Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.276 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 10:05
Vorig jaar heb ik een kratradio gebouwd, en dit jaar ben ik met 2 vloerstaanders bezig. Het filter e.d is al af. Voor de afwerking heb ik carbonfolie gebruikt. Dit ziet er erg strak uit en wou ik nog ff als tip meegeven voor mensen die nog niet weten hoe ze hun kist/krat radio af willen werken. Ik zelf had dit (als ik het toen geweten had) ook voor mijn radio gebruikt. Ik heb het hier besteld, want dit was de goedkoopste. http://www.carbonwinkel.n...ie-3d-zwart-wrapping.html. Let wel, er komen 10 euro verzendkosten bij (blijft goedkoper dan zijn concurrentie).

[ Voor 24% gewijzigd door tweaker1706 op 02-08-2014 15:16 . Reden: Linkje toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candybart
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11-2021
Hallo allemaal,

Ik ben zelf nog een beginner met kratradio's, wel ben ik technisch aangelegd want zit niet voor niks op de engineering afdeling van een machine fabriek.

Nu wil ik dus zelf een krat radio gaan maken maar ben ik nog niet helemaal op de hoogte van hoe ik dit het beste kan doen. Ik zat eerst te denken om gewoon een autoradio te pakken en deze aan te sluiten op twee speakers en een voeding maar zo makkelijk zal het niet zijn denk ik.

Vervolgens ben ik hier door de topics gaan bladeren en kwam ik ook vaker te lezen dat er een MP3-module word gebruikt.

Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik het beste te werk kan gaan? Ik denk persoonlijk dat een MP3-Module er mooier uitziet aangezien die compacter is dan een complete Autoradio.

Of heeft iemand ergens een mooie "how to" voor het maken van een kratradio? Ik kwam laatst zelf deze tegen: http://www.accusafe.nl/ho...stradio-kratradio-bouwen/ maar hier zit geen MP3-Module in en ik weet dus ook niet of het eenvoudig is om deze er tussen te zetten. Het liefst zou ik een MP3-module gebruiken met USB, en aux. het liefst zou ik ook nog iets er in willen bouwen om telefoons op te kunnen laden. ik zat te denken aan het volgende ding: http://www.dx.com/p/car-c...12-24v-48029#.U94bnfl_tWg

Ik hoop dat ik jullie hiermee genoeg heb geïnformeerd en jullie mij hiermee verder willen helpen. Ik heb natuurlijk al door dit forum heen gebladerd maar er zijn zoveel post dat ik er zelf niet helemaal wijs meer uit werd.

Met vriendelijke groet,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:39
Ik heb een tijdje de Sure Hifi bluetooth module zonder problemen in gebruik, alleen sinds gister lijkt het output volume wel een fractie van wat het eerst was. Het lijkt wel alsof er 80% minder geluid uit komt.

Heb verschillende kabels en telefoons geprobeerd. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? :(

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-10 19:07
Heeft iemand een aansluit schema voor zo'n DPDT schakelaar.

[ Voor 85% gewijzigd door Applepiez op 03-08-2014 22:34 . Reden: TS niet goed doorgelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:59
KirovAir schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:27:
Ik heb een tijdje de Sure Hifi bluetooth module zonder problemen in gebruik, alleen sinds gister lijkt het output volume wel een fractie van wat het eerst was. Het lijkt wel alsof er 80% minder geluid uit komt.

Heb verschillende kabels en telefoons geprobeerd. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? :(
Ik heb dat ook, alleen na een seconde of 30 gaat hij wel naar normaal volume toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59
candybart schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:26:
Hallo allemaal,

Ik ben zelf nog een beginner met kratradio's, wel ben ik technisch aangelegd want zit niet voor niks op de engineering afdeling van een machine fabriek.
Nou, dan zou ik eens beginnen met het lezen van de topic start: klik.
tweaker1706 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:57:
Vorig jaar heb ik een kratradio gebouwd, en dit jaar ben ik met 2 vloerstaanders bezig. Het filter e.d is al af. Voor de afwerking heb ik carbonfolie gebruikt. Dit ziet er erg strak uit en wou ik nog ff als tip meegeven voor mensen die nog niet weten hoe ze hun kist/krat radio af willen werken. Ik zelf had dit (als ik het toen geweten had) ook voor mijn radio gebruikt. Ik heb het hier besteld, want dit was de goedkoopste. http://www.carbonwinkel.n...ie-3d-zwart-wrapping.html. Let wel, er komen 10 euro verzendkosten bij (blijft goedkoper dan zijn concurrentie).
Leuk idee. Foto?

[ Voor 46% gewijzigd door Jag op 04-08-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
Carbonfolie kan je veel beter uit China halen, vele malen goedkoper.
Bv: http://www.aliexpress.com...tive_id=SB_20140804022434
Heb er ook al is naar zitten kijken, ben zelf van plan om er voor een volgend projectje hoekprofielen mee te beplakken. Op die manier kan je hele simpele profielen gebruiken die er dan toch fancy uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:01
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:46:
[...]

De micro is inderdaad de helft van de mini, paar pagina's terug kun je 2 voorbeelden zien van de micro boominator. Ik heb zelf ook de micro gemaakt omdat ik iets wilde maken dat voor klein formaat wel kwaliteit heeft. Ik kan je dan ook vertellen dat het echt aan te raden is om hem te maken! :)
Ok, top. Ik wil inderdaad iets in een zo klein mogelijk formaat, maar dat beter klinkt dan die bluetooth dingen uit de winkel voor drie tientjes.
Aapenootjes schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:54:
Als je niet echt handig bent is het misschien een idee om het zaagwerk te laten doen. Er zijn hier vast wel mensen die je kunnen wijzen op een adresje daarvoor. Matig zaagwerk maakt het in elkaar zetten van dit soort kisten tamelijk lastig.

Van de andere kant kan het ook leuk en leerzaam zijn om zelf eerst een poging te doen.
Een paar jaar geleden heb ik al een kist gemaakt. Op zich ging dit wel, maar ik heb toen een decoupeerzaag moeten lenen en het zaagwerk was alles behalve netjes :+ . Maar goed, het paste uiteindelijk allemaal. Met een bestaand design wat ook nog een stuk kleiner is komt het allemaal wat nauwer denk ik, dus ik zal eens navragen of ik het ergens kan laten doen voor een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
Snippo schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:03:
[...]

Ok, top. Ik wil inderdaad iets in een zo klein mogelijk formaat, maar dat beter klinkt dan die bluetooth dingen uit de winkel voor drie tientjes.

[...]

Een paar jaar geleden heb ik al een kist gemaakt. Op zich ging dit wel, maar ik heb toen een decoupeerzaag moeten lenen en het zaagwerk was alles behalve netjes :+ . Maar goed, het paste uiteindelijk allemaal. Met een bestaand design wat ook nog een stuk kleiner is komt het allemaal wat nauwer denk ik, dus ik zal eens navragen of ik het ergens kan laten doen voor een mooi prijsje.
Met een decoupeerzaag kun je inderdaad nooit mooi rechte panelen zagen :P.
Als je de maten netjes op papier zet kunnen ze het bij de lokale bouwmarkt/houthandel voor een paar euro extra voor je op maat zagen. Als hun apparatuur goed is afgesteld kun je het dan thuis gewoon in elkaar zetten en past het perfect!

[ Voor 4% gewijzigd door Terrz op 04-08-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Terrz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:24:
[...]

Met een decoupeerzaag kun je inderdaad nooit mooi rechte panelen zagen :P.
Als je de maten netjes op papier zet kunnen ze het bij de lokale bouwmarkt/houthandel voor een paar euro extra voor je op maat zagen. Als hun apparatuur goed is afgesteld kun je het dan thuis gewoon in elkaar zetten en past het perfect!
Bij zowel Praxis als de Gamma is zagen gratis; en als Praxis medewerker kan ik je vertellen dat we in onze vestiging ook niet héél moeilijk doen over het zagen van een zelf meegebracht stukje plaat; mits niet teveel werk. Daar komt bij; als je er bij zegt dat je lijm en schroeven koopt in die vestiging komt 't vast wel goed ;)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Er zitten twee bouwmarkten vlakbij dus ik zal binnenkort eens langs gaan voor wat hout en dan vraag ik gelijk of ze het kunnen zagen. Voor een paar euro ga ik zelf niet moeilijk liggen doen. Eerst maar eens alles op een rijtje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb zelf alles bij Hubo laten zagen. het verschilt een beetje per vestiging, maar daar werken meestal wel echte vakmannen. Die in Baarn en Utrecht (stolker) heb ik iig goede ervaring mee.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candybart
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11-2021
Wat is een goede en niet al te dure MP3-Module? Het liefst gewoon met USB en SD-Card. AUX ingang kan ik er ook zelf tussen knutselen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvee77
  • Laatst online: 28-09-2022
JvS schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:23:
Ik heb zelf alles bij Hubo laten zagen. het verschilt een beetje per vestiging, maar daar werken meestal wel echte vakmannen. Die in Baarn en Utrecht (stolker) heb ik iig goede ervaring mee.
Ik heb m'n boominator ook laten verzagen in de Hubo (in België dan) en dat ging perfect om die in elkaar te zetten.
tweaker1706 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:57:
Tof idee! M'n boominator heeft al wat afgezien en zou dit wel eens willen toepassen: verf mooi glad afschuren, ontvetten en een carbon look geven! Als je een foto hebt... tonen!

Verder heb ik ook wel nog een vraagje ivm m'n boominator! Hij is gekoppeld is aan een JBL GTO 2000 met 75W RMS per kanaal op 4 ohm. Slurpt veel energie maar met een autobatterij gaat hij op max volume (= gain op 50%, hoger vindt boominator niet leuk) toch 5 uur mee. Dat is 5 uur echt éénorm hard!
De vraag is nu: ik kan m'n versterker ook bridged gebruiken op 2 ohm (110W RMS), is dat een goed idee? Dan speelt de boominator mono, maar zou ik m'n gain dan naar beneden kunnen halen en zuiniger spelen? Het is geen absolute noodzaak, maar een kleine optimalisatie is altijd welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
elvee77 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:09:
[...]

Ik heb m'n boominator ook laten verzagen in de Hubo (in België dan) en dat ging perfect om die in elkaar te zetten.

[...]

Tof idee! M'n boominator heeft al wat afgezien en zou dit wel eens willen toepassen: verf mooi glad afschuren, ontvetten en een carbon look geven! Als je een foto hebt... tonen!

Verder heb ik ook wel nog een vraagje ivm m'n boominator! Hij is gekoppeld is aan een JBL GTO 2000 met 75W RMS per kanaal op 4 ohm. Slurpt veel energie maar met een autobatterij gaat hij op max volume (= gain op 50%, hoger vindt boominator niet leuk) toch 5 uur mee. Dat is 5 uur echt éénorm hard!
De vraag is nu: ik kan m'n versterker ook bridged gebruiken op 2 ohm (110W RMS), is dat een goed idee? Dan speelt de boominator mono, maar zou ik m'n gain dan naar beneden kunnen halen en zuiniger spelen? Het is geen absolute noodzaak, maar een kleine optimalisatie is altijd welkom. ;)
Volgens mij werkt dat zo niet. Je speakers zijn 8 ohm, dus je krijgt er nooit 120 watt uit op 2 ohm tenzij je 2 ohm speakers aansluit.

Volgens mij kun jij beter eens kijken naar een goede step-up converter (naar 24V of 30V) en daar een 2 x 100 watt class D versterker aan hangen.

Dan ga je volgens mij veel meer speeltijd behalen en gaat het nog harder.

[ Voor 17% gewijzigd door Terrz op 06-08-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
Hij kan 2x 75W rms op 4 ohm, 2x 110W rms op 2 ohm en 1x 200W rms op 4 ohm (gebrugt).

Dus je zou hem op 1 kanaal kunnen late draaien, maar daar word het geheel wss niet zuiniger van, uiteraard kan je het gewoon proberen, en meten met een multimeter!!

@ terrz, een boominator heeft 4 8 ohms speakers dus hij kan 2x 4 ohm of 1x 2 ohm doen, bruggen heeft dus geen zin.

Klasse D bord met step-up gaat inderdaad een stuk zuiniger zijn!!

[ Voor 27% gewijzigd door Carneoleon op 06-08-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Carneoleon schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:23:
Hij kan 2x 75W rms op 4 ohm, 2x 110W rms op 2 ohm en 1x 200W rms op 4 ohm (gebrugt).

Dus je zou hem op 1 kanaal kunnen late draaien, maar daar word het geheel wss niet zuiniger van, uiteraard kan je het gewoon proberen, en meten met een multimeter!!

@ terrz, een boominator heeft 4 8 ohms speakers dus hij kan 2x 4 ohm of 1x 2 ohm doen, bruggen heeft dus geen zin.

Klasse D bord met step-up gaat inderdaad een stuk zuiniger zijn!!
Hoeveel vermogen/capaciteit verlies je eigenlijk met een step-up converter?

zoiets is best wel efficiënt met 95%.

Dus dat zou betekenen dat als je 5A vermogen trekt vanaf je 12V accu, er 0.25A verloren gaat? (0.95 x 5).

[ Voor 20% gewijzigd door Terrz op 06-08-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is "up to 95%" efficiënt. Afhankelijk van conversie en stroomsterkte. Of het dat ook is, is maar de vraag. Maar laat het 75% zijn, dan is dat nog steeds efficiënter dan een klasse B 12V autoradioversterker, want daar zit net zo hard een step-up converter in om die 110Watt te kunnen halen. Dat is de enige manier waarop dat mogelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 06-08-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb al een paar radiokisten gemaakt en die waren allemaal nog al lomp en groot.
Ik wil nu wat anders ik wil een klein kistje maken van kunstof platen zodat het gewicht zo laag mogelijk blijft. Nu heb ik al speakers en de versterker namelijk de TA2024 omdat die lekker zuinig is en licht en voor deze kist geeft ie meer dan genoeg herrie.

Nu zit ik met een probleem watvoor accu ik zal gaan gebruiken, want ik wil het liefst een zo licht mogelijke kist hebben, dus de 12v 7ah lood-gel accu's die ik heb vind ik wat zwaar en heb liever iets lichter maar waarop mijn TA2024 nog steeds een paar uur kan spelen op redelijk volume. Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Ik zoek een mogelijkheid om twee speakers draadloos te maken met bluetooth aansturing. Ik snap dat als je een bluetooth ontvanger combineert met accu en versterker dat je dan 1 speaker draadloos kunt maken, maar ik vraag met af hoe je dit in stereo zou kunnen doen zonder tussen de twee speakers een draad te trekken.

Ik kan niet een aparte bluetooth ontvanger voor het rechter en voor het linker kanaal regelen toch?

Iemand ideeen? Heb een hoop rondgezocht, maar alles komt toch weer terug bij 1 doosje waarin alles verwerkt zit. Niemand stuur twee losse speakers aan.

Doel is om zowel voor als achter het huis haakjes te maken waar de speakers aan kunnen hangen, ze van voor naar achter te slepen zonder kabelwisselingen en de speakers uit elkaar te halen voor optimaal stereo effect.

PS: Iemand ervaring met deze sure module? Afbeeldingslocatie: http://doehetzelfaudio.nl/media/catalog/product/cache/2/image/360x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/1324409710895989956.jpg
In de tuin moet het vooral al achtergrondmuziek dienen, maar wel een klein beetje zuiver zoals ik gewend ben van T-amps van SMSL

[ Voor 16% gewijzigd door arjandijk162 op 06-08-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Met de huidige bluetooth modules zal dat in ieder geval niet gaan. Sowieso is bluetooth hier niet echt geschikt voor door vertraging en dergelijke, dan kun je beter voor een oplossing met WiFi zoeken. Ander probleem is het bereik, 5 meter is wel zo ongeveer de maximum om een stabiele verbinding te kunnen garanderen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
JvS schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:09:
Het is "up to 95%" efficiënt. Afhankelijk van conversie en stroomsterkte. Of het dat ook is, is maar de vraag. Maar laat het 75% zijn, dan is dat nog steeds efficiënter dan een klasse B 12V autoradioversterker, want daar zit net zo hard een step-up converter in om die 110Watt te kunnen halen. Dat is de enige manier waarop dat mogelijk is.
Ja op die manier. Maar je verliest alsnog wel een boel speeltijd door die step-up converter en het hogere vermogen waarop je gaat spelen.

Vanavond maar eens even verder met mijn kist, lowlands nadert snel!

to-do's :
- plus-kabelboom afmaken (bijna af)
- min-kabelboom maken
- Gat voor inbouwschotel zagen
- inbouwschotel gereedmaken (gaten boren, connectoren er in)
- Testrun doen met verschillende lengtes bas reflexpoorten, gekozen lengtes vastlijmen

Daarnaast moet er nog een vakje & luikje gemaakt worden waar de cross-over in komt. Hier gaat een handige vriend me weer even bij helpen. Daarna moet dat spul ook weer opnieuw geverfd en bijgewerkt worden.

Daarna mogen mijn maten die meegaan een dikke 100 ah semi-tractie accu kopen bij de halfords, ik heb al genoeg uitgegeven aan de kist :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
wesleytjuh schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:23:
Met de huidige bluetooth modules zal dat in ieder geval niet gaan. Sowieso is bluetooth hier niet echt geschikt voor door vertraging en dergelijke, dan kun je beter voor een oplossing met WiFi zoeken. Ander probleem is het bereik, 5 meter is wel zo ongeveer de maximum om een stabiele verbinding te kunnen garanderen.
5 meter is op zich zat. 1 speaker moet via bluetooth geluid ontvangen. Die andere mag best via een ander protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Terrz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:30:
[...]

Ja op die manier. Maar je verliest alsnog wel een boel speeltijd door die step-up converter en het hogere vermogen waarop je gaat spelen.

Vanavond maar eens even verder met mijn kist, lowlands nadert snel!

to-do's :
- plus-kabelboom afmaken (bijna af)
- min-kabelboom maken
- Gat voor inbouwschotel zagen
- inbouwschotel gereedmaken (gaten boren, connectoren er in)
- Testrun doen met verschillende lengtes bas reflexpoorten, gekozen lengtes vastlijmen

Daarnaast moet er nog een vakje & luikje gemaakt worden waar de cross-over in komt. Hier gaat een handige vriend me weer even bij helpen. Daarna moet dat spul ook weer opnieuw geverfd en bijgewerkt worden.

Daarna mogen mijn maten die meegaan een dikke 100 ah semi-tractie accu kopen bij de halfords, ik heb al genoeg uitgegeven aan de kist :7
Dat wordt doorwerken!

Wij hebben in onze kratradio gemodde TA2024s geinstalleerd. Zou theoretisch gezien meer output moeten geven gezien de minidsp maar max 0.9vrms (wie dat heeft bedacht....) op zijn outputs kan zetten. Of het praktisch ook zo is hebben we nog niet kunnen testen, durfde we niet binnen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Jag schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:39:
[...]

Dat wordt doorwerken!

Wij hebben in onze kratradio gemodde TA2024s geinstalleerd. Zou theoretisch gezien meer output moeten geven gezien de minidsp maar max 0.9vrms (wie dat heeft bedacht....) op zijn outputs kan zetten. Of het praktisch ook zo is hebben we nog niet kunnen testen, durfde we niet binnen :D.
Ja maar gelukkig ben ik zometeen twee weken vrij. Dus heb voor lowlands nog tijd om te prutsen :).

Onze TA2024's zijn ook gemod, met de 3.5mm aansluiting gaat dat goed en geeft ie meer output. Via de bluetooth module gaat ie vrij snel oversturen/ over zn nek . De volumeknop op de kist moet dus eerst een stukje terug worden gedraaid (of het bluetooth volume op de telefoon moet zachter) alvorens er muziek via bluetooth wordt afgespeeld.

Verder hoop ik dat de kist gewoon goed gaat klinken en ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke stroom verbruik. Nu zal dat laatste vooral van onszelf afhangen: als we vaak camping (after)party's doen op volumestandje disco zal het verbruik op zo'n 3A liggen. Met iets lagere volumes zakt het al richting 1.5-2A. Ook hangt het natuurlijk ook van onze buren rondom af, al heb ik op camping 3 nog geen buren gehad die niet in waren voor camping feestjes. Als je wilt slapen ga je maar naar pinkpop of op camping 7 staan })

Gaan jullie dit jaar trouwens ook heen? Dan kunnen we wel een over-engineerde-kistradio-meet houden met wel geteld twee kisten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik heb geprobeerd mijn TA2020 yuanjing te modden. ik kon niks vinden maar dacht ik moet de 20k hebben. hij klonk zachter echter. heb ik de verkeerde gebruikt? heb ze toen weggehaald maar een kanaal deed t niet meer. maar weer terug gedaan en hij doet t maar zachter dan voorheen. heb ik een 20k verbrandt? Ik heb geprobeerd het soldeer zo netjes mogeijk te herstellen maar helaas. als ik een schroevendraaier er tegenaan houdt dan hoor je wel iets.....zucht...solderen is nog steeds niet besteed aan mij...de mod van de muse TA2024 was juist wel gelukt...

ta2020

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Het lijkt erop dat je de feedback weerstand hebt verlaagd. Je moet de ingangsweerstand verlagen of de feedback weerstand verhogen. Het lijkt erop dat de 10K weerstand die ernaast zit de ingangsweerstand is.

(gebasseerd op dat er 2 koperspoortjes van de 20k naar de chip gaan, en 1 van deze naar de 10k gaat, andere kant van de 10k lijkt naar die rode condensator te gaan, even controleren om het zeker te weten!!)

En volgende keer beter oppassen met je bout, lijkt me niet goed voor je condensator. Modden met smd componenten vind ik persoonlijk eenvoudiger trouwens, misschien leuk om is te proberen...

[ Voor 49% gewijzigd door Carneoleon op 06-08-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 09-10 19:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Carneoleon schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:47:
Het lijkt erop dat je de feedback weerstand hebt verlaagd. Je moet de ingangsweerstand verlagen of de feedback weerstand verhogen. Het lijkt erop dat de 10K weerstand die ernaast zit de ingangsweerstand is.

(gebasseerd op dat er 2 koperspoortjes van de 20k naar de chip gaan, en 1 van deze naar de 10k gaat, andere kant van de 10k lijkt naar die rode condensator te gaan, even controleren om het zeker te weten!!)

En volgende keer beter oppassen met je bout, lijkt me niet goed voor je condensator. Modden met smd componenten vind ik persoonlijk eenvoudiger trouwens, misschien leuk om is te proberen...
Het is alemaal wel erg klein. Ik zit echt te pielen. En het ergste is dat ik geen flux heb.

Ik had eerst geprobeerd een ta2024 van sure-hifi te modden. hoorde geen verschil. toen ik de weerstanden eraf probeerde te halen kwam zo een 20k smd eraf. /het is wel gelukt m weer erop t solderen en hij doet te gewoon meer. Ik heb zo een parkside soldeerbout met temperatuurregeling. duurt soms echt lang en dan zet ik m op 5. te hoog vermoed ik.

ik zal ik voortaan.voorzichtiger doen met de bout. tja beginner he? :-) SMD, had ik dat eerder geweten. Welke weerstand moet ik dan gebruiken bij die 10k weerstand voor de ingangsweerstand? en hoe repareer ik de feedbackweerstand? gewoon een 20k smd weertand dus gebruiken?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan je beter je gemodde ta2024 niet aansluiten op je pc?
Naar mijn mening presteerd hij prima, beter zelfs als aan mijn telefoon..(ik hoor nu mijn speakers niet kraken bij hoger volume en als ik hem aan mijn telefoon heb aangesloten heb wel).
Groet Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Terrz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:10:
[...]

Gaan jullie dit jaar trouwens ook heen? Dan kunnen we wel een over-engineerde-kistradio-meet houden met wel geteld twee kisten :+
Uiteraard :). Wordt voor onze kist al de 5e lowlands :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
JvS schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:46:
[...]

Uiteraard :). Wordt voor onze kist al de 5e lowlands :).
Nee eigenlijk de eerste, het is een compleet nieuwe build :P.

Mijn verloop:
- Eerste twee (of was het alleen de eerste?) keer geen geluid mee. Daarvoor aantal jaar pinkpop zonder geluid.
- 2e en 3e keer standaard stereo ding aan een 12V > 230V omvormer
- vorig jaar mijn eerste kist met 2 pioneer ovaaltjes.
- Dit jaar dus de 2.1 kist

Volgend jaar wellicht een boominator :P

Welke camping gaan jullie staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Terrz op 06-08-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvee77
Terrz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:21:
[...]

Volgens mij werkt dat zo niet. Je speakers zijn 8 ohm, dus je krijgt er nooit 120 watt uit op 2 ohm tenzij je 2 ohm speakers aansluit.

Volgens mij kun jij beter eens kijken naar een goede step-up converter (naar 24V of 30V) en daar een 2 x 100 watt class D versterker aan hangen.

Dan ga je volgens mij veel meer speeltijd behalen en gaat het nog harder.
ik dacht even dat als ik hem in bridge ging zetten dat hij op 2 Ohm ging aansturen maar dat blijft 4 ohm... 8)7 missertje!
Die klasse D versterker heb ik maar is veel te stil, ook met 24v batterijen. Ik denk echt dat velen niet doorhebben hoe hard de boomintor kan knallen.. of ik doe iets mis met de klasse D versterker. Een bijeenkomst zou duidelijkheid kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Wat voor klasse-D heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
TK2050 toch? Die hebben jullie hier opgehaald geloof ik ;). Samen met een boost converter. Op 24V zou dat goed voor 70W moeten zijn, 30V zo'n 100W.
Ik denk dat de TK2050 ook echt een mod nodig heeft, of iig een sterk ingangssignaal. Kan me niet voorstellen dat de TK2050 onder doet eigenlijk. 100W = 100W, tot in zekere mate natuurlijk ;)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Hoogstwaarschijnlijk een verkeerde ingangsgevoeligheid inderdaad. Aansturen met een hoger uitgangssignaal of ingangsweerstand verlagen.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Nog een paar vraagjes over het ontwerp van de Boominator micro:

- Op onderstaand plaatje (Sketchup design van de Mini), wat is het nut van de gaten aan de binnenzijde van de baffle? Op een ander sketchup ontwerp is dit namelijk ook gewoon een massieve plaat.
En wat moet dat dunne plaatje in de speaker voorstellen? (beide aangegeven met een rode pijl)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uKfjmvIs.png

- Weet iemand een mooie manier om het electronica compartiment toegankelijk te houden? Ik wil het namelijk mogelijk laten om de accu te vervangen, maar als alles vastgelijmd zit gaat dat moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Terrz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:10:
Wij gaan naar camping 4 denk ik. Maar Lowlands is niet zo geschikt om te meeten. Zou het wel leuk vinden om een andere gelegenheid een keer met wat kratradios bij elkaar te komen. Ben ook erg benieuwd naar de Boominator van Wesley. Wil sowieso zijn super profi bouwsel wel eens zien _/-\o_ . Dat hij hard kan geloof ik meteen, het zijn 4 PA topkasten aan elkaar bevestigd, dat gaat wel hard. Maar hoe erg je het sublaag mist buiten ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Jag schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

Wij gaan naar camping 4 denk ik. Maar Lowlands is niet zo geschikt om te meeten. Zou het wel leuk vinden om een andere gelegenheid een keer met wat kratradios bij elkaar te komen. Ben ook erg benieuwd naar de Boominator van Wesley. Wil sowieso zijn super profi bouwsel wel eens zien _/-\o_ . Dat hij hard kan geloof ik meteen, het zijn 4 PA topkasten aan elkaar bevestigd, dat gaat wel hard. Maar hoe erg je het sublaag mist buiten ben ik wel benieuwd naar.
Ach misschien maak ik of jij wel een rondje camping en komen we elkaar tegen. Wij gaan toch aan het pad staan ergens, dus dat is redelijk makkelijk te vinden.
Een meeting lijkt mij ook een leuk idee. Moet het wel op een locatie waar we niet ontzettend de aso uithangen :p.
Snippo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:14:

- Op onderstaand plaatje (Sketchup design van de Mini), wat is het nut van de gaten aan de binnenzijde van de baffle? Op een ander sketchup ontwerp is dit namelijk ook gewoon een massieve plaat.
En wat moet dat dunne plaatje in de speaker voorstellen? (beide aangegeven met een rode pijl)
[afbeelding]
Dat er gaten inzitten is denk ik om gewicht te besparen maar toch extra stevigheid te geven. Die dunne plaat weet ik zo niet, wellicht om extra afdichting te geven rond de speaker zodat het makkelijker is om deze luchtdicht af te kitten?

[ Voor 29% gewijzigd door Terrz op 07-08-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Dunne plaatje is gewoon een tekenfout of wat snelle manier om de gasket van de woofer aan te geven. Kun je verder negeren.
Gaten achter de baffle zijn het gevolg van de midden bracing kopieren geloof ik. Hebben gewicht besparing en extra inhoud als gevolg, wat goed is, maar is niet persee nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Ok, bij beiden had ik dat idee al inderdaad. Op zich zijn die gaten ook geen probleem want alle drie de platen zijn natuurlijk ook in één keer uit te boren.
Zal eens een lijstje gaan maken met benodigdheden terwijl ik nog iets probeer te verzinnen voor het electronica compartiment. Kwam al ergens een suggestie tegen om een lade te maken waarin de electronica zich bevindt, dat is misschien wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvee77
wesleytjuh schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:36:
TK2050 toch? Die hebben jullie hier opgehaald geloof ik ;). Samen met een boost converter. Op 24V zou dat goed voor 70W moeten zijn, 30V zo'n 100W.
Ik denk dat de TK2050 ook echt een mod nodig heeft, of iig een sterk ingangssignaal. Kan me niet voorstellen dat de TK2050 onder doet eigenlijk. 100W = 100W, tot in zekere mate natuurlijk ;)
Idd bij jullie opgehaald. Ik zal morgen eens een field test doen met de laptop (die geeft een hoog genoeg uitgangssignaal dacht ik?) Had ook twee 12V batterijen mee van bij jullie dus de test zal op 24V zijn. Ben wat sceptisch of die kleine lichte versterker de knoert van een JBL GTO 2000 kan evenaren maar we gaan ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
elvee77 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:47:
[...]

Idd bij jullie opgehaald. Ik zal morgen eens een field test doen met de laptop (die geeft een hoog genoeg uitgangssignaal dacht ik?) Had ook twee 12V batterijen mee van bij jullie dus de test zal op 24V zijn. Ben wat sceptisch of die kleine lichte versterker de knoert van een JBL GTO 2000 kan evenaren maar we gaan ervoor!
Technisch gezien MOET hij het gewoon evenaren. Om het eerlijk te vergelijken zou je eigenlijk de JBL versterker op lage gain moeten zetten, of een headphone amplifier tussen je laptop en de TK2050 moeten zetten. Dan gain je ook je signaal wat je naar de TK2050 stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snippo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:14:
Nog een paar vraagjes over het ontwerp van de Boominator micro:

[afbeelding]

- Weet iemand een mooie manier om het electronica compartiment toegankelijk te houden? Ik wil het namelijk mogelijk laten om de accu te vervangen, maar als alles vastgelijmd zit gaat dat moeilijk.
Dat plaatje bij de speaker dat met een rode pijl is aangegeven is de plaat van de speaker waar je hem normaal gesproken mee vastschroeft. Het montage kit komt dus tussen dat dunne plaatje en de houten baffle :)
Ik heb de zijkant van me micro vastgeschroefd i.p.v. vast gelijmd, zo kan je altijd nog bij de elektra.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
elvee77 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:47:
[...]

Op papier zou het vermogen even hoog moeten zijn, zo'n GTO2000 doet volgens de handleiding 75W per kanaal. Dat is evenveel als een TK2050 op een volle accu. Wel heeft zo'n JBL een stuk meer buffer verwacht ik (al zit zo'n TK2050 ook aardig vol) en wat bass boost zie ik. Een ander opvallend punt is dat hij een erg brede ingangsgevoeligheid heeft, ik denk dat dit hetgene is wat ervoor zorgt dat hij zo hard gaat.

Bedenk wel dat zo'n grote versterker voor een groot deel bestaat uit de conversie van 12V naar een hogere spanning. Dat hele gedeelte is bij jou niet nodig omdat je simpelweg 2 accu's in serie hebt. Verder is het rendement van een klasse-D versterker snel 2X zo hoog, waardoor deze een stuk kleiner kan. Onderschat een klasse-D versterker niet :+. Al geloof ik helemaal dat de huidige opstelling dit wellicht nog niet laat zien, maar zoals je zegt, we gaan ervoor :). Misschien toch voorversterker halen die een wat hoger uitgangssignaal kan uitsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvee77
wesleytjuh schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:14:
[...]

Op papier zou het vermogen even hoog moeten zijn, zo'n GTO2000 doet volgens de handleiding 75W per kanaal. Dat is evenveel als een TK2050 op een volle accu. Wel heeft zo'n JBL een stuk meer buffer verwacht ik (al zit zo'n TK2050 ook aardig vol) en wat bass boost zie ik. Een ander opvallend punt is dat hij een erg brede ingangsgevoeligheid heeft, ik denk dat dit hetgene is wat ervoor zorgt dat hij zo hard gaat.

Bedenk wel dat zo'n grote versterker voor een groot deel bestaat uit de conversie van 12V naar een hogere spanning. Dat hele gedeelte is bij jou niet nodig omdat je simpelweg 2 accu's in serie hebt. Verder is het rendement van een klasse-D versterker snel 2X zo hoog, waardoor deze een stuk kleiner kan. Onderschat een klasse-D versterker niet :+. Al geloof ik helemaal dat de huidige opstelling dit wellicht nog niet laat zien, maar zoals je zegt, we gaan ervoor :). Misschien toch voorversterker halen die een wat hoger uitgangssignaal kan uitsturen?
Spijtig genoeg niet aan testen toegekomen vandaag (je kan een boominator nu ook niet overal open zetten ;-)) Zou een voorversterker zoals deze de lading kunnen dekken? http://www.fiio.com.cn/pr...38732625&MenuID=105026001 Kost wel een goeie 130euro..
Of raad je aan om een van de vele ebay preamps te gebruiken?

De mod zie ik niet zo goed zitten. Ben niet de handigste met een soldeerbout en het lijkt er op dat de te vervangen weerstand aan de onderkant van de bovenste printplaat zit en dus tussen de twee printplaten, afgaande op het schema van sure-electr.. http://www.sure-electroni...me=AA-AB009-schematic.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang aarzelen ben ik uiteindelijk ook begonnen aan een kistradio.
Had verschillende audiocomponenten nog in de kast liggen van men vorige auto. Van daaruit ben ik dan gestart om alles uit te tekenen.

-Radio: Alpine cde-126bt

-Composet : soundstream pc.6
Specificaties:
16,5cm 2-weg componenten systeem
RMS vermogen: 120 Watt
Frequentie bereik: 50 Hz - 20kHz
Impedantie: 4 ohm
Gevoeligheid: 92 dB

-Ovale speakers : kicker ks6930
Specificaties:
Driver configuration 3-way
Woofer size (inches) 6" x 9" m, 1" m, 3/4" m
Nominal (RMS) output power 100 Watt
Max (RMS) output power 300 Watt
Response bandwidth 30 - 21000 Hz
Input impedance 4 Ohm
Sensitivity 92 dB

-Voeding : atx computer voeding.

Testfit
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/6pqn7r.jpg
Alles uitgezaagd
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2vl03zq.jpg
In elkaar gezet en primer
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2wmqomg.jpg
Eerste laag verf
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ta34eo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mccei1.jpg

Volgende fase het aansluiten, en afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

lutkeveld schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:12:
Hoogstwaarschijnlijk een verkeerde ingangsgevoeligheid inderdaad. Aansturen met een hoger uitgangssignaal of ingangsweerstand verlagen.
Mijn 2050 heeft switches om de gevoeligheid voor ingangssignaal aan te passen. Staat bij mij op med. nu, maar als iemand met een iDevice aankomt zou dat nog naar High kunnen, scheelt wel degelijk.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvee77
Pixeltje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:15:
[...]

Mijn 2050 heeft switches om de gevoeligheid voor ingangssignaal aan te passen. Staat bij mij op med. nu, maar als iemand met een iDevice aankomt zou dat nog naar High kunnen, scheelt wel degelijk.
Waar staan die switches dan juist? Als ik me toch aan het solderen waag (of missch beter laat doen ;) ) zou ik het ook zo willen oplossen. Is potmeter hier geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Potmeter heeft een iets te hoge tolerantie voor dit ben ik bang. Ik zou gewoon een switch met verschillende weerstanden gebruiken.
Kom je nog een keer langs Roosendaal/in de buurt van? Wil de mod wel voor je uitvoeren, ben wel benieuwd naar de uitkomst namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvee77
wesleytjuh schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:22:
Potmeter heeft een iets te hoge tolerantie voor dit ben ik bang. Ik zou gewoon een switch met verschillende weerstanden gebruiken.
Kom je nog een keer langs Roosendaal/in de buurt van? Wil de mod wel voor je uitvoeren, ben wel benieuwd naar de uitkomst namelijk.
Donderdag moet ik naar klant in Alphen aan de Rijn dus in de avond kan ik langskomen op terugweg, lukt dat?. De bovenburen zullen het weer geweten hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Komt perfect uit :)

Kunnen we hem naast de onze zetten! Ik zal nog even een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Zo weer even een update, de kist is zo goed als klaar. Hier even wat foto's:

Woofer & jbl speakers erin

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2j4c4gp.jpg

Vakje waar de crossover komt en waar kabels & bijvoorbeeld een telefoon in kan.Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2a4wc5j.jpg

Versterkers, bluetooth module, voltmeter, 2x relais, aansluit schotel & heel veel kabelwerk.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/bhfmq.jpg

Crossover aan gesloten
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2hoio2r.jpg

Vervolgens nog wat kit, een lading schroeven en voila!
Klinkt erg goed met een lekkere moddervette bas! Op het filmpje staat ie ergens op 50-75% volume.
Let even niet op de troep, ik zit ook met een verbouwing hier & voorbereidingen voor lowlands ;).
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BaIMWk2qb3A]

Inmiddels zitten de grilles er ook voor ter berscherming van de speakers.
Het verbruik op standje erg luid zit op zo'n 2A. Standje oncomfortabel beuk-luid gaat richting de 3A.
Morgen wordt er een 100 ah semi-tractie accu bezorgd, hier gaat de kist 4 dagen op draaien & worden telefoons mee opgeladen.

to-do's:
- Afwerking
- hoekprofielen er op
- rubber bij luikje maken tegen water/vocht

en hopen dat we leuke buren hebben in een straal 50+ meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Terrz schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:47:
Het verbruik op standje erg luid zit op zo'n 2A. Standje oncomfortabel beuk-luid gaat richting de 3A.
Morgen wordt er een 100 ah semi-tractie accu bezorgd, hier gaat de kist 4 dagen op draaien & worden telefoons mee opgeladen.
2-3A is piek verbruik. Gemiddeld verbruikt een TA2024 slechts 350mA op vol volume. Er van uitgaande dat de crossover 100mA gebruikt en de accu tachtig procent bruikbare capaciteit heeft zal je 100*0,8/(0,35+0,35+0,1) = 100 uur non stop op vol volume kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
lutkeveld schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:59:
[...]

2-3A is piek verbruik. Gemiddeld verbruikt een TA2024 slechts 350mA op vol volume. Er van uitgaande dat de crossover 100mA gebruikt en de accu tachtig procent bruikbare capaciteit heeft zal je 100*0,8/(0,35+0,35+0,1) = 100 uur non stop op vol volume kunnen spelen.
No way, echt zo lang? >:)
Dan is deze accu dus wel een beetje overkill. We delen de kosten met 5 man, dus die paar euro maakt het verschil ook niet. Een accu met eem capaciteit van 50ah kost 75, deze was 112. Dus voor 35 euro meer twee keer zoveel capaciteit. Alleen scheelt het dan 14 kilo zeulen
De crossover gebruikt 150ma trouwens (scheelt 6 uur :+)

Er moeten ook 6 telefoons mee opgeladen worden. Zo'n auto lader (met twee usb poorten) neemt 2.1A met 2 smartphones er aan, dit vreet ook aardig wat accu op. Even van uit gaande dat er dagelijks toch wel 4 telefoons een uurtje of 2-3 aanhangen kom je ook al op zo'n 6 Ampere per dag.

Ik zou het verbruik wel eens willen meten eigenlijk, is er meet apparatuur die het gemiddelde verbruik kan weergeven over een bepaalde tijd?

[ Voor 10% gewijzigd door Terrz op 12-08-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
2.1A op 5V, dus iets van 1A op 12v ;) Ook is het maar de vraag of je apparaten wel 2.1A laden ondersteunen, veel (oudere) apparaten limiteren de laadstroom tot 500mA.

Het lijkt mij dat je het gemiddelde verbruik wel kan meten door zo'n RC wattmetertje er tussen te hangen, een tijdje laten meten en dan verbruik delen door tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
lutkeveld schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:35:
2.1A op 5V, dus iets van 1A op 12v ;) Ook is het maar de vraag of je apparaten wel 2.1A laden ondersteunen, veel (oudere) apparaten limiteren de laadstroom tot 500mA.

Het lijkt mij dat je het gemiddelde verbruik wel kan meten door zo'n RC wattmetertje er tussen te hangen, een tijdje laten meten en dan verbruik delen door tijd.
Dat is nog wel een goed idee. Nu nog even een NL shop zoeken zodat ik het binnen twee dagen in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Terzz, Je kan aan het voltage van je accu zien hoe vol die nog is, zou ik zeggen. En 100AH moet riant zijn, wij nemen 28AH mee en gaan het daar makkelijk mee redden. Vroeger redden we het zelfs met 2 stuks 7AH accus.

Enne 50 meter is wel riant, buiten gaat wel eea aan volume verloren. :) Maar hard gaat het zeker. Wij hebben de TA2024's nog gemod, gaat nu nog een tikkie harder. Dat is bij jou niet nodig;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

elvee77 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:43:
[...]

Waar staan die switches dan juist? Als ik me toch aan het solderen waag (of missch beter laat doen ;) ) zou ik het ook zo willen oplossen. Is potmeter hier geen goed idee?
http://www.sure-electroni...me=AA-AB013_Ver1.2_EN.pdf

Hier is de handleiding van je versterker (als het goed is tenminste, ik weet niet hoeveel iteraties er inmiddels zijn van deze amp). De switches die ik bedoel staan in hoofdstuk 2.6 (GAIN settings).

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
JvS schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:56:
Terzz, Je kan aan het voltage van je accu zien hoe vol die nog is, zou ik zeggen. En 100AH moet riant zijn, wij nemen 28AH mee en gaan het daar makkelijk mee redden. Vroeger redden we het zelfs met 2 stuks 7AH accus.

Enne 50 meter is wel riant, buiten gaat wel eea aan volume verloren. :) Maar hard gaat het zeker. Wij hebben de TA2024's nog gemod, gaat nu nog een tikkie harder. Dat is bij jou niet nodig;
Die van ons zijn ook gemod. En dat heeft volgens mij wel profijt: de jbl's input volume knop op de crossover staat op 80%. Die van de sub op ongeveer de helft, die gaat eerder clippen/over zn nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja? Meestal hebben die auto apparaten wel hoge voltages (2V). De miniDSP poept maar 0,9V uit. Mooi dat het lekker vet klinkt trouwens! Had ik ook wel verwacht, wij hebben helemaal niets bijgedraaid aan de sub (alleen highpass op 40 en een lowpass op ~120Hz)

Heb je nog stevig moeten draaien aan de volumes om de sub en de midhoogs gelijk te laten klinken?

Ik ben benieuwd hoe hard we dit keer door de accus heen gaan. Meestal spelen we niet vol gas (alleen donderdag, lekker veel drank, avond voor de tent, afters doen we niet echt aan). Maar met vol gas, zou het best kunnen dat de set nu 2-3db harder speelt nu de versterkers gemod zijn. Dat is 1,5 - 2x zoveel versterkervermogen.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 12-08-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
lutkeveld schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:59:
[...]

Ik heb hier laatst wat aan lopen meten en 350mA is wel wat optimistisch. Ja, dat lukt wel, als je rustige muziek neemt en ervoor zorgt dat je <0.1% clipping hebt. Maar zodra je maar een beetje vervorming hebt in combinatie met een dance nummer wat eigenlijk van begin tot eind een dikke kick heeft kan dat verbruik snel verdubbelen. Ik denk dat het beter is om te rekenen met een wat hogere waarde, zeg 500mA. Ik verwacht namelijk niet dat de meeste mensen hier naar klassieke muziek luisteren :+.

Ander puntje is dat een versterker waar een sub aan hangt ook een wat hoger verbruik zal hebben. Daar mag je wel 700mA(het dubbele) voor nemen.

Wel blijft het zo dat op lagere volumes het verbruik drastisch afneemt, dan kan je honderden uren op zo'n accu spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
De 300-350mA meting kwam van een paar jaar geleden en is inderdaad net voor clipping. Ook zijn volgens mij de pauzes tussen tracks mee gemeten. De laatste jaren word de muziek steeds 'harder' gemixt, dus met een mindere crest factor. Je komt tegenwoordig veel vaker -9db tegen tov de traditionele -12db. Ook kunnen versterkers makkelijk gebruikt worden tot 5% THD-N voor er iets hoorbaar word bij dance nummers.

Heb je ook metingen op achtergrondmuziek niveau?

Waarom zou een versterker waar een sub aan hangt meer verbruiken? Een sub is ook gewoon een speaker. Ik zou eerder denken dat hij minder zal verbruiken omdat hij een behoorlijk deel van de frequenties niet hoeft te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wesleytjuh schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:00:
[...]

Ik heb hier laatst wat aan lopen meten en 350mA is wel wat optimistisch. Ja, dat lukt wel, als je rustige muziek neemt en ervoor zorgt dat je <0.1% clipping hebt. Maar zodra je maar een beetje vervorming hebt in combinatie met een dance nummer wat eigenlijk van begin tot eind een dikke kick heeft kan dat verbruik snel verdubbelen. Ik denk dat het beter is om te rekenen met een wat hogere waarde, zeg 500mA. Ik verwacht namelijk niet dat de meeste mensen hier naar klassieke muziek luisteren :+.

Ander puntje is dat een versterker waar een sub aan hangt ook een wat hoger verbruik zal hebben. Daar mag je wel 700mA(het dubbele) voor nemen.

Wel blijft het zo dat op lagere volumes het verbruik drastisch afneemt, dan kan je honderden uren op zo'n accu spelen.
Wij hebben in principe precies dezelfde set. Met ons gebruik doen we een uurtje of 8 met een 7AH accu (dat is dus niet constant vol gas, maar 25% van de tijd wel). 100U met een 100AH is denk ik wat optimistisch, maar 30-50U moet je er zeker wel mee kunnen halen met wat jij voorstelt.
lutkeveld schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:42:
Waarom zou een versterker waar een sub aan hangt meer verbruiken? Een sub is ook gewoon een speaker. Ik zou eerder denken dat hij minder zal verbruiken omdat hij een behoorlijk deel van de frequenties niet hoeft te spelen.
In het laag heb je meestal meer volume nodig (want straalt rond), dus dat staat harder. Daarnaast klinkt laag in de clip niet echt heel mooi, maar je gaat daar makkelijker, meer en vaker clippen. De pieken in het geluid zitten ook meer in het laag (drums/kicks/baslijnen).

Op zich heb je tot 300Hz evenveel energie nodig als boven 300Hz, dus onder de 150 zou je zeggen nog minder, maar door lagere efficientie en effecten die ik hierboven neerzet, kan je daar wel veilig vanuit gaan.

mA's heb ik geen idee van, maar relatief tov midhoog wel.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 12-08-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Bij electronische dansmuziek is het natuurlijk all bets are off. Net als met het LFE kanaal van een surround mix, kan je niet van een vaste verhouding sub / rest uitgaan. Sub is vaak echt lomp hard. Heel anders dan muziek gemaakt met normale instrumenten, dan blijft het toch beter in verhouding :P.

@Terz leuk dat je Dayton sub bevalt :). Denk dat je er wel blij mee gaat zijn op Lowlands. Hoe is de afstemming nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Terrz schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:47:
Zo weer even een update, de kist is zo goed als klaar. Hier even wat foto's:

Woofer & jbl speakers erin
en hopen dat we leuke buren hebben in een straal 50+ meter :+
Ziet er nice uit :) op welke standen heb jij je crossover gezet? Was ook benieuwd in hoeveel liter de jbl's zitten en/of je ze gescheiden hebt. Nog een laatste vraag. De gat voor de draden van het ene naar de andere compratinent heb je met kit luchtdicht kunnen maken? Heb zelf namelijk kit wat niet volledig hard wordt (kan je altijd iets indrukken), dus was benieuwd of dit iets in prestatie kan uitmaken

btw, weet iemand waar je speakerdoek (dun of dik) kan bestellen?

[ Voor 27% gewijzigd door AOC op 12-08-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Zoiets? Ze hebben ook een variant van 5mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dat is speakerschuim, ik denk dat hij meer naar zoiets op zoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb nét vanmorgen besteld toevallig bij Bax, de 5mm variant. Morgen binnen; zal ik mijn eerste bevindingen even posten?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Versterker en accu ingebouwd in een box voor 11€ van conrad gehaald.

Redelijk zitten kutten met een dremel en frees boortje om de oplader, switch, input en speakon connectors te monteren, maar nog redelijk resultaat:

http://tweakers.net/ext/f/9z4wxduU1SdpxgMfahLWTUTv/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 22-08-2014 15:43 . Reden: Zie de TW betreffende foto's. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
JvS schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:21:

Heb je nog stevig moeten draaien aan de volumes om de sub en de midhoogs gelijk te laten klinken?

Ik ben benieuwd hoe hard we dit keer door de accus heen gaan. Meestal spelen we niet vol gas (alleen donderdag, lekker veel drank, avond voor de tent, afters doen we niet echt aan). Maar met vol gas, zou het best kunnen dat de set nu 2-3db harder speelt nu de versterkers gemod zijn. Dat is 1,5 - 2x zoveel versterkervermogen.
De sub staat op de helft en de jbl's op 3/4e ongeveer. De jbl's gaan een stuk harder, maar het geheel klinkt nog lekker gebalanceerd naar mijn oren. Al ben ik natuurlijk geen audiofiel.
Dark0z schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:43:
[...]

Ziet er nice uit :) op welke standen heb jij je crossover gezet? Was ook benieuwd in hoeveel liter de jbl's zitten en/of je ze gescheiden hebt. Nog een laatste vraag. De gat voor de draden van het ene naar de andere compratinent heb je met kit luchtdicht kunnen maken? Heb zelf namelijk kit wat niet volledig hard wordt (kan je altijd iets indrukken), dus was benieuwd of dit iets in prestatie kan uitmaken

btw, weet iemand waar je speakerdoek (dun of dik) kan bestellen?
Zie hierboven, subwoofer staat op de helft geloof ik van het draaiknopje. Jbl's op driekwart.
In de garage klonk het supervet in ieder geval. De buiten test doe ik misschien morgen, en anders zie ik het op lowlands wel. Ik heb niet voor niets een vakje waar de crossover zit, zodat ik het locatie afhankelijk nog af kan stellen.

De gaten voor de draden heb ik gewoon dichtgekit met siliconenkit. Evenals de naden tussen de panelen, handvaten en inbouwschotel. Siliconenkit blijft inderdaad altijd een beetje zacht, maar volgens mij maakt dat voor de klank in dit geval weinig uit omdat het kleine gaten zijn. De jbl's zitten samen in een compartiment van ongeveeer 10 liter, misschien zelfs iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Thanks voor reply :) kan niet wachten tot de mijne af is. Vrijwel zelfde setup alleen met andere crossover en visaton fr-10's ipv jbl's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Dark0z schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:40:
Thanks voor reply :) kan niet wachten tot de mijne af is. Vrijwel zelfde setup alleen met andere crossover en visaton fr-10's ipv jbl's.
Ben benieuwd naar jouw kist! Maar jij had de visatons toch gescheiden met elk een compartiment van 1 liter?
Jag schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:09:

@Terz leuk dat je Dayton sub bevalt :). Denk dat je er wel blij mee gaat zijn op Lowlands. Hoe is de afstemming nu?
Klink wel leuk nu, maar ik moet het eigenlijk buiten nog eens afstellen. Helaas regent het nu, dus ik denk dat ik het op lowlands zelf af ga stellen :).

[ Voor 34% gewijzigd door Terrz op 13-08-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Terrz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Ben benieuwd naar jouw kist! Maar jij had de visatons toch gescheiden met elk een compartiment van 1 liter?
Inderdaad, gescheiden en elk goed gevuld met wol waardoor het volume theoretisch iets hoger ligt. Heb de visaton kunnen testen in een niet volledig luchtdichte behuizing, maar het klonk toen wat plat, hoop dat de sub en het afdichten het geheel goedmaakt:)

[ Voor 4% gewijzigd door AOC op 13-08-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
maar het klonk toen wat plat
Dat zal, de FR10 in een 1 liter behuizing geeft een F3 van 150hz. Een totaal gebrek aan bas dus, maar daarom zal er ook een sub aan toe worden gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Scyth schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:03:
Ik heb nét vanmorgen besteld toevallig bij Bax, de 5mm variant. Morgen binnen; zal ik mijn eerste bevindingen even posten?
As promised, bij deze de foto's:

Beetje nasty ingepakt, maar ik hoop dat het wel weer recht trekt:
http://i57.tinypic.com/1z15zk2.jpg

Het foam is idd iets van 5mm. dik (duh), en volgens mij afdoende voor kleinere projecten.
Op een donkere ondergrond kan je er nauwelijks doorheen kijken. Dat betekent dat de grille waar ik dit spul op ga monteren toch écht eerst zwartgemaakt moet gaan worden. Foam is in te drukken en veert direct weer terug.
http://i60.tinypic.com/r7njbn.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 22-08-2014 15:43 . Reden: Zie de TW betreffende foto's. ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Volgens mij moet het ook vast te maken zijn met klittenband (de haakjes zijde uiteraard). Heb zelf een flink stuk van 10mm dik liggen, moet alleen nog 2 roosters regelen van 58,4 bij 34,6 cm. Heeft iemand hier nog tips voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Veel plezier op lowlands iedereen die gaat trouwens :)

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Aapenootjes schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:00:
Volgens mij moet het ook vast te maken zijn met klittenband (de haakjes zijde uiteraard). Heb zelf een flink stuk van 10mm dik liggen, moet alleen nog 2 roosters regelen van 58,4 bij 34,6 cm. Heeft iemand hier nog tips voor? :)
Ik ga denk ik voor een zwartgespoten aluminium geperforeerde plaat. Klitteband is idd. de manier waarop ik 't ga vastmaken; dat doen ze bij die profi-subs ook.

https://www.praxis.nl/ger...reerd-100-x-50-cm/5115596

Dell Studio XPS 16

• AOC
  • Niet online

AOC

K heb dit gekocht als protectie/rooster http://m.ebay.com/itm/271525987220?nav=SEARCH

[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 14-08-2014 12:30 ]

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

International free shipping. Hoe versturen ze dit? Opgerold of netzoals mijn foam :X

Dell Studio XPS 16

• Aapenootjes
Helaas net aan de krappe kant, op zich wel een optie als ik het verstevig met een klein houten raamwerk er achter.

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
Deze kisten zijn natuurlijk nooit af maar morgen gaan we op vakantie dus tijd voor foto's

Ik kom van dit Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7965497/KISSIE/IMG_20121017_163519.jpg.
Zonder accu en het geluid liet wat te wensen over, ook na ombouw naar een ta2024.

En mijn nieuwe kist:Plaatjes zijn klikbaar

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7965497/KISSIE/pica1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7965497/KISSIE/pica2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7965497/KISSIE/pica3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7965497/KISSIE/Pica4.jpg

De ta2024 is gemod. Zolang je de kist dicht houdt is ook de bas erg sterk maar zodra je hem openzet is die volledig verdwenen.
Binnenkort komt er nog een voltmeter oid in maar tot nog toe gebruik tijdelijk ik een multimeter.

• maarten30
  • Laatst online: 10-04 17:58
@erik23

Hoe heb je die letters op dat aluminium plaatje gedrukt en die JBL sticker vandaan?
zo te zien is het een grote sticker?

[ Voor 16% gewijzigd door maarten30 op 14-08-2014 20:35 ]

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
maarten30 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:34:
@erik23

Hoe heb je die letters op dat aluminium plaatje gedrukt en die JBL sticker vandaan?
zo te zien is het een grote sticker?
Het jbl logo is gesneden uit zwarte folie op een oud pasje geplakt met een witte laag folie als ondergrond.

En de tekst is geprint op transparant plastic met een laserprinter en vervolgens met zelfklevende folie op het plaatje bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Scyth schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:47:
[...]

International free shipping. Hoe versturen ze dit? Opgerold of netzoals mijn foam :X
Opgerold. Best stevig materiaal wat je ook netjes terug kan buigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen, hoe hoog ligt het piekvermogen van een gemodde ta2024 ongeveer? Want ik heb 80watt speakers(10 cm) en ik heb het idee dat mijn speakers het niet echt aan kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

15Watt bij 4ohm. Kleine kans dat jouw speakers dat vermogen (thermisch) niet aan kunnen, tenzij ze in een niet gesloten kistje zitten ofzo. Dan kunnen ze weleens wat teveel gaan wapperen met bassen en zo de limiet van de speakers halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie! Zou het dan misschien aan mijn voeding kunnen liggen? Ik gebruik een 12v, 2A.. Als ik een accu of een voeding van meer als 2A zou gebruiken zou het dan beter zijn? Ik gebruik een metalen munitiekistje met een houten binnenkant voor betere klanken zegmaar en er zit ook nog van dat noppenspul in. Gr Nick

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
  • Laatst online: 19-02-2023
Op welk volume heb je het idee dat je speakers het niet aankunnen? Op vol volume gaat je versterker namelijk vervormen, dat hoor je terug uit je speakers. Klinken ze op 70% volume ofzo wel goed?
Aan je voeding ligt het niet, tenzij het er een van slechte kwaliteit is. Hoewel ik het nooit zelf heb gemeten, zou een ta2024 volgens mij niet meer dan 500mA moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja op 70% klinkt het wel redelijk, mijn kist staat in een zuipkeet en daar staat de muziek zo heel af en toe wel is hard, niet vaak dus ik hoef in principe geen alternatief die uren achter elkaar op vol volume kan beuken.. Maar is een andere versterker( ta2020 bijvoorbeeld) een oplossing zodat het geluid op luid volume helder blijft?
Bedankt voor de reacties jongens!
Gr Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:33:
Ja op 70% klinkt het wel redelijk, mijn kist staat in een zuipkeet en daar staat de muziek zo heel af en toe wel is hard, niet vaak dus ik hoef in principe geen alternatief die uren achter elkaar op vol volume kan beuken.. Maar is een andere versterker( ta2020 bijvoorbeeld) een oplossing zodat het geluid op luid volume helder blijft?
Bedankt voor de reacties jongens!
Gr Nick
Ik denk dat je meer baat hebt bij grotere speakers dan bij een andere versterker. Als je naar goede 13 of 16cm speakers gaat heb je al meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh oke bedankt! ik zal er over nadenken aangezien het een vrij klein munitiekistje is en ik niet weet hoe de grotere speakers daar in eruit zullen zien, bedankt voor je reactie! gr nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Zo, na een slaapblok van 15 uur ben ik nog steeds verrot, maar lowlands was weer een geweldig feestje!
De boombox heeft het erg goed gedaan, heeft gezorgd voor leuke camping feestjes en heeft veel complimenten opgeleverd.

Donderdag heeft ie vanaf 16:00 aangestaan tot een uur of 04:00, waarvan de laatste 8 uur op z'n luidst.
De rest van de dagen heeft ie nog zo'n 20 uur gedraaid, waarvan de meeste tijd met het volume ergens tussen de 60-80% van de telefoon (met uitschieters naar maximaal volume natuurlijk). Maandag ochtend zijn we er nog mee wezen dwalen over de camping(s), maar de washok-rave kon ie helaas niet bovenuit komen :P.

De kist is zuiniger dan gedacht, ondanks het veelal luide spelen en het opladen van telefoons heb ik nog steeds zo'n 12.2 Volt over (begonnen op 12.6 V)

Zo stond ie er meestal bij:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ruqo7t.jpg

camping feestje donderdag avond/nacht, ik denk dat er zo'n 50 man bij ons stonden.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2s0frmc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/334oyn4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Leuk he Lowlands :) ? Ik vond het ook weer een vette editie. Onze kratradio heeft zich ook weer kranig verweerd en heel veel slechte (en heel af en toe goede) muziek ten gehore gebracht. Hiervoor 1 accu en een beetje nodig gehad (7.2ah).

Kwam er nou een beetje laag uit je krat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n kist is uiteindelijk ook afgeraakt👍
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/6ymp86.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nwx5ab.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Jag schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:45:
Leuk he Lowlands :) ? Ik vond het ook weer een vette editie. Onze kratradio heeft zich ook weer kranig verweerd en heel veel slechte (en heel af en toe goede) muziek ten gehore gebracht. Hiervoor 1 accu en een beetje nodig gehad (7.2ah).

Kwam er nou een beetje laag uit je krat?
Ja er kwam lekker laag uit het krat, alleen vervaagd het echte laag snel. Na een meter of 10 is dat al niet meer te horen helaas. De kist voldeed ons in ieder geval prima, nu alleen nog even schoonmaken :+.

Later nog eens wat afwerk dingetjes doen (rubbertje rond luikje, hoekprofieltjes en nog wat dingetjes). Dan moet ik op zoek naar een nieuw projectje.

@kevkevin: ziet er leuk uit, hoe klinkt ie nou?

[ Voor 3% gewijzigd door Terrz op 19-08-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Terrz best wel goed, heel zuiver, goede bass. Niet iets wat me stoort.
vb:

Hier hoor je dat de bass er goed uitkomt

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Paar weken terug heb ik gepost hier met het idee om een boominator te maken. Nu, terug van vakantie, toch maar besloten om een halve boominator (halfinator) te gaan maken, met de HP10W woofers en de monacor tweeters. Iemand ervaring met zo'n halfinator? Klinkt het nog een beetje?

Het boominator-gedeelte wil ik helemaal intact laten om het ontwerp niet te verstoren, het batterij-compartiment wordt groter om een redelijke accu te huisvesten; ben van plan er ook wat 5 volt USB aansluitingen aan te maken om telefoons op te laden.

Ik heb nog een TA2024 liggen, is dit aan te bevelen of toch maar voor een TA2020 gebaseerde amplifier gaan?

@Terrez, Je had een 100 Ah semi-tractie accu mee toch? Heb je die ín dat kistje gebouwd?

[ Voor 6% gewijzigd door Nitrous op 20-08-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Dat lijkt me een tikkie zwaar worden :p. Je kan ook een wat kleinere accu gebruiken en makkelijk verwisselbaar maken. Is namelijk meestal genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Zal min of meer hetzelfde klinken als een Boominator, minus het stereo-effect en 3dB aan geluid. Verder wel een stuk tilbaarder :P . TA2024 moet prima werken ervoor.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink