Welke andere poorten bedoel jij dan ?
PPTP is normaliter alleen 1723
Vind als port reference voor VPN: 500, 1701, 1723, and 4500
PPTP is normaliter alleen 1723
Vind als port reference voor VPN: 500, 1701, 1723, and 4500
Ja ik weet het .renskoenraadt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:15:
Weet iemand of dat de USB port die op de Horizon box al te gebruiken is om een HDD in het netwerk op te nemen, zodat ik daar gelijk m'n gedownde films kan plaatsen? Kan die nl mooi de kast in
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door LoneWolf op 23-01-2013 22:46 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 23:01 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Nope, afaik nietVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:59:
Is het mogelijk om UPC Horizon TV te nemen zonder überhaupt internet te hebben (dus ook niet van een andere aanbieder)?
[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 24-01-2013 08:48 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 25-01-2013 00:07 ]
Kost teveel stroomFreakNL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:07:
Mkleineman, nogmaals, heb je geen oude wifi router of access point liggen?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Thanks voor je antwoord.LoneWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:36:
Ik heb de volgende poorten geforward naar mijn server voor vpn:
1701
500
1723
4500
Waarbij 1701,500 en 4500 voor l2tp zijn, en 1723 voor pptp.
Verder staat ipsec passthrough en pptp passtrough aan.
Heeft je vpn al eerder gewerkt ? Probeer eens een vpn op te zetten binnen je netwerk naar tje interne ip van je server, lukt dat wel ? Als dat ook niet lukt ligt het dus in bij je server.
Maar ik zou zo langzamerhand geen pptp meer gaan opzetten, is niet bepaald veilig meer.
Nee ik heb geen ander modem/router of een AP liggen. Dat vind ik ook een beetje van de zotte. Omdat UPC nog geen fatsoenlijk product kan leveren waarbij alles in 1 zit moet ik maar aparte apparaten kopen. De combinatie EPC3925 en HB vind ik al van de zotte puur en alleen omdat telefonie niet lekker werkt.FreakNL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:07:
Mkleineman, nogmaals, heb je geen oude wifi router of access point liggen?
[ Voor 70% gewijzigd door Smultie op 25-01-2013 09:23 ]
is je HB niet gewoon kapot? vraag upc om een andere of om een monteur langs te sturen. Die van mij moet ik hoogstens 2x per maand resetten.smeerbartje schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:22:
Weet iemand of het mogelijk is om HE-LE-MAAL te kappen met die fuckin' Horizon box? Ben er klaar mee. Nu maand of drie in gebruik, maar ik moet vaker resetten dan pissen op een dag. Om gek van te worden. Ik wil ervan af... wat zijn mijn opties?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nederlands is makkelijker als je denkt
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Verwijderd
Eeeeeennnnnn het werkt. Sterker nog, speedtest geeft nu de volle 60mbit, vergeleken met 35-40mbit eerst. GrappigSeatRider schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:52:
Ik daarentegen heb vandaag bij UPC aangegeven dat ik mijn Thompson modem wil terugsturen en wil inetten via Horizon. Ik gebruik geen telefonie. Wifi ontvangst is door mijn hele huis hetzelfde op 2.4GHz (Horizon/Thompson) dus ik verwacht daar geen problemen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Daikin altherma hybride: EVLQ08CAV3 (J036339), EHYBH08AAV32 (3122556), Intergas NHYKOMB33AA
Inderdaad. Ik kan zelfs zeggen dat mijn box nog geen enkele keer is vastgelopen, draait zeer stabiel. Ik gebruik hem voor alles; internet, TV, Wifi en telefonie.RvL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:11:
Toch vreemd om te zien hoe verschillend de ervaringen zijn. Bij mij en vele anderen werkt het eigenlijk best vlekkeloos terwijl weer anderen enorm veel problemen hebben.
[ Voor 95% gewijzigd door Manke op 26-01-2013 23:35 ]
Dat ligt dan primair aan afwijkende ar van de desbetreffende mkv vermoed ik. Een dedicated media player kan inderdaad beter upscalen dan de Horizon, het mp3 issue zou redelijk makkelijk op te lossen moeten zijn voor het ontwikkelteam.kazuka schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:16:
[...]
Inderdaad. Ik kan zelfs zeggen dat mijn box nog geen enkele keer is vastgelopen, draait zeer stabiel. Ik gebruik hem voor alles; internet, TV, Wifi en telefonie.
Had alleen meer verwacht van de ingebouwde mediaplayer, die speelt niet alle audio af en verneukt de aspect ratio op bijna al mijn MKV bestanden. Hopelijk lost een toekomstige update dit op.
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
En heeft het opgelucht? Anders nog even een potje schijten en je kan er weer een dag tegen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 20:39 ]
Ehh nee niet meerFreakNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 01:52:
Ennuh, Mkleineman, je zit op tweakers maar je hebt geen extra routertje liggen? ;-)
Klinkt oh zo bekend. Ik ben zelf nog wel tevreden over de beeldkwaliteit maar de reactietijd van die box lijkt met de week slechter te worden. Mijn vriendin is er dan ook helemaal klaar mee. Ik ben zelf helemaal klaar met de administratie afdeling van UPC. Ze hebben gewoon een 100% fuck-up score van elke aanvraag/wijziging die er gedaan wordt. Helaas overdrijf ik niet.mkleinman schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:38:
[...]
Gisteravond trouwens weer grote problemen met de HB. Afstandbediening gebruiken? 1x knop drukken en daarna 30 seconden wachten voordat de box het commando uitvoert.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Whaha... goed in het vinden van pluspunten@r!k schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:56:
[...]
Klinkt oh zo bekend. Ik ben zelf nog wel tevreden over de beeldkwaliteit maar de reactietijd van die box lijkt met de week slechter te worden. Mijn vriendin is er dan ook helemaal klaar mee. Ik ben zelf helemaal klaar met de administratie afdeling van UPC. Ze hebben gewoon een 100% fuck-up score van elke aanvraag/wijziging die er gedaan wordt. Helaas overdrijf ik niet.
Pluspunt is dan wel dat zodra haarlem glasvezel krijgt mijn vriendin de eerste is die het aanvraagformulier invult.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
there's no tweak without the tweaker
Ook een hele bekende, daar hebben wij ook regelmatig last van. Je kan dan op Back drukken totdat je een ons weegt. Enige optie is aan/uit zetten van decoder via de afstandbediening.habermas schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:55:
sinds kort gaat hier bij een groot aantal zenders het OSD niet meer weg..zit je constant naar een levensgroot "Nu op tv" melding te kijken.....
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Je weet mijn ervaring wat beter te verwoorden dan wat ik zelf net posteAllSeeyinEye schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:10:
Ik heb afgelopen week de helpdesk maar weer eens gebeld om mijn gal te spuwen. *Gelukkig* werkt het modem en router gedeelte van mijn box uitstekend. Maar het tv deel van de boxde horror
Grootste ergernissen:
- box komt nog steeds 1/2 keer niet uit standby (op hoog energieverbruik!)
- slechte respons op afstandsbediening
- trage reactie indien wel respons
- tv gids werkt traag, onlogisch en toont vrijwel geen info
- on demand werkt niet naar behoren
- on demand is onoverzichtelijk
- geen list view in on demand en mijn media, alleen plaatjes die voor iedere aflevering gelijk zijn
- niet functionerende mediaplayer (geen DTS ondersteuning)
- lettergrootte voor blinden.
- hulpeloze UI, onlogische menu's, te groot, te traag, onoverzichtelijk
- why, in de tijd dat 40" klein is voor een tv, bedekken de menu's 35 tot 50% van het beeld?!
- animaties die onnodig vertragen
- "nu op tv".... ik ZIE toch wat er nu op tv is? Ik wil direct zien wat er straks op tv is.....
- beperkte uitzending gemist tov internet
- niet functioneren of beperkte functionaliteit van de apps
- beperkte afstandsbediening
- geen Android app
- On screen 'toetsenbord'![]()
Er schijnt deze maand nog een update aan te moeten komen. Maar ja, het is UPC, dus dikke kans dat er weer een 'grote' update in juli komt, waarbij ze opnieuw 'grote' verbeteringen doorvoeren in de snelheid van de box, waardoor je nog maar 2 seconden hoeft te wachten nadat je op een knop drukt.....
Administratief heb ik geen probleem. En gelukkig heb ik geen grote nalatenschap, anders had mijn vrouw me al afgemaakt.....
Okee mooi, bedankt! Nu maar hopen dat wij onder de mensen zitten die geen problemen hebben.FreakNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:00:
Je kan de EPC3925 inderdaad als bridge instellen, dan moet je dus je eigen router erachter hangen.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=46077.0
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Eric, Signing off !!
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Maar dan heb je dus geen DVR meer?Viper® schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:54:
Onlangs me abbo geupgrade, specifiek geen Horizon genomen omdat er schijnbaar veel problemen zijn met de box.
Standaard zwarte hd box gekregen nu. 120 mbit internet. Usenet downloads met 8 a 9 mb/s (90 mbit account). Je merkt wel dat in het weekend/'s avonds de verbinding rond de 6 mb zit.
Verder eigenlijk nooit problemen met upc.
het wordt C:xAndyx schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:44:
Gister horizon telefonisch maar besteld, gezien ik een losse modem wil. Was geen probleem. Wel jammer dat dit niet via het normale bestel formulier kan, maar wel begrijpelijk dat ze een kleine drempel willen invoeren.
Ging wel iets mis met hun lijn (had medewerker aan de lijn en wacht muziekje kwam er weer door heen). Maar werd netjes terug gebeld. Al met al positief tot nu toe. Levertijd 4-10 werkdagen.
Wat kan ik trouwens straks het beste doen, of maakt dat niks uit?
A] wcd > korte kabel > modem > 2-3m coax > horizon
B] wcd > 2-3m coax > modem > korte kabel > horizon
Ja daar ben ik ook een keer achter gekomenOuterspace schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:15:
Oef... Ik heb gisteren bij de opnames op "Alles verwijderen" gedrukt. Ik had gehoopt dat hij alleen die afleveringen van Grimm zou verwijderen, maar alles betekent ook echt alles![]()
Nu is mijn vriendin niet zo aardig meer....
Niet als je bezig bent met een bepaalde serie. In ieder geval zou er dan een melding moeten verschijnen "Let op, je verwijdert ALLE opnames van ALLE series". Of nog beter, deze functie zou ergens anders moeten zitten, en hier zou je de optie moeten hebben om alle afleveringen van een serie te verwijderen.cypher21 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:39:
tsja, het woord ALLES zou het moeten verraden toch
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Correct, ik had destijds het Royaal DVR pakket voor 45 of 50 euro in de maand, dit bestaat nu niet meer.
Heb jij in je mail bevestiging staan dat je een losse modem krijgt? Ik heb incl losse modem besteld maar in de bevestiging zie ik alleen dit staan 'De levering bestaat uit de volgende onderdelen: Horizon Mediabox'.eXsownur schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:21:
Zo hem net ook maar besteld voor ons thuis. Wel inclusief een apart modem aangezien ik de Horizon alleen maar als switch ga gebruiken en mijn eigen router gewoon gebruik. ( Linksys E4200 ) Ik las hier dat je het modem dat je bij een Horizon abbo krijgt gewoon als bridge kan gebruiken? Dan wordt de hele router functionaliteit toch uitgeschakeld en geeft die het signaal alleen door toch?
Nee bij ons staat er een modem, de Horizon en een extra CI plus kaart in de mail. Deze zijn dan ook daadwerkelijk verstuurd.
Verwijderd
:WVerwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:48:
Wat ik mij afvraag.....ik heb nog een oud abo dus met DVR. Hier wordt regelmatig gebruik van gemaakt dus zou ik gebonden zijn aan Horizon want ik wil de snelheid (30Mb) ophogen naar 60Mb. Voor de rest wil ik niks extra's met de box doen. Het mediaspeler gebeuren kan mij gestolen worden. Dit wordt in de nabije toekomst een android stick/ box i.c.m. een nas.
Over de vele negatieve verhalen: ik lees her en der dat het bij beperkt gebruik (wat ik met de huidige box doe, dus enkel tv kijken en het DVR gedeelte) juist meevalt en er niet veel problemen zijn.
Kortom: willen de positieve gebruikers zich ook eens meldenOp een forum is teveel negativiteit en dat kan een vertekend beeld geven voor gebruikers als ik.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Pakket binnen en je raad het al, geen losse modem. Hang nu in de wacht en ze zoeken het uit. 2e persoon in de wacht die het uitzoekteXsownur schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:50:
[...]
Nee bij ons staat er een modem, de Horizon en een extra CI plus kaart in de mail. Deze zijn dan ook daadwerkelijk verstuurd.
[ Voor 35% gewijzigd door xAndyx op 02-02-2013 13:36 ]
Wat een mafketels zijn het daar ook. Ik heb de Horizon en een los modem gekregen maar niet de extra CI plus kaart...xAndyx schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:15:
[...]
Pakket binnen en je raad het al, geen losse modem. Hang nu in de wacht en ze zoeken het uit.
1
2
| eth0 Link encap:Ethernet HWaddr b8:27:eb:bc:ba:8c inet addr:192.168.0.14 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0 |
1
2
3
4
| pi@raspberrypi ~ $ ping google.com PING google.com (74.125.132.100) 56(84) bytes of data. From gwlogin.net (192.168.0.12) icmp_seq=1 Destination Port Unreachable ... |
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door eXsownur op 03-02-2013 19:19 ]
Ik heb de horizon ook al aangesloten maar wel in de modus 'bestaand netwerk'. Zodat ie zich niet instelt als modem. Alle tv functies werken prima terwijl ik wacht op het losse modem.eXsownur schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:36:
Ik heb nog één vraagje:
Ik heb alle materialen binnen nodig voor de installatie maar we hebben wel een monteur gereserveerd om onze bekabeling even door te meten. Ik kan nu toch gewoon het nieuwe modem en de Horizon al aansluiten of moeten die eerst geactiveerd worden? Niet dat ik straks alles omgewisseld heb en de komende tijd zonder tv, telefonie en internet zit.
[ Voor 6% gewijzigd door xAndyx op 03-02-2013 16:57 ]
Verwijderd
Bij mij duurt het ook echt geen vijf seconden. Ik heb het net geprobeerd en het duurt hooguit 2 seconden. Ik denk dat ik een van de gelukkigen ben. Het enige wat hier af en toe optreedt is het bekende HDMI probleem icm Phillips tv's. Gelukkig treedt dit niet al te vaak op en is de box even opnieuw opstarten de oplossing.Devian schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:21:
Ik kan me niet voorstellen dat de Horizon box 'vlot' is bij anderen.
Ja, als je zelf niet al te snel bent dan heb je het waarschijnlijk niet door.
Maar als ik op NLD1HD kijk, en ik druk 4x snel CH+ in om op RTL5HD uit te komen dan duurt het gewoon 4 seconden voordat je beeld hebt. Even snel rondzappen zit er niet bij.
By each crime and every kindness, we birth our future
Ik ben er nog niet achtergekomen hoe ik dat kan instellen, of hoe ik de favorieten zenders snel kan oproepen. Hoe doe jij dat?eXsownur schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:24:
De favoriete zenders instellen is wat anders vergeleken met de oude mediabox maar dat is een kwestie van wennen. Kortom tot nu toe zeer tevreden!
[ Voor 25% gewijzigd door xAndyx op 05-02-2013 10:41 ]
Zoiezo is het volledig onduidelijk hoe je op een normale manier je opnames uberhaubt kunt terugvinden. Je moet eerst ellenlang tussen vage thumbnails scrollen die op een volledig random wijze lijken te zijn gesorteerd.mkleinman schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 05:40:
Bah, de twee opties "Verwijder" en "Verwijder alles" zitten idioot dicht bij elkaar. Tel daarbij een trage afstandbediening op en je hebt........ Ja... WEER een lege box. Afgelopen weekend was het weer raak, dit keer door mijn zoontje van 7.
Waarom zitten die twee opties zo idioot dicht bij elkaar.
Thanks, zal het vanavond eens proberen.xAndyx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:40:
Vanuit tv gids > ok op een zender > en dan ipv "kijken" kies je "toevoegen aan favorieten"
Hij zet ze dan helemaal boven aan in de tv gids/lijst (boven ned 1)
De balk verdwijnt als je op back of ok drukt geloof ik. Moet je maar even kijken welk knopje dat was
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq