Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.251 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 20:04
Als ik muziek luister uit mijn kistradio begint hij na enige tijd behoorlijk te kraken. Ik heb een TA2024 modded er in zitten.

Waar kan dit aan liggen? Als ik hem dan een dag later weer aan zet is het gekraak weer over, maar het kan dan zo na een half uur weer beginnen met kraken.

Ik denk zelf aan overhitting, hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door acidd91 op 20-10-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:24:
Ik heb de fout al. Ik denk dat via de voeding er te veel stroom is gegaan, want de zekering van de versterker en van de autoradio zijn doorgebrand. Zometeen even nieuwe halen, maar hoe zorg ik er voor dat dit niet weer gebeurd? Volgensmij kan je met de 'schroef' op de voeding hem lager maken maar hoeveel lager moet dat?
De stroom die gaat lopen is afhankelijk van de gebruiker. Dus ookal neem je een voeding die 1000A kan leveren, maar een versterker die maar 5A gebruikt dan zal de voeding maar 5A leveren. Het lijkt erop dat je een kortsluiting hebt gehad, dat zou de enigste reden kunnen zijn dat de zekering geklapt is. Zeer waarschijnlijk zit dit in het accu gedeelte, aangezien de voeding maar 8.5A kan leveren en dit is niet genoeg om de zekering te laten klappen.
De potmeter op de voeding is om de spanning in te stellen. Dit kun je doen door met een multimeter de spanning te meten en daarna met een schroevendraaien de spanning omhoog of omlaag in te stellen.
acidd91 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:53:
Als ik muziek luister uit mijn kistradio begint hij na enige tijd behoorlijk te kraken. Ik heb een TA2024 modded er in zitten.

Waar kan dit aan liggen? Als ik hem dan een dag later weer aan zet is het gekraak weer over, maar het kan dan zo na een half uur weer beginnen met kraken.

Ik denk zelf aan overhitting, hoe kan ik dit oplossen?
Zelf heb ik hier nog geen last van gehad maar met de omschrijving die je hier geeft zou ik ook denken aan overhitting. Zit de TA2024 toevallig in een kleine gesloten ruimte?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik wil mijn nieuwe geluidsysteem waar ik momenteel aan het werk ben (niet echt meer kratradio hahah) aansluiten op de homecinema versterker die we hier hebben staan nu vroeg ik me af of het mogelijk is dit signaal van de versterker voor bijvoorbeeld de subwoofer door te sturen naar een andere versterker dus dat die op de 2de versterker binnenkomt als input en dat deze dan pas naar de subwoofer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vaak zijn subwoofers bij home cinema sets actief. De versterker stuurt dan dus enkel een signaal door naar de subwoofer en de versterker in de subwoofer versterkt dit. Als jouw home cinema set ook zo'n "subwoofer out" aansluiting heeft kan je die gewoon gebruiken.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
kijk ik wil op de home cinema set die we nu hebben andere speakers gaan aansluiten. Een set die ik zelf gemaakt heb. Hiervoor heb ik dus ook zelf versterkers gekocht omdat de versterker die bij de home cinema set zat niet voldoet. Maar hier zijn alle aansluitingen op gemaakt. Dus ik wou de home cinema versterker output op de input van de versterkers die ik zelf gekocht heb zetten en vroeg me af of dit mogelijk en niet schadelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geheel zit nu in elkaar alleen de Accusafe snap ik niet echt. Ik kan nu namelijk alleen maar spelen op de netstroom en zodra ik deze eraf haal gaat het geheel uit. Hoe kan ik op de accu spelen zonder netstroom te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dat kan zolang de voeding uit staat ;). Je drukt dan op de zwarte druk knop en dan gaat de AccuSafe vanaf de accu spelen en de accuspanning in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat weet ik, maar als ik er op druk even snel aan, en als je hem ingedrukt houdt dan gaat hij gewoon aan, maar als je 1x drukt schiet hij aan en gaat weer uit. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij nog een foto van hoe mijn kistradio er nu uit ziet. http://i49.tinypic.com/vy7c6d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
Maar als ik het goed begrijp is het dus normaal dat de accusafe bij het aansluiten van de voeding altijd aan staat? (dat dit niet wordt geschakeld met het relais?)

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je bedoelt dat de versterker dan altijd aan staat? Dat klopt, het relais staat dan in de "uit" staat, en verbruikt dan geen stroom. In die staat is de versterker verbonden met de voeding en de accu met de acculader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Wat een bron aan informatie hier!
Ben bezig aan een nieuw projectje met een oude Graetz Canzonetta 515
De bedoeling is om er een mobiele radio van te maken, dus ik ben op zoek naar een geschikte batterij (ingebouwd indien mogelijk) - oplader - bedrading. Ik weet het, niet alledaagse antieke apparatuur, en zelf ken ik te weinig van elektronica maar het zou toch mogelijk moeten zijn..

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Hoeveel ruimte ga je binnenin de behuizing hebben? Gaat de elektronica die er nu in zit eruit?
Loodaccu's zijn vrij groot maar verder wel ideaal. Misschien een kleinere loodaccu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
wesleytjuh schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:01:
[...]

Zelf heb ik hier nog geen last van gehad maar met de omschrijving die je hier geeft zou ik ook denken aan overhitting. Zit de TA2024 toevallig in een kleine gesloten ruimte?
Hij zit niet in een erg grote ruimte inderdaad... zijn er koelblokjes / koelpasta oid beschikbaar voor de chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quesadilla
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 17:57
http://www.ebay.com/itm/1...rgers&hash=item3f1c454930 zal deze oplader ook werken of is het beter om die van accusafe te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
acidd91 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Hij zit niet in een erg grote ruimte inderdaad... zijn er koelblokjes / koelpasta oid beschikbaar voor de chips?
Hier worden weleens dit soort koelblokjes voor gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.specialtech.co.uk/spshop/files/detail1/koolance/hts-gp001p_03.jpg
Maar die kan je enkel per 8 kopen geloof ik. Ik ga denk eens een setje kopen om het te proberen, wellicht zet ik die dan per stuk in de shop :). Hebben wel veel mensen baat bij denk ik. Al heb ik zelf geen last van overhitting.
quesadilla schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:48:
http://www.ebay.com/itm/1...rgers&hash=item3f1c454930 zal deze oplader ook werken of is het beter om die van accusafe te kopen?
Zal prima werken denk ik zo, al laad je wel met een aardig hoge stroom. Kwaliteit kan ik niks over zeggen, is wellicht wat lager. Let wel op dat de plug geen europese is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar bij mij is het probleem dat de accu en de versterker niet verbonden worden ofso want ik kan alleen vanaf de accu spelen. Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik heb je gisteren een DM hierover gestuurd, bekijk die even en stuur het liefste een DM terug :).

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 22-10-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bedoeling is om geluid van computer via een transmittor door te sturen naar de radio. Al wat er momenteel in zit blijft erin, want het geluid dat eruit komt is zo lekker authentiek. Er moet enkel nog een gepaste batterij worden aangesloten zodat hij volledig autonoom werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik zou voor de simpelheid naar een loodaccu kijken, echt zijn die zwaar en vrij groot. Wat is de maximale ruimte die je over hebt? Het liefste in het midden van de radio om zo het gewicht mooi gecentreerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quesadilla
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 17:57
wesleytjuh schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:54:
[...]

Hier worden weleens dit soort koelblokjes voor gebruikt:
[afbeelding]
Maar die kan je enkel per 8 kopen geloof ik. Ik ga denk eens een setje kopen om het te proberen, wellicht zet ik die dan per stuk in de shop :). Hebben wel veel mensen baat bij denk ik. Al heb ik zelf geen last van overhitting.

[...]

Zal prima werken denk ik zo, al laad je wel met een aardig hoge stroom. Kwaliteit kan ik niks over zeggen, is wellicht wat lager. Let wel op dat de plug geen europese is!
En zijm er nadelen aan laden met een hoge stroom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange tijd kom ik ook weer eens in dit gedeelte ivm mijn kratradio
( ex binnenwerk warsteiner krat wat op de eerste pagina staat )
nu ook bijna klaar is.

Maar nu ben ik dus aan het kijken voor '' Warnex ''
Ik had deze al bij bax shop zien staan, alleen vindt ik de prijs iets minder.

Zijn er mensen die dit op een soortgelijk product kennen en waar het goedkoper word aangeboden?

Alvast bedankt, en zal deze dagen ook weer eens wat foto's posten!

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update van mijn kistje: https://www.dropbox.com/sh/7u64eofkffl7hxd/Wa6sj82pza

Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/0/AACHyRi4B6rH3yjEsGg7IbaHvZQQVOx9bsAM_LezQZEaxA/10/50273973/jpeg/178x178/1/1350993600/0/2/20121013_172421.jpg/2cNyrDlwGdKALOkgbSBtNRlzn5lVyqRngWfFTc9E15o?prep_size=1280x960%2C32bf

Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/0/AACveKwLOTedEqfXpq9Kc2GPJ1b_Vm7rOmCNNiMcpVuRCA/10/50273973/jpeg/178x178/1/1350993600/0/2/20121016_145122.jpg/Gisaebywilgn8zOQRSi1PqjK1Z2b2t4HxPeB6JfgwDg?prep_size=1280x960%2C32bf

Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/0/AACjz0uoNpZov5OYzaib9D71P1gx2wGxlwtbHx6f0pR3GA/10/50273973/jpeg/178x178/1/1350993600/0/2/20121019_174147.jpg/VPNFrahYHZ2nHcwGm2GUExnwhwMJ-bIITh8-uN6jswI?prep_size=1280x960%2C32bf

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/0/AADXnurVlgArjp8zlcyLQte1MOCF1nkYs9rFfpNyh6c_dg/10/50273973/jpeg/178x178/1/1350993600/0/2/20121022_141838.jpg/8bGdAqnkcVbf7FXquUrvcVhoEeAH_dkHHhZ1dmT3bgA?prep_size=1280x960%2C32bf

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/0/AAApboyZgOf5RrGvwt-BG8nOBjfR9eRZCiZImgwqf9EpgQ/10/50273973/jpeg/178x178/1/1350993600/0/2/20121022_155232.jpg/ApE1m4WjR5xIg6e10TI3K5lddOwebjvC2RInObMVBhQ?prep_size=1280x960%2C32bf

De interieurlak valt donkerder uit dan gedacht maar moet toch nog een keer (fijn) geschuurd worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Als ik een T2020 of T2024 als Hifi thuisversterker gaat gebruiken, is het ten behoeve van de geluidskwaliteit dan aan te raden een ringkerntransformator (met gelijkrichter, spanningsregelaar en condensator) te gebruiken?

Of is is een normale adapter, of de zo'n industriele voeding van Accusafe een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 27-10-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Purn0 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:07:
Als ik een T2020 of T2024 als Hifi thuisversterker gaat gebruiken, is het ten behoeve van de geluidskwaliteit dan aan te raden een ringkerntransformator (met gelijkrichter, spanningsregelaar en condensator) te gebruiken?

Of is is een normale adapter, of de zo'n industriele voeding van Accusafe een beter idee?
Een TA2020 of TA2024 is niet echt hifi in de letterlijke zin van het woord, ze voegen een klein beetje kleuring aan het geluid toe*. Het is dus niet zinvol om een dure voeding te gebruiken. [Edit: De kleuring betekent echter niet dat het minder goed klinkt, het kan zelfs beter klinken.]

*Dit komt o.a. door de zeer hoge uitgangsimpedantie bij hoge frequenties, zie deze link.

[ Voor 18% gewijzigd door TBTL op 24-10-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Hieraan zou ik willen toevoegen dat ik de goedkopere adapter blokken wel zou mijden. Deze zorgen namelijk voor een zachte ruis als je niks verbonden hebt maar de versterker wel aan hebt staan. De industriele voeding heeft hier geen last van.
Voor de TA2024 kan je overigens wel met de 3A versie wegkomen, bij de TA2020 zou ik voor een hogere stroom gaan en de spanning instellen op het maximale wat de voeding kan maar niet hoger dan 14VDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
@TBTL Geen echt HiF, inderdaad. Maar welke versterker is dat wel?
wesleytjuh schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:47:
Hieraan zou ik willen toevoegen dat ik de goedkopere adapter blokken wel zou mijden. Deze zorgen namelijk voor een zachte ruis als je niks verbonden hebt maar de versterker wel aan hebt staan. De industriele voeding heeft hier geen last van.
Voor de TA2024 kan je overigens wel met de 3A versie wegkomen, bij de TA2020 zou ik voor een hogere stroom gaan en de spanning instellen op het maximale wat de voeding kan maar niet hoger dan 14VDC.
Maar als ik wat reviews en ervaringen lees, merk ik wel op dat de kwaliteit heel puur is (ik zie woorden als "Giant Killer" voorbij komen), en dat de voeding daar een belangrijke rol in speelt. Bovendien is ruis, storing en gekraak in je huiskamer echt ongewenst. Dat staat toch los van kleuring of vervorming?
Denk dat ik maar voor zo'n industriele voeding van 8,5A ga (voor 2x T2020) en hem afstel net onder de 14V.
Moet ik daar nog een beveiliging en elco tegenaan schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
De TA2024 wordt op verschillende forums inderdaad al afgedaan als een super versterker voor het geld, na een paar simpele mods dan. Opzich best vreemd, want het PCB design en de kwaliteit van de componenten laat best wat te wensen over. Zo zie je maar dat een simpele versterker als de TA2024 dus blijkbaar best goed klinkt in de meeste oren. De TA2020 heeft dan weer wel een goed/beter PCB design en de componenten zijn een stuk beter gekozen (al nog steeds china), en de TA2020 chip heeft schijnbaar een erg goede klank :). Ondertussen zijn er dan ook al klasse-D versterkers op de markt die verglijkbaar zijn met klasse AB versterkers, maar dan met het dubbele rendement :). Je zou kunnen zeggen dat het dus zeker onder Hi-Fi valt.

2x een TA2020 met een industriele voeding van 8.5A gaat prima werken. Even zorgen dat de spanning zonder belasting maximaal 14VDC is(al zal onder belasting dit niet veel mogen zaken) en een elco is niet nodig. Daar zit de voeding al vol mee en de TA2020 heeft ook een flinke elco naast het IC staan. Ruis is in ieder geval zo goed als niet aanweizg, al heb je dit ook vooral zelf in de hand door bijvoorbeeld je signaal kabel niet in de buurt van schakelende onderdelen zoals de TA2020 en de voeding/netsnoer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat het eerste project vrijwel is afgesloten (op wat problemen met de Accusafe na) wil ik een tweede beginnen. Ik ben van plan een kratradio te maken die gemakkelijk in een tas gestopt kan worden. Ik ga gewoon maar een ta2024 gebruiken omdat die niet zoveel verbruiken en ze licht zijn, ik ben alleen nog even opzoek naar 'kleine' speakers die toch wel een beetje kwalitatief geluid produceren. Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Welke maat wil je gaan gebruiken?

En heb je foto's van je 1e project 8)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk aan ongeveer 13 cm, is dat handig? En het leek mij wel vet om het in een dikke regenbuis te doen zodat hij rond is. Is dat te doen met de speakers of kan ik beter ander materiaal nemen?
Hierbij nog de foto's van het vorige project.
http://i47.tinypic.com/qoa7mp.jpg
http://i47.tinypic.com/333wbr9.jpg

P.S.
neeee!

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 27-10-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:40

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:02:
ik denk aan ongeveer 13 cm, is dat handig? En het leek mij wel vet om het in een dikke regenbuis te doen zodat hij rond is. Is dat te doen met de speakers of kan ik beter ander materiaal nemen?
Hierbij nog de foto's van het vorige project.
http://i47.tinypic.com/qoa7mp.jpg
http://i47.tinypic.com/333wbr9.jpg

P.S. kan je nog even op mijn DM reageren?
Je zult het vastwel in een regenbuis kunnen maken, als je de goed diameter heb.
Wel leuk idee!
Keep us updated!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens voor als iemand dat wilt nog een Marquant MCA-5000SIL (4 kanaals) en een OSIO HPA1550U (2 kanaals) beiden werken nog goed. Laat even weten als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zo, eens bezig geweest met koelblokjes op de TA2024:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/39FD4598-8D01-4798-BB14-5973D8397325-1570-000002A8945B7E73.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/6DBAA09E-D5E8-4810-9CAF-152906C1FF8F-1570-000002A89934A8DD.jpg

Best een klein koelblokje, helaas waren iets bredere niet te vinden of ze werden gelijk een stuk groter.
Maar om te testen of dit blokje genoeg koelt met langdurig hoog vermogen heb ik ook een weerstand om het een en ander te testen :):
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/5131C2B2-82B6-4F19-8F26-73624E6F6485-1570-000002A8A0E08EE1.jpg
Eens een aantal uur op vol vermogen laten spelen dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 22:11

ReW

kan iemand mij hierbij helpen?

ik heb een omvormer zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mo-8tqceBZOvWT3ZOtOAZQA.jpg

daar komt wisselspanning uit, maar op de accusafe staat er een + en -

Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/hoesluitikasv3aan.png

kan ik dit gewoon aansluiten of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
ReW schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:22:
kan iemand mij hierbij helpen?

ik heb een omvormer zoiets als dit:
[afbeelding]

daar komt wisselspanning uit, maar op de accusafe staat er een + en -

[afbeelding]

kan ik dit gewoon aansluiten of?
nee dat kan niet, je hebt zoiets nodig
enkel fase bruggelijkrichter

veel meer dan vier diodes geschakelt is het eigenlijk niet, let wel op je spanningsval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
En wanneer je gaat gelijkrichten neemt de spanning toe, door de conversie naar gelijkspanning, dit is je AC spanning x1.41. Maar je verliest ook weer 2x0.7V van je diodes. Een elco achter je diode's is ook aan te raden om je spanning te bufferen, ik zou voor zo'n 2000µF per ampere gaan.

Overigens variereerd de spanning bij een transformater ook nog eens afhankelijk van de belasting, wel iets om rekening mee te houden omdat versterker zoals de TA2024 niet zo goed tegen overspanning kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn nieuwe project de Pioneer TS-G1022i genomen, deze zijn 10 centimeter maar ik wil echt een kleine hebben zodat hij makkelijk mee te nemen is. Wat voor een accu raden jullie me aan? Ik heb nog een 12V 5Ah scooteraccu maar ik twijfel of het totaal hier niet gelijk een stuk zwaarde door wordt. Zou ik ook zo'n 6800 mAh batterijen pack kunnen nemen of heeft die maar een korte speelduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zo'n 6800mAh accu heeft in werkelijkheid zo om en nabij de 2500mAh. Verder is zijn maximum stroom gelimiteerd tot 1-1.5A. In combinatie met een modded TA2024 kan dit te weinig zijn.

Het ligt er dus een beetje aan wat je zelf wilt, zo'n 5Ah accu zal rond de 1.5Kg wegen, waar de li-ion misschien maar 200-300gram weegt. Nogal een verschil dus, maar de capaciteit, maximum stroom en kwaliteit ligt ook lager.

Ik had gehoopt dat er ondertussen al leuke betaalbare li-ion pakketen waren, maar helaas ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, ik gebruik dan toch maar de accu die ik nu heb. Ik zag trouwens eerder in deel 19 van de topic een plaatje van jou kratradio's en ik vroeg me af hoe je die hebt gemaakt? Wat is dat voor materiaal? Het doet een beetje weg van een flightcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
wesleytjuh schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:07:
Zo'n 6800mAh accu heeft in werkelijkheid zo om en nabij de 2500mAh. Verder is zijn maximum stroom gelimiteerd tot 1-1.5A. In combinatie met een modded TA2024 kan dit te weinig zijn.

Het ligt er dus een beetje aan wat je zelf wilt, zo'n 5Ah accu zal rond de 1.5Kg wegen, waar de li-ion misschien maar 200-300gram weegt. Nogal een verschil dus, maar de capaciteit, maximum stroom en kwaliteit ligt ook lager.

Ik had gehoopt dat er ondertussen al leuke betaalbare li-ion pakketen waren, maar helaas ;).
ik ga hier toch een beetje de "i call bullshit" factor toepassen. ik draai een voorversterker, welke niet zuinig is, schakeling komt van CO en is niet op zuinigheid gericht. En een ta2020 op 2x de 6800mah en dat gaat sirieus goed, in mijn aan uit knop zit een lampje als die aan staat, staat het lampje aan en die knippert niet bij een nummer met veel laag.

die li-ion gaat het prima doen, en ik blijf die chineese li-ion pack onderschat vinden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:39:
Bedankt voor de info, ik gebruik dan toch maar de accu die ik nu heb. Ik zag trouwens eerder in deel 19 van de topic een plaatje van jou kratradio's en ik vroeg me af hoe je die hebt gemaakt? Wat is dat voor materiaal? Het doet een beetje weg van een flightcase.
triplex met standaard hoekprofiel. bedenk je wel dat mdf beter klinkt, wel zwarder is en goedkoper. en ik ken wesley, hij heeft nogal gevloekt bij het laatste paneel plaatsen, maar dit komt door het type constructie. persoonlijk ben ik hier absoluuut geen fan van want het is vorm vast gesloten en niet mechanisch gesloten zoals aan lijmnaat.....maar idd hier is een flightcase ook van gemaakt, de functie van een flightcase is dan ook beschermen. en NIET lucht dicht gesloten zijn. het is sowieso al wel zooo veel beter dan een kratbier en daar speakers in. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, en wat voor een constructie moet ik me dan indenken? Ik ben zelf ook niet echt van de krat bier omdat het niet erg mooi klinkt (vind ik zelf) en ik zelf meer van hout houd. En hoe zijn de panelen dan aan elkaar bevestigd? Met lijm ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 22:01
Velen van jullie zullen vast wel een MP3/FM module hebben. Hoe hebben jullie het gedaan met de antenne? zit die volledig in de kist/krat? hangt er een draadje uit? zit er een vaste antenne aan?

Ik heb bij al mijn fm modules gewoon een draadje van 75cm eraan gebonden. Die lengte is hier al vaker voorbij gekomen en heb ik hier gevonden. Ik heb namelijk altijd last van enige storing, de ene keer meer als de andere maar het signaal is nooit zuiver. Ik ben ook van plan om een antenne te maken zoals op die site beschreven staat. Echter staat daar een + en een - pool op de antenne. Nu is dus de vraag hoe krijg ik die uit de FM module? is de min gewoon de GND van de module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je kunt naast de antenne aansluiting gewoon een stukje anti soldeer masker weg krassen, dan heb je direct naast je antenne verbinding de ground. Ik ben wel bang dat het ruizen altijd een beetje aanwezig zal blijven. Ik ben zelf ook druk op zoek naar een oplossing hiervoor maar heb hem tot nu toe helaas nog niet gevonden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf van een oude radio de antenne gebruikt alleen had die een verkeerde aansluiting. Bij de autoradio werd een converter meegeleverd waarin een 2,5mm jack kon, dus heb ik die jack vastgemaakt aan de antenne van die autoradio. Ik heb zelf totaal geen last van ruis of iets terwijl de antenne gewoon los in de afgesloten kist ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:18:
Ik heb zelf van een oude radio de antenne gebruikt alleen had die een verkeerde aansluiting. Bij de autoradio werd een converter meegeleverd waarin een 2,5mm jack kon, dus heb ik die jack vastgemaakt aan de antenne van die autoradio. Ik heb zelf totaal geen last van ruis of iets terwijl de antenne gewoon los in de afgesloten kist ligt.
Bij een auto radio hen ik ook geen last van ruis, deze heeft veel betere ontvangst dan de mp3 module.
wesleytjuh schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:04:
Je kunt naast de antenne aansluiting gewoon een stukje anti soldeer masker weg krassen, dan heb je direct naast je antenne verbinding de ground. Ik ben wel bang dat het ruizen altijd een beetje aanwezig zal blijven. Ik ben zelf ook druk op zoek naar een oplossing hiervoor maar heb hem tot nu toe helaas nog niet gevonden :(.
Kan je het niet gewoon verbinden met de GND van de 12v?

Heb je wel eens een versterkte FM antenne gebruikt?

Is het zo dat de standaard aansluitplug bij auto antennes de buitenkant de gewoon bij de - pool (GND) is?
Ik bedoel deze plug:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.myradiostore.com/mrs.primary.us.en/di/productShots/DynamicProductShotDisplay/wmep9419-xtfe9018/2231_1404237.jpg

Kan ik ook deze niet versterkte fm antenne gebruiken of gaat dat niet werken met die fm module?

[ Voor 18% gewijzigd door boppos op 26-10-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 13:05
Ik wil nu mijn versterker aansluiten op mijn VDO Dayton radio (geen idee welk type), er zitten tulp aansluitingen aan waar sub op staat, maar als ik alles dan aansluit komt er geen geluid uit de sub tulp aansluiting, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Is dat wel een versterkte uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
wesleytjuh schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:42:
Zo, eens bezig geweest met koelblokjes op de TA2024:

[afbeelding]
[afbeelding]

Best een klein koelblokje, helaas waren iets bredere niet te vinden of ze werden gelijk een stuk groter.
Maar om te testen of dit blokje genoeg koelt met langdurig hoog vermogen heb ik ook een weerstand om het een en ander te testen :):
[afbeelding]
Eens een aantal uur op vol vermogen laten spelen dus :).
En? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zojuist getest met een modded zonder koeling, klapt er steeds uit met een iphone op 90% en stevige muziek. Nu testen met koelblokjes :).

Update 1:
Met 1 koelblokje klapt de TA2024 er ook uit, maar het duurt wel aanzienlijk langer! Let wel op, dit is op 90% van het volume bij een modded, in de praktijk is dit on aangenaam hard en heb je ook hoorbare vervorming. In de praktijk zal de TA2024 dus niet zo hard staan.

Ondertussen aan het testen met 2 koelblokjes naast elkaar, gaat net :).
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/34B378DF-D816-415D-9236-7EC953D55BCF-2834-00000106CFEC3E24.jpg

Update 2:
Helaas, ook hierbij wordt de TA2024 te warm. Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken met het feit dat het TA2024 ic niet op de juiste manier aan het PCB gesoldeerd is. Hierdoor kan de warmte niet goed weg bij dit soort hoge volumes. Momenteel heb ik dan ook een koelblokje op de onderkant van de TA2024, recht onder het IC. Door dit te koelen, koel je de TA2024 het beste.

Update 3:
Helaas, met de maximale koeling die ik kan aanbrengen stopt de versterker er af en toe nog steeds mee.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/18695E44-5216-49A7-BB6E-F10DB92BACA2-2834-00000109051F5AE8.jpg
Maar, zoals eerder gezegt, op deze volumes zal de TA2024 in de praktijk waarschijnlijk niet snel spelen.

[ Voor 106% gewijzigd door wesleytjuh op 26-10-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:11
Koelblokjes op een ta2024 is toch helemaal niet nodig, of is dit icm 2ohm luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ver gevorderd met mijn nieuwe kistradio. Ik heb hem bekleed met fijne kofferbakbekleding (waar overigens wel erg veel stof op blijft staan) maar het ziet er mooi uit. Toen ik eenmaal bij de elektronica uitkwam liep ik tegen een probleem aan, de TA2024 deed zijn werk niet. Na veel geprobeerd te hebben bleek dat de van 1 van de 2 speaker aansluitingen op de TA2024 heel slecht te werken. Alleen als je het volume helemaal open zet hoor je zachtjes muziek. Ik heb nu dus beide speakers op 1 aansluiting aangesloten. Ik vroeg me alleen af of dat een probleem zou kunnen vormen? Morgen even verder met het geheel in elkaar zetten (nu een beetje laat om nog lawaai te maken) dus morgen is hij waarschijnlijk af en dan zal ik even foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ligt eraan, ideaal is het niet. Heb je ze nu parallel aangesloten? Dus beide met de + op de + en de - op de -. Of in serie, waarbij de + van de ene speaker op de - van de andere wordt aangesloten?

In het geval van parallel wordt de belasting van je TA2024 2 ohm, (2 speakers van 4 ohm in parallel). Hier kan de TA2024 niet goed mee omgaan en deze zal dan erg snel overhit raken.

In het geval van serie wordt de nieuwe weerstand 8 ohm (2 speakers in serie = 4 + 4 = 8 ohm). Hierdoor is het vermogen minder.

Als je alles goed aangesloten hebt gehad zou ik even bij de leverancier navragen om garantie.
wolter. schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:13:
Koelblokjes op een ta2024 is toch helemaal niet nodig, of is dit icm 2ohm luidsprekers?
Nee bij normaal gebruik niet inderdaad. Maar dit was een erg hoge belasting, puur als test. Het kan voorkomen op hoog volume met een modded TA2024 dat dit in de praktijk ook gebeurd, maar dan moet de TA2024 bijvoorbeeld in een kleine ruimte of op een warme dag gebruikt worden op vol volume.

[ Voor 29% gewijzigd door wesleytjuh op 26-10-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
wesleytjuh schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:59:
Is dat wel een versterkte uitgang?
Ik zou het niet weten, omdat ik het type nummer niet weet en ook geen handleiding oid heb, ik heb gelezen dat je gebruik kan maken van high tot low converters oid maar die krijg ik maar bar weinig gevonden, wat is de exacte term voor zo'n apparaat? En waar vind ik een goede/goedkope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
tulp is doorgaans enkel signaal overdracht, dus ik ben bang dat die tulp uitgang enkel een subwoofer versterker pre uitgang is. Je zult waarschijnlijk zelf dus nog een versterker voor de subwoofer moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
wesleytjuh schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:09:
tulp is doorgaans enkel signaal overdracht, dus ik ben bang dat die tulp uitgang enkel een subwoofer versterker pre uitgang is. Je zult waarschijnlijk zelf dus nog een versterker voor de subwoofer moeten toevoegen.
Ik heb een 4 kanaals versterker met daaraan een subwoofer en twee speakers, ik heb net dit besteld en zie wel of het iets wordt.
Uit de sub tulp kabels van de radio komt helemaal niets, dus ga ik maar een speaker uitgang gebruiken als dat ding binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kistje afgemaakt. Hierbij wat plaatjes
http://i46.tinypic.com/9r0gf7.jpg
http://i49.tinypic.com/u1hw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Gisteren samen met Wesleytjuh heel de dag gewerkt aan mijn kistradio. Het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf :) ! Er komt echt een bazen geluid uit.
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m99/Ruudjuh_2006/IMG-20121028-WA0001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Stekeltje schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:37:
Gisteren samen met Wesleytjuh heel de dag gewerkt aan mijn kistradio. Het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf :) ! Er komt echt een bazen geluid uit.
[afbeelding]
Mooi ding,

Maar hij lijkt wel een beetje op die van Wesley he :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Yep, zeker weten ;)!
Hij is wel iets groter:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/vergelijkinggrootenklein.png
Verder:
- Betere speakers
- Grotere accu
- Betere voeding (12VDC 3A industriele voeding)
- Potmeter
Al met al dus wel wat verschillen maar inderdaad grotendeels gelijk :). Was gelukkig ook de bedoeling :P.

Hij mist momenteel nog wel de voetjes en het handvat.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 28-10-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Welke accu dan?
14Ah gelaccu ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Kleintje heeft een 3,2Ah accu, groter paste niet en vond ik wat zwaar. Grote heeft de standaard 7Ah accu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:40

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik moest inderdaad 2 keer knipperen, zijn wel 2 hele mooie kisten!

Is wel iets om te verkopen?

EDIT// hoe lang kan je ongveer met die 3.2 Ah accu spelen met de ta2024?

[ Voor 28% gewijzigd door thijsco19 op 28-10-2012 17:27 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dankje :D

Hm, de capaciteit is ongeveer de helft, maar uit ervaring kan ik het volgende zeggen:
Een aantal maanden geleden heb ik een weekendje lang de kistradio gebruikt op een camping. Ik heb hem toen vrijdag avond op verhoogd volume een uur of 3-4 aan gehad, toen zaterdag de gehele dag als achtergronds muziek en ook een aantal uren op hoog volume. Zondag nog een aantal uurtjes als achtergrondsmuziek, en bij hoge volumes schakelde de AccuSafe de kistradio uit omdat de spanning te ver inzakte.
Al met al zal het zo'n 5-6 uur hoog volume(niet maximaal, juist dan schiet het stroom verbruik de lucht in) geweest zijn en 10-12 uur op lager volume.
nelsch schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:40:
[...]

ik ga hier toch een beetje de "i call bullshit" factor toepassen. ik draai een voorversterker, welke niet zuinig is, schakeling komt van CO en is niet op zuinigheid gericht. En een ta2020 op 2x de 6800mah en dat gaat sirieus goed, in mijn aan uit knop zit een lampje als die aan staat, staat het lampje aan en die knippert niet bij een nummer met veel laag.

die li-ion gaat het prima doen, en ik blijf die chineese li-ion pack onderschat vinden hier...
Bedenk je wel dat je hier 2 li-ion packs in parallel hebt staan, en ook nog eens een lagere spanning toepast. Een TA2024 op 13V kan in het geval van een modded variant pieken van 2-2.5A trekken, dit kan genoeg zijn om deze li-ion packs in protectie te laten springen, niet wenselijk. Doordat jij er 2 parallel hebt staan, en een lagere spanning gebruikt (li-ion heeft een lagere spanning dan een loodgel accu) en dus minder hoge stromen vraagt gaat dat natuurlijk prima :). Daar komt ook nog eens bij dat de TA2020 een flinke elco heeft die de pieken wat afvlakt. Maar wanneer maar 1 li-ion pack gebruikt kan het twijfelachtig zijn.

Daarbij komt nog dat ik toevallig van een mede leverancier weet dat de kwaliteit van de li-ion packs nogal wat te wensen over laat, veel komen er terug. En last but not least, de capaciteit, leuk dat er 6800mAh op staat maar in de werkelijkheid zijn er helaas gevallen bij van maar 2500mAh.

Toch wel een aantal punten om rekening mee te houden.

Loodgel is zwaar, is groot, maar je weet wel exact wat je krijgt en er kan weinig mis gaan. Prijs is ook nog eens laag te noemen. Vandaar momenteel nog mijn voorkeur voor loodgel. Maar mochten li-ion packs van goede kwaliteit, en vergelijkbare capaciteit eindelijk wat goedkoper worden, dan gaat daar uiteraard de voorkeur naar uit.
nelsch schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:48:
[...]

triplex met standaard hoekprofiel. bedenk je wel dat mdf beter klinkt, wel zwarder is en goedkoper. en ik ken wesley, hij heeft nogal gevloekt bij het laatste paneel plaatsen, maar dit komt door het type constructie. persoonlijk ben ik hier absoluuut geen fan van want het is vorm vast gesloten en niet mechanisch gesloten zoals aan lijmnaat.....maar idd hier is een flightcase ook van gemaakt, de functie van een flightcase is dan ook beschermen. en NIET lucht dicht gesloten zijn. het is sowieso al wel zooo veel beter dan een kratbier en daar speakers in. }:O
Klopt berken(triplex) met een bepaald profiel, standaard profiel wil ik het niet noemen, komt maar van 1 leverancier af namelijk en is een speciaal kliksysteem. Het profiel omsluit het hout ook geheel, en het hout schuif er zo'n 30mm in. Dit berken met een HPL toplaag wordt inderdaad erg veel toegepast in de flightcases en heeft dan ook een paar leuke voordelen:
- Het is al zwart 8)
- Krasvast
- Waterafstotend
- Kan een stuk beter tegen water dan onbehandeld MDF

Verder zitten de kistradio's wel gewoon in elkaar gelijmd met epoxy lijm. Erg veel lijm zelfs in de 2e kistradio :+. De randen zijn in ieder geval luchtdicht(naja, je voelt er geen lucht langs komen in ieder geval }:O ) en binnenkort ga ik ook eens kijken naar de binnenkant beplakken met noppenschuim/akoestisch schuim. Inmiddels ben ik er ook achter hoe ik het laatste paneel erin krijg, en is dit zelfs best makkelijk te noemen :). De radio bestaat nu uit 2 bijna identieke delen, die je gewoon elkaar schuif met een beetje beleid.

[ Voor 79% gewijzigd door wesleytjuh op 28-10-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle topics gelezen maar ik wil het nog even voor de zekerheid vragen.
Het wordt mijn eerste project. De spullen die ik ga gebruiken zijn Kenwood speakers LS-45, pioneer DEH-2000R en een accu van 12 V 9Ah. Speakers hebben 8Ohm, 70 watt. Pioneer weet ik niet zeker maar had dacht ik 45 watt piek en doorlopen 25 watt. Nou was mijn vraag of het allemaal gaat werken met elkaar als ik het aansluit en of de accu genoeg capaciteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 22:11

ReW

Ik heb 2x TA2024 bij allebij komt er maar geluid uit 1 aansluiting.
Heb ik de input verkeerd aangesloten of zijn ze gewoon kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Als bij beide het geluid uit maar 1 kanaal komt en dit bij beide hetzelfde kanaal is zou ik aannemen dat je de input verkeerd aangesloten hebt. Kleine kans dat dit bij beide exact hetzelfde kapot is.
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:15:
Ik heb alle topics gelezen maar ik wil het nog even voor de zekerheid vragen.
Het wordt mijn eerste project. De spullen die ik ga gebruiken zijn Kenwood speakers LS-45, pioneer DEH-2000R en een accu van 12 V 9Ah. Speakers hebben 8Ohm, 70 watt. Pioneer weet ik niet zeker maar had dacht ik 45 watt piek en doorlopen 25 watt. Nou was mijn vraag of het allemaal gaat werken met elkaar als ik het aansluit en of de accu genoeg capaciteit heeft.
Gaat prima werken.
Houdt er wel rekening mee dat je Kenwood speakers 8 ohm zijn, bij deze belasting zal je versterker wat minder vermogen kunnen leveren. Verder is een autoradio niet heel erg zuinig dus je zult niet zolang met je accu doen als wanneer je bijvoorbeeld een TA2024 gebruikt. Maar met 9Ah heb je zeker wel wat speeluurtjes ;).

[ Voor 69% gewijzigd door wesleytjuh op 29-10-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:08:
Als bij beide het geluid uit maar 1 kanaal komt en dit bij beide hetzelfde kanaal is zou ik aannemen dat je de input verkeerd aangesloten hebt. Kleine kans dat dit bij beide exact hetzelfde kapot is.

[...]

Gaat prima werken.
Houdt er wel rekening mee dat je Kenwood speakers 8 ohm zijn, bij deze belasting zal je versterker wat minder vermogen kunnen leveren. Verder is een autoradio niet heel erg zuinig dus je zult niet zolang met je accu doen als wanneer je bijvoorbeeld een TA2024 gebruikt. Maar met 9Ah heb je zeker wel wat speeluurtjes ;).
Dus het is eigenlijk beter om speakers te zoeken met 4Ohm?
Met de TA2024 krijg je daar ook genoeg power uit? Want als ik dan toch naar speakers ga zoeken van 4Ohm dan worden het waarschijnlijk een grote van 17 tot 20 cm doorsnede met ongeveer minimaal 70 watt omdat ik die speaker vaak buiten gebruik en ik over zo'n 40 meter toch een goede geluids kwaliteit moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Een erg hoog vermogen voor de speakers is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Wat voor een speaker bepaald of hij hard gaat is de gevoeligheid (zoek naar minimaal 90dB/W) en het vermogen van de versterker(en de speaker moet dit natuurlijk aan kunnen). Dit is in het geval van een TA2024 zo'n 15W per kanaal. Dit is net zoveel als bij jouw Pioneer radio, dit is namelijk ongeveer het maximaal haalbare vermogen op 12V. Beide beide versterkers heb je dus zo'n 15W ter beschikking. Als je dus speakers neemt die minimaal 15W per kanaal kunnen verdragen met een hoge gevoeligheid zit je altijd goed :). 17 tot 20cm doorsnede is inderdaad wel aan te raden als je op grote afstand van je radio zit, en vaak kunnen grotere speakers ook wat lager.
Vergeet trouwens ook niet dat 15W eigenlijk al erg veel is, 1W is binnenhuis eigenlijk al meer dan genoeg. Pas als je buitenhuis gaat heb je meer vermogen nodig. In jouw geval is meer vermogen dus wel wenselijk, maar wil je echt meer vermogen dan 15W zal je een hogere voedingsspanning nodig hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 29-10-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:41:
Een erg hoog vermogen voor de speakers is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Wat voor een speaker bepaald of hij hard gaat is de gevoeligheid (zoek naar minimaal 90dB/W) en het vermogen van de versterker(en de speaker moet dit natuurlijk aan kunnen). Dit is in het geval van een TA2024 zo'n 15W per kanaal. Dit is net zoveel als bij jouw Pioneer radio, dit is namelijk ongeveer het maximaal haalbare vermogen op 12V. Beide beide versterkers heb je dus zo'n 15W ter beschikking. Als je dus speakers neemt die minimaal 15W per kanaal kunnen verdragen met een hoge gevoeligheid zit je altijd goed :). 17 tot 20cm doorsnede is inderdaad wel aan te raden als je op grote afstand van je radio zit, en vaak kunnen grotere speakers ook wat lager.
Vergeet trouwens ook niet dat 15W eigenlijk al erg veel is, 1W is binnenhuis eigenlijk al meer dan genoeg. Pas als je buitenhuis gaat heb je meer vermogen nodig. In jouw geval is meer vermogen dus wel wenselijk, maar wil je echt meer vermogen dan 15W zal je een hogere voedingsspanning nodig hebben.
Als ik een hogere voedingsspanning wil hebben hoe moet ik dat dan doen? Moet ik een andere soort accu halen? en ik had ook gehoord over de TA2024 modded en andere TA versterkers ik las in de topic er al iets over alleen begrijp ik het nog niet helemaal over hoeveel vermogen welke nou heeft en of ze ook op een accu kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Oke, Gister nog weer even getest met een TA2020, samen met een 12V accu en een step-up converter.
Step up converter staat ingesteld op 13,75V. Vervolgens heb ik ' white noise' aangezet om even te testen.

Nou zitten er op de TA2020 twee ' potmeters' om je uitgangssignaal te veranderen. Toen ik de white noise aan had staan had ik mn voltmeter paralel aangesloten. Vervolgens kom ik op -0,20 (Op 2000m). Als ik de polen omdraai kom ik op 0,20. Beetje raar dus.
Wat doe ik nou precies fout, en hoe kan ik deze ' goed' testen..?

Ook heb ik heel even aan de schroefjes gedraaid, en ik kan de waarde flink opschroeven. Nou rest mij natuurlijk de vraag, Hoe hoog moet het uitgangssignaal zijn, wat is het maximum wat ik kan, En wat voor verandering heeft dit nou precies? als ik eerlijk ben heb ik echt geen idee..

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Wat meet je precies? De spanning op de uitgang met de multimeter op de stand voor gelijkspanning? Met die potmeters kan je waarschijnlijk de dc-offset op 0 regelen. Je kan er niet het volume mee regelen.

Testen of de versterker werkt kan bijvoorbeeld zo:
-Zet geen signaal op de ingang van de versterker en meet de spanning op de uitgang (zowel dc als ac meten, moet allebei < 50mV zijn).
-Zet een vrij hard signaal op de ingang, bij voorkeur een sinus van 50Hz, en meet de spanning op de uitgang (stand multimeter: ac). Je zou nu meerdere volts moeten meten.
-Als dit allemaal goed gaat kan je eventueel een goedkoop speakertje aansluiten op de uitgang en wat muziek luisteren, als dit goed klinkt dan werkt de versterker waarschijnlijk goed.

[ Voor 114% gewijzigd door TBTL op 30-10-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

TBTL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:28:
Wat meet je precies? De spanning op de uitgang met de multimeter op de stand voor gelijkspanning? Met die potmeters kan je waarschijnlijk de dc-offset op 0 regelen. Je kan er niet het volume mee regelen.

Testen of de versterker werkt kan bijvoorbeeld zo:
-Zet geen signaal op de ingang van de versterker en meet de spanning op de uitgang (zowel dc als ac meten, moet allebei < 50mV zijn).
-Zet een vrij hard signaal op de ingang, bij voorkeur een sinus van 50Hz, en meet de spanning op de uitgang (stand multimeter: ac). Je zou nu meerdere volts moeten meten.
-Als dit allemaal goed gaat kan je eventueel een goedkoop speakertje aansluiten op de uitgang en wat muziek luisteren, als dit goed klinkt dan werkt de versterker waarschijnlijk goed.
Ja, ik meet het precies zoals je het zegt. De versterker werkt wel, dat wist ik al. Ook al met speakers getest en deze draaien ook goed.
De vraag die mij dus rest(e), is waar die ' potmeters' nou voor zijn. Wat is hier nou precies de bedoeling van, wat doen ze nou uiteindelijk, en welke waarde moeten deze aangeven?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:06:
Dankje :D

Hm, de capaciteit is ongeveer de helft, maar uit ervaring kan ik het volgende zeggen:
Een aantal maanden geleden heb ik een weekendje lang de kistradio gebruikt op een camping. Ik heb hem toen vrijdag avond op verhoogd volume een uur of 3-4 aan gehad, toen zaterdag de gehele dag als achtergronds muziek en ook een aantal uren op hoog volume. Zondag nog een aantal uurtjes als achtergrondsmuziek, en bij hoge volumes schakelde de AccuSafe de kistradio uit omdat de spanning te ver inzakte.
Al met al zal het zo'n 5-6 uur hoog volume(niet maximaal, juist dan schiet het stroom verbruik de lucht in) geweest zijn en 10-12 uur op lager volume.

[...]

Bedenk je wel dat je hier 2 li-ion packs in parallel hebt staan, en ook nog eens een lagere spanning toepast. Een TA2024 op 13V kan in het geval van een modded variant pieken van 2-2.5A trekken, dit kan genoeg zijn om deze li-ion packs in protectie te laten springen, niet wenselijk. Doordat jij er 2 parallel hebt staan, en een lagere spanning gebruikt (li-ion heeft een lagere spanning dan een loodgel accu) en dus minder hoge stromen vraagt gaat dat natuurlijk prima :). Daar komt ook nog eens bij dat de TA2020 een flinke elco heeft die de pieken wat afvlakt. Maar wanneer maar 1 li-ion pack gebruikt kan het twijfelachtig zijn.

Daarbij komt nog dat ik toevallig van een mede leverancier weet dat de kwaliteit van de li-ion packs nogal wat te wensen over laat, veel komen er terug. En last but not least, de capaciteit, leuk dat er 6800mAh op staat maar in de werkelijkheid zijn er helaas gevallen bij van maar 2500mAh.

Toch wel een aantal punten om rekening mee te houden.

Loodgel is zwaar, is groot, maar je weet wel exact wat je krijgt en er kan weinig mis gaan. Prijs is ook nog eens laag te noemen. Vandaar momenteel nog mijn voorkeur voor loodgel. Maar mochten li-ion packs van goede kwaliteit, en vergelijkbare capaciteit eindelijk wat goedkoper worden, dan gaat daar uiteraard de voorkeur naar uit.

[...]

Klopt berken(triplex) met een bepaald profiel, standaard profiel wil ik het niet noemen, komt maar van 1 leverancier af namelijk en is een speciaal kliksysteem. Het profiel omsluit het hout ook geheel, en het hout schuif er zo'n 30mm in. Dit berken met een HPL toplaag wordt inderdaad erg veel toegepast in de flightcases en heeft dan ook een paar leuke voordelen:
- Het is al zwart 8)
- Krasvast
- Waterafstotend
- Kan een stuk beter tegen water dan onbehandeld MDF

Verder zitten de kistradio's wel gewoon in elkaar gelijmd met epoxy lijm. Erg veel lijm zelfs in de 2e kistradio :+. De randen zijn in ieder geval luchtdicht(naja, je voelt er geen lucht langs komen in ieder geval }:O ) en binnenkort ga ik ook eens kijken naar de binnenkant beplakken met noppenschuim/akoestisch schuim. Inmiddels ben ik er ook achter hoe ik het laatste paneel erin krijg, en is dit zelfs best makkelijk te noemen :). De radio bestaat nu uit 2 bijna identieke delen, die je gewoon elkaar schuif met een beetje beleid.
is dat erg duur?
het ziet er namelijk nogal strak uit. Misschien wat voor webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet waar je goede waterproof speakers kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
http://www.visaton.de/en/industrie/wasserfest/index.html

Ik heb de fr13, goede speakers en de bas is best nog in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik het beste een full-range speaker gebruiken of 3 losse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 18:32
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:27:
Kan ik het beste een full-range speaker gebruiken of 3 losse?
3 losse is meer wat voor een zelfbouwspeaker, niet voor een kratradio. Ik zou zoeken naar 2- of driewegs autospeakers van zo'n 16cm Hier komt in de praktijk prima geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke waarschijnlijk ga ik dan rond de 20 cm halen omdat ik over een grote afstand goed geluid moet hebben
svenvv2 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:03:
[...]

3 losse is meer wat voor een zelfbouwspeaker, niet voor een kratradio. Ik zou zoeken naar 2- of driewegs autospeakers van zo'n 16cm Hier komt in de praktijk prima geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.bax-shop.nl/co...-details.html#prettyPhoto
http://www.bax-shop.nl/co...details.html#.UJAAim9mKSo
http://www.bax-shop.nl/co...details.html#.UJAAjW9mKSo
http://www.bax-shop.nl/co...details.html#.UJAAwG9mKSo
http://www.bax-shop.nl/co...details.html#.UJAAxW9mKSo

Ik heb 6 verschillende full-range speakers gevonden die mij goed lijken. Alleen omdat ik niet veel verstand heb van speakers voor een kistradio weet ik niet of de speakers die ik heb gevonden er ook goed voor zijn. Zou iemand mij er mee kunnen helpen?
ze zijn wel allemaal 8Ohm want ik kan er geen van 4Ohm vinden
(ik moet buiten over een grote afstand die muziek goed kunnen horen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:25:
http://www.bax-shop.nl/co...details.html#.UJAAim9mKSo
http://www.bax-shop.nl/co...details.html#.UJAAjW9mKSo
http://www.bax-shop.nl/co...details.html#.UJAAwG9mKSo
http://www.bax-shop.nl/co...details.html#.UJAAxW9mKSo

Ik heb 6 verschillende full-range speakers gevonden die mij goed lijken. Alleen omdat ik niet veel verstand heb van speakers voor een kistradio weet ik niet of de speakers die ik heb gevonden er ook goed voor zijn. Zou iemand mij er mee kunnen helpen?
ze zijn wel allemaal 8Ohm want ik kan er geen van 4Ohm vinden
(ik moet buiten over een grote afstand die muziek goed kunnen horen)
Je kan ook losse auto subwoofers kopen. Deze zijn volgens mij wel 4Ohm. (bijvoorbeeld: http://www.pioneer.eu/nl/...201/TS-W252PRS/specs.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlozz92
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-02 19:14
Hee,

Ik ben al een tijdje bezig met een kratradio.
Hij is zo goed als af, alleen nu heb ik nog een vraagje.

Ik heb een 12V 7ah accu in mijn radiokist zitten. Daarnaast heb ik nu ook een 12V 1,3ah accu als backup.

zie http://www.alcatronic.nl/...3-loodaccu-12v-1-3ah.html

1) Deze accu wil ik gebruiken als mijn 7ah Accu leeg is. Heeft iemand enig idee hoelang ik met deze kleine 1,3ah accu kan spelen op een TA2024modded?

2) Als de accuduur erg kort is dan wil ik hem waarschijnlijk gaan gebruiken om usb apparaten meer op te laden.
zou ik dan een 12V naar 5V converter kunnen gebruiken en daar 3 of 4 usb poorten op aansluiten?
Is de accu hier sterk genoeg voor, en zou dit anders wel kunnen bij de 7ah accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Piet bel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Ja, ik meet het precies zoals je het zegt. De versterker werkt wel, dat wist ik al. Ook al met speakers getest en deze draaien ook goed.
De vraag die mij dus rest(e), is waar die ' potmeters' nou voor zijn. Wat is hier nou precies de bedoeling van, wat doen ze nou uiteindelijk, en welke waarde moeten deze aangeven?
Een versterker is nooit perfect, op de uitgang komt niet alleen het signaal dat je wilt hebben (muziek), maar er zit ook een kleine gelijkspanning bij opgeteld (dc-offset). Dit wil je zo klein mogelijk hebben. Dat is iets beter voor de speakers, de versterker, de accuduur en de geluidskwaliteit. Met die potmeters kan je die dc-offset zo klein mogelijk instellen.

Dit doe je door geen signaal op de ingang van de versterker te zetten en dan de gelijkspanning op de uitgang van de versterker te meten. Vervolgens draai je aan de potmeters tot die gelijkspanning 0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:25:
Alleen omdat ik niet veel verstand heb van speakers voor een kistradio
Heb je wel verstand van normale speakers dan? Want de speakers voor een kistradio zijn de speakers niet veel anders. Je kunt elke speaker gebruiken die je wil. Echter zijn auto speakers vaker toegepast omdat deze vaak hoge tonen en lage tonen combineren (2 weg of 3 weg). Daardoor is heb je veel meer bereik in het audio spectrum (dus meer bas en betere hoge tonen tegelijk). Verder is de klankkast voor auto speakers niet zo specifiek als bij gewone speakers. Bij normale speakers is het vaker belangrijk dat de kas een bepaald volume heeft, auto speakers hebben dit ook maar minder.

De speakers die jij stuurde zijn leuk maar niet echt geschikt voor jouw doel denk ik. Ga eens op zoek naar 6x9 inch of 8 inch (20cm rond) speakers en dan 2- of 3-weg. ik heb heel veel met speakertjes gespeeld en verschillende kistjes gebouwd en omdat het grote speakers zijn mijn advies: Bouw ze in een grote kist!!!!

Ik heb zelf 20cm JBL GT5-803 (Zie de op 1 na laatste pagina) in een kistje met de afmeting van een bierkrat gehad (ca. 30L) , maar dat klonk niet top. Een maatje van me had de GT5-963 in een kist van 50x40x30cm en dat klonk heel goed en ging heel hard. Hij werkt in de bouw en ze hebben hem nu dagelijks op het werk staan.

Zelf heb ik de GT5-652 gekocht toen als vervanging van de 20cm variant. Deze heb ik in een iets kleiner kistje gebouwd (25L) en dat geeft ook goed geluid. De GT5-803 liggen nu stof te happen... misschien dat ik er nog actieve speakers van ga maken, maar iemand mag ze ook overnemen >:)

Ik heb ook nog een kistje van 7L met 10cm 2-weg speakertjes die had ik voor erbij gemaakt en daar ben ik nog steeds erg blij mee :9~ !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

TBTL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Een versterker is nooit perfect, op de uitgang komt niet alleen het signaal dat je wilt hebben (muziek), maar er zit ook een kleine gelijkspanning bij opgeteld (dc-offset). Dit wil je zo klein mogelijk hebben. Dat is iets beter voor de speakers, de versterker, de accuduur en de geluidskwaliteit. Met die potmeters kan je die dc-offset zo klein mogelijk instellen.

Dit doe je door geen signaal op de ingang van de versterker te zetten en dan de gelijkspanning op de uitgang van de versterker te meten. Vervolgens draai je aan de potmeters tot die gelijkspanning 0 is.
Aaaah zo! ok, I got it. Momenteel heb ik dus een Offset van .0,20. Nou vraag ik me wel af hoe dit negatief kan zijn..
Verder geen problemen toch? Gewoon op 0 proberen te krijgen?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Piet bel schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:52:
[...]
Aaaah zo! ok, I got it. Momenteel heb ik dus een Offset van .0,20. Nou vraag ik me wel af hoe dit negatief kan zijn..
Verder geen problemen toch? Gewoon op 0 proberen te krijgen?
Welke TA2020 heb je? Ik heb de MK2 maar ik kan geen podmeters vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

boppos schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Welke TA2020 heb je? Ik heb de MK2 maar ik kan geen podmeters vinden
Deze: http://www.accusafe.nl/sh...fi-ta2020-versterker.html

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Heb je wel verstand van normale speakers dan? Want de speakers voor een kistradio zijn de speakers niet veel anders. Je kunt elke speaker gebruiken die je wil. Echter zijn auto speakers vaker toegepast omdat deze vaak hoge tonen en lage tonen combineren (2 weg of 3 weg). Daardoor is heb je veel meer bereik in het audio spectrum (dus meer bas en betere hoge tonen tegelijk). Verder is de klankkast voor auto speakers niet zo specifiek als bij gewone speakers. Bij normale speakers is het vaker belangrijk dat de kas een bepaald volume heeft, auto speakers hebben dit ook maar minder.

De speakers die jij stuurde zijn leuk maar niet echt geschikt voor jouw doel denk ik. Ga eens op zoek naar 6x9 inch of 8 inch (20cm rond) speakers en dan 2- of 3-weg. ik heb heel veel met speakertjes gespeeld en verschillende kistjes gebouwd en omdat het grote speakers zijn mijn advies: Bouw ze in een grote kist!!!!

Ik heb zelf 20cm JBL GT5-803 (Zie de op 1 na laatste pagina) in een kistje met de afmeting van een bierkrat gehad (ca. 30L) , maar dat klonk niet top. Een maatje van me had de GT5-963 in een kist van 50x40x30cm en dat klonk heel goed en ging heel hard. Hij werkt in de bouw en ze hebben hem nu dagelijks op het werk staan.

Zelf heb ik de GT5-652 gekocht toen als vervanging van de 20cm variant. Deze heb ik in een iets kleiner kistje gebouwd (25L) en dat geeft ook goed geluid. De GT5-803 liggen nu stof te happen... misschien dat ik er nog actieve speakers van ga maken, maar iemand mag ze ook overnemen >:)

Ik heb ook nog een kistje van 7L met 10cm 2-weg speakertjes die had ik voor erbij gemaakt en daar ben ik nog steeds erg blij mee :9~ !!!
Bedankt voor de informatie :*)
die GT5-803 moet je door ook nog andere speakers bij gebruiken zoals een midrange of een tweeter of zit alles in die speaker zelf? En de geluids kwaliteit buiten over een afstand van ongeveer 40 meter geeft ie dan nog goed geluid of is ie daar te 'zwak' voor?
Ik ga er dan waarschijnlijk ook 2 in de kist bouwen. Zou je mij dan die GT5-803 aanraden of de GT5-963? waarschijnlijk ga ik ook geen bierkrat voor gebruiken maar een eigen kist maken. (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog geintreseerd in een tk2050?
stuur even privebericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Wanneer weet je wanneer je accu vol is met de accu oplader van Accusafe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Wanneer de acculader aangeeft dat de accu vol is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt sommige speakers met 2Ohm is dat beter of slechter dan 4Ohm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
2 ohm is een hogere belasting voor de versterker. Bij 2 ohm kan een hoger vermogen geleverd worden maar de vervorming ligt wel hoger. Niet veel versterkers kunnen 2 ohm aan, waaronder ook de TA2024. Het beste kun je dus op zoek naar 4 ohm of hoger.

Dit is overigens erg snel te vinden met google.

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 31-10-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Hmm, hoe zie je dat?, Ik zie allen rood/groen, en alleen het groene brand, omdat die bezig is met laden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Rood duidt op een verkeerde aansluiting. Deze moet dus uit blijven ;). Groen laadt zolang de accu geladen wordt als ik het niet verkeerd heb. Deze zou uit moeten springen zodra het laadproces klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een klein vraagje kan je het beste een ovale of een ronde speaker pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Ik vraag misschien te veel, maar hoelang duurt het voordat de accu volledig is opgelade?
Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink