Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.251 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:44:
Het ziet er naar uit dat ik het niet kan vinden weet misschien iemand het verbruik van de de cougar 500.2 2 kanaal
Dat is verschrikkelijk moeilijk te zeggen. Muziek is heel dynamisch, dus het verbruik is constant verschillend. Vaak is het muziek vermogen maar 1/10 van het RMS vermogen. De beste manier om erachter te komen hoeveel je versterker gebruikt is door simpelweg de multimeter ertussen te hangen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:02:
[...]

Dat is verschrikkelijk moeilijk te zeggen. Muziek is heel dynamisch, dus het verbruik is constant verschillend. Vaak is het muziek vermogen maar 1/10 van het RMS vermogen. De beste manier om erachter te komen hoeveel je versterker gebruikt is door simpelweg de multimeter ertussen te hangen.
Oke zijn max vermogen is 250 watt en rms 75 is dan het echte vermogen 7,5 watt of 25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:22:
[...]

Oke zijn max vermogen is 250 watt en rms 75 is dan het echte vermogen 7,5 watt of 25?
wil je een worst case senario pakken kijk je in de handleiding op hoeveel ampere de versterker afgezekerd moet zijn en gebruik je dat, dat is als je constant op vol vermogen draait en dan nog constant vol vermogen in de muziek zit. dus om een wat realistischer beeld te pakken kun je dat uitrekenen en dan maal 1,5-2 in die richting.

hoeveel uur wil je ongeveer spelen? want met zon amp zou ik toch wel richting een auto accu gaan kijken.. hoop dat gewicht geen probleem voor je is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:31:
[...]

wil je een worst case senario pakken kijk je in de handleiding op hoeveel ampere de versterker afgezekerd moet zijn en gebruik je dat, dat is als je constant op vol vermogen draait en dan nog constant vol vermogen in de muziek zit. dus om een wat realistischer beeld te pakken kun je dat uitrekenen en dan maal 1,5-2 in die richting.

hoeveel uur wil je ongeveer spelen? want met zon amp zou ik toch wel richting een auto accu gaan kijken.. hoop dat gewicht geen probleem voor je is;)
Ja ik wil ongeveer 5 uur max kunnen spelen ik heb een 14ah accu zou dat kunnen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hierbij wat foto's van mijn vorige projectje. ongeveer 1 jaar geleden gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/154hoxu.jpg
de kist zonder verf
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2u7n7df.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/11i3hvp.jpg
in de grondverf
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1gkgpc.jpg
voorkant af
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/neb7uo.jpg
bovenkant
hopelijk vinden jullie het wat reacties en tips zijn natuurlijk altijd welkom :D
ik kreeg de plaatjes niet kleiner
het geluid is in elk geval GE-WEL-DIG O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djessse
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:15:
hierbij wat foto's van mijn vorige projectje. ongeveer 1 jaar geleden gemaakt :)
[afbeelding]
de kist zonder verf
[afbeelding]
[afbeelding]
in de grondverf
[afbeelding]
voorkant af
[afbeelding]
bovenkant
hopelijk vinden jullie het wat reacties en tips zijn natuurlijk altijd welkom :D
ik kreeg de plaatjes niet kleiner
het geluid is in elk geval GE-WEL-DIG O-)
netjes geferft/gespoten kist!...wat voor accu, speakers en versterker zitten erin! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djessse schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:40:
[...]

netjes geferft/gespoten kist!...wat voor accu, speakers en versterker zitten erin! ;)
de speakers komen uit een 2.1 setje dat ik nog had staan, versterker gekocht via marktplaats ik geloof een alphine en de accu heb ik nog niet ik gebruik hem nu alleen af entoe met een atx voeding of een boormachine accu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djessse
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:50:
[...]

de speakers komen uit een 2.1 setje dat ik nog had staan, versterker gekocht via marktplaats ik geloof een alphine en de accu heb ik nog niet ik gebruik hem nu alleen af entoe met een atx voeding of een boormachine accu 8)7
haha nice..ik bedoelde meer hoeveel watt de speakers en versterker is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de versterker die er in zit komt van marktplaats en de handleiding zat er niet bij en het merkje is eraf gevallen daardoor kon ik hem ook niet vinden op google, de verkoper zij zelf dat jet een alphine was. de speakers zitten op een ssoort verdeelplaatje of hoe dat ook heet deze zat al achter in de boxen gelijmd hier zit een stikker op met 120w en 8ohm dit zit dus 2x in mijn kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djessse
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:51:
de versterker die er in zit komt van marktplaats en de handleiding zat er niet bij en het merkje is eraf gevallen daardoor kon ik hem ook niet vinden op google, de verkoper zij zelf dat jet een alphine was. de speakers zitten op een ssoort verdeelplaatje of hoe dat ook heet deze zat al achter in de boxen gelijmd hier zit een stikker op met 120w en 8ohm dit zit dus 2x in mijn kist.
2x 120 watt! + nog 3 kleinere boxjes dat komt vast wel goed geluid uit! en als ik me niet vergis staat er nog een naambordje onder van pioneer ofniet? wel knap gedaan :P

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nu heb ik ook een vraagje voor de mca-200 gebruikers : ik heb + en - een keer omgedraaid en nu is hij kapot, heb de zekering vervangen (doorgebrand) maar nog steeds doet hij het niet! :'( , het rode lampje brand wel! ik heb voor mijn kist een nieuwe gekocht maar het zou mooi zijn als deze het ook weer deed voor een volgende project!
iemand raad????........... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik ook een vraagje voor de mca-200 gebruikers : ik heb + en - een keer omgedraaid en nu is hij kapot, heb de zekering vervangen (doorgebrand) maar nog steeds doet hij het niet! :'( , het rode lampje brand wel! ik heb voor mijn kist een nieuwe gekocht maar het zou mooi zijn als deze het ook weer deed voor een volgende project!
iemand raad????........... :*)
[/quote]

ja, niet meer verkeerd aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:55

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:16:
[...]
ja, niet meer verkeerd aansluiten
HAHA, dat is inderdaad een wijs advies!
Effe serieus, je zou hem open kunnen maken en kijken of je schade ziet.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:21:
[...]

inderdaad, hij is nu toch al 'kapot''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 22-01-2013 23:29 . Reden: Knipje van quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik zou er niet al teveel tijd meer insteken, die MCA200. Zoals al gemeld, is gewoon kapot en zeer waarschijnlijk niet veel meer aan te doen. Het geld wat zo'n ding kost in ieder geval niet waard :P. Ik zou gewoon een nieuwe TA2024 kopen, heb je gelijk een stuk langere speelduur ook :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7, 2x 17 en een 24Ah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 22-01-2013 23:29 . Reden: Knipje van quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 22-01-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djessse
thijsco19 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:21:
[...]

nee ik zie geen schade hij is zo goed als nieuwe 0 keer gebruikt :/
ik heb hem ook al opengemaakt maar ook niks te zien. en ik heb wel al een 2e gekocht, haha ik vergeet hem nu nooit meer verkeert aante sluiten hoor,

heeft iemand ervaring met de "phillips dap 350" ik wil er graag wat info over! ;) ik kan weinig op internet vinden!

[ Voor 3% gewijzigd door djessse op 22-01-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:11
Ik wil graag tussen 2 accu's kunnen wisselen tussen serie en parallel.
Zodat ik dus een 24volt spanning krijg voor het spelen met een tk2050 en een 12volt spanning voor het laden. Hoe zou ik dit dus kunnen doen?
En met wat voor schakelaar?

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar toen kreeg ik het antwoord: koop een 24volt lader.
Maar ik wil dus blijven laden op 12volt. Ik heb al een paar schakelingen gemaakt met Crocodile Clips, maar dat wou niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:00:
Ik wil graag tussen 2 accu's kunnen wisselen tussen serie en parallel.
Zodat ik dus een 24volt spanning krijg voor het spelen met een tk2050 en een 12volt spanning voor het laden. Hoe zou ik dit dus kunnen doen?
En met wat voor schakelaar?

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar toen kreeg ik het antwoord: koop een 24volt lader.
Maar ik wil dus blijven laden op 12volt. Ik heb al een paar schakelingen gemaakt met Crocodile Clips, maar dat wou niet echt.
zo moet het wel lukken als je een dubbelpolige schakelaar gebruikt voor de twee schakelaars in de tekening. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ju7lsy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 20:51
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:48:
[...]

zo moet het wel lukken als je een dubbelpolige schakelaar gebruikt voor de twee schakelaars in de tekening. ;)

[afbeelding]
Als je zo een kampvuur aan wilt maken moet dat inderdaad wel lukken zo! Bij een dichte schakelaar maak je namelijk regelrecht kortsluiting. :D

Wat wolter wil doen is niet zo eenvoudig. Twee accu's in serie moeten namelijk altijd dezelfde lading hebben. De accu's apart laden is wel een mogelijkheid maar hierbij krijg je vrijwel altijd ladingsverschil.

Een andere mogelijkheid die hier wel eerder is toegepast is om de accu's altijd in parallel te zetten, zodat je op accu de TK2050 op 12v laat spelen en er een 24 volt voeding bij koopt om te spelen op netstroom.

Eventueel kun je op de parallele accu's ook een boost-converter gebruiken om van 12 > 24v te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Michel5128 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:05:
[...]

Als je zo een kampvuur aan wilt maken moet dat inderdaad wel lukken zo! Bij een dichte schakelaar maak je namelijk regelrecht kortsluiting. :D

Wat wolter wil doen is niet zo eenvoudig. Twee accu's in serie moeten namelijk altijd dezelfde lading hebben. De accu's apart laden is wel een mogelijkheid maar hierbij krijg je vrijwel altijd ladingsverschil.

Een andere mogelijkheid die hier wel eerder is toegepast is om de accu's altijd in parallel te zetten, zodat je op accu de TK2050 op 12v laat spelen en er een 24 volt voeding bij koopt om te spelen op netstroom.

Eventueel kun je op de parallele accu's ook een boost-converter gebruiken om van 12 > 24v te gaan.
Als je ze parallel schakelt en ze dan oplaad hebben ze toch ook dezelfde lading?
Een boost converter lijkt me niet zo handig omdat je dan weer met een lager rendement zit.
En aangezien ik gebruikt wil maken van 2x een 7Ah accu wordt de speelduur wel erg kort.
Er moet volgens mij toch echt een schakeling zijn waarmee je als het ware de plus en de min omdraait waardoor je simpel kunt schakelen tussen parallel en serie.

[ Voor 0% gewijzigd door wolter. op 27-01-2013 16:45 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 20:51
Met 24v vanaf een accu spelen is sowieso niet erg efficient, ook al heb je er 2. Een serieschakeling krijgt dan 24v 7Ah. Als je met je Tk2050 op half vermogen speelt (2x 50watt) heb je al 100/24 > 4A aan stroom dat loopt. Betekent dat je niet meer dan 2 uur kan spelen..

Maar als je het echt wil moet je zoiets maken:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ma86io.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Michel5128 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:12:
Met 24v vanaf een accu spelen is sowieso niet erg efficient, ook al heb je er 2. Een serieschakeling krijgt dan 24v 7Ah. Als je met je Tk2050 op half vermogen speelt (2x 50watt) heb je al 100/24 > 4A aan stroom dat loopt. Betekent dat je niet meer dan 2 uur kan spelen..

Maar als je het echt wil moet je zoiets maken:
[afbeelding]
Bedankt voor je mooie schema.
Maar nu begin ik toch te twijfelen of het niet handiger is om een boost converter te gebruiken.
En dan die instellen op rond de 15volt, aangezien mijn speakers toch maar 45watt zijn zal ik het volledige vermogen van een tk2050 toch niet kunnen gebruiken.
Is het verbruikt van een tk2050 op 12volt te vergelijken met een ta2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:05:
[...]

ik zie het dat gaat inderdaad niet lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een autoradio van kenwood met subwoofer aansluitingen.
het zijn tulp aansluitingen maar moet hier nog een versterker aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:14:
ik heb een autoradio van kenwood met subwoofer aansluitingen.
het zijn tulp aansluitingen maar moet hier nog een versterker aan?
Ja dit is waarschijnlijk een line uitgang met een low pass filters waardoor je er nog wel een versterker aan moeten zetten.

PS: als je wat had gegoogled had je dit zelf ook wel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:04:
[...]

Ja dit is waarschijnlijk een line uitgang met een low pass filters waardoor je er nog wel een versterker aan moeten zetten.

PS: als je wat had gegoogled had je dit zelf ook wel gevonden.
alleen een filter of allebei?
kost me volgensmij me accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Nieuw idee :D

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/7ahdln3hp.png

Hier een filmpje, daar staat ook wat ik zowat ga gebruiken.
YouTube: NIEUWE 'bier'kratradio Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
BiggyBossB schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:11:
Nieuw idee :D

[afbeelding]

Hier een filmpje, daar staat ook wat ik zowat ga gebruiken.
YouTube: NIEUWE 'bier'kratradio Part 1
Persoonlijk zou ik de ruimte waarin je autospeakers zitten een stuk kleiner maken en dan de ruimte voor je sub zo maken als bij de beschrijving van de sub staat. Ook staan nu je speakers in een afgesloten ruimte tegenover elkaar, wat volgens mij gaat leiden tot kwaliteitsverlies. De speakers hebben namelijk een uitslag tegengestelde richting uit, waardoor ze gelijktijdig de ruimte waarin ze zitten een over- en onderdruk creëren. Hierdoor houden ze elkaar tegen bij de weergave van het geluid. Ik zou dus zowiezo twee gescheiden compartimenten maken als je de speakers op deze manier in je kist wilt zetten. Verder zou ik de ruimte ook een stuk kleiner maken. Een klankkast is ervoor om de lage tonen beter weer te geven. Aangezien jij een subwoofer hebt kan deze de lage tonen weergeven en is een klankkast voor je autospeakers dus (bijna) niet nodig.

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik kan het verbruik in Ampere niet vinden van de cougar c500.2 versterker. Maar ik ga hem denk ik wel kopen heeft er iemand ervaring met de versterker?
De kijkshop link: http://www.kijkshop.nl/product/126031/cougar-booster-c5002/
Zou deze versterker het een paar uur uithouden op een 14Ah Accu?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Iemand ervaring met de Basetech ap-4012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:03

Ziglar

humulus lupulus

Help, Please!!

ik heb een kist gebouwd
ik heb accu's geplaatst
ik heb een accusafe 3.0 gekocht
ik heb een auto versteker gekocht
ik heb een mp3 paneeltje besteld

in deze volgorde heb ik het krat ook gebouwd.

helaas als ik mijn krat wat harder zet, Knalt deze uit :(

kan iemand mij helpen wat het kan zijn/wat de oplossing kan zijn??

Zie filmpje:
http://youtu.be/6iUCdQ6MWWI

Please help mij, ik heb er best wat energy en tijd ingestoken !

Greets Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ziet eruit als een lege/versleten accu. Had je een nieuwe accu? En issie vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

wesleytjuh schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:42:
Ziet eruit als een lege/versleten accu. Had je een nieuwe accu? En issie vol?
accu's zijn in 2009 preventief vervangen door een beveiligingsbedrijf.

ze meten allemaal 12v +

wat ik wel merk is, dat de voltage dropt naar 11volt en dan afslaat...
dit komt zie ik nu door de accusafe...

the only point is.
hoe los ik dit op??

Groetjes
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dan is je accu dus toch versleten. Dan krijg je juist dit soort gedrag, ze lijken vol maar zodra ze belast zijn zakt de spanning erg hard in en schakelt de AccuSafe de spanning dus af.

Preventief vervangen betekent dat ze al 2 jaar oud zijn. Inmiddels zitten we al in 2013 dus zijn je accu's 6 jaar oud. Best een mooie leeftijd ;).

Je enigste oplossing hier is een nieuwe accu ben ik bang.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 31-01-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

Dankjewel !! weer informatie ingewonnen.
nu moet ik voor een leuk prijsje dus op zoek naar accu's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heb toch de cougar versterker gekocht alleen nu wil ik hem aansluiten en ik heb 3 gaten met GND REM +12V erboven hoe kan ik deze versterker goed op mijn accu aansluiten?? Graag snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

sluit rem en 12v+ aan op de 12volt + aansluiting.
anders gaat je versterker niet aan op het moment dat die stroom krijgt.

de min op de min uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

is het slim om uit te wijken van de 12v loodgel accu's naar een 12volt Lithium accu 16 ampere??

zie voorbeeld:

http://www.ebay.nl/itm/Ne...416bb115fb#ht_3098wt_1163

Groet
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basdejongg schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:31:
sluit rem en 12v+ aan op de 12volt + aansluiting.
anders gaat je versterker niet aan op het moment dat die stroom krijgt.

de min op de min uiteraard
Oke bedankt ik wil een schakelaar zodat ik de versterker aan en uit kan doen moet die schakelaar tussen + en REM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basdejongg schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:33:
is het slim om uit te wijken van de 12v loodgel accu's naar een 12volt Lithium accu 16 ampere??

zie voorbeeld:

http://www.ebay.nl/itm/Ne...416bb115fb#ht_3098wt_1163

Groet
Bas
dat kan nutuurlijk omdat het lekker licht is maar let wel op dat deze accu een amerikaanse lader heeft. ook ligt het opgegeven ah vaak veel lager als het echte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:55

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:51:
[...]

Oke bedankt ik wil een schakelaar zodat ik de versterker aan en uit kan doen moet die schakelaar tussen + en REM?
Ja, tussen de rem kan je een schakelaar zetten.
Je kan ook gewoon op de plus schakelen, tussen de plus pool op accu en de plus en REM op je versterker bijv.
Zo weet je zeker dat je versterker geen stroom kan trekken van je accu.

[ Voor 24% gewijzigd door thijsco19 op 01-02-2013 16:56 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

ja je kan een schakelaar maken tussen de + en de REM
ga er wel van uit dan dat je versterker altijd op stand-by staat.
als je dus enkele tijd de kist niet gebruikt, zullen de accu's leeg lopen.

als je geen accusafe hebt, kan dit betekenen dat je accu's diepontladen worden dus stuk zijn.

heb je hier wat aan??

Greetz
bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:52:
[...]

dat kan nutuurlijk omdat het lekker licht is maar let wel op dat deze accu een amerikaanse lader heeft. ook ligt het opgegeven ah vaak veel lager als het echte 8)7
ja dat begrijp ik.
gelukkig krijg je er ook een blok bij dat hij in europese stopcontacten kan.

hoezo de ah veel lager??

ik heb op dit moment 4x een 7ah 12 volt Loodgel accu in mijn kist.
wat ik erg zwaar vind, en bovendien allemaal stuk zijn.
ik ben dus nog aan het orienteren.
wat raad je aan in mijn geval??

greets
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basdejongg schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:54:

ja je kan een schakelaar maken tussen de + en de REM
ga er wel van uit dan dat je versterker altijd op stand-by staat.
als je dus enkele tijd de kist niet gebruikt, zullen de accu's leeg lopen.

als je geen accusafe hebt, kan dit betekenen dat je accu's diepontladen worden dus stuk zijn.

heb je hier wat aan??

Greetz
bas
Ja super bedankt! Ik ontkoppeld dan wel gewoon de accu dus even voor de duidelijkheid. REM gaat naar + van accu, +12V gaat ook naar + accu en ground gewoon de -?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basdejongg schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:58:
[...]

ja dat begrijp ik.

hoezo de ah veel lager??

greets
Bas
het is gewoon een soort verkooppraatje al die ah maar het licht eraan hoeveel geld je er voor over hebt en hoe zwaar je kist mag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een versterker en wil hem aansluiten op mijn accu nu heb ik 3 mogelijkgeden.
12+V daar gewoon de plus?
Ground daar gewoon de min?
REM daar ook een draad van de plus accu naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
basdejongg schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:58:
[...]

ja dat begrijp ik.

hoezo de ah veel lager??

greets
Bas
De genoemde Ah komt niet overeen met de werkelijkheid. Hier worden af en toe ook weleens de 9800mAh varianten gebruikt, maar in de werkelijkheid is het eerder 2500mAh. Ook een stuk realistischer voor de prijs die je ervoor betaald. Ik verwacht dat dit pack zo tussen de 5000mAh en 7500mAh zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Nogmaals, iemand ervaring met de basetech ap-1402?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit? (sorry voor de onduidelijke foto)

Afbeeldingslocatie: http://i1180.photobucket.com/albums/x415/roy600/Untitled-1_zps1194e83e.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ja, maar je kan de versterker niet uischakelen en je accu is niet beveiligd tegen te diep ontladen ( = kapot gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBTL schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:29:
Ja, maar je kan de versterker niet uischakelen en je accu is niet beveiligd tegen te diep ontladen ( = kapot gaan).
Dan zal ik nog een schakelaar tussen de versterker en de accu moeten zetten? En zodra de voltmeter te laag wordt die schakelaar omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Jup! :)

Als je de versterker nog niet hebt gekocht kan je ook de TA2024 overwegen, die speelt wat langer op de accu.

Oh ik zie dat je de spanning meet met een digitale voltmeter, let er op of dit een van het type is dat met 2 draden aangesloten kan worden. Sommige voltmeters hebben een aparte voeding nodig.

[ Voor 133% gewijzigd door TBTL op 02-02-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBTL schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:56:
Jup! :)

Als je de versterker nog niet hebt gekocht kan je ook de TA2024 overwegen, die speelt wat langer op de accu.

Oh ik zie dat je de spanning meet met een digitale voltmeter, let er op of dit een van het type is dat met 2 draden aangesloten kan worden. Sommige voltmeters hebben een aparte voeding nodig.
Bedankt! Ja de voltmeter heeft 2 draden, maar ik ga voor een analoge. ik post zo een nieuwe paint.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan kom ik tot dit:

Afbeeldingslocatie: http://i1180.photobucket.com/albums/x415/roy600/Untitled-1_zpsd6f3cbad.jpg

Dan nog een vraag:
Hoe kan ik alles met elkaar verbinden. Bijvoorbeeld de accu aan de versterker, hoe moet ik het draad vastmaken aan de accu. Solderen lijkt me geen goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:20:
Dus dan kom ik tot dit:

[afbeelding]

Dan nog een vraag:
Hoe kan ik alles met elkaar verbinden. Bijvoorbeeld de accu aan de versterker, hoe moet ik het draad vastmaken aan de accu. Solderen lijkt me geen goede optie.
Je hebt speciale clipjes om je draden vast te maken aan je accu, Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Kan ik alles ook aansluiten zoals in de paint?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djessse
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:36:
Bedankt! Kan ik alles ook aansluiten zoals in de paint?
ja dat kun je zo als in paint aansluiten. bij de mca-200 de speakers niet in de hight input doen maar gewoon in de speaker input, BELANGRIJKE TiP!!! niet plus en min omdraaien wand daar is de mca-200 niet tegen bestand, de zekering ook niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je volt meter zit verkeerd. Deze staat nu in serie aangesloten met je accu en versterker. Je wilt deze parallel over je accu zetten. Wat je dus moet doen is het volgende:
- Voltmeter weglaten en na de schakelaar dus direct naar de versterker.
- De - van de voltmeter op de - van de accu
- De + van de voltmeter op de + van de accu
- Eventueel een schakelaar in de + kabel van de voltmeter om hem uit te kunnen zetten, maar bij een analoge haalt dit niet zoveel uit. Verbruik is erg laag, al is het in de winter handig om alles helemaal uit te zetten.

Om accu's aan te sluiten gebruik je fastons, dat is eigenlijk zo ongeveer de enige juiste manier.
http://www.accusafe.nl/sh...n-connector-maat-250.html
Heb je wel een krimptang voor nodig, gaat ook met een waterpomp tang/bankschroef maar echt vast zit het dan niet. Vaak ligt er ergens in de garage of bij de lokale bouwmarkt wel zo'n tang. Hoeven niet zo duur te zijn, zeker als je hem maar een paar keer gebruikt, dan is een goedkope al voldoende.

Edit: ah, in je 1e plaatje stond de voltmeter wel goed. Zo moet je hem nu dus ook weer aansluiten.

[ Voor 34% gewijzigd door wesleytjuh op 02-02-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
ik ben gister begonnen aan mijn iphone houder, gaat nog paar extra lagen nodig hebben en ga de kabel erin verwerken.
al met al nog veel werk
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img534/6213/img0475ee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
freakk schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:17:
ik ben gister begonnen aan mijn iphone houder, gaat nog paar extra lagen nodig hebben en ga de kabel erin verwerken.
al met al nog veel werk
[afbeelding]
tof! heb je meer fot's of hoe je het gedaan hebt? ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil dus een bij een radiokist een subwoofer los aansluiten
maar hoe zorg ik dat ik echt een goeie diepe bas heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Een woofer kiezen met geschikte parameters en dan een basreflexkast berekenen met WinISD. Als de subwoofer tot 50Hz gaat is dat diep genoeg.

Hoeveel geld wil je aan de woofer uitgeven? Hoe groot mag de subwoofer worden?

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 03-02-2013 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kom ik op dit:
Afbeeldingslocatie: http://i1180.photobucket.com/albums/x415/roy600/Untitled-1_zpsf2287312.jpg

Voltmeter: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/108467/
Versterker: http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/
Accu: http://www.elektronica-online.nl/?content=2239
Acculader: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/200081/
(2x) Wipschakelaar: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/700847/

Speakers heb ik waarschijnlijk nog wel op zolder liggen. Krimptang en andere gereedschap is ook aanwezig. Dus zo zou het moeten kunnen?

Overigens heel erg bedankt voor jullie hulp. Als ik er mee bezig ga zet ik hier ook foto's neer!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBTL schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:03:
Een woofer kiezen met geschikte parameters en dan een basreflexkast berekenen met WinISD. Als de subwoofer tot 50Hz gaat is dat diep genoeg.

Hoeveel geld wil je aan de woofer uitgeven? Hoe groot mag de subwoofer worden?
ik heb er hier nog 1 liggen van magnat supreme 2500
ik heb nog nooit wat van winlsd gesnapt...ik heb hier ook nog subwoofersfilters liggen
mijn radio heeft een subwoofer uitgang maar hier moet dan toch nog een versterker tussen?
of kan ik het ook op de normale speakersaansluitingen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:07:
Dan kom ik op dit:
[afbeelding]

Voltmeter: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/108467/
Versterker: http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/
Accu: http://www.elektronica-online.nl/?content=2239
Acculader: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/200081/
(2x) Wipschakelaar: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/700847/

Speakers heb ik waarschijnlijk nog wel op zolder liggen. Krimptang en andere gereedschap is ook aanwezig. Dus zo zou het moeten kunnen?

Overigens heel erg bedankt voor jullie hulp. Als ik er mee bezig ga zet ik hier ook foto's neer!
Yep, klopt.
Is er een specifieke reden dat je voor de MCA200 kiest? Zoals je wellicht wel gelezen zult hebben is de TA2024 eigenlijk op elk vlak een betere keuze. Je kan zo'n 2x langer spelen met dezelfde accu, op hetzelfde volume. En verder natuurlijk kleiner, lichter en wordt hij minder warm. En hij is ook nog eens goedkoper zie ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
nelsch schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:41:
[...]

tof! heb je meer fot's of hoe je het gedaan hebt? ben zeer benieuwd!
Nee nog niet ben hem aan het laten uitharden. Als ik bij de volgende stap ben zal ik wel weer wat foto's maken.
Zal anders wel een build logje van mijn project hier aanmaken heb al flink wat foto's ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:22:
[...]

Yep, klopt.
Is er een specifieke reden dat je voor de MCA200 kiest? Zoals je wellicht wel gelezen zult hebben is de TA2024 eigenlijk op elk vlak een betere keuze. Je kan zo'n 2x langer spelen met dezelfde accu, op hetzelfde volume. En verder natuurlijk kleiner, lichter en wordt hij minder warm. En hij is ook nog eens goedkoper zie ik :o
Bedankt! Nou ik kies voor de MCA200 omdat ik bij kijkshop geen verzendkosten hoef te betalen. Als ik de TA2024 koop komt er weer verzendkosten bovenop. In totaal komt dit me goedkoper uit, toch bedankt voor de tip!

Misschien dat ik nog voor de TA200 ga.

Zowiezo wil ik nog kiezen voor een andere voltmeter. Welke (Digitale) voltmeter raden jullie aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een Heineken krat, 2 x 7,2Ah accuutjes, een pioneer versterker en oude pioneer speakers. Handvatten uit flightcase zijn echt geniaal. Je mag raden hoe de persoon heet voor wie die gebouwd wordt ;) En dat alles voor het mega budget van ongeveer 50 euro! Dan nog aan jullie de vraag: hoe ga ik de speakers beschermen?

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/nx7h5w8hn/554350_10151439089922220_2131262756_n_1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:47:
[...]

Bedankt! Nou ik kies voor de MCA200 omdat ik bij kijkshop geen verzendkosten hoef te betalen. Als ik de TA2024 koop komt er weer verzendkosten bovenop. In totaal komt dit me goedkoper uit, toch bedankt voor de tip!

Misschien dat ik nog voor de TA200 ga.

Zowiezo wil ik nog kiezen voor een andere voltmeter. Welke (Digitale) voltmeter raden jullie aan?
Ik zou hem toch zeer zeker overwegen :P, wanneer je alleen TA2024 besteld zijn de verzendkosten meestal laag, omdat deze gewoon door de brievenbus kan. Biedt gewoon erg veel voordelen op de MCA200, enkel de 2x zo lange speelduur is al genoeg eigenlijk :).

Deze voltmeter wordt veel gebruikt:
http://dx.com/p/2-2-lcd-d...e-backlight-7-2-20v-36147

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 03-02-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:13:
[...]

ik heb er hier nog 1 liggen van magnat supreme 2500
ik heb nog nooit wat van winlsd gesnapt...ik heb hier ook nog subwoofersfilters liggen
mijn radio heeft een subwoofer uitgang maar hier moet dan toch nog een versterker tussen?
of kan ik het ook op de normale speakersaansluitingen aansluiten?
Zo aansluiten: radio sub out --> versterker --> woofer

Ik heb de woofer ff in WinISD gegooid, dit kreeg ik:

optie 1: kleine kast, gaat diep genoeg voor dance / house
Kast 25L netto, 1 poort van 77 mm diameter en 22 cm lang OF 2 poorten van elk 50 cm lang

optie 2: grotere kast, gaat dieper dus is ook geschikt voor hip-hop
Kast 40L netto, 1 poort van 77 mm diameter en 26 cm lang OF 2 poorten van elk 58 cm lang.

De randen van de poorten kan je het beste afronden met een vijl of een bovenfrees. Voor de poorten kan je pvc-buis gebruiken (80 mm diameter, 1,5 mm wanddikte). Ben je van plan een versterker van meer dan 50W te gebruiken, dan kan je kan je het beste voor de 2 langere poorten kiezen. Bij een lichtere versterker voldoet 1 korte poort.

[ Voor 22% gewijzigd door TBTL op 04-02-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:21:
[...]

Ik zou hem toch zeer zeker overwegen :P, wanneer je alleen TA2024 besteld zijn de verzendkosten meestal laag, omdat deze gewoon door de brievenbus kan. Biedt gewoon erg veel voordelen op de MCA200, enkel de 2x zo lange speelduur is al genoeg eigenlijk :).

Deze voltmeter wordt veel gebruikt:
http://dx.com/p/2-2-lcd-d...e-backlight-7-2-20v-36147
Super bedankt man! Ik dacht als ik het wil doen moet ik het ook goed doen. Ik wil graag ook een subwoofer er bij doen. Nu kwam ik dit filmpje tegen:

YouTube: Bavaria krat radio - V2.0

Hebben ze hier nou 3 speakers op een marquant mca 200 versterker gedaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Yep, zo te zien wel. Wat ze dan waarschijnlijk gedaan hebben is de subwoofer op 1 kanaal aangesloten en de beide speakers samen op 1 kanaal aangesloten. Niet echt ideaal :P. Je kunt op die manier je versterker niet op de juiste manier belasten.
Mocht je een subwoofer gaan gebruiken kan ik je aanraden om daar een aparte versterker voor te nemen. Wat je dan kunt doen is een enkel kanaals versterker gebruiken en daarmee de subwoofer aansturen.
Of gewoon een stereo versterker zoals de TA2024 en dan een dual voice coil (DVC, geschikt voor 2 kanalen tegelijk) subwoofer gebruiken. Deze subwoofers stuur je dan gewoon aan met beide kanalen. Hierdoor kan je 2x15W naar de subwoofer sturen op 12V ipv 1x 15W.

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 03-02-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:22:
Yep, zo te zien wel. Wat ze dan waarschijnlijk gedaan hebben is de subwoofer op 1 kanaal aangesloten en de beide speakers samen op 1 kanaal aangesloten. Niet echt ideaal :P. Je kunt op die manier je versterker niet op de juiste manier belasten.
Mocht je een subwoofer gaan gebruiken kan ik je aanraden om daar een aparte versterker voor te nemen. Wat je dan kunt doen is een enkel kanaals versterker gebruiken en daarmee de subwoofer aansturen.
Of gewoon een stereo versterker zoals de TA2024 en dan een dual voice coil (DVC, geschikt voor 2 kanalen tegelijk) subwoofer gebruiken. Deze subwoofers stuur je dan gewoon aan met beide kanalen. Hierdoor kan je 2x15W naar de subwoofer sturen op 12V ipv 1x 15W.
Super bedankt man! Ik denk dat ik in eerste geval gewoon 2 speakers gebruik met de TA2024, en later misschien nog een subwoofer er bij haal. Je hebt me heel erg geholpen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij het assembleren van de accusafe een aansluit poot van de zwarte druk knop schakelaar iets te lang verhit bij het solderen van de kabeltjes 8)7 . Nu is het pootje door de hitte los gekomen van het plastic waar door de schakelaar niet meer werkt. Gelukkig had ik nog zo'n schakelaar, maar ik kwam hierbij met de vraag of het mogelijk is om op deze manier bijvoorbeeld een weerstand kapot te maken door hem te lang te verhitten.
Weet iemand dit want ik kan mijn accusafe nog niet testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Tja, precisie weerstanden verliezen wel hun nauwkeurigheid zo. Het is nooit goed bij het solderen om een component te lang te verwarmen. Het is eigenlijk soldeerpad + pootje verwarmen, tin erbij, stoppen met tin toevoegen en soldeerbout weer weg. En dat alles mag eigenlijk maar zo'n 2 seconden innemen. De AccuSafe gebruikt verder geen gevoelige componenten en uit mijn eigen ervaring weet ik dat hij wel wat mishandeling tijdens het solderen kan gebruiken. Zolang je solderingen enigszins netjes zijn en geen kortsluiting maakt verwacht ik geen problemen eigenlijk.
Een goed tip die ik je wel kan geven is om je soldeerbout niet te warm te zetten. Persoonlijk staat de mijne vaak ergens tussen de 300 en 330 graden. Bij connectors en onderdelen met veel kunststof gaat hij meestal naar 270 graden. Is meer dan voldoende ;).

Zie dit filmpje over het solderen van de AccuSafe

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 03-02-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:03:
In een Heineken krat, 2 x 7,2Ah accuutjes, een pioneer versterker en oude pioneer speakers. Handvatten uit flightcase zijn echt geniaal. Je mag raden hoe de persoon heet voor wie die gebouwd wordt ;) En dat alles voor het mega budget van ongeveer 50 euro! Dan nog aan jullie de vraag: hoe ga ik de speakers beschermen?

[afbeelding]
gewoon losse speaker grill kopen, of zelf maken natuurlijk.

http://www.bax-shop.nl/sp...ekijk-alle-producten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBTL schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:45:
[...]

Kast 25L netto, 1 poort van 77 mm diameter en 22 cm lang OF 2 poorten van elk 50 cm lang

Kast 40L netto, 1 poort van 77 mm diameter en 26 cm lang OF 2 poorten van elk 58 cm lang.

De randen van de poorten kan je het beste afronden met een vijl of een bovenfrees. Voor de poorten kan je pvc-buis gebruiken (80 mm diameter, 1,5 mm wanddikte). Ben je van plan een versterker van meer dan 50W te gebruiken, dan kan je kan je het beste voor de 2 langere poorten kiezen. Bij een lichtere versterker voldoet 1 korte poort.
geeft dit eigelijk ook een goeie diepe bas bij hardstyle/hardcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Ja, hardstyle/hardcore gaat iets minder diep dan dance/house dus de kleine kast voldoet. Eventueel kan je die enkele liters groter maken, maar niet kleiner. Er moet in ieder geval 25L overblijven als je de ruimte die de accu/versterker/woofer innemen aftrekt van het brutovolume (hoogte * breedte * diepte aan de binnenkant).

[ Voor 6% gewijzigd door TBTL op 05-02-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met deze speakers? Mac Audio 2-Weg Luidspreker MP13.2 Coax (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/370080/)

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/3000_3999/3700/3700/3700/370080_GB_00_FB.EPS_1000.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djessse
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:03:
Heeft er iemand ervaring met deze speakers? Mac Audio 2-Weg Luidspreker MP13.2 Coax (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/370080/)

[afbeelding]
licht eraan wat je ermee wil doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djessse schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:49:
[...]

licht eraan wat je ermee wil doen :)
Speakers zijn gekocht, niet deze.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djessse
ik heb mijn kistje laatst geupgrade met een blauwe ledstrip voorop. ik dacht laat ik maar eens ff een foto'tje uploaden.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/qytr2u.jpg

ik krijg binnen kort nog een led stripje, waarschijnlijk word het een kruis. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBTL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:52:
Ja, hardstyle/hardcore gaat iets minder diep dan dance/house dus de kleine kast voldoet. Eventueel kan je die enkele liters groter maken, maar niet kleiner. Er moet in ieder geval 25L overblijven als je de ruimte die de accu/versterker/woofer innemen aftrekt van het brutovolume (hoogte * breedte * diepte aan de binnenkant).
moet ik nog een bepaalde subwooferfilter hebben?
ik heb er hier nog een aantal liggen;
een van sinus live die heeft 3 standen 50hz 80hz en 120hz
een rcf 150hz 6db
nog een rcf 90hz 12db
welke kan ik het beste gebruiken?
en wat worden de afmetingen als het 25 liter word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Dat hangt af van of je autoradio de sub out al filtert of niet. Mocht die ongefilterd zijn dan zou ik de Sinuslive gebruiken op stand 80Hz of 120Hz, kies zelf wat beter klinkt. Een eventuele line out kan je ook gebruiken, mocht de sub out het niet goed doen.

De afmetingen maken niet uit, als je maar op 25L netto uitkomt. Netto is echt netto, dus het volume dat de woofer/versterker/accu/... innemen telt daarvoor niet mee. Verder moet de basreflexpoort minimaal 8 cm vrije ruimte aan het uiteinde hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door TBTL op 06-02-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBTL schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:04:
Dat hangt af van of je autoradio de sub out al filtert of niet. Mocht die ongefilterd zijn dan zou ik de Sinuslive gebruiken op stand 80Hz of 120Hz, kies zelf wat beter klinkt. Een eventuele line out kan je ook gebruiken, mocht de sub out het niet goed doen.

De afmetingen maken niet uit, als je maar op 25L netto uitkomt. Netto is echt netto, dus het volume dat de woofer/versterker/accu/... innemen telt daarvoor niet mee. Verder moet de basreflexpoort minimaal 8 cm vrije ruimte aan het uiteinde hebben.
ik ga de autoradio weglaten ivm het verbruik en een 4 kanaals versterker gebruiken.
Wat is een line out precies?
en wat is de berekening van liters naar cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vrij simpel google materiaal dit eigenlijk maargoed:

1 Liter = 1 dm3
Voor een kist van 1 liter kun je dus bijvoorbeeld de volgende binnenmaten aanhouden 10 * 10 * 10 cm.
10 * 10 * 10 = 1000 cm3 = 1 dm3 = 1 liter.

Op die manier kun je dus experimenteel de inhoud bepalen. Maar om het veel gemakkelijker te maken, er zijn enorm veel calculators op het internet te vinden die dit gewoon voor je doen. Je kunt bijvoorbeeld ook je lengte en hoogte bepalen, en dan enkel nog je diepte uitrekenen om zo exact op 25 liter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus voor mijn kist radio lithium accu's bestellen. (lekker licht)
Mijn idee was om er eentje te kopen met 4 cellen, dus 14,8 Volt.
Nou kan de ta2024 dit voltage niet aan (max 13.2 volt).
Ik heb gelukkig op school natuurkunde, dus ik dacht:
Als ik er nou een weerstand voor zet die +- 2.5 volt gebruikt, moet het lukken
.
De ta2024 gebruikt maximaal 2A, dus, volgens de wet van Ohm:
R = U / i = 2.5V / 2A = 1.25 Ohm.

Maar als de ta2024 maar 1A gebruikt dan:
U = i * R = 1A * 1.25Ohm = 1.25 V
en 14.8-1.25 = 13.55 Volt

Als ik andersom eerst de weerstand uitreken met een verbruik van 1A, dan blijft er juist te weinig volt over.

Maar ik heb hoop, elektriciteit is bij natuurkunde niet mijn beste onderdeel, dus doe ik iets fout?
Is er een andere mogelijkheid?

Ik hoop dat jullie een fout kunnen ontdekken. Bij voorbaat dank!
Sjors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Klopt, je hebt de beperking gevonden van een weerstand om de spanning te verlagen.

Een TA2024 gedraagt zich niet als een gewone weerstand. Bijvoorbeeld als je geen muziek speelt dan trekt hij maar 70mA. De weerstand die je wilt plaatsen voorkomt dus niet dat de TA2024 wordt blootgesteld aan 14,8V. Een paar dioden in serie zetten (die halen 0,7V per diode weg) werkt beter, maar ik weet niet of dat veilig genoeg is.

Verder zou ik liever op een andere manier op 13,2V uitkomen, omdat je behoorlijk wat energie op deze manier weggooit. Misschien kan je op eBay een (schakelende, dus geen lineaire) spanningsregelaar vinden? Die zijn redelijk efficiënt en die houden de spanning op 13,2V, zelfs als je accu's leeg raken. Heb je trouwens al nagedacht over hoe je gaat voorkomen dat je accu's te leeg worden?

[ Voor 42% gewijzigd door TBTL op 06-02-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:43:
Ik wil dus voor mijn kist radio lithium accu's bestellen. (lekker licht)
Mijn idee was om er eentje te kopen met 4 cellen, dus 14,8 Volt.
Nou kan de ta2024 dit voltage niet aan (max 13.2 volt).
Ik heb gelukkig op school natuurkunde, dus ik dacht:
Als ik er nou een weerstand voor zet die +- 2.5 volt gebruikt, moet het lukken
.
De ta2024 gebruikt maximaal 2A, dus, volgens de wet van Ohm:
R = U / i = 2.5V / 2A = 1.25 Ohm.

Maar als de ta2024 maar 1A gebruikt dan:
U = i * R = 1A * 1.25Ohm = 1.25 V
en 14.8-1.25 = 13.55 Volt

Als ik andersom eerst de weerstand uitreken met een verbruik van 1A, dan blijft er juist te weinig volt over.

Maar ik heb hoop, elektriciteit is bij natuurkunde niet mijn beste onderdeel, dus doe ik iets fout?
Is er een andere mogelijkheid?

Ik hoop dat jullie een fout kunnen ontdekken. Bij voorbaat dank!
Sjors.
Inderdaad, zoals hierboven gezegt wordt kun je hiervoor niet zomaar een weerstand gebruiken. Veruit de beste oplossing is gewoon een schakelende voeding, die je al voor minder dan 10 euro kunt vinden op eBay. Je zoekt dan op dc/dc regulator, of buck converter.

Overigens is je maximale spanning 16.8V, li-ion cellen leveren namelijk 4.2V wanneer ze vol zijn. Maar eigenlijk zou ik je als advies mee te geven om wellicht eerst een andere makkelijkere accu te gebruiken. Wanneer je met li-ion aan de slag gaat moet je weten waar je mee bezig bent, het kan goed fout gaan anders. Je wilt sowieso een beveiliging tegen diep ontladen, anders kun je ze direct weggooien na een aantal keer. Verder een goede lader, beveiliging tegen kortsluiting en beveiliging tegen overladen. Komt eigenlijk best wat bij kijken. Kijk er dus alsjeblieft mee uit wanneer je niet geheel weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:57:
Vrij simpel google materiaal dit eigenlijk maargoed:

1 Liter = 1 dm3
Voor een kist van 1 liter kun je dus bijvoorbeeld de volgende binnenmaten aanhouden 10 * 10 * 10 cm.
10 * 10 * 10 = 1000 cm3 = 1 dm3 = 1 liter.

Op die manier kun je dus experimenteel de inhoud bepalen. Maar om het veel gemakkelijker te maken, er zijn enorm veel calculators op het internet te vinden die dit gewoon voor je doen. Je kunt bijvoorbeeld ook je lengte en hoogte bepalen, en dan enkel nog je diepte uitrekenen om zo exact op 25 liter te komen.
ik heb nog nooit wat van die berekening gesnapt, ik kom dan altijd op 90 cm enzo uit en dat lijkt mij niet goed...
kunt u anders een paar links sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
http://www.bcae1.com/spboxnew2.htm
In de 3e box kun je de afmetingen ingeven, is echter wel in inches en ft3(cubic feet). Moet je dus zelf nog omrekenen. Maar dat kan gemakkelijk in google. Bijvoorbeeld "3 cubic feet to liters" googlen geeft:
http://www.google.com/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
= ~85liter

http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/Volume/
Deze kan je ook heel wat mee berekenen, ook in metrische maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBTL schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:45:
[...]

maakt 1 of 2 poorten nog veel uit kwa bas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Op laag tot gemiddelde volume maakt het voor het geluid niet uit. Als je 1 poort gebruikt kan die gaan ruisen op hogere volumes, met 2 poorten heb je dat minder snel. Nadeel van 2 poorten is dat ze nogal groot zijn en wel in je kist moeten passen, het liefst zonder bochten (al mag een vloeiende bocht wel, zoals bij deze subwoofer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval bedankt voor de reacties!
TBTL schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:00:
Verder zou ik liever op een andere manier op 13,2V uitkomen, omdat je behoorlijk wat energie op deze manier weggooit. Misschien kan je op eBay een (schakelende, dus geen lineaire) spanningsregelaar vinden? Die zijn redelijk efficiënt en die houden de spanning op 13,2V, zelfs als je accu's leeg raken. Heb je trouwens al nagedacht over hoe je gaat voorkomen dat je accu's te leeg worden?
Hier had ik nog niet naar gekeken, dus dit zal ik zo meteen even doen.
wesleytjuh schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:05:
Overigens is je maximale spanning 16.8V, li-ion cellen leveren namelijk 4.2V wanneer ze vol zijn. Maar eigenlijk zou ik je als advies mee te geven om wellicht eerst een andere makkelijkere accu te gebruiken. Wanneer je met li-ion aan de slag gaat moet je weten waar je mee bezig bent, het kan goed fout gaan anders. Je wilt sowieso een beveiliging tegen diep ontladen, anders kun je ze direct weggooien na een aantal keer. Verder een goede lader, beveiliging tegen kortsluiting en beveiliging tegen overladen. Komt eigenlijk best wat bij kijken. Kijk er dus alsjeblieft mee uit wanneer je niet geheel weet waar je mee bezig bent.
Ik heb op het moment al een kist met een loodaccu, maar ivm het gewicht zou ik dus graag li-ion cellen willen gebruiken. Gelukkig weet mijn vader hier redelijk wat van af dankzij zijn model vlieg hobby, en helpt hij mij met de accu's. Mijn plan was, tot nu toe, om er twee lipo's in te bouwen en er een voltmeter op aan te sluiten. En als deze dan minder dan +-12.3 V aangeeft de andere accu te gaan gebruiken.Als deze dan ook minder dan 12.3V is, dan de boxen helemaal uitzetten. Daarnaast een goede lader gebruiken en een zekering inbouwen natuurlijk. Ik weet dat er veel moeilijkheden aan lipos zijn, maar daarom ben ik op onderzoek uit :).

Bedankt! Ik ga weer verder met zoeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussenstand bij mijn kratje:

Afbeeldingslocatie: http://i1180.photobucket.com/albums/x415/roy600/2013-02-09184542_zpsfa4eaa22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostbusted
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-05-2024
Op het moment heb ik twee jbl gto 938 2 Ohm 100w 94dB speakers, en een modded ta2024 versterker in een kist samen met een 12Ah gelaccu, wat op zich wel leuk geluid geeft.

Toch zou ik nog net wat harder willen gaan, richting de 50 watt wat nog een extra 5 decibel zou moeten produceren.

Nu kan ik er wel een auto versterker in gaan zetten, maar dan word de speelduur weer onacceptabel kort. Is er geen alternatief die met lager volume evengoed nog efficiënt is?
Ik heb ondertussen door veel zoeken deze versterker gevonden: TAA4100A
Op 14.4v met 2 ohmse speakers zou deze max 36 - 45 watt leveren (afhankelijk van de totale harmonische vervorming). Is dit een goede versterker voor mijn doeleinde of zijn er andere oplossingen?

Overigens heb ik nu 2 ohmse speakers gewoon normaal aangesloten op de ta2024, kan dit verder nog problemen geven?
Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink