 12e verwijdert.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:32
Brakelseboer schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:42:
Zojuist mijn abonnement van een upgrade laten voorzien. Van 30MB naar 100MB incl. de hele looptijd van het abonnement gratis Film1. Dit gaat me welgeteld... € 5,- per maand meer kosten.

Ik ben tot op heden nog behoorlijk tevreden over Horizon. Toen ik de verkoper aan de lijn had om deze upgrade te laten doorvoeren vroeg ik naar de AB. Hij zei: "Hier mag ik nog niets over zeggen, maar ik zit zelf thuis in de testfase en het is een prachtig ding en grotere verbetering". Toen ik zei dat deze AB's al in Ierland gebruikt werden en ik hem op diverse foto's al heb gezien gaf hij toe dat de eerder gepubliceerde foto's hier juist zijn. Hij was een stukje zwaarder dan de AB van nu zei de verkoper en het Qwerty toetsenbord onderop zou zeer snel en goed werken.
De afstandsbedieningen worden geleverd bij nieuwe bestellingen blijkbaar zie:
http://nl.hardware.info/n...software-voor-horizon-box
Gisteren mijn abonnement verlengd met een mooie deal (upgrade van 25 -> 100MB, van SCART -> Horizon box en kinderpakket) voor maar 7,50 extra >:)

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo langzaamaan begint de box steeds beter te werken. Ik gebruik de box voor tv en de netwerkmogelijkheden. Internet en netwerk werkt eigenlijk altijd. Voor de tv maak ik veel gebruik van de pauze functie, op een vastloper af en toe na ben ik tevreden over.

Het mediaplayer gedeelte is ook verbeterd. Een paar maanden terug speelde maar weinig bestanden af van mijn netwerk. Sinds een week of wat lijkt alles goed af te spelen (niet uitgebreid getest) en zelfs de ondertiteling (srt met zelfde bestandsnaam) pakt hij nu. Al valt die af en toe nog weg, hopelijk verbetert dit snel.

Ben zeer benieuwd naar de updates en de nieuwe afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Net de volgende folder in de brievenbus:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/TsHa1xZ.jpeg

[ Voor 14% gewijzigd door renzo4000 op 17-05-2013 10:46 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dat is lekker zeg, toch wel als normale abonnee en niet als tester neem ik aan. (kon hij trouwens door de brievenbus?)
En we willen dan wel ervaringen hebben natuurlijk straks.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Rubman schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:01:
Dat is lekker zeg, toch wel als normale abonnee en niet als tester neem ik aan. (kon hij trouwens door de brievenbus?)
Hoho, het gaat enkel om een foldertje (ik heb hem ook) en niet de afstandsbediening zelf.

Verder staat er geen nieuw nieuws in, gewoon dat er een software update komt en een nieuwe afstandsbediening.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Rubman schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:01:
Hahaha lol, nee alleen het foldertje helaas ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

https://vimeo.com/66427065

Ik vind Horizon zo'n mooi product dat het binnenkort (ook op video) uit het raam gegooid wordt. Ik klaag niet snel, maar met zo'n pingelende verbinding raakt je geduld snel op.

Tip aan niet Horizon leden....neem geen Horizon!!

[ Voor 6% gewijzigd door Yzord op 17-05-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Damian schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:44:
Vandaag maar eens op de site gekeken, en tot mijn verbazing kan ik voor 2,50 per maand meer overstappen naar een ander abbo (Alles in 1 Power). Daarvoor ga ik van 60/6 naar 100/10, Film 1 er gratis bij, en van 40 naar 70 zenders. Niet slecht al zeg ik het zelf

Verder had de mevrouw aan de lijn het er over dat er binnenkort nieuwe afstandsbedieningen gaan komen. Deze worden verstuurd naar alle Horizon gebruikers. Verder had ze het ook over de grote update die veel problemen zou moeten oplossen, zou rond mei uitgerold moeten worden,
Hey... bedankt voor de tip!
Vanavond weer eens in dit topic gekeken en jouw post stond toevallig bovenaan.
Ik heb gelijk even gekeken hoe dat bij mij zat en inderdaad kost mijn huidige abonnement EUR 67,45. Voorheen EUR 42 (met korting van 15.45), maar de korting is toevallig net deze maand is afgelopen.

M.a.w. voor EUR 2,05 extra per maand ( 69,50) kan ik een extra power abonnement nemen met Film1 erbij en een snelheid van 150/10 i.p.v. 60/6. Ik ga het gelijk aanvragen! :)

PS: ik las iemand die juist ging kiezen voor lagere abonnementskosten met "ongeveer" eenzelfde pakket. Er werd genoemd dat het enige nadeel was dat uitzending gemist dan van 10 naar 2 bufferdagen terug zou gaan. Maar als ik die pakketten zo vergelijk, dan zie ik ook dat je flink wat zenders gaat inleveren...

Edit: ik zie zojuist dat je die extra zenders ook kan toevoegen voor EUR 10 per maand. Dus dat betekent dat ik voor EUR 0,05 extra per maand (EUR 67.50) Film1 erbij kan krijgen met 100/10 internet... Echter met slechts 2 dagen uitzending gemist. Dus voor EUR 2 per maand extra kan ik 8 dagen extra uitzending gemist krijgen en 50 Mb extra downloadsnelheid. Even nog verder puzzelen ;)

Edit2: nu ik beter lees, dan is het pakket ook qua uitzending gemist hetzelfde (mits HD extra pakket toegevoegd). De EUR 2 per maand extra is daarom alleen voor de extra downloadsnelheid 150 vs 100. Keuze is nu gemaakt: het wordt 5 cent per maand extra voor Film1 en internet 100/10 (eerst 60/6). Ik ben helemaal happy! Thx Damian _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door The_Sukkel op 19-05-2013 23:46 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29

Smarron

The bend

The_Sukkel schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:10:
[...]

Hey... bedankt voor de tip!
Vanavond weer eens in dit topic gekeken en jouw post stond toevallig bovenaan.
Ik heb gelijk even gekeken hoe dat bij mij zat en inderdaad kost mijn huidige abonnement EUR 67,45. Voorheen EUR 42 (met korting van 15.45), maar de korting is toevallig net deze maand is afgelopen.

M.a.w. voor EUR 2,05 extra per maand ( 69,50) kan ik een extra power abonnement nemen met Film1 erbij en een snelheid van 150/10 i.p.v. 60/6. Ik ga het gelijk aanvragen! :)

PS: ik las iemand die juist ging kiezen voor lagere abonnementskosten met "ongeveer" eenzelfde pakket. Er werd genoemd dat het enige nadeel was dat uitzending gemist dan van 10 naar 2 bufferdagen terug zou gaan. Maar als ik die pakketten zo vergelijk, dan zie ik ook dat je flink wat zenders gaat inleveren...

Edit: ik zie zojuist dat je die extra zenders ook kan toevoegen voor EUR 10 per maand. Dus dat betekent dat ik voor EUR 0,05 extra per maand (EUR 67.50) Film1 erbij kan krijgen met 100/10 internet... Echter met slechts 2 dagen uitzending gemist. Dus voor EUR 2 per maand extra kan ik 8 dagen extra uitzending gemist krijgen en 50 Mb extra downloadsnelheid. Even nog verder puzzelen ;)

Edit2: nu ik beter lees, dan is het pakket ook qua uitzending gemist hetzelfde (mits HD extra pakket toegevoegd). De EUR 2 per maand extra is daarom alleen voor de extra downloadsnelheid 150 vs 100. Keuze is nu gemaakt: het wordt 5 cent per maand extra voor Film1 en internet 100/10 (eerst 60/6). Ik ben helemaal happy! Thx Damian _/-\o_
Na het lezen van jouw post ook direct even een telefoontje gepleegd. Voor 2 euro p/m meer heb ik gekozen voor het 150/10 abonnement. Ik had het 60/6 abonnement en mijn actieperiode was zojuist afgelopen. Thanks!

Belangrijkste voor mij is de 150mbit, belangrijkste voor mijn vriendin is on demand en Film1 en een goed werkende Horizon box, maar dat komt wel goed over een maandje hoop ik.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Vraag heb ik al gesteld in het onkyo topic maar wellicht hier beter op zijn plek. ik heb een onkyo 616 icm oa de de horizon mediabox. Er zit een vervelende eigenschap in deze combi en dat is wanneer je zapt het geluid telkens geïnitialiseerd wordt met het "klikken" van het relais als gevolg. Dit is imho best storend, hebben jullie daar ook last van?

Hij doet dit de ene keer wel en de andere keer niet. Ik heb idee dat dit eerder niet het geval was maar enige tijd terug is er zowel een firmware update geweest van de mediabox en de receiver dus weet ik niet wie de boosdoener is(ik vermoed de mediabox).

Ik heb in het horizon menu de dd stream(ac3) als standaard staan ipv PCM (ik wil tenslotte van 5.1 kunnen genieten indien dit wordt uitgezonden). Dat ie schakelt(klikt) tussen dd en non dd zenders snap ik, maar dat doet ie ook tussen de dd zenders(zoals alle Nederlandse HD zenders) overigens niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:37
op 31 mei loopt ook mijn horizon abbo af, maar wat gebeurd er met het abonnement? het lijkt mij dat het dan vergelijkbaar met een powerabbo wordt?

Edit: ow, dat wordt Horizon starter. Dan kan je inderdaad voor 2,50 beter 100/10 en Film 1 meepakken

[ Voor 26% gewijzigd door donald_dick op 20-05-2013 20:25 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

donald_dick schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:22:
op 31 mei loopt ook mijn horizon abbo af, maar wat gebeurd er met het abonnement? het lijkt mij dat het dan vergelijkbaar met een powerabbo wordt?

Edit: ow, dat wordt Horizon starter. Dan kan je inderdaad voor 2,50 beter 100/10 en Film 1 meepakken
Mja dat heb ik dus ook gedaan :) Beetje zonde het niet te doen ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:28
Yzord schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:50:
[video]

https://vimeo.com/66427065

Ik vind Horizon zo'n mooi product dat het binnenkort (ook op video) uit het raam gegooid wordt. Ik klaag niet snel, maar met zo'n pingelende verbinding raakt je geduld snel op.

Tip aan niet Horizon leden....neem geen Horizon!!
UPC al gebeld om een monteur te laten kijken?

Vrijwel altijd zijn er WCD en bekabelings problemen en is die Horizon verder wel in orde namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Vaag die prijzen.
Standaard = zonder Horizonbox opeens, 60/6 internet.
Power, met Horizon, zonder HD en extra = 57,50 (100/10) 67,50 incl HD en extra.
Extra Power met Horizon, met HD = 69,50

Geloof dat ik nu 60/6 voor rond de 62,45 euro heb (krijg nog korting), incl. extra, zonder HD.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
renzo4000 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:22:
Vraag heb ik al gesteld in het onkyo topic maar wellicht hier beter op zijn plek. ik heb een onkyo 616 icm oa de de horizon mediabox. Er zit een vervelende eigenschap in deze combi en dat is wanneer je zapt het geluid telkens geïnitialiseerd wordt met het "klikken" van het relais als gevolg. Dit is imho best storend, hebben jullie daar ook last van?

Hij doet dit de ene keer wel en de andere keer niet. Ik heb idee dat dit eerder niet het geval was maar enige tijd terug is er zowel een firmware update geweest van de mediabox en de receiver dus weet ik niet wie de boosdoener is(ik vermoed de mediabox).

Ik heb in het horizon menu de dd stream(ac3) als standaard staan ipv PCM (ik wil tenslotte van 5.1 kunnen genieten indien dit wordt uitgezonden). Dat ie schakelt(klikt) tussen dd en non dd zenders snap ik, maar dat doet ie ook tussen de dd zenders(zoals alle Nederlandse HD zenders) overigens niet altijd.
Ik heb de Horizon in combinatie met een Denon receiver. Dit 'fenomeen' is me nog nooit opgevallen. Misschien heb ik wel hetzelfde maar dan zonder "klikken". Ik zal er eens op gaan letten.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

13art

Moderator Mobile
matthijst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:27:
Vaag die prijzen.
Standaard = zonder Horizonbox opeens, 60/6 internet.
Power, met Horizon, zonder HD en extra = 57,50 (100/10) 67,50 incl HD en extra.
Extra Power met Horizon, met HD = 69,50

Geloof dat ik nu 60/6 voor rond de 62,45 euro heb (krijg nog korting), incl. extra, zonder HD.
Plus uitzendinggemist gaat opeens naar 2 dagen tenzij je het meest uitgebreide pakket neemt, waar het eerder 10 dagen was.
weps schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 07:49:
[...]

Vrijwel altijd zijn er WCD en bekabelings problemen en is die Horizon verder wel in orde namelijk.
Dat doet hij dus in het filmpje, maar door de slechte verbinding horen de UPC medewerkers hem niet

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 21-05-2013 08:35 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
Mijn Horizon was van het weekend bezorgd en direct aangesloten. Moest wel ff geduld hebben om de wizard te doorlopen, een voortgangsbalk o.i.d. was wel handig geweest. Maar het werkte goed, alles zeer scherp inderdaad! Gistermiddag was er wel weer wat raars, ik kon hem opeen niet meer aanzetten, even via de schakelaar aan de achterkant uitgezet en weer aan, toen deed ie het weer.
Opnemen ging ook prima en ja hij is iets traag, maar ik had voorheen een Thomson box, die ook erg traag was. Dus merk bijna geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
kstang80 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:05:
Mijn Horizon was van het weekend bezorgd en direct aangesloten. Moest wel ff geduld hebben om de wizard te doorlopen, een voortgangsbalk o.i.d. was wel handig geweest. Maar het werkte goed, alles zeer scherp inderdaad! Gistermiddag was er wel weer wat raars, ik kon hem opeen niet meer aanzetten, even via de schakelaar aan de achterkant uitgezet en weer aan, toen deed ie het weer.
Opnemen ging ook prima en ja hij is iets traag, maar ik had voorheen een Thomson box, die ook erg traag was. Dus merk bijna geen verschil
Energiestand op hoog zetten, heb ik ook gedaan en de box is nog nooit vastgelopen (in de 3 weken dat ik heb heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
Op energiestand normaal doet hij het bij mij ook goed.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
Dan probeer ik eerst normaal :P
Scheelt wat energiekosten. Nu nog even mijn zoontje (7 jaar oud) omscholen om met de Horizon te kunnen zappen.

Edit:
Ik hoopte eigenlijk dat ik de nieuwe AB nu al kreeg, maar helaas nog de simpele variant...

[ Voor 26% gewijzigd door ArchNemeziz op 21-05-2013 11:44 . Reden: toevoegen extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

weps schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 07:49:
[...]

2 maal sinds januari is er een monteur gekomen. De ene monteur kraakt de ander af. Nieuwe retourkastje geplaatst en dikke coaxkabel met goede connectors door de monteurs, maar het blijft hakkelen. We kunnen wel bellen, maar de andere kant verstaat ons niet. We hebben wel tv, maar internet ligt er om de haverklap uit.

Ben er echt een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Bij mij blijft hij in de hoge energiestand wel behoorlijk lawaai maken. Blijft constant een fan draaien in het apparaat. Bij middel ook.

In laag is ie lekker stil, maar duurt een behoorlijke tijd voordat ie opgestart is, en loopt hij ook heel vaak vast inderdaad.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

l3art schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:34:
[...]
Plus uitzendinggemist gaat opeens naar 2 dagen tenzij je het meest uitgebreide pakket neemt, waar het eerder 10 dagen was.
[...]
Door het Royaal&HD pakket te nemen (EUR 10 extra) krijg je ook 10 dagen uitzending gemist (en daarnaast 110 zenders i.p.v. 70, waarvan 32 in HD i.p.v. 10 in HD). Je hoeft dus niet persé het meest uitgebreide pakket (Extra Power) daarvoor te nemen, want je kan het toevoegen aan "Standaard" en "Power".

Ik heb uiteindelijk "Power" gekozen inclusief het "Royaal&HD" pakket.
T.o.v. mijn orginele abonnementskosten (korting is deze maand net afgelopen) betaal ik nu EUR 67.50 per maand i.p.v. EUR 67.45 per maand. Voor die 5 cent extra heb ik nu wel Film1 (4 kanalen) erbij en een iets snellere internetverbinding (100/10 i.p.v. 60/6). Als ik het meest uitgebreide pakket zou hebben genomen dan zou ik EUR 69.50 per maand kwijt zijn. Voor die EUR 2 per maand zou ik dan alleen een nog iets snellere internetverbinding hebben gehad. Theoretisch dan, want ik haal de 100/10 nu ook niet (in de praktijk blijkt de 100/10 ongeveer 86/8 te kunnen halen als het meezit).

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Yzord schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:08:
[...]

2 maal sinds januari is er een monteur gekomen. De ene monteur kraakt de ander af. Nieuwe retourkastje geplaatst en dikke coaxkabel met goede connectors door de monteurs, maar het blijft hakkelen. We kunnen wel bellen, maar de andere kant verstaat ons niet. We hebben wel tv, maar internet ligt er om de haverklap uit.

Heb je niet ergens een kabelbreuk? Woon je in een oud huis? Met nieuwe (Hirschmann) bekabeling en aansluitingen moet het toch echt allemaal in orde zijn. Horizon box rechtstreeks op de UPC aansluiting in je meterkast/woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

De ene monteur die de ander afkraakt, dat is een bekend verhaal. En allemaal doen ze weer hetzelfde als de volgende monteur, zuchten, een beetje rommelen aan het AOP en/of deze vervangen, en als ze het helemaal niet meer weten de box maar verwisselen.

Na anderhalf jaar afwisselend wel en geen problemen met bepaalde zenders (SBS6, Veronica, UPC infokanaal, MyZenTV), 4 gewone monteurs en 2 lijnmetingmonteurs is er eindelijk iemand namens Volker Wessels gekomen die de kabel vanaf de buren beneden vervangen heeft omdat de las van de groene kabel die bij mij uit de vloer kwam gescheurd bleek te zijn en het stompje te kort was om de connector te vervangen.

Of de storingen nu werkelijk verleden tijd zijn is natuurlijk nog afwachten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Yzord schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:08:

Hoi Yzord,

Vervelend dat je problemen ervaart met de verbinding van de Horizonbox. Als intern alles al is doorgelopen en je de juiste materialen gebruikt moet de oorzaak wel van buiten komen. Ik zou graag eens wat specifiekere metingen willen doen en zo proberen te achterhalen wat de oorzaak is. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op hierover.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Damian schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:28:
Bij mij blijft hij in de hoge energiestand wel behoorlijk lawaai maken. Blijft constant een fan draaien in het apparaat. Bij middel ook.

In laag is ie lekker stil, maar duurt een behoorlijke tijd voordat ie opgestart is, en loopt hij ook heel vaak vast inderdaad.
Hoi Damian,

Dit komt doordat alle modem functionaliteiten in de lage energiestand uitgeschakeld worden. Dit is niet het geval bij de overige 2 standen.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dus de modem is verantwoordelijk dat dit ding zo warm wordt en dus als een idioot moet gaan koelen? Apart zullen we maar zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Het enige wat mij stoort is dat de box langzaam is met zappen. Heb de energiestanden ook al op hoog gezet maar dat mocht niet baten.

Wel heel blij met de internet snelheid d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door Quadradial op 22-05-2013 15:33 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Quadradial schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:31:
Het enige wat mij stoort is dat de box langzaam is met zappen. Heb de energiestanden ook al op hoog gezet maar dat mocht niet baten.
Nee, dat is inherent aan de box zelf. Ik heb gisteren een flyer in de bus gehad dat de grote H2 update daar verandering in gaat brengen alsmede de nieuwe afstandbediening met directe knoppen naar Programma Info en de Tv guide (o.a)

Wanneer die komt is de grote vraag natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Notna schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:25:
Dus de modem is verantwoordelijk dat dit ding zo warm wordt en dus als een idioot moet gaan koelen? Apart zullen we maar zeggen :X
Hoe bedoel je warm worden? Zie ik iets over het hoofd?

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

VodafoneZiggo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:43:
[...]

Als de fan alleen in de hoogste stand aan gaat, dan is het dus de modem die extra gekoeld moet worden. Erg vreemd natuurlijk gezien een willekeurige andere modem geen actieve koeling nodig heeft. Ik vind het echt heel kwalijk dat het ding zoveel lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

VodafoneZiggo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:43:
[...]

Wat mijn bovenbuurman dus al aangeeft; zodra de energie stand op laag staat geef je aan dat de modem uit gaat en dit bij de andere 2 standen niet het geval is (wat dus ook raar is als ik mijn Horizon puur als DVR gebruik; dan heb ik die modem hoe dan ook al niet nodig. Kunnen we niet voor een optie gaan dat ik zelf kan regelen wat er wel of niet stroom vreet?). Ik neem dus aan dat de modem gekoeld moet blijven en dat daarom de fan zo debiel vaak moet aanstaan. Ik wil nog begrijpen dat het booten vanuit lage stand langer kost dan vanuit hoog, maar komop...

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 22-05-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 15:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
[knip] te traag ...

Ik heb hem zelf in energiestand laag staan, soms gaat hij dan ook echt uit met het display ook uit. Voordat hij zover is gaat hij een aantal malen per uur rebooten (?) en slaat de fan aan. Ik heb hem nog een keertje op energiestand [hoog] gezet en daarna weer op [laag] en nog een keer extra bevestigd met [ok]. Toch gaat hij niet altijd in energiestand laag. Ook loopt hij regelmatig vast (circa 1 x per week), soms met het klokje aan(die dan soms op tijd staat, soms op een eerder tijdstip) , soms met klokje uit. Mijn gezin is inmiddels op de hoogte van de [aan/uit] schakelaar op de achterkant.

Hebben meer mensen dit?

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 22-05-2013 15:57 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

janvanduschoten schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:57:
[knip] te traag ...

Ik heb hem zelf in energiestand laag staan, soms gaat hij dan ook echt uit met het display ook uit. Voordat hij zover is gaat hij een aantal malen per uur rebooten (?) en slaat de fan aan. Ik heb hem nog een keertje op energiestand [hoog] gezet en daarna weer op [laag] en nog een keer extra bevestigd met [ok]. Toch gaat hij niet altijd in energiestand laag. Ook loopt hij regelmatig vast (circa 1 x per week), soms met het klokje aan(die dan soms op tijd staat, soms op een eerder tijdstip) , soms met klokje uit. Mijn gezin is inmiddels op de hoogte van de [aan/uit] schakelaar op de achterkant.

Hebben meer mensen dit?
Vooral in laag stand heb ik hier ook last van. Vooral de willekeurige reboots van het apparaat als hij uit staat komt echt heel vaak voor. Dan even dat heen en weer lopende dingetje in de beeld. Duurt ff en dan issie weer stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Damian schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:54:
[...]

Als de fan alleen in de hoogste stand aan gaat, dan is het dus de modem die extra gekoeld moet worden. Erg vreemd natuurlijk gezien een willekeurige andere modem geen actieve koeling nodig heeft. Ik vind het echt heel kwalijk dat het ding zoveel lawaai maakt.
Het is vanuit hier moeilijk te bepalen wat veel lawaai is. Het kan zijn dat er iets niet goed zit in de Horizonbox die je in je bezit hebt. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan zoek ik graag met je mee naar een oplossing hiervoor.
Notna schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Wat mijn bovenbuurman dus al aangeeft; zodra de energie stand op laag staat geef je aan dat de modem uit gaat en dit bij de andere 2 standen niet het geval is (wat dus ook raar is als ik mijn Horizon puur als DVR gebruik; dan heb ik die modem hoe dan ook al niet nodig. Kunnen we niet voor een optie gaan dat ik zelf kan regelen wat er wel of niet stroom vreet?). Ik neem dus aan dat de modem gekoeld moet blijven en dat daarom de fan zo debiel vaak moet aanstaan. Ik wil nog begrijpen dat het booten vanuit lage stand langer kost dan vanuit hoog, maar komop...
Het modemgedeelte heeft geen invloed op de koeling van de Horizonbox. In de standen middel en hoog is de box ook bereikbaar voor bijvoorbeeld opname op afstand. Om dit mogelijk te maken dient het apparaat voor een gedeelte aan te staan waardoor de fan aan staat. Alleen in de lage stand is alles volledig uitgeschakeld en zou de fan ook niet werkzaam moeten zijn. Wel hebben we in onderzoek hoe we de opstarttijd kunnen beperken in de standen laag en middel. Hierover is op dit moment helaas nog niks bekend.
janvanduschoten schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:57:
[knip] te traag ...

Hebben meer mensen dit?
Hoi Jan,

Dat is een vreemd verschijnsel. Normaal gesproken doet de box eenmaal een update zodra deze uitgeschakeld is. Dit gebeurd ongeveer na een minuut of 10 waarna de box is zijn lage stand-by modus moet vallen.

Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer naar me sturen? Dan kijk ik graag wat hiervan de oorzaak is.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:00
Oh lekker dit. Vond de WIFI ontvangst de laatste tijd wat aan de matige kant dus ik denk ik ga even kijken. Het viel me een tijdje geleden al op dat er opeens veel meer UPC netwerken in mijn omgeving zitten.

Wij gebruiken een aparte Router voor al het netwerkverkeer. Wat blijkt: onze UPC Horizon box straalt ook gewoon vrolijk zijn eigen WIFI netwerk daar keihard bovenuit. (Dat blijkt wel als ik mijn Wifi Analyzer aanzet op een Android telefoon). Vreemd.

Dus ik een beetje rondklooien, proberen uit te zetten wat niet lukt.. Blijkt de box ook nog eens 5Ghz op een andere SSID uit te stralen! WTF!

5 Ghz gaat wel uit maar als ik 2.4 Ghz uit probeer te zetten krijg ik "Can not disable WiFi when existing home network is connected via WiFi interface." Dus ik denk, om mijn echte netwerk te ontlasten stop ik de horizon maar op een ander kanaal. Dat kan ook niet : "Error: Invalid is returend!!" als ik het kanaal probeer te veranderen..
Iemand tips ?

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanCM op 22-05-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:45

KoffieNT

banaan

Ik wil graag de Horizonbox aansluiten op een beamer (Epson 400W). Deze beamer heeft VGA-aansluitingen en Composiet-aansluitingen.
De Horizonbox heeft HDMI- en Composiet-aansluitingen.

1e oplossing: Horizonbox -> Scart/Composietblokje -> Gele composiet/tulp-kabel naar de beamer.

2e oplossing: Horizonbox -> HDMI naar VGA-kabel -> VGA Verlengkabel -> Beamer

3e oplossing: Horizonbox -> HDMI naar VGA Converter -> VGA Verlengkabel -> Beamer

Geluid was ik als volgt van plan (voor iedere oplossing): Horizonbox -> Rood/wit naar jack(gat) -> Speakersetje

Kan iemand me vertellen of oplossing 2 of 3 zou kunnen werken? Het scheelt weer wat qua kabels en oplossing 2 is maar een paar euro, terwijl numero 1 en 3 rond de 20 euro kosten

@onder: Aha kijk aan :). Thanks, ik heb 'm besteld.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:00
(De tweede oplossing) Waarschijnlijk niet, of je beamer moet toevallig een HDMI signaal via de VGA poort kunnen ontvangen. (Website en datasheet Epson EMP-400W is vrij nietszeggend)

HDMI is namelijk digitaal, VGA analoog en dat zet je niet om met een kabeltje :p Daar moet nog een converter aan de pas komen.

Dat lijkt opgelost in je derde oplossing, waarschijnlijk werkt dat. Kan nog wel goedkoper, http://www.ebay.nl/itm/HD...51ad2254a0#ht_2238wt_1392 bijvoorbeeld.

[ Voor 46% gewijzigd door BastiaanCM op 22-05-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

BastiaanCM, log eens in via de webinterface van de Horizon box, daar kun je zowel de 2.4 GHz als 5 GHz netwerken keurig en onafhankelijk configureren, en dus ook uit zetten naar keuze. En er is nog veel meer te configureren wat betreft het netwerk in de webinterface.

Dat zou moeten gaan via de URL [url="http://gwlogin"]http://gwlogin[/url] (lukt niet op mijn Mac) of IP adres 192.168.192.1 (lukt altijd). Als je handmatig je IP adressen veranderd hebt dan natuurlijk zelf even je Horizon IP adres opzoeken.

Overigens lees ik hier vaak dat mensen hun modem houden. Dat kan een prima oplossing zijn ivm flexibiliteit (Horizon box bijv van de stroom halen zonder dat je internet er uit vliegt) maar op zich is het modemgedeelte van de Horizonbox het enige dat stabiel is en het heeft verder geen invloed op de (in)stabiliteit van het TV of telefoon gebruik. Ik haal op mijn Mac draadloos zelfs gewoon de gadverteerde 60/6 snelheid, via het 5 GHz netwerk. Het bereik is wel iets minder dan met de oude Thomson draadloze modem-router. Ik heb de Horizon box eerst ook met een los modem gebruikt maar dat had voor mij geen meerwaarde.

[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 22-05-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Lol vanmorgen de 6 maand gratis film1 opgezegd(was al telaat om dat nog per 1 juni te doen) , zie ik later dat ik een mail heb om te verlengen voor 67,50 met royaal en hd pakket met 100 mbit en een jaar film 1 er bij....

[ Voor 15% gewijzigd door LoneWolf op 22-05-2013 19:05 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Klopt, niet eens een jaar maar permanent. Film 1 zit bij de nieuwe Power en Extra Power bij de abonnementen inbegrepen, en je krijgt ook een hogere internetsnelheid voor die 2 euro extra. Ik heb gekozen voor Power met 100/10 internet en Film1 inbegrepen: 57,50 per maand. Extra power kost 69,50 en heeft 150/10 internet, 110 zenders ipv 70, 32 HD kanalen ipv 10 en 10 dagen uitzending gemist ipv 2. Als je Royaal wilt dan lijkt me dat gunstiger dan het Power abonnement + 10 euro voor Royaal (67,50).

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 22-05-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ga er nog ff over denken, hbo was leuker geweest..
Gebruik de extra zenders ook eigenlijk niet, zit er over tednken om die er ook uit te gooien en alleen HD pakket te houden.
Kom dan op 59,59 per maand uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ok, bij de nieuwe pakketten zit royaal en HD in een, je kunt ze dus niet los van elkaar bestellen. Dus of de 10 Nederlandse zenders in HD (plus uiteraard de Film 1 kanalen), of alle HD zenders (Eurosport, BBC, Belgie, etc) én het Royaal 110 zenders pakket in een.

Kan jij bij je huidige pakket nog HD los toevoegen dan? En maakt het je dan niet uit dat je geen Film1 erbij hebt? En is je internetsnelheid dan wel 100/10?

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 22-05-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ik kijk nooit naar film1 afgelopen half jaar niet ook naar gekeken misschien 1 of 2 x, zijn toch over het algemeen oude films die ik al gezien heb(bios of dvd) , en zo tezien kan ik het tv extra pakket los er uit gooien in mijn upc.
Houd dan ook de 60/6 natuurlijk, maar dat is snel zat, ik zie niet in dat ik 100 of 150 mbit nodig heb ergens voor....

Voor horizon had ik een adsl 20mbit, die 6-7 mbit daadwerkelijk haalde, dat vond ik wel wat traag, maar was met 20 mbit een aantal jaar geleden in ander woning dik tevreden.

Vind het hele horizon best ruk, brakke trage doos, heb nog regelmatig dat opnames niet lukken, crappy remote, inplannen via ipad kan alleen als de horizon box zelf ook aanstaat.

T was de complete aanbieding die het interessant maakte, was alles bij elkaar iets goedkoper als wat ik had, gebaseerd op toen de mogelijkheid om alleen HD te nemen, zonder de extra zenders. maar als ik nu royaal en hd samen moet nemen, ben ik duurder uit als wat ik had voor horizon. Kost me dan 10 euro meer per maand als gepland.
Denk dan ook hard over om de hele meute weer op te zeggen per oktober en gewoon terug te aan naar los internet abbo en los tv abbo.
Zie nu dat ze ook gewoon de "oude" abbo aanbieden met 60/6 inet en een upc mediabox dvr voor 49,50 p/mnd.
Zal de update in juni nog het voordeel van de twijfel geven, maar als het dan niet er overheen vliegt dan gaat horizon vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:08
We hebben de box net vandaag gekregen, als vervanger van de oude recorder die we nu al zes keer hebben geruild (opnames werkten steeds niet).

Ik moet zeggen: de out-of-the-box ervaring vind ik echt erbarmelijk slecht. Zo erg dat ik nu al dicht bij ben om de oude box weer aan te sluiten en de Horizon terug te gooien naar UPC. Het is toch van de zotten dat zo'n box pas 30 seconden na een druk op de AB reageert?

Wel... Ik laat'm een nachtje staan... Kijken of ie zich morgen wil gedragen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Cap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:05:
Klopt, niet eens een jaar maar permanent. Film 1 zit bij de nieuwe Power en Extra Power bij de abonnementen inbegrepen, en je krijgt ook een hogere internetsnelheid voor die 2 euro extra. Ik heb gekozen voor Power met 100/10 internet en Film1 inbegrepen: 57,50 per maand. Extra power kost 69,50 en heeft 150/10 internet, 110 zenders ipv 70, 32 HD kanalen ipv 10 en 10 dagen uitzending gemist ipv 2. Als je Royaal wilt dan lijkt me dat gunstiger dan het Power abonnement + 10 euro voor Royaal (67,50).
Waarom lijkt je dat gunstiger?
Power + Royaal geeft voor 2 euro minder precies hetzelfde als Extra Power, alleen is de theoretische snelheid van je internetverbinding iets minder snel (100/10 ipv 150/10). Het is echter de vraag of en wanneer je daar iets van merkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Weet iemand of het mogelijk is om het Horizon abonnement (dus de snelheid van 60/6) te houden, maar in plaats van de Horizon box weer zo'n oude DVD-R te ontvangen? Ik ben klaar met die Horizon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:49:
Weet iemand of het mogelijk is om het Horizon abonnement (dus de snelheid van 60/6) te houden, maar in plaats van de Horizon box weer zo'n oude DVD-R te ontvangen? Ik ben klaar met die Horizon....
Nee. Als je gebruik wil maken van een opname functie zit je helaas aan de horizon vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Kaasplank schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:03:
[...]

Nee. Als je gebruik wil maken van een opname functie zit je helaas aan de horizon vast.
Is wel mogelijk. 60/6 heeft een mogelijkheid om een gewone dvr te kiezen. Ook bij de hogere abo's moet dat mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over vide-audio synchronisatie.

Heb nu:

- Oude grote Sony Trinitron Breedbeeld TV met prima geluid!
- UPC box voor digitale TV.

Overweeg het volgende:

- Horizon box
- 32" LED flatscreen TV.

Het geluid van een flatscreen is vreselijk slecht.
Dus wil ik het geluid via mijn klasse stereo versterker laten horen.
Probleem is dat versterker alleen analoge inputs heeft.

Volgens een grote elektronica keten kan dit problemen geven: geluid loopt voor op beeld.
Zou komen door de vertraging tgv beeldverbeteringen in de TV.

Ik begrijp dat er achter op de Horizon box nog een analoge stereo audio uitgang zit.
Als is die rechtstreeks op de versterker aansluit, krijg ik dan problemen met de synchronisatie?

Is er vertraging in te stellen op de Horizon box?
Is die vertraging constant of hangt het af van ander zaken?
Is er een andere oplossing?
Nadeel van aftakken geluid van Horizon box is dat het niet werkt voor mijn DVD speler (via SCART naar TV)

Is er (veel) verschil tussen de diverse TV's?

Hele probleem is natuurlijk het obsolete maken van analoge apparatuur...

Volgens een medewerker van een landelijke grote elektronica keten komt dat doordat digitale signalen sneller door een kabel gaan dan analoge.... ( wat moet je nou met zo'n advies? )
Ook zou een vertraging van 1 ms al hinderlijk zijn,
Nou is de geluidsnelheid 330 m/s en komt 1 ms overeen met 33 cm. Dus is ook de kijkafstand van belang?

Dat probeer ik uit te leggen... Antwoord iets van verschil tussen geluidsvertraging en elektrische vertraging...

Van dit soort lieden moet ik het dus hebben!

Iemand enig idee?
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Je kan als het goed is het geluid synchroniseren op de HB vanuit het menu.
Als je met een analoge uitgang ook Coaxiaal bedoeld heb je gelijk andere analoge uitgang is enkel stereo.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:04:
Volgens een grote elektronica keten kan dit problemen geven: geluid loopt voor op beeld.
Zou komen door de vertraging tgv beeldverbeteringen in de TV.

Ik begrijp dat er achter op de Horizon box nog een analoge stereo audio uitgang zit.
Als is die rechtstreeks op de versterker aansluit, krijg ik dan problemen met de synchronisatie?
In theorie zou je geen problemen mogen ervaren. Zoals Rubman aangeeft is er anders de mogelijkheid de synchronisatie aan te passen.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

Er is een update van de Horizon TV Remote app voor iOS:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5339/8790880263_a4000983e9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn geluid over s/pdif schakeld na een paar seconden uit als ik op de monitor van source wissel.
Radio op de Horizon box werkt dus alleen als de monitor/tv aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 17:08
Gelukkig maar. Vandaag, in de loop van de dag, begon de box toch netjes te werken.

De menu's en ook het zappen zijn netjes responsief. "Opstartproblemen", zoals vrouwlief al vermoedde.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:03:
Mijn geluid over s/pdif schakeld na een paar seconden uit als ik op de monitor van source wissel.
Radio op de Horizon box werkt dus alleen als de monitor/tv aan staat.
Hoi pinobot,

Dit probleem is bij ons bekend. We doen ons best hier een oplossing voor te vinden. Dit probleem is wel te omzeilen door een HDMI splitter te gebruiken. Zo blijft de connectie actief en kun je de Horizonbox uitschakelen tijdens het beluisteren van de radio.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:34:
[...]

Hoi pinobot,

Dit probleem is bij ons bekend. We doen ons best hier een oplossing voor te vinden. Dit probleem is wel te omzeilen door een HDMI splitter te gebruiken. Zo blijft de connectie actief en kun je de Horizonbox uitschakelen tijdens het beluisteren van de radio.
Als jullie toch bezig zijn. Het is redelijk (<---understatement!!) irritant dat je niet even een andere HDMI-bron kunt raadplegen om daarna weer terug te schakelen naar je Horizon-box zonder deze de moeten rebooten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:36

DukeBox

loves wheat smoothies

Smultie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
Als jullie toch bezig zijn. Het is redelijk (<---understatement!!) irritant dat je niet even een andere HDMI-bron kunt raadplegen om daarna weer terug te schakelen naar je Horizon-box zonder deze de moeten rebooten....
Ik denk dat het handig is te melden wat er aan je HB hangt.. want ik heb daar geen last van met mijn TV.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Smultie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Geen last van hier.
maar volgens mij houdt mijn receiver het signaal in stand.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:42:
[...]

Ik denk dat het handig is te melden wat er aan je HB hangt.. want ik heb daar geen last van met mijn TV.
De Horizon zit via HDMI verbonden met de TV op ingang HDMI1.
Op HDMI2 heb ik een Raspberry Pi met XBMC draaien.
Zodra ik vanuit HDMI1 overschakel naar HDMI2 (om een filmpje te kijken of whatever) en daarna terugschakel naar HDMI1 krijg ik een melding dat
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BIrH-SvCAAEXiuk.jpg:large

Niet mijn eigen plaatje, maar deze kon ik snel vinden op internet.
Enige optie om hieruit te komen is de box uit en weer aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Smultie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:06:
[...]

De Horizon zit via HDMI verbonden met de TV op ingang HDMI1.
Op HDMI2 heb ik een Raspberry Pi met XBMC draaien.
Zodra ik vanuit HDMI1 overschakel naar HDMI2 (om een filmpje te kijken of whatever) en daarna terugschakel naar HDMI1 krijg ik een melding dat
[afbeelding]

Niet mijn eigen plaatje, maar deze kon ik snel vinden op internet.
Dit zal waarschijnlijk met de HDCP te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Nou het is weer feest met UPC. Ik had het UPC Horizon pakket tot 31/05. Nu heb ik in april gebeld zodat na de actieperiode een nieuwe abonnement kon ingaan. Het UPC Power abonnement. Maar dat is verkeerd gegaan en is al na het telefoontje meteen in gegaan. Contact gehad... Ja oeps foutje. We crediteren alles wat u teveel betaald, en nu ben ik de moeilijkste niet dus niet zo'n probleem.

Nu kreeg ik een factuur van € 89,21 deze maand, terwijl er over april ook een incasso is geweest van 43,50. Kom ik dus op 2 maanden op een totaal bedrag van € 132,71 voor 2 maanden uit. Terwijl als de actie zou doorlopen ik dus 2 * € 43,50 = € 87,00 zou betalen.

Nu contact gehad met de helpdesk, en die bleef maar beweren dat het klopte. Er zat nog een creditering aan te komen van € 28,- maar dan kom ik alsnog op +-€ 102,- uit. Maar eens ff een mail gestuurd naar UPC dat ik dit nergens over vindt gaan. Daarbij buiten gelaten dat ik dus in april 4 dagen geen extra kanalen + film 1 had omdat ze ineens het nieuwe pakket in lieten gaan......

Dit is wel de laatste keer dat ik van tevoren iets wil gaan regelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Senaxx schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:13:
Nou het is weer feest met UPC. Ik had het UPC Horizon pakket tot 31/05. Nu heb ik in april gebeld zodat na de actieperiode een nieuwe abonnement kon ingaan. Het UPC Power abonnement. Maar dat is verkeerd gegaan en is al na het telefoontje meteen in gegaan. Contact gehad... Ja oeps foutje. We crediteren alles wat u teveel betaald.

Nu kreeg ik een factuur van € 89,21 deze maand, terwijl er over april ook een incasso is geweest van 43,50. Kom ik dus op 2 maanden op een totaal bedrag van € 132,71 voor 2 maanden uit. Terwijl als de actie zou doorlopen ik dus 2 * € 43,50 = € 87,00 zou betalen.

Nu contact gehad met de helpdesk, en die bleef maar beweren dat het klopte. Er zat nog een creditering aan te komen van € 28,- maar dan kom ik alsnog op +-€ 102,- uit. Maar eens ff een mail gestuurd naar UPC dat ik dit nergens over vindt gaan. Daarbij buiten gelaten dat ik dus in april 4 dagen geen extra kanalen + film 1 had omdat ze ineens het nieuwe pakket in lieten gaan......

Dit is wel de laatste keer dat ik van tevoren iets wil gaan regelen.....
Goh, dat klinkt bekend... (niet met de problemen die jij hebt, maar wel dingen in de toekomst regelen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 24-05-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24

Pierre

Van nature lui!

Neem contact op met webcare, heb ook zoiets gehad met de rekening, webcare heeft het voor me opgelost

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Laatst online: 02-09 14:17
Zijn de prijzen op de upc site voor pakketten inclusief het standaard bedrag/abbo voor analoge radio en tv?
Ik kan het op de site niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Pierre61 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:49:
Neem contact op met webcare, heb ook zoiets gehad met de rekening, webcare heeft het voor me opgelost
Bedankt, ik heb webcare al even een twitter berichtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

slopert schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:19:
Zijn de prijzen op de upc site voor pakketten inclusief het standaard bedrag/abbo voor analoge radio en tv?
Ik kan het op de site niet vinden.
Ja, maar het staat ook gewoon onderaan

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:03
Smultie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:06:
[...]

Ik heb dit ook soms als ik van de HDMI ingang van mijn Apple TV terug switch naar de HDMI ingang van de Horizonbox. Die melding krijg ik sowieso maar verdwijnt meestal na 2 seconden en dan krijg ik gewoon beeld. Wanneer het niet werkt, switch ik gewoon weer even terug naar een andere HDMI ingang en dan weer terug naar de Horizonbox, dat werkt sneller dan rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Laatst online: 02-09 14:17
chucky666 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:45:
[...]

Ja, maar het staat ook gewoon onderaan
Ik zie onderaan alleen staan dat het icm met digitale tv en radio is. Maar ik geloof je wel, het staat er alleen niet zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
McLovinB schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:20:
[...]

Ik heb dit ook soms als ik van de HDMI ingang van mijn Apple TV terug switch naar de HDMI ingang van de Horizonbox. Die melding krijg ik sowieso maar verdwijnt meestal na 2 seconden en dan krijg ik gewoon beeld. Wanneer het niet werkt, switch ik gewoon weer even terug naar een andere HDMI ingang en dan weer terug naar de Horizonbox, dat werkt sneller dan rebooten.
Thanks, ga ik dat ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog meer mensen die problemen hebben op de horizon box aan te krijgen?
Ik heb hem op laag/midden/en hoog geprobeerd maar de volgende dag krijg ik de box niet aan.
Ik moet dan de schakelaar op de achterkant uit en weer aan zetten.
Ik gebruik een harmony 900 maar ook met de meegeleverde remote krijg ik hem ook niet aan.

Verder heb ik een los modem in de meterkast en een denon 1713 versterker erop aan gesloten.
Heb ook een lan kabeltje in de horizon box, maar verder alles met netwerk uitgezet in de horizon box.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:04:
Vraagje over vide-audio synchronisatie.

Is er vertraging in te stellen op de Horizon box?
Ja, volgens mij wel.
Is die vertraging constant of hangt het af van ander zaken?
Die hangt af van de tijd die je tv nodig heeft voor alle videoverbeteringen. Je kunt die ook uitzetten, dan is de benodigde vertraging ook nihil.
Nadeel van aftakken geluid van Horizon box is dat het niet werkt voor mijn DVD speler (via SCART naar TV)
Je kunt ook een LCD tv zoeken met een analoge audio output, zodat je je versterker daarop kunt aansluiten (die tv moet dan wel digitaal geluid converteren naar analoog.
Is er (veel) verschil tussen de diverse TV's?
Ja.
Ook zou een vertraging van 1 ms al hinderlijk zijn,
Nou is de geluidsnelheid 330 m/s en komt 1 ms overeen met 33 cm. Dus is ook de kijkafstand van belang?
Er is een verschil tussen de geluidssnelheid en lichtsnelheid. Jij past nu geluidssnelheid toe op lichtsnelheid. Autorijden zou heel vervelend worden als je een ongeluk dat 500 meter voor je gebeurt pas na anderhalve seconde ziet!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 04:08
Vraagje aan de mede forumleden (met name Seatrider) en/of de UPC webcare medewerker :
Ik heb nu een (Cisco) mediabox met opname mogelijkheid welke met een coaxkabel is verbonden.Ik heb geen mogelijkheid (zonder sloopwerk) om via een andere kabel de Horizonbox aan te sluiten.Kan dit,wat zijn hiervan de beperkingen en zoja, kan ik vooraf via de Ciscobox (of via een andere weg) signaalwaarden van de huidige aansluiting aflezen om vast te stellen of deze goed genoeg zijn voor probleemloze signaaldoorgifte van de Horizonbox ?

[ Voor 4% gewijzigd door cheapcharlie op 28-05-2013 21:34 . Reden: Vraag hergeformuleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Jammer dat je deze vraag alleen aan de UPC webcare medewerker stelt. Ik had 'm graag voor je beantwoord.

(lees: je ondermijnt het concept van een forum een beetje zo)

Edit: ROFL @ jouw edit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 29-05-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd een film op te nemen via de website.
Film werd opgenomen maar de laatste 5 minuten ontbraken.
Bijzonder om te zien hoe sommige aspecten van het 'opnemen' de afgelopen 30 jaar stil is blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Laatst online: 09:45

KoffieNT

banaan

Zomaar even een opmerking tussendoor: Als je de Horizon-box wil aansluiten op bijvoorbeeld een beamer met een vga input, dan werkt dit ding perfecto. Geluid kun je vervolgens regelen met de rood/witte aansluitingen op de box, of de coaxiale geluidspoort.

credits aan BastiaanCM :).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Meer mensen die last hebben van "dubbele" kanalen? Gister zat ik te zappen en kreeg ik bij een aantal zenders tussen 1 en 24 de melding dat de zender niet in mijn pakket zou zitten. Stel, ik zap van 23 naar 24. Kom ik op 24 HD terecht (uitgaande van de omschrijving die op het scherm van de box staat) en krijg ik de melding dat de zender niet in mijn pakket zit. Als ik dan nog een keer zapte kwam ik wederom op 24 uit, maar dan zonder HD en deed ie het wel? Had ik onder andere bij kanalen 16, 17, 18 en 24. Of zou dat te maken kunnen hebben met een storing op het signaal? Ik had namelijk gister geregeld dat het beeld stotterde en dat stotteren leek aardig op de storing van 14-5 hier in de buurt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Er waren gisteren behoorijk wat storingsmeldingen bij UPC, ik had dezelfde klachten als jij.

http://www.allestoringen.nl/storing/upc/kaart

Gisteren kon je mooi op bovenstaande kaart zien dat er veel storingen werden gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Senaxx schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:19:
[...]

Bedankt, ik heb webcare al even een twitter berichtje gestuurd.
Hoi Sennaxx,

Vervelend dat het met de facturering niet goed is gegaan. Kun je mij in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan zoek ik dit graag verder voor je uit.
cheapcharlie schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:45:
Vraagje aan de mede forumleden (met name Seatrider) en/of de UPC webcare medewerker :
Ik heb nu een (Cisco) mediabox met opname mogelijkheid welke met een coaxkabel is verbonden.Ik heb geen mogelijkheid (zonder sloopwerk) om via een andere kabel de Horizonbox aan te sluiten.Kan dit,wat zijn hiervan de beperkingen en zoja, kan ik vooraf via de Ciscobox (of via een andere weg) signaalwaarden van de huidige aansluiting aflezen om vast te stellen of deze goed genoeg zijn voor probleemloze signaaldoorgifte van de Horizonbox ?
Hoi cheapcharly,

Ik denk dat seatrider de veer die je hem hebt gegeven niet duidelijk heeft ontvangen :) Als je huidige mediabox met een goede kabel is aangesloten en het signaal goed is zou je met Horizon geen probleem mogen ervaren.

Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan meet ik alles eens voor je door.

Alvast bedankt hiervoor.

[ Voor 55% gewijzigd door VodafoneZiggo op 29-05-2013 10:00 ]

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 09:29

Smarron

The bend

Mijn box loopt echt werkelijk elke dag vast. Of hij nou aanstaat, of in standby (energiebesparing geprobeerd op alle standen), op een gegeven moment met kijken is het beeld ineens weg en moet ik de aan/uit knop gebruiken om hem weer werkend te krijgen. Wanneer hij in standby staat (tijd zichtbaar op het display) kan ik precies zien wanneer hij vastloopt, want de tijd blijft dan ook hangen. Elke ochtend zie ik dan bijvoorbeeld 23:09 of 04:45 staan. Dat is dan het moment waarop hij is vastgelopen.

Laatste software staat er al op. Ik heb de box nu ongeveer 5x een fabrieksreset gegeven en elk keer alle gegevens en programma's laten verwijderen, maar er zit totaal geen verschil in.

Ik heb het nu sinds een maand ongeveer (heb de box al sinds oktober volgens mij) en had gehoopt dat het wel over zou gaan, maar blijkbaar niet dus.

Maar mijn conclusie tot nu toe is dat de box gewoon een defect heeft, maar misschien is dit herkenbaar en op te lossen ? Ik gebruik de box alleen voor TV, dus geen modem/WiFi gebruik.

Van de week al geprobeerd te bellen met de helpdesk, maar kwam er toen niet doorheen. Ik probeer straks nogmaals de helpdesk te bereiken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:48
Smarron schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:40:
Mijn box loopt echt werkelijk elke dag vast. Of hij nou aanstaat, of in standby (energiebesparing geprobeerd op alle standen), op een gegeven moment met kijken is het beeld ineens weg en moet ik de aan/uit knop gebruiken om hem weer werkend te krijgen. Wanneer hij in standby staat (tijd zichtbaar op het display) kan ik precies zien wanneer hij vastloopt, want de tijd blijft dan ook hangen. Elke ochtend zie ik dan bijvoorbeeld 23:09 of 04:45 staan. Dat is dan het moment waarop hij is vastgelopen.

Laatste software staat er al op. Ik heb de box nu ongeveer 5x een fabrieksreset gegeven en elk keer alle gegevens en programma's laten verwijderen, maar er zit totaal geen verschil in.

Ik heb het nu sinds een maand ongeveer (heb de box al sinds oktober volgens mij) en had gehoopt dat het wel over zou gaan, maar blijkbaar niet dus.

Maar mijn conclusie tot nu toe is dat de box gewoon een defect heeft, maar misschien is dit herkenbaar en op te lossen ? Ik gebruik de box alleen voor TV, dus geen modem/WiFi gebruik.

Van de week al geprobeerd te bellen met de helpdesk, maar kwam er toen niet doorheen. Ik probeer straks nogmaals de helpdesk te bereiken.
Heb ik ook. Om onverklaarbare redenen loopt de box vast, bij mij eigenlijk wel alleen in de stand by stand, niet tijdens TV kijken. Ook te herkennen aan de stilstaande tijd op het display.

Ook meerdere malen ge-reset, andere energie bespaarstanden maar geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

VodafoneZiggo schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:53:
Ik denk dat seatrider de veer die je hem hebt gegeven niet duidelijk heeft ontvangen :)
cheapcharly heeft zijn vraag geëdit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:34:
Geprobeerd een film op te nemen via de website.
Film werd opgenomen maar de laatste 5 minuten ontbraken.
Bijzonder om te zien hoe sommige aspecten van het 'opnemen' de afgelopen 30 jaar stil is blijven staan.
Helaas moet je handmatig altijd extra tijd instellen (voor zover ik weet ook voor Horizon). Ik doe dat ook nog steeds voor en na een programma (5-10min) t.o.v. tijden die op site van zender staan / EPG van UPC of GuidePlus. Op mijn Pioneer recorder zit nog de mogelijkheid om met ShowView codes te werken dat was mooi geregeld waardoor je altijd precies de opname had van het programma ook al wordt een programma later/vroeger uitgezonden of als deze uitloopt. Inderdaad voelt dit als een stap terug in plaats van vooruit wat je kan met de huidige kabeldecoders/IPTV decoders van UPC/KPN & co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Smarron schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:40:
Mijn box loopt echt werkelijk elke dag vast. Of hij nou aanstaat, of in standby (energiebesparing geprobeerd
Hoi Smarron,

Vervelend dat je problemen ervaart waarbij je Horizonbox vastloopt. Ik wil je graag helpen bij het zoeken naar een oplossing. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan zal ik spoedig contact met je opnemen.
Spitfire123 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:50:
[...]
Heb ik ook. Om onverklaarbare redenen loopt de box vast, bij mij eigenlijk wel alleen in de stand by stand, niet tijdens TV kijken. Ook te herkennen aan de stilstaande tijd op het display.

Ook meerdere malen ge-reset, andere energie bespaarstanden maar geen soelaas.
Hoi Spitfire123,

Voor jou geld uiteraard exact hetzelfde. Zou je mij ook je gegevens kunnen sturen via een persoonlijk bericht? Dan zoek ik dit graag verder voor je uit.

[ Voor 29% gewijzigd door VodafoneZiggo op 30-05-2013 11:18 ]

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Zijn er hier aanwezigen die meedoen met de H2 software test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik merkte in mijn geval dat een mediaplayer (lees laptop) die XBMC draait waarbij de sharing van de media aanstond erg veel problemen leverde met de Horizon. Nadat ik de functie heb uitgezet in XBMC is mijn aantal vastlopers van 10 per dag naar 0 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
Wat gebeurd er eigenlijk met de horizon abonnementen na 31 mei?

Ik val o.a. onder de early adopters en heb tot 31mei 15,45 korting (na 31 mei 54,95)
Ik kreeg er ook de volgende extra's bij: 110+ tv kanelen, film1 en 29 hd zenders bij.

Ik heb gebeld met UPC, die man wist het niet *duh* maar vertelde me wel dat ik kon overstappen naar een andere variant (met een nieuw jaar contract)

Weetiemand wat er gebeurd met de extra's? Ik heb niets gehoord van ze, vallen de kanalen straks zomaar weg?

[ Voor 7% gewijzigd door nasdude op 30-05-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:36

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dat kun je op je factuur zien.. alles waar nu 'gratis tot xx-xx-xxxx' bij staat komt te vervallen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
DukeBox schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:22:
^ Dat kun je op je factuur zien.. alles waar nu 'gratis tot xx-xx-xxxx' bij staat komt te vervallen.
en vervolgens kun je dat (hd zal me worst wezen, dat zie ik toch niet op mijn 82cm tv, wil alleen de discovery pakketen (dus de 110 zenders) niet meer er los bij bestellen maar moet je een nieuw pakket (lees jaar contract) afsluiten.

Als je een nieuw jaarcontract sluit dan krijg je voor 4 euro meer film1 en 100mb (ipv 60mb). Persoonlijk voel ik me daar wel een beetje mee genaaid.

Ze verplichten je bijna om over te stappen naar een nieuw jaarcontract

[ Voor 34% gewijzigd door nasdude op 30-05-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Het lijkt een slimme vondst om onder de opzegbaarheid van abonnementen uit te komen: verander elk jaar je hele aanbod zodat mensen wel moeten overstappen en er weer een jaar aan vastzitten, maar het is natuurlijk gewoon valsspelen. Benieuwd hoe lang het duurt voordat de politiek het doorkrijgt en ingrijpt.

[ Voor 7% gewijzigd door drfruit op 30-05-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Misschien al eerder opgemerkt maar ik bemerk met m'n horizon box, dat bij het terugkijken van opnames (DVR) de aspect ratio overgenomen wordt van de zender die live speelt in de achtergrond wanneer je een opname gaat kijken. Zelfs al is het menu wel de correcte aspect ratio.

Voorbeeld, ik kijk een film1 opname terug in breedbeeld maar heb boomerang aanstaan die een of andere serie in 4:3 uitzendt. Netjes met balken links en rechts. Dus ik ga het menu in, de overlay is gewoon breedbeeld. Ga naar mijn opnamen en start het afspelen. De opname wordt dan weergegeven in 4:3 met zwarte balken aan de zijkanten, het 16:9 beeld is dus samengedrukt. Stoppen en starten helpt niet en andere opnames hebben hetzelfde. Wissel ik na een stop naar een zender die wel 16:9 uitzendt, dan wordt de opname ook 16:9 weergegeven. Wissel ik terug naar een 4:3 zender dan is de opname ook weer 4:3 weergegeven, samengedrukt dus.

Bugje? ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

nasdude schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:18:
Wat gebeurd er eigenlijk met de horizon abonnementen na 31 mei?

Ik val o.a. onder de early adopters en heb tot 31mei 15,45 korting (na 31 mei 54,95)
Ik kreeg er ook de volgende extra's bij: 110+ tv kanelen, film1 en 29 hd zenders bij.

Ik heb gebeld met UPC, die man wist het niet *duh* maar vertelde me wel dat ik kon overstappen naar een andere variant (met een nieuw jaar contract)

Weetiemand wat er gebeurd met de extra's? Ik heb niets gehoord van ze, vallen de kanalen straks zomaar weg?
Die zijn gewoon foetsie na die periode :) Je zal of een nieuw jaar abbo moeten afsluiten (zoals zo vele gedaan hebben omdat het een verschil is van luttele euros en je dan vaak meer internet snelheid krijgt) of je laat het voor wat het is en gaat over een half j verder kijken naar een nieuwe abbo :)

Hoe dan ook; die extra zenders ben je kwijt en je zal gewoon naar het basis pakket vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

funrider schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:40:
[...]

Helaas moet je handmatig altijd extra tijd instellen (voor zover ik weet ook voor Horizon). Ik doe dat ook nog steeds voor en na een programma (5-10min) t.o.v. tijden die op site van zender staan / EPG van UPC of GuidePlus.
Volgens mij kun je instellen dat ie nn minuten van tevoren begint met opnemen, en nn minuten na afloop doorgaat.

Los van het feit dat het inderdaad belachelijk is dat ie dat niet zelf kan sturen, maar goed.

Pagina: 1 ... 29 ... 54 Laatste