Goed, enige tijd terug al een bericht geplaatst met wat vragen mbt het bouwen van een portable bluetooth speaker, met daarop volgend nuttige feedback.
Het doel is om een speaker te maken welke beter klinkt dan de gangbare speakers die te krijgen zijn in de winkel en voor minder geld. en er een beetje chique uit ziet.
Het Budget (richtlijn) is €200,-
Ik ben op het ZBA forum ook goed geholpen door een forumlid echter is hij door prive redenen niet meer in staat mij verder te helpen en verder lijkt er weinig animo te zijn voor portable audio.
Zodoende wil ik hier verder gaan.
Hier de link naar mijn eerste post :
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44843792
Hier de link naar het topic op ZBA forum:
http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=22678
Nu ben ik wat verder.
Als drivers heb ik de Tangband w5-1611 gekozen.
Met feedback van ZBA ben ik tot een kist gekomen met 2x 11 liter met slotpoort getuned op 60Hz
Dat is in mijn ogen nog handzaam genoeg.
Nu kwam hier laatst een 2x30w sure bordje langs welke ik erg interessant vind, ik heb contact gehad met sure om een en ander te verduidelijken en denk wel dat ik het wil gaan proberen.
Bluetooth 4.0 ivm de hogere kwaliteit audio die ondersteund word lijkt me goed, tevens weet ik dat het vermogen niet gehaald gaat worden, de drivers zijn 8Ohm en het opgegeven vermogen is op 24v.
De ingebouwde laadmogelijkheid, de ontlaad beveiliging en BT 4.0 vind ik een erg handige combi. tevens switcht hij zelf van voeding als er 230 aangesloten word en schakelt hij uit als het voltage te laag word.
Kan ik hiervoor een lipo 3S accu gebruiken uit de modelbouw ? Het maximale laadvermogen van het bord is 12.6v, als netvoeding een adapter of netsnoer met intern in de speaker een omvormer naar 24v.
ik twijfel nog over het gebruik van een volume knop, of dat ik de bron gebruik voor het volume...
Ik wil het geheel maken van 18mm meubel paneel (voor de looks) en de wandjes binnen maken van 9mm multiplex.
Wat zie ik over het hoofd of kan ik 't apparaat in elkaar gaan knallen ?