Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.271 views

Onderwerpen

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Zep11 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:14:
Heb je enig idee of je die tijd binnenkort zal vinden? Want dat klinkt precies als het bordje dat ik nodig heb voor een project voor een vriend van me. Ik zou zeker zoiets willen hebben/maken, zou zelf alleen niet weten hoe.
Geen idee. Heb mij zelf een CAD programma aangeleerd voor printplaat design. Heb wel een paar bordjes gemaakt, maar nooit daadwerkelijk naar een boardhouse gestuurd. Eerste batch zal dus waarschijnlijk behoorlijk wat verbeterpuntjes hebben. Aangezien ik het bij een chinese boardhouse wil bestellen (goedkoop) zit je sowieso al een maand of twee verder voor een versie 2.

Dus wacht maar nergens op. Veel te doen, te weinig tijd ;)

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
Haha, oke. Ik zou altijd later nog het plaatje kunnen vervangen. Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik heb voor mijn "lunchbox" speaker een "35watt" amp gebruikt,
ongeveer 1,5x de grootte van een PAM

http://www.miniinthebox.c...board-blauw_p1488135.html

daar komt me toch een volume uit, ik ben nog wel opzoek naar een geschikte behuizing voor mijn ''lunchbox'' zoals de naam het al zegt zit hij in een broodbakje, heeft mij ongeveer 60 euro gekost en speelt speakers zoals de Beats Pill, en de SRS-X2 er makkelijk uit,
een foto durf ik niet te uploaden maar hij ziet er niet uit!

Hij bestaat uit:

- autospeaker 4 ohm
- MaiTech 35w Mono versterkertje
- Bluetooth module, met usb sd en FM enzo
- 11.1v 2200mah lipo

lipo protectie heb ik niet nodig, want de amp heeft origineel 22v nodig, op 12v speelt hij gewoon en rond de 11.3 valt hij gewoon uit! Ideaal toch?

Maar zoals ik al zei ik heb een mooie behuizing nodig, want dat broodbakje ziet er niet uit!
Ik zat zelf te denken aan de Pelican 1060
http://www.zeekajak.nl/pelican-case-1040-1060.html 22 euro

Ik sta open voor suggesties, de speaker is een 4'' dus die moet er iniedergeval inpassen, en de lipo is 10,5 cm lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Nja, ideaal wil ik het niet noemen. Relatief hoog verbruik en stopt eerder met spelen dan nodig is (~10v). Output is gewoon gelimiteerd aan 15 watt, wat waarschijnlijk bij lange na niet gehaald word omdat hij niet gemod is (hogere ingangsgevoeligheid).

Heb je de Pill of SRS-X2 in bezit?

Heb je een fablab in de buurt? Een lasergesneden behuizing is ideaal voor kleine projecten als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:10
Denk ook wel even aan een zekering in serie met de lipo, dat is wel het minste wat je kunt doen om het wat veilig te houden.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:52
Ik was even zeer benieuwd hoe jullie je versterkerbordjes monteren in jullie kisten. Kun je die gewoon op hout.lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Schroeven of plakvoetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 15:07
Aangezien ik een losse module wil gaan maken voor mijn kratradio (losse sub) ben ik eens gaan kijken hoe ik dit kon gaan doen. De oplossing is deze cross-over filter :

Low-pass Filter NE5532 Subwoofer Process Circuit For Amplifer
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNTkz/$(KGrHqN,!qEF!GfkIpusBQRyDzvnHw~~60_35.JPG
Hoe ik alles moet aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_204083_7.jpg

Deze wil ik graag gaan aanlsuiten op de TA2024 modded variant. Zelf dacht ik dat dit vrij gemakkelijk was. Ik heb het als volgt aangesloten

Sub op de output
versterker op de input (rood - wit en grounding bij iedere kant)
power heb ik de onderste AC + GND aangesloten (met aan uit knop er tussen)

Het signaal wat naar de input gaat , komt van 2 tulp stekkers af (wit- zwart) deze zijn naar mijn krat door gelinkt en deze zijn dan aangesloten op 1 kanaal van de TA2024. Nu is de vraag. waarom krijg ik alleen gebrom? Wat doe ik verkeerd? Heb zelf al eens geprobeerd om wat variaties aan te brengen in de bekabeling, maar niks helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Bruggelijkrichter dr uit halen (chip naast de power input terminals) en DC +/- zo bedraden als op de foto te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vermoed dat daar het probleem niet zit. Ook met bruggelijkrichter zou het geheel dan prima op DC werken, slechts met een lagere spanning.

Ik verwacht dat je deze enkel met een wisselspanning kunt gebruiken, om goed de opamps te kunnen voeden. Nu sluit je enkel de ground en AC+ aan, maar de AC- blijft, open, waardoor de opamp geen negatieve voeding krijgt.
Het beste kun je even op zoek gaan naar een filter wat wel gewoon met gelijkspanning werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 02-01-2015 19:28 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Conrad heeft een prima actieve LPF voor een tientje voor als je deze niet werkende krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Het liefst wil ik geen nieuwe lpf gaan halen. Het is geen probleem om deze niet op een accu aan te sluiten (aangezien deze vooral thuis wil gaan gebruiken en er een stopcontact altijd wel aanwezig zal zijn)

(Wil immers niet met 2 van die kisten gaan slepen)

Graag wil ik eens als eerste het gaan proberen zoals Lutkuveld het als eerste zei. Ik ga ervan uit dat de bruggelijkrichter het blokje is waar 1A op staat? Deze eruit solderen en de lanes weer dicht solderen . Dit is dan ook nog omkeerbaar?

Of kan je AC na bootsen via een accu of iets dergelijks? Tevens, wat heb ik nog nodig voor AC van 220 naar 9 t/m 15 volt te krijgen? Zelf dacht ik aan een adapter of iets dergelijks .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/robertboxhoorn-albums-diversen-picture210390-image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/robertboxhoorn-albums-diversen-picture210389-image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/robertboxhoorn-albums-diversen-picture210388-image.jpg

Hier wat foto's van mijn portable speaker,

Dit is nu de 4e die ik heb gebouwd en ik moet zeggen, eindelijk heb ik iets dat gewoon perfect zuiver klinkt!
Ik heb een gewone ta2024 van shure gebruikt met een afgeschermde kabel naar een actieve eq voorversterker. Als speakers de 2" van scan speak gebruikt. Deze kleintjes zijn hun geld waard! Geen tweeter meer nodig en ze zijn gewoon tot 100hz tot 20k linear dus klinken super xmax is ook heel netjes en met 2x peerless 3.5 passive's kun je tot 40hz bass gewoon zuiver laten klinken. de kast is gemaakt van 8mm mdf met geperforeerd alu van de gamma er overheen om de speakers te beschermen.

Dit was alleen ff een testdoosje om te kijken hoe dit klinkt, er licht nml een nieuwe huls klaar met het zelfde design als de b&w panorama 8) .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Joey54 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:33:
Het liefst wil ik geen nieuwe lpf gaan halen. Het is geen probleem om deze niet op een accu aan te sluiten (aangezien deze vooral thuis wil gaan gebruiken en er een stopcontact altijd wel aanwezig zal zijn)

(Wil immers niet met 2 van die kisten gaan slepen)

Graag wil ik eens als eerste het gaan proberen zoals Lutkuveld het als eerste zei. Ik ga ervan uit dat de bruggelijkrichter het blokje is waar 1A op staat? Deze eruit solderen en de lanes weer dicht solderen . Dit is dan ook nog omkeerbaar?

Of kan je AC na bootsen via een accu of iets dergelijks? Tevens, wat heb ik nog nodig voor AC van 220 naar 9 t/m 15 volt te krijgen? Zelf dacht ik aan een adapter of iets dergelijks .
Dat zal niks uithalen ben ik bang. Momenteel doe je namelijk al hetzelfde als je de accu op AC+ en de ground aan sluit. Enkel met 0.7V minder omdat er een diode tussen zit. Nu werkt het niet, dus zal het ook niet werken met gelijkrichter er tussen uit. Je gaat echt een symmetrische spanning nodig hebben om het te laten werken. Dat kan het makkelijkste met een AC-AC adapter. Wel eentje met een positieve spanning, ground en negatieve spanning. Zoeken op wisselspanning adapter 12V bijvoorbeeld.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:57:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier wat foto's van mijn portable speaker,

Dit is nu de 4e die ik heb gebouwd en ik moet zeggen, eindelijk heb ik iets dat gewoon perfect zuiver klinkt!
Ik heb een gewone ta2024 van shure gebruikt met een afgeschermde kabel naar een actieve eq voorversterker. Als speakers de 2" van scan speak gebruikt. Deze kleintjes zijn hun geld waard! Geen tweeter meer nodig en ze zijn gewoon tot 100hz tot 20k linear dus klinken super xmax is ook heel netjes en met 2x peerless 3.5 passive's kun je tot 40hz bass gewoon zuiver laten klinken. de kast is gemaakt van 8mm mdf met geperforeerd alu van de gamma er overheen om de speakers te beschermen.

Dit was alleen ff een testdoosje om te kijken hoe dit klinkt, er licht nml een nieuwe huls klaar met het zelfde design als de b&w panorama 8) .....
Ziet er goed uit met dat gaas zo :)! 40Hz is wel wat optimistisch voor 2.5" lijkt me, maar peerless en scan speaker maken inderdaad vaak indrukwekkende speakertjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Hmm, ik heb eens gekeken voor hoeveel een AC-AC adapter over de toonbank gaat. Maar dat is vaak ook al 10 euro. Welke LPF stond dan op conrad?Aangezien ik deze momenteel niet vind. Misschien dat ik die ergens zonder verzend koste kan vinden :) Type nummer is ook al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, het komt ook niet van de speakers maar van de radiatoren :)
die hebben een res. frequentie van 29hz enkel trekken de speakers dat idd niet omdat je aan de xmax zit en hoor je vooral gewapper als je dat test. Maar vanaf 40hz krijg je weer zuivere luide bass. Perfect voor genres als deep house en trap.

Hebben jullie ook een plek waar je van dat fijne speakergaas kan krijgen? Ik kan het nml niet in nl vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Joey: Je kan het proberen, maar zoals Wesley al zegt: DC komt prima door een gelijkrichter heen, alleen dan 0,7v lager. Als je het wilt proberen kan je boven op de chip zien waar de DC + en - moeten komen. Chip er uit, kabels er aan. Filter van Conrad heet "Sinuslive Subwoofer scheidingsfilter SUB 50"

Robert: leuke kist, maar kan me niet voorstellen dat die kleine speakertjes nuttige 40hz output geven. Heb je jouw setup gesimuleerd of heb je de PR op de gok gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een filmpje, opgenomen met ipad maar met dopjes kun je het prima horen.
Tja nuttig... Helemaal buiten heb je er geen moer aan. Binnen heb ik vaak zo iets van ow, komt die zo laag? Denk aan die jingles van 538... Korte bass drop zo iets. Moet wel zeggen dat de speaker een equeliser gebruikt waar de bass stevig mee is versterkt en dit dus eigenlijk vals spelen is......

Maar serieus vertel ik echt iets dat onmogelijk is? Denk aan liedjes zoals till it hurts van yellow claw, turn down for what, grand theft let me tell you something. Dat soort liedjes doet i bijna perfect tot een bepaald volume. Dan merk je die xmax.

Verder heb ik de afmetingen overgenomen van de big jambox. Niets berekend. maar heb ook niet zo'n idee dat de afmetingen met deze maat heel kritisch zijn toch? Mss dom geluk

Hoe laag gaan de meeste andere speakers als ik vragen mag?

http://www.youtube.com/watch?v=bWfYigDdjKk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
40Hz is behoorlijk laag voor zulke kleine afmetingen. Juist laag krijgen uit een kleine behuizing is erg lastig en is iets waar behoorlijk wat slim ontwerpen bij komt kijken. Alle speakerdocks/portable speakers die je momenteel te koop vind passen vaak een DSP toe, die als een digitaal filter het uiterste uit een kleine behuizing kan halen. Maar daarbij moet je denken aan luidspreker perfect afgestemd op de behuizing, perfect afgestemd op de DSP. Lastig spul :P

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/Boominator%20mini/8A30D255-5C51-4620-981B-6BD051BDD603_zpswbu4k4ku.jpg
De "grote" speelt tot ~82Hz , volgens de simulatie, niet real life gemeten. De kleinere die ervoor staat kan wat minder diep nog. Dit zijn wel designs die gemaakt zijn op volume en rendement, niet diepgang.
Een kist die dat wel is is bijvoorbeeld degene van JvS en Jag, met subwoofer erin. Die gaat tot 55-60Hz?

Daarmee wil ik niet zeggen dat 40Hz onmogelijk is, maar daar komt wel aardig wat bij kijken je levert dan behoorlijk in op volume en rendement.

[ Voor 39% gewijzigd door wesleytjuh op 03-01-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.minidsp.com/products/minidspkits/2-x-in-4-x-out

Ik zit steeds meer te denken aan dom geluk, vind het eigenlijk wel heel cool!

Heb wel eens eerder naar de dsp van hierboven zitten kijken, maar je denkt dat je hiermee je geluid nog beter kan krijgen? Klinkt wel aanlokkelijk eigenlijk :)

Maar aan geluid is deze voor buiten eigenlijk te zacht, ik neem aan dat je een behoorlijk feest kan houden met die twee speakers die je er bij hebt gezet, zien er trouwens wel zeer fraai uit! Alleen waarom twee aparte kamers en bass reflex pijpen? Is een enkele niet "beter"?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nope, in jouw setup zal je gelimiteerd worden door je xmax en vermogen van je versterker. DSPen is een vak apart, ik heb er eerlijk gezegd nog te weinig kaas van gegeten om je hierin echt een goed advies te geven. Ik gebruik zelf een mini dsp enkel om een highpass/lowpass filter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

De Visaton FR10-4 wil ik in een nieuw jasje stoppen. De speaker zit nu namelijk in 1 liter met wol wat theoretisch op 1.2liter uitkomt en dit vind ik wat mager klinken.

Zojuist heb ik meerde simulaties gemaakt: nr1 en nr2 maar de vraag is welke het best is/voegt bij de sd215a-88.

Zal een grotere behuizing veel uitmaken voor de fr10 en ligt het niet te ver uit elkaar met de sd215a?

En ook vroeg ik mij af hoe ver de baspijp voor de sd125 van de achterwand moet staan.
Ik had gelezen dat het niet te dicht tegen de behuizing moet, maar hoeveel cm is dat +-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Probleem met te dicht op achterwand is dat de achterkant als een verlengde van de poort gaat werken. Met een poort van 4cm die 4cm op de achterkant zit zou dat achterste gedeelte dus als poort kunnen gaan werken. Minimale het dubbele van je diameter er vandaan zou mijn advies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Als je het iets serieuzer wilt gaan aanpakken kan je beter een programma als Boxsim leren. WinISD houd met teveel factoren geen rekening om er fatsoenlijk luidsprekers mee te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
lutkeveld schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:46:
Als je het iets serieuzer wilt gaan aanpakken kan je beter een programma als Boxsim leren. WinISD houd met teveel factoren geen rekening om er fatsoenlijk luidsprekers mee te kunnen vergelijken.
zoals?
Boxsim was toch juist dat programma van visaton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
nelsch schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:52:
[...]
zoals?
Boxsim was toch juist dat programma van visaton?
Have a look: http://www.visaton.com/en/literature/software/downloads/

WinISD houd niet rekening met de omgeving, behuizing, gemeten frequentie response etc. Over 200hz is het eigenlijk al nutteloos. Daaronder is het ook beperkt, maar prima om bijvoorbeeld een BR poortje of gesloten kist te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand voor mij een schema kunnen maken om een powerbank (voor je telefoon op te laden onderweg) aan te sluiten op een ta 2024 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dan heb je een Boostconverter nodig. + van de USB connector op de + van de input van boostconverter. Zelfde geldt voor de -. Dan de + van de output van de boost converter op de + van de TA2024, zelfde geldt voor de -. Maar eerlijk gezegd kun je beter voor een 2x3W versterker of MaxAmp gaan als je op een USB pack wilt spelen, die kunnen beide overweg met 5V, een TA2024 niet.

Ook gaat een USB powerpack moeite hebben met een TA2024 + boostconverter op vol volume. De meeste leveren slechts 1A, sommige 2.1A, dat is te weinig om een TA2024 volledig te benutten.

[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 07-01-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

lutkeveld schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:11:
[...]

Have a look: http://www.visaton.com/en/literature/software/downloads/

WinISD houd niet rekening met de omgeving, behuizing, gemeten frequentie response etc. Over 200hz is het eigenlijk al nutteloos. Daaronder is het ook beperkt, maar prima om bijvoorbeeld een BR poortje of gesloten kist te berekenen.
Even mee stoeien, thanks. Waar kan ik verder informatie vinden over bijvoorbeeld de spl lijn. Wat is goed, waar moet je op letten ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
zonet men fm module ontvangen, ik heb nog 2 kabeltjes er bij maar ik weet niet goed hoe ik deze moet aansluiten op mijn maxamp 20 modulle, ik denk dat ik nog een kabeltje moet hebben met 5 pinnetjes ook ?
en 1 zo'n kabeltje met 3 pinnetjes maar niet gestript aan de andere kant maar ook met zon wit aansluitstukje er op zeker ? (ik weet de naam niet vd witte aansluitkopjes ;-) )

Afbeeldingslocatie: http://i1377.photobucket.com/albums/ah64/ghostygod/IMG_20150109_124628_zpsf8a04b42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1377.photobucket.com/albums/ah64/ghostygod/IMG_20150109_124557_zpsd3e140ea.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
Ik heb de pill en de srs niet in bezit, ik heb de pill een aantal keer gehoord, en zoals ik het zie zijn dat gewoon 4 van die cheapass 3w 4ohm drivertjes en 2 pams. De SRS-X2 heeft een vriend van mij, deze gaat redelijk luid, maar echt 0 bass...

Vanmiddag heb ik de realoaded versie van deze speaker in mekaar gezet, zelfde onderdelen, de auto speaker is weg, en nu gebruik ik 2 3'' pioneer speakers uit een 5.1 set
Hij zit nu in dit kistje
http://www.miniinthebox.c...-army-green_p1408914.html

welke ik tijdens een sale heb gekocht voor 90 cent! Hij verslaat elke kleine bluetooth speaker die ik tot nu toe gehoord heb en daar ben ik blij mee
lutkeveld schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:54:
Nja, ideaal wil ik het niet noemen. Relatief hoog verbruik en stopt eerder met spelen dan nodig is (~10v). Output is gewoon gelimiteerd aan 15 watt, wat waarschijnlijk bij lange na niet gehaald word omdat hij niet gemod is (hogere ingangsgevoeligheid).

Heb je de Pill of SRS-X2 in bezit?

Heb je een fablab in de buurt? Een lasergesneden behuizing is ideaal voor kleine projecten als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ok,http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/table.gif

Boxsim onder de knie gekregen en enkele simulaties gemaakt

Dit is wat ik nu heb:
1-liter

hier enkele varianten ter verbetering van de 1 liter. Vind dat 1 liter te plat klinkt op dit moment.
1,8 liter:
http://tweakers.net/ext/f/1ze29WBojcWpPcQHqte7iu8E/full.jpg
2,5 liter:
http://tweakers.net/ext/f/lpTIvIWOqRhLJhM9H89WZSQ9/full.jpg
3 liter:
http://tweakers.net/ext/f/7hDXdkKJuRDvnTWTCMNxmvb8/full.jpg
5 liter:
http://tweakers.net/ext/f/W5LXYsF5T2NVk8A8NYWAANqN/full.jpg

Wat zou hierin een goede keuze zijn? Zelf heb ik eerlijk gezegd geen benul van wat ok zal zijn. Als ik op basis van andere simulaties op fora's kijk, dan prik ik zelf op 2,5 a 3 liter. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Om even terug te komen op mijn post hier boven.

Momenteel heb ik een AC/AC adapter kunnen lenen van iemand om het setje eens te gaan testen. Het is aangesloten als volgt (Zie schema hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OSHH6AZ6.jpg

Ik hoor nu nog steeds een brommend geluid. Alsof het een extreem lage vervelende bass tone is (als je met je oor erop ligt) Ik denk dus dat ik ergens iets verkeerd heb aangesloten. Kan iemand mij hiermee helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Joey54 op 10-01-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
Ik ben nog op zoek naar een gps tracker voor in te bouwen in men kistradio daar hij in het weekend in men werk camionette blijft staan en er af en toe ingebroken word in die camionette...

Het moet er 1 zijn die ik kan aansluiten op 12 volt, en die ik kan vinden met behulp van mijn gsm, android en die minder dan 50 euro kost.... dat laatste is de grootste uitdaging denk ik...

Ik heb er al velen gezien maar die kosten altijd meer dan 100+ euro en dat is mij te duur, men kistradio kost mij nu al 480 euro... ;-)
is er iemand die al zo een tracker heeft en ervaring mee heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Joey54 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:17:
Volgens mij zijn die bordjes bedoeld om op linelevel te werken. Het moet dus mobiel->bordje->versterker.
ghostygod schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:30:
Ik ben nog op zoek naar een gps tracker voor in te bouwen in men kistradio daar hij in het weekend in men werk camionette blijft staan en er af en toe ingebroken word in die camionette...
Sjee, 480 euro? Mijn complete fullsize Boominator kost nog minder. Heb je foto's?
Kijk eens op eBay, daar staan zat GPS trackers op, al vanaf een euro of 20.

[ Voor 5% gewijzigd door lutkeveld op 11-01-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Joey54 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:17:

Momenteel heb ik een AC/AC adapter kunnen lenen van iemand om het setje eens te gaan testen. Het is aangesloten als volgt (Zie schema hieronder)

[afbeelding]

Ik hoor nu nog steeds een brommend geluid. Alsof het een extreem lage vervelende bass tone is (als je met je oor erop ligt) Ik denk dus dat ik ergens iets verkeerd heb aangesloten. Kan iemand mij hiermee helpen?
Je moet inderdaad niet je TA2024 er nog eens tussen zetten, maar het bordje in het signaal zetten. Verder kan brom ook zeer goed komen door de voeding, als het een "goedkope ding" is, is de kans groot dat de brom door de voeding veroorzaakt wordt.

Maar sowieso even die TA2024 er tussen uit ;). Ik hoop voor je dat je de ingang nog niet opgeblazen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:27:
Dan heb je een Boostconverter nodig. + van de USB connector op de + van de input van boostconverter. Zelfde geldt voor de -. Dan de + van de output van de boost converter op de + van de TA2024, zelfde geldt voor de -. Maar eerlijk gezegd kun je beter voor een 2x3W versterker of MaxAmp gaan als je op een USB pack wilt spelen, die kunnen beide overweg met 5V, een TA2024 niet.

Ook gaat een USB powerpack moeite hebben met een TA2024 + boostconverter op vol volume. De meeste leveren slechts 1A, sommige 2.1A, dat is te weinig om een TA2024 volledig te benutten.
Oke dankjewel dan ga ik toch maar voor lipo denk ik want zo'n versterker is waarschijnlijk duurder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
http://www.benl.ebay.be/i...steme&hash=item5b064b7189

Ik denk aan deze gps tracker, maar ik weet niet zeker of de oplader die er bij zit, continu kan laten aanstaan op mijn 12v batterij die in men kistradio zit, iemand een idee hierover ??

@lutkeveld, ja 480 euro zonder mijn houten platen dan nog, 1 mdf en 1 andere waterdichte plaat padock ofzo die ze gebruiken voor afwerking van garagepoorten (160 euro voor 1 plaat ;-) )
men boxen 180 euro en dan de kit met fm radio,bat,versterker,accusafe enzo. 255 euro en dan nog wat schroeven, handvatten, stekker, kabels,.... 45euro dus een gps trackertje is een leuke optie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:42:
Oke dankjewel dan ga ik toch maar voor lipo denk ik want zo'n versterker is waarschijnlijk duurder ...
Denk niet dat je lipo's vind die goedkoper zijn dan 1 dollar ;p
ghostygod schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:12:
Ik denk aan deze gps tracker, maar ik weet niet zeker of de oplader die er bij zit, continu kan laten aanstaan op mijn 12v batterij die in men kistradio zit, iemand een idee hierover ??
Is een alarm en goed slot op je camionette niet handiger? Heb je direct alles beschermd en zit je niet te kloten met GPS trackers. Sowieso lijkt een kistradio mij niet echt een object wat inbrekers mee willen nemen; groot, zwaar ding met geen gegarandeerde verkoop waarde.

Wel flink aan de prijs zeg. Voor mijn Boominator hebben we hoge kwaliteit 12mm 9 laags berken multiplex gehaald, dat was slechts 20 euro per vierkante meter. Voor de complete kist heb je ongeveer 2 vierkante meter nodig, 40 euro dus. De Boominator is nou niet bepaald een kleine kist en hij is enorm stevig.

Wij hebben een prijslijst gemaakt en we zitten rond de 450 euro totaal. Daar zitten oa 4 10" woofers, 4 tweeters, een Maxamp, 2 m2 aan hout, MeanWell voeding, Accusafe, MaxAmp, 12v 7ah accu en een pot warnex in. Wat voor een beest van een kist heb jij dan wel niet? :+

De Boominator schiet lekker op, zal binnenkort eens een picdump doen van het bouwproces.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/w6zj14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/5210qq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Zeker: Boominator, handdoek, bovenkant, gewichten :+ Niet bepaald luchtdicht dus, maar je kon al wel horen hoe hard dat ding gaat. Ook de treble klonk verassend goed, beter dan de Blockrocker. Komend weekend gaan we hem dichtlijmen, dan kunnen we pas goed testen hoe hij echt klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
:) . Moet ook nog wel even wat loskomen hoor, die woofers. Dat merkte ik vrij goed bij de mijne :). Gaat behoorlijk hard inderdaad, en klinkt nog eens aardig goed ook ^_^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:59:
[...]

Denk niet dat je lipo's vind die goedkoper zijn dan 1 dollar ;p

[...]

Is een alarm en goed slot op je camionette niet handiger? Heb je direct alles beschermd en zit je niet te kloten met GPS trackers. Sowieso lijkt een kistradio mij niet echt een object wat inbrekers mee willen nemen; groot, zwaar ding met geen gegarandeerde verkoop waarde.

Wel flink aan de prijs zeg. Voor mijn Boominator hebben we hoge kwaliteit 12mm 9 laags berken multiplex gehaald, dat was slechts 20 euro per vierkante meter. Voor de complete kist heb je ongeveer 2 vierkante meter nodig, 40 euro dus. De Boominator is nou niet bepaald een kleine kist en hij is enorm stevig.

Wij hebben een prijslijst gemaakt en we zitten rond de 450 euro totaal. Daar zitten oa 4 10" woofers, 4 tweeters, een Maxamp, 2 m2 aan hout, MeanWell voeding, Accusafe, MaxAmp, 12v 7ah accu en een pot warnex in. Wat voor een beest van een kist heb jij dan wel niet? :+

De Boominator schiet lekker op, zal binnenkort eens een picdump doen van het bouwproces.
[afbeelding]

[afbeelding]
@lukteveld sinds dat ik een mp3 module bij dx.nl bestelt heb en nooit iets ontvangen wel geld terug na 9 weken pas :( bestel ik liever niet meer uit China :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:37:
bestel ik liever niet meer uit China :(
Daarom bestel ik ook nooit meer bij DX. Mijn eerste twee ervaringen met china shoppen waren ook bij DX, nadat beide pakketjes niet binnen kwamen had ik schoon genoeg van chinashoppen.

Ondertussen heb ik al 166 bestellingen geplaatst bij eBay, waarvan er in totaal 1 niet is aangekomen. Netjes een refund gekregen en een nieuwe besteld, die vervolgens wel is bezorgd. Prima zoekfunctie, goede klantenservice, redelijk snelle verzending (gemiddeld 2 weken). Op Banggood na bestel ik nooit ergens anders meer.

Voor 68 cent kan ik je van harte aanraden om het een kans te geven. Eventueel een bordje met pinheader en volumeknop bestellen, kost het wel €2,16 :P

http://www.ebay.com/itm/D...ain_2&hash=item3392dfe963

of

http://www.ebay.com/itm/B...ain_0&hash=item20e8a646cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:51:
[...]

Daarom bestel ik ook nooit meer bij DX. Mijn eerste twee ervaringen met china shoppen waren ook bij DX, nadat beide pakketjes niet binnen kwamen had ik schoon genoeg van chinashoppen.

Ondertussen heb ik al 166 bestellingen geplaatst bij eBay, waarvan er in totaal 1 niet is aangekomen. Netjes een refund gekregen en een nieuwe besteld, die vervolgens wel is bezorgd. Prima zoekfunctie, goede klantenservice, redelijk snelle verzending (gemiddeld 2 weken). Op Banggood na bestel ik nooit ergens anders meer.

Voor 68 cent kan ik je van harte aanraden om het een kans te geven. Eventueel een bordje met pinheader en volumeknop bestellen, kost het wel €2,16 :P

http://www.ebay.com/itm/D...ain_2&hash=item3392dfe963

of

http://www.ebay.com/itm/B...ain_0&hash=item20e8a646cd
oké bedankt ik zal is kijken :P

weet iemand hoeveel C je lipo accu moet zijn voor een ta 2024 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
De camionette is niet van mij dat is het probleem, en er zit daar al een track en trace systeem in maar die stelen ze niet hoor enkel de inboedel... Een alarm zou ik niet horen en tegen dat ik er bij ben is alles al lang weg. Dus moesten ze mijn radio meenemen dan kan ik hem traceren alsook de andere gestolen goederen ;-)

Qua volume valt ze best mee mijn kist maar ze is wel zwaar en zeker stevig want ze dient om op de bouwwerf te staan... We hebben ze eens getest en als je 50 meter ervan gaat staan voel je de bass nog door je lijf gaan, ik had dit echt niet verwacht dat ze zo luid zou gaan :-)
Alles komt van bij Wesley enkel de boxen niet, die had ik nog liggen van in men oude wagen ;-)
Momenteel ben ik niet thuis om de foto's te uppen maar zal dit zo snel mogelijk eens doen.

mooie kist alvast die boominator !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 18:50
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:19:
[...]

oké bedankt ik zal is kijken :P

weet iemand hoeveel C je lipo accu moet zijn voor een ta 2024 ?
Maakt niet uit. Bij 3000mAh is 1C al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
C staat voor maximale ontlaadstroom ten op zichte van de capaciteit. Dus 1C met een pack van 3Ah (of 3000mAh) staat voor 3A maximum ontlaadstroom. Met 2C had dat 6A geweest enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
wesleytjuh schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:55:
[...]

Je moet inderdaad niet je TA2024 er nog eens tussen zetten, maar het bordje in het signaal zetten. Verder kan brom ook zeer goed komen door de voeding, als het een "goedkope ding" is, is de kans groot dat de brom door de voeding veroorzaakt wordt.

Maar sowieso even die TA2024 er tussen uit ;). Ik hoop voor je dat je de ingang nog niet opgeblazen hebt.
Maar dan krijg ik toch alleen lage tonen? Hoe wil ik die dan op mijn versterker gaan aansluiten? Tevens krijg ik dan nog geen signaal. Als het is doorgebrand dan zou het toch zwart moeten zijn geworden? Want dit zie ik nergens op het boardje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
men kistje (nog niet afgewerkt hoor, er komt nog een plaat aan de boven en onderkant, fm module moet nog aangesloten worden...)
afmetingen;
breedte : 55cm
diepte : 32 cm
Hoogte 40cm
mdf 1,6 cm dik
rockwool rockpannel aan de buitenzijde.

Afbeeldingslocatie: http://i1377.photobucket.com/albums/ah64/ghostygod/IMG_20150111_215024_zps53b1ebc6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1377.photobucket.com/albums/ah64/ghostygod/IMG_20150111_215438_zps9e4fad97.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1377.photobucket.com/albums/ah64/ghostygod/IMG_20150111_220934_zpsc417ace0.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door ghostygod op 11-01-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Joey54 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:53:
[...]

Maar dan krijg ik toch alleen lage tonen? Hoe wil ik die dan op mijn versterker gaan aansluiten? Tevens krijg ik dan nog geen signaal. Als het is doorgebrand dan zou het toch zwart moeten zijn geworden? Want dit zie ik nergens op het boardje
Hoeft niet zwart geworden te zijn hoor, kan simpelweg de ingang overbelast hebben waardoor deze nu stuk is. Klopt, je krijgt dan alleen lage tonen, maar dat is ook precies wat je doet met actief filteren, je filtert in je signaal, waarna de versterker enkel dat stukje gefilterd geluid versterkt. Nadeel is dus dat je een versterker voor hoog en laag nodig hebt op deze manier.

[ Voor 32% gewijzigd door wesleytjuh op 11-01-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een pam8403 te koop ???
ik weet dat ik het beste zelf in china kan kopen maar dan duurt het zolang voordat hij er is .
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik heb er eergisteren 10 besteld. Ben van plan de gain aan te passen, er pinheaders op te solderen en ze voor een klein bedrag in een envelop naar tweakers te sturen die er eentje nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:51:
heeft iemand een pam8403 te koop ???
ik weet dat ik het beste zelf in china kan kopen maar dan duurt het zolang voordat hij er is .
:)
Hoeft echt niet zo lang te duren. Toen ik er 10 bestelde had ik ze met 4 dagen.

Ze zijn wel perfect om met powerbank te gebruiken. Je knipt de USB stuk en soldeert de rode draad op + en de zwart draad op- simpeler is er niet.

Ik moet je wel aanraden niet te kleine speakers te gebruiken. Het blijven 3 watt versterkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
wesleytjuh schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:30:
[...]

Hoeft niet zwart geworden te zijn hoor, kan simpelweg de ingang overbelast hebben waardoor deze nu stuk is. Klopt, je krijgt dan alleen lage tonen, maar dat is ook precies wat je doet met actief filteren, je filtert in je signaal, waarna de versterker enkel dat stukje gefilterd geluid versterkt. Nadeel is dus dat je een versterker voor hoog en laag nodig hebt op deze manier.
Ahzo, dus eigenlijk heb ik dan het verkeerde boardje voor het doeleinde wat ik wou? Want ik wil namelijk een losse versterker hebben zoals je dat bijv ook in een auto kan doen. Wat heb je hiervoor dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59
Joey54 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:28:
[...]

Ahzo, dus eigenlijk heb ik dan het verkeerde boardje voor het doeleinde wat ik wou? Want ik wil namelijk een losse versterker hebben zoals je dat bijv ook in een auto kan doen. Wat heb je hiervoor dan nodig?
Ik geloof niet dat je het al helemaal begrijpt :P maar je hebt wel het goede bordje :)

Dat bordje wat je gekocht hebt is een instelbaar lowpass filter. Dat werkt met een lijn niveau signaal. Niet met het signaal dat naar de speakers gaat. Dat bordje komt dus voor de versterker, en je hebt een aparte versterker nodig voor de subwoofer (dus wel een losse versterker zoals je zelf al zegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
Kortom, Joey, je hebt twee versterkers nodig. Een voor de subwoofer en een voor de andere speakers. Filter gebruik je bij de versterker voor de subwoofer, andere laat je ongefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Voor de heren die me de hele tijd al goed helpen : Alvast bedankt voor iedere keer te reageren :)

Dus als ik het nu goed begrijp dient er een extra (bijv dan een ta2024?) versterker te worden gebruikt die deze LPF aanstuurt, dan dienen de 2 (in dit voorbeeld dan) ta2024 dan weer gekoppeld te worden aan de signaal ingang. Hierdoor kan ik als ik wil dus de versterker los gebruiken en de kratradio los gebruiken? (Niet dat ik ooit een subwoofer alleen ga gebruiken, maar even theoretisch) Het idee wat ik dus de hele tijd al in mijn hoofd heb kan dan met deze opstelling wel. :

Een losse sub module voor als ik thuis ervan wil genieten en als ik weg ga de sub thuis te laten en alleen de krat mee te nemen, en dit moet dan plug en play zijn (dus even de tulp kabels los koppelen en dan kan ik vertrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nope :P. Simpel gezegd heb je dit nodig:

MP3 speler -> TA2024 -> Speakers voor mid/hoog
MP3 speler -> LPF -> TA2024 -> Subwoofer

MP3 speler kan uiteraard dezelfde zijn, zijn signaal split je naar de 1e TA2024 en de LPF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15

thijsco19

KTM 990 SMT

lutkeveld schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:57:
Ik heb er eergisteren 10 besteld. Ben van plan de gain aan te passen, er pinheaders op te solderen en ze voor een klein bedrag in een envelop naar tweakers te sturen die er eentje nodig hebben.
_/-\o_ !
Zit nog steeds in mijn hoofd om een mini speaker box te maken voor een telefoon. Daar zijn deze uiterst geschikt voor.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
wesleytjuh schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:31:
Nope :P. Simpel gezegd heb je dit nodig:

MP3 speler -> TA2024 -> Speakers voor mid/hoog
MP3 speler -> LPF -> TA2024 -> Subwoofer

MP3 speler kan uiteraard dezelfde zijn, zijn signaal split je naar de 1e TA2024 en de LPF.
Gelukkig hebben jullie engelen geduld _/-\o_ , ik heb het dus gewoon verkeerd aangesloten. Ik ga het opnieuw aansluiten en dan splitten. Tnx tnx ! (Ik laat even iets weten volgende week. Kan er dan pas weer aan werken)

Nogmaals, jullie zijn geweldig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Dark0z schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:07:
Ok,http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/table.gif

Boxsim onder de knie gekregen en enkele simulaties gemaakt

Dit is wat ik nu heb:
[afbeelding]

hier enkele varianten ter verbetering van de 1 liter. Vind dat 1 liter te plat klinkt op dit moment.
1,8 liter:
http://tweakers.net/ext/f/1ze29WBojcWpPcQHqte7iu8E/full.jpg
2,5 liter:
http://tweakers.net/ext/f/lpTIvIWOqRhLJhM9H89WZSQ9/full.jpg
3 liter:
http://tweakers.net/ext/f/7hDXdkKJuRDvnTWTCMNxmvb8/full.jpg
5 liter:
http://tweakers.net/ext/f/W5LXYsF5T2NVk8A8NYWAANqN/full.jpg

Wat zou hierin een goede keuze zijn? Zelf heb ik eerlijk gezegd geen benul van wat ok zal zijn. Als ik op basis van andere simulaties op fora's kijk, dan prik ik zelf op 2,5 a 3 liter. Wat raden jullie aan?
Kan iemand mij in bovenstaande post adviseren of feedback op geven :)? Voor welke inhoud zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartinho schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:32:
[...]

Hoeft echt niet zo lang te duren. Toen ik er 10 bestelde had ik ze met 4 dagen.

Ze zijn wel perfect om met powerbank te gebruiken. Je knipt de USB stuk en soldeert de rode draad op + en de zwart draad op- simpeler is er niet.

Ik moet je wel aanraden niet te kleine speakers te gebruiken. Het blijven 3 watt versterkers
dat is precies wat ik ook al had bedacht :) maar inderdaad ik ga ze in combinatie met een powerbank gebruiken .
Nu maar wachten tot ze er zijn en dan zal ik een paar foto's posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yRGebEg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XpBv3KI.jpg

Heb deze vorige week vrijdag afgemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
Ik ben op zoek naar goeie 3 of 3,3 inch full range drivers. Is er iemand die goeie ervaringen heeft met specifieke speakers? Of juist slechte ervaringen? Heb op het moment de visaton fr8-4 in mn hoofd, heeft iemand daar ervaring mee? Deze

@eastwarez, ziet er mooi uit. Klinkt dat nog een beetje? En wat voor speakers zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ziet er leuk uit eastwarez!

Zep11, Hoeveel liter klankkast heb je beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
Uuhm, nog niet uitgerekend eigenlijk. Bedoeling is dat ie 10cm*10cm*25cm=2,5 liter (toch? :P ) wordt. Redelijk klein, maar er hoeft geen accu in, die wordt extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dayton ND91 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
Eerder toch die visatons dan, die zijn 4 ohm en hebben een hogere gevoeligheid. Ze gaan draaien op een 3W versterker, dus dan helpen alle beetjes in gevoeligheid mee qua volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Geeft alleen een behoorlijk belabberde response in 2,5 liter. Ik zou je ruimte dan iets oprekken en kijken naar een 4 inch woofertje van Dayton, Monacor of Faital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
3FE25 zijn best leuke speakertjes. Die heb ik bij een projectje van iemand ingebouwd en die waren daar in combinatie met subwoofer erg tevreden over :). Zat daar overigens ook maar in een beperkte behuizing van nog minder dan 2.5 liter geloof ik.

Ik heb eventueel ook nog een setje Peerless 830986 en Dayton Audio RS75-4 liggen :)

[ Voor 38% gewijzigd door wesleytjuh op 15-01-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
Zep11 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:57:
Ik ben op zoek naar goeie 3 of 3,3 inch full range drivers. Is er iemand die goeie ervaringen heeft met specifieke speakers? Of juist slechte ervaringen? Heb op het moment de visaton fr8-4 in mn hoofd, heeft iemand daar ervaring mee? Deze

@eastwarez, ziet er mooi uit. Klinkt dat nog een beetje? En wat voor speakers zijn dat?
Komen uit een pioneer 5.1 set, hele dikke magneten, zijn wel redelijk goed, omdat de ze uit een 5.1 set komen is de bas overgelaten aan de sub, maar als ik mijn mp3 module op ''CLA'' zet komt er toch nog aardig wat bas uit, maar de klank is uitstekend, behuizing is lek, maarja wat wil je ook voor zo'n klein dingetje....\

Als je hem nu zou willen maken kom ik op 35 euro aan onderdelen, exclusief speakers, daar kun je geen voor kopen die het net zo goed of beter doed :P

een lipo lader kun je hier kopen voor 5 euro die sluit je aan op je balance lead en laden maar!

internals:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nsux58p.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door nitro op 15-01-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
wesleytjuh schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:02:
3FE25 zijn best leuke speakertjes. Die heb ik bij een projectje van iemand ingebouwd en die waren daar in combinatie met subwoofer erg tevreden over :). Zat daar overigens ook maar in een beperkte behuizing van nog minder dan 2.5 liter geloof ik.

Ik heb eventueel ook nog een setje Peerless 830986 en Dayton Audio RS75-4 liggen :)
Die 3FE25 zien er inderdaad veelbelovend uit. En ik zag dat jij die ook te koop aanbied, nooit verkeerd om een tweaker te sponseren ;) .Zal binnenkort is wat gaan simmen en een paar van de genoemde drivers vergelijken. Bedankt voor de reacties! :)
Las hier laatst iets over boxsim geloof ik? Is dat aan te raden voor beginners? Heb eerder wel is gewerkt met dat andere programma waar ik spontaan de naam van kwijt ben, maar vind dat dat met te weinig dingen rekening houdt om betrouwbaar te zijn, of ik kan gewoon de goeie functies niet vinden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Zep11 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:13:
nooit verkeerd om een tweaker te sponseren ;)
Hahaha, je kan het altijd proberen.

Boxsim is behoorlijk moeilijk, omdat het met alles rekening houd moet je ook alles invoeren. Inclusief frequentie en impedantieplots en plaats van de driver in de baffle plus afmetingen behuizing. Er zijn nog geavanceerdere programma's, maar daar mag je bijna een week voor gaan zitten voordat je de basis begrijpt ;p.

Als je alleen de inhoud van je behuizing en afmetingen van je BR poort nodig hebt is WinISD afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
Oke, ik zal er is naar kijken en als het niet lukt toch maar weer terug naar WinISD. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
Weet er iemand waar ik een antenne kan kopen voor op men kistradio ? ik heb al een los kabeltje maar dit geeft toch nog ruis als de radio aanstaat en ik denk met een uitschuifbare antenne dat dit veel kan verbeteren... ik wil er 1 die uitschuift en die ik kan draaien + platleggen omdat de radio onder een boord moet in mijn camionette. bij Conrad vind ik er geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15

thijsco19

KTM 990 SMT

Oude portable radio bij de kringloop halen en daar de antenne eraf slopen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Toch nog veel ruis met die Monacor MP3 module ja? Hm, hier deed die het eigenlijk een behoorlijk stuk beter dan de beruchte Dealextreme Mp3 modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
veel ruis is een te groot woord maar idd er zit toch wel wat storing op, waarschijnlijk omdat de antenne neerligt ipv rechtopstaand... ik hoop dit te kunnen verbeteren met een antenne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb nog een aantal vraagtekens bij het schema dat ik van plan ben te gebruiken voor mijn kistradio project. Ik heb een afbeelding van het schema zoals ik het nu voor me zie aan dit bericht toegevoegd en hoop dat jullie mij kunnen helpen de losse eindjes op een goede manier vast te knopen en te kijken of het zo überhaupt goed zit.

Kistradio Schema

[ Voor 5% gewijzigd door IChaosI op 18-01-2015 21:26 . Reden: Afbeelding gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik zou de MP3 module achterwege laten, in mijn ervaring echt waardeloos spul.
230v via een DC plug is niet aan te raden, dat kan beter via een IEC plug.
Je hoeft niet + en - beide te onderbreken, kan gewoon met een simpele SPST switch.
Er mist nog een zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
230V via de DC plug inderdaad _niet_ doen, levensgevaarlijk. Verder:
  • Gebruik dus een IEC contact ipv DC plug. Blauw is L en bruin is N, maar maakt in principe niet uit, je kunt namelijk net zo goed de stekker andersom in het stopcontact steken en dan werkt het nog steeds ;).
  • De pinnetjes die nu over zijn op de schakelende 3.5mm socket kun je verbinden met de input van de DX MP3 module. De output van de MP3 module verbind je met de input van de TA2024, of potmeter in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb mij schema weer even een update gegeven. Zie linkje:
Kistradio schema [updated]
lutkeveld schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:46:
Ik zou de MP3 module achterwege laten, in mijn ervaring echt waardeloos spul.
230v via een DC plug is niet aan te raden, dat kan beter via een IEC plug.
Je hoeft niet + en - beide te onderbreken, kan gewoon met een simpele SPST switch.
Er mist nog een zekering.
Ik moet zeggen dat de MP3 module mij tot nu toe nog niet in de steek heeft gelaten en alle functies prima uitvoert. Ben toch wel vastbesloten deze te houden, tenzij je goeie alternatieven kunt benoemen om een een FM en usb functie te realiseren?
Ik weet dat het inderdaad ook met een simpele SPST switch kan, maar heb deze juist gekozen om de uitstraling. Ik heb even een fototje gemaakt van de ledjes die ik hier heb liggen.Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3l0wEMy.png
Die - en + zijn toch nodig omdat er een ledje in verwerkt zit? en het is mij niet duidelijk waarom ik een zekering nodig zou zijn? Heb hem ook al even in een testopstelling gehad en werkte prima.
wesleytjuh schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:00:
230V via de DC plug inderdaad _niet_ doen, levensgevaarlijk. Verder:
  • Gebruik dus een IEC contact ipv DC plug. Blauw is L en bruin is N, maar maakt in principe niet uit, je kunt namelijk net zo goed de stekker andersom in het stopcontact steken en dan werkt het nog steeds ;).
  • De pinnetjes die nu over zijn op de schakelende 3.5mm socket kun je verbinden met de input van de DX MP3 module. De output van de MP3 module verbind je met de input van de TA2024, of potmeter in dit geval.
Okee, een DC plug is dus not done. Bestaat er dan misschien wel een chiquere oplossing/alternatief voor zo'n IEC contact? Ik vind dit namelijk nogal een lomp ding :P.

Ik heb nu alles verbonden op de manier die je mij aanraadde, zou je wederom even willen checken of ik geen fouten heb gemaakt? ik ben nu zelf namelijk wel een beetje de kluts kwijt.
Staan in het huidige schema, nu de bluetooth en MP3 module altijd aan en schakelen die uit wanneer ik een telefoon aansluit via een jack? En kan ik alle bronnen nu wel regelen via de potmeter? Moet de bluetooth module niet ook nog gekoppeld worden aan de potmeter? En is het misschien verstandig nog ergens een switch te plaatsen of is dit voldoende? Sorry voor de overload aan vragen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Als alternatief heb je nog het "achtje"
Afbeeldingslocatie: http://www.tqc.nl/contents/media/power_8tje.jpg
Maar dan mis je de aarde en die wil je eigenlijk wel met een industriële voeding. Tenzij je zorgt dat de industriele voeding op geen enkele manier verbonden is met de buitenkant (bv via metalen plaatjes/connectors en dergelijke), dan kom je nog wel weg zonder aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Schema ziet er prima uit nu. Zekering is voor je eigen veiligheid. Kortsluiting is niet fijn en kan gevaarlijk zijn, voor 1 euro heb je al een stuk meer zekerheid.

IEC connector ontkom je niet aan, 230v heeft nou eenmaal goede en veilige pluggen nodig. Het is ook mooi universeel, iedereen heeft wel zo'n stekker thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:40
lutkeveld schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:45:
Schema ziet er prima uit nu. Zekering is voor je eigen veiligheid. Kortsluiting is niet fijn en kan gevaarlijk zijn, voor 1 euro heb je al een stuk meer zekerheid.

IEC connector ontkom je niet aan, 230v heeft nou eenmaal goede en veilige pluggen nodig. Het is ook mooi universeel, iedereen heeft wel zo'n stekker thuis.
Ik heb ook een IEC connector op mijn kist. Daarnaast heb ik nog een XLR aansluiting waarop ik een custom kabel aan kan sluiten voor een externe accu. En nog een Neutrik stekker waarop custom kabel nr.2 aangesloten kan worden om de interne accu op te laden.

Alles interne accu/externe accu/ netstroom schakelt automatisch dmv relais. Alles is compleet festival/dronken/vdkaart (of een combi ervan) proof :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Terrz schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:22:
Alles is compleet festival/dronken/vdkaart (of een combi ervan) proof :P.
Ook mijn doel bij draagbaar audio spul. Zo weinig mogelijk knopjes en plugjes, zo intuïtief mogelijk, fysiek sterk en niks dat fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
lutkeveld schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:31:
[...]

Ook mijn doel bij draagbaar audio spul. Zo weinig mogelijk knopjes en plugjes, zo intuïtief mogelijk, fysiek sterk en niks dat fout kan gaan.
Naja alleen de accuklemmen van de externe accu kunnen verkeerd om aangesloten worden, dan is het alsnog over met de pret :+ . Eigenlijk wil ik op de accu ook d.m.v. accupoolklemmen een stekker maken.

Is er ook iets van een kant en klaar accupool beveiliging (ompoolbeveiliging) zodat de boel gewoon niet aangaat als iemand het verkeerd om aansluit?

[ Voor 3% gewijzigd door Terrz op 19-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Je kan wel een simpel ompoolcircuitje maken met een transistor: https://www.youtube.com/watch?v=IrB-FPcv1Dc.

[ Voor 6% gewijzigd door lutkeveld op 19-01-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Of gewoon een schottky diode, verlies je wel 0.3-0.4V maar simpeler dan dat wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
wesleytjuh schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:10:
Of gewoon een schottky diode, verlies je wel 0.3-0.4V maar simpeler dan dat wordt het niet.
Maar 0.4V vind ik nogal veel schelen. Dan gaat het voltage naar de versterkertjes als de accu op 12.2V staat dus naar 11.8V? Is het niet zo dat de TA2024 op 12.5V een hogere output heeft dan op 11.5V? Dat meende ik ooit eens in een datasheet gelezen te hebben. Dus dat het output wattage dan geen 15watt maar 12watt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
P=U^2/2Z dus een hoger voltage geeft inderdaad een hogere output. Het verschil tussen 12 en 15 watt is <1dB, niet hoorbaar dus. Voor een hoorbaar verschil in output heb je 1,5-2x meer voltage op de input nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Scheelt ~1W, dat ga je niet horen inderdaad ;).

Bedenk dat je met een MOSFET ook spanningsval hebt door de interne weerstand. Nu is het wel zo dat een goede MOSFET met lage RDSon tegenwoordig goed verkrijgbaar is en niet duur is. Kies je een goede MOSFET ga je dus amper last hebben van spanningsval met een TA2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
wesleytjuh schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:57:
Als alternatief heb je nog het "achtje"
[afbeelding]
Maar dan mis je de aarde en die wil je eigenlijk wel met een industriële voeding. Tenzij je zorgt dat de industriele voeding op geen enkele manier verbonden is met de buitenkant (bv via metalen plaatjes/connectors en dergelijke), dan kom je nog wel weg zonder aarde.
Thanks!! Dat is duidelijk, een IEC connector it is! :)

Dan heb ik nog een vraagje i.v.m., de accusafe. Is het ook mogelijk de schakelaartjes + led van de accusafe te vervangen voor één schakelaar die ik hierboven heb gepost?

En kan het geen kwaad dat de output van de bluetooth module nu in mijn schrma eerst via de MP3 module gaat?
lutkeveld schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:45:

Ah fijn! Als ik dan zo'n zekering wil aanschaffen, wat voor één heb ik dan nodig en waar plaats ik hem in mijn schema?

@Terrz
Zo hufterproof mogelijk ben ik ook zeker voor, alleen dan wel inclusief alle leuke snufjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IChaosI schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Thanks!! Dat is duidelijk, een IEC connector it is! :)

Dan heb ik nog een vraagje i.v.m., de accusafe. Is het ook mogelijk de schakelaartjes + led van de accusafe te vervangen voor één schakelaar die ik hierboven heb gepost?

En kan het geen kwaad dat de output van de bluetooth module nu in mijn schrma eerst via de MP3 module gaat?

[...]

Ah fijn! Als ik dan zo'n zekering wil aanschaffen, wat voor één heb ik dan nodig en waar plaats ik hem in mijn schema?

@Terrz
Zo hufterproof mogelijk ben ik ook zeker voor, alleen dan wel inclusief alle leuke snufjes.
deze heb ik ook en werkt goed !! :

http://www.allekabels.nl/...6/glaszekeringhouder.html

en je moet hem hier plaatsen (bij de pijl)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/i53a5y.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:41:
[...]
deze heb ik ook en werkt goed !! :

http://www.allekabels.nl/...6/glaszekeringhouder.html

en je moet hem hier plaatsen (bij de pijl)
Bedankt audi19999!

Is dan een glaszekering van 4A al afdoende, of kan ik dan beter voor ééntje met meer ampères gaan?
Ik heb hiervoor ook even het schema weer aangepast, klopt deze opstelling?
Kistradio schema + zekering

[ Voor 19% gewijzigd door IChaosI op 20-01-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
4A is een prima waarde voor dit systeem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
wesleytjuh schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:38:
4A is een prima waarde voor dit systeem :).
Dankje!, is het dan niet zo dat:
volt x ampere = watt
12v x 4a = 52w
12v x 2.5a = 30w
Ik dus beter kan kiezen voor een 2.5a zekering? I.v.m. de ta2024 van 2x15 watt. Het is niet dat ik je niet geloof hoor, maar wil graag weten hoe het werkt.

Dan heb ik nog een vraagje i.v.m., de accusafe. Is het ook mogelijk de schakelaartjes + led van de accusafe te vervangen voor één schakelaar die ik eerder heb gepost?

En kan het geen kwaad dat de output van de bluetooth module nu in mijn schema eerst via de MP3 module gaat?
Kistradio Schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Met een 2.5A zekering riskeer je de kans dat de zekering al klapt op maximaal volume met muziek met een stevige bass erin, dat wilt je natuurlijk niet hebben ;). De zekering dimensioneer je altijd een beetje hoger dan het maximum stroomverbruik, hoeveel hoger is afhankelijk van de toepassing. 4A is hier een prima waarde omdat het net wat hoger is dan het piek verbruik, maar bij een kortsluiting nog steeds erg snel zal springen.

Je kunt de beide schakelaars vervangen door 1 aan/uit/aan schakelaar, die altijd terug veert naar de middenstand. Conrad duidt dit aan met (aan)/uit/(aan). Verder is het ook mogelijk om enkel de aan schakelaar te gebruiken, als je een aan/uit schakelaar tussen je accu en accusafe hebt zitten (aan te raden).

Dat maakt niet uit, de MP3 module lust dit door naar zijn output, die weer via de potmeter op de TA2024 aangesloten zit.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink