Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19
Notna schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:23:
Gewoon de hele serie programmeren, makkelijk zat

Oh wacht....
probeer maar eens een hele serie weg te gooien :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 08:10

SeatRider

Hips don't lie

donald_dick schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:26:
[...]

probeer maar eens een hele serie weg te gooien :P
Dat gaat heel goed, als je het niet erg vind dat al je andere programma's ook weg zijn. Het ruimt iig wel op :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat gaaf is, is dat je je netwerk-HDD kan aansluiten op de Horizon (net alsof je een mediaplayer hebt)

wat NIET gaaf is, is dat je op de HDD een directory structuur hebt. en als je via UPC Horizon dat kastje benaderd, staat alles compleeet door elkaar.
dat is balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Een ervaring van mij erbij:

Nou ik heb vorige week Horizon box in huis gehaald... me oom had het gehaald en had er geen problemen mee. Dacht mooi, dat moet ik ook hebben...Gelijk spijt....

De grootste bug die in de oude boxen ook al zat zit er nog steeds in: Gewoon zwart beeld... niks... moet je je box opnieuw aan en uit zetten. Als je bij zwart beeld bij signaal sterkte kijk enzo is alles goed en uitstekend... Daarnaast zat fouten gevonden, doorgegeven aan UPC maar je hoort jammer genoeg niks van. Of ze er wat mee gaan doen, mij een raadsel... Zonde dit had zo'n mooi product kunnen zijn....

Enige goede beslissing die ik heb genomen is de losse router.... Zag stiekem in de horizon box dat de software versie van het routerdeel 0.68 was... Dat geef je toch alleen maar beta's zo'n nummer? zegt in mijn ogen al genoeg....

1 grote plus... HD kanalen op 1, 2 ,3 enz ipv 71 . Wacht nog steeds op de sorteer functie, hoe lang geleden is dat ons niet beloofd?
Het zappen gaat wel sneller alleen kanaalinformatie opvragen is dan weer een drama vergeleken met de vorige box... dat was simpel 'ok' en je hebt het....
En dat on-demand is een dramaaaaaa, serieus testen ze daar überhaupt bij UPC? Of zitten die mensen allemaal bij Ziggo :P
Een iets te overenthousiaste persoon in het huis had de oude box al (te vroeg) terug gestuurd helaas... :/

Nou we gaan op avontuur en gaan zien hoe lang dit gaat duren... Via twitter wisten ze me te melden dat ze bezig zijn met de update voor het interface om dat te versnellen enz. Een streef datum wilde ze niet geven(duhu!)... Al zou dat wel fijn zijn...

Sinds afgelopen week heb ik ineens 5 extra muziek kanalen er bij... geen idee waarom... Ter compensatie? Al begaan ze daar weer een blunder: SlamTV werkt wel op de APP maar op de box 'signaal weg gevallen' 8)7

Mensen ik leef met jullie mee :-) En ik zal het lijntje aandachtig nu gaan volgen ^^

[ Voor 7% gewijzigd door xppn op 01-04-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Sabbi

je denkt aan mij.

Favorieten kan je wel sorteren bij de Horizon, een van de weinige dingen die redelijk goed gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:44
De problemen beginnen nu wat te komen. On demand doet het bijna nooit bij ons, vastlopers bij het aanzetten van de horizonbox, opgenomen programma's zijn soms in 1 keer weg, uitgerekt beeld van een zender en traag menu. Hoop dat die update snel komt en wat goeds bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
davey s. schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:30:
De problemen beginnen nu wat te komen. On demand doet het bijna nooit bij ons, vastlopers bij het aanzetten van de horizonbox, opgenomen programma's zijn soms in 1 keer weg, uitgerekt beeld van een zender en traag menu. Hoop dat die update snel komt en wat goeds bied.
Gebruik je ook de router intern van de Horizon Box? Moet je eens alles los maken, kijken of hij dan nog wel vast loopt ^^ Als een maat van me zijnpopcorn er op aansluit via het netwerk loopt de box in het 100... Ik had het zelf met mijn AppleTV gelijk de box vast....
Sabbi schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:15:
Favorieten kan je wel sorteren bij de Horizon, een van de weinige dingen die redelijk goed gaan. :)
Gaan we zeker uitproberen :-)

[ Voor 16% gewijzigd door xppn op 02-04-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
xppn schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:29:

Sinds afgelopen week heb ik ineens 5 extra muziek kanalen er bij... geen idee waarom... Ter compensatie? Al begaan ze daar weer een blunder: SlamTV werkt wel op de APP maar op de box 'signaal weg gevallen' 8)7
Het was 'muziekmaand' en ipv 1 zender van de maand hadden ze alle muziekzenders erbij gezet. Sinds vandaag weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
xppn schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:22:
[...]

Gebruik je ook de router intern van de Horizon Box? Moet je eens alles los maken, kijken of hij dan nog wel vast loopt ^^ Als een maat van me zijnpopcorn er op aansluit via het netwerk loopt de box in het 100... Ik had het zelf met mijn AppleTV gelijk de box vast....

[...]

Gaan we zeker uitproberen :-)
Nee ik gebruik geen interne router. Zal is even proberen om alles los te maken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat hardnekkige "haal je Horizonbox van het netwerk af en je problemen zijn voorbij" verhaal is in het algemeen meer wishful thinking dan werkelijkheid hoor.

Uitgerekte menu's los je er in ieder geval niet mee op. Het kan best zijn dat in bepaalde gevallen sommige probleempjes ermee verdwijnen, maar de menu's blijven gewoon trager dan bij de oude Cisco, de box wordt zeer traag wakker bij het opstarten vanuit de "normaal" (rood lampje) energiestand (vandaar dat UPC hem standaard op de stand "hoog" zet, 30+ watt aan je broek. ;)). Vaak, bijna altijd, is het opstarten vanuit een niet-hoog energiestand voorzien van de melding dat je een verbindingsprobleem zou hebben, maar al snel leer je dat je die met een simpele "zap" kan laten verdwijnen. Ook stottert het beeld geregeld, no-matter hoe goed je signaalsterkte/kwaliteit ook is. Pauzeren van een zender waar je net naar toegezapt bent duurt véél te lang (niet een, niet twee, niet drie maar tig seconden voordat ie daadwerkelijk pauzeert), opnames worden lang niet altijd goed ingepland, er zijn bij veel tv's HDMI handshake problemen, etc, etc.

Met andere woorden de box zit vol kleine en grotere bugs, en is lang niet altijd betrouwbaar responsief, iets wat de meer ongeduldige gebruiker al snel als "vastgelopen" betitelt.

Maar zit je eenmaal rustig te kijken en raak je een tijdje geen knoppen aan, dan gaat het in het algemeen prima. :P

Edit:
Ik heb nu weer zo'n leuke ergernis: sinds gisteravond is weer eens een random aantal zenders (bijv Film1, Film1 Action, etc, maar bijvoorbeeld Film 1 Family en Sundance dan weer niet) "geblokkeerd" omdat ik niet het juiste abonnement zou hebben. Nou ja, geblokkeerd... HALF geblokkeerd, want je ziet ze nog wel in beeld maar de menubalken boven en onder (die UPC in al haar wijsheid meer dan de helft van het beeld heeft laten beslaan, jaja) verdwijnen dan niet. Daarnaast heb ik opeens bij enkele zenders helemaal geen signaal, nulkommanul, zoals Veronica.

Als ik ga bellen naar 1200 dan weet ik alweer hoe laat het is, dan gaan ze me vragen de kabels te controleren. Zucht, diepe zucht... dan moet ik weer de standaard reutemeteut uitbraken: nee beste medewerker, dat is het niet, er zijn al 4 monteurs geweest, alles is vervangen en door uw monteurs gecheckt gedubbelcheckt, gedubbeldubbelcheckt, en nog eens door mezelf gecheckt, en er is destijds ook al een lijnmeting geweest, en mijn Horizon zit direct met 1 m topkabel verbonden met het AOP, en de signaalsterkte/kwaliteit op alle andere zenders is uitstekend, de afgelopen maanden is er niets veranderd en eergisteren had ik nog goed beeld.... dan heel diep ademhalen en hopen dat de tweede vraag niet is "zou u uw Horizon box willen resetten naar de fabrieksinstellingen?" want NEE dat wil ik niet, dan moet ik WEER alle instellingen voor het netwerk/wifi etc in de webinterface invoeren en WEER alle favoriete zenders programmeren en overige instellingen goed zetten, terwijl het volstrekt niet waarschijnlijk is dat dit probleem door een factory reset van de Horizon wordt opgelost. :F ;)

Het leven van een Horizon klant gaat niet over rozen. :+ Op zich is dat acceptabel, als UPC het probleem nou ook eens wat meer bij zichzelf zou zoeken en niet de hele tijd de toevlucht neemt tot bovenstaande houding. De houding die er, even gestript van de standaard aangeleerde toon van vriendelijkheid en welwillendheid, eigenlijk op neer komt dat wij allemaal domme apen zijn die het zelf fout doen en dat de gemelde klacht "nog nooit eerder gehoord" is (ook zo irritant als er al tig topics op het internet staan waarin precies hetzelfde probleem vermeld staat), terwijl op heel veel punten uitvoerig en meermaals aangetoond is dat het probleem zich in de firmware van de Horizon c.q. het netwerk van UPC zelf bevindt. :P

Het zou zo leuk zijn als die twee werelden, die van UPC en die van de (al dan niet kritische en kenner zijnde) klant eens wat meer samenkomen.

[ Voor 55% gewijzigd door Cap op 02-04-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
Cap schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:00:
Dat hardnekkige "haal je Horizonbox van het netwerk af en je problemen zijn voorbij" verhaal is in het algemeen meer wishful thinking dan werkelijkheid hoor.
Tja de ervaringen zijn anders.... Als dat 'ding' zich verslikt in bijv DLNA kan ik me prima voorstellen dat het rest van het systeem ook vast loopt...

Overigens de grootste ergenis over netwerk zaken gesproken: Als je 'bestaande netwerk' kiest en je hebt een andere router in huis. Start dan maar eens je router opnieuw op en zet een PC aan... De Horizonbox gaat doodleuk ip adressen lopen uitdelen... 8)7 Dan maar 'nieuw netwerk' en DHCP uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Klopt, die DHCP bug zit er ook al vanaf het begin in, ik ken al die netwerkproblemen precies, heb er destijds op het chelloo forum hele verhandelingen over gehouden. Net zoals dat in bridge modus de horizon zijn verbinding verliest als ie eenmaal in stand-by geweest is (status "verbinding verbroken" in het menu van de horizon).

Mijn punt in onderstaand verhaal is dat vaak ten onrechte wordt geadviseerd om de horizon van het netwerk af te halen in het kader van willekeurig welk probleem ook, alsof dat de oorzaak zou zijn van alle problemen. Maar o.a. al die problemen die ik hieronder schetsen worden niet opgelost door het afkoppelen van het netwerk. De netwerkfunctionaliteit van de Horizon is net zo matig geïmplementeerd als de overige functies, dat dan weer wel. :)

PS wat de DHCP ellende betreft heb ik het zo opgelost: mijn vaste apparaten staan op een vast ip in de lage range, de box deelt adressen uit vanaf het 100+ nummer. Zo krijgen bijv. smartphones van vrienden automatisch een 100+ adres en zitten ze de vaste adressen niet in de weg.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 02-04-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
Cap schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:52:
Mijn punt in onderstaand verhaal is dat vaak ten onrechte wordt geadviseerd om de horizon van het netwerk af te halen in het kader van willekeurig welk probleem ook, alsof dat de oorzaak zou zijn van alle problemen. Maar o.a. al die problemen die ik hieronder schetsen worden niet opgelost door het afkoppelen van het netwerk. De netwerkfunctionaliteit van de Horizon is net zo matig geïmplementeerd als de overige functies, dat dan weer wel. :)
Ik begrijp je punt nu, en daar heb je gelijk in... Ik dropte mijn opmerking zodat je dan dingen kan uitsluiten :-) Je moet tenslotte ergens beginnen :9

Ik heb het zelf als volgd
192.168.0.1 + DHCP = Router + wifi
192.168.0.2 = Horizon box en DCHP uit, DNS op 0.0.0.0 (anders gaat hij als nog DNS lopen uitdelen :S) en wifi uit.
192.168.0.3 mijn oude wifi router maar dan als wifi accespoint voor de bovenverdieping
192.168.0.4 NAS DLNA
192.168.0.100 - 160 DHCP adressen voor de overige dingen :-)

Werkt als een zonnetje zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:53

KoffieNT

banaan

Mijn huidige situatie: Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34qacth.png
Mijn abonnement bestaat op dit moment uit: Onbeperkt telefonie, Royaal DVR en Internet (120Mbit) en ik wil binnenkort overstappen naar UPC Horizon; Onbeperkt telefonie, Royaal HD en Internet (150Mbit).

Op het plaatje is 1 kabel aangegeven met een paarse kleur. Deze Coax-kabel is 15 meter lang en gaat naar mijn Mediabox. Nadat ik de versterker had aangeschaft, werkte dit pas goed.

Er zijn wat onduidelijkheden voor me waar ik hoop antwoord op te krijgen :) :
Wanneer ik de nieuwe mediabox van Horizon krijg wil ik deze op dezelfde plaats zetten als waar nu de mediabox staat. (1) Zal dat goed werken met die lange kabel/versterker/zal er verschil zijn met hoe het nu is?
(2) Als ik het goed begrijp, komen de telefoonmodem en internetmodem te vervallen?
(3) Ik kan mijn eigen router aan de Horizon-mediabox plakken en die als router gebruiken, of ik kan er voor kiezen om de nieuwe Horizon-mediabox als router te gebruiken, klopt dit?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
KoffieNT schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:29:
(1) Zal dat goed werken met die lange kabel/versterker/zal er verschil zijn met hoe het nu is?
(2) Als ik het goed begrijp, komen de telefoonmodem en internetmodem te vervallen?
(3) Ik kan mijn eigen router aan de Horizon-mediabox plakken en die als router gebruiken, of ik kan er voor kiezen om de nieuwe Horizon-mediabox als router te gebruiken, klopt dit?
Volgens mij:
1. in principe zou het moeten werken, al is Horizon wat nerveuzer wat betreft het signaal. Waar de oude box wat sneller tevreden is met de signaalkwaliteit moet je voor de Horizon goede bekabeling en stekkers gebruiken. Je hebt dus kans dat de kabel die er ligt voor problemen kan gaan zorgen, maar in theorie zou het moeten werken.
2. Dat is een keuze, ik heb ze apart gehouden (de standaard cisco doet telefoon en internet, Horizon doet enkel tv). De situatie die jij tekent met 3 aparaten zal sowieso vervallen.
3. klopt, beide zou kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 03-04-2013 14:37 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:48
xppn schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:07:
[...]

Ik begrijp je punt nu, en daar heb je gelijk in... Ik dropte mijn opmerking zodat je dan dingen kan uitsluiten :-) Je moet tenslotte ergens beginnen :9

Ik heb het zelf als volgd
192.168.0.1 + DHCP = Router + wifi
192.168.0.2 = Horizon box en DCHP uit, DNS op 0.0.0.0 (anders gaat hij als nog DNS lopen uitdelen :S) en wifi uit.
192.168.0.3 mijn oude wifi router maar dan als wifi accespoint voor de bovenverdieping
192.168.0.4 NAS DLNA
192.168.0.100 - 160 DHCP adressen voor de overige dingen :-)

Werkt als een zonnetje zo :-)
Begrijp ik nu dat je hiermee tegenwoordig je Horizon box in "bridge" modus kunt zetten?

Ik heb het nu als volgt opgelost:
Miki schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:06:
Vergeten te melden maar ik mijn Time-Capsule goed werkend gekregen achter de Horizon mediabox.

Kort stappenplan:
  1. Horizon mediabox instellen als thuisnetwerk nieuw
  2. Time-Capsule via wan poort verbinden met Horizon mediabox
  3. Airport configuratie app starten
  4. Tweede tab Internet, verbind via statisch. Als het goed is wordt alles goed overgenomen anders even de juiste waarden* opzoeken.
  5. Vierde tab Netwerk, Routermodus alleen DHCP. DHCP-bereik instellen +1(vb: 192.168.192.7x+1) van de Horizon mediabox zelf uitgegeven ip-range.
  6. Inloggen op je mediabox met http://192.168.100.1 en onder tab draadloos de radio's van 2,4ghz en 5ghz netwerk uitschakelen.
  7. Problem :P
De waarden van je mediabox kun je gemakkelijk vinden via status netwerk in het menu van Horizon mediabox via je tv.

Ps. naar verwachting is dit meer of mindere maten ook prima te gebruiken met andere routers.
Wat ik dus doe is dat ik buiten de IP range van de Horizon box om ga en dan verder met WiFI netwerk op mijn Time capsule. Uiteraard kan dit ook met een gewone router achter de Horizon Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
Miki schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:10:
[...]

Begrijp ik nu dat je hiermee tegenwoordig je Horizon box in "bridge" modus kunt zetten?
Uhm niet dat ik weet... even een plaatje voor beter begrip :-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
\\
\\
\\
                    +15dB 10-15m coax                                 
     Analoge tv    --------------------------/Horizon\        /NAS\ 
              |    |                              |              |
meterkast|---versterker-------router/wifi--------switch--------switch-----Wifi accespoint(oude router)
                               |                   |           |           |
                    telefoon---                    ---PS3      PC&stuff    PC&stuff 
                                                   |
                                                   ---AppleTV
\\
\\
\\

[ Voor 4% gewijzigd door xppn op 03-04-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Laatst online: 12-09 17:08
Ook ik ben sinds 1 April een horizon gebruiker met samsung box (geen grapje).... :P

Gezien ik nog geen digitale versterker heb, en mijn televisie alleen maar digital out heeft was ik erg blij een analoge geluids aansluiting te zien op de samsung box....

Alleen jammer dat het geluid uit de analoge poort eerder uit mijn speakers klinkt dat het beeld (DVI) wordt weergegeven op mijn LCD.. Ik heb me rot gezocht om een delay op de analoge sound output mee te geven, ben bang dat dit niet bestaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
xppn schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:44:
[...]

Uhm niet dat ik weet... even een plaatje voor beter begrip :-)

<knip>
Ik heb mijn router dus direct achter de Horizon box hangen. Beter gezegd mijn HB is tevens mijn modem.

[ Voor 52% gewijzigd door Miki op 03-04-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
De Horizon box kost nu ''nog maar'' € 25,- bij nieuwe klanten, of bestaande klanten.

http://www.upc.nl/pakketten/

Gratis Film1 voor nieuwe klanten, of bestaande klanten die er een pakket bij nemen bovenop het huidige abonnement (Internet/TV/Bellen).

Wij zijn dus alsnog de sjaak, géén korting de 1e drie maanden omdat bestaande klant met Alles-in-1, en geen gratis Film1 voor de rest van het abonnement omdat al Alles-in-1. Voor bestaande klanten dus niet goed geregeld vooralsnog. Toch is de nieuwe snelheid interessant (Power abonnement 150mbit) en de HD zenders nu eindelijk inclusief in dat laatstgenoemde abonnement.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Royeboi schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:21:
De Horizon box kost nu ''nog maar'' € 25,- bij nieuwe klanten, of bestaande klanten.

http://www.upc.nl/pakketten/

Gratis Film1 voor nieuwe klanten, of bestaande klanten die er een pakket bij nemen bovenop het huidige abonnement (Internet/TV/Bellen).

Wij zijn dus alsnog de sjaak, géén korting de 1e drie maanden omdat bestaande klant met Alles-in-1, en geen gratis Film1 voor de rest van het abonnement omdat al Alles-in-1. Voor bestaande klanten dus niet goed geregeld vooralsnog. Toch is de nieuwe snelheid interessant (Power abonnement 150mbit) en de HD zenders nu eindelijk inclusief in dat laatstgenoemde abonnement.
:X

Ook zoeits dus; kosten zijn nu de helft. Ik durf te wedden als je daar iets over zegt tegen de HD van UPC je het antwoord krijgt: 'Ja maar u hebt wel al een aantal maanden extra kunnen genieten van deze fantastische box!' :')

Ik vraag mij hoe dan ook af wat UPC met zijn bestaande klanten gaat doen. Ik ben volgens de pakket naam een Power user en betaal 54 euro per maand. Echter is het nieuwe pakkeet 57 euro per maand voor precies hetzelfde maar dan met 100/10 mbit ipv 60/6. Ik zal wel eerst weer een nieuwe abbo moeten afsluiten eer ik dat krijg.

Stelletje fuckers zijn het ook. Het is dat ik hier in de buurt niet anders kan nemen. :F

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ja UPC is weer lekker bezig met bestaande klanten naaien en zeker de mensen die als betalende betatesters hebben gefungeerd voor de Horizonbox.

Het zou ze goed doen om als blijk van waardering van alle input die we hebben gegeven over het wel en niet functioneren van die rotzooibox ze deze gebruikers zonder morren en extra addertjes gewoon de nieuwe snelheden/abbo's geven.

Maar UPC zal wel weer mensen een nieuw contract aansmeren en de huidige alles in 1 gebruikers uitlsuiten van alle acties en extra's
Het is toch altijd weer fjin om een bestaande klant te zijn en continu NEE te horen op aanbiedingen en acties.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Gewoon ff bellen.
Ik heb als bestaande klant nog nooit nee gehoord op een aanbieding die alleen voor nieuwe klanten geldt.

Wat ze echter nu wel sinds een jaar doen is bestaande klanten extra overstapkosten laten betalen. Ik zit al 12 jaar bij UPC, daar ben ik niet echt van gediend.
Je zou onderhand extra korting moeten opbouwen als je langer klant bent, maar kennelijk wordt aan retentie niet gedacht...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
cypher21 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:26:
Gewoon ff bellen.
Ik heb als bestaande klant nog nooit nee gehoord op een aanbieding die alleen voor nieuwe klanten geldt.

Wat ze echter nu wel sinds een jaar doen is bestaande klanten extra overstapkosten laten betalen. Ik zit al 12 jaar bij UPC, daar ben ik niet echt van gediend.
Je zou onderhand extra korting moeten opbouwen als je langer klant bent, maar kennelijk wordt aan retentie niet gedacht...
De eenmalige kosten zijn voor iedereen als je naar horizon gaat. Maar ik kreeg gewoon voor een jaar 10 euro korting op de abbokosten.
Heb ze gister nog gebeld, want twee weken laten was er ineens 100Mb... Dit vond ik zuur. Maar omdat ik snel belde zouden ze het nog kunnen omzetten naar de nieuwe aanbieding, en die korting moet dan ook nog wel lukken. (als je het ergens midden in het contract termijn doet word het veel moeilijker.)
Wat ik bezwaarlijk vind is dat ze het 'hd' pakket niet meer los hebben, dus dan moet je gelijk met Royaal...
Dat zou betekenen dat voor mij het nieuwe pakket met royaal op 71 euro zou komen (incl korting, onbeperkt bellen). Op dit moment is het ~60 (weet niet uit me hoofd) Tja... toch ~120 euro per jaar verschil...als ik op mijzelf woon had ik het gedaan :9 Gelukkig is de planning om binnen nu en een jaar op mezelf te zitten :)

Dus... de huidige abonnementen worden niet automatisch geupgrade naar 100Mb, als 60Mb zou verdwijnen dan gebeurd dat wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
CBX1047 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:44:
[...]
Beste UPC medewerker.
Ik neem toch aan dat jullie zelf ook de beschikking over een Horizon box hebben.
Zet eens wat programma's in serie opname en je kunt zelf zien wat er mis gaat.
Voorbeelden geven doen wij al met de beschrijving van wat er mis.
Het hoe en waarom is jullie taak !
Dat mag je zeker aannemen en ik verzeker je dat dit ook gebeurd. Zoals jezelf al aangeeft is dit probleem niet constant aanwezig waardoor een oorzaak moeilijker te achterhalen is. Doordat dit niet handmatig het aanpassen is van metadata maar hier een heel geautomatiseerd proces achter hangt zijn voorbeelden altijd welkom. Hierdoor kan er een beter inzicht verkregen worden richting een duidelijke oorzaak. Het is dan ook een verzoek en geen must uiteraard.
Rupie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:54:
UPC-webcare, ik heb mijn vriendin gevraagd om het door te geven als ze weer ergens een opname van mist. Ik snap de frustratie van de mensen hier boven wel, maar snap ook dat het voor jullie makkelijker zoeken wordt als je concrete voorbeelden krijgt.
Rupie, alvast bedankt hiervoor. Ik begrijp de frustraties ook zeer zeker en hoop dat er snel een definitieve oplossing voor zal komen. Ik hoop dat goeie voorbeelden hier een bijdrage aan kunnen leveren.
Rupie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:54:
Nog een puntje wat mij opvalt na de update van afgelopen week is dat het (nog) langer lijkt te duren voordat de box beeld geeft als deze uit de lage standby moet komen.
Er zijn mij meldingen bekend waarbij de Horizon box moeilijk uit standby kon komen in normaal of laag energieverbruik. Door aanpassingen te doen in de wijze van opstarten kan dit langer duren met gevolg dat er minder problemen bij op zullen treden. Ik zal kijken of ik kan achterhalen of en welke wijzigingen hiervoor doorgevoerd zijn.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
cypher21 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:26:
Gewoon ff bellen.

Ow das mooi zuur inderdaad. Heb net 3 weken geleden upc alles in met 60mb van horizon genomen en nu pis ik wat naast de pot zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

xppn schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:11:
[...]

De eenmalige kosten zijn voor iedereen als je naar horizon gaat. Maar ik kreeg gewoon voor een jaar 10 euro korting op de abbokosten.
Heb ze gister nog gebeld, want twee weken laten was er ineens 100Mb... Dit vond ik zuur. Maar omdat ik snel belde zouden ze het nog kunnen omzetten naar de nieuwe aanbieding, en die korting moet dan ook nog wel lukken. (als je het ergens midden in het contract termijn doet word het veel moeilijker.)
Wat ik bezwaarlijk vind is dat ze het 'hd' pakket niet meer los hebben, dus dan moet je gelijk met Royaal...
Dat zou betekenen dat voor mij het nieuwe pakket met royaal op 71 euro zou komen (incl korting, onbeperkt bellen). Op dit moment is het ~60 (weet niet uit me hoofd) Tja... toch ~120 euro per jaar verschil...als ik op mijzelf woon had ik het gedaan :9 Gelukkig is de planning om binnen nu en een jaar op mezelf te zitten :)

Dus... de huidige abonnementen worden niet automatisch geupgrade naar 100Mb, als 60Mb zou verdwijnen dan gebeurd dat wel.....
Nouja 'er zou gekeken worden naar de huidige abonnees' volgens het persbericht. Lijkt mij logisch dat er een aantal mensen geupgrade gaan wroden op basis van het pakket dat je hebt.

Ik wacht mooi tot mijn Horizon aanbieding op 31/05 verloopt en dan eens kijken hoe de stan van zaken is. Anders pak ik dat apkket er weer opnieuw bij met 3 maanden korting :) (en dan 100/10 ipv 60/6 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hier loopt de pakketaanbieding van Horizon ook tot 31-5, maar mijn jaar abo tot 11-9. Kan misschien tussentijds wel proberen te verlengen oid.
Maar goed, dan heb je ook dat Fair Use Policy gedoe.

Daarnaast is het jammer als "wij" die 100 mbit niet krijgen, terwijl we de boel aan het beta-testen zijn... Horizon werkt hier vrij goed, maar nog steeds start de box minimaal 1x per dag opnieuw op, en heb ik soms geen beeld en moet ik de boel zelf herstarten.
Over het algemeen wel tevreden over de horizon box, maar het had wel wat beter getest mogen worden voordat klanten dit apparaat kregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij is UPC hard op weg om bestaande klanten te verliezen. Als ik nu sneller/goedkoper wil (contrcatvrij), MOET ik over naar Horizon. Dit omdat alleen bij het Horizon pakket de opnamefunctie geboden wordt.
Ik hoef niet zo'n baggerslome bak die een miljard updates nodig heeft, bedieningsonvriendelijk is, veel energie in standby gebruikt en voorzien is van overbodige dingen als een ingebouwd modem/wifi gedeelte. En als topping krijg je er gratis een FUP bij....
Zelf de monteur die laatst bij me was ivm kapotte tuner van een cisco hddontvanger vond Horizon bagger en had het over veel klachten.

Ik snap niet dat ze stug blijven uitrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb de laatste dagen geen problemen meer in de standby_laag stand, opstarten duurt wel ff maar hij is nog niet vastgelopen en gaat netjes in de laagste stand. Deze week toch meer eens even een energiemeter aan hangen, eens kijken wat hij werkelijk verbruikt (geen wifi of netwerkverkeer via de Horizon, alleen TV)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:13:
Ik heb de laatste dagen geen problemen meer in de standby_laag stand, opstarten duurt wel ff maar hij is nog niet vastgelopen en gaat netjes in de laagste stand. Deze week toch meer eens even een energiemeter aan hangen, eens kijken wat hij werkelijk verbruikt (geen wifi of netwerkverkeer via de Horizon, alleen TV)
Laat hier maar even weten, ben wel benieuwd. Gebruik de Horizonbox op dezelfde manier als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik heb het laatst een keer gemeten, ik kwam op de volgende waarden uit:

Energiestand "normaal" (display uit, rood lampje, bedraad netwerk + wifi 2.4 en 5 GHz allebei aan, internet): 18 W
Energiestand "hoog" (display aan, wit lampje, bedraad netwerk + wifi 2.4 en 5 GHz allebei aan, internet): 30.1 W
In gebruik, tijdens internetten + tv kijken: 38.9 W

Ben benieuwd in hoeverre Wifi/Netwerk uit iets scheelt, ik vermoed heel weinig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:32:
Ik heb het laatst een keer gemeten, ik kwam op de volgende waarden uit:

Energiestand "normaal" (display uit, rood lampje, bedraad netwerk + wifi 2.4 en 5 GHz allebei aan, internet): 18 W
Energiestand "hoog" (display aan, wit lampje, bedraad netwerk + wifi 2.4 en 5 GHz allebei aan, internet): 30.1 W
In gebruik, tijdens internetten + tv kijken: 38.9 W

Ben benieuwd in hoeverre Wifi/Netwerk uit iets scheelt, ik vermoed heel weinig. :)
Het ging juist over standby laag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Jawel, maar desalniettemin ben ik benieuwd naar het energieverbruik in alle standen die ie maar probeert, dus ook AAN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
Notna schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:09:
[...]

Nouja 'er zou gekeken worden naar de huidige abonnees' volgens het persbericht. Lijkt mij logisch dat er een aantal mensen geupgrade gaan wroden op basis van het pakket dat je hebt.

Ik wacht mooi tot mijn Horizon aanbieding op 31/05 verloopt en dan eens kijken hoe de stan van zaken is. Anders pak ik dat apkket er weer opnieuw bij met 3 maanden korting :) (en dan 100/10 ipv 60/6 )
Nou de klantenservice zei dat echt tegen mij.... :-/ Niks automatische versnelling van je inet...

De aanbiedingen die op de website staan worden niet verkocht aan bestaande klanten.... 8)7 maar je kunt wel om korting vragen op je nieuwe abbo....vraag er wel naar of ze een speciale prijs kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 13:53
VodafoneZiggo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:43:
[...]

Dat mag je zeker aannemen en ik verzeker je dat dit ook gebeurd. Zoals jezelf al aangeeft is dit probleem niet constant aanwezig waardoor een oorzaak moeilijker te achterhalen is.
Helaas is het probleem met serie matig opnemen wel een constant probleem dus ook door UPC simpel te constateren.

De niet constant aanwezige problemen is het probleem dat er soms niet opgenomen kan worden en de melding komt dat het programma al in de planner staat wat dus niet het geval is, dit is niet constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Ik kan op zich wel leven met de bugs in Horizon, maar sinds gisteravond slaat de box na een tijd gewoon vast. Het beeld loopt vast, je kan dan nog één keer zappen en dan blijft alles hangen. Alleen een onderbreking van de stroom helpt dan. In alle gevallen werd er op het moment van vastlopen niets gedaan met de afstandsbediening en de ontvanger wordt niet gebruikt voor internet (ik heb zelfs geen netwerkkabel aangesloten). Signaalwaardes zijn (afhankelijk van zender) altijd "net binnen goed"qua sterkte en tussen de 75/100 qua kwaliteit.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 21:39
Ja, gisteravond ook een stuk of 6 vastlopers gehad. Eerder zelden last van gehad. Ik denk dat UPC ergens op de achtergrond aan het knutselen is. Signaalsterkte zit bij mijn ruim op goed en kwaliteit is uitmuntend.
Internet bleef wel gewoon werken (bij mij gaat alles via de Horizon).

[ Voor 33% gewijzigd door hansvk op 05-04-2013 08:16 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Vermoedelijk wel, gisterenmiddag was de box vastgelopen en gisterenavond tijdens Buch in de bajes liep het beeld helemaal vast, zeker een seconde of 20. Tijdje wachten, keertje zappen en toen deed hij het weer.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

\0

Ook hier vastlopers gehad. Op analoge TV viel ook met regelmaat het signaal gewoon weg. Geen idee wat er aan de hand was maar ik moest de Horizonbox iig handmatig met de schakelaar 3 keer rebooten (tijdens het opnemen ook nog eens :X )

Ugh

Edit: was landelijk blijkbaar: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48490.0

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 05-04-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb ook vastlopers gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Hier ook gehad gisteravond, maar dat lag inderdaad niet aan Horizon. De 'normale' box op de slaapkamer ging ook een aantal keer over zijn nek.
CBX1047 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:47:
[...]
Helaas is het probleem met serie matig opnemen wel een constant probleem dus ook door UPC simpel te constateren.

De niet constant aanwezige problemen is het probleem dat er soms niet opgenomen kan worden en de melding komt dat het programma al in de planner staat wat dus niet het geval is, dit is niet constant.
Tot mijn stomme verbazing heb ik mijn vriendin de afgelopen week niet gehoord over missende programma's. Nu zijn er een aantal opnames vervangen door een vast ingesteld moment ipv op basis van de gids, maar bijvoorbeeld GTST is al een heel week goed gegaan. Ik ga die vaste opnames beetje bij beetje vervangen door serieopnames om te zien wat er dan gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
janvanduschoten schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:28:
Vermoedelijk wel, gisterenmiddag was de box vastgelopen en gisterenavond tijdens Buch in de bajes liep het beeld helemaal vast, zeker een seconde of 20. Tijdje wachten, keertje zappen en toen deed hij het weer.
Had inderdaad precies het zelfde probleem. Beeld bleef vast zitten en geluid ging soms aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hier ook de Horizon box 2 maal aan en uit moeten zetten met de schakelaar wegens stilstaand beeld en niet meer zappen. Internet en telefonie deed het gewoon nog, maar laten we het maar vastlopen noemen. :P

Ik wilde het ding al bijna onder de arm meenemen naar de dichtstbijzijnde UPC winkel om hem daar op de balie te pleuren (heb in het verleden al veel te veel kapotte boxen gehad). Gelukkig dat ik hier nog even las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik was dus niet de enige :P Dan gaan we er naar vanuit dat ze het aan het verbeteren zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las dat het hier een landelijke storing betrof waar elke kabelaar last van had. Iets met uplink. Canaldigitaal was de enige die geen problemen had.

Enige correlatie met de Horizon Box was/is er dus niet

Kijk hier maar even o.a. bij Ziggo:

http://www.allestoringen.nl/storing/ziggo

UPC: http://www.allestoringen.nl/storing/UPC/

Let op de tijden..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Bijna 2 weken geleden zet is s' avonds de Horizon box uit en s' morgen zet ik hem aan om wat opnamens in te gaan stellen, krijg ik een melding dat het niet kan en m'n opgenomen uitzendingen waren opeens niet meer te benaderen.

Nou ik maar eens bellen met UPC heel het riedeltje gelijk opgenoemd om ze voor te zijn (want dat had ik al gedaan natuurlijk :) ) de box opnieuw uit en aangezet met de schakelaar achter op de box, stroom er af kabels er uit, front panel reset, niks hielp natuurlijk.

De mevrouw vroeg toen of ik hem al een naar de fabrieks instellingen wilde terug zetten, dan had ik wel de keuze of ik mn opnamens wilde behouden of niet. Mijn gevoel zei toch al dat de hardeschijf defect was dus ik heb gelijk aangeklikt, toen de box het aangaf, mijn opnamens ook maar gelijk te verwijderen. Helaas hielp dat niet want er kwam in beeld dat de Disk niet te initialiseren was.
Die melding beleef terug komen wat ik ook deed, dus helemaal geen digitale tv meer wel analoog. Gelukkig heb ik in de slaap kamer een SMART-card in de tv dus die heb ik in de tv gestopt in de woonkamer dus kon ik wel digitaal kijken. Internet en bellen deden het nog wel gewoon, ik heb alles via de Horizon box lopen.

Dus maar weer een monteurs afspraak gemaakt voor 6 dagen later... Monteur is gistermiddag gekomen. Snapte er niks van want de box was goed volgens hem.(!) |:( Dan maar de de wandcontact doos vervangen (was al gedaan toen alles geinstaleerd werd rond december, want anders kon ik toen geen HD signaal binnen krijgen volgens die monteur toen, ik had al 1,5 HD TV via de oude (GEWELDIGE) box maar goed kan geen kwaad dacht ik) en de kabels door meten (ik heb KOKA 799 kabel met metale KOKA konectors gezalfd door engeltjes in maanlicht) maar alles was goed... (DUH!) 8)7 Ik zei toen het is de hardeschijf die het niet doet, nee want die kan ik zien via mijn laptop zie hij. Vaag...

Na 100x 'kut' te hebben gezegd, gescheten op onze WC en in de wacht te hebben gestaan bij zijn eigen 'helpdesk'. Toch maar besloten om een nieuwe box neer te zetten. Hij zei dat het wel even kon duren met de instalatie want er zou een storing zijn bij UPC in India (!) en dat dat waarschijnlijk na 5 uur s'middags over zou zijn. Hij ging toen weg naar een andere klant zonder dat ik ook maar iets had van digitale TV.
Nou wat er ook gebeurde na 7 uur s'avonds nog steeds geen tv natuurlijk. Ik weer bellen weer het riedeltje wat ik al gedaan had met uit aanzetten, kabeltjes er uit. Hij ging toen overleggen met een collega daarna vertelde hij dat ik een paar keer de front panel reset wilde uitvoeren en dat de box hem na een paar keer misschien verbinding kon maken zodat de installatie verder zou lopen. Wat ik wel klant vriendelijk vond dat hij me over een half uur op mijn mobiel, ik belde mobiel want de telefoon lag er uit, zou terug bellen of het gelukt is.

Na een half uur belde hij me terug en ik kon hem mededelen dat het niet gelukt was. Dat vond hij heel gek dus weer over leggen met een collega want ik had nu fout code 1070 en daar voor elke keer 1120. Hij vroeg om mij nog een keer de box te willen resetten omdat hij hem nu zou pakken met deze code. (ppfff) Hij wilde ook even blijven hangen om te kijken wat er gebeurde.

Ik had toen een klein gesprekje met met over de Horizon box. Hij heeft hem thuis ook alleen dan een andere die de klanten hebben, hij heeft een test box met iets andere sofware die werkt prima... Hij vertelde me dat er 15 mei een grote update zou komen met een snelheids winst van 60% to 70% (!) en een aanpassing van de interface zowel grafisch als de locaties van instellingen. :X Ook deelde hij mee dat er dit jaar een nieuwe ab zou komen met een toetsenbord, dit zou intern bevestigd zijn alleen kon hij nog geen datum geven.

Na ons gesprekje was de box klaar met zijn front panel reset en bleef de fout code 1120 weer terug komen. Dus was het weer niet gelukt om de verbinding te maken en de instalatie verder te laten lopen. Internet heeft er in de hele periode van het moment van de storing tot nu niet uit gelegen. Hij ging toen weer even overleggen met een collega en kwam even later terug met het verhaal dat on-demand het gister avond ook niet deed omdat hij de host (of zoiets) niet kon vinden dat met elkaar te maken zou kunnen hebben. Hij heeft een monteur afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag avond, en ik moest die front panel reset morgen (vandaag) dus nog maar eens een paar keer gaan proberen misschien dat de instalatie in de loop van de dag wel doorloopt. Hij heeft wel eens een klant gehad waar het na de 7e keer resetten wel lukte...

Tot nu toe loopt de instalatie niet door, en blijft de fout melding terug komen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik wert dat het een long shot is, maar ik heb de geniale move eens gemaakt dat de coax kabel vanaf de splitter op de AOP in de radio uitgang zat en niet in de TV uitgang. Daardoor kon ik ook niet door gaan met de installatie. Je kan het even controleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Arrived, een treurig maar helaas zeer herkenbaar relaas, tot in de details wat betreft de onmacht van de monteur, zijn gedrag, de handelingen die hij verricht, etc. Vooral dat eeuwige gerommel aan de wandcontactdoos, heel vermoeiend en kansloos (zeker als er al 4 monteurs geweest zijn en je situatie zo simpel is als wat: groene kabel UPC -> AOP woonkamer -> 1 m Hirschmann coax -> Horizon).

Ik hoop dat je eruit komt. Waarschijnlijk is de melding "opeens" weg en kan je verder. Dan is het wachten op het volgende probleem, maar hopelijk gaat het een tijdje goed voordat je weer in de malle UPC molen terecht komt incluis de onbeholpen/radeloze en regelmatig ongemanierde en haastige monteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb sinds een uur of 2 ook Horizon en 150mbit internet.

Ik heb hem eerst aangesloten op de versterker en hem op dezelfde plaats als waar de oude box stond aangesloten (lange kabel). Na een tijdje werkte het wel, maar alleen NL1, 2 en 3 en bij RTL4 duurde het 30 seconden voordat ik beeld had en daarnaast was het beeld erg onregelmatig; een slecht signaal.

Ik heb toen de box direct op de muur aangesloten en hem met een korte kabel op een tv aangesloten. Daar werkte hij wel meteen goed.

Ik zag dat mijn versterker nog een poortje meer kon versterken, box weer met de lange kabel aangesloten en toen werkte hij gelukkig wel goed.
Alle zenders lijken tot nu toe goed te werken en via Speedtest.net heb ik 10ms,149mbit down en 10mbit up, prima dus :).

Ik wist dit al van te voren, maar wat is die box traag zeg, sjongejonge. Eigenlijk vind ik het triest dat ze dit zo durven uitbrengen.

_____
Op dit moment heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5ecqad.png

Ik wil graag mijn eigen draadloze Dlink DIR-655 op de plaats van de computer, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is het nu de bedoeling dat de kabel via poort 1 van de Horizon box naar de Ethernetaansluiting van de DIR gaat? Want dan krijgt de Horizon box hem niet gevonden met 'bestaand netwerk'. Wanneer ik hem op poort 1 aansluit van de DIR, vindt hij hem wel en 'stelt hij hem in', maar de router krijgt geen adres. Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Notna schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:20:
Ik wert dat het een long shot is, maar ik heb de geniale move eens gemaakt dat de coax kabel vanaf de splitter op de AOP in de radio uitgang zat en niet in de TV uitgang. Daardoor kon ik ook niet door gaan met de installatie. Je kan het even controleren ;)
Haha dat zou wat zijn he idd! Dan kun je blijven zoeken! ;)

Het piemeltje is toch 'radio' en het vaginaatje O-) is toch 'tv'?

Er is aan de stekkers niks veranderd verder, geen conectors of wat dan ook vervangen.
Het loopt zo; van de contact doos (Astro GUT14D denk ik) 10cm KOKA799 kabel naar een Hirschmann vfc-0421 splitter dan gaat er met 3 F-plug schroeven 1 m naar de Horizon box en 18 meter naar de slaapkamer.

Het heeft altijd gewerkt dus je zou denken dat het daar niet aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sinds vorige week heb ik er last van dat ik met de horizon box opeens dat ik niet meer in kan loggen op diverse websites.. (zo ook op tweakers :( )
Ook kan ik de websites die ik beheer niet meer bewerken, best raar.. Eerst dacht ik, dat ligt aan de computer of website, maar dit blijkt niet zo te zijn. Zelfs de playstore van Android werkt niet meer goed!
Is er iemand die dit probleem ook heeft? UPC weet er geen oplossing voor en wilt geen nieuwe box oid geven :/ Resetten heeft ook geen nut, ben UPC monteur geweest en heb van alles al geprobeerd..

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Royaal klanten via Horizon "genaaid"........

Ik ben een Royaal abbo klant en waarvoor ik voor Royaal heb gekozen is de hoeveelheid zenders en het terug kunnen zien bij On Demand uitzending gemist tot 2 (twee) weken terug.
Dus ik betaal voor Royaal uitzending gemist tot 2 weken wat via de Cisco box prima gaat, nu met Horizon krijg ik maar 1 week terug :(

Waarom dit verschil en ik wil gecompenseerd worden UPC voor die 1 week terug die ik nu niet meer heb maar waar ik wel voor betaal !
Graag reactie via forum, of belt u mij even met een voorstel, ik heb dit reeds eerder aangegeven via UPC forum (cbdicx) maar nooit geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet tot 10 dagen terugkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:09:
Is het niet tot 10 dagen terugkijken?
Klopt, nu ja, maar ik haal die 10 dagen niet, tenminste, ik kan niet verder terug dan 7 dagen, tenzij ik niet goed kijk in die puinhoop van programma's in Ondemand.

Het was 14 dagen dus wij worden genaaid, tenminste zo voel ik het want ik betaal net zo veel......
En als ik ergens voor betaal en ik word genaaid wil ik er wel van genieten, dat doe ik nu niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door CBX1047 op 07-04-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wij hebben sinds 19 september de Horizon box hier, maar ik moet zeggen er is toch maar weinig verbetering te bekennen hoor, en de houding van UPC helpt daar ook maar amper aan mee..
Laatste tijd loopt de box een stuk vaker vast dan voorheen, mijn vriendin begint het nu ook zat te worden, afgelopen vrijdag liep de box maar liefst 3x helemaal vast waarbij aan/uit de enige optie was..
Toevallig ook bij buch in bajes, alleen had me vriendin hem daarvoor op pauze gehad waardoor ze in 1x heel het programma gemist had wat ze graag wou zien..very very annoying...
Ook het menu blijft een ramp, dat had toch allang veel sneller en duidelijker gemogen, vooral het ondemand menu vind ik echt verschrikkelijk..geef mij maar gewoon een snelle duidelijke lijst ipv. enorme tegels waar ik 10x zo traag door kan scrollen..
Opnamens die niet kloppen en te vroeg stoppen..enz. enz.
Daarbij komt dan ook nog eens de verwarring met verlenging van de actie bij ons, en gewoon perse dat nieuwe jaarabbonnement weer...wel gelukkig net optijd voor 5 euro nog HD kunnen afsluiten aangezien dat nu weer inclusief de extra zenders moet waardoor je weer 5 euro extra kwijt bent..mja, aan de andere kant voel ik me dan qua snelheid weer flink genaaid met die nieuwe abbo vormen..altijd wat he.
Nee..ik blijf erbij, zodra ik verhuis of glas beschikbaar komt stap ik echt meteen over..
Maargoed, zal wel het probleem zijn van een monopolie, zeker in dorpen zoals het mijne waarbij er gewoon geen alternatief is.
Ik was overigens wel helemaal flabbergasted toen ik van de week de helpdesk belde en in 1x iemand aan de lijn kreeg! Of ik heb een keer geluk gehad of die problemen worden nu wel eindelijk een stuk minder..
Ook jammer dat de AB mijn TV-AB niet goed kan overnemen, heb een redelijk populaire LG TV, maar enige wat werkt is volume harder en zachter zetten :+
Maargoed, is weer een flink klaag klaag verhaal geworden zie ik |:(
Ben ik dan nog wel ergens positief over?
Nou, soms heb ik lekker snel internet, en zolang de box niet freezed en ik niet zap heb ik wel mooi beeld en erger ik me niet?

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
KoffieNT schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:34:
Op dit moment heb ik:
[afbeelding]

Ik wil graag mijn eigen draadloze Dlink DIR-655 op de plaats van de computer, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is het nu de bedoeling dat de kabel via poort 1 van de Horizon box naar de Ethernetaansluiting van de DIR gaat? Want dan krijgt de Horizon box hem niet gevonden met 'bestaand netwerk'. Wanneer ik hem op poort 1 aansluit van de DIR, vindt hij hem wel en 'stelt hij hem in', maar de router krijgt geen adres. Wat mis ik?
De router zal een vast IP hebben neem ik aan, die zal je dus in moeten stellen op de DIR-655 en deze zal moeten liggen binnen de range van de horizonbox. In dat geval moet het werken om de DIR-655 te gebruiken (als je op de DIR-655 de DHCP uit zet, want als je hem op een lan poort aansluit wordt hij onderdeel van het bestaande netwerk en zal de Horizon dus voor DHCP spelen als je niets aangepast hebt).

Als je hem aan wil sluiten op de WAN kan je de DIR-655 ook voor DHCP laten spelen, maar dan moet je onderscheid maken tussen de netwerken met verschillende ranges van ip adressen (horizon op 192.168.1.x en de DIR-655 op 192.168.2.x bijvoorbeeld). Maar dat heeft allemaal niets met de Horizon te maken, voglens mij is dat gewoon standaard netwerk werking ;)

Gister ook wat raars gehad weer. Toen mijn vriendin en ik gister thuis weggingen (zal tegen 13.30 uur geweest zijn denk ik) hebben we de tv en de horizonbox uit gezet. Ik zou zweren dat de box ook daadwerkelijk uitgegaan is, over het algemeen let ik daar wel aardig op omdat er nog wel eens een commando niet helemaal over lijkt te komen :Y) Komen we gister tegen 17.30 uur thuis, zie ik dat de box aan staat met op het scherm de tekst 'hoofdmenu'. Dus ik druk de tv zelf aan, blijkt de horizonbox gewoon aan te staan, op een kanaal waar ik nooit naar kijk? Dan zou ik ten eerste verwachten dat er niet de tekst 'hoofdmenu' staat, maar gewoon de naam van het kanaal wat je kijkt. Plus dat de box 4 uur lang aan heeft gestaan, terwijl hij ingesteld staat om na 2 uur uit te gaan. Signalen van de afstandsbediening of de knoppen op de box zelf reageerde hij ook niet meer op. Dus of hij is vastgelopen bij het uitzetten (op een kanaal wat ik niet keek) of hij is vanzelf aangegaan en toen vastgelopen?

[ Voor 30% gewijzigd door Rupie op 08-04-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

KoffieNT schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:34:

....

_____
Op dit moment heb ik:
[afbeelding]

DHCP van je router uitschakelen en inkomende kabel vanaf horizon in één van de LAN stoppen. Dan is je router als een accespoint ingesteld en kan je hem dus gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Arrived schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:35:
[...]

Haha dat zou wat zijn he idd! Dan kun je blijven zoeken! ;)

Het piemeltje is toch 'radio' en het vaginaatje O-) is toch 'tv'?

Er is aan de stekkers niks veranderd verder, geen conectors of wat dan ook vervangen.
Het loopt zo; van de contact doos (Astro GUT14D denk ik) 10cm KOKA799 kabel naar een Hirschmann vfc-0421 splitter dan gaat er met 3 F-plug schroeven 1 m naar de Horizon box en 18 meter naar de slaapkamer.

Het heeft altijd gewerkt dus je zou denken dat het daar niet aan ligt...
De Horizon box doet het nu nog steeds gelukkig. (for the time being) :X
Zaterdag middag liep opeens, na de zoveelste 'front panel reset', de instalatie door. De kabel zat overigens in het goede 'gaatje' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:20
Ik heb ook even naar de abonnementen gekeken, maar ik kan toch niet een voordeliger abonnement samenstellen dan wat ik nu heb.

Huidig pakket:
Horizon box
Royaal + HD
60 - 6 MBit
Telefonie (gebruik ik niet)
Extra CI Module
Na actieperiode: € 54,95 nu € 43,50

Deze loopt eind mei af. Ik heb zitten kijken maar als ik weer hetzelfde wil (of eventueel sneller internet kan ik niet goedkoper uitkomen.

Minimale eis
HD + zender TLC + RTL Lounge (voor de vriendin). Internet 60 of meer. Geen telefonie. Extra CI Module. Met welk pakket ik ook samenstel ik kom na 31 mei op alle pakketten duurder uit. Dus in zekere zin lijken de eerste klanten toch goedkoper uit te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Senaxx op 08-04-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hebben meer mensen een tijd geleden de aanbieding gehad van UPC om de binnenshuissituatie op orde te krijgen? Dit gebeurde naar aanleiding van ik dacht de enquête van de consumentenbond.

Ik ben dus ergens in maart al gebeld door UPC met de aanbieding om op hun kosten de aansluiting en kabels binnenshuis goed in orde te maken zodat problemen niet daardoor voorkomen.
Echter ben ik aan het verhuizen en moest ik laten weten wanneer ik over was om in de nieuwe woning een monteur langsgestuurd te krijgen.
Keurig een naam en mail adres van UPC medewerker gehad, echter van een reactie aan hun zijde geen enkel bericht.
Heb nu weer moeten bellen met de klantenservice en na uitvoerig uitleggen wat de situatie nu precies is aan nogal verbaasde medewerkers en doorverbonden worden hier en daar staat er als het goed is nu een monteursafspraak om het aansluitpunt te vervangen kabels aan te leveren eventueel een versterker te plaatsen.
Het mooiste van dit alles is dat het op kosten van UPC is en ik dus geen bedrag op mijn factuur erbij krijg (hoewel we dit natuurlijk wel weer moeten afwachten)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Senaxx schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:10:
Ik heb ook even naar de abonnementen gekeken, maar ik kan toch niet een voordeliger abonnement samenstellen dan wat ik nu heb.

Huidig pakket:
Horizon box
Royaal + HD
60 - 6 MBit
Telefonie (gebruik ik niet)
Extra CI Module
Na actieperiode: € 54,95 nu € 43,50

Deze loopt eind mei af. Ik heb zitten kijken maar als ik weer hetzelfde wil (of eventueel sneller internet kan ik niet goedkoper uitkomen.

Minimale eis
HD + zender TLC + RTL Lounge (voor de vriendin). Internet 60 of meer. Geen telefonie. Extra CI Module. Met welk pakket ik ook samenstel ik kom na 31 mei op alle pakketten duurder uit. Dus in zekere zin lijken de eerste klanten toch goedkoper uit te zijn.
Na 31 mei heb jij TLC en RTL Lounge niet meer in HD.
Alleen de volgende zenders:
Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, NET5, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, SBS 6 en Veronica

Dus als je dan een HD royaal pakket zou afnemen ben je (ff uit het hoofd) 10 euro per maand meer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
cypher21 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:18:
[...]

Na 31 mei heb jij TLC en RTL Lounge niet meer in HD.
Alleen de volgende zenders:
Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, NET5, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, SBS 6 en Veronica

Dus als je dan een HD royaal pakket zou afnemen ben je (ff uit het hoofd) 10 euro per maand meer kwijt
Hmm ik dacht dat het pakket gewoon door ging? (met de uitzondering dat Film1 er dan vanaf gaat) Het maakt mij niet zo vele uit dat TLC en RTL Lounge niet meer in HD zijn, zolang ik de zender maar kan ontvangen.
Maar dat lijkt mij dan ook niet. Dan zou er bovenop die 54 euro nog eens een tientje komen voor royaal (aangezien RTL lounge alleen in royaal zit) Dan zou het dus nog eens interessant zijn om even van pakket te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja precies. Daar zit ik nml ook mee. We hebben nu ook dat aanbiedings pakket, en de kids kijken hier wel veel naar Nick Jr. en een paar andere zenders.
Mja, na 31 mei maar eens kijken of ze die ook echt missen of niet. Want voor de rest kijken wij niet veel tv.

Voor mij zou het snellere internet iig wel fijn zijn :P

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 08-04-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zoveelste keer een opname die niet te benaderen was. Aanklikken zorgde voor bevriezen van de Horizo. Alleen standby werkte nog. Met schakelaar resetten loste het ook dit keer niet op. Ik heb helaas weer moeten kiezen voor alles verwijderen. Gelukkig stond er niet erg veel deze keer. Maar ik moest wel anders zijn de volgende afleveringen van dezelfde serie ook niet af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
cypher21 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:38:
Ja precies. Daar zit ik nml ook mee. We hebben nu ook dat aanbiedings pakket, en de kids kijken hier wel veel naar Nick Jr. en een paar andere zenders.
Mja, na 31 mei maar eens kijken of ze die ook echt missen of niet. Want voor de rest kijken wij niet veel tv.

Voor mij zou het snellere internet iig wel fijn zijn :P
Heb even contact gehad met UPC omdat het toch onduidelijk was. Op 31-05 komt je digitale TV extra pakket, Film 1 en HD zenderpakket te vervallen. En gaat het abonnementgeld naar 54,95 (voor mij inclusief die Extra CI) Als je hier dus weer Royaal en HD bij wilt kom je op 64,95 uit.

Heb nu een wijziging doorgevoerd dat na de actieperiode (dus per 1-06) Ik naar het Power Pakket ga met 100/10+ Royaal+HD voor 65,-. Voordeel is dat hier dan nu 100/10 bij heb i.p.v. 60/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Informatie over de belgische versie

http://www.totaaltv.nl/ni...on_krijgt_ander_menu.html

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Senaxx schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:12:
[...]

Heb even contact gehad met UPC omdat het toch onduidelijk was. Op 31-05 komt je digitale TV extra pakket, Film 1 en HD zenderpakket te vervallen. En gaat het abonnementgeld naar 54,95 (voor mij inclusief die Extra CI) Als je hier dus weer Royaal en HD bij wilt kom je op 64,95 uit.

Heb nu een wijziging doorgevoerd dat na de actieperiode (dus per 1-06) Ik naar het Power Pakket ga met 100/10+ Royaal+HD voor 65,-. Voordeel is dat hier dan nu 100/10 bij heb i.p.v. 60/6.
Nette deal! Die drie maanden korting krijg je niet gok ik?

Krijg je dus ook Film1 bij. Niet dat ik daar ooit naar heb gekeken, maar goed.

Binnenkort ook maar eens even bellen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Rupie schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:42:
[...]

De router zal een vast IP hebben neem ik aan, die zal je dus in moeten stellen op de DIR-655 en deze zal moeten liggen binnen de range van de horizonbox. In dat geval moet het werken om de DIR-655 te gebruiken (als je op de DIR-655 de DHCP uit zet, want als je hem op een lan poort aansluit wordt hij onderdeel van het bestaande netwerk en zal de Horizon dus voor DHCP spelen als je niets aangepast hebt).

Als je hem aan wil sluiten op de WAN kan je de DIR-655 ook voor DHCP laten spelen, maar dan moet je onderscheid maken tussen de netwerken met verschillende ranges van ip adressen (horizon op 192.168.1.x en de DIR-655 op 192.168.2.x bijvoorbeeld). Maar dat heeft allemaal niets met de Horizon te maken, voglens mij is dat gewoon standaard netwerk werking ;)
DjVe schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:12:
[...]

DHCP van je router uitschakelen en inkomende kabel vanaf horizon in één van de LAN stoppen. Dan is je router als een accespoint ingesteld en kan je hem dus gewoon gebruiken.
Thanks, hij werkt nu.
Afgelopen zaterdag, toen ik de Horizon box ontving en uiteindelijk werkend had, ging het daarna toch niet zo goed. Vastlopers op televisie en onderbrekingen op internet (viel steeds uit). Ik had het idee dat het signaal net te zwak was. Aangezien ik daar niets aan kan doen (hij zit al op de versterktste stekker op de versterker) en de kabels prima in orde leken, hebben we een afspraak met een monteur van UPC gemaakt.
Toen ik s'avonds weer thuis was, leek alles opeens goed te werken. Internet op volle snelheid en zonder onderbrekingen en televisie functioneerde goed. Ik heb tot nu toe eigenlijk geen problemen meer gehad. Geen idee waarom het niet goed werkte op het begin.

Donderdag mag de monteur toch langskomen om te checken of het signaal wel goed is verder en ik geen problemen meer hoef te verwachten.

Nog een kleine vraag waar ik op de upc-site geen antwoord op kan vinden. Ik heb nu, als het goed is, gratis 3 maanden Film 1. Wordt dit na die 3 maanden automatisch verlengd (en gaat het geld kosten)? Of moet ik zelf bellen/mailen om het stop te zetten na die 3 maanden?

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 08-04-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
cypher21 schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:17:
[...]

Nette deal! Die drie maanden korting krijg je niet gok ik?

Krijg je dus ook Film1 bij. Niet dat ik daar ooit naar heb gekeken, maar goed.

Binnenkort ook maar eens even bellen dan ;)
Nee de actieperiode korting krijg ik hier niet bij (3 maanden € 10 korting, dit was alleen voor nieuwe klanten). En naar mijn weten krijg ik hier geen Film 1 bij (en anders maar wel, maakt mij niet zoveel uit, kijk er toch nooit naar).

Hij wou me nog wel proberen over te halen naar een 2 jarig abonnement met gratis film1 voor de gehele abonnements periode, maar aangezien Film 1 mij gestolen kan worden ben ik daar niet voor gegaan. En zodra er voordeligere pakketen zijn bij UPC stap ik toch binnen UPC over. Vaak resulteerd dit toch vaak in dat je goedkoper bent of sneller internet krijgt (zoals nu van 60 naar 100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb steeds dat de box reboot als hij uitstaat en de fan gaat ook niet uit. en dat maakt herrie en dat is irritant! wat te doen?

Ik vind die interface zo ruk van die horizon.
Die zwarte balken en 3x NU in beeld tijdens het zappen maar je tv beeld zie je haast niet.
Maar ook het opnemen en niet ff in 1 keer alle uitzendingen van 1 titel verwijderen omdat alles opgenomen wordt incl dubbele opnamen en herhalingen:(
de interaction designer van upc die moet gauw een ander vak zoeken!

ik heb trouwens een popcorn gekocht omdat dat netwerk spelen ook waardeloos is!

Ik loop ernstig aan een schotel te denken!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 16:54 . Reden: nog meer ships! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.tol41
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:51:
Ik heb steeds dat de box reboot als hij uitstaat en de fan gaat ook niet uit. en dat maakt herrie en dat is irritant! wat te doen?

Ik vind die interface zo ruk van die horizon.
Die zwarte balken en 3x NU in beeld tijdens het zappen maar je tv beeld zie je haast niet.
Maar ook het opnemen en niet ff in 1 keer alle uitzendingen van 1 titel verwijderen omdat alles opgenomen wordt incl dubbele opnamen en herhalingen:(
de interaction designer van upc die moet gauw een ander vak zoeken!

ik heb trouwens een popcorn gekocht omdat dat netwerk spelen ook waardeloos is!

Ik loop ernstig aan een schotel te denken!
Hier ook al een paar dagen last van reboots als de box uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat is geen bug maar een "feature". :) UPC herstart de boxen lekker vaak op afstand voor een (check op) updates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Na een zoektocht kon ik mijn vraag helaas niet op het internet vinden, waarschijnlijk ook door de snelle verwarring met de setupbox en de horizon.tv web app...

Sinds deze week kan ik niet meer tv kijken via www.horizon.tv. Na het inloggen en het selecteren van een kanaal gaat alles nog goed, maar ik krijg 2 seconden beeld en dan krijg ik plotseling de foutmelding: "Er is een fout opgetreden. De video kan op dit moment niet worden afgespeeld."

Hebben meer mensen hier last van? Wat zou de oplossing kunnen zijn om wel weer beeld te krijgen? Via de app op mijn iPhone kan ik wel tv streamen.

Ik heb het zowel via windows als OSX getest op zowel IE, Safari en Chrome, maar ze geven allemaal de zelfde fout melding. Daarnaast heb ik Flash ook opnieuw geïnstalleerd.

Wie-o-wie zou mij verder kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Cap schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:57:
Dat is geen bug maar een "feature". :) UPC herstart de boxen lekker vaak op afstand voor een (check op) updates. :)
:) :) :) :) :) :) :) :)
Eigenlijk te triest voor woorden, ik heb ook weer een k@t avond achter de rug met vast lopers en het gebruik van de aan/uit knop achterop.......... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Ik heb ook weer een "lekker" avondje tv kijken achter de rug met een continu vast lopende box die ik van ellende weer geheel uit moest schakelen met de achterop knop.
Lijkt wel of ze die specifiek voor dit doel gemaakt hebben, alle andere apparatuur die ik heb, hebben die aan/uit knop niet.
Maar wacht eens, die lopen ook niet vast..............

Ik betwijfel tocht echt waarom UPC iedere maand het abo geld afschrijft, want van de dingen waarvoor ik betaal werkt meer dan de helft niet, en het andere deel doet het wel maar niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door CBX1047 op 09-04-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 15:14
Eigenlijk zoals wat banken etc etc doen het gaat ook bij upc alleen maar om geld.
Zonet voor de 4e keer de horizonbox naar de fabrieksinstellingen gezet en alles weer nagelopen en ingesteld.
Dus ga ook even ondemand testen en het werkt weer en tot mijn verbazing keek ik of collegetour kon terugzien.Let op krijg je eerst RECLAME VAN KPN te zien over interactive tv of wel de concurrent.Dit is eigenlijk commercieel diep triest. Je winkelt bij Douglas en eenmaal binnen maken ze reclame voor IC Paris..Ach zo leer je weer hoe UPC over zijn klanten en diensten denkt ( niet dus ) Alleen wordt gedacht aan winst en aandeelhouders..Moest dit ff kwijt :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 21:39
CBX1047 schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:45:
UPC, graag een groot deel van mijn abonnement geld retour AUB !

Ik heb ook weer een "lekker" avondje tv kijken achter de rug met een continu vast lopende box die ik van ellende weer geheel uit moest schakelen met de achterop knop.
Lijkt wel of ze die specifiek voor dit doel gemaakt hebben, alle andere apparatuur die ik heb, hebben die aan/uit knop niet.
Maar wacht eens, die lopen ook niet vast..............

Ik betwijfel tocht echt waarom UPC iedere maand het abo geld afschrijft, want van de dingen waarvoor ik betaal werkt meer dan de helft niet, en het andere deel doet het wel maar niet goed.
Denk dat ik die gemiddeld 75 euro maar eens laat storneren, eens kijken hoe ze reageren.
In plaats van dat je op chelloo en hier met je vette teksten loopt te schreeuwen, lijkt het me verstandiger om je vizier op UPC te richten.
Mijn box werkt naar behoren, dus het moet kunnen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zojuist mijn bestelling gewijzigd.

3 weken geleden het horizon van 62,45 besteld. Inclusief Eerste 6 maand korting(47,00), 6 maand film1,60mb, 45euro eenmalige kosten

Naar
Horizon van 69,50 inclusief, eerste 6 maand 20euro korting(49,50), altijd film1, 3maand onbeperkt bellen, 3maand eredivisielive,150mb, 25euro eenmalige kosten

Goeie switch lijkt mij :+

Edit
Op jaarbasis dus 37,30 euro duurder. Maar wel met veel sneller internet, 6 maanden langer film1 en 3 maand bellen/voetbal

[ Voor 15% gewijzigd door TripleQ op 09-04-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
matz schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:15:
Na een zoektocht kon ik mijn vraag helaas niet op het internet vinden, waarschijnlijk ook door de snelle verwarring met de setupbox en de horizon.tv web app...

Sinds deze week kan ik niet meer tv kijken via www.horizon.tv. Na het inloggen en het selecteren van een kanaal gaat alles nog goed, maar ik krijg 2 seconden beeld en dan krijg ik plotseling de foutmelding: "Er is een fout opgetreden. De video kan op dit moment niet worden afgespeeld."

Hebben meer mensen hier last van? Wat zou de oplossing kunnen zijn om wel weer beeld te krijgen? Via de app op mijn iPhone kan ik wel tv streamen.

Ik heb het zowel via windows als OSX getest op zowel IE, Safari en Chrome, maar ze geven allemaal de zelfde fout melding. Daarnaast heb ik Flash ook opnieuw geïnstalleerd.

Wie-o-wie zou mij verder kunnen helpen?
Ik had er ook last van.

Google heeft een update uitgebracht voor de Widevine video optimizer en hierdoor werkt het niet meer.

Ik heb van een medewerker van UPC dit vanmorgen gehoord, en hij gaf aan dat Google bezig is met een nieuwe update om het te verhelpen.

Je kunt in de tussentijd de oude versie installeren en dan werkt het weer.

Die staat hier https://dl.google.com/wid...idevineMediaOptimizer.dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
hansvk schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:59:
[...]

In plaats van dat je op chelloo en hier met je vette teksten loopt te schreeuwen, lijkt het me verstandiger om je vizier op UPC te richten.
Mijn box werkt naar behoren, dus het moet kunnen.
ik ben dus de enige die klaagt over de Horizon box ?

Nou, gefeliciteerd, jij bent de enige in Nederland waar de box (schijnbaar) wel 100% goed van werkt.
Een box die naar behoren werkt is op dit moment onmogelijk want de software is niet goed, ik denk dus dat jij de enige bent met een andere software versie in Nederland.
Heb je de klachten hier gelezen, op Chello (waar ik niet echt actief ben), of op het UPC forum ?
Zijn daar de mensen tevreden met de Horizon box, nee............
En ik richt mijn vizier op UPC via het UPC live forum en hier op Tweakers waar UPC zelf ook actief is.
Lijkt mij voldoende, nu maar afwachten wanneer UPC werkelijk iets gaat veranderden aan de software, voor jou niet nodig dus ik zou dan niet meer updaten als ik jou was 8)7

Je kunt er ook voor kiezen om mijn post niet meer te lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door CBX1047 op 09-04-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
De horizon werkt hier ook prima.
En ik ben het met hansvk eens dat het voor de andere GoTters prettiger is niet hier te spammen om geld van UPC en dergelijke maar je beter de telefoon kunt pakken of ze rechtstreeks via twitter oid benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
cypher21 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:15:
De horizon werkt hier ook prima.
En ik ben het met hansvk eens dat het voor de andere GoTters prettiger is niet hier te spammen om geld van UPC en dergelijke maar je beter de telefoon kunt pakken of ze rechtstreeks via twitter oid benaderen.
Als je het zo stelt is het wat anders, hier heb je gelijk in en ik pas de post aan, via een andere weg is beter,
is dan ook een groot deel frustratie van mijn kant.
(ik ben trouwens niet de enige die hier over geld praat, maar goed, ik heb een dikke huid)

En gefeliciteerd dat jij ook over een 100% werkende box beschikt, kijk eens voor de gein naar je software versie, ik gok v1.25 (middendeel software nummer), dan weet ik genoeg.......

[ Voor 26% gewijzigd door CBX1047 op 09-04-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
hier ook een horizon box die het perfect doet. opnemen gaat ook altijd goed. Tuurlijk mag het menu wat sneller.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De Horizon Box heeft wel degelijk kuren het is alleen bij specifieke handelingen dat het mis gaat. Bij tv kijken en een gewone opname inplannen via de TV gids gaat 90% van de tijd goed. Echter bij een geplande opname waarbij je een serie opneemt gaat het voor zeker 75% mis en dat is echt niet overdreven. In dit forum is een hoop hierover terug te vinden en zo ook op het upc forum als op chelloo forum.

De box is ondanks dat het gebruikvriendelijk oogt te lijken totaal niet. Als je bijvoorbeeld je box wilt koppelen aan je WiFi router om Twonky te kunnen gebruiken moet je via een menu je wachtwoord invoeren. Laat dat nu een horror zijn om fatsoenlijk een sterk wachtwoord in te voeren, de box gaat over z'n nek als je door de cijfer en letter reeksen heen wilt scrollen.

Uitzendinggemist is ook zo iets dramatisch slecht ontworpen. Op mijn oude Philips box was het ook niet snel maar je kon wel eenvoudig een uitzending vinden op dag of omroep. Nu met de nieuwe dia uiterlijk wat schitterend oogt is het totaal niet duidelijk op welk tijdstip/dag of omroep je aan het zoeken bent. De specifieke zoekfunctie werkt ook niet goed, ipv dat de voorstel functie op programma namen een sugestie doet geeft het een algemeen woord uit een woordenboek weer.

In de TV gids overzicht kan ik niet snel schakelen naar de volgende dag maar moet ik de AB naar rechts ingedrukt houden. Je raad het al, na een paar keer scrollen gaat de box over z'n nek en loopt dan even vast.

Koude start vanuit lage stanby modus betekent dat je minstens een minuut bezig bent met wachten totdat de box is opgestart en vervolgens nog ruim een minuut wachten voordat de box echt bruikbaar is. Daarbij lukt het de box ook nog om op een normale legale open zender(a.k. Ned 1) een melding te geven dat je geen toegang tot deze zender hebt.

De mogelijkheid om op afstand op te nemen is ook een dikke grap. Je box moet namelijk aan staan, als de box op stand-by staat werkt het niet. Mijn oude Philips box kon ik ook prima bedienen in stand-by modus.

Wat ik ook raar vind is dat simpele functies op de afstandbediening ontbreken. Een knopje info of DVR zou toch wel een uitkomst zijn. Nu moet ik allerlei handelingen verrichten in de trage menu omgeving van de box.

De apps zijn puur een gimmick en verder resource vretende troep. De apps zijn belachelijk traag en laten je box doodleuk hangen als je pech hebt. Even vooruit spoelen in de YouTube app resulteert in vast lopen box.
Totaal onbruikbaar en had nooit door de interne testprocedure vrijgegeven worden.

Voor hier stop ik er maar mee, maar om nu te zeggen dat de Horizon box goed werkt... nee absoluut niet. Als ik gewoon tv kijken en af en toe een opname zou willen doen had ik wel Digitenne genomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik zal je post samenvatten:
Miki schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:46:

Totaal onbruikbaar en had nooit door de interne testprocedure vrijgegeven worden.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Miki, je hebt wat mij betreft helemaal gelijk. Het probleem is dat naast de wijze van gebruik de normen over wat "goed werken" is nogal verschillen. Ik vind de gebruikersinterface echt een drama. En daar heb ik 1001 argumenten voor. Ik heb voor mijn werk veel te maken met het ontwerp van gebruikersinterfaces en heb daar nogal wat literatuur over gelezen en ervaring mee opgedaan. Daarom heb ik ook zoveel argumenten. :)

Maar ja, als iemand anders het "prima vindt werken" dan ben je snel uitgepraat. Iemand die tevreden is is tevreden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 09-04-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nou... ik ben zo tevreden dat ik blij ben dat ik nu ook een groot aantal zenders via de ingebouwde dvb-c tuner van de tv zou kunnen kijken.... Helaas verlies ik daarmee echter de enige zender die ik kijk, History HD.

Een ander nadeel is dat zodra ik de kabel uit de Horizon box trek om rechtstreeks in de tv te steken, ik ook geen internet meer heb. Ik zit dus vast aan de HB :(

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
De Horizon Box heeft wel degelijk kuren het is alleen bij specifieke handelingen dat het mis gaat. Bij tv kijken en een gewone opname inplannen via de TV gids gaat 90% van de tijd goed. Echter bij een geplande opname waarbij je een serie opneemt gaat het voor zeker 75% mis en dat is echt niet overdreven. In dit forum is een hoop hierover terug te vinden en zo ook op het upc forum als op chelloo forum.
UPC-webcare heeft in dit topic gevraagd specifieke voorbeeld te geven. Als je dus en aflevering van een serie mist, zet dat hier neer. Momenteel heb ik hier zelf niet heel veel last meer van eigenlijk.
Koude start vanuit lage stanby modus betekent dat je minstens een minuut bezig bent met wachten totdat de box is opgestart en vervolgens nog ruim een minuut wachten voordat de box echt bruikbaar is. Daarbij lukt het de box ook nog om op een normale legale open zender(a.k. Ned 1) een melding te geven dat je geen toegang tot deze zender hebt.
Of dat er helemaal geen signaal is, doet die van mij ook af en toe. Na een keer zappen is dat overigens meestal weg.
De mogelijkheid om op afstand op te nemen is ook een dikke grap. Je box moet namelijk aan staan, als de box op stand-by staat werkt het niet. Mijn oude Philips box kon ik ook prima bedienen in stand-by modus.
Eens, een opname op afstand instellen is mij nog niet gelukt.
Wat ik ook raar vind is dat simpele functies op de afstandbediening ontbreken. Een knopje info of DVR zou toch wel een uitkomst zijn. Nu moet ik allerlei handelingen verrichten in de trage menu omgeving van de box.
Er komt een andere dacht ik gelezen te hebben?
De apps zijn puur een gimmick en verder resource vretende troep. De apps zijn belachelijk traag en laten je box doodleuk hangen als je pech hebt. Even vooruit spoelen in de YouTube app resulteert in vast lopen box.
Maar dat vind ik ook bij de apps die je bijvoorbeeld op Samsung tv's kunt installeren, met het installeren van die dingen win je ook helemaal niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047

De box is ondanks dat het gebruikvriendelijk oogt te lijken totaal niet. Als je bijvoorbeeld je box wilt koppelen aan je WiFi router om Twonky te kunnen gebruiken moet je via een menu je wachtwoord invoeren. Laat dat nu een horror zijn om fatsoenlijk een sterk wachtwoord in te voeren, de box gaat over z'n nek als je door de cijfer en letter reeksen heen wilt scrollen.

Uitzendinggemist is ook zo iets dramatisch slecht ontworpen. Op mijn oude Philips box was het ook niet snel maar je kon wel eenvoudig een uitzending vinden op dag of omroep. Nu met de nieuwe dia uiterlijk wat schitterend oogt is het totaal niet duidelijk op welk tijdstip/dag of omroep je aan het zoeken bent. De specifieke zoekfunctie werkt ook niet goed, ipv dat de voorstel functie op programma namen een sugestie doet geeft het een algemeen woord uit een woordenboek weer.

In de TV gids overzicht kan ik niet snel schakelen naar de volgende dag maar moet ik de AB naar rechts ingedrukt houden. Je raad het al, na een paar keer scrollen gaat de box over z'n nek en loopt dan even vast.

Voor hier stop ik er maar mee, maar om nu te zeggen dat de Horizon box goed werkt... nee absoluut niet. Als ik gewoon tv kijken en af en toe een opname zou willen doen had ik wel Digitenne genomen :/
En dan zijn er nog mensen die willen beweren dat HUN box wel goed werkt....... :z

Ik denk dat dit dezelfde gebruikers zijn die Windows Millennium en Windows Vista een prima pakket vonden.
Mijn vrouw vond Vista ook een prima pakket, niets mis mee, maar deed alleen maar een beetje surfen, printen en Patience spelen :) (zij vind Horizon overigens ook but !)
Zal met Horizon het zelfde zijn, deze gebruikers nemen alles enkelvoudig op (dus niet serie matig) vinden het lekker dat ze 2-3 minuten moeten wachten voordat die Bug Box sowieso reageert na aanzetten, hebben maar 1-2 programma's in Mijn Opnames staan, dus hoeven niet te zoeken, vinden de TV Gids (geen informatie beschikbaar had ik nooit met de Cisco / Philips) en DVR planner lekker overzichtelijk en fijn werken, zal ik nog verder gaan........... ?
Nee, een prima box die Horizon......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Voor het geen ik ermee doe, is het een prima box ja.

En ik ben behoorlijk zeikerig als het gaat om apparatuur (en ME en vista vond ik poep)
Bij mij gaat het internet via de horizon, ik heb hier nooit problemen mee, goed wifi signaal e.d. Ik mis alleen de NAT translation functionaliteit. Voor de rest prima in orde.

Dan qua tv kijken, werkt hier prima, inmiddels is zappen na een hoop updates vlotter geworden, opnemen doe ik zelden, en series download ik ipv op tv kijken.

Voor mij dus een prima box, uiteraard zijn de menu's wat log, traag en omslachtig, dat ter zijde.

De Twonky media troep die erop staat heb ik een half uur mee gestoeid, toen tot de conclusie gekomen dat mijn HTPC dit veel beter kan (incl subs, DTS-MA en TrueHD), en ik er geen tijd meer in steek om dat via de horizon te laten werken.

korte samenvatting: voor ons thuis een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:15
Bij UPC geloven we dat telefonie, internet en televisie altijd beter kunnen. Daarom werken we continu aan het vernieuwen en verbeteren van ons netwerk en onze diensten. Zodat u de kwaliteit en beleving krijgt die u verdient. Onderzoek onder onze klanten heeft naar voren gebracht dat een aantal klanten de snelheid van de Horizon Mediabox en het gebruiksgemak van het menu en de afstandsbediening voor verbetering vatbaar vindt.
Uw reacties nemen we zeer serieus. In juli introduceren we daarom een nieuwe afstandsbediening en staat een software-update voor Horizon TV gepland. Tezamen zullen de software-update en de nieuwe afstandsbediening zorgen voor een verbeterde televisie-ervaring en dus meer kijkplezier!
Wat kunt u verwachten?
Verhoogde snelheid van het Horizon-bedieningsmenu: sneller naar en door het menu.
Sterk verbeterde menustructuur: met minder klikken eerder vinden wat u zoekt.
Uitgebreidere programma-informatie: terwijl u zapt meer informatie over programma’s.
Een nieuwe, geavanceerde afstandsbediening: direct naar veelgebruikte functies zoals de tv-gids en on demand.
Hoe werkt het?
U hoeft zelf niets te doen. De software-update wordt automatisch gedownload op uw Horizon Mediabox. En de nieuwe afstandsbediening krijgt u gratis per post toegestuurd. In de loop van juni/juli zullen we u hier verder over informeren.
Met vriendelijke groet,
Namens UPC Nederland,
Hans Blom
Directeur Marketing & Service

Ik ben benieuwd! Tekst is van mail naar horizon klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Heb de mail ook gekregen idd. Helaas nog een paar maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

lol.. 'een aantal klanten'..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:15
Ik vond het 'voor verbetering vatbaar' stukje grappig, zo traag als dikke stront door een trechter bedoelen ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
.
Prachtige woorden he, dat kan UPC wel, nu de praktijk nog.
Weet je nog, die update 2e kwartaal 2012, nooit iets van gezien........
Laten wij hopen dat dit serieuzer aangepakt word.

Maar wacht eens, ik herinner mij dat de volgende "grote" update in april gepland stond.
Ach, wat is 2-3 maanden op jaar basis, en iets langer wachten en alles is 100% in orde, duhhhhhh.
Op naar het volgende uitstel......... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door CBX1047 op 09-04-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
cypher21 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:08:
Voor het geen ik ermee doe, is het een prima box ja.

En ik ben behoorlijk zeikerig als het gaat om apparatuur (en ME en vista vond ik poep)
Bij mij gaat het internet via de horizon, ik heb hier nooit problemen mee, goed wifi signaal e.d. Ik mis alleen de NAT translation functionaliteit. Voor de rest prima in orde.

Dan qua tv kijken, werkt hier prima, inmiddels is zappen na een hoop updates vlotter geworden, opnemen doe ik zelden, en series download ik ipv op tv kijken.

Voor mij dus een prima box, uiteraard zijn de menu's wat log, traag en omslachtig, dat ter zijde.

De Twonky media troep die erop staat heb ik een half uur mee gestoeid, toen tot de conclusie gekomen dat mijn HTPC dit veel beter kan (incl subs, DTS-MA en TrueHD), en ik er geen tijd meer in steek om dat via de horizon te laten werken.

korte samenvatting: voor ons thuis een prima apparaat.
Helaas hebben er sinds December alleen maar software revisies plaats gevonden (het is nog steeds versie 1.25) en de laatste revisie, 2-3 weken terug, heeft meer kwaad dan goed gedaan, met voor de meeste gebruikers een stortvloed aan spontane opstarts, zwarte schermen, nog trager zappen en na de koude opstart 2-3 minuten niets kunnen doen.
Ook vastlopers tijdens menu gebruik zijn helaas toegenomen.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
In juli introduceren we daarom een nieuwe afstandsbediening en staat een software-update voor Horizon TV gepland. Tezamen zullen de software-update en de nieuwe afstandsbediening zorgen voor een verbeterde televisie-ervaring en dus meer kijkplezier!
In juli pas? Ik hoop dat juli alleen voor de afstandsbediening is en niet de software update, want dat zou echt belachelijk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Onze Box vandaag geïnstalleerd. Wat. Een. Drama.

Het ding is zo ontzettend traag. We kunnen niet eens fatsoenlijk zappen. Het beeld komt gewoon door, maar het menu blijft continu hangen. Simpelweg TV kijken gaat niet, tenzij je continu naar dezelfde zender kijkt. De box reageert ook heel laat op het signaal (tot die tijd blijft hij 'freezen'). Ik denk dat we hem terug moeten sturen en een nieuwe vragen, want dit schiet niet op...

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06-2019
R3NC0N schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:51:
Onze Box vandaag geïnstalleerd. Wat. Een. Drama.

Het ding is zo ontzettend traag. We kunnen niet eens fatsoenlijk zappen. Het beeld komt gewoon door, maar het menu blijft continu hangen. Simpelweg TV kijken gaat niet, tenzij je continu naar dezelfde zender kijkt. De box reageert ook heel laat op het signaal (tot die tijd blijft hij 'freezen'). Ik denk dat we hem terug moeten sturen en een nieuwe vragen, want dit schiet niet op...
Khad precies de zelfde gedachte toen ik de HB binnen kreeg en installeerde.
FF wachten tot de HB alle updates heeft, de HB is zowiezo trager dan de vorige hd boxen. Maar het beeld en geluid is wel een stuk mooier, de HB stelt hogere eisen aan je kabel en eventuele signaal versterker.

8)7
Pagina: 1 ... 26 ... 54 Laatste