Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:13
Vorige week UPC Horizon ontvangen... (week 6 - 2013)
Oude internet modem behouden en Horizon box in eerste instantie alleen ingesteld op "bestaand" netwerk.
Hierna traag zappen, box liep steeds vast, apps werken niet, box hapert..... pfff wat een gedoe. Horizon box uitgezet.

De volgende dag:
Horizon box weer aangeslingerd en werkte even naar behoren. MKV streamen vanaf nas, zonder problemen incl nl subs. Bij drukken op afspelen start de mkv direct op zonder haperingen.... maar na een klein half uurtje weer een haperende box en uiteindelijk een vastlopender. De Horizon box reageerde nergens meer op, alleen op de uitknop.

Nog een tijdje aangekeken, maar geen succes.
In het instellingen menu gekeken of de box voorzien was van de laatste updates en dit was het geval!

Toen dacht ik, laat ik de box eens van het netwerk afhalen. Dus alleen een hdmi naar tv, coax en netvoeding aangesloten..... Manmanman wat een wereld van verschil! Super snel zappen, geen vastlopers meer.....

Helaas even niet streamen vanaf nas en geen apps uitvoeren, maar ja..... tv kijken gaat super snel en zonder problemen!

Ik ga nu proberen hem één keer in de twee weken te laten zoeken naar updates door hem weer (tijdelijk) even aan te sluiten internet

Nu maar hopen op de volgende update(s)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
FYI: updates komen binnen via de COAX kabel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Als dat zoveel scheelt trek ik mn netwerk kabel er ook uit. Uitzending gemist functies gebruik ik niet en de media player functies ook niet. Daar staat een mini pc met xbmc voor.

Werkt de tv gids dan nog wel? (zit op t werk dus kan niet checken nu :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:13
Fijn om te lezen dat de updates binnenkomen via de COAX-kabel. Ik zal de softwareversie vanaf nu enige tijd in de gaten gaan houden... thnx voor de tip iig.

De tv-gids werkt goed en snel bij mij. Hiervoor heb je geen netwerk kabel voor nodig.
Ook de kleine voorbeeld weergave van de zender die geselecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Even voor de duidelijkheid: je hebt helemaal nergens een netwerkkabel voor nodig als het gaat om UPC gerelateerde zaken, de netwerkkabel is voor het gebruik van de Horizon als bedrade thuisrouter/switch, puur en alleen voor je eigen netwerkje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou me ook niet te veel voorstellen van die updates. Er zijn voor zover ik weet twee kleine updates geweest sinds de introductie van HB. De laatste informatie van een UPC-medewerker (toegegeven, geen deskundige bron) was dat de volgende update voor de zomer gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:11

FreakNL

Well do ya punk?

xAndyx schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:42:
Als dat zoveel scheelt trek ik mn netwerk kabel er ook uit. Uitzending gemist functies gebruik ik niet en de media player functies ook niet. Daar staat een mini pc met xbmc voor.

Werkt de tv gids dan nog wel? (zit op t werk dus kan niet checken nu :p)
Dat heb ik na een paar dagen al gedaan. Apps en mediafunctionaliteit hebben voor mij geen meerwaarde vanwege andere devices en als switch/AP functioneert hij mijns inziens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 23:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik snap trouwens niet hoe het werkt bij zo'n groot bedrijf, als zo'n apparaat toch diverse pijnpunten heeft dan moeten ze toch binnen een paar weken een fatsoenlijke update uit kunnen brengen?
Ik zou bijvoorbeeld graag willen kiezen voor een animatieloos menu dat snel is en een menu met animaties dat wat trager is. Ook de balk die na het wisselen van kanaal 5 seconden verschijnt is veel te groot en blijft te lang staan.
Het is allemaal geen drama maar het zijn imo ook geen wereldschokkende dingen om in een menu te veranderen of optioneel te maken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Merkt iemand trouwens snelheid winst als je de bewegende beelden achter de tv gids uitzet in het menu? Heb het even kort geprobeerd maar zag niet echt verschil dus maar weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Heb ik ook geprobeerd, als er dan verschil is in snelheid dan zie ik het iig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

jan, anders ik wel. Ik vraag me eigenlijk af, wie niet? Vooral snel, zonder geheugen effect van het aantal keer dat je op een pijltjestoets gedrukt hebt (iedereen kent het infantiele langzaam doorscrollen wel, samen met de vertraging garant staand voor een "overshoot" :)), maar ook een menu dat niet de helft van je scherm bedekt en korter getoond wordt, en een normale invoermogelijkheid voor letters/cijfers zoals dat al lang is uitgevonden (dus niet infantiel alles op een eindeloos rijtje maar een meer vierkante vorm waarbij je snel alle kanten op kan, plus een cijfers/tekens/hoofdletter switch optie).

Volgens mij wil iedereen dat wel... het is zo jammer dat UPC dat zo moeilijk vindt om in te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 13-02-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sport1 (zender van de maand en dus gratis te bekijken) is nu ook op 210 in HD te volgen zonder die melding die steeds in beeld bleef staan. Heeft maar twee weken geduurd!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:31

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Er zou tussen 9:30 en 11:30 een netwerkmonteur komen met nieuwe HB en een aparte UPC telefoon voor extra diagnostics. En er zou een volledige lijnmeting uitgevoerd worden.

Het is nu 12:30 geweest en er is nog geen monteur te zien.

* mkleinman word hier moe, heel moe van.

Edit:

Net gebeld, andere collega aan de telefoon. Die zegt doodleuk dat het niet kan dat er tussen die specifieke tijden. Monteursafspraak schijnt tussen 8 en 13:00 te zijn.

Het is nu 13:30 en nog steeds geen monteur.

[ Voor 28% gewijzigd door mkleinman op 14-02-2013 13:29 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
mkleinman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:39:

Net gebeld, andere collega aan de telefoon. Die zegt doodleuk dat het niet kan dat er tussen die specifieke tijden. Monteursafspraak schijnt tussen 8 en 13:00 te zijn.

Het is nu 13:30 en nog steeds geen monteur.
Hallo mkleinman,

Het klopt dat de afspraken in de ochtend tussen 08:00 en 13:00 uur gereden worden. Ik kan zo niet zeggen waarom deze afspraak niet is nagekomen. Mocht de monteur er nog steeds niet zijn zoek ik dit graag voor je uit.

Uit je uitgebreide posts maak ik op dat je veel ervaart met de Horizon mediabox. Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik wil graag kijken wat er aan de hand is. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

• xAndyx
Netwerk kabel eruit gehaald en scheelt denk ik zon +10% / +20% in menu snelheid. Dus dat is mooi meegenomen.

Zojuist kwam de losse Cisco EPC3925 ook binnen gelijk maar aangesloten en alles werkt wel. Internet + telefonie. Ik kijk het nog even aan qua wireless en anders zet ik m in bridge modus ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2508257402.png

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

blackburst schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:30:
[...]

Ter info
Heb UPC gebeld, bekend probleem met printers, maar word niet ondersteund, nou fijn !!
Hallo blackburst,

Vervelend dat dit gesprek met de helpdesk onprettig verlopen. Het klopt dat er meldingen binnen zijn gekomen waarbij klanten problemen ervaren met draadloos printen. Deze problemen zijn niet allemaal gelijk waardoor het mogelijk is dat we je printer door andere instellingen gewoon werkzaam kunnen krijgen. Ik zoek dit graag verder voor je uit.

Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan neem zo snel mogelijk contact met je op.

Alvast bedankt.

VodafoneZiggo-webcare

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

VodafoneZiggo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:41:
[...]

Hallo mkleinman,

Het klopt dat de afspraken in de ochtend tussen 08:00 en 13:00 uur gereden worden. Ik kan zo niet zeggen waarom deze afspraak niet is nagekomen. Mocht de monteur er nog steeds niet zijn zoek ik dit graag voor je uit.

Uit je uitgebreide posts maak ik op dat je veel ervaart met de Horizon mediabox. Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik wil graag kijken wat er aan de hand is. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

Alvast bedankt hiervoor.
Ik heb daarnet met de afdeling retentie gesproken. Nu blijkt de afspraak ineens voor de 15e ingepland te staan terwijl door zowel de afdeling retentie als de technische dienst is toegezegd dat die afspraak vandaag zou zijn.

Ik heb vanmiddag de afspraak gemaakt met een collega van de afdeling retentie dat wanneer de monteur vandaag niet zou komen ik het recht heb om kostenloos op te zeggen. Dat heb ik dus ongeveer een half uur geleden gedaan. _/-\o_ . Wij zijn per 14-03 definitief af van UPC.

Wij gaan terug naar Tele2. :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:04

Pierre

Van nature lui!

mkleinman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:07:
[...]
Wij zijn per 14-03 definitief af van UPC.

Hopelijk heb je er geen vrije dag voor moeten opnemen, of was er wel gewoon iemand thuis.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Mergazer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01-2022

Mergazer

Hoezee!

Sinds afgelopen maandag heb ik ook de Horizon box van UPC. Had al internet + TV van UPC, maar met de aanbieding die ze nu hebben was ik even duur uit en kreeg ik 60mb, Film1 en Telefoon erbij. Een andere belangrijke reden was dat de falende Cisco EPC3925 me nu echt de keel uit kwam, ik had sinds ik was aangesloten geen moment normaal draadloos internet gehad. Om de haverklap starte de modem opnieuw op, 2x vervangen en eindeloos gebeld met UPC, maar helaas niks werkte. In de Horizon box zit een andere router dus ik nam aan dat dat het probleem wel moest verhelpen. En inderdaad het netwerk probleem is opgelost! Geen lelijke witte UTP kabel meer door de kamer en eindelijk stabiel en snel draadloos internet.

Helaas is dat het enige pluspunt want man man man wat een doos ellende is die Horizon, alles gaat zo extreem tergend langzaam. Toegegeven het ziet er een stuk mooier uit dan die blauwe menu's die ze bij de "oude" mediabox hebben, maar liever lelijke blauwe menu's dan onduidelijke en veel te uitgebreide mooie menu's. Ik snap ook niet waarom er zoveel knoppen van de afstandsbediening zijn verdwenen? Als je naar de TV-Gids wil moet je eerst 3 handelingen uitvoeren, slaat echt nergens op. Dan is de TV gids ook nog eens tergend traag en staan fijn alle zenders waar je geen toegang tot hebt er ook tussen. Niet zo'n punt als je die "volgende pagina knoppen" op je afstandsbediening hebt (zoals bij de oude), maar helaas ontbreken die.

En dan "Mijn opnamen", wat een doffe doffe ellende is dat, duurt een eeuwigheid voordat je er bent (ook weer een x aantal handelingen) en dan krijg je een heel onduidelijk thumbnail overzicht. Ik heb elke dag een handmatige opname ingesteld dus ik krijg een fijn overzicht met enkel "filmrol" plaatjes, voordat ik de juiste opname heb gevonden ben ik weer 5 minuten verder want het menu reageert extreem traag. Opnames verwijderen is ook extreem omslachtig gemaakt i.t.t. de vorige mediabox, ik wil gewoon op een delete knop drukken en klaar, niet eerst door een menu moeten bladeren dat bijna niet reageert.

Als je dan iets kijkt blijft er ook nog eens eindeloos lang die balk onderin staan die je niet zomaar wegkrijgt, want als je op "back" drukt reageert ie vaak in de eerste instantie niet, of zit je opeens weer in een menu waar je niet heen wou. Bij de oude mediabox kon je ook zo fijn snel door je zenders bladeren door op OK te drukken en dan met de pijltjes naar links of rechts, helaas behoort ook dat tot het verleden. TV kijken is bijna een straf geworden door dit alles, ik denk vaak "laat maar zitten, teveel moeite".

Helaas is UPC de enige provider die hier levert, anders was ik allang weggeweest. Ik vind TV minder belangrijk dan internet dus ik hou de Horizon-box wel, maar mocht je dit lezen en twijfelen om te "upgraden" raad ik het HEEL ERG af.

Ik zie hier een aantal keer gepost dat de snelheid van het menu/tv-gids verbeterd als je de netwerk kabel eruit haalt, wat wordt daarmee bedoelt? Bij mij gaat enkel de coax kabel erin en 1 HDMI kabel eruit.

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat laatste is ook meer hoop dan werkelijkheid, de netwerkkabel is alleen voor je thuisnetwerkje. Of je die er nu in hebt of niet, het menu en de tv gids zijn gewoon traag. De tv gids was bij UPC trouwens altijd al traag, ook al bij de Cisco. Het kan best sneller, via mijn Panasonic tv met ingebouwde CI module was de UPC gids opeens wel vlot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Mergazer schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:21:
[knip]

Helaas is dat het enige pluspunt want man man man wat een doos ellende is die Horizon, alles gaat zo extreem tergend langzaam.

[knip]
Ik kan je eigenlijk alleen maar aanraden om je internet weer via je cisco te laten lopen. Evt met losse wifi zender/router (zoals de TL-WR1043ND van 40,-).

De horizon box reageert echt een stuk langzamer als je m aan internet/netwerk hangt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 17:33
xAndyx schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:36:
[...]

Ik kan je eigenlijk alleen maar aanraden om je internet weer via je cisco te laten lopen. Evt met losse wifi zender/router (zoals de TL-WR1043ND van 40,-).

De horizon box reageert echt een stuk langzamer als je m aan internet/netwerk hangt. :X
Het wifi van de Cisco is mild gezegd niet aan te raden. Gewoon in bridge modus zetten inderdaad met een losse router. Ik heb dat nu ook gedaan en werkt prima!

Edit:
Hebben jullie ook wel eens gehad dat de monteur niet op komt dagen? Wij zouden gisteravond een vervolg afspraak hebben maar hij is helemaal niet gekomen. Ook geen telefoontje dat hij niet kwam/vertraagd was vanwege het weer of iets dergelijks.

[ Voor 17% gewijzigd door eXsownur op 15-02-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
UPC bellen en 25 Euri claimen voor monteur die niet op komt dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 13:53
De door mij gevonden Horizon problemen:
Niet bruikbare DVR planner die vol met irritante bugs zit, alle seizoenen staan op seizoen 0, willekeurige aflevering nummers, dubbele en 3 dubbele opnames, slecht werkende seriematig opname (nagenoeg niet bruikbaar), geen lijst menu, Programma gemist 1 week terug voor Royaal gebruikers (was 2 weken), pictogrammen in Mijn Opnames waar geen touw aan vast te knopen is, erg traag en vaak beeld freesing, TV Gids die soms niet eens een dag vooruit te plannen is, en voor oa de Nederlandse zenders maar 1 week vooruit, veel te veel klikken om ergens te komen en weer net zo veel klikken om weer terug te komen (geen Home knop), niet goed herkenbaar of iets reeds opgenomen gaat worden als je in de TV Gids zit, vertragende mini beeldjes van de zenders in de TV Gids waardoor "alleen deze zenders niet te gebruiken is", geen keuze tot lijst weergave wat iedere gebruiker wil.

En dan zwijg ik maar over het Internet/Netwerk/Telefoon gedeelte, want die gebruik ik niet eens vanwege alle problemen die met dat gebruik plaats vinden.... :(

[ Voor 4% gewijzigd door CBX1047 op 16-02-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Ik heb sinds gisteren de keuze gemaakt voor YCbCr- 4:4:4 (niet 4:2:2) ipv Auto of RGB.
Nu is mijn indruk dat de box rapper reageert.
Om uit te sluiten dat het tussen mijn oren zit, en ik alleen maar wil dat het sneller reageert, vraag ik aan anderen om deze instelling te proberen en eens te kijken of dit werkelijk de box wat rapper laat reageren.
Als jullie zeggen nee, waar je dat vandaan haalt is ons onduidelijk, ook best, dan ben ik ook weer een illusie armer......... ;)

PS. misschien dat YCbCr- 4:4:4 niet bij iedere TV werkt (dan krijg je een Rose of Blaauw beeld), maar dat zie je snel genoeg.

Vast bedankt voor het mede testen.

[ Voor 3% gewijzigd door CBX1047 op 16-02-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

mkleinman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:07:
[...]

Ik heb daarnet met de afdeling retentie gesproken. Nu blijkt de afspraak ineens voor de 15e ingepland te staan terwijl door zowel de afdeling retentie als de technische dienst is toegezegd dat die afspraak vandaag zou zijn.

Ik heb vanmiddag de afspraak gemaakt met een collega van de afdeling retentie dat wanneer de monteur vandaag niet zou komen ik het recht heb om kostenloos op te zeggen. Dat heb ik dus ongeveer een half uur geleden gedaan. _/-\o_ . Wij zijn per 14-03 definitief af van UPC.

Jammer dat je je problemen niet op hebt kunnen lossen. Vervelend. Maar hetgeen waar je nog het meeste tegenaanschopte was het feit dat je de Horizon niet als all-in-1 kon gebruiken.

Nu ga je naar Tele2, ook daar ga je weer een los modem krijgen en een losse decoder. En je internetsnelheid is lager. Om over de beeldkwaliteit maar te zwijgen. Je kan zeggen wat je wil van UPC, maar de beeldkwaliteit is gewoon niet te evenaren. Dat is ook logisch, aangezien het via de kabel gaat..

Anyways, volgens mij had jij veel van je problemen op kunnen lossen door losse devices te gebruiken en de bekabeling eens goed door te laten meten.

In ieder geval veel succes bij tele2. Het zal best werken, maar ik hoef het niet voor mijn TV signaal, heb het bij verschillende mensen gezien en het is gewoon een stuk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

CBX1047 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:06:
Ik heb sinds gisteren de keuze gemaakt voor YCbCr- 4:4:4 (niet 4:2:2) ipv Auto of RGB.
Nu is mijn indruk dat de box rapper reageert.
Om uit te sluiten dat het tussen mijn oren zit, en ik alleen maar wil dat het sneller reageert, vraag ik aan anderen om deze instelling te proberen en eens te kijken of dit werkelijk de box wat rapper laat reageren.
Als jullie zeggen nee, waar je dat vandaan haalt is ons onduidelijk, ook best, dan ben ik ook weer een illusie armer......... ;)

PS. misschien dat YCbCr- 4:4:4 niet bij iedere TV werkt (dan krijg je een Rose of Blaauw beeld), maar dat zie je snel genoeg.

Vast bedankt voor het mede testen.
Ik gok: tussen de oren. ;)

Die "auto" zorgt hoogstens voor een minieme (fractie van seconde) vertraging op moment dat er een HDMI handshake plaatsvindt, bij het aanzetten van de box dus. En als een stand al minder vertraging zou kunnen opleveren dan is het wel 4:2:2 Y'CbCr subsampling, omdat hiervoor de benodigde bandbreedte een stuk lager is dan voor 4:4:4.

Maar als je het wilt weten, pak er een stopwatch bij en voer een x aantal keer dezelfde handelingen uit in de verschillende standen. Meten is weten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 16-02-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

FreakNL schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:13:
[...]

Jammer dat je je problemen niet op hebt kunnen lossen. Vervelend. Maar hetgeen waar je nog het meeste tegenaanschopte was het feit dat je de Horizon niet als all-in-1 kon gebruiken.

Nu ga je naar Tele2, ook daar ga je weer een los modem krijgen en een losse decoder. En je internetsnelheid is lager. Om over de beeldkwaliteit maar te zwijgen. Je kan zeggen wat je wil van UPC, maar de beeldkwaliteit is gewoon niet te evenaren. Dat is ook logisch, aangezien het via de kabel gaat..

Anyways, volgens mij had jij veel van je problemen op kunnen lossen door losse devices te gebruiken en de bekabeling eens goed door te laten meten.

In ieder geval veel succes bij tele2. Het zal best werken, maar ik hoef het niet voor mijn TV signaal, heb het bij verschillende mensen gezien en het is gewoon een stuk minder...
Beeldkwaliteit is inderdaad minder, klopt. Maar het feit dat het niet allemaal kan via 1 apparaat is absoluut niet de hoofdreden. Ik weiger echter wel om apparatuur te kopen omdat de apparatuur die een provider levert gewoonweg niet werkt.

Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt dan behalve bij UPC.

Er zijn twee redenen dat wij weg gaan bij UPC. 1. Het niet nakomen van afspraken, monteursafspraken, terugbel afspraken en na 3 maanden nog geen zicht op een werkend product.
2. Die verschrikkelijke horizon box. Niet werkend telefonie, verschikkelijk traag en heel veel vastlopers.

Als mijn vrouw een voorhamer wil pakken en door de televisie en horizonbox wil rammen dan is het heel erg gesteld met het product en de kwaliteit ervan. Mijn zoontje van 7 maakte ons vanochtend ook weer boos wakker omdat de HB niet correct was opgestart en daardoor niets deed. Ook wederom iets wat we bij Tele2 nooit eerder hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik denk dat je gewoon een andere Horizon had moeten krijgen/aanvragen, als hij dat bij mij ook zo had gedaan dan had ik allang een andere gevraagd. Jouw Horizon is "gewoon" stuk.

Ik begrijp dat je niet allemaal extra dingen wilt aanschaffen als je insteek een alles-in-een oplossing is die probleemloos werkt. Ik zie de Horizon als een TV decoder en meer niet. Telefonie en internet gaan via de Cisco 3925 (kun je ook krijgen via UPC) en Wifi via een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Ik heb dus € 40 extra uitgegeven omdat ik de wifi van de Horizon en Cisco onvoldoende vond in ons (nieuwbouw) huis.
Geen storingen meer gehad met telefonie/internet /TV en een goedkoper abonnement als tevoren met een scherper beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

De reactie van mkleinman is overigens best begrijpelijk hoor. Maar dat gaat wel over één persoon. Ik zou echter weleens willen weten hoeveel tevreden Horizon klanten er eigenlijk zijn (ik ben er één van). Maar dan inderdaad wel via de manier van janvanduschoten.

En een kapotte mediabox kan je bij Tele2 trouwens ook overkomen..

Overigens kan het ook aan zijn bekabeling liggen;
mkleinman schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:00:
Ik heb sinds dit weekend een Cisco 3925 modem gekregen van UPC omdat we problemen hadden met onze telefonie.

Het voelt nu van de regen in de drup. Door het filter wat bij het 3925 modem zat is het signaal zwakker geworden voor de HB waardoor we nu regelmatig blokjes kijken of het beeld gewoon stopt terwijl het geluid door loopt.
..
Je wilt niet weten hoe sommige klanten het kunnen verkloten. Nu zal dat in het geval van mkleinman wel meevallen, maar ik ben ervan overtuigd dat de HB als pure decoder best wel functioneert, mits de bekabeling goed is. Alleen een beetje traag.

Ik heb nog nooit een vastloper gehad met de HB en er is nog nooit een opname gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zoals gezegd, ik ben ook "tevreden" Horizonklant maar dan niet op de manier van vanduschoten maar op de "all-in-one" manier. Dus daar zit hem het verschil niet per se in. Wat voor iedereen hetzelfde is zijn de trage menu's, omslachtige bediening en een X aantal bugs / half werkende functies.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 16-02-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

janvanduschoten schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:56:
Ik denk dat je gewoon een andere Horizon had moeten krijgen/aanvragen, als hij dat bij mij ook zo had gedaan dan had ik allang een andere gevraagd. Jouw Horizon is "gewoon" stuk.

Ik begrijp dat je niet allemaal extra dingen wilt aanschaffen als je insteek een alles-in-een oplossing is die probleemloos werkt. Ik zie de Horizon als een TV decoder en meer niet. Telefonie en internet gaan via de Cisco 3925 (kun je ook krijgen via UPC) en Wifi via een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Ik heb dus € 40 extra uitgegeven omdat ik de wifi van de Horizon en Cisco onvoldoende vond in ons (nieuwbouw) huis.
Geen storingen meer gehad met telefonie/internet /TV en een goedkoper abonnement als tevoren met een scherper beeld.
Misschien is onze HB box inderdaad wel niet helemaal jovel. Er was in het begin ook sprake van dat we een nieuwe zouden krijgen, die hebben we dus niet gekregen. De monteur had op dat moment geen extra box bij zich terwijl dat wel was toegezegd.

De netwerkmonteur die donderdag langs zou komen zou er ook 1 bij zich hebben. Die monteur kwam niet opdagen en ineens stond die afspraak op vrijdag. Ons vertrouwen in UPC was op dat moment ( na 3 maanden ) naar een dusdanig laag niveau gezakt dat we na het zoveelste belletje met de helpdesk en de afdeling retentie we eindelijk mochten opzeggen.

Met de EPC 3925 was telefonie prima en in tweede instantie ook het signaal voor de HB nadat ik de kabel naar de HB had vervangen. Alleen was met de EPC3925 ons WIFI signaal dramatisch. En zoals ik al eerder schreef, ik vind het van de zotte dat ik extra hardware moet aanschaffen omdat UPC niet in staat is om fatsoenlijke hardware te leveren.

Ik heb nog geprobeerd om alleen telefonie over de EPC3925 te laten lopen en de rest over de HB. WIFI werkt an sich prima alleen de gateway is verkeerd. Dat werkt met een vast IP wel voor mijn laptop maar weer niet voor mijn mobiele telefoon. Daar kan ik geen gateway instellen.
FreakNL schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:32:
Overigens kan het ook aan zijn bekabeling liggen;

Je wilt niet weten hoe sommige klanten het kunnen verkloten. Nu zal dat in het geval van mkleinman wel meevallen, maar ik ben ervan overtuigd dat de HB als pure decoder best wel functioneert, mits de bekabeling goed is. Alleen een beetje traag.

Ik heb nog nooit een vastloper gehad met de HB en er is nog nooit een opname gemist.
De bekabeling is al uitgesloten als mogelijke storingsbron. De eerste de beste monteur die hier is langs geweest heeft beide kabels al nagemeten. Zowel de TV kabel als de analoge radio kabel. De analoge radio kabel was van betere kwaliteit dan de TV kabel en we hebben dus kabels gewisseld.

Ik wil gewoon een stabiel werkend product en niet een product dat ik 3 tot 5 keer per dag moet herstarten en waar de telefonie niet goed van werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Cap schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:39:
[...]

Ik gok: tussen de oren. ;)

Die "auto" zorgt hoogstens voor een minieme (fractie van seconde) vertraging op moment dat er een HDMI handshake plaatsvindt, bij het aanzetten van de box dus. En als een stand al minder vertraging zou kunnen opleveren dan is het wel 4:2:2 Y'CbCr subsampling, omdat hiervoor de benodigde bandbreedte een stuk lager is dan voor 4:4:4.

Maar als je het wilt weten, pak er een stopwatch bij en voer een x aantal keer dezelfde handelingen uit in de verschillende standen. Meten is weten. :)
Ik heb 4.4.4 nu 2 dagen "draaien" en ondanks dat ik niet de stopwatch erbij heb is het gevoelsmatig allemaal beter / sneller.
Vooral in Mijn Opnames en de TV Gids merk ik een vooruit gang.
Waar ik voorheen hopeloos vast liep of amper reactie kreeg is dat nu weg.
Ik kies voor de 3x 4 omdat dit qua beeldkwaliteit beter is dan 4.2.2, maar of dat werkelijk zichtbaar is zal ik eens testen, ik heb er een Marantz 1603 tussen zitten die weer 1080P uitstuurt naar de Tv.
Maar ik zal zeker 4.2.2 proberen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zet hem eens terug op "auto" en kijk dan nog eens hoe het gevoelsmatig is... :)

Dan kans dat subsampling van het videosignaal invloed heeft op de snelheid / het uberhaupt respons krijgen van de tv-gids is echt heel erg miniem... ;) Schakel hem dus ff terug en speel weer met de tv gids.

[ Voor 57% gewijzigd door Cap op 17-02-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Cap schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:49:
Zet hem eens terug op "auto" en kijk dan nog eens hoe het gevoelsmatig is... :)

Dan kans dat subsampling van het videosignaal invloed heeft op de snelheid / het uberhaupt respons krijgen van de tv-gids is echt heel erg miniem... ;) Schakel hem dus ff terug en speel weer met de tv gids.
Ik ga het allemaal eens proberen, al zou het een "placebo" effect zijn dan kan ik al rustiger slapen, en daar gaat het in eerste instantie om...... :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Haha zeker, vooral verder niet onderzoeken dan maar zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 17-09 12:56
Ook ik ben een tevreden gebruiker van de horizon box. Ik heb alleen het tv gedeelte lopen via de horizon. Het internet en telefonie loopt via een cisco 3212. Daar heb ik echt nooit problemen mee gehad. Achter deze modem heb ik zelf een TP-Link 2043ND.

Natuurlijk heb ik ook wat minpunten van de horizon box. Hij is inderdaad niet supersnel met het menu.
Ook is het opname gedeelte niet handig. Je zoekt je wezenloos naar een opname die gedaan is. Liefst heb ik gewoon een lijst op datum. Die thumbnails zijn leuk, maar totaal niet handig/overzichtelijk.
Maar bij mij is de horizon box nog nooit vastgelopen. Ik heb thuis de kabels en aansluitpunten zelf vervangen door goed spul.

Dus het kan wel gewoon goed.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:58
Hier geen tevreden gebruiker van de horizon. Binnen 1 week de box de deur uitgedaan en gelukkig terug kunnen gaan naar oude abbo anders was ik ook weggeweest bij UPC. Knap dat UPC mensen 100% laat betalen voor een produkt dat bij lange na geen 100% werkt. UPC zet de horizon box op de markt als alles in 1 oplosiing maar de meeste mensen moeten allemaal extra handelingen doen om het produkt een beetje te laten werken. Je zal maar een auto kopen met zulke gebreken accepteerd men dat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Cap schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:26:
Haha zeker, vooral verder niet onderzoeken dan maar zou ik zeggen. :)
Ik blijf het "gevoel" houden dat ook deze stand 4.2.2 een verbetering geeft in de reactie snelheid van de box, het loopt allemaal wat vlotter, minder vast lopers, sneller door de menu's.
Dat zijn de dingen zoals reactie snelheid hoe er op de ab commando's word gereageerd en hoe snel de picto's ect worden neergezet.
Ik merk geen beeld kwaliteit verschil maar dat komt mede door de goede videoscaler van de Marantz.
Ik hou de box op 4.2.2, niet dat het nu van een slak naar een jaguar is gegaan, maar ik ben blij met iedere verbetering, iedere strohalm, dan wel fysiek of geestelijk, zolang UPC zijn (update) werk niet doet ! :(

[ Voor 12% gewijzigd door CBX1047 op 18-02-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Wat de kwaliteit van het beeld betreft: kans is groot dat je tv helemaal geen 4:4:4 kan weergeven, of dat ie het theoretisch wel kan maar dat je daar in praktijk helemaal niets van ziet. Volgens mij is het bronsignaal zelfs maar 4:2:2 (zou ik moeten nazoeken) dus dan heeft wat dat betreft 4:4:4 niet eens zin.

Naja, ik zou me verder niet teveel van de theorie aantrekken en gewoon instellen wat voor jou goed beeld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Gaat de volgende setup werken op de Horizon?

Ik hang de Dune aan het netwerk inclusief mijn 2 TB schijf. Mijn pc hang ik ook aan het netwerk. Het downloaden gaat dan naar de externe TB.

De dune sluit ik aan op mijn receiver, dit goed toch werken? Moet dan via de Horizon een netwerk aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Cap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:46:
Wat de kwaliteit van het beeld betreft: kans is groot dat je tv helemaal geen 4:4:4 kan weergeven, of dat ie het theoretisch wel kan maar dat je daar in praktijk helemaal niets van ziet. Volgens mij is het bronsignaal zelfs maar 4:2:2 (zou ik moeten nazoeken) dus dan heeft wat dat betreft 4:4:4 niet eens zin.

Naja, ik zou me verder niet teveel van de theorie aantrekken en gewoon instellen wat voor jou goed beeld oplevert.
Bij mij loopt het signaal via een Marantz met videoscaler, en die propt beide instellingen zonder problemen naar de Sharp TV.
Of dit zo ook rechtstreeks aangesloten en gebruikt kan worden op de Sharp weet ik niet.
Wat ik wel merk dat in de stand 4.2.2 de kleuren iets harder overkomen dan in 4.4.4

Ik denk zeker dat je een punt heb betreft het bron signaal, naar Ned 1 2 en 3 kijkend is dit absoluut geen HD, dit is XD.
Volgens technische berichten van Sony over TV camera's is het Full HD TV camera 4.4.4 en hun XD TV camera 4.2.2
Er zit een behoorlijk verschil in ZEN TV of Discovery HD en de Nederlandse (HD) zenders.
Denk dat alle Nederlands zender (ook de commerciële) op XD materiaal zitten, zeg maar een opgepiepte SD, wat dan weer verkocht word als zijnde HD.

Ik betwijfel ook sterk of UPC 5.1 over de kabel stuurt.
Denk bij de keus AC3 dat de box Stereo omzet in DD 5.1
Ik merk duidelijk wat "gerommel" in het geluid bij de stand AC3, wat tikjes en zo nu en dan een fractie geen geluid.
In de Stereo stand en mijn Marantz maakt daar PLII van, niets geen tikjes of drop-outs, alles is goed en geen hoorbaar verschil met AC3, ja, PLII is een stuk harder.......

[ Voor 13% gewijzigd door CBX1047 op 18-02-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tuurlijk, met of zonder tussenkomst van mijn receiver gooit de Horizon ook zonder problemen 422 of 444 naar mijn tv. Wat optimaal is dat is een ander verhaal. Het ligt ten eerste vooral aan de bron. Als het bronsignaal 4:2:0 gecodeerd is (dat is volgens mij het geval bij UPC) dan heb je op zich niks aan 444 of 422 tov 420. In ieder geval lijkt het mij het beste om maar 1 keer up te scalen. Dus niet van 420 (signaal) naar 444 (Horizon) en dan de tv die er weer 422 van maakt omdat ie 444 native niet ondersteunt. Dat lijkt me niet productief. De kleuren zullen iets "anders" zijn maar wat het beste het origineel benadert dat is nog een tweede. Kortom, in principe converteer/down- of upscale ik liefst zo min mogelijk, maar als ik er niet achter kom wat er allemaal precies gebeurt in de signaalketen dan kijk ik gewoon maar naar wat me op het oog het beste bevalt, zonder daarbij te veronderstellen dat bijv. 444 "beter" is dan 422. :)

Nederland 1/2/3 is absoluut HD, het zijn bij UPC zelfs de betere kanalen met de hoogste bandbreedte. Afgezien van Film 1 en nog een paar van dat soort kanalen, maar alle commercielen zijn bijv. beduideend minder. Welke bandbreedte de kanalen hebben kan je o.a. zien bij DTV monitor. Uit mijn hoofd weet ik het niet zeker, maar ik dacht dat ZenTV en Discovery HD toch beduidend lager zitten dan NED1/2/3. Vooral ZenTV kiest natuurlijk beelden die erop gericht zijn om zo mooi mogelijk te ogen, dus dan lijkt het al snel beter.

Of het programma dat op NED1/2/3 wordt uitgezonden wordt HD is, dat is nog een tweede. :) Maar kijk je bijvoorbeeld iets als Pauw & Witteman of Studio Voetbal dan is dat zeker full HD.

5.1 is hetzelfde verhaal, dat is allemaal niet zaligmakend. Het is maar net wat de zender en de uitzending op dat moment er van maakt: en als het programma eigenlijk gewoon stereo is dan schiet je met die 5.1 instelling ook weinig op. 5.1 op nederland 1 klinkt dan weer heel anders dan op RTL4 of film 1. Ik prefereer in ieder geval gewoon de stereo stand op de Horizon box en dan maak ik er desgewenst met PLII + evt een DSP wat moois van.

Edit: ff de bandbreedtes ter vergelijk (alles HD zenders):

NED1 12299 kbit/s
NED2 12242
NED3 12257
MyZenTV 7005
Discovery 11991
RTL4 11238
SBS6 12241
Film1 Premiere 13730

Doen ze toch wel netjes bij UPC, alleen Zen zit beduidend lager.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 18-02-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:09:
Gaat de volgende setup werken op de Horizon?

Ik hang de Dune aan het netwerk inclusief mijn 2 TB schijf. Mijn pc hang ik ook aan het netwerk. Het downloaden gaat dan naar de externe TB.

De dune sluit ik aan op mijn receiver, dit goed toch werken? Moet dan via de Horizon een netwerk aanmaken.
Mijn Dune en NAS hangen aan mn modem, Dunne gaat met hdmi naar mn marantz versterker.
Ik heb mn modem dus gehouden en de horizon box met een kabel aan mn modem gehangen, bestaand netwerk.

Horizon gaat ook met hdmi naar de versterker.van mn versterker 1 hdmi naar mn tv.

Werkt prima, kan met de horizon op mn hardeschijf komen. Maar de horizon stelt niks voor vergeleken met mn Dune, kan alleen afspelen, niet pauzeren of spoelen. Dus gebruik m nooit, mn Dune is nog steeds onmisbaar :P
Streamen van pc/laptop, zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Wat is dat Horizon TV op je PC toch een ramp. Even klagen hoor (sorry):

- Waarom een plugin downloaden?
- Waarom moet ik elke keer opnieuw inloggen bij nieuwe sessie?
- Waarom bieden ze aan ingelogd te blijven en vervolgens toch je wachtwoord te vragen?
- Waarom moet ik na elke inlog die F^%*&ng pincode veranderen, waar je niks aan hebt. En niet een pincode wil.
- Na het opslaan van je pincode je zelf weer naar TV kijken moet klikken
- Streamt hij eindelijk, moet ik om het kwartier de pagina reloaden, omdat de video stopt. Hij stopt gewoon :S
- Stopt hij niet, dan springt hij soms ineens 20 a 30 seconden terug in de tijd, waarna het na een tijdje wel stopt > refresh > mis ik een stuk

Al met al, het werkt voor geen meter! Had hiervoor KPN glasvezel (kan nu helaas niet meer), met iTV. Dat werkte 10x beter.

Hebben ze bij UPC geen testpanel? Hebben ze geen UX experts? Als ze wat nieuws introduceren heb je eerst een paar jaar ellendige kinderziektes en bugs die er na heel veel klachten van 100en mensen misschien worden aangepakt, misschien, na dat het door die dikke bureaucratische molen is gegaan. Nu de gewone mediabox eindelijk de meeste bugs eruit heeft, beginnen ze met Horizon. Weer van voor af aan. (Thank god dat ze nu wel CI+ aanbieden, geen UPC hardware bij mijn TV).

Helaas heb ik hier geen keus voor sneller internet als ADSL, maar wat een slecht bedrijf is het. Zodra glasvezel hier ligt, koop ik op de eerste dag direct m'n abonnement af. UPC "fiber power" HAHAHA, hoezo misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Cap schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:41:

Edit: ff de bandbreedtes ter vergelijk (alles HD zenders):

NED1 12299 kbit/s
NED2 12242
NED3 12257
MyZenTV 7005
Discovery 11991
RTL4 11238
SBS6 12241
Film1 Premiere 13730

Doen ze toch wel netjes bij UPC, alleen Zen zit beduidend lager.
Waarom ziet bij mij MyZen TV er dan veel scherper uit dan welke Nederlandse zender dan ook ?
Ook Film1 (premiere) blijft duidelijk achter tov History HD en Discovery HD bijvoorbeeld.
Ook als ik de videoscaler van de Marantz uit schakel zie ik dezelfde verschillen.
Er is ook op mij gereageerd door een UPC medewerker die niet tegen sprak dat Ned 1 2 3 XD is, die bevestigde zelfs het XD / HD verhaal ......

Een ding weet ik zeker, er word gerommeld in de marge, en het blijft vaak een wazig verhaal met al die verschillen, zelfs van postcode tot postcode.....

PS> wat zit trouwens het dichts bij Full HD, RGB - 4.4.4 - 4.2.2 of 4.2.0 ?

[ Voor 4% gewijzigd door CBX1047 op 19-02-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:18:
[...]

Mijn Dune en NAS hangen aan mn modem, Dunne gaat met hdmi naar mn marantz versterker.
Ik heb mn modem dus gehouden en de horizon box met een kabel aan mn modem gehangen, bestaand netwerk.

Horizon gaat ook met hdmi naar de versterker.van mn versterker 1 hdmi naar mn tv.

Werkt prima, kan met de horizon op mn hardeschijf komen. Maar de horizon stelt niks voor vergeleken met mn Dune, kan alleen afspelen, niet pauzeren of spoelen. Dus gebruik m nooit, mn Dune is nog steeds onmisbaar :P
Streamen van pc/laptop, zelfde verhaal.
Ga morgen is alles testen, krijg dan mijn dune binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

CBX1047 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:01:
[...]

Waarom ziet bij mij MyZen TV er dan veel scherper uit dan welke Nederlandse zender dan ook ?
Ook Film1 (premiere) blijft duidelijk achter tov History HD en Discovery HD bijvoorbeeld.
Ook als ik de videoscaler van de Marantz uit schakel zie ik dezelfde verschillen.
Er is ook op mij gereageerd door een UPC medewerker die niet tegen sprak dat Ned 1 2 3 XD is, die bevestigde zelfs het XD / HD verhaal ......

PS> wat zit trouwens het dichts bij Full HD, RGB - 4.4.4 - 4.2.2 of 4.2.0 ?
Het oogt vaak slecht vanwege de kwaliteit van het programma: de gebruikte camera's, lenzen, belichting, nabewerking etc. Aan de zender zelf ligt het niet. Als een programma met goede camera's in native HD opgenomen is zie je dat echt wel. Zijn er bagger camera's gebruikt dan oogt het ook bagger.

MyZen ziet er zoals eerder gezegd goed uit omdat de beelden zijn geoptimaliseerd om er scherp uit te zien. Het zijn namelijk allemaal stilstaande beelden gemaakt van stranden en blauwe luchten badend in licht. Optimale omstandigheden voor de camera's, waardoor het lekker scherp oogt.

Film 1 is gewoon goed, maar wederom hoe het oogt hangt alleen erg van de film af. Als daar een recente topfilm op wordt uitgezonden dan ziet dat er prima uit.

Die UPC medewerker praat redelijke onzin. Gelukkig is dat geen verrassing, want dat doen ze nogal vaak. :P

Kijk jij maar eens naar de nederland 1/2/3 logootjes van dichtij. Ragscherp. Dat red je echt niet met iets anders dan een HD uitzending, zelfs niet bij benadering. Nogmaals, een goede uitzending op ned1/2/3 is heel mooi scherp en heeft verzadigde kleuren. Dat er beeldtechnisch veel baggeruitzendingen tussen zitten doet daar niets aan af. Bij de commercielen is het nog erger wat betreft de baggerkwaliteit van de doorsnee programma's.

Full HD is een signaal al als het 1080p is, dus 1920 bij 1080 pixels progressief. Of de chroma subsampling (encoding van het signaal door de chroma (kleur)component te verlagen in resolutie) gaat volgens RGB / 444 / 422 maakt niet uit. RGB en 444 kun je zo je wilt zien als het "meest HD" omdat naast de helderheidscomponent ook de kleurcomponent in volledige resolutie worden weergegeven. Alleen zien wij het verschil in kleur(resolutie) veel en veel minder dan de resolutie van de helderheid.

Hier staat een goed commentaar dat de zin/onzin van het gebruik van 444 goed weergeeft:
http://forums.hdtvtest.co...ic=7213.msg17743#msg17743

"The video on a BD or DVD is stored as YCbCr 4:2:0.

4:2:0 can't be sent over HDMI, the closest thing is 4:2:2. So, we usually select YCbCr 4:2:2 because this is the closest to what's on the disc.

More conversions = more places for the luminance and colour to be distorted, so use YCbCr 4:2:2 unless you know for a fact that there's something wrong with it (very unlikely)."

Zoals ik al zei, indien mogelijk zo veel mogelijk volgen wat het bronsignaal aanbiedt met zo min mogelijk conversies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:06:
[...]
Ga morgen is alles testen, krijg dan mijn dune binnen ;)
Oftopic

Succes, mijn Dune HDMax is onmisbaar!
Tip, je NAS, NSF verbinden dan ziet hij dvdfiles als dvdfiles ipv losse bestanden.
En yadis is ff klooien, maar ziet er mooi uit.

Dvdbestanden bestanden met de horizon heb ik nog niet bekeken. Maar dat komt ook omdat t als mediaplayer niet veel voorstelt. Heb tenslotte een Dune _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
Cap schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:40:
[...] Kijk jij maar eens naar de nederland 1/2/3 logootjes van dichtij. Ragscherp. Dat red je echt niet met iets anders dan een HD uitzending, zelfs niet bij benadering.
Ik ben bang dat die scherpe logotjes uit een logo generator komen die dan inderdaad Full HD is.
(logo's worden vanuit de studio in gemixt, zitten niet ingebakken in het programma)
Het beeld er achter kan dus van andere kwaliteit zijn en dat is bij mij goed te zien met de Nederlandse zenders, die zijn absoluut geen Full HD, XD op z'n best.......

[ Voor 9% gewijzigd door CBX1047 op 20-02-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ietsje offtopic. Een mooie foto van een Cisco EPC3925 router

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/uploads/2013/02/Cisco3925.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
blackburst schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:30:
[...]

Ter info
Heb UPC gebeld, bekend probleem met printers, maar word niet ondersteund, nou fijn !!
Heb oplossing van brother ontvangen, dus voor diegene, die er last van hebben,

Er lijkt een foutje te zitten in de aan u gemailde instructie om de netwerkkaart te resetten.
Het resetten van de netwerkkaart van de HL2150N gaat als volgt:

- zet de printer uit
- druk de GO toets in
- zet de machine aan terwijl je Go ingedrukt blijft houden
- wacht tot er 3 lampjes blijven branden
- laat GO los
- druk 7x kort op de Go toets

De printer zal nu opnieuw opstarten

- Wacht een paar minuten
- druk 3x kort op Go om de configuratie uit te printen.

Succes!

Bedankt voor het meedenken.

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Vandaag voor het eerst maar eens met de helpdesk gebeld :( :( :(

Mijn Horizon box loopt dagelijks vast. TV blijft soms hangen. Internet valt soms weg.

Vandaag was de maat vol, dus ik bellen....
Na 19 minuten iemand aan de lijn. Ik (een beetje overhit) verteld wat er aan de hand was nadat daarvoor twee maal internet weg gevallen was.
Verbinding met de HB blijft betstaan, maar het menu in de HB geeft aan dat de CM IP Address 0.0.0.0 is, na een paar minuten krijg ik wel weer verbinding.

Helpdesk medewerker heeft een afspraak met een monteur gemaakt, maar ik zie hierdoor geen oplossing.
Dit is namelijk al de tweede HB. Ik ben bang dat als de monteur komt de HB het weer doet. En dat het "soms" uitvallen van internet / tv dan net niet voorkomt.

Mijn inschatting is dat de HB niet kapot of zo is, kabels zijn door de vorige monteur aangelegd. Dus het zit ergens anders in.

Zelfs na dit alles gezegd te hebben heb ik gewoon geen andere keuze dan de monteur te laten komen in de hoop dat hij wat dieper in de problematiek kan kijken. En niet "even" een nieuwe HB komt brengen.

Ik denk dat als de HB na deze monteur het nog steeds niet goed doet dat ik ga opzeggen. Want het werkt niet zoals ze zeggen.
Internet & TV & bellen, moet zijn, soms internet & soms TV & soms bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

made schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:26:
Zelfs na dit alles gezegd te hebben heb ik gewoon geen andere keuze dan de monteur te laten komen in de hoop dat hij wat dieper in de problematiek kan kijken. En niet "even" een nieuwe HB komt brengen.
Hallo made,

Als ik je omschrijving zo lees denk ik dat je met een nieuwe box niet geholpen bent. Ik zoek graag met je mee naar een oplossing voor de problemen die je ervaart. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 19:46

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Vandaag heb ik de UPC Horizon box ontvangen. Ik heb ook een Cisco Modem waarvan ik het WiFi niet gebruik. Achter dit Cisco Modem staat namelijk mijn WiFi router die mijn interne netwerk regelt.

Nu zit ik in dubio om die Horizon wel of niet te gebruiken als modem en het Cisco er tussen uit te halen. Echter wil ik wel mijn eigen router gebruiken om het interne netwerk te regelen (DHCP enz.).

Zijn er bepaalde voor en/of nadelen aan het behouden danwel weglaten van het Cisco modem? Kan je die Horizon sowieso wel op pass-through zetten voor je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Horizon box loopt continu vast... dus ik zou deze NIET het routeerwerk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bij mij loopt ie niet (of zelden) vast, het kan dus wel. Wat wel scheelt is de energiemodus op HOOG hebben, stel je hem lager in dan is de box de eerste minuten dat er al beeld is bezig met "wakker worden" en uitvoeren van allerlei achtergrondprocessen, hierdoor geeft de box vaak geen respons en lijkt ie vastgelopen. Lijkt, want meestal met wat geduld (en niet teveel toetsen bijven indrukken!) reageert ie na een tijdje wel weer. Maar goed, energiestandje "hoog" dan maar en weinig ergernissen wat vastlopen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sinds ik weet dat ik mijn PCH moet uitzetten voordat ik met de Horizon tv ga kijken, loopt er nooit meer iets vast. Ik heb een tijdje een andere router gebruikt, maar dat leverde allerlei netwerkproblemen op, terwijl de (inter)netwerkfunctie van de Horizon hier al sinds de introductie probleemloos werkt, zelfs als de tv-functie vastloopt.

Ik neem maar voor lief dat ik enkele minuten moet wachten tot ik tv kan kijken als ik de Horizon "aan" zet als hij in slaap is gesukkeld in de Normale energiestand. Liever dit, dan elke dag urenlang onnodig energie verstoken.

Overigens krijg ik sinds ongeveer een week wel direct beeld zonder foutmelding, na die paar minuten wachten. Wellicht heeft UPC iets in de wijk of regio aangepast, want er is geen update geweest en zelf heb ik ook niets ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 20-09 19:46

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

smeerbartje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:17:
Horizon box loopt continu vast... dus ik zou deze NIET het routeerwerk laten doen.
Nee, heb hem nu als pass through gezet en via ethernet aan mijn router gehangen. Krijgt hij netjes een intern IP adres. Alle energiebesparende opties aangezet en dan staat hij bijna "uit".

Lekker gebruiken om televisie te kijken en verder niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 23-09 14:08
Zaterdag middag Horizon meegekregen bij de UPC winkel.
Helaas werkte het pas zondag avond laat, en niet eerder ;) Kreeg daarvoor de bekende foutmelding 1010.

Had graag Eredivisie in HD gezien. Maar dat komt volgende week wel.
Telefoon werkte gelijk met de kabel er in.

Vanavond even internet activeren.

Menustructuur van Horizon ziet er wel mooi uit, Heb het alleen nog niet echt onder de knie.
Tot dus ver geen problemen :)

Ben van 25 mb naar 60 mb, en bellen onbeperkt tegenwoordig ook voor mobiel.
En tot slot 10 hd zenders er bij.

Ben ongeveer 9 euro per maand meer uit, wel een mooie deal.

Helaas geen film1 6 maanden er bij :(
En 49 euro activatie kosten :/

[ Voor 22% gewijzigd door Mars18 op 25-02-2013 08:53 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Peentje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:02:
[...]

Nee, heb hem nu als pass through gezet en via ethernet aan mijn router gehangen. Krijgt hij netjes een intern IP adres. Alle energiebesparende opties aangezet en dan staat hij bijna "uit".

Houd dat in vredesnaam ook; gebruik dat ding niet om je netwerk te regelen. Sterker nog; ik heb ook een 'domme ' Cisco modem met een eigen router er achter en laat Horizon alleen TV regelen. Ik heb de interne access point uit gezet, suggestions uitgezet en hem niet laten connecten naar mijn interne WiFi en dus ook die antenne uit gezet.

Dat tezamen met energie profiel 'hoog' en je hebt een box die niet vastloopt en ook nog lekker rap is (zeker tov alles wel aanzetten, dan is dat ding niet vooruit te branden :X )

Ik ben nog steeds tevreden met de horizon box, maar je moet het alleen als decoder gebruiken en verder niet. Als dit een alles in 1 oplossing zou zijn zou ik per direct mijn abbo cancellen ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ja maar ja ik heb Horizon juist genomen om het alles in 1 principe...

Het is ook te belachelijk voor woorden om op die manier met Horizon om te gaan, UPC moet zich doodschamen en had al lang met een update moeten komen die e.e.a. oplost.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nouja, ik ben het met je eens dat het product als alles in 1 oplossing gewoon debiel is; teveel problemen die voor de launch opgelost hadden moeten worden.

Maar ik houd hoe dan ook niet van alles in 1 oplossingen, temeer omdat het punt van kabels dan weer verlegd wordt naar mijn huiskamer wat ik juist wil voorkomen ;). Dat en zo een stom menu om alles in te stellen maken het een ramp voor 75% van de mensen. Wij Tweakers hebben dan de mazzel dat we nog wat technisch onderlegd zijn en verder kijken dan onze neus lang is maar ik zie mijn buurman dit niet zo snel doen :+ (of de rest van dit hofje met leeftijd 70+ :X )

Dat het niet ideaal voor iedereen is kan ik snappen maar ik denk dat als de Horizon gewoon als TV decoder op de markt was gebracht je niet zoveel problemen had gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Peentje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:02:
Zo heb ik hem ook maar ik vroeg me af of dat verder bij jou zonder problemen werkt.

Ik erger mij voornamelijk aan het punt dat voordat ik eenmaal tv kan kijken ik zo 5 min. verder ben.

Wanneer ik hem aanzet dan start hij altijd op met de melding dat ik geen abbo heb om het betreffende kanaal te kijken. Geef ik hetzelfde kanaal nummer in krijg ik dezelfde melding maar switch ik heen en weer naar een ander dan krijg ik wel beeld.
Opzich zou ik dat nog niet zo'n ramp vinden maar voordat ik kan switchen moet ie minimaal 2 minuten aanstaan voordat hij uberhaupt reageerd op de AB. Vaak is het ook dat het eerste kanaal waar ik naar switch hapert met zowel beeld als geluid en meestal ook compleet vastloopt.
Opnames gaan de laatste tijd ook vrijwel nooit meer goed wanneer de HB in standby staat.
Echter, zodra de box eenmaal stabiel beeld geeft werkt het als een zonnetje..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier is het ook weer raak, na enkele weken zonder problemen (afgezien van een enkele vastloper met streamen/pauzeren vanaf de NAS) heb bik nu continu het lampje offline in beeld zijn de favorieten volledig van slag en krijg ik bij heel veel zenders het menu niet weg en de melding dat ik niet het goede abonnement heb.
Het resetten van de box helpt niet, het langdurig uitschakelen van de box helpt een beetje (hij heeft weer verbinding, maar na een minuut of 15 is deze gewoon weer verdwenen)

UPC heeft nog behoorlijk wat te verbeteren aan dit rotzooi product wat duidelijk veels te snel op de markt is gezet.

Ben ook wel een beetje moe van de klantenservice 20 minuten in de wacht en alleen maar te horen krijgen dat er updates aankomen (wanneer dan, want er waren er al meer beloofd dan nu het geval is) en of het aan en uitzetten van de box kan helpen NEE!!.

Monteur die langs kwam om de aansluiting de vervangen heeft alleen de kabels doorgemeten en gemeld dat het probleem hier ligt (was voorheen geen enkel probleem mee) en is vervolgens weer vertrokken zonder ook maat iets te vervangen.
Ga misschien binnenkort verhuizen en daar is glasvezel beschikbaar, is dit allemaal wat beter geprijsd gaat die horizon box in kleine stukjes terug naar UPC kijken of hij het dan daar wel doet.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

DukeBox schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:22:
[...]

Zo heb ik hem ook maar ik vroeg me af of dat verder bij jou zonder problemen werkt.

Ik erger mij voornamelijk aan het punt dat voordat ik eenmaal tv kan kijken ik zo 5 min. verder ben.

Wanneer ik hem aanzet dan start hij altijd op met de melding dat ik geen abbo heb om het betreffende kanaal te kijken. Geef ik hetzelfde kanaal nummer in krijg ik dezelfde melding maar switch ik heen en weer naar een ander dan krijg ik wel beeld.
Opzich zou ik dat nog niet zo'n ramp vinden maar voordat ik kan switchen moet ie minimaal 2 minuten aanstaan voordat hij uberhaupt reageerd op de AB. Vaak is het ook dat het eerste kanaal waar ik naar switch hapert met zowel beeld als geluid en meestal ook compleet vastloopt.
Opnames gaan de laatste tijd ook vrijwel nooit meer goed wanneer de HB in standby staat.
Bij mij werkt het anders prima; geen last van bovenstaande (en zelfde uitgangspositie). Wat je kan proberen (indien dit niet al gedaan is)

- Energie verbruik op hoog zetten en zo laten staan
- Geen standby tijd gebruiken ('s nachts uit bijv. --> slecht idee :X )
- Suggested programmes uit
- Apps uit
- Niet aan je interne WiFi hangen (en dus 'do not use WiFi' optie gebruiken)
- Access point uit
- En dan even de box hard uitzetten aan de achterkant en opnieuw aanzetten

Als het dan allemaal goed werkt, weet je waar het aan ligt. Als dat ook niet werkt zou ik toch eens een monteur laten langskomen. Wellicht is je box/signaal dan gaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:01

SeatRider

Hips don't lie

DukeBox schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:22:
[...]
Dat is hier ook. Wat wel grappig is, is dat na een bepaald moment de energiesettings van midden "vanzelf" terug naar hoog zijn gegaan (misschien na het installeren van een update). In die periode werkte het dus ook vlekkeloos.

Wat ik nu overigens heb, ik heb 1 opname staan die ik niet meer kan selecteren. Hij geeft dan de melding dat ik geen afleveringen heb opgenomen, en dat ik dat via mijn tvgids kan inprogrammeren. Ik kan hem dus ook niet verwijderen :(.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Is de opname niet per ongeluk beveiligd ? Heb ik ook een keer gehad.. de meldingen zijn niet altijd even duidelijk.
- Energie verbruik op hoog zetten en zo laten staan
Dan werkt het goed zoals SeatRider ook ervaart. Echter, aangezien ik hooguit 3 uur per dag en hem alléén als tuner gebruik vind ik het onnodig hem 50Watt in standby te laten gebruiken terwijl ~1Watt voldoende zou moeten zijn.
WiFi staat uit (disabled via web gui) en zelfs niet bekabeld aangesloten want dat voegt toch niets toe voor mij.
Hard resetten deed ik regelmatig wanneer het wisselen tussen zenders niet helpt en de box compleet vastloopt. Dit laatste heb ik overigens al een tijdje niet meer gehad maar dat kan aan 2 dingen liggen:
1: het is mogelijk opgelost met een firmware update
2: ik ben nu geduldiger.. ik zet de HB aan, ga 5 min. iets anders doen en vervolgens doe ik de channel swap voor beeld. Sterker nog, soms vergeet ik te swappen en staat zo de HB 20 min. aan met de melding dat ik geen abbo heb.. zo vergeetachtig geduldig ben ik geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 25-02-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

SeatRider schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:37:
[...]

Dat is hier ook. Wat wel grappig is, is dat na een bepaald moment de energiesettings van midden "vanzelf" terug naar hoog zijn gegaan (misschien na het installeren van een update). In die periode werkte het dus ook vlekkeloos.

Wat ik nu overigens heb, ik heb 1 opname staan die ik niet meer kan selecteren. Hij geeft dan de melding dat ik geen afleveringen heb opgenomen, en dat ik dat via mijn tvgids kan inprogrammeren. Ik kan hem dus ook niet verwijderen :(.
Daar heb ik dus ook meerdere malen last van gehad. Zelfs na het verwijderen van alle opnames kwam die na 1 opname weer terug. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

DukeBox schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:49:
Is de opname niet per ongeluk beveiligd ? Heb ik ook een keer gehad.. de meldingen zijn niet altijd even duidelijk.

[...]

Dan werkt het goed zoals SeatRider ook ervaart. Echter, aangezien ik hooguit 3 uur per dag en hem alléén als tuner gebruik vind ik het onnodig hem 50Watt in standby te laten gebruiken terwijl ~1Watt voldoende zou moeten zijn.
WiFi staat uit (disabled via web gui) en zelfs niet bekabeld aangesloten want dat voegt toch niets toe voor mij.
Hard resetten deed ik regelmatig wanneer het wisselen tussen zenders niet helpt en de box compleet vastloopt. Dit laatste heb ik overigens al een tijdje niet meer gehad maar dat kan aan 2 dingen liggen:
1: het is mogelijk opgelost met een firmware update
2: ik ben nu geduldiger.. ik zet de HB aan, ga 5 min. iets anders doen en vervolgens doe ik de channel swap voor beeld. Sterker nog, soms vergeet ik te swappen en staat zo de HB 20 min. aan met de melding dat ik geen abbo heb.. zo vergeetachtig geduldig ben ik geworden.
Dan is die energiestand je probleem zoals al heule tijd terug aangegeven is in den beginne ;) . Dat heeft UPC helaas nog steeds niet opgelost. Daarom laat ik het ook gewoon op hoog staan; geen gezeik met trage beelden of reageren op dingen.

Niet dat ik heel graag teveel stroom verbruik (het tegendeel is waar) maar ik irriteer mij meer aan de traagheid van die box dan dat die 5 euro extra per jaar op de energie rekening door het op hoog te laten staan :)

Als ze die energiestand nu zouden fixen zou ik het direct op een lagere energiestand zetten. Maar ik vrees dat dit altijd zo zal blijven. Immers; anders hebben die standen geen nut en zou hij eigenlijk standaard al minder energie moeten verbruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Notna schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:59:
[...]

Niet dat ik heel graag teveel stroom verbruik (het tegendeel is waar) maar ik irriteer mij meer aan de traagheid van die box dan dat die 5 euro extra per jaar op de energie rekening door het op hoog te laten staan :)
Gerekend met ongeveer 2 euro per watt per jaar, kom je wel veel hoger uit dan 5 euro per jaar!
(24wh /1000 x 365 x 0.22 = 2 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hulliee schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:52:
[...]

Gerekend met ongeveer 2 euro per watt per jaar, kom je wel veel hoger uit dan 5 euro per jaar!
(24wh /1000 x 365 x 0.22 = 2 euro)
In gebruik: max. 59 Watt
Hoog (actief) stand-by: 56 Watt
Hoog (passief) stand-by: 38,3 Watt
Middel stand-by: 27,5 Watt
Laag stand-by: 1 Watt
dus dan hebben we het even over het verschil tussen 38.3 Watt vs 1 Watt per uur gedurende 21 uur op een dag dat het niet gebruikt wordt (uitgaande dat je 3 uur per dag kijkt)

((38.3-1) * 21 * 356) /1000 * 0.22 = 62,89 give or take. Dat is dus 5.24 euro per maand extra

Ok het is meer dan 5 euro per jaar (had per maand moeten zijn, typo) maar gana we daar nu echt moeilijk over zitten doen ?

Wederom; als ik het kan vermijden is het prima maar op dit moment is dat dus niet mogelijk zonder hinder te ondervinden als je 's avonds wilt gaan kijken. Dan moet ik dus elke keer onthouden dat ik 5 minuten van te voren die box aanzet om te zorgen dat hij zijn kwaaltjes even kwijt is van een koude boot

Nouja ieder zijn ding, maar op dit moment is het mij dat gedoe even niet waard ;)

offtopic:
Disclaimer: mijn reken skills zijn niet heel goed dus aan deze berekening kan het eea mis zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 25-02-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Eens met Notna, het is irritant maar de keuze is snel gemaakt wat mij betreft, dan maar een paar wattjes meer. Overigens kloppen die verbruikscijfers niet. Ik heb ze zelf nagemeten met een paar wattagemeters:

Normaal stand idle (display uit, wel internet): 18W
Hoog stand idle (display aan en internet): 30W
Verbruik tijdens het tv kijken: 38W

Het gaat dus om 30 Watt stand-by verbruik. Als je een eigen Wifi-router gaat gebruiken naast de Horizon dan heb je ook zo 10-15 Watt aan je broek, dus scheelt het in praktijk niet meer dan zo'n 15 Watt, afhankelijk van hoeveel je tv kijkt (genoeg mensen bij wie de tv per dag wel 8 uur aan staat bijv) tussen de 2 en 3 euro per maand...

Ik vind het ook niet optimaal dat alleen de "hoog" stand lekker werkt, en erg matig dat UPC na vele maanden nog steeds niet opgelost heeft dat de box enkele minuten moet opstarten (trek er gerust 3 voor uit) voordat hij eindelijk normaal reageert. Plus dat je vanuit de lage of normale energiestand na opstarten ook standaard een melding krijgt dat er geen ontvangst is en UPC moet bellen. 1x zappen lost dat op, maar ja, het is toch treurig...

PS Oproep aan de hier actieve UPC Webcare: kunnen jullie alsjeblieft iets meer vertellen over vanaf wanneer de energiestand "normaal" goed gaat werken?

Dat wil zeggen: geen foutmelding meer in beeld dat je contact op moet nemen met UPC wegens geen ontvangst, die pas weggaat als je een keer zapt?

Dit zit er al maanden in, en geef toe, dit ziet er toch niet uit, als je een kabelboer bent die tv-kijk boxen verkoopt dan wil je zo'n elementaire bug toch zo snel mogelijk oplossen? Dit is het eerste wat mensen zien als ze de box opstarten!

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 25-02-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik wil anders best €5 per maand korting als compensatie voor dit probleem.. ;)

Graag zou ik mijn (kleine) steentje bij willen dragen aan het verminderen van mijn Co2 footprint.
UPC (of eigenlijk Liberty Global) heeft daar hoe dan ook een verplichting om hun footprint 2% per jaar te verminderen.
Met 100.000 HB gebruikers, is het niet meer een niets zeggende 50Watt..

Hoe dan ook ben ik in ieder geval 'blij' dat het een algemeen probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

DukeBox schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:04:
Ik wil anders best €5 per maand korting als compensatie voor dit probleem.. ;)

Graag zou ik mijn (kleine) steentje bij willen dragen aan het verminderen van mijn Co2 footprint.
UPC (of eigenlijk Liberty Global) heeft daar hoe dan ook een verplichting om hun footprint 2% per jaar te verminderen.
Met 100.000 HB gebruikers, is het niet meer een niets zeggende 50Watt..

Hoe dan ook ben ik in ieder geval 'blij' dat het een algemeen probleem is..
Compleet met je eens! Maar het is mij op dit moment de kopzorgen frustratie niet waard en dus; hoog stroomverbruik :) Zodra men normaal eens normaal laat doen (:') ) zal ik daar op over gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas in het bezit van de hb alles werkt prima maar!..........
Als,ik ga dowloaden met torrents knalt mijn internet eruit. Alle kabels etc zijn prima.de max verbindingen op 120 gezet maar hij blijft eruit knallen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij al een oplossing met torrents? Internet knalt eruit als ik torrents ga dowloaden
technoaddict schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:09:
[...]

Ik. Ben blij dat alles nu echt via 1 kastje gaat.
Op zich werkt alles goed. Tenzij ik ga downloaden met torrents. Dan valt het internet na een tijdje uit. Moet de box resetten om Internet weer werkend te krijgen. Die torrents worden bij mij gedownload door een NAS met interne torrent client. Misschien is hier een fix voor, maar heb me er verder nog niet mee bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Vaak hebben routers het probleem dat er teveel connecties gemaakt worden met een torrent client waardoor de boel vast loopt. Zou zo maar kunnen met een Horizon box en alle perikelen die dat ding heeft.

Probeer eens je upstream te cappen op 25 kb/s ofzo (geen idee wat je maximum is maar flink er onder gaan zitten en kijk of dat helpt. Als je een leecher bent en dus veel moet uploaden, schroef dan de upload langzaam omhoog tot je op het punt komt dat de router weer vreemd gaat doen.

Het is echt een kwestie van rommelen in je torrent client en wat het doet met (de hoeveelheid) connecties up en download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

mkleinman schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:12:
[...]

Daar heb ik dus ook meerdere malen last van gehad. Zelfs na het verwijderen van alle opnames kwam die na 1 opname weer terug. :(
En vanavond was die spookopname ineens alsnog weg. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:50
Het gaat ook maar door.

Wie is de Mol als gehele serie opgenomen. Voor zekerheid toen het erop was even op de rec knop gedrukt, nee opname kon niet starten want er werd al opgenomen.

Gisteren eindelijk tijd om het te kijken.. en 3x raden... het onding heeft niets opgenomen.

Ik kan eerlijk en oprecht zeggen dat sinds ik de UPC Horizon box in huis heb we bijna geen TV meer kijken. Zo niet leuk is het.

Oja, ik zou de oude box terugkrijgen, 4wk terug is me dat verteld door UPC. Ondertussen nog niets ontvangen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wat ik ook irritant vind, is dat ie in de TVgids niet altijd laat zien dat bepaalde opnames wel degelijk gepland zijn. Zo heb ik hem geprogrammeerd om wekelijks Elementary op te nemen, en niet altijd zie er een opname symbooltje bij staan. Dan druk ik voor de zekerheid maar nog een keer op rec, en dan neemt ie hem dus doodleuk 2x op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Notna schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 07:23:
Vaak hebben routers het probleem dat er teveel connecties gemaakt worden met een torrent client waardoor de boel vast loopt. Zou zo maar kunnen met een Horizon box en alle perikelen die dat ding heeft.

Probeer eens je upstream te cappen op 25 kb/s ofzo (geen idee wat je maximum is maar flink er onder gaan zitten en kijk of dat helpt. Als je een leecher bent en dus veel moet uploaden, schroef dan de upload langzaam omhoog tot je op het punt komt dat de router weer vreemd gaat doen.

Het is echt een kwestie van rommelen in je torrent client en wat het doet met (de hoeveelheid) connecties up en download.
Dit is inderdaad het probleem dat je vaak tegenkomt: een totaal gechookte verbinding door gewoon 1000+ simultane connecties tegelijk toe te staan in de torrent client. |:( En dan nog verbaasd zijn dat de verbinding slecht is...
Ik heb zelf nooit problemen gehad met torrents via de Horizon, maar ik heb dan ook het aantal connecties gemaxed op 100 per download, en dan nog is een stuk of 10 downloads erin gooien geen probleem. Wat dat betreft valt het dus wel mee met de Horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 07:23:

thanks voor de tip, upstream beperkt en mijn aantal verbindingen op 100 gezet.
tot nu toe gaat het goed. wel weer vreemd dat die box daar niet mee overweg kan. ik hoop dat ik met usenet geen problemen ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Gisteren is de monteur geweest. Hij heeft de doos waar de cai kabel het huis binnenkomt vervangen.
Jammer dat de eerste monteur dit niet heeft meegenomen. Maar als resultaat dat de kwaliteit van het signaal verbeterd is. Het was eerst op schaal 1 tot 10 een 2 en nu een 4, dus een verdubbeling ongeveer.

Tijd zal uitwijzen of dit echt een verbetering geeft.

Tevens netjes teruggebeld door UPC naar aanleding van een enquête m.b.t. de helpdesk.

Nu maar hopen dat de komende updates de HB ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:57:
[...]

thanks voor de tip, upstream beperkt en mijn aantal verbindingen op 100 gezet.
tot nu toe gaat het goed. wel weer vreemd dat die box daar niet mee overweg kan. ik hoop dat ik met usenet geen problemen ga krijgen.
Met usenet heb je maar iets van 8 connecties en upload je helemaal niets dus ik denk niet dat het een probleem gaat veroorzaken. Het probleem zit vaak in de combinatie van up en down EN het feit dat je 1000 connecties of meer toelaat. Gaan regelmatig wat routers van over hun nek.

Hoop dat het nu ok blijft voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 17-09 12:56
zou er nog een update komen binnenkort? het is "alweer" 3 maanden geleden.....

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
anconakip schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:10:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ook zou ik graag willen weten of het mogelijk is om de oude DVR box terug te krijgen. Het liefst wil ik wel 60/6 internet houden, maar dan met die oude mediabox die wél op kan nemen en niét vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

smeerbartje schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:57:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ook zou ik graag willen weten of het mogelijk is om de oude DVR box terug te krijgen. Het liefst wil ik wel 60/6 internet houden, maar dan met die oude mediabox die wél op kan nemen en niét vastloopt.
Ik ben dus ook benieuwd naar de voorwaarden van het terug nemenn oude abbo.
Binnenkort verhuizen en door alle gedoe sterk de neiging om naar glasvezel over te stappen en de Horizon op te zeggen.
Als ik dus alleen terug kan naar oude situatie met een jaarcontract zing ik het beter uit met de Horizon.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Laten ze eerst de mail maar eens repareren. Nieuwe webmail ingevoerd en prompt ligt het hele systeem plat, inclusief de normale e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Het begint een beetje lachwekkend te worden met UPC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 20:19

Wvr

smeerbartje schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:39:
Het begint een beetje lachwekkend te worden met UPC....
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 23-09 18:19
Cap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:22:
Eens met Notna, het is irritant maar de keuze is snel gemaakt wat mij betreft, dan maar een paar wattjes meer. Overigens kloppen die verbruikscijfers niet. Ik heb ze zelf nagemeten met een paar wattagemeters:

Normaal stand idle (display uit, wel internet): 18W
Hoog stand idle (display aan en internet): 30W
Verbruik tijdens het tv kijken: 38W

Het gaat dus om 30 Watt stand-by verbruik. Als je een eigen Wifi-router gaat gebruiken naast de Horizon dan heb je ook zo 10-15 Watt aan je broek, dus scheelt het in praktijk niet meer dan zo'n 15 Watt, afhankelijk van hoeveel je tv kijkt (genoeg mensen bij wie de tv per dag wel 8 uur aan staat bijv) tussen de 2 en 3 euro per maand...

Ik vind het ook niet optimaal dat alleen de "hoog" stand lekker werkt, en erg matig dat UPC na vele maanden nog steeds niet opgelost heeft dat de box enkele minuten moet opstarten (trek er gerust 3 voor uit) voordat hij eindelijk normaal reageert. Plus dat je vanuit de lage of normale energiestand na opstarten ook standaard een melding krijgt dat er geen ontvangst is en UPC moet bellen. 1x zappen lost dat op, maar ja, het is toch treurig...

PS Oproep aan de hier actieve UPC Webcare: kunnen jullie alsjeblieft iets meer vertellen over vanaf wanneer de energiestand "normaal" goed gaat werken?

Dat wil zeggen: geen foutmelding meer in beeld dat je contact op moet nemen met UPC wegens geen ontvangst, die pas weggaat als je een keer zapt?

Dit zit er al maanden in, en geef toe, dit ziet er toch niet uit, als je een kabelboer bent die tv-kijk boxen verkoopt dan wil je zo'n elementaire bug toch zo snel mogelijk oplossen? Dit is het eerste wat mensen zien als ze de box opstarten!
Ik gebruik vanaf het begin standby stand "normaal" en dat gaat prima. Het duurt uiteraard even (1/2 minuutje) voordat de box helemaal is opgestart, maar daarna functioneert hij prima. Tijdens standby ook geen problemen met uitvallen van internet of telefoon.
Ik heb vanaf het AOP wel goede kwaliteit (Hirschmann) spullen gebruikt en bij de versterking/aansluiting op multitap opgelet dat het signaal niet te zwak (of te sterk!) is.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ja und? Hier ligt ook alles van Hirschmann en signaal is prima. Maar die normaal stand levert bij mij enorme frustraties op omdat je zit te wachten tot die box opstart EN hij geen gestotter meer geeft nadat hij eenmaal aanstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tijdens stand-by inderdaad geen problemen, internet en telefonie doen het prima.

Maar het opstarten vind ik toch erg traag, en de eerste keren zappen lukt niet of nauwelijks omdat de box te druk is met andere zaken, de eerste paar minuten is ie gewoon nog bezig met andere zaken.

Oh en wat de eeuwige signaal discussie betreft, dat kan zeker roet in het eten gooien maar is hier niet het geval. Zoals ik hier eerder heb gezegd zijn er meerdere monteurs langs geweest, is er een aparte lijnmeting monteur langs gekomen, is de AOP 2 keer vervangen en de Horizon box met 80cm Hirschmann coax direct verbonden met het AOP. Maakt allemaal niks uit. Logisch ook, want het signaal was al prima.

Het irritante is alleen dat dit ongeveer de enige "oplossing" is die UPC kent: monteurs sturen, ook al maak je heel erg duidelijk dat alles in orde is, al tig keer vervangen en gecheck-check-dubbelcheckt. :)

Het is een soort spasme geworden van UPC: zodra je de werking van hun product betwijfeld meteen in "signaalprobleem" modus schieten, terwijl natuurlijk overduidelijk is dat de Horizon box een X aantal alom bekende bugs en onhebbelijkheden heeft die ze door middel van een software update moeten oplossen...

Ik heb in mijn persoonlijke kring 3 Horizon boxen op verschillende adressen, en al die bekende problemen (o.a. het gedrag van de "normaal" stand) treden er in precies dezelfde mate op... het is dan ook heel vermoeiend om steeds weer met de UPC klantenservice in dezelfde discussie te moeten treden... :P

PS ik wacht nog steeds op een reactie van UPC webcare hier omtrent het soepel werkend maken van de "normaal" energiestand van de box, alsmede of er na 3 maanden eindelijk weer eens een software update gepland staat voor een X aantal alom bekende bugs (zie o.a. Chelloo forum)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 27-02-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19

Sabbi

je denkt aan mij.

...
edit:
verkeerd gelezen

[ Voor 181% gewijzigd door Sabbi op 27-02-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Cap schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:30:b]PS ik wacht nog steeds op een reactie van UPC webcare hier omtrent het soepel werkend maken van de "normaal" energiestand van de box, alsmede of er na 3 maanden eindelijk weer eens een software update gepland staat voor een X aantal alom bekende bugs (zie o.a. Chelloo forum)[/b]
Misschien kunnen we vragen bundelen en als DM aanbieden aan UPC? Ik vraag me namelijk af of het mogelijk is om met behoud van het contract (dus Horizon contract) de oude mediabox te gebruiken. Die Horizon mag de deur uit... ik wil de oude box weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 07:23
Is er een makkelijke manier om het opnemen van series te stoppen? Dit staat niet in de handleiding, en volgens mij is de enige manier om dit te doen het programma zoeken in de tv gids, maar voorlopig wordt de serie niet meer uitgezonden. Moet ik dan echt wachten totdat het weer wordt uitgezonden?

En is er nou ook een mogelijkheid om alle opnames van 1 programma te deleten?...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

smeerbartje schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:55:
Ik vraag me namelijk af of het mogelijk is om met behoud van het contract (dus Horizon contract) de oude mediabox te gebruiken. Die Horizon mag de deur uit... ik wil de oude box weer terug.
Nu het zo lang stil blijft en ik een beetje de hoop begin te verliezen wil ik ook wel terug naar mijn oude box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
anconakip schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:10:
Er word op het UPC forum gesproken dat dit pas zomer dit jaar word, dit zou bevestigd zijn (het word in ieder geval niet ontkent) door UPC medewerkers.
Als wij dit net zo kunnen geloven als die update die 2e kwartaal 2011 zou plaats vinden (dus niet !) dan kunnen wij nog even geduld hebben met de Bug Box..........

• Mars18
  • Laatst online: 23-09 14:08
Ik kreeg maandag het wifi niet goed aan de praat.

Ipad´s
Laptops

niks kon verbinding maken met WIFI netwerk.
Schijnbaar stond de beveiliging te zwaar. Want daarna heb ik hem op WPA 2 geloof ik gezet, en toen ging het wel.

Kon gisteravond en vanmorgen niet mailen via upc servers, blijkt een storing te zijn nu.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1 ... 23 ... 54 Laatste