Als je die gewoon goed stabiliseert met 12 V bijvoorbeeld en niet te zuinig bent op de hf ontkoppelingscondensators die er parallel over moeten staan, zal er vrij weinig kunnen gebeuren hoor! Zeker als er een gezonde autoaccu is aangesloten op de dynamo van de auto, die vlakt de sterkste pieken gewoon af. Zonder autoaccu of enige vorm van demping zou ik het inderdaad zelf ook niet willen proberen. Omdat dan je spanningsstabilisatie naar de knoppen kan gaan en daarmee ook je TA2024.wesleytjuh schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:45:
Ik zou eigenlijk geen TA2024 gebruiken in een auto, je kan dan niet uit gaan van een lange levensduur. Ookal zit er blijkbaar een stabilisator in, de spanning uit een auto is zeer smerig en zelfs met een stabilisator zal je nog spikes krijgen, dat zal de TA2024 waarschijnlijk niet al te lang overleven.
Ontstoren van ruis kan met een hf ontkoppelingsfilter voor DC.
Ik laadt mijn accu van de 2024 in mijn kleine radiokist echt op de meest smerige manier op: Via de klemmen op de accu van mijn draaiende auto tijdens festivals. De kist staat daar gewoon bij aan en het laadcircuit is niet gescheiden van het voedingscircuit (oftewel: Ze zijn het zelfde). Alle elektronica wetten ongeveer overtreden die er zijn, maar 1 ding goed opgelet. De temperatuur: Die nam niet noemenswaardig toe op de TA2024.
Oh ja. Ik heb die nu al ruim een jaar. het belangrijkste blijft: Zorg voor demping en demping is een goede auto accu die gezond is, 12 volt stabilisatie van voldoende vermogen (2-3 amp?), hf ontkoppeling en eventueel een varistor als je echt bang bent voor misselijke spikes
-edit- Een autoradio gaat ook niet zomaar naar de knoppen en daar zit nou ook niet echt de meest dure scheidingsfiltering in.
Misschien trouwens een makkelijk oplossing voor de vraagsteller:
Regel een oude autoradio. Haal daar het gedeelte uit voor de spanningsstabilisatie en gebruik dat. Wel alles even testen en doormeten natuurlijk, heb je ook gelijk een behuizing voor je TA2024
[ Voor 11% gewijzigd door alexandersamson op 21-09-2013 19:23 ]
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl