Ik zou mezelf eerst de vraag stellen is de bekabeling wel in orde. Of is dit ondertussen wel vernieuwd. Bij horizon is het nog belangrijker om goede kabels en aansluitingen te hebben.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:54:
Net even snel de hele lopende topic doorgelopen, en ik lees nogal wat problemen met de Horizon.
Nou is het zo dat ik eind januari mijn nieuwe (nou ja, bouwjaar 1958) huis in kan en ik dan toch maar eens wil overstappen op digitale TV (icm telefoon en internet) Nu heb ik nog oldskool analoge kabeltv, wat op zich prima is, want dat wat echt de moeite waard is komt meestal via internet binnen.
Maar een all in one is stukken goedkoper dan los internet, KPN telefoon en TV, dus ik wil over. Bij mij in de buurt kom je dan snel bij UPC uit. Heeft snel internet, middels de analoge kabel de mogelijkheid tot meer TV's en een nette prijs.
Nu twijfel ik alleen heel erg tussen de standaard digitale TV en de Horizon. De Horizon ziet er stukken beter uit, maar ik (en de vrouw des huizes al helemaal niet) heb geen zin in gek*t.
Mijn vraag is dus: doen die Horizon, of toch maar de gewone variant?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Goed punt, kan je ook een mannetje van de UPC laten komen om dit te checken? Of moet ik dan eerst een abbonement nemen? Ik ga er wel vanuit dat de kabels nieuwer zijn dan het huis, maar dan nog steeds waarschijnlijk uit eind jaren '70...
UPC biedt een gratis monteur aan die de kabels kan doormeten en kan kijken of de wandcontactdozen goed zijn etc, etc.
De wand dozen kan hij ook voor je vervangen (wel of niet tegen vergoeding weet ik even niet)
Let wel op dat je bij sommige monteurs echt in zijn nek moet zitten omdat ze anders heel makkelijk zeggen van het ligt aan bekabeling doei en weg zijn ze. (Dit gebeurde bij mij met monteur 1 en Horizon)
later is er een nog een gratis monteur langs gekomen om wel de aansluiting te vernieuwen en een stukje kabel te geven met goede aansluitingen.
Horizon is echt een leuk product en als ze de grote fouten opgelost hebben zeker de moeite waard.
het is nu echter nog zo dat als je een Philips, Sony of LG tv heb je kans hebt op groen/roze beeld als je via HDMI aansluit (dit moet de 18e verholpen worden met een update).
Menu's zijn wat omslachtig en soms langzaam, maar als je niks gewend bent qua andere settopboxen heb je minder frustratie denk ik. het multimedia thuis-netwerk gedeelte is leuk en werkt over het algemeen goed (hetzij weer wat omslachtig). Het meeste gemis hieraan vind ik DLNA ten opzichte van bijvoorbeeld NFS of Samba waardoor het delen van bestanden via het netwerk gewoon makkelijker kan. (Dit is voornamelijk omdat ik een NAS heb staan met series en films hierop).
Ik zou als je een HD tv hebt en wilt genieten van mooie beeldkwaliteit op kunnen nemen en uitzending gemist terug kunnen kijken etc, etc, zeker kijken naar de Horizon van UPC als Ziggo geen optie is.
Ik ben er tevreden mee en door uiteindelijk goede compensatie van UPC (na wel wat zeuren) kan ik leven met de bugs die er overduidelijk nog zijn.
De wand dozen kan hij ook voor je vervangen (wel of niet tegen vergoeding weet ik even niet)
Let wel op dat je bij sommige monteurs echt in zijn nek moet zitten omdat ze anders heel makkelijk zeggen van het ligt aan bekabeling doei en weg zijn ze. (Dit gebeurde bij mij met monteur 1 en Horizon)
later is er een nog een gratis monteur langs gekomen om wel de aansluiting te vernieuwen en een stukje kabel te geven met goede aansluitingen.
Horizon is echt een leuk product en als ze de grote fouten opgelost hebben zeker de moeite waard.
het is nu echter nog zo dat als je een Philips, Sony of LG tv heb je kans hebt op groen/roze beeld als je via HDMI aansluit (dit moet de 18e verholpen worden met een update).
Menu's zijn wat omslachtig en soms langzaam, maar als je niks gewend bent qua andere settopboxen heb je minder frustratie denk ik. het multimedia thuis-netwerk gedeelte is leuk en werkt over het algemeen goed (hetzij weer wat omslachtig). Het meeste gemis hieraan vind ik DLNA ten opzichte van bijvoorbeeld NFS of Samba waardoor het delen van bestanden via het netwerk gewoon makkelijker kan. (Dit is voornamelijk omdat ik een NAS heb staan met series en films hierop).
Ik zou als je een HD tv hebt en wilt genieten van mooie beeldkwaliteit op kunnen nemen en uitzending gemist terug kunnen kijken etc, etc, zeker kijken naar de Horizon van UPC als Ziggo geen optie is.
Ik ben er tevreden mee en door uiteindelijk goede compensatie van UPC (na wel wat zeuren) kan ik leven met de bugs die er overduidelijk nog zijn.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
Je maakt het me niet makkelijker ;-) Maar ik zal begin volgend jaar maar eens een monteur laten komen dan. In ieder geval heb ik een Samsung tv, dus dat zou prima moeten samenwerken dan.
Frustratie over langzame menu's en zappen zal ik sowieso wel hebben aangezien ik nu analoog tv kijk, en dat is ondanks de inferieure beeldkwaliteit wel vlot.
Gisteren nog even in de UPC winkel geweest om te kijken wat de verschillen waren tussen de Horizon en de gewone. De dame daar wilde mij vervolgens vol overgave laten zien dat de beeldkwaliteit van de Horizon stukken beter was, alleen zag ik dat niet. De Horizon was wat lichter waardoor je net wat meer detail zag, maar een echt verschil zag ik niet. Ligt dat aan mij? Of is het stiekem dezelfde beeldkwaliteit?
Frustratie over langzame menu's en zappen zal ik sowieso wel hebben aangezien ik nu analoog tv kijk, en dat is ondanks de inferieure beeldkwaliteit wel vlot.
Gisteren nog even in de UPC winkel geweest om te kijken wat de verschillen waren tussen de Horizon en de gewone. De dame daar wilde mij vervolgens vol overgave laten zien dat de beeldkwaliteit van de Horizon stukken beter was, alleen zag ik dat niet. De Horizon was wat lichter waardoor je net wat meer detail zag, maar een echt verschil zag ik niet. Ligt dat aan mij? Of is het stiekem dezelfde beeldkwaliteit?
Volgens mij vinden de meeste gebruikers van de Horizon Box die eerder ook al een HD pakket hadden, dat de beeldkwaliteit beter is.
Als het goed is wordt deze week een update uitgerold om een aantal problemen op te lossen. Mogelijk komen er nog meer updates naar aanleiding van opmerkingen van gebruikers over storingen en functionele "missers". Begin volgend jaar zou ik dan nog eens goed kijken hoe Horizon ervoor staat en wat je er wel en niet mee kunt.
Als het goed is wordt deze week een update uitgerold om een aantal problemen op te lossen. Mogelijk komen er nog meer updates naar aanleiding van opmerkingen van gebruikers over storingen en functionele "missers". Begin volgend jaar zou ik dan nog eens goed kijken hoe Horizon ervoor staat en wat je er wel en niet mee kunt.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik vond de beeldkwaliteit van Horizon ook beter op mijn 1 jaar oude Samsung tv. maar nu heb ik tijdelijk een zes jaar oude HD-ready tv teruggezet en het verschil valt meteen minder op. Ik denk dus dat het vooral op nieuwere en betere tv's opvalt.
(Overigens verlang ik nog dagelijks terug naar het gemak en de snelheid van mijn oude UPC-box, maar ik heb geen zin om weer alles om te zetten, en dan maar hopen dat er niks uitvalt.)
(Overigens verlang ik nog dagelijks terug naar het gemak en de snelheid van mijn oude UPC-box, maar ik heb geen zin om weer alles om te zetten, en dan maar hopen dat er niks uitvalt.)
Korte opsomming dan maar om het misschien makkelijker te maken.
Als je de "grote" update van december en de reacties daarop nog even afwacht, zorgt dat de kabels en aansluitingen in je huis goed zijn. (Koka 799 en Hirschmann is toch echt aan te raden) dan is de Horizon een meer dan prima product om van HD tv te gaan genieten.
Kijk anders ook even op chelloo.com
Als je de "grote" update van december en de reacties daarop nog even afwacht, zorgt dat de kabels en aansluitingen in je huis goed zijn. (Koka 799 en Hirschmann is toch echt aan te raden) dan is de Horizon een meer dan prima product om van HD tv te gaan genieten.
Kijk anders ook even op chelloo.com
Mijn persoonlijke ervaring is dat de Horizon box op HD ietsjes beter beeld geeft dan de Cisco HD DVR box, echter op SD gebied 'ruist' de Horizon box mij net iets teveel en is het beeld korreliger van structuur.drfruit schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:54:
Ik vond de beeldkwaliteit van Horizon ook beter op mijn 1 jaar oude Samsung tv. maar nu heb ik tijdelijk een zes jaar oude HD-ready tv teruggezet en het verschil valt meteen minder op. Ik denk dus dat het vooral op nieuwere en betere tv's opvalt.
Heb overigens het e.e.a op een half jaar oude Samsung plasma vergeleken met oa. BBC kanalen.
Ben nu weer heeeeeel erg blij en terug naar de Cisco box..... misschien ooit over op Horizon versie 2 (zowel hard en software).
-
[ Voor 120% gewijzigd door fabianspoelman op 18-12-2012 15:33 ]
Linkje naar die 4 pagina's?fabianspoelman schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:39:
Deze week komt een grote software update voor Horizon.
Fixes beslaan 4 pagina's
-
[ Voor 100% gewijzigd door fabianspoelman op 18-12-2012 15:34 ]
Info over die update: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=47064.0
meer info:
meer info:
UPC Horizon TV
Vanaf dinsdag 18 december 2012 word de 'grote Horizon update' uitgerold in heel Amsterdam, vanaf woensdag 19 december en in de loop van de week is de update ook beschikbaar in de rest van het land. De tot nu toe bekende bugs die opgelost gaan worden door middel van deze update zijn;
• Standaard afbeelding bij sommige opnames in 'Mijn opnamen' wordt gefixt.
• Het mapje 'Mijn films op het thuis netwerk' in het menu Mijn media wordt gekoppeld aan de juiste link.
• Soms hangt menu voor aantal seconden.
• Waneer ac3 optie onder Instellingen aangezet word geen geluid op ac3 stream, wanneer de TV geen dolby digital via HDMI ondersteunt (dat zijn er heel wat op LG, SONY en Philips).
• Groen/Roze beeld op de sommige lcd/plasma tv's.
• Trage menu's.
• Na gebruik mediaspeler 4:3 zenders uitgerekt.
• Box verliest verbinding(IP conflict) met thuis netwerk wanneer box op eigen netwerk hangt.
• Horizon in Bridge mode laat geen netwerk verkeer naar buiten toe.
• Extra tijd werkt niet als je dagelijks voorbeeld: maandag-vrijdag wilt opnemen.
• Klokje loopt vast in standby(box blijft werken)
• DHCP niet uit te zetten en geen mogelijkheid om eigen ip's toe te voegen.
• Box reageert traag na het terugkomen uit laag standby stand.
• Telefoon lijkt zo nu en dan over te gaan (licht telefoon op/oproep gemist) wanneer aangesloten horizon, terwijl niemand belt.
• Telefoon led op controlepaneel HB brand zonder dat er telefoon abonnement actief is.
• De TV-gids is word sneller maakt.
• Vastlopende menu's en klok
• Haperend TV beeld
• De interactie tussen afstandsbediening en Horizon box wordt met deze update stabieler.
• Het zwarte beeld in het Ondemand menu word opgelost, door middel van bewegend beeld (net as in de rest van het menu).
• Het probleem in de TV gids met bij sommige zenders en tijdstippen 'geen informatie beschikbaar' en ''informatie volgt' word structureel opgelost.
[ Voor 93% gewijzigd door E-Rick op 17-12-2012 14:46 ]
Choose life
Een screenshot zou ook voldoen
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Die lijst is inderdaad fake.E-Rick schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:45:
Info over die update: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=47064.0
meer info:
[...]
Deze week weet je het
Kan je dan niet even die lijst quoten en aanpassen wat er niet klopt? ;-)fabianspoelman schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:48:
[...]
Die lijst is inderdaad fake.
[...]
Deze week weet je het
Choose life
-
[ Voor 99% gewijzigd door fabianspoelman op 18-12-2012 15:33 ]
Wat heeft het voor zin om op een forum wel te gaan roepen (teasen?), maar niet met de info te komen? Lijkt me niet de bedoeling van (in ieder geval) dit forum. Hier doen we immers niet aan 'bedankjes' of andere e-peen gerelateerde statistieken.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik tease niet, en bedankjes hoef ik ook niet.AllSeeyinEye schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:02:
Wat heeft het voor zin om op een forum wel te gaan roepen (teasen?), maar niet met de info te komen? Lijkt me niet de bedoeling van (in ieder geval) dit forum. Hier doen we immers niet aan 'bedankjes' of andere e-peen gerelateerde statistieken.
Ik geef enkel door dat deze week de update komt, zodat mensen daar een besluit op kunnen baseren, of naar kunnen uitkijken. Handig voor alle (mogelijke) Horizon-gebruikers.
Ik ben zaterdag ook gedwongen overgestapt naar Horizon maar heb er al gelijk spijt van. De kans bestaat dat we tot woensdag geen tv en geen internet hebben.
Eigenlijk wilden we van:
HD DVR + 25mbps +HD +Royaal
naar:
HD DVR +60mbps +telefonie +extra box voor op de slaapkamer. De extra HD en Royaal zenders wilden we laten vervallen want daar kijken we toch niet naar.
In eerste instantie zou dit volgens de verkoper van de UPC winkel mogelijk zijn door middel van een switch naar een nieuw pakket maar wat bleek: Er worden geen pakketten meer verkocht met HD DVR dus bleef alleen de keus over tussen een gewone media box of de Horizon.
Aangezien we toch veel gebruik maken van de opname/pauze/terugspoel functie van de HD DVR maar gekozen voor de Horizon.
Onze HD DVR en modem hadden we opgehaald om in te leveren want de verkoper dacht nog via een workaround toch het pakket van onze wensen te kunnen verkopen met HD DVR door een 'technische swap' van HD DVR kastjes (= een zogenaamd defecte box omwisselen voor een nieuwe) maar helaas... Computer says no... Dus dan maar Horizon met een losse wireless modem voor 60 mbps.
We hadden besloten modem en HD DVR maar achter te laten in de winkel omdat die anders toch maar weer ingeleverd zouden moeten worden. En volgens de verkoper zouden de horizon en het nieuwe modem waarschijnlijk binnen een half uur en hooguit binnen 24 uur geactiveerd worden. (Bij vrienden die toevallig dezelfde dag een Horizon box gehaald hadden in de winkel was de box bij thuiskomst al geactiveerd)
Maar jullie raden het al...
Zaterdag avond: nog niet geactiveerd, helpdesk gebeld, ja kan 24 uur duren tot de aanvraag verwerkt is en tot die tijd kunnen wij niets aanpassen, dus wacht even tot morgen.
Zondag avond: nog steeds niet geactiveerd, helpdesk gebeld, goh wat vervelend meneer, nou ik maak een handmatige aanvraag en die gaat dan naar India en dan wordt de boel over 3 dagen geactiveerd.
-Euh?? Over 3 dagen of binnen 3 dagen?
-Nee dat gaat via India dus dat duurt echt 3 dagen.
-Kan dat niet sneller? Ik zit nu al 24 uur te wachten.
-Nee kan ik niets aan doen.
-Mag ik een leidinggevende spreken?
-Nee dat gaat helaas niet die zijn allemaal al naar huis.
Gelukkig heeft er vanochtend wel iemand terug gebeld die verstand van zaken had en die zou vanavond nog terugbellen als we thuis waren om de boel in orde te maken.
Dus ik hoop dat het vanavond in orde te maken is.
Het is toch van de zotte dat het 4 dagen moet duren om een horizon box danwel modem te activeren?
Lijkt mij gewoon een kwestie van serienummers koppelen aan onze aansluiting.
Eigenlijk wilden we van:
HD DVR + 25mbps +HD +Royaal
naar:
HD DVR +60mbps +telefonie +extra box voor op de slaapkamer. De extra HD en Royaal zenders wilden we laten vervallen want daar kijken we toch niet naar.
In eerste instantie zou dit volgens de verkoper van de UPC winkel mogelijk zijn door middel van een switch naar een nieuw pakket maar wat bleek: Er worden geen pakketten meer verkocht met HD DVR dus bleef alleen de keus over tussen een gewone media box of de Horizon.
Aangezien we toch veel gebruik maken van de opname/pauze/terugspoel functie van de HD DVR maar gekozen voor de Horizon.
Onze HD DVR en modem hadden we opgehaald om in te leveren want de verkoper dacht nog via een workaround toch het pakket van onze wensen te kunnen verkopen met HD DVR door een 'technische swap' van HD DVR kastjes (= een zogenaamd defecte box omwisselen voor een nieuwe) maar helaas... Computer says no... Dus dan maar Horizon met een losse wireless modem voor 60 mbps.
We hadden besloten modem en HD DVR maar achter te laten in de winkel omdat die anders toch maar weer ingeleverd zouden moeten worden. En volgens de verkoper zouden de horizon en het nieuwe modem waarschijnlijk binnen een half uur en hooguit binnen 24 uur geactiveerd worden. (Bij vrienden die toevallig dezelfde dag een Horizon box gehaald hadden in de winkel was de box bij thuiskomst al geactiveerd)
Maar jullie raden het al...
Zaterdag avond: nog niet geactiveerd, helpdesk gebeld, ja kan 24 uur duren tot de aanvraag verwerkt is en tot die tijd kunnen wij niets aanpassen, dus wacht even tot morgen.
Zondag avond: nog steeds niet geactiveerd, helpdesk gebeld, goh wat vervelend meneer, nou ik maak een handmatige aanvraag en die gaat dan naar India en dan wordt de boel over 3 dagen geactiveerd.
-Euh?? Over 3 dagen of binnen 3 dagen?
-Nee dat gaat via India dus dat duurt echt 3 dagen.
-Kan dat niet sneller? Ik zit nu al 24 uur te wachten.
-Nee kan ik niets aan doen.
-Mag ik een leidinggevende spreken?
-Nee dat gaat helaas niet die zijn allemaal al naar huis.
Gelukkig heeft er vanochtend wel iemand terug gebeld die verstand van zaken had en die zou vanavond nog terugbellen als we thuis waren om de boel in orde te maken.
Dus ik hoop dat het vanavond in orde te maken is.
Het is toch van de zotte dat het 4 dagen moet duren om een horizon box danwel modem te activeren?
Lijkt mij gewoon een kwestie van serienummers koppelen aan onze aansluiting.
-
[ Voor 100% gewijzigd door fabianspoelman op 18-12-2012 15:32 ]
fabianspoelman schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:10:
[...]
Ik tease niet, en bedankjes hoef ik ook niet.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat de fixes 4 pagina's beslaan zegt niks 
Dan zijn er waarschijnlijk maar een aantal echt interessant
Dan zijn er waarschijnlijk maar een aantal echt interessant
[ Voor 6% gewijzigd door Rudoo op 17-12-2012 15:42 ]
-
[ Voor 123% gewijzigd door fabianspoelman op 18-12-2012 15:32 ]
Oke ik snap dat de verkoper misschien iets te optimistisch is geweest maar dan nog...fabianspoelman schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:33:
[...]
Hier ging het mis. Het kan heel snel gaan maar dit is niet in alle gevallen mogelijk.
Daarom moeten medewerkers altijd de normale doorlooptijd corresponderen.
Deze medewerker deed dat niet.
Waarom kan het in het ene geval binnen een half uur en duurt het in het andere geval 3 dagen? Dat vind ik nogal een groot verschil. En zeker 24 uur zou toch wel voldoende moeten zijn.
De verkoper gaf trouwens wel aan dat de activatie van de extra media box 3 dagen zou kunnen duren.
En waarom moet je dan bellen, boos worden, dreigen met opzeggen en dat je dan terug gebeld wordt door iemand die het waarschijnlijk binnen 5 minuten heeft opgelost?
Ik kan me nog voorstellen dat de horizon box iets langer duurt maar een modem wissel moet toch snel geregeld kunnen worden. Misschien dan niet gelijk 60mbps maar basissnelheid moet toch te doen zijn.
Update:
Vanavond teruggebeld door iemand die het onderzocht heeft. Wat blijkt, in de winkel hebben we box a meegekregen terwijl er een box b aangevraagd is om per post verstuurd te worden. Box a staat nergens bij UPC in het systeem en is dus ook niet geactiveerd. Als ik niet aan de bel had getrokken had ik nu een mooie boekensteun gehad. Maar goed, kwestie van b omwisselen voor a in het systeem en a activeren. Zou binnen een kwartier moeten werken...
Helaas 3 kwartier later nog niets, weer gebeld, weer alles uitleggen, weer krijg ik te horen dat het binnen 3 dagen moet werken. Hoezo? Net zou het nog binnen een kwartier kunnen. Nee echt niet meneer. Kan je mij misschien doorverbinden met een leidinggevende die dat wel kan? Even overleggen meneer. Goed nieuws mijn collega gaat het handmatig doen en dan is het binnen een uur klaar.
Uur later gaat de telefoon, sorry meneer het is mijn collega niet gelukt er zit iets in het systeem dat het tegenhoudt.
[ Voor 35% gewijzigd door Sharkey1802 op 17-12-2012 21:48 ]
Bij mij werkt de box nog steeds naar behoren. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik hem heel simplistisch gebruik;
- Kijk alleen naar de eerste 10 zenders, verder kom ik niet
- Gebruik niet de extra multifunctionaliteit (heb ik een atv en pch voor)
- Gebruik een viertal (handmatig ingestelde) wekelijkse opnamen
Hij heeft in ieder geval tot nu toe (knock on wood) nog geen opnamen gemist. Tevens is de box nog geen enkele keer vastgelopen.
En zijn een paar "ergernissen", waaronder dus deze:
Ik ben tot nu toe tevreden, maar ik kom van een oud abbo.. Ik heb nu voor minder geld sneller internet en HD TV.
- Kijk alleen naar de eerste 10 zenders, verder kom ik niet
- Gebruik niet de extra multifunctionaliteit (heb ik een atv en pch voor)
- Gebruik een viertal (handmatig ingestelde) wekelijkse opnamen
Hij heeft in ieder geval tot nu toe (knock on wood) nog geen opnamen gemist. Tevens is de box nog geen enkele keer vastgelopen.
En zijn een paar "ergernissen", waaronder dus deze:
Mijn receiver snapt het wel, maar mijn TV niet. En ik kijk niet altijd met mijn receiver aan. Dat betekent dus dat ik constant zou moeten switchen tussen ac3 en stereo. Geen zin in, staat nu dus op stereo en mijn receiver (voor het geval deze aangaat) op 6channel stereo..Waneer ac3 optie onder Instellingen aangezet word geen geluid op ac3 stream, wanneer de TV geen dolby digital via HDMI ondersteunt (dat zijn er heel wat op LG, SONY en Philips).
In de menu's is hij trager dan de oude DVR. Zappen is wel sneller..Trage menu's.
Als ze dit zouden oplossen zou dat zeer fijn zijn. Mijn horizon is nu wireless verbonden met mijn router. Als ik vervolgens met een device connectie maak met de Horizon dan kom ik op een gesloten netwerk waar ik verder niets kan. Heb je dus niets aan. Het zou mooi zijn als je wel buiten de horizon zou kunnen komen, dan kun je de Horizon namelijk als extra wifi AP gebruiken...Horizon in Bridge mode laat geen netwerk verkeer naar buiten toe.
Ik ben tot nu toe tevreden, maar ik kom van een oud abbo.. Ik heb nu voor minder geld sneller internet en HD TV.
@Fabian85 De update is nu aan het uitrollen. Kun je de fixes nu wel noemen?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Kan het zijn dat ik gisteren ook al een update ontving? Net toen ik naar bed ging zag ik het lampje branden van de box en 'Nightrider' balkjes heen en weer gaan.
there's no tweak without the tweaker
VirtualJac? Dat is normaal. 20 minuten na op standby zetten neemt de box nog contact op met de servers. Tijd bij update is 01.32u.
Versienummer is: 1-1-58.021.0_V 1.25_16777396
Had al geen last van HDCP-probleem en gebruik de box niet als mediaplayer, daar heb ik al een Dune HD Max voor. Kan over die 2 dingen dus weinig zeggen.
Versienummer is: 1-1-58.021.0_V 1.25_16777396
- Menu -> TV Gids - Gelijk keuze Eén zender, Alle zenders, Op genre, Tijdslijn aanpassen (eerst moest je hiervoor bij TV Gids op OK klikken, nu krijg je deze keuze al op het "lint").
- TV Gids is zeer vlot gevuld en gereed.
- Rode telefoonicoontje brandt nog steeds. Logisch, geen modemupdate.
- Bij "Bijgewerkt op" is nu een tijdstip bij gekomen (DI 18.12.12/01:32 DI 18-12-12)
- TV had wel gelijk foutcode 2010 na installatie maar even zappen en deze was weg.
- Menu is weer sneller.
Had al geen last van HDCP-probleem en gebruik de box niet als mediaplayer, daar heb ik al een Dune HD Max voor. Kan over die 2 dingen dus weinig zeggen.
[ Voor 89% gewijzigd door CreativeS op 18-12-2012 08:35 ]
-
[ Voor 101% gewijzigd door fabianspoelman op 18-12-2012 10:12 ]
als het menu vnaaf nu gewoon soepel loopt en geen vastlopers meer heeft is al een hele opluchting.
Als dan de logica van het menu ook nog eens aangepast wordt dan zijn we al een heel eind, waar ik me het meeste aan erger is dat het info blok onderaan bij het zappen lang zo nuttig niet is qua informatie als die van de oude box
Als dan de logica van het menu ook nog eens aangepast wordt dan zijn we al een heel eind, waar ik me het meeste aan erger is dat het info blok onderaan bij het zappen lang zo nuttig niet is qua informatie als die van de oude box
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
-
[ Voor 100% gewijzigd door fabianspoelman op 18-12-2012 10:24 ]
Goedemorgen,
Ik heb eigenlijk een simpele vraag. Ik heb nu een werkend thuisnetwerk en mijn horizon herkent na wat stoeien al mijn apparaten (smartphone, NAS, laptop en de PC).
Ook heb ik overal twonky op geïnstalleerd. Nu wil ik eigenlijk muziek afspelen op de horizon (is aangesloten op een stereo receiver) die ik kan selecteren via de Twonky app op mijn smartphone, zonder de tv aan te hebben staan. Ik kan op Twonky wel een actieve media speler selecteren, maar als ik de horizon selecteer, dan werkt hij niet. Als ik er vervolgens direct mijn tv selecteer, pakt hij hem wel... (hierop staat overigens geen twonky, maar is een smart tv)
Kan iemand mij vertellen, hoe ik van de Horizon een actieve mediaplayer kan maken, zodat ik audio van de nas kan afspelen op de horizon en deze kan bedienen vanaf mijn smartphone?
Alvast bedankt!
Ik heb eigenlijk een simpele vraag. Ik heb nu een werkend thuisnetwerk en mijn horizon herkent na wat stoeien al mijn apparaten (smartphone, NAS, laptop en de PC).
Ook heb ik overal twonky op geïnstalleerd. Nu wil ik eigenlijk muziek afspelen op de horizon (is aangesloten op een stereo receiver) die ik kan selecteren via de Twonky app op mijn smartphone, zonder de tv aan te hebben staan. Ik kan op Twonky wel een actieve media speler selecteren, maar als ik de horizon selecteer, dan werkt hij niet. Als ik er vervolgens direct mijn tv selecteer, pakt hij hem wel... (hierop staat overigens geen twonky, maar is een smart tv)
Kan iemand mij vertellen, hoe ik van de Horizon een actieve mediaplayer kan maken, zodat ik audio van de nas kan afspelen op de horizon en deze kan bedienen vanaf mijn smartphone?
Alvast bedankt!
Veel sneller? nouw hier is alleen begin menu snel, maar zodra je in achterliggende menu's komt dan is het weer traag, dus opgelost no way, verbeter ja iets.fabianspoelman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:37:
[...]
Het menu is nu wel veel sneller, maar ik ben Jelly Bean gewend dus niet gauw meer tevreden..
Ben benieuwd of deze update ook de issues oplost met de Popcorn Hour in het netwerk en de crashes die dat veroorzaakt.
BF3 ingame naam: Tik_hem_aan_ouwe
Ik ook!Record_Play schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:01:
Ben benieuwd of deze update ook de issues oplost met de Popcorn Hour in het netwerk en de crashes die dat veroorzaakt.
btw, opvallend dat Fabian al zijn posts weg-ge-edit heeft
[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 18-12-2012 11:15 ]
Iemand simpele handleiding om al mijn apparaten een fixed-IP te geven op mijn Horizon Box? Heb alles bedraad. (NAS, Squeezebox, Dune, TV, 2 PC's). Regel je dit nu op je apparaat zelf? Of via de Horizonbox? En moeten de IP adressen nou per se binnen de DHCP range liggen?
Dit regel je op je apparaat zelf. Hier heeft de Horizon Gateway geen mogelijkheden voor.
Vaste IP-adressen horen juist niet binnen de DHCP-pool te liggen, dit om conflicten te voorkomen.
Vaste IP-adressen horen juist niet binnen de DHCP-pool te liggen, dit om conflicten te voorkomen.
Op zijn vingers getikt door joepiesieFreakNL schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:11:
[...]
Ik ook!
btw, opvallend dat Fabian al zijn posts weg-ge-edit heeft
Bericht van Jordy (Webcare UPC) op Chelloo.com.
Nieuwe software voor de Horizon box versie: 1-1-58.021.0_V 1.25_16777396
Vernieuwde functionaliteitenVerbeteringen
- De TV gids in het hoofdmenu toont voortaan direct de opties. Je hoeft niet meer de keuze te maken voor 'alle zenders'.
- Tijdens het zappen zie je voortaan de mini-EPG waarin ook het volgende programma zichtbaar is. Ook kan je in deze mini-EPG rechtstreeks naar de UPC On Demand-omgeving van het kanaal. Dit is alleen het geval wanneer door de zender een 'Programma Gemist'-functie wordt meegestuurd. Het klikken door menu's is hierdoor eenvoudiger geworden.
- De problemen die ondervonden werden bij HD-zenders (groen/roze beeld) zijn voor een groot aantal televisies opgelost. Deze problemen ontstonden omdat er geen goede communicatie over de HDMI-kabel is tussen je Horizon Mediabox en je televisie. Er is een extra menu toegevoegd waar de kleurinstellingen handmatig aangepast kunnen worden. Het volgende stappenplan moet doorlopen worden als je nog problemen hebt.
- Sluit de HDMI kabel opnieuw aan
- Ga naar Opties=>Televisie=>Beeldinstellingen=>TV Color Model, kies daar voor 'RGB'. Mocht dit niet werken dan probeer je 1 van de andere 2 opties.
- In het menu-onderdeel 'Mijn opnamen' waren bestelde films e.d. nog zichtbaar, ook na de beschikbaarheidsperiode. Indien je dan voor deze opnames koos kreeg je de foutcode 8182. Dit is aangepast.
- Als er onverhoopt een signaalhapering voorkomt worden de ingeplande opnamen gewoon opgenomen. Dit was eerder niet het geval er dan werd de foutmelding 'Harddisk kan niet gelezen worden' getoond.
- Sommige geplande opnames werden maar gedeeltelijk opgenomen. Dit is opgelost.
- Programma's waarvan informatie (metadata) ontbreekt, konden eerder niet worden opgenomen. Nu kan dit wel.
- Bestelde adult content wordt niet meer weergegeven in 'Mijn Opnamen', maar blijft wel voor de aangegeven periode beschikbaar.
- Indien een televisieserie uit meer dan 10 afleveringen bestaat, konden deze niet allemaal weergegeven worden. Dit is verholpen.
- Er is een significante vermindering van foutmeldingen bij het opnemen van 'Soortgelijke' programma's.
- Het vastlopen van de mediabox bij het aanzetten van de ondertiteling bij HD-zenders, is verholpen. Dit gebeurde vooral bij de zender BBC HD.
- Het niet uit stand-by komen van de mediabox is grotendeels opgelost.
- Bij het openen of gebruiken van teletekst loopt de mediabox niet meer vast.
Ik zie hier wat voorbij komen over AC3, maar bij mijn oude HD box krijg ik de audio van de nederlandse zenders in stereo aangeboden. heeft horizon deze wel in 5.1 ??
Bij mij is er een software update aanwezig, handmatig opgevraagd. Hij is er nu mee bezig, ben benieuwd.
edit: Ik lees op Chelloo dat de update er al een paar uur is
edit: Ik lees op Chelloo dat de update er al een paar uur is
[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 18-12-2012 14:16 ]
Bij mij ook automatisch geinstalleerd. Komende dagen maar eens goed uittesten.
Waar ik me nog wel aan erger is de snelheid van de menu's. Dat moet gewoon veel en veel sneller.
In de reclame is het supersnel, maar in het echt totaal niet:
YouTube: UPC Horizon
Waar ik me nog wel aan erger is de snelheid van de menu's. Dat moet gewoon veel en veel sneller.
In de reclame is het supersnel, maar in het echt totaal niet:
YouTube: UPC Horizon
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Weinig indrukwekkende lijst.
Ja, er zijn een aantal problemen mogelijk of deels verholpen, zoals het niet uit standby komen en de handshake problemen. Verder is deze update veel op de opname functionaliteit georienteerd.
Maar waar blijven de echt praktische oplossingen, zoals:
- variabele lettergrootte
- mogelijkheid om animaties uit te schakelen
- lijst weergave
- beter gebruik van beschikbare schermruimte
- werkbare mediaspeler
- snelheid van menu's
- scrollsnelheid algemeen
- Android app (er zijn een veelvoud aan Android apparaten ten opzichte van iToy appels, waarom dan toch dat speelgoed ding prevaleren?!)
Tijd dat UPC eens echt aan het werk gaat.....
Ja, er zijn een aantal problemen mogelijk of deels verholpen, zoals het niet uit standby komen en de handshake problemen. Verder is deze update veel op de opname functionaliteit georienteerd.
Maar waar blijven de echt praktische oplossingen, zoals:
- variabele lettergrootte
- mogelijkheid om animaties uit te schakelen
- lijst weergave
- beter gebruik van beschikbare schermruimte
- werkbare mediaspeler
- snelheid van menu's
- scrollsnelheid algemeen
- Android app (er zijn een veelvoud aan Android apparaten ten opzichte van iToy appels, waarom dan toch dat speelgoed ding prevaleren?!)
Tijd dat UPC eens echt aan het werk gaat.....
[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-12-2012 14:26 ]
Alles op z'n tijd... ik vind het al een hele vooruitgang. De discussie of het apparaat te vroeg in de markt is gezet hebben we nu wel gehad hier. Face it.
Verwijderd
Horizon heeft blijkbaar nu ook een eigen Facebook pagina: https://www.facebook.com/UPCHorizonTV
Daar vond ik deze changelog:
https://www.facebook.com/...6796167462&type=1&theater
• Standaard afbeelding bij sommige opnames in 'Mijn opnamen' wordt gefixt.
• Het mapje '
Mijn films op het thuis netwerk' in het menu Mijn media wordt gekoppeld aan de juiste link.
• Soms hangt menu voor aantal seconden.
• Waneer ac3 optie onder Instellingen aangezet word geen geluid op ac3 stream, wanneer de TV geen dolby digital via HDMI ondersteunt (dat zijn er heel wat op LG, SONY en Philips).
• Groen/Roze beeld op de sommige lcd/plasma tv's.
• Trage menu's.
• Na gebruik mediaspeler 4:3 zenders uitgerekt.
• Box verliest verbinding(IP conflict) met thuis netwerk wanneer box op eigen netwerk hangt.
• Horizon in Bridge mode laat geen netwerk verkeer naar buiten toe.
• Extra tijd werkt niet als je dagelijks voorbeeld: maandag-vrijdag wilt opnemen.
• Klokje loopt vast in standby(box blijft werken)
• DHCP niet uit te zetten en geen mogelijkheid om eigen ip's toe te voegen.
• Box reageert traag na het terugkomen uit laag standby stand.
• Telefoon lijkt zo nu en dan over te gaan (licht telefoon op/oproep gemist) wanneer aangesloten horizon, terwijl niemand belt.
• Telefoon led op controlepaneel HB brand zonder dat er telefoon abonnement actief is.
• De TV-gids is word sneller maakt.
• Vastlopende menu's en klok
• Haperend TV beeld
• De interactie tussen afstandsbediening en Horizon box wordt met deze update stabieler.
• Het zwarte beeld in het Ondemand menu word opgelost, door middel van bewegend beeld (net als in de rest van het menu).
• Het probleem in de TV gids met bij sommige zenders en tijdstippen 'geen informatie beschikbaar' en ''informatie volgt' word structureel opgelost.
Ja, maar als je TV dat niet ondersteunt moet je dus altijd je receiver aan hebben staan (zoals in mijn geval). Of je moet het omzetten naar 5.1 als je receiver aanstaat en dan weer terugzetten naar stereo als je alleen je TV hebt aanstaan. Dat is zo irritant dat hij bij mij dus gewoon standaard op stereo staat... Ook als mijn receiver wel aanstaat... Die heb ik (op de UPC input) dus maar gewoon op 6ch stereo gezet ipv dolby 5.1...ColTju schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:57:
Ik zie hier wat voorbij komen over AC3, maar bij mijn oude HD box krijg ik de audio van de nederlandse zenders in stereo aangeboden. heeft horizon deze wel in 5.1 ??
Dat is dus geen pagina van UPC, maar van een 'fanboy'.. Erg misleidend.. Zie ook deze post:Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:56:
Horizon heeft blijkbaar nu ook een eigen Facebook pagina: https://www.facebook.com/UPCHorizonTV
[...]
http://www.chelloo.com/up...47064.msg617953#msg617953
[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 18-12-2012 15:06 ]
Die is niet van UPC. De knakker laat het alleen zo overkomen in zijn reacties. Na erop gewezen te zijn reageerde hij met:Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:56:
Edit: FreakNL was eerder...gioricho
Re: Horizon - UPDATE (vanaf) 18 December 2012
« Reactie #54 Gepost op: 17-dec-12, 21:20:59 »
@All,
Ik heb zaterdagmiddag contact opgenomen met de UPC Nederland Facebook- pagina en voorgesteld of ze de Horizon Facebook- pagina willen overnemen of dat ik ze ook tot beheerder maak. Als antwoord heb ik vandaag gekregen dat ze het zullen overleggen en me van de week meer laten weten. . Dat betekent dat als ze de pagina zullen overnemen het een officiële pagina is dus, dan kan ik nu niet zetten on officiële, want wanneer het (misschien) is overgenomen weer opeens een officiële pagina is . Ik denk dat dat voor verwarring zal zorgen.
Vriendelijke groetjes,
[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 18-12-2012 15:08 ]
Dus nog steeds geen werkende klok als het ding in standby staat? Das toch te gek voor woorden? En ook nog geen DTS pasthrough voor streaming media...
Dat kun je wel zeggen, maar het is al vanaf de introductie een technische flop van UPC... ze hebben vanaf het begin al geroepen "we gaan het met updates oplossen" maar we zijn nu 2-3 updates verder en het apparaat is nog steeds een misbaksel. Daarnaast zijn hun reclames ook nog eens misleidend... die zouden gewoon verboden moeten worden want Horizon werkt lang niet zo goed als ze het in de reclames doen geloven dat is pure misleiding.smeerbartje schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:38:
Alles op z'n tijd... ik vind het al een hele vooruitgang. De discussie of het apparaat te vroeg in de markt is gezet hebben we nu wel gehad hier. Face it.
En dat halfjaar 50% korting is leuk maar als het in dit tempo qua verbeteringen zo door gaat zitten we over een jaar nog steeds met een draak van een apparaat.... UPC kan toch niet verwachten dat wij straks de volle prijs gaan betalen voor een apparaat dat voor geen meter werkt.
De discussie dat Horizon in een alpha stadium in de markt is gezet is inmiddels uitgekauwd en overbodig want dat is iedereen wel duidelijk, maar daarom mag er na een update nog wel gediscussieerd worden over het disfunctioneren van Horizon en het ontbreken van features.
Klopt, ben ik met je eens; het werkt inderdaad nog niet naar behoren (komt niet eens in de buurt zelfs).. maar ik ben stiekem toch wel blij met elke update die ze uitbrengen.
Klopt het dat er achter elkaar 2 updates zijn? Ik keek bij de software info en daar stonden 2 data: 26-11 en 17-12 ik woon niet in de regio amsterdam en toen ik controleren op updates deed kreeg ik een melding drat er een update beschikbaar is welke ik nu aan het installeren ben.
Deze feature zit helaas niet in de update... als ik zap heb ik nog het oude vertrouwde menu onderin met heel groot "nu" met het huidige programma en ik moet 1 naar rechts drukken om het volgende programma te zien en niet in 1 oogopslag jammer genoeg.Creative S schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:52:
Bericht van Jordy (Webcare UPC) op Chelloo.com.
Tijdens het zappen zie je voortaan de mini-EPG waarin ook het volgende programma zichtbaar is. Ook kan je in deze mini-EPG rechtstreeks naar de UPC On Demand-omgeving van het kanaal. Dit is alleen het geval wanneer door de zender een 'Programma Gemist'-functie wordt meegestuurd. Het klikken door menu's is hierdoor eenvoudiger geworden.
[...]
[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 18-12-2012 21:15 ]
Haha de klok gaat nu gewoon op zwart... Fixed
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Iemand toevallig een idee hoe je ondertiteling aanzet op BBC?
Teletekst doet het er niet (meer) dus 888 werkt niet.
Instellen van ondertitels in instellingen, of aanzetten van slechthorenden heeft ook geen effect.
Teletekst doet het er niet (meer) dus 888 werkt niet.
Instellen van ondertitels in instellingen, of aanzetten van slechthorenden heeft ook geen effect.
Haters everywhere but I don’t really care
Helaas is ondertiteling op BBC nog niet beschikbaar op dit moment
ja het is nog steeds een extra handeling om te kijken wat er straks op tv is, terwijl het juist zo fijn is als je dit in 1 keer kan zien (wat ook duidelijk bij UPC is aangegeven). Vervolgens zeggen ze dat het opgelost is maar dan wel op de UPC manier en dus eigenlijk gewoon niet goed.
Gisteren de eerste echte 'vastloper' gehad. Ik wilde vanuit de EPG informatie aanvragen over een programma wat vanavond komt. Dat had ik beter niet kunnen doen, want daarna reageerde de box op geen enkele knop meer en kon ik 'm alleen nog maar uitzetten d.m.v. de knop achterop.
Dit is eigenlijk de eerste keer dat dit gebeurt. Verder ben ik redelijk tevreden over Horizon. Het product heeft nog wel wat onhebbelijkheden zoals in dit topic ook veelvuldig is besproken. Het is in de verste verte niet het product waarmee ze adverteren. Ik vind het niet meer dan een settopbox die in potentie veel meer kan maar dat wordt (nog?) niet benut. Gelukkig gebruik ik 'm ook alleen maar om TV te kijken: on demand, apps e.a. gebruik ik niet.
Irritant is wel dat ik bij iedere keer opstarten kort een melding 6010 Geen verbinding krijg, wat volgens UPC komt doordat ik de Horizon niet als modem gebruik. Beetje vreemd, maar zal wel.
Dit is eigenlijk de eerste keer dat dit gebeurt. Verder ben ik redelijk tevreden over Horizon. Het product heeft nog wel wat onhebbelijkheden zoals in dit topic ook veelvuldig is besproken. Het is in de verste verte niet het product waarmee ze adverteren. Ik vind het niet meer dan een settopbox die in potentie veel meer kan maar dat wordt (nog?) niet benut. Gelukkig gebruik ik 'm ook alleen maar om TV te kijken: on demand, apps e.a. gebruik ik niet.
Irritant is wel dat ik bij iedere keer opstarten kort een melding 6010 Geen verbinding krijg, wat volgens UPC komt doordat ik de Horizon niet als modem gebruik. Beetje vreemd, maar zal wel.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Het is wel makkelijker maar nog niet zoals ik het had verwacht. Ik merk dat veel dingen gewoon niet logisch zijn in het menu. Als je nu zapt kun je gelijk zien wat er op is en kun je naar rechts drukken voor het volgende programma. Als ik dan op [Back] druk verwacht ik dat die balk weggaat maar dan kom ik in het hoofdmenu dus moet ik nóg een keer op [Back] drukkenRubman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:07:
ja het is nog steeds een extra handeling om te kijken wat er straks op tv is, terwijl het juist zo fijn is als je dit in 1 keer kan zien (wat ook duidelijk bij UPC is aangegeven). Vervolgens zeggen ze dat het opgelost is maar dan wel op de UPC manier en dus eigenlijk gewoon niet goed.

Als ik naar het hoofdmenu wil dan druk ik wel op de [Menu] knop, die lijkt me erg geschikt daarvoor.
Ik gebruikt de Horizon niet als modem en heb die melding niet dus dat klopt niet.RvL schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:11:
Knip
Ik mis nog:
- ondertiteling op BBC
- optie om die balk onderin beeld bij wisselen tussen zenders uit te schakelen
- optie om doorlopend beeld achter menu's uit te schakelen
- optie om een lijstweergave te krijgen van opgenomen programma's ipv. die debiel grote foto's
- optie waarbij je, als je een opgenomen programma stopt, de vraag krijg of je hem wilt verwijderen
- ondertiteling op BBC
- optie om die balk onderin beeld bij wisselen tussen zenders uit te schakelen
- optie om doorlopend beeld achter menu's uit te schakelen
- optie om een lijstweergave te krijgen van opgenomen programma's ipv. die debiel grote foto's
- optie waarbij je, als je een opgenomen programma stopt, de vraag krijg of je hem wilt verwijderen
Haters everywhere but I don’t really care
Vrijwel elke TV kan gewoon DD 5.1 downsampelen naar DD 2.0. Maar inderdaad de UPC horizonbox kan standaard alles op 5.1 uitzendenFreakNL schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:03:
[...]
Ja, maar als je TV dat niet ondersteunt moet je dus altijd je receiver aan hebben staan (zoals in mijn geval). Of je moet het omzetten naar 5.1 als je receiver aanstaat en dan weer terugzetten naar stereo als je alleen je TV hebt aanstaan. Dat is zo irritant dat hij bij mij dus gewoon standaard op stereo staat... Ook als mijn receiver wel aanstaat... Die heb ik (op de UPC input) dus maar gewoon op 6ch stereo gezet ipv dolby 5.1...
[...]
Dat is dus geen pagina van UPC, maar van een 'fanboy'.. Erg misleidend.. Zie ook deze post:
http://www.chelloo.com/up...47064.msg617953#msg617953
wordt dat ook aangeleverd? mijn 'gewone' dvr box kan dat ook, echter wordt het voor de nederlandse kanalen gewoon niet aangeleverd. De BBC geluidsstream werkt wel prima in 5.1.DjVe schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:59:
[...]
Vrijwel elke TV kan gewoon DD 5.1 downsampelen naar DD 2.0. Maar inderdaad de UPC horizonbox kan standaard alles op 5.1 uitzenden
Heb nog een zitten spelen met de mediaspeler, maar deze functioneert nog steeds bedroevend slecht...
Vrees toch dat ik nog maar een Dune aan ga schaffen, weg voordeel...
Verder kreeg ik gister een mailtje over de "horizon TV-remote" app. En uiteraard, is deze niet voor het meest gebruikte OS uitgebracht, maar alleen voor iOS.
Moed zakt in de schoenen...
Vrees toch dat ik nog maar een Dune aan ga schaffen, weg voordeel...
Verder kreeg ik gister een mailtje over de "horizon TV-remote" app. En uiteraard, is deze niet voor het meest gebruikte OS uitgebracht, maar alleen voor iOS.
Moed zakt in de schoenen...
Ik kan me bijna niet voorstellen dat mijn TV dat niet kan (alhoewel, 3 jaar oud is toch alweer oud tegenwoordig in TV-land), dus ik weet ook niet wat er dan fout gaat.DjVe schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:59:
[...]
Vrijwel elke TV kan gewoon DD 5.1 downsampelen naar DD 2.0. Maar inderdaad de UPC horizonbox kan standaard alles op 5.1 uitzenden
Het enige wat ik weet is dat als ik AC3 aanzet in het instellingenmenu van de Horizon ik geen geluid meer heb via HDMI...
Hmmm vaag...type merk?FreakNL schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:32:
[...]
Ik kan me bijna niet voorstellen dat mijn TV dat niet kan (alhoewel, 3 jaar oud is toch alweer oud tegenwoordig in TV-land), dus ik weet ook niet wat er dan fout gaat.
Het enige wat ik weet is dat als ik AC3 aanzet in het instellingenmenu van de Horizon ik geen geluid meer heb via HDMI...
Ja ik krijg keurig DD 5.1 en waar DD 2.0 is kan de receiver het zelf kunstmatig omzetten naar een zeer goed PrologicII signaal. Eigenlijk is het met tv signaal pas hoorbaar (tv content is veelal waardeloos afgemixt) als er alleen 2.0 PCM wordt meegestuurd waar een receiver gewoon weinig mee kan.ColTju schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:38:
[...]
wordt dat ook aangeleverd? mijn 'gewone' dvr box kan dat ook, echter wordt het voor de nederlandse kanalen gewoon niet aangeleverd. De BBC geluidsstream werkt wel prima in 5.1.
Ik zal aankomende dagen eens opletten waar ik echt 5.1 krijg en waar niet en dat hier posten
een Panasonic TX-P46G10.. Op het moment natuurlijk oud nieuws, maar op dat moment zeker geen "raar" model ofzo...
Hmmm Panasonic doet wel vaker aan vage standaarden...ik zie dat hij één speciale HDMI poort heeft met een extra audio ingang. Zit hij daar op? Verder prima tv! 
Overigens had ik net een keiharde vastloper....Mijn box stond echt helemaal uit omdat ik gisteren een film aan het kijken was en ik geen zin had in een stofzuigende HB (zo klinkt het). Dus ik zet hem net aan en ik kan geen zender meer ontvangen elke input geeft aan "programma nummer niet herkend". Software update liep vast op checken en alleen een "factory reset" hielp....alleen knetter irritant dat je dan al je favorieten weer moet instellen en de instellingen weer terug moet zetten.....
Overigens had ik net een keiharde vastloper....Mijn box stond echt helemaal uit omdat ik gisteren een film aan het kijken was en ik geen zin had in een stofzuigende HB (zo klinkt het). Dus ik zet hem net aan en ik kan geen zender meer ontvangen elke input geeft aan "programma nummer niet herkend". Software update liep vast op checken en alleen een "factory reset" hielp....alleen knetter irritant dat je dan al je favorieten weer moet instellen en de instellingen weer terug moet zetten.....
Mmm, die ene speciale HDMI poort zit zeker aan de zijkant? Daar zit hij niet op, hij zit aan de achterkant in één van de twee HDMI poorten die daar naast elkaar zitten...
Misschien moet ik eens in het menu van de TV zelf graven....
Misschien moet ik eens in het menu van de TV zelf graven....
Gisteren geprobeerd de HB aan te sluiten. Tijdens de installatie zie je eerst een percentage oplopen, waarna een welkom scherm komt. Vervolgens start een installatie die max 15 minuten gaat duren. Na die 15 minuten krijg ik een netwerkfout melding (1010, 1030 of 1050. Geen idee waarom ik steeds een ander nummer krijg). Op het scherm van de HB is het woordje 'offline' te zien.
Wat heb ik geprobeerd:
- Geen enkele splitter tussen UPC kastje in meterkast en de HB
- Ingelogd op de HB en naar firmware (0.60) en frequentie gekeken. Er staat bij frequentie niet 338750 maar 33875000 (in ieder geval meer nullen dan er zouden moeten staan. Geen idee of er automatisch nullen worden toegevoegd)
- Gebeld met HelpDesk. Uiteindelijk een afspraak gemaakt met een monteur (op 2 januari
)
Zijn er nog zaken die ik voor die tijd kan proberen?
Wat heb ik geprobeerd:
- Ingelogd op de HB en naar firmware (0.60) en frequentie gekeken. Er staat bij frequentie niet 338750 maar 33875000 (in ieder geval meer nullen dan er zouden moeten staan. Geen idee of er automatisch nullen worden toegevoegd)
- Gebeld met HelpDesk. Uiteindelijk een afspraak gemaakt met een monteur (op 2 januari
FYI, er is een foobar-plugin in ontwikkeling om elke UPnP renderer te kunnen gebruiken om muziek naar toe te streamen. Wellicht interessant voor mede foobar gebruikers ipv twonky. Aangezien ik nog steeds netwerk problemen heb met de box (ook twonky en ipad remote zien de box niet), heb ik het zelf nog niet kunnen testen, maar wellicht heeft iemand anders meer succes.
Verwijderd
Versterker die niet retour geschikt is ? Bij frequentie moet je 338750 invoeren want die gaat in khz en niet in mhz hij zet zelf aantal nullen erachter. Niet toevallig coax door video/dvd recorder ?pvtonger schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:27:
Gisteren geprobeerd de HB aan te sluiten. Tijdens de installatie zie je eerst een percentage oplopen, waarna een welkom scherm komt. Vervolgens start een installatie die max 15 minuten gaat duren. Na die 15 minuten krijg ik een netwerkfout melding (1010, 1030 of 1050. Geen idee waarom ik steeds een ander nummer krijg). Op het scherm van de HB is het woordje 'offline' te zien.
Wat heb ik geprobeerd:
- Gebeld met HelpDesk. Uiteindelijk een afspraak gemaakt met een monteur (op 2 januari)
De update die dinsdag is uitgerold op de HB heeft wel wat verbeterd. De HB loopt niet meer vast met de opnames op 8 december. Echter: Ik kan ze nog steeds niet weggooien.
Verder nog iets irritants ontdekt. Hij groepeert vergelijkbare opnamen. Als je er twee hebt staan en je verwijderd er 1 dan kan je de overgebleven opname in dat scherm niet bekijken, je moet dan eerst terug naar het hoofdscherm om daar de opname aan te klikken.
Verder hebben we heel veel herhalende opnames van series. Probleem is echter dat die opnames niet in de planner staan. Bij Tele2 kon je makkelijk de lijst van geplande opnamen pakken en daar aanpassingen maken.
Verder nog iets irritants ontdekt. Hij groepeert vergelijkbare opnamen. Als je er twee hebt staan en je verwijderd er 1 dan kan je de overgebleven opname in dat scherm niet bekijken, je moet dan eerst terug naar het hoofdscherm om daar de opname aan te klikken.
Verder hebben we heel veel herhalende opnames van series. Probleem is echter dat die opnames niet in de planner staan. Bij Tele2 kon je makkelijk de lijst van geplande opnamen pakken en daar aanpassingen maken.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Zojuist Horizon aangesloten, waarbij ik de opstelling gebruik dat ik de box voor alles gebruik.
TV werkt als een zonnetje, echter krijg ik internet niet aan de gang.
De Horizon-box heeft netjes een WAN-ip (77.*) en mijn clients krijgen netjes een dhcp.
Ik kan via de webinterface ook gewoon pingen naar google.nl (173.194.67.94).
Echter lijkt de Horizon het internet niet te routeren. Hier omschrijft iemand hetzelfde probleem.
Iemand een idee? (Moet UPC die routering activeren ofzo?)
TV werkt als een zonnetje, echter krijg ik internet niet aan de gang.
De Horizon-box heeft netjes een WAN-ip (77.*) en mijn clients krijgen netjes een dhcp.
Ik kan via de webinterface ook gewoon pingen naar google.nl (173.194.67.94).
Echter lijkt de Horizon het internet niet te routeren. Hier omschrijft iemand hetzelfde probleem.
Iemand een idee? (Moet UPC die routering activeren ofzo?)
[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 22-12-2012 00:21 ]
is everything cool?
Klinkt als een DNS probleem. Stel in je netwerkkaart op de pc eens de publieke DNS in van Google (8.8.8.8 en 4.4.4.4 8.8.4.4) en kijk dan eens wat er gebeurd?
[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 22-12-2012 09:02 ]
Had ik al geprobeerd. Zowel op client-niveau als op de Horizonbox zelf.DjVe schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 08:34:
Klinkt als een DNS probleem. Stel in je netwerkkaart op de pc eens de publieke DNS in van Google (8.8.8.8 en 4.4.4.4 8.8.4.4) en kijk dan eens wat er gebeurd?
Helaas hetzelfde.
Edit:
Gebeld met UPC en binnen 5 minuten gefixxed. Huidige modem stond nog actief en je mag slechts 1 device hebben waar internet op binnen komt. Ze hebben dit omgezet naar de Horizonbox en binnen 1 uur zou deze actief moeten zijn. Binnen 1 minuut was mijn modem echter al offline en Horizon online
[ Voor 31% gewijzigd door FREAKJAM op 22-12-2012 15:28 ]
is everything cool?
Alowa,
volgende week gaan wij ook de horizon aansluiten, was van plan om gewoon de bijgeleverde modem te gaan gebruiken (al heb ik eventueel ook nog een Sisco liggen). De hamvraag; normaal gesproken keken we films e.d. vanaf de pc op de tv via een hdmi kabel... heb nog niet eerder een media speler gehad. Kan iemand vertellen hoe dit nu precies werkt ? Ik heb bijv een mkv of vob bestand(en) op mijn pc staan en dan ? Heb ook gegoogled maar kwam zo snel geen duidelijke uitleg hierover tegen.
mvgr,
Ben
volgende week gaan wij ook de horizon aansluiten, was van plan om gewoon de bijgeleverde modem te gaan gebruiken (al heb ik eventueel ook nog een Sisco liggen). De hamvraag; normaal gesproken keken we films e.d. vanaf de pc op de tv via een hdmi kabel... heb nog niet eerder een media speler gehad. Kan iemand vertellen hoe dit nu precies werkt ? Ik heb bijv een mkv of vob bestand(en) op mijn pc staan en dan ? Heb ook gegoogled maar kwam zo snel geen duidelijke uitleg hierover tegen.
mvgr,
Ben
Zijn er meer mensen met snelheidsproblemen? Ik haal met Speedtest nauwelijks 700kb/sec op dit moment
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Jup, Hier in Alkmaar hapert het internet behoorlijk.
Verwijderd
Als het afspelen van media vanaf je pc nu goed gaat, zou ik de Horizon niet gebruiken als mediaplayer. De Horizon speelt niet echt alle bestanden af, en heeft wel wat moeite met sommige codecs. Je pc zal daar geen last van hebben.Ben1987 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:07:
De hamvraag; normaal gesproken keken we films e.d. vanaf de pc op de tv via een hdmi kabel... heb nog niet eerder een media speler gehad.
Als ik deze bestel: http://www.upc.nl/pakkett...-voordeelpakket-met-60mb/
Krijg ik dan een mediabox UPC Digitale TV HD met DVR?
Ik kan nergens vinden of je een simpele mediabox krijgt of eentje met DVR.
Krijg ik ook een aparte modem-router-combi voor draadloos internet?
[edit] Misschien verkeerde topic, sorry.
[ Voor 7% gewijzigd door Da_Poncho op 23-12-2012 17:19 ]
Heeft iemand de Horizon Box werkend met de Logitech Harmony Touch? Bij mij wil hij niet aan en/of uit. Heb zowel de UPC horizon als de Samsung SMT-G7400 geprobeerd.
EDIT: hij doet het al. Een keer extra de 'power' instellingen doorlopen. Maakt het nog uit welke je kiest van bovenstaande instellingen?
EDIT: hij doet het al. Een keer extra de 'power' instellingen doorlopen. Maakt het nog uit welke je kiest van bovenstaande instellingen?
[ Voor 29% gewijzigd door virtualJac op 23-12-2012 17:32 ]
Nergens last van met een Harmony One. Gewoon ingesteld met UPC horizon apparaat in de harmony software. Probeer anders eens de knop PWRtoggle aan de aan en uit knop te gooien?
Beste Tweakers,
Wie-o-wie kan mij helpen met het instellen van het thuis (media-)netwerk van Horizon?
Wat ik wil: Graag al mijn mediabestanden (films/foto's/muziek) zichtbaar hebben bij de optie 'Mijn Media' in het hoofdmenu van Horizon.
Wat heb ik gedaan: Horizon direct op de COAX aansluiting in huis aangesloten en Twonkey MediaServer geinstalleerd.
Wat werkt wel: Het internet, telefonie en Digitale (HD) televisie werken allen prima. Ik heb reeds 2 laptop's (2x Sony Vaio, beide Windows 7), een iPhone 4 en een Samsung Galaxy SIII draadloos met Horizon verbonden.
Wat werkt niet: Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld een film, die ik express op de HDD van mijn Vaio laptop in de map 'Video's' heb geplaatst in de menu-optie 'Mijn Media' te laten weergeven. (Het liefst zie ik deze natuurlijk nog van een externe HDD weergegeven zien worden, die met USB aan m'n laptop hangt)
De film is wel zichtbaar als ik naar 'Mijn Apparaten -> 'Server Naam' -> 'Video's' -> 'Alle Video's -> 'de desbetreffende film' toe ga. Dit is veel te omslachtig lijkt me, dat moet lijkt mij gewoon rechtstreeks kunnen, zoals ik bij mijn 'wens' aan geef en waar UPC ook mee schermt in de handleiding.
Wat ik overigens ook vreemd vindt, is dat als ik naar 'Opties' -> 'Mijn Thuisnetwerk' -> 'Status Thuisnetwerk' de status op 'Netwerk uit' staat, terwijl ik wel gewoon Wi-Fi e.d. heb. Ik weet ook niet hoe ik deze naar 'Aan?'kan krijgen?
Wanneer ik deze opnieuw wil instellen ('Opties' -> 'Instellen Thuisnetwerk' -> 'Nieuw' -> 'Mijn Mediabibliotheek Samenstellen'), ik wel het te koppelen apparaat vind. Ik geef vervolgens toestemming om de mediabestanden te verrijken door UPC, waarna ik weer terugkeer in het menu voor het instellen van het thuisnetwerk.
Dus: Wie weet hoe ik of wel bedraad of wel draadloos mijn mediabestanden van mijn laptop weergegeven kan zien worden in de daarvoor bestemde mediabibliotheken op Horizon en niet door te zoeken via 'Mijn Apparaten'?
Wie-o-wie kan mij helpen met het instellen van het thuis (media-)netwerk van Horizon?
Wat ik wil: Graag al mijn mediabestanden (films/foto's/muziek) zichtbaar hebben bij de optie 'Mijn Media' in het hoofdmenu van Horizon.
Wat heb ik gedaan: Horizon direct op de COAX aansluiting in huis aangesloten en Twonkey MediaServer geinstalleerd.
Wat werkt wel: Het internet, telefonie en Digitale (HD) televisie werken allen prima. Ik heb reeds 2 laptop's (2x Sony Vaio, beide Windows 7), een iPhone 4 en een Samsung Galaxy SIII draadloos met Horizon verbonden.
Wat werkt niet: Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld een film, die ik express op de HDD van mijn Vaio laptop in de map 'Video's' heb geplaatst in de menu-optie 'Mijn Media' te laten weergeven. (Het liefst zie ik deze natuurlijk nog van een externe HDD weergegeven zien worden, die met USB aan m'n laptop hangt)
De film is wel zichtbaar als ik naar 'Mijn Apparaten -> 'Server Naam' -> 'Video's' -> 'Alle Video's -> 'de desbetreffende film' toe ga. Dit is veel te omslachtig lijkt me, dat moet lijkt mij gewoon rechtstreeks kunnen, zoals ik bij mijn 'wens' aan geef en waar UPC ook mee schermt in de handleiding.
Wat ik overigens ook vreemd vindt, is dat als ik naar 'Opties' -> 'Mijn Thuisnetwerk' -> 'Status Thuisnetwerk' de status op 'Netwerk uit' staat, terwijl ik wel gewoon Wi-Fi e.d. heb. Ik weet ook niet hoe ik deze naar 'Aan?'kan krijgen?
Wanneer ik deze opnieuw wil instellen ('Opties' -> 'Instellen Thuisnetwerk' -> 'Nieuw' -> 'Mijn Mediabibliotheek Samenstellen'), ik wel het te koppelen apparaat vind. Ik geef vervolgens toestemming om de mediabestanden te verrijken door UPC, waarna ik weer terugkeer in het menu voor het instellen van het thuisnetwerk.
Dus: Wie weet hoe ik of wel bedraad of wel draadloos mijn mediabestanden van mijn laptop weergegeven kan zien worden in de daarvoor bestemde mediabibliotheken op Horizon en niet door te zoeken via 'Mijn Apparaten'?
[ Voor 4% gewijzigd door renskoenraadt op 24-12-2012 11:14 ]
Probleem is opgelost. Kabel tussen wanddoos en horizon was niet toereikend en is nu vervangen. Voor digitale HD was dat geen probleem. De coaxkabel gaat overigens direct van muur naar box.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:54:
Versterker die niet retour geschikt is ? Bij frequentie moet je 338750 invoeren want die gaat in khz en niet in mhz hij zet zelf aantal nullen erachter. Niet toevallig coax door video/dvd recorder ?
Nu heb ik problemen met geluid van de box. Als ie uit standby komt, heeft ie niet altijd geluid. Dan moet ik 'm uitzetten (achterkant) en weer aanzetten. Verder haperen TV opnames. Zojuist met UPC gebeld en ze hebben me instructies gegeven om de software te updaten. De komende dagen maar eens proberen of dat helpt.
Volgens mij wil men juist afstappen van de ''DVR box'' en overgaan op Horizon. Het lijkt me dat de box die je ontvangt bij het Digitale TV Voordeelpakket 60Mb de ''gewone'' box is, dus niet met opneemfunctionaliteit. Ik zie ook nergens meer een optie om het pakket ''DVR'' af te nemen, afgezien van de Horizon welke ik probeer te ontwijken.Da_Poncho schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:10:
Bij mijn vriendin staat een DVR (Royaal DVR + 60Mb + Bellen onbeperkt), welke we niet kwijt willen, maar wel de HD zenders willen hebben voor de tweede TV in de slaapkamer (HD Mediabox). Ik ga morgen proberen het pakket zo om te laten zetten, dat we 120Mb krijgen, 10HD zenders en dat alles voor dezelfde pakketprijs (€80,83 nu t.o.v. € 79,- dan) en met dezelfde DVR, dus niet omruilen. Kijken of ze daar mee akkoord gaan, of dat we dan de DVR moeten inleveren omdat het pakket eigenlijk bedoelt is als ''TV Extra'' pakket. Ik vind het overigens vreemd dat we niet gewoon standaard de HD zenders toegevoegd krijgen, maar dat je daar weer voor moet overstappen. In de afgelopen drie jaar, heeft mijn vriendin al drie nieuwe abonnementen moeten aannemen omdat ze anders met oude internetsnelheden zit (15Mb t.o.v. 60Mb voor zelfde prijs). UPC zou ''oude abbo's'' ook gewoon over moeten zetten op de nieuwe soorten.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
bij upc waren ze zo lief om me 6 maanden korting te geven + 6 maanden film1 als ik 120mbit erbij nam (of iets anders), zat al op het 60mbit pakket, dus het kon officieel niet meer.
Verwijderd
Dan krijg je een simpele mediabox, alleen Horizon is met DVR.Da_Poncho schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:10:
Wij hebben ook nog DVR + Royaal maar dan met 30Mb. Ik wilde een hogere internetsnelheid (60Mb) maar kreeg te horen dat je dan een andere box krijgt én het DVR verhaal dus kwijt bent.Royeboi schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:49:
[...]
Volgens mij wil men juist afstappen van de ''DVR box'' en overgaan op Horizon. Het lijkt me dat de box die je ontvangt bij het Digitale TV Voordeelpakket 60Mb de ''gewone'' box is, dus niet met opneemfunctionaliteit. Ik zie ook nergens meer een optie om het pakket ''DVR'' af te nemen, afgezien van de Horizon welke ik probeer te ontwijken.
Bij mijn vriendin staat een DVR (Royaal DVR + 60Mb + Bellen onbeperkt), welke we niet kwijt willen, maar wel de HD zenders willen hebben voor de tweede TV in de slaapkamer (HD Mediabox). Ik ga morgen proberen het pakket zo om te laten zetten, dat we 120Mb krijgen, 10HD zenders en dat alles voor dezelfde pakketprijs (€80,83 nu t.o.v. € 79,- dan) en met dezelfde DVR, dus niet omruilen. Kijken of ze daar mee akkoord gaan, of dat we dan de DVR moeten inleveren omdat het pakket eigenlijk bedoelt is als ''TV Extra'' pakket. Ik vind het overigens vreemd dat we niet gewoon standaard de HD zenders toegevoegd krijgen, maar dat je daar weer voor moet overstappen. In de afgelopen drie jaar, heeft mijn vriendin al drie nieuwe abonnementen moeten aannemen omdat ze anders met oude internetsnelheden zit (15Mb t.o.v. 60Mb voor zelfde prijs). UPC zou ''oude abbo's'' ook gewoon over moeten zetten op de nieuwe soorten.
Het enige wat hij met onze oude box kon doen is de snelheid ophogen naar 50Mb, dat was volgens hem de max. Uiteindelijk was ik een paar euro duurder uit vergeleken met wat ik nu voor alle pakketten betaal. Dit niet gedaan want dan zit je weer aan een nieuw jaarcontract vast.
Ik wil ook afwachten wat Horizon (idd de nieuwe box met het DVR gebeuren) het komende jaar gaat doen en ik het onzin vind om anno 2012/2013 meer te betalen want we zijn wat dit abo betreft inmiddels weer een paar jaar verder. Je kan mij niet wijsmaken dat we er qua internet niet meer voordeel eruit kunnen halen (prijstechnisch). Het is m.i. bullshit dat alles maar duurder blijft worden. Alle internetproviders hebben inmiddels een soort van monopolie opgebouwd want zeg nou zelf....wie heeft er vandaag de dag geen internet?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 16:29 ]
Hey, ik zit net dit topic een beetje na te lezen maar wordt niet echt wijzer of de meeste problemen nu opgelost zijn... Wilde een tijdje geleden al switchen naar Horizon maar vanwege alle problemen heb ik dat nog niet gedaan. Hoe staat het er nu voor? Is het al de moeite waard?
Hier precies hetzelfde probleem. En wanneer ik een film stream dan is de kans groot dat hij er na een half uur er mee stopt.
Maar zo meteen komt er (weer) een UPC monteur langs om te kijken. Die komt tussen 1700 en 2200 uur. Niet hier voor maar wij kunnen geen ondemand en uitzending gemist kijken. Dan krijgen we een foutcode (8182).
Ik vermoed dat we een weer een nieuwe kast krijgen. De vorige keer is ook al alles nagemeten (kabel, de aansluiting in de muur en de binnenkomende dB sterkte) en toen kregen we een nieuwe kast.
Wanneer dit opgelost is wil ik hem deze vraag stellen. Wanneer ik iets meer weet, laat ik het wel weten.
Word waarschijnlijk wel pas morgen.
[ Voor 55% gewijzigd door streamnl op 27-12-2012 17:26 ]
Zijn er al oplossingen voor het bekende groen/paarse waas op sommige merken TV's?
Onze Sony heeft er nog altijd last van, en we zijn op het punt aangekomen om de hele boel op te zeggen...
UPC blijft maar updates beloven, maar tot nu toe nog weinig van te merken.
Onze Sony heeft er nog altijd last van, en we zijn op het punt aangekomen om de hele boel op te zeggen...
UPC blijft maar updates beloven, maar tot nu toe nog weinig van te merken.
UPC monteur is weg.
Na alles weer te meten en wederom een factory reset (alleen nu met de "knop" voorop ingedrukt wanneer je hoofdschakelaar aanzet is het gebleken dat het weer niet aan de bekabeling ligt.
Ik heb nu weer een nieuwe box. Kijken hoe lang ik deze blijf behouden. Ondemand en uitzending gemist werkt nu i.i.g.
Waar ik het meest van baal is dat ik zo telkens weer mijn opgenomen programma's kwijt ben.
Afijn, ik heb hem ook die andere vragen gesteld.
Je kan op het moment alleen via "mijn apparaten" je pc benaderen. Dit is een software fout en dat wordt binnenkort???? opgelost dmv een update.
Over 'Status Thuisnetwerk': Dit betekent dat je een nieuw thuisnetwerk hebt. Wanneer je de horizon mee laat draaien aan een bestaand netwerk, dan had daar aan gestaan.
Na alles weer te meten en wederom een factory reset (alleen nu met de "knop" voorop ingedrukt wanneer je hoofdschakelaar aanzet is het gebleken dat het weer niet aan de bekabeling ligt.
Ik heb nu weer een nieuwe box. Kijken hoe lang ik deze blijf behouden. Ondemand en uitzending gemist werkt nu i.i.g.
Waar ik het meest van baal is dat ik zo telkens weer mijn opgenomen programma's kwijt ben.
Afijn, ik heb hem ook die andere vragen gesteld.
Je kan op het moment alleen via "mijn apparaten" je pc benaderen. Dit is een software fout en dat wordt binnenkort???? opgelost dmv een update.
Over 'Status Thuisnetwerk': Dit betekent dat je een nieuw thuisnetwerk hebt. Wanneer je de horizon mee laat draaien aan een bestaand netwerk, dan had daar aan gestaan.
Ik kan ook via "Mijn Foto's" op mijn PC komen waarop ik Twonky heb geïnstalleerd. Via die weg kun je ook behalve foto's ook muziek en films/video afspelen.
Ik heb een vraag betreft het gebruik van de Horizon Media box als internet bridge waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
Momenteel heb ik alleen digitale televisie van UPC en ik wil binnenkort Horizon aanvragen. Ik wil echter mijn huidige firewall/router blijven gebruiken zodat deze het externe IP adres krijgt.
De horizon mediabox zal dus als bridge moeten fungeren:
[horizon] -> DHCP lease van UPC [fortigate firewall] -> internet netwerk
Is dit verder mogelijk?.
Momenteel heb ik alleen digitale televisie van UPC en ik wil binnenkort Horizon aanvragen. Ik wil echter mijn huidige firewall/router blijven gebruiken zodat deze het externe IP adres krijgt.
Is dit verder mogelijk?.
Ik heb sinds aantal dagen korte onderbrekingen in het geluid. Het gaat hier om alle tv kanalen en niet om de ondemand programma's. Lijkt mij dus niet een verbindingsprobleem.
Sinds de laatste update werkt de box bij mij wel aardig. Het enige dat (iedere keer) fout gaat is dat na het aanzetten ik eerst de melding krijg dat ik geen toegang heb tot zenders, vervolgens switch ik naar een willekeurig kanaal en krijg ik beeld. Na 30 sec. staat de HB dan vast (beeld en menu, geluid loopt wel door). Door na een minuut weer te switchen naar een willekeurig kanaal komt hij vervolgens stotterend weer tot leven en na een minuut of 5 is hij normaal bruikbaar.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nee. Beter vraag je een apart modem. Je krijgt dan de epc3925 en die kun je in bridge zetten.vb2000 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:53:
Ik heb een vraag betreft het gebruik van de Horizon Media box als internet bridge waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
Is dit verder mogelijk?.
Heb dezelfde situatie...
Verwijderd
Ik zit op dit moment te wachten op mijn Horizon pakket. Ik was ontevreden dat andere ''niet'' klanten en klanten die hun abonnement upgraden van mooie aanbiedingen kunnen profiteren en wij als jarenlange vaste klant niet!
Nu was ik ook niet tevreden over dat ik aansluitkosten moest betalen voor horizon. Ze kwam met 12 maanden 5 euro korting, daarmee waren de aansluitkosten gedenkt.
Daar ben ik niet mee akkoord gegaan omdat ik zei dat er ook 6 maanden 15 euro korting op kwam bij ''niet'' klanten en klanten die hun abonnement upgraden.
Simpel rekensommetje: 6x15=90 euro en ik 12x5=60 euro.
Toen heb ik de dame terug laten bellen omdat ik wat bedenktijd wilde. Dat heeft ze keurig gedaan en kwam meteen met een extra aanbieding (zonder mij gehoord te hebben voor een wel/niet akkoord) van 10 euro per maand voor de eerste 12 maanden.
Wederom rekensommetje 12x10=120 euro eraf! Waarmee ik dus ''meer'' korting krijg als een ander!
Nu voelde ik mij wel zeer gewaardeerd. Alleen probeerde nog wel 3 maanden FILM1 erbij te krijgen maar dat kon volgens haar niet. Dat boeide me ook niet zo want we hebben veel films en kunnen straks ook 4 programma's tegelijk opnemen (dus films zat!)
Mijn vorige abonnement was een tv royaal 110 zenders met DVR internet 25 MB en bellen totaal rond de 57 euro ongeveer
Mijn huidige abonnement wordt nu Horizon 110 zenders+10 HD zenders internet 60 MB en bellen totaal 52,45! Dat voor 1 jaar daarna 62,45.
Nu maar hopen dat horizon me bevalt want lees veel narigheid erover. In ieder geval meer prestaties voor minder geld en dat bevalt me sowieso.
Ik heb een samsung smart tv en daar heb ik nog niets over gelezen van narigheid met horizon.
Ik houd jullie op de hoogte van ervaringen
Nu was ik ook niet tevreden over dat ik aansluitkosten moest betalen voor horizon. Ze kwam met 12 maanden 5 euro korting, daarmee waren de aansluitkosten gedenkt.
Daar ben ik niet mee akkoord gegaan omdat ik zei dat er ook 6 maanden 15 euro korting op kwam bij ''niet'' klanten en klanten die hun abonnement upgraden.
Simpel rekensommetje: 6x15=90 euro en ik 12x5=60 euro.
Toen heb ik de dame terug laten bellen omdat ik wat bedenktijd wilde. Dat heeft ze keurig gedaan en kwam meteen met een extra aanbieding (zonder mij gehoord te hebben voor een wel/niet akkoord) van 10 euro per maand voor de eerste 12 maanden.
Wederom rekensommetje 12x10=120 euro eraf! Waarmee ik dus ''meer'' korting krijg als een ander!
Nu voelde ik mij wel zeer gewaardeerd. Alleen probeerde nog wel 3 maanden FILM1 erbij te krijgen maar dat kon volgens haar niet. Dat boeide me ook niet zo want we hebben veel films en kunnen straks ook 4 programma's tegelijk opnemen (dus films zat!)
Mijn vorige abonnement was een tv royaal 110 zenders met DVR internet 25 MB en bellen totaal rond de 57 euro ongeveer
Mijn huidige abonnement wordt nu Horizon 110 zenders+10 HD zenders internet 60 MB en bellen totaal 52,45! Dat voor 1 jaar daarna 62,45.
Nu maar hopen dat horizon me bevalt want lees veel narigheid erover. In ieder geval meer prestaties voor minder geld en dat bevalt me sowieso.
Ik heb een samsung smart tv en daar heb ik nog niets over gelezen van narigheid met horizon.
Ik houd jullie op de hoogte van ervaringen
als je belt om je abbo op te zeggen krijg je ook een aanbieding van 12 maanden 10 euro korting 
(geen moeilijk gedoe, gewoon zeggen dat je het op wilt zeggen imv de kosten o.i.d.)
(geen moeilijk gedoe, gewoon zeggen dat je het op wilt zeggen imv de kosten o.i.d.)
Tip: als je echt een hekel hebt aan de Horizon box en je tv ondersteunt HDD recording en een CI+ module, kies daar dan voor bij UPC. Je kunt dan opnemen op de HDD met de interne DVB-C tuner van de tv. Dat werkt, nadeel is wel dat er meestal maar 1 tuner in je tv zit, dus je kan niet tegelijkertijd iets anders kijken dan je tv op dat moment opneemt.
Heb ik ook aan gedacht, ander nadeel is dat je dan maar met 1 tv kan kijken, nu kun je met scart + hdmi naar twee tv's of met hdmi splitter.Cap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:43:
Tip: als je echt een hekel hebt aan de Horizon box en je tv ondersteunt HDD recording en een CI+ module, kies daar dan voor bij UPC. Je kunt dan opnemen op de HDD met de interne DVB-C tuner van de tv. Dat werkt, nadeel is wel dat er meestal maar 1 tuner in je tv zit, dus je kan niet tegelijkertijd iets anders kijken dan je tv op dat moment opneemt.