Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.268 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Heel erg bedankt voor complimenten mensen! Bij deze heb ik dan ook een kleine build log geschreven onder begeleiding van de foto's die ik nog had liggen voor de liefhebbers. In het bijschrift heb ik wat uitleg gegeven. Te lezen op Picasa.

Wellicht dat het op de foto's niet heel veel werk lijkt maar al met al denk ik dat ik er zeker wel zo'n 100 uur in heb gestoken qua werk. Veel plezier en hopelijk hebben jullie er iets aan! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou mijn kistje gaan bekleden met luidspreker tapijt.
waar kan ik dit een beetje goedkoop halen?
en met wat voor lijm kan ik dit vastlijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:45:
Ik wou mijn kistje gaan bekleden met luidspreker tapijt.
waar kan ik dit een beetje goedkoop halen?
en met wat voor lijm kan ik dit vastlijmen?
Zoek op kofferbak/hoedenplank bekleding oid op conrad.nl

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik zat even op samenkopen te kijken en zag een aantal bluetooth modulen en voedingen, welke voor een mooie prijs worden aangeboden.

De bluetooth modules
De voedingen

Nou gebruik ik een ta2024 en vroeg me af of deze voedingen / bluetooth modules geschikt zijn in verband met de ta2024 en voor welke ik dan het best zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die BT modules zijn onhandig, omdat ze 3,6 - 5V voedingspanning nodig hebben. Ik zou liever die van Sure-elektronics kopen. Die kan je op ebey krijgen of bij accusafe

http://stores.ebay.com/su...3996498010&_sid=219174270

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
JvS schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:59:
Die BT modules zijn onhandig, omdat ze 3,6 - 5V voedingspanning nodig hebben. Ik zou liever die van Sure-elektronics kopen. Die kan je op ebey krijgen of bij accusafe

http://stores.ebay.com/su...3996498010&_sid=219174270
Ok bedankt!, ga ik daar even kijken.
De voeding van samenkopen zou ik wel kunnen gebruiken? bijv deze of deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IChaosI schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:34:
[...]

Ok bedankt!, ga ik daar even kijken.
De voeding van samenkopen zou ik wel kunnen gebruiken? bijv deze of deze?
230 input? is het voor een kistradio? dan moet je een 12v input hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04

thijsco19

KTM 990 SMT

Die voeding is inderdaad te gebruiken.
De input is de kant die je op het stroomnet aansluit en output gaat naar je versterker, dus je wilt juist een input hebben van 230 V. ;)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb een bierkratradio die het tientallen uren goed heeft gedaan.
maar nu stopt de muziek als er teveel bas inkomt.
hier een foto ter idee.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25iuam0.jpg
weet iemand waar het aan kan liggen, ik heb de kabels al nageken of dat ze niet te los zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Veel bas betekent veel vermogen en trillingen. Kan zijn dat de voeding het niet trekt (dan zie je de accuspanning instorten). Trillingen laten los zittende draden contact verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou je denken ja, maar eerst trok hij het wel gewoon, en loszittende kabels heb ik al op gecheckt.
Kan de accu verzwakt zijn ofzo dat hij het opeens niet aankan?(heb er weinig verstand van).
helaas heb ik niks om de spanning dan te meten.
radio blijft trouwens wel aan en probeert dan gwn verd3r te gaan met afspelen

Iemand verder ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:25:
Dat zou je denken ja, maar eerst trok hij het wel gewoon, en loszittende kabels heb ik al op gecheckt.
Kan de accu verzwakt zijn ofzo dat hij het opeens niet aankan?(heb er weinig verstand van).
helaas heb ik niks om de spanning dan te meten.
radio blijft trouwens wel aan en probeert dan gwn verd3r te gaan met afspelen

Iemand verder ideeen?
Het zou kunnen dat de accu bijna leeg is? Da's een flinke accu trouwens! In 10 uur leeg lijkt me wel raar.. Was de accu volledig opgeladen voordat je hem aansloot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Carneoleon schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:03:
[...]

Het zou kunnen dat de accu bijna leeg is? Da's een flinke accu trouwens! In 10 uur leeg lijkt me wel raar.. Was de accu volledig opgeladen voordat je hem aansloot?
Lijkt mij ook een gevalletje van versleten accu. De accu lijkt mij een 44ah accu, waar je normaal heeeeeellll lang mee zou moeten kunnen doen icm een ta2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is zelfs 64 ah, gedaan zodat ik er heel lang mee kan doen en dat niemand hem jat (met 25 kilo rennen is niet handig :P )

ik ben er achter gekomen wat het is en het is inderdaad de accu(aangesloten op de auto en hij deed weer normaal).

de accu oxideerde al super veel, is dit al een teken dat hij versleten is?

is de accu nog te repareren of moet ik gewoon een andere kopen?

groeten Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
Zal ik het redden met een 3A / 35W voeding [klik] in combinatie met een TA2024? ben later nog van plan een led strip in het krat te bouwen, ook wordt er een MP3-decoder in gebouwd. Ik weet niet of dit ook nog van invloed is?
Kan ook voor de 5A / 60W voeding gaan namelijk [klik]
Wil het krat het liefst zo licht mogelijk houden, maar ook graag mijn spullen intact ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:38:
is zelfs 64 ah, gedaan zodat ik er heel lang mee kan doen en dat niemand hem jat (met 25 kilo rennen is niet handig :P )

ik ben er achter gekomen wat het is en het is inderdaad de accu(aangesloten op de auto en hij deed weer normaal).

de accu oxideerde al super veel, is dit al een teken dat hij versleten is?

is de accu nog te repareren of moet ik gewoon een andere kopen?

groeten Luc
Ik zou eerst ff controleren of deze niet gewoon leeg is ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 14:04
IChaosI schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:22:
Zal ik het redden met een 3A / 35W voeding [klik] in combinatie met een TA2024? ben later nog van plan een led strip in het krat te bouwen, ook wordt er een MP3-decoder in gebouwd. Ik weet niet of dit ook nog van invloed is?
Kan ook voor de 5A / 60W voeding gaan namelijk [klik]
Wil het krat het liefst zo licht mogelijk houden, maar ook graag mijn spullen intact ^^
Met 3A ga je het wel redden hoor. Voor een ta2024 moet je 2A rekenen voor een decoder 0,1A. Heb je nog 0,9*12= 10,8 watt over voor de ledstrip. Als je het voltage nog omhoog schroeft nog iets meer. Dus zolang je geen meters ledstrip gaat gebruiken komt dit wel goed. Wil je het toch wat ruimer nemen allemaal ga dan voor de 5A voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carneoleon schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Carneoleon schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Neenee, heb n acculader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
ik heb me kapot gezocht: dit zoek ik met de binnenkant m3 schroefdraad.
http://www.kisch.nl/images/T/Afbeelding%203-85.png

bestaat dat wel? alle webshops e.d. kan ik alleen als minimale maat m4 kopen.
Ik heb het idee dat er ook aantal namen voor zijn. wat is de meest gebruikelijke ervoor?

[ Voor 18% gewijzigd door Nikr op 23-05-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Heb die dingen nog nooit gezien.
Als ik het goed begrijp dit schroef je in het hout door middel van die inbus, daaronder zit het schroefdraad?

Maar waarom moet je perse m3 hebben?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
ja er zit inderdaad schroefdraad onder de imbus, dus in dat ding zelf.

Ik wil me accusafe en versterkertje mooi laten 'zweven' door dat ding in het hout te draaien en dan met een afstandmoer ong. 1 cm van het hout bevestigen. en daar gaat geen m4 doorheen dacht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Nikr op 23-05-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Bij deze staat er wel M3 tussen; http://www.kisch.nl/Rampa...et-zaagsnede-p-31655.html.

Je zou het kunnen opboren naar M4 (desnoods 3.5mm en M4 erin draaien), het scheelt maar een halve millimeter rondom. Denk niet dat dat problemen moet gaan opleveren.

[ Voor 59% gewijzigd door thijsco19 op 23-05-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
kijk nou. ook precies waar ik dat plaatje van google heb gezocht zal je hem hebben. Txs iig.

M4 past net niet, wel na wat wrikken. maar dat is niet de bedoeling. Misschien is iets uitboren van de gaten ook een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

No problem ;).

Ik zou gewoon simpel doen en opboren :+. Maarja wie ben ik, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB98
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-02-2024
Hoi iedereen,

Is deze voeding geschikt om aan te sluiten aan de ta2024. Dus dat je kan spelen zonder gebruik van een Accu?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2zt92yc.jpg

Want is dit gelijk spanning en is de output voldoende Ampere

[ Voor 15% gewijzigd door TB98 op 23-05-2013 19:32 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Laatst online: 05-10 19:11
TB98 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:31:
Hoi iedereen,

Is deze voeding geschikt om aan te sluiten aan de ta2024. Dus dat je kan spelen zonder gebruik van een Accu?
[afbeelding]

Want is dit gelijk spanning en is de output voldoende Ampere
Helaas niet, dit is een 5 volt voeding.
Een ta2024 heeft 12 volt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Pas bij zulke transformatoren op, soms geven ze pas de spanning die staat opgegeven als je ze vol belast. Onbelast kan de spanning een stuk hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
Ik zit nog te twijfelen over het materiaal, waarvan ik de kistradio wil gaan maken.
Een bierkrat wil ik in ieder geval niet gaan gebruiken, ik hou wel van een kist met een moderne look. Danwel abstract danwel strak, enige ideeën?

Opties die ik in gedachten had qua materialen:
  • Hout, [makkelijk te bewerken, veel mogelijkheden]
  • Plexiglas [Heel mooi, moeilijk te bewerken en pal in de zon op het strand wordt het denk ik wel wat warm daarbinnen?]
  • Koffer, had dat idee hier ook ergens gezien, leek me ook een leuke optie
Kan nog wel wat inspiratie gebruiken, ideeën zijn dus meer dan welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een korte vraag:

Momenteel ben ik bezig om twee ta2024 versterkers in 1 krat te plaatsen, ik heb alles netjes afgeschermd, maar om 1 of andere reden ontstaat er flinke ruis als ik beide versterkers tegelijk laat spelen. Beide ingangsignalen zijn met elkaar verboden naar 1 jackplug.

Deze ruis ontstaat alleen als ik vanaf de voeding speel. Als ik vanaf de voeding speel wordt tegelijkertijd de accu bijgeladen door een ingebouwde acculader.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
IChaosI schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:39:
Ik zit nog te twijfelen over het materiaal, waarvan ik de kistradio wil gaan maken.
Een bierkrat wil ik in ieder geval niet gaan gebruiken, ik hou wel van een kist met een moderne look. Danwel abstract danwel strak, enige ideeën?

Opties die ik in gedachten had qua materialen:
  • Hout, [makkelijk te bewerken, veel mogelijkheden]
  • Plexiglas [Heel mooi, moeilijk te bewerken en pal in de zon op het strand wordt het denk ik wel wat warm daarbinnen?]
  • Koffer, had dat idee hier ook ergens gezien, leek me ook een leuke optie
Kan nog wel wat inspiratie gebruiken, ideeën zijn dus meer dan welkom! :)
Flightcase? Ziet er imo strak uit, is zeer stevig en er zijn zat onderdelen voor te vinden. J&H licht en geluid hebben veel goed(kop)e onderdelen.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:06:
Een korte vraag:

Momenteel ben ik bezig om twee ta2024 versterkers in 1 krat te plaatsen, ik heb alles netjes afgeschermd, maar om 1 of andere reden ontstaat er flinke ruis als ik beide versterkers tegelijk laat spelen. Beide ingangsignalen zijn met elkaar verboden naar 1 jackplug.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen?
Heb je de draden gesplit? Zijn de grounds goed aangesloten? Maken de jack-socket en de 3.5mm jack goed contact?

[ Voor 23% gewijzigd door lutkeveld op 24-05-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
beste mensen,

ik ben bezig emt een pocktversie voor een krat, ik heb een keer een kratje gehad waar 6 bierflesjes in paste en die ziet er zeer geschkt voor uit, nou heb ik het kistje al aan de binnenkant met hout bewerkt. Het idee is om hier een 5v powerbank in te stoppen(klik) icm de 5v 2x3 watt versterker en de bekend invoerbay zoals ze op ebay en deal extreme staan. echter mis ik nog 1 ding, de luidspreker(s)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/35nbslv.jpg
(moet nog ff met de mdf plamuur aan de slag om het een beetje netjes te maken, t kistje stond zo een jaar in de schuur)

ik zit te twijfelen tussen 2 kleine speakers of 1 wat grotere coaxciale, wat zouden jullie aanraden?(of heeft er iemand nog iets liggen?) wat ook een optie is, is een 2 weg boekenplank speaker slopen en ieder kanaal van de 2*3watt amp aan te sluiten.

verder moet ik nog in het kistje kunnen om de powerbank op te laden en zodat ik deze ook gewoon zou kunnen gebruiken waar het eigenlijk voor bedoeld is, mn telefoon opladen :P

gr niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 14:24
Ik heb nog een logitech z2300 liggen. Deze wil ik ook graag in een kist bouwen en 'mooi' afwerken. Hij hoeft niet perse op een accu aangesloten te worden. Maar weet iemand hier leuke versterkers voor? De speakers zijn 8 ohm. Weet niet of die versterkers van bijv. genoeg vermogen hebben om een beetje volume te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:52
Vandaag de binnenkant van de kist maar eens bekleed.
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/9994/20130524172847.jpg

En de mp3 speler lucht dicht gemaakt met ducttape omdat er erg veel lucht in en uit ging.
Gebruikte de ingang voor SD/MMC toch niet :9
Ook nog een extra laagje tape achter de knopjes want deze trilde erg wanneer het volume boven de 20 kwam.
Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/6348/21762614.jpg

Als ik trouwens nog 2 boxen wil toevoegen gebruik ik nog een ta2024.

Kan ik dan gewoon de kabels van mijn MP3 module verdelen van het stekkertje - kabeltje - 2 kabeltjes - naar beide versterkers 1 kabel? en dat x 3 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21
lutkeveld schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:34:
Heb nog wel iets leuks gevonden voor mensen die een klein, compact kistradiotje willen hebben:
....
-USB Bluetooth 3.5mm Music Receiver [€5]
....
Ik heb net deze bluetooth receiver binnen maar het ding kraakt en piept enorm, dus ondanks de lage prijs z'n geld niet waard.
Of heeft iemand betere ervaringen of tips? Ik heb het geprobeerd aan een gel accu en een industriele voeding, dat maakt geen verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Medjai op 24-05-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Medjai schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:12:
[...]

Ik heb net deze bluetooth receiver binnen maar het ding kraakt en piept enorm, dus ondanks de lage prijs z'n geld niet waard.
Of heeft iemand betere ervaringen of tips? Ik heb het geprobeerd aan een gel accu en een industriele voeding, dat maakt geen verschil.
Misschien afschermen of buiten de radio bouwen ivm interference?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoppertje1997
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 23:14
Hallo

Ik wil graag een kleine muziekkist maken ik wou daar deze onderdelen instoppen maar kwam er achter dat de speakers die ik nu heb 16 Ohm zijn. Gaat dit werken op mijn mp3 decoder van 2x3 watt? EN zo niet zijn er nog mensen die mij kunnen vertellen wat ik het beste kan doen. (nieuwe speakers?)
Foto en links ter illustratie

MP3 decoder:
http://www.ebay.co.uk/itm...ories&hash=item2a28b69059

Usb battery pack voor de stroom
http://dx.com/p/5v-6800ma...lphones-more-black-205294

Achterkant van de speakerbehuizing
http://tinypic.com/r/16j236a/5

Hand ernaast gehouden zodat goed te zien is hoe groot de speaker is.
http://tinypic.com/r/2u4qwk4/5

Alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
lutkeveld schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:15:
[...]

Misschien afschermen of buiten de radio bouwen ivm interference?
Hmm, het ligt aan het goedkope usb auto adapter dingetje van dealextreme:
http://dx.com/p/mini-usb-2-0-car-cigarette-powered-charger-for-iphone-nokia-htc-black-12v-137551

Als ik de bluetooth module voor de voeding in mijn laptop steek werkt ie prima. :)

Moet ik alleen nog op zoek naar een goede 5v voeding voor de bluetooth module.....

[ Voor 7% gewijzigd door Medjai op 24-05-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
Dat is dus het probleem met al die 5V bluetooth modules, de concersie van 12V naar 5V. Het beste kun je dat gewoon linear doen want de kwaliteit op al die chinese schakelende voedingen is echt om te huilen. Werkt prima, echter erg veel zooi op de voedigslijnen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Ja dat is misschien wel een beter idee. Niet echt efficient, maar dat is mede afhankelijk van de stroom die er door gaat toch? En zo'n bluetooth module verbruikt niet heel veel lijkt me, dus dan valt het wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Precies, kan prima ;)
hoppertje1997 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:20:
Hallo

Ik wil graag een kleine muziekkist maken ik wou daar deze onderdelen instoppen maar kwam er achter dat de speakers die ik nu heb 16 Ohm zijn. Gaat dit werken op mijn mp3 decoder van 2x3 watt? EN zo niet zijn er nog mensen die mij kunnen vertellen wat ik het beste kan doen. (nieuwe speakers?)
Foto en links ter illustratie

MP3 decoder:
http://www.ebay.co.uk/itm...ories&hash=item2a28b69059

Usb battery pack voor de stroom
http://dx.com/p/5v-6800ma...lphones-more-black-205294

Achterkant van de speakerbehuizing
http://tinypic.com/r/16j236a/5

Hand ernaast gehouden zodat goed te zien is hoe groot de speaker is.
http://tinypic.com/r/2u4qwk4/5

Alvast heel erg bedankt
Ben bang dat het geheel met 16 ohm speakers en 3W niet erg hard zal gaan. Die 3W is namelijk bij 4 ohm, bij bij 16 ohm heb je hooguit 1W, wasrschijnlijk minder. Ik zou voor andere speakers kijken.

[ Voor 96% gewijzigd door wesleytjuh op 24-05-2013 20:22 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathy_ schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:34:
Vandaag de binnenkant van de kist maar eens bekleed.
[afbeelding]

En de mp3 speler lucht dicht gemaakt met ducttape omdat er erg veel lucht in en uit ging.
Gebruikte de ingang voor SD/MMC toch niet :9
Ook nog een extra laagje tape achter de knopjes want deze trilde erg wanneer het volume boven de 20 kwam.
[afbeelding]

Als ik trouwens nog 2 boxen wil toevoegen gebruik ik nog een ta2024.

Kan ik dan gewoon de kabels van mijn MP3 module verdelen van het stekkertje - kabeltje - 2 kabeltjes - naar beide versterkers 1 kabel? en dat x 3 natuurlijk.
Mooi eind resultaat!
Ik heb wel een vraag: hoe heb jij dat met de antennen gedaan van de mp3 module? en is de ontvangst goed?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Vind dat noppenschuim toch wel een beetje duur spul. Heeft iemand een zoekterm voor ebay? Of een goedkoop adres? Heb niet zo veel nodig. Mag in principe ook iets anders zijn, als het maar redelijk dempt.

[ Voor 28% gewijzigd door lutkeveld op 25-05-2013 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
lutkeveld schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 02:57:
Vind dat noppenschuim toch wel een beetje duur spul. Heeft iemand een zoekterm voor ebay? Of een goedkoop adres? Heb niet zo veel nodig. Mag in principe ook iets anders zijn, als het maar redelijk dempt.
het is niet de bedoeling om te dempen en je kist doder te maken, maar viruteel een grotere kast te creeeren door het schuim. hierdoor zal de speaker iets lager gaan in een kleine kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

noppenschuim werkt maar beperkt als "virtuele" vergroting. De noppen dempen wel wat middentonen die door gaten naar buiten kunnen lekken. Virtueel vergroten doe je met wol, of sonofil achtig spul (wasemkapfilter bijvoorbeeld :D)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
@de twee hierboven.

Ik wist niet hoe ik het precies moest omschrijven, maar mijn kist klinkt schel. Waarschijnlijk omdat het geluid teruggekaatst word op puur multiplex. Hoe kan ik dit dan beter voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:23:
[...]

Mooi eind resultaat!
Ik heb wel een vraag: hoe heb jij dat met de antennen gedaan van de mp3 module? en is de ontvangst goed?
Bedankt.
Heb er een koper draadje ingesloten en het einde aan de rechter voorkant tussen de deksel er net uit laten steken. Bereik is zonder ook al goed maar met ontvang ik net wat beter en zonder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

lutkeveld schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:32:
@de twee hierboven.

Ik wist niet hoe ik het precies moest omschrijven, maar mijn kist klinkt schel. Waarschijnlijk omdat het geluid teruggekaatst word op puur multiplex. Hoe kan ik dit dan beter voorkomen?
Je kist klinkt schel omdat je speakers gewoon zo klinken, of omdat er te weinig laag is dat het balanceert. Dat zit beide niet in de 'noppenschuimoplossing' categorie. Het eerste los je op met betere speakers en het tweede los je op met een betere behuizing (eentje die helemaal dicht is, is bijvoorbeeld veel beter voor het laag dan een 'open' krat).

In dit soort kisten hoef je helemaal geen noppenschuim enzo te gebruiken. Dat is echt 'puntjes-op-de-i' werk voor echte hifi speakers. Ik denk dat mijn kist nog het meest in de buurt komt van een goede hifi klank en ik heb ook geen noppenschuim, maar gewoon een goede kist waaraan gemeten en gerekend is, een goede laagspeaker en een goede correctie met dsp :P.

Het kan overigens zeker geen kwaad, maar ik zou er liever geen cent in investeren.

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 25-05-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
een goede kist waaraan gemeten en gerekend is, een goede laagspeaker en een goede correctie met dsp :P.

Het kan overigens zeker geen kwaad, maar ik zou er liever geen cent in investeren.
Kan je mij een beetje in de goede richting duwen m.b.t. meten en rekenen.
Heb je dat nadat je je kist klaar had gedaan of ervoor al rekening mee gehouden.

Heb je een lijstje van wat je heb gebruikt? versterker en speakers.
DPS heb je dan die MiniDPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Mooi! Vandaag 2 accu's gekregen!!! allebei 28ah 12v, daar kun je dus lang op spelen, alleen denki k niet dat ik die ga inbouwe, die zijn nogal zwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
BiggyBossB schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:31:
Mooi! Vandaag 2 accu's gekregen!!! allebei 28ah 12v, daar kun je dus lang op spelen, alleen denki k niet dat ik die ga inbouwe, die zijn nogal zwaar...
Wat ga je er dan mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
lutkeveld schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:52:
[...]

Wat ga je er dan mee doen?
Uit waarschijnlijkheid een apparte accu aansluiting in de krat, die ik dan kan verbinden met z'n accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

zo'n 9 maanden geleden heb ik mijn eerste radiokist gebouwd met behulp van jullie.
Ik heb hiervoor een speakerbox (waar normaal speakers in zitten van een radio) gebruikt om het te maken.
afmetingen: H20:L32:D8
Hier zitten 2 low-mid speakers in volgens mij 40hz-12khz ongeveer (Sony 1-505-233-11)(6Ohm), deze speakers komen uit de oude radio van mijn opa & oma.
Een TA2024 gemodde versterker, en een 5A 12V voeding.
Helaas heb ik 9 maanden geleden, de tweeter niet gebruikt en weggegooid, hierdoor klinkt de radiokist nogal raar want er komen slecht hoge tonen uit.

Nu 9 maanden later wil ik graag de radiokist een upgrade geven, ik mis namelijk de hoge tonen en de echte bas ook een beetje.
Wat ik graag wil als ik hem verander:
Tweeters inbouwen, dit ga ik dan doen via een serie schakeling.
Bluetooth module inbouwen zodat ik de radiokist draadloos kan gebruiken.
En een (li-on) accu inbouwen zodat ik heb overal mee naar toe kan nemen.

Er is helaas nog weinig ruimte in de kist over, waarschijnlijk gaan de bovengenoemde punten wel passen.
Wat ik ook kan doen is een totaal nieuwe kist bouwen, en verkopen wat ik nu heb.

Graag zou ik hulp willen hebben van jullie

Helaas ben ik mijn account vergeten wat ik toen heb gebruikt.

Mvg Jesper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BiggyBossB schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:58:
[...]

Uit waarschijnlijkheid een apparte accu aansluiting in de krat, die ik dan kan verbinden met z'n accu.
Zolang je ze maar niet tegelijk gebruikt, parallel is eigenlijk nooit wenselijk, maar mocht je het toch willen is het enkel aan te raden bij accu's van hetzelfde merk en type, en dezelfde leeftijd. Maar met zo'n grote accu denk ik niet dat je ze parallel nodig heb, kun je wel een tijdje op spelen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:26:
Hallo,

zo'n 9 maanden geleden heb ik mijn eerste radiokist gebouwd met behulp van jullie.
Ik heb hiervoor een speakerbox (waar normaal speakers in zitten van een radio) gebruikt om het te maken.
afmetingen: H20:L32:D8
Hier zitten 2 low-mid speakers in volgens mij 40hz-12khz ongeveer (Sony 1-505-233-11)(6Ohm), deze speakers komen uit de oude radio van mijn opa & oma.
Een TA2024 gemodde versterker, en een 5A 12V voeding.
Helaas heb ik 9 maanden geleden, de tweeter niet gebruikt en weggegooid, hierdoor klinkt de radiokist nogal raar want er komen slecht hoge tonen uit.

Nu 9 maanden later wil ik graag de radiokist een upgrade geven, ik mis namelijk de hoge tonen en de echte bas ook een beetje.
Wat ik graag wil als ik hem verander:
Tweeters inbouwen, dit ga ik dan doen via een serie schakeling.
Bluetooth module inbouwen zodat ik de radiokist draadloos kan gebruiken.
En een (li-on) accu inbouwen zodat ik heb overal mee naar toe kan nemen.

Er is helaas nog weinig ruimte in de kist over, waarschijnlijk gaan de bovengenoemde punten wel passen.
Wat ik ook kan doen is een totaal nieuwe kist bouwen, en verkopen wat ik nu heb.

Graag zou ik hulp willen hebben van jullie

Helaas ben ik mijn account vergeten wat ik toen heb gebruikt.

Mvg Jesper
Je gaat tweeters inbouwen ivm geluidskwaliteit, wat bij gebruik van bluetooth waarschijnlijk gaat afnemen tenzij het een goede kwaliteit module is. Als ik jou was zou ik eerst kijken naar wat je het belangrijkste vind: draadloos, mobiliteit of geluidskwaliteit. Of het natuurlijk allemaal in een keer goed doen, maar dat kost geld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Mwah, ik denk dat bluetooth in de gemiddelde kistradio niet veel afbreuk aan het geluid zal doen. Bluetooth is inderdaad verre van de ideaal voor Hi-Fi geluidsoverdracht, door de te lage bitrate en andere nare bijeffecten. Maar in kistradio's gaat het ook niet zo zeer om Hi-Fi, hoewel het zeker goed kan klinken! De meeste mensen kiezen voor autospeakers in een random behuizing of krat, en eerlijk is eerlijk, dat laat flink te wensen over als je het echt gaat vergelijken met Hi-Fi speakers. In mijn auto luister ik eigenlijk ook altijd via bluetooth, en ook daar is de kwaliteit meer dan prima. Zou ik mijn headphone (Sennheiser HD598) gaan aansluiten via bluetooth, dan wordt het een heel ander verhaal.

Ik zou of geschikte tweeters vinden, helaas heb ik daar te weinig kaas van gegeten. Of inderdaad voor een nieuw systeem gaan op basis van een setje speakers/autospeakers.

Overigens kun je natuurlijk ook bluetooth gewoon blijven gebruiken naast de ouderwetse audiokabel als ingang, gewoon een schakelaar ertussen waarmee je tussen de bronnen kiest.

[ Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 25-05-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-04-2021
"Helaas ben ik mijn account vergeten wat ik toen heb gebruikt."

Jesper211232, is geblokkeerd ik heb hierover een mail gekregen met daarin informatie over het ouwe account, dit account dus.
Dus ik antwoord nu via dit account :)

Bedankt voor de informatie, ik er eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:38
Gisteren een middagje bezig geweest met een speaker. De meeste onderdelen had ik nog liggen gelukkig. Alleen nog een mp3 spelertje besteld op DX die er nog in moet. Er moeten nog handvatten aan en hij moet nog opnieuw geverfd worden. Tot nu toe zeer tevreden met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8118/8827859048_90a0d1b619.jpg
Portable Speaker by jeroenfeith, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7421/8827921108_6d37ed445f.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Pindakaas op 26-05-2013 10:31 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
JeroenF schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:05:
Gisteren een middagje bezig geweest met een speaker. De meeste onderdelen had ik nog liggen gelukkig. Alleen nog een mp3 spelertje besteld op DX die er nog in moet. Er moeten nog handvatten aan en hij moet nog opnieuw geverfd worden. Tot nu toe zeer tevreden met het resultaat.

[afbeelding]

[afbeelding]
Uh, heb je die speakers wel in een apparte kist erbovenop gedaan? want dit is niet goed voor je speakers! en je sub zal waarschijnlijk ook niet langer hetzelfde klinken! als je er een tussenschotje oid tussen hebt gedaan hoort dit ook niet, zo'n bandpass komt heel nauw kwa klankkast ruimte, dit zou een zeer onprettig effect kunnen hebben!

Ziet er verder prima uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nikr schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:41:
[...]

Kan je mij een beetje in de goede richting duwen m.b.t. meten en rekenen.
Heb je dat nadat je je kist klaar had gedaan of ervoor al rekening mee gehouden.
Ik heb speakers gebruikt waarvan de parameters bekend zijn (dus geen autoluidsprekers) en heb daar een kist omheen ontworpen. Dat doe je dus vooraf.
Heb je een lijstje van wat je heb gebruikt? versterker en speakers.
DPS heb je dan die MiniDPS?
Dan wil ik je graag verwijzen naar een bericht wat ik hier afgelopen week geplaatst heb met een uitgebreid bouwverslag van mijn luidspreker.

Je kunt overigens ook gewoon een speaker die goed klinkt van iemand nabouwen. Of units gebruiken die iemand voor je al gebruikt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
JvS schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:26:
[...]
Ik heb speakers gebruikt waarvan de parameters bekend zijn (dus geen autoluidsprekers) en heb daar een kist omheen ontworpen. Dat doe je dus vooraf.

[...]

Dan wil ik je graag verwijzen naar een bericht wat ik hier afgelopen week geplaatst heb met een uitgebreid bouwverslag van mijn luidspreker.

Je kunt overigens ook gewoon een speaker die goed klinkt van iemand nabouwen. Of units gebruiken die iemand voor je al gebruikt heeft.
ik had je post gevonden; loads of info!:)

Bij de waardes van de speakers is Vas het aantal liters die de kast moet hebben neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zo afgelopen weekend weer bezig geweest (samen met Stekeltje) om een kistradio te bouwen, dit maal voor de moeder van Stekeltje. Deze gaat door haar gebruikt worden om haar te assisteren tijdens haar zanglessen :).

Omdat het een cadeau was natuurlijk netjes ingepakt! (Bier was wel op zijn plaats na een weekend werken)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/Kistradio/IMG_9803_zpsad05ac0f.jpg
Uitgepakt
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/Kistradio/IMG_9841_zps8babba21.jpg
Met zijn broertje
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/Kistradio/IMG_9792_zps4eb5a016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/Kistradio/IMG_9793_zpsd88e863a.jpg
Binnenkant :)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/Kistradio/IMG_9779_zps6c433b0d.jpg

Wat ook wellicht wel leuk is, is dat we tijdens de hele assemblage een HD camera onze "werktafel" hebben laten filmen, die houden jullie nog tegoed :D

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 26-05-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
wesleytjuh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:16:
Zo afgelopen weekend weer bezig geweest (samen met Stekeltje) om een kistradio te bouwen, dit maal voor de moeder van Stekeltje. Deze gaat door haar gebruikt worden om haar te assisteren tijdens haar zanglessen :).

Omdat het een cadeau was natuurlijk netjes ingepakt!
[afbeelding]
Uitgepakt
[afbeelding]
Met zijn broertje
[afbeelding]
[afbeelding]
Binnenkant :)
[afbeelding]

Wat ook wellicht wel leuk is, is dat we tijdens de hele assemblage een HD camera onze "werktafel" hebben laten filmen, die houden jullie nog tegoed :D
Netjes!! En is dit nou meteen een sneak-peak voor een nieuwe versterker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Tja, eigenlijk was dat niet helemaal de bedoeling. Mijn ouders kwamen toevallig voorbij (was iets te doen in mijn straat met kraampjes) en ik wilde ze de versterker laten zien, welke dus daarna op de tafel naast de radio's terecht kwam, net voor het foto moment. Weg foto shoppen zag ik niet zitten(en de foto's vind ik persoonlijk wel mooi :)), dus dan inderdaad maar een sneak peak ;). Moet wel zeggen dat het op de foto met de 2 radio's lijkt of hij er expres is neer gelegd 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door wesleytjuh op 26-05-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Misschien dat het al een keer is gevraagd maar hoeveel wegen die kistjes?
Zien er egt mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Pfoe, goede vraag. Best zwaar door de loodaccu(2.4kg) en dan de rest nog. Ik gok 5-6kg maar zet hem morgen even op de weegschaal voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Voor het eerst op het forum. Aan het voorbereiden voor m'n eerste kistradio. Al veel ingelezen.
Blijft een vraag onbeantwoord voor wat betreft voeding:

Wanneer er gekozen wordt voor de bekende loodaccu, is het raadzaam daar de accusafe bescherming bij te hebben. Dat is duidelijk.

Wat nu wanneer er gekozen wordt voor een Li-ion accu. Is er dan ook een soort accusafe nodig of regelt de electronica van de accu de bescherming.
De comerciële draagbare ipod speakers hebben een accu/batterij en een snoer voor de oplader, geen ledjes, schakelaars voor netspanning/batterij. Je stop de stekker er in wanneer de batterij leeg is en laat hem aan het snoer zo lang dat kan.
Wat voor systeem gebruiken zij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Een stukje custom electronica die er helemaal voor zorgt dat de spanning die via jouw externe adapter (bv een 12VDC adapter) juist binnenkomt en juist gebruikt wordt. Deels zal deze spanning dus omzet worden in de juiste laadspanning voor de (li-ion) accu en deels wordt de spanning gebruikt om gewoon door te kunnen spelen met de muziek. Opzich helemaal geen ingewikkelde systemen, echter bestaat zoiets niet voor kistradio's omdat dat gewoon te specifiek is en te duur om te maken voor lage oplages (<1000).

Voor de blauwe li-ion packs heb je geen AccuSafe nodig, daar zit al een soort van beveiliging in. Let wel op dat de capaciteit 1/3 tot 1/2 van opgegeven is. Ook kunnen ze geen erg hoge stroom leveren. Net genoeg voor een TA2024, wil je meer dan dat moet je helaas verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk verhaal! Ga me eerst storten op een mooi houten kistje met ingebouwde voeding. Beetje experimenteren met afmeting, isolatie etc. Daarna komt er een mobiele variant me accu. Waarschijnlijk een loodaccu als ik alles zo op een rijtje zet.
Strakke kistjes overigens Wesley!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wesleytjuh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:56:
Pfoe, goede vraag. Best zwaar door de loodaccu(2.4kg) en dan de rest nog. Ik gok 5-6kg maar zet hem morgen even op de weegschaal voor je!
Zwaar?? Valt toch wel mee, zeker vergeleken met mijn huidige die +- 25 kg weegt :P.
(Mijn radio kist)

P.S. misschien handig om het gewicht en de afmetingen van het houten skelet op de webshop te zetten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door thijsco19 op 27-05-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wesleytjuh schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:27:
Tja, eigenlijk was dat niet helemaal de bedoeling. Mijn ouders kwamen toevallig voorbij (was iets te doen in mijn straat met kraampjes) en ik wilde ze de versterker laten zien, welke dus daarna op de tafel naast de radio's terecht kwam, net voor het foto moment. Weg foto shoppen zag ik niet zitten(en de foto's vind ik persoonlijk wel mooi :)), dus dan inderdaad maar een sneak peak ;). Moet wel zeggen dat het op de foto met de 2 radio's lijkt of hij er expres is neer gelegd 8)7
Aangezien het een sneak peak is mogen er niet te veel woorden aan vuil worden gemaakt lijkt me, maar ben toch wel nieuwsgierig. Dacht dat een ta2024 al bijna het maximale vermogen bij 12 volt had, of krijgt hij nieuwe features?

En zet je een stekker om naar iec?

[ Voor 2% gewijzigd door lutkeveld op 27-05-2013 01:10 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
wesleytjuh schreef op maandag 27 mei 2013 @ 00:08:
Een stukje custom electronica die er helemaal voor zorgt dat de spanning die via jouw externe adapter (bv een 12VDC adapter) juist binnenkomt en juist gebruikt wordt. Deels zal deze spanning dus omzet worden in de juiste laadspanning voor de (li-ion) accu en deels wordt de spanning gebruikt om gewoon door te kunnen spelen met de muziek. Opzich helemaal geen ingewikkelde systemen, echter bestaat zoiets niet voor kistradio's omdat dat gewoon te specifiek is en te duur om te maken voor lage oplages (<1000).

.....
Dat valt toch best mee?
Ik heb zelf een circuitje in elkaar geknutseld dat dezelfde functie bied als jouw accusafe maar dan zonder schakelaartjes. En die is zeker niet duurder dan jouw accusafe. Er zijn natuurlijk wel een accu, acculader en een 12V voeding nodig maar dat spreekt voor zich.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/79553151/accuguard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Niet zoals het met li-ion systemen zit. Daar komt een hoop protectie bij kijken. En tuurlijk, zelfs dat valt mee. Maar het is kosten technisch erg lastig om dat echt als een product neer te zetten bij kleine oplages. Niemand gaat er 200 per jaar solderen zonder daarvoor enigsins betaald te krijgen. Zeker als er ook nog rekening gehouden moet worden met tussenleveranciers en hun marges, daar moet ook nog winst gemaskt worden. En dan wordt het in 1x snel duur. Sowieso zijn die li-ion protectie ICs aan de prijzige kant. De handige hobbiest kan zo'n systeempje net als in al die portable speakers wel voor ~20-30 in elkaar zetten, exclusief accu en alle gemaakte uren.

Btw, accusafe zonder knopjes, dat moet dan een soort van standby gebruik hebben, hoe laag het ook is. Heb je daar rekening mee gehouden? In principe heeft de accusafe enkel de aan druk knop nodig. De uitknop en led zijn niet noodzakkelijk. De aan knop is juist nodig zodat de AccuSafe de belasting compleet los kan koppelen, en daaena is de gebruiker weer nodig om het geheel aan te zetten. Er zal dus 0 stroom lopen.

[ Voor 34% gewijzigd door wesleytjuh op 27-05-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Laatst online: 08:51
Tweaakers,

Ik heb een vraag over het vermogen van mijn kist.
Ik heb 6 maand geleden met mijn kameraden zn kist gemaakt. TA2020 ingemaakt gesoldeerd aan een accu en een paar mooie 17 cm Blaupunkt boxen.
Het klinkt misschien heel erg raar dat ik dit vraag; maar op de laptop van een kameraad van mij gaan de boxen vele malen harder dan op de mobiel. Dat vind ik nog niet zo gek, maar kan ik hier ook wat aan doen? Bijvoorbeeld een module kopen, een omvormer of iets anders?

Met vriendelijk groet,

Dutchlegendx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Voor Li-ion accus heb je vast gelijk, daar weet ik te weinig vanaf.
Mijn circuitje is ook bedoelt voor lood accus (net als de accusafe). Ik vond die accusafe wel een mooi ding alleen die knopjes leken me niet zo handig, daarom heb ik zelf wat bedacht. Je hebt gelijk dat er een standby stroom blijft lopen nadat de accu is uitgeschakeld door het circuitje (door lage accu spanning), maar dit is slechts 0.01W, en met iets luxere componentjes is dit zelfs te verlagen naar 0.00005W. Dat kan je accu nog best lang volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

DutchLegendX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:36:
Tweaakers,

Ik heb 6 maand geleden met mijn kameraden zn kist gemaakt. TA2020 ingemaakt gesoldeerd aan een accu en een paar mooie 17 cm Blaupunkt boxen.
Het klinkt misschien heel erg raar dat ik dit vraag; maar op de laptop van een kameraad van mij gaan de boxen vele malen harder dan op de mobiel. Dat vind ik nog niet zo gek, maar kan ik hier ook wat aan doen? Bijvoorbeeld een module kopen, een omvormer of iets anders?

Met vriendelijk groet,

Dutchlegendx
Een TA2024 kopen en die modificeren. Of een gemod exemplaar kopen bij accusafe. Die zal harder gaan dan de TA2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
JvS schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:10:
[...]

Een TA2024 kopen en die modificeren. Of een gemod exemplaar kopen bij accusafe. Die zal harder gaan dan de TA2020.
En dan eventueel een switch maken om tussen normaal en mod te schakelen, want een gemodde ta2024 vind mijn laptop als audiobron niet zo leuk op hogere volumes. Als je hem niet zo hard zet kan het natuurlijk altijd, maar je weet maar nooit of je onverwachts een hard geluid gaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
lutkeveld schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:25:
[...]

En dan eventueel een switch maken om tussen normaal en mod te schakelen, want een gemodde ta2024 vind mijn laptop als audiobron niet zo leuk op hogere volumes. Als je hem niet zo hard zet kan het natuurlijk altijd, maar je weet maar nooit of je onverwachts een hard geluid gaat afspelen.
Maak dat zo veel verschil? We hebben namelijk in goed overleg juist een TA2020 genomen omdat ie harder ging, dachten we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een TA2020 gaat alleen harder dan een TA2024 als je een hogere voedingsspanning gebruikt, met een accu zullen ze even hard gaan.

Bij een TA2020 kan je trouwens vast ook wel de mod doen.
lutkeveld schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:25:
Gewoon de laptop iets minder hard zetten. Met een gemodde TA2024 zit je op maximaal vermogen als de laptop bijv. op 50% staat. Dat gaat precies even hard als wanneer je een ongemodde TA2024 neemt en je laptop op 100% zet. Bij allebei heb je namelijk 2x 15W.

[ Voor 63% gewijzigd door TBTL op 27-05-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
DutchLegendX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:28:
[...]

Maak dat zo veel verschil? We hebben namelijk in goed overleg juist een TA2020 genomen omdat ie harder ging, dachten we.
Op 12v maakt het amper verschil, op hogere voltages zal de ta2020 wel boven de ta2024 uit komen. Het verschil is wel redelijk groot, anders namen niet zoveel mensen de moeite om hun ta2024 te modden. Luister maar eens met een koptelefoon naar een desktop of een mp3 speler op max volume. Dat scheelt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
lutkeveld schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:37:
[...]

Op 12v maakt het amper verschil, op hogere voltages zal de ta2020 wel boven de ta2024 uit komen. Het verschil is wel redelijk groot, anders namen niet zoveel mensen de moeite om hun ta2024 te modden. Luister maar eens met een koptelefoon naar een desktop of een mp3 speler op max volume. Dat scheelt behoorlijk.
ja en kan je dat dus nog veranderen?, door bijvoorbeeld een omvormer er in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
DutchLegendX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:53:
[...]

ja en kan je dat dus nog veranderen?, door bijvoorbeeld een omvormer er in te bouwen?
Je hebt de startpost gelezen neem ik aan? Je moet twee 4k7 ohm weerstanden op je ta2024 solderen voor meer geluid icm een mobieltje/mp3 speler. Zoals ik al zei, je kan eventueel een switch inbouwen om tussen mod en normaal te schakelen, maar dat is niet per se nodig als je je laptop niet op 100% zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
DutchLegendX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:36:
Tweaakers,

Met vriendelijk groet,

Dutchlegendx
Opzich is dit helemaal niet raar een een bekend fenomeen. Oplossing is zoals hierboven al gezegd de mod toe te passen, dit kan ook bij een TA2020. Weet je toevallig welke versie je hebt? Mk2 of Mk3 bijvoorbeeld.

Ik zie dat de linkjes in de startpost op het moment niet werken. Als dit vanavond nog steeds zo is dan ga ik even zorgen dat er een nieuwe pagina met voorbeelden van mod's komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 21:31:
voor de mensen die ook bluetooth in hun kist willen dit is best wel makkelijk
http://dx.com/p/bluetooth...remote-black-white-202155
een mp3 decoder met bluetooth
ik heb er iniedergeval al 2 besteld
ik laat wel weten hoe het werkt :)
Iemand deze al binnen?

Wil nog een iets handzamer kistje bouwen die in een tas past.
Ben wel benieuwd of de Bluetooth een beetje werkt want dit is geen geld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
mathy_ schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:08:
[...]

Iemand deze al binnen?

Wil nog een iets handzamer kistje bouwen die in een tas past.
Ben wel benieuwd of de Bluetooth een beetje werkt want dit is geen geld natuurlijk.
Ik heb hem, heb alleen getest of hij het doet met connecten. dat deed hij:)
Heb nog geen speakers binnen en de rest om hem te testen. Laat het wel weten als ik alle spullen op de deurmat heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

DutchLegendX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:28:
[...]

Dat is een verkeerde aanname. Ik kan me niet voorstellen dat dat hier aangeraden is, tenzij je met 24V speelt.

Op een 12V accu gaan ze in elk geval even hard en heb je alleen het "gevoel" van meer vermogen. Als de ingangsgevoeligheid niet goed is, speel je rustig 10db zachter. Dat betekent dat je maar 10% van de potentie van ongeveer 15watt gebruikt.

Een gemodde TA2024 gebruikt dan dus gewoon de volle 15watt, terwijl de niet gemodde TA2020 maar tot 1,5watt komt. Maar als je de TA2020 kan modden is dat ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 27-05-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Nikr schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:11:
[...]

Ik heb hem, heb alleen getest of hij het doet met connecten. dat deed hij:)
Heb nog geen speakers binnen en de rest om hem te testen. Laat het wel weten als ik alle spullen op de deurmat heb gekregen.
Ga de gok maar wagen, anders kan ik altijd nog usb gebruiken.

Trouwens, iemand een idee waar ik goedkoop platte stekkerhulsen/kabelschoenen kan bestellen.
Aangezien ik toch bezig ben alles uit china te bestellen kan dit ook wel dacht ik ipv van de bouwmarkt
Heb gezocht op cable lug maar vind niet de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cribzzz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-09-2021
hallo mensen, ik heb dit topic nu al een hele tijd gevolgd. ben nu zelf aant het uitzoeken wat de beste configuratie is, met betere geluids qualiteit en kleiner/lichtere bouw.
ik ben van plan een 2 weg sealed behuizing te maken met een ta2020 versterker.
woofer: (2X)
http://www.parts-express....tl.cfm?partnumber=295-370
tweeter: (2X)
http://www.parts-express....l.cfm?partnumber=264-1024

nu stond op meerdere forums dat de rs125-4 een sealed volume van 0.12ft3 (was aangegeven door de maker) te klein is en dat je toch beter af ben met 4,7l of hoger...
waar moet ik nu vanuitgaan? ik heb verder geen ervaring met het bouwen van boxen:S
verder kan ik ook niet vinden of een tweeter ertegen kan als ik ze bij de sealed box inbouw?
voor de crossovers kan ik gewoon calculators zoals deze gebruiken toch?:
http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/XOver/
weet zelf alleen nog niet precies welke soort ik moet kiezen(butterworth, bessel.....)
iemand daar ervaring mee?
hoe kan ik er verder voor zorgen dat ik boven de 4ohm blijf? heb daar wat dingen over gehoord...

verder heb ik aardig wat research gedaan over liion accu's.
iedereen raad "de chineese blauwe liion's" af maar nergens staat een vervangende oplossing goed bescheven(wat enig zinds betaalbaar is).
ik heb de reactie van de samenkoopactie wel gezien een paar pagina's terug maar zit zelf te denken aan iets meer capaciteit... (kan er ook 8 kopen, zoals ik een stukje verder beschrijf:P)
voor de laders wilde ik per cel 1 van deze aansluiten:
http://dx.com/p/mini-usb-...ging-board-charger-144856
ik heb gelezen als je ze per pack laad, je ongebalanceerde cellen krijgt na meerdere cycles, wat je liion cellen molt.
voor de cellen wilde ik 4 keer, 2 cellen parallel, in serie schakelen zodat ik op 14,8v uitkom(100% op 16,8 moet ik daar nog iets aan doen?)
ik heb meerdere aanbiedingen gevonden wat is volgens jullie het beste?:
http://www.samenkopen.net/action_product/927767/688807
http://dx.com/p/458090-3-...lphone-more-silver-214239
http://dx.com/p/4000mah-3...-for-tablets-black-188794
http://www.aliexpress.com...pc-mp3-mp4/740612434.html
van aliexpress weet ik niet of t betrouwbaar is...
ik weet dat de chineese mah's stukken minder zijn, ik verwacht dat 5000mah ongeveer 3000 is?

beveiliging pcb's kan je zowel van conrad of samenkoop halen dus daar maak ik mij niet zo druk over.

laat me ff weten wat jullie ervan vinden/dingen toe hebben te voegen

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

cribzzz schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:50:
hallo mensen, ik heb dit topic nu al een hele tijd gevolgd. ben nu zelf aant het uitzoeken wat de beste configuratie is, met betere geluids qualiteit en kleiner/lichtere bouw.

.......

laat me ff weten wat jullie ervan vinden/dingen toe hebben te voegen

Chris
Dit gaat niet werken. Op zich gebruik je mooie componenten, maar je kunt niet zomaar die tweeter en woofer pakken en die in een doosje knikkeren. Je moet dat gaan meten en filteren. Je kunt niet zomaar een standaardfilter calculator gebruiken en je kunt ook gen standaardfilter gebruiken. Dat werkt gewoon niet. En (met alle respect) dat gaat je ook niet lukken. Het maken van een speakerontwerp is complex. Ik ben er nu eentje aan het maken en dat is al een project van anderhalf jaar aan het worden, omdat er zoooooveel te leren is. In andere woorden: Je zal de eerste beginner zijn die gelijk zo'n ambitieuze speaker weet te bouwen zonder enige kennis vooraf.

Je eisen "kleine lichte bouw" en goede geluidskwaliteit gaan (in lage tonen) niet perse goed met elkaar samen. Als je echt een kwalitatief wat beter speakertje wilt bouwen, gebruik dan liever een setje breedband speakers van tangband en zoek een compleet ontwerp met wisselfilter en al op. Bouw dat na, dat heeft wel aardige kans op succes.

Ik denk dat dit wel een kans heeft: http://forum.zelfbouwaudi...t=15920&hilit=tangband+W4

Houdt de maten volledig aan en een stukje extra voor de accu en versterker.

En vergeet de TA2020 en die lithuim dingen, dat is allemaal niet vaak succesvol toegepast. TA2020 heeft ook amper toegevoegde waarde (dit verhaal kan ik wel 10.000 keer vertellen geloof ik, mensen blijven gefascineerd door die extra 10watt alsof het goud is wat blinkt :P)

Je verhaal leest als beginner. Neem dus gewoon een gemodde TA2024 en een 12V gelaccu. Dat werkt gewoon uitstekend, is niet gevaarlijk en veel simpeler te maken en gaat hard zat. Je verhaal klinkt niet alsof je een erg luid spelende set wilt maken in elk geval.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 27-05-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
die tangband in de link naar ZA heeft wel een vreselijk laag rendement zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Om de startpost weer even op te frissen met werkende plaatjes en links:

De weerstand modificatie bij de TA2024

Standaard heeft de TA2024 twee ingangsweerstanden van 20k. Bij gebruik met veel mp3-spelers krijg je zo niet het maximale uit deze versterker. Daarom wordt er gebruik gemaakt van een modificatie die de ingangsweerstand verlaagt.

Een mooie waarde voor de ingangsweerstand na de mod ligt tussen de 3 en 4 kilo-ohm. Je kunt de 20k weerstand vervangen door een 3k3 weerstand, maar meestal is het makkelijker om een 4k7 weerstand over de bestaande 20k te zetten (parallel dus). Je komt dan net onder de 4k Ohm uit.

Hier onder zijn verschillende voorbeelden te zien van verschillende uitvoeringen van de TA2024 en de TA2020.

R2 en R4 dienen vervangen te worden
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2uh1gux.jpg

Na een mod met een 4k7 weerstand
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33jsk9i.jpg

Oudere versie TA2024
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/30ttclv.jpg

TA2024 van Sure-Electronics met de te vervangen weerstanden omkaderd
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/34yckdv.jpg

De te vervangen weerstanden van een TA2020 Mk2
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jakj1j.jpg

Een aanvullende uitleg is te vinden op Heidehifi en een volledige stap voor stap handleiding is te vinden tussen de How-to's van Accusafe.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
mathy_ schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:36:
[...]

Ga de gok maar wagen, anders kan ik altijd nog usb gebruiken.

Trouwens, iemand een idee waar ik goedkoop platte stekkerhulsen/kabelschoenen kan bestellen.
Aangezien ik toch bezig ben alles uit china te bestellen kan dit ook wel dacht ik ipv van de bouwmarkt
Heb gezocht op cable lug maar vind niet de juiste.
Ik heb deze gekocht, ebay met zoekwoord: female spade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

nelsch schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:19:
die tangband in de link naar ZA heeft wel een vreselijk laag rendement zeg
Dat komt omdat dit ontwerp met een 4" driver tot 50hZ speelt. Het komt uit de lengte of de breedte met speakers. Dit klinkt wel goed. Niet geschikt voor feestjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
lutkeveld schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:24:
[...]

Ik heb deze gekocht, ebay met zoekwoord: female spade
Dankje.
Soms komt me Engelse woordenschat wat te kort qua technische spullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
In principe zijn dat gewoon faston connectoren, overal verkrijgbaar. Ik denk dat je die beter gewoon bij de bouwmarkt of een webshop kunt halen eigenlijk, zoveel zal dat niet schelen.
Bij dit soort dingen is de kwaliteit toch ook wel belangrijk, een goede faston connector die op de juiste manier aangeknepen is krijg je echt niet zomaar meer los, waar je bij een goedkoop setje ze er zo weer vanaf trekt.
Let er ook op dat je de juiste kleur voor de juiste kabel gebruikt. Ik geloof dat rood staat voor 0.5mm2-1.5mm2 en blauw voor 1.5mm2 tot 2.5mm2, iets in die richting in ieder geval. De breedte van de lipjes van de accu's zijn 6.35mm, of 0.250" neem dus die maat!
lutkeveld schreef op maandag 27 mei 2013 @ 00:23:
[...]

Aangezien het een sneak peak is mogen er niet te veel woorden aan vuil worden gemaakt lijkt me, maar ben toch wel nieuwsgierig. Dacht dat een ta2024 al bijna het maximale vermogen bij 12 volt had, of krijgt hij nieuwe features?

En zet je een stekker om naar iec?
Vooral extra functies, maar ook wat extra vermogen (hogere spanning) en rendement. Kort samengevat:
  • Kan spelen van 5VDC tot 14VDC, dus ook op li-ion usb packs
  • Kleiner
  • 22.5W per kanaal bij 14VDC
  • Hoger rendement dan de TA2024, vooral bij lage vermogens, daar heeft de TA2024 eigenlijk een best laag rendement
  • Goed thermisch design waardoor je geen last krijgt van een overhitte chip, zoals bij een TA2024 wel kan voorkomen
  • Mogelijkheid om jst, 3.5mm connector of een kroonsteen als input te hebben
  • Mogelijkheid om een DC socket op de PCB te solderen
  • Mogelijkheid voor "audiofiele" ingangscondensators
  • Protectie tegen ompolen
  • Protectie tegen kortsluiting
  • Protectie tegen kortsluiting op de speaker connectors
  • Simpele ingangsgevoeligheid mod, die net zo simpel ongedaan gemaakt kan worden
  • Simpele volume control doormiddel van een simpele mono lineare potmeter, aansluitbaar via JST. De versterker regelt intern de rest :).
  • En voor mij het belangrijkste: kwaliteit.
  • Degene die meerdere TA2024s in hun handen hebben gehad weten wellicht dat een TA2024 "opeens' stuk kan gaan. De ene na 1 week, de andere na 1 minuut ,de andere na 10 jaar. Daar mijn eigen versterker gewoon in Nederland onder mijn toezicht zelfs geproduceerd wordt en door een machine zowel optisch als met rontgen gecontroleerd wordt is de kwaliteit te garanderen, en dat is voor mij een groot + punt :). Uiteraard zijn alle componenten ook gewoon van A-merken, geen chineze rip-offs.
Ook een speciaal bedankje aan Carneleon, die deze chip opnieuw onder mijn aandacht heeft gebracht :)

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 27-05-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wesleytjuh schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:15:

Vooral extra functies, maar ook wat extra vermogen (hogere spanning) en rendement. Kort samengevat:
  • Kan spelen van 5VDC tot 14VDC, dus ook op li-ion usb packs
  • Mogelijkheid om jst, 3.5mm connector of een kroonsteen als input te hebben
  • Mogelijkheid om een DC socket op de PCB te solderen
  • Protectie tegen ompolen
  • Simpele ingangsgevoeligheid mod, die net zo simpel ongedaan gemaakt kan worden
  • Simpele volume control doormiddel van een simpele mono lineare potmeter, aansluitbaar via JST. De versterker regelt intern de rest :).
Wauww, gamechanger! Zo veel beter. Vooral die protectie tegen ompolen zal voor jou goed uitwerken lijkt mij ivm retourzending met doorgebrande chips. En die 3.5mm jack is fantastisch, ik vind het systeem met die jst kabel een pain-in-the-butt. Is de volumecontrol gesoldeerd op de pcb of los aan te sluiten? Dit zou handig zijn ivm het wegwerken in je voorpaneel oid. DC Socket is ook handig voor li-ion packs. Schaalt het vermogen linear met het voltage?

Must have als hij maar niet te duur word. Zelf zou ik er max 35 euro voor neerleggen, maar heb liever iets onder de 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Yep, protectie is eigenlijk een must voor mijzelf.
Volume control gaat via een jst kabeltje naar een potmeter, kan dus in een paneel.
Bij 12V en 1% vervorming zit je op 13W, 10% vervorming 17W
Bij 14V en 1% vervorming zit je op 17.5W, 10% vervorming 22.5W
Ligt allemaal net ietsjes hoger dan de TA2024, is vrij lineaar verder.

Prijs ligt binnen je maximum :)

Maar verdere vragen zou ik graag via DM of mail doen, zodat we het topic een beetje schoon houden, dit heeft anders een beetje te commercieel smaakje ;). Tegen de tijd dat er meer info omtrent alles is komt dat gewoon op de website :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Sweet :) Enig idee wanneer je hem gaat verkopen?

Ik heb met deze chip zelf ook een pcb'tje gemaakt, en hij werkt fantastisch!
Die efficiëntie is op lage volume's echt fenomenaal, je trekt meestal slechts de helft van de stroom!
Dus op laag/normaal luister niveau, zou je als het goed is 2 keer zo lang met je batterij kunnen doen!
(Op hoge volume's maakt het bijna geen verschil)
En dat is natuurlijk helemaal fantastisch voor de kleine kistradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Carneoleon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:46:
Sweet :) Enig idee wanneer je hem gaat verkopen?

Ik heb met deze chip zelf ook een pcb'tje gemaakt, en hij werkt fantastisch!
Die efficiëntie is op lage volume's echt fenomenaal, je trekt meestal slechts de helft van de stroom!
Dus op laag/normaal luister niveau, zou je als het goed is 2 keer zo lang met je batterij kunnen doen!
(Op hoge volume's maakt het bijna geen verschil)
En dat is natuurlijk helemaal fantastisch voor de kleine kistradio.
Klopt, want de meeste zullen hem vaker iets zachter dan op max volume hebben. Ben echt super benieuwd, heb je foto's van jou bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
lutkeveld schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:19:
[...]

Klopt, want de meeste zullen hem vaker iets zachter dan op max volume hebben. Ben echt super benieuwd, heb je foto's van jou bordje?
haha, ja, mijne is niet zo mooi :P en errug klein. ik wou dat ding snel afhebben, en zo klein mogelijk, hij is 3,5 bij 4 cm geworden :P zitten ook nog een aantal (schoonheids) foutjes in. Functioneel prima!
(aansluitingen zijn er op deze foto nog niet op gesoldeerd)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21389585/DSC_2405.jpg

dat chipje dat je ziet, is 7 bij 7 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Carneoleon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:48:
[...]

haha, ja, mijne is niet zo mooi :P en errug klein. ik wou dat ding snel afhebben, en zo klein mogelijk, hij is 3,5 bij 4 cm geworden :P zitten ook nog een aantal (schoonheids) foutjes in. Functioneel prima!
(aansluitingen zijn er op deze foto nog niet op gesoldeerd)

[afbeelding]

dat chipje dat je ziet, is 7 bij 7 mm.
Maxim 9744 als ik het goed lees? Zie op de data sheet '•Integrated Click-and-Pop Suppression' staan, dat is ook zeer handig! Nu sluit ik vaak eerst mijn mobiel aan en zet daarna mijn kratradio aan vanwege irritante geluiden bij het aansluiten.

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink