Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.251 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:24:
nog een klein vraagje kan je het beste een ovale of een ronde speaker pakken?
Licht eraan, waarbij je het gaat plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyBossB schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

Licht eraan, waarbij je het gaat plaatsen.
komt in een kist en ik ga hem vooral buiten gebruiken over afstanden meer dan 30 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:27:
[...]

komt in een kist en ik ga hem vooral buiten gebruiken over afstanden meer dan 30 meter
:o 30Meter, Dan kun je denk meer kijken naar het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyBossB schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:27:
[...]

Ik dacht altijd dat het vermogen niet heel veel uitmaakt maar vooral de grote van de speaker
Ik ben ook naar 6x9 inch of minimaal 20 cm bij de ronde en dan 3 of 4 wegssysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyBossB schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:27:
[...]

Je had ook namelijk een TA2024 en een TK2050 alleen ik weet niet echt het verschil ertussen wat welke nou kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:03
Diameter van de speaker zegt eigenlijk niet erg veel. Gevoeligheid van de speaker is waar je naar moet kijken.

TK2050 is er in 2 kanaals of 4 kanaals te krijgen, en kan op zijn maximale spanning 100W per kanaal leveren. Dit is echter wel pas bij 30V.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:40:
Diameter van de speaker zegt eigenlijk niet erg veel. Gevoeligheid van de speaker is waar je naar moet kijken.

TK2050 is er in 2 kanaals of 4 kanaals te krijgen, en kan op zijn maximale spanning 100W per kanaal leveren. Dit is echter wel pas bij 30V.
misschien een stomme vraag maar hoe krijg je 30V op een accu? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Niet. Dat is juist het punt.

Je hebt hiervoor een flinke voeding nodig, maar dan is het niet bepaald portable meer, of je moet een generator ernaast zetten. Of je moet een methode verzinnen om van 12V naar 30V te gaan. Dat kan door accu's in serie te zetten, of door midde lvan een boost converter welke de spanning omhoog converteerd. Maar wil je zo'n groot vermogen voeden vanaf de accu dan heb je een enorme accucapaciteit nodig wil je hier een beetje lang op spelen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:01:
Niet. Dat is juist het punt.

Je hebt hiervoor een flinke voeding nodig, maar dan is het niet bepaald portable meer, of je moet een generator ernaast zetten. Of je moet een methode verzinnen om van 12V naar 30V te gaan. Dat kan door accu's in serie te zetten, of door midde lvan een boost converter welke de spanning omhoog converteerd. Maar wil je zo'n groot vermogen voeden vanaf de accu dan heb je een enorme accucapaciteit nodig wil je hier een beetje lang op spelen.
Dus het is gewoon het makkelijkste om voor een TA2024 te gaan?
En die kan ook gewoon bijvoorbeeld een 10 inch 4 wegssysteem, 100Watt met 94dB aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met de site's:
http://www.pimtensen.nl
http://www.correct.nl
of ze betrouwbaar zijn staat best nice spul op als je speakers nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Beide vragen zijn gemakkelijk beantwoord met google of de topicstart. Ik zou je echt willen aanraden de topicstart nog eens goed door te lezen. Deze vraag beantwoord je 1e vraag bijvoorbeeld al.
De TA2024 levert ongeveer 15W per kanaal, in een 4 ohm(of hoger) belasting. Dus wanneer jouw speakers minimaal 15W kunnen verdragen en minimaal 4 ohm zijn, kan de TA2024 dit prima aan. Of je de speakers compleet benut is een ander verhaal.

Beide webshops zijn betrouwbaar, maar ook dit is simpel te vinden. Als je bijvoorbeeld zoekt op pimtensen in google vind je op de 1e pagina al deze links:
http://www.kieskeurig.nl/...F77DEAACC12570D600484957/
http://www.trustpilot.nl/review/www.pimtensen.nl

Ik zou je echt erop willen wijzen dat vrijwel alles in de topicstart staat of in 1 van de topic reeksen, maak hier dan ook gebruik van ;). Mocht je er dan nog niet uit komen helpen we je natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:20:
Beide vragen zijn gemakkelijk beantwoord met google of de topicstart. Ik zou je echt willen aanraden de topicstart nog eens goed door te lezen. Deze vraag beantwoord je 1e vraag bijvoorbeeld al.
De TA2024 levert ongeveer 15W per kanaal, in een 4 ohm(of hoger) belasting. Dus wanneer jouw speakers minimaal 15W kunnen verdragen en minimaal 4 ohm zijn, kan de TA2024 dit prima aan. Of je de speakers compleet benut is een ander verhaal.

Beide webshops zijn betrouwbaar, maar ook dit is simpel te vinden. Als je bijvoorbeeld zoekt op pimtensen in google vind je op de 1e pagina al deze links:
http://www.kieskeurig.nl/...F77DEAACC12570D600484957/
http://www.trustpilot.nl/review/www.pimtensen.nl

Ik zou je echt erop willen wijzen dat vrijwel alles in de topicstart staat of in 1 van de topic reeksen, maak hier dan ook gebruik van ;). Mocht je er dan nog niet uit komen helpen we je natuurlijk graag.
bedankt voor de informtie :*)
ik heb alle topics gelezen alleen ik vraag het omdat ik bang ben dat ik het zelf niet goed begrepen heb en daarom wil navragen voor de zekerheid dat ik ook echt weet dat het klopt. maar volgende keer probeer ik het eerst zelf te zoeken en dan als ik er echt niet uit kom jullie te vrageb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees heel veel verschillende reactie over de TA2024 en de Marquant MC-200/ MCA-200. De een zegt ga voor de TA2024 en de andere zegt ga voor de Marquant MC-200/ MCA-200. Sommige reviews lees ik dat het allebei troep is en dat je naar een andere moet zoeken. Welke is nou goed of zijn ze allebei hetzelfde kwa kwaliteit, en gaan ze even hard want daar zijn de meningens ook verschillend over? En bij welke kan je het het makkelijkste inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Eigenlijk zijn de meningen er wel over eens dat de MCA-200 troep is. Naja goed, het apparaat werkt, maar is duurder dan een TA2024, groter, zwaarder en het aller belangrijkste: 2x minder zuinig. Met een TA2024 zal je dus 2x zo lang kunnen spelen.
De reviews die zeggen dat een TA2024 troep is ben ik nog niet tegen gekomen. Voor het geld is het een prima versterker te noemen en ideaal voor kistradio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:33:
Eigenlijk zijn de meningen er wel over eens dat de MCA-200 troep is. Naja goed, het apparaat werkt, maar is duurder dan een TA2024, groter, zwaarder en het aller belangrijkste: 2x minder zuinig. Met een TA2024 zal je dus 2x zo lang kunnen spelen.
De reviews die zeggen dat een TA2024 troep is ben ik nog niet tegen gekomen. Voor het geld is het een prima versterker te noemen en ideaal voor kistradio's.
zijn er behalve de TA2024/ TK2050ook andere versterker waar het naar kijken waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Andere versterkers die in een kratradio net zo goed presteren als een TA2024 voor een even lage prijs zijn lastig te vinden. Je kan vast wel andere klasse D versterkers vinden op eBay, maar dan mis je wel de garantie die je bij Nederlandse winkels krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBTL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:25:
Andere versterkers die in een kratradio net zo goed presteren als een TA2024 voor een even lage prijs zijn lastig te vinden. Je kan vast wel andere klasse D versterkers vinden op eBay, maar dan mis je wel de garantie die je bij Nederlandse winkels krijgt.
Dus het is gewoon het beste om voor de TA2024 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
Als ik een mp3 speler of iets dergelijks wil aansluiten op mijn versterker, moet ik eerst de versterker uitzetten. (dit heeft de fabrikant mij verteld, versterker is de 2xTK2050 van SureElectronics) Bestaat er een mogelijkheid een schakeling te maken waardoor ik andere apparaten ook aan kan sluiten wanneer ik de versterker gewoon aan heb staan? Ik las ergens dat dit kon met een input buffer, maar dit weet ik niet meer zeker. Iemand die mij hier tips over kan geven?

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Dat is omdat je anders een knal kan horen bij het aansluiten, wat in het ergste geval je speakers kan slopen. Als je op de ingang van de versterker een volumeregelaar (potmeter) maakt, dan kan je het volume op 0 draaien als je je mp3-speler aansluit. Zo komt die knal ook niet meer erdoor.

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 02-11-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af, ik heb een tijdje terug al weer een heleboel mini accu's tegen een hele lage prijs op de kop kunnen tikken. Ze leveren alleen maar 3,7V, is er een mogelijkheid om deze 12V te laten leveren door ze op een bepaalde manier te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Bedoel je li-ion cellen? Die leveren namelijk 3.7V nominaal. Je kan ze in serie schakelen, maar kijk hier wel enorm mee uit. Li-ion cellen moet je namelijk beschermen tegen diep-ontlading en vooral tegen overladen omdat li-ion anders erg gevaarlijk kan uitpakken. Zoek maar eens op youtube op li-ion en exploded of iets dergelijks ;).

Heb je er een foto van? Misschien beschikken jouw cellen al over een protectie PCB op de cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:11
Heeft er iemand ervaring met:deze bluetooth receiver
Bijna alle mensen die Bluetooth in hun kist hebben gebruiken een ontvanger van Belkin.
Is dat omdat omdat dat de enige is die een goede ontvangst en geluidskwaliteit levert?
Heeft iemand nog ervaringen met andere goedkope bluetooth receivers.

[ Voor 15% gewijzigd door wolter. op 03-11-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 13:27
Ik gebruik deze en die bevalt me prima!:
http://samenkopen.net/action_product/726132/643177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Ziet er wel goed uit, maar heb jij een schema hoe je dit moet aansluiten.

EDIT: En hoe moet je pairen met je telefeoon?

[ Voor 7% gewijzigd door wolter. op 03-11-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je die gewoon op 12V spanning gezet? Hoe heb je dat geregeld?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:40
wolter. schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:28:
Heeft er iemand ervaring met:deze bluetooth receiver
Bijna alle mensen die Bluetooth in hun kist hebben gebruiken een ontvanger van Belkin.
Is dat omdat omdat dat de enige is die een goede ontvangst en geluidskwaliteit levert?
Heeft iemand nog ervaringen met andere goedkope bluetooth receivers.
Ik heb deze gebruikt van dealextreme
http://dx.com/p/usb-recha...eiver-black-130956?item=4

Werkt gewoon op mini jack aansluiting richting de versterker en wordt gevoed door een micro usb kabeltje op 5v. Pairen kun je via je telefoon doen. Hoef je bijvoorbeeld geen knopje op de receiver voor in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Logitech heeft er ook 1, vergelijkbaar met Belkin denk ik. Moet ik ook nog eens proberen, lijkt me wel fijn :). Ik denk dat de meeste belkin/logitech hebben omdat hiervan de kwaliteit enigsins gegarandeerd is, bij DX is dat wat minder. Maar zo te horen zijn die van DX dus ook prima! Je wilt natuurlijk wel maximale geluidskwaliteit, al verlies altijd wel iets bij bluetooth.

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 03-11-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:40
Weet iemand toevallig een manier om 28-32 om te zetten naar 12v maar zodanig dat wanneer ik er 12v in stop hij ook gewoon 12v als uitgangsspanning heeft? Of is dit altijd het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je zult dan opzoek moeten gaan naar een DC/DC converter en dan wel een buck converter. Deze converteerd de spanning omlaag. Je hebt er dan een nodig die een wide range input aan kan ( 32V tot 12V ) en ook nog eens geen minimum spannings verschil nodig heeft (12VDC naar 12VDC) ik ben bang dat je vooral dat laatste niet zult vinden in combinatie met het 1e tegen een goede prijs. eBay staat iig vol met dit soort converters, wellicht staat er iets bij wat in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Anders met een schakelaar er tussen zodat als je 12v erop aansluit je gewoon direct die 12v gebruikt. Dus eigenlijk doorschakelen ervan.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om de accu op het plaatje. Ze zijn oorspronkelijk bedoelt voor in een Nintendo DS en ik heb en nog een heleboel over dus ik vroeg me af of ik ze kan gebruiken. Zullen deze geschikt zijn?
http://i47.tinypic.com/28v6ff4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een versterker van 90 watt rms en 500 watt max maar mijn speakers zijn 110 watt rms en 350 watt rms kan ik deze erop aansluiten zonder dat ze opblazen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:14:
Het gaat om de accu op het plaatje. Ze zijn oorspronkelijk bedoelt voor in een Nintendo DS en ik heb en nog een heleboel over dus ik vroeg me af of ik ze kan gebruiken. Zullen deze geschikt zijn?
http://i47.tinypic.com/28v6ff4.jpg
12/3.7=3.24. Je moet dus een keuze maken tussen 11,1V of 14.8V. (Overigens valt van beide wel 12V te maken met een simpele 12V voltage regulator). 3 of 4 serieël, de rest in serieblokken parallel erachter.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Let daar bij wel op dat 4 cellen is serie nominaal 14.8V is, maar geheel opgeladen 16.8V, dit is voor de meeste versterkers hier gebruikt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.accusafe.nl/sh...met-afstandbediening.html
http://www.accusafe.nl/shop/53-lineare-stereo-potmeter.html
Ik ga mij een mp3 module met een potmeter halen. Met de mp3 module kun je ook het volume regelen met een afstand bediening maar ik vind het fijn om er gewoon een potmeter bij te hebben (werkt soms wat makkelijker) alleen kan je ze alle 2 aansluiten of moet je 1 van die helemaal open hebben staan om de ander te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
In dat geval zou ik het volume op de MP3 module op maximaal instellen, of het niveau dat het geluid zuiver blijft als maximale. En de potmeter tussen de MP3 module en de versterker monteren zodat je daar verder het volume mee kunt in stellen.
Als 1 van de 2 volume regelingen compleet uit staat staat het geluid ook geheel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie net ook dat je een mono en stereo potmeter hebt. is dat voor als je 1 of 2 speakers hebt of is het voor dat je stereo of mono effect krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Een stereo signaal heb je een stereo potmeter voor nodig. Voor links en rechts wil je het volume kunnen instellen --> stereo. Mono is alleen handig voor mono signalen zoals subwoofers.

Spreekt aardig voorzich ;).

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 04-11-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
hallo!
ik wil 2 ta2024 bordjes gebruiken voor thuis,en dan per bordje een speaker aansluiten dmv bi amp.
maar kan ik bij zon bordje de L+R line in samenvoegen zodat de 2 uitgangen allebij hetzelfde signaal krijgen.(mono) en kan je met 1 voeding 2 bordjes voeden?
en ik heb gelezen dat je een elco tussen de voeding kan plaatsen.
weet iemand de exacte specs of link waar ik de juiste elco kan kopen?
of wat een goede elco is.
want ik zie door de bomen het bos niet meer.

hoop vragen :P hopelijk kan iemand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
h4ze schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:34:
hallo!
ik wil 2 ta2024 bordjes gebruiken voor thuis,en dan per bordje een speaker aansluiten dmv bi amp.
maar kan ik bij zon bordje de L+R line in samenvoegen zodat de 2 uitgangen allebij hetzelfde signaal krijgen.(mono) en kan je met 1 voeding 2 bordjes voeden?
en ik heb gelezen dat je een elco tussen de voeding kan plaatsen.
weet iemand de exacte specs of link waar ik de juiste elco kan kopen?
of wat een goede elco is.
want ik zie door de bomen het bos niet meer.

hoop vragen :P hopelijk kan iemand helpen.
Je kunt een ta2024 niet bruggen als je dat bedoelt.
Verder is een elco bij een voeding overbodig (als je een ta2024 gebruikt) omdat een voeding al vol elco's zit.
Wat je ook zou kunnen doen is een ta2020 kopen en die gebruiken met deze voeding, waarmee je de spanning een paar volt omhoog kunt zetten waardoor je ongeveer 2x25 wat tot je beschikking hebt.
Dus bijvoorbeeld dit en dit

EDIT: Weet iemand of dit een goede ta2020 is? of is dit niet vergelijkbaar met de echte helderhifi ta2020?

[ Voor 12% gewijzigd door wolter. op 04-11-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
nee ik wil niet bruggen, ik wil per ta2024 1 tulp stekker aansluiten een links of rechterkanaal maar heb per tulp stekker maar 2 draadjes kan ik de + doorverbinden aan de lege terminal waar normaal het draadje van het andere kanaal ingaat. zodat 1 bordje alleen het linkerkanaal afspeelt maar wel met 2x15w, en zo dan ook voor het rechterkanaal.

en ik gebruik nu een multifunctioneel ding waarvan de spanning is aan te passen, staat nu op12v/5a.
watt genoeg moet zijn voor 2 bordjes toch? gaat er meer om of het zomaar kan kwa aansluiten.
gewoon allebij de bordjes plus op plus min op min?
en ik heb al een 2024 liggen dus ik ga liever daarmee verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
h4ze schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:34:
hallo!
Ja dat gaat prima, maar je bent dan 'passief' aan het bi-ampen, da's niet echt bi-ampen. Je gebruikt weliswaar 2 versterkekanalen, maar die zitten elk nog steeds een full-range signaal te versterken en de filtering gebeurt nog steeds door de luidsprekers. Of er op vooruit gaat is maar de vraag. Om echt te bi-ampen zal je moet je actief filteren.

Je kan met 1 voeding 2 bordjes voeden als de voeding minimaal 4A kan leveren. De bordjes sluit je parallel aan op de voeding (alle plussen op elkaar en alle minnen op elkaar).

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 04-11-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
mooi!
en ja ik weet dat het niet echt bi ampen is, maar ik heb zo wel wat meer vermogen en heb ik weer wat te hobby-en :P nog een vraagje kan ik het volume regelen van beide bordjes door de volume knop gewoon voor de line in (en voor ik ze aftak) te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een tijdje geleden dit geschreven geen reactie :(
Hallo ik heb een versterker van 90 watt rms en 500 watt max maar mijn speakers zijn 110 watt rms en 350 watt rms kan ik deze erop aansluiten zonder dat ze opblazen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Prima. RMS waardes zijn belangrijk. Je speakers kunnen net wat meer verdragen dan je versterker dus dit gaat goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 22:01
wolter. schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:04:
EDIT: Weet iemand of dit een goede ta2020 is? of is dit niet vergelijkbaar met de echte helderhifi ta2020?
Die heb ik ook en dat is er ook 1 van helder hifi. Die op accusafe te koop is heeft als type MK3, die in jouw link is de MK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlozz92
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-02 19:14
Hallo, ik krijg maar geen reactie.

het is nogal belangrijk omdat ik nu niet weet of ik mijn accu moet inbouwen of niet en ik kan nu dus niet echt verder.

Ik ben al een tijdje bezig met een kratradio.
Hij is zo goed als af, alleen nu heb ik nog een vraagje.

Ik heb een 12V 7ah accu in mijn radiokist zitten. Daarnaast heb ik nu ook een 12V 1,3ah accu als backup.

zie http://remcobattery.en.ma...ed-Lead-Acid-Battery.html

1) Deze accu wil ik gebruiken als mijn 7ah Accu leeg is. Heeft iemand enig idee hoelang ik met deze kleine 1,3ah accu kan spelen op een TA2024modded?

2) Als de accuduur erg kort is dan wil ik hem waarschijnlijk gaan gebruiken om usb apparaten meer op te laden.
zou ik dan een 12V naar 5V converter kunnen gebruiken en daar 3 of 4 usb poorten op aansluiten?
Is de accu hier sterk genoeg voor, en zou dit anders wel kunnen bij de 7ah accu?

[ Voor 5% gewijzigd door Carlozz92 op 05-11-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
De kleine accu is 7.2/1.2 = 6x kleiner dus je zult ook een factor 6 korter met je accu dan wanneer je de 7.2Ah accu gebruikt. In de praktijk zal je zo'n 2-4 uur op hoog volume kunnen spelen.

12V naar 5V kan daar ook op, bedenk wel dat een usb poort 500mA moet kunnen leveren en dit ook zal leveren tijdens het laden van een apparaat. Als je dus 4 apparaten aansluit wordt er dus geladen met max 2000mAh bij 5V, dit is zo'n 10Wh. Een 12V 1.2Ah accu heeft een capaciteit van 14.4Wh, Na zo'n 1.5uur is je accu dan dus leeg(zonder het rendement van de lader mee te rekenen).

[ Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 05-11-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:53:
Ik had een tijdje geleden dit geschreven geen reactie :(
Mede doordat je het zelf ook al kon vinden als je gezocht hebt, niet alleen google maar vooral dit/voorgaande topics. Het zal er vast wel een keer in hebben gestaan.
Eigen inzet is wel een vereiste op het forum ;) .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Carlozz92 schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:01:
Hallo, ik krijg maar geen reactie.
ik had je vragen echt wel gelezen maar als je zelf nadenkt kan je het ook zelf wel vinden....

7,2 Ampere per uur (Ah) dus als je er 1 ampere uit trekt kan je 7,2uur spelen....
1,3 Ampere per uur (Ah) dus als je er 1 ampere uit trekt kan je 1,3uur spelen....

Had je zelf ook kunnen bedenken....

owja en 1 ampere op 12v is 12 watt toch? :P ga eens wat basis electronica lezen op internet... 8)7 U=I*R enzo... hebben wij ook moeten doen (tenzij je electro studeerd natuurlijk) :9~

Lees dit eens door als je niks weet van electronica gaat over electrische fietsen maar vooral de eerste bladzijden beschrijven goed hoe basis electronica werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door boppos op 05-11-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
JvS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:31:
[...]

Heb je die gewoon op 12V spanning gezet? Hoe heb je dat geregeld?
Pairen doe je gewoon op je telefoon. Je zet de module aan, ga op je mobiel zoeken naar bleutooth apparaten en klikt bt-speaker aan. vult de code 0000 in en hij werkt.
De module zorgt er ook voor als hij verbonden is dat hij onzichtbaar is voor andere apparaten.

De module werkt op 5v.
Dit kan je heel gemakkelijk maken met 1 7805, 1 elco en 1 condensator.
Dit is ook allemaal bij dezelfde shop te koop.
Kost je hooguit 50 cent denk ik.

Als ik jouw was zou ik niet zo'n ding halen met ingebouwde accu. Je gebruikt het toch niet en het kan alleen maar stuk gaan en het kost (klein beetje) meer energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
wolter. schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:02:
[...]

Ziet er wel goed uit, maar heb jij een schema hoe je dit moet aansluiten.

EDIT: En hoe moet je pairen met je telefeoon?
Een schema is niet echt nodig. Op de printplaat staat waar je wat moet aansluiten.
1 voor audio rechts
1 voor audio links
1 gnd
1 voeding.

De rest is voor een paar ledjes maar die hoef je niet te gebruiken.
Daar kan je alleen aan zien of de bluetooth module verbonden is of aan het zoeken. MAar dit kan je ook op je mobiel zien natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
h4ze schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:21:
mooi!
en ja ik weet dat het niet echt bi ampen is, maar ik heb zo wel wat meer vermogen en heb ik weer wat te hobby-en :P nog een vraagje kan ik het volume regelen van beide bordjes door de volume knop gewoon voor de line in (en voor ik ze aftak) te plaatsen?
Ik weet niet wat je bedoelt met 'voor de line in', maar het moet in ieder geval voordat je de signalen splitst.

Het vermogen zal overigens niet meer worden, maar hetzelfde blijven. Elk versterkerkanaal zit nog steeds alles te versterken, dus de versterker clipt nog even snel. Vervolgens gebruikt je bij een kanaal maar de helft: alleen de hoge of de lage tonen. Maar het is een leuk projectje om je speakers te bi-ampen en het is audiofiel verantwoord. :P

[ Voor 10% gewijzigd door TBTL op 05-11-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
ja dat bedoelde ik :P

en wel meer vermogen tov 1 bordje toch?
normaal is 1 bordje 2x15w die verdeelt word over 2 speakers (niet in bi amp) dus 15w per speaker.
met 2 bordjes heb ik dan 2x15 per speaker (15 voor de woofer en 15 voor mid/hoog)
nu zal dat niet helemaal benut worden maar toch wel meer als met 1 bordje.
en clippen doen ze volgens mij hoe dan ook, ik heb met mn mp3 speler geen problemen maar wel met de pc, maar dat hoop ik dus op te lossen met dat extra bordje.
en idd een mooi excuus om eens te experimenteren met biamp. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of er misschien mensen zijn die nog meer websites hebben waarop meer informatie staat over alles rondom stroom naast de link die op pagin 18 werd geplaatst. Ik zocht op internet zelf ook al maar ik kon verder niet echt iets duidelijks vinden. Hopelijk informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:16:
Ik vroeg me af of er misschien mensen zijn die nog meer websites hebben waarop meer informatie staat over alles rondom stroom naast de link die op pagin 18 werd geplaatst. Ik zocht op internet zelf ook al maar ik kon verder niet echt iets duidelijks vinden. Hopelijk informatie
Google.nl, gewoon googlelen wat je wilt weten dat is toch wel de makkelijkste manier. Meestal kom je dan wel ergens op een site uit waar meer info in staat.
www.circuitsonline.net is ook wel een goede om even rond te neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Normaal doe ik het niet maar ben er best trots op vanwege de hoeveelheid tijd die ik er in heb gestopt :) Voor AccuSafe een nieuwe how to gemaakt hoe je een kistradio maakt zoals wij onze kistradio's maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/11/Kistradio-kratradio-bouwen-049.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik denk dat deze wel gemeld mag worden en eventueel wel als link in de topicstart mag. Erg handig voor de beginner om te zien wat er nou allemaal in zo'n kistradio gaat en hoe dit opgebouwd is :).
Gaat eigenlijk nog wel erg veel in zo'n kistradio als je die afbeelding bekijkt :o !

[ Voor 18% gewijzigd door wesleytjuh op 06-11-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlozz92
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-02 19:14
boppos schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:55:
[...]

ik had je vragen echt wel gelezen maar als je zelf nadenkt kan je het ook zelf wel vinden....

7,2 Ampere per uur (Ah) dus als je er 1 ampere uit trekt kan je 7,2uur spelen....
1,3 Ampere per uur (Ah) dus als je er 1 ampere uit trekt kan je 1,3uur spelen....

owja en 1 ampere op 12v is 12 watt toch? :P ga eens wat basis electronica lezen op internet... 8)7 U=I*R enzo... hebben wij ook moeten doen (tenzij je electro studeerd natuurlijk) :9~

Lees dit eens door als je niks weet van electronica gaat over electrische fietsen maar vooral de eerste bladzijden beschrijven goed hoe basis electronica werkt.
Bedankt voor alle nutige tips en uitleg! :) ik ga het zeker even doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
Stekeltje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:24:
Normaal doe ik het niet maar ben er best trots op vanwege de hoeveelheid tijd die ik er in heb gestopt :) Voor AccuSafe een nieuwe how to gemaakt hoe je een kistradio maakt zoals wij onze kistradio's maken:

[afbeelding]
Zo, dit ziet er echt heel erg goed uit!! Hoe hebben jullie de potmeter precies aangesloten? Als ik het zo zie heb ik hier in mijn eigen kist een fout mee gemaakt, waardoor deze nu niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 22:11
Stekeltje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:24:

[afbeelding]
Zeer veel respect voor deze erg uitgebreide How-to. Verdiend absoluut een plek in de TS! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
espro schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:49:
[...]

Zo, dit ziet er echt heel erg goed uit!! Hoe hebben jullie de potmeter precies aangesloten? Als ik het zo zie heb ik hier in mijn eigen kist een fout mee gemaakt, waardoor deze nu niet goed werkt.
Volgens deze afbeelding :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/logaritmische_stereo_potmeter_ta2024.png
boppos schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:55:
[...]

Daar wil ik nog een kleine correctie bij doorvoeren :P..
7.2Ah staat voor 7.2 Ampere x uur. 7.2 uur 1A of 1 uur lang 7.2A of elk andere mogelijkheid. Als je dus bijvoorbeeld 2A trekt, 1 uur lang, kan je 7.2/2 = 3.6 uur ontladen. Je ziet het ook aan de eenheden:
capaciteit (Ah) / stroom (A) = tijd (h)

Als je bijvoorbeeld een lader neemt met een laadstroom van 600mA zou je wel kunnen zeggen dat deze 600mA per uur levert.

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 06-11-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
Ah dat verklaart een hoop.. Ik ga het maar snel veranderen. Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Michel5128 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:23:
[...]

Zeer veel respect voor deze erg uitgebreide How-to. Verdiend absoluut een plek in de TS! _/-\o_
Thanks :) volgens mij totaal inclusief het bouwen van de kist toch wel 50 uur mee bezig geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Stekeltje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:59:
[...]

Thanks :) volgens mij totaal inclusief het bouwen van de kist toch wel 50 uur mee bezig geweest..
Net effe doorgelezen inderdaad een mooie how to. Een paar kleine spelfoutjes/typfoutjes maar dat is meer mierenneuken. Als ik effe tijd heb zal ik het wel even hier posten of een DM sturen ;) .
Geen tijd voor gehad maar is wel goed denk ik zo.

Ennuh
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/10/Kistradio-bouwen-kratradio-maken-303.jpg

Mag ik ook een cola'tje?? :+

[ Voor 7% gewijzigd door thijsco19 op 10-11-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
Ik heb laatst een belkin bleutooth recievertje gekocht bij conrad. alleen deze geeft eigenlijk alleen ruis en heel zacht de muziek er door heen :( . Verder heb ik hem getest met andere telefoon en ipod/ipad en ook op verschillende speaker setjes. Is dit te verhelpen ? Of is het beste om hem terug testuren of even tebellen ?

Verder is hij niet uit elkaar gehaald en met de bijgeleverde voeding en snoertjes aangesloten.

Gr. thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Hoe voed je hem?

Edit: bijgeleverde voeding zie ik al... Hmm... Heb je een foto van hoe je de boel aangesloten hebt?

[ Voor 76% gewijzigd door wesleytjuh op 08-11-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Ik heb net een bordje met een TA2020 besteld:
http://www.ebay.com/itm/D...ageName=ADME:L:OU:NL:3160

Ben benieuwd of het wat is voor die € 8,34
Als ik hem binnen heb en heb getest laat ik het wel weten (zal wel over 8 weken pas zijn ofzo, aangezien het van ver moet komen: Item location:Gaozhou, China)

Of heeft iemand dit bordje wel eens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik een mp3 module en een potmeter ga gebruiken dan moet ik 1 van de 2 vol helemaal open hebben staan om de andere te kunnen bedienen maar kan ik ook een schakelaar maken dat ik tussen de 2 kan kiezen welke ik wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Het enigste wat je kunt doen is een schakelaar maken die schakelt tussen een potmeter in de signaal lijn of geen potmeter in de signaal lijn. Niet echt praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is waar ik bang voor ben is als ik alleen mijn mp3 module gebruik en de baterijen van de afstandbediening gaan op dan kan ik de kist radio niet meer harder zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
Heb je bij de TA2024 ook last van een plop bij het uitschakelen? Of is dat bij die versterker niet van toepassing? Ik heb niet namelijk wel last van met mijn TA2050.. Heb wel gekeken voor beveiligings bordjes, maar die van Velleman was 30 euro en dan maar 2-kanaals.. Dus dan zou ik er al twee nodig hebben (gebruik 3 kanalen van mijn versterker). Ik had ook nog een elektuur artikel gedownload, echter maakten ze bij die beveiliging gebruik van -10V en +10V. Mijn symmetrische voeding in mijn kist is ehter +6V en -6V, dus dit gaat vrees ik ook niet werken.

En bij een TA2024 kan je ook gewoon je mp3 in en uit de versterker halen wanneer deze aan staat toch?

En dan nog een vraagje, kan het theoretisch nog winst (qua geluidsniveau) opleveren om een voltage booster in mijn kist te bouwen (12 -> 24V)? In gebruik een loodgel accu 12V 12Ah, een 12V 8A voeding en er zit een 30V 15.000uF elco voor de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
De plop bij het inschakelen komt vooral door de grootte van de input caps, de TA2024 heeft hier in mijn ervaring weinig tot geen last van.

De input in en uit schakelen is eigenlijk nooit aan te raden, daar kunnen je speakers kapot van gaan.

Als je maar 12V op je versterker aan sluit zal je zo'n 15W per kanaal maximaal hebben, op 24V is dit een stuk meer, ik geloof zo'n 60-70W. Loont dus zeker, maar gaat ook ten koste van een stuk hoger stroom verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

espro schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:12:
Heb je bij de TA2024 ook last van een plop bij het uitschakelen? Of is dat bij die versterker niet van toepassing? Ik heb niet namelijk wel last van met mijn TA2050.. Heb wel gekeken voor beveiligings bordjes, maar die van Velleman was 30 euro en dan maar 2-kanaals.. Dus dan zou ik er al twee nodig hebben (gebruik 3 kanalen van mijn versterker). Ik had ook nog een elektuur artikel gedownload, echter maakten ze bij die beveiliging gebruik van -10V en +10V. Mijn symmetrische voeding in mijn kist is ehter +6V en -6V, dus dit gaat vrees ik ook niet werken.

En bij een TA2024 kan je ook gewoon je mp3 in en uit de versterker halen wanneer deze aan staat toch?

En dan nog een vraagje, kan het theoretisch nog winst (qua geluidsniveau) opleveren om een voltage booster in mijn kist te bouwen (12 -> 24V)? In gebruik een loodgel accu 12V 12Ah, een 12V 8A voeding en er zit een 30V 15.000uF elco voor de versterker.
heb je misschien een voorbeeld welke ''booster'' voor de accu je kan gebruiken heb er niet heel veel verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:47:
[...]

heb je misschien een voorbeeld welke ''booster'' voor de accu je kan gebruiken heb er niet heel veel verstand van
Staat wel iets van in dit topic, heet een step-up converter of een boost converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
Dat het stroomverbruik hoger wordt snap ik en maakt mij verder ook weinig uit. Mijn vraag is echter, zal mijn accu dit vermogen kunnen leveren icm de elco? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas De Nys
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 13:15
Hallo,
Ik wil aan mijn 1ste echt kratradio beginnen. Na wat zoeken ben ik een set 2dehands luidsprekers tegengekomen voor 20 euro. Het gaat over deze. Ik vind ze eigenlijk vrij klein en betwijfel of deze mooi geluid geven, weten jullie er meer over?
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/carspeakers/pioneer/tsg1001i_drawing_medium.gif
Voor de rest wil ik er 12 li-ion batterijen met hun beveiliging insteken, een TA2024 en een lcd-mp3-module.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Laatst online: 04-08 12:57
die speakers zijn breedbanders waar door middel van een opzet stukje een tweeter gemaakt word, dit klinkt echter 99/100 keer crap ivm een gewone 2weg speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Iemand die een plaatje ofzo heeft over hoe je 2 accu's aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

BiggyBossB schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:52:
Serie of parallel?
Serie is plus van accu 1 op min accu 2, min accu 1 en plus accu 2naar hetgeen wat stroom nodig heeft.
Parallel is plus van accu 1 op plus van accu 2, zelfde met de min. En dan gewoon 2 kabels naar hetgeen wat stroom nodig heeft.

Staat dit niet in de startpost?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
BiggyBossB schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:52:
Startpost of klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 22:11
Had eindelijk weer wat tijd gevonden om de startpost bij te werken. Vanmiddag zijn er dan ook dik 20 afgebouwde radio's uit deel 18 aan de TS toegevoegd!

Omdat ik de laatste tijd erg druk ben en niet zo veel tijd heb om de FAQ aan te vullen heb ik onder de FAQ's een sectie toegevoegd met nuttige links bij het bouwen van een radio. Dit kan ik wat sneller aanvullen. :) Uiteraard staat ook de FAQ van Accusafe.nl erbij daar zij erg goede uitleg uitwerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets heel anders tussendoor
ik heb heel lang geleden bestelt op kistradio.nl ik weet dat hij het druk heeft enzo maar krijg ik dat geld ooit nog terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:29:
iets heel anders tussendoor
ik heb heel lang geleden bestelt op kistradio.nl ik weet dat hij het druk heeft enzo maar krijg ik dat geld ooit nog terug?
Ik zou er in ieder geval niet op rekenen.. :-(
Michel5128 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:03:
Had eindelijk weer wat tijd gevonden om de startpost bij te werken. Vanmiddag zijn er dan ook dik 20 afgebouwde radio's uit deel 18 aan de TS toegevoegd!

Omdat ik de laatste tijd erg druk ben en niet zo veel tijd heb om de FAQ aan te vullen heb ik onder de FAQ's een sectie toegevoegd met nuttige links bij het bouwen van een radio. Dit kan ik wat sneller aanvullen. :) Uiteraard staat ook de FAQ van Accusafe.nl erbij daar zij erg goede uitleg uitwerken!
Bedankt, jouw tijd die je in de TS steekt wordt ook zeker gewaardeerd! Mooi hoe alle kistradio's verzameld staan terwijl ze anders onvindbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
wesleytjuh schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:41:
[...]

Ik zou er in ieder geval niet op rekenen.. :-(
Erg slecht als je het mij vraagt, lijkt mij meer iets van oplichterij? Snap dat hij het druk kan hebben, maar hij heeft nu gewoon veel mensen bestolen. Ik zou zeggen als je tijd hebt en dicht in de buurt woont ga even langs bij hem thuis voor je geld. Z'n adres staat op zijn website. Hij heeft ook linkedIN en facebook zag ik. Moet je maar even zijn naam opzoeken. (ik ga geen persoonlijke gegevens geven hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

espro schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:32:
[...]

Erg slecht als je het mij vraagt, lijkt mij meer iets van oplichterij? Snap dat hij het druk kan hebben, maar hij heeft nu gewoon veel mensen bestolen. Ik zou zeggen als je tijd hebt en dicht in de buurt woont ga even langs bij hem thuis voor je geld. Z'n adres staat op zijn website. Hij heeft ook linkedIN en facebook zag ik. Moet je maar even zijn naam opzoeken. (ik ga geen persoonlijke gegevens geven hier)
vind ik ook hij mag op zijn minst zijn site wel weghalen je kan nogsteeds bestellen...
je hebt bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik wil het in dit topic eigenlijk niet al teveel het over kistradio.nl hebben maar op zijn site staat momenteel al best een tijd dat hij geen nieuwe orders meer aanneemt. Verder zijn alle prijzen weg en is het niet mogelijk nog te bestellen.
Ik geloof dat er meer mee speelt dan alleen tijdgebrek maar verder weet ik net zoveel als de rest hier helaas. Dat het niet netjes is tegenover de klanten die nog iets tegoed hebben mag duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
Hee jongens,

ik vraag mij af of al deze mp3-modules werkzaam zijn op een 12v accu:

Mp3-module grijs 1.0"
Mp3-module Zwart 1.0"
Mp3-module Grijs 1.4"

Alleen bij de Zwarte M3p-module wordt aangegeven dat hier een 12v accu voor nodig is. Maar is het dan zo dat de andere mp3-modules helemaal niet werken op een 12v accu?

Ook viel het me op dat alleen de zwarte een extra 'ingang' heeft, is dit er nog extra op te monteren?

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

tomhuigen schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:05:
Hee jongens,

ik vraag mij af of al deze mp3-modules werkzaam zijn op een 12v accu:

Mp3-module grijs 1.0"
Mp3-module Zwart 1.0"
Mp3-module Grijs 1.4"

Alleen bij de Zwarte M3p-module wordt aangegeven dat hier een 12v accu voor nodig is. Maar is het dan zo dat de andere mp3-modules helemaal niet werken op een 12v accu?

Ook viel het me op dat alleen de zwarte een extra 'ingang' heeft, is dit er nog extra op te monteren?
Er staat toch echt bij de andere ook een voltage aangegeven.
Wat bedoel je met extra ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Ik bedoelde dat alleen de zwarte op 12volt werkte.
De zwarte module heeft rechtsboven een input waar je waarschijnlijk de 3,5mm socket op aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je bedoelt 1 van de 2 montage gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Hoi Wesley,

Je hebt de rode, en twee witte inputs waar je een draadje in kan steken, net zo'n ding als in een ta2024 versterker zit om de 3,5 mm socket op aan te sluiten.
bij de andere mp3-modules zit de witte aansluiting niet op die plek aan de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ah zo, dat lijkt bij de andere 2 inderdaad te missen ja. Lijkt erop dat er enkel een 3 pins connector is voor het geluid eruit te gooien maar nergens een connector voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
heeft iemand ervaring met deze voeding:
http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html
heb er 2 van besteld maar bij deze moet je de aansluitingen zelf solderen nu vroeg ik me af om de 32A te benutten moet ik dan ook gewoon gebruik maken vn alle 12V aansluitingen of is 1tje genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quesadilla
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 17:57
ik zie dat de tip31 moeilijk verkrijgbaar is. Weet iemand toevallig een vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
quesadilla schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:48:
ik zie dat de tip31 moeilijk verkrijgbaar is. Weet iemand toevallig een vervanger?
http://www.ebay.nl/itm/10...-TO-220-FSC-/250629883829

staan er meerdere zo op ebay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn autoradio is stuk.
Ik had een kratradio gebouwd met li-ion accu.
Die accu ging stuk de draaden zaten bij mij gewoon los echt slecht.
Nu wilde ik er een een computer voeding aanmken en heb ik perongeluk de radio rechtstreek op het net aangesloten.
Nu was mijn vraag, weet iemand of de radio nog weer gemaakt kan worden? kan ik dat zelf doen of moet een bedrijf dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 22:11

ReW

hallo, ik heb 2x een TA2024 op men accusafe aangesloten, wat voor voeding moet ik hiervoor gebruiken?
http://www.accusafe.nl/shop/38-voedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
ReW schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:04:
hallo, ik heb 2x een TA2024 op men accusafe aangesloten, wat voor voeding moet ik hiervoor gebruiken?
http://www.accusafe.nl/shop/38-voedingen
de 12v 8,5 A versie van 29,99 wel overkill, maar de 3A zal net te zwak zijn of op t randje lopen.
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:57:
mijn autoradio is stuk.
Ik had een kratradio gebouwd met li-ion accu.
Die accu ging stuk de draaden zaten bij mij gewoon los echt slecht.
Nu wilde ik er een een computer voeding aanmken en heb ik perongeluk de radio rechtstreek op het net aangesloten.
Nu was mijn vraag, weet iemand of de radio nog weer gemaakt kan worden? kan ik dat zelf doen of moet een bedrijf dat doen?
oke wat ik ervan begrijp zijn de soldeer verbindingen van je accu los gegaan en daardoor je accu stuk? waarna je met een pc voeding je auto radio van een te hoge spanning hebt voor zien? zonder electrisch schema van je radio is de kans groot dat je hem bij het grofvuil kan zetten. heb je wel de zekering na gekeken? je zou nog contact met de fabrikant kunnen opnemen wat het zou kosten voor reparatie, maar erg rendabel is dat meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag! Ik ben van plan om 3 'kleine' full range speakers aan te sluiten om een nog aan te schaffen versterker. Het gaat om een 60 watt speaker 4ohm van Dayton. Al rond aan het kijken voor een versterker en dat zal waarschijnlijk de ta2024 mod worden. Mijn vraag is vooral of het paralel of in een serie valt te plaatsen zonder dat ik alles opblaas.

-edit- Antwoord is al bekend :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 22:24 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink