Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.276 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
friso0602 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:36:
[...]

vaak is hij maar een meter of 2 van de kist vandaan dus daar zou het niet aan kunnen liggen
Nou soms is bereik bij mijn kist ook maar 1 of 2 meter, terwijl ik een andere keer er wel 4-5 meter vanaf kan staan.

Is het ook mogelijk om de bluetooth antenne te verlengen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs_mods
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik ben op het moment bezig met een speaker met 2 woofers en 2 tweeters.
Het klinkt nog niet echt mooi omdat ook hoge geluiden door de woofers afgespeeld worden.
De oplossing hiervoor zou een crossover of een low-pass filter zijn, alleen weet ik niet hoe ik deze moet berekenen.
De speaker heeft de volgende specificaties:
impulse us acoustics 6,5"
400w max/pair.
Frequency response: 45-20 KHZ.
Sensitivity: 91dB.
4 ohm
weet iemand hoe dit te berekenen is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 17:58
vanmiddag ben ik begonnen met het maken van happers kratsafe.(http://img193.imageshack.us/img193/2675/kratsafeversie21.png)
het probleem is dat ik hem niet aan de gang krijg.
heb hem precies zoals het schema gemaakt en alles nagemeten. als ik de 'aan' knop indruk gebeurt er niets, relais gaat niet in een LED gaat niet aan.
heb de voltages over het ic doorgemeten:
poot 5-7 = 2,855 V
poot 4-7 =2,862 V
poot 4-5 = 0,005 V
poot 11/12-10 = 12,29 V
LED = 0,989 V

Heb al een nieuwe IC geprobeerd maar zonder succes.
op de 723 staat:
2BADH7M E4
UA723CN

de LM723 en de LM385 zitten beide correct gemonteerd.

spanningsbron om te testen = 13,2V 3,2A
als ik deze direct op de spoel van het relais aansluit schakelt deze en gaat het ledje branden.

Hopelijk kan iemand me helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Matthijs_mods schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:41:
Ik ben op het moment bezig met een speaker met 2 woofers en 2 tweeters.
Het klinkt nog niet echt mooi omdat ook hoge geluiden door de woofers afgespeeld worden.
De oplossing hiervoor zou een crossover of een low-pass filter zijn, alleen weet ik niet hoe ik deze moet berekenen.
De speaker heeft de volgende specificaties:
impulse us acoustics 6,5"
400w max/pair.
Frequency response: 45-20 KHZ.
Sensitivity: 91dB.
4 ohm
weet iemand hoe dit te berekenen is? :?
Ik weet niet hoe de rest van je kist in elkaar steekt, hebben de subwoofers een berekend aantal liters?
Met een (auto)crossover kun je het ook een beetje op gehoor in stellen. Mijn subwoofer crosst op 150hz, de full ranged rivers op 125hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Terrz schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:39:
[...]

Nou soms is bereik bij mijn kist ook maar 1 of 2 meter, terwijl ik een andere keer er wel 4-5 meter vanaf kan staan.

Klopt inderdaad, is heel erg afhankelijk van de omgeving en de behuizing waar de boel in zit. Met een iPhone kom je ook minder ver als een Samsung Android toestel heb ik gemerkt. 2M klinkt inderdaad wel als de grens waar het weg kan gaan vallen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37

thijsco19

KTM 990 SMT

Verschilt bijv. ook of je tussen de telefoon en ontvanger instaat of niet. Schijnbaar heeft bluetooth mooiste om door een mens te komen. (Iets met 70% water)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Vind het wel opvallend dat mijn off the shelf BT speakers daar beduidend veel minder moeite mee hebben dan mijn diy met BT bordje oplossing.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Yep, is ook wel grotendeels te danken aan bagger antenne en printdesign natuurlijk. Ergens op mijn projectenlijst staan nog een BT module fabriceren, echter heb ik nog zat andere projecten eerst af te ronden :X

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs_mods
Terrz schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:57:
[...]

Ik weet niet hoe de rest van je kist in elkaar steekt, hebben de subwoofers een berekend aantal liters?
Met een (auto)crossover kun je het ook een beetje op gehoor in stellen. Mijn subwoofer crosst op 150hz, de full ranged rivers op 125hz.
Ik heb de kist niet berekend nee, wel vind ik de crossover zoals bij conrad voor €20 te duur. Weet je misschien een goedkoper alternatief? mijn kist zelf kost namelijk minder dan €20 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een kistradio en met een autoradio en een TA2024 (wordt puur voor AUX-fucntionaliteit gebruikt)

De luidsprekers zijn zowel aangesloten op de TA2024 als de autoradio.

Bij het inschakelen van de autoradio hoor ik enkel een hoge fluittoon.

Hoe komt dit?
Is dit omdat de TA2024 en de autoradio tegelijk ingeschakeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Matthijs_mods schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:07:
[...]

Ik heb de kist niet berekend nee, wel vind ik de crossover zoals bij conrad voor €20 te duur. Weet je misschien een goedkoper alternatief? mijn kist zelf kost namelijk minder dan €20 :+
Tjah, deze is maar een 10-tje bij conrad. Dit is wel de meest kale & goedkoopste die ik zo kan vinden. Anders zou ik eens op marktplaats kijken of rondvragen op social media. Wij hebben een actieve crossover in onze kist. Daar gaat het audio signaal in en komen twee signalen uit (middenhoog en laag) waarbij de crossover frequentie in te stellen is.
bambinodekat schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:13:
Ik heb een kistradio en met een autoradio en een TA2024 (wordt puur voor AUX-fucntionaliteit gebruikt)

De luidsprekers zijn zowel aangesloten op de TA2024 als de autoradio.

Bij het inschakelen van de autoradio hoor ik enkel een hoge fluittoon.

Hoe komt dit?
Is dit omdat de TA2024 en de autoradio tegelijk ingeschakeld zijn?
Klinkt als een groundloop. Heb je het al eens geprobeerd met een van de twee uit? En als je de TA2024 enkel voor aux gebruikt, is het dan niet handiger om een FM-module te kopen waar bluetooth en aux op zitten? Of een autoradio aan te schaffen waar aux op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Dat gaat natuurlijk niet werken als je een woofer+tweeter hebt. Dat filter gaat tot 120Hz terwijl je iets rond de 4-5Khz nodig hebt.

Heb je wel een filter (condensator) op de tweeter zitten? Normaal laten ze in een composet de woofer ongefilterd. Je zou hem simpel kunnen filteren met een spoel in serie, maar welke waarde die moet hebben is een beetje gokken omdat je de impedantie in dat gebied niet weet.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ncrease
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-08-2020
Hey allemaal,

Mijn stukken zijn allemaal binnen om te beginnen aan mijn kratradio ( heeuuj :D )

Nu heb ik nog een paar kleine vraagjes:

De aansluiting van MP3 Module naar TA2024. kan ik daar iets fout aan doen?

Hier heb ik een foto, maakt het uit hoe ik de gekleurde aan de witte draden aansluit?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/a3p8uh.jpg

Nu ben ik ook nog opzoek naar elektrische draad. Zoek deze te kopen via conrad. hoeveel mm diameter pakken jullie als draad?

Nog een laatste vraagje: hoe connecteren jullie 2 losse draden? Solderen of via een klein lusterklemmetje of zijn er misschien handigere oplossingen :p.

Alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Hierbij mijn kistradio, het is een variant geworden op de kistradio van Terrz :)
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/6gewpe.jpg

De kist is bijna klaar en bevat:
-JBL CS752 speakers
-Dayton SD215A-88 subwoofer
-TA2024 versterker
-TDA7492 versterker i.c.m. 12v-24v step-up converter voor de sub
-MTX RT-X01A crossover
-12v 7,2ah accu
-12v 8,5a voeding
-Voltmeter
-MP3 bluetooth module (dient nog ingebouwd te worden)

Over de geluidskwaliteit ben ik erg te spreken _/-\o_. Voorheen gebruikte ik voor de sub een modded TA2024. Dit klonk al prima maar met de TDA7492 heeft het toch wat meer pit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Raz3r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:40:
Hierbij mijn kistradio, het is een variant geworden op de kistradio van Terrz :)
[afbeelding]

De kist is bijna klaar en bevat:
-JBL CS752 speakers
-Dayton SD215A-88 subwoofer
-TA2024 versterker
-TDA7492 versterker i.c.m. 12v-24v step-up converter voor de sub
-MTX RT-X01A crossover
-12v 7,2ah accu
-12v 8,5a voeding
-Voltmeter
-MP3 bluetooth module (dient nog ingebouwd te worden)

Over de geluidskwaliteit ben ik erg te spreken _/-\o_. Voorheen gebruikte ik voor de sub een modded TA2024. Dit klonk al prima maar met de TDA7492 heeft het toch wat meer pit. :)
Wow, ziet er strak uit! Erg mooi gedaan man! Heb je meer foto's? :9

Ik kan niet wachten tot ik een nieuw sure bordje binnen heb voor die 'extra punch'. Ik moet dan tevens nog een sterkere 230v->12v converter hebben. Heb jij je crossover helemaal weggebouwd? Of kan je er nog makkelijk bij om locatie afhankelijk het geluid in te stellen? Wat heb jij als basreflexpoorten gebruikt? En hoelang zijn die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Terrz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:35:
[...]

Wow, ziet er strak uit! Erg mooi gedaan man! Heb je meer foto's? :9

Ik kan niet wachten tot ik een nieuw sure bordje binnen heb voor die 'extra punch'. Ik moet dan tevens nog een sterkere 230v->12v converter hebben. Heb jij je crossover helemaal weggebouwd? Of kan je er nog makkelijk bij om locatie afhankelijk het geluid in te stellen? Wat heb jij als basreflexpoorten gebruikt? En hoelang zijn die?
Ik zal binnenkort meer foto's maken. De crossover zit onder het klepje (links naast het handvat). Dit klepje is eenvoudig te openen ;) . Buitendiameter van de bassreflexpoorten zijn 50mm, binnendiameter is 47mm geloof ik. De lengte ervan is ~17,5cm. Door middel van een verfbrander en een bloempot heb ik de bassreflexpoorten nog aangepast om dit effect te krijgen :+ :
Afbeeldingslocatie: http://www.nexxia.co.uk/pics/K34.jpg
Hierdoor heb ik nog nauwelijks last van port noise. Alleen op hogere volume's is het een beetje hoorbaar maar absoluut niet storend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Raz3r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:56:
[...]

Ik zal binnenkort meer foto's maken. De crossover zit onder het klepje (links naast het handvat). Dit klepje is eenvoudig te openen ;) . Buitendiameter van de bassreflexpoorten zijn 50mm, binnendiameter is 47mm geloof ik. De lengte ervan is ~17,5cm. Door middel van een verfbrander en een bloempot heb ik de bassreflexpoorten nog aangepast om dit effect te krijgen :+ :
[afbeelding]
Hierdoor heb ik nog nauwelijks last van port noise. Alleen op hogere volume's is het een beetje hoorbaar maar absoluut niet storend. :)
Ah de crossover net zoals bij ons dus :*) ! Heb je met standaard pvc buis veel last van poort ruis dan? Ik heb nu twee poorten van 12cm geloof ik. Ruis heb ik nu geen last van, maar met een zwaardere versterker aan de subwoofer krijg ik er wellicht wel last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Terrz op 27-05-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Terrz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:31:
[...]

Ah de crossover net zoals bij ons dus :*) ! Heb je met standaard pvc buis veel last van poort ruis dan? Ik heb nu twee poorten van 12cm geloof ik.
Bij het testen met verschillende bassreflexpoorten viel het mij op dat een standaard pvc buis voor meer ruis zorgde. Of het verwijden van de bassreflexpoort daadwerkelijk voor minder ruis zorgt, durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat de kist toen nog niet luchtdicht was gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Beetje verfwerk gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8776/18094384376_59a817119c_c.jpg

Eerst had ik echt een puur laagje wit op de speakercover zitten, maar dat bleek totaal niet te passen bij de koffer. Daarom maar opgeruwd met schuurpapier, paar lichte sprays zwart voor textuur, afgemaakt met wat koffie om 'm net zo 'vuil' als de koffer te krijgen. Het vakje bovenin waar voorheen glimmend 'Pioneer' stond kan ik nu de naam van het theaterbedrijf van die vriendin zetten.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Wow, heel erg tof zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
  • Laatst online: 10:44
[...]
alsjeblieft ;) http://www.instructables....-a-USB-Bluetooth-d/#step1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
hallo iedereen, ik wil alle spullen gaan bestellen voor een hks. maar als ik alles uit china bestel ben ik duurder uit dan via conrad, omdat alles per 2, 10, 100 gaat. dus als er nog meer geinteresseerden zijn kunnen die zich melden via pm. ik moet even kijken wat zo'n pakje gaat kosten maar ga uit van een euro of 5(ex verzending) ik doe dit niet om zelf winst te maken maar samen kopen is goedkoper kopen he ;).
groetjess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ben zelf bezig met een soort van HKS op basis van een TL071, transistortje en lowpower relais. Kost ~3 euro aan componenten.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/t70i6b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/wc08w1.jpg
Potmeter zit er natuurlijk op om te kijken welke waarde nodig is voor de 11-11.5V cutoff. Uiteindelijk kan je die vervangen voor twee weerstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
  • Laatst online: 19-02-2023
Raz3r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:40:
Ziet er heel mooi uit! Ik vroeg me af hoe je je hout hebt gezaagd? Heb je dit laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Ziet er gelaserd uit :).

Vandaag mijn woofertje voor de Cubo binnen gehad. Wat een beest van een woofer zeg :D

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/4526BD38-B107-40E9-91DB-43B1F06D6C32_zpsprk7amwx.jpg
Met deze keer een hond als referentiemateriaal. Maar eens snel een behuizing fabriceren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friso0602
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-01-2016
[...]

Er zit niet echt een fysieke antene op mijn bluetooth module, die is namelijk geïntegreerd(http://store.accusafe.nl/.../12v-bluetooth-4-0-module) dus dat gaat moeilijk worden. tenzij er iets valt te doen met solderen(liever niet al te ingewikkeld want ik kan draaidjes aan elkaar maken maar daar houdt t onderhand ook op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Zep11 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:51:
[...]

Ziet er heel mooi uit! Ik vroeg me af hoe je je hout hebt gezaagd? Heb je dit laten doen?
Het is inderdaad laser gesneden. Dit heb ik zelf gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
friso0602 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:26:
[...]

Er zit niet echt een fysieke antene op mijn bluetooth module, die is namelijk geïntegreerd(http://store.accusafe.nl/.../12v-bluetooth-4-0-module) dus dat gaat moeilijk worden. tenzij er iets valt te doen met solderen(liever niet al te ingewikkeld want ik kan draaidjes aan elkaar maken maar daar houdt t onderhand ook op).
http://www.instructables....nge-of-a-USB-Bluetooth-d/ super easy om te solderen, en hoppa stuk beter bereik.

nu ff een hele domme vraag van mijn kant. kan dit: Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/311kniv.png?
aan de ene kant denk ik van wel aan de andere kant heb ik zon vermoeden dat er dan iets heel erg fout gaat. :?

groetjess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:03

Ziglar

humulus lupulus

Hey allemaal,

Kan iemand mij helpen??

Dit is mijn versteker, een Hifonics Triton iV.
Afbeeldingslocatie: https://www.just-sound.de/images/produkte/i65/6550-tritonIV-seite.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dejong.pro/totaal.jpg

deze word gevoed door 4 X 7,2 Ah Gel accu's via een kratsafe.

als ik hier alleen stroom en speakers op aan sluit is er niets aan de hand.
als ik hier een Tulp stekker op aan sluit Brommen de boxen :?
als ik vervolgens mijn telefoon aansluit aan de andere kant van de tulp kabel, is de brom weg :?

het lijkt er op dat ik een aarde probleem heb, maar ik kan zou niet weten hoe ik dat moet oplossen.
kan iemand mij op het goede spoor brengen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ziglar op 27-05-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:01
barrymossel schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:47:
Totaal nutteloos, maar wel leuk dat het kan: Mario Kart op de munitiekistradio:

[afbeelding]
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
ottermannetje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:06:
[...]

http://www.instructables....nge-of-a-USB-Bluetooth-d/ super easy om te solderen, en hoppa stuk beter bereik.

nu ff een hele domme vraag van mijn kant. kan dit: [afbeelding]?
aan de ene kant denk ik van wel aan de andere kant heb ik zon vermoeden dat er dan iets heel erg fout gaat. :?

groetjess
Dat kan ;), maar hoe kom je aan die 2.1V voor de LED? 1 tip, bij een LED is de stroom door de LED belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
Door middel van een weerstand ervoor. stel de LED "gebruikt" 30ma
5-2,1=2,9
2,9/0,03=96ohm dan moet er dus een 100 ohm weerstand voor. Dan is het goed toch?
Of als ik hem recht uit de accu laat komen 12-2,1=9,9
9,9/0,03=330 ohm.
bij een bluetoothmodule met 5v een 100 ohm weerstand en bij bijv. De versterker die op 12v werkt een 330 ohm weerstand.
Doe ik het nu goed?

[ Voor 8% gewijzigd door ottermannetje op 27-05-2015 23:23 . Reden: damn you autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Ja, maar je waardes zijn nog niet optimaal. Een standaard led is 20mA max(!). Verder is 2.1V afhankelijk van het type led(voornamelijk bepaald door kleur), bij een rode led is de Vf bijvoorbeeld vaak maar 2V maar bij wit juist weer 3.6V. Met een rode led en 20mA heb een stuk hogere weerstandswaarde nodig bij 5V. Vergeet ook niet altijd naar boven af te ronden. Dus als je uitkomt op een weerstand van bv 430 ohm, af ronden naar de eerstvolgende iit de reeks --> 470 ohm. Bij een 12V accu kun je ook beter van de geladen staat uit gaan, 13V.

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 27-05-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
Ja snap ik maar ik bedoelde ook dat die 2,9 volt was die de weerstand moest omzetten in warmte en dat je dus nog 2,1 volt overhield voor de LED. maar ik kan ze dus in ieder geval zo aansluiten, da's fijn, mooie lampjes boven de schakelaars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
wesleytjuh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:29:
Ziet er gelaserd uit :).

Vandaag mijn woofertje voor de Cubo binnen gehad. Wat een beest van een woofer zeg :D

[afbeelding]
Met deze keer een hond als referentiemateriaal. Maar eens snel een behuizing fabriceren :).
OEI wat een knoepert hahaha! Wat voor versterker ga je gebruiken voor de cubo?
Bedankt! Binnenkort misschien maar eens proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Terrz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:30:
[...]

OEI wat een knoepert hahaha! Wat voor versterker ga je gebruiken voor de cubo?

[...]

Bedankt! Binnenkort misschien maar eens proberen :-)
Of een 1x ~300W versterker van Sure (met boost) of een Pioneer klasse-D monoblokje.
Wilde eigenlijk een LiFePO4 accu maken met de juiste spanning om direct op de 300W versterker van sure te kunnen aansluiten, maar daar is momenteel helaas geen tijd voor, Cubo moet over 2 weken klaar zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
wesleytjuh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:45:
[...]

Of een 1x ~300W versterker van Sure (met boost) of een Pioneer klasse-D monoblokje.
Wilde eigenlijk een LiFePO4 accu maken met de juiste spanning om direct op de 300W versterker van sure te kunnen aansluiten, maar daar is momenteel helaas geen tijd voor, Cubo moet over 2 weken klaar zijn ;).
Heel cool, ik ga je cubo op de voet volgen :)

Dat bordje van sure is geen 300w hè das alleen bij 2ohm. Of is de speaker die je binnen hebt ook 2ohm? Welke heb je gehaald eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
wesleytjuh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:45:
[...]

Ben benieuwd naar de bouw :). Waar ga je 'm gebruiken als ik vragen mag? In combinatie met je boominator neem ik aan? En hoelang ben je van plan te draaien? Zo'n 300W versterker of pioneer versterker gebruikt wel serieus veel stroom als je een weekend wil knallen op een festival camping :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
boppos schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:30:
[...]

Heel cool, ik ga je cubo op de voet volgen :)

Dat bordje van sure is geen 300w hè das alleen bij 2ohm. Of is de speaker die je binnen hebt ook 2ohm? Welke heb je gehaald eigenlijk?
Ik dacht dat ie nog 300W bij 4 ohm deed? Zou ik even moeten checken dan. Mijn woofer is gewoon 8 ohm, dus dan heb je "nog minder" vermogen, maar ik vermoed dat dat meer dan genoeg zal zijn voor mijn toepassing.

Ik heb de Kappalite 3015LF geloof ik :).
Terrz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:34:
[...]

Ben benieuwd naar de bouw :). Waar ga je 'm gebruiken als ik vragen mag? In combinatie met je boominator neem ik aan? En hoelang ben je van plan te draaien? Zo'n 300W versterker of pioneer versterker gebruikt wel serieus veel stroom als je een weekend wil knallen op een festival camping :P.
Ik heb over 2 weken een BBQ met mijn werk. Het 1e jaar kwam ik daar met een kistradio aanzetten, het 2e jaar met een Boominator, het 3e jaar moet ik dus de voorgaande jaren uiteraard ook weer overtreffen, dit keer met een Cubo :+. Volgend jaar kan er wellicht al een Festival van de BBQ gemaakt worden :D

Wie weet komt ie gewoon aan de netspanning te hangen met een ~48V voeding (hebben we zat hier) en denk ik later na over een geschikt accu pak :).

Na de BBQ komt ie overigens gewoon in ons pandje te staan denk ik. Het hele project is vooral bedoeld om weer het een en ander van te leren en uiteraard proberen zoveel mogelijk te documenteren.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 28-05-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
wesleytjuh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Ik dacht dat ie nog 300W bij 4 ohm deed? Zou ik even moeten checken dan. Mijn woofer is gewoon 8 ohm, dus dan heb je "nog minder" vermogen, maar ik vermoed dat dat meer dan genoeg zal zijn voor mijn toepassing.

Ik heb de Kappalite 3015LF geloof ik :).

[...]

Ik heb over 2 weken een BBQ met mijn werk. Het 1e jaar kwam ik daar met een kistradio aanzetten, het 2e jaar met een Boominator, het 3e jaar moet ik dus de voorgaande jaren uiteraard ook weer overtreffen, dit keer met een Cubo :+. Volgend jaar kan er wellicht al een Festival van de BBQ gemaakt worden :D

Wie weet komt ie gewoon aan de netspanning te hangen met een ~48V voeding (hebben we zat hier) en denk ik later na over een geschikt accu pak :).
Ah 1 avond BBQ met netstroom moet wel lukken dan ja :+. Heb ook wel eens naar zo'n cubo zitten kijken, maar dan moeten we NOG meer mee nemen (en we nemen al zoveel mee) naar een festivalcamping en het gebruikt serieus veel stroom. Vandaar dat de upgrade naar het sure 2x40W bordje de gulden middenweg is.

Ik heb gister een 15A netstroomvoeding besteld (veel te veel ik weet het). Van sure audio heb ik ook bericht, ik moet een filmpje maken van het defecte bordje dat geen output geeft en dan krijg ik waarschijnlijk een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Terrz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Ah 1 avond BBQ met netstroom moet wel lukken dan ja :+. Heb ook wel eens naar zo'n cubo zitten kijken, maar dan moeten we NOG meer mee nemen (en we nemen al zoveel mee) naar een festivalcamping en het gebruikt serieus veel stroom. Vandaar dat de upgrade naar het sure 2x40W bordje de gulden middenweg is.

Ik heb gister een 15A netstroomvoeding besteld (veel te veel ik weet het). Van sure audio heb ik ook bericht, ik moet een filmpje maken van het defecte bordje dat geen output geeft en dan krijg ik waarschijnlijk een nieuwe.
Er zit nog een schakelaar op deze Sure versterker:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/15nah5z.jpg
Weet je zeker dat beide op "on" staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaanb_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik maak nu al 2 jaar gebruik van een 12v 7,2 amper gel accu, maar deze gaat inmiddels niet erg lang mee mee (de winter heeft hem geen goed gedaan). Nu ben ik aan het kijken voor een li-ion batterij als vervanging ivm het gewicht. Ik heb dit gevonden op onder andere eBay en aliexpresshttp://nl.aliexpress.com/...harger-W/32348214755.html met deze specs.
Capaciteit: 20000 mah.
Type batterij: oplaadbare li-on batterij.
Ingangsspanning: 12.6v
Uitgangsspanning: 10.8~12.6 dc
Uitgangsstroom: 1-2a
Mijn vraag is, is dit voldoende om de jvc autoradio vol open te zetten?(zoals ik dat ook deed op de gel accu)
De radio werkt van 11 tot 16 volt.
Is het een idee om er een accu van bijvoorbeeld 15 volt in te zetten?
En zo ja, weet iemand waar ik een betaalbare batterij kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
Bastiaanb_nl schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:53:
Ik maak nu al 2 jaar gebruik van een 12v 7,2 amper gel accu, maar deze gaat inmiddels niet erg lang mee mee (de winter heeft hem geen goed gedaan). Nu ben ik aan het kijken voor een li-ion batterij als vervanging ivm het gewicht. Ik heb dit gevonden op onder andere eBay en aliexpresshttp://nl.aliexpress.com/...harger-W/32348214755.html met deze specs.
Capaciteit: 20000 mah.
Type batterij: oplaadbare li-on batterij.
Ingangsspanning: 12.6v
Uitgangsspanning: 10.8~12.6 dc
Uitgangsstroom: 1-2a
Mijn vraag is, is dit voldoende om de jvc autoradio vol open te zetten?(zoals ik dat ook deed op de gel accu)
De radio werkt van 11 tot 16 volt.
Is het een idee om er een accu van bijvoorbeeld 15 volt in te zetten?
En zo ja, weet iemand waar ik een betaalbare batterij kan kopen?
de bekende blauwe li-ions :X

De uitgangsstroom is daarbij niet voldoende om een autoradio op standje disco te zetten. Met een hoog volume zal je voltage te ver dropen als hij niet meer helemaal vol is. Verder heb ik meerdere van die dingen gehad en het aantal mAh mag je zoizo delen door 3 (misschien wel 4 of 5). De mAh die erop staan is van alle cellen opgeteld. Nu staan er 3 achter elkaar om 12,6-10,5v te maken en dan nog is het niet de werkelijke capaciteit. Hij zal dus iets minder lang mee gaan als je 7.2gel accu. Verder zou het een wonder zijn als dit ding het een paar jaar uit houd. Ik ben inmiddels aan mijn 6e bezig. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Goedkoop is duurkoop. Een goede lithium accu gaat letterlijk 10 keer zo lang mee, kan sneller op/ontladen worden en is gewoon algemeen stukken beter in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
En! ontploft niet }:O

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 28-05-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Pffft zo word ik al helemaal blij dat ik zo'n ding besteld heb :P

Seriously though, als ze zo kut zijn, moet dan de TS niet aangepast worden? Die insinueert namelijk dat het prima value for money is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Laatst online: 18-01 14:34
Hi all,

Ik heb de topicstart al doorgelezen en ik heb wel een aardig idee wat ik wil qua kratradio. Zal waarschijnlijk een mooi gesloten bierkrat of een iets hogere friskrat worden. Ik hoef niet de meest ingewikkelde setup, ik ben ook niet extreem handig met electronica dus zie dit als een "my first ___" projectje ;). Ik heb momenteel alleen beetje ervaring met het inbouwen van car audio. Dit heb ik tot nu toe 2x gedaan met een versterkertje, subwoofer etc.

Wat is het plan qua hardware:
2x 6x9 speakers van Fusion (230w) die ik dus al heb
1x http://www.dx.com/p/alumi...or-car-blue-dc-12v-179390
1x Gelaccu van een webshopje uit de startpost
1x Flipswitch om de stroom te onderbreken

Nu heb ik een aantal vraagjes:
1. De speakers zijn 230w maar dit ga ik natuurlijk bij lange na niet benutten. Heeft dit verder nog een nadelig effect dat ze daardoor niet goed zullen klinken of bijvoorbeeld toch veel van de accu zullen vragen?
2. Het versterkertje dat ik heb uitgekozen zal vast bij lange na niet zo zuinig zijn als de aanbevolen versterkers uit dit topic. Iemand enig idee hoe erg het verschil is? Gaat het de helft korter mee of is het nog erger?
3. Kan ik met een flipswitch de accu voldoende beschermen tegen het leeglopen als ik hem dus "uit zet"?

Alvast bedankt voor de tips :)

p.s. Ik snap dat ik via zo'n webshop de perfecte onderdelen kan kopen voor een kistradio maar ik wil juist proberen om zelf iets leuks te bedenken en daar van te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
1) nee
2) Kutspul, afblijven :) Neem dan nog een Lepai LP2020A+ of liever een TA2024'tje/MaxAmp20.
3) Moet je hem wel uitzetten voordat hij de 11.5V bereikt heeft, anders gaat hij langzaam aan kapot.

Met webshop bedoel je bijv Accusafe? Het is niet alsof dat een plug and play systeem is. Zonder een soldeerbout en wat technische kennis kom je daar ook nergens mee. Het voordeel daarvan is dat het gewoon goed spul is en alles van 1 shop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-02-2022
Gammort schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:33:
Hi all,

Ik heb de topicstart al doorgelezen en ik heb wel een aardig idee wat ik wil qua kratradio. Zal waarschijnlijk een mooi gesloten bierkrat of een iets hogere friskrat worden. Ik hoef niet de meest ingewikkelde setup, ik ben ook niet extreem handig met electronica dus zie dit als een "my first ___" projectje ;). Ik heb momenteel alleen beetje ervaring met het inbouwen van car audio. Dit heb ik tot nu toe 2x gedaan met een versterkertje, subwoofer etc. ...
Als je niet zo handig bent en je verwacht dat je fouten gaat maken, kun je het best voor de maxamp 20 versterker gaan, deze heeft allemaal beveiligingen voor als er iets verkeerd aangesloten zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Evertman schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:56:
[...]

Als je niet zo handig bent en je verwacht dat je fouten gaat maken, kun je het best voor de maxamp 20 versterker gaan, deze heeft allemaal beveiligingen voor als er iets verkeerd aangesloten zou worden.
Mwoah, de MaxAmp is zo 3 tot 6 keer zo duur als een TA2024 waar je ook echt weinig mee verkeerd kunt doen. Zo moeilijk is het allemaal niet. En juist iemand die wat wil "klooien" heeft aan een TA2024 genoeg volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Ompolen is wel een leuke, dat doe ik zelf ook nog wel eens verkeerd. Laatst nog op een prototype van een paar honderd euro. Was gelukkig beveiligd met een fuse :). Dan kun je wel zeggen, moet je beter opletten, maar fouten zullen altijd gemaakt worden, zeker als je even snel iets wilt aanpassen of vaak dezelfde handeling doet.
Ander voordeeltje is de enorm simpele volume regeling, waar dat met een logaritmische potmeter op een TA2024 een stuk ingewikkelder is. En natuurlijk het rendement bij lage vermogens, ligt een stuk hoger :).

[ Voor 24% gewijzigd door wesleytjuh op 28-05-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Tuurlijk, maar dat heeft niks met een "leek" te maken. Dat kan iedereen overkomen. Dus zou dan iedereen een versterker moeten kopen die een stuk duurder is? Lijkt me niet. Koop anders drie TA2024's, kun je nog eens iets verkloten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Voor lekker klooien: stapeltje TA2024's. Voor kwaliteit: MaxAmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Voor kwaliteit: geen bierkrat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Iedereen moet uiteraard voor zichzelf beslissen of hij de voordelen meerwaarde vind bieden voor zichzelf :). Maar zeker voor een leek is de fout erg snel gemaakt, en een TA2024 is dan wat minder vergevend ;).
In 9/10 gevallen geen bierkrat inderdaad :p. Al kan het natuurlijk wel, als de bierkrat enkel als shell gebruikt wordt.

[ Voor 38% gewijzigd door wesleytjuh op 28-05-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Haha, dat bedoelde ik. Ik geloof niet dat Gammort echt voor hoogstaande kwaliteit gaat die je niet met een TA2024 gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Hoe regelen jullie de muziek voor de radio?
Ik gebruik thuis mijn laptop en op locatie mijn android telefoon met de "standaard" muziek app.
Heeft iemand nog tips voor een goede muziekspeler voor android? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Raz3r schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:49:
Hoe regelen jullie de muziek voor de radio?
Ik gebruik thuis mijn laptop en op locatie mijn android telefoon met de "standaard" muziek app.
Heeft iemand nog tips voor een goede muziekspeler voor android? :)
Uiteraard Spotify: ideaal. Verder Apollo (van Cyanogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
ik gebruik al tijden rocketplayer als muziek app op mijn telefoon.. streamen doe ik niet.

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Heb een schraal Logitech setje van 30-50 euro. Als ik daar de speakers en woofer uithaal inclusief versterker etc. en deze in een andere behuizing (wat dan ook) bouw zal het geluid dan veel slechter zijn (m.n. de woofer)?

---edit---
Overigens de jack out van de een Raspberry Pi is toch erg vervelend. Via Logitech set hoor ik niks aan ruis of rare zaken; via goede oordopjes volle bak ruis op de achtergrond, inclusief soms een plopje hier en daar.

[ Voor 34% gewijzigd door barrymossel op 28-05-2015 21:46 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Ja, maar als je de maten(en poort) een beetje overneemt zal het geluid vergelijkbaar zijn met het logitech setje.

[ Voor 29% gewijzigd door wesleytjuh op 28-05-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Hmm, wil juist voor in de woonkamer een leuk speakertje maken dat te bespelen is via de RPi (heb een nieuwe incl. Hifiberry besteld voor mijn kist). En die RPi werkt wel prima met dat Logitech setje, maar niet met de TA2024 of een normaal setje oordopjes... Echter die wooferkist is wel wat groot voor de woonkamer (en daarbij de smaak van mijn vrouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ja kan prima. Ik probeer een oud 2.1 setje van Creative binnen te hengelen om er een soort van JvS en Jag kist van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Soort van hoop ik dan ook echt... :)

Ik ben een beetje verliefd op het koffertje van Acolyte57 geworden... Zoiets krijg ik hier wel in de woonkamer. Een standaard 2.1 setje echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Meteen ook inspiratie om geld te verdienen haha, wtf!

Wel erg mooi. Geluid hoeft niet eens goed te zijn. Morgen dat setje maar eens slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
Die prijzen, hoe verzinnen ze het. Zitten wel mooie ontwerpen bij, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Laatst online: 18-01 14:34
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe. Ik ga dan toch eens kijken voor een andere versterker dan degene die ik aangaf. Al bestel ik er misschien toch eentje om het verschil uiteindelijk te kunnen ervaren. De prijs is niet zo schokkend namelijk.

De krat die ik ga gebruiken zal eigenlijk gewoon een shell worden inderdaad.. voor de homebrew look. Het zal waarschijnlijk van binnen grotendeels MDF worden.. hij moet toch luchtdicht worden uiteindelijk.

Kwaliteit is op dit moment niet mijn grootste zorg. Ik wil gewoon eens zien hoe ver ik kom en dan kunnen we altijd nog verbeteringen/mods uitvoeren. Ik zal het in eerste instantie ook zonder krat allemaal werkend proberen te maken voordat ik te hard van stapel loop.

Ik kan overigens wel een beetje solderen en kom ook nog wel uit een (simpel) schemaatje, dus ik denk dat er nog wel hoop voor me is ;). Eerste stap: een versterker aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

barrymossel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:08:
Ik ben een beetje verliefd op het koffertje van Acolyte57 geworden... Zoiets krijg ik hier wel in de woonkamer. Een standaard 2.1 setje echt niet :)
Haha, en dan is die van mij nog extreem amateuristisch :) boomcase is idd de grote inspiratie ondanks de idiote prijzen. Maar zoek nog even verder want er zijn heel veel mensen die zulke koffers maken op internet en ze vragen niet allemaal 1000 dollar ervoor. Misschien dat je van een hobbyist wat betaalbaars vindt, op Etsy bv. Anders is het sowieso een leuk hobbyproject!

Ik zag tijdens het inspiratie zoeken ook een hoop cases voorbij komen die gemaakt werden door/voor oldtimer en andere vintage car bezitters, omdat die geen moderne audio kunnen of willen inbouwen in hun wagens. Krijg je bv zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zEX0BW0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://theboomcase.com/wp-content/uploads/2014/02/stingrayBoomCaseRed-1024x768.jpg

Beetje hetzelfde idee als zoiets maken voor in je woonkamer, omdat het er gewoon beter bij past.

[ Voor 10% gewijzigd door Acolyte57 op 29-05-2015 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Erg gaaf inderdaad. Gisteravond wat gezocht op Marktplaats en er staat genoeg op voor weinig. Kwestie van het Logitech-setje incl. oude RPi. Hoeft niks te kosten en moeilijkste is de speakers uit het setje slopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Raz3r schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:25:
[...]

Er zit nog een schakelaar op deze Sure versterker:
[afbeelding]
Weet je zeker dat beide op "on" staan?
Die is inderdaad voor de gain. Ik ga morgen even een mooi test-setupje neerleggen en daar een filmpje van maken die ik naar sure kan sturen.

Hoeveel 'extra' haal je uit jou huidige versterker ten opzichte van de TA2024? En hoe heb je die bassreflex poort nou precies gemaakt? Want 'verfbrander + bloempot' is niet heel duidelijk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
@Acolyte, zo is BoomCase waarschijnlijk ook begonnen. Je kan niet zomaar zulke extreme prijzen vragen, daar moet je voor werken :)

@Terrz https://www.youtube.com/watch?v=fzdnlBkG2mI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
Ok heh vandaag 5 accu's opgehaald bij een beveiligingsbedrijf. Met de voltmeter erop krijg ik 1x 0v hardstikke kapot dus. En op twee 12,5v ik neem aan dat die dan nog halfvol zijn. En op 2 11,5 volt. Nu gaat mijn vraag over die laatste, zijn deze eigenlijk kapot of gewoon leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friso0602
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-01-2016
ottermannetje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:06:
[...]

nu ff een hele domme vraag van mijn kant. kan dit: [afbeelding]?

groetjess
nou het is een 12v module dus met 5v gaat ie niet echt eel goed werken lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
ottermannetje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:32:
Ok heh vandaag 5 accu's opgehaald bij een beveiligingsbedrijf. Met de voltmeter erop krijg ik 1x 0v hardstikke kapot dus. En op twee 12,5v ik neem aan dat die dan nog halfvol zijn. En op 2 11,5 volt. Nu gaat mijn vraag over die laatste, zijn deze eigenlijk kapot of gewoon leeg?
Beide is mogelijk. Met spanning alleen kun je eigenlijk niet bepalen wat de staat van de accu is. Je hebt tenminste een belasting nodig, om te kijken hoe de spanning onder belasting is. Maar als je echt de capaciteit wilt bepalen zal je een electronic load of iets dergelijks nodig hebben die het hele ontlaadtraject logt. Dat is eigenlijk de enige manier om iets zinnigs over de staat te kunnen zeggen.

In jou geval zou ik met die 4 accu's gewoon eens testen, en kijken hoelang ze het volhouden, net zo makkelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
friso0602 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:34:
[...]

nou het is een 12v module dus met 5v gaat ie niet echt eel goed werken lijkt mij
Nee hoor, die module is hardstikke 5v ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ottermannetje op 29-05-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vriend die ook graag een radiokist wil bouwen en hij heeft een versterker: Caliber CA450 600watt
alleen we weten allebei niet hoe we die kunnen aansluiten om er een radiokist mee te maken.
kan iemand een aansluitschema tekenen ?

hierzo een foto van de aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/idhzcp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 15:07
B+ dient de +kabel na toe te gaan
GND de - kabel
de remote zou je met iets moeten gaan oplossen, want dit zorgt voor dat de versterker aanspringt (en uit)
de boxen aansluiten op de aansluitingen die bedoeld zijn voor de boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
Remote aansluiten op de 12v+ met schakelaar ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
lutkeveld schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:28:
@Acolyte, zo is BoomCase waarschijnlijk ook begonnen. Je kan niet zomaar zulke extreme prijzen vragen, daar moet je voor werken :)

@Terrz YouTube: How To Make Home Made DIY Flared Aero Ports Out Of PVC
Bedankt, dat is niet heel moeilijk inderdaad :). Maakt zo'n afgerond einde nou daadwerkelijk zoveel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem:
3 maanden geleden heb ik een kistje gemaakt met een pam8403 een 5600mah powerbank ,2oude luidsprekers uit een panasonic home cinema setje en een bluetooth reciever bti-005.
dit deed het allemaal supergoed tot 3 weken geleden.toen gaf 1speaker geen geluid meer dus ik dacht ik zet er een andere versterker in ,zo gezegd zo gedaan dus een nieuwe versterker erin deed hij het weer en na een half uur hield hij er weer mee op ik ging hem doormeten en overal was spanning maar geen muziek terwijl ik wel muziek aan het afspelen was toen eerst laptop aangesloten en dat gaf hetzelfde probleem.weer een nieuwe versterker erin nu na 20 minuten viel die uit later deed hij het weer 10 seconden viel tie weer uit toen dacht ik dat het lag aan mijn powerbank nieuwe powerbank erin weer een nieuwe versterker erin weer na 20 minuten geen geluid meer. bij alle versterkers is alles goed aangesloten dit is meerdere keren door 2 personen nagekeken.weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem ???(Alle bedrading heb ik al vervangen en het zijn versterkers van de zelfde bestelling bij hetzelfde bedrijf)

p.s.: sorry voor dit lange verhaal ik wilde het zo duidelijk mogelijk maken voor iedereen zodat jullie mij het beste kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
Misschien brand de chip door, dus heatsinkje/fan zou een optie kunnen zijn. Weet niet of dit het probleem is maar proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs_mods
Welke weerstand hebben je speakers precies? dit zou de oorzaak kunnen zijn van het kapot gaan van het chipje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ottermannetje schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:29:
Misschien brand de chip door, dus heatsinkje/fan zou een optie kunnen zijn. Weet niet of dit het probleem is maar proberen kan geen kwaad.
Zal ik doen
Matthijs_mods schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:56:
Welke weerstand hebben je speakers precies? dit zou de oorzaak kunnen zijn van het kapot gaan van het chipje
Maar hij heeft het gewoon 2 maanden lang gedaan met dezelfde versterkers en zelfde luidsprekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
Maar hij heeft het gewoon 2 maanden lang gedaan met dezelfde versterkers en zelfde luidsprekers
Dat argument kan je voor elke oplossing gebruiken die hier gegeven wordt. Even nakijken kan toch geen kwaad lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zep11 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:49:
[...]

Dat argument kan je voor elke oplossing gebruiken die hier gegeven wordt. Even nakijken kan toch geen kwaad lijkt me ;)
Nee ga ik ook zeker even doen.
Hoe kan je dat zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Weer een stapje verder. Zit nu een RPi 2 in, Hifiberry komt dinsdag (hoop dat dat het geluid aanzienlijk verbetert). Ledjes geïnstalleerd.

Als het geluid om aan te horen is nog roosters over de speakers en schermpje afwerken met een latje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
Die ledstrip is cool :9~
Neem aan dat die ook door de RPi aangestuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Loopt helemaal rond, was nogal een gekloot met solderen, maar is gelukt. Wordt zeer eenvoudig aangestuurd met dit apparaatje. Goedkoop en makkelijk. Werkt redelijk, goed genoeg voor dat geld in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
Oh das mooi! Zal me er zeker is in verdiepen bij het bouwen van mn volgende kist. Ziet er mooi uit in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:39

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Zag m ook al langs komen, mooi gemaakt! Heb alleen wel een paar puntjes voor verbetering :+

- volume lijkt niet berekend en is niet luchtdicht (zie randen rond hout). Of hij heeft binnen in de kliko compartimenten rond de speakers gemaakt.
- Onzuinige auto versterker -> klasse D bordje was beter geweest
- Onzuinige autoradio -> media player / telefoon / bluetooth als input
- Linksboven een omvormer naar 230V gekoppeld aan een stopcontact en een stekker die weer de kliko in gaat, als dat voor de bier koeling is zal de accu niet lang mee gaan :P.

Die drank & bier dispenser daarin tegen is geniaal :D
barrymossel schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:07:
Loopt helemaal rond, was nogal een gekloot met solderen, maar is gelukt. Wordt zeer eenvoudig aangestuurd met dit apparaatje. Goedkoop en makkelijk. Werkt redelijk, goed genoeg voor dat geld in ieder geval.
Vet zo'n ledstrip controller. Heb er ook één besteld voor aan de 5 meter ledstrip in de partytent .

[ Voor 37% gewijzigd door Terrz op 31-05-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Wel grappig dat het maken van zulke speakers blijkbaar helemaal niet bekend is bij de gemiddelde mens. Zag laatst op 9gag een basis kratradio langs komen en die werd massaal ge-upvote. In de reacties werd de maker de hemel ingeprezen voor zijn technische skills en creativiteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-02-2022
Hallo,

Ik ben echt aan het twijfelen welke speakers ik wil gebruiken. :?
Dit is dan icm een ta2024 (modded). Het maximum wat ik wil uitgeven is €50.
Als het veel verschil maakt ben ik bereid misschien 10 euro meer te betalen.
Ik had deze in gedachte. Maar ik zie JBl vaak voorkomen op dit forum dus zal het veel verschil maken als ik bijvoorbeeld voor een JBL gt7-6 ga? En wat zouden jullie mij nog meer kunnen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
Ik ga met de TA-2024 en een 12v 7,2ah accu een zo luchtdicht mogelijke kistradio maken.

Mijn vraag: is het mogelijk/verstandig om in de kist deze AC 220v > DC 12v 5A als voeding en deze AC 220v> DC12v 0,8A als lader in te bouwen in combinatie met een dubbelpolige wisselschakelaar en schakling? Uiteraard uitgevoerd met een voltmeter

Er hoeft dan namelijk maar een snoer aan de buitenkant te zitten die direct naar 220v gaat. Of heb ik het helemaal bij het verkeerde eind en gaat dit niet werken? Of heb ik daarvoor nu een compleet verkeerde lader of voeding uitgezocht op ebay?

[ Voor 4% gewijzigd door owman666 op 31-05-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Oeh blauwe lithion packje is probleemloos aangekomen! Sneller dan ik verwacht had. Nu ff een nachtje laden en dan maar eens inbouwen. Ook deze heeft totaal geen markeringen qua polariteit; mag ik weer uitgaan van tip is + en sleeve is -?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Bij die lithium packs is dat wel zo geloof ik. In 90% van de gevallen is dan ook het midden de +. Maar omdat je dan dus 10% overhoudt :p, is meten altijd een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZandvoort
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-10 23:34
Ik ben opzoek naar een adapter voor mijn TA2024. Nou zag ik in de begin post dat je geen wisselspanning (AC) mag hebben, maar een gelijkspanning (DC).

Nu heb ik deze op Ebay gevonden. Nu weet ik niet of deze wel geschikt is, aangezien er zowel AC als DC bij staat.

Ik vind trouwens deze adapter ook erg goedkoop, kan dit wel kwaliteit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
AC in, DC uit. Bespaar je de moeite trouwens. Lage kwaliteit en veel ruis. Zelfde geld voor owman666; haal fatsoenlijk spul en brand je vingers niet aan Chinese troep.

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink