Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Verwijderd
jarealpower schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:57:
Weet iemand of ik een TA2024 modded moet nemen voor 2x 50 watt boxen?
Ivm het lage uitgangssignaal van een mobieltje/ipod/mp3speler is het altijd aan te raden om de ta2024 te modden.
@alexander
Maak jij maar eens een kist met 93db speakers en een ta2020 dan mag je op 50% al je oren pluggen.
[ Voor 24% gewijzigd door lutkeveld op 12-08-2013 21:05 ]
druk en typefouten voorbehouden
wat gebeurt er eigenlijk als je een modded variant hebt en je sluit hem aan op de audiopoort van een fatsoenlijke geluidskaart die 100% uitstuurt? sloop je de versterker of vervormt hij gewoon ernstig?
[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 12-08-2013 21:02 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
ligt aan het nummertje, met veel bass vervormt hij sowieso, maar waarom zou je 100% willen spelen? ik krijg hem niet boven de 50 of ik blaas de kamer uitalexandersamson schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:00:
[...]
wat gebeurt er eigenlijk als je een modded variant hebt en je sluit hem aan op de audiopoort van een fatsoenlijke geluidskaart die 100% uitstuurt? sloop je de versterker of vervormt hij gewoon ernstig?
Ok duidelijk, thanks voor de info! Ik heb namelijk een unmodded variant in mijn kleine kist, die heeft maar half power op max volume met mijn ipod. Met mijn telefoon gaat ie dan dus dubbel zo hard.wesleytjuh schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:01:
Yup, in plaats van dat je het volume op 75% kan zetten voordat het gaat clippen clipt het nu bijvoorbeeld bij 25% al. Je verlegd simpelweg dat punt. Het geluid zal wel even hard gaan. Enkel versterker je alles 5X zo hard, dus ook de ruis, daarom zal je met een modded variant eerder last krijgen van ruis.
Ik dacht dat ik de TA zou slopen als hij modded was en er een te sterk signaal op zette, had het vanuit die overweging nooit gedaan. Binnenkort maar eens doen dan
Ik gebruik hem buiten en dan is vermogen wel handig om 'wat verder te kunnen dragen'. Binnen in huis is die 2024 zowiezo al geweldig, gaat harder dan mn 5.1 set en vervormt amperVerwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:01:
[...]
ligt aan het nummertje, met veel bass vervormt hij sowieso, maar waarom zou je 100% willen spelen? ik krijg hem niet boven de 50 of ik blaas de kamer uit
[ Voor 23% gewijzigd door alexandersamson op 12-08-2013 21:06 ]
Verwijderd
ik woon dicht bij zwolle
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 21:07 ]
Ik dacht aan zwolle of daaronder ergens in gelderland. Technisch gezien is het middelpunt van Nederland in Putten.
[ Voor 24% gewijzigd door lutkeveld op 12-08-2013 21:10 ]
Verwijderd
ik zeg zwollelutkeveld schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:09:
Kom maar hier in twente![]()
Ik dacht aan zwolle of daaronder ergens in gelderland. Technisch gezien is het middelpunt van Nederland in Putten.
Binnenshuis wel, binnenshuis voldoet mijn kleine speakerbox met unmodded ta2024 al. Heb je helemaal gelijk in. Buiten wordt het anders, buiten wil ik kunnen 'dragen'. (Dus muziek grote afstand kunnen laten afleggen) Met mijn grote box lukt dat net een beetje, maar niet overtuigend genoeg@alexander
Maak jij maar eens een kist met 93db speakers en een ta2020 dan mag je op 50% al je oren pluggen.
ik woon in vlissingen, zolang het niet in Groningen, HaarlemMaastricht of den Helder ofzo is, lijkt het me wel leuk om te meeten
[ Voor 13% gewijzigd door alexandersamson op 12-08-2013 21:16 ]
[ Voor 136% gewijzigd door lutkeveld op 12-08-2013 21:18 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Mochten we meeten, zal ik mijn grote box laten horen, dan heb je een beetje idee wat ik 'net wel, grensgevalletje' dragend vind haha. Is erg relatief en subjectief en voor iedereen verschillend. Ook YT filmpjes kunnen misleidend zijn, omdat de wind anders kan staan of de een andere opnameapparatuur heeft dan de ander. (Al klonk het filmpje van net niet slecht)lutkeveld schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:13:
Marvin heeft meerdere afstandstesten op youtube staan. Als dat niet ver is weet ik het ook niet meer.
Kunnen we niet ergens lekker bij een strand in het midden des lands ongeveer meeten? Toch misschien wel dé plek voor een kistradio
Mijn idee is gewijzigd, ik ga nu een oude reiskoffer pakken en die ombouwen tot speaker. Moet alleen nog even kijken welke koffer het precies gaat worden.
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Scheveningen strandespro schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:29:
[...]
Kunnen we niet ergens lekker bij een strand in het midden des lands ongeveer meeten? Toch misschien wel dé plek voor een kistradioof Utrecht oid. Als het dit jaar wordt ben ik er denk ik wel bij, alleen heb ik helaas zelf geen speaker mee dan. Kan ik alsnog genieten van de rest.
Mijn idee is gewijzigd, ik ga nu een oude reiskoffer pakken en die ombouwen tot speaker. Moet alleen nog even kijken welke koffer het precies gaat worden.
[ Voor 12% gewijzigd door alexandersamson op 12-08-2013 21:33 ]
@mathieu Voor koffers is de kringloopwinkel de place to be.
Verwijderd
nooit last van, heb jij wel een mp3 module?lutkeveld schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:50:
Ik vind kabel zo irritant vanwege die bijgeluiden als je het inplugt en het slecht contact maakt. En je bent niet verplicht om je mobiel bij je kistradio te laten liggen.
Verwijderd
ik gebruik ook alleen aux, maar ik vind mp3 module veel fijner met afstandsbediening en dan heb je ook geen last van die plug in noiselutkeveld schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:57:
Nope. Wel gehad maar ik maak eigenlijk nooit gebruik van de SD en USB mogelijkheden en radio kan via de mobiel
Verwijderd
oh dat heb k nooit, maar ik zet altijd de mp3 module volume laag als ik hem uit zet , als ik hem dan aan zet staat het zacht en hoor je niks van het pluggenlutkeveld schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:05:
omdat? Plug-in noise kan toch niet worden weg gefilterd? En ik heb het ook over dat gekraak als je kabel niet goed contact maakt. Kan trouwens aan mijn mobiel liggen dat het contact niet goed is.
Gemaakt van
- 18mm MDF en bekleed met 20mm noppenschum van binnen.
- 2 relais in waardoor er geschakeld automatisch geschakeld wordt tussen de interne accu, externe accu of netstroom.
- TA2024 uit china (buyincoins) & zelf gemod
- 30A voeding die ik nog had liggen (veel te zwaar, maar had deze nog liggen
- setje pioneer speakers van marktplaats
Ik ben tevreden over het resultaat, hij gaat echt bloed hard (zonder vervorming). Echter heb ik nog twee vraagjes:
- Er zit bas in, maar niet echt "zwaar" , wat kan ik doen om deze te verbeteren? Een baspoort inbouwen?
- Als ik mijn aux aansluiting via de mp3 module laat lopen is deze erg zacht, terwijl afspelen via de fm-radio of usb stick op laag volume al erg luid is. Als ik mijn aux aansluiting direct op de TA2024 aansluit is deze wel weer luid. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
En natuurlijk een paar foto's:

Maar kan iemand bevestigen dat mijn accu gaar is adhv bovenstaande gegevens? Dan ga ik die verkoper even contacten voor eventuele ruil en hopen dat die het ermee eens isDark0z schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:03:
[...]
Heb de accu tweedehands gekocht. Zojuist heb ik een ventilator 40minuten lang aan de accu gezet. De ventilator trekt 0,28A. Startpunt was 12,54v en elke 10 minuten zakte de voltage met 0,05volt. Na 40 minuten is de accu geëindigd op 12,34v.
Wat is de gevoeligheid van die speakers?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
de pinnen waar de connectoren op zitten zijn erg stijf, deze bewegen dus 0,0 en kunnen niet tegen elkaar aankomen. Heb ook geen krimpkous liggen maar zou eventueel isolatie tape kunnen gebruiken.thijsco19 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:58:
Ik zou even over all die connectoren in de laatste foto een stukje krimpkous overheen krimpen, nu is het wel erg kortsluiting gevoelig. (als je dan toch bezig bent gelijk de accu connectoren ook)
Wat is de gevoeligheid van die speakers?
De speakers hebben een gevoeligheid van 93db.
edit: MP3-module heeft als aux ingang 3 pinnen: Left, GND en Right.
Als uitgang heeft deze: Left, agnd, right, gnd en vcc. Nu heb ik Left, agnd en right naar de TA2024 aangesloten, en dit werkt voor de usb afspeelfuncti en FM-radio goed. Zou het echter kunnen dat ik de GND en VCC ook ergens op aan moet sluiten? Dat dit de reden is waarom de aux zacht klinkt?
Edit2: Betreft deze module, waarvan hier de pin lay-out.
[ Voor 33% gewijzigd door Terrz op 13-08-2013 13:11 ]
Als je kist final (dus af is) is, kan er weinig fout gaan. Maar let er wel op dat als je nog moet werken in je kist en je laat bijvoorbeeld een schroevendraaier vallen of je hebt een ring aan je vinger die geleidt... er kunnen zieke stromen lopen door die accu's. Je kan ook een 6 Amp langzame glaszekering of 10Amp snelle glaszekering direct vanaf de pluspool van de accu zetten. Hoef je alleen je pluspoolconnector zelf nog te isoleren met tape/krimpkous.Terrz schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:50:
[...]
de pinnen waar de connectoren op zitten zijn erg stijf, deze bewegen dus 0,0 en kunnen niet tegen elkaar aankomen. Heb ook geen krimpkous liggen maar zou eventueel isolatie tape kunnen gebruiken.
Ik heb meegemaakt in mijn kist zelfs dat ik de kabel lostrok uit de kabelschoen en dat ging om een 230 volt lijn die door onoplettendheid nog live was. Hiermee raakte ik een RGB led pootje... kapot
Ik zie bij jouw kist ook dat er koper bloot is vanuit sommige kabelschoentjes. Let er op wat er kan gebeuren als die losschieten. Gewoon even een precautious tip
Je moet een logaritmische stereo potmeter tussen je uitgangssignaal van je device (ipod/tel/laptop) hebben en de ingang van de TA2024. In startpost staat precies uitgelegd hoeBas90 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:56:
Als jullie de TA2024 installeren in jullie kistradio. Hoe zorgen jullie dan dat je via de TA2024 volume kan bepalen? (ipv op je mobiel) Ben echt een leeeeeek qua electronica jammer genoeg..
Heb wel eens op een bootaccu een steeksleutel laten vallen (beide polen). De vonken vliegen om je hoofd heen en je moet geluk hebben dat je dat ding nog van de accu af kan trappen ivm het las effect. Goed afschermen is echt belangrijkalexandersamson schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:51:
[...]
Ik heb meegemaakt in mijn kist zelfs dat ik de kabel lostrok uit de kabelschoen en dat ging om een 230 volt lijn die door onoplettendheid nog live was. Hiermee raakte ik een RGB led pootje... kapothadden ook mijn handen kunnen zijn.
Ok, jullie hebben me overtuigdDark0z schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:16:
[...]
Heb wel eens op een bootaccu een steeksleutel laten vallen (beide polen). De vonken vliegen om je hoofd heen en je moet geluk hebben dat je dat ding nog van de accu af kan trappen ivm het las effect. Goed afschermen is echt belangrijk
[ Voor 4% gewijzigd door Terrz op 13-08-2013 14:19 ]
Conrad krimpkousen: (Gekleurde krimpkousen
Het is wat prijzig en ik weet zeker dat er andere plekken zijn waar je 'meer meter per euro' krijgt. Maar dit is wel een goed algemeen setje om te hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door alexandersamson op 13-08-2013 14:46 ]
----------------------------------------------------------------------------------------------
Net de Sure TA2024, BT module, 9800mah li-ion en industriele voeding besteld voor in een klein, compact maar toch krachtig kistje. Ik heb hier nog een stel Hertz DCX100's liggen maar die vind ik toch niet helemaal geschikt voor dit project. Mijn doelstellingen:
-Makkelijk te gebruiken
-max 30x15x15 (dus 10-13cm speakers)
-licht
-efficient
-netjes en mooi afgewerkt.
-zo weinig mogelijk ruis/bijgeluiden
Mijn huidige kist gebruikt 16cm speakers maar dat vind ik net niet binnen de catagorie draagbaar vallen. Al helemaal niet icm een loodgel accu. Wat voor een speakers zou ik kunnen gebruiken? Mag tweedehands maar het liefst nieuw. Budget is 50 euro. Ik kom zelf uit op de JBL CS5 maar die heeft een redelijk lage powerhandling of een composet van mac audio, maar dat neemt weer extra ruimte in beslag.
voor degene die nog een usb lader zoeken. Dit is wel een mooie http://www.ebay.ca/itm/IP...59339085?var=520158506300
edit: is 220v
[ Voor 10% gewijzigd door AOC op 14-08-2013 13:56 ]
@marvin Ben ik nou blind dan? Ik zie nergens een usb module in de accusafe shop.
[ Voor 40% gewijzigd door lutkeveld op 14-08-2013 12:34 ]
Vandaag wou ik dat dan even gaan bestellen. Deze voor 100nf en deze voor 1000uf. klopt dat? En ik neem aan dat het volgens deze schakeling moet alleen dan met de bovenstaande condensatoren?wesleytjuh schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:25:
@Lutkeveld,
Sowieso 100nF op de input en output en een buffer elco van x000µF kan nooit kwaad.
Verwijderd
Edit:
Heb even in mijn geschiedenis gezocht. Het was een 404 error?
"Pagina niet beschikbaar
Het spijt ons, maar dit adres is niet meer beschikbaar"
[ Voor 73% gewijzigd door lutkeveld op 14-08-2013 14:17 ]
Heb nu de accubeveiliging met een ander, soortgelijke, accu getest. De ompoolbeveiliging met de 6A diode deed niks. Vervolgens multimeter aangesloten en daarbij klapte de zekering er direct uit. Dus die accu was wel goed iigwesleytjuh schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:35:
Die 6A is inderdaad aan de lage kant, maar, die piekstroom van een diode ligt vele malen hoger(voor een korte tijd). Dit zou genoeg moeten zijn om de zekering te triggeren. Lijkt er dus inderdaad op dat je accu de stroom niet kan leveren, vreemd.. Ik zou wel sowieso een wat zwaardere diode gebruiken eigenlijk, en zorgen dat je met een multimeter de stroom kunt meten!
Welke diode zou ik kunnen nemen om kleinere accu's mee te kunnen pakken? De 6a diode doet het wel met een 74ah accu, maar niet met 18/14ah
[ Voor 3% gewijzigd door lutkeveld op 14-08-2013 15:47 ]
Verwijderd
kijk dan wat een clean power
YouTube: Focal 165 K2 POWER
--------------------------------------------------------
Volgensmij heeft Lepai stilletjes een nieuwe versie van de lp-838 2.1 versterker op de markt gebracht. Links is oud, rechts is nieuw.

Verbeteringen:
-Knoppen draaien soepel
-ledjes steken niet meer uit
-de belachelijke gain op het subwooferkanaal is gefixt
-hij kan harder zonder te vervormen
Door de gefixte gain kan je nu je subwoofer afstellen ipv uit/aan/vervorming. De amp is van behoorlijk slecht naar behoorlijk goed gegaan. V2 is te herkennen aan de gladde bassknop
ander vraagje:
Heeft die doos om de industriele voeding nog een bepaalde functie behalve hitte afvoeren? Ik wil hem namelijk in een ruimte proppen waarvoor hij net iets te hoog is, maar ben natuurlijk wel van plan om het te isoleren en te koelen met heatsinks.
[ Voor 26% gewijzigd door lutkeveld op 14-08-2013 18:28 ]
Het is een Class D. Op de achterkant staat nog steeds DC12V 2A maar mijn 2A adapter schakelt uit bij full force. Zal hem zo achter mijn 5A voeding hangen met een ampere meter dr tussen.Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:43:
hoeveel ampere is zon ding?
edit:
Jup die specifatie mogen ze wel bij gaan werken. Op iets meer dan 3/4 van het volume (ong max zonder vervorming) met mijn twee 6x9" en 8 inch subje trekt hij gemiddeld 1,3-1,5A met pieken van 3,1A. Geen wonder dat mijn 2A adapter het niet trok. Op dit niveau trilde alles wel over de tafel heen en weer.
[ Voor 31% gewijzigd door lutkeveld op 14-08-2013 20:25 ]
Ik krijg deze dus niet aan de praat met mijn 2 pioneers...lutkeveld schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:54:
Mobieltjes met li-ion komen ook door de douane... Enige probleem kan gewicht zijn lijkt mij bij loodgel accu's.
--------------------------------------------------------
Volgensmij heeft Lepai stilletjes een nieuwe versie van de lp-838 2.1 versterker op de markt gebracht. Links is oud, rechts is nieuw.
[afbeelding]
Verbeteringen:
-Knoppen draaien soepel
-ledjes steken niet meer uit
-de belachelijke gain op het subwooferkanaal is gefixt
-hij kan harder zonder te vervormen
Door de gefixte gain kan je nu je subwoofer afstellen ipv uit/aan/vervorming. De amp is van behoorlijk slecht naar behoorlijk goed gegaan. V2 is te herkennen aan de gladde bassknop
Zeker wel. Een molexstekker afknippen of verloopstuk gebruiken en het gele samen met een zwart draadje aan een dc plug solderen. Werkt perfect.Bas90 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:10:
Hoe zet ik een pc voeding om naar de juiste stekker. Dat kan toch niet?
Ik kan trouwens iedereen aanraden om voor 3 euro een ampere meter te halen van ebay. Zo kan je voor alles een bijpassende voeding vinden. Zo kan je je veel tijd en geld besparen.
Ik zou dan eerder een tientje uitgeven bij bv. de Aldi,Lidl in de aanbieding of bij de bouwmarkt en een goedkope multimeter kopen. Hiermee kan je leren meten en het is veel makkelijker in gebruik, je kan dan ook nog veel meer meten dan stroom (multi).lutkeveld schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:20:
Wel opletten op + en - anders krijg je vuurwerk. Als het werkt weet je dat je een beter voeding moet halen. Het liefst zo'n industriele want mijn andere kapt al bij 75% van de geadverteerde ampere de stroom af. 12v 5A zal voldoende zijn.
Ik kan trouwens iedereen aanraden om voor 3 euro een ampere meter te halen van ebay. Zo kan je voor alles een bijpassende voeding vinden. Zo kan je je veel tijd en geld besparen.
Verwijderd
alleen word dit een kist zonder accu, alleen op een voeding, wat voor voeding zou ik gebruiken, en welke versterker? op 24volt of 12volt en het moet echt sublieme kwaliteit zijn, in ga mn kist dan ook berekenen in winISD voor een baspoort
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
[ Voor 18% gewijzigd door lutkeveld op 15-08-2013 22:25 ]
Dat is misschien ook wel interessant voor je project aangezien je met een DSP veel verschillende instellingen kunnen aanpassen.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Net terug van een avondje met vrienden met mijn kist
Ik had twee vraagjes:
-Ik krijg mijn knopjes nooit helemaal over de potentiometer heen geschoven, het schroefje blijft altijd ontbloot. Hoe fix ik dit? Dus zodat de knop helemaal tegen het aluminium aan komt.
-Is het een probleem dat de magneten, li-ion, bluetooth module en ta2024 dicht bij elkaar in een kamer zitten?
[ Voor 40% gewijzigd door lutkeveld op 07-01-2014 15:46 ]
Dat wordt nog een leuk projectje, zo'n klein kistje. die 6mm die je wint door 9mm te nemen ipv 12, kan je met zo'n hele kleine kist nog wel eens gaan helpen. Je zal dan alleen moeten verstevigen met beugeltjes, want 9mm vouw je misschien te snel dubbel als dat haaks op elkaar staat zonder versteviging.lutkeveld schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 01:09:
Ik had twee vraagjes:
-Ik krijg mijn knopjes nooit helemaal over de potentiometer heen geschoven, het schroefje blijft altijd ontbloot. Hoe fix ik dit? Dus zodat de knop helemaal tegen het aluminium aan komt.
-Is het een probleem dat de magneten, li-ion, bluetooth module en ta2024 dicht bij elkaar in een kamer zitten?
1) Als het asje te lang is, kan je dat gewoon korter zagen. Mocht je last van het feit hebben dat het knopje tegen het moertje/schroefdraad aankomt van de potmeter, voordat ie het aluminium raakt, kan je een stuk wegdremelen uit het knopje of van de 'schacht' van de potmeter. Je kan ook de potmeter 'dieper' in je kist plaatsen, met een stel ringen er tussen aan de binnenkant van je kist, zo hoef je nergens te zagen/dremelen.
2) Ik denk het niet, misschien die BT module er een beetje interferentie van ontvangt en TA2024 onhoorbaar beetje vervormd, maar je accu gaat er geen last van hebben. Zorg er wel voor dat je alle kabels kort houdt; heb geen opgerolde stukken kabel in je kist liggen, want daarin zou je anders kleine stroompje kunnen ontwikkelen als ze dicht bij de speakers komen. Maar ook dat zullen geen gevaarlijke stromen worden, wellicht dat je het niet eens zal merken.
[ Voor 10% gewijzigd door alexandersamson op 16-08-2013 03:30 ]
Verwijderd
Nog meer mensen die slechte ervaringen hebben met de voltmeter toevallig?
@alexandersamson
Ik weet niet of ze 6mm hebben bij de bouwmarkt, dat zou ik even moeten navragen. Qua stevigheid lijkt het mij niet zo'n probleem maar ik heb dr twijfels bij dat het geheel niet gaat opbollen door de luchtdruk van de speakers. Schroeven laat ik dan weg, alles met lijm op elkaar en daarna spijkertjes dr door. Zou dat sterk genoeg zijn? Het hoeft natuurlijk geen loodaccu mee te dragen.
Ik heb alles met 10mm multiplex (/triplex) en het is een kist van 25 kilo en is stevig zat.
En opbollen zal reuze meevallen denk ik, anders kleine latjes kruislings bevestigen op de grote vlakken.
Als jij het goed verlijmt en genoeg spijkers erin slaat denk ik wel dat het stevig zal zijn.
De tegenwoordige lijm/kit-lijm/spul kan redelijk sterk zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door thijsco19 op 16-08-2013 12:39 ]
Verwijderd
Heb rechtstreeks de voltmeter op een batterij aangesloten om het te controleren, zonder succes. Aan de schakelaar ligt het in ieder geval dus niet.lutkeveld schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:36:
Hoe goed de kwaliteit ook is, dr zitten altijd een paar bij die defect zullen zijn. Ligt het niet toevallig aan de schakelaar
Dan heb je het nog behoorlijk licht weten te houden met die dikke batterij van je. Mijn kist weegt 37kg en er zit slechts een 18Ah agm accu in. Scheelt blijkbaar veel in gewicht ook, wat dunner hout gebruiken.thijsco19 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:22:
44ah accu, 4 speakers. Kijk maar in me signature.
Gewoon even mail sturen naar email van zijn bedrijfje. Elk product kan wel eens falen bij ontvangst of kort daarna. Ik ken die paneeltjes wel. Voor 9.99 (of via eBay/DEx iets goedkoper) kan je gewoon geen loepzuiver, 100% altijd werkende spanningsmeter verwachten. Als je echt een failsafe oplossing wil dan kom je uit bij zeer duur spul dat meerdere keren is getest. Materiaal voor bedrijfskritische zaken bijvoorbeeld. Je hebt nu gewoon even pech, dus even mailen lijkt me. Dit zijn juist voor budget radiokisten fantastische paneeltjes, die van accusafe (of waar je ze ook maar kan halen)Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:39:
[...]
Heb rechtstreeks de voltmeter op een batterij aangesloten om het te controleren, zonder succes. Aan de schakelaar ligt het in ieder geval dus niet.
In mijn eigen kist gebruik ik een heel ander systeem met een microcontroller en een aantal witte leds om de capaciteit weer te geven. Ik zal daar eens een filmpje van maken en posten als ik zin heb.
[ Voor 60% gewijzigd door alexandersamson op 16-08-2013 15:17 ]
Heeft iemand trouwens ervaring met de 1800mah li-ion van ebay? Het lijkt mij wel een grappig ding als je even een uurtje of twee buiten gaat zitten. Of zou die zo weinig ampere kunnen leveren dat het zelfs met een elco niet meer te redden valt? Voor 6,50 incl lader is t wel een grappig ding.
Deze kunnen gegarandeerd hoge stromen leveren, zelfs 100A wat dus meeeeeer dan zat is. Je kan ook kiezen voor een 4s accu en een 12volt spanning regelaar eraan.
Probleem is, je hebt een aparte lader nodig.
En antwoord te geven op je vraag, ik verwacht niet dat die* de benodigde stroom kan leveren voor een TA2024.
Zou wel mogelijk werken met die kleine 3 watt versterker op 5volt.
* welke is 'die'?
[ Voor 18% gewijzigd door thijsco19 op 17-08-2013 14:26 ]
Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 14:27 ]
Dit topic is gesloten.
- LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink