AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik heb vandaag mijn MP3 decoder board binnen gekregen, betreft dit model: http://www.ebay.com/itm/D...ories&hash=item5d4567d1f4
Deze heb ik zojuist getest op een 12V 2A trafo maar er gebeurde niets. Later zag ik dit bij de productomschrijving: Operating Current <200MA output amplitude> 700MV.. Klopt het dat hij nu is opgeblazen?

Sealed geniet altijd wel de voorkeur eigenlijk, enkel kan je behuizing te groot/klein zijn om de autospeakers goed tot zijn recht te laten komen. Door kieren in je behuizing te maken creer je als het ware een bass-reflex poorten met niet optimale poorten, en waarschijnlijk compleet de verkeerde tuning, omdat je niet weet hoe de speaker zich gedraagt. Je kunt dan ook last krijgen van poortruis en dergelijke.flowergirl schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:43:
De vraag is dan of je bij autospeakers in je kist verschrikkelijk veel kieren overlaat of dat je de boel bijvoorbeeld afkit. Ben er zelf nog niet over eens wanneer ik het beter vindt klinken. Dat heeft dan te maken met hard/zacht en binnen/buiten.
Nee. Stroom wordt gevraagd door een gebruiker, een voeding zal dus nooit meer leveren dan de verbruiker vraagt. Al sluit je een 1000A voeding op een MP3 module aan, hij zal nooit meer dan <200mA vragen (tenzij er een kortsluiting aanwezig is).Raz3r schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:57:
Hallo,
Ik heb vandaag mijn MP3 decoder board binnen gekregen, betreft dit model: http://www.ebay.com/itm/D...ories&hash=item5d4567d1f4
Deze heb ik zojuist getest op een 12V 2A trafo maar er gebeurde niets. Later zag ik dit bij de productomschrijving: Operating Current <200MA output amplitude> 700MV.. Klopt het dat hij nu is opgeblazen?
Waarschijnlijk heb je een defecte te pakken, dat gebeurd helaas nogal vaak met die modules. Had je het wel op de juiste connector aangesloten?
Trouwens, trafo? Bedoel je echt een transformater met wisselspanning? Of gewoon een normale 12V gelijkspanning voeding?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Gelijkspanningwesleytjuh schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:01:
[...]
Nee. Stroom wordt gevraagd door een gebruiker, een voeding zal dus nooit meer leveren dan de verbruiker vraagt. Al sluit je een 1000A voeding op een MP3 module aan, hij zal nooit meer dan <200mA vragen (tenzij er een kortsluiting aanwezig is).
Waarschijnlijk heb je een defecte te pakken, dat gebeurd helaas nogal vaak met die modules. Had je het wel op de juiste connector aangesloten?
Trouwens, trafo? Bedoel je echt een transformater met wisselspanning? Of gewoon een normale 12V gelijkspanning voeding?
Mijn elektronica module voor de Boominator begint ook ergens op te lijken

Nog lange niet af, de helft van de bekabeling mist nog, net als de USB hub en de juiste schakelaar/3.5mm input. Maar spelen via de telefoon werkt iig al prima, enkel nog een hoop bekabeling toevoegen en afwerken zodat ik ook kan streamen en airplay kan gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 15-05-2014 20:22 ]
Zooi gemeten met Tektronix TBS1062 en 2x Hameg HM8012 (1tje voor uitgangsspanning en de ander voor uitgang stroom). Geheel van sap voorzien door een Mastech HY3005D-3 met de outputs parralel
Heb ze 1ste keer no load goed gezet. daarna niets aan de settings veranderd (miss volgende meeting maar wel doen)
Daarna gemeten bij 0,5 1,0 1,5 Ampere load
Loadstroom | Loadvoltage | Ingangstroom | Ingangvoltage | Efficency |
0.494 | 23.803 | 1.43 | 11.9 | 69% |
0.981 | 23.254 | 2.93 | 11.8 | 66% |
1.469 | 16.969 | 3.21 | 11.8 | 66% |
Ding zuigt qua efficiency dus. maar dat kan komen omdat ik wss iets fout had ingesteld op de meters
maar het meest belangrijke
PLAATJES

vage curve voor een boost converter als je mij vraagt
want je verwacht iets ala

deze is van een andere cheap china converter. welke trouwens een hels kabaal maakt
Maar zal wel een uitgebreidere review schrijven als ik dat andere ding binnen heb en meer tijd heb want deze meting is in een krap kwartiertje uitgevoerd inc opzetten
Anyhow ik ga bier drinken en kudt roepen ik hoor wel wat voor nen commetaar jullie hebben op deze ultra brakke meting
[ Voor 4% gewijzigd door Harrstein op 15-05-2014 22:41 ]
Where's my !@#$% booze!

Weet je zeker dat de meting goed is uitgevoerd? Wat een zooi komt daar anders uit zeg, dat moet je wel terughoren in je versterker wanneer er geen signaal aan hangt in ieder geval (Carneleon?). Naja, goed, alle waar naar zijn geld. Wat wel opvallend is inderdaad is dat het rendement enorm laag ligt voor een boost converter, daar valt echt enorm veel op te winnen. Ik heb hier van die Sure boost converters liggen, ik zal eens kijken of ik tijd heb om onze Tektronix(TPS2024) daarop los te laten
Where's my !@#$% booze!
[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 15-05-2014 22:58 ]
Wat zijn dat voor een connectors bovenaan? Voor de speakers neem ik aan?wesleytjuh schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:22:
Dat zal bij een normale 12V voeding niet zo snel het geval zijn hoor. Enkel bij wat intelligentere voedingen zoals ATX voedingen kan dat het geval zijn. tientallen mA's (wat de MP3 module gebruikt) moet elke normale voeding in ieder geval gewoon mee werken.
Mijn elektronica module voor de Boominator begint ook ergens op te lijken:
[afbeelding]
Nog lange niet af, de helft van de bekabeling mist nog, net als de USB hub en de juiste schakelaar/3.5mm input. Maar spelen via de telefoon werkt iig al prima, enkel nog een hoop bekabeling toevoegen en afwerken zodat ik ook kan streamen en airplay kan gebruiken.
druk en typefouten voorbehouden
Maar daarnaast, die rimpel van die laatste is echt zorgwekkend hoog! Ruim 2Vp-p, 380Hz, dat is niet best
Maar de converter waar het om gaat: 1,5Vp-p is ook niet best, frequentie zit wel goed, daardoor zal je hem niet horen. Dat afgeronde effect is waarschijnlijk omdat er wel een beetje is gefilterd, dat gaat met een dergelijk hoge frequentie een stuk makkelijker.
[ Voor 91% gewijzigd door BiggyBossB op 16-05-2014 13:00 ]
De veel gebruikte 12V 2A voeding doet iig iets met zijn output waardoor er zonder signaal vrij veel ruis uit de speakers komt. Ongeacht welke versterker. Closed frame voedingen of gewoon degelijke voedingen doen dat een stuk beter.Carneoleon schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:18:
Je zal het vast niet door de voeding horen, de PSSR (power supply rejection ratio) ligt behoorlijk hoog bij die versterkers. Maar als je signaal langs die kabels ligt is het zeker mogelijk dat je het hoort als je niks heb aangesloten, dat heb je tenslotte met telefoons ook al.
Maar daarnaast, die rimpel van die laatste is echt zorgwekkend hoog! Ruim 2Vp-p, 380Hz, dat is niet bestsnap wel dat je die hoort ja. Wel grappig, ik heb die kleine step-up ook gekocht, en als ik muziek speel door de versterker, hoor ik die muziek ook van de boost-converter af komen, die spoel was van dergelijk lage kwaliteit dat hij loskwam en mee trilde met de stoom die er werd getrokken.
Maar de converter waar het om gaat: 1,5Vp-p is ook niet best, frequentie zit wel goed, daardoor zal je hem niet horen. Dat afgeronde effect is waarschijnlijk omdat er wel een beetje is gefilterd, dat gaat met een dergelijk hoge frequentie een stuk makkelijker.
Ik kan me iig nauwelijks voorstellen dat dat door de voeding van de chip in t signaal komt. De PSSR ligt vaak rond de 90dB dacht ik zo uit m'n hoofd, dan zou je het niet moeten kunnen horen. Misschien dat het beter scheiden van analoge-ground en powerground van bijvoorbeeld de max9744 het zou verbeteren? Een kleine smoorspoel ertussen ofzo.. Voor zover ik heb gezien zijn er geen bordjes die dat doen. Word ook niet over gesproken in de data-sheet. Ik heb daarentegen wel genoeg andere bluetoothmodules gezien die dit wel adviseren. Zou wellicht ook ground-loop problemen kunnen verminderen. Tijd om binnenkort even mee te experimenteren
Ik had gekeken naar winISD maar ik snap er nog niet bepaald iets van... ook op internet snap ik het nog niet helemaal....lutkeveld schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:21:
WinISD, AJsealed/vented of een ander vergelijkbaar simulatieprogramma
Het is ook niet simpel als je zelf iets wilt designen. je moet sowieso de T&S parameters kennen en dan een guide volgen.BiggyBossB schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:48:
[...]
Ik had gekeken naar winISD maar ik snap er nog niet bepaald iets van... ook op internet snap ik het nog niet helemaal....
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Oow. Is er misschien een manier om dan te weten wat de beste kist is om te maken?JvS schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:52:
[...]
Het is ook niet simpel als je zelf iets wilt designen. je moet sowieso de T&S parameters kennen en dan een guide volgen.
https://www.dropbox.com/s...k18/Tutorial%20WinISD.pdf
[ Voor 27% gewijzigd door lutkeveld op 16-05-2014 14:15 ]
Bedankt, ben het nu aan het uitproberen.lutkeveld schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:13:
Ik kreeg WinISD ook moeilijk onder de knie. Zodra je het snapt is het een geweldig programma. IK heb zelf een tutorial geschreven waarin alles behandeld word waar ik persoonlijk moeite mee had
https://www.dropbox.com/s...k18/Tutorial%20WinISD.pdf
Aangepast, ik heb simpel gehouden zodat het bij een beginnerstutorial blijft.
Nieuw bestand: https://www.dropbox.com/s...inISD_final%20version.pdf
Op bepaalde dingen ben ik niet in gegaan, zoals:
-WinISD gaat uit van een sinusoïde als ingangssignaal in plaats van muziek. Sommige grafieken kunnen daarom overdreven zijn.
-Freefield respons, afval vanaf 200hz. Dus compenseren met een bult tussen 100 en 200hz, een vlakke respons is dus niet altijd wenselijk
-Group delay
[ Voor 100% gewijzigd door lutkeveld op 16-05-2014 19:22 ]
Ik heb een paar speakers gevonden uit een oude set. Het enige wat erop stond was: GY...lutkeveld schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:48:
Ik zie trouwens een paar kleine foutjes. Ik zal het zo even aanpassen.
Maar welke speakers wil je gaan gebruiken BiggyBossB?
en ze zijn trouwens 8 ohm.. Ik heb misschien al een kistje gevonden. De afmetingen zijn L:22 B:16 H:18 CM.
Verwijderd
Nu wil ik in mijn definitieve micro boominator die ik binnenkort ga maken liever een wat lichtere accu.
Bijvoorbeeld een li-ion accupack met lader en beveiliging alleen heb ik hier niet veel verstand van, zou iemand voor mij kunnen vertellen wat je nodig hebt en wat de prijs is.
Heb je een foto?
Ben nu stiekem wel benieuwd naar de bass! Vind dat de grote Boominator dat toch wel een beetje mist, hoewel hij zeker wel goed klinkt. Al moet ik daar nog een hoop aan instellen en doen, dus wat niet is kan nog komen
Verwijderd
Vond trouwens de plaats waar jij de potmeter had geplaatst op het deksel er wel goed uitzien, heb het zelfe gedaan
https://imageshack.com/i/n9j90sj
https://imageshack.com/i/nac8y8bj
https://imageshack.com/i/nb4pi3j
https://imageshack.com/i/ne4aiwj
Ik ga de kabels nog netter afwerken met adereindhulsjes maar dat komt later.
Trouwens Wesley nog heel erg veel dank voor alle hulp op vrijwel elk gebied van het kistje!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 19:44 ]
Ik heb ook zitten kijken voor een goedkope LiFePO4 pack. Waar ik op uit kwam is dit:
-2300mah cellen
-3300mah cellen
-Lader
-Houder
-Protectie
Dan zit je op 50 euro voor 2300mah en 60 euro voor 3300mah inclusief alles. Gebalanceerd laden is niet mogelijk, maar dit zit wel goed denk ik. De cellen draaien hun hand niet om voor een 12v versterkertje ;p. Zoals Wesley al zegt, waarschijnlijk geeft je Boominator het eerder op dan een LiFePO4 accu.
[ Voor 16% gewijzigd door lutkeveld op 16-05-2014 19:52 ]
Verwijderd
Bedankt trouwens voor de linkjes, ziet er allemaal wel goed uit, allen de lader vind ik er wat chinees uitzien.
Zullen 4 van deze ook goed zijn? http://www.ebay.com/itm/1...eries&hash=item417fac664c
Ow en bij de protectie moet je dus elke plus van elke cell apart aansluiten en van het hele accu pack de gezamelijke plus en min in het midden aansluiten op het bordje?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 20:06 ]
Zo'n testkistje is inderdaad wel ideaal, voor de prijs hoef je het niet te laten
Kan je trouwens een filmpje maken, ben erg benieuwd naar het geluid.
Verwijderd
Filmpje zal ik ook binnenkort maken. Moet zeggen dat die cellen echt mijn aandacht trekken, als ik er meer over weet koop ik dan misschien wel zo'n setje met lader en protectie. Word het kistje nog kleiner en zo'n pack gaat lang genoeg mee
Jij bent nu ook bezig met een micro toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 20:19 ]
Enkel de echte A123 nanophosphate cellen zullen langer meer gaan dan je Boominator, de normale LiFePO4 cellen gaan ook zeker lang mee, maar lang niet zo lang als de A123 cellen. Het is dus levensduur vs capaciteit
Ziet er leuk uit hoor! Prima als testopstelling toch

Mijn Boominator staat inmiddels in zijn 2e laag zwart. Zit er best strak op, meer dan strak genoeg om de warnex overheen te smeren. Als ik geen warnex had genomen zou een extra keer fijner schuren + nog een laag waarschijnlijk en afwerken met blanke lak nog wel de moeite waard zijn maar ach
Morgen iig de warnex eroverheen, ben benieuwd!
[ Voor 48% gewijzigd door wesleytjuh op 16-05-2014 20:55 ]
Die kan je niet kopen, aldus de verkoper:Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:59:
Zullen 4 van deze ook goed zijn? http://www.ebay.com/itm/1...eries&hash=item417fac664c
"Sorry
From now on,we can not ship to you by air because customs will inspect seriously.
Steven"
Het kost 10usd per cel voor verzenden, 70usd / 50 euro totaal voor 4 stuks. Niet zo'n goede deal dus.
Ja, zo kan het pcb'tje elke cel individueel controleren.Ow en bij de protectie moet je dus elke plus van elke cell apart aansluiten en van het hele accu pack de gezamelijke plus en min in het midden aansluiten op het bordje?
Is dat echt zo? Vond het al zo raar dat er 3300mah 26650 cellen zijn terwijl de beste van A123 slechts 2500mah zijn.
Een 3300mAh accu is vergelijkbaar met een 4000mAh/4ah lood accu qua bruikbare capaciteit. Plus het snellere opladen zoals Wesley al zegt.Errieseeka schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:57:
3300mAh is dat niet erg weinig?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 19:34 ]
Verwijderd
Verder wil ik dit als lader gebruiken
Speakers heb ik nog wel liggen. Voor bluetooth wil ik dit gebruiken.
gaat dit denk jullie werken?
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 18-05-2014 20:37 ]
Ik vind het zonde dat er niet meer versterkers als de HiWave HiAM-DBA3-300 worden gemaakt. Het is volgensmij slechts een concept gebleven. Het zou echt ideaal zijn voor een kistradio lijkt mij. Een grote pouch cell of meerdere cilindrische cellen als voeding en je hebt een zuinige versterker met BT en USB oplaadfunctie. Ook de BMR speakers lijken erg geschikt voor dit soort toepassingen, het zit alleen allemaal nog een beetje in de ontwikkelingsfase lijkt het.
Ah, versterkers als die HiWave worden er maar zat gemaakt, maar dan custom made in alle Logitech speakers en dergelijke. Dat is een kwestie van een moederbord designen en een bluetooth module erop prikken. Zo'n hele module zal Logitech niet inkopen, omdat de print vaak helemaal op de behuizing gedesigned wordt. Toch leuk, eens kijken of er toevallig niet aan te komen valt
[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 18-05-2014 21:18 ]
Verwijderd
Ze vallen gewoon te simuleren in WinISD. Deze BMR geeft een SPL van 85db in 1 liter met een F3 van 100hz. Ze gaan erg hoog en door de goede dispersie is een tweeter zo goed als overbodig.wesleytjuh schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:14:
BMR is inderdaad nog wat weinig over bekend om echt zelf mee aan de slag te gaan. Wel een leuke techniek in ieder geval.. Hebben die dingen alleen niet een wat laag rendement? Al zijn ze ook wel erg klein natuurlijk
Dat zal, de gemiddelde consument vind 3 watt zo schaars staan. Veel hoger kom je helaas niet met 3.7v. In principe zou je zoiets ook kunnen maken met een MAX9744 chipje. Die werkt al vanaf 4.5v, groot voordeel is dat de idle current dan veel lager is dan op hogere voltages. DC-DC circuit er op, 5v output er op, BT module er op en klaar. Oh het klinkt zo makkelijkAh, versterkers als die HiWave worden er maar zat gemaakt, maar dan custom made in alle Logitech speakers en dergelijke. Dat is een kwestie van een moederbord designen en een bluetooth module erop prikken. Zo'n hele module zal Logitech niet inkopen, omdat de print vaak helemaal op de behuizing gedesigned wordt. Toch leuk, eens kijken of er toevallig niet aan te komen valt. Wel weinig vermogen, maar voor erg kleine speakers ideaal.
De cAMP (aka Shiznit) doet eigenlijk hetzelfde maar dan met 12v als basis voltage.
Die gaan met behoorlijk veel vlammen in de rook op (letterlijk ;p). Ik zou ze in ieder geval niet bij brandgevaarlijke dingen in de buurt laten zonder toezicht.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:19:
Ik denk dat ik voor die 1,60 dollar alsnog wel die cellen bestel om te kijken of het iets is, is geen geld voor 10 stuks. Al gaan ze maar een jaartje mee is dat prima en als ik ze stevig inbouw in een metalen buisje is de veiligheid nog redelijk nagekomen
[ Voor 14% gewijzigd door lutkeveld op 18-05-2014 21:32 ]
gaat echt pleurishard! en ziet er leuk en goed uit!
is in engels vw youtubekanaal, maar jullie kunnen het vast wel verstaan, ook klinkt het zacht door gopro en zn sound correction.
[ Voor 55% gewijzigd door Trexpaxs op 18-05-2014 23:20 ]
Ik zie dat ze ook niet zo duur zijn, misschien eens een aantal bestellenlutkeveld schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:31:
[...]
Ze vallen gewoon te simuleren in WinISD. Deze BMR geeft een SPL van 85db in 1 liter met een F3 van 100hz. Ze gaan erg hoog en door de goede dispersie is een tweeter zo goed als overbodig.
[...]
Yep en veel meer dan dat, leuk ding maar wel aan de prijs.Dat zal, de gemiddelde consument vind 3 watt zo schaars staan. Veel hoger kom je helaas niet met 3.7v. In principe zou je zoiets ook kunnen maken met een MAX9744 chipje. Die werkt al vanaf 4.5v, groot voordeel is dat de idle current dan veel lager is dan op hogere voltages. DC-DC circuit er op, 5v output er op, BT module er op en klaar. Oh het klinkt zo makkelijk![]()
De cAMP (aka Shiznit) doet eigenlijk hetzelfde maar dan met 12v als basis voltage.
Klinkt zeker makkelijk! Werkelijkheid is wat lastiger helaas
Mijn eerste Boominator is bijna af inmiddels

Moet zeggen dat Warnex een stuk mooier uiterlijk geeft dan ik oorspronkelijk dacht. Het eindresultaat is echt enorm degelijk en professioneel eigenlijk, goede keuze geweest toch
[ Voor 23% gewijzigd door wesleytjuh op 19-05-2014 00:22 ]
Ding is wel erg mooi geworden. Warnex (wit) zit ook op de onze. Sterkte van het spul is niet oneindig, want er zijn op de hoekjes al stukjes af. Wij hebben die ook niet afgerond, dat had nog een goede verbetering geweest wel.
[ Voor 67% gewijzigd door JvS op 19-05-2014 07:34 ]
http://www.hobbyking.com/...mAh_3S_25C_Lipo_Pack.html (5000mAh / 5Ah).
(een 3S pack is wat je zoekt, 3 cellen in serie = 3x4,1V = 12,3V. 4S is al weer te hoog, kom je op 16,4V.
Wel zorgen dat je een balanced lader erbij haalt.
Is toch veel makkelijker dan klooien met losse (dure) cellen?
Ik weet alleen niet of ze ook een discharge beveiliging hebben ingebouwd, misschien dat je die nog los erbij moet kopen. Maar dat zal ook niet heel duur zijn.
[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 19-05-2014 08:00 ]
Verder heb je een diepontlaad beveiliging nodig, je ziet daar vaak van die lipo alarms voor, erg goedkoop ook. En inderdaad balanced chargen, het liefste maak je daarvoor een handige plug aan het accupack en de lader waardoor je enkel de lader hoeft in te pluggen en waardoor gelijk alle balanceerkabels verbonden zijn.
Totaal systeen bestaat dus uit volgende:
- Accu
- Beveiliging
- Lader
- Laad plug + contradeel 5 polig
Daarmee heb je een erg licht en vrij goedkoop systeem. Maar wel wat minder duurzaam en veilig dan een loodaccu of LiFePo4 systeem.
In mijn geval heb ik voor de losse cellen gekozen omdat ik juist voor duurzaamheid en kwaliteit ging. Van deze cellen weet ik precies wat ik kan verwachten en een goede behuizing ervoor ontwerpen is relatief gemakkelijk. Van deze cellen weet ik dat ze ook 1000cycles meegaan bij goed gebruik, dat zal bij Hobbyking accu's eerder een tiende zijn. En zo duur zijn losse cellen niet geloof ik, maar het is inderdaad wel geklooi met losse cellen. Je moet ze eigenlijk puntlassen dus het is wel belangrijk dat je een bedrijfje vind die dat voor je wilt doen.
Gaan we zeker doenJvS schreef op maandag 19 mei 2014 @ 07:33:
Hehe, dan kunnen we eindelijk eens een contest doen.
Ding is wel erg mooi geworden. Warnex (wit) zit ook op de onze. Sterkte van het spul is niet oneindig, want er zijn op de hoekjes al stukjes af. Wij hebben die ook niet afgerond, dat had nog een goede verbetering geweest wel.
Flink ding, geloof wel dat ie hard gaat jaTrexpaxs schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:19:
mijn NIEUW gebouwde speakerdoos!
gaat echt pleurishard! en ziet er leuk en goed uit!
is in engels vw youtubekanaal, maar jullie kunnen het vast wel verstaan, ook klinkt het zacht door gopro en zn sound correction.
[video]
[ Voor 40% gewijzigd door wesleytjuh op 19-05-2014 10:04 ]
Thinkpad, ik had die winkel nog niet gezien. Abnormaal goedkoop zeg. Ze hebben ook een 4200mah LiFePO4 pack voor slechts 30 euro. Als ik zelf zou klooien met cellen kom ik alleen maar duurder uit, bedankt voor de tip!. Hij is enkel 2mm te groot om in het Boominator Micro compartiment te passen. Waarschijnlijk zullen de kale cellen net passen. Wel oppassen dat je de LiFePO4 laadinstelling neemt en er niet vrolijk een Li-ion lader aan hangt.
Flink ding, geloof wel dat ie hard gaat ja
[/quote]
er zit een 85Ah accu in, flink zwaar. maar gaat lang mee en ik heb goede wieltjes, dus het is eigelijk alleen een probleem met in de auto tillen
(heb de accu nog nooit onder de 12.5V gezien.)
[ Voor 7% gewijzigd door Trexpaxs op 19-05-2014 11:32 ]
Ik weet nog niet of ik een TA2024 ga gebruiken of een 3x3w versterker...

Er komt nog een paneeltje in om schakelaars te bevestigen..
Een accu van 12v. En voor als ik de 3x3w versterker ga gebruiken een 12v naar 5v converter.
Waar zie je die dingen te koop staan trouwens?wesleytjuh schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:37:
[...]
Ik zie dat ze ook niet zo duur zijn, misschien eens een aantal bestellen.
[...]
Yep en veel meer dan dat, leuk ding maar wel aan de prijs.
Maar dat is mijn mening
Voor de rest prima setje.
Wel redelijk aan de prijs
Woon je in de buurt van Eindhoven? Dan heb ik nog wel het een en onder voor je liggen.
[ Voor 54% gewijzigd door [m]engineer op 19-05-2014 23:25 . Reden: mening ]
Ja ben ik ook vanplan te gaan doen. Ik ben alleen even aan het kijken welke accu ik zal halen... ik ben vanplan z'n li-ion accu te kopen van 9800mah... Ik weet alleen niet of z'n accu goed is?wesleytjuh schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:54:
Dan kun je net zo goed de TA2024 gebruiken en het volume wat beperken. Het verlies met een goedkope converter ligt zowat hoger dan de speelduur die je wint met een 3W versterker.
Oke, het probleem zit hem ook in de weinig ruimte in de box zelf... daarom dacht ik deze oplossing. er past net geen 12v 7,2 ah accu in... echt net niet.wesleytjuh schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:30:
Werkelijke capaciteit ligt onder de 9800mAh(eerder de helft) en de ervaringen zijn wisselend, de een gaat ie lang bij mee, de ander gaat ie snel bij kapot. Blijft een goedkoop lage kwaliteit product, maar wellicht het proberen waard. Laden duurt ook erg lang.
Heel vet hoor, super professioneel gemaakt. Ben heel benieuwd naar hoe het klinkt maar ook naar metingen. Ben jij in het bezit van een meet microfoon?wesleytjuh schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:37:
[...]
Ik zie dat ze ook niet zo duur zijn, misschien eens een aantal bestellen.
[...]
Yep en veel meer dan dat, leuk ding maar wel aan de prijs.
Klinkt zeker makkelijk! Werkelijkheid is wat lastiger helaas. Vooral de investering is gewoon hoog, verder is het niet eens zo lastig te maken
.
Mijn eerste Boominator is bijna af inmiddels.
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet zeggen dat Warnex een stuk mooier uiterlijk geeft dan ik oorspronkelijk dacht. Het eindresultaat is echt enorm degelijk en professioneel eigenlijk, goede keuze geweest toch. Enkel hier en daar nog wat plekjes afwerken rondom de tweeters enzo, en dan uiteraard de module nog erin en dan is het project toch eindelijk klaar denk ik
.
Misschien een 3.2ah dan? Of je neemt de accu uit Thinkpad's link met deze lader. Dan heb je voor 15 euro inclusief verzenden een Lipo met daadwerkelijk 2200mah die je in 3 uur vol kunt laden. Als je meer te besteden hebt kan je ook een 5ah accu halen met een lader die zo'n accu binnen een uur vol kan krijgen.BiggyBossB schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:33:
[...]
Oke, het probleem zit hem ook in de weinig ruimte in de box zelf... daarom dacht ik deze oplossing. er past net geen 12v 7,2 ah accu in... echt net niet.
Verwijderd
Je kan best wel wat uit de HK warehouse bestellen alleen moet je het niet te duur maken, paar tientjes kan best.
De international warehouse is de HK warehouse, ik geloof dat je geen eens uit de US warehouse kan kopen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Verder had je een tijd geleden een NL warehouse, een UK warehouse(waar enkel de UK kon bestellen) en een Euro warehouse(wat in Duitsland zat). Dat is inmiddels allemaal weer veranderd zie ik, enkel nog een Euro en internationaal warehouse. Euro warehouse is degene die je wilt. Al wordt internationaal inderdaad pas een probleem bij bestellingen >€20-30 zoals thijsco19 zegt, goedkopere zendingen komen meestal wel door de douane heen zonder vertraging.
Ik zie nergens de verzendkosten staan, ook niet wanneer ik 'zogenaamd' wil betalen. En hoelang zal een TA2024 (mod) megaan op een 2200mah accu op half volume, ?wesleytjuh schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:23:
Yep, het wisselt nog wel eens geloof ik. Je hebt iig de HongKong warehouse, die je eigenlijk moet mijden voor lipo's en dergelijke te kopen omdat dat erg lang duurt en er vaak douanekosten bij komen kijken. Sterker nog, ik vraag me af of ze nog wel lipo's mogen versturen via het HK warehouse.
Verder had je een tijd geleden een NL warehouse, een UK warehouse(waar enkel de UK kon bestellen) en een Euro warehouse(wat in Duitsland zat). Dat is inmiddels allemaal weer veranderd zie ik, enkel nog een Euro en internationaal warehouse. Euro warehouse is degene die je wilt. Al wordt internationaal inderdaad pas een probleem bij bestellingen >€20-30 zoals thijsco19 zegt, goedkopere zendingen komen meestal wel door de douane heen zonder vertraging.
Ongeveer 20 uur
Ik zit te denken om een kist te bouwen met deze sub er in. Nu wil ik het midden aanvullen met 2 maal de JBL GT5-652.JvS schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:50:
[...]
*Verhaal dayton ds215*
Ik zou een kistje van 22L met een 50mm buis van 7cm lang maken (of met twee buisjes van 17cm, dat geeft dezelfde response, alleen minder luchtverplaatsing per basreflexpijp). Je krijgt dan veel rendement rond de tussen 50 en 120Hz (daar waar de sub echt moet werken).
[afbeelding]
Ik ben wat aan het prutsen geweest in Winisd, kan iemand nakijken of dit klopt?
Ik zit zelf te denken aan een behuizing 20x22x20 cm per speaker, wat dan neerkomt op een litertje of 6.
Bij mij komt er dan deze grafiek uit:

De dayton zal tot 120Hz spelen en de JBL's vanaf 120hz. In combinatie met een Caliber/sony crossover lijkt dit wel goede combinatie?
tot hoever kan je je jbl door laten lopen zonder crossover? vind de frequentiewinst met sub namelijk niet echt erg groot. Miss kan je wel meer output genereren omdat je jbl's niet al het vermogen aan kunnen? of wat was je reden om voor een subwoofertje te kiezen? en heb je al gekeken naar het rendement van je sub vs je gewone speakers? je jbl heeft 91dB bij 2.83volt, wat 2 watt betekend voor een 4ohm speaker.Terrz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:05:
[...]
Ik zit te denken om een kist te bouwen met deze sub er in. Nu wil ik het midden aanvullen met 2 maal de JBL GT5-652.
Ik ben wat aan het prutsen geweest in Winisd, kan iemand nakijken of dit klopt?
Ik zit zelf te denken aan een behuizing 20x22x20 cm per speaker, wat dan neerkomt op een litertje of 6.
Bij mij komt er dan deze grafiek uit:
[afbeelding]
De dayton zal tot 120Hz spelen en de JBL's vanaf 120hz. In combinatie met een Caliber/sony crossover lijkt dit wel goede combinatie?
ps als je toch de t/s parameters van je jbl's hebt, waarom gooi je die niet even in winisd om te kijken of je die niet gepoort kan gebruiken?
[ Voor 5% gewijzigd door nelsch op 20-05-2014 12:01 ]
Doel is om de kistradio buiten te gebruiken (met name op festivalcampings & tuinfeesten). Ik weet niet zeker of ik de parameters voor de jbl's wel goed heb ingevuld, ik heb namelijk nog niet zoveel verstand van het rekenen van speaker behuizingen. De Dayton wil ik gaan gebruiken omdat deze zich zelf heeft bewezen en leuk laag kan weergeven in buiten omgevingen in een relatief kleine behuizing. Laag (bass) miste ik toch wel bij mijn vorige kistje.nelsch schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:00:
[...]
tot hoever kan je je jbl door laten lopen zonder crossover? vind de frequentiewinst met sub namelijk niet echt erg groot. Miss kan je wel meer output genereren omdat je jbl's niet al het vermogen aan kunnen? of wat was je reden om voor een subwoofertje te kiezen? en heb je al gekeken naar het rendement van je sub vs je gewone speakers? je jbl heeft 91dB bij 2.83volt, wat 2 watt betekend voor een 4ohm speaker.
ps als je toch de t/s parameters van je jbl's hebt, waarom gooi je die niet even in winisd om te kijken of je die niet gepoort kan gebruiken?
Mid & hoog wou ik dan aanvullen met een setje gewone 16cm (auto)speakertjes. Mijn keus was op de jbl speakers gevallen omdat hier de parameters van bekend zijn & ze goedkoop te krijgen zijn via marktplaats.
Ga je een actieve crossover tussen de sub en jbl speakers zetten? Dan kan je de x-over frequentie instellen. Waarschijnlijk gaat het beter als je dan crosst op 150Hz bijvoorbeeld. De Dayton komt in een bass reflex behuizing zitten he?Terrz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:09:
[...]
Doel is om de kistradio buiten te gebruiken (met name op festivalcampings & tuinfeesten). Ik weet niet zeker of ik de parameters voor de jbl's wel goed heb ingevuld, ik heb namelijk nog niet zoveel verstand van het rekenen van speaker behuizingen. De Dayton wil ik gaan gebruiken omdat deze zich zelf heeft bewezen en leuk laag kan weergeven in buiten omgevingen in een relatief kleine behuizing. Laag (bass) miste ik toch wel bij mijn vorige kistje.
Mid & hoog wou ik dan aanvullen met een setje gewone 16cm (auto)speakertjes. Mijn keus was op de jbl speakers gevallen omdat hier de parameters van bekend zijn & ze goedkoop te krijgen zijn via marktplaats.
Welke van de 3 volgende accu's kan ik het best kopen? De LiFePo4's hebben een volt van 9,9 en 13,2. De Li-Poly heeft een volt van 11,1. Qua capaciteit ontlopen ze elkaar niet veel. De Li-Poly heeft een 'Max Charge Rate (C)' van 8 t.o.v. 2 van de LiFePo4's. Of is er nog een andere rond die prijsklasse die beter is?
En welke lader kan ik het best voor welke accu kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door Errieseeka op 20-05-2014 12:32 ]
Li-ion neem je maximaal 3 cellen in serie, voor 12.6V wanneer vol.
Max charge rate van 8C wil je niet doen met de Li-ion's, is wat tricky met chinese accu's. Gewoon lekker laden op 1C tot 2C max.
Laden kun je met een accucel 6 of 8 voor Li-ion en LiFePO4. Of http://www.hobbyking.com/...asic_Balance_Charger.html voor li-ion.
Ja wil er een actieve crossover tussen zetten, zoiets als een Sony Xec-505.Jag schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:13:
[...]
Ga je een actieve crossover tussen de sub en jbl speakers zetten? Dan kan je de x-over frequentie instellen. Waarschijnlijk gaat het beter als je dan crosst op 150Hz bijvoorbeeld. De Dayton komt in een bass reflex behuizing zitten he?
De dayton komt in een bass reflex behuizing te zitten. JVS heeft al eens berekend dat 22 liter met een reflexpoort een ideale respons voor buiten geeft (getuned op 50hz). Ik zoek dus nog een (goedkoop) speakersetje om het midden & hoog weer te geven. Mooiste zou zijn als ze het goed doen in een behuizing van een litertje of 6. Dat past het beste in mijn ontwerp.
Hier een ruwe schets waarbij de stippellijnen de compartimenten aangeven:

Hoe dieper je gaat, hoe meer je verliest buiten. Binnen heb je vanaf 120-130hz ook nog room gain om je te helpen. Om 50hz even hard te laten klinken buiten als binnen heb je 8x zoveel watt nodig. De Bassamp van accusafe had volgensmij een eerste orde highpass op 120hz. Zet je een 180hz eerste order highpass op de speaker dan matcht de response wel redelijk als je 1 speaker zou gebruiken. Maarja, dan zet je hem buiten neer en gaat de response van dit, naar dit.
Ik neem trouwens aan dat de Maxamp een filter per kanaal kan instellen? Dan zou de SD215 met de spoelen in parallel op het ene gelowpasste kanaal kunnen en de JBL op het andere kanaal.
Het zal hoe dan ook niet ideaal zijn, maar met alleen autospeakers zou het nog verder van ideaal zijn. Je kan het altijd proberen
Edit: Het is trouwens wel zonde om twee JBL's te kopen en er slechts een te gebruiken.
En vollgensmij houdt WinISD nog rekening met de niet perfecte transfer function van een eerste order filter. De grafiek kan dus licht overdreven zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door lutkeveld op 20-05-2014 13:34 ]
Bedankt voor je reactie! En zou een bandpass behuizing soelaas kunnen bieden? Wellicht dat ik het ontwerp van Jvs over kan nemen (alleen dan zonder mini-dsp).lutkeveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:29:
Terzz, die setup zal binnen wel goed klinken met 1 speaker ondanks dat de sub onder zal doen voor de speaker. Buiten zal echt heel veel bass verdwijnen. In free field gebruik begint het geluid met ongeveer 3db/octaaf te dalen vanaf 200hz. Ruwweg te simuleren met een eerste order highpass in WinISD. Die bult die jij in je grafiek kreeg helpt om het verlies te compenseren. Zet je daar die filter op dan ziet het er zo uit: klik. Redelijk recht dus.
Hoe dieper je gaat, hoe meer je verliest buiten. Binnen heb je vanaf 120-130hz ook nog room gain om je te helpen. Om 50hz even hard te laten klinken buiten als binnen heb je 8x zoveel watt nodig. De Bassamp van accusafe had volgensmij een eerste orde highpass op 120hz. Zet je een 180hz eerste order highpass op de speaker dan matcht de response wel redelijk als je 1 speaker zou gebruiken. Maarja, dan zet je hem buiten neer en gaat de response van dit, naar dit.
Ik neem trouwens aan dat de Maxamp een filter per kanaal kan instellen? Dan zou de SD215 met de spoelen in parallel op het ene gelowpasste kanaal kunnen en de JBL op het andere kanaal.
Het zal hoe dan ook niet ideaal zijn, maar met alleen autospeakers zou het nog verder van ideaal zijn. Je kan het altijd proberen
Edit: Het is trouwens wel zonde om twee JBL's te kopen en er slechts een te gebruiken.
En vollgensmij houdt WinISD nog rekening met de niet perfecte transfer function van een eerste order filter. De grafiek kan dus licht overdreven zijn.
Jvs & Jag krijgen daar er wel een goede response uit.
Ik wil voor mid-high gewoon twee speakers gebruiken hoor (kijk maar naar de voorkant). Het mogen ook andere speakers zijn die beter presteren, deze waren gewoon als voorbeeld.
Waar baseer je dit op?In free field gebruik begint het geluid met ongeveer 3db/octaaf te dalen vanaf 200hz.
Dat hele idee dat je buiten geen sub kan maken begrijp ik niet zo. Natuurlijk gaat het wat minder hard, je hebt geen room gain en je straalt op zijn best in half space af. Maar ik heb toch vaak zat sublaag gehoord buiten
Ik hoef geen sublaag buiten, het moet gewoon lijken alsof er een lekkere bas uitkomt als ie staat te blazen op een festivalcamping. Is tunen op 50hz dan eigenlijk al te laag en is het beter om te tunen op 80hz?lutkeveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:00:
Uit een grafiek uit het Loudspeaker Design Cookbook waarin closed-field en free-field (binnen en buiten) worden vergeleken. Ik zou hem even moeten opzoeken. Dat is ook de reden dat de Boominator amper onder de 100hz uit komt. De Q=1.207 response geeft een bult tussen de 100 en 200hz waardoor de afname van het geluid word gecompenseerd. Sublaag hoor je ook wel buiten, maar stukken minder dan binnen.
[ Voor 22% gewijzigd door lutkeveld op 20-05-2014 14:19 ]
Daarom ben ik bezig met materiaal in te slaan voor een Cubo 12 (of 15 maar die word me wat te groot)Jag schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:49:
[...]
Waar baseer je dit op?
Dat hele idee dat je buiten geen sub kan maken begrijp ik niet zo. Natuurlijk gaat het wat minder hard, je hebt geen room gain en je straalt op zijn best in half space af. Maar ik heb toch vaak zat sublaag gehoord buiten.
120Hz inderdaad, maar elke waarde is mogelijk, per kanaal.lutkeveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:29:
Terzz, die setup zal binnen wel goed klinken met 1 speaker ondanks dat de sub onder zal doen voor de speaker. Buiten zal echt heel veel bass verdwijnen. In free field gebruik begint het geluid met ongeveer 3db/octaaf te dalen vanaf 200hz. Ruwweg te simuleren met een eerste order highpass in WinISD. Die bult die jij in je grafiek kreeg helpt om het verlies te compenseren. Zet je daar die filter op dan ziet het er zo uit: klik. Redelijk recht dus.
Yep, heb een UMIK-1 van MiniDSP. Moet nog even de mogelijkheid vinden om de Boominator ergens op ene veldje te zetten en zal dan met de laptop ernaast nog even wat metingen doen.Jag schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:46:
[...]
Heel vet hoor, super professioneel gemaakt. Ben heel benieuwd naar hoe het klinkt maar ook naar metingen. Ben jij in het bezit van een meet microfoon?
We moeten binnenkort zeker nog eens afspreken!
RS-Online heeft ze
---
Omtrent dat hele buiten laag verhaal, theorie is natuurlijk leuk en zeker een goede richtlijn maar uiteindelijk gaat het er om of je tevreden bent met het resultaat, in de door jou gebruikte toepassing. Een sub die net dat extra laag buiten weergeeft ook al is het buiten niet zo'n hoog rendement kan het geluid wel voor jou afmaken, en dan dit de moeite waard toch
[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 20-05-2014 14:23 ]
Vanaf de smartphone (waar de muziek vanaf gespeeld wordt) kan ook een deel gecompenseerd worden met een equalizer. In ieder geval super bedankt voor je kennis en moeite tot dusver Lutkeveld.lutkeveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:10:
Ik baseer mijn meningen alleen op kennis, niet op ervaring. Als Jvs en Jag het een lekker bas vinden zal het wel goed zijn. Wel opletten dat zij ook nog een MiniDSP hebben, moeten jullie daar erg veel mee corrigeren Jag/JvS?
Ik ga vanavond weer even aan de tekentafel zitten en 16cm speakers bekijken.
Zou je dat eens kunnen doen? Ben wel benieuwd namelijk. Wat versta jij onder closed field?lutkeveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:00:
Uit een grafiek uit het Loudspeaker Design Cookbook waarin closed-field en free-field (binnen en buiten) worden vergeleken. Ik zou hem even moeten opzoeken.
Maar sowieso is veel output <50Hz best lastig buten. Daar begint binnen zo ongeveer de room gain gemiddeld en die mis je dan. En binnen straal je niet zelden in quarter space of 1/8 space af (hoek). Dat heb je buiten ook niet. Maar verder ik zou niet weten wat voor extra redenen er nog zouden voor verminderde output buiten.
Daar staat los van dat je er natuurlijk altijd voor kan kiezen om rendement te verhogen door hoger te tunen / andere driver kiezen die minder diepgang en meer rendement heeft. Als je wil dat het heel hard kan is dat een goede keuze
Kennis is een heel goed vertrekpunt, is nog wel eens een gebrek aanlutkeveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:10:
Ik baseer mijn meningen alleen op kennis, niet op ervaring. Als Jvs en Jag het een lekkere bas vinden zal het wel goed zijn. Wel opletten dat zij ook nog een MiniDSP hebben, moeten jullie daar erg veel mee corrigeren Jag/JvS? En jullie metingen zijn binnen gedaan toch? Is het niet beter om buiten te meten aangezien hij daar het meest gebruikt zal worden?
Maar idd binnen gemeten. Sublaag in near field, dat is dan goed te doen binnen. midhoog in farfield (1m) met speaker op verhoging. Maar je hebt helemaal gelijk, buiten is beter. Staat nog op de planning.
Kan wel, maar levert je niet meer output op. Dat hebben wij gedaan om het waterdicht te makenBedankt voor je reactie! En zou een bandpass behuizing soelaas kunnen bieden? Wellicht dat ik het ontwerp van Jvs over kan nemen (alleen dan zonder mini-dsp).
Jvs & Jag krijgen daar er wel een goede response uit.
Goed ideewesleytjuh schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:20:
[...]
Daarom ben ik bezig met materiaal in te slaan voor een Cubo 12 (of 15 maar die word me wat te groot). Die speelt vanaf 45Hz buiten en zit in de zelfde klasse als het gaat om rendement als de Boominator. Kunnen dan mooi samen met elkaar spelen
.
Ja leuk idee. Lekker buiten meten idd, ik heb evt ook meet setup en goede software (Arta). Laat maar weten wanneer je kan.Yep, heb een UMIK-1 van MiniDSP. Moet nog even de mogelijkheid vinden om de Boominator ergens op ene veldje te zetten en zal dan met de laptop ernaast nog even wat metingen doen.
We moeten binnenkort zeker nog eens afspreken!
Een Dayton komt met gemak en met veel volume tot 55Hz in een wat kleinere kist. Autospeakers komen niet veel verder dan 90Hz. Dat is een behoorlijk groot verschil (bijna een volledige octaaf).nelsch schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:00:
[...]
tot hoever kan je je jbl door laten lopen zonder crossover? vind de frequentiewinst met sub namelijk niet echt erg groot.
Die Dayton SD215 geeft echt prima laag buiten. Wij hebben zelfs nog wat hoger getuned (rond de 55Hz volgens mij, daar moet je gewoon met wat poortjes van verschillende lengte voor luisteren, buiten).
Als je wilt, mag je hem wel eens komen beluisteren in Utrecht.
[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 20-05-2014 15:46 ]
Zo'n Umik was me iets te duur. Ik heb twee stuks Panasonic wm-61a besteld van Ebay. Samen met een eetstokje, 10uf bipolaire cap, 2.2k weerstand en 9V batterij heb je een goedkope, redelijk lineaire meetmicrofoon.

Niet mijn eigen plaatje, die komt zodra ik de modules binnen heb

[ Voor 45% gewijzigd door wesleytjuh op 20-05-2014 15:45 ]
Inderdaad aansluiten via 3.5mm line in. Dan moet ik alleen nog een geschikt free ware programmaatje vinden om de resultaten binnen te halen. Beetje zonde om voor ARTA oid te betalen met je €6 mic ;p.
Luisteren zou ik graag willen, maar woon niet in de buurt (Friesland). Dit jaar wel weer naar lowlands? Dan zou ik m graag eens bekijken.JvS schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:38:
[...]
Een Dayton komt met gemak en met veel volume tot 55Hz in een wat kleinere kist. Autospeakers komen niet veel verder dan 90Hz. Dat is een behoorlijk groot verschil (bijna een volledige octaaf).
Die Dayton SD215 geeft echt prima laag buiten. Wij hebben zelfs nog wat hoger getuned (rond de 55Hz volgens mij, daar moet je gewoon met wat poortjes van verschillende lengte voor luisteren, buiten).
Als je wilt, mag je hem wel eens komen beluisteren in Utrecht.
Mijn speakers hoeven niet per se waterdicht te zijn, zijn er ook nog andere 16cm speakers waarvan de parameters bekend zijn? Liefst wil ik een goedkoop setje van marktplaats plukken.
kwestie van speakers in je prijsrange op marktplaats opzoeken van de bekendere merken en dan even op de site van de fabrikant kijken of ze aanwezig zijn;)Terrz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:04:
[...]
Luisteren zou ik graag willen, maar woon niet in de buurt (Friesland). Dit jaar wel weer naar lowlands? Dan zou ik m graag eens bekijken.
Mijn speakers hoeven niet per se waterdicht te zijn, zijn er ook nog andere 16cm speakers waarvan de parameters bekend zijn? Liefst wil ik een goedkoop setje van marktplaats plukken.
Je zou ook eens naar Visaton kunnen kijken, datzelfde merk hebben JvS en Jag ook gebruikt en daarvan zijn ook gewoon de parameters bekend. Zijn ook zeer betaalbaar, ook nieuw.Terrz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:04:
[...]
Luisteren zou ik graag willen, maar woon niet in de buurt (Friesland). Dit jaar wel weer naar lowlands? Dan zou ik m graag eens bekijken.
Ik zie het, denk dat ik daar maar twee van bestel, alleen jammer dat de zwarte 35euro per stuk zijn.wesleytjuh schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:15:
[...]
Je zou ook eens naar Visaton kunnen kijken, datzelfde merk hebben JvS en Jag ook gebruikt en daarvan zijn ook gewoon de parameters bekend. Zijn ook zeer betaalbaar, ook nieuw.
Ik moet de dayton SD215 ook nog bestellen, alleen zie ik ze nergens op voorraad/leverbaar. Waar kan ik m nog bestellen?
edit: www.Intertechnik.de kan m in twee weken leveren
[ Voor 5% gewijzigd door Terrz op 20-05-2014 16:25 ]
Dit topic is gesloten.
- LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink