Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.251 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08-2023
Sh4d0w schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:42:
[...]

Met de 'mode' knop schakel je tussen de inputs, en volgens mij is die brom de ruis van radio zonder antenne of iets dergelijks. Als je nog een keer op mode drukt en daarmee weer terug naar de usb schakelt zou de muziek het weer moeten doen.
Ik heb het gecheckt en ik kan geen fout in de aansluiting van de antenne vinden.. En de rest van de aansluitingen kloppen als het goed is ook want via aux & usb doet die het gewoon.

Dit kan toch gewoon zo, of moet ik hem vastsolderen ofzo?
https://www.dropbox.com/s...2013-03-25%2017.34.24.jpg

Ik heb het kabeltje gewoon een beetje rond de binnekant van mijn kist gedaan.

En als ik hem er helemaal uit haal doet die het ook alleen met heel slecht bereik.

[ Voor 25% gewijzigd door remmie80 op 25-03-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:38
Je foto werkt niet.

Wat voor antenne heb je?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 12:20
Ik heb iets kapot gemaakt. Toen ik mijn versterker de weerstandsmod gaf kon ik alleen testen met de rechterspeaker. Het kratje met de linkerspeaker had ik thuis gelaten ivm het formaat van mijn rugzak.
Nu ik thuis eens wilde kijken hoe het geheel klinkt blijkt dat ik alleen geluid heb uit de rechter speaker. Als ik voel aan de linkerspeaker merk ik dat de spoel en de magneet erg warm worden terwijl er geen geluid is. Dat is bij de andere speaker die het wel doet niet zo, die is gewoon koud. Wat kan dit betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Gelijkstroom door je speakers, iets wat absoluut niet wenselijk is voor de levensduur van je speaker. Zo veel mogelijk voorkomen dus ;). Wellicht ergens iets fout gegaan bij het solderen?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
wesleytjuh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:07:
Je foto werkt niet.

Wat voor antenne heb je?
werkt die zo wel?
https://www.dropbox.com/s...2013-03-25%2017.34.24.jpg

Ik heb gewoon een draad gepakt

[ Voor 6% gewijzigd door remmie80 op 25-03-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Wel even vastsolderen, hoewel dit wel contact maakt levert dit wel een grote weerstand op in de verbinding wat niet tengoede komt van je ontvangst. En hoelang is de kabel? Je kunt niet zomaar een random lengte aansluiten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
wesleytjuh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:40:
Wel even vastsolderen, hoewel dit wel contact maakt levert dit wel een grote weerstand op in de verbinding wat niet tengoede komt van je ontvangst. En hoelang is de kabel? Je kunt niet zomaar een random lengte aansluiten :P.
Moet je een kabel daaraan solderen om een radio connectie te krijgen? (ik wist al dat je wel een antenne nodig had maar niet zo..) kan daar gewoon een auto antenne in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Auto antenne zou ook prima moeten werken denk ik. Wel even een stukje coax kabel(afgeschermd) van de MP3 module tot de antenne. Anders gaat het stukje kabel wat je gebruikt om de mp3 module en antenne te verbinden ook als antenne dienen, en dat verpest juist het signaal wat je opvangt met de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:43:
Auto antenne zou ook prima moeten werken denk ik. Wel even een stukje coax kabel(afgeschermd) van de MP3 module tot de antenne. Anders gaat het stukje kabel wat je gebruikt om de mp3 module en antenne te verbinden ook als antenne dienen, en dat verpest juist het signaal wat je opvangt met de antenne.
Huh, ik begrijp het even niet.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
wesleytjuh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:40:
Ongeveer 75 cm gok ik ik dacht dat die lengte niet zoveel uit zou maken, er zit wel behuizing omheen behalve de laatste twee cm. Het geluid was ook wel gewoon goed alleen ging het af en toe een soort van mis.
Ik zal hem even vastsolderen of moet ik een andere kabel gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door remmie80 op 25-03-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
75CM is een goede lengte om de golflengte van FM radio mee op te vangen. Verder is het bereik van de MP3 module niet overal in Nederland even top, dus mocht je redelijk tot redelijk goed bereik hebben zul je waarschijnlijk niet veel extra bereiken met een antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
wesleytjuh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:50:
75CM is een goede lengte om de golflengte van FM radio mee op te vangen. Verder is het bereik van de MP3 module niet overal in Nederland even top, dus mocht je redelijk tot redelijk goed bereik hebben zul je waarschijnlijk niet veel extra bereiken met een antenne.
Okee bedankt, bij mij merkte ik wel duidelijk verschil met een antenne dus ik hoop dat ik hem nog werkend krijg maar ik heb hem vastgesoldeerd en er is niks verbeterd. Telkens speelt die even en dan gaat die weer brommen.

https://www.dropbox.com/s...2013-03-25%2020.30.00.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-03-25%2020.31.12.jpg

Filmpje:
https://www.dropbox.com/s...2013-03-25%2020.46.17.mp4

[ Voor 7% gewijzigd door remmie80 op 25-03-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 21:13
update :

onlangs een voltmeter ingebouwd.
en ik heb er vandaag een pioneer autoradio in gezet met usb en aux :D!!!

volgens mij is die nu klaar, eindelijk!!!!!
het was een hele klus voor een leek en ik heb er ontzettend veel van geleerd.
ik kon voor het geld ( 130 euro, valt mee omdat ik zelf al veel had liggen ) makkelijk een mooie bouwradio uit de bouwmarkt halen, maar ik vond het het geld dubbel en dwars waard om er zelf 1 te maken!
en het geluid wat eruit komt klinkt ook nog is beter dan zo'n plastic dewalt radio :).

ik wil iedereen bij deze bedanken voor de hulp via het forum!

ik zal jullie nog even laten weten hoelang hij op een volle accu kan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07-2022
Vandaag mijn bluetooth ontvanger gekregen.

THX accusafe goede service d:)b

Snel aangesloten om te zien of de ontvanger goed functioneert.
Geluid = prima
De afstand = +/- 5 meter zonder muren ertussen.
Zie foto!! alles is nu een wirwar aan draden.
Deze worden met de nieuwe achterkant netjes weg (af) gewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l630/blefke/IMG_2563_zpsf2acee1c.jpg

Nu nog een voeding en kist = helemaal klaar.

Ben er wel nog aan het denken om de set uit te breiden met 2 sateliet luidsprekers om bij feestjes het geluid over het hele dakterras te krijgen.

Greetz,
blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag ook begonnen met het bouwen van mijn bierkratradio. Het kratje is uitgehold, Bodemplaat bevestigd (had ik nog van een oude krat, deksel ook) en de speakers en overige connectoren bevestigd. Ik heb vandaag ook schuim gehaald en op maat gesneden. Het schuim moet alleen nog op de bodemplaat (hout), deksel (hout) en de binnenwanden (bierkratje, plastic) worden bevestigd. Waarmee kan ik dit het beste doen? Met lijm, kit, dubbelzijdige tape? Heeft iemand hier ervaring mee?

Morgen de elektronica allemaal aansluiten en dan ben ik al bijna klaar :) . Ik zal binnenkort een aantal foto's uploaden en een filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:37:
Ik heb vandaag ook schuim gehaald en op maat gesneden. Het schuim moet alleen nog op de bodemplaat (hout), deksel (hout) en de binnenwanden (bierkratje, plastic) worden bevestigd. Waarmee kan ik dit het beste doen? Met lijm, kit, dubbelzijdige tape? Heeft iemand hier ervaring mee?
De bodem en deksel van hout heb ik kunnen nieten. Dat ziet er redelijk strak uit. Nu moeten de zijwanden, van kunstof, nog voorzien worden van schuim. Iemand een idee hoe ik het beste het schuim tegen de kunstof wanden kan bevestigen (welke lijm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:14:
[...]

De bodem en deksel van hout heb ik kunnen nieten. Dat ziet er redelijk strak uit. Nu moeten de zijwanden, van kunstof, nog voorzien worden van schuim. Iemand een idee hoe ik het beste het schuim tegen de kunstof wanden kan bevestigen (welke lijm)?
Ik heb van die Bison spraylijm gebruikt. Dat werkt gewoon prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
montage, polymeer / polymax , simson 007 kit zou ook allemaal wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:56
http://www.ebay.nl/itm/Ne...3ccf704ebf#ht_5572wt_1190

Iemand die ervaring heeft met deze? Lijkt me ideaal! Wesley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik lees nu dit:
All that is required is a 12V 3.5A power supply.
12V. op een TA2020?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:00

thijsco19

KTM 990 SMT

In de datasheet van de TA-2020 staat:

High Power
25W @ 4Ω, 10% THD+N, VDD=14.6V
22W @ 4Ω, 10% THD+N, VDD=13.5V
13W @ 8Ω, 10% THD+N, VDD=13.5V

High Efficiency
88% @ 12W 8Ω
81% @ 20W 4Ω

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Yep, 12V voeding gebruiken en dan bij voorkeur zo'n industriele closed of open frame voeding gebruiken waarbij je de spanning nog wat omhoog kunt draaien. Op 12V presteert ie hetzelfde als een TA2024, met iets betere klank wellicht. Op 14.6V haal je het volle vermogen eruit.

Opzich wel een mooi ding, alleen net als de TA2020 gewoon erg prijzig. Hoop wel dat deze iets beter werkt dan de nieuwe bluetooth versie van de TA2024, daar heb ik een aantal stuks van getest en ik heb wel eens betere bluetooth modules gezien om eerlijk te zijn. Verder is het gewoon jammer om te zien dat ze daar in China de assemblage gewoon niet op orde hebben, zeker als je op je werk regelmatig printplaten door je handen krijgt waarop je kunt zien hoe een printplaat er WEL uit hoort te zien.

[ Voor 47% gewijzigd door wesleytjuh op 30-03-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor garantie dat het ook goed werkt kan ik het beter via accusafe kopen toch? die TA2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje, ik heb een (vind ik zelf) mooie kist radio gemaakt, met een mp3 module en alles erop en eraan, alleen ik mis de bluetooth verbinding, (audio streaming) ik heb wel van die bluetooth receivers gezien maar volgensmij is het niet mogelijk deze binnen de kist te monteren vanwege de connect knop en dan moet ik dus elke keer de deksel er af halen, zijn er ook interne (eventueel chips) die dit zonder knopje kunnen? of eventueel een ander idee wat mijn probleem oplost. bedankt! (p.s hier een foto van mijn kist)Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/34e2uzm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:37:
voor garantie dat het ook goed werkt kan ik het beter via accusafe kopen toch? die TA2020
Dit is eigenlijk een vraag die je beter buiten tweakers om kunt stellen. Om een algemeen antwoord te geven: aangezien wij een Nederlands bedrijf zijn zijn wij inderdaad verplicht om voor een goed product/garantie te zorgen ;). Uiteraard zit dat deels in de prijs verwerkt, net als de verplichte belasting etc.

Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:24:
ik heb een vraagje, ik heb een (vind ik zelf) mooie kist radio gemaakt, met een mp3 module en alles erop en eraan, alleen ik mis de bluetooth verbinding, (audio streaming) ik heb wel van die bluetooth receivers gezien maar volgensmij is het niet mogelijk deze binnen de kist te monteren vanwege de connect knop en dan moet ik dus elke keer de deksel er af halen, zijn er ook interne (eventueel chips) die dit zonder knopje kunnen? of eventueel een ander idee wat mijn probleem oplost. bedankt! (p.s hier een foto van mijn kist)[afbeelding]
De bluetooth module in Blefke zijn kist een paar posts boven je heb ik nu een aantal weken getest, en werkt prima. En volgens mij werkt ie bij Blefke ook wel prima :). Zit geen connect knop op. Is gewoon op 12V aansluiten en met je iPhone zoeken naar de ontvanger. Zijn iig binnenkort verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
Inderdaad Wesley de bluetooth module werkt prima.
Ben meer dan tevreden over de kwaliteit van het geluid.

Gr,
Blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blefke schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:40:
Inderdaad Wesley de bluetooth module werkt prima.
Ben meer dan tevreden over de kwaliteit van het geluid.

Gr,
Blefke
hoe kom jij aan dat ding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
De bluetoothmodule = binnenkort te bestellen bij accusafe.
ik had geluk dat ze er 1 voor mij hadden liggen....

Blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blefke schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:14:
De bluetoothmodule = binnenkort te bestellen bij accusafe.
ik had geluk dat ze er 1 voor mij hadden liggen....

Blefke
aha oke, is zon ding makkelijk aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
Kijk eens naar de foto een paar reacties terug ;-)
Een kwestie van 12V aansluiten en versterker aansluiten..
Is echt simpel.

Greetz,
Blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Zou het mogelijk zijn om meerdere bronnen aan te sluiten die automatisch switchen? Zou graag een bluetooth module, aux en een raspberry pi (airplay) aan willen sluiten zonder lelijke switch knop. Dus dat wanneer ik de aux aansluit die verbonden wordt, en de bluetooth verbind hij gelijk daar via gaat spelen. Natuurlijk geen twee bronnen tegelijk aansluiten.

En kan de accusafe met 1 dubbelpolige schakelaar met 2x maak terugverend bediend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
zo ik heb me kistradio een keer uitgeprobeerd hoelang de accu mee gaat.
op normaal volume ( schuur van 15 x 10 meter goed voorzien van geluid maar wel dat je nog met elkaar kon praten ) ging de accu 5½ uur mee. echter heeft de radio niet achter elkaar door gespeeld de hele tijd.

met het volume op standje doof worden heb ik het nog niet geprobeerd. maar ik ben goed tevreden met het resultaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

thijsco19 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:30:
In de datasheet van de TA-2020 staat:

High Power
25W @ 4Ω, 10% THD+N, VDD=14.6V
22W @ 4Ω, 10% THD+N, VDD=13.5V
13W @ 8Ω, 10% THD+N, VDD=13.5V

High Efficiency
88% @ 12W 8Ω
81% @ 20W 4Ω
Dát wist ik; ik vind alleen de zinsnede "ALL you need" wat raar. 12V. is niet ALL you need. Ik dacht even dat er een opamp op dat bordje zat of een step-up circuitje.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
BrcBas schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:52:
Zou het mogelijk zijn om meerdere bronnen aan te sluiten die automatisch switchen? Zou graag een bluetooth module, aux en een raspberry pi (airplay) aan willen sluiten zonder lelijke switch knop. Dus dat wanneer ik de aux aansluit die verbonden wordt, en de bluetooth verbind hij gelijk daar via gaat spelen. Natuurlijk geen twee bronnen tegelijk aansluiten.
Opzich is dit allemaal wel mogelijk, maar dan moet je eigenlijk al zowat je eigen elektronica gaan ontwikkelen. Je wilt dan bijvoorbeeld wanneer je bluetooth in gebruik hebt een relais laten omschakelen waardoor de bluetooth ontvanger momenteel op de versterker aangesloten zit, hetzelfde geld voor de RPi. Is allemaal wel mogelijk maar niet erg simpel zo gedaan.
En kan de accusafe met 1 dubbelpolige schakelaar met 2x maak terugverend bediend worden?
Yep, zolang het maar terugverend is en 2x maak. Let wel erop dat je de 2 zwarte kabels van de schakelaars NOOIT aan elkaar verbind, zijn namelijk niet allebei een ground.
silverstone01 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:24:
zo ik heb me kistradio een keer uitgeprobeerd hoelang de accu mee gaat.
op normaal volume ( schuur van 15 x 10 meter goed voorzien van geluid maar wel dat je nog met elkaar kon praten ) ging de accu 5½ uur mee. echter heeft de radio niet achter elkaar door gespeeld de hele tijd.

met het volume op standje doof worden heb ik het nog niet geprobeerd. maar ik ben goed tevreden met het resultaat :).
Wat wat voor een versterker is dat? Met een TA2024 zou je toch wel een stuk langer moeten kunnen, vandaar mijn vraag :P.
Scyth schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:31:
[...]

Dát wist ik; ik vind alleen de zinsnede "ALL you need" wat raar. 12V. is niet ALL you need. Ik dacht even dat er een opamp op dat bordje zat of een step-up circuitje.
Nee is inderdaad nogal misleidend. Maar dat zie je zoveel natuurlijk. Bij 12V is het vermogen gewoon exact gelijk aan de TA2024, terwijl veel mensen denken meer vermogen in huis te halen met een TA2020. Je haalt de mogelijkheid in huis om meer vermogen te gebruiken, maar daarvoor moet wel eerst je spanning omhoog :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:22
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik loop helemaal vast. Na een lange tevergeefse zoektocht naar een doucheradio (kwaliteit is belabberd) zit ik nu na te denken over de opties om zelf iets te bouwen. Een kleine compleet waterdichte radio maken zal me niet lukken ben ik bang. Dat wordt iets te groot en niet helemaal waterdicht denk ik. Nu zit ik te denken om een mooie kist te maken, als een soort pilaar en die in een hoek van de badkamer mooi weg te werken. Zelf dacht ik aan een radiomodule en bluetoothmodule (nog even wachten op accusafe.nl) Maar nu komt het punt: ik wil graag vanuit de douche het volume enz kunnen bedienen. Dus zit ik te denken aan een waterdichte afstandsbediening, maar hoe? Zelf maken, sealen oid? Heeft iemand hier een goede tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
Wat wat voor een versterker is dat? Met een TA2024 zou je toch wel een stuk langer moeten kunnen, vandaar mijn vraag :P
ik heb er gewoon een autoradio in he, het is een pioneer DEH-3200ub met een 4 x 50 watt MOSFET versterker. geen idee wat voor type of wat dan ook... maar voor een middagje strand is het goed zat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolterious schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:21:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik loop helemaal vast. Na een lange tevergeefse zoektocht naar een doucheradio (kwaliteit is belabberd) zit ik nu na te denken over de opties om zelf iets te bouwen. Een kleine compleet waterdichte radio maken zal me niet lukken ben ik bang. Dat wordt iets te groot en niet helemaal waterdicht denk ik. Nu zit ik te denken om een mooie kist te maken, als een soort pilaar en die in een hoek van de badkamer mooi weg te werken. Zelf dacht ik aan een radiomodule en bluetoothmodule (nog even wachten op accusafe.nl) Maar nu komt het punt: ik wil graag vanuit de douche het volume enz kunnen bedienen. Dus zit ik te denken aan een waterdichte afstandsbediening, maar hoe? Zelf maken, sealen oid? Heeft iemand hier een goede tip voor?
bij de action verkopen ze van die zakjes voor je smartphone zodat je ermee in het water kunt, misschien is het iets voor jouw zodat je er een afstandsbediening in kunt doen. het zijn gewoon van die herbruikbare zakjes die waterdicht zijn ik heb zelf ook zo'n zakje werkt prima met mijn smartphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum
ik ben van plan om weer een nieuwe kratradio te maken.
dit is mijn idee:
Speakers:
http://www.besteproduct.n..._A172C/specificaties.html
Autoradio:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/373976?WT.mc_id=gshop
Accu: 12 volt 15 ampere
En nog voltmeter en schakelaars
is deze opstelling goed, en hoe lang gaat dit ongeveer mee op de accu.
en geeft de radio van 4x 50 watt genoeg vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkwolfjunior
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-11-2022
hallo allemaal
ik heb al een aantal kistjes gemaakt alleen wil ik nu in mijn kist een docking station zoals thodio (YouTube: thodio iBox portable iPod speaker dock)
kan iemand mij helphen hoe dit moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kkwolfjunior schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:01:
hallo allemaal
ik heb al een aantal kistjes gemaakt alleen wil ik nu in mijn kist een docking station zoals thodio (YouTube: thodio iBox portable iPod speaker dock)
kan iemand mij helphen hoe dit moet :P
Je kan dit maken door deze dock van apple te gebruiken. In het dekse van je kist moet je een dunne plek maken in het hout zodat je je ipod dan er in kunt zetten. Of je zaakt een gat in het hout waardoor de dock er precies in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
Je heb een apple dockingstation nodig.

Je zult wat freeswerk moeten verrichten, zodat aan de bovenkant een gleuf gefreesd wordt ter grote van je iphone.
De binnenkant vd bovenplaat zou ik ook infrezen enwel zo groot als de apple dock.
Zorg dat de plaat ter plekke vd dock maximaal 4 mm dik is.
De dock aan de binnenkant vastplakken en je eigen dockingstation = klaar.
Wel nog even aansluiten op de versterker.
Is eigenlijk een simpel klusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
silverstone01 schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:27:
[...]

ik heb er gewoon een autoradio in he, het is een pioneer DEH-3200ub met een 4 x 50 watt MOSFET versterker. geen idee wat voor type of wat dan ook... maar voor een middagje strand is het goed zat :).
Ahja, dat lijkt inderdaad prima te kloppen dan ;). Gebruik je trouwens 2 of 4 speakers? Best nog een nette speelduur, zeker als het met 4 speakers is.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:55:
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum
ik ben van plan om weer een nieuwe kratradio te maken.
dit is mijn idee:
Speakers:
http://www.besteproduct.n..._A172C/specificaties.html
Autoradio:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/373976?WT.mc_id=gshop
Accu: 12 volt 15 ampere
En nog voltmeter en schakelaars
is deze opstelling goed, en hoe lang gaat dit ongeveer mee op de accu.
en geeft de radio van 4x 50 watt genoeg vermogen.
De radio zal zo'n 15W RMS per kanaal leveren, dat is het maximale mogelijke mogelijk op 12V. Maar dit is meer dan genoeg voor een kistradio :) ! Op een redelijk zware accu zoals een 15Ah accu zal dit zo'n 10 uur meegaan waarschijnlijk. Maar mocht je alle functies van een autoradio niet nodig hebben zou je een TA2024 kunnen overwegen, dan kan je op een 15Ah accu al snel 20-30 uur op vol vermogen spelen, op normaal volume zelfs tegen de 50 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt voor je reactie, maar is 15 watt RMS niet te weinig voor 60 Watt RMS speakers, of maakt dat niet uit.
ps. gebruikt een autoradio met cd speler meer stroom dan zonder cd speler. of staat die dan in standby?
groeten Stefan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nope, 95% hier kan uit de voeten met 15W per kanaal, en is luid genoeg voor een kistradio. Meer vermogen brengt ook veel onpraktische dingen zoals een grote accu en veel gewicht met zich mee. Binnenshuis is 15W oorverdovend hard, en buiten luid genoeg voor best wat man nog te kunnen voorzien.

Die zal dan gewoon in standby staan, heb je dus geen last van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoelang duurt het nog voordat de bluetooth module in de accusafe shop komt?

of kan ik eventueel een tester kopen? :D

p.s vraagje:

ik heb nu een mp3 module erin, met zo'n aux ingang eraan, kan ik deze kabel gewoon splitten en daar die bluetooth module aan doen? of moet deze aan de TA2024

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Worden vanaf vanavond/morgen leverbaar, moet nog goed toegevoegd worden en de prijs bepaald worden

Ja een MP3 module is opzich wel ideaal, want daarmee kan je dan ook direct switchen tussen bluetooth/radio of usb. Maar je verliest dan wel je 3.5mm input. Wil je die behouden dan heb je een dubbelpollige schakelaar nodig die switched tussen het linker en rechter kanaal van of de bluetooth module of de 3.5mm plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:54:
Worden vanaf vanavond/morgen leverbaar, moet nog goed toegevoegd worden en de prijs bepaald worden

Ja een MP3 module is opzich wel ideaal, want daarmee kan je dan ook direct switchen tussen bluetooth/radio of usb. Maar je verliest dan wel je 3.5mm input. Wil je die behouden dan heb je een dubbelpollige schakelaar nodig die switched tussen het linker en rechter kanaal van of de bluetooth module of de 3.5mm plug.
kan ik de kabel niet splitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blefke schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:47:
Vandaag mijn bluetooth ontvanger gekregen.

THX accusafe goede service d:)b

Snel aangesloten om te zien of de ontvanger goed functioneert.
Geluid = prima
De afstand = +/- 5 meter zonder muren ertussen.
Zie foto!! alles is nu een wirwar aan draden.
Deze worden met de nieuwe achterkant netjes weg (af) gewerkt.
[afbeelding]

Nu nog een voeding en kist = helemaal klaar.

Ben er wel nog aan het denken om de set uit te breiden met 2 sateliet luidsprekers om bij feestjes het geluid over het hele dakterras te krijgen.

Greetz,
blefke
Welke unit is de bluetooth module?
Ben ook benieuwd naar wat meer specificaties :9

Verder nog wat vragen.

Ik heb momenteel een li-ion accu op 12 volt waar een ta2024 op draait.
Nu wil ik uitbreiden met een usb/fm unit, kan dat op dezelfde accu?
Welke unit raden jullie aan? en hoe sluit je dit aan? want ik zie bijvoorbeeld die afbeelding in de OP staan, maar volgens mij zitten bij die units uit China niet alle benodigd kabels? of wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:04:
[...]

Verder nog wat vragen.

Welke unit raden jullie aan? en hoe sluit je dit aan? want ik zie bijvoorbeeld die afbeelding in de OP staan, maar volgens mij zitten bij die units uit China niet alle benodigd kabels? of wel?
de module van accusafe.nl, kabels zitten er bij, en of dat op de accu kan ligt aan het aantal ampere's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
Ahja, dat lijkt inderdaad prima te kloppen dan . Gebruik je trouwens 2 of 4 speakers? Best nog een nette speelduur, zeker als het met 4 speakers is.
ik heb 2 beste 2wegs speakers. mooi zat :)

ik heb trouwens nog een vraagje :P,
iedereen zal het probleem wel kennen dat als je een acculader ( van een accuboormachine ofzo ) in de zelfde haspel stopt als de radio ook zit, de radio meestal gaat ruisen.
ik heb dus ook de druppellader ingebouwd en heb nu het idee dat als de accu aan de lege kant is, ik hem dan aan de netstroom zet en aan heb, hetzelfde probleem een klein beetje heb.
is hier wat aan te doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

silverstone01 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:16:
iedereen zal het probleem wel kennen dat als je een acculader ( van een accuboormachine ofzo ) in de zelfde haspel stopt als de radio ook zit, de radio meestal gaat ruisen.
ik heb dus ook de druppellader ingebouwd en heb nu het idee dat als de accu aan de lege kant is, ik hem dan aan de netstroom zet en aan heb, hetzelfde probleem een klein beetje heb.
Is dit iets?

Google 'Ground Lift Circuit'

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:46
Ook maar weer me spullen van zolder gehaald.

Even het topic door gelezen en het begint toch weer te kriebelen.

Ik heb nu de volgende setup

- 2 accus 12 volt 7.0 Ah
- 2 voltmeters
- Omvormer welke met klemmen vast zitten op EEN accu.
is de ene accu leeg zet ik de klemmen over op de andere accu.
- Logitech x-620 speakers en sub
- Audio kabel die de 2 van de 3 kabels maakt tot 1 3.5mm jack
Niet alle speakers worden benut dus.
- telefoon/mp3 speler of welke andere geluidsbron met een 3.5 uitgang

Dit alles zit in een kist met deksel welke niet dicht wil.
Het geluid wat hier uitkomt is wel zeer acceptabel.

Nu ben ik dus aan het twijfelen om dit alles in een passende MDF kist te maken of
een geheel nieuwe kist te bouwen en mijn Logitech setje vaarwel te zeggen.

Voordeel van het eerste is dat het goedkoper is.
Nadeel dat het nog al wat weegt en het meer stroom verbruikt dan een versterker + boxen.

[ Voor 5% gewijzigd door mathy_ op 02-04-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dit goeie speakers? Ze zijn wel maar 89db maar kep gehoord dat ze gigantisch goed klinken
m.jaycar.com.au/m_productView.asp?ID=CS2402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:04:
[...]

Verder nog wat vragen.

Staat inmiddels op de site ;).

Kan prima op dezelfde accu zo'n MP3 module, gebruikt erg weinig stroom. In China worden inderdaad geen kabels meegeleverd, moet je dan zelf maken.
silverstone01 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:16:
[...]

ik heb 2 beste 2wegs speakers. mooi zat :)

ik heb trouwens nog een vraagje :P,
Maar wanneer de accu leeg is gebruik je dus de acculader om de accu weer bij te laden en tegelijkertijd om te spelen? Een acculader is niet bepaald een schone voeding, dus het kan dan inderdaad dat je wat brom mee krijgt. Enigste oplossing daarvoor is een voeding gebruiken om te spelen wanneer je aan het laden bent.
mathy_ schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:40:
Ook maar weer me spullen van zolder gehaald.

Even het topic door gelezen en het begint toch weer te kriebelen.

Ik heb nu de volgende setup

- 2 accus 12 volt 7.0 Ah
- 2 voltmeters
- Omvormer welke met klemmen vast zitten op EEN accu.
is de ene accu leeg zet ik de klemmen over op de andere accu.
- Logitech x-620 speakers en sub
- Audio kabel die de 2 van de 3 kabels maakt tot 1 3.5mm jack
Niet alle speakers worden benut dus.
- telefoon/mp3 speler of welke andere geluidsbron met een 3.5 uitgang

Dit alles zit in een kist met deksel welke niet dicht wil.
Het geluid wat hier uitkomt is wel zeer acceptabel.

Nu ben ik dus aan het twijfelen om dit alles in een passende MDF kist te maken of
een geheel nieuwe kist te bouwen en mijn Logitech setje vaarwel te zeggen.

Voordeel van het eerste is dat het goedkoper is.
Nadeel dat het nog al wat weegt en het meer stroom verbruikt dan een versterker + boxen.
Ik zou je echt willen aanraden om voor een TA2024 of soortgelijk te gaan. Het rendement van een omvormer - voeding - logitech setje bij elkaar opgeteld is enorm laag. Zo'n omvormer heeft meestal een erg laag rendement, worden ook erg warm. Dan moet je van 230V weer terug naar een laagspanning voor de logitech set, dat gaat ook weer met 80-90% en uiteindelijk gebruik de logitech versterker een simpele mosfet versterker met weer een rendement van 40-50%. Uiteindelijk hou je misschien 20-30% over. Terwijl een klasse-d versterker al snel op 80-90% zit. Tel uit je winst ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb onderstaand filtercircuit opgetekend vanuit een bestaand filter, namelijk de SoundLab YN1006.
De inductie van de spoelen is berekend volgens de bekende formules, maar de daadwerkelijke waarden kunnen afwijken. De crossoverpunten zijn 150Hz en 3KHz, dus de plots komen redelijk overeen.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/wslnqg.png

Ik begrijp de werking van het filter, en zie ook in dat het niet het meest efficiënte en mooie filter is, maar voor mijn BavBierSub en BavBierTops afdoende. Wat mij echter dwars zit, is hoe ik de subwoofer ga aansturen.

Allereerst wil ik graag weten in hoeverre de voorgestelde manier van het samenvoegen van twee stereokanalen tot 1 monokanaal door alleen spoelen te gebruiken veilig is. Er zitten twee spoelen tussen het linker en rechter signaal, en that's it. Aangezien een spoel een (theoretische) weerstand van 0Ω heef, gaat dit wat tegen mijn intuitie in.

Daarnaast is dit circuit gebaseerd op een 4Ω load. Als ik een 8Ω load aan de subwooferkant hang (mijn BavBierSub heeft 2 4Ω woofers in serie) wordt de curve anders. Er Ik kan zelf geen spoelen wikkelen, en om een crossoverfrequentie te krijgen rond diezelfde regio moet ik (in de huidige setup) twee spoelen van bijna 12mH hebben, en moet de condensator in lijn met de sub omlaag naar 87uF.

In de uiteindelijke situatie wordt het high/mid gedeelte losgekoppeld van de rest van het filter en op een apart bord gezet. Ik kan nog wat aan de crossovers sleutelen door de condensatoren te verwisselen, maar ik denk dat ik daar op dit moment eerst van af stap. Het belangrijkste is om het subwoofercircuit aan te passen op het gebruik met 2 woofers in isobarische opstelling.

Iemand uitleg over de twee spoelen en/of tips mbt. de implementatie?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jurjen-
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10-2023
Van het weekend weer een nieuwe accu in m'n radio gezet. De lader verbruikt stroom als die niet aanstaat en had daardoor de accu leeg getrokken. Nu heb ik er een diode tussen gezet zodat dit niet meer voorkomt.

Verder is de buitenkant van watervast multiplex wat alleen verlijmd is. Nu nog hopen dat het snel weer mooi weer wordt en er buiten van een muziekje genoten kan worden.

title

title

title

title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
-Jurjen- schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:01:
Van het weekend weer een nieuwe accu in m'n radio gezet. De lader verbruikt stroom als die niet aanstaat en had daardoor de accu leeg getrokken. Nu heb ik er een diode tussen gezet zodat dit niet meer voorkomt.

Verder is de buitenkant van watervast multiplex wat alleen verlijmd is. Nu nog hopen dat het snel weer mooi weer wordt en er buiten van een muziekje genoten kan worden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Probleem met een diode is dat je accu nooit volledig meer kan volladen nu. Er valt namelijk een spanning over de diode heen waardoor je waarschijnlijk maar tot 13V van de 13.8V laadspanning op de accu krijgt. Beter is een schakelaar tussen de accu en het systeem, en gewoon de schakelaar omzetten als je de radio langdurig niet gebruikt.

Je foto's werken trouwens niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:40:
[...]

de module van accusafe.nl, kabels zitten er bij, en of dat op de accu kan ligt aan het aantal ampere's
Vind die module nogal duur, 25 euro, met kabeltjes dat wel.
Moet goedkoper kunnen uit China lijkt me.
wesleytjuh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:24:
[...]

Staat inmiddels op de site ;).

Kan prima op dezelfde accu zo'n MP3 module, gebruikt erg weinig stroom. In China worden inderdaad geen kabels meegeleverd, moet je dan zelf maken.
Zelf draadjes eraan solderen is mogelijk? of dien je echt die stekkertjes te kopen die eraan moeten?

Heb trouwens nu een rood witte aansluiting, kan die behouden blijven of kan ik dat beter lossolderen en aan de mp3 module hangen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:28:
[...]

Iemand?
je hebt het binnen een paar dagen in huis, alles zit er bij, werkt altijd. ik zie het probleem van die paar euro's niet maar ieder zijn mening. je zou op ebay kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te kijken voor een subwoofer
geeft een actieve subwoofer een beter geluid dan een normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:03:
Maakt niet heel veel uit, het gaat vooral om de klankkast voor de subwoofer en de bass poort. Als je een goed berekende bass poort hebt bij de kast krijg je een goed geluid uit je subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:03:
Het enigste verschil tussen een actieve en passieve subwoofer is dat een actieve subwoofer al een versterker ingebouwd heeft. Enkel aansluiten op een voedingsbron/stopcontact en een signaal aansluiten en je bent klaar. Vaak ook al in een behuizing gebouwd. Bij een passieve moet je zelf vaak de behuizing bouwen en een versterker erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:23:
[...]

Ziet er puik uit! :) Alleen jammer van de muziek
haha tja, smaak he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens berekeningen moet mijn sub een poort van 77 mm diameter, ik kan dit alleen nergens vinden....
Dichtste bij komt pvc met 75 mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:18:
volgens berekeningen moet mijn sub een poort van 77 mm diameter, ik kan dit alleen nergens vinden....
denk dat dat wel dichtbij genoeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:40:
Zijn dit goeie speakers? Ze zijn wel maar 89db maar kep gehoord dat ze gigantisch goed klinken
m.jaycar.com.au/m_productView.asp?ID=CS2402
ik zou voor deze gaan zowat zelfde prijs alleen betere spec.
http://www.pimtensen.nl/c...ers/8159d-hifonics-ts830/
speaker is wel wat groter

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kelvar speakers zijn volgensmij van betere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:18:
hoe bereken je dat bijv als je een sub van 20 cm heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:55:
[...]

die kelvar speakers zijn volgensmij van betere kwaliteit
jij mag keuze maken, maar voor mij klonken die hifonics echt geweldig mooie diepe en warme bass en heldere tonen (vriend van me heeft ze gewoon ingebouwd voor een speaker toren bij hem op de kamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:01:
[...]

jij mag keuze maken, maar voor mij klonken die hifonics echt geweldig mooie diepe en warme bass en heldere tonen (vriend van me heeft ze gewoon ingebouwd voor een speaker toren bij hem op de kamer)
haha ik heb ze niet zo zeer nodig, heb nu pioneer ts-g1723i speakers in mijn kist maar wou misschien een upgrade doen als dit het geluid verbeterd.. geld is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gek1009
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
ik gebruik altijd dit programmatje http://www.linearteam.dk/default.aspx?pageid=winisd
winISD even de speaker opzoeken in het lijstje of anders de spec opzoeken en invoeren en dan lekker klooien met de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
[...]
[...]
Zelf draadjes eraan solderen is mogelijk? of dien je echt die stekkertjes te kopen die eraan moeten?

Heb trouwens nu een rood witte aansluiting, kan die behouden blijven of kan ik dat beter lossolderen en aan de mp3 module hangen?
Ze eraan solderen is vrij lastig omdat er er weinig ruimte tussen de 12v en ground zit. Ik heb er ook 1tje uit china gehaald maar kabeltjes erbij scheelt iniedergeval een hoop gezeik.

Bied accusafe ze niet ook los aan eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door remmie80 op 03-04-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Nieuw idee:

Kratradio V3.0

Benodigtheden:

Al in ontvangst:
-Bavaria Bierkratradio 24
-12V 7,2Ah Accu (3x)
-Acculader
-Adapter
-Zwenkwiel (4x)

Nog te bestellen:

Website: Accusafe [http://www.accusafe.nl/shop/]

-Luidspreker kabel 2x1.5mm2
[http://www.accusafe.nl/shop/25-luidspreker-kabel-2x05mm2.html]
-TA2024 12V CLASS-T Versterker [MODDED]
[http://www.accusafe.nl/shop/46-ta2024-12v-class-t-versterker-modded-.html]
-3.5mm Jack connector. Paneelmontage
[http://www.accusafe.nl/shop/23-5mm-connector-paneelmontage.html]

Website: Conrad [http://www.conrad.nl/ce/nl/]

-Boschmann Titan 2-Weg Luidspreker G-6532
[http://www.conrad.nl/ce/nl/product/378216/]
-Inbouwschotel
[http://www.conrad.nl/ce/nl/product/304427/]

[ Voor 194% gewijzigd door BiggyBossB op 03-04-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
ik heb het 1 en ander door gelezen, maar wat ik begrijp is dat de ruis komt door dat ik alle minnen op elkaar aangesloten heb? of heb ik het mis...?
ik heb ook proberen te zoeken in het nederlands, maar vond geen goeie resultaten.
ik snap weinig van stroom circuits enzo en in het engels word het helemaal lastig :S
Maar wanneer de accu leeg is gebruik je dus de acculader om de accu weer bij te laden en tegelijkertijd om te spelen? Een acculader is niet bepaald een schone voeding, dus het kan dan inderdaad dat je wat brom mee krijgt. Enigste oplossing daarvoor is een voeding gebruiken om te spelen wanneer je aan het laden bent.
als ik me radio aan de netstroom zet, laad de accu automatisch op, met de druppel lader van accusafe.
ik kan wel tussen netstroom / accu schakelen.

als ik de radio dus aan de netstroom zet, schakel ik hem daar dus ook op. anders laad de accu op en verbruikt de stroom tegelijk weer...dat schiet niet op, en hij zal meer verbruiken dan opladen gok ik.

als de radio aan de netstroom staat, en de accu dus bijna leeg is, en automatisch oplaad, kan ik minder zenders duidelijk ontvangen en heb ik soms ruis...

daarom snap ik je antwoord niet helemaal, want ik gebruik ook gewoon een voeding toch tijdens het opladen...
ik heb er gewoon zo'n omvormer van 220 / 230 volt naar 12 volt inzitten ( 3 ampère ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
[...]

[...]

De MP3 module gebruikt ook een rood witte aansluiting voor power.
Zie dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.kist-radio.nl/FAQ/FAQPicture2.png

Waar de meerprijs bij ons vooral in zit is dus die kabeltjes, maar vooral het stukje garantie. De MP3 module werkt namelijk niet overal in Nederland even goed betreffende het bereik. Verder ontploffen er relatief veel na een paar uur, dus vandaar dat de prijs wat omhoog moest, omdat soort gevallen op te vangen.
remmie80 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:23:
[...]

Ze eraan solderen is vrij lastig omdat er er weinig ruimte tussen de 12v en ground zit. Ik heb er ook 1tje uit china gehaald maar kabeltjes erbij scheelt iniedergeval een hoop gezeik.

Bied accusafe ze niet ook los aan eigenlijk?
Voor signaal in en uit kun je de 2mm JST signaalkabel gebruiken ;).
silverstone01 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:15:
[...]

ik heb het 1 en ander door gelezen, maar wat ik begrijp is dat de ruis komt door dat ik alle minnen op elkaar aangesloten heb? of heb ik het mis...?
ik heb ook proberen te zoeken in het nederlands, maar vond geen goeie resultaten.
ik snap weinig van stroom circuits enzo en in het engels word het helemaal lastig :S

[...]

als ik me radio aan de netstroom zet, laad de accu automatisch op, met de druppel lader van accusafe.
ik kan wel tussen netstroom / accu schakelen.

als ik de radio dus aan de netstroom zet, schakel ik hem daar dus ook op. anders laad de accu op en verbruikt de stroom tegelijk weer...dat schiet niet op, en hij zal meer verbruiken dan opladen gok ik.

als de radio aan de netstroom staat, en de accu dus bijna leeg is, en automatisch oplaad, kan ik minder zenders duidelijk ontvangen en heb ik soms ruis...

daarom snap ik je antwoord niet helemaal, want ik gebruik ook gewoon een voeding toch tijdens het opladen...
Je hebt dus een voeding, welke je gebruikt om de autoradio mee te voeden wanneer de kistradio aan de netstroom hangt? Wat voor een voeding is dat? Zo'n standaard 12V 2A voedingsblokje? Die kunnen bijvoorbeeld al wat ruis veroorzaken, maar zijn eigenlijk ook veel te licht voor jouw autoradio. Daar wil je toch wel minimaal 4-5A voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
Heeft iemand ervaring met dit ding:
http://dx.com/p/60w-stere...cycle-golf-cart-red-91350

Ik heb iets makkelijks en goedkoops voor thuis nodig, hoeft niet zo hard te zijn als de ta2024 maar gewoon een beetje lekker geluid en bass knopje is wel handig.
En speakers heb ik nog staan.

Kan ik voor deze versterker gewoon de 4A voeding van accusafe.nl gebruiken?
http://www.accusafe.nl/shop/voeding/68-12vdc-4a-voeding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
ik heb er gewoon zo'n omvormer / voeding van 220 / 230 volt naar 12 volt inzitten ( 3 ampère ).

maar de ruis word niet veroorzaakt door de omvormer / voeding, maar door de druppellader.

( voorbeeld wanneer aangesloten op netstroom )
als de accu ( zo goed als ) vol is ruist die niet, dan laad de druppellader dus ook ( bijna ) niet meer.

dus als de druppellader druk bezig is met opladen dan ruist die, anders niet.

en als die NIET op netstroom is aangesloten en via de accu speelt ruist die ook niet

[ Voor 8% gewijzigd door silverstone01 op 03-04-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe sluit je die bluetooth module van accusafe aan? ik zie 3 ingangen, volgensmij aan de zijkant 1x 12v input via 2.1mm plug, en 2x tulp (links en rechts) klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je hebt de volgende aansluitingen:
- 12V in via 2.1mm DC plug
- 12V in via een zelf te solderen kroonsteen (naast dc plug)
- audio uit via 3.5mm socket
- audio uit via RCA, links en rechts.
remmie80 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:50:
Heeft iemand ervaring met dit ding:
http://dx.com/p/60w-stere...cycle-golf-cart-red-91350

Ik heb iets makkelijks en goedkoops voor thuis nodig, hoeft niet zo hard te zijn als de ta2024 maar gewoon een beetje lekker geluid en bass knopje is wel handig.
En speakers heb ik nog staan.

Kan ik voor deze versterker gewoon de 4A voeding van accusafe.nl gebruiken?
http://www.accusafe.nl/shop/voeding/68-12vdc-4a-voeding.html
Ik denk dat je beter af bent met een TA2024 eigenlijk. In het verleden hebben mensen deze weleens gebruikt en ik geloof dat de kwaliteit niet echt geweldig was, ging ook snel stuk. Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten ;). Ik verwacht trouwens eigenlijk wel dat je met een 2A voeding al ruim voldoende hebt!
silverstone01 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:13:
ik heb er gewoon zo'n omvormer / voeding van 220 / 230 volt naar 12 volt inzitten ( 3 ampère ).

maar de ruis word niet veroorzaakt door de omvormer / voeding, maar door de druppellader.

( voorbeeld wanneer aangesloten op netstroom )
als de accu ( zo goed als ) vol is ruist die niet, dan laad de druppellader dus ook ( bijna ) niet meer.

dus als de druppellader druk bezig is met opladen dan ruist die, anders niet.

en als die NIET op netstroom is aangesloten en via de accu speelt ruist die ook niet
Lijkt er dan inderdaad op dat zodra de acculader harder moet gaan werken hij een rimpel op je spanning veroorzaakt. Hm.. erg lastig op te lossen ben ik bang.. Even een oplossing verzinnen ;).

[ Voor 27% gewijzigd door wesleytjuh op 03-04-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
gewoon na een dag de accu te hebben gebruikt hem 's nachts aan de lader gooien dus en het probleem is over :P okey
maar dat alle minnen aan elkaar zitten maakt dus niks uit?
dat is het enige waarmee de druppellader en de autoradio met elkaar verbonden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Yep maar kan je ook bijna niet omheen. Je wilt en de - van de acculader aan de accu, en de min van de versterker aan de accu. Je zou eigenlijk een soort dubbele accusafe moeten hebben die ook de minnen loskoppeld hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt het verschil tussen links en rechts uit bij een jack plug

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 00:07:
maakt het verschil tussen links en rechts uit bij een jack plug
Nee, je zult evenveel geluid uit je speakers krijgen. Het enigste verschil is dat uit je linker speaker geluid komt van het rechter kanaal en uit je rechter speaker komt geluid van het linker kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jurjen-
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10-2023
wesleytjuh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:25:
[...]

Probleem met een diode is dat je accu nooit volledig meer kan volladen nu. Er valt namelijk een spanning over de diode heen waardoor je waarschijnlijk maar tot 13V van de 13.8V laadspanning op de accu krijgt. Beter is een schakelaar tussen de accu en het systeem, en gewoon de schakelaar omzetten als je de radio langdurig niet gebruikt.

Je foto's werken trouwens niet!
Dat is wel goed om te weten van de diode. Heb er al een schakelaar tussen gezet, maar het is me al twee keer overkomen dat de accu gestorven is doordat ik de schakelaar was vergeten om te zetten.

Nu probeer ik het alleen nog even in de huidige situatie. Als ik nu merk dat de speelduur drastisch verkort wordt kan ik altijd de diode er nog tussen uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Ik ben er uit!
Dit is mijn lijst met wat ik ga gebruiken

Sony autoradio met USB €80,00 (heb ik al)
Boschmann Titan 2-Weg G-6532 €29,99 (conrad)
Loodgel accu 12V 7Ah €20,00 (accusafe, maar heb ik al)
Voltmeter €2,00 (ebay, aanwezig)
Drukschakelaar voor voltmeter €1,00 (ebay, aanwezig)

MDF plaat 61x122x15 €5,50 (praxis)
1 spuitbus grondverf €2,10 (action)
1 spuitbus matzwart €2,10 (action)
Akoestisch noppenschuim Grijs € 6,29 (conrad)
Kofferhoek 8x €9,36 (conrad)
Kunststof schalenhandgreep (paar) €4,79
SCI Wipschakelaar €0,68 (conrad)
Inbouwschotel €2,29 (conrad)
Schroeven €2,00 (action)

Volgens mij ben ik er zo wel.
Totaal kosten zijn €168 :o

Maar als ik de radio niet gebruik ligt hij ook maar te verstoffen in de kast.

Bij de boxen zit ook een Luidspreker kabel.
Deze kan ik toch ook als stroomkabels gebruiken??

Zie ik verder nog iets over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door mathy_ op 04-04-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathy_ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:31:
Ik ben er uit!

Schroeven €2,00 (action)

Ja, de acculader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Owja thnx,
Gelukkig heb ik die al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
mathy_ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:31:
Ik ben er uit!

Schroeven €2,00 (action)

Bij speakers zit doorgaans erg weinig luidspreker kabel. Bij Pioneer maar een centimeter of 30. En dat is ook nog eens erg dun. Bij goedkopere merken is het nog dunner, en ook nog eens minder zuiver koper. Ik zou dus wel even ergens echte stroomkabel vandaan houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:20:
[...]

De MP3 module gebruikt ook een rood witte aansluiting voor power.
Zie dit plaatje:
[afbeelding]

Waar de meerprijs bij ons vooral in zit is dus die kabeltjes, maar vooral het stukje garantie. De MP3 module werkt namelijk niet overal in Nederland even goed betreffende het bereik. Verder ontploffen er relatief veel na een paar uur, dus vandaar dat de prijs wat omhoog moest, omdat soort gevallen op te vangen.

[...]

Voor signaal in en uit kun je de 2mm JST signaalkabel gebruiken ;).

[...]

Je hebt dus een voeding, welke je gebruikt om de autoradio mee te voeden wanneer de kistradio aan de netstroom hangt? Wat voor een voeding is dat? Zo'n standaard 12V 2A voedingsblokje? Die kunnen bijvoorbeeld al wat ruis veroorzaken, maar zijn eigenlijk ook veel te licht voor jouw autoradio. Daar wil je toch wel minimaal 4-5A voor hebben.
Ik bedoelde een rood witte aansluiting voor aux. :P
Maar die kan dus ipv dat stekkertje wat links op het plaatje staat.

Heb al wat mooie plannen.
Behuizing gaat weg, dit wordt Berkenmultiplex en een andere indeling. Vermoedelijk wel met klep.
Electronica behoudt ik en breid ik uit.

Wat ik nu heb.

- Versterker TA2024 (niet gemod.)
- Li-ion accu, 12V DC, 6800mah.
- Ledstrip 12V.
- Speakers ts-g1701i, 170 watt max, 35watt nominaal, 4ohm.

Wat ik erbij wil.

- Mp3 module met bluetooth
- Extra accu
- TFT adapter 5A
- Digitale voltmeter
- Eventueel basspoort.

En misschien nog wat toffe dingen erbij.

Kist huidig:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/zikqpj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Wat voor zekering moet er in z'n zekering paneel houder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyBossB schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:41:
Wat voor zekering moet er in z'n zekering paneel houder?
4A voor ta2024 volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 08:58
heeft iemand een TA2020 (25watt versie) over ik ben er dringend naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipje81 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:57:
heeft iemand een TA2020 (25watt versie) over ik ben er dringend naar op zoek.
kan je kopen bij accusafe.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:24:
[...]

Nee, je zult evenveel geluid uit je speakers krijgen. Het enigste verschil is dat uit je linker speaker geluid komt van het rechter kanaal en uit je rechter speaker komt geluid van het linker kanaal.
Ik kreeg toen ik mijn kabels van mijn aux naar mijn mp3-module omdraaide toch echt een stuk zachter geluid. Maar dat kan aan de mp3 module liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmie80 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:04:
[...]

Ik kreeg toen ik mijn kabels van mijn aux naar mijn mp3-module omdraaide toch echt een stuk zachter geluid. Maar dat kan aan de mp3 module liggen.
vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dat is eigenlijk niet mogelijk. Je hebt 1x ground, 1x links en 1x rechts. Als je links en rechts omdraait, draai je de kanalen om, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist de bluetooth module en wat andere speeltjes besteld :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga weer een kist met deksel bouwen. Ik wil dus alles intern inbouwen. Werkt de afstandsbediening dan nog als je zon mp3 decoder intern inbouwt? Oftewel gaat het signaal door 15 mm multiplex?

Verder wil ik 2 accu's inbouwen. Moet ik ze serie of parralel schakelen als ik wil dat de speelduur langer wordt.
Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink