Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.273 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GalacticMeadows
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09-2022
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
wesleytjuh schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:53:
[...]

Klopt :)

De Mini begint ergens op te lijken, nadat alles goed werkend bevonden is kan de bovenkant vast gelijmd worden en dan is het een kwestie van afwerken :) :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ohh.... ik ben nieuwsgierig, wat is die groene printplaat die tussen je accu en je maxamp zit!!! een soort accusafe! plz tell me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
EastWarez schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:21:
[...]

ohh.... ik ben nieuwsgierig, wat is die groene printplaat die tussen je accu en je maxamp zit!!! een soort accusafe! plz tell me!
Dat is volgensmij de nieuwe Accusafe ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 08:51
Ziet er zeer netjes uit! Ik ben ook echt benieuwd hoe dat nou klinkt.

Ondertussen ben ik zelf ook verder gegaan met mijn tweede kistradio en die is bijna af. De eerste kistradio gaat vooral hard en is voor buiten prima. De tweede is bedoeld om een zo vlak mogelijk geluid te geven tot ongeveer 50Hz. Het resultaat is beter dan verwacht. Zie de foto's hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2758/280m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2758/281m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2758/282m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2758/283m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit!
Klinken 2 woofers en 2 tweeters nou beter als bijvoorbeeld 2 gewone 3-weg luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59
Mooi werk Deejac, hoe heb je filtering gedaan?

En @ Wesleytjuh: zeer professioneel! zoals we van je gewend zijn :). Maar zitten die woofers nou in een gesloten behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 08:51
@ nicknpt1998: Thanks! Met gewone drieweg speakers bedoel je hifi speakers of de veel gebruikte autospeakers? (Zoals de ovaal speakers op de foto) Hoe dan ook, het hangt af van de gemaakte klankkast, evt. filters en gebruikte speakers. In principe kun je met een drieweg speaker wat meer toegespitste speakers gebruiker. Dus je kunt vaak wat 'makkelijker' laag, hoog en harder spelen. Maar er zijn ook mooie breedbandluidsprekers die met zelfs met één speaker (en een goede kast, zoek bv naar TL speakers) een completer geluidsbeeld geven dan menig goedkoop driewegspeakertje.

@ Jag: Bedankt! De filtering is vrij simpel. Alleen een high pass 1 ste orde op de tweeter, cutt- off op ongeveer 4000Hz. De behuizing is getuned op 52 Hz. Kan theoretisch 13 watt per kanaal over, voordat xmax bereikt is. Dit gaat prima samen met een muse (ta2024) versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Jag schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:34:
Maar zitten die woofers nou in een gesloten behuizing?
Jup, poorten is niet echt een optie met deze grootte. Bij de Mini word een gesloten Q=1 behuizing gebruikt met een dikke condensator in serie. Die zorgt er voor dat de bult door overdemping verkleint word en het gebied daarvoor een kleine boost krijgt om zo de response te verlengen. Ook werkt het als subsonic filter en helpt het iets met de waargenomen bassrespons (missing fundamentel principe, 2e->3e order afloop).

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Een vraag... Kun je voor de boominator mini ook de ta2024 gebruiken in plaats van maxamp of is dat niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens help,

Ik heb vandaag een usb lader binnengekregen van dealextreme (deze: http://www.dx.com/p/48925). Ik heb hem uit elkaar gehaald, maar ik snap er helemaal niks van. Hoe sluit ik dit ding aan?

Groeten,
Houke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
Even in een auto meten wat de plus en de min is van de vrouwelijke kant, zijkant plus of onderkant plus. (opzoeken kan misschien ook:P) Dan op die manier draadjes vanaf je spanningsbron aan dat ding solderen en klaar is Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zep11 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:44:
Even in een auto meten wat de plus en de min is van de vrouwelijke kant, zijkant plus of onderkant plus. (opzoeken kan misschien ook:P) Dan op die manier draadjes vanaf je spanningsbron aan dat ding solderen en klaar is Kees.
Dat is dus het probleem, ik kan niet solderen en heb er ook de spullen niet voor. Is er een mogelijkheid om dit anders te doen? En volgens mij is de onderkant plus.

EDIT: Ik ken denk ik wel iemand die wel kan solderen, probleem opgelost!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:57:
[...]

Dat is dus het probleem, ik kan niet solderen en heb er ook de spullen niet voor. Is er een mogelijkheid om dit anders te doen? En volgens mij is de onderkant plus.

EDIT: Ik ken denk ik wel iemand die wel kan solderen, probleem opgelost!
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2gsfous.png

zo moet het aan gesloten worden (niet heel erg netjes getekend :?
P.S. staat ook in de topic start.

Weet misschien iemand waarom ik mijn telefoon aansluit op de 3.5 mm plug van mn versterker hij er niet op reageert ???
hij reageert namelijk wel op laptop,tv,mp3, iPod enz.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
De oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41sNkryyBjL._SY300_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 20:31
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:25:
[...]

[afbeelding]

zo moet het aan gesloten worden (niet heel erg netjes getekend :?
P.S. staat ook in de topic start.

Weet misschien iemand waarom ik mijn telefoon aansluit op de 3.5 mm plug van mn versterker hij er niet op reageert ???
hij reageert namelijk wel op laptop,tv,mp3, iPod enz.
Je hoeft niet beide min-aansluitingen te gebruiken hoor! 1 is voldoende.

Staat het geluid van je telefoon wel voldoende hard? Hoor je wel geluid bij het gebruik van oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:15:
[...]

Je hoeft niet beide min-aansluitingen te gebruiken hoor! 1 is voldoende.

Staat het geluid van je telefoon wel voldoende hard? Hoor je wel geluid bij het gebruik van oordopjes?
ja, en mijn oordopjes doen het ook. mijn telefoon krijgt gewoon geen signaal binnen :'(
zal binnen kort (als hij helemaal af is) een paar foto's posten van mijn kleine kistje :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

mno

EastWarez schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:34:
dit is om de processing noise van je bluetooth adapter 100% weg te halen, op mijne hoor ik 0 noise helemaal stil, op de pprintplaaten van je versterker en je blueooth module ziten stukjes waar geen componenten op zitten, de zogenaamde 'ground' gebieden op daar moet je met een platte schroevendraaier wat afschrapen totdat je op het koper zit, doe dit voor je amp en je BT module, daarna verhit je dat koper en doe je er tin op tussen deze connecties zet je een ground strap, een draade wekt misscien ook... Daarmee simuleer je dat de amp en de BT op 1 printplat ziten en dus geen processing noise
Kan je op elke printplaat op deze manier een ground kabel aansluiten? Ik heb zelf last van processing noise van mijn Raspberry Pi op mijn TA2024 maar durf niet zomaar op deze printplaten te krassen uit angst om een belangrijke baan te onderbreken.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Iemand heeft me ooit deze accu en lader laten zien omdat ik niet veel ruimte heb in het koffertje, Deze accu gebruik ik, maar weet ik niet of het nou 12v is of maar 11,1 is want de lader is wel 12v, ik gebruik hem voor een TA2024 met 2 8ohm speakers, en een mp3 module. Hierbij gebruik ik ook deze lader, alleen weet ik niet of je er een adapter enz bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Werkt prima. Prik er een 11-14v adapter in, hang je accu er aan en hij begint met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
lutkeveld schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:19:
Werkt prima. Prik er een 11-14v adapter in, hang je accu er aan en hij begint met laden.
maar is de accu 12v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Nee, 3 cellen van 3.7, dus 11.1v. Maar omdat het zo dicht bij 12v zit kan het wel voor 12v toepassingen gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag mn ta2024 aangesloten op mn accu en 2 speakertjes, gaat hij helemaal roken! Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Ik heb de + en - nagekeken, maar deze zaten gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:58:
Vanmiddag mn ta2024 aangesloten op mn accu en 2 speakertjes, gaat hij helemaal roken! Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Ik heb de + en - nagekeken, maar deze zaten gewoon goed.
geluid te hard gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ook zonder input van het geluid gaat hij roken. Als ik mijn voltmeter rechtstreeks op de accu aansluit, zegt hij dat de spanning 1 volt is. Heeft dit er iets mee te maken?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:48:
[...]

Nee, ook zonder input van het geluid gaat hij roken. Als ik mijn voltmeter rechtstreeks op de accu aansluit, zegt hij dat de spanning 1 volt is. Heeft dit er iets mee te maken?
dit lijkt op kortsluiting ergens op je printplaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
mno schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:37:
[...]

Kan je op elke printplaat op deze manier een ground kabel aansluiten? Ik heb zelf last van processing noise van mijn Raspberry Pi op mijn TA2024 maar durf niet zomaar op deze printplaten te krassen uit angst om een belangrijke baan te onderbreken.
welk model pi heb je en welke ta dan stuur ik hier wel een foto voor waar je moet krassuh

Afbeeldingslocatie: http://www.raspberrypi.org/wp-content/uploads/2011/11/gerbers2.png
onderkant pi op al het zwarte kun je krassen lieft het dichtst bij de 5v input

ta2024 komt er zo aan =p
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/14xdws0.jpg
dit is peanuts gewoonn een kabeltje van de ground pin van je ta naar de ground kras van je pi
zoals je ziet is de ground pin van de ta verbonden met de ground area van de print _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door nitro op 28-11-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Thanks EastWarez, ik ga het proberen. Gelukkig heb ik de grootste veroorzaker van storing al gevonden, het bleek de cheap-ass 5v auto adapter te zijn. Deze heb ik nu vervangen door een originele 230v > 5v usb adapter van een telefoon.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 09:10
Yep die willen nogal wat storing op je 12V lijn terug gooien, dat soort dingen kunnen vaak de oorzaak zijn.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
is er iemand die een foto kan posten van een aansluiting van een autoradio met een 5v adapter ? en eventueel een link waar ik de adapter kan kopen dan :-)
kheb al gemailt naar accusafe maar geen antwoord.
ik zoek iemand die de boel aan elkaar kan zetten voor mij, wil mij een simpele goede kistradio maken voor op het werk maar ik ken niks van solderen enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Hoe bedoel je precies dan? Waar wil je die 5V adapter voor gebruiken bij een autoradio? Of is die enkel bedoelt om je telefoon op te laden.

Verder, kun je me een DM sturen met wanneer je ons gemaild hebt? Wellicht hebben we er overheen gelezen ;). Maar wel via DM graag!

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
De 5v wil ik enkel gebruiken voor de autoradio aan te sturen, dus ik wil enkel een kistje met autoradio die werkt op netstroom... maar ik ben hier mis in, moet een 12v zijn natuurlijk... ik zoek iemand die dit in elkaar kan steken, enkel eigenlijk gewoon de adapter verbinden met de autoradio,misschien een zekeringetje ertussen ofzo?? de boxen heb ik hier thuis liggen en kistje kan ik ook maken in hout of ander materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Heb je hier iets aan?
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/kistradio-en-autoradio-schema.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 04:57
Hoi! Ik ben weer aan de slag met mijn kistje gegaan.

Deel 1: P.E.T.E.R. in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 17]"
Deel 2: P.E.T.E.R. in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]"
Deel 3: U bevindt zich hier.

Ik heb een afgelopen week een mp3/usb/sd/fm/bluetooth/whatever setje ontvangen, om precies te zijn deze: http://www.dx.com/p/296567

Ik heb em net aangesloten, en hij doet het prima, maar er komt gigantisch veel ruis doorheen. Het is niet echt ruis, maar allerlei bijgeluidjes die ik niet echt kan plaatsen. Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Gebruik je ook de bijgeleverde AC/DC adapter? Dan is dat waarschijnlijk met een slecht bluetooth design de oorzaak van je probleem. Bijgeluidjes hebben helaas vrijwel alle bluetooth bordjes last van, de een wat meer dan de ander. Ruis kan erg goed door de AC/DC adapter komen, zelf zou ik eigenlijk ook geen enkele chinese(niet gecertificeerde) adapter gebruiken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
wesleytjuh schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:14:
Gebruik je ook de bijgeleverde AC/DC adapter? Dan is dat waarschijnlijk met een slecht bluetooth design de oorzaak van je probleem. Bijgeluidjes hebben helaas vrijwel alle bluetooth bordjes last van, de een wat meer dan de ander. Ruis kan erg goed door de AC/DC adapter komen, zelf zou ik eigenlijk ook geen enkele chinese(niet gecertificeerde) adapter gebruiken :P.
De adapter heb ik na het uitpakken alvast weggegooid :p Ik heb dat bordje en de versterket direct aan de accu aangesloten, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Een klein beetje bijgeluidjes kan ik wel mee leven, maar het is nu extreem veel. Is er iets dat ik eraan kan doen (anders dan duurdere dingen kopen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Is het al met enkel de module aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
wesleytjuh schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:42:
Is het al met enkel de module aangesloten?
Ja, de line-in heb ik nog nieteens vastgesoldeerd. Ik heb getest met zowel fm radio als bluetooth, en beiden zijn even erg.

Ik heb trouwens ook al gemerkt dat de bluetooth chip altijd aan staat, ook als je een andere input selecteert en zelfs als je de module 'uit' zet met de afstandsbediening.

Edit: ik heb voordat ik alles had aangesloten eerst de module op een labvoeding aangesloten, en de output van de module op een koptelefoon. In die opstelling zijn er geen bijgeluidjes (en is de geluidskwaliteit zelfs gewoon erg goed). Dus het lijkt echt om de combinatie module en versterker te gaan...

[ Voor 25% gewijzigd door Peetz0r op 30-11-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
Moest er zo een iso kabel bestaan die ik enkel maar moet in-klikken op mijn autoradio (die ik nog moet kopen dus ben momenteel niet merk gebonden...) dan heb ik hier wel iets aan... tis enkel dat ik niet weet welke kabels van mijn plus en min zijn op de autoradio... dus moest ik de iso op de radio kunnen aansluiten en dat ik dan enkel maar de rode en de zwarte kabel moet aansluiten op de adapter dan ben ik er...
(idem voor de boxen moest dit bestaan...)
wesleytjuh schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:23:

Heb je hier iets aan?
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
P.E.T.E.R. schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:45:
[...]

Ja, de line-in heb ik nog nieteens vastgesoldeerd. Ik heb getest met zowel fm radio als bluetooth, en beiden zijn even erg.

Ik heb trouwens ook al gemerkt dat de bluetooth chip altijd aan staat, ook als je een andere input selecteert en zelfs als je de module 'uit' zet met de afstandsbediening.

Edit: ik heb voordat ik alles had aangesloten eerst de module op een labvoeding aangesloten, en de output van de module op een koptelefoon. In die opstelling zijn er geen bijgeluidjes (en is de geluidskwaliteit zelfs gewoon erg goed). Dus het lijkt echt om de combinatie module en versterker te gaan...
Klinkt als een ground loop. Zorg voor een goede grounding met voldoende dikke kabels en bijvoorbeeld een star ground. Andere optie is een ground loop isolator of 2 gescheiden accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
wesleytjuh schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:29:
[...]

Klinkt als een ground loop. Zorg voor een goede grounding met voldoende dikke kabels en bijvoorbeeld een star ground. Andere optie is een ground loop isolator of 2 gescheiden accu's.
Hmmz...

Ik heb nog eens even een hele oude post van mezelf opgegraven:
P.E.T.E.R. schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:46:
Ik heb mijn Denon DCA-3120 werkend gekregen! Het probleem wat dat de ground van mijn stroombron en van mijn audiobron niet gelijk waren. Nu zit er een draadje tussen GND en de buitenkant van de tulpaansluitingen, en het geluid is prima. Ik heb het geprobeerd vanaf mijn pc voeding en van een 9v batterijtje, beiden werken. Dus ik zou onderweg stroom uit goedkope 9v batterijtjes kunnen krijgen. Nu nog zien hoelang hij speelt op een zo'n dingetje.
Ik heb toen vlak na deze post de versterker zelf open gehaald en de ground van de voeding en van de tulp-ingang aan elkaar gelegd met een draadje. Dat werkte ruim 2 jaar lang prima. Tot vandaag dus. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Het slechte nieuws, als ik de versterker uit het kistje wil halen moet ik ongeveer de hele kist uit elkaar slopen, dus ik kan niet 'ff snel' testen of dit inderdaad het probleem is.

Leerpuntje van vandaag: volgende keer de kist zo bouwen dat je makkelijker alle onderdelen los kan trekken.

Edit: Ik heb nog eens met een multimeter zitten voelen, en weerstand gemeten tussen allerlei verschillende punten die ground zouden moeten zijn, en de weerstand was steeds ruim onder de 1 ohm (heel veel naukeuriger kan de meter niet meten, maar het lijkt me prima zo). Zijn er nog andere dingen die ik zou moeten meten?

Edit2: Ik heb diezelfde labvoeding nu aangesloten in plaats van de accu, en het geluid is hetzelfde. De bijgeluidjes zijn vooral bepaalde pieptonen die continue door gaan (een beetje zoals dit maar dan flink harder). Soms stopt het, en dan is het normale ruis. Het lijkt ook wel afhankelijk te zijn van de staat van de bluetooth chip: de pieptonen veranderen soms als je op je telefoon naar apparaten zoekt of anders, en soms verandert er ook weer helemaal niks.

Een ander (onbelangrijk) detail: een 1,5A (lab)voeding is te weinig als je deze versterker perongeluk wat harder zet. Aan de andere kant, zet je em wat zachter, dan is het verbruik ineens prima te doen. Het goede nieuws, de accu heeft geen enkel probleem met de belasting :)

[ Voor 27% gewijzigd door Peetz0r op 30-11-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
Wesley ik heb je hier een bericht gezonden ik weet niet of je het al gezien hebt ik laat het even weten via deze ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Tussen mijn linker en rechter kanaal zit behoorlijk verschil merk ik. Als ik links op 50% heb staan en rechts 100%, dan zijn beide kanalen ongeveer even luid. Als ik elk kanaal individueel beluister dan klinkt links zuiverder/dieper dan rechts. Ik heb 2xta2024's, 2x Visaton fr10 en 1x sd 215-a gecombineerd met een sony xec-505

Nu vermoed ik dat de stereo-to-mono converter verkeerd geplaatst is.

Deze heb ik geplaatst nu als volgt:
bron (mobiel) --> sony-xec-505 --> subwoofer-uitgang --> stereo-to-mono converter --> ta2024 --> subwoofer
Volgens mij moet dit eigenlijk als volgt
bron (mobiel) --> stereo to mono --> sony-xec-505 --> subwoofer-uitgang --> ta2024 --> subwoofer

Dus eigenlijk de vraag: moet de stereo-to-mono converter voor of achter de crossover?
En kan bovenstaande inderdaad voor een dergelijk verschil in links/rechts teweeg brengen

[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 01-12-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Maakt volgens mij weinig uit. Heb je niet een instelling in de XO verkeerd staan?

In ander nieuws: Een vriend en ik hebben vandaag een bestelling geplaatst voor de onderdelen voor een fullsize Boominator :). Mooi kerstvakantieproject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die hele stereo to mono heb je volgens mij niet nodig toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Op de xo alles al geprobeerd :) geen verschil. Behalve dat opvalt dat high pass niet zoveel verschil geeft, maar misschien gaat dat ook niet met die visatons fr10 in 1.2 liter

Geen idee stereo to mono onnodig is. Ik las in starttopic dat het hoorde bij een subwoofer i.c.m. 2 speakers :+ maar verschil in linker/rechter kanaal is ook over normale speakers, dus zal daar wel niet aan liggen denk ik?

Heb de radio ook direct op een computer aangesloten zonder tussenkomst van een potmeter, dat maakt ook geen verschil.

Heb geen idee wat het verder zou kunnen zijn

[ Voor 38% gewijzigd door AOC op 01-12-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
Heb je al geprobeerd een andere aux-kabel te gebruiken? Kan ook een defecte kabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 17:44
Ik heb een RaspberryPi met een Hifiberry Amp. Deze wil ik in een kistje gaan inbouwen met deze speakers:
Pioneer 3-weg triaxiale inbouwluidspreker 200 W TS-G1023i

Ik zit zelf niet zo in de stroom, dus kan iemand mij voorrekenen wat voor voeding ik nodig heb?
Op de Hifiberry Amp staat 12-18V en 3-5A. En hij kan 2 speakers aanspreken van 25W met 4 Ohm.

Ik had zelf deze al gevonden: Egston 003980044 Stekkernetvoeding, vaste spanning 18 V/DC 3330 mA

Of is dat veel te veel?

Of nog andere suggesties voor leuke speakers?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 17:35
RobWest die voeding die je hebt gevonden kan je gebruiken. Je voltage moet tussen 12v en 18v liggen. De stroom die je nodig hebt ligt tussen de 3 en 5 ampere. Voor 12v heb je waarschijnlijk 5a nodig en 18v 3a.

De voeding die je hebt gevonden is wel duur. Ik heb zelf voor 6,28 dollar (6 euro ofzo) een voeding van 12v 5a gekocht. Deze voeding zou je ook kunnen gebruiken.
http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Die zijn kwalitatief natuurlijk wel stukken minder goed dan de brick van Conrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
Ik wil mij materiaal kopen bij accusafe maar ik krijg maar geen antwoord v welsley leeft die nog ...? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jazeker, ik ga je DM eens beantwoorden ;). Drukke week achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Wanneer ik op deze pagina http://www.richardfarrar....speakers-wired-correctly/ de Speaker Phase Test doe, dan hoor ik een duidelijk verschil. Kan ik hieruit concluderen dat ik een probleem heb in mijn Phase? En kan dit inderdaad het verschil in bas/volume tussen links/rechts veroorzaken?

Verder zijn mijn signaal/aux kabels allemaal nieuw dus denk niet dat daar het probleem zit

[ Voor 15% gewijzigd door AOC op 09-12-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:52
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/53u43t.jpg

Weet iemand hoe jasperv6 hier de speakergaten ingeboord heeft zodat ze mooi naar binnen vallen?

Mooie kist ook trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dat kan je met een bovenfrees doen, daarin zet je dan het juiste freesje wat deze vorm eruit freest. Deze vorm wordt ook wel "chamfer" genoemd.
Yep, zeer mooie kist, maar dat krijg je met zulk mooi hout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearshot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05-2023
Hallo

Ik heb een muziek kist gemaakt
nu heb ik het volgende probleem

Ik heb er veel ruis in zitten en als ik hem beetje harder zet dan gaat hij stoote geven

Wat ik al heb gedaan
Kabels vervangen en anders opgebonden
Interne lader is afgekoppelt
Van radio gewisseld
Versterker afgekoppelt en door gemeten die is goed
singaal van de tulp stekker door gemeten die geef ruis mee
Maar en de radios heb ik alle 2 gewisselt en blijf hetzelfde

Nu heb ik storings filters besteld maar ik denk dat het niet gaat helpen aangezien ik geen dinamo heb ect

Er zit een 72 ampere 12 accu in

Moet ik eventueel diodes gaan plaatsen of zo ? Maar weet niet wat voor diodes of welke waarders dat gaat me pet een beetje te boven

Ben al 2 volle dagen bezig maar ik ben nu ten einde raad

Mvg wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Hoi Wilco,
welkom hier! Allereerst: heb je misschien foto's of een schema hoe je het een en ander aangesloten hebt en welke componenten je gebruikt? Het is voor ons een beetje moeilijk om te raden anders... Wat bedoel je bijvoorbeeld met radio (autoradio?) Waar speel je de muziek mee af etc. etc.

Ruis kan namelijk bijna overal onstaan zowel aan de voedingskant als aan de signaalkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearshot
het is een dubbel din autoradio
model: clarion nx502e

fotos hier
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/k1w60y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/30ll5qp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ic705h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/123xeo8.jpg

ik heb vandaag de onstorings filter binnen gekregen er tussen gemonteerd maar maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Klopt het dat je een dual coil subwoofer op je ta2024 +- +- moet aansluiten ipv +- -+? Zoals op deze tekening? Ook icm een crossover? Ik probeert namelijk te achterhalen waarom het geluid aan één kant zachter is en minder bass heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearshot
Dark0z schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:01:
Klopt het dat je een dual coil subwoofer op je ta2024 +- +- moet aansluiten ipv +- -+? Zoals op deze tekening? Ook icm een crossover? Ik probeert namelijk te achterhalen waarom het geluid aan één kant zachter is en minder bass heeft
klopt

je moet een brug maken

van je + van de versterker naar de + van een van de aansluitingen de - van die aansluiting maak je een brug naar de + van de ander aansluting en je min gaat weer naar je versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 13:31
Ik vind die radio wel eng hangen boven de accupolen.

Verder hoort die accu in een vastgezette accubak.
http://webshop.masta.nl/accubak.html

Als die accu nu om valt of lekt heb je een klein issue

Verder zie ik geen afzekering zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearshot
het is een grote kast

ik heb opgemeten er zit tussen de accu en onderkant radio 21 cm tussen dat lijkt me voldoende

afzekering zit er wel delgelijk tussen + elk apparaat heeft een zekering

de accu heeft een ring aan de onderkant en daar zaten al gate in zo dat ik hem vast kon schroeven

[ Voor 20% gewijzigd door gearshot op 10-12-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 13:31
Dan nog. Een afzekering beschermt je niet tegen iets dat op de polen valt als een schroevendraaer of steeksleutel. Het houtwerk beschermt niet tegen lekkend zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearshot
okee ik zal eens voor zo iets kijken ja

maar kan het zijn dat die accu niet goed is voor deze installatie?
want als ik hem harder zet kat hij kragen en stoten
12 volt 72 AH
of moet er een condersator tussen of zo ?

zowel met versterker als met de normale speaker ingang
speakers zijn van rockford fosgate p1 6x9 65 watt rms 130 peak watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Zit er in de accusafe of de lepai 2020 amp iets waardoor mijn setup zichzelf uit zou kunnen zetten als bescherming ofzo? Soms, als ik de koffer relatief hard heb staan voor binnen in een kamer (dus nog niet eens op volume om buiten een feestje te houden) gaat het systeem *poef* uit op het moment dat er een harde bassdrum, bastoon, of andere 'lomp' geluid in komt. Dan gaan het groene lampje die van de accusafe komt ook uit, niet alleen de amp, dus heb het gevoel dat het daar vandaan komt.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearshot
kan zijn dat hij te warm wordt er zit een beveiliging in tegen oververhitting en dan schakelt hij uit en even later weer aan

is optelossen door een fan te plaatsen of koelblok heb ik ergens gelezen

[ Voor 5% gewijzigd door gearshot op 10-12-2014 19:47 . Reden: aanvullende tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

gearshot schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:07:
[...]

klopt

je moet een brug maken

van je + van de versterker naar de + van een van de aansluitingen de - van die aansluiting maak je een brug naar de + van de ander aansluting en je min gaat weer naar je versterker
Dus van linker kanaal gewoon +- op +- van de sub en rechter kanaal de - op + van de sub en de + op de - van sub? Om het even te verifiëren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dark0z schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:01:
Gewoon in fase aansluiten
fvdberg schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:20:
Dan nog. Een afzekering beschermt je niet tegen iets dat op de polen valt als een schroevendraaer of steeksleutel. Het houtwerk beschermt niet tegen lekkend zuur.
Ik zou ook altijd, zeker met dit soort enorme accu's, de boel zekeren en de polen dan afschermen.
Acolyte57 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:36:
Zit er in de accusafe of de lepai 2020 amp iets waardoor mijn setup zichzelf uit zou kunnen zetten als bescherming ofzo? Soms, als ik de koffer relatief hard heb staan voor binnen in een kamer (dus nog niet eens op volume om buiten een feestje te houden) gaat het systeem *poef* uit op het moment dat er een harde bassdrum, bastoon, of andere 'lomp' geluid in komt. Dan gaan het groene lampje die van de accusafe komt ook uit, niet alleen de amp, dus heb het gevoel dat het daar vandaan komt.
Ja, de Lepai heeft protectie. Denk dat je het wel kan bypassen als je dat echt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
gearshot schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:49:
het is een dubbel din autoradio
model: clarion nx502e

fotos hier
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ik heb vandaag de onstorings filter binnen gekregen er tussen gemonteerd maar maakt geen verschil
Toffe kist, ziet er aardig lomp uit! })

Heeft de autoradio ook een ingebouwde versterker? Dan kun je misschien proberen de speakers eerst direct op de radio aan te sluiten om te kijken of je dan geen ruis hebt.

Vervolgens sluit je de speakers weer aan op de versterker met alleen een mp3 speler of telefoon zonder de autoradio. Kabels één voor één proberen etc. Zo kun je stap voor stap dingen uitsluiten waar het níet aan ligt.

Verder kan ik niet goed zien hoe alle kleine speakertjes aangesloten zitten. Ik vermoed dat ik een filter zie liggen? Daar zou het ook aan kunnen liggen dus dan speakers even direct aansluiten.
gearshot schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:29:
okee ik zal eens voor zo iets kijken ja

maar kan het zijn dat die accu niet goed is voor deze installatie?
want als ik hem harder zet kat hij kragen en stoten
12 volt 72 AH
of moet er een condersator tussen of zo ?

zowel met versterker als met de normale speaker ingang
speakers zijn van rockford fosgate p1 6x9 65 watt rms 130 peak watt
Vergeet niet dat je versterker in de pieken tot bijna 70A kan trekken en de radio met scherm doet ook nog wel mee met wat ampères. Normaal zou een accu van dit formaat dit wel aardig moeten kunnen trekken maar als het erg hard gaat kun je inderdaad wel in de problemen komen. Of de impedantie van de speakers klopt niet met de uitgangen van de versterker (moet minimaal 4ohm zijn). Mocht je een condensator willen plaatsen neem dan wel een hele dikke. 1 farad oid.
Dark0z schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:45:
[...]

Dus van linker kanaal gewoon +- op +- van de sub en rechter kanaal de - op + van de sub en de + op de - van sub? Om het even te verifiëren :)
Zoals jij zegt klopt, wat gearshot zegt niet dan hef je het hele effect van een dual coil op. :) (TA2024 kun je niet bruggen, een dikke autoversterker zoals bij hem wel)
Acolyte57 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:36:
Het hele idee van de accusafe is dat deze zichzelf uitschakelt als je spanningsniveau te laag is (<11,6volt). Als de accu al een eind leeg (of versleten) dat kan het gebeuren dat de spanning dropt bij een lage toon oid. In dat geval is je accu beschermt tegen diepontlading en heeft de accusafe het eigenlijk heel goed gedaan. :) Een condensator net voor de versterker plaatsen kan soms helpen maar is normaal gesproken niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearshot
Zonder versterker heb ik de ruis nog steeds plus als ik hem harder zet dat de boxen nog steeds stoten

Kan het aan de accu liggen dat hij ruis mee geef ? Accu miss defect????

Vanmiddag heb ik nieuwe kabels gekocht en opnieuw alles aan gelegd nog steeds het zelfde accu polen goed schoongemaakt met staal borstel

Maar vermoet dat de accu ruis mee geef is dit mogelijk??

Waarom die zo groot is omdat de onderste bak 2 subwoofers in zitten van 12 inch
van rocksfort fosgate

[ Voor 12% gewijzigd door gearshot op 10-12-2014 23:01 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Thanks voor de hulp mannen,
Michel5128 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:30:
Het hele idee van de accusafe is dat deze zichzelf uitschakelt als je spanningsniveau te laag is (<11,6volt). Als de accu al een eind leeg (of versleten) dat kan het gebeuren dat de spanning dropt bij een lage toon oid. In dat geval is je accu beschermt tegen diepontlading en heeft de accusafe het eigenlijk heel goed gedaan. :) Een condensator net voor de versterker plaatsen kan soms helpen maar is normaal gesproken niet echt nodig.
Het probleem doet zich echter ook voor bij een net opgeladen accu, en de accu zelf is in april dit jaar gekocht en buiten een paar feestjes nog niet veel gebruikt. Kan het dan nog steeds de accusafe zijn?
lutkeveld schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:57:
Ja, de Lepai heeft protectie. Denk dat je het wel kan bypassen als je dat echt wilt.
Als ik de beschrijving van de protection lees online is het een kwestie van een aantal seconden uit, en dan weer automatisch aan gaan. In mijn geval blijft ie uit - denk je dan dat het nog steeds de protection is?
gearshot schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:47:
is optelossen door een fan te plaatsen of koelblok heb ik ergens gelezen
Ah, dat wil ik sowieso proberen te vermijden, ik wou 'm juist zo simpel mogelijk houden aan de binnenkant. Hopen dat het anders opgelost kan worden!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
Ik ben op het .moment bezig met die kleine pam8403 versterkertjes, en ik moet zeggen dat de prijs kwaliteitsverhouding perfect is. (45 cent per stuk als je er 10 koopt) nou was ik benieuwd of iemand op het platform hier misschien een handig doosje kent waar je hem in kan monteren, of een winkel die dat soort dingen verkoopt. Kon namelijk op conrad niet echt iets vinden.

Wat was ook alweer de berekening om te kijken hoe lang je accu meegaat?

En weet iemand toevallig wat die pam8403 trekt? In amperes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Meten is weten ;)

Je kunt het ook uitrekenen om een indicatie te geven:
((0,71*5)^2)/4 = 3,1W per kanaal maximaal. 2 kanalen dus 6,2W. Dat mag je dan delen door een factor 3 tot 4 om de crest factor mee te nemen. Dan zit je dus op 1,5 tot 2W wat je gebruikt op maximaal volume. Dat kun je weer delen door 5 (je spanning) --> 2/5 = 0,4A.

Kijk eens naar Hammond manufacturing voor een geschikte behuizing.

[ Voor 14% gewijzigd door wesleytjuh op 13-12-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
P=U^2/2R is handiger dan P=(U*1/sqrt(2))^2/R ;)

Die PAM8403 bordjes zijn inderdaad enorm goedkoop. Waarom zou je ze trouwens in een behuizing willen hebben? Kan trouwens aanraden om pin headers te gebruiken om er kabels aan te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Wellicht, maar P=(U*1/sqrt(2))^2/R valt beter te begrijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
lutkeveld schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:59:
P=U^2/2R is handiger dan P=(U*1/sqrt(2))^2/R ;)

Die PAM8403 bordjes zijn inderdaad enorm goedkoop. Waarom zou je ze trouwens in een behuizing willen hebben? Kan trouwens aanraden om pin headers te gebruiken om er kabels aan te solderen.
Naast dat ik ze in een kist wil bouwen, wil ik ook 1 apart in een behuizing hebben zodat ik altijd losse speakers op tafel kan zetten en mijn midicontroller kan gebruiken. Ik heb geen actieve speakers staan, en heb geen zin om met mijn versterker te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Hoe verhoudt zo'n PAM8403 zich t.o.v. een TA2024 qua klank en volume? Op zich wel handig dat hij maar 5 volt nodig heeft.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
mno schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:56:
Hoe verhoudt zo'n PAM8403 zich t.o.v. een TA2024 qua klank en volume? Op zich wel handig dat hij maar 5 volt nodig heeft.
Ik heb hier zo 1 2 3 geen ta2024 liggen. Om nauwkeurig te vergelijken Maar deze bordjes doen naar mijn niet heel veel onder als een ongemodde ta2024. Daar naast vind ik de klank erg goed.

Dat hij maar 5v pakt is inderdaad fijn. In combinatie met een powerbank een goedkope oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je zal wel vrij vlot het gevoel hebben dat het geluid aan zijn max zit. Een TA2024 loopt een stuk minder op zijn tenen, doordat ie de pieken beter op kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
Maartinho schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:16:
[...]

Ik heb hier zo 1 2 3 geen ta2024 liggen. Om nauwkeurig te vergelijken Maar deze bordjes doen naar mijn niet heel veel onder als een ongemodde ta2024. Daar naast vind ik de klank erg goed.

Dat hij maar 5v pakt is inderdaad fijn. In combinatie met een powerbank een goedkope oplossing
PAM bordjes kan je ook modden >:) boppos in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Wel enorm moeilijk met die kleine SMD weerstanden. Weghalen met litze en dan een nieuwe in de plaats solderen is bijna makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-02-2022
Is het slim om 6x9 speakers te nemen, want ik las ergens dat je dat niet moet doen. De specificaties van de speakers die ik wil zijn wel erg goed. Wat moet ik doen? En welke speakers moet ik anders nemen (2 full range speakers niet duurder dan €90)? :? :? :? En ik wil eigenlijk juist een kleine kist, iets als deze. En moet ik dan baspoorten nemen of het juist luchtdicht maken?

http://postimg.org/image/y8n6isi8n/ gemaakt door Darksheep

Deze speakers had ik in gedachten: http://www.pimtensen.nl/c...0-watt-rms-3-weg-speaker/

[ Voor 26% gewijzigd door Evertman op 21-12-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

EastWarez schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:18:
[...]

welk model pi heb je en welke ta dan stuur ik hier wel een foto voor waar je moet krassuh

[afbeelding]
onderkant pi op al het zwarte kun je krassen lieft het dichtst bij de 5v input

ta2024 komt er zo aan =p
[afbeelding]
dit is peanuts gewoonn een kabeltje van de ground pin van je ta naar de ground kras van je pi
zoals je ziet is de ground pin van de ta verbonden met de ground area van de print _/-\o_
ik zou graag willen weten waar ik op mijn DX module een kras moet zetten. als ik BT af wil spelen hoor ik veel ruis. zou willen proberen als ik dit kan oplossen.

gebruik een DX module met een TA2024, er voor zit nog een accusafe. zo wel op de acu als voeding geeft hij deze storing
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kxtFJLxt1OQE4eUoJwTnWkFR/full.jpg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dDsIs/5542a55ffa.jpg

Weet niet of het ook werkt met die bluetooth modules met usb en sd enzo, heb er zelf ook een in mijn ''lunchbox'' en die heeft bijna geen outputting noise, heb deze:

http://www.miniinthebox.c...0-fm-remote_p2022291.html

Weet niet of het voor jou gaat helpen, want toen ik mijn grote kist bouwde, was het echt heel erg, het kwam gewoon boven luide muziek uit, dus met de krassen was het voormij met 90% gedempt, ik had het ergens op internet gevonden, kan het helaas niet meer vinden....
wâldpyk schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:35:
[...]

ik zou graag willen weten waar ik op mijn DX module een kras moet zetten. als ik BT af wil spelen hoor ik veel ruis. zou willen proberen als ik dit kan oplossen.

gebruik een DX module met een TA2024, er voor zit nog een accusafe. zo wel op de acu als voeding geeft hij deze storing
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUNE4IT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:58
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om een zo klein mogelijke kistradio te maken. Heb net de li-ion accu's gesoldeerd (inclusief PCM) (4S2P). Komt een extra buck convertor tussen om het voltage een stukje omlaag te gooien. Nu zit ik alleen te twijfelen tussen welke speakers ik zal nemen. Voornamelijk tussen deze twee:

http://www.pimtensen.nl/c...1157d-audio-system-co100/
http://www.pimtensen.nl/c...peakers/7154d-mtx-t6c402/

Heeft iemand ervaring met deze speakers. En klinken de duurdere speakers ook een stukje beter. Als iemand een betere keuze heeft mag dat ook natuurlijk. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Hoeveel liter mag de klankkast maximaal zijn? Autospeakers vinden kleine kasten niet zo leuk, ik zou eerder naar woofers van Dayton, Monacor, Faital etc kijken. Daar zijn de Thiele Small Parameters van bekend, zo kan je een klankkast simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
Is het slim om 6x9 speakers te nemen, want ik las ergens dat je dat niet moet doen. De specificaties van de speakers die ik wil zijn wel erg goed. Wat moet ik doen? En welke speakers moet ik anders nemen (2 full range speakers niet duurder dan €90)? :? :? :? En ik wil eigenlijk juist een kleine kist, iets als deze. En moet ik dan baspoorten nemen of het juist luchtdicht maken?

http://postimg.org/image/y8n6isi8n/ gemaakt door Darksheep

Deze speakers had ik in gedachten: http://www.pimtensen.nl/c...0-watt-rms-3-weg-speaker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Kan prima in een 15-30 liter gesloten kast. Ik zou niet meer dan 80 euro uitgeven aan autospeakers.
De kickers kunnen prima, maar er zijn ook zat goedkopere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
Dankjewel, welke zou jij dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 09-10 19:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

EastWarez schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:49:
[afbeelding]

Weet niet of het ook werkt met die bluetooth modules met usb en sd enzo, heb er zelf ook een in mijn ''lunchbox'' en die heeft bijna geen outputting noise, heb deze:

http://www.miniinthebox.c...0-fm-remote_p2022291.html

Weet niet of het voor jou gaat helpen, want toen ik mijn grote kist bouwde, was het echt heel erg, het kwam gewoon boven luide muziek uit, dus met de krassen was het voormij met 90% gedempt, ik had het ergens op internet gevonden, kan het helaas niet meer vinden....

[...]
Naar een dergelijke oplossong was ik ook al langere tijd op zoek. en wat bedoel je precies met "krassen" gewoon de verbindingen die je omcirkeld hebt onderbreken of beschadigen? Wesley had eerder over een spoel die hij had gebruikt om de storing te verminderen. hij zou m in de shop zetten maar dat is nooit gebeurd.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
lutkeveld schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:57:
Kan prima in een 15-30 liter gesloten kast. Ik zou niet meer dan 80 euro uitgeven aan autospeakers.
De kickers kunnen prima, maar er zijn ook zat goedkopere opties.
Dankjewel, welke zou jij dan anders aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Evertman schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:59:
Dankjewel, welke zou jij dan aanraden?
Kijk maar eens op Conrad naar wat bijvoorbeeld JBL, Magnat en Pioneer te bieden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman
Kijk maar eens op Conrad naar wat bijvoorbeeld JBL, Magnat en Pioneer te bieden hebben
[/quote]

Dankjewel alweer, zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertman

Ik heb even gekeken op conrad en ik vond deze: https://www.conrad.nl/nl/...0-w-racer-320-372528.html of zal ik toch deze: http://www.pimtensen.nl/c...0-watt-rms-3-weg-speaker/ doen? (ik vind de kickers vooral ook heel mooi)
of moet ik toch deze:http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/126l-6-quot-x-9-quot-speakers/4943d-jbl-gto938/ nemen(het schijnen de beste speakers te zijn)?

Ik weet het inmiddels echt niet meer want ik zie zoveel goede speakers, kan iemand helpen?

Ik ga denk ik gewoon voor de kickers het zal vast weinig uitmaken.

[ Voor 42% gewijzigd door Evertman op 22-12-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanno
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2020
Hallo allemaal.

Ik ben een kleine kist aan het bouwen voor 2 x 10cm speakers. Is het noodzakelijk om een scheiding in de de kast te maken tussen beide speakers ??

"Logics will get you from A to B, imagination will take you everywhere"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dat hoeft niet als het dezelfde speakers zijn. Ik kan trouwens niet aanraden om 10cm autospeakers te gebruiken, die geven echt totaal geen bas. Dan zou ik eerder kijken naar 13-16cm speakers of de 10cm Monacor SP60's. Die geven in een gepoorte behuizing van 7-8 liter wel een lekkere bas en zijn goedkoop (35 euro per paar).

[ Voor 5% gewijzigd door lutkeveld op 24-12-2014 10:11 ]

• nitro
Zuluman schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:59:
[...]

Naar een dergelijke oplossong was ik ook al langere tijd op zoek. en wat bedoel je precies met "krassen" gewoon de verbindingen die je omcirkeld hebt onderbreken of beschadigen? Wesley had eerder over een spoel die hij had gebruikt om de storing te verminderen. hij zou m in de shop zetten maar dat is nooit gebeurd.
Wat wesley bedoelt (denk ik) is een 1:1 audio transformer, die kunnen helpen (niet altijd)
Op het moment heeft china post extra werknemers, ik had mijn laatste pakketje in 11 dagen na betaling, 7 dagen naar verzending, dus het is waard om er nu een te kopen...

www.aliexpress.com/item/-/1850857779.html

zo'n ding bevat 2 1:1 audio transformers, en voor dat geld kan het niet misgaan, ik hoop dat het je noise verwijdert

wat het met het krassen betreft, je moet niks doorkrassen, wat ik bij mijn scenario deed is dat de chips van zowel de bt module en mijn amp die grounds gewoon aan elkaar zetten, meer niet, ik had het ergens op internet gelezen, en ik had zoveel noise dat ik dacht van "yolo" als dit helpt... en bijna al mijn processing noise was weg, als er geen device verbonden is doet ie ongeveer 2 zachte bliepjes per seconde, maar verbind ik m'n telefoon is het eingenlijk compleet verdwenen....

edit: net mn box er weer ff bijgepakt, als ik niet verbonden ben hoor je niks, als ik wel verbonden ben, en ik speel niks af en zet het volume vol open, is het zo minimaal, dat het alleen hoorbaar is als je je oor letterlijk op afstand van 15 cm houd!

[ Voor 8% gewijzigd door nitro op 25-12-2014 13:22 ]

• nitro
mno schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:56:
Die Pams zijn k*t met mijn master soldering skills heb ik er al 3 liggen die gefrituurt zijn, kan er niks mee, ta2024 gaan harder, klinken ook mooier!

• lutkeveld
De oplossing voor het vernielen van je PAM's zijn pin headers:
Afbeeldingslocatie: http://www.goldmine-elec-products.com/images/G16938B.jpg

Soldeer hem vast en gebruik daarna connectors of soldeer de kabels er direct aan vast. Als je ze er direct aan soldeert is het handig om ze wat te buigen, de kabel er aan te solderen, krimpkous er om heen en dan terug buigen.

Opzich klinkt de TA niet beter dan de PAM, het is gewoon dat de TA harder gaat en daardoor beter lijkt te klinken. Het niet een belachelijk groot verschil (~7db), maar dan moet je wel de gain van de PAM aanpassen (modden).

Als ik een keer tijd vind tussen school en al mijn lopende projecten is het misschien wel een leuk projectje om een PAM8403 bordje met aangepaste gain, iets grotere componenten (0805 ofzo) en fatsoenlijke terminals uit te brengen.

• wesleytjuh
Zo'n PAM kan best wel eens een net wat andere sound hebben dan een Tripath chip hoor. Gebrek aan grote elco's op de PAM, andere fabrikant, andere ingangscondensators etc. Een groot verschil zal het niet zijn, maar voor de oplettende luisteraar kan er zeker verschil tussen zitten.

• Zep11
Als ik een keer tijd vind tussen school en al mijn lopende projecten is het misschien wel een leuk projectje om een PAM8403 bordje met aangepaste gain, iets grotere componenten (0805 ofzo) en fatsoenlijke terminals uit te brengen.
Heb je enig idee of je die tijd binnenkort zal vinden? Want dat klinkt precies als het bordje dat ik nodig heb voor een project voor een vriend van me. Ik zou zeker zoiets willen hebben/maken, zou zelf alleen niet weten hoe.
Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink