druk en typefouten voorbehouden
Verwijderd

er komen nog profielen op en bolhoeken

over afwerking valt niet te discussiëren

en nog iets met karabijn haken voor die banden
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 21:25 ]

Vandaag een groot deel van het hout ghead, nog een paar stukjes en dan kan de boel in elkaar
@Harmpie, Ziet er degelijk uit hoor, zeker de panelen zijn goed gelukt.
@Lutkeveld, yep, ook in dit geval zeker aan te raden. Maar in dit geval komt het niet door de acculader, maar door de accu bewaking zelf.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ben je zelf niet bang voor het exploderen van je li-ion accu trouwens? Er zijn een aantal mensen, waaronder Saturnus, met een grote afkeer tegen li-ion en lipo accu's. Nou hebben ze enigszins gelijk maar lijkt mij de kans zeer klein. De vervanger zou LiFePO4 zijn maar ik kan nergens dealers vinden voor Nederland. Zelf zou ik wel een 3.3ah variant willen hebben voor de aankomende Micro Boominator.
kan ik gewoon een usb-stick met muziek in de RBPI drukken en dat afspelen met xbmc?
of wordt er een ander media player geadviseert? en is er een toturial voor het makelijk installeren van je raspberry?
bedankt alvast!!
Met goede protectie en het juiste gebruik kun je prima li-ion cellen gebruiken, tot dat ze versleten zijn. Op dat vlak doet LiFePO4 het een stuk beter, daar kun je heel wat meer cycles op zetten. Echter is de capaciteit per kg en per liter een stuk lager. Dat is de reden dat ik uiteindelijk voor li-ion ben gegaan.
LiFePO4 is inderdaad nog wat lastig, maar zeker niet onmogelijk
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
Groet Djofr
Ongemodde TA2024?Djofr schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:18:
Ik heb nu 2 van deze voorversterkers https://m.conrad.nl/ce/nl...ker-B073?ref=searchDetail (sorry dat er geen directe productlink is die lukte niet op mijn telefoon). Die 2 zijn aangelsoten op een ta2024 maar nu ruizen mijn speaker heel erg. Weet iemand hoe dit komt.
Groet Djofr
Enige nadeel is de afname van het volume in de basreflex ruimte, waarschijnlijk niet meet/hoorbaar dus het lijkt mij geen probleem.Dark0z schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:11:
Of wordt dat afgeraden?
Een laptop of PC heeft al een sterk genoeg uitgangssignaal, dus daarmee heb je geen mod nodig en zal je al het maximale vermogen gebruiken.
Ik sta op het punt mn TA2024 te modden. Alleen wil ik mn kistje wel een beetje hufterproof houden, dus dat mn speakers niet op blaasen wanneer iemand de volumeknop (50k potmeter) helemaal open draait. Wat kan ik hier aan doen ?wesleytjuh schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:10:
Heb even de datasheet doorgenomen, deze versterker heeft een input nodig van 0-20mV en heeft een output tot 2V. Dat is echt gigantisch gevoellig en een flinke gain. Een iPhone heeft een uitgangssignaal van maximaal 1V geloof ik, en de TA2024/maxamp heeft 2V nodig voor volledig vermogen. De voorversterker is dus eigenlijk helemaal niet geschikt voor deze toepassing. Je kunt dan beter de voorversterkers niet gebruiken en gewoon je versterkers modden. De ruis wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de veel te gevoellige voorversterkers, die niet overweg kunnen met het te hoge signaal uit je telefoon.
Het zijn geen auto speakers.. het is van een oud stereo setje van JVC. Ik weet alleen niet meer hoeveel Watt ze precies zijn.TBTL schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:49:
Ik denk dat dat wel meevalt, het vermogen van die versterker is maar 2X 15W. Autospeakers zouden dat wel moeten kunnen hebben.
Ik wil al bijna een jaar een kistradio gaan maken, en ben er nu eindelijk eens een keer mee begonnen
Iets anders wat ik me afvroeg was over de knopjes van Ebay. Er zitten zegmaar 3 aansluitingen aan. Werkt dat als volgt: 1= voor de - draad (die altijd 'aan' staat, en dat je tussen de andere twee + aansluitingen kan wisselen, of is dit juist voor de ground?
Het schema is als volgt:

En een idee van de buitenkant, mocht dat helpen:

En dan nog een hele korte vraag: Is het beter om een basreflex poort te maken als je niet echt subwoofer boxen hebt, of het gewoon luchtdicht maken en als klankkast laten dienen? Ik denk dat het laatste het makkelijks is
Ik heb geprobeert om zo veel mogelijk zelf uit te zoeken, ik hoop dat de info zo goed genoeg is. In ieder geval alvast heel erg bedankt voor degene die advies kan geven!
Groeten van Jan
Er zitten drie pinnetjes vanwege de led in de schakelaar, het is AAN/UIT met de derde pin om de led mee te voeden.
Lucht dicht is het beste/makkelijkste, voor een BR poort moet je het een en ander uitrekenen.
[ Voor 26% gewijzigd door Mc55 op 14-03-2014 21:15 ]
Thanks voor je reactie! Ik heb de DPDT schakelaar opgezocht en bekeken hoe die werkt, en het volgende getekend. Klopt dit schema? Ik snap namelijk niet precies hoe je deze aan zou moeten sluiten op de DPDT schakelaar. Nogmaals bedankt!Mc55 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:15:
Je kan beter een DPDT schakelaar gebruiken.
Er zitten drie pinnetjes vanwege de led in de schakelaar, het is AAN/UIT met de derde pin om de led mee te voeden.
Lucht dicht is het beste/makkelijkste, voor een BR poort moet je het een en ander uitrekenen.
Ja, veel duidelijker! Thanks voor het plaatje en de uitleg!Mc55 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 10:00:
Ja dat verwachte ik al wel, dat schema is een beetje tricky om af te gelezen. Het klopt niet helemaal. Ik heb snel even een schema gemaakt. Je schakelt de middelste pinnetje tussen boven en onder. Je hebt dus twee standen, accu en versterker zijn verbonden met de bovenste pinnetjes (De bovenste zijn met elkaar verbonden) dus dan maakt de accu contact met de versterker. Of ze zijn verbonden met de onderste pinnetjes dan maakt de accu contact met de lader en de versterker met de voeding. De min polen kan je allemaal met elkaar verbinden. Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden.
@Wesley, Dat is wel een goede, wist niet dat daar ook 4pins varianten van bestonden.
[ Voor 38% gewijzigd door lutkeveld op 15-03-2014 17:01 ]
Hm dat is vooral 3 pin trouwens. Gewoon een 4P din stekker?
Edit: Ah zie je wel, XLR is ook in 4P, en ideaal voor dit, perfect zelfs
[ Voor 124% gewijzigd door wesleytjuh op 15-03-2014 20:09 ]
Verwijderd

Kist is gemaakt van hardhout (padoek), inclusief handgezaagde zwaluwstaartverbindingen (zie derde image).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 22:03 . Reden: images url aangepast ]
Verwijderd
Veel schuren, lakken met blanke vernis. Er zitten 7 lagen vernis op.wesleytjuh schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:05:
Wauw, erg mooi! Hoe heb je het hout behandeld?
Ben je alleen niet bang dat je speakers snel beschadigen omdat er geen rooster voor zit?
Verwijderd
Niet echt, ik ga 'm eigenlijk alleen binnen gebruiken, of een enkele keer buiten tijdens een feestje of zo.ThinkPadd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 07:56:
Mooi!
Ben je alleen niet bang dat je speakers snel beschadigen omdat er geen rooster voor zit?
Ik zal zo even wat foto's maken van het eindresultaat
Verwijderd
Maar vraag me hierbij af of je nou echt verschil in geluid hoort als je de bass of treble veranderd door aan de potentiometers te draaien die op zo'n bordje zitten.
Verwijderd
Bedankt! Ben nu wel van plan om het boordje te kopenwesleytjuh schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:23:
Oh ja dat zal je zeker wel merken hoor! Nadeel van de bordjes is dat het in je signaal lijn zit, en dus het signaal kan verslechteren als er slechte componenten gebruikt worden. Neem dus wel een bordje wat er degelijk uit ziet/goede beoordelingen krijgt. Dan kan je daarmee prima je bass en/of treble wat boosten, maar zo goed als een echte equalizer zal het nooit worden natuurlijk.
Dat bordje ziet er zeker interessant uit. Alleen wat ik me afvraag bij dit bordje is waar je de 12v DC op aansluit. Er zit een groen kroonsteentje op maar dit is volgens mij voor een 12v AC aansluitng, dit staat er ook bij op de printplaat.lutkeveld schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:26:
Dit pcb'tje ziet er erg interessant uit, voornamelijk de loudness functie. Ideaal voor als je je kistradio zacht hebt staan maar toch nog bas wilt hebben.
dit
bordje heeft een duidelijker DC aansluiting en is van yuanjing, ook een wat bekendere fabrikant.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 20:22 ]
Je kunt er vanuit gaan dat de spanning daarna door een lineare spanningsregelaar gaat, en omlaag gebracht wordt. Een hogere spanning zorgt dus enkel maar voor een warmere spanningsregelaar.
Verwijderd
bedankt! Gelijk weer wat nieuws geleerd. Dan maar dit bordje bestellen en zo'n Bluetooth module. Had al een aantal andere tweekers gezien met de ta2020 i.c.m. Een lm1036 bordje. Maar wilde nog even zeker weten of dit realistisch waswesleytjuh schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:28:
Als je goed kijkt zie je dat er 4 diodes naast de connector zitten. In het geval van wisselspanning maken deze diodes gelijkspanning van de wisselspanning, en in het geval van gelijkspanning gaat de spanning door 2 van de 4 diodes heen, en heb je ook gewoon gelijkspanning. Zowel AC als DC is dus geen probleem.
Je kunt er vanuit gaan dat de spanning daarna door een lineare spanningsregelaar gaat, en omlaag gebracht wordt. Een hogere spanning zorgt dus enkel maar voor een warmere spanningsregelaar.
Verwijderd
Wat is de gemiddelde verzendtijd naar drenthe?
laterrr
Zonder gekheid, je kunt er bij elke webshop die met PostNL of vergelijkbaar verzend vanuit gaan dat de verzendtijd(de tijd dat PostNL er dus over doet om het te leveren) 1 dag is. Maar de totale wachttijd ligt er natuurlijk aan of de webshop alles op voorraad heeft en direct verzend. Verder is dit eigenlijk een vraag die hier niet thuis hoort, maar je beter direct kan stellen via de mail. Zo houden we dit topic een beetje schoon
[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 19-03-2014 19:51 ]
Verwijderd
Maar ik heb nog één vraag die hier wél hoort,
Ik heb ook een zekeringetje besteld, ik kon kiezen uit 3 verschillende; 4, 6.3 & 8. ik heb geen idee welke ik moest nemen voor een doodgewone simpele kratradio. ik ben voor de 6.3 gegaan. als die verkeerd is, spring ie als de stroom te hoog is, maar wat als de stroom te laag is?
[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 19-03-2014 20:33 ]
Verwijderd
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 19:26 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
ik zat ook ff naar de zekeringhouder te kijken, en waar zit de + en de - van de zekeringhouder?
Dus letterlijk 'in de plus draad solderen'.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Verwijderd
ik wil binnenkort mijn 3de kistradio te gaan maken. Maar nu wil ik er eentje gaan maken met echt super geluid en een mooie houten kist.
ik heb ook een schema gemaakt van mijn idee gemaakt. kan iemand dit controleren?

ik had een idee voor het laden van mijn accu. klopt dit idee, kan dit gewoon? http://nl.tinypic.com/vie...=25tx18n&s=8#.UytY5vl5OT8
ik wil ongeveer zoiets gaan maken:
http://thodio.myshopify.c...newly-upgraded-ibox-range
ik zat te denken aan deze apparatuur.
een max-amp 2x100 watt versterker
2 climax magnum 1304 speakers 90 watt RMS
http://www.kb-audio.nl/13...agnum1304-speakerset.html
loodaccu 12 volt 7.2 ah
12V bluetooth 4.0 module
ik wil een niet al te grote kist gaan maken maar wel met grandioos mooi geluid met toch wel een redelijke bass erin. heeft iemand misschien een tip voor betere speakers of opmerkingen hoor ik het graag!
groeten Jord van Limpt
Verwijderd
Omdat er geen speaker grills bij zaten is zo'n thodio ontwerp wel handig.
voor geluid verbetering ga ik een lm1036 gebruiken. Hopelijk gaat het kistje goed klinken als hij af is
Die Magnum speakers lijken me ook goed te moeten klinken, bouw kwaliteit ziet er in ieder geval degelijk uit met een carbon look.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 22:33 ]
Kun je een subwoofer box maken die voor de subwoofer bestemd is maar nog wel met 2 mid high speakers?
@maarten Wat jij zegt is exact de reden dat mensen voor die speakers gaan; ze zien er goed uit. Goede looks betekend niet per sé goed geluid. Waarschijnlijk ga je onder de 100hz er niks uit krijgen en klinken ze behoorlijk slecht. Goede speakers zien er meestal niet fancy uit. De Hertz zijn al veel beter, je kan zelfs een gepoorte behuizing maken aangezien de parameters bekend zijn.
@BiggyBossB, Nee, die moeten in aparte ruimtes. Anders gaan de mids zich gedragen als PR's.
[ Voor 5% gewijzigd door lutkeveld op 20-03-2014 22:53 ]
Verwijderd
Klopt, de reden dat ik voor hertz ben gegaan is vanwege de gegeven parameters, je moet er alleen wel wat meer geld voor over hebben. Omdat die Magnum speakers er mooi uitzen zijn ze nog wel aantrekkelijk om te kopen, je kan ook nog kijken naar een setje pioneer speakers van 13 cm. zijn tegenwoordig ook al te verkrijgen voor rond de 35 euro op Conrad.lutkeveld schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:51:
@jord Neem een 12v versterker, twee Monacor SP60's in een gepoorte behuizing en eventueel tweeters. De SP60's monteer je via de achterkant dus dan zou je die 'thodio-look' kunnen maken.
@maarten Wat jij zegt is exact de reden dat mensen voor die speakers gaan; ze zien er goed uit. Goede looks betekend niet per sé goed geluid. Waarschijnlijk ga je onder de 100hz er niks uit krijgen en klinken ze behoorlijk slecht. Goede speakers zien er meestal niet fancy uit. De Hertz zijn al veel beter, je kan zelfs een gepoorte behuizing maken aangezien de parameters bekend zijn.
@BiggyBossB, Nee, die moeten in aparte ruimtes. Anders gaan de mids zich gedragen als PR's.
https://3dwarehouse.sketc...1c-49be-a4a5-2bea1a6618da
Verder nog niet veel van bekend, maar maakt in ieder geval gebruik van Monacor SP60/8 en ND16FA tweeters. Verder waarschijnlijk nog een condensator in serie met de SP60 om de bult in responsie op te schonen die aanwezig is omdat de SP60 in een te kleine behuizing zit. Hierdoor zal het geheel een klein stukje lager gaan en verdwijnt/wordt de bult minder. Hoe en wat is verder nog niet duidelijk, meer info volgt dit weekend waarschijnlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 20-03-2014 23:47 ]
2 pins is inderdaad voor power. Dan heb je nog 3 pins naar je versterker toe. En vaak zit er ook nog 3 pins op waar je weer een 3.5mm socket op aan kunt sluiten. Dat kan je dan weer als input gebruiken, of te wel auxToekan schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:29:
Voor mijn krat heb ik deze Mp3 module. Nu weet ik dat er een aansluiting is voor de accu, de 2-pins. Er is een aansluiting voor de versterker, de buitenste 3-pins. Maar waar is die middelste aansluiting voor? Ik kan het niet vinden op de module. Wel staat er in de datasheet iets over aux. Is dat dan de aux aansluiting?
Heb je al gezocht? Dit is al vaker langsgekomen, het staat ook zelfs in de startpost.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:10:
hoe kan ik een usb socket op m'n systeem aansluiten zodat ik m'n iphone kan opladen?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Verwijderd
Ik heb via-via een bijna nieuwe volvo autoaccu gekregen: 12V 60ah 520A. Hoe lang zou mijn mooie TA2024 daarop kunnen draaien? bij voorbaat dank!
Verwijderd
ok dankjewel maar die accu is ook prima te tillen hoor en ik zet hem sowieso vooral op de grondwesleytjuh schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:56:
Uurtje of 100 op vol volume. Je doet er eerlijk gezegd beter aan om gewoon een kleintje(7Ah) te halen, dat zal een stuk beter te tillen zijn
De te bouwen radio moet net zo goed of beter klinken (maar zeker harder gaan) dan mijn oude !klik! JVC Kaboom . Is dit mogelijk? Deze was uitgerust met twee kleine 4 inch full-range luidsprekers en een 2x12 W versterker, die d.m.v. bassreflexpoorten goed geluid gaven.
Mijn plan is nu om twee 13 of 17 cm luidsprekers te gebruiken die een vrij groot laag frequentiebereik hebben en die in een afgestemde bassreflex kast te bouwen, dit om het frequentiebereik nog verder omlaag te laten gaan. Ik heb, naast het starttopic, Deel 18 en Deel 19 doorgelezen en zie veel kisten met de Pioneer-G1723i speakers voorbij komen. Het zullen dus wel goede prijs/kwaliteit speakers zijn, maar weet iemand de exacte thiele en small parameters van deze speakers? Die kon ik nergens vinden.
Het is misschien ook al vaker gevraagd, maar zijn !klik! deze Blaupunkt speakers iets? 93dB en een laag bereik tot 40Hz belooft heel wat. Het antwoord kon ik nergens vinden, als dat al eerder is gegeven excuses hiervoor. Helaas kan ik ook hier geen T/S parameters van vinden.
Ook zijn er gemengde berichten over het laag uit de TA2024, kan ik dan misschien beter voor de MaxAmp, de TA2020 of de LP-2020A+ gaan? Het zou zonde zijn als de kast gemaakt is voor een breed frequentiegebied en de versterker het niet kan leveren. Waarschijnlijk een 12V systeem, duss...
Een andere optie is de !klik! grote JVC Kaboom tweedehands te kopen en de onderdelen gebruiken voor een kistradio. Deze is namelijk uitgerust met 4 versterkers, 2 x 5 W en 2 x 15 W. Met bijbehorende 3 inch hoge-toon en 5 inch lage-toon luidsprekers. Het volume van zo'n radio is behoorlijk! Dit ben ik nog niet tegen gekomen en belooft een avontuur te worden.
Leuk forum trouwens, is vééél groter dan ik dacht

Ik ben een maand geleden begonnen met een heineken krat voor halve liters. Eerst zoveel mogelijk weggeslepen/gezaagd. Dat was meer werk dan verwacht. En achteraf bij het inbouwen toch nog steeds bezig geweest met stukjes wegslijpen of knippen. Dit is misschien omdat ik geen doordacht bouwplan had. Wel had ik een hoop op dit forum gelezen en zo inspiratie opgedaan.
De onderdelen van de krat:
Van Accusafe:
-Maxamp20
-3,5 mm socket
-luidsprekerkabel en ander klein spul
Van DX:
-Mp3-module
-Voltmeter
Van Bax-shop:
De handvaten
De rest:
Aluminium profielen (De Bouwhof)
Speakers 16.5 cm van Sony 40 watt rms (marktplaats)
Aluminium traanplaat (oud-ijzer handel)
Accu 12v 7.2 ah (oud-ijzer handel)
Stuk resthout voor de bodem
Hier een paar foto's:

De krat is uitgehold. Speakers en de mp3-module.

De profielen en de deksel zitten er op. De bedrading zie je zitten door de speakergaten.

Eindresultaat vanaf de voorkant.

Eindresultaat vanaf de zijkant. Op de plek van het metaal hoort de mp3-module te zitten. Aan beide kanten zit een klem die de deksel dicht houd. De aan/uit knoppen zijn voor de versterker en de voltmeter. Die grote handvaten heb ik genomen om de handvaten van de bierkrat luchtdicht te maken. En dit vond ik een mooie oplossing.
Morgen kan ik een foto maken van de binnenkant.
De bodem is van multiplex. Eerst 2 lagen primer en toen 2 lagen mat zwarte lak. Er moeten nog pootjes onder. In de krat aan de acherkant zitten 2 scharnieren. De profielen aan de bovenkant vallen precies over de kist heen. Zo krijg je al een mooie afsluiting, maar die klemmen vond ik er mooi bij staan
De profielen aan de bovenkant zijn vast gemaakt met popnagels. Aan de onderkant en de zijkanten met een bout en moer.
De kist is behoorlijk stevig, maar voelt toch licht aan. Het geluid dat er uit komt vind ik persoonlijk goed klinken. Ben alleen benieuwd hoe hij klinkt met de mp3-module, maar daar moet ik nog even op wachten. Eerst gaat de krat gebruikt worden op een weekje landal. Daarna wil ik er nog een voeding en een oplader in bouwen. Tezamen met een iec contact. Of mischien met een schakelaar. Is dan on/on/off een goede schakelaar. Ik heb nog wel een paar 6 pins on/on schakelaars liggen, kan ik deze ook gebruiken? Omdat ik op dit forum al een paar keer voorbij heb zien komen dat een acculader ook stroom vraagt van de accu. Als ik dan de voeding op on zet trekt de acculader dan niet meer de accu langzaam leeg?
Is dit een goede lader hiervoor te gebruiken? Of moet ik een druppellader gebruiken? Daarvan kon ik zo snel geen goede vinden op ebay.
Edit:
Helaas had de verkoper van de speakers de passende roosters niet meer. Hoe kan ik op een mooie manier passende roosters maken? De maat is lastig om te kopen. Bax-shop heeft kant en klare van 6 inch, maar dat is net te klein.
Nieuwe foto's:

De bedrading. De versterker was eerst bevestigd aan de zijkant. Maar om de 3.5mm socket te bevestigen moest hij wat dichterbij liggen, omdat die kabel wat minder lang is.

De scharnieren zijn sterk genoeg om de deksel omhoog te houden.
[ Voor 18% gewijzigd door Toekan op 22-03-2014 15:07 ]
Dirk van Galen
Verwijderd
Ik wil graag mijn kist graag op netstroom laten werken. Is dit een goede voeding om een zware versterker (ground zero 4x75 watt rms) en een autoradio op te laten lopen? Hier kon ik niks over vinden in de TS.
Link: http://www.dhgate.com/pro...or/166036756.html#s1-17-1|842420680
Ik hoor het graag
Verwijderd
foto's komen nog wel
kheb pioneer Ts-g1322i speakers erin zitten, en geven echt geweldig geluid
alleen ik heb een probleem...
als ik 'm aan zet, krijg ik een vervelende ruis. hij wordt harder als ik met m'n hand dichter bij de ta2024 kom... ik heb echter geen ruis als ik de kabel van de jack socket in mn macbook/iphone whatever plug.
wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik 't probleem verhelpen?
Verwijderd
Helaas heb ik alleen een 3.5 mm jack en ik wil juist een haakse om het zo ''laag'' mogelijk te houden en om er dan een adapter tussen te zetten was niet mijn opzet.TBTL schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:38:
Je zou ook kunnen kijken naar gewone 6,35 mm jacks, of XLR. In de profi wereld worden deze gebruikt in plaats van de minijacks, want ze zijn veel sterker. Een haakse 6,35 mm jack moet wel te vinden zijn.
edit: http://www.allekabels.nl/...ck-audio-video-kabel.html werkt dit voor kratradio?
edit 2: sorry voor het ongemak, ik heb gevonden wat ik zocht! http://www.bax-shop.nl/ja...1.5m/product-details.html, is dit niet te goedkoop?
[ Voor 24% gewijzigd door tweaker1706 op 23-03-2014 09:10 ]
Verwijderd
ze zijn niet veel beter of slechter. maar ga dr wel van uit dat een kabeltje van €20,- beter is dan eentje van een kwartje ofso
Verwijderd
Misschien is er overheen gelezen, maar ik hou het toch graag nog even weten voordat ik de voeding bestel. Anders zit ik straks met een voeding waar ik niks aan heb..Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:57:
Hey,
Ik wil graag mijn kist graag op netstroom laten werken. Is dit een goede voeding om een zware versterker (ground zero 4x75 watt rms) en een autoradio op te laten lopen? Hier kon ik niks over vinden in de TS.
Link: http://www.dhgate.com/pro...or/166036756.html#s1-17-1|842420680
Ik hoor het graag
Verwijderd
Heb in een post van JVS gelezen dat het gewoon stereo aangesloten kan worden voor de sub, maar zou het graag zeker willen weten
[ Voor 82% gewijzigd door TBTL op 23-03-2014 21:06 ]
Dit topic is gesloten.
- LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink