Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Het gaat steeds slechter, van 1x per maand resetten naar 3x per dag.
Vandaag belde UPC uit eigen beweging omdat er zoveel problemen zijn, ze sturen nu een monteur.
Ik heb geen Ned 3 meer, geen voetbal, en ben uitgeweken naar TV over internet, dat werkt wel.
Drama, en de helpdesk is ook overbezet, na 20 minuten opgegeven.
Ik heb nog niet echt kunnen genieten, alleen maar ergernis.
En nog steeds geen bericht over de android app.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:39
CBX1047 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:59:
...
En dan zijn er nog mensen die willen beweren dat HUN box wel goed werkt....... :z
...
Wat niet wil zeggen dat ik bijv. ook vind dat de menustructuur slecht is ontworpen, dat Mijn Media niet echt bruikbaar is (maar daar kun je ook beter een mediaplayer voor gebruiken) en dat zappen tussen kanalen op de cisco veel prettiger werkt.
Menu's zijn bij mij echter niet traag (ik denk dat elke menustap wel binnen max. 1 sec gereed is). Serieopname werkt bij mij tot nu toe zonder problemen (ik gebruik deze functie pas na de laatste update). Losse opnamen zijn altijd al goed gegaan. Ik heb wel eens met een paar App's gespeeld. Daar zit wel wat meer traagheid in, maar op zich werkt het wel. Internet en telefonie werken gewoon prima. De functionaliteit van de ingebouwde router mag wel wat uitgebreid worden (bijv. IP-adres aan mac adres toekennen).

Zoals ook bij cypher21 vind ik dus de box voor ons goed werken (zonder uitval, vastlopen, traagheid e.d.). Maar er zijn zeker dingen die moeten worden verbeterd.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik zal vast gek zijn of een totaal andere Horizon box thuis hebben staan 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Miki op 10-04-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 21:39
Ik denk dat je beeld van de Horizon box wordt vertekend door het feit dat mensen die tevreden zijn over het algemeen geen reden hebben om daarover iets op een forum te plaatsen. Mensen met problemen gaan op zoek naar antwoorden en komen dan uit op Tweakers of chelloo.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

hansvk, dit is nou een goed voorbeeld van verschil in interpratie van het begrip "traag". Wat de één traag vindt, stoort de ander blijkbaar niet.

Voor mij (en heel veel anderen als ik her en der zo lees): stel dat 1 menustap 1 seconde duurt dan is dat veel te traag als je vaak tig keer moet klikken om ergens te komen.

Om bijvoorbeeld van beeld via Menu (NU op tv) naar iets als instellingen te gaan moet je een X aantal keer op naar links of naar rechts klikken, dat is dan X keer die seconde. Maar dan ben je er nog niet, je moet al snel ook nog een x aantal stappen de diepte in vanaf die plek om bij je daadwerkelijke optie te komen. Die stappen de diepte in zijn zo mogelijk nog trager en voorzien van irritante fade-in animatie.

Kortom: als de menu structuur inefficient is (vind je zelf blijkbaar ook) en bovendien elke klik iets van een seconde duurt dan vind ik dat onacceptabel. We leven in 2013, een tijd waarin pc's / smartphones etc bij een dergelijke stap vrijwel instantaan (binnen 0.1 sec) reageren op een klik/tap van de vinger. Neem een van de nieuwere iPhone's / Galaxy etc, als je een bepaalde app eenmaal opgestart hebt flits je door de menu's. Dat zou bij een mediabox die 50 keer het volume van een smartphone beschikbaar heeft om snelle componenten etc in te bouwen toch ook mogelijk moeten zijn, kom op zeg.

Tel daarbij op de dat box ook nog eens heel irritant de kliks met de AB "onthoudt". Stel dat je vanaf "NU" 4 stappen naar links moet om bij "Mijn opnamen" te komen (klopt vast niet maar het gaat om het voorbeeld), en je klikt - mede door de vertraging - 6 keer, dan ga je dus 2 stappen te ver, gevolg is dat je naar je naar je scherm zit te staren en te wachten tot het menu 2 stappen te ver is gegaan en dan weer terug moet. Dit is gewoon niet handig, geeft een zeer indirect en "zompig" gevoel aan het menu.

Ik wil trouwens niet twisten of een bepaalde stap 1, anderhalf of een halve seconde duurt, en of een bepaalde andere stap misschien een stukkie korter of langer is, het punt van factoren langzamer zijn dan menu's van een smartphone, laat staan pc, daar gaat het om.

Maar goed, als jij tevreden bent over de snelheid van de menu's is dat fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:48
hansvk schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:44:
Ik denk dat je beeld van de Horizon box wordt vertekend door het feit dat mensen die tevreden zijn over het algemeen geen reden hebben om daarover iets op een forum te plaatsen. Mensen met problemen gaan op zoek naar antwoorden en komen dan uit op Tweakers of chelloo.
Dus mijn box is dus wel goed en mijn eerder genoemde problemen zijn gekleurd doordat ik me heb laten beinvloeden door andere klagers... right :/

Misschien als je niets gewend bent dat dan de Horizon Box fantastisch werkt maar als je ervaring hebt met eerdere UPC producten dan is het verschil groot, eigenlijk te groot. Het zelfde geldt ook als ik de Horizon box vergelijk met digitale televisie van KPN bij mijn schoonouders.

[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 10-04-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zoals het er staat inderdaad een wat onzinnig argument.

Dat de frequentie / ernst van problemen met apparaat X in het algemeen vertekend kan worden / wordt doordat ontevreden gebruikers klagen daar wil ik best in mee gaan. En ook dat daardoor je beeld van de box mogelijk extra negatief beïnvloed kan worden. Waarschijnlijk bedoelt hansvk dat. Maar de problemen die je zelf ervaart zijn voor jou natuurlijk gewoon reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Miki schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:55:
[...]

Dus mijn box is dus wel goed en mijn eerder genoemde problemen zijn gekleurd doordat ik me heb laten beinvloeden door andere klagers... right :/

Misschien als je niets gewend bent dat dan de Horizon Box fantastisch werkt maar als je ervaring hebt met eerdere UPC producten dan is het verschil groot, eigenlijk te groot. Het zelfde geldt ook als ik de Horizon box vergelijk met digitale televisie van KPN bij mijn schoonouders.
Ja, de oude box werkt sneller en is overzichtelijker. Ja, bij Horizon is er nog wel "wat" verbeterpotentieel. Maar zo negatief als sommige anderen in dit topic ben ik niet. Ik gebruik de box enkel voor tv. Als hij eenmaal goed en wel opgestart is ervaar ik zeker niet de problemen die sommige anderen omschrijven. Ik heb de box sinds begin januari. Het aantal vastlopers wat ik gehad heb waarbij ik hem met de schakelaar uit heb moeten zetten is op 1 hand te tellen. Serieopnames had ik geregeld problemen mee maar dat valt nu mee, al is dat ook omdat ik de series waarvan ik 100% zeker wil weten dat ze opgenomen worden met de hand in stel.

Als ik hem vergelijk met de KPN box die mijn brier vind ik de snelheid waarmee de horizon van kanaal wisselt nog niet eens zo slecht hoor, bij die kpn box duurt zappen langer voor mijn gevoel. Zelfde geldt voor de ci+ module van UPC die mijn ouders in hun samsung tv hebben zitten. Als je daarmee naar HD zender kijkt en je zapt duurt het echt seconden voordat je beeld krijgt. Heb ik met de Horizon geen last van.

Werkt hij snel en foutloos? Zeker niet. Maar is het zo'n stuk afval zoals sommige hier hem omschrijven? Ik ervaar dat niet. Ongeacht de beinvloeding door mensen die hard klagen ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Sabbi

je denkt aan mij.

Alsof de oude boxen van de UPC zo geweldig zijn, daar regende het ook klachten over, buggy, traag, en dan ook nog eens een interface uit het jaar kruik, geen favorieten sorteren, enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:20
Ik moet zeggen dat de horizon box bij mij wel eens slechter gewerkt heeft. Maar bij mij begint de box te haperen zodra ik het op een bestaand netwerk aansluit. Dan had hij nog wel eens last van dat de uitzending zo maar ineens vastliep.

Ik heb nu een factory reset uitgevoerd en heb de box helemaal standaard draaien en hij draait toch stuk sneller / beter dan als ik hem wel op een netwerk hang.

Die update is wat mij betreft wel welkom, want het menu is inderdaad erg traag. Zeker als je naar ondemand wilt. En mag alsjeblieft het uitzending gemist menu een stuk duidelijker i.p.v die icoontjes. Ik kan nooit iets vinden in die uitzending gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sinds de digitale kanalen zijn vrijgegeven kijk ik liever op de slaapkamer, waar ik gewoon het menu van mijn Samsung-tv kan gebruiken (D8000 serie).

Zappen op zich gaat niet sneller, maar daar zit voor mij het probleem van de HB ook niet. Wel kan ik direct kijken (bij de HB duurt het telkens twee minuten om op te starten en de foutmelding weg te halen) en het snelmenu werkt zonder enige vertraging en toont zinnige informatie over het totale tv-aanbod of mijn favoriete zenders. Met pijltje links-rechts naar het vorige-volgende programma, met omhoog-omlaag naar de vorige-volgende zender. Zo hoort het. Ook timeshift (via een USB-schijfje) werkt i.t.t. de HB vlot en intuïtief.

Ik mis natuurlijk wel mogelijkheden als tegelijk iets anders opnemen of gecodeerde kanalen bekijken, maar als daar eens iets interessants op komt, zet ik de HB wel weer even aan. Met veel tegenzin.

Ik snap echt niet dat UPC dit niet voor elkaar krijgt op een losse decoder die volgens hun reclame state-of-the-art zou moeten zijn, terwijl de ingebouwde chip van mijn tv het wel kan. Het is nota bene dezelfde fabrikant. Afwachten maar wat de update in juli brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vinden jullie dat de kwaliteit van tv kijken via www.horizon.tv ook maar matig is?

Kheb die extra video plugin geïnstalleerd en daarmee wordt het streamen van "dvd kwaliteit" belooft maar ik vindt het maar een pixxelige boel! ik snap dat het extra opvalt als je dichterbij een groot pc beeldscherm zit maar als ik een gewone dvd zou afspelen ziet het er tig keer beter uit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
Sabbi schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:58:
Alsof de oude boxen van de UPC zo geweldig zijn, daar regende het ook klachten over, buggy, traag, en dan ook nog eens een interface uit het jaar kruik, geen favorieten sorteren, enz. enz.
ben het hier helemaal mee eens.
heb hem nu zins gister middag.

en tot nu toe nog niet echt rampzalige dingen meegemaakt.

menu kan sneller. maar die cisco was ook niet de snelste.

opnemen tot nu toe heeft hij alles gedaan. alleen jammer dat hij nog sttets geen episodes kent. het geen wat ik wil opnemen wordt 3x per dag uigezonden en dan nog eens alles in het weekend.

was mooi geweest als je de menus in mijn media zelf kan verandere(keuze uit dvd cover of gewoon een lijst.
opgenomen uitzendingen in een sub map doen zou wel mooi zijn.

maar tot nu toe nog geen horror momenten gehad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:53

KoffieNT

banaan

Bij mij werkt Horizon.tv helemaal niet. Plugin geinstalleerd maar "U heeft niet het geschikte abonnement om deze zender te kunnen bekijken." Ik heb het meest uitgebereide pakket, dus ik ga er toch vanuit dat het sowieso moet werken.

en Holy balls wat is On Demand traag. En best jammer dat de kwaliteit van het beeld behoorlijk slecht is, maar dat vind ik nog niet zo erg.

Kan niet wachten op die update :p.

Het enige waar ik echt positief over ben met deze box is de webinterface. Simpel en duidelijk vind ik. En verder, tja, de box ziet er wel een heel stuk mooier uit dan die grijze bak die ik eerst had :).

@onder: Ah, dat kan hier ook het geval zijn, alleen heb ik de nieuwe box sinds zaterdag.

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 10-04-2013 15:02 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Horizon.tv werkt hier ook niet meer sinds dat ik vorige week woensdag het 150/10 abo heb besteld.... Gebeld en ze zeggen dat het account op slot staat omdat deze nog in de overgang is (moet de horizon box nog ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Goed nieuws hoop ik klik

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 10-04-2013 15:50 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topic lezen, was al gemeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Klopt idd, maar dit is zo'n leuk topic :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb de afgelopen week het stroomgebruik gemeten met een cheap ass Cresta meter en heb het volgende gemeten:

Horizon aan : 36 /37W
Horizon uit, standby normaal, groene ledje brand, klokje is aan : 31/32W
Horizon uit, standby normaal, rode ledje brand, klokje is uit : 26W (moet ik nog eens meten, slordig geschreven :') )
Horizon uit, standby laag, alles is uit: 0W / 1W

Ik heb de Horizon alleen voor TV kijken en eventueel opnemen/pauzeren. Internet en telefonie lopen via een Cisco 3925 en WiFi via pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Wifi is uitgeschakeld bij de Horizon, er zit verder ook niets aan vast qua netwerkkabels.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

En bij Horizon uit op standby hoog?
Wat is het verschil met de groen en rode ledjes? is hij dan aan het opnemen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Ik heb gisteren de HB binnen gekregen, en moet zeggen dat de snelheid mij nog wel meevalt t.o.v. de philips box welke ik hiervoor had iig genoeg verbteringen.
Wel prettig vind ik dat 1,2,3 etc nu gewoon meteen hd zijn.
Wel laggy als je de box uit standby haalt.

Enige wat mij op is gevallen....
Als ik check voor updates dat vind hij deze, je kan kiezen om nu of bij standby te installeren.
Ik kies nu, hij loopt door het proces en zie in de lcd 50 N ..... als ik vervolgens nog een keer check ziet de box dat er een update is ( ik kan het versie nummer nu even niet checken, maar ik zal het eens vergelijken met wat er nu het meest recent is ).
Wat ik echter storend vind, maar niet weet of andere dat ook hebben of uit te zetten is, is dat de box controleert op een update elke XX minuten in stand by, ik zie de dispaly 50 N aangeven, koelers beginnen te spinnen.... en komt weer terug met de tijd in het beeld.
Dit lijkt mij niet echt nodig, heeft iemand enig idee hierover?
Klopt het dat ondanks dat je de HB niet gebruikt als modem of telefoon, deze toch altijd standaard het telefoon icoontje weergeeft in de display?
Wifi heb ik uitgezet, ik heb de HB bekabeld aangesloten, maar weet nog niet of ik dit zo laat, mijn samsung tv met smarthub kan dit ook prima namelijk....
Overigens jammer dat HDMI-CEC niet ondersteund wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
@GrandPuba.
ik had mijn HB eergisteren gekregen en ben ook best tevreden.
Datzelfde heb ik ook wanneer ik handmatig naar updates zoek, dan blijft hij maar elke keer dezelfde update vinden en installeren.
Versienummer blijft hetzeflde.
Nog niets op gevonden. Wel opgemerkt dat hij laatst ook uit zichzelf ging updaten.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

janvanduschoten schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:45:
Ik heb de afgelopen week het stroomgebruik gemeten met een cheap ass Cresta meter en heb het volgende gemeten:

Horizon aan : 36 /37W
Horizon uit, standby normaal, groene ledje brand, klokje is aan : 31/32W
Horizon uit, standby normaal, rode ledje brand, klokje is uit : 26W (moet ik nog eens meten, slordig geschreven :') )
Horizon uit, standby laag, alles is uit: 0W / 1W

Ik heb de Horizon alleen voor TV kijken en eventueel opnemen/pauzeren. Internet en telefonie lopen via een Cisco 3925 en WiFi via pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Wifi is uitgeschakeld bij de Horizon, er zit verder ook niets aan vast qua netwerkkabels.
Mijn rode lamp stand-by stand (normaal) kwam een stukkie lager uit. Was die "2" geen "1", 16 Watt dus?

Die cheap-ass metertjes voldoen wel hoor, wattage meten is niet zo moeilijk. Ze kunnen er heus een paar procentjes naast zitten maar veel is het niet. :)

PS Ik heb altijd gedacht dat het een wit LEDje was ipv groen? :P En ik heb dus wel Wifi (zowel 2.4 als 5 GHz) en 4 netwerkkabels aangesloten. Dat maakt voor het verbruik dus weinig uit.
Cap schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:32:
Ik heb het laatst een keer gemeten, ik kwam op de volgende waarden uit:

Energiestand "normaal" (display uit, rood lampje, bedraad netwerk + wifi 2.4 en 5 GHz allebei aan, internet): 18 W
Energiestand "hoog" (display aan, wit lampje, bedraad netwerk + wifi 2.4 en 5 GHz allebei aan, internet): 30.1 W
In gebruik, tijdens internetten + tv kijken: 38.9 W

Ben benieuwd in hoeverre Wifi/Netwerk uit iets scheelt, ik vermoed heel weinig. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 11-04-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Meekoh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:59:
@GrandPuba.
ik had mijn HB eergisteren gekregen en ben ook best tevreden.
Datzelfde heb ik ook wanneer ik handmatig naar updates zoek, dan blijft hij maar elke keer dezelfde update vinden en installeren.
Versienummer blijft hetzeflde.
Nog niets op gevonden. Wel opgemerkt dat hij laatst ook uit zichzelf ging updaten.
Ik heb dus net gelezen dat dit ergens toch met de kwaliteit van het signaal te maken zou hebben en de update niet kan voltooien en dus halverwege stopt met de updaten en dit blijft doen.
Opzich vind ik dat een bijzonder iets, aangezien mijn oude philips hier totaal geen problemen mee had, maar toch schijnt dit redelijk belangrijk te zijn voor de horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Cap schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:59:
[...]

Mijn rode lamp stand-by stand (normaal) kwam een stukkie lager uit. Was die "2" geen "1", 16 Watt dus?

Die cheap-ass metertjes voldoen wel hoor, wattage meten is niet zo moeilijk. Ze kunnen er heus een paar procentjes naast zitten maar veel is het niet. :)

PS Ik heb altijd gedacht dat het een wit LEDje was ipv groen? :P En ik heb dus wel Wifi (zowel 2.4 als 5 GHz) en 4 netwerkkabels aangesloten. Dat maakt voor het verbruik dus weinig uit.

[...]
Ik moet die nog eens nameten, die 26W of 16W ik had het slordig genoteerd :')
Ik zal standby hoog ook eens opnieuw meten, die kwam dacht ik uit op circa 31W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 13:53
GrandPuba schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:33:
Ik heb gisteren de HB binnen gekregen, en moet zeggen dat de snelheid mij nog wel meevalt t.o.v. de philips box welke ik hiervoor had iig genoeg verbteringen.
Wel prettig vind ik dat 1,2,3 etc nu gewoon meteen hd zijn.
Wel laggy als je de box uit standby haalt.

Enige wat mij op is gevallen....
Als ik check voor updates dat vind hij deze, je kan kiezen om nu of bij standby te installeren.
Ik kies nu, hij loopt door het proces en zie in de lcd 50 N ..... als ik vervolgens nog een keer check ziet de box dat er een update is ( ik kan het versie nummer nu even niet checken, maar ik zal het eens vergelijken met wat er nu het meest recent is ).
Wat ik echter storend vind, maar niet weet of andere dat ook hebben of uit te zetten is, is dat de box controleert op een update elke XX minuten in stand by, ik zie de dispaly 50 N aangeven, koelers beginnen te spinnen.... en komt weer terug met de tijd in het beeld.
Dit lijkt mij niet echt nodig, heeft iemand enig idee hierover?
Klopt het dat ondanks dat je de HB niet gebruikt als modem of telefoon, deze toch altijd standaard het telefoon icoontje weergeeft in de display?
Wifi heb ik uitgezet, ik heb de HB bekabeld aangesloten, maar weet nog niet of ik dit zo laat, mijn samsung tv met smarthub kan dit ook prima namelijk....
Overigens jammer dat HDMI-CEC niet ondersteund wordt....
Het klopt dat het telefoon icoontje blijft branden, heb ik ook ondanks dat ik een los modem heb een geen netwerk via de Bug Box.
Het klopt natuurlijk niet, maar ach, het blijft UPC software.

Je kunt omdat je geen telefoon/internet via de box gebruikt het standby verbruik naar LAAG zetten, dan doet de box het controleren alleen bij opstart.

Ik ben benieuwd wanneer je serie matig gaat opnemen of je nog steeds zo tevreden bent over Horizon vergeleken met Philips.
Eigenlijk vergelijken wij niet 3 verschillende boxen, dus hardware, maar de software.
De Cisco en Philips gebruiken andere software dan Horizon, dat is het werkelijk zichtbare verschil.
Nu gebruiken de Cisco Philips klanten beter software dan wij met Horizon.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Daar moet ik achter komen natuurlijk.
Ik had wat problemen met de philips box, vastlopers, niet meer kunnen afspelen van opnames, serie matig opnemen werkte wel, maar nam eigenlijk teveel op dus als serie x dagelijks 4 keer werd herhaald, had ik dus 4 opnames opgenomen ipv de opname die ik alleen wilde opnemen ( dat is volgens mij ook min of meer het probleem met de HB als ik het zo lees ) ik zag dat ik nu met dezelfde serie dit dus niet had ( maar schijn kan bedriegen natuurlijk ).
Ik heb de box nu idd op energiestand laag gezet, ga vanavond nog even checken doe het met dat updaten zit, want ik hoor mijn vrouw alweer klagen dat het apparaat vrij vaak opnieuw opstart in standby modus ( dus het update dingetje ).
Ben benieuwd of ik het kan oplossen zonder een UPC monteur over de vloer te hoeven hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Inmiddels al een tijdje aan het klooien geweest.

In standby stand, herstart de HB na een minuut of tien, en gaat controleren op updates, welke er ook gewoon zijn omdat er bij het controleren op updates ook aangegeven wordt dat deze er een update is en ik het aan het versie nummer zag 395, hierin komt de box tot 50% en herstart zichtzelf naar standby stand om dit proces na tien minuten wederom te herhalen.... enz. enz.

Ik zie dat de signaal sterkte net in de goed zone zit, maar de kwaliteit uitstekend is ( wat niet heel veel zegt, retour signaal is er iig, want anders had ik ook niet alles kunnen doorlopen bij de installatie zoals ik ergens heb gelezen )
Ik dus de box verplaatst en zo dicht mogelijk met de kortere kabel aangesloten op het punt waar het signaal binnenkomt, en proberen te updaten, met zelfde resultaat, sterke en kwaliteit is exact hetzelfde overigens.

UPC gebeld, en de nieuwe box blijkt volgens de HD stuk te zijn, aangezien ik dat zelf niet geloof maar de HD vrij stellig was, en de HD niet echt met een oplossing kwam behalve een monteur, is er dus een afspraak met een monteur ingepland voor volgende week woensdag.
Aangezien ik dus niet kan geloven dat hij stuk is ben ik verder gaan zoeken.

Ik kwam uiteindelijk uit op het forceren van de box om updates te zoeken en te download ( met het idee dat als dat niet lukt er idd echt iets met aansluitingen op de binnenkomende verbinding mis is ).
Ik dus de box uitgezet voor 30 seconden, aangezet er op het display de min ( - ) ingedrukt houden voor een seconden a 5 tot 10.
Ik dacht eerst dat het mis ging, maar ik zag 0% R loading, en deze liep gewoon op tot 50% ( spannend moment, maar ging gewoon verder en maakte de update af 100%)
Na een herstart en controle zit de firmware nu op versie 400 wat de laatste zou moeten zijn.

Kortom HB is nu up to date qua firmware, ik moet alleen nog even checken wat de box doet in standby en na tien minuten en of deze blijft zoeken... maar ik denk niet dat er een probleem meer is aangezien er geen updates zijn om te downloaden.
Mijn vrouw wil nu tv kijken, dus kan het niet checken....

Wel een vastloper gehad ( komplete freeze ) door tijdens het afspelen van een opgenomen programma via opties --> HB --> Diagnostiek --> Signaal kwaliteit te checken.... ik hou het op een incident.

Ik hou het in de gaten om te zien met herstarten of het goed gaat, ik zal het iig even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
GrandPuba schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:28:
Daar moet ik achter komen natuurlijk.
Ik had wat problemen met de philips box, vastlopers, niet meer kunnen afspelen van opnames, serie matig opnemen werkte wel, maar nam eigenlijk teveel op dus als serie x dagelijks 4 keer werd herhaald, had ik dus 4 opnames opgenomen ipv de opname die ik alleen wilde opnemen ( dat is volgens mij ook min of meer het probleem met de HB als ik het zo lees ) ik zag dat ik nu met dezelfde serie dit dus niet had ( maar schijn kan bedriegen natuurlijk ).
Ik heb de box nu idd op energiestand laag gezet, ga vanavond nog even checken doe het met dat updaten zit, want ik hoor mijn vrouw alweer klagen dat het apparaat vrij vaak opnieuw opstart in standby modus ( dus het update dingetje ).
Ben benieuwd of ik het kan oplossen zonder een UPC monteur over de vloer te hoeven hebben....
Ik denk dat jou vrouw zoveel zeurt omdat zij juist de UPC monteur over de vloer wil.......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ben toch wel blij dat UPC langzamerhand terugkomt op enkele van de meest irritante keuzes voor de HB. Zo is de idioot die het leuk vond om het aantal knoppen op de afstandsbediening te verminderen "omdat het er dan strakker uitziet" hopelijk op een zijspoor gezet en zal de nieuwe AB weer wat meer knoppen bevatten voor directe functies.

Ben erg benieuwd in hoeverre de update van het menu daadwerkelijke verbeteringen met zich meebrengt.
Het zou mooi zijn als de HB twee settings had: 1) fancy plaatjes, maar onwerkbaar traag en onoverzichtelijk 2) old school tekst, maar werkt wel snel en overzichtelijk... Drie maal raden welke ik zou kiezen...

Verder ben ik wel superblij met het hoge aantal tuners van de HB. Ik ben nu eenmaal iemand die bijna nooit meer live kijkt en neem bijna alles op (een live programma start ik liever een half uur later, om door reclame heen te kunnen zappen). Soms overlappen 3-4 programma's elkaar gedeeltelijk qua tijd. Met de oude box was het dan echt een gedoe: 2 prgs opnemen, box op stand by, 3e programma live analoog kijken en het 4e programma dan maar missen... Nu heb ik daar nooit meer last van! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 12-04-2013 09:21 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Het is geen zeuren hoor maar het is gewoon bloed irritant als je de hele dag om de tien minuten een herstartend apparaat hebt, en startende koelertjes hoort .... niet iets wat we als energiestand laag prettig vinden eerlijk gezegd.

Maar die truuk was wel de oplossing, want de box stond gewoon helemaal uit toen ik vanmorgen vroeg beneden kwam zoals het zou moeten zijn, nu dat opgelost is, maar eens echt met de box tv kijken.
Kortom monteur wordt afgebeld for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The_Sukkel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:20:

Ben erg benieuwd in hoeverre de update van het menu daadwerkelijke verbeteringen met zich meebrengt.
Het zou mooi zijn als de HB twee settings had: 1) fancy plaatjes, maar onwerkbaar traag en onoverzichtelijk 2) old school tekst, maar werkt wel snel en overzichtelijk... Drie maal raden welke ik zou kiezen...
  • Optie 1
  • Optie 2
  • Alternerend optie 1 en 2
Laat je me even weten welke het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
GrandPuba schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:22:
Het is geen zeuren hoor maar het is gewoon bloed irritant als je de hele dag om de tien minuten een herstartend apparaat hebt, en startende koelertjes hoort .... niet iets wat we als energiestand laag prettig vinden eerlijk gezegd.

Maar die truuk was wel de oplossing, want de box stond gewoon helemaal uit toen ik vanmorgen vroeg beneden kwam zoals het zou moeten zijn, nu dat opgelost is, maar eens echt met de box tv kijken.
Kortom monteur wordt afgebeld for the time being.
Verdomme, wat zal jou vrouw balen dat de monteur word afgezegd....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
The_Sukkel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:20:
Ben toch wel blij dat UPC langzamerhand terugkomt op enkele van de meest irritante keuzes voor de HB. Zo is de idioot die het leuk vond om het aantal knoppen op de afstandsbediening te verminderen "omdat het er dan strakker uitziet" hopelijk op een zijspoor gezet en zal de nieuwe AB weer wat meer knoppen bevatten voor directe functies.

Verder ben ik wel superblij met het hoge aantal tuners van de HB. Ik ben nu eenmaal iemand die bijna nooit meer live kijkt en neem bijna alles op (een live programma start ik liever een half uur later, om door reclame heen te kunnen zappen). Soms overlappen 3-4 programma's elkaar gedeeltelijk qua tijd. Met de oude box was het dan echt een gedoe: 2 prgs opnemen, box op stand by, 3e programma live analoog kijken en het 4e programma dan maar missen... Nu heb ik daar nooit meer last van! 8)
Die meerdere tuners vind ik ook prettig, maar dit heeft op zich niets met Horizon te maken, de Philips had dit ook, en die had het voordeel van die prima werkende "old school" software.
UPC heeft dit meerdere kanalen opnemen weer de nek omgedraaid met de komst van de Cisco box om gebruikers met die "optie" naar Horizon te krijgen.
Ik zat in de Cisco/Philips periode ook wel eens te klagen, maar vergeleken met de Bug Box was dat echt een verademing.

Behalve de keuze uit menu opzet (wat denk ik niet gaat gebeuren, zo'n keuze) zou het ook zo moeten zijn dat wanneer je kiest voor alleen TV kijken via Horizon, deze ook niet al die installatie shit gaat doen voor de telefoon en maar krampachtig de box online probeert te krijgen.
Daarom duurt het allemaal zo verdomde lang voordat je werkelijk TV kunt kijken en de box kunt bedienen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wie heeft Twonky nog geinstalleerd staat en kan zijn / haar films via de Horizon pauzeren en spoelen? Ik heb al een topic gevonden op chelloo (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45710.0), maar daar lukt het mij niet mee. Ik heb mijn oude versie vervangen door de nieuwste variant van Twonky, ook daar lukt het niet mee.

Doorgaan met Twonky of een ander programma gebruiken waardoor ik wel kan pauzeren?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Nou het is weer feest met UPC :O. Zoals eerder in het topic vermeld heb ik afgelopen maandag contact gehad om te vragen wat er zou gebeuren na de Horizon actie periode (31-05). De meneer gaf mij aan dat hij wel "alvast" het nieuwe pakket kon opvoeren zodat Royaal HD behouden bleef na de actie periode. En dat dan ook meteen het Power pakket in ging.

Nou dat heb ik geweten. Sinds afgelopen woensdag geen extra kanalen meer, de extra HD kanalen weg, en Film 1 weg die nog allemaal netjes tot 31-05 hadden moeten blijven werken.

Blijkt dat de medewerker zo vriendelijk is geweest om mijn pakket maar even per direct om te gaan zetten, en dit nog verkeerd heeft gedaan ook. Afgelopen donderdag contact gehad en dit kon niet zo 1,2,3 gecorrigeerd worden.

Nu maar akkoord gegaan met het direct laten in gaan van het nieuwe pakket alvast en de rest van wat ik eigenlijk zou moeten krijgen worden gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gusto_NL
  • Laatst online: 23-03 10:49
Ik verheug me nu al op de komst van de HB die als het goed is morgen wordt geleverd. Ik kan niet wachten om me even lekker te irriteren aan het langzame menu en de niet lekker werkende mediaplayer optie. Ik heb er ook al een x aantal hdmi kabeltjes en een splitter bij besteld om de boel kort te sluiten. Ff lekker spitten via de lan poort om de wireless optie uit te schakelen wat blijkbaar niet kan en versteld staan dat de HB blijkbaar 20 adressen van de DHCP pakt. En dan nog de komende weken aan mijn vriendin uitleggen hoe het werkt zodat ze een hele reeks afleveringen van series opneemt die allemaal 5 minuten te vroeg stoppen. En dan nog even 20uur ploeteren met twonky om uiteindelijk nog een 20uur PS3 Mediaserver te proberen om uiteindelijk maar m'n films met Handbrake te hercoderen zodat de HB er wat mee kan.
En dan al het idee dat ik heb geïnvesteerd in spullen die onder de 1W stroom in standby gebruiken om er een 36w gloeilamp tussen te hangen om 2 minuten opstarten te voorkomen. En uitkijken naar juni 2013 wanneer blijkbaar een volgende update uitkomt.
Met dit in het achterhoofd denk ik dat het uiteindelijk wel meevalt. Ik ben voorbereid. Het zal wel stand-alone worden aangezien het blijkbaar de meest bugvrije resultaat oplevert. En wachten tot er iemand een tweak uitvind om het apparaatje 4Ghz te laten lopen op waterkoeling.
Gelukkig kunnen we sinds kort ook de primaire netten ongecodeerd via DVB-C ontvangen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
:D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Smultie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:22:
[...]
  • Optie 1
  • Optie 2
  • Alternerend optie 1 en 2
Laat je me even weten welke het was?
Haha... vooruit dan maar... ik had in mijn hoofd optie 2, maar ik zal alternerend kiezen, puur om te patsen als er bezoek is die zich afvraagd hoe het menu van de HB eruit ziet... (maar in het dagelijkse gebruik 2) ;)
CBX1047 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:41:
[...]
Die meerdere tuners vind ik ook prettig, maar dit heeft op zich niets met Horizon te maken, de Philips had dit ook, en die had het voordeel van die prima werkende "old school" software.
UPC heeft dit meerdere kanalen opnemen weer de nek omgedraaid met de komst van de Cisco box om gebruikers met die "optie" naar Horizon te krijgen.
Ik zat in de Cisco/Philips periode ook wel eens te klagen, maar vergeleken met de Bug Box was dat echt een verademing.
[...]..
Volgens mij had de Philips box 3 tuners, Cisco 2 en de HB heeft er minmaal 5: 4 voor opnames en minimaal 1 voor live TV kijken. Ik dacht echter ergens gelezen te hebben dat voor live TV kijken er ook 2 tuners aan de slag zijn, om het volgende kanaal alvast te bufferen o.i.d. om het zappen sneller te laten verlopen...

Dat laatste weet ik echter niet zeker: zappen gaat echter wel sneller dan bij de Cisco box, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de HB daarbij gebruikt maakt van de 4 tuners die bestemd zijn voor opnames (voor zover die dan nog niet in gebruik zijn door een veeleisende opnemer)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
26april gaat mijn abbo in. Nu de spullen al in huis gekregen...en er is al een monteur geweest om ons op het upc netwerk aan te sluiten...

Voor een persoon zoals ik is het best lastig om nog 3 weken naar die doos te kijken :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
The_Sukkel schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:08:
[...]

Haha... vooruit dan maar... ik had in mijn hoofd optie 2, maar ik zal alternerend kiezen, puur om te patsen als er bezoek is die zich afvraagd hoe het menu van de HB eruit ziet... (maar in het dagelijkse gebruik 2) ;)

[...]

Volgens mij had de Philips box 3 tuners, Cisco 2 en de HB heeft er minmaal 5: 4 voor opnames en minimaal 1 voor live TV kijken. Ik dacht echter ergens gelezen te hebben dat voor live TV kijken er ook 2 tuners aan de slag zijn, om het volgende kanaal alvast te bufferen o.i.d. om het zappen sneller te laten verlopen...

Dat laatste weet ik echter niet zeker: zappen gaat echter wel sneller dan bij de Cisco box, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de HB daarbij gebruikt maakt van de 4 tuners die bestemd zijn voor opnames (voor zover die dan nog niet in gebruik zijn door een veeleisende opnemer)
Ja, klopt 100% wat je zegt, de Philips had er 3, 1 om te kijken en 2 voor opname (was voor mij 9 van de 10 keer voldoende).
Voor de HB worden er van de 5 tuners 1 gebruikt op te kijken en 1 om te bufferen dus blijven er 3 over voor opname, tenzij de box op Standby staat, dan kan hij er 5 opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
TripleQ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:39:
26april gaat mijn abbo in. Nu de spullen al in huis gekregen...en er is al een monteur geweest om ons op het upc netwerk aan te sluiten...

Voor een persoon zoals ik is het best lastig om nog 3 weken naar die doos te kijken :-P
Ik kijk al jaren naar dozen op het Internet, heb ik totaal geen moeite mee......... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Cap schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:59:
[...]

[...]
Ik heb het gecontroleerd, het is bij mij ook 16 / 17 W verbruik in plaats van 26. Bij mij staat verder alles uit dus wifi verbruikt niet veel blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
CBX1047 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:29:
[...]

Ja, klopt 100% wat je zegt, de Philips had er 3, 1 om te kijken en 2 voor opname (was voor mij 9 van de 10 keer voldoende).
Voor de HB worden er van de 5 tuners 1 gebruikt op te kijken en 1 om te bufferen dus blijven er 3 over voor opname, tenzij de box op Standby staat, dan kan hij er 5 opnemen.
Horizon heeft 6 tuners, 4 voor opnemen andere 2 om snel tekunnen zappen/timeshiften enzo, en voor later als er een client box komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
devil-strike schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:40:
[...]

Horizon heeft 6 tuners, 4 voor opnemen andere 2 om snel tekunnen zappen/timeshiften enzo, en voor later als er een client box komt.
Holy Crap, je heb gelijk, 6 tuners.
Jammer dat het zo'n puinhoop word als je dit tot max gaat gebruiken met serie matig opnemen, maar wie weet over een paar maanden......
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
6 tuners en dan geeneens PiP en PaP mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn vrouw kwam met een voor mij nieuwe klacht (ik gebruik OnDemand niet):

Als ze via OnDemand op Uitzending gemist een programma start en halverwege pauzeert (bijvoorbeeld om de kids uit school te halen) en een paar uur later wil hervatten, dan is de gepauzeerde aflevering gestopt en geeft de melding dat hij niet meer bekeken kan worden omdat de geldigheidsduur verstreken is.

Dit heeft ze vervolgens getest met een aantal andere programma's met gelijke resultaten. Sterker nog, zelfs 10 minuten pauzeren leidde er in een aantal gevallen toe dat 10 minuten voor het einde van het programma dit zichzelf sloot en de melding gaf dat het niet meer bekeken kan worden.

Het lijkt er dus op dat een aantal programma's meent dat het maar 1 x bekeken mag worden en wel in een tijdslot van de duur van het programma zonder onderbrekingen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
De laatste tijd toch wel tevreden over de Horizon.

Serie matig opnemen gaat ook nog goed.
Kan alle opnames gewoon bekijken.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Mars18 schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:31:
De laatste tijd toch wel tevreden over de Horizon.

Serie matig opnemen gaat ook nog goed.
Kan alle opnames gewoon bekijken.
Ik heb dit nog even na gekeken maar de Seizoen 0 bug zit er nog steeds in dus als je serie matig gaat opnemen van een zender die meerdere seizoen van een en hetzelfde programma uitzend krijg je dus alles.
Oud, nieuw, herhalingen, alles.
Serie matig opnemen gaat dus goed als het maar programma's zijn die niet herhaald worden of geen oudere seizoenen hebben.
Vind ik nog niet te kwalificeren als "goed".......... :(
Met het afkijken heb ik op hier en daar nog wel eens een vast lopertje, inderdaad iets minder last, dat was veel frequenter, dat lijkt iets te verbeteren.

[ Voor 10% gewijzigd door CBX1047 op 15-04-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 17-09 13:57
CBX1047 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:47:
[...]

Ik heb dit nog even na gekeken maar de Seizoen 0 bug zit er nog steeds in dus als je serie matig gaat opnemen van een zender die meerdere seizoen van een en hetzelfde programma uitzend krijg je dus alles.
Serie matig opnemen gaat dus goed als het maar programma's zijn die niet herhaald worden of geen oudere seizoenen hebben.
Met het afkijken heb ik op hier en daar nog wel eens een vast lopertje, inderdaad iets minder last, dat was veel frequenter, dat lijkt iets te verbeteren.
Oke, ik heb het over The Next Pop talent, die neemt iedere week de aflevering goed op.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
CBX1047 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:47:
[...]

Is ook lastig voor een EPG. En stel dat ze alleen de afleveringen van de betreffende serie opnemen die nieuwer zijn dan missen andere mensen wellicht weer afleveringen. Het zou mooi zijn als in de toekomst de EPG S02E08 gaat vermelden. Dan wordt het een stukje duidelijker wat je kijkt en wat je opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 23:07

Notna

Where are you?®

Mars18 schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:05:
[...]
Oke, ik heb het over The Next Pop talent, die neemt iedere week de aflevering goed op.
Masterchef UK op BBC HD 1 hier en Top Gear (nieuwe en oude achter elkaar) op Veronica gaan ook prima hier.

Ik ben dan ook gewoon tevreden met de box. Ja de eerste 2 minuten moet je echt niets willen van dat ding maar daarna is het wel ok :). Het mag allemaal beter zoals al 23094823948239 keer gezegd is maar problemen heb ik er nu verder niet mee

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gusto_NL
  • Laatst online: 23-03 10:49
gusto_NL schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:31:
Ik verheug me nu al op de komst van de HB die als het goed is morgen wordt geleverd. Ik kan niet wachten om me even lekker te irriteren aan het langzame menu en de niet lekker werkende mediaplayer optie. Ik heb er ook al een x aantal hdmi kabeltjes en een splitter bij besteld om de boel kort te sluiten. Ff lekker spitten via de lan poort om de wireless optie uit te schakelen wat blijkbaar niet kan en versteld staan dat de HB blijkbaar 20 adressen van de DHCP pakt. En dan nog de komende weken aan mijn vriendin uitleggen hoe het werkt zodat ze een hele reeks afleveringen van series opneemt die allemaal 5 minuten te vroeg stoppen. En dan nog even 20uur ploeteren met twonky om uiteindelijk nog een 20uur PS3 Mediaserver te proberen om uiteindelijk maar m'n films met Handbrake te hercoderen zodat de HB er wat mee kan.
En dan al het idee dat ik heb geïnvesteerd in spullen die onder de 1W stroom in standby gebruiken om er een 36w gloeilamp tussen te hangen om 2 minuten opstarten te voorkomen. En uitkijken naar juni 2013 wanneer blijkbaar een volgende update uitkomt.
Met dit in het achterhoofd denk ik dat het uiteindelijk wel meevalt. Ik ben voorbereid. Het zal wel stand-alone worden aangezien het blijkbaar de meest bugvrije resultaat oplevert. En wachten tot er iemand een tweak uitvind om het apparaatje 4Ghz te laten lopen op waterkoeling.
Gelukkig kunnen we sinds kort ook de primaire netten ongecodeerd via DVB-C ontvangen.
_/-\o_
Ondertussen aangesloten en wel.
- HDMI splitter werkt niet vanwege aannemelijk copieerbeveiliging.
- vriendin ontevreden over de onoverzichtelijkheid van de mooie pictogrammen t.o.v. een simpele lijst
- media streamen gaat matig vanaf PS3mediaserver (daar moet ik nog wat mee rommelen)
- goed beeld en goed geluid (AC-3 aanzetten in instellingen als je tv het kan hebben)
- router aangepast via ethernet poort, dhcp aangepast en enkele apparaten hebben toegang via de ingebouwde hub in de HB box tot mijn oude thuisnetwerk (volgens tips op internet dhcp pass-tru, paar uurtjes mee zoet geweest)
- alleen hoewel de software versie wel 1.25 is weigert hij up te daten naar de laatste revisie. Storend maar nog geen problemen in de werking van de HB kunnen ontdekken. (Ook weer van alles uitgeprobeert t/m kasten verschuiven om direct op de wcd aan te sluiten e.d.)
That's it, het valt inderdaad wel mee. Nu maar gewoon ff tv kijken in plaats van tweaken.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Mars18 schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:05:
[...]
Het grootste probleem zit em dan ook met die Seizoen 0 bug met zenders zoals Discovery, History ect.
Die zenders zenden 1x per week het laatste seizoen uit, bijvoorbeeld Pawn Stars, maar dit is een serie die 3-4 jaar draait.
Dus wat doen ze, het nieuwste / laatste seizoen 1x per week, en voor de rest van de dagen alle andere seizoenen in de herhaling.
Ik volg dit sinds seizoen 1 dus heb ik absoluut geen behoefte aan de oudere seizoenen, maar die krijg ik wel :(
Gewoon omdat de Metadata niet goed ingelezen word en alles seizoen 0 is.
In de Cisco situatie was het heel simpel, je klikt het nieuwe seizoen aan als serie matig opnemen, en dat is seizoen 4, en dan neemt ie alleen seizoen 4 op, de rest uiteraard niet.
Dat lukt helaas met Horizon niet door de vermelde bug.
Bij series die maar 1 seizoen lopen heb je dit uiteraard niet en lijkt alles in orde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
gusto_NL schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:03:
[...]

Ondertussen aangesloten en wel.
- HDMI splitter werkt niet vanwege aannemelijk copieerbeveiliging.
- vriendin ontevreden over de onoverzichtelijkheid van de mooie pictogrammen t.o.v. een simpele lijst
- media streamen gaat matig vanaf PS3mediaserver (daar moet ik nog wat mee rommelen)
- goed beeld en goed geluid (AC-3 aanzetten in instellingen als je tv het kan hebben)
- router aangepast via ethernet poort, dhcp aangepast en enkele apparaten hebben toegang via de ingebouwde hub in de HB box tot mijn oude thuisnetwerk (volgens tips op internet dhcp pass-tru, paar uurtjes mee zoet geweest)
- alleen hoewel de software versie wel 1.25 is weigert hij up te daten naar de laatste revisie. Storend maar nog geen problemen in de werking van de HB kunnen ontdekken. (Ook weer van alles uitgeprobeert t/m kasten verschuiven om direct op de wcd aan te sluiten e.d.)
That's it, het valt inderdaad wel mee. Nu maar gewoon ff tv kijken in plaats van tweaken.
;)
Laatste revisie is van vandaag om 00.19 uur met nummer 1-1-60.00.3_V 1.25_16777400
Maakt overigens geen donder uit, het blijft nog steeds een Bug Box zolang wij niet van V 1.25 worden verlost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zijn er meer mensen die ineens alle HD kanalen met uitzondering van Nederland 1,2 en 3 niet meer kunnen kijken? Heb UPC al gebeld die zeggen dat het een storing is die in heel Nederland voor komt met horizon boxen. Je krijgt dan melding dat het geen deel uit maakt van je abbonement. Vervolgens hebben ze een nieuw activatie signaal naar de horizon box gestuurd maar mocht niet baten. Vervolgens zeggen ze dat ze geen zicht op een oplossing hebben. Gevolg is dat ik nu al 3 dagen geen tv heb. Ik baal hier ontzettend van. Als ik UPC mag geloven zit ik voorlopig nog wel even zonder tv. Absurd. Vond het sowieso een vreemd verhaal dat een activatie signaal er 24 uur over kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Seth_Chaos schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:23:
Zijn er meer mensen die ineens alle HD kanalen met uitzondering van Nederland 1,2 en 3 niet meer kunnen kijken? Heb UPC al gebeld die zeggen dat het een storing is die in heel Nederland voor komt met horizon boxen. Je krijgt dan melding dat het geen deel uit maakt van je abbonement. Vervolgens hebben ze een nieuw activatie signaal naar de horizon box gestuurd maar mocht niet baten. Vervolgens zeggen ze dat ze geen zicht op een oplossing hebben. Gevolg is dat ik nu al 3 dagen geen tv heb. Ik baal hier ontzettend van. Als ik UPC mag geloven zit ik voorlopig nog wel even zonder tv. Absurd. Vond het sowieso een vreemd verhaal dat een activatie signaal er 24 uur over kan doen.
Geen last van, heb op dit moment de tv aan staan en de box geeft bij alle kanalen gewoon HD aan.
CBX1047 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:30:
[...]
Laatste revisie is van vandaag om 00.19 uur met nummer 1-1-60.00.3_V 1.25_16777400
Maakt overigens geen donder uit, het blijft nog steeds een Bug Box zolang wij niet van V 1.25 worden verlost...
Bij mij staat ie met dat versienummer bijgewerkt op 27.03.13/ 09:50. Ook precies hetzelfde nummer als van de release van 27-3. De opmerking 'bug box' voegt overigens geen klap toe aan je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Check even een paar posts eerder hoe ik dat updaten heb opgelost....Ik had exact hetzelfde, alleen bij mij bleef de box continue herstarten om de update binnen te halen.
aanzetten en de - knop indrukken als de lampje blauw gaat branden ( lukt misschien niet in één keer ) maar ik bleef gewoon op de min drukken bij het aanzetten.
Dan doe je een handmatige download van de software ( deze liep bij mij wel gewoon door ) daarna zit je op de laaste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Seth_Chaos schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:23:
Vreemd verhaal, ik heb iig geen problemen op de HB ( aangesloten sinds vorige week woensdag/donderdag ).
Lijkt mij een onzin verhaal.
Wellicht kun je eens voor een minuut de stroom er volledig afhalen ( stekker eruit ) en dan opnieuw aanzetten, wellicht haalt het wat uit.
Box resetten naar defaults al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
GrandPuba schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:56:
[...]

Vreemd verhaal, ik heb iig geen problemen op de HB ( aangesloten sinds vorige week woensdag/donderdag ).
Lijkt mij een onzin verhaal.
Wellicht kun je eens voor een minuut de stroom er volledig afhalen ( stekker eruit ) en dan opnieuw aanzetten, wellicht haalt het wat uit.
Box resetten naar defaults al geprobeerd?
Van de stroom af halen hielp niet. Met grote tegenzin heb ik de box factory reset. En alles werkt weer. Het is toch te triest voor woorden dat de servicedesk me niet verder kon helpen. Dat is geen servicedesk te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ja, het is klote dat alleen een reset je probleem oplost, maar had je dan liever nog een week gewacht? Bij een factory reset kun je aangeven je opnames te bewaren, meest overige instellingen blijven bewaard.

Het is een eerstelijns HD, en je moet soms net geluk hebben dat je iemand treft met enigzins verstand van zaken om je te helpen, wellicht thuis ook met een box bezig is geweest, anders wordt het al gauw een bezoek aan huis merk ik.
Ik denk dat als de mensen een goede training hebben gehad mbt problemen die voor kunnen komen ( quick fixes ) het aantal monteurs dat nu op pad gestuurd wordt voor niks, en telefonisch op te lossen is tot 50% gereduceerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Seth_Chaos schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:23:
[...]

Van de stroom af halen hielp niet. Met grote tegenzin heb ik de box factory reset. En alles werkt weer. Het is toch te triest voor woorden dat de servicedesk me niet verder kon helpen. Dat is geen servicedesk te noemen.
Klopt, heb ik hier onlangs ook gehad, beweerden ze dat ik geen signaal had en wilden ze wéér een monteur sturen. Het symptoom was een aantal zenders dat ik niet kon zien omdat er "geblokkeerd" in beeld stond, en een aantal zenders dat helemaal geen beeld (en ook nul ontvangst sterkte/kwaliteit) had. Factory reset en het werkte weer, alle zenders terug, prima ontvangst. Sukkels zijn het bij de helpdesk, als het aan hun had gelegen had ik weer vrij moeten nemen en was er weer een nitwit vruchteloos aan mijn AOP gaan lopen sleutelen... die de afgelopen anderhalf jaar pas 4 keer is nagekeken en 2 keer is vervangen (overigens ook zonder resultaat), plus een lijnmeting... elke keer kreeg ik uiteraard van de monteur te horen "het signaal is prima".

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 15-04-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Na de update van vanavond zijn alle opnamen die ik had geplanned gewist ! Aarg geen csi ny , geen gold rush alaska ! K^T UPC!

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Rupie schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:50:
[...]

Geen last van, heb op dit moment de tv aan staan en de box geeft bij alle kanalen gewoon HD aan.

[...]

Bij mij staat ie met dat versienummer bijgewerkt op 27.03.13/ 09:50. Ook precies hetzelfde nummer als van de release van 27-3. De opmerking 'bug box' voegt overigens geen klap toe aan je reactie.
Oh, dus jij vind het geen Bug Box.
Jou box is bug vrij, nou gefeliciteerd, dan ben je de eerste en enige in Nederland ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
LoneWolf schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:53:
Na de update van vanavond zijn alle opnamen die ik had geplanned gewist ! Aarg geen csi ny , geen gold rush alaska ! K^T UPC!
Oh oooo......
Oppassen want anders laat Rupie je weten dat "K^T UPC!" geen klap toevoegt aan je reactie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 20:19
Heeft er eigelijk al iemand geprobeerd om zowel via zijn bestaande modem als via de Horizon box te internetten?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukzke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 07:22
Hoi ik heb sinds een week UPC Horizon TV in combinatie met een tc7200u geleverd door upc.
Het lukt me alleen niet om de horizon box draadloos te connecten met de modem. Ik gebruik een 2.4 ghz kanaal omdat ik het vermoeden heb dat de Horizonbox de 5ghz niet oppikt en mijn SSID is zonder spaties en begint met een hoofdletter.

Oven off-topic. Kan ik de tc7200u zo instellen dat hij zowel 2.4 ghz als 5ghz uitzend? Als ik als ik 5ghz aanzet schakelt die namelijk 2.4 uit. En 2.4ghz heeft mijn ps3 weer nodig.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
CBX1047 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:53:
[...]

Oh, dus jij vind het geen Bug Box.
Jou box is bug vrij, nou gefeliciteerd, dan ben je de eerste en enige in Nederland ! 8)7
Dat zeg ik niet, dat maak jij er van. Ik zeg alleen dat je niet in elke reactie op een dusdanige manier je menig hoeft uit te drukken. Je eerste deel van je reactie geeft daadwerkelijk antwoord op de vraag, het 2e gedeelte is gewoon een rant die niets toevoegt aan de rest van de reactie.
CBX1047 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:56:
[...]

Oh oooo......
Oppassen want anders laat Rupie je weten dat "K^T UPC!" geen klap toevoegt aan je reactie.......
Dan snap je mijn punt dus niet, LoneWolf heeft bij die reactie namelijk wel een valide reden om UPC k^t te noemen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik moet zeggen in mijn nieuwe situatie na de verhuizing draait de box en stuk beter dan voorheen.
Er is in de nieuwe woning (wel oud maar voor ons nieuw) een monteur langsgeweest om alle aansluitingen te vervangen en kabels te leveren etc.

Met een mooie nieuwe kabel en ditto wandcontactdoos heeft de Box prima signaal en is merkbaar sneller en stabieler.
Eerst wou internet via de modem nog niet werken (we behouden gewoon het oude modem en de box als extra acces point) en dat lag volgens de monteur aan wijkkast met oude versterker.
Kortom nieuwe monteur inplannen, maar weer af kunnen bellen omdat het modem 2 uur later toch internet had *O*

Nu nog internet op de Horizon aansluiten dmv kabel en testen of het streamen van media ook wat stabieler is geworden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Rupie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:39:
[...]

Dat zeg ik niet, dat maak jij er van. Ik zeg alleen dat je niet in elke reactie op een dusdanige manier je menig hoeft uit te drukken. Je eerste deel van je reactie geeft daadwerkelijk antwoord op de vraag, het 2e gedeelte is gewoon een rant die niets toevoegt aan de rest van de reactie.

[...]

Dan snap je mijn punt dus niet, LoneWolf heeft bij die reactie namelijk wel een valide reden om UPC k^t te noemen :>
Nee, dan begrijp ik het.
Ik mag een box die werkelijk boordevol bugs zit geen Bug Box noemen of draagt niets bij, maar er is wel een valide rede om UPC k^t te noemen.
Ik zal het dan voortaan een k^t box noemen, is denk ik meer in de gedachte lijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik begrijp de discussie hier niet helemaal. In mijn ogen: zo erg was de betreffende reactie van CBX niet, het was een uitleg over de softwareversie plus een opmerking dat het een bug(gy) box blijft zolang er geen flinke update wordt gedaan. Gezien het aantal zaken dat niet werkt zoals beoogd of omschreven lijkt dat laatste me helemaal geen gekke opmerking, zeker niet een waarvoor je een standje hoeft te krijgen of het woord "rant" in de mond genomen hoeft te worden. Wat mij betreft dan hè.

Bovendien: die zogenaamde "rants" kunnen wel degelijk een functie hebben, namelijk dat het beeld dat de argeloze koper op basis van de reclame heeft ernstig moet worden bijgesteld. Natuurlijk kan de een of ander naar iemands smaak wat doorschieten. Maar volgens mij mag je op dit forum (terecht) meer dan alleen een vraag stellen en die beantwoorden, dus ook problemen aan de kaak stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Cap schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:37:
Ik begrijp de discussie hier niet helemaal. In mijn ogen: zo erg was de betreffende reactie van CBX niet, het was een uitleg over de softwareversie plus een opmerking dat het een bug(gy) box blijft zolang er geen flinke update wordt gedaan. Gezien het aantal zaken dat niet werkt zoals beoogd of omschreven lijkt dat laatste me helemaal geen gekke opmerking, zeker niet een waarvoor je een standje hoeft te krijgen of het woord "rant" in de mond genomen hoeft te worden. Wat mij betreft dan hè.

Bovendien: die zogenaamde "rants" kunnen wel degelijk een functie hebben, namelijk dat het beeld dat de argeloze koper op basis van de reclame heeft ernstig moet worden bijgesteld. Natuurlijk kan de een of ander naar iemands smaak wat doorschieten. Maar volgens mij mag je op dit forum (terecht) meer dan alleen een vraag stellen en die beantwoorden, dus ook problemen aan de kaak stellen.
Maar daar gaat de 'discussie' ook niet over wat mij betreft hoor. Ik zeg niet dat de box geen problemen heeft of dat het geen buggy box genoemd mag worden of wat dan ook. Ik zeg alleen dat de opmerking op dat specifieke punt niets toevoegt, verder niets. En dat doe ik omdat ik het gevoel heb dat CBX1047 niet kan accepteren dat er mensen zijn die aangeven dat ze minder problemen ervaren dan hij. Als iemand wat positiefs zegt moet het meteen ontkracht worden lijkt het wel en daar begin ik mij aan te storen. Heeft niets met een 'standje' of wat dan ook te maken, het is meer dat ik mij stoor aan zijn manier van reageren.

Let wel, ik reageer hier op persoonlijke basis, dus ik zeg ook helemaal niets over hoe het forum wel of niet gebruikt zou moeten worden en wat je wel en niet mag zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Rupie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:18:
[...]

Maar daar gaat de 'discussie' ook niet over wat mij betreft hoor. Ik zeg niet dat de box geen problemen heeft of dat het geen buggy box genoemd mag worden of wat dan ook. Ik zeg alleen dat de opmerking op dat specifieke punt niets toevoegt, verder niets. En dat doe ik omdat ik het gevoel heb dat CBX1047 niet kan accepteren dat er mensen zijn die aangeven dat ze minder problemen ervaren dan hij. Als iemand wat positiefs zegt moet het meteen ontkracht worden lijkt het wel en daar begin ik mij aan te storen. Heeft niets met een 'standje' of wat dan ook te maken, het is meer dat ik mij stoor aan zijn manier van reageren.

Let wel, ik reageer hier op persoonlijke basis, dus ik zeg ook helemaal niets over hoe het forum wel of niet gebruikt zou moeten worden en wat je wel en niet mag zeggen :)
Er zijn mensen op dit forum, en andere forums, die beweren totaal geen last hebben van de box en het een bijkans een geweldige ervaring vinden.
Ik reageer daar op, en misschien iets te, maar dat word gevoed door het slecht functioneren van de box, om aan te geven dat de huidige box cq software vol met problemen zit.
Dit ook als waarschuwing aan gebruikers die twijfelen om over te stappen van bijvoorbeeld de Cisco of de Philips box, dat het absoluut niet zo is als UPC ons wilt laten geloven in de bekende advertenties.

Maar laten wij elkaar niet afvallen want wij zitten allemaal in dezelfde boot, en onze pijlen op UPC richten, want dat is nog steeds hard nodig.
Wij leggen allemaal gemiddeld 60-70 euro per maand neer voor iets wat nog niet goed werkt, en zeker niet zoals UPC iedereen wil doen geloven dmv prachtige filmpjes op TV. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
CBX1047 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:25:
[...]
Maar laten wij elkaar niet afvallen want wij zitten allemaal in dezelfde boot
d:)b
Lijkt mij een goed idee.

Weer on topic: zijn er mensen die gtst in serie laten opnemen? ik hoorde van mijn vriendin dat vorige week donderdag en afgelopen maandag niet opgenomen zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen dezelfde afleveringen mist of dat daar ook nog verschil tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 13:54
Vraagje! sinds september 2012 maak ik gebruik van Horizon. Op zich redelijk tevreden alleen heb sinds een aantal weken een raar probleem. Ik heb altijd zonder problemen mijn diverse apparaten (smartphones, ipad, laptop) dmv wifi kunnen verbinden. Sinds een aantal weken maakt hij echter wel verbinding met de horizon box alleen zodra ik ook daadwerkelijk bv een internetpagina wil opvragen blijft hij 'hangen'. Op het eeste gezicht lijkt het dus dat hij gewoon een normale internetverbinding heeft. De helpdesk kan me niet verder helpen en stuurt een monteur. Afgelopen weekend had ik bijna geen enkele keer verbinding, de afgelopen dagen gaat het echter redelijk goed. Als hij vastloopt log ik in op de box en reset ik de box naar fabrieksinstellingen. Meer tweakers hier last van? Wellicht iemand een oplossing voor handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sjors81 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:06:
Vraagje!
...
De helpdesk kan me niet verder helpen en stuurt een monteur.
...
En wat zei de monteur?

[ Voor 65% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-04-2013 16:09 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 13:54
Die moet nog komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

AllSeeyinEye dacht vast dat ie in die 2 minuten tijdsruimte al geweest was en een oordeel had geveld... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
AllSeeyinEye schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:20:
Mijn vrouw kwam met een voor mij nieuwe klacht (ik gebruik OnDemand niet):

Als ze via OnDemand op Uitzending gemist een programma start en halverwege pauzeert (bijvoorbeeld om de kids uit school te halen) en een paar uur later wil hervatten, dan is de gepauzeerde aflevering gestopt en geeft de melding dat hij niet meer bekeken kan worden omdat de geldigheidsduur verstreken is.

Dit heeft ze vervolgens getest met een aantal andere programma's met gelijke resultaten. Sterker nog, zelfs 10 minuten pauzeren leidde er in een aantal gevallen toe dat 10 minuten voor het einde van het programma dit zichzelf sloot en de melding gaf dat het niet meer bekeken kan worden.

Het lijkt er dus op dat een aantal programma's meent dat het maar 1 x bekeken mag worden en wel in een tijdslot van de duur van het programma zonder onderbrekingen...
Ik heb het even getest en het klopt. Ik had het programma RamBam via OnDemand aangezet en daarna op pauze gezet. Toen ik terugkwam stond er ook dezelfde melding in beeld dat de geldigheidsduur was verstreken. Maar ik kon hierna wel gewoon weer de aflevering opnieuw starten (en ging verder waar ik hem op pauze had gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-07 14:32
Is het bekend of er meerdere Horizons aan te sluiten zijn op 1 abonnement. De UPC-dame die ik aan de lijn kreeg zei dat als ik ergens een Horizon zou kopen (en dus niet via UPC zou leasen) deze gewoon aan te sluiten zou zijn. Ik zou er maximaal 6 willen aanlsuiten en ik geloof dat UPC er maximaal twee levert.

Sorry als deze vraag al beantwoord is, inmiddels lang genoeg zitten zoeken. Graag dan een verwijzing.

Grtz, Wieger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat lijkt me een redelijk onvolledig / onduidelijk antwoord van de UPC-dame. Aansluiten kan altijd. Of je beeld hebt is een tweede. Als ze beweert dat dat zo is dan moet ze dat toch wat beter uitleggen i.m.o. ;)

Het werkt alleen als de Horizons van UPC expliciet toegang krijgen tot het UPC netwerk, het is en blijft gecodeerd. Daarom moeten monteurs die met een nieuwe box aan komen ook altijd bellen met een nummer ergens in verweggistan, om de activatie voor elkaar te krijgen. Met andere woorden een box zonder daaraan gekoppeld een geactiveerd abonnement zal niet werken. Of UPC dat voor je wil doen bij die extra boxen dat is een ander verhaal. Dát zou die dame je moeten hebben verteld.

Wel is het zo dat UPC inmiddels de zoals ze dat zo mooi noemen "standaardkanalen" niet meer codeert, die zijn dus met elke kabelontvanger, dus vermoedelijk ook de Horizon box, te ontvangen. Maar dan gaat het wel om SD kwaliteit: alleen Ned 1 / 2 / 3 worden in HD kwaliteit doorgegeven. En de kanalen buiten het standaardpakket zijn sowieso een no-go.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 19-04-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
knokki schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:40:
Is het bekend of er meerdere Horizons aan te sluiten zijn op 1 abonnement. De UPC-dame die ik aan de lijn kreeg zei dat als ik ergens een Horizon zou kopen (en dus niet via UPC zou leasen) deze gewoon aan te sluiten zou zijn. Ik zou er maximaal 6 willen aanlsuiten en ik geloof dat UPC er maximaal twee levert.

Sorry als deze vraag al beantwoord is, inmiddels lang genoeg zitten zoeken. Graag dan een verwijzing.

Grtz, Wieger
Uit nieuwsgierigheid: waarom zou je er 6 willen hebben?
Volgens mij kun je nog altijd max 2 ontvangers (of ci modules) per aansluiting hebben: 1 horizon + 1 'normale' box of 1 ci module. Daarnaast zoveel aansluitingen op de normale coax als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Cap schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:15:
Dat lijkt me een redelijk onvolledig / onduidelijk antwoord van de UPC-dame. Aansluiten kan altijd. Of je beeld hebt is een tweede. Als ze beweert dat dat zo is dan moet ze dat toch wat beter uitleggen i.m.o. ;)

Het werkt alleen als de Horizons van UPC expliciet toegang krijgen tot het UPC netwerk, het is en blijft gecodeerd. Daarom moeten monteurs die met een nieuwe box aan komen ook altijd bellen met een nummer ergens in verweggistan, om de activatie voor elkaar te krijgen. Met andere woorden een box zonder daaraan gekoppeld een geactiveerd abonnement zal niet werken. Of UPC dat voor je wil doen bij die extra boxen dat is een ander verhaal. Dát zou die dame je moeten hebben verteld.

Wel is het zo dat UPC inmiddels de zoals ze dat zo mooi noemen "standaardkanalen" niet meer codeert, die zijn dus met elke kabelontvanger, dus vermoedelijk ook de Horizon box, te ontvangen. Maar dan gaat het wel om SD kwaliteit: alleen Ned 1 / 2 / 3 worden in HD kwaliteit doorgegeven. En de kanalen buiten het standaardpakket zijn sowieso een no-go.
Klopt, UPC gaat analoog definitief van de kabel knikkeren, vandaar dat nu de standaard Nederlandse gecodeerde digitale SD kanalen, ongecodeerd op de kabel gaan.
Voor niemand meer een rede om analoog te blijven kijken........
En voor ieder analoog kanaal passen er 3 digitale HD kanalen qua bandbreedte, en dat is de rede van deze "vriendelijke" aktie van UPC.
Of die standaard SD kanalen voor dezelfde prijs zullen blijven betwijfel ik, dit zal in de loop van tijd wel opgekrikt gaan worden.

Maar goed, het gaat om bandbreedte dus kom maar op met de Full HD kanalen, dan kunnen die XD kanalen die nu als HD in de markt worden gezet, ook naar Full HD opgewaardeerd worden, en kan UPC stoppen met bandbreedte afknijpen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

CBX1047 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:19:
[...]

Klopt, UPC gaat analoog definitief van de kabel knikkeren, vandaar dat nu de standaard Nederlandse gecodeerde digitale SD kanalen, ongecodeerd op de kabel gaan.
Voor niemand meer een rede om analoog te blijven kijken........
En voor ieder analoog kanaal passen er 3 digitale HD kanalen qua bandbreedte, en dat is de rede van deze "vriendelijke" aktie van UPC.
Of die standaard SD kanalen voor dezelfde prijs zullen blijven betwijfel ik, dit zal in de loop van tijd wel opgekrikt gaan worden.

Maar goed, het gaat om bandbreedte dus kom maar op met de Full HD kanalen, dan kunnen die XD kanalen die nu als HD in de markt worden gezet, ook naar Full HD opgewaardeerd worden, en kan UPC stoppen met bandbreedte afknijpen......
Heb je hier ook een bron voor of roep je maar wat?

-upc gaat zeker in 2013 niet het analoge signaal stoppen. Natuurlijk is dit wel een aflopende technologie, maar als je het te snel stopt snij je alleen jezelf in de vingers omdat als je klant toch iets nieuws moet kopen ze dat net zo makkelijk van de concurrent kunnen doen.
- de sd kanalen zijn dus nu gratis bij je analoge signaal, dit analoge signaal is gereguleerd, upc mag hier niet zomaar de prijs van verhogen.
- er is volgens mij geen enkele grote zender die uitzendt in fullHD, het is allemaal max 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Sabbi schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:58:
[...]

Heb je hier ook een bron voor of roep je maar wat?

-upc gaat zeker in 2013 niet het analoge signaal stoppen. Natuurlijk is dit wel een aflopende technologie, maar als je het te snel stopt snij je alleen jezelf in de vingers omdat als je klant toch iets nieuws moet kopen ze dat net zo makkelijk van de concurrent kunnen doen.
- de sd kanalen zijn dus nu gratis bij je analoge signaal, dit analoge signaal is gereguleerd, upc mag hier niet zomaar de prijs van verhogen.
- er is volgens mij geen enkele grote zender die uitzendt in fullHD, het is allemaal max 1080i.
Met fullHD bedoelde ik eigenlijk HD op inderdaad 1080i nivo.
(de Horizon box kan trouwens al 1080P doorgeven)
1080i is nu absoluut niet het geval, de meeste "HD" zenders zijn XD, dus een opgepiepte SD.
Dit geld zeker voor de Nederlandse zenders, vergelijk de beeldkwaliteit maar eens met History of Discovery HD, een wereld van verschil met de Nederlandse HD zenders.
Er zijn al UPC concurrenten die met analoog gestopt zijn dus UPC zal snel volgen, en ze moeten wel want de kabel zit behoorlijk vol.
Ziggo is gestopt met analoog, en Caiway deed dit reeds in 2010.
Dit stoppen heeft te maken met de hoeveelheid aan analoge zenders, beneden een bepaalde hoeveelheid mag de doorgever zelf bepalen of deze stopt met analoog.
Tussen nu en 2015 word er besloten of er definitief gekapt gaat worden met analoog, de gedachten zijn dat dit in 2015 definitief gaat gebeuren.
En voor een TV maakt het niets uit, een CTR (beeldbuis) laat een ongecodeerd digitaal signaal prima zien en zelfs scherper dan analoog.

Dus nee, ik roep niet zomaar wat.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:40
CBX1047 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:39:
[...]

Met fullHD bedoelde ik eigenlijk HD op inderdaad 1080i nivo.
(de Horizon box kan trouwens al 1080P doorgeven)
1080i is nu absoluut niet het geval, de meeste "HD" zenders zijn XD, dus een opgepiepte SD.
Dit geld zeker voor de Nederlandse zenders, vergelijk de beeldkwaliteit maar eens met History of Discovery HD, een wereld van verschil met de Nederlandse HD zenders.
Er zijn al UPC concurrenten die met analoog gestopt zijn dus UPC zal snel volgen, en ze moeten wel want de kabel zit behoorlijk vol.
Dit stoppen heeft te maken met de hoeveelheid aan analoge zenders, beneden een bepaalde hoeveelheid mag de doorgever zelf bepalen of deze stopt met analoog.
Tussen nu en 2015 word er besloten of er definitief gekapt gaat worden met analoog, de gedachten zijn dat dit in 2015 definitief gaat gebeuren.
En voor een TV maakt het niets uit, een CTR (beeldbuis) laat een ongecodeerd digitaal signaal prima zien en zelfs scherper dan analoog.

Dus nee, ik roep niet zomaar wat.........
http://www.caiway.nl/site...ijssel/vragenenantwoorden caiway gestopt met analoog? Nee.
https://www.ziggo.nl/#kla...e-radio/analoge-televisie ziggo gestopt met analoge tv? Nee.

Waar heb jij die informatie vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Gangster93 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:36:
[...]

http://www.caiway.nl/site...ijssel/vragenenantwoorden caiway gestopt met analoog? Nee.
https://www.ziggo.nl/#kla...e-radio/analoge-televisie ziggo gestopt met analoge tv? Nee.

Waar heb jij die informatie vandaag?
Van een Caiway en Ziggo gebruiker binnen mijn familie........
Wat ik wel begrepen heb is dat een aantal steden / dorpen dwars ligt maar het merendeel geen analoog meer hebben.
Ook hier:
http://www.tv-telefonie-i...finitief_met_analoog.html

Quote:
De huidige Mediawet maakt het Ziggo overigens mogelijk om deze stap zonder wettelijke problemen uit te voeren. In de Mediawet is namelijk alleen verankerd dat een kabelbedrijf minimaal 15 televisiekanalen analoog moet doorgeven wanneer men analoge televisie doorgeeft. Men kan zonder problemen besluiten om in zijn geheel met analoge doorgifte te stoppen. Caiway deed dit op 10 oktober 2010 al.

Maar het gaat er meer om wat UPC gaat doen, voor de digitale kijker is het prettig als analoog verdwijnt zodat de beschikbare kabel ruimte gebruikt gaat worden om de beeld kwaliteit verder te verhogen.
De eerste stap is gezet door UPC om digitaal, nu nog gratis, naast analoog aan te bieden.
Dit niet gecodeerde digitale signaal is volgens mij gewoon te splitten zoals met analoog mogelijk is omdat er geen decoder aan te pas komt, voor een aantal gebruikers de rede om bij analoog te blijven.
Die rede valt nu weg dus.................

[ Voor 50% gewijzigd door CBX1047 op 20-04-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Behalve dat bijna alle tv's die meer dan 3 jaar oud zijn geen DVB-C tuner hebben, en dus wel een losse settopbox nodig blijven hebben. Dat is de reden.

En als je dan toch een extra doosje nodig heb is de stap naar ip-tv of digitenne snel gezet. Nu zal de meerderheid van de kijkers wel digitaal zijn, maar als je zo als kabelaar ook maar 5 procent van je abbonees kwijtraakt heb je jezelf toch aardig in de voet geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Sabbi schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:21:
Behalve dat bijna alle tv's die meer dan 3 jaar oud zijn geen DVB-C tuner hebben, en dus wel een losse settopbox nodig blijven hebben. Dat is de reden.

En als je dan toch een extra doosje nodig heb is de stap naar ip-tv of digitenne snel gezet. Nu zal de meerderheid van de kijkers wel digitaal zijn, maar als je zo als kabelaar ook maar 5 procent van je abbonees kwijtraakt heb je jezelf toch aardig in de voet geschoten.
Heb je gelijk in........

[ Voor 31% gewijzigd door CBX1047 op 20-04-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
CBX1047 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:39:

Zolang er geen sprake is van meerdere aanbieders op de kabel zijn Ziggo en Caiway collega bedrijven en geen UPC concurrenten. Het zijn zelfs zulke goede vriendjes van elkaar dat ze zich verenigd hebben in een brancheorganisatie NLKabel om gezamelijk de kabel belangen te verdedigen.

De concurrentie waar UPC zich vermoedelijk wel zorgen overmaakt, namelijk de glasvezel aanbieders, hebben juist wel een analoog TV pakket dat de klant via de coax kabel uitgang van het glasvezel modem in huis kan verspreiden naar de TV's in huis. Als UPC besluit om het analoge TV pakket volledig te verwijderen, dan forceert UPC haar klanten die nog gebruik maken van het analoge TV pakket om te zorgen voor een andere oplossing. En die oplossing zou zo maar kunnen zijn om over te stappen naar een glasvezel aanbieder omdat dan de bestaande analoge TV hardware gebruikt kan blijven worden zonder aanpassingen in de trant van investeringen in nieuwe digitale RTV apparatuur. UPC neemt met het afschaffen van analoge TV dan dus voor die klanten een argument weg om bij UPC te blijven.

Verder heeft Ziggo gewoon een analoog TV pakket waarin 25 TV kanalen zitten.
Gewoon de mediawet er even op naslaan waarin beschreven wordt wat een aanbieder van analoge TV wel en niet moet. UPC mag net als Caiway besluiten om te stoppen met analoge TV, maar zolang ze analoge TV aanbieden dan dienen ze een wettelijk verplicht minimum aantal analoge TV kanalen aan te bieden.
Als je dit soort uitspraken doet, geef er dan altijd een link bij naar de bron. Het lijkt er nu op alsof je bij een één of andere boardmeeting van UPC aanwezig bent geweest waar dit onderwerp aan de orde is geweest.

Als het echter je eigen verwachtingen zijn, geef dat dan ook duidelijk aan met bewoordingen als "Ik denk dat ..." etc.
Een ongecodeerd digitaal RTV signaal is niet hetzelfde als een analoog TV signaal. De TV zal over een DVB-C tuner moeten beschikken om uberhaupt het digitale RTV signaal op te kunnen pikken. Verder hebben de UPC klantenervaringen met ongecodeerde digitale RTV sinds begin april duidelijk aangetoond dat UPC zich niet aan de Europese defacto standaarden houdt t.a.v. de opbouw van het DVB-C signaal waardoor het hebben van een DVB-C tuner zelfs geen garantie is dat de ongecodeerde digitale RTV kanalen van UPC kunnen worden gevonden en/of worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Er is gewoon geen serieuze concurrentie. Zolang in een stad als Amsterdam pakweg 80% van de mensen -ondanks alle mooie verhalen en beloftes die daar al járen over rondgaan- nog steeds geen glasvezelaansluiting heeft kun je in mijn ogen niet spreken van serieuze concurrentie.

Het is kiezen tussen kabel met daarop een monopolist of een infantiel koperkabeltje dat een eeuw geleden is ontworpen voor het versturen van een analoog signaal met een bandbreedte die net voldoende is voor verstaanbare spraak. De keuze glasvezel is er in heel veel gevallen niet, en als ie er al is dan heb je daar wéér te maken met een monopolist.

Het afstappen van de kabel of telefoonlijn gaat ongeveer net zo snel als het afstappen van fossiele brandstoffen voor voertuigen: de term "fossiel" is nogal toepasselijk. Dit heeft alles te maken met de lobby van de industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wohey (voor de mensen die geen Horizon meer willen ;) )

nieuws: UPC laat klanten vanaf maandag andere decoder dan mediabox kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:41:
[..]

Het is kiezen tussen kabel met daarop een monopolist of een infantiel koperkabeltje dat een eeuw geleden is [..]

[..]
De kern van de coax-kabel is volgens mij ook nog gewoon infantiel koper.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 17-09 21:54
Dus hiermee kan ik de oude box terugkrijgen, maar dan wel met 60/6 "horizon"-snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Vanaf vandaag wordt het je niet meer door je strot gedrukt. Ik weet niet hoe toegankelijk ze zijn met het aanpassen van je huidige abbo maar als je veel problem vermeld hebt met UPC kan ik mij niet voorstellen dat als je even zeurt je die box niet kan wisselen (al dan niet met een losse modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Ik zie net dat je bij UPC, dat wanneer je HD + Opnemen wil dat je Horizon 100/10Mb of 150/10Mb krijgt. Doe mij ook maar die 100/10Mbit UPC!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Ik net dus gelijk kijken op de UPC site maar ik krijg het dus niet gevonden... opneem mogelijkheid zonder Horizon box. Misschien kijk ik scheel of ze hebben de site nog niet aangepast. Ik kijk van de week nog wel een keer.
* Griffin wilt kunnen opnemen maar wilt geen horizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Griffin schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:10:
[...]

Ik net dus gelijk kijken op de UPC site maar ik krijg het dus niet gevonden... opneem mogelijkheid zonder Horizon box. Misschien kijk ik scheel of ze hebben de site nog niet aangepast. Ik kijk van de week nog wel een keer.
* Griffin wilt kunnen opnemen maar wilt geen horizon
Update, maandag 14:38: De alternatieve mediabox met opnamemogelijkheid kan pas vanaf 29 april worden besteld, zo meldt de Consumentenbond. Vanaf deze week kan alleen de alternatieve mediabox zonder opnamemogelijkheid worden besteld.
(Uit het Tweakers nieuwsbericht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Coocoocachoo schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:12:
[...]

[...]
(Uit het Tweakers nieuwsbericht.)
Had het bericht gelezen zonder de update, en toen een paar uur erna pas gaan kijken op de site 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:21:
[...]

De kern van de coax-kabel is volgens mij ook nog gewoon infantiel koper.... >:)
Ja maar dat is het punt niet: de coaxkabel zelf is veel minder infantiel want door zijn ontwerp afgeschermd tegen storingen en daardoor geschikter voor snellere gegevensoverdracht. Het infantiele koperkabeltje is echt gebaseerd op datgene wat minimaal nodig is om een analoog telefoongesprek op afstand te voeren met net acceptabele geluidskwaliteit, meer niet. Het infantiele zit hem op zich niet in het koper.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 22-04-2013 15:58 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 54 Laatste