Dankje
Hm, de capaciteit is ongeveer de helft, maar uit ervaring kan ik het volgende zeggen:
Een aantal maanden geleden heb ik een weekendje lang de kistradio gebruikt op een camping. Ik heb hem toen vrijdag avond op verhoogd volume een uur of 3-4 aan gehad, toen zaterdag de gehele dag als achtergronds muziek en ook een aantal uren op hoog volume. Zondag nog een aantal uurtjes als achtergrondsmuziek, en bij hoge volumes schakelde de AccuSafe de kistradio uit omdat de spanning te ver inzakte.
Al met al zal het zo'n 5-6 uur hoog volume(niet maximaal, juist dan schiet het stroom verbruik de lucht in) geweest zijn en 10-12 uur op lager volume.
nelsch schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:40:
[...]
ik ga hier toch een beetje de "i call bullshit" factor toepassen. ik draai een voorversterker, welke niet zuinig is, schakeling komt van CO en is niet op zuinigheid gericht. En een ta2020 op 2x de 6800mah en dat gaat sirieus goed, in mijn aan uit knop zit een lampje als die aan staat, staat het lampje aan en die knippert niet bij een nummer met veel laag.
die li-ion gaat het prima doen, en ik blijf die chineese li-ion pack onderschat vinden hier...
Bedenk je wel dat je hier 2 li-ion packs in parallel hebt staan, en ook nog eens een lagere spanning toepast. Een TA2024 op 13V kan in het geval van een modded variant pieken van 2-2.5A trekken, dit kan genoeg zijn om deze li-ion packs in protectie te laten springen, niet wenselijk. Doordat jij er 2 parallel hebt staan, en een lagere spanning gebruikt (li-ion heeft een lagere spanning dan een loodgel accu) en dus minder hoge stromen vraagt gaat dat natuurlijk prima

. Daar komt ook nog eens bij dat de TA2020 een flinke elco heeft die de pieken wat afvlakt. Maar wanneer maar 1 li-ion pack gebruikt kan het twijfelachtig zijn.
Daarbij komt nog dat ik toevallig van een mede leverancier weet dat de kwaliteit van de li-ion packs nogal wat te wensen over laat, veel komen er terug. En last but not least, de capaciteit, leuk dat er 6800mAh op staat maar in de werkelijkheid zijn er helaas gevallen bij van maar 2500mAh.
Toch wel een aantal punten om rekening mee te houden.
Loodgel is zwaar, is groot, maar je weet wel exact wat je krijgt en er kan weinig mis gaan. Prijs is ook nog eens laag te noemen. Vandaar momenteel nog mijn voorkeur voor loodgel. Maar mochten li-ion packs van goede kwaliteit, en vergelijkbare capaciteit eindelijk wat goedkoper worden, dan gaat daar uiteraard de voorkeur naar uit.
nelsch schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:48:
[...]
triplex met standaard hoekprofiel. bedenk je wel dat mdf beter klinkt, wel zwarder is en goedkoper. en ik ken wesley, hij heeft nogal gevloekt bij het laatste paneel plaatsen, maar dit komt door het type constructie. persoonlijk ben ik hier absoluuut geen fan van want het is vorm vast gesloten en niet mechanisch gesloten zoals aan lijmnaat.....maar idd hier is een flightcase ook van gemaakt, de functie van een flightcase is dan ook beschermen. en NIET lucht dicht gesloten zijn. het is sowieso al wel zooo veel beter dan een kratbier en daar speakers in.

Klopt berken(triplex) met een bepaald profiel, standaard profiel wil ik het niet noemen, komt maar van 1 leverancier af namelijk en is een speciaal kliksysteem. Het profiel omsluit het hout ook geheel, en het hout schuif er zo'n 30mm in. Dit berken met een HPL toplaag wordt inderdaad erg veel toegepast in de flightcases en heeft dan ook een paar leuke voordelen:
- Het is al zwart

- Krasvast
- Waterafstotend
- Kan een stuk beter tegen water dan onbehandeld MDF
Verder zitten de kistradio's wel gewoon in elkaar gelijmd met epoxy lijm. Erg veel lijm zelfs in de 2e kistradio

. De randen zijn in ieder geval luchtdicht(naja, je voelt er geen lucht langs komen in ieder geval

) en binnenkort ga ik ook eens kijken naar de binnenkant beplakken met noppenschuim/akoestisch schuim. Inmiddels ben ik er ook achter hoe ik het laatste paneel erin krijg, en is dit zelfs best makkelijk te noemen

. De radio bestaat nu uit 2 bijna identieke delen, die je gewoon elkaar schuif met een beetje beleid.
[
Voor 79% gewijzigd door
wesleytjuh op 28-10-2012 18:59
]