Ah oke, ik ga er dan nog even over nadenken wat ik uiteindelijk als ontwerp ga toepassen.Gek1009 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:16:
[...]
ik zou zelf voor de 2e (vierkante) gaan omdat het geluid dan soepeler door de kast kan. en de poort naast de sub.
de 1e kan ook maar rond dan de hoeken mooi af.
wat wesleytjuh ook al zei als het goed werkt heb je geluk gehad. maar omdat een geslote kist meestal wel goed werkt kun je dat het beste doen. het nadeel is dat je hem minder goed kunt tuning op een frequentie. het voordeel is dat je ongeacht hoeveel liter je meestal wel een goed geluid heb.
(zelf doe vaak mee aan propper Droppers bereken ik altijd nauwkeurig mijn kisten. omdat als je er een paar cm naast zit met je ontwerp of bouwen je minder DB op een andere frequentie dit kost een plaats in de top 5) *hobby apart*
Weet iemand misschien hoe je de volgende dingen (simpel) kan maken:
- Luidsprekerbeveiliging (blokkeren van DC-stroom op de luidsprekers bij bijv. uitschakelen)
- Inschakelvertraging (zodat je geen inschakelpiek over je luidsprekers heen krijgt)
En nog een kleine vraag. Ik wil LED's aansluiten op mijn kist en dan met acrylaat edge light maken. (van die bordjes met gegraveerde dingen erin die licht geven) Alleen nu vroeg ik mij af op welke spanning ik de weerstand dan moet berekenen? Op 13,9 volt (volle accu?) of op een andere spanning? Of is het het best om voor de leds een spanningsregelaar te zetten op 12V en dan de weerstand op die spanning uit te rekenen?
[ Voor 15% gewijzigd door espro op 26-02-2013 14:09 ]
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak