Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.253 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Trouwens eve een vraagje, een pc fan, moet die koude lucht op de ta2024 blaze of de warme lucht eraf zuigen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
BiggyBossB schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:19:
Trouwens eve een vraagje, een pc fan, moet die koude lucht op de ta2024 blaze of de warme lucht eraf zuigen/
Maakt niet uit, als het kan zou ik hem er van bovenaf op laten blazen om alles volledig te koelen

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste, medebouwers!

Ik zou graag even van jullie kennis gebruik maken.

ik ben bezig met een kratradio met platenspeler. Het uitgangssignaal van een platenspeler is dermate laag, dat een voorversterker vereist is. Toen maar een velleman kitje in elkaar gesoldeerd, maar om 1 of andere reden schiet deze voorversterker de hele tijd in de beveiliging, krijg er bijna geen volume uit.

Mijn vraag: is het mogelijk om de weerstandsmod zo toe te passen op de ta2024, zodat het signaal nog hoger ligt? (zonder dat het gaar gaat klinken?) Welke waarde weerstand zou ik dan moeten gebruiken?
Thanks!

Hier wat specs van een voorversterker:
Specificaties:
- Phono ingang: 3mv / 47k Ohm / 1 kHz
- Uitgang: 300 mv / 1 k Ohms / 1 kHz
- Frequentie: 20 Hz - 20 kHz
- S/N ratio: > 50 dB
- Vermogen: DC 12 V 200 Ma (incl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:09:
Beste, medebouwers!

ik ben bezig met een kratradio met platenspeler. Het uitgangssignaal van een platenspeler is dermate laag, dat een voorversterker vereist is. Toen maar een velleman kitje in elkaar gesoldeerd, maar om 1 of andere reden schiet deze voorversterker de hele tijd in de beveiliging, krijg er bijna geen volume uit.

Mijn vraag: is het mogelijk om de weerstandsmod zo toe te passen op de ta2024, zodat het signaal nog hoger ligt? (zonder dat het gaar gaat klinken?) Welke waarde weerstand zou ik dan moeten gebruiken?
Thanks!

Specificaties:
Als het niveau van een platenspeler zo rond de 3mV ligt dan word dat wel erg lastig met een ta2024 ben ik bang. Je kan het proberen, maar ik kan je niet garanderen dat het super zal klinken.

Je kan ipv de ingangsweerstand kleiner te maken ook de feedback weerstand groter maken. Of zelfs allebei. Standaard zijn beide 20K. Als je de ingangsweerstand nou gewoon mod als normaal (4k7 erbovenop), en dan de feedback weerstand eraf haalt en deze vervangt door iets in de richting van 300k-500k, dan kom je redelijk in de buurt denk ik. Als je een beetje goed kan solderen kun je verschillende weerstanden proberen zonder dat je de pcb sloopt. Een probleem van een te hoge feedback weerstand is extra ruis. En het enorm versterken van zwakke signalen zorgt ook ervoor dat ruis word mee-versterkt. Kan dus behoorlijk waardeloos gaan klinken. Hou je kabels iig zo kort mogelijk

Het zou kunnen dat het niveau echter hoger ligt. Dus het lijkt me verstandig om een volume-potmeter voor de ingang van de ta2024 te zetten en deze langzaam hoger te draaien tijdens het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:09:
Beste, medebouwers!

Thanks!

Specificaties:
Zoiets misschien? kost maar een handje vol euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb 2 visaton waterdichte speakers (wit). Nu wil ik deze spuiten in het zwart, maar hoe zou ik dat aanpakken zonder dat er verf in de speakers zelf komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
alfaleader schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:14:
Ik heb 2 visaton waterdichte speakers (wit). Nu wil ik deze spuiten in het zwart, maar hoe zou ik dat aanpakken zonder dat er verf in de speakers zelf komt?
Valt de grill niet op een af ander manier te demonteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Nee, de luidspreker en grill zijn van 1 stuk plastic gemaakt.

Hoe ik het nu zou doen is de luidspreker met de grill naar beneden hangen en van een schuine hoek zorgvuldig proberen spuiten met de spuitbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alfaleader schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:06:
Nee, de luidspreker en grill zijn van 1 stuk plastic gemaakt.

Hoe ik het nu zou doen is de luidspreker met de grill naar beneden hangen en van een schuine hoek zorgvuldig proberen spuiten met de spuitbus.
of de luidspreker afplakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Dat is nu net het probleem, ik wil de grill ook spuiten maar kan deze niet demonteren waardoor ik bang ben dat er te veel verf op de luidspreker zelf gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
schilderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazzycow1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Inderdaad, verf rollertje met heel weinig verf. Niet te hard drukken.
Moet lukken.

Je kan ook verf op het rollertje spuiten en dan uitrollen.

[ Voor 41% gewijzigd door crazzycow1 op 18-04-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom weer een nieuw speakerkistje klaar! :)

Inhoud:
- Ta2024 Modded
- Mp3 decoder
- 2x ovale Pioneer a6901 speakers
- 6800mah li-ion accu

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/i7qjgkh6v/20130328_142147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/vi0m4v3lz/20130330_142120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/og2oio007/20130401_135606.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/y3as64idj/20130402_180329.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/l5ebisa2v/20130404_132400.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/j8m6ry8sn/20130405_164404.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/6z7rf1dzb/20130415_230207.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/fvijiz4lj/20130417_161819.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/azewra4g7/20130418_164529.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/hr9x7vitj/20130418_165558.jpg

Al met al wel wat werk maar het plezier is weer groot :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Wij, Henk en Harrold, zijn bezig met een kistradio. Alles liep op rolletjes tot 18-04-2013 13:45. De radio stond aan en halverwege het nummer stopte zij ermee. Er kwam één dikke vonk uit het er gebeurde helemaal niks meer. Nou vragen wij ons af wat het probleem zou kunnen zijn.

Wij hebben de meest elcheapo radio van de Conrad aangesloten op een accusafe.

Met vriendelijke groet,

Henk en Harrold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:47:
Beste allemaal,

Wij, Henk en Harrold, zijn bezig met een kistradio. Alles liep op rolletjes tot 18-04-2013 13:45. De radio stond aan en halverwege het nummer stopte zij ermee. Er kwam één dikke vonk uit het er gebeurde helemaal niks meer. Nou vragen wij ons af wat het probleem zou kunnen zijn.

Wij hebben de meest elcheapo radio van de Conrad aangesloten op een accusafe.

Met vriendelijke groet,

Henk en Harrold
Het lijkt erop dat jullie ergens kortsluiting hebben gemaakt. Zit er geen zekering achter in de radio? Heb je deze al gecontroleerd? Ergens anders nog een zekering ingebouwd? Hebben jullie alle kabels mooi afgeschermd zodat er geen draden tegen elkaar aan kunnen komen? Zo achter de computer kan ik natuurlijk ook niet zien wat er precies aan de hand is. Pak een multimeter en begin met doormeten om erachter te komen waar het probleem zit zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie,

Ik denk ook dat er kortsluiting is geweest, maar dat is in de radio geweest, want daar kwam de vonk uit. Dit kan niet door de bekabeling buiten de radio veroorzaakt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:31:
Dank voor je reactie,

Ik denk ook dat er kortsluiting is geweest, maar dat is in de radio geweest, want daar kwam de vonk uit. Dit kan niet door de bekabeling buiten de radio veroorzaakt neem ik aan?
Het kan zijn dat een kabel buiten de radio de behuizing van de radio heeft geraakt en daardoor kortsluiting heeft veroorzaakt. Heb je al gekeken of achter in de radio een zekering zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja deze zekering hebben we gecheckt en is nog goed. 't kan zijn dat er iets tegen de behuizing is gekomen, maar hoe kunnen we daar achter komen? Zeker alleen een nieuwe radio plaatsen en erop letten dat er niks tegen aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:47:
Ja deze zekering hebben we gecheckt en is nog goed. 't kan zijn dat er iets tegen de behuizing is gekomen, maar hoe kunnen we daar achter komen? Zeker alleen een nieuwe radio plaatsen en erop letten dat er niks tegen aankomt?
Dat zou je kunnen proberen alleen als het probleem daar niet zit, zou je nog een radio stuk kunnen maken. De vraag is eigenlijk waar je precies kortsluiting hebt gemaakt. Het kan zo zijn dat een draad die van de plus van de accu komt tegen de behuizing van de radio is gekomen. Er kan dan een printspoor wegbranden die de mindraad koppeld met de radio. Wat je dan zou kunnen proberen is om de mindraad aan te sluiten op de behuizing van de radio, en de plus gewoon normaal aangesloten laten op de radio. Haal voor de zekerheid de accusafe even uit de schakeling dus alleen de radio en de accu aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:00

thijsco19

KTM 990 SMT

Heb je al gekeken of je brandvlekjes ziet aan de behuizing van de radio (je weet wel, die vonk-vlekken).

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn kist kunnen aansluiten op netstroom met een standaard PC kabel. Hoe heet zon PC aansluiting? Kan dat met deze voeding? http://www.buyincoins.com...play-9-product-12256.html

Ik wil nog wel kunnen spelen met een li-ion accu als er geen netstroom beschikbaar is. via een dc jack, kan dat ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 15:22
[b]Mooi verhaal met vele foto's
Gaaf apparaat en origineel hoe je de kist hebt gekanteld dmv de 'pootjes'. Ben je tevreden over de accuduur van de li-on accu? Heb je misschien ook foto's of een kleine howto van het speakerdoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wolterious schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:32:
[...]

Gaaf apparaat en origineel hoe je de kist hebt gekanteld dmv de 'pootjes'. Ben je tevreden over de accuduur van de li-on accu? Heb je misschien ook foto's of een kleine howto van het speakerdoek?
Hij heeft die pootjes onder een hoek gemaakt en daar de kist er op gezet zodat deze in een hoek komt te staan.
Dat zie je hier redelijk goed op de foto: Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/6z7rf1dzb/20130415_230207.jpg

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 15:22
Dat kan ik inderdaad goed zien, Thijsco. Ik vroeg me ook af hoe hij dat speakerdoek ervoor heeft gemaakt en of je dat er ook voor weg kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:18
Een rooster voor de speakers en daar speakerschuim voor plakken.
Bijvoorbeeld: klik

Dit is bedoeld om rondvliegende dranken ( bier ;) ) tegen te houden bij pa speakers, en beschermen je drivers dus tegen regen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolterious schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:22:
Dat kan ik inderdaad goed zien, Thijsco. Ik vroeg me ook af hoe hij dat speakerdoek ervoor heeft gemaakt en of je dat er ook voor weg kunt halen.
Ik heb de speakers laten inzinken dmv. een dubbele plaat achter de voorkant. Vervolgens heb ik het speakerdoek gewoon met dubbelzijdige tape tegen het hout aan geplakt.

Het op maat maken van het speakerdoek heb ik met een dremel gedaan. Gewoon het frontpanel over het speakerdoek leggen en vervolgens via randjes snijden, lekker snel en mooi resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:42:
Ik wil mijn kist kunnen aansluiten op netstroom met een standaard PC kabel. Hoe heet zon PC aansluiting? Kan dat met deze voeding? http://www.buyincoins.com...play-9-product-12256.html

Ik wil nog wel kunnen spelen met een li-ion accu als er geen netstroom beschikbaar is. via een dc jack, kan dat ernaast?
euro kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Eurostekker idd. Kan dat aan die voeding?
Wil ook nog wel gewoon de li-ion accu gebruiken als er geen netstroom beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:53:
[...]

Ja Eurostekker idd. Kan dat aan die voeding?
Wil ook nog wel gewoon de li-ion accu gebruiken als er geen netstroom beschikbaar is.
als er een 230 input aan die voeding zit kan dat ja, om tussen de accu en de voeding te kunnen switchen moet je een dpdt switch hebben, of een accusafe kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:59:
[...]

als er een 230 input aan die voeding zit kan dat ja, om tussen de accu en de voeding te kunnen switchen moet je een dpdt switch hebben, of een accusafe kopen
Input Voltage: 110/220V ±15%.

Dus dat kan neem ik aan?

Het is dus de schakeling:

- versterker -> accu
OF
- versterker -> netstroom

Dat kan dus niet met een SPDT switch zoals hier op het plaatje?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b6/SPDT-Switch.svg/100px-SPDT-Switch.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo tweakers, ik heb een paar weken een mooie speaker set gekocht via mp, uit de kist komen 2 kabels die volgens de verkoper op zijn subwoofer waren aangesloten om zo geluid te produceren. Ik ben van plan (totdat ik mijn nieuw auto heb) de boxen op een 3.5 mm jack aan te sluiten. Alleen heb ik geen idee hoe? Bij voorbaat dank!

Het gaat hier om 4 auto speakers, 2 fusion en 2 rockfordfosgate met 2 kabels uit de kast.

[ Voor 13% gewijzigd door vincent198 op 21-04-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent198 schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:17:
Hallo tweakers, ik heb een paar weken een mooie speaker set gekocht via mp, uit de kist komen 2 kabels die volgens de verkoper op zijn subwoofer waren aangesloten om zo geluid te produceren. Ik ben van plan (totdat ik mijn nieuw auto heb) de boxen op een 3.5 mm jack aan te sluiten. Alleen heb ik geen idee hoe? Bij voorbaat dank!

Het gaat hier om 4 auto speakers, 2 fusion en 2 rockfordfosgate met 2 kabels uit de kast.
speakers aansluiten op je deck (autoradio) en daar auxkabel aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:14:
[...]

speakers aansluiten op je deck (autoradio) en daar auxkabel aan doen?
Op dit moment ben ik dus nog niet in het bezit van een autoradio, ik heb de speakers nu aangesloten op een oude Logitech z4 en dan met een koperkabel naar allebei de speaker aansluitingen. Ik merk wel wanneer ik de muziek erg hard zet de boxen uitvallen. Ik neem aan dat de z4 niet genoeg watt kan leveren?

Op dit moment ben ik dus ook op zoek naar een versterker, die ik dan met een oude pc voeding van stroom ga voorzien. nu heb ik nog een vraag, de boxen zitten nu dus aangesloten op de z4, wanneer ik aan de bass knop draai gaat de bass weg, geldt dit dan ook voor de speakers of leveren speakers nooit echt bass? Ik ben van plan de z4 snel weer weg te doen dus ik zou graag willen weten of ik er verstand aan doe om een losse sub te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent198 schreef op zondag 21 april 2013 @ 22:23:
[...]

Op dit moment ben ik dus nog niet in het bezit van een autoradio, ik heb de speakers nu aangesloten op een oude Logitech z4 en dan met een koperkabel naar allebei de speaker aansluitingen. Ik merk wel wanneer ik de muziek erg hard zet de boxen uitvallen. Ik neem aan dat de z4 niet genoeg watt kan leveren?

Op dit moment ben ik dus ook op zoek naar een versterker, die ik dan met een oude pc voeding van stroom ga voorzien. nu heb ik nog een vraag, de boxen zitten nu dus aangesloten op de z4, wanneer ik aan de bass knop draai gaat de bass weg, geldt dit dan ook voor de speakers of leveren speakers nooit echt bass? Ik ben van plan de z4 snel weer weg te doen dus ik zou graag willen weten of ik er verstand aan doe om een losse sub te kopen?
gewoon een 4 kanaals versterker kopen en speakers kunnen WEL bass leveren zolang ze maar de juiste omvang hebben en genoeg power krijgen

voor echte diepe bass natuurlijk wel een gepoorte sub kopen of zelf maken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:56:
[...]

gewoon een 4 kanaals versterker kopen en speakers kunnen WEL bass leveren zolang ze maar de juiste omvang hebben en genoeg power krijgen

voor echte diepe bass natuurlijk wel een gepoorte sub kopen of zelf maken
Allereerst bedankt voor je reactie, ik zat eens rond te kijken voor een versterker maar mijn vraag is dan hoe krijgt de versterker dan signaal van een 3.5mm jack van pc/mediaplayer? Zit daar gewoon een losse aansluiting voor?

En voor de extra stroom, ik heb nog een 400w en 500w pc voeding liggen, dan kan ik gewoon de 12v en grnd er op aansluiten en de voeding kortsluiten zodat deze automatisch aangaat wanneer er stroom op komt te staan?

[ Voor 16% gewijzigd door vincent198 op 22-04-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent198 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:22:
[...]

Allereerst bedankt voor je reactie, ik zat eens rond te kijken voor een versterker maar mijn vraag is dan hoe krijgt de versterker dan signaal van een 3.5mm jack van pc/mediaplayer? Zit daar gewoon een losse aansluiting voor?

En voor de extra stroom, ik heb nog een 400w en 500w pc voeding liggen, dan kan ik gewoon de 12v en grnd er op aansluiten en de voeding kortsluiten zodat deze automatisch aangaat wanneer er stroom op komt te staan?
met auto versterkers zit er meestal een remote op die je kunt aansluiten op een autoradio zodat de versterker aangaat wanneer de autoradio aan gaat, geen idee of het op jou manier kan. op autoversterkers zit meestal gewoon een aux maar weet niet of je dan een hoog ingangs signaal hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
Ik zal het wel eens testen wanneer ik mijn versterker binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Ik ben van plan om ook een kistradio te bouwen.Leuk en leerzaam om te doen en ik verveel me de laatste tijd een beetje, dus een goed moment om een te bouwen, ook met het oog op het aanstaand zomer.
Ik zit echter met een paar vragen.

Ik wil hem eigenlijk meenemen op de fiets en wil hem dan ophangen net zoals een enkele fietstas aan de bagagedrager.

- Is dit schadelijk voor de componenten ivm met hobbeltjes (denk niet aan stoepjes afrijden maar normaal rijden)
- Een ophangsysteem, hebben jullie tips? Ik kan namelijk niet bedenken hoe ik dat het best kan doen.
Ik wil hem er makkelijk af kunnen halen en op. Het moet ook stevig zijn dat hij er niet makkelijk afvalt.
Misschien voor de hobbeltjes iets van een demping ergens.
- Hij kan niet diep worden, omdat hij dan uitsteekt. Ik wil hem ongeveer 24 cm diep maken. Gaat dit ten koste van het geluidskwaliteit?

Voor het ophang systeem heb ik eigenlijk alleen dit kunnen vinden Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2res9ip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Nikr schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:01:
Ik ben van plan om ook een kistradio te bouwen.Leuk en leerzaam om te doen en ik verveel me de laatste tijd een beetje, dus een goed moment om een te bouwen, ook met het oog op het aanstaand zomer.
Ik zit echter met een paar vragen.

Ik wil hem eigenlijk meenemen op de fiets en wil hem dan ophangen net zoals een enkele fietstas aan de bagagedrager.

- Is dit schadelijk voor de componenten ivm met hobbeltjes (denk niet aan stoepjes afrijden maar normaal rijden)
- Een ophangsysteem, hebben jullie tips? Ik kan namelijk niet bedenken hoe ik dat het best kan doen.
Ik wil hem er makkelijk af kunnen halen en op. Het moet ook stevig zijn dat hij er niet makkelijk afvalt.
Misschien voor de hobbeltjes iets van een demping ergens.
- Hij kan niet diep worden, omdat hij dan uitsteekt. Ik wil hem ongeveer 24 cm diep maken. Gaat dit ten koste van het geluidskwaliteit?

Voor het ophang systeem heb ik eigenlijk alleen dit kunnen vinden [afbeelding]
Dat word dus sws geen loodaccu ivm hobbeltjes. Het beste kan je zo'n 9800mah li-ion van ebay halen ivm gewicht en deze in een goede stevige multiplex/mdf kist. Als je dan achterop de bagagedrager zo'n tassendrager zet en daar schuim op legt, kan je makkelijk je kratje vastmaken met sjorbanden. Als je er aan paar extra handvaten aan maakt kun je daar die sjorbanden door heen trekken.

Je kan het beste ong 13 cm cm speakers nemen. Boven deze diameter ga je het minder snel merken, aangezien de vuistregel is groter=meer bas, maar dat lukt niet echt vanwege de kleine kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
lutkeveld schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:22:
[...]

Dat word dus sws geen loodaccu ivm hobbeltjes. Het beste kan je zo'n 9800mah li-ion van ebay halen ivm gewicht en deze in een goede stevige multiplex/mdf kist. Als je dan achterop de bagagedrager zo'n tassendrager zet en daar schuim op legt, kan je makkelijk je kratje vastmaken met sjorbanden. Als je er aan paar extra handvaten aan maakt kun je daar die sjorbanden door heen trekken.

Je kan het beste ong 13 cm cm speakers nemen. Boven deze diameter ga je het minder snel merken, aangezien de vuistregel is groter=meer bas, maar dat lukt niet echt vanwege de kleine kast.
De kist wordt MDF.
Ik wil hem eigenlijk naast me fiets hangen om zo een iets hoger en bredere kist te kunnen maken zodat ik 17 cm speakers erin kwijt kan.

Maar een loodgelaccu kan je wel kantelen? die wou ik gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nikr op 22-04-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er ergens een programma oid waarmee je een baspoort kan berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:45:
Was er ergens een programma oid waarmee je een baspoort kan berekenen?
WinISD
http://www.linearteam.dk/?pageid=winisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
Beste mensen,

Ik wil graag een ledje in mijn speaker voor waar neer de accu bijna leeg is. Hoe moet dat ?
Zoals bij de thodio ibox:
http://store.thodio.com/c...page/products/thodio-ibox

Gr. Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
thijsi schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:41:
Beste mensen,

Ik wil graag een ledje in mijn speaker voor waar neer de accu bijna leeg is. Hoe moet dat ?

Gr. Thijs
ik dacht dat dat in het topicstart stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Beste mensen,

Gr. Thijs
Altijd eerst de topicstart checken he jongeman :P

Simpele spanningsbewaker (plaatje)
Dit is de meeste simpele spanningsbewaker, afkomstig van Circuits Online. Bij 12 Volt brandt de groene LED. Bij het dalen van de voedingsspanning begint de rode LED langzaam op te gloeien terwijl de groene LED dooft. Bij ca. 11,5 Volt is de groene gedoofd en brandt de rode volop. Let op: je moet het exacte omschakelpunt zelf nog instellen met de potmeter. (11,4V = ROOD)

Simpele spanningsbewaker 2
Wederom van Circuits Online. Deze spanningsbewaker bewaakt de spanning van een accu of een batterij. De schakeling werkt vrij simpel. Er is een groene en een rode LED. Onder normale omstandigheden brandt de groene LED. Wanneer de spanning onder een bepaald punt zakt, gaat de groene LED uit en gaat de rode branden. Het omslagpunt is te regelen met de potmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Gr. Thijs
die led in die speakers is geen accu bewaker maar een distortion led, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik kom er niet uit, kom iemand mij vertellen hoe ik een dpdt switch aansluit, i c m met het schema van iredev? (waarbij de voeding nooit met de accu en de lader nooit met de versterker in verbinding staat)

Deze twee:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66IVSwhUP9iuMmD5yOkjQzlk/full.png

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-guVF4BXD8TE/UXbc688EVnI/AAAAAAAACPI/McLasHm2g9w/s608/dpdt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:16:
Heren, ik kom er niet uit, kom iemand mij vertellen hoe ik een dpdt switch aansluit, i c m met het schema van iredev? (waarbij de voeding nooit met de accu en de lader nooit met de versterker in verbinding staat)

Deze twee:
[afbeelding]

[afbeelding]
http://img684.imageshack.us/img684/9596/schakelschema.jpg
deze komt hier ook van het forum maar van een eerder deel, vrij duidelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
Hoe dik MDF gebruiken jullie over het algemeen?
Ik zit te twijfelen 9 of 12mm te halen voor mijn kistradio. Als ik zo goed kijk naar bovenstaande foto's lijkt het of meerendeel van de gebruikers 12mm gebruikt, echter zijn dit wel flink grote kisten.
De kist moet eigenlijk zo compact mogelijk worden waardoor mijn voorkeur uit gaat naar 9mm echter weet ik niet of dit wel dik genoeg is. Het moet een behoorlijk compacte kist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:30
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/09/Kistradio_AccuSafe_ShowCase_2.jpg

Voor deze radio hebben wij zelfs maar 7mm gebruikt, maar wel met stevige aluminium profielen. Gaat prima. Zolang je een stevige compacte behuizing maakt, welke op de juiste plaatsen verstevigd is kom je met dunner MDF ook prima weg. Ligt dus een beetje aan de afmetingen/ontwerp.

Edit: net als JvS hebben wij berken of te wel tri/multiplex gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 24-04-2013 07:26 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

MDF is misschien een beetje broos als je zo dun gaat werken en kan niet zo fantastisch tegen water. Daarom hebben wij 9mm triplex gebruikt. Kist is gewoon stevig. 6mm zou ik ook wel aandurven achteraf. (triplez dan)

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 24-04-2013 06:55 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ze zeggen toch dan mdf het beste geluid uit je kist laat komen of is dit niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 18:16

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:11:
maar ze zeggen toch dan mdf het beste geluid uit je kist laat komen of is dit niet waar?
Tja omdat het wat zachter is dan triplex zal het geluid wat minder hol/blikkerig klinken als je MDF toepast. Wat betreft stevigheid is triplex of multiplex wel de betere keuze. Als het geluid niet naar je zin is kun je altijd nog overwegen om wat dempingsmateriaal aan te brengen in je kistje, schuim oid.

Dat zwarte spul met die nopjes erin.. koop je voor een tientje bij de praxis ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Eindelijk al mijn onderdelen binnen:
-Yuasa 12v 12ah accu, en lader
-Raveland TRX69 6x9" speakers 150w rms
-Van die bolle hoeken ( niet in mijn schetsen verwerkt)
-Hendel
-TA2024
-4k7 weerstanden voor ta2024 mod
-temperatuurmeter
-aan/uit schakelaar
-3.5mm paneelmontage female jack met bijbehorende male to male kabels
-12mm multiplex, schroeven en kit

Voorkant zonder speakers (ik kan alleen ronde speakers in sketchup :p)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8390/8678283290_6d3c48031f_m.jpg

Achterkant met de 10l klankkast zichtbaar. Middenin zit de 'onderdelenflat'
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8117/8678283174_eec6d884e4_m.jpg

Voorkant, van boven naar onder: vakje met aansluitingen en opbergvakje voor mobiel, vak met accu, vak met ta2024. De planken zitten vast met scharnieren, dus je kan de plank met aansluitingen omhoog klappen om de accu op te laden. Als je bij de ta2024 wilt komen moet je accu verwijderen, maar ja wanneer is dat nou nodig.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8520/8678283090_e6cd211f45_m.jpg

bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8261/8678283060_6d6c013e56_m.jpg

bovenkant met klepje opengeklapt. Aan/uit schakelaar, temperatuurmeter en 3.5mm jack zijn zichtbaar. Er is een voltmeter onderweg.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8120/8678282926_4522a4b013_m.jpg

De bedoeling is dat als je de bolle hoeken vastschroeft, je met de schroef in de kubusjes aan de binnenkant komt. Zo zit alles in elkaar. De verbindingen worden gekit zodat alles luchtdicht is. Het vakje met de ta2024 word denk ik geperforeerd van de onderkant als hij te warm word. Dit kan ik in de gaten houden met de temperatuursensor die ik op de tripathchip zet.

Komende dagen dus lekker klussen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
wesleytjuh schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:12:
[afbeelding]

Voor deze radio hebben wij zelfs maar 7mm gebruikt, maar wel met stevige aluminium profielen. Gaat prima. Zolang je een stevige compacte behuizing maakt, welke op de juiste plaatsen verstevigd is kom je met dunner MDF ook prima weg. Ligt dus een beetje aan de afmetingen/ontwerp.

Edit: net als JvS hebben wij berken of te wel tri/multiplex gebruikt.
Dat ziet er idd ook erg mooi uit met die profielen. Dan ga ik maar eens kijken naar multiplex in plaats van MDF.
Bedankt voor jullie reacties Wesley en JvS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb trouwens bij sure hifi op ebay twee bluetooth modules besteld. 16,50 euro inclusief verzendkosten, geen geld. Eentje is een print voor in de kist. De andere in een behuizing voor in mijn auto :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
Wat zijn de afmetingen van de industriële voeding van 12VDC 3.0A op accusafe.nl? misschien iemand die voor mij dat wilt meten.
Kan het nergens vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je me uitleggen hoe het werkt?
Ik heb namelijk de maten van mijn kist al vast maar wil er nog een ronde basspoort inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:40:
[...]

Kun je me uitleggen hoe het werkt?
Ik heb namelijk de maten van mijn kist al vast maar wil er nog een ronde basspoort inbouwen.
Heb je de thiele small parameters van je speakers? Die parameters zijn meestal niet bekend bij autospeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna alle "hardware" voor mijn kistradio, ik hoef alleen nog een accu en wat losse componenten. Alleen nu zit ik te twijfelen of ik er een ta2020 in bouwen ipv mijn ta2024. Ik wil dan voor deze ta2020 gaan. http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item27d14e1176

Ik zou dit willen voor meer bas, of valt dat verschil mee? en zou ik beter voor de helder ta2020 variant kunnen gaan dan deze ta2020?
P.S. die ta2020 is dat niet het oude model die Arjen Helder aanbood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:47:
Ik heb bijna alle "hardware" voor mijn kistradio, ik hoef alleen nog een accu en wat losse componenten. Alleen nu zit ik te twijfelen of ik er een ta2020 in bouwen ipv mijn ta2024. Ik wil dan voor deze ta2020 gaan. http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item27d14e1176

Ik zou dit willen voor meer bas, of valt dat verschil mee? en zou ik beter voor de helder ta2020 variant kunnen gaan dan deze ta2020?
P.S. die ta2020 is dat niet het oude model die Arjen Helder aanbood?
Wel als je genoeg voltage hebt om de ta2020 op vol vermogen te voeden. Op 12v presteert hij (correct me if i'm wrong) hetzelfde als de ta2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:44:
[...]

Heb je de thiele small parameters van je speakers? Die parameters zijn meestal niet bekend bij autospeakers.
Ik weet niet wat het inhoudt.

Speakers ts-g1701i, 170 watt max, 35watt nominaal, 4ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
Nikr schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:27:
Wat zijn de afmetingen van de industriële voeding van 12VDC 3.0A op accusafe.nl? misschien iemand die voor mij dat wilt meten.
Kan het nergens vinden helaas.
Na nog grondiger gegoogeld te hebben:
Dimensions 99*97*36mm (L*W*H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:52:
[...]

Ik weet niet wat het inhoudt.

Speakers ts-g1701i, 170 watt max, 35watt nominaal, 4ohm.
Daar kan ik geen parameteres van vinden. Paremeters geven het 'gedrag' van de speaker aan. Zo kan je in het programma WinISD deze parameters invoeren waarna het programma op basis van de ingevoerde gegevens de frequentierespons berekent. Zo kan je je behuizing tweaken voor bijv 35hz voor meer lage tonen. Aangezien je de parameters niet hebt valt er niks te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:57:
[...]

Daar kan ik geen parameteres van vinden. Paremeters geven het 'gedrag' van de speaker aan. Zo kan je in het programma WinISD deze parameters invoeren waarna het programma op basis van de ingevoerde gegevens de frequentierespons berekent. Zo kan je je behuizing tweaken voor bijv 35hz voor meer lage tonen. Aangezien je de parameters niet hebt valt er niks te berekenen.
Dus het heeft ook geen zin om een basspoort in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:58:
[...]

Dus het heeft ook geen zin om een basspoort in te bouwen?
je weet niet waar hij moet komen en hoe groot hij moet zijn. In feite zou het gewoon een gat in je behuizing zijn. Wel kan een paar verschillende posities en grote proberen en kijken wat het beste is, maar dat kost je materiaal en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:02:
[...]

je weet niet waar hij moet komen en hoe groot hij moet zijn. In feite zou het gewoon een gat in je behuizing zijn. Wel kan een paar verschillende posities en grote proberen en kijken wat het beste is, maar dat kost je materiaal en tijd.
Ik heb de maten van mijn kist ingevoerd met de 1e driver, en zou dan een pijp van 10 cm in diameter en 25cm lang moeten inbouwen.

Maar die drivers zijn dus gebaseerd op speakers?
Ze vragen ook the number of drivers, zijn dat het aantal speakers?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:19:
[...]

Ik heb de maten van mijn kist ingevoerd met de 1e driver, en zou dan een pijp van 10 cm in diameter en 25cm lang moeten inbouwen.

Maar die drivers zijn dus gebaseerd op speakers?
Ze vragen ook the number of drivers, zijn dat het aantal speakers?
Driver= je speaker
Number of drivers= aantal speakers

In jouw geval kan je beter je binnenkant met noppenschuim bekleden. Je algemene volume zal iets afnemen, maar de lage frequenties (bas) krijgen een boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou sowieso niet op 35Hz gaan afstemmen, want dan weet je iig zeker dat er geen toegevoegd laag uit komt. 17cm auto speakers in een kistje doen helemaal niets bij 35hz buiten een auto. In een auto mogelijk wel door de 'gain' van de kleine ruimte, maar in de buitenlucht niets. Dat een fabrikant ze er in de specs wel opzet, zegt niets. Dat is hoogstwaarschijnlijk 'in car' gemeten en dan bij -12db ofzo...

Als je het laag wilt boosten, maak dan een baspoort die getuned is op rond de 60Hz. Maar zoals gezegd, daar heb je de T&S parameters voor nodig. Wat je KUNT doen, is twee 17cm speakers simuleren en daarmee een kleine indicatie krijgen over de lengte van de poort die je nodig hebt, en dan een stuk of 5 poorten maken met verschillende lengtes en daarmee op gehoor eperimenteren...

Maar het is wel een beetje weinig hoopvol als je geen parameters hebt... En autospeakers zijn ook niet gemaakt om in een gepoorte kist te werken...

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 24-04-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
Beste iedereen,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb nu nog een vraag ik wil een een draai schakelaar met 3 standen ik kan hem niet vinden , weet een van jullie er misschien een ??
Zoals:

1-versterker
2-accu lader
3-versterker en bluetooth

Gr thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Hoppa, vandaag spulletjes binne gekregen :D, mp3 module, voltmeter schakelaar etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
Versterker op pc voeding, loopt lekker allemaal helaas moet mijn 3.5mm van pc naar versterker maar op 1 channel, hebben jullie nog een link van een website waar ik zo'n verloopstukje kan vinden om van 1x 3.5mm naar 2 of 4 keer RCA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent198 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:13:
Versterker op pc voeding, loopt lekker allemaal helaas moet mijn 3.5mm van pc naar versterker maar op 1 channel, hebben jullie nog een link van een website waar ik zo'n verloopstukje kan vinden om van 1x 3.5mm naar 2 of 4 keer RCA?
http://www.conrad.nl/ce/n...koppeling-Cinch-koppeling zo 1 bedoel je neem ik aan, heb er zelf ook 1. works like a charm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
bij de hoeveel volt is je accu stuk? ookalweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyBossB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:28:
bij de hoeveel volt is je accu stuk? ookalweer?
onder 11.5v is slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vanaf dat punt begin je inderdaad merkbare slijtage te ontwikkelen. Het beste is om daar niet onder te komen, en tijdig weer bij te laden.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
Niet echt wat ik helemaal zocht, maar het zou kunnen, zijn deze er ook met 4 uitgangen, want ik heb een 4 kanaals versterker en er zitten 4 aansluitingen op waarvan ik er nu 1 gebruik met de 3.5

[ Voor 29% gewijzigd door vincent198 op 25-04-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincent198 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:33:
Niet echt wat ik helemaal zocht, maar het zou kunnen, zijn deze er ook met 4 uitgangen, want ik heb een 4 kanaals versterker en er zitten 4 aansluitingen op waarvan ik er nu 1 gebruik met de 3.5
je zou 2 rca naar jack kunnen doen, en dan een jack splitter, dus 1 jack in je computer, daar de 2 jacks van je RCA kabels in
dit dus : http://www.conrad.nl/ce/n...-mm-Jackplug-female-35-mm

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
Ik heb de blokjes besteld (3x) Maar nu heb ik nog een vraagje, ik zie vaak de wat grotere condensators langskomen, heeft dit enig nut wanneer ik: 2x250 en 2x300 en 1x1000 en 1x1000 amp heb? Ik zou graag het maximale uit mijn speakers willen halen, maar na 1 avondje testen ben ik het lawaai van de Amp nu al weer beu (2x40mm fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik heb hier 50 4k7 weerstandjes voor als je je ta2024 wil modden. Voor een euro wil ik ze per 2 stuks wel versturen naar mensen die ze nodig hebben, ik gebruik ze zelf toch niet. Stuur maar een DM. Betaling via paypal.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb nog wel iets leuks gevonden voor mensen die een klein, compact kistradiotje willen hebben:
-5000mah 2 USB Power Bank [€9]
-USB Bluetooth 3.5mm Music Receiver [€5]
-Mini AMP 3W+3W 5V [€2]

Schema:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8386/8683421196_af01bd3989.jpg

Lange speelduur, beschermd tegen diepontladen, koppelen via bluetooth, compact.
Dat alles voor 16 euro op ebay _/-\o_

De amp gaat nog best wel hard, voor binnengebruik zeer goed lijkt mij. Te zien in oa dit en dit filmpje

[ Voor 79% gewijzigd door lutkeveld op 26-04-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:18
lutkeveld schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:34:
Ik heb hier 50 4k7 weerstandjes voor als je je ta2024 wil modden. Voor een euro wil ik ze per 2 stuks wel versturen naar mensen die ze nodig hebben, ik gebruik ze zelf toch niet. Stuur maar een DM. Betaling via paypal.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb nog wel iets leuks gevonden voor mensen die een klein, compact kistradiotje willen hebben:
-Mini AMP 3W+3W 5V [€2]

Schema:
[afbeelding]

De amp gaat nog best wel hard, voor binnengebruik zeer goed lijkt mij. Te zien in oa dit en dit filmpje
Ik denk dat dit best interessant kan zijn! En het lijkt mij dat je ze ook gewoon aan de lader kan hangen en tegelijkertijd belasten? Dan is er ook geen voeding meer nodig. Wordt het ook gemakkelijker om kleine kistjes te maken voor onderweg. Heb je ook de linkjes waar je ze voor die prijzen hebt gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
BrcBas schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat dit best interessant kan zijn! En het lijkt mij dat je ze ook gewoon aan de lader kan hangen en tegelijkertijd belasten? Dan is er ook geen voeding meer nodig. Wordt het ook gemakkelijker om kleine kistjes te maken voor onderweg. Heb je ook de linkjes waar je ze voor die prijzen hebt gevonden?
en ook als is dat niet zo, een 5v voeding kost geen drol. Je kan gewoon zo'n standaard usb lader voor mobieltjes gebruiken en de kabel strippen. Net als je zegt is het ook handig voor onderweg, je kan hem namelijk met zo'n sigarettenplug geval naar usb in de auto opladen. Ik zal zo even mijn vorige post bijwerken met hyperlinks naar ebay items.

edit:
bijgewerkt, ga maar kijken :9

[ Voor 11% gewijzigd door lutkeveld op 26-04-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
En alweer een raadsel dat ik niet zelf kan oplossen.

De speakers kraken enorm, wanneer ik een game speel, neemt deze de zeer lichte coil whine van mijn gpu mee naar de speakers waardoor er een enorme piep uit de speakers komt, ik las dat het kwam doordat de computer op dezelfde aarde zit, op een ander stopcontact gedaan en nu een gedreun dat niet stopt, dus ik moet de versterker wel op hetzelfde stopcontact doen. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 16:56
vincent198 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:09:
En alweer een raadsel dat ik niet zelf kan oplossen.

De speakers kraken enorm, wanneer ik een game speel, neemt deze de zeer lichte coil whine van mijn gpu mee naar de speakers waardoor er een enorme piep uit de speakers komt, ik las dat het kwam doordat de computer op dezelfde aarde zit, op een ander stopcontact gedaan en nu een gedreun dat niet stopt, dus ik moet de versterker wel op hetzelfde stopcontact doen. Hoe los ik dit op?
Ik ben geen electrotechnicus, maar iets in mij zegt dat een PC-voeding niet gemaakt is om een versterker aan te sturen. Ooit ook eens geprobeerd en 't geluid was ongeveer zoals jij 't omschrijft.

Doe me een plezier, pak 2 van de 4 speakers die je nu hebt, koop een TA2024 met een bijpassende voeding en bewaar de rest van 't verhaal voor je toekomstige auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
Llewy schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:14:
[...]

Ik ben geen electrotechnicus, maar iets in mij zegt dat een PC-voeding niet gemaakt is om een versterker aan te sturen. Ooit ook eens geprobeerd en 't geluid was ongeveer zoals jij 't omschrijft.

Doe me een plezier, pak 2 van de 4 speakers die je nu hebt, koop een TA2024 met een bijpassende voeding en bewaar de rest van 't verhaal voor je toekomstige auto. :)
Het is al een soort van opgelost, namelijk de pc op een ander stopcontact gestoken, het kraakt nu nog wel, maar de coil whine van de gpu is nu een stuk minder.

En weer al een vraagje, hebben jullie enig idee of een usb geluidskaart goed is, ik wil namelijk een externe geluidskaart die dan RCA aansluitingen heeft zelf zit ik nu op baxx.shop te kijken maar nog niet echt iets bijzonders tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

lutkeveld schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:34:

-Mini AMP 3W+3W 5V [€2]

Schema:
[afbeelding]

Ziet er erg leuk uit! Kan je leuke kleine speakerboxjes mee maken.

Kan je deze ook gebruiken met maar 1 speaker?
En weet iemand geschikte speakers hiervoor? Op conrad had ik er maar een enkele gevonden, veel van die kleine speakers zijn 8 ohms.

En even ter info, die USB-bluetooth Receiver kan je weglaten en vervangen door een standaard 3.5mm jack plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
thijsco19 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:23:
[...]

Ziet er erg leuk uit! Kan je leuke kleine speakerboxjes mee maken.

Kan je deze ook gebruiken met maar 1 speaker?
En weet iemand geschikte speakers hiervoor? Op conrad had ik er maar een enkele gevonden, veel van die kleine speakers zijn 8 ohms.

En even ter info, die USB-bluetooth Receiver kan je weglaten en vervangen door een standaard 3.5mm jack plug.
Klopt, als je de usb-bluetooth receiver weg laat heb je de usbpoort beschikbaar voor bijv het laden van je mobiel. Als je met een speaker wil spelen moet je zoeken naar een manier om stereo naar mono om te zetten. Volgensmij staat dat in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Wat zou het beste zijn voor 6x9 speakers 120w rms, 92db?
-Gepoort met 1 poort aan de achterkant
-Gepoort met 2 poorten aan voorkant onder/naast de speakers
-normaal gesloten
-Echt luchtdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 17:08:
Wat zou het beste zijn voor 6x9 speakers 120w rms, 92db?
-Gepoort met 1 poort aan de achterkant
-Gepoort met 2 poorten aan voorkant onder/naast de speakers
-normaal gesloten
-Echt luchtdicht
echt luchtdicht. je kan je poort niet berekenen en heeft daarom ook niet echt nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

lutkeveld schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:00:
[...]

Klopt, als je de usb-bluetooth receiver weg laat heb je de usbpoort beschikbaar voor bijv het laden van je mobiel. Als je met een speaker wil spelen moet je zoeken naar een manier om stereo naar mono om te zetten. Volgensmij staat dat in de startpost.
Dankje, ik had me vraag verkeerd gesteld.
Ik bedoelde eigenlijk of de versterker kan spelen met maar 1 speaker aangesloten. (of de versterker dus niet kapot gaat)
Toch bedankt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
thijsco19 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 17:49:
[...]

Dankje, ik had me vraag verkeerd gesteld.
Ik bedoelde eigenlijk of de versterker kan spelen met maar 1 speaker aangesloten. (of de versterker dus niet kapot gaat)
Toch bedankt ;) .
De ta2024 beschikt over twee kanalen met ieders 15 watt. Je kan gerust maar 1 kanaal gebruiken, het andere kanaal blijft dan onbenut. Het probleem is dat je mogelijk bepaalde geluiden mist aangezien bijna alle muziek stereo is.

[ Voor 3% gewijzigd door lutkeveld op 27-04-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Daarvoor gebruik je dan inderdaad het truukje om stereo naar mono te converteren. Links en rechts aan elkaar gekoppeld door middel van 2 weerstanden. Je krijgt dan zowel links als rechts tegelijk op beide kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:21:
Daarvoor gebruik je dan inderdaad het truukje om stereo naar mono te converteren. Links en rechts aan elkaar gekoppeld door middel van 2 weerstanden. Je krijgt dan zowel links als rechts tegelijk op beide kanalen.
is het als ik dadelijk iets bestel dat ik het dan pas dinsdag krijg? Gewoon eve uit intresse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Yup, zoals bij elke bestelling via internet momenteel. Logisch ook eigenlijk, want maandag is pas het eerste moment dat je iets kunt verzenden, waardoor het dinsdag pas voor het eerst aangeboden kan worden.

Maar, zoals de topic warning zegt: stuur voor dat soort vragen even een mail/dm. Dan houden we de modjes ook tevreden :p .

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 27-04-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:08:
Yup, zoals bij elke bestelling via internet momenteel. Logisch ook eigenlijk, want maandag is pas het eerste moment dat je iets kunt verzenden, waardoor het dinsdag pas voor het eerst aangeboden kan worden.

Maar, zoals de topic warning zegt: stuur voor dat soort vragen even een mail/dm. Dan houden we de modjes ook tevreden :p .
Dacht ik al jah, oowja .. xD ik zie het nu pas, srry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
.

[ Voor 100% gewijzigd door BiggyBossB op 27-04-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Huh? Zei iemand iets?? :+

[ Voor 139% gewijzigd door thijsco19 op 27-04-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sjongejonge zeg....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Yess de 6800mah li-ion is binnen. Ik had ergens gelezen dat een elco verstandig kon zijn omdat de accu niet genoeg ampere kan leveren op vol vermogen voor een ta2024. Naar mijn begrijpen vangt een elco een ampere-drop op? Heb wat afgegoogeld en het word beschreven als 'stabiliseren van de voedingsspanning rondom verbruikers'. Kan iemand mij een kleine simpele beschrijving geven van wat een elco doet, wat μF is en hoe je μF meet?

[ Voor 8% gewijzigd door lutkeveld op 18-02-2014 18:57 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink