"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik zet meestal m'n TV en de Horizon Box tegelijk aan (Box heeft standby laag en zit op HDMI1).
Soms wil ik in de tussentijd even op m'n XBMC-Raspberry Pi een filmpje kijken tussendoor, waarvoor ik de TV op HDMI2 zet. Als ik daarna weer terug wil schakelen naar de Horizon Box, krijg ik een melding dat er geen HDMI-verbinding meer is met de TV. De enige optie is dan nog uit- en opnieuw inschakelen van de box. Dit is erg onhandig. Kan dat niet anders?
Ik heb mazzel met mijn Panasonic tv + hdmi kabel, ik heb ooit slechts 1x die melding gehad waar jij het over hebt, maar toen was ik ook aan het rotzooien met de kabels. Verder nooit problemen met switchen tussen HDMI poorten.
[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 28-02-2013 12:46 ]
Ook het UPC Live forum staat vol met dit soort problemen.Smultie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:57:
Over Horizon Box en HDMI gesproken.
Ik zet meestal m'n TV en de Horizon Box tegelijk aan (Box heeft standby laag en zit op HDMI1).
Soms wil ik in de tussentijd even op m'n XBMC-Raspberry Pi een filmpje kijken tussendoor, waarvoor ik de TV op HDMI2 zet. Als ik daarna weer terug wil schakelen naar de Horizon Box, krijg ik een melding dat er geen HDMI-verbinding meer is met de TV. De enige optie is dan nog uit- en opnieuw inschakelen van de box. Dit is erg onhandig. Kan dat niet anders?
Niet een oplossing voor alle problemen maar ook wat CAP zegt, de kleurkwaliteit vast zetten op RGB of YCbCr (dus niet AUTO) wil nog wel eens helpen, het proberen waard.
Het is en blijft een "Bug Box"..........
Mijn TV heeft gelukkig een redelijke uitzending gemist app en hij kan ook "live pauzeren" dus dat ga ik niet missen. Op papier ziet de Horizon er een stuk beter uit dan dat hij is. Weer een duidelijke botsing van theorie&praktijk
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
[ Voor 36% gewijzigd door Smultie op 01-03-2013 10:11 ]
Welke van YCbCr en RGB is de "betere" optie?Cap schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:44:
"1080p" ipv "auto" en "YCbCr" of juist "RGB" ipv "auto",
Dit is toch eigenlijk van de zotte.... sjezus...janvanduschoten schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:36:
Ik heb nu toch maar een CI+ kaart besteld á € 4,- per maand, de Horizon ga ik alleen nog maar gebruiken om iets op te nemen. Ik begin me toch steeds meer te irriteren aan het trage zappen, trage menu's, trage alles. Standby normaal of laag is bij mij niet werkbaar, het kan zijn dat hij dan normaal opstart, soms wel, soms niet. Ook het stroomverbruik vind ik niet normaal voor deze tijd, hij gaat bij mij helemaal uit en alleen nog maar aan als ik wat ga opnemen. Dan is mijn CI+ kaart kaart voordeliger in de maand dan het standby verbruik van de Horizon
Mijn TV heeft gelukkig een redelijke uitzending gemist app en hij kan ook "live pauzeren" dus dat ga ik niet missen. Op papier ziet de Horizon er een stuk beter uit dan dat hij is. Weer een duidelijke botsing van theorie&praktijk
In principe wordt bij tv YCbCr gebruikt, RGB is een computer geoirienteerde standaard. Dus met een bronsignaal dat ook YCbCr is zijn er minder omzettingen nodig als je voor de aan het tv geleverde signaal voor dezelfde stand kiest. De kleuren ogen wat mij betreft ook beter. Overigens kun prima volstaan met YCbCr 4:2:2, dat heeft een +/-30% lagere bandbreedte dan 4:4:4 en de 4:4:4 chroma resolutie zit toch niet in het bronsignaal.Smultie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:35:
[...]
Welke van YCbCr en RGB is de "betere" optie?
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 01-03-2013 16:17 ]
Kun je niet UPC contacteren en gewoon eisen dat je terug gaat naar het oude abbo met kastje en dan wel met behoud van de snelheid bijvoorbeeld.janvanduschoten schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:36:
Ik heb nu toch maar een CI+ kaart besteld á € 4,- per maand, de Horizon ga ik alleen nog maar gebruiken om iets op te nemen. Ik begin me toch steeds meer te irriteren aan het trage zappen, trage menu's, trage alles. Standby normaal of laag is bij mij niet werkbaar, het kan zijn dat hij dan normaal opstart, soms wel, soms niet. Ook het stroomverbruik vind ik niet normaal voor deze tijd, hij gaat bij mij helemaal uit en alleen nog maar aan als ik wat ga opnemen. Dan is mijn CI+ kaart kaart voordeliger in de maand dan het standby verbruik van de Horizon
Tegen de tijd dat ze dat ding dan eens fatsoenlijk hebben gekregen kun je altijd nog beslissen de Horizon te nemen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Als ik het goed heb dan kost het standy staan van de Horizon mij minimaal € 75 per jaar (standby hoog passief) en de meerprijs van een CI+ ,module is € 4x 12 maanden= € 48 extra abonnementskosten per jaar. Als het goed is kan ik dan sneller zappen en ben ik van het trage UI af. De Horizon zet ik wel aan als ik echt wat op wil nemen.smeerbartje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:00:
[...]
Dit is toch eigenlijk van de zotte.... sjezus...
Mijn oude kastje was ook geen zuinigheidswonder maar had wel minder "problemen". Ik houd de Horizon wel als harddisk recorder en gebruik de CI+ voor TV kijken. Scheelt ook weer een afstandsbediening in het dagelijkse gebruik.Rubman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:21:
[...]
Kun je niet UPC contacteren en gewoon eisen dat je terug gaat naar het oude abbo met kastje en dan wel met behoud van de snelheid bijvoorbeeld.
Tegen de tijd dat ze dat ding dan eens fatsoenlijk hebben gekregen kun je altijd nog beslissen de Horizon te nemen.
[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 01-03-2013 16:26 ]
Ik heb de kaart nog niet binnen dus ik weet nog niet hoe snel /langzaam het zapt , ik had begrepen dat het vlotter zou gaan. Ik zie het wel als hij binnen is, ik mag hem binnen een paar dagen weer kosteloos terugsturen als het toch tegenvalt.
En wordt de snelheid van de CI-kaart niet mede door je tv bepaald?
Eindeloos zoeken naar topics over hoe, wat en waarom.
heerlijk Horizon op de pc op de achtergrond aan het spelen O 'nee het zal wel druk zijn op de server want ik krijg niet meer te zien dan het laad stippel lijntje.
Grappig maar als ik me zo ver moet verdiepen in de instelling om het aan de praat te krijgen dan moet ik het wel gratis hebben gekregen om daarin enige voldoening in te vinden.
Nee dan die Twonky troep breek me de bek niet open.
Zo dat lucht op sterkte voor de volhouders
Familie heeft op dit moment Alles in 1 Royaal DVR, 60Mb, alle (reguliere) zenders, en 1 extra HD mediabox voor de slaapkamer. We willen gezien de gelezen dramatische verhalen niet zo happig overstappen op Horizon. Zijn zulke boxen nog beschikbaar bij UPC eigenlijk? Momenteel staat er een Thomson geloof ik, met DVR. Prima ding op zich, maar gezien de familie nu (eindelijk) een HDTV neemt is de SCART-aansluiting geen wenselijke situatie meer.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
De Horizon zapt relatief snel als je dezelfde kant op blijft zappen, omdat er voor dat doel twee tuners inzitten en hij het volgend kanaal alvast ophaalt. De CI+ module heeft gewoon de snelheid of liever gezegd traagheid die je altijd hebt bij digitale tv. Maar dat kan wellicht ook per tv merk verschillen.janvanduschoten schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:08:
Jij weet de boel wel op te fleuren
Ik heb de kaart nog niet binnen dus ik weet nog niet hoe snel /langzaam het zapt , ik had begrepen dat het vlotter zou gaan. Ik zie het wel als hij binnen is, ik mag hem binnen een paar dagen weer kosteloos terugsturen als het toch tegenvalt.
Ik prefereer toch de CI+ module vanwege de eenvoud (geen extra kastje plus afstandsbediening). De Horizon staat in een kamer boven voor als ik ooit iets zou willen opnemen.

Dan heb je gewoon vette pech UPC push alleen nog maar Horizon als je zowel HD als PVR wilt.Royeboi schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 23:49:
Heb je ook nog zo'n goede tip als je een nieuwe box met HDMI nodig hebt, maar geen Horizon wil?
Familie heeft op dit moment Alles in 1 Royaal DVR, 60Mb, alle (reguliere) zenders, en 1 extra HD mediabox voor de slaapkamer. We willen gezien de gelezen dramatische verhalen niet zo happig overstappen op Horizon. Zijn zulke boxen nog beschikbaar bij UPC eigenlijk? Momenteel staat er een Thomson geloof ik, met DVR. Prima ding op zich, maar gezien de familie nu (eindelijk) een HDTV neemt is de SCART-aansluiting geen wenselijke situatie meer.
Alleen HD is mogelijk met een ander boxje, maar alleen PVR met SD dan weer niet
Jawel, dat kan wel

Als ik zap dmv P+ / P- knop dan gaat het wel aardig snel, als ik intoets dmv de genummerde knoppen dan duurt het gewoon een paar seconden langer en dat is irritant bij het zappen.
Op het WIFI zitten meerdere laptops, een surface RT en een WP8 toestel....ook allemaal zonder problemen.
Ook kijk ik series die op m'n servertje staan (Plex Media Server) zo lekker makkelijk via de Horizon (DLNA)....goede kwaliteit en ook gewoon 5.1 geluid.
Dus.....het kan wel goed werken....helaas bij erg veel mensen niet.
Het gaat niet om het zappen maar om het navigeren door opties.
Dat voelt bij de Horizon zo langzaam en "zompig" omdat er een irritante vertragende animatie in zit, met andere woorden, het menu reageert niet direct op de afstandbediening en staat klaar voor volgende input, maar je moet bij elke stap wachten totdat de irritante fade in/out of sliding animatie voltooid is. Wil je bijvoorbeeld van het "Nu op TV" menu naar "On Demand" dan moet je een x aantal stappen opzij doen in het menu, en dit gaat niet direct maar zompig door die animatie, je drukt dus een x aantal keer naar rechts binnen 1 seconde, maar het menu kan dat gewoon niet bijhouden. Gevolg is dan ook dat wanneer je 4x drukt maar slechts 3 stappen opzij had gemoeten (iets wat je niet kan weten omdat de menu opties zo groot zijn dat je alleen de volgende stap in beeld ziet), de input nog na blijft ijlen en je vervolgens weer een stap terug moet. 1 stap opzij doen kan ook, maar dan heb je dus bij elke stap te maken met de irritante animatie van het menu.
Hetzelfde geldt als je vertikaal het menu in duikt, bijvoorbeeld om instellingen van de horizon box te wijzigen. Bij elk niveau weer die vertragende fade-in, en je moet al snel heel wat niveautjes diep om bij een instelling te komen. En om eruit te komen weer dezelfde ellende met weer de fade-outs.
De Cisco had hier veel minder last van. Je kon bijv heel snel en direct kijken wat er op een andere zender was zonder te zappen door het info menu op te roepen en dan pijltje naar links of rechts te doen voor de volgende zender. Dit was dan snel omdat het menu geen animatie had maar gewoon direct het volgende scherm liet zien. Bovendien nam het menu slechts een kleine 10% van je beeld in beslag in plaats van zo'n 50% + een donkere waas over het wel zichtbare gedeelte van de video, maar goed dat is een ander verhaal.
Ook als je je opnames wilde checken ging dat heel snel. Je had ten eerste een directe knop naar het opname menu, ten tweede had het een platte structuur waardoor je in een oogopslag een aantal opnames kon zien en doorbladeren naar de volgende pagina. Weer zonder die verdraaide animaties van het menu.
Ga bij de Horizon maar eens tellen hoeveel keer je op de knoppen van de afstandsbediening moet drukken om uiteindelijk bij de lijst van je opnames te komen, en timen hoe lang het in totaal duurt voordat dit inclusief wederom de animaties gereed is als je bijvoorbeeld een opname moet hebben die 10 posities naar rechts vanaf binnenkomst van het opnameoverzicht staat.
Of ga eens voor de grap via on-demand naar uitzending gemist van de publieke omroep. Het aantal seconden dat het duurt voordat je daar bent wordt je ook niet blij van. En dan moet je nog de gemiste uitzending zelf opzoeken en starten....
Verwijderd
Wat een draak van een apparaat.
Ik kreeg het niet geinstalleerd zonder zelf een downstream kanaal te forceren via wifi/web interface
9/10 keer geen beeld op mijn sony buis moet ik eerst de tv aan en uitzetten.
Zappen is alsof je door een brievenbus kijkt met die zwarte balken.
Regelmatig melden dat er geen internet is(ik heb glas van xs4all).
Soms in eens heel erg traag qua menu door keuze, het hobbelt achter de knoppen aan.
Ik vind de gids onoverzichtelijk.
Het is totaal niet duidelijk hoe je met zappen de favorieten gebuikt, maar blijkbaar gaat het goed.
maar het beeld is super mooi!
toch gaat hij terug het aan en uitzetten en het zappen maakt het voor mij onbruikbaar.
Echt belachelijk. Ze zitten hier niet te wachten op een Horizon box, waar ook nog eens 50 euro extra voor betaald moet worden bij het afsluiten van dat abonnement. Als ze dan weer Onbeperkt bellen zouden nemen, wat dan €14,- per maand zou kosten, zijn ze € 5-6 euro per maand duurder uit. Alleen maar voor het HDMI voordeel. Ik zal UPC wel even bellen, kijken of ze die aanschafkosten voor Horizon nog weg kunnen (willen) werken.Rubman schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:15:
[...]
Dan heb je gewoon vette pech UPC push alleen nog maar Horizon als je zowel HD als PVR wilt.
Alleen HD is mogelijk met een ander boxje, maar alleen PVR met SD dan weer niet
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Neem je weleens wat op?VFRRijder schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:13:
Ik lees heel veel klachten en die zullen natuurlijk ook echt zo zijn. Maar ik moet ook even zeggen dat ik echt totaal geen problemen heb met Horizon. Is nog nooit vastgelopen, zapt gewoon snel, en het menu is duidelijk sneller dan de oude Cisco. Verder is hij ook stil, dat was de Cisco bij mij ook niet.
Op het WIFI zitten meerdere laptops, een surface RT en een WP8 toestel....ook allemaal zonder problemen.
Ook kijk ik series die op m'n servertje staan (Plex Media Server) zo lekker makkelijk via de Horizon (DLNA)....goede kwaliteit en ook gewoon 5.1 geluid.
Dus.....het kan wel goed werken....helaas bij erg veel mensen niet.
Liefst een geprogrammeerde serie?
Want dat kan die kutbak ook niet, zonder om de week een aflevering te missen...
Helpdesk is ook lachwekkend: die geven alleen nog maar aan dat er inderdaad probleen zijn, alsof het heel normaal is om maandelijks 60 euro te betalen voor zooi die niet werkt

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 03-03-2013 15:16 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Oude box is reeds afgesloten dus nu geen tv tot dinsdag!
Wat een enorm gepruts toch!
HOE KAN DIT ZITTEN ER ALLEEN MAAR AMATEURS DAAR BIJ UPC?
ow en naar een kwartier rommelen met scart en hdmi resolutie deed hdmi het in eens weer.
K-product
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 17:56 ]
Echter krijg ik hem niet in mijn thuisnetwerk, of een nieuw thuisnetwerk maken lukt niet.
Hierdoor kan ik geen series/films streamen vanaf mijn computers.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Trust me, dat laatste wil je toch niet. Ik zou er lekker vanaf blijvenMars18 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 07:58:
Op zich na een week werkt het goed hier. Opnames maakt hij ook gewoon.
Echter krijg ik hem niet in mijn thuisnetwerk, of een nieuw thuisnetwerk maken lukt niet.
Hierdoor kan ik geen series/films streamen vanaf mijn computers.

Dat denk ik op zich ook niet, via mijn mediaspeler en externe harde schijf gaat het prima. 3d films gaan gelijk via usb aan mijn tv.Notna schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:16:
[...]
Trust me, dat laatste wil je toch niet. Ik zou er lekker vanaf blijven
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Wat een drama, dat seriematig opnemen.matthijst schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:15:
[...]
Neem je weleens wat op?
Liefst een geprogrammeerde serie?
Want dat kan die kutbak ook niet, zonder om de week een aflevering te missen...
Helpdesk is ook lachwekkend: die geven alleen nog maar aan dat er inderdaad probleen zijn, alsof het heel normaal is om maandelijks 60 euro te betalen voor zooi die niet werkt
Dubbele, driedubbele opnames, oude afleveringen, nieuwe afleveringen, alles door elkaar.
En waarom, omdat alle seizoenen op 0 staan !
Ik ben maar begonnen om alles wat ik volg in een boekje te zetten en dat dag voor dag per aflevering in de planner te zetten.
Eigenlijk gewoon 15 jaar terug zoals ik dat met de VHS recorder ook deed.
Is ook niet 100% want gisteren deed de planner toch weer afleveringen seriematig in plannen omdat er 2 achter elkaar waren.
Schijnbaar als je kiest voor ALEEN DEZE AFLEVERING, en het zijn er 2 achter elkaar, gaat die F*cking planner het toch als seriematig in plannen.
Ook deed de box gisteren iets vreemds, ik had 1 Veronica programma en 2 op Discovery en die pleurde de box alle 3 in 1 opname file, en de file had het plaatje van Veronica.
Dus ik heb mij de pest moeten zoeken naar die Discovery opnames, alles openen om te kijken waar het gebleven was.
Nu is dit de eerste keer, en ik hoop dat het bij 1 keer blijft, anders word het helemaal een puinhoop waar de opgenomen afleveringen blijven.
Wat een toestand, die Horizon "Bug Box".
Het ging op zich allemaal wel lekker met de Cisco, het opnemen, seriematig opnemen, de lijst weergave......
Helaas dit was voor korte tijd sinds afgelopen week wederom dagelijks meerdere vastloper.
De vastlopers zijn altijd hetzelfde: Beeld freeze en je je hoort nog wat audio "blokjes". Lijkt erop of de box frame voor frame aan het afspelen is alleen doe het beeld niet mee.
Grrrrrrr wederom maar weer uren verspillen aan het mislukte product van het jaar 2012/2013.
Als ik echt alle tijd mocht berekenen die ik aan UPC heb mogen spenderen dan gaan we toch op een hele dikke rekening uitkomen. 5 Monteurs over de vloer gehad, 3 x UPC monteur niet op komen dagen, Uren en uren aan de telefoon gehangen. UPC heeft heftige compensatie gedaan financieel maar alles heeft er tot op heden niet toe geholpen dat ik een tevreden klant ben ......
UPC WAKE UP ! (Please)
Of dat een serie bijna klaar is er een code 1090 (bestand niet meer beschikbaar) komt en hij vastloopt met zwart beeld waarna een reset nodig is?
Ik heb het hele ding eigenlijk opgegeven. De enige keer dat de horizon media box me nog plezier gaat geven is wanneer ik naar het UPC hoofdkantoor rij en dat ding door de toegangsdeur smijt.
Is dat onding nog retour te sturen en teruggaan naar de oudere box als je het product al een tijdje hebt? Ik wil liever niets meer met het hele ding te maken hebben. Het verpest mijn tv kijk ervaring compleet.
[ Voor 24% gewijzigd door Kaasplank op 04-03-2013 11:45 ]
Ik heb gelukkig weinig problemen met de horizon, alleen start ie wel een of twee keer per dag uit zichzelf opnieuw op. Netwerk blijft gelukkig wel werken tijdens die reboot, anders had ik de boel al wel de deur uit gedaan.
Streamen vanaf de nas naar de horizon doe ik niet, daar heb ik een HTPC voor. Opnemen gaat hier eigenlijk altijd goed.
Lol, bij jou start hij dan tenminste op....cypher21 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:51:
Als je er vanaf wilt, gewoon bellen met 1200. Hebben er al een hoop gedaan die in dit topic gepost hebben
Ik heb gelukkig weinig problemen met de horizon, alleen start ie wel een of twee keer per dag uit zichzelf opnieuw op. Netwerk blijft gelukkig wel werken tijdens die reboot, anders had ik de boel al wel de deur uit gedaan.
Streamen vanaf de nas naar de horizon doe ik niet, daar heb ik een HTPC voor. Opnemen gaat hier eigenlijk altijd goed.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
eindelijk zendervoorkeuren en volgorde!
Al weet ik niet hoe ik alles moet zien.
4kanalen opnemen en 1 kijken(6tuners)
Hardeschijf is nog wat klein had wel 2gb oid mogen zijn of uitbreidbaar extern.
wifi e.d. mogen we wel skippen van mij omdat ik op glas zit 50/50
Maar helaas dat zappen met die zwarte balken met drie keer het woordje nu in beeld, twee keer het programma naam. handshake gezeik, traagheid, verbindings verlies enz.
jammer dat UPC er zo'n puinzooi van maakt!
Overigens vind ik het ook product afbreuk naar Samsung toe.
Waarom werken die twee niet samen om te komen tot een goed product!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 14:23 ]
Nee, hier dezelfde combinatie en hetzelfde probleem. Niet pauzeren dusRubman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:25:
Ben ik de enige (denk het niet) die streamt direct vanaf een NAS (synology) waarbij het regelmatig gebeurd dat hij na pauzeren niet meer verder wil afspelen.
Of dat een serie bijna klaar is er een code 1090 (bestand niet meer beschikbaar) komt en hij vastloopt met zwart beeld waarna een reset nodig is?
Samsung levert deze boxen ook met hun eigen software. Het is puur en alleen UPC die het hier verziekt heeft door hun eigen wanware (=niet presterende firmware) erop te zetten.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:21:
Overigens vind ik het ook product afbreuk naar Samsung toe.
Waarom werken die twee niet samen om te komen tot een goed product!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ja dat doe ik nu al zo min mogenlijk, het is dan alleen jammer dat veel series het einde missen doordat de box blijft hangen met een niet beschikbaar foutmelding. Alsof het bestand niet volledig is gedownload, VLC en zelf Windows Media Player hebben er geen problemen mee.Cap schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:25:
[...]
Nee, hier dezelfde combinatie en hetzelfde probleem. Niet pauzeren dus
Nou. Net er een belletje aan gewaagd. Terug naar een oudere box met opneemfunctie kan niet meer want die geven ze niet meer aan hun klanten.cypher21 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:51:
Als je er vanaf wilt, gewoon bellen met 1200. Hebben er al een hoop gedaan die in dit topic gepost hebben
Daarna gevraagd hoe lang mijn contract nog duurt en aangegeven dat het dan heel makkelijk voor me gemaakt wordt en dat ik naar een andere provider zal overstappen. Zelfs daar keken ze niet van op en omdat ik al een hele tijd bij UPC was gingen ze niet moeilijk doen mocht ik voor de einddatum van het contract willen overstappen.
voor mij is het dus

Haters everywhere but I don’t really care
True.matthijst schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:44:
En dat is nou precies het probleem: het intesseert ze gewoon geen fuck meer, al lopen klanten weg. Da's toch fuckin kansloos dat een bedrijf daarmee weg kan komen.
Maar ik denk er juist over om juist naar upc over te stappen.
Zit nu bij telfort en daar is het nu ook een zooitje.
En aangezien er hier niet veel keus is zal het wel upc worden want telfort begin ik ook zat te worden.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
toch zou ik ook zoveel mogelijk klachten doorzetten naar Samsung Nederland. Zowel hier als kassa, consumentenbond etc. Als die falende UPC Horizon box in de volksmond een falende UPC Horizon box van Samsung wordt dan zien zij dat ook sneller als merkafbreuk en als die naar Upc of publiekelijk er over gaan reageren zal veel meer indruk maken dan 1000 zeurende klanten.AllSeeyinEye schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:31:
[...]
Samsung levert deze boxen ook met hun eigen software. Het is puur en alleen UPC die het hier verziekt heeft door hun eigen wanware (=niet presterende firmware) erop te zetten.
Ik weet niet of ze er mee weg gaan komen. Abbonees dalen en de onrust wordt groter. Ze hebben blijkbaar al hun eieren in het horizon mandje gedaan en dat zal ze denk ik duur komen te staan.matthijst schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:44:
En dat is nou precies het probleem: het intesseert ze gewoon geen fuck meer, al lopen klanten weg. Da's toch fuckin kansloos dat een bedrijf daarmee weg kan komen.
Ik ga nu eerst uitzoeken of ze mijn glasvezel die nog tegen m'n voorgevel aan ligt door wil trekken naar de meterkast en dan stap ik zo snel mogelijk over naar kpn of tweak of weet ik wat
1) Decoder liep gelijk vast op RTL4 bij Life for You (ik kan me er nog iets bij voorstellen als je vastloopt bij dat programma)
2) Geen lipsync, weer herstarten
3) 5th Gear was erop.. leuk.. maar om de zin ontbrak de ondertiteling. Erg irritant steeds te moeten schakelen tussen lezen en luisteren.
Decoder maar weer uit gezet en een serie gedownload die ik nog niet kende (Sherlock).
Download verliep goed, ondertiteling werkte gelijk en ook direct lipsync.
https://wren.co/join/Devian
Dat schijnt ook allemaal prut te zijn qua decoders, TV signaal of aanbod van de zenders. Ik heb dezelfde stap overwogen aangezien ik bij onsbrabantnet zit, maar van die decoders (Animo) wordt je ook niet blij. Het is misschien beter dan de Horizon troep, maar zie het als verkiezingen in de USA, kiezen tussen stront en kak. Het enige wat fatsoenlijk werkt is een decoder aanschaffen en bij Ziggo gaan of een sattelietschotel aan de gevel. Maar dan moet je wel in een Ziggo gebied wonen of een schotel mogen plaatsen.Kaasplank schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:45:
Ik ga nu eerst uitzoeken of ze mijn glasvezel die nog tegen m'n voorgevel aan ligt door wil trekken naar de meterkast en dan stap ik zo snel mogelijk over naar kpn of tweak of weet ik wat
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Ze mogen gebruikers ook wel een doosje afstandsbedieningen meegeven, want ik kan mij niet voorstellen dat er niet hier en daar eentje sneuvelt met alle frustraties van de box.
Natuurlijk is het allemaal rommel. De vorige mediabox van UPC was ook rommel omdat het zo goedkoop mogelijk moet. Verschil is wel dat die rommel _wel_ gewoon werkt. Het kan me niet schelen dat het beeld af en toe wat hapert of dat ik hem eens in de zoveel tijd moet resetten.zonoskar schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:07:
[...]
Dat schijnt ook allemaal prut te zijn qua decoders, TV signaal of aanbod van de zenders. Ik heb dezelfde stap overwogen aangezien ik bij onsbrabantnet zit, maar van die decoders (Animo) wordt je ook niet blij. Het is misschien beter dan de Horizon troep, maar zie het als verkiezingen in de USA, kiezen tussen stront en kak. Het enige wat fatsoenlijk werkt is een decoder aanschaffen en bij Ziggo gaan of een sattelietschotel aan de gevel. Maar dan moet je wel in een Ziggo gebied wonen of een schotel mogen plaatsen.
Wat ik wel wil is gewoon een mediabox die werkt binnen dat verwachtingspatroon en niet die horizon troep. Bij dat ding heb ik simpelweg het idee dat ik voor 60 euro p.m. opgelicht wordt.
Vertel eens wat meer hierover, en waar heb je die info vandaan?Pinky-H9 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:17:
Gelukkig zijn we niet de enigsten blijkbaar levert de Horizon uitrol in andere landen exact dezelfde problemen
Daar wilde ze eerst weer eens een monteur sturen maar dat weigerde ik, hierna besloot de overgends aardige support man dat hij mij zou terug bellen met een andere oplossing. Zo gezegd zo gedaan en deze week ga ik weer lekker terug naar mijn oude setup.
Dag Horizon, je had potentie maar in werkelijkheid ben je een oude, trage, achterhaalde draak van een decoder..
Ik heb ook de indruk dat hij de laatste weken een stukje trager is geworden na het aanzetten (standby hoog) hij dan reageert niet/nauwelijks.
Verwijderd
Dit heb ik ook gehad, foutcode 2020 toevallig in beeld en bij zenders als 24 kitchen de melding dat je niet geabonneerd bent en het menu niet weg wilt?Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:05:
ik heb nu steeds de melding dat de horizon verbinding met UPC verloren eisen offline lampje brand. maar TV kijken lukt. ik loop ge zenuwen aan een Cantal digital.
Wat bij mij hielp was even de kabeld goed nakijken (bleek een draad los te zitten

Bedankt voor je update. Ik was daar al bang voor. Zelf ben ik een paar weken geleden verhuisd van Ziggo- naar UPC-gebied. Voorheen gebruikte ik CI+ (Sony Bravia KDL40Z5500) en het zappen ging inderdaad erg traag. Nu heb ik Horizon (alleen voor TV kijken en opnemen, heb geleerd van jullie ervaringen hier op GoTjanvanduschoten schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:06:
CI+ module gisterenavond getest maar ik vind het geen succes icm met mijn pricewatch: LG 42LM620S. Zappen gaat erg traag, elke keer zo'n 3 á 4 seconden voordat er van zender is gewisseld, nog trager dan de Horizon. Ik heb de Horizon vanmorgen weer even aangesloten, ik probeer het vanavond nog wel een keertje. Voorlopige conclusie is dat de CI+ weer terug gaat, ik had er meer van verwacht
Wat voor taal was dit voordat je het door Google Translate gooide?Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:05:
ik heb nu steeds de melding dat de horizon verbinding met UPC verloren eisen offline lampje brand. maar TV kijken lukt. ik loop ge zenuwen aan een Cantal digital.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dat vraag ik me dus ook af, of er TV's zijn met snellere CI+ modules. Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen vanavond, ook al denk ik er zelf voorlopig niet aan om terug te gaan naar CI+.janvanduschoten schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:56:
De SD kanalen zijn wat sneller, de HD kanalen zijn gewoon te traag voor normaal gebruik vind ik. Ik weet niet of het aan mijn TV ligt of dat alle CI+ modules traag zijn maar ik ben er niet blij mee. De TV gids is wel stukken sneller, werkt gewoon goed.
Waarschijnlijk met Swype oid getypt, en te lui om even door te lezen voor ie op "verstuur" duwde.SeatRider schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:58:
[...]
Wat voor taal was dit voordat je het door Google Translate gooide?
Met de Cisco DVR heb ik ook nogal wat te stellen gehad. De eerste deed het maar had zeer slechte ontvangst, wat de monteur ook deed. De tweede had een gierend luide harddisk. Bij de derde liep de box vast zodra je wilde gaan opnemen/timeshiften, harddisk bleek stuk. De vierde gaf wel aan dat ie goede ontvangst had maar op bepaalde zenders waren de blokjes niet weg te slaan. Dus over op de CI+ module. Ik moet zeggen dat ie goed werkte in combinatie met de Panasonic tv software: opnemen ging zonder problemen (alleen helaas niet zappen tijdens opname want maar 1 tuner), en de gids werkte veel en veel sneller dan ik ooit gezien heb op de Cisco of de Horizon.
En toen kwam Horizon. Geen blokjes, wel opnemen, maar een aantal andere probleempjes.
Ik kijk liever uit naar de toekomst, waarin je geen TV abonnement hebt, maar gewoon on demand (ook live) programma's aanvraagt/opvraagt/download, en dus iedere HTPC volstaat om het beeld bij je scherm te krijgen en het geluid bij je receiver.drfruit schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:06:
Ik begin terug te verlangen naar de goede oude tijd, toen vader met een antenne in de hand op het dak ging staan om de nieuwe tweede Nederlandse tv-zender te ontvangen.
Uiteindelijk heb ik beeld, echter haalde het signaal en de kwaliteit net "goed". Had boven nog een el cheapo versterker, die zorgde voor een super signaal.. Echter lees ik net dat die versteker wel er voor zorgt dat on demand enzo niet werk (niet retour geschikt).
Vanavond die er maar is tussen uit halen om te kijken of de TV goed blijft, en anders in de meter kast een goede versterker installeren
TV kijken ging overigens wel goed, echter is m'n internet plat.. Heb m'n bestaande netwerk gehouden, echter ivm verhoging van de snelheid was wel een nieuw modem nodig. Dit nieuwe modem kreeg geen ip, bleek nog niet geactiveerd te zijn, en zou naar 4 uur wachten het weer moeten doen...
Echter probleem is na een nacht nog steeds, ook na uit en aanzetten van het modem... Naja tweet richting WebCare zal het probleem wel oplossen...
Upc ging het uitzoeken en zou me terug bellen ... moeten ze nu nog steeds doen. tevens proberen ze elke keer weer een monteur te sturen maar deze weiger ik nu aangezien ze zelf zeggen kwa bakabeling er nu alles aan gedaan is om het goed te krijgen.
F*ck UPC!
Het enige wat ze echt met de tijd drastisch moeten veranderen is het menu maar ik denk dat dat voor meerdere hier geld. Het zit niet logisch in elkaar en doet precies wat het niet moet doen lees: hinderlijk in de weg zitten. Maar gaat het tv kijken, opnemen en modemfunctie prima.
Over de horizon box ben ik niet ontevreden, heb nu nog geen ernstige problemen gehad. Oke, on-demand werkt nog niet door m'n el cheapo versterker. Echter werkte het wel toen die er tussen uit was, maar dan gaat tv kijken minder.
Verder is het menu niet het meest briljante wat er is, maar ach dat gaat vast beter worden in nieuwe versies. Nu hem nog aan m'n thuiswerk koppelen.
Maandag komt er een monteur, volgens de helpdesk hebben die versterkers bij zich dus mag die hem er van mij tussen hangen
De CI+ gaat weer retour naar UPC, hij is gewoon een stuk trager dan de Horizon. Als de TV aangezet wordt moet het allemaal eerst even van alles doen voordat de CI+ wordt herkend (ik krijg een melding op het scherm, ik weet niet meer wat precies) en bij het zappen duurt het bij mij echt een seconde of 3 á 4 voordat er beeld & geluid is. Bij de Horizon krijg is direct geluid en een seconde later beeld, de CI+ geeft alles tegelijk alleen na een behoorlijk lange tijd. Ik blijf toch maar bij de Horizon, ik ga eens een tijdje standby laag gebruiken ( mijn gezin begint inmiddels een hekel aan me te krijgen, ik probeer te graag wat uitheldinho schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:02:
[...]
Dat vraag ik me dus ook af, of er TV's zijn met snellere CI+ modules. Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen vanavond, ook al denk ik er zelf voorlopig niet aan om terug te gaan naar CI+.
Verwijderd
LOL...drfruit schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:06:
Ik begin terug te verlangen naar de goede oude tijd, toen vader met een antenne in de hand op het dak ging staan om de nieuwe tweede Nederlandse tv-zender te ontvangen.

Stukkie hout, 3 fietsspaken, lint....en richting Scheveningen uitrichten. Kom er maar in Rem-eiland... Ed, the talking horse was verslavend.....

YouTube: Mr Ed The Talking Horse Public Service Announcement
Het was wel MISTER Ed, een beetje respect graag .........Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:55:
[...]
LOL...![]()
Stukkie hout, 3 fietsspaken, lint....en richting Scheveningen uitrichten. Kom er maar in Rem-eiland... Ed, the talking horse was verslavend.....![]()
YouTube: Mr Ed The Talking Horse Public Service Announcement
Verwijderd
Bij deze...CBX1047 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:29:
[...]
Het was wel MISTER Ed, een beetje respect graag .........

R.E.S.P.E.C.T.
Dag UPC steek de Horizon daar waar de zon niet schij(n)t.
Gezien mij hele historie: 3 boxen, 6 monteurs, 3 monteurs niet komen opdagen, niewe kabels, wijkcentrales die verkeerd ingeregeld waren etc etc etc en natuurlijk de 5-10 keer per dag vastlopen die tot op heden is zijn wij er nu echt klaar mee.
UPC heeft vorige week nog aangeboden diepgaand te onderzoeken en zouden mij binnen 48 uur erna terug bellen. Reeds 5 dagen later en je raad het al .... moet nog gebeld worden.
Afijn vanavond krijgen ze mijn telefoontje om het contract per direct geheel te ontbinden aangezien ik ze al 3 x formeel in gebreke heb gesteld.
Upc bedankt voor de leuke tijd aan de telefoon (+- 35 uur in totaal) 9 dagen iemand thuis laten zitten voor jullie "bekwame" monteurs en niet te vergeten jullie talloze niets zeggende beloftes.
Tabee!!!!!!!!
Ik ben serieus blij dat je dit deelt; ik zit namelijk ook op het punt dat ik het contract laat ontbinden. Alleen wat moet ik dan nemen? Echt alternatieven zijn er ook niet.Pinky-H9 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:10:
Zo ... knoop doorgehakt:
Dag UPC steek de Horizon daar waar de zon niet schij(n)t.
Gezien mij hele historie: 3 boxen, 6 monteurs, 3 monteurs niet komen opdagen, niewe kabels, wijkcentrales die verkeerd ingeregeld waren etc etc etc en natuurlijk de 5-10 keer per dag vastlopen die tot op heden is zijn wij er nu echt klaar mee.
UPC heeft vorige week nog aangeboden diepgaand te onderzoeken en zouden mij binnen 48 uur erna terug bellen. Reeds 5 dagen later en je raad het al .... moet nog gebeld worden.
Afijn vanavond krijgen ze mijn telefoontje om het contract per direct geheel te ontbinden aangezien ik ze al 3 x formeel in gebreke heb gesteld.
Upc bedankt voor de leuke tijd aan de telefoon (+- 35 uur in totaal) 9 dagen iemand thuis laten zitten voor jullie "bekwame" monteurs en niet te vergeten jullie talloze niets zeggende beloftes.
Tabee!!!!!!!!
Grapjes. Dit is het UPC ervaringen topic. Onvree hoort daar prima bij.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:41:
Fijn dat je het ons laten weten. Nog stoelgang gehad vandaag?
Ik heb mijn glasvezel abbonemeent ook al uitgezocht. Denk dat ik wel een maand dubbele lasten heb maar dat is dan maar zo.
En zelfs dit is dan nog een samenvatting van alle ellende.
Jazeker en voordat ik de porseleinen troon bezocht heb ik eerst heel mooi UPC met een edding in die pot geschreven en raad eens wat .... Na gebruik glimde de troon als nooit tevoren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:41:
Fijn dat je het ons laten weten. Nog stoelgang gehad vandaag?
Herkenbaar. Ik mis mijn CI+ niet, begin nu ook te leren leven met alle mankementen van de horizon en probeer continu van alles uitjanvanduschoten schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:00:
[...]
Ik blijf toch maar bij de Horizon, ik ga eens een tijdje standby laag gebruiken ( mijn gezin begint inmiddels een hekel aan me te krijgen, ik probeer te graag wat uit)

Wel bleek er nog iets mis te zijn met de kabel tussen de CAI aansluiting in de muur en de horizon box.
Heb nog wel twee kleine issues:
- National Geographic heeft kleine happeringen is lichtelijk irritant.
- Kan geen uitzendingen terug kijken van de laatste twee dagen op uitzending gemist.
En mega klein issue:
Heel af en toe een hapering, maar niet storend. Al veel minder dan op de oude mediabox. Uiteindelijk zal dat ook wel iets met eigen bekabeling te maken hebben.
Overigens vind ik het wel jammer dat de consumentenbond er zich mee bemoeid, heb vaak het idee dat ze bij technische zaken veel moeite hebben om te kunnen oordelen of het probleem nou aan de klant zelf ligt of dat het aan de appratuur ligt. Aan de andere kant is het wel weer goed dat er genoeg aandacht is voor alle problemen.
Geen idee waar het aan ligt maar lijkt net alsof ik niet genoeg signaal heb om het beeld goed binnen te krijgen. Vraagt dat kanaal soms wat meer bandwidth?
Als de basis functionaliteit goed zou werken, dan zou ik het met je eens zijn.Edgarz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:54:
Als we die energie nou eens zouden stoppen in de dingen die wel goed werken en kleine ongemakken wat makkelijk op te nemen dan zouden we nog eens ergens kunnen komen. Maar ja...
Ik kijk liever tv zonder al die gadgets e.d. dan gadgets die het tv kijken in de weg zitten.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hij gaat bij mij trouwens vaak niet in deep sleep, hij blijft ergens in standby staan maar niet uit. Ik zie hem (als ik een film aan het kijken ben) wel een paar keer rebooten per uur maar uit gaat hij dan niet. Ik denk dat ik er toch maar een tijdschakelaar tussen zet, dat werkt beter denk ik.
Nat Geo en Discovery waren hier vanaf gisteren 11:00 tot 23:30 gewoon helemaal dood. UPC helpdesk riep gelijk dat ik maar een monteur moest laten komen. Heb gezegd dat ik nog even wilde wachten, en tada, het werkt weerNotna schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:45:
Dat van Nat Geo heb ik ook, alsmede met Discovery (liggen toevallig kanaalwijs naast elkaar)
Geen idee waar het aan ligt maar lijkt net alsof ik niet genoeg signaal heb om het beeld goed binnen te krijgen. Vraagt dat kanaal soms wat meer bandwidth?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 13-03-2013 10:53 . Reden: typo ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
hier lopen de extra zenders ook binnenkort af...
Ff kijken of het standaard pakket voldoende is.
Heb in die 6 maanden tijd geen enkele film op film 1 gekeken zit ik me net te bedenken
Film 1 enz. brengt mij ook niets dat ik nog niet heb gezien of de moeite (&kosten ) waard vind.
Ik ga zo ff bellen met UPC, want ik doe iets niet goed als ik de site zo lees.
LinkjeProgrammering van alle zenders op uw tv
Met één druk op de knop raadpleegt u de tv-gids van Horizon TV. Met deze tv-gids ziet u de programmering van alle zenders op uw scherm, inclusief de programmabeschrijving tot acht dagen vooruit. Met de herinneringsfunctie krijgt u bovendien een seintje wanneer uw favoriete programma begint.
Ik kan die ene knop waar ik op moet drukken niet vinden
Laat hun reactie even wetenjanvanduschoten schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:44:
Ik ga zo ff bellen met UPC, want ik doe iets niet goed als ik de site zo lees.
[...]
Linkje
Ik kan die ene knop waar ik op moet drukken niet vinden