Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.251 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
Gek1009 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:16:
[...]

ik zou zelf voor de 2e (vierkante) gaan omdat het geluid dan soepeler door de kast kan. en de poort naast de sub.

de 1e kan ook maar rond dan de hoeken mooi af.

wat wesleytjuh ook al zei als het goed werkt heb je geluk gehad. maar omdat een geslote kist meestal wel goed werkt kun je dat het beste doen. het nadeel is dat je hem minder goed kunt tuning op een frequentie. het voordeel is dat je ongeacht hoeveel liter je meestal wel een goed geluid heb.

(zelf doe vaak mee aan propper Droppers bereken ik altijd nauwkeurig mijn kisten. omdat als je er een paar cm naast zit met je ontwerp of bouwen je minder DB op een andere frequentie dit kost een plaats in de top 5) *hobby apart*
Ah oke, ik ga er dan nog even over nadenken wat ik uiteindelijk als ontwerp ga toepassen.
Weet iemand misschien hoe je de volgende dingen (simpel) kan maken:

- Luidsprekerbeveiliging (blokkeren van DC-stroom op de luidsprekers bij bijv. uitschakelen)
- Inschakelvertraging (zodat je geen inschakelpiek over je luidsprekers heen krijgt)

En nog een kleine vraag. Ik wil LED's aansluiten op mijn kist en dan met acrylaat edge light maken. (van die bordjes met gegraveerde dingen erin die licht geven) Alleen nu vroeg ik mij af op welke spanning ik de weerstand dan moet berekenen? Op 13,9 volt (volle accu?) of op een andere spanning? Of is het het best om voor de leds een spanningsregelaar te zetten op 12V en dan de weerstand op die spanning uit te rekenen?

[ Voor 15% gewijzigd door espro op 26-02-2013 14:09 ]

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
espro schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:47:

- Luidsprekerbeveiliging (blokkeren van DC-stroom op de luidsprekers bij bijv. uitschakelen)
- Inschakelvertraging (zodat je geen inschakelpiek over je luidsprekers heen krijgt)
Ik denk dat je deze beveiligingen wel weg kan laten. Ze zijn vrij duur om te implementeren, terwijl autospeakers wel een inschakelplop kunnen hebben en de kans dat de versterker kapot gaat is niet heel groot.
En nog een kleine vraag. Ik wil LED's aansluiten op mijn kist en dan met acrylaat edge light maken. (van die bordjes met gegraveerde dingen erin die licht geven) Alleen nu vroeg ik mij af op welke spanning ik de weerstand dan moet berekenen? Op 13,9 volt (volle accu?) of op een andere spanning? Of is het het best om voor de leds een spanningsregelaar te zetten op 12V en dan de weerstand op die spanning uit te rekenen?
Bereken de weerstanden voor het worst case scenario (voor de LEDs), dus dat de accu volledig vol is en aan de oplader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 21:13
om nog even terug te komen op het verhaal dat basstubes niet nodig zijn als je geen subwoofer gebruikt...

ik heb de boxen in in huis en in de schuur toen bekeken voordat ik zelf de beslissing nam om ze aan te schaffen of niet, maar van de 5 setjes boxen die ik bekeken heb waren er 4 van met basstubes. terwijl er helemaal geen sub. in de box zit.
de basstubes zaten onder anderen bij mijn eigen stereotoren van philips met bass reflex systeem en de 2 sony stereotorens van me ouders, dus ook niet echt knaken spul :P...

dit zullen ze vanaf fabriek wel niet voor niets doen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
silverstone01 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:43:
om nog even terug te komen op het verhaal dat basstubes niet nodig zijn als je geen subwoofer gebruikt...

ik heb de boxen in in huis en in de schuur toen bekeken voordat ik zelf de beslissing nam om ze aan te schaffen of niet, maar van de 5 setjes boxen die ik bekeken heb waren er 4 van met basstubes. terwijl er helemaal geen sub. in de box zit.
de basstubes zaten onder anderen bij mijn eigen stereotoren van philips met bass reflex systeem en de 2 sony stereotorens van me ouders, dus ook niet echt knaken spul :P...

Het heeft eigenlijk niet zoveel te maken met of het een subwoofer is of niet, mijn oude logitech speakertjes met 3" drivertjes van 3Watt zaten ook in een plastic behuizing met bass-tubes. Het gaat er vooral om dat je de T/S parameters moet hebben van een speaker. De fabrikant van die boxen waar jij het over hebt weet echt wel wat deze waardes zijn, en die kist is ongetwijfeld ook zeer nauwkeurig berekend. Omdat auto speakers voor deuren of hoedenplanken zijn heeft het totaal geen zin voor een fabrikant om deze parameters te meten of te vermelden. En Subwoofer daarentegen valt en staat met de behuizing waar die in zit. Daarom is het heel belangrijk dat die parameters worden meegeleverd, of iig een (paar) voorbeelden.

Zonder berekeningen KAN je kist simpelweg vreselijk klinken! Je kan ook geluk hebben, het is gewoon gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:27
silverstone01 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:43:

Ooh, deze poorten hebben zeker nut! Indien correct toegepast kan je er hele leuke dingen mee bereiken. Maar daar hebt je het juist, indien correct toegepast ;). Klakkeloos toepassen omdat andere speakers dit ook hebben is gewoon niet de juiste manier, en kan enkel goed uitpakken als je toevallig de juiste poort bij de juiste behuizing en speakers hebt.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
TBTL schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:24:
[...]
Ik denk dat je deze beveiligingen wel weg kan laten. Ze zijn vrij duur om te implementeren, terwijl autospeakers wel een inschakelplop kunnen hebben en de kans dat de versterker kapot gaat is niet heel groot.

[...]
Bereken de weerstanden voor het worst case scenario (voor de LEDs), dus dat de accu volledig vol is en aan de oplader hangt.
Maar ik heb dus last van een best wel harde knal als ik de voeding uitzet (had ik hiervoor niet bij mijn vorige kist). Er zit verder al genoeg geld in de kist, dus ik wil het liever ook helemaal mooi afmaken.

Wat betreft de LED's, dankje! Ik zal het op die manier installeren in mijn kist. Ga misschien deze week nog even een voorbeeld laten lasersnijden om te kijken hoe het effect wordt van het acrylaat aan de voorkant van me kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2023
Ah oke, ik ga er dan nog even over nadenken wat ik uiteindelijk als ontwerp ga toepassen.

Ik zou niet weten of het werkt, maar dit kwam ik net toevallig tegen:
Amplifier Pop Stoppers
Dit zou er als het goed is voor moeten zorgen dat je speakers geen knal meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ''progress''

Ben druk bezig geweest de afgelopen dagen, hoop vrijdag uiterlijk zaterdag volledig klaar te zijn met alles weer ingebouwd en wel.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2rzb3ib.jpg

bezig met schuren, resultaat is al te zien

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/inv0o0.jpg

1e grond laag aangebracht

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/j5l75j.jpg

de 3e grondlaag, heb geen foto van de 2e :|

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2d96ypi.jpg

1e laagje verf, dekt opvallend goed

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/16j4isp.jpg

2e laag verf

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/25q3hj8.jpg

Speaker grills en kappen van de 2e grondlaag voorzien, morgen even opschuren nog een laagje aanbrengen indien nodig nog 1.

De randen van de radiobehuizing netjes met vuller aan de kist bevestigd, mijn oude luchtgaten gevuld met vuller. hier geen specifieke foto's van :'(, maar het is wel te zien op enkele foto's

To do list
-randen van de binnenkant kitten
-binnenkant geheel opnieuw bekleden met schuimrubber
-overige dingetjes die ik nu over het hoofd zie

Over het geheel vind ik dat mijn voortgang er mag wezen :*)

Volgend ''report'' als de kist klaar is, ben heel benieuwd

opmerkingen of tips?
Hou je niet in ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52

thijsco19

KTM 990 SMT

Was het niet handiger om je radio in je kist te maken ipv er boven op?

Verder ziet er netjes uit!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:37:
Was het niet handiger om je radio in je kist te maken ipv er boven op?

Verder ziet er netjes uit!
Daar heb ik echt geen ruimte voor, dit was de enigste optie.
Ik kreeg een Alpine radio aangeboden gekregen voor €90,- die een vriend van mij€400 heeft gekost bij ACR.
Dus ik heb hem meteen over genomen zonder er over na te denken haha :P en Kwam bij de externe behuizing uit

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 12:20
Hoi! Lang niet meer hier geweest...
ff een linkje naar mijn setje: P.E.T.E.R. in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 17]"

Ik heb em dus al bijna een jaar, en hij doet het prima. Heeft een week lang gedraait op een accu en meerdere regenbuien overleefd, is in mijn fietstas en weekendtas heel nederland doorgereisd en is bekend met elk muziekgenre dat je je kunt voorstellen.

Nu is een van de grotere problemen dat het volume nogal tegenvalt als ik m'n telefoon aansluit. Vanaf m'n laptop is het dan weer prima. Oftewel, ik wil de weerstandsmod doen. Helaas gaat het niet om een TA2024 mar een Denon DCA-3120.

Is iemand hier bekent met Denon-versterkers? Of met dit soort mods op non-TA2024-versterkers in het algemeen? Helpt het als ik de versterker uit elkaar trek en foto's van het printje neerzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:40

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:29:
ff een linkje naar mijn setje: P.E.T.E.R. in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 17]"

Ik heb em dus al bijna een jaar, en hij doet het prima. Heeft een week lang gedraait op een accu en meerdere regenbuien overleefd, is in mijn fietstas en weekendtas heel nederland doorgereisd en is bekend met elk muziekgenre dat je je kunt voorstellen.

Nu is een van de grotere problemen dat het volume nogal tegenvalt als ik m'n telefoon aansluit. Vanaf m'n laptop is het dan weer prima. Oftewel, ik wil de weerstandsmod doen. Helaas gaat het niet om een TA2024 mar een Denon DCA-3120.

Is iemand hier bekent met Denon-versterkers? Of met dit soort mods op non-TA2024-versterkers in het algemeen? Helpt het als ik de versterker uit elkaar trek en foto's van het printje neerzet?
Nee niet bekend, en ja het is handig als hij open ligt. Wil je extra foto's nemen van de input? Wees wel voorzichtig met het openen!

[ Voor 5% gewijzigd door Stekeltje op 01-03-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:29:

Ff gegoogled en het schijnt dat er een Toshiba Chip in zit. Als je de datasheet doorleest zie je op pagina 3 iets staan over de versterking. Hier hebben ze het over de feedback weerstand die je aan kan passen. Als deze weerstand er niet op zit dan heb je pech, zit ie er wel op dan zou je hem kleiner kunnen maken of zelfs helemaal eraf halen en kortsluiten. Dus, zoek die weerstand op en meet hem!

O, en laat ook ff weten wat de capaciteit is van de condensator die ermee in serie staat, deze bepaald de frequentie van het high-pass filter. Het zou zonde zijn dat je een deel van je bass kwijt raakt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Carneoleon op 01-03-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Carneoleon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:37:
[...]

Ff gegoogled en het schijnt dat er een Toshiba Chip in zit. Als je de datasheet doorleest zie je op pagina 3 iets staan over de versterking. Hier hebben ze het over de feedback weerstand die je aan kan passen. Als deze weerstand er niet op zit dan heb je pech, zit ie er wel op dan zou je hem kleiner kunnen maken of zelfs helemaal eraf halen en kortsluiten. Dus, zoek die weerstand op en meet hem!

O, en laat ook ff weten wat de capaciteit is van de condensator die ermee in serie staat, deze bepaald de frequentie van het high-pass filter. Het zou zonde zijn dat je een deel van je bass kwijt raakt ;)
De bas is inderdaad niet geweldig. Ik dacht altijd dat dat door mijn dunno plastic klankkast zou komen, maar de versterker regelt dat zelf ook nog bij dus. Eens ff kijken dan. Volgende week ergens...

Edit: nuttig linkje: http://translate.google.n...a_3120-t85852f22_bs0.html

[ Voor 9% gewijzigd door Peetz0r op 01-03-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Mwah, je moet de waarde van de weerstand wel erg laag maken wil je een merkbaar filter creeren in combinatie met kistradio's die vooral buiten gebruikt worden. Je mag blij zijn als je 80Hz buiten haalt, en het filter kapt daar een heel stuk onder af,

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:07:
[...]

De bas is inderdaad niet geweldig. Ik dacht altijd dat dat door mijn dunno plastic klankkast zou komen, maar de versterker regelt dat zelf ook nog bij dus. Eens ff kijken dan. Volgende week ergens...

Edit: nuttig linkje: http://translate.google.n...a_3120-t85852f22_bs0.html
Als je nu de bas niet zo geweldig vind komt dat niet door de versterker. Deze is gemaakt zodat ie alle bas goed weergeeft (als het goed is).
wesleytjuh schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:07:
Mwah, je moet de waarde van de weerstand wel erg laag maken wil je een merkbaar filter creeren in combinatie met kistradio's die vooral buiten gebruikt worden. Je mag blij zijn als je 80Hz buiten haalt, en het filter kapt daar een heel stuk onder af,
Dit kan ik beamen! mijn 6x9's in goed gesloten behuizing halen de 50Hz ook niet volledig. Maar. Deze versterker werkt wat anders dan de ta2024. Stel dat er nu een 2K weerstand voor zit, en je sluit deze kort blijft er nog 200 ohm over (da's intern). Als ze de -3dB hebben gekozen op 20Hz, verschuift je -3dB frequentie ineens naar 200Hz. Dat ga je zeker wel merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan mijn huidige radio uit te breiden met een subwoofer van 180 watt rms en 500 max. ik heb nu een subwoofer van 80 watt rms en 200 max. zal de subwoofer van 500 max de subwoofer van 200 max zo overbruggen zodat ik die kleine eigenlijk niet meer hoor en dus eigenlijk ook niet hoef te gebruiken.
(misschien een beetje onduidelijk uitgelegd)

hoe mijn radio er nou bij staat:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img90/6581/img20130303124312.jpg

hoe ik hem wil uitbreiden:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img201/7836/img20130302wa0007.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:40

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:48:
ik ben van plan mijn huidige radio uit te breiden met een subwoofer van 180 watt rms en 500 max. ik heb nu een subwoofer van 80 watt rms en 200 max. zal de subwoofer van 500 max de subwoofer van 200 max zo overbruggen zodat ik die kleine eigenlijk niet meer hoor en dus eigenlijk ook niet hoef te gebruiken.
(misschien een beetje onduidelijk uitgelegd)

hoe mijn radio er nou bij staat:
[afbeelding]

hoe ik hem wil uitbreiden:
[afbeelding]
Dat is echt een beest van een radio :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Mede kratbouwers, tweakers, toeschouwers en andere.

Mn kistje is al een tijdje af, maar ik heb al die tijd nog geen moment vrijgemaakt om hem te posten. Afgelopen week even de binnenkant bekleed met noppenschuim, en ook maar even nieuwe foto's gemaakt. En nu dan toch maar even tijd vrijgemaakt om hem te uploaden.

Dit kistje is ondertussen mijn 4e eigen build. Het Heineken krat wat ik al eerder had geupload is helaas verkocht, en van het geld daarvan is deze nieuwe gebouwd.

Het kistje heeft een TA2020 omdat ik de TA2024 iets te vaak vond clippen en storen bij hard geluid.
Het geluid van dit relatief kleine kistje is enorm! Het blijft gewoon een genot om naar te luisteren.
Het munitiekistje heeft een kameraad van me geregeld. Inspiratie voor het plaatsen van verschillende onderdelen etc. komt uit verschillende bronnen. Waaronder dit forum. Omdat het een munitiekistje is wilde ik deze zoveel mogelijk intact (origineel) en ruw houden. Vandaar ook de grote schakelaar etc.

hierbij een aantal foto's, in chronologische volgorde.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/29oom5x.jpg
Het munitiekistje in originele staat

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2cp4393.jpg
Alle spulletjes bij elkaar :)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/20pauco.jpg
De eerste testopstelling

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/9fmzja.jpg
Tweede testopstelling

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/rix8cw.jpg
Laatste hand leggen aan het kistje.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/25k3e9s.jpg
Front 1

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/zybwib.jpg
Front 2

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2mg77di.jpg
Front 3

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/wkgz0j.jpg
Details bij het inbouwpaneel

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/27zal39.jpg
Binnenkant

Sorry voor de grote hoeveelheid foto's. Maar Ik had er gedurende het proces zoveel gemaakt dat ik ze gewoon moest delen :+

Specificaties:
- Munitiekist (M2A1 SAC)
- HelderHifi TA2020 MK3 25W
- Loodgel accu 12V 7Ah
- Pioneer 2-weg luidspreker TS-G1322I (13CM, 210W Max, 35W RMS)
- DC-DC Converter Boost 10-32V to 12-35V 150W Step Up Converter
- inbouwpaneel met RCA-connector (rood wit), 2 leds, SCI Auto-bedieningspaneel 12 V/DC 20 A R18-P1A.

En natuurlijk verschillende losse onderdelen zoals audiokabels, soldeertin, acculader, noppenschuim etc. etc.

Opmerkingen en vragen zijn welkom :9

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
Dag iedereen,

Vandaag ook even wat foto's gemaakt van mijn tweede kratradio-project.
De radio is opgebouwd uit:

• Pioneer TS-G1722i
• TA2024 Versterker
• Accusafe V3.5
• 5cm plexiglas plaatje.
• voltmetertje, volumeknop, handvaten etc :O .
• RGB 5050 LED-strips, inclusief een music controller met afstandbediening(laat de ledjes op de maat van de muziek bewegen).
• Industriële 12VDC 8.5A 102W voeding

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/6619/dscf5397mr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/673/dscf5395.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/7816/dscf5392m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/9838/dscf5391u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/781/dscf5390f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/2235/dscf5389d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/7349/dscf5387a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/9562/dscf5380v.jpg
Het enigste wat er op het moment nog aan moet gebeuren is de LED-strip vervangen. In het eerste geval had ik 4 meter verwerkt in de krat.(aan de achterkant rond de boxen en langs de bovenrand(net onder de plexiglas-plaat)). Dit was een prachtig gezicht en gaf enorm veel licht buiten in het donker, totdat de Led-strips het apart van elkaar begaven en dus verschillende kleuren lieten zien. Nu zit er nog maar een stripje van 30 cm in...

Als het binnenkort weer wat mooier weer is, zal ik ook eens een filmpje uploaden.

Joe,
Tom

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomhuigen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:35:
Dag iedereen,

• Pioneer TS-G1722i
• TA2024 Versterker
• Accusafe V3.5
• 5cm plexiglas plaatje.
• RGB 5050 LED-strips, inclusief een music controller met afstandbediening(laat de ledjes op de maat van de muziek bewegen).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het enigste wat er op het moment nog aan moet gebeuren is de LED-strip vervangen. In het eerste geval had ik 4 meter verwerkt in de krat.(aan de achterkant rond de boxen en langs de bovenrand(net onder de plexiglas-plaat)). Dit was een prachtig gezicht en gaf enorm veel licht buiten in het donker, totdat de Led-strips het apart van elkaar begaven en dus verschillende kleuren lieten zien. Nu zit er nog maar een stripje van 30 cm in...

Als het binnenkort weer wat mooier weer is, zal ik ook eens een filmpje uploaden.

Joe,
Tom
ziet er mooi uit! netjes afgewerkt
waar heb je die music controller/ledstrip gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zo he, dat zijn 2 erg net uitgevoerde radio's :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:08:
[...]

ziet er mooi uit! netjes afgewerkt
waar heb je die music controller/ledstrip gekocht?
Via een chineze partner waarbij ik vaker goedkoop spulletjes haal. ik geloof dat de 5 meter RGB 5050 led-strip(de meest uitgebreide) en controller bij elkaar maar 50 USD inclusief verzending via DHL kostte waardoor het vaak al binnen 3 dagen vanuit China in huis is. Op Ebay.com staan er echter ook genoeg, vaak wel iets duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:00:
Zo he, dat zijn 2 erg net uitgevoerde radio's :D !
Haha, een hele goeie leverancier is al het halve werk :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Dag iedereen,

• Pioneer TS-G1722i
• TA2024 Versterker
• Accusafe V3.5
• 5cm plexiglas plaatje.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Joe,
Tom
Ik moet zeggen dat ik dit nog wel een van de meest nette, en mooist _/-\o_ afgewerkte kratten vind tot op heden.. Probs!

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Dag iedereen,

[verhaal + mooie foto's]

Joe,
Tom
Wow, erg netjes gemaakt!
Heb je het kratje helemaal vlak uitgehold? Egt een super afwerking.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Piet bel schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:02:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dit nog wel een van de meest nette, en mooist _/-\o_ afgewerkte kratten vind tot op heden.. Probs!
Super bedankt, na de tijd die ik erin heb gestoken mocht dat ook wel. Ik wil er wel even op wijzen dat ik heel erg veel steun van Wesley heb gehad. Zonder hem was het echt nooit gelukt! Bedankt Wesley.
thijsco19 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:29:
[...]

Wow, erg netjes gemaakt!
Heb je het kratje helemaal vlak uitgehold? Egt een super afwerking.
Bedankt voor de leuke reactie!
Ja, ik heb de krat op een zondagmiddag uitgehold en geschuurd.
Ik vond nog wat foto's op mijn telefoon van het bouwproces.

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/885/foto2ff.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/923/foto4dt.jpg
Tom

[ Voor 4% gewijzigd door tomhuigen op 05-03-2013 18:26 . Reden: quote was verkeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
tomhuigen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:24:
[...]

Super bedankt, na de tijd die ik erin heb gestoken mocht dat ook wel. Ik wil er wel even op wijzen dat ik heel erg veel steun van Wesley heb gehad. Zonder hem was het echt nooit gelukt! Bedankt Wesley.

[...]

Bedankt voor de leuke reactie!
Ja, ik heb de krat op een zondagmiddag uitgehold en geschuurd.
Ik vond nog wat foto's op mijn telefoon van het bouwproces.

[afbeelding]
[afbeelding]
Tom
Prachtig gedaan, mooi afgewerkt !! Echt een plaatje :D

Ik had nog wel één vraag, hoe heb jij je krat zo mooi uitgehold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07-2022
Beste allemaal,
Ben hier toevallig terecht gekomen.
Maar die kistjes trokken meteen mijn aandacht.
Na enkele weken van meelezen, besloten om er ook 1tje te maken.
Het concept is een beetje van hier en een beetje van mij hahaha
Wilde een relatief kleine kist bouwen, dat gemakkelijk overal mee te nemen is.
De afmetingen zijn 39-22-22 cm.

Heb bij accusafe een TA2024 + Accusafe V3.5 besteld.
Verder heb ik nog een 7A loodaccu en druppellader.
Speakers Rockford Fosgate 13 cm 2 weg
Wil nog een goede voeding en een bluetoothontvanger kopen.
En alles moet in dit kistje....
Gaat krap worden, maar hopelijk gaat het lukken.

Mijn kist is gebouwd van 15 mm MDF.
Alles verstek gezaagd en vervolgens alles goed gelijmd en in elkaar gezet.
Om het geheel mooi strak te krijgen, heb ik ducktape en lijmklemmen gebruikt.
Nadat de lijm droog was de gaten gefreesd voor de speakers en de kanten rond gefreesd.
Vervolgens 4 lagen spuitplamuur en 3 lagen kleur..
Geschuurd heb ik van middel grof tot korrel 1200.

Zie hier een paar fotootjes van mijn project ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l630/blefke/IMG_2475_zps8bbcd6f2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l630/blefke/IMG_2480_zps2b2989bb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l630/blefke/IMG_2479_zps12e3cd9c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l630/blefke/IMG_2482_zpsd58c86a6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l630/blefke/IMG_2495_zps2c7322ad.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l630/blefke/IMG_2494_zps11258acf.jpg

Vandaag snel alles provisorisch aangesloten.
Klinkt nog niet hoe ik zou willen hebben.
Had eigenlijk iets meer lage tonen verwacht.
Zou ik hier nog iets aankunnen doen, om het geluid strakker te krijgen?? (wellicht wat schuim daar waar het kan).

Morgen zal de accusafe in de bus vallen, dan ga ik alles netjes aansluiten.

Speciale dank aan de mannuh van ACCUSAFE :)
Zij doen alle moeite om je te helpen.

Greetz,
Blefke ( Alias Pascal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=39872804,noline]
Zou ik hier nog iets aankunnen doen, om het geluid strakker te krijgen?? (wellicht wat schuim daar waar het kan).

Greetz,
Blefke ( Alias Pascal)
inderdaad schuim zal wel wat helpen en luchtdicht maken.

verder wel echt mooi afgewerkt en heel mooi geverfd!! _/-\o_
waar ga je de knopjes maken en een handvat?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
@ Gijsjuh,
De kist heb ik gespoten.
Ben van mening dat het resultaat veel beter is, mits er goed geschuurd wordt.

De knopjes komen allemaal aan de achterkant.
Hier heb ik nog geen foto van gemaakt.
De potmeter is samen met de aux ingang en aan en uitschakelaar al gemonteerd.
Morgen krijg ik waarschijnlijk de accusafe, voor de schakelaars,led en de 220 V aansluiting moet ik nog een goed plekje zoeken.

Het kan goed zijn dat ik de achterkant opnieuw maak, maar eerst zo proberen.
Als het mooi uitziet, laat ik het zo anders wordt alles in een inbouwschotel gemonteerd.

Een handvat 2 opties!!
1 een lederen handvat.
2 aan de zijkant 1 gleuf frezen.

De kist moet inderdaad nog goed luchtdicht afgesloten worden.
Langs de speakers en achterkant voel ik luchtverplaatsing.
Moet wel zeggen dat de achterkant maar met 4 schroevenhad dichtgemaakt om snel even naar de kist te luisteren.

Weet iemand een goede equalizer om te downloaden in de applestore voor mijn ipone??.

Greetz,
Blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Ik heb de Denon DCA-3120 opengemaakt en foto's gemaakt.
http://imgur.com/a/FXS11
Er zitten regelbare weerstandjes in, rechtsboven op foto 1, rechtsonder op foto 2, linksboven op foto3. Volgens mij zitten deze direct achter de tulp-input. Hiermee kon ik het geluid alleen maar (per kanaal) zachter zetten, ze stonden al vol open. De weerstanden waar Carneoleon in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]" het over heeft zijn volgens mij R119 en R120, deze zijn nu beiden 470Ω. Ik ga later kijken wat er gebeurt als ik deze verminder of evt kortsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
strak kistje blefke!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Blefke schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:44:
Beste allemaal,

Verhaaltje en foto's.

Greetz,
Blefke ( Alias Pascal)
Schitterend stukje vakmanschap! Heel mooi afgewerkt allemaal

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Blefke schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:44:
Beste allemaal,
Ben hier toevallig terecht gekomen.
Maar die kistjes trokken meteen mijn aandacht.
Na enkele weken van meelezen, besloten om er ook 1tje te maken.
Het concept is een beetje van hier en een beetje van mij hahaha
Wilde een relatief kleine kist bouwen, dat gemakkelijk overal mee te nemen is.
De afmetingen zijn 39-22-22 cm.

...

Greetz,
Blefke ( Alias Pascal)
Had de foto's al over de mail gezien, maar hij blijft erg strak om te zien!

Wat betreft het laag, tja, zeker wanneer je buiten een kistradio gebruikt is het moeilijk met normale speakers om er echt veel laag uit te krijgen. Maar zoals gezegd, geheel luchtdicht maken moet wel wat helpen. Schuim wellicht ook wat, maar zou ik niet teveel van verwachten, verhoogt de virtuele inhoud van je kist een beetje. En dat is wel wat je hier te kort komt, inhoud. Een andere optie die wellicht "iets" helpt is een TA2020, die hebben een net wat strakker en steviger laag. Het zijn allemaal kleine verbeteringen op zich, maar samen is het misschien net genoeg :).

Bedankt nog voor je compliment, we helpen graag mee aan projecten als deze!
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:26:
Ik heb de Denon DCA-3120 opengemaakt en foto's gemaakt.
http://imgur.com/a/FXS11
Er zitten regelbare weerstandjes in, rechtsboven op foto 1, rechtsonder op foto 2, linksboven op foto3. Volgens mij zitten deze direct achter de tulp-input. Hiermee kon ik het geluid alleen maar (per kanaal) zachter zetten, ze stonden al vol open. De weerstanden waar Carneoleon in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]" het over heeft zijn volgens mij R119 en R120, deze zijn nu beiden 470Ω. Ik ga later kijken wat er gebeurt als ik deze verminder of evt kortsluit.
Ik zou als feedback weerstanden eerder 10K-100K verwachten. Eens even de datasheet doorlezen :)

Niet dus, hehe. Ze gebruiken een simpele weerstand om een op amp in te stellen, werkt dus wat anders dan bij de TA2024. Inderdaad, 470ohm zou het kunnen zijn. Deze kun je kortsluiten, maar ik zou hem denk ik vervangen voor ~100 ohm, dan win je zo'n 6-7dB aan gain. Kortgesloten is 10dB meer dan 470ohm. Mocht 100 ohm nog steeds niet het resultaat geven wat je wilt, gewoon kortsluiten, want intern zit er ook nog een weerstand die de boel beperkt.

[ Voor 34% gewijzigd door wesleytjuh op 06-03-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas De Nys
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 13:15
Een vriend en ik willen binnenkort ook een bierbak bouwen. Dit zijn de geplande eigenschappen:

16 CM pioneerboxen
media module met afstandbediening (USB SD FM AUX)
usb 5V om gsm's op te laden
TA2024 (hacked) X2 één voor interne en één voor externe luidsprekeraansluitingen
12v Li-ion 9600mAh battery pack
Crossfader (zo kan er vlot gewissel worden van muziekhouder)
2* Jack 3,5mm ingang
2* Opamp met daarachter 2* TIP31C, gevolgd door ledverlichting
Sluitbaar deksel, mooie lege binnenruimte (kan gebruikt worden als koffer)
Toonregeling (optie)
Spanningsmeter

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/34rydjs.jpg

Hebben jullie vragen/ opmerkingen? Laat gerust iets weten!

[ Voor 18% gewijzigd door Klaas De Nys op 06-03-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
@ Gijsjuh,
Hier nog een foto v.d. knopjes ;-)
Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l630/blefke/IMG_2500_zpsf023f57a.jpg
Ik ben hier nog niet tevreden over.
Waarschijnlijk ga ik de achterkant opnieuw maken.

Rechts komt nog de 220V aansluiting.
Ik zou ook nog een usb poort willen toevoegen, zodat ik de iphone / galaxy van mijn dochter kan laden en muziek afspelen.
Heeft hier iemand ervaring mee??

Vandaag de accusafe ingebouwd en aangesloten.
Alle naden en kieren zo goed mogelijk gekit.
Het geluid is al een stuk beter, maar naar mijn idee net te weinig bas.
Zou noppenfoam iets merkbaars uitmaken??
Wat zou ik eventueel nog kunnen doen.

Verder nog een voedinkje en een blutooth reciever scoren ;)

Greetz,
blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vind de achterkant eigenlijk best strak nog zo, weer eens wat anders dan een standaard paneeltje :).

Je hebt van die USB sigaretten aansteker laders, die worden weleens gebruikt. Zijn alleen vaak niet de mooiste behuizingen, dus vaak worden ze uit elkaar gehaald en anders ingebouwd.

Hmm, als je kist verder lucht dicht is kan je verder weinig meer doen denk ik, maakt allemaal maar marginaal verschil. Wellicht een elco over de voedingslijn van de TA2024? Of dus een TA2020, daar zit standaard al een flinke elco op + een wat betere chip. En noppenschuim wellicht, is niet zo duur dus misschien de moeite waard.

Ga je er trouwens nog voetjes onder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
Voetjes heb ik al ;-)
Ik kan kiezen tussen lelijke rubberen voetjes of die op de foto..
Wilde ze eigenlijk nog vanavond erop zetten, morgen maar.
Afbeeldingslocatie: http://i1127.photobucket.com/albums/l630/blefke/Naamloos-3_zps6d5b9528.jpg

Ik wil een usb poort hebben die geintregeerd is in de kist en geen sigarettenaanstekker plugje.
Die heb ik zo wie zo nog liggen.

Wil je mij iets meer info geven over de elco??.
Kan ook via mail ;)
Welke ik nodig heb en hoe deze aangesloten dient te worden.

Waarschijnlijk ga ik alsnog voor de TA2020, maar eerst even zo naar dit kistje luisteren.
Heb jij de maten van de voeding voor mij die de TA2020 kan draaien.
Wil checken of er nog voldoende plek in de kist is...
Pff de kist wordt wel zwaar.....

Vraag mij af of het toch niet een goede optie is om een lion-accu te bestellen bij DX.
De 7A loodaccu, kan ik zo wie zo gebruiken voor de caravan...

Blelfke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blefke schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:55:
Voetjes heb ik al ;-)
Ik kan kiezen tussen lelijke rubberen voetjes of die op de foto..
Wilde ze eigenlijk nog vanavond erop zetten, morgen maar.
[afbeelding]
Ik vind jouw kistje toch wel erg verdacht lijken op deze ! :+
Misschien kan je van die site nog wat mooie ideetjes op doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
In mijn eerste post staat:

Het concept is een beetje van hier en een beetje van mij hahaha ;-)

Greetz Blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een kratradio te bouwen.
Accu's heb ik: 2x 12Volt 7.2 Ah
De speakers heb ik ook al: 2x Sony XS-F6920, 160W / 40W RMS
Hier zoek ik alleen nog een versterker bij. Op het forum lees ik dat de meeste mensen de TA2024 (2x15W RMS) of de Marquant MCA-200 versterker gebruiken. Ik vraag me af of deze sterk genoeg zijn voor mijn speakers aangezien deze 40W RMS hebben? Kunnen deze versterkers dat aan of moet ik toch een betere versterker kopen?

Op Dealextreme kwam ik de volgende twee versterkers tegen. Zijn de beter dan de bovengenoemde versterkers of is dit maar rommel?

1. http://dx.com/p/2-ch-hi-f...cycle-with-usb-port-34406 (Output: 20w(max) RMS)

2. http://dx.com/p/160w-hi-f...ycle-red-silver-12v-91314 (Output power max: 80W + 80W)

Tot slot kwam ik op internet ook nog deze versterker tegen, is deze wellicht beter of wat raden jullie mij aan:

3. http://www.easyparts.nl/s...ker_2Extreme_300watt.html (2x 150 Watt maximale output, 2x 30 Watt RMS)

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Geen van deze versterkers zal in werkelijkheid meer vermogen leveren dan een TA2024, sommige misschien zelfs minder. De TA2024 (en TA2020) is het zuinigst van dit lijstje. 2x 15 echte watts gaat hard zat voor een kratradio. :)

Die 40W van je speakers slaat op wat ze kunnen hebben voordat ze kapot gaan. Je kan prima een lichtere versterker gebruiken. Ik denk zelfs dat je met een TA2024 al alles uit de speakers haalt, dat ze alleen maar gaan vervormen als je er meer vermogen in stopt.

Ik heb een keer op dx een versterker langs zien komen die rommel was, kon maar 2x 5W leveren en zat slecht in elkaar (geen koelpasta tussen chip en behuizing). Of dat een van de versterkers is die jij noemt, weet ik niet.

[ Voor 96% gewijzigd door TBTL op 07-03-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niet veel voreringen bij mijn kist tot nu toe, maar daar gaat dit weekend verandering in komen :*) eindelijk alle spullen binnen dus dit weekend sowieso de kist in elkaar zetten en kijken wat ik verder kan doen :D

foto's volgen uiteraard later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
even een vraagje
ik wil graag een bleutooth reciever aansluiten in mijn kist
maar telkens als ik hem aanzet gaat hij enorm veel herrie maken
ik heb m al direct aan de accu aangesloten en dat werkte ook niet
alleen als ik m op een andere accu aansluit maakt hij geen herrie meer
iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen
want ik zou graag alles op een accu aan willen sluiten
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Wat voor bluetooth receiver heb je? Dit is inderdaad een wat bekender probleem, zo'n bluetooth receiver gooit nogal een hoop ruis over je signaal en voeding wat je terug kan horen in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:28:
Wat voor bluetooth receiver heb je? Dit is inderdaad een wat bekender probleem, zo'n bluetooth receiver gooit nogal een hoop ruis over je signaal en voeding wat je terug kan horen in het geluid.
ik heb er een in usb stick vorm zonder interne batterij er zit een 3.5 jack uitgang op
ik heb hiervoor een wat duurdere 12 volt naar usb voeding gekocht maar het wil niet helpen
ik hou die statische ruis :(
of zal ik gewoon voor een extra accu gaan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
Vandaag een Elco 16V 4700µF geplaatst tussen de + & - ......
Stond helemaal perflex...... had in 1 keer bass.
Had eerlijk gezegd zoiets dat kan toch niet, zo'n klein goedkoop onderdeel dat zo'n grootverschil kan maken.
morgen de 220V aansuiting maken.
greetz,
Blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Cool!! Erg leuk om te horen dat het gewerkt heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomhuigen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:27:
[...]

Via een chineze partner waarbij ik vaker goedkoop spulletjes haal. ik geloof dat de 5 meter RGB 5050 led-strip(de meest uitgebreide) en controller bij elkaar maar 50 USD inclusief verzending via DHL kostte waardoor het vaak al binnen 3 dagen vanuit China in huis is. Op Ebay.com staan er echter ook genoeg, vaak wel iets duurder...
heb je misschien een link van die partner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
Hier bestel ik altijd de leds!!
http://stores.ebay.nl/citipowermall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:41:
[...]

ik heb er een in usb stick vorm zonder interne batterij er zit een 3.5 jack uitgang op
ik heb hiervoor een wat duurdere 12 volt naar usb voeding gekocht maar het wil niet helpen
ik hou die statische ruis :(
of zal ik gewoon voor een extra accu gaan
weet echt niemand dit ?
extra accu werk ook niet dan krijg je ook die ruis
weet iemand een usb voeding die geen herrie veroorzaakt ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:57:
[...]

weet echt niemand dit ?
extra accu werk ook niet dan krijg je ook die ruis
weet iemand een usb voeding die geen herrie veroorzaakt ?
Wie weet kan je hier iets vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:41:
[...]

heb je misschien een link van die partner?
Sorry, het is ook degene waarbij ik mijn spulletjes haal om te verkopen. Hij heeft geen site, alleen een skype adres. Ben er via via eens bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomhuigen schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 07:07:
[...]

Sorry, het is ook degene waarbij ik mijn spulletjes haal om te verkopen. Hij heeft geen site, alleen een skype adres. Ben er via via eens bijgekomen.
maakt niet uit maar volgensmij is dit dezelfde?
http://www.ebay.nl/itm/RG...1e7785958b#ht_2954wt_1170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
Klopt, daar mist alleen de led. En deze heeft geen draaiknop om de gevoeligheid in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomhuigen schreef op zondag 10 maart 2013 @ 02:26:
Klopt, daar mist alleen de led. En deze heeft geen draaiknop om de gevoeligheid in te stellen.
dat van de led snap ik
maar die draaiknop zit er trouwens wel op kijk maar naast dat rgb rgb rgb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:17
Ik heb hier een oude buizenradio staan maar niet de kennis om deze te repareren. Nu ontstond het idee om er een Class-d versterker en een fm module in te bouwen. Ik wil alle hardware behouden voor als ik of iemand anders later de radio wel wil repareren, en alleen onderdelen toevoegen. De module komt aan de achterkant om het uiterlijk niet te verpesten.

Er zit één speaker in met één maar, de speaker is 2Ohm. Eigenlijk zat ik te denken aan een ta2024 maar deze kan niet goed overweg met 2Ohm en is dual channel wat ik eigenlijk niet nodig heb.

Nu vraag ik me dus af of jullie ook een kleine (mono?) 2Ohm versterker weten in dezelfde (prijs)categorie als de ta 2024. Of een andere oplossing om een ta 2024 te gebruiken. Ik dacht aanvankelijk er aan om een weerstand van 2Ohm achter de speaker te hangen maar dit werd afgeraden op andere sites, de reden was dat je dan stroom omzet in hitte waardoor je geluid niet harder gaat, is dit misschien toch een optie omdat dit niet mijn bedoeling is.

De radio:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7965497/sites%20lang%20laten%20staan/20130310_144738.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7965497/sites%20lang%20laten%20staan/20130310_144725.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor een auto radio ipv de TA2024 omdat er meer mogelijkheden op zitten. Er komt dan een 12 V 7ah accu bij. Alleen hoe kan je ongeveer bereken hoelang je kistradio mee gaat met de radio op bijna vol volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:28:
Ik ga voor een auto radio ipv de TA2024 omdat er meer mogelijkheden op zitten. Er komt dan een 12 V 7ah accu bij. Alleen hoe kan je ongeveer bereken hoelang je kistradio mee gaat met de radio op bijna vol volume?
Ik denk dat dat licht aan het type radio dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Je zou even in voorgaande topics kunnen zoeken, er is aardig war info te vinden over het verbruik van autoradio en hoelang hij op een accu mee ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

erik23 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:05:
Er zit één speaker in met één maar, de speaker is 2Ohm. Eigenlijk zat ik te denken aan een ta2024 maar deze kan niet goed overweg met 2Ohm en is dual channel wat ik eigenlijk niet nodig heb.

[...] Of een andere oplossing om een ta 2024 te gebruiken. Ik dacht aanvankelijk er aan om een weerstand van 2Ohm achter de speaker te hangen maar dit werd afgeraden op andere sites, de reden was dat je dan stroom omzet in hitte waardoor je geluid niet harder gaat, is dit misschien toch een optie omdat dit niet mijn bedoeling is.
Je kán er natuurlijk altijd een 2Ohm speaker in serie naast hangen. Totaal is dan 4 ohm, en dat wil prima op 1 kanaal van de TA2024. Ze zijn moeilijker te krijgen dan 4/8Ohm, maar zeker te doen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Scyth schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:56:
[...]

Je kán er natuurlijk altijd een 2Ohm speaker in serie naast hangen. Totaal is dan 4 ohm, en dat wil prima op 1 kanaal van de TA2024. Ze zijn moeilijker te krijgen dan 4/8Ohm, maar zeker te doen.
Het nadeel daarvan is alleen dat het dan erg vol wordt. Ik wil zo min mogelijk veranderen aan de originele hardware zodat wanneer iemand hem later wil restaureren oid, ik niet alles kapot gemaakt heb. De kwaliteit hoeft niet heel hoog te zijn, ik zoek alleen een simpele en goedkope manier om weer geluid uit deze radio te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyBossB schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:22:
[...]

Ik denk dat dat licht aan het type radio dat je hebt.
Ik weet juist ook nog niet helemaal wat voor soort ik ga halen. wat gebruikt een gemiddelde radio ongeveer? en hoelang kan ik daar dan ongeveer me op vol volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:21:
[...]

Ik weet juist ook nog niet helemaal wat voor soort ik ga halen. wat gebruikt een gemiddelde radio ongeveer? en hoelang kan ik daar dan ongeveer me op vol volume?
Je kan dan het beste een radio halen met line-out en een TA2024 daarop aansluiten. Dan heb je de mogelijkheden van de radio en is het geheel nog relatief zuinig.
Hoelang de accu het dan volhoud is moeilijk te zeggen, maar het is iig langer dan dat het zou zijn als je de ingebouwde versterker van de radio zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4d0w schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:02:
[...]

Je kan dan het beste een radio halen met line-out en een TA2024 daarop aansluiten. Dan heb je de mogelijkheden van de radio en is het geheel nog relatief zuinig.
Hoelang de accu het dan volhoud is moeilijk te zeggen, maar het is iig langer dan dat het zou zijn als je de ingebouwde versterker van de radio zou gebruiken.
Bedankt dat is idd een goed idee :) Alleen een line-out zit dat op goedkopere radio's ook of hebben alleen de wat duurdere radio's dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
je hebt al een autoradio met usb en aux aansluitig voor 30 euro, staan soms ook wel in de folder bij een kruitvat of trekpleister of marskramer of iets dergelijks in de folder.
wil je een goeie redelijk schokbestendige autoradio waar ook nog goed geluid uitkomt zou ik gaan voor een pioneer of jvc, die heb je vanaf 70 euro al met usb en aux. daar zit meestal ook wel een equalizer op waarmee je je muziek kunt laten klinken zoals jij het wilt.

uiteraard kun je ook op marktplaats kijken naar iets 2e hands, stuk goedkoper. misschien wel verstandig om het dan zelf op te halen en uit te testen voor de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een kratradio te bouwen. Dit wil ik doen met de TA2024 modded versterker. Aan de buitenkant van de krat wil ik een 230volt aansluiting hebben waarmee ik de accu op kan laden (acculader in krat bouwen) en de versterker mee kan voeden (voeding ook ingebouwd). Zodra de 230volt stekker (van het stopcontact) in de krat wordt gestoken, moet de accu worden opgeladen en de versterker via de voeding gaan draaien. Iredev had al een mooie schakeling hiervoor, zie: lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7]". In deze schakeling is gebruik gemaakt van een dubbelpolige wisselschakelaar. Het nadeel hiervan is dat je deze handmatig moet omschakelen. Nu had ik de volgende schakeling bedacht:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/10wqjk4.jpg

Hier heb ik gebruik gemaakt van een dubbelpolig relais. Het principe is hetzelfde als met de dubbelpolige schakelaar alleen hier zal het relais automatisch schakelen zodra de 230volt stekker wordt aangesloten. Wanneer er geen stekker is aangesloten, kan met schakelaar A de kratradio uit worden gezet. Wanneer er wel een stekker is aangesloten, kan ook met schakelaar A de kratradio worden uitgezet. De accu zal nu wel blijven laden.

Doe ik dit zo goed? Opmerkingen zijn van harte welkom! Mocht dit volgens jullie werken, dan ga ik het binnenkort inbouwen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Nouja, je hebt 5 opties:

• 2 Ohm speaker vervangen voor 4 Ohms speaker
• Extra 2 Ohm speaker erbij zodat je 1 kanaal op 4 ohm krijg
• Vermogensweerstand van 2 Ohm in serie met de speaker
• Andere versterker
• Andere radio opzoeken. To be honest; hoe groot acht je de kans dat er ooit iemand komt die 'm gaat repareren? Kan je dan niet beter een werkend model bij de kringloop en/of rommelmarkt vandaan halen?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silverstone01 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:38:
je hebt al een autoradio met usb en aux aansluitig voor 30 euro, staan soms ook wel in de folder bij een kruitvat of trekpleister of marskramer of iets dergelijks in de folder.
wil je een goeie redelijk schokbestendige autoradio waar ook nog goed geluid uitkomt zou ik gaan voor een pioneer of jvc, die heb je vanaf 70 euro al met usb en aux. daar zit meestal ook wel een equalizer op waarmee je je muziek kunt laten klinken zoals jij het wilt.

uiteraard kun je ook op marktplaats kijken naar iets 2e hands, stuk goedkoper. misschien wel verstandig om het dan zelf op te halen en uit te testen voor de aanschaf.
Marktplaats koop ik liever niet heb ik geen goede ervaring mee dus koop ik er sowieso eentje nieuw.
Inderdaad eentje van pioneer of jvc was al mijn 1e keus. Maar ik begrijp nog steeds niet helemaal wat jullie bedoelen met de TA2024 aan te sluiten op de autoradio. Hoe wil je dat doen? En als je gewoon de versterker van de auto radio gebruikt die meer watt heeft dan de TA2024 krijgt je dan ook niet ''meer'' geluid? Of gaat dat niet omdat de accu maar 12V is. Ik ben even helemaal in de war, kan iemand me daarbij helpen?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo kunnen jullie mij speakers aanbevelen want ik kom er zelf niet uit...

Ik heb een versterker die 2x 75 watt rms geeft en 2x 250 watt max.
Ik heb het liefst speakers die groter zijn dan 13cm doorsnede het mag ook zo'n ovaal worden.
Mijn budget is 65 euro.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:10:
Hallo kunnen jullie mij speakers aanbevelen want ik kom er zelf niet uit...

Ik heb een versterker die 2x 75 watt rms geeft en 2x 250 watt max.
Ik heb het liefst speakers die groter zijn dan 13cm doorsnede het mag ook zo'n ovaal worden.
Mijn budget is 65 euro.

Alvast bedankt.
uhm ja er zijn idd heel veel verschillende. Heb je een bepaald merk of iets anders wat ze zeker moeten hebben? wil je een 2-weg, 3-weg of meer? Zelf ga ik voor de Hifonics TS830 http://www.pimtensen.nl/c...ers/8159d-hifonics-ts830/ omdat ik ze er mooi uit vind zien er een erg goede kwaliteit hebben maar het ligt helaas wat boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:20:
[...]

uhm ja er zijn idd heel veel verschillende. Heb je een bepaald merk of iets anders wat ze zeker moeten hebben? wil je een 2-weg, 3-weg of meer? Zelf ga ik voor de Hifonics TS830 http://www.pimtensen.nl/c...ers/8159d-hifonics-ts830/ omdat ik ze er mooi uit vind zien er een erg goede kwaliteit hebben maar het ligt helaas wat boven je budget.
Ja dat is inderdaad wat over mijn budget ik ze zien er eigenlijk wel goed uit en aan de specs te zien zijn ze ook goed misschien mijn budget wat aanpassen :p

Maar ik denk dat ik een 3-weg wil want dat is beter geluid neem ik aan weet jij of iemand anders misschien nog goede speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Scyth schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:21:
[...]

Nouja, je hebt 5 opties:

• 2 Ohm speaker vervangen voor 4 Ohms speaker
• Extra 2 Ohm speaker erbij zodat je 1 kanaal op 4 ohm krijg
• Vermogensweerstand van 2 Ohm in serie met de speaker
• Andere versterker
• Andere radio opzoeken. To be honest; hoe groot acht je de kans dat er ooit iemand komt die 'm gaat repareren? Kan je dan niet beter een werkend model bij de kringloop en/of rommelmarkt vandaan halen?
Hartstikke bedankt voor de opties en ik ga het nog even overwegen. Het punt is vooral dat dit een erfstuk is, ik ben nu niet in staat om hem te repareren, ik hoop dit project over een paar jaar weer op te pakken als hobbyprojectje en het compleet te maken.
Bovendien is hij nog redelijk intact, hij start met alle lichten en de buizen warmen op, naarmate de buizen opwarmen komt er een brom en ruis bij hoog volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:48:
[...]

Ja dat is inderdaad wat over mijn budget ik ze zien er eigenlijk wel goed uit en aan de specs te zien zijn ze ook goed misschien mijn budget wat aanpassen :p

Maar ik denk dat ik een 3-weg wil want dat is beter geluid neem ik aan weet jij of iemand anders misschien nog goede speakers?
3 weg wilt alleen zeggen dat je de hoge-, middel- en de lage tonen in één speaker heb zitten. met 2-weg speakers kan je ook prima geluid krijgen maar dan heb je de middel- en de lage tonen alleen in een speaker zitten. Je kan er dan ook nog een tweeter bij kopen voor de hoge tonen dan is je geluid ook prima. Het is net wat je wilt.

http://www.pimtensen.nl/c...s/122l-16-5-cm-speakers/#
http://www.pimtensen.nl/c...ers/124l-20-cm-speakers/#
http://www.pimtensen.nl/c...-quot-x-9-quot-speakers/#

met die 3 links heb je genoeg keuze aan speakers die jij zoekt. De speakers die jij zoekt zijn beetje naar jou smaak en je moet speakers hebben met minimale gevoeligheid van 91dB of hoger kan natuurlijk ook maar dan heb je een beetje fatsoenlijk geluid. :)

En als je voor kleine speakers gaat kan je beter voor ovale gaan. Dan heb je wat meer bass ga je voor grote speaker rond de 20 cm of groter maakt het niet zoveel uit welke je pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er best veel auto radio's van pioneer en jvc onder de €80,- maar waar moet je opletten bij het kopen voor een auto radio voor je kist radio??
En als je een radio koopt zonder cd speler erin is dan de radio ook zuiniger of valt dat wel mee?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Ik zou liever een TA2024 nemen, die is een stuk zuiniger dan een autoradio en ook goedkoper. :) Met of zonder cd-speler lijkt me weinig uitmaken.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:48:
Twee- of drieweg maakt bij zulke autospeakers niet uit, de woofer loopt bij zulke speakers sowieso door tot een paar kHz en daarboven kan je prima af met alleen een tweeter. Het is net zoiets als die idioot hoge vermogens waar mee wordt gegooid door verkopers: de consument wil het graag zien. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 12-03-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sh4d0w schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:02:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit heel zuinig is... Ik vrees dat een autoradio niet ineens bijna geen vermogen gebruikt als er geen speakers op zijn aangesloten. Dat zijn gewoon onzuinige dingen. Als je er toch een in zet, gebruik dan ook gewoon de versterker die er al in zit en niet nog eens een losse (inderdaad wel zuinige) ectra versterker. Dat is alsof je de hele dag de douche open hebt staan, maar daarnaast wel nog een douche met een besparende douchekop gebruikt om onder te douchen :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBTL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:30:
Ik zou liever een TA2024 nemen, die is een stuk zuiniger dan een autoradio en ook goedkoper. :) Met of zonder cd-speler lijkt me weinig uitmaken.
Maar ik weet een TA2024 gaat ongeveer een uur of 8 - 10 mee. Maar hoelang gaat dan een autoradio over het algemeen mee? als het 6-8 uur is is dat nog prima maar als het nog maar 2-4 uur is koop ik toch een TA2024 met dan een MP3 module erbij. Hulp alsjeblieft? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
bij aanschaf van ee autoradio zou ik letten op :
aux aansluiting
usb aansluiting
equalizer
sd card slot als je dit wilt ?
afstandsbediening als je dat wilt ?

als je een pioneer of jvc koopt ben je wel verzekerd van goed geluid, tenminste als je ook nog een beetje fatsoenlijke boxen hebt :P
mediamarkt of kijkshop hebben ook nog wel eens mooie aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
hier nog een update van deze kant

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t442/wpower01/pioneer_zps997f42db.jpg

de blanke lak zit er hier nog niet op, inmiddels wel maar daar heb ik geen foto van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silverstone01 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:41:
bij aanschaf van ee autoradio zou ik letten op :
aux aansluiting
usb aansluiting
equalizer
sd card slot als je dit wilt ?
afstandsbediening als je dat wilt ?

als je een pioneer of jvc koopt ben je wel verzekerd van goed geluid, tenminste als je ook nog een beetje fatsoenlijke boxen hebt :P
mediamarkt of kijkshop hebben ook nog wel eens mooie aanbiedingen
Maar hoelang gaat nu ongeveer een auto radio mee?? weet het nog steeds niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk voor deze speakers:
http://www.kb-audio.nl/nl...4-hoedeplankspeakers.html
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beb thuis ook een kist staan, werkt super alleen ben een beetje ontevreden over de bass. Nu lees ik dat @blefke een Elco 16V 4700µF tussen de + en de - heeft geplaatst. Welke + en - zijn dat? misschien is dat een oplossing voor mijn probleem :)
mvg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een versterker met 2 uitgangen voor speakers maar als ik er al 2 speaker op aan gesloten heb en ik wil nog een subwoofer erin hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:39:
Ik beb thuis ook een kist staan, werkt super alleen ben een beetje ontevreden over de bass. Nu lees ik dat @blefke een Elco 16V 4700 tussen de + en de - heeft geplaatst. Welke + en - zijn dat? misschien is dat een oplossing voor mijn probleem :)
mvg.
paralel aansluiten zo dicht mogelijk op de 12v ingang van je versterker ;) , 16v 4700µF geld echter alleen voor de ta2024. als je een andere versterker hebt kun je in de ts lezen hoe je ongeveer berekend welke elco je nodig hebt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jesper-la, haha ben een noob op dit gebied. ik heb een TA2024. Maar er zitten 2 pootjes aan zo'n elco toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:05:
[...]

Maar hoelang gaat nu ongeveer een auto radio mee?? weet het nog steeds niet??
Zoals al gezegd ligt dit helemaal aan het verbruik. Een autoradio gebruikt op een normaal volume al snel 3-4Ampère. Met een accu van 7Ah gaat deze dus ongeveer 2 uur mee.
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:39:
Ik beb thuis ook een kist staan, werkt super alleen ben een beetje ontevreden over de bass. Nu lees ik dat @blefke een Elco 16V 4700µF tussen de + en de - heeft geplaatst. Welke + en - zijn dat? misschien is dat een oplossing voor mijn probleem :)
mvg.
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:41:
Ik heb een versterker met 2 uitgangen voor speakers maar als ik er al 2 speaker op aan gesloten heb en ik wil nog een subwoofer erin hoe werkt dat dan?
Zie topicstart :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:25:
@jesper-la, haha ben een noob op dit gebied. ik heb een TA2024. Maar er zitten 2 pootjes aan zo'n elco toch?
ja klopt meestal een kort en lang pootje dan is de korte de min en de lange de plus. als de pootjes evenlang zijn is de kant met de lange streep erop de min ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:03:
[...]

ja klopt meestal een kort en lang pootje dan is de korte de min en de lange de plus. als de pootjes evenlang zijn is de kant met de lange streep erop de min ;) kijk uit met verkeerdom aansluiten dan knallen ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk snap ik er nog niks van :( als dit mijn TA2024 is: Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ef6l9g.png . waar komt de Elco 16V 4700 dan.. sorry dat ik zo veel vraag maar heb er nog niks over kunnen vinden in startpost..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:29:
eigenlijk snap ik er nog niks van :( als dit mijn TA2024 is: [afbeelding] . waar komt de Elco 16V 4700 dan.. sorry dat ik zo veel vraag maar heb er nog niks over kunnen vinden in startpost..
Tussen de + en de - van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:29:
eigenlijk snap ik er nog niks van :( als dit mijn TA2024 is: [afbeelding] . waar komt de Elco 16V 4700 dan.. sorry dat ik zo veel vraag maar heb er nog niks over kunnen vinden in startpost..
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fe3nyh.png
dit duidelijk genoeg O-) de elco doe je dan dus zo dicht mogelijk bij de ta2024

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha top, super bedankt :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graag gedaan hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graag gedaan hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik kan aan de slag. M'n oude kist gaat uit elkaar. Toen ik met mijn eerste kist begon was het plan deze in een bierkrat te maken. Eindstand: het hele krat was mislukt en balande in de vuilnisbak :( Nu ga ik het opnieuw proberen. Als het kratje ''leeg'' is gemaakt zal ik even wat foto's plaatsen. De volopige to-do list:
- Bierkrat ''leeg'' maken.
- Houten binnenkant op maat zagen.
( - gleuf vrezen voor LED)
( - voltmeter installeren)
- Electronica installeren.
- Elco 16V 4700µF testen en installeren
- de rest :P

De kist moet vooral overzichtelijk zijn aangezien er een plexi deksel op komt.
specs:
- sprekers : JBL 2-weg 13cm luidspreker GT6-5
- versterker : TA2024 modded
- gelaccu 12 V
- Accusafe 3,5

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
Ben benieuwd naar de foto's.
Bij mij heeft de Elco goed gewerkt :) , maar heb inmiddels een TA2020 besteld bij accusafe 8)7
Wenn schon denn schon ;)
Ben echt benieuwd hoe deze gaat klinken.
Vraag mij alleen af of ik ook hier nog een elko moet tussen plaatsen...

De kist is zo goed als klaar, alleen de achterkant ga ik opnieuw maken.
Morgen een nieuw 15mm mdf plaatje zagen.
Wil sommige aansluitingen anders plaatsen en uitsparingen frezen voor o.a. de eurostekker chassis en usb aansluiting.
Wellicht nog ledje plaatsen t.b.v. de wipschakelaar.
Als de achterkant klaar is plaats ik wel enkele foto's.

Tevens komt er nog een:
12V 4,5A voeding = nog in bestelling duurt nog een paar weekjes
Bluetooth module

Greetz,
Blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Ik ben ook weer eens bezig geweest. Mijn kist was toe aan een kleine onderhoudsbeurt. Ik heb een hks gemaakt, een nieuwe bedieningspaneel, alle kabels een beetje opgeruimd en ik heb er een led strip ingezet. Van het weekend zal ik een paar foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
zo eindelijk zit alles in elkaar, het duurt ff maar het resultaat mag er wezen naar mijn mening :D !!! het geluid klinkt ook super, en hij gaat ook knijters hard. >:)
foto's zeggen meer als woorden dus bij deze :
Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t442/wpower01/binnenkant_zpsc89763b1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t442/wpower01/achterboven_zps8c1eed7c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t442/wpower01/achter_zpsa32a8b96.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t442/wpower01/schuinvoor_zps617f4aca.jpg

laat maar horen wat je er van vind.
Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink