Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Welke andere poorten bedoel jij dan ?
PPTP is normaliter alleen 1723

Vind als port reference voor VPN: 500, 1701, 1723, and 4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

En je moet GRE openzetten (iig voor MS pptp servers):

http://social.technet.mic...3f-45cf-811e-b3c5cd1cc82b

VPN Tunnels - GRE Protocol 47 Packet Description and Use

Dit is geen port forwarding, maar meer het niet blokkeren van GRE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
@Freak ... dat is nou juist de discussie die kan je niet openzetten op een Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Als je een paar posts terugleest zie je dat LoneWolf het voor elkaar heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Dus ......

Lonewolf verwijst naar deze post: LoneWolf in "[UPC Horizon] Ervaring en discussie"

Waarbij hij aangeeft als je de nodige poorten opent GRE zichzelf aanzet. Nu heb ik het door mij genoemde lijstje geforward en tot op heden dus nog geen werkend VPN vandaar mijn vraag "welke" poorten hij heeft open gezet.

Duidelijk nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt gelijk. Ik bemoei me er even niet meer mee aangezien ik de HB niet als router gebruik en ik je dus ook niet kan helpen. Wellicht dat LoneWolf nog eens in dit topic kan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Weet iemand of dat de USB port die op de Horizon box al te gebruiken is om een HDD in het netwerk op te nemen, zodat ik daar gelijk m'n gedownde films kan plaatsen? Kan die nl mooi de kast in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

renskoenraadt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:15:
Weet iemand of dat de USB port die op de Horizon box al te gebruiken is om een HDD in het netwerk op te nemen, zodat ik daar gelijk m'n gedownde films kan plaatsen? Kan die nl mooi de kast in :)
Ja ik weet het .
Hij werkt niet, en zal denk ik ook nog wel even duren. UPC had dit ook beloofd bij andere boxen en daar is het nooit gebeurd. (Waarom stoppen ze er dan esata en USB i |:( |:( n)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Mja, koop maar gewoon een mediaspeler. Die is nog van jezelf ook en je bent niet afhankelijk van een 3e partij.. Ik denk dat ik de hele netwerkzooi op de UPC box maar uit ga schakelen.. Ik gebruik het eigenlijk helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er eigenlijk wel tevreden mensen over Horizon?
ik heb hem pas besteld maar ik word nu huiverig als ik dit allemaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Sinds een aantal dagen blijft het beeld stilstaan; geluid loopt wel door. Even switchen naar een hogere zender en weer terug lost dit op. Meer mensen last van? (omgeving Nijmegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb de volgende poorten geforward naar mijn server voor vpn:
1701
500
1723
4500

Waarbij 1701,500 en 4500 voor l2tp zijn, en 1723 voor pptp.
Verder staat ipsec passthrough en pptp passtrough aan.

Heeft je vpn al eerder gewerkt ? Probeer eens een vpn op te zetten binnen je netwerk naar tje interne ip van je server, lukt dat wel ? Als dat ook niet lukt ligt het dus in bij je server.

Maar ik zou zo langzamerhand geen pptp meer gaan opzetten, is niet bepaald veilig meer.

[ Voor 23% gewijzigd door LoneWolf op 23-01-2013 22:46 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om UPC Horizon TV te nemen zonder überhaupt internet te hebben (dus ook niet van een andere aanbieder)?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:31

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Gisteren is er weer een monteur geweest voor onze problemen met digitale TV en het ontzettend beroerde WIFI signaal van de EPC3925.

Monteur heeft nieuwe connectoren aan onze kabel gezet en signaalsterkte gemeten, dat zit nu goed. Ook nog diverse instellingen op de HB nagelopen en een aantal aangepast. Onder andere het bijhouden van voorkeuren en aanbevelingen.

Ik heb gisteren ook alle opnames per ongeluk verwijderd. Ik wilde alle opnames van 1 serie verwijderen dus koos voor "alles verwijderen". Tja. Dat was dus inderdaad alles. Beetje vreemd om die optie bij elke opname neer te zetten in het menu? Hij zit ook nog eens meteen boven verwijderen. Met de trage afstandbediening kan het dus zo maar dat je deze ook per ongeluk een keer aantikt :P

Vreemde was dat verwijderen ook nog eens niet goed ging. Alle opnames waren wel weg maar een hoop icoontjes bleven staan in "mijn media". Pas na een 2e keer verwijderen waren deze ook weg.

WIFI probleem leek opgelost toen hij er was met netjes 60-90mbit over wireless. Gisteravond ging het weer mis. Snelheid ging tussen 5 en 6 uur onderuit tot onder de 1mbit. Het kanaal is verder helemaal vrij en toch gebeurd dit.

Weet iemand trouwens hoe je de HB ook weer als accesspoint kan instellen op een bestaand netwerk? Ik heb het gisteren geprobeerd. Probleem is dat de HB zichzelf gateway maakt. Handmatig een IP instellen op mijn laptop met de juiste gateway werkt prima alleen ik wil het liefst gebruik blijven maken van DHCP voor mijn mobiele devices.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:59:
Is het mogelijk om UPC Horizon TV te nemen zonder überhaupt internet te hebben (dus ook niet van een andere aanbieder)?
Nope, afaik niet :)

Ik lieg!: http://www.upc.nl/televisie/horizon-tv/

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 24-01-2013 08:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Echt een rampen ding geworden na laatste update, happerd alle kanten op, terug naar ci+ en alle happeringen zijn verleden tijd.

Heb echt hte gevool dat die trieste 1Ghz atom die erin zit tezwak is en dat cpu bezig is met andere dingen dan beeldgeven.

Effect op hbox kan je ook makkelijk reproduceren op linux bak en dvb kaart, ga eens met hdd aandeslag en zorg dat load boven de 1/2.00 komt en tada zelfde rare happeringen op linux bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb gisteren alle opnames van de box gewist. We hadden een aantal opnames waar we wel een pictogram hadden maar we deze niet konden kijken. Vandaag hebben we de eerste programma's opgenomen en het oude pictogram van 8 december met die niet te kijken opname staat er ook weer tussen.

Signaal op de HB is nu wel prima na gisteren.

De EPC3925 blijft een probleem. Het ene moment is wireless prima. Het volgende moment staat het letterlijk stil. Ik kan dit ook zien wanneer ik download met bijvoorbeeld Grabit of de plugin DownloadThemAll. Je ziet dan letterlijk de grafiek instorten naar 100kb/s of zelfs nog langzamer. En dan ineens schiet de snelheid weer omhoog.

Ik heb met WifiAnalyzer een vrij kanaal gekozen voor WIFI. Hetzelfde kanaal waar de HB eerst op zat. Uiteraard WIFI uitgezet op de HB.

We zijn nu al 6 weken bezig om het weer goed werkend te krijgen. Mijn vrouw is er intussen helemaal klaar mee.

UPDATE: Het beeld van Discovery Channel staat weer eens stil.

* mkleinman word gek van Horizon van UPC.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Mkleineman, nogmaals, heb je geen oude wifi router of access point liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 25-01-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 23-09 16:02
FreakNL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:07:
Kost teveel stroom ;)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
LoneWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:36:
Ik heb de volgende poorten geforward naar mijn server voor vpn:
1701
500
1723
4500

Waarbij 1701,500 en 4500 voor l2tp zijn, en 1723 voor pptp.
Verder staat ipsec passthrough en pptp passtrough aan.

Heeft je vpn al eerder gewerkt ? Probeer eens een vpn op te zetten binnen je netwerk naar tje interne ip van je server, lukt dat wel ? Als dat ook niet lukt ligt het dus in bij je server.

Maar ik zou zo langzamerhand geen pptp meer gaan opzetten, is niet bepaald veilig meer.
Thanks voor je antwoord.

VPN werkte hiervoor als een (Hori)zonnetje met de oude router (dus zonder HB) met de Horizon voor geen meter aan de praat te krijgen. De poorten die jij opgaf staan ook al open. Zal vanavond voor alle zekerheid intern VPN testen en anders helaas dan maar verder met Teamviewer.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

FreakNL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:07:
Nee ik heb geen ander modem/router of een AP liggen. Dat vind ik ook een beetje van de zotte. Omdat UPC nog geen fatsoenlijk product kan leveren waarbij alles in 1 zit moet ik maar aparte apparaten kopen. De combinatie EPC3925 en HB vind ik al van de zotte puur en alleen omdat telefonie niet lekker werkt. :X

En omdat de HB niet als volledig AP kan dienen in een bestaand netwerk, samen met de EPC3925, zou ik nu ook nog een keer zelf een AP of eigen router moeten aanschaffen? 8)7

En stroomverbruik vind ik inderdaad ook een issue. Hier in huis hebben we ons stroomverbruik terug weten te krijgen naar 2400kWh zonder zonnepanelen en praktisch 0 als je die meerekent. Dat is bewust een keuze geweest. Omdat UPC geen goed werkende apparatuur/firmware kan leveren moet ik maar meer stroom verbruiken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Weet iemand of het mogelijk is om HE-LE-MAAL te kappen met die fuckin' Horizon box? Ben er klaar mee. Nu maand of drie in gebruik, maar ik moet vaker resetten dan pissen op een dag. Om gek van te worden. Ik wil ervan af... wat zijn mijn opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CI+ ?
Gewoon ouderwets COAX?

[ Voor 70% gewijzigd door Smultie op 25-01-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

smeerbartje schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:22:
Weet iemand of het mogelijk is om HE-LE-MAAL te kappen met die fuckin' Horizon box? Ben er klaar mee. Nu maand of drie in gebruik, maar ik moet vaker resetten dan pissen op een dag. Om gek van te worden. Ik wil ervan af... wat zijn mijn opties?
is je HB niet gewoon kapot? vraag upc om een andere of om een monteur langs te sturen. Die van mij moet ik hoogstens 2x per maand resetten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

ik moet hem ook elke dag meerdere malen aan en uit zetten om hem weer fatsoenlijk te laten werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Om nog maar te zwijgen over haperend geluid, stilstaand beeld, falende geplande opnames, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik gebruik de Horizon alleen maar voor TV kijken en heb geen problemen meer. Ik heb internet en telefonie lopen via de Cisco 3925 (in bridge en wifi uit) en daarachter de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND voor een fatsoenlijk wifi bereik. Tot nu toe 2 vastlopers gehad van de Horizon (niet ontwaken uit de slaapstand) sinds deze configuratie, heb het nu al een maand of 2 zo staan.

Als je hem meerdere malen per dag moet resetten en last hebt van haperingen e.d. dan zou ik toch een andere box aanvragen, lijkt me "gewoon" stuk.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Ik heb horizon voorlopig opgegeveen, Cl+ module is onderweg, cisco modem staat beneden, losse router is ook onderweg.

Als de boel over een paar jaar fatsoenlijk werkt (als) dan kan ik alsnog overwegen weer horizon te nemen.

Overstapkosten etc. krijg ik allemaal terug, alsmede bestaande kortingen.

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Ik daarentegen heb vandaag bij UPC aangegeven dat ik mijn Thompson modem wil terugsturen en wil inetten via Horizon. Ik gebruik geen telefonie. Wifi ontvangst is door mijn hele huis hetzelfde op 2.4GHz (Horizon/Thompson) dus ik verwacht daar geen problemen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Cisco modem zit in de retourbox. Ik heb vanmiddag met twee Cisco 3925 modems getest, bij alle twee was WIFI dramatisch. Na overleg met de helpdesk doe ik voorlopig nu weer alles via de HB. Televisiesignaal is prima. WIFI werkt nu weer perfect.

Alleen telefonie hapert weer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:19

RvL

Toch vreemd om te zien hoe verschillend de ervaringen zijn. Bij mij en vele anderen werkt het eigenlijk best vlekkeloos terwijl weer anderen enorm veel problemen hebben.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen de HB ontvangen. Nu een vraag, installatie TV en alles gelukt. Thuis de volgende situatie: Modem van UPC --> Linksys EA3500 --> LAN 1 pc LAN 2 HBox.

Nu probeer ik dus een verbinding te maken met het thuisnetwerk via de HB, kies bestaand netwerk, en de HB ziet mijn ethernet kabel niet.

Bekend probleem misschien voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:01

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:52:
Ik daarentegen heb vandaag bij UPC aangegeven dat ik mijn Thompson modem wil terugsturen en wil inetten via Horizon. Ik gebruik geen telefonie. Wifi ontvangst is door mijn hele huis hetzelfde op 2.4GHz (Horizon/Thompson) dus ik verwacht daar geen problemen.
Eeeeeennnnnn het werkt. Sterker nog, speedtest geeft nu de volle 60mbit, vergeleken met 35-40mbit eerst. Grappig :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artstam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 18:44
Sinds donderdag steeds meer problemen met het geluid. Soms geen geluid op een enkele zender, maar soms ook geen geluid op de andere zenders. Tot nu toe is het alleen op te lossen door de horizon Box uit/aan te zetten.

Tot voor kort eigenlijk weinig problemen, maar ik sluit me dus nu aan bij een hele hoop anderen!

Daikin altherma hybride: EVLQ08CAV3 (J036339), EHYBH08AAV32 (3122556), Intergas NHYKOMB33AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

RvL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:11:
Toch vreemd om te zien hoe verschillend de ervaringen zijn. Bij mij en vele anderen werkt het eigenlijk best vlekkeloos terwijl weer anderen enorm veel problemen hebben.
Inderdaad. Ik kan zelfs zeggen dat mijn box nog geen enkele keer is vastgelopen, draait zeer stabiel. Ik gebruik hem voor alles; internet, TV, Wifi en telefonie.

Had alleen meer verwacht van de ingebouwde mediaplayer, die speelt niet alle audio af en verneukt de aspect ratio op bijna al mijn MKV bestanden. Hopelijk lost een toekomstige update dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.tol41
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Iemand al een oplossing voor het niet werken van airprint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.V
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-01-2022
Of het conflict dat er blijft bestaan met de Popcorn Hour mediabox op stand-by?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
nm

[ Voor 95% gewijzigd door Manke op 26-01-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

kazuka schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:16:
[...]

Inderdaad. Ik kan zelfs zeggen dat mijn box nog geen enkele keer is vastgelopen, draait zeer stabiel. Ik gebruik hem voor alles; internet, TV, Wifi en telefonie.

Had alleen meer verwacht van de ingebouwde mediaplayer, die speelt niet alle audio af en verneukt de aspect ratio op bijna al mijn MKV bestanden. Hopelijk lost een toekomstige update dit op.
Dat ligt dan primair aan afwijkende ar van de desbetreffende mkv vermoed ik. Een dedicated media player kan inderdaad beter upscalen dan de Horizon, het mp3 issue zou redelijk makkelijk op te lossen moeten zijn voor het ontwikkelteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:33
Even mijn gal spuwen.

Wat is dit product het grootst teleurstellende product wat ik ooit in mijn huis gehad heb. Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteitsrichtlijnen of de vakbekwaamheid bij een partij als UPC zo laag is dat dit product daadwerkelijk op de markt is gezet. Niets maar dan ook niets werkt fatsoenlijk.

Van te voren was ik enthousiast, nu rest alleen nog maar de grote decepte en wansmaak die ik eraan overgehouden heb.

Vorige week was de druppel, maar vandaag dat onding zowat het raam uit gesotemieterd. WIFI, ja, waarom zou wifi ook gewoon werken. Practisch me hele pc bijna vernaggeld omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar nee hoor, het onding heeft gewoon GEEN bereik draadloos met een PC die 7 meter verderop staat, 3 blokjes ontvasngt zegt me pc, maar connectiveit? Niets. Zit er dan een dikke muur tussen? Nee, een grote open trap naar boven zit er tussen. Ongelofelijk gewoon. Me PC naast de box en alles werkt vlekkeloos.....

Laatst getracht iets terug te zoeken in rtl uitzending gemist, ik heb uit pure wanhoop maar de gemiste uitzending op mijn pc terug gekregen omdat de interface zo briljant goed in elkaar zit dat het programma gewoon niet terug te vinden is.

Minigids die fatsoenlijk werkt? Kan iemand wellicht uitleggen of er uberhaubt een minigids opzit waarmee ik op dezelfde zender kan blijven kijken (bvb rtl4) en ik van nld1 de komende 10 programmas even snel kan opzoeken in de minitvgids? ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Een 1e klasser kan nog een betere GUI ontwikkelen dan de designers van UPC.

Was laatst weg, ik denk even via internet een opname instellen. Uw opname staatingepland. Kom later thuis, NIETS opgenomen.

Wellicht dat hij dan verbinding kan maken met mijn Synology NAS om muziek/fotos/films te kijken? NAS? Er zit geen NAS in mijn netwerk volgens het onding.

En het ergste van alles, is dat je er practisch aan vast zit. Ik wil van dat hele UPC gegoe af, maar waar kun je heen? DSL op 3km? word hem ook niet. FttH? Is hier nog niet. Wat een telerustellende droevige bedoeling bij zo''n bedrijf.

Gelukkig gaat de box retour binnenkort, ik hou een feest voor al mijn vrienden als ik de oude vertrouwde philips box weer terug heb.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heeft het opgelucht? Anders nog even een potje schijten en je kan er weer een dag tegen.

Maar..geen enkel probleem hier. Of ik heb mazzl, of ik heb er gewoon wat meer verstand van... 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb er ook weinig problemen mee. Maar ik had vantevoren mezelf al ingelezen en gezien dat er veel problemen waren, vooral met de EXTRA functionaliteiten.. Internet laat ik dus lekker via de EPC3925 binnenkomen (bridge mode) met mijn eigen router erachter. WiFi regel ik via mijn eigen access points, media doe ik via mijn HDX en uitzending gemist doe ik met airplay via mijn iPad/Apple TV. Heb hem ook maar helemaal van mijn netwerk gehaald, heeft toch geen meerwaarde...

Ik kan me voorstellen dat als je veel verwacht had van de extra functionaliteiten je erg teleurgesteld bent. Voor TV en opnemen is het echter een prima apparaat.. En ik ben goedkoper uit dan bij mijn vorige abonnement en ik heb nu wel HD en ik heb een snellere internetverbinding. Ik ben wel tevreden, maar nogmaals, het kan altijd beter...

Ennuh, Mkleineman, je zit op tweakers maar je hebt geen extra routertje liggen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Iemand bekend met onze rechten? Ik wil ervan af... ben het spuugzat. Niet alleen die fuckin' Horizon box die van geen kant werkt, maar ook de administratieve teringzooi aan UPC's kant. Ik ben al sinds oktober vorig jaar bezig om e.e.a. recht te trekken en kreeg gisteren weer een factuur binnen die niet klopt. Er wordt uiteraard veel te veel berekend. Ben het echt zat.

Probleem is dat ik terug wil naar mijn oude Media box, maar dat ik de internetsnelheid wil behouden. Zou dat mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

FreakNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 01:52:

Ennuh, Mkleineman, je zit op tweakers maar je hebt geen extra routertje liggen? ;-)
Ehh nee niet meer ;). Heb hiervoor bij Tele2 gezeten via een Davolink modem wat perfect werkte. Op een gegeven moment mijn oude routertje en accesspoint ( 11mbit max ) weg gedaan.

Gisteravond trouwens weer grote problemen met de HB. Afstandbediening gebruiken? 1x knop drukken en daarna 30 seconden wachten voordat de box het commando uitvoert. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

mkleinman schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:38:
[...]
Gisteravond trouwens weer grote problemen met de HB. Afstandbediening gebruiken? 1x knop drukken en daarna 30 seconden wachten voordat de box het commando uitvoert. }:O
Klinkt oh zo bekend. Ik ben zelf nog wel tevreden over de beeldkwaliteit maar de reactietijd van die box lijkt met de week slechter te worden. Mijn vriendin is er dan ook helemaal klaar mee. Ik ben zelf helemaal klaar met de administratie afdeling van UPC. Ze hebben gewoon een 100% fuck-up score van elke aanvraag/wijziging die er gedaan wordt. Helaas overdrijf ik niet.

Pluspunt is dan wel dat zodra haarlem glasvezel krijgt mijn vriendin de eerste is die het aanvraagformulier invult.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
@r!k schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:56:
[...]

Klinkt oh zo bekend. Ik ben zelf nog wel tevreden over de beeldkwaliteit maar de reactietijd van die box lijkt met de week slechter te worden. Mijn vriendin is er dan ook helemaal klaar mee. Ik ben zelf helemaal klaar met de administratie afdeling van UPC. Ze hebben gewoon een 100% fuck-up score van elke aanvraag/wijziging die er gedaan wordt. Helaas overdrijf ik niet.

Pluspunt is dan wel dat zodra haarlem glasvezel krijgt mijn vriendin de eerste is die het aanvraagformulier invult.
Whaha... goed in het vinden van pluspunten :D. Maar je verhaal is ZO herkenbaar! Echt, hoe lame kun je zijn als bedrijf met je administratieve processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb afgelopen week de helpdesk maar weer eens gebeld om mijn gal te spuwen. *Gelukkig* werkt het modem en router gedeelte van mijn box uitstekend. Maar het tv deel van de box :X de horror

Grootste ergernissen:
- box komt nog steeds 1/2 keer niet uit standby (op hoog energieverbruik!)
- slechte respons op afstandsbediening
- trage reactie indien wel respons
- tv gids werkt traag, onlogisch en toont vrijwel geen info
- on demand werkt niet naar behoren
- on demand is onoverzichtelijk
- geen list view in on demand en mijn media, alleen plaatjes die voor iedere aflevering gelijk zijn
- niet functionerende mediaplayer (geen DTS ondersteuning |:( )
- lettergrootte voor blinden.
- hulpeloze UI, onlogische menu's, te groot, te traag, onoverzichtelijk
- why, in de tijd dat 40" klein is voor een tv, bedekken de menu's 35 tot 50% van het beeld?!
- animaties die onnodig vertragen
- "nu op tv".... ik ZIE toch wat er nu op tv is? Ik wil direct zien wat er straks op tv is.....
- beperkte uitzending gemist tov internet
- niet functioneren of beperkte functionaliteit van de apps
- beperkte afstandsbediening
- geen Android app
- On screen 'toetsenbord' :X

Er schijnt deze maand nog een update aan te moeten komen. Maar ja, het is UPC, dus dikke kans dat er weer een 'grote' update in juli komt, waarbij ze opnieuw 'grote' verbeteringen doorvoeren in de snelheid van de box, waardoor je nog maar 2 seconden hoeft te wachten nadat je op een knop drukt.....

Administratief heb ik geen probleem. En gelukkig heb ik geen grote nalatenschap, anders had mijn vrouw me al afgemaakt.....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
sinds kort gaat hier bij een groot aantal zenders het OSD niet meer weg.. :s zit je constant naar een levensgroot "Nu op tv" melding te kijken..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
Bij mij werkte alles behalve het 'On demand' gedeelte. Code 8182. Dus UPC monteur gestuurd. De beste man komt langs, dus ik zeg code 8182. Hij: *zucht* *@#E*& prutsers! Die kunnen wij niet verhelpen, is al 1000x gemeld. Ik moest best lachen om die kerel zo los te zien gaan op zijn 'eigen' servicedesk. Hij heeft wat gedronken, mijn WCD vervangen want daar zat beetje verf op, netjes een splitter aangebracht in mijn meterkast en de box vervangen (want 1 op de 10.000x helpt dat) en is toen weer vertrokken. On demand werkt prima hier! Dus nu 100% tevreden. Alleen die communicatie onderling :X

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

habermas schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:55:
sinds kort gaat hier bij een groot aantal zenders het OSD niet meer weg.. :s zit je constant naar een levensgroot "Nu op tv" melding te kijken..... :/
Ook een hele bekende, daar hebben wij ook regelmatig last van. Je kan dan op Back drukken totdat je een ons weegt. Enige optie is aan/uit zetten van decoder via de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb sinds gisteren weer een "open NAT" op de xbox.

Is er een update geweest die dit gefixed heeft? Had sinds eind november ineens een moderate nat type, ookal had ik alles handmatig geforward, dit bleef moderate.
Gister viel me op dat het ineens weer open was.

Is dit bij meer mensen opgevallen ?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
AllSeeyinEye schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:10:
Ik heb afgelopen week de helpdesk maar weer eens gebeld om mijn gal te spuwen. *Gelukkig* werkt het modem en router gedeelte van mijn box uitstekend. Maar het tv deel van de box :X de horror

Grootste ergernissen:
- box komt nog steeds 1/2 keer niet uit standby (op hoog energieverbruik!)
- slechte respons op afstandsbediening
- trage reactie indien wel respons
- tv gids werkt traag, onlogisch en toont vrijwel geen info
- on demand werkt niet naar behoren
- on demand is onoverzichtelijk
- geen list view in on demand en mijn media, alleen plaatjes die voor iedere aflevering gelijk zijn
- niet functionerende mediaplayer (geen DTS ondersteuning |:( )
- lettergrootte voor blinden.
- hulpeloze UI, onlogische menu's, te groot, te traag, onoverzichtelijk
- why, in de tijd dat 40" klein is voor een tv, bedekken de menu's 35 tot 50% van het beeld?!
- animaties die onnodig vertragen
- "nu op tv".... ik ZIE toch wat er nu op tv is? Ik wil direct zien wat er straks op tv is.....
- beperkte uitzending gemist tov internet
- niet functioneren of beperkte functionaliteit van de apps
- beperkte afstandsbediening
- geen Android app
- On screen 'toetsenbord' :X

Er schijnt deze maand nog een update aan te moeten komen. Maar ja, het is UPC, dus dikke kans dat er weer een 'grote' update in juli komt, waarbij ze opnieuw 'grote' verbeteringen doorvoeren in de snelheid van de box, waardoor je nog maar 2 seconden hoeft te wachten nadat je op een knop drukt.....

Administratief heb ik geen probleem. En gelukkig heb ik geen grote nalatenschap, anders had mijn vrouw me al afgemaakt.....
Je weet mijn ervaring wat beter te verwoorden dan wat ik zelf net poste ;). En de vriendin factor telt ook mee, die van mij is de box ook zat.

Ik kan er ook gewoon met mijn hoofd niet bij dat een groot (professioneel?) bedrijf als UPC een product als dit op de markt zet, dat er daadwerkelijk mensen zijn geweest die dit getest hebben en er hun handtekening onder gezet hebben en er vervolgens geld voor durven te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Gesteld ik zou van de HB af willen maar wel bij UPC willen blijven, wat zijn dan de opties die er zijn?

Terug naar een EPC3925 modem voor internet en telefonie met een eigen digitale decoder + harddiskrecorder? De on demand spullen van UPC gebruiken we niet, het gaat er mij vooral om dat we 2 programma's tegelijk kunnen opnemen en later weer kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Van je box af ???? UPC 3 x in gebreke stellen met een redelijk termijn dat ze het moeten oplossen.
(Historie evt gebruiken) en je hebt genoeg redenen om het contract te ontbinden. Overigens doet UPC hier niet moeilijk over.

Afijn zelf ook een enomer hostorie met UPC (zie Chelloo forum) en alles leek goed opgelost te zijn (probleem bleek in de wijkversterkers te zitten die geheel niet ingeregeld waren en een scheef signaal aanleverden (10-15Db verschil met boven / onder frequentie band) en zowaar de problemen waren goed weg. Helaas moet ik zeggen waren .... gisteren wederom veel kanalen een melding: u heeft niet het juiste abbo blablablavla.........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Owja, moet wel eerlijk zeggen dat het bij mij administratief wel een probleem is.

Eerste rekening met Horizon was niet correct. Te hoog maandbedrag, geen idee hoe zoiets kan. Na contact zou ik het teveel betaalde terugkrijgen. Dat is op de volgende rekening ook netjes verrekend. Maar op die rekening betaalde ik dus ook weer teveel, qua maandbedrag dus dat wordt nu (na weer contact) (als het goed is) op de rekening van februari gecorrigeerd. En hopelijk is het maandbedrag dan ook in orde.

Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
Zo, wat een geklaag hier allemaal!!

Ik had had vanaf november tot twee weken geleden ook de Horizon box. Alleen als TV geval. Als modem heb ik een Cisco, en als wifi router een TP-Link geval.
Dat die HB zo traag werkt stoorde me enorm. 1 telefoontje en een dag later had ik weer mijn oude box en kon mijn HB retour. Nog lagere abonnementskosten ook. Geen probleem dus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 17:33
Zo hem net ook maar besteld voor ons thuis. Wel inclusief een apart modem aangezien ik de Horizon alleen maar als switch ga gebruiken en mijn eigen router gewoon gebruik. ( Linksys E4200 ) Ik las hier dat je het modem dat je bij een Horizon abbo krijgt gewoon als bridge kan gebruiken? Dan wordt de hele router functionaliteit toch uitgeschakeld en geeft die het signaal alleen door toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan de EPC3925 inderdaad als bridge instellen, dan moet je dus je eigen router erachter hangen.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=46077.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Hebben jullie wat Horizon updates gemist? Of is jullie kabelsignaal slecht? Al enkele weken is de vooruitgang duidelijk merkbaar. Snellere menu's en slechts incidenteel een vertraagd knopje. Dus blije gebruiker hier.

Maar ja, gelukkig is er Internet om eens flink af te reageren over de onperfecte wereld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
FreakNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:00:
Je kan de EPC3925 inderdaad als bridge instellen, dan moet je dus je eigen router erachter hangen.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=46077.0
Okee mooi, bedankt! Nu maar hopen dat wij onder de mensen zitten die geen problemen hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 16:40
Nog steeds groen beeld met Horizon i.c.m. Philips tv

Ik heb tot op heden nog steeds een groen beeld met de Horizon box, alleen op de RGB stand heb ik er geen last van maar is de beeldkwaliteit beduidend lager. Weet iemand of dit aan mijn kast kan liggen of dat er nog steeds geen fatsoenlijke update voor dit probleem is geweest?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 20:25
Dit bericht is ter info, voor zo ver mensen hier er nog niet van op de hoogte zijn.

Wellicht dat dit hier al vermeld stond, maar beter dubbel dan helemaal niet

Al vanaf het begin liep mijn Horizon vast om de ca. Twee uur.
Het was echter alleen het tuner gedeelte dat vastliep, telefonie en internet bleven werken.
Deze vastlopers kwamen voor of ik nou tv zat te kijken, of dat de box in standby stond.

Het blijkt dat er een probleem is met de Horizon in combinatie met de Hdx-1000 en de popcorn hour mediaspelers.
Of dit probleem zich voordoet met meerdere mediaplayers is mij op dit moment niet bekend.

Dus, wanneer je de Horizon als alles in een oplossing gebruikt en je hebt je hdx1000 of popcornhour in hetzelfde netwerk hangen, dan loopt de Horizon vast ( bij mij iedere twee uur )

Op dit moment heeft dit probleem binnen upc geen hoge prioriteit, immers het aantal gebruikers dat zowel de Horizon als alles in een apparaat gebruikt, als ook in het bezit zijn van een hdx1000 of popcornhour is te verwaarlozen op het totaal aantal klanten.

Ik krij nu als tijdelijke oplossing weer een separaat modem/router opgestuurd om mijn netwerk in te richten.

Er loopt op dit moment ook een topic op het chelloo forum hierover, dus als er meer mensen zijn met dit probleem, meld het dan aub.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Onlangs me abbo geupgrade, specifiek geen Horizon genomen omdat er schijnbaar veel problemen zijn met de box.

Standaard zwarte hd box gekregen nu. 120 mbit internet. Usenet downloads met 8 a 9 mb/s (90 mbit account). Je merkt wel dat in het weekend/'s avonds de verbinding rond de 6 mb zit.

Verder eigenlijk nooit problemen met upc. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik ben van plan om de Sony NSZ-GS7 tussen mijn tv en horizon box te hangen. Dit omdat het sharen van dingen via de horizon box nog steeds echt bagger traag werkt en ik graar Plex wil gebruiken om films, series en muziek te luisteren. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:54

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Oef... Ik heb gisteren bij de opnames op "Alles verwijderen" gedrukt. Ik had gehoopt dat hij alleen die afleveringen van Grimm zou verwijderen, maar alles betekent ook echt alles :/ :D

Nu is mijn vriendin niet zo aardig meer....

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Viper® schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:54:
Onlangs me abbo geupgrade, specifiek geen Horizon genomen omdat er schijnbaar veel problemen zijn met de box.

Standaard zwarte hd box gekregen nu. 120 mbit internet. Usenet downloads met 8 a 9 mb/s (90 mbit account). Je merkt wel dat in het weekend/'s avonds de verbinding rond de 6 mb zit.

Verder eigenlijk nooit problemen met upc. :Y)
Maar dan heb je dus geen DVR meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Gister horizon telefonisch maar besteld, gezien ik een losse modem wil. Was geen probleem. Wel jammer dat dit niet via het normale bestel formulier kan, maar wel begrijpelijk dat ze een kleine drempel willen invoeren.

Ging wel iets mis met hun lijn (had medewerker aan de lijn en wacht muziekje kwam er weer door heen :p). Maar werd netjes terug gebeld. Al met al positief tot nu toe. Levertijd 4-10 werkdagen.

Wat kan ik trouwens straks het beste doen, of maakt dat niks uit?
A] wcd > korte kabel > modem > 2-3m coax > horizon
B] wcd > 2-3m coax > modem > korte kabel > horizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
xAndyx schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:44:
Gister horizon telefonisch maar besteld, gezien ik een losse modem wil. Was geen probleem. Wel jammer dat dit niet via het normale bestel formulier kan, maar wel begrijpelijk dat ze een kleine drempel willen invoeren.

Ging wel iets mis met hun lijn (had medewerker aan de lijn en wacht muziekje kwam er weer door heen :p). Maar werd netjes terug gebeld. Al met al positief tot nu toe. Levertijd 4-10 werkdagen.

Wat kan ik trouwens straks het beste doen, of maakt dat niks uit?
A] wcd > korte kabel > modem > 2-3m coax > horizon
B] wcd > 2-3m coax > modem > korte kabel > horizon
het wordt C:
wcd>coax>horizon
en
wcd>coax>modem

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Outerspace schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:15:
Oef... Ik heb gisteren bij de opnames op "Alles verwijderen" gedrukt. Ik had gehoopt dat hij alleen die afleveringen van Grimm zou verwijderen, maar alles betekent ook echt alles :/ :D

Nu is mijn vriendin niet zo aardig meer....
Ja daar ben ik ook een keer achter gekomen :X Volslagen debiel aangezien je voor je gevoel alles verwijderen doet voor die specifieke serie. Maar blijkbaar is het idd dus voor alles :X

Kut GUI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tsja, het woord ALLES zou het moeten verraden toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:39:
tsja, het woord ALLES zou het moeten verraden toch :P
Niet als je bezig bent met een bepaalde serie. In ieder geval zou er dan een melding moeten verschijnen "Let op, je verwijdert ALLE opnames van ALLE series". Of nog beter, deze functie zou ergens anders moeten zitten, en hier zou je de optie moeten hebben om alle afleveringen van een serie te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Had al zo'n vermoeden toen ik laatst een serie wilde verwijderen, toch maar niet gedaan toen.
Vind dat wel een vreemde optie als je bij 1 aflevering zit dat je dan alle opnamen kan wissen.
Zou veiliger zijn die weg te halen, want 1x te snel klikken = alles weg nu

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:14:
[...]

Maar dan heb je dus geen DVR meer?
Correct, ik had destijds het Royaal DVR pakket voor 45 of 50 euro in de maand, dit bestaat nu niet meer.
Oude box op moeten sturen, die grijze die vaak vastloopt. Zwarte nieuwe ontvangen. In de praktijk kijk ik nooit tv, opnemen al helemaal niet. Internet werkt verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
eXsownur schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:21:
Zo hem net ook maar besteld voor ons thuis. Wel inclusief een apart modem aangezien ik de Horizon alleen maar als switch ga gebruiken en mijn eigen router gewoon gebruik. ( Linksys E4200 ) Ik las hier dat je het modem dat je bij een Horizon abbo krijgt gewoon als bridge kan gebruiken? Dan wordt de hele router functionaliteit toch uitgeschakeld en geeft die het signaal alleen door toch?
Heb jij in je mail bevestiging staan dat je een losse modem krijgt? Ik heb incl losse modem besteld maar in de bevestiging zie ik alleen dit staan 'De levering bestaat uit de volgende onderdelen: Horizon Mediabox'.

Anders moet ik er nog even weer over bellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
Nee bij ons staat er een modem, de Horizon en een extra CI plus kaart in de mail. Deze zijn dan ook daadwerkelijk verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag.....ik heb nog een oud abo dus met DVR. Hier wordt regelmatig gebruik van gemaakt dus zou ik gebonden zijn aan Horizon want ik wil de snelheid (30Mb) ophogen naar 60Mb. Voor de rest wil ik niks extra's met de box doen. Het mediaspeler gebeuren kan mij gestolen worden. Dit wordt in de nabije toekomst een android stick/ box i.c.m. een nas.

Over de vele negatieve verhalen: ik lees her en der dat het bij beperkt gebruik (wat ik met de huidige box doe, dus enkel tv kijken en het DVR gedeelte) juist meevalt en er niet veel problemen zijn.

Kortom: willen de positieve gebruikers zich ook eens melden ;) Op een forum is teveel negativiteit en dat kan een vertekend beeld geven voor gebruikers als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Weet iemand hoe ik het modem in de Horizon box reset? Ik wilde nl mn eigen router eraan hangen en heb daardoor DHCP en WiFi uitgeschakeld op de HB maar dat is niet goed gegaan. Nu kom ik er met geen mogelijkheid meer bij, ook niet met een rechtstreekse verbinding. Fabrieksinstellingen ook al hersteld zonder resultaat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:48:
Wat ik mij afvraag.....ik heb nog een oud abo dus met DVR. Hier wordt regelmatig gebruik van gemaakt dus zou ik gebonden zijn aan Horizon want ik wil de snelheid (30Mb) ophogen naar 60Mb. Voor de rest wil ik niks extra's met de box doen. Het mediaspeler gebeuren kan mij gestolen worden. Dit wordt in de nabije toekomst een android stick/ box i.c.m. een nas.

Over de vele negatieve verhalen: ik lees her en der dat het bij beperkt gebruik (wat ik met de huidige box doe, dus enkel tv kijken en het DVR gedeelte) juist meevalt en er niet veel problemen zijn.

Kortom: willen de positieve gebruikers zich ook eens melden ;) Op een forum is teveel negativiteit en dat kan een vertekend beeld geven voor gebruikers als ik.
:W

Ik gebruik de Horizon alleen voor TV kijken, uitzending gemist en opnemen en dat werkt bij mij goed. Menu loopt wel wat traag maar is al beter dan dat het eerst was.
Toen ik nog alles-in-een gebruikte had ik wel eens dat de telefonie niet lekker liep ( wel kunnen bellen maar niet horen als je gebeld werd) en ik had de indruk dat internet via de Horizon instabieler was, zeker via wifi.

Ik had de Cisco 3925 nog niet teruggestuurd en na overleg met de helpdesk (die het overigens keurig regelde) de 3925 weer teruggeplaatst. Omdat Wifi in ons nieuwbouwhuis nogal slecht de 1e verdieping bereikt (lees: vrijwel niet ) heb ik Wifi in de 3925 en Horizon uitgezet, de 3925 in bridge gezet (dus alleen maar voor telefonie en internet doorgeven) en er een TP-Link 1043 aan gehangen.
Ik heb nu een goed werkende TV decoder/recorder, geen telefonie problemen en een goed Wifi signaal in vrijwel het hele huis.

* janvanduschoten is tevreden met deze opstelling :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
eXsownur schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:50:
[...]
Nee bij ons staat er een modem, de Horizon en een extra CI plus kaart in de mail. Deze zijn dan ook daadwerkelijk verstuurd.
Pakket binnen en je raad het al, geen losse modem. Hang nu in de wacht en ze zoeken het uit. 2e persoon in de wacht die het uitzoekt :P

"Meneer ik mag u niet een nieuwe modem toezenden u bent nieuwe klant." Ik; "Het is toegezegd, dus ik wil een losse modem. Ik bestel wat en krijg de helft geleverd". "Meneer ik ga het uitzoeken" En weer in de wacht.

Nou ze sturen er een op hoor, hoera :+, kost wat moeite en doordrammen maar het is gelukt.

[ Voor 35% gewijzigd door xAndyx op 02-02-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
xAndyx schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:15:
[...]

Pakket binnen en je raad het al, geen losse modem. Hang nu in de wacht en ze zoeken het uit.
Wat een mafketels zijn het daar ook. Ik heb de Horizon en een los modem gekregen maar niet de extra CI plus kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 17:35

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ben nu even bij mijn pa thuis en heb mij Raspberry Pi achter in de Horizon gestopt, ik kan via ssh de RPi benaderen. Hij heeft via DHCP een ip gekregen. Op de RPi staat een verse 2012-12-16-wheezy-raspbian.img ifconfig:
code:
1
2
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr b8:27:eb:bc:ba:8c
          inet addr:192.168.0.14  Bcast:192.168.0.255  Mask:255.255.255.0

Maar eenmaal ingelogd via ssh kan ik niet eens een pingen:
code:
1
2
3
4
pi@raspberrypi ~ $ ping google.com
PING google.com (74.125.132.100) 56(84) bytes of data.
From gwlogin.net (192.168.0.12) icmp_seq=1 Destination Port Unreachable
...

Mis ik een instelling in de Horizon box dat ik vanuit de RPi het internet op mag?

Mijn iPad en telefoon werken wel gewoon via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

That awkward moment when you realise...

Ik had koorts maar mijn schoonouders gingen verhuizen en dus moest ik ervoorzorgen dat de Horizonbox goedwekrt (alsmede internet, telefoon enz.)

Internet en tel gingen prima. Iksluit de Horizon aan en merkte dat de standaardkabel niet paste; moesteenmannetje zijn en was een vrouwtje. Dus ik met mijn duffe harses een ander eindstuk eraan zetten en de box aanzetten; geen signaal.

Factory reset; blijft in scanning loop

Bel UPC; ja daar moet een monteur voor komen (en ik maar zeuren tegen die man dat de kabels die ze leveren nuet kloppen en dat het wel raar is hoor.

Hang ik de telefoon op, kijk ik nog een naar de verdeelstekker... Heb ik de coax kabel in Radio gestopt ipv TV :X

Er had al een belletje moeten rinkelen toen de meegeleverde kabel niet paste (die wel paste bij hun vorige woning) maargoed; laten we het op de koorts houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal.
Als groot Tweakers.net fan, laat ik ook maar mijn eens wat van me horen m.b.t. mijn Horizon / Upc ervaring.

Maandag Upc gebeld, en aan de verkoopster gemeld dat ik eerst een techneut wilde spreken. Dat mocht niet. Ik heb haar uitgelegd, dat als zij mij Horizon wilde verkopen ik toch eerst met een techneut wilde praten. Toen kon het wel.
Ik heb ongeveer een uur met de man aan de telefoon gehangen, omdat ik natuurlijk ook alle verhalen op alle fora's lees en ik eigelijk wilde weten wat nu de stand van zaken is, en mijn mogeljkheden zijn ivm mijn netwerk thuis.
Deze gaf toe dat er tot een maand terug veel problemen waren, alle wel bekend op de forums, maar dat het nu echt goed werkte.....
Ik had HD DVR met de cisco box, een Thomson draadloze modem en 25mb internet.

Mij werd geadviseerd om horizontv te nemen met 30mb zodat ik geen nieuwe modem hoef, omdat ik de modem in de horizon box niet als 'nieuw netwerk'ga gebruiken

Zo gezegd zo gedaan, besteld.

Donderdag kwam de boel binnen, de uitpakpret kon beginnen.
Op zich niks spannends aan. Ik heb met een netwerk kabel de horizon aan mijn Thomson modem gehangen en aanzetten maar.
Installatie liep perfect.
Bij keuze : bestaand netwerkt, ziet hij meteen dat hij met een kabeltje aan een modem hangt. Helemaal happy.
Echter.... internet .. dood... dus ook geen telefoon meer, dat wordt mobiel bellen met de helpdesk.
Sorry mevrouw, tijdens de bestelling zijn we vergeten een vinkje aan te zetten!!! uw modem is gedeactiveerd. met een paar uur is hij weer in de lucht.

Nou ja vooruit, er gaat tenslotte altijd wat mis als je wat wijzigt bij Upc.

Ondertussen had mn box wel netjes verbinding met mn modem. Met een netwerk kabel heb ik mijn laptop aan de Horizonbox gehangen. en de Wifi's uit gezet. De ip's gefixt met een vaste pool.
Met Twonky ziet hij mn foon, tablet, en laptop (pc nog niet geprobeerd)
en bekabeld ziet hij mn Nas

Vrijdag....
Nog steeds geen internet, maar weer boos op mn mobiel bellen, Sorry mevrouw, kan wel 48 uur duren!!! WTF!! :(
Ik pissed een tweet gestuurd naar @upc, en voila met 5 minuten internet weer in de lucht, modempje dus weer geactiveerd. Het kan dus wel!

Eigenlijk werkte daarna alles wel goed. Ik kon nu bij alle menu's. En ik sluit me aan bij de rest. Het is allemaal TE mooi en daarom soms traag (bij het laden van de plaatjes) en onoverzichtelijk (bij mn on demand.

Vrijdag avond e-mail van upc. Uw nieuwe modem wordt opgestuurd....Shoot Me!
Ik maar weer bellen. mevrouw, foutje van Upc, modem weigeren aan de deur!!! anders wordt u huidige modem weer gedeactiveerd...
Wat een knuppels zeg! Er kan werkelijk nooit iets in 1 x goed gaan daar.

Zaterdag.... begon de ellende.
De ene vast loper na de ander. aantal zenders blijven hangen, beeld freezed, geluid hapert. Geen ondemand, foutcode 8010, geen tv gids, alles zo traag dat je je afvraagt of hij wel reageert. Diagnostiek, geef verbinding met mn modem aan. Mn modem is online, dus wat nou geen verbinding????!!! (code 8010) Was van plan hem t raam uit te tiefen!

uiteindelijk diep ingeademd en de box 15 minuten uit gezet, weer aangezet, nog steeds foutcode 8010
daarna de netwerkkabel er uit gehaald en opnieuw er in gezet, en hoppa, werkt weer als een tierelier.

Nu is het Zondag, en we zullen gaan ervaren hoe het vandaag gaat lopen.

Goed enkele vragen:
1.
Iemand enig idee hoe het met de energie beheer staat.
Hoog, alles aan (blauw)
normaal, internet verbinding blijft tot stand (geel)
laag, alles uit (rood)

Ik heb nacht 1 op hoog laten staan, maar kwam er de volgende dag achter dat hij dan vol blijft loeien, das niet de bedoeling.
Dus nu staat hij op normaal.
Echter vanmorgen kwam ik de woonkamer in lopen en stond hij op Rood (laag)

2.
Kan je in stand normaal (energiebeheer) wel op afstand een opname in plannen?
ter info, in hoog is het me ook nog niet gelukt.

3.
Waarom kan ik als ik stream vanaf mn Nas niet pauzeren of spoelen?

4.
Waarom kan ik bv via Foxlife niet ondemand kiezen, maar via menu>ondemand>alle videos>tvzender, wel?
raaaaaar (ben walking dead aan t volgen :P )

5.
Waarom springt hij bij een herinnering (als je niets doet) niet meteen naar de zender? Je mist de herinnering nog wel eens, omdat hij zo mooi is weg gewerkt in t hoekje!

6.
Ik dacht dat door al die tuners hij je vorig bekeken zender ook blijft opnemen. Ben er achter dat hij dat alleen doet tot het moment dat je zapt. hij neemt dus je bekeken beeld op. Dat is 1 Tuner, niet 2. Klopt dit?

voordelen:
* erg mooi beeld
* automatisch DD5.1 op de HD zenders
* geen dubbele zenders meer
* aansluiten was zelfs voor mij prima te doen (alleen jammer van t modem foutje van UPC)

Nadelen
* de afstandsbediening, waar zijn de sneltoetsen??
* te grote menu's
* trage menu's
* ondemand on overzichtelijk, zoekt je de pleuris
* verliest af en toe verbinding met netwerk
* vastlopers, freezed beeld, op live tv en on demand
* pre-channel functie (zappen tussen 2 laatste bekeken zenders) weg
* energieverbruik is een raadsel
* en alles wat al 100x genoemd is
* als je voor originele uitgezonden taal kiest, geen DD5.1 meer

Ter info mijn opstelling:
Thomson modem bekabeld:
1.Dune HD Max (statisch)
2.Samsung TV (statisch)
3.WD Nas (statisch)
4.Horizonbox(statisch met een pool van 30 ip's)
Draadloos: foon, laptop, pc, tablet, spelcomputer,

Dune en Horizon via HDMI naar Marantz versterker, en deze via HDMI naar tv.

niks spannends aan dus

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
Ik heb nog één vraagje:
Ik heb alle materialen binnen nodig voor de installatie maar we hebben wel een monteur gereserveerd om onze bekabeling even door te meten. Ik kan nu toch gewoon het nieuwe modem en de Horizon al aansluiten of moeten die eerst geactiveerd worden? Niet dat ik straks alles omgewisseld heb en de komende tijd zonder tv, telefonie en internet zit.

Edit:
Het zal ook eens niet. Het modem werkt prima dus ik heb iig internet en telefonie maar tv kijken ho maar...

[ Voor 13% gewijzigd door eXsownur op 03-02-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
eXsownur schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:36:
Ik heb nog één vraagje:
Ik heb alle materialen binnen nodig voor de installatie maar we hebben wel een monteur gereserveerd om onze bekabeling even door te meten. Ik kan nu toch gewoon het nieuwe modem en de Horizon al aansluiten of moeten die eerst geactiveerd worden? Niet dat ik straks alles omgewisseld heb en de komende tijd zonder tv, telefonie en internet zit.
Ik heb de horizon ook al aangesloten maar wel in de modus 'bestaand netwerk'. Zodat ie zich niet instelt als modem. Alle tv functies werken prima terwijl ik wacht op het losse modem.

Ik ben wel nieuwe klant, dus 100% zeker weten doe ik het niet of mn losse modem meteen werkt straks.

Net ook maar even ingelogd en handmatig de wifi uitgezet via de webadmin (login/ww admin/admin).

[ Voor 6% gewijzigd door xAndyx op 03-02-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Er is een storing regio Papendrecht (naast Dordrecht). Geen signaal zowel analoog, digitaal, telefoon en internet.
Moet binnen 24 uur verholpen zijn volgens de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hick-ups op de rtl zenders. Geluid loopt door. Beeld blijft ff hangen. Zwaar irritant.
Moet nu ruim een week wachten op een monteur.....

Horizon is inderdaad een nieuwe belevenis...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:20

B2

wa' seggie?

Pfft, en gister weer een half opgenomen Studio Sport. Ik hou er mee op. De Horizon box gaat uit en niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
Nou hij staat hier nu 2 dagen en ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. Op het begin wilde hij geen verbinding maken maar dat had meer met de bekabeling dan met de Horizon te maken. ( oud huis ) De opnames gaan hier ook prima. Het menu werkt mooi vlot en de invoer is lekker snel. De favoriete zenders instellen is wat anders vergeleken met de oude mediabox maar dat is een kwestie van wennen. Kortom tot nu toe zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ik kan me niet voorstellen dat de Horizon box 'vlot' is bij anderen.
Ja, als je zelf niet al te snel bent dan heb je het waarschijnlijk niet door.

Maar als ik op NLD1HD kijk, en ik druk 4x snel CH+ in om op RTL5HD uit te komen dan duurt het gewoon 4 seconden voordat je beeld hebt. Even snel rondzappen zit er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik zou ook graag terugwillen naar m'n oude box... dus is volgens mij onmogelijk. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
Devian schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:21:
Ik kan me niet voorstellen dat de Horizon box 'vlot' is bij anderen.
Ja, als je zelf niet al te snel bent dan heb je het waarschijnlijk niet door.

Maar als ik op NLD1HD kijk, en ik druk 4x snel CH+ in om op RTL5HD uit te komen dan duurt het gewoon 4 seconden voordat je beeld hebt. Even snel rondzappen zit er niet bij.
Bij mij duurt het ook echt geen vijf seconden. Ik heb het net geprobeerd en het duurt hooguit 2 seconden. Ik denk dat ik een van de gelukkigen ben. Het enige wat hier af en toe optreedt is het bekende HDMI probleem icm Phillips tv's. Gelukkig treedt dit niet al te vaak op en is de box even opnieuw opstarten de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morfine
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-08-2021
Is er iemand met de .IPA van de oude Horizon TV-app? De nieuwe versie werkt niet met xcon en werkt daardoor niet met gejailbreakte iPads :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Bah, de twee opties "Verwijder" en "Verwijder alles" zitten idioot dicht bij elkaar. Tel daarbij een trage afstandbediening op en je hebt........ Ja... WEER een lege box. Afgelopen weekend was het weer raak, dit keer door mijn zoontje van 7.

Waarom zitten die twee opties zo idioot dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Mijn box is ook niet vlot te noemen hoor, doet me een beetje denken aan het helpen van mensen die geen ervaring met pc's hebben. Klik daar maar, ja (ik wacht), ok en nu hier. Vlot noem ik bijv het PS3 menu of mn oude dreambox satelliet receiver.

Ik kan me wel bedenken waarom mensen zich aan het systeem ergeren. Tot nu toe kan ik er wel mee leven :-)

Is er een manier om enkel een kanalen overzicht te krijgen? TV gids info heb ik niet altijd nodig namelijk. En kost volgens mij onnodig laad tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Nog een leuke grap, bij m'n vriendin in d'r flat:

- Horizonbox aan het netwerk, met als instelling "Bestaand netwerk"... Geen TV
- Horizonbox aan de coax, met als instelling "Nieuw netwerk"... Geen TV
- Horizonbox aan het netwerk én de coax, met als instelling "Bestaand netwerk"... Geen TV
- Horizonbox aan het netwerk én de coax, met als instelling "Nieuw netwerk"... Hulde, beeld!

Internet loop nu dus over het modem (Cisco 4 poorts wireless geval), hoe de Horizon nu z'n signaal krijgt... Alles werkt, in alle glorieuze brakheid (serieus UPC, Twonky speelt maar één nummer af? Ik wil gewoon dat als nummer 1 afgelopen is van een album, je aan nummer 2 begint... -slaat met voorhoofd op tafel-)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
eXsownur schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:24:
De favoriete zenders instellen is wat anders vergeleken met de oude mediabox maar dat is een kwestie van wennen. Kortom tot nu toe zeer tevreden!
Ik ben er nog niet achtergekomen hoe ik dat kan instellen, of hoe ik de favorieten zenders snel kan oproepen. Hoe doe jij dat?

En :( wat erger ik me aan die ellendige balk (3 hele lange seconden) die iedere keer onderaan je beeld blijft staan nadat je van zender wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Vanuit tv gids > ok op een zender > en dan ipv "kijken" kies je "toevoegen aan favorieten"
Hij zet ze dan helemaal boven aan in de tv gids/lijst (boven ned 1)

De balk verdwijnt als je op back of ok drukt geloof ik. Moet je maar even kijken welk knopje dat was :p

[ Voor 25% gewijzigd door xAndyx op 05-02-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
mkleinman schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 05:40:
Bah, de twee opties "Verwijder" en "Verwijder alles" zitten idioot dicht bij elkaar. Tel daarbij een trage afstandbediening op en je hebt........ Ja... WEER een lege box. Afgelopen weekend was het weer raak, dit keer door mijn zoontje van 7.

Waarom zitten die twee opties zo idioot dicht bij elkaar.
Zoiezo is het volledig onduidelijk hoe je op een normale manier je opnames uberhaubt kunt terugvinden. Je moet eerst ellenlang tussen vage thumbnails scrollen die op een volledig random wijze lijken te zijn gesorteerd.

Daarnaast gaan de opnames zoiezo mis: of hij neemt niets op (als je via internet een opname instelt), óf tot nét voor het einde (lekker frustrerend), of van een serie alle herhalingen van hetzelfde programma.

Maar zelfs het meest minimale wat je van een box kunt verwachten: gewoon snel zappen tussen kanalen en een snelle programmagids laten zien is onlogisch, onhandig met veel te veel knophandelingen en ongelofelijk traag geimplmenteerd.

Ongeloofelijk welke idioot deze interface bedacht heeft (vermoedelijk een Chinees of een Fransman aan de coke) :(

En nog onvoorstelbaarder dat UPC dit durft uit te rollen en zelf ondanks alle klachten op TV gewoon nieuwe campagnes start om nog meer mensen op deze ellende over te laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
xAndyx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:40:
Vanuit tv gids > ok op een zender > en dan ipv "kijken" kies je "toevoegen aan favorieten"
Hij zet ze dan helemaal boven aan in de tv gids/lijst (boven ned 1)

De balk verdwijnt als je op back of ok drukt geloof ik. Moet je maar even kijken welk knopje dat was :p
Thanks, zal het vanavond eens proberen.
Klopt dat de balk verdwijnt als je op Ok drukt. Maar als je dat te snel doet reageert ie nog niet, doe je het net te langzaam dan krijg je weer dat f*ck menu.
Pagina: 1 ... 21 ... 54 Laatste