Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.277 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZandvoort
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-10 23:34
lutkeveld schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:48:
AC in, DC uit. Bespaar je de moeite trouwens. Lage kwaliteit en veel ruis. Zelfde geld voor owman666; haal fatsoenlijk spul en brand je vingers niet aan Chinese troep.
Waar kan ik er dan een vinden voor een goede prijs en zonder ruis?

Ik heb hier trouwens 3 weerstanden gevonden voor het versterken van het jack geluid van een TA2024. Er zit hier verschil in Wattage. Welke moet ik hiervan hebben?
1
2
3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08
Elke weerstand gaat daarvoor voldoende zijn.

Het beste kun je opzoek naar een zogenaamde industriele of closed frame voeding. Die zijn over het algemeen "stil". Indien van een goed merk tenminste.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

wesleytjuh schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:05:
Bij die lithium packs is dat wel zo geloof ik. In 90% van de gevallen is dan ook het midden de +. Maar omdat je dan dus 10% overhoudt :p, is meten altijd een goed idee.
Ah good point, bij de pack kan dat natuurlijk, bij het BT bordje destijds niet. Midden is + idd, en na een nachtje chargen komt er 13,7v uit. Not too bad. Vanmiddag maar eens kijken hoe dat zich vertaalt in uren muziek spelen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:09
wesleytjuh schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:55:
Elke weerstand gaat daarvoor voldoende zijn.

Het beste kun je opzoek naar een zogenaamde industriele of closed frame voeding. Die zijn over het algemeen "stil". Indien van een goed merk tenminste.
Zijn er ook "kwalitatieve" en "stille" voedingen in de vorm van een blok met 2.1 plug? En aan wat voor merken moet je dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
RZandvoort schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:44:
Ik ben opzoek naar een adapter voor mijn TA2024. Nou zag ik in de begin post dat je geen wisselspanning (AC) mag hebben, maar een gelijkspanning (DC).

Nu heb ik deze op Ebay gevonden. Nu weet ik niet of deze wel geschikt is, aangezien er zowel AC als DC bij staat.

Ik vind trouwens deze adapter ook erg goedkoop, kan dit wel kwaliteit zijn?
Dat soort voedingen moet je links laten liggen, dat is gewoon troep. je kunt beter naar zoiets kijken: http://www.ebay.com/itm/A...&var=&hash=item1c39c3fe0a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maar die krijg ik dus niet meer fatsoenlijk in mijn kist. En om die nou extern te gebruiken lijkt me ook geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
barrymossel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:34:
[...]

Zijn er ook "kwalitatieve" en "stille" voedingen in de vorm van een blok met 2.1 plug? En aan wat voor merken moet je dan denken?
Ik heb ze helaas nog niet gevonden :(. Heb daar een aantal jaar gelden heel wat tests mee gedaan, en diverse voedingen laten komen (stuk of 5) van goede merken. Allemaal hetzelfde probleem. Vermoedelijk omdat die voedingsblokjes niet aan aarde hangen, waar de industriële voedingen dat wel doen, en dus ook een veel beter netfilter hebben.
barrymossel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:43:
Maar die krijg ik dus niet meer fatsoenlijk in mijn kist. En om die nou extern te gebruiken lijkt me ook geen goed plan.
Ik heb overigens hier ook gewoon 12V 2A industriële voedingen liggen die (een stuk) kleiner zijn nog dan de standaard 2A voedingsblokjes. Ze hoeven dus echt niet groot te zijn. Die kun je waarschijnlijk wel in je kist bouwen?
Terrz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:40:
[...]

Dat soort voedingen moet je links laten liggen, dat is gewoon troep. je kunt beter naar zoiets kijken: http://www.ebay.com/itm/A...&var=&hash=item1c39c3fe0a
Ook hierbij moet je wel opletten dat je iets kwalitatiefs koopt, soms zijn de industriële voedingen via eBay en dergelijke alsnog een bron van ruis.

[ Voor 45% gewijzigd door wesleytjuh op 01-06-2015 09:46 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maar dat zou betekenen dat als je een industriële voeding op een niet-geaard stopcontact aansluit je nog steeds last van ruis hebt? Want zo uit mijn hoofd zijn in mijn huis alle stopcontacten niet-geaard. Dan kan ik beter een accu erin gaan bouwen. Dan ook geen last van ruis lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
wesleytjuh schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:43:

[...]

Ik heb overigens hier ook gewoon 12V 2A industriële voedingen liggen die (een stuk) kleiner zijn nog dan de standaard 2A voedingsblokjes. Ze hoeven dus echt niet groot te zijn. Die kun je waarschijnlijk wel in je kist bouwen?

[...]
Tsja, ik heb wel wat meer Ampère nodig. En het gaat ook wel passen, maar dan is er geen ruimte meer voor een evt. accu. En daarbij heb ik natuurlijk al een 2.1mm aansluiting in het paneel zitten. Moet dan dus zo'n euro-aansluiting worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik weet eerlijk gezegd niet meer of dat mijn conclusie was van dat onderzoekje toen. De testen zijn iig uitgevoerd in ons oude pandje waar een aarde zeer discutabel is, dus ik het helaas niet bevestigen.

Accu's zijn inderdaad "stil".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En met ruis bedoel je ook tijdens het afspelen toch, want er stond me bij dat iemand laatst zei dat de ruis enkel ontstond als er niks was aangesloten qua geluidsbron. Momenteel ruist mijn kist enorm als er via de RPi wordt afgespeeld. Morgen komt de Hifiberry, misschien dat dat helpt, anders toch maar voor die industriële voeding gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
De ruis die je vaak uit voedingen krijgt is enkel aanwezig met een lange signaal kabel die enkel aangesloten is op de versterker. Zodra er een telefoon wordt aangesloten is de ruis weg. Dit is dus puur ruis die opgepakt wordt door de signaalkabel (als antenne dan dus) in combinatie met een voeding.
Ruis uit een groundloop is wel altijd aanwezig, vooral bij lage volumes hoor je hem er dus doorheen.
De HiFiBerry hielp bij mij wel geloof ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:42
barrymossel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:53:
Maar dat zou betekenen dat als je een industriële voeding op een niet-geaard stopcontact aansluit je nog steeds last van ruis hebt? Want zo uit mijn hoofd zijn in mijn huis alle stopcontacten niet-geaard. Dan kan ik beter een accu erin gaan bouwen. Dan ook geen last van ruis lijkt me?
Ik heb dit thuis getest, en kan je rustig vertellen dat ik geen ruis heb als ik mijn mini-boominator aangesloten heb op een niet geaard stopcontact. alleen als je de versterker vol open hebt en geen muziek afspeelt hoor je een verschil tussen wel en niet geaard (en dit is heeeeel klein).

Wat dan wel de rede is dat een industriele voeding minder ruist dan zo'n ander ding is mij een raadsel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ah, ok. Dat is duidelijk. Blijft allemaal nieuwe materie voor me. Heb niet zo'n probleem met de bovengenoemde ruis, aangezien in mijn kist altijd iets aangesloten is. De ruis waar ik last van heb is dus nog steeds de ground loop. De ground loop isolator werkt helaas voor geen meter (hele geluid is bijna weg ineens).
Maar we gaan het zien of de Hifiberry helpt. Zou anders een andere versterker (die minder gevoelig is) een oplossing kunnen zijn of zeg ik nu iets heel doms? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dat kun je meer als een pleister plakken zien dan het probleem bij de oorzaak aanpakken :P. Bij versterkers heb je de zogenaamde PSRR ratio oftewel Power Supply Rejection Ratio. Hoe hoger deze ratio hoe minder last je hebt van dit soort kwaaltjes. Echter zal dat in dit geval weinig uithalen. De groundloop zal echt uit het systeem moeten om dit op te lossen helaas.

Zie ook mijn oplossing toentertijd:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/Boominator/IMG_6474Medium_zps76de15b5.jpg
Alle grounds komen mooi samen op 1 centraal punt (klemmen blok)

[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 01-06-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, toch maar wat meer in het fenomeen ground loop verdiepen dus... ;)

Is het nog van belang dat dat centrale punt in contact staat met iets buiten de kist? Want dat is bij mij nu niet het geval. Enige dat contact heeft met buiten is de voeding (zonder ground dus).

[ Voor 57% gewijzigd door barrymossel op 01-06-2015 10:43 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik heb zelf ook een tijdje 2 MaxAmps in mijn "kantoortje" aangesloten gehad. Éen voor de subwoofer, en één voor de Boominator Mini, en dat was ook een ramp. Uiteindelijk nog wat geprobeerd met een star grounding, maar hielp niks. Terwijl dezelfde 2 MaxAmps in de opstelling uit mijn foto uit mijn vorige post wel weer prima werkten :), de juiste opstelling is dus key in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Mijn kist heeft niet een centrale ground in de kist. Alles is bij mij wel gesoldeerd, ook de splitsingen naar meerdere kabels zit lekker veel soldeer op. Ik hoor eigenlijk alleen ruis als de bluetooth module aan staat terwijl er geen muziek gespeeld wordt of geen device connected is. Via 3,5mm is het eigenlijk compleet ruisloos

De industriële voeding heeft wel een ground, maar die zit dus alleen aangesloten als de kist op netstroom draait.

edit: de min-kabels van de signaal input naar de crossover en van de crossover naar de versterkertjes heb ik niet met elkaar door verbonden of gesoldeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Terrz op 01-06-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

En ingebouwd! Dubbelzijdig foamtape ftw. Doet het so far voorbeeldig.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/396/18354807291_542ca2197d_c.jpg

Minijack plugje naast de hendel:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8765/17730682964_d7c2595108_c.jpg

Plugje om de lader in te steken aan de zijkant:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/388/17730684744_b560cf117c_c.jpg

Best tevreden over eigenlijk. Dankzij de simpele uitvoering ook zo verschrikkelijk veel lichter en handzamer dan mijn eigen versie, vind het haast jammer om 'm weg te geven. Nu nog even wat duur/stresstesten doen en een decal met het logo op de lege plek bij de speaker plakken en dan is ie klaar.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Acolyte57 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:50:
En ingebouwd! Dubbelzijdig foamtape ftw. Doet het so far voorbeeldig.

[afbeelding]

Minijack plugje naast de hendel:

[afbeelding]

Plugje om de lader in te steken aan de zijkant:

[afbeelding]

Best tevreden over eigenlijk. Dankzij de simpele uitvoering ook zo verschrikkelijk veel lichter en handzamer dan mijn eigen versie, vind het haast jammer om 'm weg te geven. Nu nog even wat duur/stresstesten doen en een decal met het logo op de lege plek bij de speaker plakken en dan is ie klaar.
Leuk koffertje geworden! Anders maak je een nieuwe koffer voor jezelf als volgend project!
Iets grotere koffer met een 2.1 set erin, berekende compartimenten voor de speakers, bluetooth etc :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik zit nu te denken aan een nieuwe koffer met ook minimale setup voor mezelf om mee te nemen naar bv het park, en een dedicated festival versie met telefoon laders etc misschien in een rolkoffer ofzo. Luchtdicht en berekend is dan wel een optie :)

Mijn eigen huidige koffer is te zwaar om chill casual te gebruiken, maar ook weer net niet lomp genoeg voor zwaar festivalgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Inspiratie: http://forum.speakerplans...hed_topic83970_page1.html

Mijn favoriete boomcase build so far.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Oh wauw. Vooral hoe die gril in het deksel verwerkt is maar de speakers in de gesloten kast in de koffer zelf zitten. Supervet!

Afbeeldingslocatie: http://i478.photobucket.com/albums/rr145/Shortrope/0CFC756C-D565-4459-A6CD-72DE6613973F-587-00000095B3E60EC1_zpsb0cc7566.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i478.photobucket.com/albums/rr145/Shortrope/1F549F34-D952-407E-A4C1-38DC92949BD7-587-00000095BD81DAA9_zps47f381e6.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Acolyte57 op 02-06-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs_mods
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-10-2023
[quote]Terrz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:02:
[...]

Tjah, deze is maar een 10-tje bij conrad. Dit is wel de meest kale & goedkoopste die ik zo kan vinden. Anders zou ik eens op marktplaats kijken of rondvragen op social media. Wij hebben een actieve crossover in onze kist. Daar gaat het audio signaal in en komen twee signalen uit (middenhoog en laag) waarbij de crossover frequentie in te stellen is.

Ik lees dat er veel sprake is van signaalverlies, wat het onaantrekkelijk maakt met een ta2024.
Ik heb een calculator gevonden, namelijk deze:
http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/XOver/
Helaas weet ik niet hoe ik deze af moet stellen op mijn subwoofer, heeft iemand hier verstand van?
nogmaals de specs van de speaker:
impulse us acoustics 6,5"
400w max/pair.
Frequency response: 45-20 KHZ.
Sensitivity: 91dB.
4 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dat is erg slappe filtering en houd ook geen rekening met de toegenomen impedantie door de inductie van de spreekspoel. Voor een redelijk effectief filter moet je een zobel netwerkje gokken voor de woofer. Tegen die tijd kan je beter gewoon een nieuw speakersetje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs_mods
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-10-2023
oke, dan laat ik het gewoon hierbij.
Ik heb geprobeerd om een actief filter te maken zoals op circuitsonline staat, dit heeft ook niet gewerkt.
bedank voor de hulp, het eindresultaat komt binnenkort op het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:46
Een aardig tijdje terug heb ik een simpele kistradio gemaakt om een muziekje te beluisteren.
De ingrediënten van deze box zijn:

Een Maxamp, Accusafe, Lood accu en EXCALIBUR X17.22SLIM speakers.
De afmetingen zijn 450x200x220 mm (breedte, diepte, hoogte) wat een totaal volume van zo'n 20 liter oplevert (~15 a 16 liter lucht schat ik zonder accu en andere opvulling)
Nou heb ik in al mijn wijsheid toentertijd twee sets speakers besteld, waarvan nu nog 1 op de plank ligt.
Nu vraag ik me af of het nog zin heeft om deze twee speakers alsnog in te bouwen, of dat het met dit volume geen verschil maakt in lawaai.

Nog een foto van box en speakers voor de sier
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/106wmwz.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Sibrand op 02-06-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaanb_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
boppos schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:02:
[...]

de bekende blauwe li-ions :X

De uitgangsstroom is daarbij niet voldoende om een autoradio op standje disco te zetten. Met een hoog volume zal je voltage te ver dropen als hij niet meer helemaal vol is. Verder heb ik meerdere van die dingen gehad en het aantal mAh mag je zoizo delen door 3 (misschien wel 4 of 5). De mAh die erop staan is van alle cellen opgeteld. Nu staan er 3 achter elkaar om 12,6-10,5v te maken en dan nog is het niet de werkelijke capaciteit. Hij zal dus iets minder lang mee gaan als je 7.2gel accu. Verder zou het een wonder zijn als dit ding het een paar jaar uit houd. Ik ben inmiddels aan mijn 6e bezig. :9~
Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ik weer gewoon voor de gel accu ga ;)
Toch jammer dat de kwaliteit van die blauwe batterijtjes zo slecht is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Ziet er echt super uit! Wat voor afmetingen hebben die basreflex poorten?

Ik denk dat ik ook maar eens een oude koffer moet verbouwen als ik dit zo zie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Een subwoofer als deze http://www.bax-shop.nl/15...tems-sp15-250-woofer-38cm waarmee kan zoiets aangestuurd worden? Of maakt dat geen reet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
barrymossel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:18:
Een subwoofer als deze http://www.bax-shop.nl/15...tems-sp15-250-woofer-38cm waarmee kan zoiets aangestuurd worden? Of maakt dat geen reet uit?
Tjah in principe zou je deze ook met een TA2024 aan kunnen sturen. Alleen een fatsoenlijke behuizing maken voor dat ding is onmogelijk aangezien er geen parameters van te vinden zijn. Verder is de woofer 15inch, en zal er dus ook een flinke behuizing omheen moeten waardoor het geheel niet echt portable meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ach, ik ben niet zo'n audiofiel. Als de behuizing bij "benadering" goed is maakt het toch ook lawaai? Of is dat weer niet zo? Vandaar ook de vraag waarmee je het kunt aansturen. Een Lepai 2.1 zou dan ook kunnen? (En nogmaals, gaat niet om de geluidskwaliteit, wil alleen geen lompe ruis e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
barrymossel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:34:
Ach, ik ben niet zo'n audiofiel. Als de behuizing bij "benadering" goed is maakt het toch ook lawaai? Of is dat weer niet zo? Vandaar ook de vraag waarmee je het kunt aansturen. Een Lepai 2.1 zou dan ook kunnen? (En nogmaals, gaat niet om de geluidskwaliteit, wil alleen geen lompe ruis e.d.).
Nou in de reviews van dat ding staat dat iemand die sub in een 160 liter behuizing heeft. Ik weet niet wat je wilt gaan bouwen? Maar volgens mij kan je je geld beter uitgeven aan een de allom bekende dayton subwoofer, deze doet het goed in een kleine behuizing (25 liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Daar heb je zeker een zééér valide punt. Dit was echter de goedkoopste sub bij Bax. En groot is geil is leuk is boem etc... (ook alweer niet voor mij).

Dus evenveel boem met zo'n Dayton?

En what about: http://www.new-line.nl/forum/read/?t=38844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
barrymossel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:42:
Daar heb je zeker een zééér valide punt. Dit was echter de goedkoopste sub bij Bax. En groot is geil is leuk is boem etc... (ook alweer niet voor mij).

Dus evenveel boem met zo'n Dayton?

En what about: http://www.new-line.nl/forum/read/?t=38844
Het cubo ontwerp doet 'heeele grote boem boem dreun' :P. Wesley bouwt een cubo12 op dit moment, die kan je er meer over vertellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maar kan (in principe) die Dayton ook aangestuurd worden met een Lepai LP-838? Of werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Die Lepai is meuk, die bax-shop sub al helemaal. Bespaar je de moeite. Geef eens wat eisen (grootte, budget, voorkeuren), dan kunnen we kijken wat een goede optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
lutkeveld schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:12:
Die Lepai is meuk, die bax-shop sub al helemaal. Bespaar je de moeite. Geef eens wat eisen (grootte, budget, voorkeuren), dan kunnen we kijken wat een goede optie is.
^ inderdaad. Daar kunnen we meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
lutkeveld schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:12:
Boem boem, kistje, accu, geen gezeik met fucking ground loops (ja klaar mee gvd), dikke bas en bij voorkeur onder 150 euro. Draagbaar is het beste natuurlijk.

---edit---
Oh ja, in principe is jack-in genoeg. Maar dan wel goed werkend met een iPhone.

[ Voor 9% gewijzigd door barrymossel op 02-06-2015 23:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWettie jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08 12:03
Beste tweakers,

Momenteel ben ik ook bezig om mijn eigen kistradio te fabriceren. Nu heb ik al het nodige van het forum doorgespit, maar is er al iemand met een succesvolle mod op de kratsafe van happer? Met de mod bedoel ik dat wanneer de voeding is aangesloten, de kratsafe automatisch naar de voeding overschakelt en de accu eventueel gaat opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
wesleytjuh schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:37:
Dat kun je meer als een pleister plakken zien dan het probleem bij de oorzaak aanpakken :P. Bij versterkers heb je de zogenaamde PSRR ratio oftewel Power Supply Rejection Ratio. Hoe hoger deze ratio hoe minder last je hebt van dit soort kwaaltjes. Echter zal dat in dit geval weinig uithalen. De groundloop zal echt uit het systeem moeten om dit op te lossen helaas.

Zie ook mijn oplossing toentertijd:
[afbeelding]
Alle grounds komen mooi samen op 1 centraal punt (klemmen blok)
Heb je hier een schematje van waarbij duidelijk is hoe de grounds precies lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
barrymossel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:17:
[...]

Yep. CarPC die ik zelf heb aangepast naar legergroen (normaal is deze blauw). Overigens echt alleen fatsoenlijk met een touchscreen te gebruiken, omdat de muis niet getoond wordt.
https://github.com/idorel...b/master/16x9/Pointer.xml

die aanpassen, zou dat helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Laatst online: 06-10 07:39
De zomer komt er voor mij ook weer aan, en ik vind het idee van een kratradio ook wel tof voor op de camping. Ik heb al een beetje zitten kijken, maar ik zit met nog wat vragen.

Een loodgel-accu geeft de meeste accuduur, maar dan moet ik kiezen voor óf een voltmeter en opletten dat die niet te ver leegloopt, óf een accusafe wat het electronische circuit niet alleen ingewikkelder maar ook duurder maakt.

Een Li-ion accu heeft een 'accusafe' er al in zitten, wat een groot voordeel is. Hij kost ook maar ~25 euro op Ebay, maar het liefst zou ik hem op kortere termijn thuis zien. Misschien is er wel een andere webshop die hem voor iets meer verkoopt in Nederlands/Europa. Het probleem van de Li-ion is wel dat hij veel minder lang op een accu meegaat. Iemand die er ervaring mee heeft, die ongeveer weet hoe lang een Li-ion mee gaat?

Dan komen de speakers; er zijn er ongeloofelijk veel van heel veel merken en in heel veel prijzen. Het idee van m'n kratradio is dat die tussen de 150,- en 200,- komt. Ik zit te twijfelen tussen twee of een speakers. Als het twee speakers zouden worden zouden ze wel aan dezelfde kant zitten.

Om m'n krat te verstevigen wil ik MDF of triplex gaan gebruiken, eventueel later nog met geluiddempend materiaal erop. De bodem van m'n Jupilerkrat is open, is dit standaard bij bierkratten? Want dan zou ik op de bodem ook een plaat van MDF of triplex leggen die dan wat dikker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dat lijkt me wel aangezien dat hele stuk is gecomment. De vraag is of dat wenselijk is, aangezien het juist een touchscreen-skin is. Voor mij in ieder geval niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
barrymossel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:24:
[...]

Boem boem, kistje, accu, geen gezeik met fucking ground loops (ja klaar mee gvd), dikke bas en bij voorkeur onder 150 euro. Draagbaar is het beste natuurlijk.

---edit---
Oh ja, in principe is jack-in genoeg. Maar dan wel goed werkend met een iPhone.
Boominator Mini.
Boemboem - check
Kistje - Check
Accu - Check (gaat heel lang mee)
Geen groundloops - check (mits goed gesoldeerd etc)
Dikke bas - Iets minder check. Dan moet je voor een ontwerp als mij of razer gaan. Of een full boominator bouwen. Helaas red je dat niet voor onder de 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Terrz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:37:
[...]

Boominator Mini.
Boemboem - check
Kistje - Check
Accu - Check (gaat heel lang mee)
Geen groundloops - check (mits goed gesoldeerd etc)
Dikke bas - Iets minder check. Dan moet je voor een ontwerp als mij of razer gaan. Of een full boominator bouwen. Helaas red je dat niet voor onder de 150 euro.
Ah, was in de veronderstelling dat die apparaten boven de 200+ euro uit zouden komen. Ga me daar eens in verdiepen. Enige tips waar ik dan kan beginnen?

Die groundloop in de munitiekist ga ik na mijn vakantie wel aanpakken. Grrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
barrymossel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:46:
[...]

Ah, was in de veronderstelling dat die apparaten boven de 200+ euro uit zouden komen. Ga me daar eens in verdiepen. Enige tips waar ik dan kan beginnen?

Die groundloop in de munitiekist ga ik na mijn vakantie wel aanpakken. Grrrr.
150 euro is misschien net wat te krap. Speakerset zit op 130. Daar komt dan nog een TA2024, accu, en wat bekabeling & stekkertjes bij. Je kunt zelf gaan chinashoppen of onderdelen uit je munitiekistje halen.

De benodigdheden zijn verkrijgbaar via de accusafe webshop.
Afmetingen van de kist moet je via google even opzoeken of kan iemand hier kan ze vast ook aanleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Terrz op 03-06-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Huh, je wou toch een subwoofer kist?

Ik kan de MINI momenteel niet aanraden. Monacors quality control is echt bagger en de parameters en response wijken enorm af. Resulteert in amper bas onder de 120Hz en een flinke bult rond 2.5kHz. Voor een gepoorte kist zijn de drivers nog wel enigzins geschikt.

Saturnus is bezig met een revisisie 3 met de Dayton ND140. Meer bas dan de Boominator typisch heeft gehad in ruil voor wat efficientie.
I'm not looking at any Monacor drivers. Their quality control on lower cost drivers is abysmal and have really slipped a lot in recent years. And as aterren has also found out they really don't care and are not going to change anything.

So we take a step back to the intermediate version and use a Dayton ND140 instead. Still early days and design will not be in any shape or form ready for this festival season.

But I can promise that it's going to a vastly superior design to any of the previous MINI versions. Deeper and better bass, better midrange, slightly better tweeter performance due to steeper filter improving performance slightly (it's the same tweeter).

It's also a true light weight. About 6kg total including batteries is my estimate. And the design will, like the original Boominator, make it possible to construct and assemble in many different ways to suit your preference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
Terrz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:49:
[...]

150 euro is misschien net wat te krap. Speakerset zit op 130. Daar komt dan nog een TA2024, accu, en wat bekabeling & stekkertjes bij. Je kunt zelf gaan chinashoppen of onderdelen uit je munitiekistje halen.

De benodigdheden zijn verkrijgbaar via de accusafe webshop.
Afmetingen van de kist moet je via google even opzoeken of kan iemand hier kan ze vast ook aanleveren.
Afmetingen: klik
Speakers&filter: €141
versterker(maxamp): €30
Accu (lithium + lader): €50
Voeding: €18
accusafe: €20
Overige: €50 (potmeter, knopje, aansluitingen,hout, etc.)
totaal: +/- 300 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik wil gewoon een leuk kistje dat het een dag op een accu kan doen. Zo simpel en goedkoop mogelijk. Liefst een beetje (extra) bas (dus sub erbij). Hoeft audiotechnisch dus echt niet hoogstaand te zijn. Is wel leuk natuurlijk als e.e.a. is berekend zoals bij de Boominator, maar 300 euro is voor een "speeltje" even teveel. Zeker aangezien ik de munitiekist nog lang niet heb opgegeven (zit al genoeg investering in), dus daar ga ik ook niets uithalen.

Vandaar dat ik dacht aan die Lepai (ja, is troep, maar doet wel z'n werk volgens Youtube), i.c.m. een simpele Li-Ion die ik volgend jaar evt. weer vervang. Daar gewoon standaard sub+speakers bij. Dat in een kist. Klaar.

Wat zijn dan de beste opties?

----edit---
En met simpel bedoel ik vooral de elektronica. Hoe minder er namelijk mis kan gaan :) Wil sowieso na mijn vakantie op een beetje korte termijn iets fatsoenlijks werkend hebben (en bij de munitiekist heb ik daar nog een hard hoofd in haha).

[ Voor 15% gewijzigd door barrymossel op 03-06-2015 10:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
djrednas schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:01:
[...]

Afmetingen: klik
Speakers&filter: €141
versterker(maxamp): €30
Accu (lithium + lader): €50
Voeding: €18
accusafe: €20
Overige: €50 (potmeter, knopje, aansluitingen,hout, etc.)
totaal: +/- 300 euro :)
Ja dan heb je het over de dure & luxe versie he. Met een beetje meer tijd & moeite kan het voor veel minder.

Speakers&filter: €131
versterker (TA2024): €6 (ebay)
Accu (loodgel + reeds aanwezige lader): €20
Voeding (industriele 5A voeding ebay): €10
Voltmeter: €2
Hout (plaat resthout bouwmarkt) of wat een vriend/kennis nog heeft staan: €10
Overig(EBAYknopje, potmeter, kabeltje meuk): €10

totaal ongeveer 190 :P. Als je onderdelen van de munitiekist over gaat zetten wordt het nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dayton SD215, twee fullrangers, een TA2024 (gemodde HPF en LPF), 12V SLA accu en lader, hout en wat overige zooi blijft wel onder de 200 euro en geeft een prima geluid met veel bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
barrymossel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:32:
[...]

Heb je hier een schematje van waarbij duidelijk is hoe de grounds precies lopen?
Nee maar in principe zie je dat alle grounds(zwart) naar een centraal klemmenblok lopen. Wel zit er nog 12V naar 5V converter tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
lutkeveld schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:22:
Dayton SD215, twee fullrangers, een TA2024 (gemodde HPF en LPF), 12V SLA accu en lader, hout en wat overige zooi blijft wel onder de 200 euro en geeft een prima geluid met veel bas.
Ook een goede optie. Dan zou je eens naar mijn ontwerp kunnen kijken of die van Jvs.
Nu heb ik er een berg elektronica in, maar dat kun je makkelijk versimpelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
wesleytjuh schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:22:
[...]

Nee maar in principe zie je dat alle grounds(zwart) naar een centraal klemmenblok lopen. Wel zit er nog 12V naar 5V converter tussen.
Ok, dat gaan we na mijn vakantie ook proberen. Kan dat gewoon met een strip kroonstenen die aan één kant met een dikke kabel is doorverbonden?
lutkeveld schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:22:
Twee TA2024 neem ik aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Hoeft niet per se. Je kan de Dayton aan het ene en de fullrangers aan het andere kanaal hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
barrymossel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:33:
[...]

Ok, dat gaan we na mijn vakantie ook proberen. Kan dat gewoon met een strip kroonstenen die aan één kant met een dikke kabel is doorverbonden?

[...]

Twee TA2024 neem ik aan dan?
Dit is mijn schema:

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/elektra%20schemav2.jpg

Jij hoeft geen aansluiting voor een externe accu, geen relais, geen bluetooth module.

Gewoon accu, voltmeter, aansluiting voor lader, aan/uitknop.

Het versterker (2xTA2024) & crossover gedeelte zou voor jou wel het zelfde blijven. Of je moet passief gaan filteren, maar daar kan ik je niet verder mee helpen. Actieve crossovers zijn er van vele merken en soorten, ik zou marktplaats gewoon in de gaten houden als je met dit ontwerp aan de slag wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door Terrz op 03-06-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Terrz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:38:
[...]

Dit is mijn schema:

[afbeelding]

Jij hoeft geen aansluiting voor een externe accu, geen relais, geen bluetooth module.

Het versterker (2xTA2024) & crossover gedeelte zou voor jou wel het zelfde blijven. Of je moet passief gaan filteren, maar daar kan ik je niet verder mee helpen. Actieve crossovers zijn er van vele merken en soorten, ik zou marktplaats gewoon in de gaten houden als je met dit ontwerp aan de slag wilt.
Nou voor een tientje ga ik niet moeilijk doen. Dan lijkt me die crossover een prima keus. Die TA2024's zijn dan dus gemod?

En dan kan ik het beste dus wel op basis van de parameters de kast berekenen?

[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 03-06-2015 10:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
barrymossel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:44:
[...]

Nou voor een tientje ga ik niet moeilijk doen. Dan lijkt me die crossover een prima keus. Die TA2024's zijn dan dus gemod?

En dan kan ik het beste dus wel op basis van de parameters de kast berekenen?
Jup. Razer heeft ook een kist gemaakt op basis van mijn ontwerp. Maar de formaten zijn ongeveer hetzelfde.

22-25 liter voor de Dayton subwoofer getuned op 60hz, litertje of 10-12 voor de 13cm autospeakers in gesloten behzuiing.

De kist van Jvs zit is gebaseerd op een 4th order bandpass. Deze is wat ingewikkelder maar komt ook een steengoed geluid als ik de reacties mag geloven. Wel maakt Jvs gebruik van een minidsp i.p.v. een crossover die vrij duur is (100 euro), ik weet niet of deze ook vervangen kan worden door een simpele actieve crossover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Terrz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:23:
[...]

Jup. Razer heeft ook een kist gemaakt op basis van mijn ontwerp. Maar de formaten zijn ongeveer hetzelfde.

22-25 liter voor de Dayton subwoofer getuned op 60hz, litertje of 10-12 voor de 13cm autospeakers in gesloten behzuiing.

De kist van Jvs zit is gebaseerd op een 4th order bandpass. Deze is wat ingewikkelder maar komt ook een steengoed geluid als ik de reacties mag geloven. Wel maakt Jvs gebruik van een minidsp i.p.v. een crossover die vrij duur is (100 euro), ik weet niet of deze ook vervangen kan worden door een simpele actieve crossover.
Je zegt 22-25 liter. Dus zo nauw komt het dus ook niet? Kom zo op een kist (als je uitgaat van een kubus) van ongeveer 36 x 36 x 36 cm. Heb je zo een linkje naar die van jou? Kan hem zo snel niet vinden in die honderden pagina's (en dat terwijl ik ze allemaal heb doorgekeken een tijd geleden, haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
barrymossel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:31:
[...]

Je zegt 22-25 liter. Dus zo nauw komt het dus ook niet? Kom zo op een kist (als je uitgaat van een kubus) van ongeveer 36 x 36 x 36 cm. Heb je zo een linkje naar die van jou? Kan hem zo snel niet vinden in die honderden pagina's (en dat terwijl ik ze allemaal heb doorgekeken een tijd geleden, haha).
Hangt er vanaf hoe de kist gaat afstemmen d.m.v. een bassreflexpoort. Dit kun je berekenen in het gratis programma WinISD (of iemand van ons kan dat voor je doen).

Je kunt ook op mijn gebruikersnaam zoeken in dit topic, dan vind je mijn posts en ontwerpen snel genoeg ;).

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/35c30vk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/voorkant.jpg

En hier nog een paar kiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 18:19
Weet er iemand een goede 6-volts versterker ik heb thuis namelijk een scooteraccu gevonden die ik graag voor een kistradio wil gebruiken. Ik heb al een kist gebouwd waar de accu in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Niet echt audio inhoudelijk meer, maar de laatste stap van mijn case: ik heb net het logo van het bedrijf van die vriendin op de speakerkap gezet. Ik wou het eerst erin schilderen, maar kreeg het advies om het juist op transparant decalpapier te printen, te plakken en dan met blanke lak te beschermen.

Foto tijdens het lakken:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7737/18414692862_046c935309_c.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/466/17796200554_7b9f6205ec_c.jpg

Not too bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Wauw, ziet er profi uit :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-02-2022
Terrz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:38:
[...]

Dit is mijn schema:

[afbeelding]

Hey,

Ik volg dit al een tijdje en eerlijk gezegd heb je mij ook overtuigd om zoiets te maken.
Maar ik heb wel een vraagje in verband met de crossover. Is het dan niet ook mogelijk om een
bassamp 20 als versterker voor de sub te gebruiken aangezien die een low-pass-filter erin heeft zitten.
Of moet je dan moeilijk gaan doen met input? Of is dit gewoon een onzin idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Als je budget dat toelaat is dat inderdaad een prima optie :). Enige wat je daar eventueel nog op zou kunnen toevoegen is een "high pass" filter, door een aantal condensators weg te halen (maar dat wil ik ook wel doen voor je eventueel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
wesleytjuh schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:55:
Als je budget dat toelaat is dat inderdaad een prima optie :). Enige wat je daar eventueel nog op zou kunnen toevoegen is een "high pass" filter, door een aantal condensators weg te halen (maar dat wil ik ook wel doen voor je eventueel)
Dus dan heb je een bassamp met low pass en een met high-pass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Oftewel een bandpass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:44
Ik ga denk ik de eerste berekende box maken met autpspeakers, vrijdag ga ik de metingen doen op twee 16cm speakers. Daarna in winISD berekenen als het een beetje normaal lijkt bouwen die handel. Ik heb er nu é3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Hoe ga je de meting doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
Ik ga denk ik de eerste berekende box maken met autospeakers, vrijdag ga ik de metingen doen op twee 16cm speakers. Daarna in winISD berekenen als het een beetje normaal lijkt bouwen die handel. Ik heb er nu 1 in een 15 liter gesloten zitten maar niet helemaal luchtdicht dus dat moet beter kunnen lijkt mij. Het liefst ga ik ze poorten maar de maten moeten wel binnen de perken blijven natuurlijk. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
En trouwens, moet de voeding dan niet ook niet hoger, als je twee versterkers gebruikt, want ik heb er een van 3A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Otter, hoe ga je de metingen doen? Sowieso gaat gepoort hem waarschijnlijk niet worden met autospeakers. Die hebben een veel te hoge Qts, waardoor ze enorm pieken in een bassreflex. De meesten vinden een gesloten behuizing het fijnst. Maar meten is weten, dus ga dat zeker doen.

Evertman, aangezien elke versterker maar een deel van het spectrum doet verbruiken ze minder dan normaal. 3A zal wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Aan de andere kant benut je het lage deel van het audiospectrum meer, 3A zou te weinig kunnen zijn als je "bassige" muziek draait. Kwestie van testen, en mocht het problemen opleveren(uitvallen van versterker) omwisselen voor een grotere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
Lutkevelt, daar zit ik nog aan te twijfelen. Want alle mogelijke apparatuur is aanwezig op school dus dat is het probleem niet. Ik weet alleen niet wat het makkelijkste is (niet zozeer minste tijd maar meer waar zo weinig mogelijk mis kan gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
wesleytjuh schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:55:
Enige nadeel hiervan is dat je de gain van de lage tonen niet zo makkelijk kan instellen als op een actieve crossover. Op standje campingrave op een festivalcamping moet ik de bass-gain iets terugdraaien omdat de subwoofer anders overstuurd. Je kunt dit ook oplossen door een muziek app op je telefoon te installeren met een ingebouwde equalizer, dan kun je de lage tonen ook omlaag halen als de subwoofer overstuurt.
Enige onhandige van die oplossing is als andere mensen hun telefoon aan je kist op 'standje disco' zetten de sub meteen weer overstuurd.

Verder is dit goed idee :)
wesleytjuh schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:10:
Aan de andere kant benut je het lage deel van het audiospectrum meer, 3A zou te weinig kunnen zijn als je "bassige" muziek draait. Kwestie van testen, en mocht het problemen opleveren(uitvallen van versterker) omwisselen voor een grotere voeding.
Ik heb een 5A voeding in combinatie met 2x gemodde TA2024 en een actieve crossover. Deze trekt het in ieder geval, jouw 3A zal met basspieken wel wat op het randje zitten. Al verbruikt de maxamp met de highpass veel minder stroom omdat deze geen basstonen eruit hoeft te pompen.

[ Voor 13% gewijzigd door Terrz op 03-06-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
Terrz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:15:
[...]

Enige nadeel hiervan is dat je de gain van de lage tonen niet zo makkelijk kan instellen als op een actieve crossover. Op standje campingrave op een festivalcamping moet ik de bass-gain iets terugdraaien omdat de subwoofer anders overstuurd. Je kunt dit ook oplossen door een muziek app op je telefoon te installeren met een ingebouwde equalizer, dan kun je de lage tonen ook omlaag halen als de subwoofer overstuurt.
Enige onhandige van die oplossing is als andere mensen hun telefoon aan je kist op 'standje disco' zetten de sub meteen weer overstuurd.

[...]

Ik heb een 5A voeding in combinatie met 2x gemodde TA2024 en een actieve crossover. Deze trekt het in ieder geval, jouw 3A zal met basspieken wel wat op het randje zitten. Al verbruikt de maxamp met de highpass veel minder stroom omdat deze geen basstonen eruit hoeft te pompen.
Op accusafe staat er een van 4,2A haalt die het wel makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Terrz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:15:
[...]

[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon een potmeter aan zo'n BassAmp hangen, die je als "subwoofer gain" gebruikt.
Als je een volume regeling wilt toevoegen zal je toch een logaritmische stereopotmeter nodig hebben in combinatie met een TA2024. Die zet je dan weer in het signaal van zowel de TA2024(of maxamp) als BassAmp.
Evertman schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:29:
[...]

Op accusafe staat er een van 4,2A haalt die het wel makkelijk?
Mag geen probleem zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 03-06-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
wesleytjuh schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:31:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon een potmeter aan zo'n BassAmp hangen, die je als "subwoofer gain" gebruikt.
Als je een volume regeling wilt toevoegen zal je toch een logaritmische stereopotmeter nodig hebben in combinatie met een TA2024. Die zet je dan weer in het signaal van zowel de TA2024(of maxamp) als BassAmp.

[...]

Mag geen probleem zijn.
Dat is nog een betere oplossing inderdaad! Ik krijg echt weer zin om een nieuwe kist te bouwen nu ik iedereen hier bezig zie :9

Sure audio stuurt mij trouwens een nieuwe versterker op voor 9 dollar als compensatie. Volgens hun worden alle producten getest voor ze de verkoop in gaan, dus waarom mijn exemplaar geen output geeft blijft onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
Ik had al potmeters en alles in mijn verlanglijstje dus dat komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Laatst online: 06-10 07:39
Ik zit nog steeds erg te twijfelen over de accu. Deze Li-ion die claimt dat hij 9800 mAh heeft (realistisch zo'n 3/4 Ah gok ik) lijkt mij een goede keus, maar alle verhalen in dit topic over hoe slecht zo'n batterij wel niet kan zijn maken toch dat ik twijfel om naar de loodgel accu te gaan icm Accusafe. Die heeft 7.2Ah (die dan werkelijk 7.2Ah levert toch?) en dan weet ik zeker dat die tenminste nog eventjes meegaat - iets wat zeker nite zeker is met de China-rommel.

Dan zou ik dus kwijt zijn:
AccuSafe Starterset Geassembleerd - €65,99
Maxamp20 (JST-PH) - €29,99
Potmeter op JST-PH kabel - €5,99
3,5mm Jack op JST-PH kabel - €5,00
Speakers (iemand suggesties?) - Ongeveer €100,-
MDF - Gratis, heb ik nog liggen
Kratje - Gratis, heb ik nog liggen

Mis ik nu nog essentiele onderdelen of kabels? Want volgens mij is het pakket zo klaar *en soldeer vrij* :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
Royenroy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:40:
Ik zit nog steeds erg te twijfelen over de accu. Deze Li-ion die claimt dat hij 9800 mAh heeft (realistisch zo'n 3/4 Ah gok ik) lijkt mij een goede keus, maar alle verhalen in dit topic over hoe slecht zo'n batterij wel niet kan zijn maken toch dat ik twijfel om naar de loodgel accu te gaan icm Accusafe. Die heeft 7.2Ah (die dan werkelijk 7.2Ah levert toch?) en dan weet ik zeker dat die tenminste nog eventjes meegaat - iets wat zeker nite zeker is met de China-rommel.

Mis ik nu nog essentiele onderdelen of kabels? Want volgens mij is het pakket zo klaar *en soldeer vrij* :X
Die china accu's zijn leuk als je van explosies en risico's houd ;) ik zou gaan voor de lood-gel of voor een accu van hobbyking (ook icm een accusafe)

PS: heb jij een speciale accusafe? in mijn ogen kost hij maar 27,99 :) klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman

Als je arendeind hulzen gebruikt en een krimptang ben je ook soldeervrij. En als er bij je speakers geen kabels zitten moet je die ook nog en de kabels tussen accusafe en versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
djrednas schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Die china accu's zijn leuk als je van explosies en risico's houd ;) ik zou gaan voor de lood-gel of voor een accu van hobbyking (ook icm een accusafe)

PS: heb jij een speciale accusafe? in mijn ogen kost hij maar 27,99 :) klik
Starterset, daar zit accu en alles bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
Evertman schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:46:
[...]

Starterset, daar zit accu en alles bij
Jaaaah, dan snap ik het wel :) klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
Ik heb nu met de voeding en de versterkers de dingen goed in mijn notitie gezet maar nu de speakers en de behuizing nog. Ik ben van plan de dayton sd215 te gebruiken van accusafe als sub. Weet iemand leuke fullrange speakers MET: alle gegevens voor WinISD/een al berekende behuizing? En maximaal 50 € want anders kom ik niet uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Evertman op 03-06-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik koos voor autospeakers ook vanwege het gemak van niet ook nog filters tussen losse woofer/tweeter hoeven zetten. Halverwege mei waren deze Pioneers nog voor 35eu te verkrijgen bij de MM:
http://www.mediamarkt.nl/...8,1745469.html?langId=-11

Nu uit de voorraad zie ik, helaas. Maar als je voor zoiets kiest hoef je dus niet naar de 100eu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Evertman schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:50:
Ik heb nu met de voeding en de versterkers de dingen goed in mijn notitie gezet maar nu de speakers en de behuizing nog. Ik ben van plan de dayton sd215 te gebruiken van accusafe als sub. Weet iemand leuke fullrange speakers MET: alle gegevens voor WinISD/een al berekende behuizing? En maximaal 50 € want anders kom ik niet uit.
Ik & raz3r gebruiken allebij een setje JBL 13cm autospeakers in een gesloten behuizing van ongeveer 10-12 liter. Nu gaat daar nog een beetje af omdat daar ook de accu en elektronica zit. Ik heb de JBL CS5, die waren in de jbl outlet te verkrijgen voor slechts 25 euro :).

Volgens lutkeveld zijn de specificaties/prestaties van fatsoenlijke autospeakers relatief het zelfde. Dus ik zou gaan voor een bekend merk en een hoge gevoeligheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Hierbij nog wat foto's van mijn kist :) :
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2mhcy6w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/m97rb9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2m3hjj9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
misschien kan ik met school regelen dat ik kan lasersnijden.

[ Voor 99% gewijzigd door Evertman op 03-06-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Evertman schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:58:
[...]

misschien kan ik met school regelen dat ik kan lasersnijden. Welke volume knop heb je gebruikt, de grote of de kleine?
Ik heb geen volumeknop, dit regel ik op mijn telefoon of laptop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
-

[ Voor 111% gewijzigd door Raz3r op 03-06-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Mooie kist hoor :D

Waar ga je 'm gebruiken? En wat is het stroom verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Terrz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:11:
[...]

Mooie kist hoor :D

Waar ga je 'm gebruiken? En wat is het stroom verbruik?
In de weekenden, op feestjes en op vakanties.
Stroomverbruik durf ik niet precies te zeggen. Om je een indicatie te geven: Op één lading en luid volume gaat hij ongeveer 7 uur mee. (12v 7Ah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
Waar heb je trouwens die grills vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
En hoe heb je die erop gezet, Lijm? Ik zie geen schroefjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Evertman op 03-06-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Evertman schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:20:
[...]

En hoe heb je die erop gezet, Lijm? Ik zie geen schroefjes.
Kleine schroefjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

!!! Ik wist niet dat je die grills kant en klaar kon kopen! D'oh. Dat maakt een hoop verschil qua looks ipv een autospeakerkapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Raz3r schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:15:
[...]

In de weekenden, op feestjes en op vakanties.
Stroomverbruik durf ik niet precies te zeggen. Om je een indicatie te geven: Op één lading en luid volume gaat hij ongeveer 7 uur mee. (12v 7Ah)
Luid in de zin van op z'n luidst? Ben wel benieuwd naar het verbruik namelijk.
Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink