Eigenlijk is de bron van dit probleem gelegen in de HDMI implementatie van de tv fabrikant. Aardig dat je UPC de schuld toeschuift, maar helemaal zuiver is je conclusie niet...Johnnyzz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:51:
Zijn er al oplossingen voor het bekende groen/paarse waas op sommige merken TV's?
Onze Sony heeft er nog altijd last van, en we zijn op het punt aangekomen om de hele boel op te zeggen...
UPC blijft maar updates beloven, maar tot nu toe nog weinig van te merken.
Er is enige tijd terug een update geweest. Je moet bij kleurinstellingen (als ik me niet vergis) een andere waarde kiezen.Johnnyzz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:51:
Zijn er al oplossingen voor het bekende groen/paarse waas op sommige merken TV's?
Onze Sony heeft er nog altijd last van, en we zijn op het punt aangekomen om de hele boel op te zeggen...
UPC blijft maar updates beloven, maar tot nu toe nog weinig van te merken.
Zijn er al oplossingen / work arounds voor het probleem dat je 2 kanalen door elkaar heen ziet? Geluid loopt dan goed, maar om de paar seconden zie je een paar seconden het beeld van een andere zender op de onderste helft...
Signaalkwaliteit en Geluidsterkte zitten beide op 2/3 van de balk.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Je coax stekker controleren. Zelf gemaakt of prefab? Kan zijn dat deze niet goed in de connector past/zit.AllSeeyinEye schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:27:
Zijn er al oplossingen / work arounds voor het probleem dat je 2 kanalen door elkaar heen ziet? Geluid loopt dan goed, maar om de paar seconden zie je een paar seconden het beeld van een andere zender op de onderste helft...
Verwijderd
Inmiddels horizon-box binnen en geinstalleerd. Nu zat er ook een modem met ingebouwde router? bij. Dit ook geinstalleerd, met behulp van de begeleidende brief een ''bestaand'' thuisnetwerk gemaakt om de foto's van mijn PC op de TV te kunnen bekijken.
Alles aangesloten en werkt perfect op mijn samsung smart tv. Zelfs afstandsbediening stond al goed ingesteld.
Nu probeerde ik mijn Samsung s2 te verbinden met de modem/router maar dit lukt NIET! UPC gebeld en die dame zei dat als ik dat wil, alles via mijn horizon box moet laten gaan. En dan de modem/router retour zenden.
Dit wilde ik niet omdat ik er slechte dingen hier op het forum over had gelezen. Nu is mijn vraag: WAT kan ik nu het beste doen? Ik ben nogal een NOOB in deze zaken maar heb de laatste dagen al aarig wat bijgeleerd maar kom er even niet meer uit.
Fijne jaarwisseling voor allen die dit lezen
Alles aangesloten en werkt perfect op mijn samsung smart tv. Zelfs afstandsbediening stond al goed ingesteld.
Nu probeerde ik mijn Samsung s2 te verbinden met de modem/router maar dit lukt NIET! UPC gebeld en die dame zei dat als ik dat wil, alles via mijn horizon box moet laten gaan. En dan de modem/router retour zenden.
Dit wilde ik niet omdat ik er slechte dingen hier op het forum over had gelezen. Nu is mijn vraag: WAT kan ik nu het beste doen? Ik ben nogal een NOOB in deze zaken maar heb de laatste dagen al aarig wat bijgeleerd maar kom er even niet meer uit.
Fijne jaarwisseling voor allen die dit lezen
Hier na de laatste update veel problemen met stotterend geluid. Ik heb dit op alle zenders. Beeld is echter wel perfect. Als ik bij stotterend geluid even snel "zender up, zender down" doe, dan is het geluid ineens wel goed. Meer mensen soortgelijke problemen ten gevolge van de laatste update?
Ja ook hier stotterend geluid, maar daarbij ook beeld. Vanochtend zelfs even geen geluid, gezapt, toen was er op de andere zender wel geluid maar liep het beeld en het geluid niet synchroon, nog een keer zappen en toen was het allemaal weer goed.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat stotterende geluid heb ik met bellen. We kunnen via onze vaste lijn via de HB geen fatsoenlijk gesprek volgen.
Iemand enig idee wat daar aan te doen is?
Iemand enig idee wat daar aan te doen is?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Al een andere telefoon/telefoonkabel geprobeerd?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Andere kabel wel, andere telefoon niet, simpelweg omdat we die niet meer in huis hebbenhansvk schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 12:30:
Al een andere telefoon/telefoonkabel geprobeerd?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Verwijderd
Dat had ik intussen gevonden! Dus gelukt! Maar voel me gelijk bedonderd door dat UPC mokkel die om een vage reden mijn modem terug wou hebben. Waarschijnlijk was ze er aan gehechtVerwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:23:
Wachtwoord met hoofdletters ingevuld op je S2 neem ik aan ?
Het gaat hier alleen om
- stotterend geluid, beeld is goed
- Na een zapje 'up' en zapje 'down' is het geluid op dezelfde zender (die dus eerst wél stotterde) ineens goed
Alles is gekomen na de update; verbindingen lijken me dus wel goed.
- stotterend geluid, beeld is goed
- Na een zapje 'up' en zapje 'down' is het geluid op dezelfde zender (die dus eerst wél stotterde) ineens goed
Alles is gekomen na de update; verbindingen lijken me dus wel goed.
Verwijderd
Losse modem absoluut houden anders kom je helemaal in een ramp terechtVerwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 14:00:
[...]
Dat had ik intussen gevonden! Dus gelukt! Maar voel me gelijk bedonderd door dat UPC mokkel die om een vage reden mijn modem terug wou hebben. Waarschijnlijk was ze er aan gehecht
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik heb mijn modem en router direct weggedaan zodra de box binnen was. Heb de afgelopen 3 maanden nog nooit een netwerk gerelateerd probleem gehad en haal altijd de 120 MB die bij het abo hoort.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:01:
[...]
Losse modem absoluut houden anders kom je helemaal in een ramp terecht
Alle problemen met mijn box zien op het inschakelen (terwijl netwerk het wel doet), de tv functionaliteit en de mediaplayer functionaliteit.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik ben een maand of twee geleden overgegaan op Horizon, nadat ik al UPC Alles-in-1 had via de oude DVR. Ongelooflijk dat ik hier lees dat sommige mensen zelfs nog korting hebben gekregen nadat ze zijn overgestapt, terwijl ik te horen kreeg 'ja sorry, u neemt al alle diensten af, dus u moet gewoon E 49,- betalen om de Horizon box te ontvangen (en de E 49,- borg gaat dan over van de oude box naar de Horizon box. Gelukkig wordt mijn abonnement E 9,- per maand lager dus over een paar maanden heb ik het eruit, maar dat klinkt niet eerlijk.
Nu ben ik nog niet onverdeeld positief over de prestaties (zoals hier ook gelezen). Mijn Internet (gebruik de draadloze modem/router in de box) werkt over het algemeen prima en het beeld is absoluut een stap vooruit.
De hoofdproblemen die wij hebben zijn echt talrijk:
* 9 op de 10 ingestelde opnames worden niet opgenomen, ongeacht of we 'alle afleveringen' opnemen of slechts een enkele aflevering. Fijn als je 4 zenders tegelijkertijd kan opnemen als 1 al niet lukt.
* Vaak komt de box niet uit standby modus zonder dat ik deze reset, waardoor ik ook mijn Internet dus automatisch mee reset
* Elke dag moet ik de box eerst 1 a 2x aan en uit zetten voordat ik beeld, anders blijft het beeld zwart.
* Vaak de melding 'niet geabonneerd op deze zender', geluid wat niet synchroon loopt en uitegerekt beeld.
* Regelmatig heb ik geen klok op de box of loopt de klok ineens 8/9 uur achter.
* De box is traaaaaag, mijn hemel, mijn hersens zijn al 5 stappen verder als ik nog op de afstandsbediening op stap 1 aan het rammen ben omdat de box niet reageert.
* Als ik mijn laptop aan heb en de TV aanzet valt mijn netwerk even weg voor een seconde of 5/10, en dan is het weer terug.
Net even met de helpdesk gebeld en die gaven aan dat het waarschijnlijk aan mijn signaalsterkte ligt die blijkbaar nogal schommelt (zoals zij daar uitlezen). Nu komt het signaal bij mij in de woonkamer binnen en heeft het afgelopen jaar een UPC monteur daar al een nieuw kastje opgezet, ligt er een goede kabel en is de afstand ongeveer een meter of 6. Wat zou de monteur hier aan kunnen veranderen om dit beter te maken?
Nu ben ik nog niet onverdeeld positief over de prestaties (zoals hier ook gelezen). Mijn Internet (gebruik de draadloze modem/router in de box) werkt over het algemeen prima en het beeld is absoluut een stap vooruit.
De hoofdproblemen die wij hebben zijn echt talrijk:
* 9 op de 10 ingestelde opnames worden niet opgenomen, ongeacht of we 'alle afleveringen' opnemen of slechts een enkele aflevering. Fijn als je 4 zenders tegelijkertijd kan opnemen als 1 al niet lukt.
* Vaak komt de box niet uit standby modus zonder dat ik deze reset, waardoor ik ook mijn Internet dus automatisch mee reset
* Elke dag moet ik de box eerst 1 a 2x aan en uit zetten voordat ik beeld, anders blijft het beeld zwart.
* Vaak de melding 'niet geabonneerd op deze zender', geluid wat niet synchroon loopt en uitegerekt beeld.
* Regelmatig heb ik geen klok op de box of loopt de klok ineens 8/9 uur achter.
* De box is traaaaaag, mijn hemel, mijn hersens zijn al 5 stappen verder als ik nog op de afstandsbediening op stap 1 aan het rammen ben omdat de box niet reageert.
* Als ik mijn laptop aan heb en de TV aanzet valt mijn netwerk even weg voor een seconde of 5/10, en dan is het weer terug.
Net even met de helpdesk gebeld en die gaven aan dat het waarschijnlijk aan mijn signaalsterkte ligt die blijkbaar nogal schommelt (zoals zij daar uitlezen). Nu komt het signaal bij mij in de woonkamer binnen en heeft het afgelopen jaar een UPC monteur daar al een nieuw kastje opgezet, ligt er een goede kabel en is de afstand ongeveer een meter of 6. Wat zou de monteur hier aan kunnen veranderen om dit beter te maken?
Welke versterker moet ik hebben voor Horizon?
Een retourgestuurde versterker.smeerbartje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:59:
Welke versterker moet ik hebben voor Horizon?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vandaag geprobeerd de horizon box te installeren met behoud van oude modem. Tijdens de installatie van de media box viel het internet plots weg. Nog voor dat ik ook maar iets hoefde in te stellen. Uiteindelijk aangekomen bij het instellen van het netwerk op de media box, ik ging er van uit dat ik voor de bestaand moest kiezen maar in de ontvangen mail van upc stond dat ik voor "nieuw" moest kiezen. Vreemd, aangezien ik duidelijk heb aangegeven gebruik te maken van het oude modem.
Uiteindelijk heb ik toch maar voor bestaand gekozen, Internet deed het toch al niet en ik wilde voorkomen dat de horizon box als modem zou gaan fungeren. Thuisnetwerk gevonden (prima), en box herstart.
Omdat ik nog geen Internet had maar even besloten de box van de stroom te halen en het modem te resetten. Helaas blijft het modem nu knipperen op het "online" lamje, soms valt hij terug naar "US". Het type modem is: Cisco EPC3925
Zou het kunnen dat mijn modem kapot is gegaan tijdens de installatie of is er iets aan de hand dat alleen mijn media box vanuit upc mag fungeren als modem (misschien zeg ik iets heel doms maar ik weet niet hoe ze het dat regelen bij upc...)
Mocht iemand suggesties hebben om dit probleem op te lossen dan hoor ik het graag.
Bedankt!
Uiteindelijk heb ik toch maar voor bestaand gekozen, Internet deed het toch al niet en ik wilde voorkomen dat de horizon box als modem zou gaan fungeren. Thuisnetwerk gevonden (prima), en box herstart.
Omdat ik nog geen Internet had maar even besloten de box van de stroom te halen en het modem te resetten. Helaas blijft het modem nu knipperen op het "online" lamje, soms valt hij terug naar "US". Het type modem is: Cisco EPC3925
Zou het kunnen dat mijn modem kapot is gegaan tijdens de installatie of is er iets aan de hand dat alleen mijn media box vanuit upc mag fungeren als modem (misschien zeg ik iets heel doms maar ik weet niet hoe ze het dat regelen bij upc...)
Mocht iemand suggesties hebben om dit probleem op te lossen dan hoor ik het graag.
Bedankt!
Stuur ze een berichtje via de facebook-pagina van UPC, dan nemen ze meestal snel contact op.niekoss schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:41:
Bedankt!
Wellicht dat er bij UPC intesteld is dat de oude Horizon-Box als modem moet dienen, ipv de oude modem.
Dat lijkt inderdaad het geval. Na veel proberen heb ik besloten de mediabox naar fabrieksinstellingen te resetten en plotseling kon ik ermee verbinden en had ik internetverbinding. Had wel duidelijk aangegeven mijn oude modem te willen gebruiken maar er zal wel iets mis gegaan zijn. Maargoed, beter dan niks.boekel schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:11:
[...]
Stuur ze een berichtje via de facebook-pagina van UPC, dan nemen ze meestal snel contact op.
Wellicht dat er bij UPC intesteld is dat de oude Horizon-Box als modem moet dienen, ipv de oude modem.
Moet trouwens ook zeggen dat het internet gedeelte prima werkt tot nu toe, misschien wel beter dan voorheen
De rest is wel wat trager

[ Voor 4% gewijzigd door niekoss op 03-01-2013 03:36 ]
Zijn er al mensen die inmiddels van de situatie los modem + horizon overgestapt zijn naar internet via de horizon? Ik ben net verhuisd en heb iets te veel kabels en kastjes in mijn huiskamer staan nu.
Ik heb mijn netwerk handmatig gewijzigd (via de webinterface) dat het als switch/accesspoint functioneert (dus niet als bridge), ik neem aan dat ik dat ongedaan moet maken/de boel resetten?
Ik heb mijn netwerk handmatig gewijzigd (via de webinterface) dat het als switch/accesspoint functioneert (dus niet als bridge), ik neem aan dat ik dat ongedaan moet maken/de boel resetten?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Wat is de facebook pagina van UPC?boekel schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:11:
[...]
Stuur ze een berichtje via de facebook-pagina van UPC, dan nemen ze meestal snel contact op.
Ik ka nniets vinden, wel twitter.
Cititzen of Ladonia
Ik. Ben blij dat alles nu echt via 1 kastje gaat.SeatRider schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:22:
Zijn er al mensen die inmiddels van de situatie los modem + horizon overgestapt zijn naar internet via de horizon? Ik ben net verhuisd en heb iets te veel kabels en kastjes in mijn huiskamer staan nu.
Op zich werkt alles goed. Tenzij ik ga downloaden met torrents. Dan valt het internet na een tijdje uit. Moet de box resetten om Internet weer werkend te krijgen. Die torrents worden bij mij gedownload door een NAS met interne torrent client. Misschien is hier een fix voor, maar heb me er verder nog niet mee bezig gehouden.
Ik. En zoals al vaker aangegeven in dit topic werkt het internet/modem/router gebeuren zoals het hoort: storingsvrij en zeer stabiel.SeatRider schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:22:
De box zelf daarentegen....... TV functies werken ondermaats, algemene besturing van de box is ondermaats en stabiliteit van de box zelf is ondermaats. Maar ondanks deze issues blijft het modem/router deel dus netjes werken
Of ik dit hier moet zetten weet ik niet maar dit is ook een leuke
http://bit.ly/VkOyeg UPC kan mooi het dak op prutsers
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
http://www.facebook.com/UPCNederlandsorcees schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:24:
[...]
Wat is de facebook pagina van UPC?
Ik ka nniets vinden, wel twitter.
Even snel cut-and-past
DEN HAAG - Het wifi-wachtwoord van minstens een half miljoen routers, waaronder modellen van KPN, UPC en Ziggo, is nog steeds te kraken. Het wifilek is al bekend sinds eind 2011, maar het probleem is nog steeds niet opgelost, maakte de Consumentenbond donderdag bekend op basis van onderzoek.
.
. (knip)
.
Het lek zit in routers van KPN (Experia ZTE H220N), Ziggo (Ubee evw3200) en de Horizon mediabox van UPC. Ook sommige routers uit de losse verkoop zijn lek zoals de Linksys E1000 en E2000. De Consumentenbond.........
DEN HAAG - Het wifi-wachtwoord van minstens een half miljoen routers, waaronder modellen van KPN, UPC en Ziggo, is nog steeds te kraken. Het wifilek is al bekend sinds eind 2011, maar het probleem is nog steeds niet opgelost, maakte de Consumentenbond donderdag bekend op basis van onderzoek.
.
. (knip)
.
Het lek zit in routers van KPN (Experia ZTE H220N), Ziggo (Ubee evw3200) en de Horizon mediabox van UPC. Ook sommige routers uit de losse verkoop zijn lek zoals de Linksys E1000 en E2000. De Consumentenbond.........
Hoe regel je de overstap? Ik dacht namelijk dat UPC dat vooralsnog tegenhield , oid?AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:53:
[...]
Ik. En zoals al vaker aangegeven in dit topic werkt het internet/modem/router gebeuren zoals het hoort: storingsvrij en zeer stabiel.
Heeft dit niet te maken met het standaard admin wachtwoord? Volgens mij is dit niet heel ingewikkeld om even aan te passen, maar dit hadden ze wat beter kunnen implementeren.LaFleche schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:36:
Even snel cut-and-past
.
. (knip)
.
Heeft te maken met WPS. Een en ander staat verder uitgelegd op het chelloo forum.
[ Voor 39% gewijzigd door hansvk op 04-01-2013 14:02 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Even voor de goede orde, issues met stabiliteit en traagheid heeft niet iedereen. Bij mij is de box stabiel en werken de menu's. scrollen door zenders, tv gids etc. goed (niet traag).AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:53:
[...]
De box zelf daarentegen....... TV functies werken ondermaats, algemene besturing van de box is ondermaats en stabiliteit van de box zelf is ondermaats. Maar ondanks deze issues blijft het modem/router deel dus netjes werken
Er zijn wel genoeg zaken die verbetert kunnen/moeten worden.
Ik heb pas geleden gebeld dat ik mijn oude modem (cisco 3925) weer terug wilde plaatsen en dat kon per direct worden geregeld. Gewoon even 1200 bellen en ze kunnen het waarschijnlijk gelijk voor je omzetten.SeatRider schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:34:
[...]
Hoe regel je de overstap? Ik dacht namelijk dat UPC dat vooralsnog tegenhield , oid?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nou ja lek, dat was toch het verhaal dat het standaard wifi wachtwoord makkelijk af te leiden valt van de standaard SSID. Als je één of beiden verandert is het probleem opgelost.LaFleche schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:36:
Even snel cut-and-past
.
. (knip)
.
Ik heb ook sinds 1 maand UPC Horizon maar ik kan geen netwerkverbinding maken met mn bestaande router.
De situatie zit zo:
Splitter > Cisco Modem (kreeg ik erbij) (EPC3925) vandaar uit gaat er 1 kabel naar de HORIZON BOX en 1 naar mn router (Sitecom 300N X4), en van de HORIZON BOX gaat er 1 kabel naar mn router
en van de router 2 kabel naar mn PC's.
maar ik kan geen verbinding maken tussen mn horizon box en mn sitecom router.....
De situatie zit zo:
Splitter > Cisco Modem (kreeg ik erbij) (EPC3925) vandaar uit gaat er 1 kabel naar de HORIZON BOX en 1 naar mn router (Sitecom 300N X4), en van de HORIZON BOX gaat er 1 kabel naar mn router
maar ik kan geen verbinding maken tussen mn horizon box en mn sitecom router.....
We are all accidents waiting to happen
Ik heb nog steeds problemen met mijn geluid. Als ik, via een HDMI switch, terug schakel naar de HB, heb ik soms geen geluid. Soms komt het voor dat ik niet eens beeld heb (error 2080 geloof ik). Ik heb het vermoeden dat dit aan de switch of aan de HB ligt. Als ik de switch niet gebruik, zie ik het probleem niet (maar dat heb ik niet intensief getest). Ik zit er aan te denken om een duurdere switch aan te schaffen. Nu heb ik er een die ik voor twee tientjes via ibood heb aangeschaft.
Wat denken jullie? Heeft dit een kans van slagen?
Wat denken jullie? Heeft dit een kans van slagen?
Gisteren is mijn internet en telefoonie er uit geklapt.
Na een half uur wachten en de horizon box van het stroom af te hebben gehaald heb ik weer internet en telefonie ik weer
.
Hup weer aan het werk, wat wil nu het geval ik heb nu nog maar een download van nog geen 20 Mbit en een upload van 0 (nopes, nada) en het was 120 Mbit down en 10 Mbit up WTF.
Bellen met UPC:
Meneer we denken dat de Horizon box kapot is (WTF ik heb net in december een nieuwe gekregen omdat daarvan de Video kaart het begeven had) en nu mijn netwerk kaart !?! En de monteur kan pas VOLGENDE week maandag komen
.
Nu heb ik ook films opgenomen en die kunnen natuurlijk niet overgezet worden (althans ik zou niet weten hoe).
Het idee is goed en het werkt ook wel (soms met een omweg maar toch) echter de horizon boxen zijn echt van een bagger kwaliteit. Ik begin nu aan mijn 3e horizon box
.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn opgenomen films kan overzetten ??
Na een half uur wachten en de horizon box van het stroom af te hebben gehaald heb ik weer internet en telefonie ik weer
Hup weer aan het werk, wat wil nu het geval ik heb nu nog maar een download van nog geen 20 Mbit en een upload van 0 (nopes, nada) en het was 120 Mbit down en 10 Mbit up WTF.
Bellen met UPC:
Meneer we denken dat de Horizon box kapot is (WTF ik heb net in december een nieuwe gekregen omdat daarvan de Video kaart het begeven had) en nu mijn netwerk kaart !?! En de monteur kan pas VOLGENDE week maandag komen
Nu heb ik ook films opgenomen en die kunnen natuurlijk niet overgezet worden (althans ik zou niet weten hoe).
Het idee is goed en het werkt ook wel (soms met een omweg maar toch) echter de horizon boxen zijn echt van een bagger kwaliteit. Ik begin nu aan mijn 3e horizon box
Heeft iemand een idee hoe ik mijn opgenomen films kan overzetten ??
kan niet, denk dat downlaoden van internet de enige oplossing is.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ligt het aan mij, of kun je nu eindelijk een Horizon abo afsluiten zonder internet erbij? Dat lijkt tenminste als ik onder TV op horizon klik. Dan kan ik voor 13 euro per maand een abo afsluiten voor de Horizon TV met 50 kanalen. Dat lijkt mij zonder internet aangezien normale digitale TV ook zoiets kost (5.50), dus dan zou het maar 7 euro meer kosten.
Heeft iemand dat al gedaan? Werkt online-TV kijken dan nog en on-demand en TV kijken op je iPad? Is het uberhaupt een goed idee om van de (goed werkende) Philips HD decoder over te stappen op de Horizon settopbox? Eenmaal terug gegeven kan ik die Philips box niet meer terug krijgen dacht ik, je krijgt dan een Cisco toch?
Heeft iemand dat al gedaan? Werkt online-TV kijken dan nog en on-demand en TV kijken op je iPad? Is het uberhaupt een goed idee om van de (goed werkende) Philips HD decoder over te stappen op de Horizon settopbox? Eenmaal terug gegeven kan ik die Philips box niet meer terug krijgen dacht ik, je krijgt dan een Cisco toch?
[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 08-01-2013 01:00 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ben je je opnames kwijt als je reset naar fabrieksinstellingen?
there's no tweak without the tweaker
Online TV kijken kan met elk UPC-abonnement. Horizon.tv is iets anders dan de Horizon Box.zonoskar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:58:
Ligt het aan mij, of kun je nu eindelijk een Horizon abo afsluiten zonder internet erbij? Dat lijkt tenminste als ik onder TV op horizon klik. Dan kan ik voor 13 euro per maand een abo afsluiten voor de Horizon TV met 50 kanalen. Dat lijkt mij zonder internet aangezien normale digitale TV ook zoiets kost (5.50), dus dan zou het maar 7 euro meer kosten.
Bij de Horizon Box wordt je na het bevestigen van het terugzetten van de fabrieksinstellingen gevraagd of je je opnames wilt behouden.virtualJac schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:13:
Ben je je opnames kwijt als je reset naar fabrieksinstellingen?
XBOX One: Agonis
Maar bij Horizon TV zul je toch wel een Horizon Box krijgen neem ik aan? Voorheen kon je alleen een Horizon box krijgen als je een all-in-one oplossing koos met TV, internet en bellen. Ik heb internet via glasvezel en daar wil ik niet vanaf. Nu lijkt het alsof je een abo kunt afsluiten met alleen Horizon TV (en Box dus lijkt me).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Horizon TV is niets meer dan het online TV kijken via de website.zonoskar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:14:
Maar bij Horizon TV zul je toch wel een Horizon Box krijgen neem ik aan? Voorheen kon je alleen een Horizon box krijgen als je een all-in-one oplossing koos met TV, internet en bellen. Ik heb internet via glasvezel en daar wil ik niet vanaf. Nu lijkt het alsof je een abo kunt afsluiten met alleen Horizon TV (en Box dus lijkt me).
XBOX One: Agonis
Iemand enig idee waarom horizon.tv niet meer werkt? Drie browsers geprobeerd. Flash plugin, Widevine plugin ... ik krijg steeds twee seconden beeld en geluid en dan de melding
De video kan op dit moment niet worden afgespeeld.
De iPhone app doet het wel goed. Maar op de laptop kijken is toch wat fijner ...
ps: zelfs firefox gedownload, alles schoon geïnstalleerd.
De video kan op dit moment niet worden afgespeeld.
De iPhone app doet het wel goed. Maar op de laptop kijken is toch wat fijner ...
ps: zelfs firefox gedownload, alles schoon geïnstalleerd.
Verwijderd
Hallo ik heb al een tijdje een probleem met me Horizon box om films aftespelen vanaf mijn pc via mijn apparaten en heb twonky geprobeerd en ps3mediaserver maar mijn films zijn verdeelt in mappen enzo maar als je een map verder wilt komen moet je steeds wachten totdat je bij de volgend map komt terwijl al ik bij een maat van me kijk dan gaat hij snel door die mappen heen.
ik ben inmiddels al achter dat het komt door een eigen tp-link router die in aansluit op me horizon box want zodra ik die los koppel gaat het wel snel door de mappen heen op de horizonbox wie kan me helpen omdti goed te krijgen hieronder de situatie :
horizonbox is de modem daarvan heb ik al de wifi uitgezet voor eventuele storingen vanuit daar ga ik rechstreek naar me pc en me tplink router daarin heb ik dhcp en de firewall uitgezet en de wifi staat hiervan wel aan op een kanaal die het minste stoort.de kabel die van de horizon komt die zit in poort 1 van me router zodat dat een switch wordt en in het zelfde netwerk als de horizon zit.
ik hoop snel een oplossing alvast bedankt
ik ben inmiddels al achter dat het komt door een eigen tp-link router die in aansluit op me horizon box want zodra ik die los koppel gaat het wel snel door de mappen heen op de horizonbox wie kan me helpen omdti goed te krijgen hieronder de situatie :
horizonbox is de modem daarvan heb ik al de wifi uitgezet voor eventuele storingen vanuit daar ga ik rechstreek naar me pc en me tplink router daarin heb ik dhcp en de firewall uitgezet en de wifi staat hiervan wel aan op een kanaal die het minste stoort.de kabel die van de horizon komt die zit in poort 1 van me router zodat dat een switch wordt en in het zelfde netwerk als de horizon zit.
ik hoop snel een oplossing alvast bedankt
Nou, mijn probleem met de foutcode 6010 is eindelijk opgelost, maar daardoor heb ik wel weer een ander (bekend) probleem.
Ik gebruikte het netwerkgedeelte van de Horizon als switch. Als je het via de officiele manier doet (aansluiten op bestaand netwerk vanuit de installatie), dan kunnen de apparaten die achter de Horizon box worden aangesloten niet op internet omdat de Horizon zo nodig zelf voor DHCP server moet spelen maar daarbij de verkeerde standaard gateway meegeeft. Om dit op te lossen had ik de Horizon een vast IP gegeven. Dat wordt natuurlijk niet ondersteunt door UPC en leidde dus tot een foutcode 6010 met als gevolg dat on demand en de verschillende apps niet werkten.
Nu weer ingesteld op bestaand netwerk. Om de apparaten die voorheen op de switch van de Horizon zaten aangesloten te kunnen benaderen en aan het internet te kunnen koppelen heb ik deze maar via een losse switch direct aan m'n router gehangen. Beetje omslachtig, maar 't is niet anders...
Ik gebruikte het netwerkgedeelte van de Horizon als switch. Als je het via de officiele manier doet (aansluiten op bestaand netwerk vanuit de installatie), dan kunnen de apparaten die achter de Horizon box worden aangesloten niet op internet omdat de Horizon zo nodig zelf voor DHCP server moet spelen maar daarbij de verkeerde standaard gateway meegeeft. Om dit op te lossen had ik de Horizon een vast IP gegeven. Dat wordt natuurlijk niet ondersteunt door UPC en leidde dus tot een foutcode 6010 met als gevolg dat on demand en de verschillende apps niet werkten.
Nu weer ingesteld op bestaand netwerk. Om de apparaten die voorheen op de switch van de Horizon zaten aangesloten te kunnen benaderen en aan het internet te kunnen koppelen heb ik deze maar via een losse switch direct aan m'n router gehangen. Beetje omslachtig, maar 't is niet anders...
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
En als je bij dié apparaten gewoon een statisch ip opgeeft met de juiste gateway, dan werkt het toch ook? Dus zonder switch ertussen.
@RvL Waarom leidde dat tot foutcode 6010? Ik heb hem zelf ook op een vast IP adres ingesteld (192.168.0.1, aan de LAN-zijde bedoel je neem ik aan) en ik heb die melding nooit gehad. Mijn eigen apparatuur heb ik ook op vaste IP's staan in de lage range (2-15, gateway natuurlijk het adres van de Horizon) en de DHCP server van de Horizon laat ik beginnen bij 100, dat is het adres dat de Horizon videoprocessor dan krijgt. Gasten en meeliftende huisgenoten krijgen via DHCP 100+ IP adressen.
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 09-01-2013 22:40 ]
Is er al eens iets bekend over de Android apps? Meende dat die eind 2012 of begin 2013 uit zouden komen... niet dat ik verwacht dat upc er op tijd mee komt
Maar dat is dan weer net niet de bedoelingsmeerbartje schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:47:
En als je bij dié apparaten gewoon een statisch ip opgeeft met de juiste gateway, dan werkt het toch ook? Dus zonder switch ertussen.
Een statisch IP is leuk als het betreffende netwerkapparaat daar ook blijft staan. Ik heb er weinig zin in om b.v. een laptop iedere keer handmatig een statisch IP te geven, om vervolgens op een andere locatie DHCP weer aan te moeten zetten.
Dat is een goede vraag. Mijn settings waren als volgt:Cap schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:37:
@RvL Waarom leidde dat tot foutcode 6010? Ik heb hem zelf ook op een vast IP adres ingesteld (192.168.0.1, aan de LAN-zijde bedoel je neem ik aan) en ik heb die melding nooit gehad. Mijn eigen apparatuur heb ik ook op vaste IP's staan in de lage range (2-15, gateway natuurlijk het adres van de Horizon) en de DHCP server van de Horizon laat ik beginnen bij 100, dat is het adres dat de Horizon videoprocessor dan krijgt. Gasten en meeliftende huisgenoten krijgen via DHCP 100+ IP adressen.
IP Range netwerk: 172.16.0.0/24
IP router: 172.16.0.1 (hier komt ook internet op binnen via een los modem)
IP Horizon (statisch): 172.16.0.2
HB DHCP: 172.16.0.30 - 172.16.0.35, uitgeschakeld
HB DNS: 172.16.0.1
Zojuist heb ik het nog een keer zo ingesteld. Hierdoor konden apparaten achter de HB netjes op internet. Opvallend was dat, ondanks dat ik de DHCP server van de HB heb uitgeschakeld deze toch IP adressen uitdeelde (met de verkeerde standaard gateway...). De HB zelf gaf weer een 6010 (7010 bij apps, 8010 bij on demand).
Instellingen via de tv terug naar Bestaand netwerk en de HB geeft geen 6010/7010/8010 meer, maar kunnen de apparaten achter de HB niet meer op internet.
Hoe dan ook, de HB is een draak van een apparaat om in je eigen netwerk te hebben. Ik laat 'm nu zo wel staan (dan werkt alles op de HB in ieder geval) en gooi er een aparte switch tussen.
Nu de dekens nog...
Jij plugt dus een laptop achterin de Horizon box om eens even lekker te internetten?? Okey... Ik dacht dat het meer om een NAS ging ofzo. Dan zou een statisch adres prima zijn.RvL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:58:
[...]
Maar dat is dan weer net niet de bedoeling
Een statisch IP is leuk als het betreffende netwerkapparaat daar ook blijft staan. Ik heb er weinig zin in om b.v. een laptop iedere keer handmatig een statisch IP te geven, om vervolgens op een andere locatie DHCP weer aan te moeten zetten.
[...]
Ligt er een beetje aan wat ik aan het doen ben, maar als het even kan pak ik een bedrade verbinding.
Voor een beetje internetten niet, maar grote bestanden overpompen gaat toch net wat sneller over een bedrade gigabit verbinding
Voor een NAS of iets soortgelijks zou het inderdaad geen probleem zijn.
Voor een beetje internetten niet, maar grote bestanden overpompen gaat toch net wat sneller over een bedrade gigabit verbinding
Voor een NAS of iets soortgelijks zou het inderdaad geen probleem zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door RvL op 10-01-2013 11:29 ]
Nu de dekens nog...
Als je HB Ipadressen in eigen range zet zorg dat dat je de optie connect thuisnetwerk in het (tv) menu even gebruikt. Vreemd genoeg kwam ik zo wel van mijn 2010 en vele andere foutmeldingen af.RvL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:58:
[...]
[...]
Dat is een goede vraag. Mijn settings waren als volgt:
Zojuist heb ik het nog een keer zo ingesteld. Hierdoor konden apparaten achter de HB netjes op internet. Opvallend was dat, ondanks dat ik de DHCP server van de HB heb uitgeschakeld deze toch IP adressen uitdeelde (met de verkeerde standaard gateway...). De HB zelf gaf weer een 6010 (7010 bij apps, 8010 bij on demand).
Instellingen via de tv terug naar Bestaand netwerk en de HB geeft geen 6010/7010/8010 meer, maar kunnen de apparaten achter de HB niet meer op internet.
Hoe dan ook, de HB is een draak van een apparaat om in je eigen netwerk te hebben. Ik laat 'm nu zo wel staan (dan werkt alles op de HB in ieder geval) en gooi er een aparte switch tussen.
@RvL Het klopt dat die HB toch IP adressen blijft uitgeven. Het is in het kader van On Demand vooral interessant wat ie met de HB videoprocessor doet. Normaal krijgt die een adres 1 hoger dan het adres van de router, nu is dat vermoedelijk 172.16.0.30.
Verder zou ik als je de HB op een vast IP adres instelt, bij de DNS van de HB het DNS adres van de server zelf invullen (dus bijv google 8.8.8.8) en niet het DNS van de gateway. Ik heb meermaals meegemaakt dat wanneer je een router/switch achter een router met vast IP configureert dat verwijzen naar een voorliggende gateway voor DNS niet het gewenste resultaat oplevert. Direct het eigenlijke DNS nummer invoeren voorkomt dat.
Verder zou ik als je de HB op een vast IP adres instelt, bij de DNS van de HB het DNS adres van de server zelf invullen (dus bijv google 8.8.8.8) en niet het DNS van de gateway. Ik heb meermaals meegemaakt dat wanneer je een router/switch achter een router met vast IP configureert dat verwijzen naar een voorliggende gateway voor DNS niet het gewenste resultaat oplevert. Direct het eigenlijke DNS nummer invoeren voorkomt dat.
Ik wil horizon.tv op internet buiten het UPC netwerk bekijken voor in het ziekenhuis, tips alsjeblieft?
VPN verbinding naar een UPC internet verbinding.Manke schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:44:
Ik wil horizon.tv op internet buiten het UPC netwerk bekijken voor in het ziekenhuis, tips alsjeblieft?
Enige optie die officieel niet helemaal legaal is.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Misschien moet je het minder verwarrend maken voor zonoskar dan dat het eigenlijk is.Fusajiro schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:10:
[...]
Horizon TV is niets meer dan het online TV kijken via de website.
Horizon TV is absoluut niet het online TV kijken via de website. Kijk aub ook eens op de site van UPC zelf. Het digitale TV abbonement mét Horizon Box heet Horizon TV. Het abbonement met alles in één heet Alles in één met Horizon TV.
Wat jij bedoelt met de website om TV te kijken, is horizon.tv, en daarbij is die punt dus wel degelijk belangrijk, want zonder punt is het de televisiedienst inclusief de nieuwe Horizon Box.
Om vervolgens antwoord te geven op de vraag die jij zojuist gewoonweg hebt afgewezen:
@zonoskar, Als je een Horizon TV abbonement neemt, krijg je inderdaad een Horizon Box, daarom heet het Horizon TV ;-), maar als je geen internet van UPC afneemt, kan je naar mijn weten geen horizon.tv (online tv) kijken, omdat dit alleen werkt vanaf een UPC internetverbinding. Als jouw glasvezel-abbo van UPC is, kan het natuurlijk wel gewoon :-).
[ Voor 4% gewijzigd door KiDoNL op 10-01-2013 21:57 ]
Als ik op Horizon.tv bepaalde zenders aanklik krijg ik een melding van beperkte toegang en wordt er om een pincode gevraagd... wat voor pincodeis dat? een default pincode van mijn Horizon box of zo? kan me niet heugen dat ik ooit ergens zelf een pincode heb aangemaakt.
Dat is parental control, default code 0000. Staat ook gewoon in de handleiding.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Daar ging ik ook vanuit maar 0000 werkte niet, en ik heb hem nooit veranderd.
Misschien je moeder welChaoss schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:30:
Daar ging ik ook vanuit maar 0000 werkte niet, en ik heb hem nooit veranderd.
Hallo RA7,RA7 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:35:
Ik heb ook sinds 1 maand UPC Horizon maar ik kan geen netwerkverbinding maken met mn bestaande router.
De situatie zit zo:
In deze link naar de installatiehandleiding kun je op pagina 19 vinden hoe de apparatuur aan te sluiten.
Het enige wat anders is in jou situatie is de router die je gebruikt. Om deze van de juiste verbinding te voorzien moet je deze in bridge modus zetten zodat de router de volledige verbinding toegewezen zal krijgen. De router vervangt dan het modem in de handleiding.
Op deze wijze zul je geen problemen mogen ervaren met de aansluiting.
VodafoneZiggo-webcare
Hallo meCrazyFrog,meCrazyFrog schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:38:
Gisteren is mijn internet en telefoonie er uit geklapt.
Na een half uur wachten en de horizon box van het stroom af te hebben gehaald heb ik weer internet en telefonie ik weer.
Bellen met UPC:
Meneer we denken dat de Horizon box kapot is (WTF ik heb net in december een nieuwe gekregen omdat daarvan de Video kaart het begeven had) en nu mijn netwerk kaart !?! En de monteur kan pas VOLGENDE week maandag komen.
Je kunt proberen dit te verhelpen door het modemgedeelte van de Horizonbox eens handmatig te resetten. Dit kun je doen door in te loggen op het modem via http://192.168.192.1 en bij de gebruikersnaam en het wachtwoord "admin" in te voeren. Dan via met menu Systeem kun je aan de linker zijde de fabrieksinstellingen terug zetten.
Ik hoor graag of dit heeft geholpen.
VodafoneZiggo-webcare
Hallo zonoskar,zonoskar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:58:
Het klopt dat je ook Horizon kunt gebruiken zonder dat je hierbij verplicht bent een totaalpakket af te nemen. Online tv kijken is alleen mogelijk als je digitale tv en internet afneemt. Online tv kijken is dan ook niet mogelijk via een ander netwerk dan dat van UPC.
VodafoneZiggo-webcare
Heb je voor de horizon ook een 'gewone' box gehad? Zoja probeer de code eens die op deze box had ingesteld. 1 keer in de zoveel tijd vraagt horizon.tv mij ook om een pincode en die is niet hetzelfde als de pincode van de horizonbox want die heb ik nog op 0000 staan. Mijn oude code werkte wel.Chaoss schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:04:
Als ik op Horizon.tv bepaalde zenders aanklik krijg ik een melding van beperkte toegang en wordt er om een pincode gevraagd... wat voor pincodeis dat? een default pincode van mijn Horizon box of zo? kan me niet heugen dat ik ooit ergens zelf een pincode heb aangemaakt.
yup maar daar was de code ook 000
ik heb op de horizon box de code ook veranderd van 0000 naar 1234 maar kreeg op de website nog steeds de melding dat deze code niet goed is
ik heb op de horizon box de code ook veranderd van 0000 naar 1234 maar kreeg op de website nog steeds de melding dat deze code niet goed is
Ok, cool. TV kijken via internet is toch niet mijn ding, maar streamen van de Horizon box naar mijn iPad wel. Kan dit wel zonder internet abo bij UPC?VodafoneZiggo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:10:
Het klopt dat je ook Horizon kunt gebruiken zonder dat je hierbij verplicht bent een totaalpakket af te nemen. Online tv kijken is alleen mogelijk als je digitale tv en internet afneemt. Online tv kijken is dan ook niet mogelijk via een ander netwerk dan dat van UPC.
Verwijderd
Iemand enig idee, hoe je gemakkelijk naar de vorige zender kunt.
Heb Harmony-one maar de previous knop werkt niet
Vind ik er vervelend, Aangezien je regelmatig tussen twee programma's knipperd
Heb Harmony-one maar de previous knop werkt niet
Vind ik er vervelend, Aangezien je regelmatig tussen twee programma's knipperd
Dit is niet mogelijk. De originele afstandsbediening heeft deze functie niet, de One kan deze functie dus in principe ook niet hebben. Misschien gaan er ooit nog extra raw codes bekend worden waarmee dit wel mogelijk wordt
Chaoss schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:04:
Sorry, kon het niet laten.
Bij mij werkt bijna alles perfect, alleen krijgen ze het 'on demand' gedeelte maar niet aan de praat.Volgende week komt er een monteur langs.
there's no tweak without the tweaker
"I see whatbyou dit there" klopt niet helemaal, dit komt ook bij programma's met 'geweld' en 'agressie' en dergelijke voor. Standaardcode is 0000virtualJac schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:10:
[...]
[afbeelding]
Sorry, kon het niet laten.
Bij mij werkt bijna alles perfect, alleen krijgen ze het 'on demand' gedeelte maar niet aan de praat.Volgende week komt er een monteur langs.
Dat is dan weer erg jammer. Via inloggen met UPC account zou je je toch ook kunnen verifiëren als UPC klant? Of is het dat UPC die kwaliteit van de dienst niet kan of wil garanderen op een andere internetverbinding dan van UPC?VodafoneZiggo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:10:
[...]
Hallo zonoskar,
Zat ook te kijken naar alleen Horizon TV. Hier ligt al glasvezel van een ander netwerk en een collectieve UPC basisaansluiting (beiden niet te wijzigen) waar bovenop ik zelf alleen nu het oude Digitale Starter pakket met DVR afneem. HD zenders en aansluiten via hdmi ipv scart leek me met m'n nieuwe tv interessant maar als je in de nieuwe structuur een dvr wilt dan kom je dus automatisch al bij Horizon TV uit.
Als ik dan een afweging maak blijf ik in dubio:
Voor: 10 HD zenders, hdmi aansluiting, opnemen van 4 zender tegelijk (maar eigenlijk kom ik bijna nooit in de knel met 2 of meer en uitzendinggemist via tv app gaat tot 8 dagen)
Overbodig: netwerkmogelijkheden (tv en 5.1 zitten al in het netwerk via wifi/dlna en tv gebruikt al Twonky wat ook geen losse ondertitels pakt), kijktips
Tegen: nu al dvr, eenmalige kosten
Online kijken was iets wat me hier over de streep zou kunnen trekken maar als ik daar verder naar kijk zie ik ook alleen een iOS app en geen android en via de browser geen ondersteuning van Opera. Horizon TV Standaard zou me 3 euro meer in de maand kosten, maar die eenmalige kosten van €49 vind ik dan weer fors voor de relatief kleine extra waarde.
Ik lees aardig wat problemen met de horizon box, raden jullie me de horizon af op dit moment? Ik ga toch twijfelen door al deze berichten.
Opnemen is voor mij geen vereiste maar wel leuk natuurlijk. Snelheid van zappen stoor ik me niet zo aan, ga nu ook altijd eerst naar een lijst en kies dan een zender. Volgens de upc site moet ik mijn tv (samsung) aansluiten met scart ivm problemen kleur. Is dat niet ondertussen ook al opgelost door hdmi instellingen?
Voor zover ik kan zien is het horizon pakket 5,- duurder op dit moment.
Opnemen is voor mij geen vereiste maar wel leuk natuurlijk. Snelheid van zappen stoor ik me niet zo aan, ga nu ook altijd eerst naar een lijst en kies dan een zender. Volgens de upc site moet ik mijn tv (samsung) aansluiten met scart ivm problemen kleur. Is dat niet ondertussen ook al opgelost door hdmi instellingen?
Voor zover ik kan zien is het horizon pakket 5,- duurder op dit moment.
Als je er niet veel om geeft, dan is het enige voordeel dus je snelheidswinst... is dit 5 euro waard?
Hmm, je zou toch zeggen, dat als ik automatisch schijfbeheer aan zet, dat hij dan òf oude dingen verwijderd, òf zegt dat hij vol zit.
Hele week programma's programma's laten opnemen, blijkt dat er niks is opgenomen om dat de schijf vol stond (Terwijl schijfbeheer automatisch op Aan stond dus)
Hele week programma's programma's laten opnemen, blijkt dat er niks is opgenomen om dat de schijf vol stond (Terwijl schijfbeheer automatisch op Aan stond dus)
Je zou toch zeggen, dat zo´n box wordt getest, voordat hij wordt vorkocht...
Ja maar...smeerbartje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:04:
Je zou toch zeggen, dat zo´n box wordt getest, voordat hij wordt vorkocht...
De dienst zou eigenlijk voor medio dit jaar zijn. Echter UPC wou opeens sneller de wereld in met Horizon en ze hebben dus (vooral in de software) keuzes moeten maken.
(Dat is wat ik iig gehoord heb)
* Griffin gaat nog niet over op Horizon, hoe graag ik ook wil. Eerst even wachten op betere berichten (of iig minder slechte berichten)
Ik heb de horizon box nu 3dagen, en ben eigenlijk best tevreden. Al heb ik de UPC helpdesk wel even moeten bellen om wat instellingen aan te passen, nu werkt echt ALLES naar behoren.
Heb echter nog wel een vraagje : wil vanuit mijn pc mkv files streamen naar de horizon box, maar het lijkt dat horizon deze files niet herkend? Avi streamen werkt prima.. Kan iemand me op het juiste spoor zetten ?
Grt.
F.
Heb echter nog wel een vraagje : wil vanuit mijn pc mkv files streamen naar de horizon box, maar het lijkt dat horizon deze files niet herkend? Avi streamen werkt prima.. Kan iemand me op het juiste spoor zetten ?
Grt.
F.
Ik heb nu de horizon net iets meer dan een dag, gisteren opgehaald bij een UPC winkel (Apeldoorn)
We hadden Internet en Telefoon van Vodafonevast (20mb) en Kabel TV / Radio en HD zenders van UPC.
Dus nu alles van UPC, ons abonnement wordt door UPC overgezet ( Vodafonevast beëindigen en nummer behoud aanvragen)
Gisteren middag dus gehaald, tegen 15:00 uur maar vast de Horizon aangesloten, had na een uurtje alle zenders, en dat werkt perfect. Mijn oude mediabox was al snel afgemeld en de horizon aangemeld. Dus dat was lekker snel. Ik ging er van uit dat internet het nog niet zou doen, dat heb ik vanmorgen gedaan. Dus met een los Cisco router, en warempel ik had gelijk internet en ook al telefoon. Nog niet mijn eigen nummer maar toch. Het werkt.
Nu heb ik bijna alles van Apple thuis, maar ik had een beter bereik met de Cisco dan met de Airport Extreme. De cisco staat op de 1e verdieping in een kast maar ik heb overal het maximale aan Wifi.
Mijn 60mb lijntje geeft nu gemiddeld 55mb bij een vaste aansluiting en 45mb bij Wifi.
Dus ook daarover mag ik niet mopperen.
Horizon TV zenders, weet nu nog te weinig maar het werkt allemaal wel snel, en volgens mij is het beeld stukken beter dan mijn oude Mediabox. Voor de rest nog geen tijd gehad.
De Apps op de iPad / iPhone dat werkt ook wel lekker en zeker snel. (Zelfs met een iPhone met JB)
Dus nu nog even afwachten wat de afhandeling gaat doen en het omzetten van het telefoonnummer. Maar ik ben over deze snelle manier van handelen van UPC goed tevreden. En dat lijkt mij het melden waard.
We hadden Internet en Telefoon van Vodafonevast (20mb) en Kabel TV / Radio en HD zenders van UPC.
Dus nu alles van UPC, ons abonnement wordt door UPC overgezet ( Vodafonevast beëindigen en nummer behoud aanvragen)
Gisteren middag dus gehaald, tegen 15:00 uur maar vast de Horizon aangesloten, had na een uurtje alle zenders, en dat werkt perfect. Mijn oude mediabox was al snel afgemeld en de horizon aangemeld. Dus dat was lekker snel. Ik ging er van uit dat internet het nog niet zou doen, dat heb ik vanmorgen gedaan. Dus met een los Cisco router, en warempel ik had gelijk internet en ook al telefoon. Nog niet mijn eigen nummer maar toch. Het werkt.
Nu heb ik bijna alles van Apple thuis, maar ik had een beter bereik met de Cisco dan met de Airport Extreme. De cisco staat op de 1e verdieping in een kast maar ik heb overal het maximale aan Wifi.
Mijn 60mb lijntje geeft nu gemiddeld 55mb bij een vaste aansluiting en 45mb bij Wifi.
Dus ook daarover mag ik niet mopperen.
Horizon TV zenders, weet nu nog te weinig maar het werkt allemaal wel snel, en volgens mij is het beeld stukken beter dan mijn oude Mediabox. Voor de rest nog geen tijd gehad.
De Apps op de iPad / iPhone dat werkt ook wel lekker en zeker snel. (Zelfs met een iPhone met JB)
Dus nu nog even afwachten wat de afhandeling gaat doen en het omzetten van het telefoonnummer. Maar ik ben over deze snelle manier van handelen van UPC goed tevreden. En dat lijkt mij het melden waard.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Eerst maar s een weekje gebruiken zou ik zeggen...
Haters everywhere but I don’t really care
Kort vraagje, ik heb dit tot nu toe nog nergens kunnen vinden: Is het mogelijk om op de horizon box statische routes in te stellen?
Kerst is near! https://www.bijnakerst.nl
Niet alle mkv containers worden afgespeeld. De audio sporen zijn hierbij bepalend, DTS etc.processor schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:55:
Ik heb de horizon box nu 3dagen, en ben eigenlijk best tevreden. Al heb ik de UPC helpdesk wel even moeten bellen om wat instellingen aan te passen, nu werkt echt ALLES naar behoren.
Grt.
F.
Sowieso is een dedicated media player beter om te blijven gebruiken.
Ik heb exact hetzelfde probleem RvL.RvL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:58:
[...]
[...]
Dat is een goede vraag. Mijn settings waren als volgt:
Met kabel aan mijn bestaande router aangesloten;
Nieuw netwerk -> Clients die op de Horizon aanmelden krijgen een juist IP, maar de box zelf kan geen apps en on demand meer doen
Bestaand netwerk -> Box kan overal op, maar clients krijgen een verkeerde gateway en DNS (en werken dus alleen als je ze een static IP geeft)
Heb jij dit nog op kunnen lossen?
Ik heb sinds dit weekend een Cisco 3925 modem gekregen van UPC omdat we problemen hadden met onze telefonie.
Het voelt nu van de regen in de drup. Door het filter wat bij het 3925 modem zat is het signaal zwakker geworden voor de HB waardoor we nu regelmatig blokjes kijken of het beeld gewoon stopt terwijl het geluid door loopt.
Ook is WIFI nu 1 groot drama. Via de HB en WIFI haalde ik met gemak 90mbit draadloos. Nu met de EPC3925 moet ik blij zijn met 10mbit. Welk kanaal ik ook probeer en waar ik ook sta in de woonkamer de snelheid is een drama. Als ik het bedraad test haal ik 120mbit/10mbit.
Samengevat:
Alleen de HB: Televisie en Internet werken prima en werkt telefonie niet lekker. Met de 3925 werkt telefonie prima werkt bedraad internet prima maar is televisie kijken niet te doen en is wireless een nachtmerrie.
*HELP*
Het voelt nu van de regen in de drup. Door het filter wat bij het 3925 modem zat is het signaal zwakker geworden voor de HB waardoor we nu regelmatig blokjes kijken of het beeld gewoon stopt terwijl het geluid door loopt.
Ook is WIFI nu 1 groot drama. Via de HB en WIFI haalde ik met gemak 90mbit draadloos. Nu met de EPC3925 moet ik blij zijn met 10mbit. Welk kanaal ik ook probeer en waar ik ook sta in de woonkamer de snelheid is een drama. Als ik het bedraad test haal ik 120mbit/10mbit.
Samengevat:
Alleen de HB: Televisie en Internet werken prima en werkt telefonie niet lekker. Met de 3925 werkt telefonie prima werkt bedraad internet prima maar is televisie kijken niet te doen en is wireless een nachtmerrie.
*HELP*
Wellicht is deze vraag al gesteld, maar ik kon het niet vinden... Zou het aanbod van programma gemist hetzelfde moeten zijn als Uitzending Gemist online? Dan heb ik het uiteraard alleen over NED1, 2 en 3.
Ik kan namelijk veel programma's niet terug vinden via de horizon box. Bijvoorbeeld Animal Crackers van afgelopen zaterdag (don't judge, ik heb kinderen...)... niet te vinden, terwijl die van vorige week er wel op staat. Is de UPC versie gewoon enorm vertraagd t.o.v. de reguliere Uitzending Gemist?
Ik kan namelijk veel programma's niet terug vinden via de horizon box. Bijvoorbeeld Animal Crackers van afgelopen zaterdag (don't judge, ik heb kinderen...)... niet te vinden, terwijl die van vorige week er wel op staat. Is de UPC versie gewoon enorm vertraagd t.o.v. de reguliere Uitzending Gemist?
mkleineman;
1) Met een filter bedoel je waarschijnlijk een splitter? Dat kun je oplossen door ipv de standaard splitter een versterkte retourgeschikte splitter te gebruiken, de Tratec FDU-44 wordt vaak aangeraden. Met een beetje geluk kun je misschien UPC zo gek krijgen om deze voor jou te leveren.
2) Zul je echt zelf op moeten lossen. Heeft waarschijnlijk ook te maken met de plaatsing van de router. Ik zou je willen aanraden om een eigen router te gebruiken met een sterk signaal (bijvoorbeeld de Asus rt-n66u of een Apple Airport Extreme). Ik ben er zelf persoonlijk nooit zo'n fan van dat ik apparatuur door de strot geschoven krijg, en gebruik liefst mijn eigen router. In het geval van de EPC3925 is dat ook makkelijk want die kan je in bridge mode zetten. Dan doet hij niets meer (behalve telefonie) en geeft het "signaal" gewoon door aan de router die je daarachter zet. Misschien heb je zelf nog wel een router liggen? Als je het niet te moeilijk wilt doen kun je de EPC gewoon als router houden en een nieuwe (of eentje die nog hebt liggen) router aansluiten als AP:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Overigens heb ik optie 2 wel, maar optie 1 niet. Ik gebruik gewoon zo'n standaard splittertje wat een keer bij een installatiepakket zat, en heb geen problemen. Hoeveel splitsingen heb je eigenlijk? En toch niet splitter na splitter?
1) Met een filter bedoel je waarschijnlijk een splitter? Dat kun je oplossen door ipv de standaard splitter een versterkte retourgeschikte splitter te gebruiken, de Tratec FDU-44 wordt vaak aangeraden. Met een beetje geluk kun je misschien UPC zo gek krijgen om deze voor jou te leveren.
2) Zul je echt zelf op moeten lossen. Heeft waarschijnlijk ook te maken met de plaatsing van de router. Ik zou je willen aanraden om een eigen router te gebruiken met een sterk signaal (bijvoorbeeld de Asus rt-n66u of een Apple Airport Extreme). Ik ben er zelf persoonlijk nooit zo'n fan van dat ik apparatuur door de strot geschoven krijg, en gebruik liefst mijn eigen router. In het geval van de EPC3925 is dat ook makkelijk want die kan je in bridge mode zetten. Dan doet hij niets meer (behalve telefonie) en geeft het "signaal" gewoon door aan de router die je daarachter zet. Misschien heb je zelf nog wel een router liggen? Als je het niet te moeilijk wilt doen kun je de EPC gewoon als router houden en een nieuwe (of eentje die nog hebt liggen) router aansluiten als AP:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Overigens heb ik optie 2 wel, maar optie 1 niet. Ik gebruik gewoon zo'n standaard splittertje wat een keer bij een installatiepakket zat, en heb geen problemen. Hoeveel splitsingen heb je eigenlijk? En toch niet splitter na splitter?
[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 21-01-2013 16:40 ]
Ik kreeg bij het Cisco modem zo'n ding wat je in je hoofdaansluiting moet drukken. Hierop sluit je dan het modem, de HB en de radio weer aan. Geen idee of dat nu een splitter of een filter heetFreakNL schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:34:
mkleineman;
2) Zul je echt zelf op moeten lossen. Heeft waarschijnlijk ook te maken met de plaatsing van de router. Ik zou je willen aanraden om een eigen router te gebruiken met een sterk signaal (bijvoorbeeld de Asus rt-n66u of een Apple Airport Extreme). Ik ben er zelf persoonlijk nooit zo'n fan van dat ik apparatuur door de strot geschoven krijg, en gebruik liefst mijn eigen router. In het geval van de EPC3925 is dat ook makkelijk want die kan je in bridge mode zetten. Dan doet hij niets meer (behalve telefonie) en geeft het "signaal" gewoon door aan de router die je daarachter zet. Misschien heb je zelf nog wel een router liggen?
Het vreemde is dat ik hiervoor ook al een keer een 3925 heb gehad ( UPC business ) toen nooit wireless problemen gehad en altijd goede snelheid. Ook met het oude modem van Tele2 nooit problemen gehad op dezelfde plek. Hij staat bij ons in de woonkamer naast de bank.
Ook met de HB als accesspoint geen problemen, throughput > 90 mbit. Nu met deze EPC3925 is het een drama. Ik heb hetzelfde kanaal gekozen waar de HB op zit ( uiteraard WIFI uitgezet op de HB
Ik krijg nu een ander modem opgestuurd en woensdag komt er een monteur kijken naar het zwakke TV signaal en de problemen met wireless.
Edit:
De situatie hier:
De UPC kabel komt binnen in de woonkamer. Dit aansluitpunt is vorige week vervangen door een UPC monteur voor een nieuwe. Hierin zit rechtstreeks de splitter gedrukt die bij de EPC3925 zat. Daarna een 50cm kabel naar de 3925. Er zit 6 meter coaxkabel naar de HB toe met goede connectoren.
Dus geen versterkers, splitters op splitters etc.
[ Voor 9% gewijzigd door mkleinman op 21-01-2013 16:43 ]
Heeft iemand problemen gehad met constante vastlopers van de Horizon box wanneer je hem aansluit op je netwerk/internet. Eens in de ~2 uur loopt de box vast en is een reset nodig. Ik maak gebruik van de oude situatie met een apart modem.
Ons signaal bleek ook aan de zwakke kant te zijn (concludeerde een UPC monteur die bij ons was nav klachten vanaf onze kant). En die heeft toen een versterker geplaatst waar we niet voor hoefden te betalen, lijkt me ook niet meer dan logisch het is hun probleem dat het signaal te zwak bij mij binnenkomt.FreakNL schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:34:
mkleineman;
Ik heb alle configuraties wel gehad, er zijn meerdere oplossingen die werken, elk met hun voor en nadelen.FreakNL schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:23:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem RvL.
Met kabel aan mijn bestaande router aangesloten;
Nieuw netwerk -> Clients die op de Horizon aanmelden krijgen een juist IP, maar de box zelf kan geen apps en on demand meer doen
Bestaand netwerk -> Box kan overal op, maar clients krijgen een verkeerde gateway en DNS (en werken dus alleen als je ze een static IP geeft)
Heb jij dit nog op kunnen lossen?
Oplossing 1:
AOP => Horizon (router: keuze "nieuw" netwerk) => router
Hierbij de router instellen als switch (DHCP van de Horizon, Horizon de gateway) of als router met eigen IP-range (router de gateway, router achter router, maar het werkt). In de router zelf de DNS server invullen zodat je niet het risico loopt dat hij die toevallig niet goed ontvangt van de Horizon. Nadeel van de router achter router oplossing is dat als je ook apparaten aan de LAN van je Horizon box hebt hangen deze dan niet met de apparaten achter de router kunnen communiceren. Internet is voor alle apparaten natuurlijk toegankelijk mits je DHCP en DNS maar goed configureert.
Oplossing 2:
AOP => router => Horizon
Je geeft de router de DHCP server functie, met een beperkte range, zeg 192.168.0.1 tot 19 voor de apparaten die je via LAN of Wifi wilt gaan aansluiten.
De router stel je in als "nieuw" netwerk (omdat de optie "bestaand" niet goed werkt en je de IP adressen niet kan instellen. Op zich is dat laatste niet meteen een probleem maar helaas levert de "bestaand" optie initieel succes op, maar zodra de box in stand-by geweest is geeft deze de melding "verbindingsconflict" en ligt de Horizon uit het LAN netwerk.)
Bij de keuze "nieuw" netwerk kan je in de webinterface vd. Horizon zelf het IP adres van de Horizon box opgeven. In dit geval een IP adres buiten de range van de DHCP server van de router, zeg 192.168.0.50.
De DHCP-server van de Horizon zet je uit.
Maarrr: het DHCP-server start-adres zet je op 192.168.0.100 en eindadres op iets van 192.168.0.120. Dit moet ondanks dat de DHCP server uitgeschakeld staat, want de video-processor van de Horizon box krijgt toch het eerst beschikbare IP boven het IP van de Horizon box, hier dus 192.168.0.101. Ook reserveert de Horizon ondanks de uitgeschakelde DHCP server een twintigtal IP-adressen. De Horizon heeft namelijk naast het basis MAC adres nog 19 interne MAC adressen en blijft IP-adressen reserveren voor die MACs. Alleen in dit geval wel in een onschuldige 100+ range en niet in de range van de DHCP server van je router.
Wat betreft de DNS servers: zowel bij de router als bij de Horizon box liefst handmatig 2 goede DNS servers invullen. Gebruik die van OpenDNS ofzo, die zijn sowieso beter dan de standaard servers van UPC. Dit om problemen in de doorgifte van de DNS server te voorkomen en ook nodeloze via-via stappen bij opvragen van een DNS conversie (Horizon vraagt aan router vraagt aan ISP vraagt aan DNS server

Alle apparaten aangesloten op je router en/of Horizon krijgen zo via de DHCP server van de router het juiste IP adres etc, met uitzondering van de Horizon video-processor die aan de Horizon DHCP range is gekoppeld.
Oplossing 3: je router eruit gooien en alleen gebruik maken van de Horizon en leven met de beperkingen in functionaliteit / wireless bereik.
Ik weet zeker dat het kan werken want ik heb de volgende configuraties gehad die werkten:
AOP => Thomson UPC router => Airport Extreme router met hieraan verbonden de Horizon in "nieuw netwerk" modus, pc clients aan zowel de Horizon als de Airport.
AOP => Horizon => Airport Extreme router => pc clients aan zowel de Horizon als de Airport
Maar uiteindelijk was ik al die energieverslindende, voor extra draden en configuratiestress zorgende apparaten beu en heb besloten om de Horizon alles te laten doen, dat werkt voor mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 21-01-2013 17:04 ]
Zou dat in mijn geval de fout zijn geweest? De HB had 172.16.0.2 maar de DHCP reeks van de Horizon begon pas bij .30.Maarrr: het DHCP-server start-adres zet je op 192.168.0.100 en eindadres op iets van 192.168.0.120. Dit moet ondanks dat de DHCP server uitgeschakeld staat, want de video-processor van de Horizon box krijgt toch het eerst beschikbare IP boven het IP van de Horizon box, hier dus 192.168.0.101. Ook reserveert de Horizon ondanks de uitgeschakelde DHCP server een twintigtal IP-adressen. De Horizon heeft namelijk naast het basis MAC adres nog 19 interne MAC adressen en blijft IP-adressen reserveren voor die MACs. Alleen in dit geval wel in een onschuldige 100+ range en niet in de range van de DHCP server van je router
Ik heb er nu een switch tussen hangen. Dat werkt ook goed en mocht er dan eens iets met de HB gebeuren, dan werkt de rest gewoon nog.
De HB alles laten doen geeft me een beetje de kriebels. Mijn huidige netwerk, van modem tot het kleinste device, werkt gewoon goed en het draadloos bereik is overal perfect. Daarnaast kan ik een VPN verbinding leggen naar huis toe. Dat ga ik allemaal niet opgeven voor een apparaat waarvan ik de mogelijkheden zeer beperkt vind en de reputatie twijfelachtig
Nu de dekens nog...
Inderdaad. Het feit alleen al dat de HB geen gre protocol kan forwarden is voor mij genoeg om mijn eigen router te houden.
@RVL,
Kan me niet voorstellen dat dat de fout was. Maar aan de andere kant kan ik ook niet uitstaan dat ik het niet werkend krijg. Zit jouw WiFi/LAN in een apart segment?
@RVL,
Kan me niet voorstellen dat dat de fout was. Maar aan de andere kant kan ik ook niet uitstaan dat ik het niet werkend krijg. Zit jouw WiFi/LAN in een apart segment?
[ Voor 41% gewijzigd door FreakNL op 22-01-2013 09:40 ]
ik heb geen problemen met pptp verbinding achter de HB ? zowel inkomend (pptp server achter de hb) als uitgaand naar mijn werk.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
En ik uit ervaring
Krijg PPTP namelijk voor geen meter aan de gang (port fwd's staan goed en PPTP server gewoon via Windhoos)
Nee, alles is een groot netwerk (172.16.0.0/24). En ik kreeg het ook niet werkend; als de HB een vast IP had konden de apparaten achter de HB op internet, maar werkte zaken als on demand en de apps niet. Als de HB ingesteld stond op Bestaand Netwerk werkte on demand en de apps wel, maar kon ik de apparaten achter de HB niet bereiken.FreakNL schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:36:
Inderdaad. Het feit alleen al dat de HB geen gre protocol kan forwarden is voor mij genoeg om mijn eigen router te houden.
@RVL,
Daarom heb ik er een losse switch tussen gegooid zodat er niets meer achter de switch hoeft.
Nu de dekens nog...
RvL, een losse switch? Dat is op zich best een goed idee, maar hoe heb je dat aangesloten dan?
Zo:
Bestaand netwerk/router --- UTP --- switch -- UTP -- HB
En dan op de switch nog andere devices? En hoe is de Horizon dan ingesteld? Als bestaand of nieuw?
Zo:
En dan op de switch nog andere devices? En hoe is de Horizon dan ingesteld? Als bestaand of nieuw?
Klopt je kan dus zelf idd geen GRE port forwarding aanzetten of instellen, had daar toen ook nog niet veel verder naar gekeken.FreakNL schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:45:
Ik heb het ook maar van horen zeggen:
LoneWolf in "[UPC Horizon] Ervaring en discussie"
Maar het blijkt dus achteraf wel te werken als je de rest van de poorten forward lijkt ie dat gewoon te begrijpen

Heb onder dat bericht ook maar even een editje gezet met deze info.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Inderdaad van router naar switch. HB en alle andere apparaten achter de switch. HB inderdaad op bestaand netwerk gezet.FreakNL schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:38:
RvL, een losse switch? Dat is op zich best een goed idee, maar hoe heb je dat aangesloten dan?
Zo:
Voor de zekerheid in m'n router wel ingesteld dat ie DHCP moet forceren, ook bij aanwezigheid van eventuele andere DHCP servers.
Nu de dekens nog...