Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ghehe,
die is er op de horizon AB idd niet meer...

Ik heb een sequence op de guide knop van mijn harmony hiervoor ingesteld

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

hansvk schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:52:
Bij de eerste gebruikers van de Horizon loopt de welkomsaanbieding van 6 maanden af. Ik las op chelloo dat bij een gebruiker de extra zenders op zwart zijn gegaan. Ik heb het bange vermoeden dat UPC niet kijkt naar de abo9nnementen die je had voor je op Horizon overstapte. Ik heb destijds aangegeven dat ik mijn Royaal en HD pakket met DVR wel gewoon wilde voortzetten. Waarschijnlijk is dat geen optie en moet je je abonnement wijzigen en weer een jaarcontract aangaan.
Kreeg toevallig net dit in de bus:
Beste heer Notna,

Als één van de allereerste abonnees koos u voor het Alles-in-1 Horizon TV-pakket. Hiervoor zijn we u erg dankbaar. We beseffen ons dat de eerste periode met Horizon niet altijd de makkelijkste was. Uw Horizon TV-beleving is wellicht niet optimaal geweest. Dat vinden wij vervelend.

Verlenging introductieaanbieding

Graag willen we uw vertrouwen in ons belonen. Daarom mag u langer van onze introductieaanbieding gebruikmaken. U behoudt de korting op het abonnement, het uitgebreide zenderpakket, het HD-pakket én Film1 tot en met 31 mei 2013. Hier hoeft u niets voor te doen.

Verbetering Horizon Mediabox

Uw Horizon Mediabox heeft inmiddels diverse updates gehad. De mediabox is nu stabieler, werkt beter en reageert sneller. Ook in de komende periode brengen we nog verbeteringen aan. Wilt u meer uit Horizon TV halen? Ga dan naar onze gebruikerstips.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Hier ook, het verzacht de pijn :) Ding blijft ziekelijk traag en reageert zelden in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Maar dat je daarna opnieuw het HD pakket moet aanvragen, en dus weer een jaarcontract aangaat, klopt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dat is natuurlijk absurd het is een extra pakket en zal dus niet moeten gelden om opnieuw een jaarcontract in te laten gaan, dat doen ze toch ook niet bij Eredivisie of HBO of iets dergelijks.
Anders gewoon weer klantbehoud aan de telefoon halen en het daar laten escaleren zodat je abbo niet vast staat.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 21-09 20:19
Wow, 1 maand 10 euro korting in mijn geval. Dat is inderdaad wel gul :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb destijds telefonisch Horizon besteld, waarbij ik aangegeven heb, en hen dat ook heb laten bevestigen, dat ik dezelfde 'extra's' die ik had (HD en recorder) wilde houden en dat ik niet opeens dat tegen meer kosten moest bestellen. Vervolgens heb ik Horizon gekregen, en ik ga, mochten ze mijn HD pakket schrappen, toch zeker enige stennis schoppen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:40
Heb eindelijk een los modem ontvangen (nu nog een nieuwe decoder ipv de Horizon)

Moet ik op de Horizon nog iets instellen om het losse modem nu al te kunnen gebruiken? Het is een Technicolor modem.

Heb nu de technicolor aangesloten met bijgeleverde splitter, hij werkt.. echter werkt mijn Horizon internet ook nog steeds?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Nou, in ieder geval een los modem, dnek je dat de helft van je problemen opgelost zullen zijn. Keer op keer verbaast dit bedrijf me weer.

Vb nu:
Technicolor modem
verbinding via wifi, inloggen op modem. Wifi setting wijzigen. Maakt opnieuw verbinding, niet meer kunnen inloggen op het modem omdat er al een sessie geopend is. Die ook niet na 24 uur afgesloten word, nee je moet hem rebooten.

Bereik nog niet helemaal jovel, weer inloggen, switchen van 5ghz naar 2.4 ghz. Opnieuw verbinding kwijt (logisch) weer verbinding maken op 2.4 Inloggen op modem, wederom niet mogelijk vanwege een openstaande sessie... Welke idioot bedenkt dit soort dingen?

Dus om de juiste wifi instellingen te achterhalen moet ik na elke wijziging het modem een reboot geven...

Ik ga me focussen op , dan maar langzamer, internet via DSL en TV via de sat.

Ik heb uberhaubt op 5ghz beter bereik dan op 2.4 ghz, en dat in een appartementencomplex dat half leeg staat met 1 andere wifi source in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Het is weer zo ver, ik kan nog maar een paar kanalen ontvangen. Een of andere Franse nieuwszender, een demo zender, en twee radiokanalen. Nieteens Ned1-3. Hij zapt er gewoon doorheen. Als ik het kanaalnummer intik gaat hij naar het dichtstbijzijnde kanaal dat hij wel kent (over het algemeen kanaal 12).

Reboot helpt niet, zal zo weer eens de stroom er helemaal af halen. Heb al 4 keer moeten rebooten deze week, belachelijk, ding moet gewoon aan kunnen blijven staan. En ik kwam er vorige week achter dat m'n telefoon ook niet (meer) werkt.

Heb al eerder meegemaakt dat hij het kanaal wel herkent, maar zegt dat ik er 'geen abonnement' voor heb (die melding bleek toen ook bij de Ned1-3 kanalen op te treden)

Het is inderdaad 'digitale' TV, het werkt wel (gelukkig is dit nog altijd meestal het geval) of het werkt gewoon compleet niet. Bij analoog kun je tenminste nog door de ruis heen proberen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Voor bestaande klanten moet men dus ook € 49,- betalen om een Horizon box te nemen? Als je dit telefonisch bespreekt heeft iemand hier dan ervaring met het weglaten van deze extra kosten? Aangezien ze hier niet echt een andere keus hebben dan de Horizon box te nemen (willen PVR + HDMI aansluiting hebben voor nieuwe LCD tv) vind ik het wel vreemd dat je weer een x bedrag moet betalen om die box te nemen. Misschien eens bellen en eerst doen alsof we voor een opzegging gaan...

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Royeboi schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:22:
Voor bestaande klanten moet men dus ook € 49,- betalen om een Horizon box te nemen? Als je dit telefonisch bespreekt heeft iemand hier dan ervaring met het weglaten van deze extra kosten? Aangezien ze hier niet echt een andere keus hebben dan de Horizon box te nemen (willen PVR + HDMI aansluiting hebben voor nieuwe LCD tv) vind ik het wel vreemd dat je weer een x bedrag moet betalen om die box te nemen. Misschien eens bellen en eerst doen alsof we voor een opzegging gaan...
dat lukt niet, je moet perse die 50 euro betalen, zelfs al heb je telefonisch aangegeven dat je anders opzegt.

Maar vervolgens hebben ze bij mij nooit die 50 euro ook gefactureerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Helaas de laatste dagen ook veel last met de Horizon box. Dan valt alles uit en krijg de melding ¨uw box kan op dit moment geen tv zenders tonen. ( geen tv, telefoon en internet meer) Als de box helemaal gereset wordt werkt alles wel weer.

Wat kan ik hier aan doen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
De snelste manier: Horizon het raam uit kieperen geeft erg veel rust
De langzame manier: Helpdesk bellen en engelen geduld hebben en zorgen voor genoeg koffie voor stuk of 6 monteurs.

De gemiddelde manier ... UP vragen of er kabel werkzaamheden in jou regio zijn die onderbrekingen kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 13:53
Mars18 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:50:
Helaas de laatste dagen ook veel last met de Horizon box. Dan valt alles uit en krijg de melding ¨uw box kan op dit moment geen tv zenders tonen. ( geen tv, telefoon en internet meer) Als de box helemaal gereset wordt werkt alles wel weer.

Wat kan ik hier aan doen?
Helaas niets aan te doen, ik heb dit wisselend 1-2-3 x per week en dan weer tijden niet.
Als je bij de melding gewoon op 1 drukt op de afstandsbediening of omhoog zapt gaat
de tv gewoon weer de zenders tonen.
Dat van het Internet weet ik niet want ik maak (gelukkig) gebruik van een los Cisco modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Royeboi schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:22:
Ik liep zelf ook tegen die 49 euro aan (kwam van een Cisco HD box af) en heb het zo kunnen regelen dat ik wel die 49 euro in 1x betaal maar dan weer 12 maanden 5 euro korting krijg :)
Geen slechte deal..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Zelfde hier, die €49.- moesten betaald worden maar na enig overleg daar een jaar lang €5.- korting per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Nou, ik had de vriendin gister ook weer scheldend op de bank zitten. Een aantal serie opnames waarin dus willekeurig afleveringen niet opgenomen worden. En als je hem dan alsnog op wil nemen krijg je de melding dat de opname al gepland staat, maar verwijderen kan je hem niet. Als je in de geplande opnames kijkt zie je bijvoorbeeld voor een week opnames staan maar dan mist er een dag in het lijstje.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb sinds een week of 2 de Horizon op energieverbruik laag gezet maar dat gaat niet zoals gehoopt. Soms gaat hij wel helemaal uit (geen klokje meer), maar zeker zo vaak gaat hij niet uit en blijft hij "gewoon" aan. Ook gaat hij een paar keer (2 á 3 x) per uur rebooten als hij uit is gezet (en het klokje is nog zichtbaar) en ik bijvoorbeeld film aan het kijken ben.

Ik ga hem weer op standje hoog zetten denk ik met een stekkerdoos & tijdklok er voor want dit werkt bij mij voor geen meter.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik heb hem ook op laag staan maar die problemen heb ik nog niet gehad. Hij gaat een tijdje nadat je hem op standby gezet hebt helemaal uit (uurtje later ofzo?). Heb ook nog niet gehad dat hij vanuit die stand ging rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik ga het avontuur ook aan.
Zojuist aangevraagd, en per 1 mei stap ik over van mijn 50mbit glasvezel verbinding over naar Horizon.
Deed weinig met de 50mb upload, dus die zal ik niet missen.

En ik hou wel van wat avontuur wat betreft de setupbox }:O We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dapper hoor.
Laat je nog eens weten of het beter bevalt dan glas? Ik zit aan een overstap in de omgekeerde richting te denken. Al vind ik het 'oude' tv-kijken steeds minder belangrijk, mede dankzij Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zal ik doen,
één van de redenen was ook, dat we nog geen opname functionaliteit hadden in ons huidige pakket, en als we die wel wilden, waren we weer een aantal euro's in de maand meer kwijt (+ nieuw jaar contract). En daarnaast is Horizon (duurdere pakket) dan alsnog goedkoper dan mijn glas provider. (Solcon)

Overigens vind ik het wel jammer dat je gelijk ook telefonie erbij moet nemen..Had dat nooit,en heb er ook weinig behoefte aan. Heb niet eens een vast toestel thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 15:48
Ghehe... werkende opnamefunctionaliteit heb je ook niet met de Horizon hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:29:
Ghehe... werkende opnamefunctionaliteit heb je ook niet met de Horizon hoor!
Niet zo sarcastisch aub :>
Heb bij 2 personen gezien dat het goed werkte, dus wie weet bij ons ook wel.

Maar opnames inplannen die elke week/dag terug moeten komen zullen wij niet echt doen.
Enkel een keertje een film/serie ofzo. En programma's op pauze zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oke, dat scheelt weer... want ik was serieus niet sarcastisch bezig. geplande opnames werken gewoon 9 van de 10 keer NIET. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar ik moet je corrigeren. Bij JOU werkt het 9 van de 10 keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:01:
Sorry, maar ik moet je corrigeren. Bij JOU werkt het 9 van de 10 keer niet.
bij hem en nog honderden anderen.
Ik zou liever 5 euro meer betalen om een opnamemogelijkheid te krijgen bij een concurrent dan de horizon box in huis nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Echt letterlijk 9 van de 10 keer werkt een opname niet?
Of overdrijven we een beetje met z'n allen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasplank schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:02:
[...]

bij hem en nog honderden anderen.
Ik zou liever 5 euro meer betalen om een opnamemogelijkheid te krijgen bij een concurrent dan de horizon box in huis nemen.
Vraag mij elke keer weer af waar die cijfers vandaan komen? Hoe kom je aan die 'honderden'? Waarom maak je er niet 'duizenden' van? Dat chargeert nog veel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Er zijn veel dingen die verbeterd kunnen worden aan de Horizon maar geplande opnames zijn bij mij nog nooit mislukt. Nog nooit.

Ik neem wel eens programma's op als ze beginnen (met de rode [Rec] knop) en plan ze ook in voor een later tijdstip, werkt bij mij prima. Het terugvinden is wat meer werk maar de opname is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:11:
[...]

Vraag mij elke keer weer af waar die cijfers vandaan komen? Hoe kom je aan die 'honderden'? Waarom maak je er niet 'duizenden' van? Dat chargeert nog veel lekkerder.
Hou twitter maar eens een dagje in de gaten. Het regent klachten. Consumentenbond heeft cijfers. UPC helpdeskers geven zelf toe dat er veel problemen zijn. KPN medewerkers en een paar medewerkers van andere providers die ik aan te telefoon gehad hebben moeten hartelijk lachen als ik zeg dat ik van upc horizon af wil en naar ze wil overstappen. Ook bevestigen ze de vraag dat die vraag de laatste tijd erg vaak binnen komt.

Het ding is imho gewoon rommel en daarbij is de brakke opnamefunctie misschien nog wel het minst belangrijke probleem en ik snap niet mensen het geld er elke maand voor neer willen leggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaasplank op 21-03-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
janvanduschoten schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:16:
Er zijn veel dingen die verbeterd kunnen worden aan de Horizon maar geplande opnames zijn bij mij nog nooit mislukt. Nog nooit.

Ik neem wel eens programma's op als ze beginnen (met de rode [Rec] knop) en plan ze ook in voor een later tijdstip, werkt bij mij prima. Het terugvinden is wat meer werk maar de opname is er wel.
Bij mij gingen geplande opnames altijd door. Neem bijvoorbeeld de Daily Show. Die wordt 6 keer per dag uitgezonden. Meestal dubbel, maar omdat Comedy Central en/of UPC niet de goede afleveringcodes meegeven nam hij dus alles op. De Horizon box gooit ook dan de laatst opgenomen programma's weg, waardoor na een paar weken mijn hele box vol stond met the Daily Show en de rest van mijn opnames waren dus verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Kaasplank schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:25:
[...]

*Knip*

Het ding is imho gewoon rommel en daarbij is de brakke opnamefunctie misschien nog wel het minst belangrijke probleem en ik snap niet mensen het geld er elke maand voor neer willen leggen.
Ik gebruik hem alleen als decoder en voor het opnemen, daar voldoet hij bij mij prima aan. Ik heb tov de oude situatie mooier beeld en sneller internet voor minder geld.

Ik zeg niet dat ik geen lijstje van zeker 10 punten kan maken die verbeterd zouden moeten worden, maar het is zeker geen rommel in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasplank schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:25:
[...]

Hou twitter maar eens een dagje in de gaten. Het regent klachten. [..]
Er zullen klachten zijn. Maar of het klachten regent moet je in het perspectief zien.

Onderzoeken zoals die van de Consumentenbond zet ik graag af tegen die van Peil.nl

In hoeverre is de vraag open of gesloten. De Consumentenbond geeft aan dat er naast gesloten vragen ook enkele open vragen zijn gesteld. Het probleem met gesloten vragen is, dat je die kan manipuleren:

Wanneer je behoefte hebt aan specifieke informatie, stel je gesloten vragen. Gesloten vragen beperken de antwoordmogelijkheden. Ze zijn geschikt als je in een kort tijdsbestek specifieke informatie wilt verzamelen.

Indien je volledig neutraal wil zijn stel je hoofdzakelijk open vragen:

Het grote voordeel van open vragen?

Omdat er absoluut niets gesuggereerd wordt, is de input 100% neutraal. De respondent ziet geen mogelijkheden staan en moet ze dus zelf formuleren.

Nogmaals, ik ontken absoluut niet dat er problemen zijn met de box. Maar je kan het ook overdrijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:50:
[...]
Onderzoeken zoals die van de Consumentenbond zet ik graag af tegen die van Peil.nl
Linkje naar dat onderzoek?

@ hieronder
*zucht* het onderzoek van peil.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Kaasplank op 21-03-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb nu al een aantal jaren een HDDVR van UPC. Als ik overstap naar Horizon, kan ik dan mijn opnamen ook overzetten naar de nieuwe box?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 21-09 12:01
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:49:
Ik heb nu al een aantal jaren een HDDVR van UPC. Als ik overstap naar Horizon, kan ik dan mijn opnamen ook overzetten naar de nieuwe box?
Nope... Kijken dus ;-) (of analoog overzetten, of opnemen met een TV met een USB disk eraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
janvanduschoten schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:16:

Bij mij zijn ze ook al mislukt, geplande opnames. Nota bene tijdens de opname nog op rec gedrukt, en daar melding te zien dat opname al bezig was... en alsnog geen opname naderhand te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Devian schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:59:
[...]

Bij mij zijn ze ook al mislukt, geplande opnames. Nota bene tijdens de opname nog op rec gedrukt, en daar melding te zien dat opname al bezig was... en alsnog geen opname naderhand te vinden.
Dan is dat ding "gewoon" stuk want de mijne doet het wel goed, out_of_the_box. Ik zou UPC bellen en een andere vragen.
Sowieso, als hij het niet goed doet kun je een melding maken en een andere vragen lijkt me, ik zou daar niet teveel tijd aan spenderen.

Werkt het niet goed > terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Werkt nog niet goed? >UPC bellen en nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Devian schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:59:
[...]

Dat doe van ons dus ook en dan met name bij het opnemen van series waarbij ingesteld is dat elke aflevering opgenomen moet worden.
janvanduschoten schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:22:
[...]
Dan is dat ding "gewoon" stuk want de mijne doet het wel goed, out_of_the_box. Ik zou UPC bellen en een andere vragen.
Sowieso, als hij het niet goed doet kun je een melding maken en een andere vragen lijkt me, ik zou daar niet teveel tijd aan spenderen.

Werkt het niet goed > terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Werkt nog niet goed? >UPC bellen en nieuwe vragen.
Stel GTST maar eens in om elke aflevering op te nemen en houd eens in de gaten of dat 3 weken goed gaat. Het zou mij verbazen als je na 3 weken alle afleveringen hebt opgenomen. Niet dat ik het nou zelf volg, maar daar hoor ik mijn vriendin elke keer over mopperen. Weet ook niet of het aan de box ligt of aan de gids, als je in de planning kijkt zie je bijvoorbeeld t/m 5 dagen later gepland staan maar er ontbreekt 1 dag. Als ik op zondag kijk staan ze er tot en met vrijdag bijvoorbeeld, maar de dinsdag ontbreekt. Alsnog instellen van te voren (of als het begint) wil niet wegens de melding dat het programma al opgenomen wordt. Ook met Criminal Minds trouwens, dus het is ook niet bij één zender.

Ik heb overigens niet heel veel problemen met de Horizon (die ik enkel voor tv gebruik, heb een aparte modem). Af en toe een melding van geen signaal als ik hem net aanzet, maar na 1x zappen is dat weg. Soms op Nat Geo soms wat ruis en af en toe een vastlopen bij het afspelen van opgenomen programma's. En dan dus dat het opnemen van series soms verkeerd gaat en dat een opname op afstand instellen sowieso kansloos is, maar dat laatste heeft volgens mij niets met de box te maken. Stuk voor stuk problemen waar meer mensen last van lijken te hebben. Kan mij niet voorstellen dat die van mij dan "gewoon" stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 17:46
Zelfde hier met geplande opnames. Ligt gewoon aan die crappy box.
Maar goed, tot eind mei korting gekregen, dus ik vind het wel weer even best.
Kansloos dat het zo moet, maar goed.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:44
Ik krijg mijn horizonbox soms niet aan na dat ie langere tijd op standby heeft gestaan. Dan zit ie gewoon compleet vast. Enige oplossing is de aan/uit knop achter op de box omswitchen. Heel irritant wordt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het opnemen van geplande opnames, daar zit een bug in. Dat is mij een maand of 2 verteld, maar ik heb het hier nooit neergezet. De beste manier om niks te missen is handmatig de tijd instellen en voor x dagen. Dan wordt het namelijk wel opgenomen en zul je niks missen.

Dit zou in een volgende softwareupdate verholpen moeten zijn, maar of dat zo is is vraag 2 ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Heb je die extra korting aan moeten vragen? Hier ook alleen maar shit... word er niet goed van.

Het ALLER ergste vind ik nog die reclame die ze nu maken voor Horizon, met dat geshopte videootje, want zo ongelofelijk smooth heb ik het menu nog niet zien werken...

[ Voor 48% gewijzigd door smeerbartje op 22-03-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

davey s. schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:32:
Ik krijg mijn horizonbox soms niet aan na dat ie langere tijd op standby heeft gestaan. Dan zit ie gewoon compleet vast. Enige oplossing is de aan/uit knop achter op de box omswitchen. Heel irritant wordt het nu.
Staat je energiestand op hoog? Vaak lost dit wel de problemen op, maar mijn schoonouders hebben ook een box die op hoog staat en het alsnog voor elkaar krijgt soms compleet vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Laatst online: 18-09 07:44
Notna schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:36:
[...]

Staat je energiestand op hoog? Vaak lost dit wel de problemen op, maar mijn schoonouders hebben ook een box die op hoog staat en het alsnog voor elkaar krijgt soms compleet vast te lopen.
Staat inderdaad op hoog. Zal is kijken wat ie doet als ik daar wat in verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 17-09 13:57
smeerbartje schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:12:
Heb je die extra korting aan moeten vragen? Hier ook alleen maar shit... word er niet goed van.

Het ALLER ergste vind ik nog die reclame die ze nu maken voor Horizon, met dat geshopte videootje, want zo ongelofelijk smooth heb ik het menu nog niet zien werken...
Ik ga die extra korting ook maar eens aanvragen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Hier de link van de resultaten vragenlijst Consumentenbond Horizon.
Cijfers spreken voor zich lijkt mij, hier moet snel wat aan gedaan worden !

https://docs.google.com/v...mail.google.com/mail/u/0/

[ Voor 19% gewijzigd door CBX1047 op 23-03-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Outerspace schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:33:
Het opnemen van geplande opnames, daar zit een bug in. Dat is mij een maand of 2 verteld, maar ik heb het hier nooit neergezet. De beste manier om niks te missen is handmatig de tijd instellen en voor x dagen. Dan wordt het namelijk wel opgenomen en zul je niks missen.

Dit zou in een volgende softwareupdate verholpen moeten zijn, maar of dat zo is is vraag 2 ;)
Klopt, de bug is dat de Metadata door de box niet correct word overgenomen.
Alle seizoenen staan op 0, dus mocht je iets seriematig willen opnemen krijg je werkelijk ALLES, oud en nieuw door elkaar.
Ook kloppen de aflevering nummers niet, dit is cryptische, niet te begrijpen nummering.
Vandaar dat als je 1 programma in de planner heb staan je er 2 en zelfs soms 3 krijgt van het zelfde programma, allemaal op het zelfde tijdstip.

Ik zoek mij vaak de krampen naar de aflevering die ik werkelijk wil zien en ben dagelijks 10tallen minuten bezig om niet gewild materiaal weg te gooien.
Zo loopt ook die harddisk snel vol en gaat de software op een gegeven moment de oudste opnames verwijderen om (werk) ruimte te behouden, zo kunnen er programma's "verdwijnen".................

Als UPC nu als eerste die Metadata problemen oplost (die er nooit waren met de vorige boxen !!) dan word opnemen en seriematig opnemen weer iets wat makkelijk er prettig is met een box die 4 kanalen tegelijk kan opnemen, nu is het een kaartspel en maar kijken wanneer je de Joker trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

CBX1047 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 08:42:

Linkje doet het niet (meer), bestand bestaat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:30
Weet niet of deze vraag nog speelt, had geen tijd om de hele thread te lezen;

Ik heb een Philips 32PFL5007 en had ook problemen met het beeld & geluid dat af en toe weg viel, om de 30 minuten (bij benadering, bij zowel UPC Horizon als MacBook Pro). Vandaag stuitte ik op deze faq bij Philips;

"Software solution for issue related to audio, picture and/or signal loss when you watch TV from a Freebox/UPC set-top box connected via HDMI."

Er zat een bijlage bij de faq met daarin een update (Q554E_0.97.0.0). Deze heb ik geïnstalleerd en ik kijk nu zo'n 30 minuten zonder problemen. Wellicht dat deze update ook voor andere modellen beschikbaar is.

Ik vond de oplossing bij de 'Veelgestelde vragen'. Selecteer bij het dropdown-menu achter 'Selecteer de categorie' alle veelgestelde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 17:46
smeerbartje schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:12:

Ja, sommigen hadden een mailtje gehad (zie chelloo.com forum). Ik niet, maar gebeld en via twitter contact opgenomen... Erd uiteindelijk door webcare gebeld en krijg korting nu tot eind mei...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 17:11
Ik was redelijk te spreken over de Horizon box maar dit weekend is dat volledig omgeslagen. De box heeft mijn weekendje Homeland finaal verpest :( Zoals bij velen hier is de geplande opnames functie volledig de mist ingegaan. Niet alle aflevering die BNN in de afgelopen twee weken heeft uitgezonden zijn opgenomen. Als zelfs een basis functie niet helemaal doet wat het moet doen dan mag mij deze box weer terug naar UPC.

Torrent FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

CBX1047 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 08:42:

Ook hier een vrouw op de bank die het meer dan zat is met de opnames. Is het mogelijk dmv dit onderzoek om je contract zonder boete op te zeggen?

De decoder bij mijn schoonouders van Tele2 lijkt het wel goed te kunnen, dus wil gaan overstappen om deze problemen niet meer te hebben.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het opnemen van programma's is het probleem ook niet, het probleem is dat het opnemen adhv metadata niet werkt ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:14:
[...]

Ook hier een vrouw op de bank die het meer dan zat is met de opnames. Is het mogelijk dmv dit onderzoek om je contract zonder boete op te zeggen?
Bel UPC en zeg dat je er vanaf wil. Ik hoef mijn contract gelukkig ook niet uit te zitten en zal binnenkort ook overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Cap schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:40:
[...]

Linkje doet het niet (meer), bestand bestaat niet?
Als ik de link aanklik werk het wel, het is een PDF dus misschien dat daar het probleem zit ?

Probeer anders deze eens:

https://docs.google.com/v...MGVL6c8HcmKTcuU-8gCn3MpSw

dan via een omweg, het UPC forum:
http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=9096&tstart=0

[ Voor 7% gewijzigd door CBX1047 op 27-03-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Werkt (ook) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Zijn we net over het Horizon debacle, gaan ze hier mee komen:

nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aan

:') Wéér andere prijzen, wéér andere pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach..de ontwikkeling na het uitvinden van het wiel is gelukkig ook niet stil blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
maar de horizon abo's worden dus niet verhoogt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Volgens mij kreeg ik net een update gepushed, hij geeft ook aan dat hij net is bijgewerkt.

Ik heb nu software versie 1–1–60.00.3_V1.25_16777400

[ Voor 27% gewijzigd door janvanduschoten op 27-03-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
janvanduschoten schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:13:
Volgens mij kreeg ik net een update gepushed, hij geeft ook aan dat hij net is bijgewerkt.

Het gaat om dat midden stuk: _V1.25_ of te wel versie 1.25
wat daar voor en na staat is niet zo van belang.
De werkelijk volgende versie zal 1.50 of 2.0 moeten worden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie

Ik kreeg gistermiddag toen ik hem aanzette ook ineens een scherm met een icoontje dat ik de stekker niet uit de muur mocht trekken. Niet eerder gezien. Heb nog niet gekeken naar versienummertjes overigens. Zal deze wel zijn: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48273.0. Stond ook gepland voor gister.
CBX1047 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:42:
[...]

Het gaat om dat midden stuk: _V1.25_ of te wel versie 1.25
wat daar voor en na staat is niet zo van belang.
De werkelijk volgende versie zal 1.50 of 2.0 moeten worden..........
UPC heeft het zelf over het eerste stukje als versienummer: v1-160.00.3

[ Voor 24% gewijzigd door Rupie op 28-03-2013 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Rupie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:12:
[...]

Ik kreeg gistermiddag toen ik hem aanzette ook ineens een scherm met een icoontje dat ik de stekker niet uit de muur mocht trekken. Niet eerder gezien. Heb nog niet gekeken naar versienummertjes overigens. Zal deze wel zijn: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48273.0. Stond ook gepland voor gister.

[...]

UPC heeft het zelf over het eerste stukje als versienummer: v1-160.00.3
Ze lullen wel meer wat bij UPC, die zogenaamde V1-160 denk hij er zelf bij lijkt mij want er staat geen V voor de 1-160.
De V betekent al jaren de Versie (Version) in software en de enige plek waar een V staat is in het door streepjes gesepareerde midden deel _V1.25_
Ik zie of merk dan ook totaal geen verbetering, het is nog steeds dezelfde Bug Box als eerst.

Ik had trouwens Maandag een monteur van UPC "op de koffie" en die heeft een nieuwe Horizon box achter gelaten (wat trouwens geen flikker uit maakt) en die had het over een update ergens in April / Mei.
Je zou toch denken dat als dit een serieuze update zou zijn geweest dat hij daar wel van op de hoogte was.

en wat nou:
een fix om de opnamenfunctionaliteit van de Horizon mediabox te verbeteren. ????

Alle seizoenen staan nog steeds op 0 en de aflevering nummers is nog steeds een puinhoop.
Dus welke verbetering ?

De box is wel veranderd van nummer, van:

1-1-58.021.0_v1.25_16777396

naar

1-1-60.00.3_v1.25_16777400

Wat dit dan voor een verandering zou moeten zijn weet ik niet want ik merk niets.
Ik hoop van harte dat ik het fout heb betreft de software versie, maar wij zullen zien.
Nu heeft deze "verbetering" in ieder geval niets uitgehaald, zeker niet wat betreft de dan beloofde opnamfunctionaliteit, juist een onderdeel die grote problemen veroorzaakt in de box :(

[ Voor 21% gewijzigd door CBX1047 op 28-03-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Is inderdaad afgelopen maandag al gemeld door webcare op chelloo.com.
Zo'n verrassing is het dus niet... 25 maart alleen regio Amsterdam, 27 maart landelijk.

Edit: al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik zie nu wel allerlei oude opnamen die ik eerst niet te zien kreeg en ook niet kon verwijderen. Als ik op één opname in het overzicht klik, verschijnt de hele serie. Er zijn tientallen opnamen gemaakt die ik nu opeens terug heb. Ik heb er al een paar bekeken en verwijderd.

Verder zo te zien niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 17:11
Zonder enige berichtgeving van UPC uit lijkt mijn extra pakket ook te zijn verlengd :)

Dit kwam ik zojuist op mijn factuur van maart tegen:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1874515/28-3-2013%2014-21-43.png

Ik heb er niet trouwens niet om gevraagd, maar in het begin wel flinke problemen gehad omdat het niet duidelijk was of mijn internet wel of niet over de Horizonbox zou lopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Miki op 28-03-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Heb je wel bericht van gehad maar dan op je UPC mail account ;) Had ik ook een tijdje terug (je krijgt een maand extra oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ik ben eindelijk volledig verlost.

2 weken terug gebeld, waar mijn nieuwe oude decoder bleef, die ik zou krijgen ipv de Horizon. Was mis gegaan, ze zouden het opnieuw versturen. Ik zeg is goed, wil echter wel een creditatie over de afgelopen 2 maanden omdat TV kijken gewoon ruk was. Dat was niet mogelijk omdat ik, nadat ik 2 maanden terug gebeld had en verteld dat het ruk was, en ze dus de nieuwe decoder gingen sturen, niet vaker zelf gebeld heb.... nou, ik stond perplex. Heibel gemaakt, en uiteindelijk mijn creditatie gekregen.

Upc verwacht dus dat als je je storing meld, je even elke week blijft bellen om te melden dat je storing er nog steeds is... grappenmaker.

Oude Cisco decoder nu dus aangesloten, en echt.. man, kwam bijna klaar toen ik op channel+ drukte en er gewoon DIRECT iets gebeurde.

Eindelijk eindelijk eindelijk verlost van Horizon... alles gaat vlot, mini epg wat lekker werkt, zappen wat snel gaat (beeld zelf doet nog wel een sec of 2, maar er gebeurt tenminste gelijk iets als ik op een knop druk) het opnemen van een programma of serie werkt.. uitzending gemist doet het weer... Nu je van Horizon af bent en de oude box terug hebt merk je 10x zo hard hoe ellendig dat Horizon is. Dat de rest hier het nog volhoud... respect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
CBX1047 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:25:
De box is wel veranderd van nummer, van:

1-1-58.021.0_v1.25_16777396

naar

1-1-60.00.3_v1.25_16777400

Wat dit dan voor een verandering zou moeten zijn weet ik niet want ik merk niets.
Ik hoop van harte dat ik het fout heb betreft de software versie, maar wij zullen zien.
Nu heeft deze "verbetering" in ieder geval niets uitgehaald, zeker niet wat betreft de dan beloofde opnamfunctionaliteit, juist een onderdeel die grote problemen veroorzaakt in de box :(
De update die afgelopen woensdag is vrijgegeven verbetert de stabiliteit en prestaties van de opnamefuncties van de Horizon Mediabox. Daarnaast worden een aantal kleine bugs opgelost.

Of de Horizon box van de laatste software is voorzien kun je in het menu zien aan het eerste gedeelte van de softwareversie (1-1-60.00.3). Ook zie je hierbij de datum staan van de laatste update.

In een volgende update zullen meer veranderingen worden doorgevoerd zover nu bekend. Wat er gaat veranderen is helaas niet bekend. Dit zullen we met zijn allen af moeten wachten.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

VodafoneZiggo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:46:
[...]

De update die afgelopen woensdag is vrijgegeven verbetert de stabiliteit en prestaties van de opnamefuncties van de Horizon Mediabox. Daarnaast worden een aantal kleine bugs opgelost.
Welke bugs?
In een volgende update zullen meer veranderingen worden doorgevoerd zover nu bekend.
Wat is er nu wel bekend? Rekening houdend met dat een deel niet bekend is, zie onderstaande deel van de quote...
Wat er gaat veranderen is helaas niet bekend. Dit zullen we met zijn allen af moeten wachten.
Wat mij nog het meest verbaast is de absolute stilte vanuit UPC. Alleen een schoorvoetend doorgevoerde verlenging van de gratis extra's (die in mijn geval permanent gratis zijn, zo is mij bij het aanvragen van Horizon bevestigd, ik heb namelijk aangegeven dat ik voor dit bedrag hetzelfde wilde houden als wat ik had (120 MB, HD) en de verkoper gaf aan: dat houdt u ook.) Maar niets over dat UPC erkend dat de box simpelweg vrijwel niet werkt....

Beste Webcare, kunnen jullie hier niet eens wat inhoudelijks roepen? Ingaan op vragen die er spelen? En met UPC software deel bespreken dat we de originele firmware op de boxen terug krijgen in plaats van de UPC firmware? Deze boxen schijnen namelijk bijzonder goed te functioneren met XBMC. Als dat er nou op staat, aangevuld met de decoding software van UPC en on demand van UPC, dan heb je echt een goede box. Perfect voor media, goed in opnames, overzichtelijk, snel.....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
Zou het fijn vinden als de box niet crasht als ik ondertitels aanzet (externe) in een MKV bestand. Op dit na zijn mijn ervaringen niet slecht te noemen, echter vind ik het jammer dat het snel door de zenders heen bladeren met informatie over wat er op dit moment op is niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
VodafoneZiggo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:46:
[...]

Of de Horizon box van de laatste software is voorzien kun je in het menu zien aan het eerste gedeelte van de softwareversie (1-1-60.00.3). Ook zie je hierbij de datum staan van de laatste update.

In een volgende update zullen meer veranderingen worden doorgevoerd zover nu bekend. Wat er gaat veranderen is helaas niet bekend. Dit zullen we met zijn allen af moeten wachten.
Die verandering in de nummers voor en na _v1.25_ zijn volgens mij bescheiden mening "tweaks" dus zeer bescheiden veranderingen, zeg maar een revisie van de software.
Pas als wij verlost worden van v1.25 is UPC hopelijk op de goede weg en word er werkelijk "nieuwe" software gebruikt.

Er is helaas NIETS veranderd ten goede van de opnamefuncties.
Zolang de metadata niet goed word ingelezen of geïnterpreteerd door de box blijft het wat opnemen betreft een puinhoop, zoals als nu nog steeds het geval is, zeker met seriematig opnemen.
De seizoen 0 bug zit er nog steeds in, random aflevering nummers zit er nog steeds in, dus wat is er volgens jou dan verbeterd voor ons ?

[ Voor 11% gewijzigd door CBX1047 op 28-03-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
[b]AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:53:[/bDeze boxen schijnen namelijk bijzonder goed te functioneren met XBMC. Als dat er nou op staat, aangevuld met de decoding software van UPC en on demand van UPC, dan heb je echt een goede box. Perfect voor media, goed in opnames, overzichtelijk, snel.....
XBMC is open software, gaat dus niet gebeuren bij UPC vanwege de bekende redenen....... (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Beste UPC webcare,

er is al 2 dagen niet meer in te loggen op:

http://forum.upclive.nl/forum.jspa?forumID=43

Mededeling: kan pagina niet weergeven..

[ Voor 8% gewijzigd door CBX1047 op 29-03-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

CBX1047 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:32:
Die verandering in de nummers voor en na _v1.25_ zijn volgens mij bescheiden mening "tweaks" dus zeer bescheiden veranderingen, zeg maar een revisie van de software.
Pas als wij verlost worden van v1.25 is UPC hopelijk op de goede weg en word er werkelijk "nieuwe" software gebruikt.
De Vx.xx nummering is de basis inderdaad. Hier zijn geen wijzigingen in doorgevoerd die zover mij bekend ook niet nodig zijn voor een betere performance van de mediabox.

In de afgelopen update zijn alleen kleine verbeteringen doorgevoerd aangaande de stabiliteit van de Mediabox. Bij de volgende update worden meer aanpassingen gedaan welke ook zichtbaar zullen zijn. Zodra ik hier meer informatie over heb zal ik deze met jullie delen.

Voor serielinking is er enige tijd terug een wijziging doorgevoerd in de codering van de afleveringen. Kun je laten weten bij welke programma's je problemen ervaart? Ik zal deze dan als voorbeeld doorzetten naar de juiste personen.
CBX1047 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:49:
Beste UPC webcare,
er is al 2 dagen niet meer in te loggen op:
http://forum.upclive.nl/forum.jspa?forumID=43
Mededeling: kan pagina niet weergeven..
Ik ben hier achteraan gegaan. We doen ons best dit spoedig te herstellen.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
[quote]VodafoneZiggo schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:02:

Voor serielinking is er enige tijd terug een wijziging doorgevoerd in de codering van de afleveringen. Kun je laten weten bij welke programma's je problemen ervaart? Ik zal deze dan als voorbeeld doorzetten naar de juiste personen.[/quote]

Ik ondervind problemen bij alle programma's.
Ga naar de TV Gids, kies een programma, klik op INFO en je zult zien dat het allemaal op seizoen staat.
Dit is het grootste probleem voor serie opnames, als alle seizoenen op 0 staan betekent dit dus dat je niet bijvoorbeeld alleen seizoen 3 krijgt maar ook seizoen 1 en 2, omdat alle seizoenen op 0 staan.
Zender maakt niet uit, zodra er met seizoenen word gewerkt ontstaat dit probleem.
Volgend probleem is de nummering van de afleveringen.
Bij de een staat Seizoen 0 aflevering 4, bij de volgende staat Seizoen 0 aflevering 365487.
Ook dit komt op alle zenders voor, geen een uitgezonderd.
Als je seizoen 4 wilt opnemen van, ik zeg maar wat, Pawn Stars, en dit als serie opnames erin zet, dan krijg je dus alle seizoenen (logisch met dat seizoen 0 verhaal) en veel afleveringen dubbel en 3 dubbel omdat de aflevering nummering niet klopt.
Echt een gekke huis op deze manier 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door CBX1047 op 29-03-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
En wat ik ook vreemd vind is dat als mijn vriendin op maandag kijkt welke gtst afleveringen er volgens de planner opgenomen gaan worden ze alle 5 van die week netjes in de planner staan. Maar als je op woensdag weer kijkt kan het best zijn dat de aflevering van donderdag niet meer in de planner staat. Als je dan alsnog die aflevering los op wilt nemen krijg je de melding dat het niet kan omdat deze al ingepland staat. Maar aan het einde van de rit neemt hij dan de aflevering van donderdag niet op. Is dat wel gefixed nu? Zelfde geldt voor bijvoorbeeld criminal minds, moordvrouw, flikken maastricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Rupie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:26:
En wat ik ook vreemd vind is dat als mijn vriendin op maandag kijkt welke gtst afleveringen er volgens de planner opgenomen gaan worden ze alle 5 van die week netjes in de planner staan. Maar als je op woensdag weer kijkt kan het best zijn dat de aflevering van donderdag niet meer in de planner staat. Als je dan alsnog die aflevering los op wilt nemen krijg je de melding dat het niet kan omdat deze al ingepland staat. Maar aan het einde van de rit neemt hij dan de aflevering van donderdag niet op. Is dat wel gefixed nu? Zelfde geldt voor bijvoorbeeld criminal minds, moordvrouw, flikken maastricht.
Heeft allemaal met die 2 bugs te maken, de metadata word niet correct ingelezen.
Zolang dat niet veranderd word blijft dit probleem bestaan.
Nooit geen last gehad met de Philips of Cisco box, typisch een Horizon probleem en wel een zeer irritant probleem.
Ik heb gisteren niet kunnen opnemen (dus de melding dat deze al opgenomen is) opname problemen zijn dus niet opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedankt voor je uitleg CBX1047. De aanpassingen die gedaan zijn gaan buiten de software van de box om. Er zijn aanpassingen gedaan in de codering die meegegeven wordt aan een programma. Hierbij denkende aan programma, serie, aflevering, tijdstip en zender. Ik zou graag voorbeelden ontvangen van opnames die niet gedaan worden of opnames die dubbel worden opgenomen. Dit kan ook een herhaling zijn bijvoorbeeld. Naar mijn weten staat deze codering los van de benaming die meegegeven wordt in dit geval.
Het feit dat de benamingen niet juist zijn is wel al bekend. Ik weet alleen nog niet of dit met de eerst aankomende update aangepast zal worden.
Rupie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:26:
Is dat wel gefixed nu? Zelfde geldt voor bijvoorbeeld criminal minds, moordvrouw, flikken maastricht.
Dit moet door de aanpassingen die gedaan zijn goed gaan. Ik wel meldingen ontvangen waarbij het niet goed ging. Voorbeelden zijn daarom altijd welkom.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik heb de laatste tijd veel last van de informatiebalk die in beeld blijft staan bij sommige zenders. Na een paar minuten is deze balk nog steeds niet weg, heen- en weerzappen helpt ook niet. Iemand een oplossing hiervoor?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

arjanpvt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:48:
Ik heb de laatste tijd veel last van de informatiebalk die in beeld blijft staan bij sommige zenders. Na een paar minuten is deze balk nog steeds niet weg, heen- en weerzappen helpt ook niet. Iemand een oplossing hiervoor?
Yu; box met de schakelaar aan de achterkant even uitzetten en dan weer aan. Dan zijn ze weg (en blijven tot nu toe een tijdje weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Notna schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:49:
[...]

Yu; box met de schakelaar aan de achterkant even uitzetten en dan weer aan. Dan zijn ze weg (en blijven tot nu toe een tijdje weg)
Helaas, was het leven maar zo simpel :'(

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Vaag, ik had dat een hele tijd bij Comedy Central en de 2 zenders die erna kwamen. Door een harde reboot ging dat weer weg :(

Sorry, dan weet ik het ook niet. Misschien een reset van de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:00:
Bedankt voor je uitleg CBX1047. De aanpassingen die gedaan zijn gaan buiten de software van de box om. Er zijn aanpassingen gedaan in de codering die meegegeven wordt aan een programma. Hierbij denkende aan programma, serie, aflevering, tijdstip en zender. Ik zou graag voorbeelden ontvangen van opnames die niet gedaan worden of opnames die dubbel worden opgenomen. Dit kan ook een herhaling zijn bijvoorbeeld. Naar mijn weten staat deze codering los van de benaming die meegegeven wordt in dit geval.
Het feit dat de benamingen niet juist zijn is wel al bekend. Ik weet alleen nog niet of dit met de eerst aankomende update aangepast zal worden.

[...]

Dit moet door de aanpassingen die gedaan zijn goed gaan. Ik wel meldingen ontvangen waarbij het niet goed ging. Voorbeelden zijn daarom altijd welkom.

Alvast bedankt hiervoor.
Beste UPC medewerker.
Ik neem toch aan dat jullie zelf ook de beschikking over een Horizon box hebben.
Zet eens wat programma's in serie opname en je kunt zelf zien wat er mis gaat.
Voorbeelden geven doen wij al met de beschrijving van wat er mis.
Het hoe en waarom is jullie taak !

Begin eens met het laatste seizoen van "iets" op te nemen op Discovery of History bijvoorbeeld, dit zijn zenders waar oude en nieuwe programma's door elkaar heen lopen.
Ik ben zelf gestopt met serie matig opnemen vanwege de ontstane puinhoop aan programma's en volstromende opname boxen waar ook geen touw aan vast te knopen is.
En nogmaals, dit is alleen maar de schuld van de seizoen 0 info voor ALLE seizoenen, dus de software ziet geen verschillende seizoenen.
(seizoen 0 info zien: ga de TV Gids in, selecteer een programma, druk op info, en hop, seizoen 0)

Feit is ook dat dit probleem zich alleen bij Horizon voor doet, niet bij Philips, niet bij Cisco, dus zit het in die verdomde software :(

QUOTE: Het feit dat de benamingen niet juist zijn is wel al bekend. Ik weet alleen nog niet of dit met de eerst aankomende update aangepast zal worden.

Mocht het zo zijn dat dit serie opname probleem / benaming probleem / aflevering nummer probleem, er bij een volgende grote update (dus hoger dan v1.25) niet uit zijn, is het voor mij na jaren exit UPC ! ;w
Ik ben zeer actief betreft het communiceren van problemen voornamelijk via het UPC forum (cbdicx / VIP 1.157 meldingen), maar ik en andere lijken vaak roepende in een woestijn.

Wij zeuren en vragen niet om onredelijke dingen zoals, kan het lettertype niet anders, kan de kleur van het menu niet anders, ik wil de info rechts in beeld, noem maar op, dit zijn vaak ook wensen maar die hebben niets te maken met het functioneren van een TV box.
Wel het correct op kunnen nemen van series, seizoenen, DUIDELIJK wat er wel opgenomen gaat worden (daar schort het ook aan via de Tv Gids).
Voorbeeld: (stel) ik neem House serie matig op (2 afleveringen achter elkaar) dus ik selecteer de eerste uitzending voor opname en kies "alle afleveringen opnemen" dan verschijnt alleen in het eerste programma een rood opname rondje, niet in het tweede, die dus ook opgenomen gaat worden.
Zeer verwarrend.

Nou, toch weer wat voorbeelden van wat er zo al mis gaat / kan gaan, suc6 er mee............. |:(

Ook is er nog steeds geen toegang tot het UPC forum, HTTP fout 500, interne server fout !

[ Voor 14% gewijzigd door CBX1047 op 30-03-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 11:23
Als ik in dit draadje rondlees ben ik blij dat ik niet voor horizon gekozen heb... :X
CBX1047 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:44:
[...]

Beste UPC medewerker.
Ik neem toch aan dat jullie zelf ook de beschikking over een Horizon box hebben.
Zet eens wat programma's in serie opname en je kunt zelf zien wat er mis gaat.
Voorbeelden geven doen wij al met de beschrijving van wat er mis.
Het hoe en waarom is jullie taak !

......
I couldn't agree more.
Het lijkt wel of de eindgebruikers van Horizon hier de betatesters zijn, en de UPC helpdesk alleen maar achter hun meldingen aanloopt zonder deze zelf te verifieren.

UPC Webcare: Zelf een paar Horizonboxen aansluiten en zelf proberen de gemelde bugs te reproduceren kan toch niet zo moeilijk zijn?

Ik ben zelf een van de betatesters van UPC mobiel internet geweest een jaar geleden, en ook daar kregen we erg weinig feedback van UPC. Ook kregen we de indruk dat UPC zelf niet meetestte in die 3G betatest. In die 3G betatest kregen we ook continu verzoeken voor voorbeelden van bugs, en nooit enige respons van UPC of ze deze bugs zelf hadden kunnen reproduceren.

De laatste posts in dit draadje geven wederom de indruk dat UPC niet meetest met Horizon om de meldingen zelf te reproduceren. Op deze manier zal het nog lang duren voordat Horizon soepel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
UPC-webcare, ik heb mijn vriendin gevraagd om het door te geven als ze weer ergens een opname van mist. Ik snap de frustratie van de mensen hier boven wel, maar snap ook dat het voor jullie makkelijker zoeken wordt als je concrete voorbeelden krijgt.

Nog een puntje wat mij opvalt na de update van afgelopen week is dat het (nog) langer lijkt te duren voordat de box beeld geeft als deze uit de lage standby moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:54:
*Knip*

Nog een puntje wat mij opvalt na de update van afgelopen week is dat het (nog) langer lijkt te duren voordat de box beeld geeft als deze uit de lage standby moet komen.
Ik heb ook de indruk dat het langer duurt voordat hij hakkelvrij werkt. Vanuit lage standby moet hij eerst een minuutje wakker worden maar zodra hij beeld geeft ("U heeft geen verbinding, enz") dan heeft hij nog een tijdje last van freezes, niet reageren op de afstandsbediening, geluid dat niet synchroon loopt, etc.

Gisterenavond bij het Uitzending gemist gedeelte de zoekfunctie geprobeerd, werkt erg traag, dat is zeker niet sneller geworden. Ik kreeg geen uitzendingen te zien maar de melding dat de verbinding was verbroken.
Ik vind de Horizon buiten het TV kijken en handmatig 1 ding opnemen erg consument onvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Gefeliciteerd.... :-) (niet sarcastisch bedoelt)

Ik heb in oktober de Horizon twee weken mogen meemaken, had gelukkig de oude cisco nog niet teruggestuurd en ben dan ook relatief snel teruggezet.... wat een verademing.

ik volg dit forum en die op chello nog om te kijken of een -toekomstige- overstap wellicht wel interessant gaat worden maar moet zeggen dat de vele topics/klachten/problemen etc mij het gevoel geven dat ik die Cisco nooit moet wegdoen.

ik weet eigenlijk niet of deze link hier al een keer gemeld is:
http://www.broadbandtvnew...r-horizon-in-switzerland/

Leren ze het nu nooit?
Devian schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:46:
Ik ben eindelijk volledig verlost.

2 weken terug gebeld, waar mijn nieuwe oude decoder bleef, die ik zou krijgen ipv de Horizon. Was mis gegaan, ze zouden het opnieuw versturen. Ik zeg is goed, wil echter wel een creditatie over de afgelopen 2 maanden omdat TV kijken gewoon ruk was. Dat was niet mogelijk omdat ik, nadat ik 2 maanden terug gebeld had en verteld dat het ruk was, en ze dus de nieuwe decoder gingen sturen, niet vaker zelf gebeld heb.... nou, ik stond perplex. Heibel gemaakt, en uiteindelijk mijn creditatie gekregen.

Upc verwacht dus dat als je je storing meld, je even elke week blijft bellen om te melden dat je storing er nog steeds is... grappenmaker.

Oude Cisco decoder nu dus aangesloten, en echt.. man, kwam bijna klaar toen ik op channel+ drukte en er gewoon DIRECT iets gebeurde.

Eindelijk eindelijk eindelijk verlost van Horizon... alles gaat vlot, mini epg wat lekker werkt, zappen wat snel gaat (beeld zelf doet nog wel een sec of 2, maar er gebeurt tenminste gelijk iets als ik op een knop druk) het opnemen van een programma of serie werkt.. uitzending gemist doet het weer... Nu je van Horizon af bent en de oude box terug hebt merk je 10x zo hard hoe ellendig dat Horizon is. Dat de rest hier het nog volhoud... respect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ja, die is al gemeld. En twee weken gebruik in oktober is natuurlijk niet representatief voor het huidige Horizon. Het lijkt me ook niet realistisch om er vanuit te gaan dat je de Cisco nooit moet weg doen, vroeg of laat is die verouderd (wat mij betreft was ie dat 4 jaar geleden al trouwens ;)) en is er iets dat de Cisco heeft ingehaald in mogelijkheden. Afgezien van de slechte, trage interface zou ik niet meer terug willen naar de Cisco DVR (waarvan ik er trouwens ook 4 gehad heb ivm defecten, ratelende en piepende HDD's, etc). Al was het maar omdat de beeldkwaliteit van de Horizon beter is dan die van de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Fair enough: zeg nooit "nooit"
Echter als ik zie hoeveel problemen er nog zijn en hoe weinig er is opgelost sinds oktober en dan met name die voor en door -sorry- idioten gemaakte interface dan zie ik mezelf op korte termijn niet overstappen.
Hangende boxen en niet opgenomen series....dat is toch echt basis functionaliteit.

Met mijn Cisco heb ik -afkloppen- echt zelden problemen en met het beeld is niets mis.
Op mijn plasma vond ik de HD van de Horizon inderdaad iets mooier, maar de SD van de Cisco is wel weer mooier (minder ruis).

Overigens: Mijn grootste bezwaar toendertijd was overigens het feit dat die horizon ALTIJD geluid maakt nl. de koel-fan die constant aan staat ... ook in standby. Ik heb wellicht 'vleermuisoren' maar als ik in een stille woonkamer een boek zit te lezen en constant het hele zachte geruis van die box hoor ... Of naar de tv kijk en dan op stille momenten die fan hoor lopen.....dat irriteerde me mateloos.

God mag weten waarom Samsung geen passieve koeling heeft gebruikt.... draaiende onderdelen maken geluid en kunnen alleen maar kapot gaan.
Cap schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:03:
Ja, die is al gemeld. En twee weken gebruik in oktober is natuurlijk niet representatief voor het huidige Horizon. Het lijkt me ook niet realistisch om er vanuit te gaan dat je de Cisco nooit moet weg doen, vroeg of laat is die verouderd (wat mij betreft was ie dat 4 jaar geleden al trouwens ;)) en is er iets dat de Cisco heeft ingehaald in mogelijkheden. Afgezien van de slechte, trage interface zou ik niet meer terug willen naar de Cisco DVR (waarvan ik er trouwens ook 4 gehad heb ivm defecten, ratelende en piepende HDD's, etc). Al was het maar omdat de beeldkwaliteit van de Horizon beter is dan die van de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
janvanduschoten schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:09:
[...]

Ik heb ook de indruk dat het langer duurt voordat hij hakkelvrij werkt. Vanuit lage standby moet hij eerst een minuutje wakker worden maar zodra hij beeld geeft ("U heeft geen verbinding, enz") dan heeft hij nog een tijdje last van freezes, niet reageren op de afstandsbediening, geluid dat niet synchroon loopt, etc.

Gisterenavond bij het Uitzending gemist gedeelte de zoekfunctie geprobeerd, werkt erg traag, dat is zeker niet sneller geworden. Ik kreeg geen uitzendingen te zien maar de melding dat de verbinding was verbroken.
Ik vind de Horizon buiten het TV kijken en handmatig 1 ding opnemen erg consument onvriendelijk.
Klopt, dit ervaar ik ook dat het nog langer duurt voordat de Bug Box "klaar" is met alles wat die moet doen.
Nou, dat is bij mij weinig want internet en telefonie lopen over een Cisco modem (wat wel goed werkt !).
Dus wat die box allemaal aan het doen is weet ik niet, maar voordat ik zelf wat kan gaan doen zonder vast lopers, geen reactie op klikken, geen pictos in beeld, ect ect moet je met goed fatsoen die box 2-3 minuten met rust laten.
En dit anno 2013, vroeger moest een CTR tv ook even opwarmen maar dat ging sneller dan dit technische wonder 8)7
Dus fijne "Update", niet dus..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
LaFleche schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:53:
God mag weten waarom Samsung geen passieve koeling heeft gebruikt.... draaiende onderdelen maken geluid en kunnen alleen maar kapot gaan.
[...]
Ik denk dat God hier niets mee te maken heeft gehad, of "wij" moeten gestraft worden...... >:)

Op de een of andere manier moeten wij iets horen, bij Cisco was dat de harddisk, bij Horizon is dat de koel vin :?
Ik heb vanwege dat vinnetjes geruis de box in een kast gezet waar vroeger mijn PC in stond.
3x 12cm vinnen blazen lucht in de rondte met ventilatie gaten achter in de kast.
Box voelt sowieso koeler aan, en geen merkbaar geluid meer.

[ Voor 13% gewijzigd door CBX1047 op 31-03-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Rupie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:54:
UPC-webcare, ik heb mijn vriendin gevraagd om het door te geven als ze weer ergens een opname van mist. Ik snap de frustratie van de mensen hier boven wel, maar snap ook dat het voor jullie makkelijker zoeken wordt als je concrete voorbeelden krijgt.

Heeft in mijn ogen niet zo veel nut, ik neem dit op, jij neemt dat op, dan gaat het goed, dan gaat het verkeerd.
Dat het niet altijd verkeerd gaat is het probleem, het is niet 123 te herhalen..........
Dit moet UPC zelf uitvoering testen en niet vragen naar de bekende weg, zij weten dat de Metadata niet klopt, en ons niet het test werk laten doen.
Ik heb nu al zo vaak mijn hoofd gestoten met het geven van voorbeelden, dat ik er nu mee stop |:(

[ Voor 8% gewijzigd door CBX1047 op 31-03-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Een paar dagen van huis en dan een TV Gids met meer dan 3 dagen vooruit programmeren is helaas niet mogelijk in 2013 voor een aantal zenders :(
Ik wil een paar dagen in de planner zetten zie ik het volgend in de Tv Gids vanaf vandaag Maandag:

as Donderdag Nederland 1 -2 en 3, RTL 5 en Net 5 "geen informatie" dus niet mogelijk om verder dan 3 dagen vooruit te plannen.
(was nooit een probleem met Cisco en Philips boxen !!)

Ik hou mij hart vast wat er aankomende zomer 8) gaat gebeuren als de Horizon gebruikers wat langer van huis zijn.
Aan de TV Gids zoals die nu werkt heb je dus geen flikker, je zult alles er handmatig in moeten zetten en dan kan je ook nog niets eens zelf er namen aan geven, dus dat word een zoek partij van je welste..........

Laten wij hopen dat UPC tegen de zomer die TV Gids in orde heeft, het word zo een nare tijd als je weer terug bent van vakantie.

[ Voor 3% gewijzigd door CBX1047 op 01-04-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Gewoon de hele serie programmeren, makkelijk zat

Oh wacht....