Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
- thuisnetwerk is onstabiel en traag
- opnemen werkt klote
- menu's zijn belachelijk omslachtig, te diep genest en veel te traag
- twonky mediaserver heeft 0,0 toegevoegde waarde
- zelfde geldt voor de apps en alle andere overbodige zut. hoepel op met die troep
- mis knoppen op afstandsbediening
- geluidssynchonisatie zit er vaak naast
- alle bovenstaande punten maken mijn vriendin boos.
Waar moet ik nu opletten met de installatie, internet en telefoon hoef ik dus niets aan te veranderen.
Ik las een paar berichten hier boven iets over dat ik moest kiezen "Bestaand netwerk" in de setup,
De meneer die ik sprak van upc zei mij dat hij de modem functie al uitgeschakeld zou hebben ?
bestaand netwerk: horizon box in bridge modus & dhcp uit
nieuw netwerk: switch modus en dhcp aan
Ik heb al een modem / router met dhcp draaien dus bij staat de box in de bestaande netwerk modus.
Zo moet ik het dus ook doen, bedankt !xAndyx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:07:
De optie bestaand netwerk / nieuw netwerk heeft te maken met of de horizon box ip adressen gaat uitdelen in je netwerk etc.
Ik heb al een modem / router met dhcp draaien dus bij staat de box in de bestaande netwerk modus.
Dat vat redelijk samen waar wij ook last van hebben. Synchronisatie tussen geluid en beeld viel me gisteren ook op, ontzettend irritant.Kaasplank schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:16:
- opnemen werkt klote
- menu's zijn belachelijk omslachtig, te diep genest en veel te traag
- twonky mediaserver heeft 0,0 toegevoegde waarde
- zelfde geldt voor de apps en alle andere overbodige zut. hoepel op met die troep
- mis knoppen op afstandsbediening
- geluidssynchonisatie zit er vaak naast
- alle bovenstaande punten maken mijn vriendin boos.
Aan deze lijst kan ik nog toevoegen:
- Telefonie werkt slecht, 1 sec wel geluid, 2 sec niet.. etc . Geen fatsoenlijk gesprek te voeren
- Heel vaak geen EPG data beschikbaar, dus ook geen opname mogelijk
- Opnemen via Ipad werkt 9 van de 10 keer niet
- Televisiekijken via de Ipad is roulette, dan werkt het wel, dan weer niet.
- Opnamen gaan soms de mist in, wil je dan kijken dan loopt de box vast. Moeten we 2 sec doorspoelen en dan kunnen we verder kijken
- Verwijderen en alles verwijderen boven elkaar
- Opname overzicht is een probleem, geen enkel overzicht wat eerder is opgenomen of in welke volgorde
- Soms blijft deel van menu in beeld staan, en dat is met geen mogelijkheid weg te krijgen. Behalve box op standby en opnieuw starten
- Zappen gaat traag, heel erg traag.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Enig jammere is dat ook/zelfs in bridge modes dat kreng 20 IP-addressen voor zichzelf aanvraagt...xAndyx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:07:
De optie bestaand netwerk / nieuw netwerk heeft te maken met of de horizon box ip adressen gaat uitdelen in je netwerk etc.
En dat die bridge mode half/niet werkt en de Horizon waardoor apparaten die "achter" de Horizon zitten via DHCP in hun DNS-instellingen als gateway het ip-addres van de Horizon krijgen.... (in plaats gewoon 1 op 1 alles zoals dat door je eigen router is uitgedeeld).
Favorieten snel oproepen: zap naar 999 en dan gewoon omhoog zappen. Nu zap je langs alleen je favoriete zenders.bikermouse schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:34:
[...]
Ik ben er nog niet achtergekomen hoe ik dat kan instellen, of hoe ik de favorieten zenders snel kan oproepen. Hoe doe jij dat?
Enwat erger ik me aan die ellendige balk (3 hele lange seconden) die iedere keer onderaan je beeld blijft staan nadat je van zender wisselt.
Snel een kanalen-overzicht: tijdens het TV kijken pijltje naar boven of naar beneden ingedrukt houden.xAndyx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:08:
Mijn box is ook niet vlot te noemen hoor, doet me een beetje denken aan het helpen van mensen die geen ervaring met pc's hebben. Klik daar maar, ja (ik wacht), ok en nu hier. Vlot noem ik bijv het PS3 menu of mn oude dreambox satelliet receiver.
Ik kan me wel bedenken waarom mensen zich aan het systeem ergeren. Tot nu toe kan ik er wel mee leven :-)
Is er een manier om enkel een kanalen overzicht te krijgen? TV gids info heb ik niet altijd nodig namelijk. En kost volgens mij onnodig laad tijd.
Choose life
En 20 ip adressen, ach je hebt er 250+ te vergeven dus :-)
Ik laat mn dhcp in de modem beginnen bij 192.168.1.100 +>
En dan al mn statische vaste ip adressen heb ik onder deze < .100 ingesteld.
type nummer van de Samsung decoder vinden, kan iemand mij dat vertellen ?
*** edit ***
Ik dacht zelf een Samsung SMT-G7400 ?
*** edit ***
Heb het werkend !
[ Voor 38% gewijzigd door Albert020 op 06-02-2013 12:32 ]
Via de web interface kun je de '20' leases op 1 zetten en de dhcp server uit. Dan kan je de HB als switch gebruiken.bikermouse schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:13:
Enig jammere is dat ook/zelfs in bridge modes dat kreng 20 IP-addressen voor zichzelf aanvraagt...
En dat die bridge mode half/niet werkt en de Horizon waardoor apparaten die "achter" de Horizon zitten via DHCP in hun DNS-instellingen als gateway het ip-addres van de Horizon krijgen.... (in plaats gewoon 1 op 1 alles zoals dat door je eigen router is uitgedeeld).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Verwijderd
Die SMT-G7400 is correct, die gebruik ik ook voor bijv. de Harmony remoteAlbert020 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:26:
Nu wil ik me Sony Google TV configureren met UPC Horizon, maar kan nergens het,
type nummer van de Samsung decoder vinden, kan iemand mij dat vertellen ?
*** edit ***
Ik dacht zelf een Samsung SMT-G7400 ?
Maar deze kan mijn Sony Google TV niet vinden.....
Veel plezier dat goed te krijgenVerwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:17:
Ik wil films downloaden en ze dan, via de Horizon box, op mijn tv bekijken. Welke extensie moeten die films dan hebben?

Trust me, ik zou een aparte mediaplayer kopen als je dat wilt en blijf ver van de Horizon af

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 06-02-2013 08:02 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb het geprobeerd met PS3mediaserver en wat andere servers. Uiteindelijke oplossing is dat ik een HTPC heb gemaakt en die bevalt echt prima.
Horizon gebruik ik enkel nog maar om tv te kijken (internet via aparte modem) en mijn irritatie is nu dat het gewoon een minuut duurt voordat hij uit standby komt (staat op middel). En ik vertik het om >50 Watt in standby (hoog) te gebruiken.
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Opnames werken niet of niet goed met de HB. Uitzending gemist gebruik ik eigenlijk zelden tot nooit.JustMyOpinion schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:45:
Nadeel van CI+ vind ik dat je geen programma's kunt opnemen. Voordeel van Horizon is je meerdere programma's tegelijk kunt opnemen. Tevens heb je bij CI+ geen uitzending gemist.
By each crime and every kindness, we birth our future
Ik heb een documentje gemaakt de afgelopen tijd waar alle problemen in staan. Tot nu toe:
Korte samenvatting
Sinds begin december Horizon van UPC. Vanaf dat moment alleen maar problemen en regelmatig gebeld met de helpdesk, ik gok zelf zo’n 20 keer. Er is ook al drie keer een monteur langs geweest en de problemen houden aan.
Horizon veroorzaakt enorme frustratie bij ons in huis. We hebben nog niet een dag ongestoord televisie kunnen kijken en kunnen genieten van het pakket. Er is altijd wel wat aan de hand.
Telefonie
Telefoon werkt slecht, andere kant is vaak niet of nauwelijks te horen. 1 seconde wel geluid. 2 seconden niet. Ontzettend irritant.
Eerst 3 verschillende telefoons geprobeerd, zowel met draad als DECT. Bij alle drie dezelfde problemen.
Oplossing was 2x EPC3925 van Cisco. Daarmee waren telefoonproblemen opgelost, maar kregen we signaalproblemen en WIFI problemen in huis.
Zelfs 1 meter naast het modem nauwelijks bereik. Eerste verdieping geen bereik. Met andere, eerdere, routers nooit last hiervan gehad. Inmiddels weer alles terug naar Horizonbox, telefonieproblemen zijn dus weer terug. Beide Cisco modems zijn terug gestuurd.
Radio Analoog
Werkt goed
Internet
Bedraad prima, > 100Mbit met diverse speedtesten , draadloos via HB prima, via EPC3925 niet werkbaar.
Televisie/Horizonbox
Frustraties en problemen met Horizonbox zijn groot onder andere:
- Box reageert heel erg traag op afstandsbediening, soms moeten we 20 seconden wachten voordat hij iets doet. Nadeel is dat hij wel ALLES onthoud waar je op hebt geklikt. Met alle mogelijke gevolgen van dien.
- Regelmatig geen informatie in TV Gids, geen informatie in TV gids betekent ook automatisch dat er NIETS wordt opgenomen.
- Browsen door de TV gids is omslachtig en traag, HEEL erg traag zelfs.
- Onderste balk blijft regelmatig staan, en wil niet weg. Enige oplossing is box op standby en weer aanzetten.
- Bij sommige zenders is de synchronisatie tussen geluid en beeld regelmatig verkeerd.
- Soms neemt hij niets op maar staat plaatje van de opname wel in de lijst. Deze is met geen mogelijkheid te verwijderen. Soms zorgt het selecteren van zo’n leeg plaatje er ook voor dat de box vastloopt en we de box moeten herstarten.
- Heel vaak een leeg plaatje in mijn opnames. Ook zeer frustrerend om te kijken wat wat nu is.
- Twonky is onwerkbaar, verwijderd van mijn eigen laptop. 95% van de verschillende filmtypes ziet Twonky niet eens.
- Opnames kijken gaat soms niet. Beeld blijft dan zwart terwijl audio wel start. Enige oplossing box standby en weer aan en opnieuw proberen
- Diezelfde opnames willen soms wel eens vastlopen op een punt, oplossing is om een paar seconden vooruit te spoelen
- “Alles verwijderen en “verwijderen” zitten boven elkaar! Door de trage interface nu al 3x! sinds december alle opnamen verwijderd
- Bij een verzameling van opnamen is het kijken van de enige overgebleven opname omslachtig. ( bijvoorbeeld andere twee verwijderd ). Je moet dan eerst TERUG naar de hoofdlijst, het juiste programma weer zoeken, en dan pas kan je hem bekijken.
- Er missen belangrijke knoppen op de afstandsbediening! Bijvoorbeeld “Mijn opnames” en “TV GIDS”.
- Opnamelijst is een onoverzichtelijke janboel, totaal geen overzicht wat in welke volgorde is opgenomen. Waarom niet gewoon een simpele lijst met opnamen gesorteerd op datum en naam van programma. Tele2 heeft dit, overzichtelijk, duidelijk, simpel.
- Opnemen via de Ipad gaat vaak fout.
- TV kijken via de Ipad gaat vaak mis, geen verbinding, beeld stopt.
- Opnemen gebeurd soms niet ook al is dit in geprogrammeerd.
- Op sommige zenders ( RTL 4 5 7 ) soms ineens foutmelding dat we niet gerechtigd zijn om die te bekijken.
- Gebruikersinterface van de Horizonbox is lomp, onoverzichtelijk, onnodig diep, en traag.
EPC3925 voor internet en telefonie en HB als WIFI access point werkt niet, ook niet in geval van bestaand netwerk. HB WIFI werkt wel maar geeft verkeerde gateway IP aan, namelijk zichzelf. Met andere woorden er is wel verbinding op al die apparaten maar geen internet.
Met de hand gateway op 3925 zetten werkt wel op laptoppen en IPAD maar weer niet op mijn Android telefoon en is dus ook weer geen oplossing.
Ja dat wil ik ook.. gebeld... morrel morrel..moeilijk doen.. vragen aan supervisor.... ja kon eindelijk wel, maar vervolgens heb ik al 2 weken niets meer gehoord.smeerbartje schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:00:
Houd ons op de hoogte en bedankt voor je lijst! Kan handig zijn... ik zit er namelijk over te denken om helemaal te kappen met de Horizon box. Ben er klaar mee en wil het liefst terug naar m'n oude box (dus wel met opname-functionaliteit). Ik vraag me alleen af of dat mogelijk is.
Ik kijk ook nog maar amper TV. Waar ik eerder altijd ALLES opnam om lekker te kijken zodra het me uitkwam (vooral discovery channel) kijk ik nu bijna niets meer en opnemen doe ik ook niet meer. Denk er zelfs over om heel TV maar de deur uit te doen, ik download wel.
https://wren.co/join/Devian
Live bètatesten met essentiële basisvoorzieningen tegen de volle prijs daar pas ik voor.
Het is toch niet te geloven dat UPC met veel tamtam een nieuw tv-platform introduceert waardoor je de lust in tv kijken vergaat. Ik heb precies hetzelfde, het is allemaal zo'n gedoe. Het kost te veel tijd en moeite om uit te zoeken waar ik wat kan bekijken. Aan opnamen afspelen kom ik al helemaal niet meer toe.Devian schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:19:
[...]
Ik kijk ook nog maar amper TV. Waar ik eerder altijd ALLES opnam om lekker te kijken zodra het me uitkwam (vooral discovery channel) kijk ik nu bijna niets meer en opnemen doe ik ook niet meer. Denk er zelfs over om heel TV maar de deur uit te doen, ik download wel.
Het einde van het traditionele tv-tijdperk komt zo wel heel snel naderbij.
En het kan wel goed. We hebben hiervoor Tele2 alles in 1 gehad, ook met HD recorder. Die interface werkte wel snel en solide, ook opnames terugkijken is een eitje en werkt altijd. Wij hebben echt spijt hier thuis dat we zijn overgestapt naar UPC Horizon.smeerbartje schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:00:
Houd ons op de hoogte en bedankt voor je lijst! Kan handig zijn... ik zit er namelijk over te denken om helemaal te kappen met de Horizon box. Ben er klaar mee en wil het liefst terug naar m'n oude box (dus wel met opname-functionaliteit). Ik vraag me alleen af of dat mogelijk is.
Snel internet is leuk. 120/10 mbit is vele malen sneller dan 16mbit/1mbit bij Tele2. Maar de beleving bij Horizon en het niet fatsoenlijk werken van de telefoon zijn echt

Een deel van de problemen van de HB zit volgens mij in alle animaties die overal zijn ingebakken. De software wil eerst de animatie volledig afmaken voordat hij verder gaat in de interface. Ik wil geen animaties, ik wil een vlot werkende userinterface.
- nog steeds een apart modem nodig voor fatsoenlijke internetverbinding
- menu structuur/user interface is echt de meeste slechte ever
- Twonky is grappig maar zolang Horizon niet eens subtitles kan tonen heb je er geen fuck aan; heb mijn oude vertrouwde hdx1000 maar weer geinstalleerd
- incomplete AB
1 pro: het beeld is prachtig
Wat een gigantische misser dit van UPC. Ik weet niet wie bij UPC de go voor de release heeft gegeven maar hij/zij moet zich de ogen uit zijn kop schamen.
De box heeft een hoop flaws. Alle "extra" dingen gebruik ik dan ook niet. Twonky werkt niet, dus daar gebruik ik de HDX voor. Uitzending gemist doe ik lekker via mijn laptop. Of eventueel via de AppleTV. En die apps zijn toch nutteloos. Maar gewoon standaard TV kijken werkt wel (hoewel de menu's wat traag zijn) en met opnemen heb ik werkelijk nog nooit een probleem gehad. Dus die eerste opmerking herken ik niet.AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:37:
[...]
Opnames werken niet of niet goed met de HB. Uitzending gemist gebruik ik eigenlijk zelden tot nooit.
Ik ben tevreden over de HB, maar dat is alleen maar omdat ik per maand goedkoper uit ben dan bij mijn oude abbo en daarvoor wel HD en een snellere internetverbinding (via apart modem) teruggekregen heb. Maar de HB an sich voegt niet veel toe, een oude box met HD en modem met deze snelheid had ik ook prima gevonden..
Ik weet dat het misschien vloeken in de kerk is maar de "oplossing" voor diverse problemen die ik langs zie komen is gewoon je eigen apparatuur te gebruiken. EPC heeft slechte wifi dekking? Boeiend, zet hem in bridge en gebruik je eigen router. Twonky werkt niet? Boeiend, gebruik je eigen mediaspeler. Uitzending gemist is traag? Boeiend, gebruik je laptop.
Dit is natuurlijk niet hoe UPC de HB in de markt gezet heeft, en daar hebben ze echt een dikke fout gemaakt. Het is geen all-in-one box. De mediamogelijkheden werken niet, als modem/router is hij brak en een EPC als apart router heeft dan blijkbaar weer WiFi problemen.. De beeldkwaliteit is dan weer wel prima. Als UPC nou gewoon een box op de markt brengt met de beeldkwaliteit van de HB en met de snelheid van de menu's van de oude boxen zou ik tevreden zijn. En al het andere los ik zelf wel op.. Ik begrijp wel dat er mensen zijn die een all-in-one oplossing handig vinden (ik persoonlijk niet), maar daarvoor moet je dus niet bij UPC zijn blijkbaar...
[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 07-02-2013 10:34 ]
Overigens hebben wij vaak (50%?) van de keren dat we een film of programma willen zien dat ik hem op dat moment download. Kunnen we in HD en zonder reclame kijken
Alternatieve wijze van live pauzeren en er achteraan kijken, zeg maar.
Precies wat je hier zegt. UPC zet de HB in als all in one box, in de praktijk werkt dat dus niet. Maar ik vind het persoonlijk van de zotte dat ze het apparaat op die manier wel in de markt zetten, het niet werkt, en ik maar apparatuur moet aanschaffen om het fatsoenlijk werkend te krijgen.FreakNL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:29:
Ik weet dat het misschien vloeken in de kerk is maar de "oplossing" voor diverse problemen die ik langs zie komen is gewoon je eigen apparatuur te gebruiken. EPC heeft slechte wifi dekking? Boeiend, zet hem in bridge en gebruik je eigen router. Twonky werkt niet? Boeiend, gebruik je eigen mediaspeler. Uitzending gemist is traag? Boeiend, gebruik je laptop.
Dit is natuurlijk niet hoe UPC de HB in de markt gezet heeft, en daar hebben ze echt een dikke fout gemaakt. Het is geen all-in-one box. De mediamogelijkheden werken niet, als modem/router is hij brak en een EPC als apart router heeft dan blijkbaar weer WiFi problemen.. De beeldkwaliteit is dan weer wel prima. Als UPC nou gewoon een box op de markt brengt met de beeldkwaliteit van de HB en met de snelheid van de menu's van de oude boxen zou ik tevreden zijn. En al het andere los ik zelf wel op.. Ik begrijp wel dat er mensen zijn die een all-in-one oplossing handig vinden (ik persoonlijk niet), maar daarvoor moet je dus niet bij UPC zijn blijkbaar...
Als jij al eerder problemen gehad hebt met opnamen (ook met de oude boxen) zou ik toch echt je bekabeling eens na kijken. Of na laten kijken.. Twee praktijkvoorbeelden;
Ik woonde tot 2009 in een jaren dertig huis. Weet niet welke box ik toen had, maar het was er ééntje met opname-mogelijkheden. Ik had regelmatig blokjes in beeld en soms was er ook niets opgenomen terwijl ik het wel ingesteld had. Nadat ik in 2009 verhuisd ben naar een nieuwbouw woning heb ik nooit meer problemen gehad. Af en toe heb ik nog blokjes (eens in de maand ofzo) en er is letterlijk nog nooit een opname mislukt, met diverse boxen inmiddels..
Ouders zelfde verhaal; Altijd blokjes, slecht signaal, uitvallende box, etc. Zitten nu sinds kort in een nieuwbouwappartement en hebben totaal geen last meer...
Nu kan het probleem ook "buiten" liggen natuurlijk, dan ben je genaaid...
/edit
@mkleinman
Ben het deels met je eens hoor. UPC brengt het op een manier waarop het in de praktijk niet werkt. Maarja, spaar je je ergernissen. Het is 2013 en je zit op tweakers, wie heeft er nou nog geen mediaplayer en router..
UPC gaat dit toch echt niet oplossen, dus als ik jou was zou ik mijn eigen plan trekken
[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 07-02-2013 10:59 ]
Ik heb overigens ook een vier-weg-splitter op mijn AOP hoor..
[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 16-02-2013 16:40 ]
ik heb namelijk ineens geen zender nummers meer als ik met de CH-+ zap, er staat linksboven het info blok altijd 0 als zender, erg onhandig als ik zap met CH-+ ik wacht dan niet tot er beeld is maar kijk adhv het infoblok of het interessant is, maar zo ben ik in no-time kwijt bij welke zender ik was.
En de favorieten werken ook ineens niet meer
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wij hadden hiervoor Tele2 all in one met een Davolink router, dicht getimmerd, en een Samsung digitale TV decoder/harddiskrecorder.FreakNL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:50:
@mkleinman
Ben het deels met je eens hoor. UPC brengt het op een manier waarop het in de praktijk niet werkt. Maarja, spaar je je ergernissen. Het is 2013 en je zit op tweakers, wie heeft er nou nog geen mediaplayer en router..En bovendien, stel dat je UPC weer opzegt en voor een andere provider gaat, dan wil je toch nog steeds je filmpjes kunnen afspelen? Of als UPC de box uit de markt trekt. Ik wil die verantwoordelijkheid niet 3rd party leggen, dus heb lekker mijn eigen mediaplayer. Over een router kan je nog discussieren, zeker als je die altijd van je provider gehad hebt.. Maar ook daar zeg ik; liever in eigen hand. En als je via V&A iets scoort hoeft het nog niet eens veel te kosten..
UPC gaat dit toch echt niet oplossen, dus als ik jou was zou ik mijn eigen plan trekken
Die combinatie heeft een aantal jaar zonder problemen gewerkt. Enige nadeel was de internetsnelheid die erg beperkt is. Bij twee programma's tegelijkertijd opnemen zakt de snelheid terug naar circa 800kb/s
Maar dus geen problemen met telefonie, WIFI of televisie kijken en het prima kunnen doen met deze combinatie en een xtreamer voor eigen content om te kijken.
Op de HB werkt telefonie niet goed, dus maar een EPC3925 erbij, dan werkt wireless weer niet goed. Wireless dan via de HB werkt weer niet omdat hij z'n eigen gateway meegeeft ipv die van de EPC3925. Om daarna OOK nog eens een eigen router te moeten kopen om wireless werkend te krijgen vind ik niet kunnen.
Om nog maar te zwijgen over het stroomverbruik van al die apparaten omdat UPC geen fatsoenlijke hardware en firmware kan leveren.
Ik heb mijn dak vol met zonnepanelen liggen. Wij wekken op jaarbasis ongeveer evenveel op als ons eigen verbruik. Dat wil ik graag zo houden. En omdat UPC het niet goed voor mekaar krijgt moet ik maar geld uitgeven voor extra hardware en energiekosten.
Vandaag ben ik niet teruggebeld door UPC. Ik heb dus vanavond weer gebeld. Nu blijkt dat de call niet is doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling.
Ik word nu morgen om 14:00 terug gebeld.
Ik kreeg als mogelijk alternatief een oude harddiskrecorder + router voorgesteld. Deze HD recorder kan twee programma's tegelijk opnemen? Heeft iemand enig idee welke HD recorder dit is en wat de kwaliteit hiervan is?
Als modem/router zou het een EPC3208 van Cisco worden. Iemand hier ervaring mee?
Of is dit net zo beroerd en van de regen in de drup?
* mkleinman heeft weinig vertrouwen meer in UPC.
[ Voor 0% gewijzigd door mkleinman op 07-02-2013 20:30 . Reden: Modemnr fout :P ]
Excuus, tikfoutje. Hoe is het wireless bereik?Smultie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:29:
3028 is denk ik de 3208??
Die heb ik ruim 2 jaar, bevalt prima.
Handleiding ff opzoeken dus. Met andere woorden ik moet dan zelf weer een aparte router gaan aanschaffen. bah bah bah.Smultie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:37:
Euhm, de 3208 is een modem, geen router voor zover ik weet.
Verwijderd
Ik bedoel dit niet als flame, maar ik snap niet dat je blijft kutten met materiaal wat UPC jou verschaft, terwijl de oplossing zo simpel is. Ik zou daar zelf niet aan beginnen en gewoon lekker mijn eigen plan trekken. Maargoed, dit is echt IMHO... Het scheelt je een hoop ergernis, dat weet ik wel ...
Ik snap je volkomen. En het is deels een principe kwestie. Een beetje fatsoenlijke router doet 15 tot 25W continu 24/7. Minimaal 131kWh maximaal 219kWh op jaarbasis.FreakNL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:49:
Al die tijd die je hierin gestoken had had je beter kunnen steken in het afstruinen van V&A. Voor een paar tientjes heb je een prima wifi AP/router en die paar watt die zo'n ding verstookt kun je makkelijk hebben met je zonnepanelen
Ik bedoel dit niet als flame, maar ik snap niet dat je blijft kutten met materiaal wat UPC jou verschaft, terwijl de oplossing zo simpel is. Ik zou daar zelf niet aan beginnen en gewoon lekker mijn eigen plan trekken. Maargoed, dit is echt IMHO... Het scheelt je een hoop ergernis, dat weet ik wel ...
Hiervoor hadden we Tele2 met een standaard Davolink modem, die werkte perfect, daarvoor Demon internet, ook daar werkte draadloos perfect. Nu met UPC werkt het kut. Terwijl andere leveranciers werkte de hardware wel prima.
Ik vrees dat ik nog 10 maanden aan UPC vast zit, ik heb nu echt spijt dat we zijn overgestapt.
Oude harddiskrecorder zal de Cisco zijn.mkleinman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:27:
Ik kreeg als mogelijk alternatief een oude harddiskrecorder + router voorgesteld. Deze HD recorder kan twee programma's tegelijk opnemen? Heeft iemand enig idee welke HD recorder dit is en wat de kwaliteit hiervan is?
* mkleinman heeft weinig vertrouwen meer in UPC.
Prima recorder, goede (1080i) beeldkwaliteit, alleen is die software ook niet 100%.
De Cisco kan max 2 kanalen opnemen in standby, anders 1 kijken en 1 opnemen.
Menu is lekker snel en lijst gestuurd, dus geen geklooi met plaatjes of niets zeggende boxjes.
Ik ben overgestapt op de Horizon vanwege de 4 kanalen die je tegelijk kan opnemen, dat is iets wat ik graag wilde en ook doe sinds ik dit kon met de voorloper van de Cisco, de Philips box.
De Philips was qua hardware weer een drama, liep continu vast vanwege de warmte en dan kreeg je de Cisco ter omruil, en weg met multi kanaal opnemen.
Wel veel stabieler qua hardware.
Vriend van mij had UPC een mail gestuurd en dit zeiden ze als antwoord.
Dat van die afstandsbediening was al bekend, de rest klinkt als een heerlijke utopie.Versteegrob schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:33:
Dit jaar komt er een nieuwe afstandsbediening en maandelijks wordt de software geupdated. Als laatste komt er een nieuw menu wat alles sneller en beter maakt. Verder hadden ze Horizon wel getest alleen in een hele kleine omgeving.
"Maandelijkse updates", dat zeiden ze bij de Cisco-boxen ook. 2 jaar later nog niets
Of het acceptabel is mag je zelf bepalen. UPC komt al 20 jaar weg met dit soort gedrag, dus waarom zouden ze het veranderen? Is een commercieel bedrijf dat haar geld liever in marketing dan in support stopt.smeerbartje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:17:
Moeten we niet iets van TROS RADAR informeren? Is zo'n brakke box acceptabel?
Gewoon mijden dat bedrijf. Ik lach me kappot als dit allemaal lees... wat een prutsers zijn het toch. En het mooie is... mensen betalen er ook nog voor.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik zou het bedrijf graag mijden... helaas is er geen alternatief. ADSL heeft bij mij een maximale 'snelheid' van 7 MB. HD tv is dan niet mogelijk. Glasvezel ligt hier niet en komt hier voorlopig ook niet. UPC is de enige die een normale internetsnelheid kan leveren (zit nu op 120 MB)Wallie schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:22:
[...]
Gewoon mijden dat bedrijf. Ik lach me kappot als dit allemaal lees... wat een prutsers zijn het toch. En het mooie is... mensen betalen er ook nog voor.
Voorlopig is de laatste (kleine) update 19 december geweest en die loste geen van de serieuze problemen op. Sindsdien is al vele malen een update beloofd, maar nog nooit uitgevoerd.Versteegrob schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:33:
... en maandelijks wordt de software geupdated...
Ze hebben Horzion de markt in gedrukt met een aantrekkelijke korting maar je krijgen er gewoon een niet werkend product voor terug.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
EDIT:
Ik heb een Y-cam Bullet HD welke in de vorige configuratie (Cisco modem met Buffalo router) netjes mijn huis in de gaten hield. Overal te bekijken via de telefoon, internet op werk blabla.
Totdat de Horizon box in ons leven kwam. De UPC medewerker verzekerde me dat dit gewoon ging werken, en het was goedkoper en ik zou HD zenders krijgen en ik kon opnemen en blablablalalalalala. Dus ik vroeg nog, waar is het addertje onder het gras? Die is er niet meneer, ik verzeker u.
Nou die verzekering is dus nu duidelijk. Het maakt niet uit wat ik doe, instel, vloek of tier....de Horizon box vertikt het om de poorten te forwards, uPNP werkt niet en DDNS heeft er ook geen zin in.
Situatie:
Y-cam een vast IP gegeven (192.168.192.100) en laten luisteren op poort 8080.
Port forwarding aangezet door middel van 8080-8080 naar ip 192.168.192.100 8080-8080 en uit pure ellende maar op Both gezet (UDP & TCP).
Uiteraard alles maar even gerestart, maar nee hoor. Als ik mijn externe ip intik op mijn lappie en vpn aan dan vindt hij niks. Online poortscan vindt ook niks.
Het maakt niet uit wat ik doe en hoe ik het doe....poortscan geeft altijd aan dat er geen poorten open zijn.
Dus wat doen we dan? Juist 1200 draaien, uur in de wacht staan om vervolgens te horen te krijgen:
"Ja meneer, we updaten regelmatig in de nacht en dan kan het wel eens zijn dat er functies uitvallen"
Ik dacht dat ik werkelijk flauw viel. Je update maar wat en dan weet je dat er functies uitvallen??? Dat moet ik eens op het werk doen....kan ik met mijn plunjezak de straat op. Wat een redenatie zeg.
Afijn, ik krijg het echt niet voor elkaar. Hoeveel ik ook van netwerken afweet, voor dit speciale netwerk heb je echt een gespecialiseerde opleiding nodig ofzo
iemand nog enig idee?
[ Voor 73% gewijzigd door Yzord op 08-02-2013 20:21 ]

Kom ik net thuis zie ik een mailtje dat ik een nieuwe horizon box krijg, aaargh!

Weer bellen, "nee meneer dit mailtje klopt niet gaat om een modem".
"Ok, maar waar is die van zaterdag gebleven dan?"
"Uhm er staat hier dat die order al afgehandeld is, maar dat klopt dus niet."

Anyway ik krijg nu tenminste een track and trace nr voor mn losse modem (hoop ik).

Heb ze ook maar gelijk gemeld dat ik nog niet 100% ga betalen gezien ik op t moment alleen van de tv dienst gebruik kan maken.
Daarna werd ik gebeld door de vrouw die ik gisteren heb gesproken, er werd toegezegd dat er hard werd gewerkt aan een oplossing.
Fijn de hele maand februari Sport 1 Select gratis. Kijken gaat prima op kanaal 13 (Zender vd maand). Als ik echter via de normale zenders wil kijken (zender 210, zowel SD als HD) gaat het menu niet weg. Het bericht "U heeft niet het juiste abonement om deze zender te bekijken" verdwijnt niet.
Dan maar in brakke kwaliteit op 13 kijken..
Burp
Probleem is al dagen bekend bij UPC. Daar gaan ze nu eens kijken wat ze eraan kunnen doen. Blijkbaar is zelfs het verwijderen van een foutieve blokkeringsmelding technisch al te hoog gegrepen.supreme tweaker schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:44:
Dan maar in brakke kwaliteit op 13 kijken..
Een kanaal dat alleen te zien is in brakke kwaliteit en met een irritante scrollbalk onderin die de aandacht afleidt is niet echt een handige manier om klanten te werven.
De update die dit verhelpt zullen we vast niet voor het einde van februari doorgevoerd zien ben ik bang..drfruit schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:58:
[...]
Probleem is al dagen bekend bij UPC. Daar gaan ze nu eens kijken wat ze eraan kunnen doen. Blijkbaar is zelfs het verwijderen van een foutieve blokkeringsmelding technisch al te hoog gegrepen.
Een kanaal dat alleen te zien is in brakke kwaliteit en met een irritante scrollbalk onderin die de aandacht afleidt is niet echt een handige manier om klanten te werven.
Burp
Drie vastlopers dat we de box op standby moesten zetten en weer aan. 1 vastloper dusdanig dat we de box van de stroom af moesten halen.
Damn, heb m nu al een week ofzo. Nog maar 1 vastloper gehad toen ik apps uitprobeerde. Dus dat doen we maar niet. Sindsdien gaat t wel goed eigenlijk..mkleinman schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:46:
Ik ben maar begonnen met het bijhouden van een dagboek. Alle vastlopers, frustraties en fouten nu maar eens noteren. Vandaag staat de teller al op 4.
Drie vastlopers dat we de box op standby moesten zetten en weer aan. 1 vastloper dusdanig dat we de box van de stroom af moesten halen.
(horizon in tv decoder mode only, geen wifi/modem/mediaplayer stuff aan etc etc)
Iemand suggestie ?
Ik heb perfect beeld, Full HD, telefonie, 120/10 Mbit internet en een Horizon-box die goed werkt. Geen problemen met trage menu's of zo. Ik kan wel onderschrijven dat de makers van de interface hun huiswerk niet goed hebben gedaan en dat de afstandsbediening een aantal belangrijke knoppen niet heeft.Wallie schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:22:
[...]
Of het acceptabel is mag je zelf bepalen. UPC komt al 20 jaar weg met dit soort gedrag, dus waarom zouden ze het veranderen? Is een commercieel bedrijf dat haar geld liever in marketing dan in support stopt.
Dit alles in één pakket is bovendien goedkoper dan hetgeen ik vóór Horizon had.
Resumerend: ik ben tevreden, maar heb wel enkele kanttekeningen.
O ik heb wel een apart Cisco-modem met een Asus-router erachter. Ik gebruik de mediaspeler en netwerkfaciliteiten van de Horizon niet.
[ Voor 6% gewijzigd door mark_vs op 11-02-2013 16:37 ]
[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 11-02-2013 02:24 ]
Hier ook sinds 1 week Horizon HD TV. Internet 120/10 Mbit + telefonie.mark_vs schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:07:
[...]
Ik heb perfect beeld, Full HD, telefonie, 120/10 Mbit internet en een Horizon-box die goed werkt. Geen problemen met trage menu's of zo. Ik kan wel onderschrijven dat de makes van de interface hun huiswerk niet goed hebben gedaan en dat de afstandsbediening een aantal belangrijke knoppen niet heeft.
Dit alles in één pakket is bovendien goedkoper dan hetgeen ik vóór Horizon had.
Resumerend: ik ben tevreden, maar heb wel enkele kanttekeningen.
O ik heb wel een apart Cisco-modem met een Asus-router erachter. Ik gebruik de mediaspeler en netwerkfaciliteiten van de Horizon niet.
Ben zeer tevreden en heb geen last van trage menu's of zo.
Ook is het goedkoper dan mijn vorige abo van upc, en heb nu meer.
Heb wel een apart Cisco-modem met een Sitecom 300N Gigibit Router erachter
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb trouwens wel dat sinds een week of 2 de Horizon traag/niet reageert als ik hem net aanzet. Na 1 minuut of zoiets is het weer zoals het normaal is.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Moet ie even 1 minuutje warm draaien, net als die ouwe tv's van vroeger hahahajanvanduschoten schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:35:
Ik zie wel dat de "tevreden" gebruikers veelal een Cisco modem ervoor hebben (met een aparte wifi router erachter) voor internet&telefonie en de Horizon gebruiken om TV te kijken. Heb ik ook en heb buiten de traagheid/lag geen klachten.
Ik heb trouwens wel dat sinds een week of 2 de Horizon traag/niet reageert als ik hem net aanzet. Na 1 minuut of zoiets is het weer zoals het normaal is.
Overigens gebruik ik geen apart modem (meer) en ben ik ook gematigd tevreden. Het enige nadeel vind ik in mijn geval het wat beperktere draadloze bereik t.o.v. mijn oude Thomson modem/router, en natuurlijk dat wanneer je de box helemaal uit zet ook het internet wegvalt.
Zo is het... helaas! Tenzij je hem op hoog energieverbruik laat staan want dan is ie al "warm".Albert020 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:47:
[...]
Moet ie even 1 minuutje warm draaien, net als die ouwe tv's van vroeger hahaha
[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 11-02-2013 11:55 ]
Choose life
Maar wel af en toe een fractie van een seconde dat het beeld stottert, alsof het 1/10 van een seconde stilstaat of juist 1 frame mist, zo ziet het eruit. Inmiddels ben ik er al zo aan gewend dat het me nauwelijks meer opvalt, maar het is er natuurlijk nog wel. Er zijn veel mensen waaronder die-hard gebruikers (zie Chelloo forum) met prima signaal die deze korte stotters ervaren met de Horizon box, met de oude Cisco was dat probleem er niet.
PS Monteurs hebben o.a. 2x het AOP (= bij mij de wandcontactdoos) vervangen, de aanslutingen in de wijkkast nagezien, de Horizon box vervangen en een lijnmeting uitgevoerd (complete meting over het hele frequentiespectrum is dat dus, niet de simpele dB-meting die de standaard monteur doet).
[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 11-02-2013 12:08 ]
Stotters zoals jij ze beschrijft heb ik geen last van, maar misschien kijk ik niet goed genoeg.
Heb je het op alle zenders?
Ik heb overigens nog wel last van het feit dat op een aantal zenders (vooral Discovery) beeld en geluid behoorlijk out-of-sync lopen. Schijnt aan de software te liggen.
Choose life
Dat wat jij beschrijft lijkt toch anders van aard, het is hier altijd kortstondig (zeker geen seconde), volgens mij is het niet specifiek bij een bepaalde zender maar overal wel eens, en op onregelmatige momenten, het kan 2 keer in 5 minuten optreden maar ook een uur (of hele avond?) niet voorkomen. Nogmaals ik ben er zo aan gewend dat ik het waarschijnlijk vaak niet eens meer opmerk.
Bij mij was geluid via de horizon aangesloten via HDMI standaard ook irritant veel out of sync, ik heb bij de Horizon de delay van het geluid via de HDMI uitgang op 50ms gezet en dan is het (bijna) goed. Ik ben wel erg gevoelig voor lip-sync issues merk ik, meeste mensen storen zich er totaal niet aan, ik zie het ook altijd in de bioscoop.
Hier is ook een lijnmeting uitgevoerd en signaalsterkte en kwaliteit zijn beide uitstekend.
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de processor in de HB niet snel genoeg is om 6 tuners te beheren, een UI voor te schotelen en nog een heleboel op de achtergrond te doen.
Is dat een HB probleem? Of een probleem met de uitzending zelf? Mij viel het gisteren bij Discovery op.Kaasplank schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:15:
De ondertiteling verdwijnt hier trouwens ook willekeurig sinds kort.
Voor zover ik weet kun je bij sommige zenders de ondertitel aan en uitzetten dus volgens mij is de box verantwoordelijk voor de weergave. Gisteren bij mythbusters op discovery was het regelmatig raak ja.mkleinman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:16:
[...]
Is dat een HB probleem? Of een probleem met de uitzending zelf? Mij viel het gisteren bij Discovery op.
Een complete lijnmeting over het hele frequentiespectrum (op zoek naar stoorsignalen bij een bepaalde frequentie) door een specialist van UPC? Deze moet speciaal aangevraagd worden en doen ze pas als er enkele/tig monteurs geweest zijn.mkleinman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:12:
Hier is ook een lijnmeting uitgevoerd en signaalsterkte en kwaliteit zijn beide uitstekend.
Of de meting van de standaard monteur die komt als je belt over signaalproblemen? Dat is dus een meting van de signaal/ruisverhouding upstream en downstream, maar die kan niet achterhalen of er op bepaalde frequenties wellicht een stoorsignaal (zoals een DVB-T zender, alarmsysteem, etc) zit.
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 11-02-2013 13:39 ]
Volgens mij is dat topic net zo lang als die met 100% tevreden HB bezitters..mkleinman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:25:
Is er trouwens hier in dit topic al iemand die met succes zijn/haar horizon contract heeft kunnen ontbinden bij UPC?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Er is hier 3x een monteur langs geweest. Donderdag had ik iemand van de telefonie desk aan de telefoon, die had het over een volledige lijnmeting waar niet uit naar voren kwam waarom wij telefonie problemen hebben.Cap schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:38:
[...]
Een complete lijnmeting over het hele frequentiespectrum (op zoek naar stoorsignalen bij een bepaalde frequentie) door een specialist van UPC? Deze moet speciaal aangevraagd worden en doen ze pas als er enkele/tig monteurs geweest zijn.
Of de meting van de standaard monteur die komt als je belt over signaalproblemen? Dat is dus een meting van de signaal/ruisverhouding upstream en downstream, maar die kan niet achterhalen of er op bepaalde frequenties wellicht een stoorsignaal (zoals een DVB-T zender, alarmsysteem, etc) zit.
Niet blij met dat antwoordDukeBox schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:19:
[...]
Volgens mij is dat topic net zo lang als die met 100% tevreden HB bezitters..
* mkleinman wil nog steeds van UPC af.
Zorg dat je klacht escaleerd naar customer care dus dien formeel een klacht in. Deze customer care pakt het veel beter op als de 1e lijns MUUR.
Heb namelijk ook op veronica matig signaal.. Huis uit 1980 dus zal wel de bekabeling zijn of de aftakking naar boven zonder versterker.
krijg zojuist een track and trace nummer, hopelijk is dat de modem. Niet dat ik nog een horizon box krijg ofzo

[ Voor 16% gewijzigd door xAndyx op 11-02-2013 16:01 ]
Ik begrijp hieruit half dat er inderdaad een volledige lijnmeting is gedaan, maar mocht je bedoelen dat ze die volledige lijnmeting nog niet gedaan hebben maar ze deze aanbieden, sowieso doen.mkleinman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:09:
[...]
Er is hier 3x een monteur langs geweest. Donderdag had ik iemand van de telefonie desk aan de telefoon, die had het over een volledige lijnmeting waar niet uit naar voren kwam waarom wij telefonie problemen hebben.
Customer care is toch gewoon het Engelse woord voor Klantenservice, oftewel de standaard muur waar je het over had? Bedoel je niet gewoon 2e lijns, of, waarschijnlijker: afdeling retentie oftewel klantbehoud.Pinky-H9 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:12:Zorg dat je klacht escaleerd naar customer care dus dien formeel een klacht in. Deze customer care pakt het veel beter op als de 1e lijns MUUR.
[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 11-02-2013 17:13 ]
Zo heeft mijn vader een paar jaar terug relatief grote problemen gehad met de internetverbinding. In een jaar tijd was de verbinding tegen de 40 keer uitgevallen (hij had een logboek bijgehouden). Ik zeg relatief, omdat 40 keer an sich natuurlijk niet veel is, want het is "maar" 3 keer per maand ofzo. Maar het is wel vervelend, zeker omdat het soms uren duurde voor het modem weer up kwam (resetten hielp niet)..
Er is drie keer een monteur geweest;
1) modem vervangen
2) binnenbekabeling vervangen
3) splitter vervangen
Op een gegeven moment was het ineens "opgelost". Tenminste, het gebeurde ineens niet meer. Dat heeft 7 maanden geduurd, toen was het probleem ineens weer terug. Mijn pa was er klaar mee, en ging nog 1 keer de helpdesk bellen.. Ik heb als last resort een berichtje naar Jordy gestuurd op het Chelloo forum met het hele verhaal.. Die heeft prompt de monteursafspraak (die inmiddels al weer stond) geannuleerd en een netwerkmonteur gestuurd. Die heeft de kabel tussen de wijkkast en het huis doorgemeten. Daar zat geen probleem. Daarna heeft hij in de wijkkast het een en ander gerommeld en vervangen (geen idee wat, ik was er niet bij), en de problemen zijn daarna nooit meer teruggekeerd.
Aan de ene kant is het fijn als je ergens een ingang hebt dat het wat sneller opgelost wordt. Aan de andere kant is het natuurlijk van de zotte dat zoiets niet "uit zichzelf" opgelost wordt.. Maargoed, doe er je voordeel mee!
Durf jij de personen achter 1200 die je als 1e aan de lijn krjgt klantenservice te noemen ?Cap schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:03:
[...]
Customer care is toch gewoon het Engelse woord voor Klantenservice, oftewel de standaard muur waar je het over had? Bedoel je niet gewoon 2e lijns, of, waarschijnlijker: afdeling retentie oftewel klantbehoud.Dus mijn tip: ben je het zat kies de afdeling "opzeggingen" in het keuzemenu en vertel daar waarom je het zat bent. Grote kans dat er meer gaat gebeuren dan bij het standaardloket.
Ik zou ze eerder klanten weg jagers noemen. (natuurlijk is dit erg generaliserend maar feit is wel dat er van service & klant tevredenheid weinig terrecht komt)
Nu hebben de huidige eigenaren KPN Glasvezel, en dus alle Coax kabels verwijderd wat ik nieuw ga neerleggen.
Ik kan wel gewoon goede dure Hirschmann kabel neerleggen, maar heeft er iemand ervanringen met kabel die het beste geschikt is voor UPC.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Misschien gek, maar waarom terug naar coax en UPC ( vooral dat laatstexylonite schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:32:
Ik heb gisteren het volledige Horizon TV Extra HD 60 Mbit pakket besteld met een losse kabel modem voor het huis waarvan ik 1 maart de sleutel krijg.
Nu hebben de huidige eigenaren KPN Glasvezel, en dus alle Coax kabels verwijderd wat ik nieuw ga neerleggen.
Ik kan wel gewoon goede dure Hirschmann kabel neerleggen, maar heeft er iemand ervanringen met kabel die het beste geschikt is voor UPC.
Just curious. Als hier glasvezel beschikbaar komt ben ik 1 van de eersten die overstapt.
Edit: Ik heb na vrijdagmiddag, kort telefoontje van UPC, nog niets weer gehoord over de status van onze problemen en het eventuele opzeggen

[ Voor 9% gewijzigd door mkleinman op 12-02-2013 12:47 ]
Ik heb mijn huis vol gelegd met Hirschmann KOKA799 + bijbehorende connectoren en dat bevalt me prima!xylonite schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:32:
Ik heb gisteren het volledige Horizon TV Extra HD 60 Mbit pakket besteld met een losse kabel modem voor het huis waarvan ik 1 maart de sleutel krijg.
Ik heb met KPN trouwens (ook zakelijk) beroerdere ervaringen dan met UPC. Maar goed, KPN is sowieso geen optie voor mij, want ze hebben op mijn adres nog steeds geen glas beschikbaar.mkleinman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:42:
[...]
Misschien gek, maar waarom terug naar coax en UPC ( vooral dat laatste) als je al glasvezel hebt liggen in huis?
Just curious. Als hier glasvezel beschikbaar komt ben ik 1 van de eersten die overstapt.
Edit: Ik heb na vrijdagmiddag, kort telefoontje van UPC, nog niets weer gehoord over de status van onze problemen en het eventuele opzeggen
[ Voor 35% gewijzigd door InZane op 12-02-2013 12:48 ]
Mocht op het nieuwe adres UPC gaan tegenvallen wat ik niet verwacht dan ga ik alsnog voor glas.
@InZane, zat idd ook al te denken aan die KOKA799, dan ga ik daar gewoon voor, bedankt.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ter infoblackburst schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:28:
Heb Brother HL-2150N en die word niet herkent, staat op vast IP adres ( 215 ), heb range van HB gewijzigd, loopt tot 220, geen resultaat.
Iemand suggestie ?
Heb UPC gebeld, bekend probleem met printers, maar word niet ondersteund, nou fijn !!
Het is gewoon een Device met en IP adres dus moet gewoon werken ongeacht wat voor Router ervoor staat.
We hebben nu 280 euro aan facturen sinds 1 december 2012 voor drie maanden. Ergens klopt er daar iets niet.
Mijn vrouw heeft nu gebeld, met de vaste lijn, na 15 minuten viel de lijn weer weg, deze medewerker belde gelukkig mobiel terug. Telefonie werkt nog steeds niet.
Vreemde is dat deze medewerker het had over SLECHT signaal. De vorige had het over GOED signaal en die daarvoor over een TE STERK signaal. Schiet mij maar in de kerstboom, ik snap m niet meer.
Wederom blijft UPC erg moeilijk doen over het stopzetten van het abonnement vanwege wanprestatie en in gebreke blijven.
HELP!
Aangetekende brief gestuurd dat je je abonnement wil opzeggen? Aangeve dat zij in gebreke zijn? Voor meer juridische handelingen -> juridisch loket / rechtsbijstandverzekering aanspreken.mkleinman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:50:
We kregen daarnet weer een factuur van 90 euro van UPC. We moeten betalen voor een monteur die langs is geweest terwijl wij niet thuis waren. De 49 euro terug die was beloofd is niet verrekend en ook de korting mbt de Horizonaanbieding is niet meegenomen.
We hebben nu 280 euro aan facturen sinds 1 december 2012 voor drie maanden. Ergens klopt er daar iets niet.
Mijn vrouw heeft nu gebeld, met de vaste lijn, na 15 minuten viel de lijn weer weg, deze medewerker belde gelukkig mobiel terug. Telefonie werkt nog steeds niet.
Vreemde is dat deze medewerker het had over SLECHT signaal. De vorige had het over GOED signaal en die daarvoor over een TE STERK signaal. Schiet mij maar in de kerstboom, ik snap m niet meer.
Wederom blijft UPC erg moeilijk doen over het stopzetten van het abonnement vanwege wanprestatie en in gebreke blijven.
HELP!
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad