[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views
.Johnny schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:01:
Qua navigatie. Voordat ik op wp8 overstapte gebruikte ik altijd waze. Die ligt mi mijlen voor op welke andere navigatie dan ook, zeker qua concept (social driving). Mist weer punten voor het plannen van echt lange routes en moet eigenlijk altijd online zijn om goed te functioneren. Bij here drive+ viel me op dat het berekenen van de route nogal eigenwijs is en hij veel tijd nodig heeft om een andere route te begrijpen. Ik nam tegen instructies in een route die sneller was maar pas na een paar kilometer hield hij op u-turns te adviseren terwijl de snelste route inmiddels echt niet meer was om om te keren. Maw: nav houdt te lang vast aan z'n eigen uitgestippelde route. Maargoed, maar zeer de vraag of waze ooit uitkomt voor wp nu Google het gekocht heeft.
Hij is al een gelange tijd in beta en gaat ook gewoon voor wp8 uitkomen. Vraag is alleen of Google niet de stekker uit waze trekt. Gezien hoe ze met hun software omgaan zou het mij echt niks verbazen als het samenvoegen met hun google drive.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:28
De waze beta is prima, maar het haalt het echt niet bij de algemene feeling van Nokia Drive of Navigon.
Het is leuk om wat sociale dingen te zien, maar die (file) meldingen heb je ook gewoon bij de andere navigaties dus dat is helemaal geen issue.

Drive heeft inderdaad wat problemen met het toepassen van alternatieve routes (Navigon overigens niet), maar geeft veel meer info tijdens het rijden en is veel gestroomlijnder.

Ben zelf niet bekend met de Waze op Android, maar deze versie is een aardig begin maar niet meer dan dat.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 15-07-2013 23:08 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik geen apps meer kan openen. Als ik het scherm aanraak, beweegt de tile of app wel, maar er gebeurd niks. Ik moet dan een reboot doen voordat het weer werkt. Ook heb ik soms dat de backknop niet reageert. Hebben meer mensen hier last van? Heb het steeds vaker en wordt er wel een beetje flauw van..

Verwijderd

Sinds ik een soft reset heb gedaan met mijn 920 kan ik niet meer inloggen op twitter. Hij zegt standaard: we're sorry, there was a problem completing the request. Ik heb twitter ook opnieuw geinstalleerd maar nog steeds problemen. Iemand enig idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 23:47 ]

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb ook met veel apps gerelateerde problemen (in onderhoud, temporary unavailable, can't load account data, etc). Oplossing is altijd het account te verwijderen of uit te loggen, app afsluiten of telefoon rebooten, en vervolgens het account opnieuw toevoegen. In ieder geval SoundCloud en Flickr geven dat probleem vaak.

Verder ervaar ik zeer veel problemen met WhatsApp, echter beschouw ik dit als een gegeven en dus niet de moeite waard om te benoemen.

Waarom ik na al die tijd hier nu wel weer een keer schrijf is omdat ik nu ook vaak vastlopers na het bellen heb. De telefoon gaat tijdens of na het gesprek op zwart (zoals eerder met de proximity sensor) en wil vervolgens niet meer aan. Of het gesprek nu is afgelopen of niet, beeld krijg ik niet meer en ook met de aan/uit knop werkt dit niet. Soms tot wel 30 keer klikken geeft dan eindelijk beeld maar enige andere oplossing is soft reset. Waarna mijn automatische tijd synchronisatie ook niet meer aan gaat (waar deze dit eerder wel deed, zij het met 6 minuten achterstand vanwege Hi server instellingen).

Mijn scherm gaat om de haverklap in hoog contrast modus als ik buitenloop.

De kwaliteit van zowel dag als nachtfotos is beduidend minder geworden. Ook krijg ik de foto camera niet meer aan uit lock toestand maar alleen als ik het scherm aan zet.

Overigens nog steeds zeer tevreden met en trots op mijn telefoon, echter loop ik steeds vaker tegen bovenstaande 'problemen' aan.

Verwijderd

Al een flinke tijd zoek ik een nieuw toestel en tot nu toe staat de Lumia 920 bovenaan de lijst.

Ik vind het een prachtig apparaat en hoop dat hij weer zo goed is als de oude Nokia's. Ik gebruik nu nog een 6310i van 12 jaar oud met originele batterij! (wel tussentijds een smartphone gehad, maar was niks).

Mijn vragen;
- is het stof achter de lens probleem al opgelost?
- ik vind de fotos (via youtube te zien) vaak aan de donkere kant, kan dat met een update worden verholpen?
- kan ik dit toestel ook synchroniseren met bijv een Ipad? Ik moet namelijk nog een tablet kopen en denk daarbij aan een apple vanwege het strakke Retina scherm. De windows tablets vind ik minder scherp.
- kan je ook mappen aanmaken in de muziek folder?

De andere telefoonkandidaten zijn;
- I-phone 5 (met ios 7 update is hij een stuk minder saai)
- HTC One (diverse pluspunten, mooie foto's heb wat twijfels over de levensduur, en heb liever geen Android)
- Blackbarry Z10. (ook best een handig toestel; je kan zelfs prive en zakelijk scheiden qua inlog)

Belangrijke voorwaarden: Goede camera, handig OS, stabiel ook vanwege zakelijk gebruik, stevig toestel, handig in mp3's, makkelijk in agenda, notities en mailen en dit op een ander tablet kunnen afmaken.

Ik ben benieuwd naar jullie advies.

Groeten hoeft niet op GoT, we gaan er standaard al vanuit dat je zo'n ongelooflijk vriendelijk persoon ben dat we die groeten er automatisch bij denken

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 16-07-2013 08:18 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:44:
Beste Lumia gebruikers,

Al een flinke tijd zoek ik een nieuw toestel en tot nu toe staat de Lumia 920 bovenaan de lijst.

Ik vind het een prachtig apparaat en hoop dat hij weer zo goed is als de oude Nokia's. Ik gebruik nu nog een 6310i van 12 jaar oud met originele batterij! (wel tussentijds een smartphone gehad, maar was niks).

Mijn vragen;
- is het stof achter de lens probleem al opgelost?
- ik vind de fotos (via youtube te zien) vaak aan de donkere kant, kan dat met een update worden verholpen?
- kan ik dit toestel ook synchroniseren met bijv een Ipad? Ik moet namelijk nog een tablet kopen en denk daarbij aan een apple vanwege het strakke Retina scherm. De windows tablets vind ik minder scherp.
- kan je ook mappen aanmaken in de muziek folder?

De andere telefoonkandidaten zijn;
- I-phone 5 (met ios 7 update is hij een stuk minder saai)
- HTC One (diverse pluspunten, mooie foto's heb wat twijfels over de levensduur, en heb liever geen Android)
- Blackbarry Z10. (ook best een handig toestel; je kan zelfs prive en zakelijk scheiden qua inlog)

Belangrijke voorwaarden: Goede camera, handig OS, stabiel ook vanwege zakelijk gebruik, stevig toestel, handig in mp3's, makkelijk in agenda, notities en mailen en dit op een ander tablet kunnen afmaken.

Ik ben benieuwd naar jullie advies.

Alvast bedankt!
Mvgr, Camilio
Ik vind het een perfect ding de 920. Maar goed ik ben zwaar MS fanboy, dus heb eigenlijk alles van Microsoft, dus ook een Surface RT, WIndows 8 laptop, zowel zakelijk als prive een office 365 account met Microsoft Exchange en een xbox 360.

Ik kan je vertellen dat wanneer je in je geheel overstapt op het ecosysteem van Microsoft dat alles perfect met elkaar werkt.

Wellicht kun je aangeven wat je exact bedoelt met synchroniseren met een iPad. Wat wil je synchroniseren ?

Een ding wat ik je wel kan vertellen en anderen hier ook die een Lumia 920 of andere Windows Phone gebruiken icm een Surface RT met Skydrive, is dat al je documenten op al je apparaten aanwezig zijn, even als je email. Dus als het je alleen om het scherm te doen is, dan zou ik een iPad lekker links laten liggen. Niet dat het geen mooi ding is, maar het is gewoon veel minder productief.

Op de Surface RT krijg je Office er gratis bij. Het is al vele malen bij mij voorgekomen dat ik op mn Surface een documentje aan het maken was en ondertussen in een vergadering op mn Lumia 920 nog wat aanvullingen in het document maakte.

Verder heb ik totaal geen last van stof achter de front camera terwijl mijn 920 het grootste gedeelte van de dag in mn broek zit.

Donkere foto's heb ik geen last van, beetje spelen met de instellingen en met de volgende update (Amber update) zal de foto software ook weer verbeterd zijn zodat je nog betere foto's kan maken. Grootste voordeel van de 920 is dat hij maar weinig licht nodig heeft voor goede foto's. Even een foto uit de losse hand in het donker is totaal geen probleem en levert bij mij goede foto's op terwijl ik totaal geen kennis heb van fotografie.

Muziek mappen aanmaken op een Lumia 920 kan niet omdat het geen file explorer heeft. Zelf heb ik wel een Xbox Music account genomen (tegenhanger van Spotify) en om mijn muziek te sorteren, maak ik gebruik van playlists. Dus een playlist voor bv foute jaren 90 muziek, een playlist voor de huidige top 40 muziek etc etc. Ik moet er wel bijzeggen dat ik dit voornamelijk doe op mn Surface omdat daar de muziek app uitgebreider is dan op de 920. Maar het grote voordeel is dat je de muziek op al je apparaten kan afspelen en gesynchroniseerd wordt. Nu ik er overnadenk, je kan je 920 wel aan je pc hangen (zonder een irritant programma als bv itunes of andere bagger programma's) Dan kun je wel de mappen zien en volgens mij kan je dan ook wel je mappen maken en je muziek onder verdelen. Wil je dit echter wijzigen op de 920, dan kan dat volgens mij niet ivm het ontbreken van een file explorer (die ik overigens niet mis).

Om terug te komen op het retina scherm van de ipad. Ja het is natuurlijk veel scherper dan het scherm van de Surface RT (Volgens mij heeft de Surface Pro wel een full hd scherm), maar aan dat scherpe scherm wen je ook. Laat ik het zo zeggen, ik kijk niet meer op van de full hd resolutie van mn plasma tv en led tv als ik die aan zet, je went er aan. Als ik bij mijn ouders ben die nog een ouderwetse beeldbuis hebben en zet dan mijn tv aan, dan denk ik idd weer, ja wat is dat scherm lekker scherp, maar na 2 tellen ben ik er weer aan gewend.

Vraag je dus af wat belangrijker is, een scherp scherm van de ipad, maar geen usb, geen directe printjes kunnen maken, geen fatsoenlijk office, geen small formfactor (Surface RT met Touch cover is 2x zo dun als een ipad met hoes en bt keyboard opgevouwen) en dus nauwelijks productief, of een Lumia 920 met een Surface RT of Pro waarbij je wel alles goed kan synchroniseren, wel alle office documenten fatsoenlijk kan bewerken (geen 3rd party office software die vaak niet alles kan), overal bij je documenten kan komen en dus wel productief kan zijn.

Nogmaals, mijn mening is niet helemaal objectief, maar heb wel 3 jaar een iphone gehad, 2 jaar een Android toestel en dus nu volledig over op het Microsoft eco systeem. Ik kan de telefoon os-en wel goed met elkaar vergelijken en vind Windows Phone lekkerder werken dan de anderen.

XBL: MRE Inc

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Martinspire schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:08:
De waze beta is prima, maar het haalt het echt niet bij de algemene feeling van Nokia Drive of Navigon.
Het is leuk om wat sociale dingen te zien, maar die (file) meldingen heb je ook gewoon bij de andere navigaties dus dat is helemaal geen issue.

Drive heeft inderdaad wat problemen met het toepassen van alternatieve routes (Navigon overigens niet), maar geeft veel meer info tijdens het rijden en is veel gestroomlijnder.

Ben zelf niet bekend met de Waze op Android, maar deze versie is een aardig begin maar niet meer dan dat.
Navigon zou ideaal zijn wanneer je ook hele routes zou kunnen importeren. Echter saven ze het in een wazig database bestand :(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
MRELynx schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 06:33:
[...]

Ik vind het een perfect ding de 920. Maar goed ik ben zwaar MS fanboy, dus heb eigenlijk alles van Microsoft, dus ook een Surface RT, WIndows 8 laptop, zowel zakelijk als prive een office 365 account met Microsoft Exchange en een xbox 360.
en nog veel meer....
Zelf heb ik 2 maanden geleden in NY een Surface Pro gekocht en daarvoor mijn iPad verkocht. Ben van de combi iPhone/iPad overgestapt naar een Lumia/Surface Pro. En ik heb er totaal geen spijt van. De Pro heeft idd een full HD scherm en is lekker strak. Je moet er alleen rekening mee houden dat je met dit apparaat geen tablet koopt, maar meer een ultrabook achtig iets. Hij is dikker dan een RT of iPad maar er draait wel de volledige Windows 8 Pro op. Je hebt dus ook een volledige desktop. Dit vind ik echt heerlijk.

Bluetooth muisje eraan en aan mijn bureau ermee werken als kleine laptop. Daarna klap ik de touch cover naar achter en kan ik lui op de bank nog browsen als tablet. Daarnaast inderdaad alle features die je noemde. Enige minpunt, je krijgt er geen Office bij.. Wel dan weer een stylus ;)

edit: en GEEN iTunes meer!! Wat een bagger is dat!

[ Voor 60% gewijzigd door PaT op 16-07-2013 08:56 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-12 21:28
Mensen ervaring met een vast geklemde simtray in de Lumia 920? Nano naar micro adapter werkt in elke telefoon (o.a. m'n HTC One) maar mijn Lumia 920 eet hem op en laat hem niet meer los. Dit is echt balen.

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:30
Op YouTube staan een aantal filmpjes met voor jou een hopelijke oplossing.
Trek hem er niet met geweld uit, dan ben je zeker de klos.
Ik zou kiezen om het bovendeel van je simtray eraf te knippen, het toestel openmaken kan altijd nog.
Succes.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:29
Beste mensen, al aantal maanden de Lumia 920 in gebruik en uiterst tevreden. Snel en werkt goed.

Nu heb ik al een paar maanden last van stof in mijn front cam. In eerste instantie liet ik het zitten maar na een tijdje werd het steeds meer.
Nu aangemeld voor reparatie via Nokia Care. Iemand ervaring hier mee?
Heb de nodige papieren al uitgeprint, hierbij wordt vermeld om het toestel in een neutrale verzendverpakking te verpakken.. Klein bruin doosje voldoet?

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:30
Ja, zelf heb ik het toestel nog in van dat bubbeltjes plastic verpakt, geen probleem.

Verwijderd

MRELynx schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 06:33:
[...]

Ik kan je vertellen dat wanneer je in je geheel overstapt op het ecosysteem van Microsoft dat alles perfect met elkaar werkt.

Wellicht kun je aangeven wat je exact bedoelt met synchroniseren met een iPad. Wat wil je synchroniseren ?

Een ding wat ik je wel kan vertellen en anderen hier ook die een Lumia 920 of andere Windows Phone gebruiken icm een Surface RT met Skydrive, is dat al je documenten op al je apparaten aanwezig zijn, even als je email. Dus als het je alleen om het scherm te doen is, dan zou ik een iPad lekker links laten liggen. Niet dat het geen mooi ding is, maar het is gewoon veel minder productief.

Op de Surface RT krijg je Office er gratis bij. Het is al vele malen bij mij voorgekomen dat ik op mn Surface een documentje aan het maken was en ondertussen in een vergadering op mn Lumia 920 nog wat aanvullingen in het document maakte.

Verder heb ik totaal geen last van stof achter de front camera terwijl mijn 920 het grootste gedeelte van de dag in mn broek zit.

Donkere foto's heb ik geen last van, beetje spelen met de instellingen en met de volgende update (Amber update) zal de foto software ook weer verbeterd zijn zodat je nog betere foto's kan maken. Grootste voordeel van de 920 is dat hij maar weinig licht nodig heeft voor goede foto's. Even een foto uit de losse hand in het donker is totaal geen probleem en levert bij mij goede foto's op terwijl ik totaal geen kennis heb van fotografie.

Muziek mappen aanmaken op een Lumia 920 kan niet omdat het geen file explorer heeft. Zelf heb ik wel een Xbox Music account genomen (tegenhanger van Spotify) en om mijn muziek te sorteren, maak ik gebruik van playlists. Dus een playlist voor bv foute jaren 90 muziek, een playlist voor de huidige top 40 muziek etc etc. Ik moet er wel bijzeggen dat ik dit voornamelijk doe op mn Surface omdat daar de muziek app uitgebreider is dan op de 920. Maar het grote voordeel is dat je de muziek op al je apparaten kan afspelen en gesynchroniseerd wordt. Nu ik er overnadenk, je kan je 920 wel aan je pc hangen (zonder een irritant programma als bv itunes of andere bagger programma's) Dan kun je wel de mappen zien en volgens mij kan je dan ook wel je mappen maken en je muziek onder verdelen. Wil je dit echter wijzigen op de 920, dan kan dat volgens mij niet ivm het ontbreken van een file explorer (die ik overigens niet mis).

Om terug te komen op het retina scherm van de ipad. Ja het is natuurlijk veel scherper dan het scherm van de Surface RT (Volgens mij heeft de Surface Pro wel een full hd scherm), maar aan dat scherpe scherm wen je ook. Laat ik het zo zeggen, ik kijk niet meer op van de full hd resolutie van mn plasma tv en led tv als ik die aan zet, je went er aan. Als ik bij mijn ouders ben die nog een ouderwetse beeldbuis hebben en zet dan mijn tv aan, dan denk ik idd weer, ja wat is dat scherm lekker scherp, maar na 2 tellen ben ik er weer aan gewend.

Vraag je dus af wat belangrijker is, een scherp scherm van de ipad, maar geen usb, geen directe printjes kunnen maken, geen fatsoenlijk office, geen small formfactor (Surface RT met Touch cover is 2x zo dun als een ipad met hoes en bt keyboard opgevouwen) en dus nauwelijks productief, of een Lumia 920 met een Surface RT of Pro waarbij je wel alles goed kan synchroniseren, wel alle office documenten fatsoenlijk kan bewerken (geen 3rd party office software die vaak niet alles kan), overal bij je documenten kan komen en dus wel productief kan zijn.

Nogmaals, mijn mening is niet helemaal objectief, maar heb wel 3 jaar een iphone gehad, 2 jaar een Android toestel en dus nu volledig over op het Microsoft eco systeem. Ik kan de telefoon os-en wel goed met elkaar vergelijken en vind Windows Phone lekkerder werken dan de anderen.
MRELynx, bedankt voor je duidelijke reactie!

Wat ik bedoelde qua synchroniseren met de Ipad, is eigenlijk dat alle documenten gelijk overal op staan, dus op je telefoon gemaakt, en dat hij dan ook tevens gelijk op de Ipad staat. En dat je zoals je zelf ook vaal doet, op de tablet verder kunt werken, of andersom. Maar ook notities en agendapunten gelijk op alle apparaten (ook de notebook).
Maar ik vermoed dat dat niet gaat.

Dan is inderdaad alles hetzelfde wel prettiger ja.

Hoewel een Apple fanaat zei me een keer dat dit via de cloud allemaal wel zou gaan. (geen idee voor mij is dit allemaal helemaal nieuw).

Ik denk dat de Lumia steeds dichterbij komt voor me, (je moet er wel een tijdje mee doen, dus een weloverwogen aanschaf vind ik wel belangrijk) .Alleen de negatieve ervaringen hier (die er behoorlijk veel zijn) die houden me wat tegen. MAar je leest ook veel goede berichten.

Als ik op de pc de mappen kan maken voor muziek in de lumia dan is dat voldoende. Via verkenner en usb, ja dat werkt wel ideaal.

Thanks.

Oja, weet iemand of er bij een nieuwe Lumia het stof-probleem is opgelost?

• Martinspire
Als het gaat om Synchroniseren, dan zul je Skydrive of Dropbox moeten gebruiken. Skydrive heeft een prima WP app, Dropbox is weer wat beter op iOS. iCloud gaat dan niet werken bv en ook Google Drive niet (geen apps).
Voor mail/contacts/calendar gaat het via die account zelf, dus dat maakt verder weinig uit. Notities kun je in Onenote doen, die heeft volgens mij ook een iOS versie.

Je kunt je muziek wel in mappen zetten voor importeren, maar dat heeft dus geen effect over de library op je telefoon. Daar staat gewoon alles door elkaar. Playlists per map maken en die erop zetten helpt dan wel overigens, maar hier is genoeg over te googlen/bingen :)

Verder bevalt de 920 hier prima. De features die het toestel uniek maken voegen ook echt wat toe aan de gebruikservaring (waar dat bv bij een SGS4 compleet verwaarloosbaar is). En de foto's/video's blijven gewoon uitstekend (voor een smartphone).

• Scrisissszzz
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:32:
[...]

MRELynx, bedankt voor je duidelijke reactie!

Wat ik bedoelde qua synchroniseren met de Ipad, is eigenlijk dat alle documenten gelijk overal op staan, dus op je telefoon gemaakt, en dat hij dan ook tevens gelijk op de Ipad staat. En dat je zoals je zelf ook vaal doet, op de tablet verder kunt werken, of andersom. Maar ook notities en agendapunten gelijk op alle apparaten (ook de notebook).
Maar ik vermoed dat dat niet gaat.

Dan is inderdaad alles hetzelfde wel prettiger ja.

Hoewel een Apple fanaat zei me een keer dat dit via de cloud allemaal wel zou gaan. (geen idee voor mij is dit allemaal helemaal nieuw).

Ik denk dat de Lumia steeds dichterbij komt voor me, (je moet er wel een tijdje mee doen, dus een weloverwogen aanschaf vind ik wel belangrijk) .Alleen de negatieve ervaringen hier (die er behoorlijk veel zijn) die houden me wat tegen. MAar je leest ook veel goede berichten.

Als ik op de pc de mappen kan maken voor muziek in de lumia dan is dat voldoende. Via verkenner en usb, ja dat werkt wel ideaal.

Thanks.

Oja, weet iemand of er bij een nieuwe Lumia het stof-probleem is opgelost?
Geen idee of het bij de 925 is opgelost. Niet iedereen heeft bij de 920 last van dat stof. Ik heb het zelf nog niet gehad.. Er zit wel een beetje stof onder, maar de sensor werkt nog altijd perfect.

Op een ipad heb je wel een skydrive app, maar deze is zeer beperkt, plus je hebt nog geen fatsoenlijke Office versie voor iOS. Je kunt dan alleen documenten in Skydrive inzien volgens mij.

Mocht je dus goed gebruik kunnen maken van Skydrive en Office, is het toch raadzaam om te gaan voor een Windows tablet of hybride apparaat. Voor een tablet is de RT wel interessant, mede omdat er Office bij zit :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• MRE-Inc

MRE-Inc

Er is wel een Office voor iOS, maar daar moet je een Office 365 account voor hebben. Athans, ik kreeg laatst een mail van Microsoft dat Office beschikbaar was voor iOS, maar ik moest per se inloggen met mn Office365 account en zo'n account kost geld (ook niet veel afhankelijk van het abo).

Verder heb ik geen ervaring met de Skydrive apps op iOS en Android. Ik kan alleen zeggen dat het icm een Lumia 920 (of andere wp telefoon) en Surface tablet, windows 7 desktop pc en Windows 8 allemaal naadloos werkt.

Die apple fanaat heeft wel gelijk, maar houd rekening met wat Martinspire zegt, dat de apps op iOS en Android wat beperkingen kunnen hebben.

Kortom een Lumia 920 en een Surface RT tablet proberen bij de lokale Media Markt :)

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:07

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Damn, ik wil net mijn toestel resetten en nu blijft hij hangen bij de twee tandwieltjes.. meerdere toetsencombinaties geprobeerd maar ik kom niet meer in het toestel. Iemand hier ervaring mee, ik zie veel berichten op andere fora waar ik me zorgen om maak :'(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik krijg donderdag mijn 920 terug van reparatie, hopelijk kan ik dan weer rustig meepraten hier ;)

EDIT: Heb via Nokia vernomen dat er in feite niets aan het toestel gedaan is omdat het normaal is dat de 920 zo heet wordt (!?) en er dus niks aan de hand is. Over de bijbehorende battery-drain is niets meegedeeld. Ik ben danig teleurgesteld en ga dit met mijn provider verder proberen op te lossen, want dit accepteer ik natuurlijk niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Atila op 16-07-2013 19:58 . Reden: extra info ]

Verwijderd

dreameater schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:22:
Damn, ik wil net mijn toestel resetten en nu blijft hij hangen bij de twee tandwieltjes.. meerdere toetsencombinaties geprobeerd maar ik kom niet meer in het toestel. Iemand hier ervaring mee, ik zie veel berichten op andere fora waar ik me zorgen om maak :'(
Met geduld wachten, kan soms wel uur of langer duren

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:30:
[...]

Met geduld wachten, kan soms wel uur of langer duren
doe je de phone echt totaal reseten, of opniew opstarten zegmaar. want anders kan je de onderste volume knop en de vergrendel/aan/uit knop tergelijker tijd indrukken, en dan start hij opnieuw op

Verwijderd

Hoe kan ik podcasts die ik kan vinden in itunes ook op mijn 920 krijgen?

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:33

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:58:
Hoe kan ik podcasts die ik kan vinden in itunes ook op mijn 920 krijgen?
Door de volgende keer het in het goede topic te plaatsen en enige vorm van moeite te doen? :+
De eerste hit op Google: http://winsupersite.com/w...e-8-tip-enjoy-podcasts-go

Wel een interessant stukje overigens. De schrijver stelt dat je zelfs beter via de iTunes kunt syncen als je niet 'over the air' wilt syncen. (wordt ook naar een topic gelinkt daarover, mocht dat interessant zijn)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Thanks all!

Met nieuwe Lumia bedoelde ik eigenlijk een nieuwe 920 (dus niet de 925; stom van me. Overigens vind ik de 928 ook wel wat, maar die is geloof ik alleen voor de V.S.)
Dus als je nu een nieuwe 920 koopt, zal er niets aan het stofprobleem zijn gedaan vermoedelijk. Ik zal daar morgen even over bellen met Nokia.

Ik denk dat ik (ondanks de problemen die ik hier lees) de 920 neem, en dan in combinatie met een Surface RT. Omdat dat wellicht toch wat mooier combineert.
Alleen die RT zou weer moeilijk werken zonder wifi/3G ofzo?
Ik ga op een plek werken waar ze geen wifi hebben, dus dan zou ik het via de Nokia moeten doen als ik wil internetten en mailen.

Of zijn daar nog andere betere opties voor?

Ik vind de 920 echt duidelijk de mooiste telefoon momenteel. Ook W8 vind ik er steeds beter uitzien.
Ik werk nog met XP (jawel...) en met een 6310i. Dus het is toch even wennen en allemaal nieuw.

Maar klopt het dat de telefoon vaak zomaar uitvalt, ook tijdens bellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:44:
[...]

doe je de phone echt totaal reseten, of opniew opstarten zegmaar. want anders kan je de onderste volume knop en de vergrendel/aan/uit knop tergelijker tijd indrukken, en dan start hij opnieuw op
Totale reset, terug naar fabrieksinstellingen

• Martinspire
@Camilio
Uitvallen is mij pas 1 keer (in 5 maanden) gebeurd. Overigens niet tijdens het bellen (waar het verder altijd prima gaat).

Afgelopen paar dagen (2 weken ivm provider overstap die niet helemaal vloeiend ging) trouwens aardig wat uren (vrijwel de hele dag) via Tethering zitten internetten thuis (afwisselend de pc en de laptop). Ging over het algemeen wel prima, al lijkt er wel een issue te zijn met mn netwerkdrivers. Als ik FIPS niet aan zet (bij wireless network properties onder security en vervolgens advanced) krijg ik een BSOD. Lijkt aan het OS te liggen want met de L820 heb ik het ook.

Mn pc draait nu zelfs Windows 8.1 en daarbij moet ik de device telkens uninstallen omdat ie anders geen DNS lijkt te kunnen vinden. Erg vaag.

Hij werd overigens wel weer wat warm, al viel het nog wel mee en hij heeft het vele uren uitgehouden. Dus dat is wel weer positief. Ben er nog niet achter wat nou precies de oorzaak van de BSODs zijn geweest, maar zal daar nog verder op gaan zoeken (nu ik weer snel internet heb)

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-12 18:30

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:47:
Ik denk dat ik (ondanks de problemen die ik hier lees) de 920 neem, en dan in combinatie met een Surface RT. Omdat dat wellicht toch wat mooier combineert.
Ik ga op een plek werken waar ze geen wifi hebben, dus dan zou ik het via de Nokia moeten doen als ik wil internetten en mailen.

Een 920 kun je prima als WiFi hotspot laten werken voor je Surface, en de 920 opladen via de USB aansluiting van de Surface, da's een win-win samenwerking! Hopelijk hebben ze op de plek waar je heen gaat wel fatsoenlijke 3G of 4G dekking en heb je een ruime databundel.

Maar een mifi of iets dergelijks werkt natuurlijk ook prima als hotspot, voordeel is dat je dan nog kan bellen met je 920. ;)

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
Stof in de camera is een fix voor, mocht je er last van heben maar verwacht niet dat een telefoon die verkocht is binnen nu en 3 maanden geleden er last van heeft. Camera en scherm is simpelweg subliem. Vandaag op terras had een maat van mij zichtbaar moeite met lezen van scherm in schaduw met iPhone 5, teriwjl ik in de zon alles kon lezen :') ...

overig:
Overigens werk whatsap nu sinds laatste update als een zonnetje. Leek in eerst instantie goed te werken na update, maar battery drain was toch nog redelijk en hij deed wat raar. Nadat ik dit topic weer even doornam en whatsapp deinstalleerde, telefoon opnieuw opstarte en whatsapp installeerde werkte het perfect.... Methode is helaas niet perfect, maar whatsap is wat dat betreft uniek op WP.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:47:
Thanks all!

Met nieuwe Lumia bedoelde ik eigenlijk een nieuwe 920 (dus niet de 925; stom van me. Overigens vind ik de 928 ook wel wat, maar die is geloof ik alleen voor de V.S.)
Dus als je nu een nieuwe 920 koopt, zal er niets aan het stofprobleem zijn gedaan vermoedelijk. Ik zal daar morgen even over bellen met Nokia.

Ik vind de 920 echt duidelijk de mooiste telefoon momenteel. Ook W8 vind ik er steeds beter uitzien.
Ik werk nog met XP (jawel...) en met een 6310i. Dus het is toch even wennen en allemaal nieuw.

Maar klopt het dat de telefoon vaak zomaar uitvalt, ook tijdens bellen?
Goede keuze enne het combineert niet WAT beter, het combineert perfect ;) Helemaal als je ook Skydrive neemt (gratis bij een outlook.com mail account)

En je kan dmv 2 simple stappen je 920 instellen als wifi hotspot. Even een schuifje naar rechts zetten en je Surface zal binnen een paar seconden geconnect zijn. Ik doe het regelmatig hier op mn werk waar ik niet op het wifi netwerk mag.

Mijn 920 is nog nooit uitgevallen, dus denk dat je daar niet te veel zorgen over moet maken. Het is en blijft hardware en ook Samsung en iphones zullen dat hebben.

Verder vind ik de service van Nokia goed, al lees je andere verhalen hier. Ik had mijn 920 via marktplaats gekocht, zonder aankoopbon. Na 2 weken kreeg ik wat probleempjes. Opgestuurd en gewoon een nieuwe gekregen, binnen een week.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-12 15:09
Ik gebruik mijn 920 nu ruim een half jaar en ben er nog steeds erg tevreden mee. Zoals meer mensen, heb ik wel last van stof onder mijn frontcamera waardoor het scherm niet altijd blokkeert wanneer ik de telefoon bij mijn oor houd. Weet iemand hier of daar al een oplossing voor is gevonden ?

Dan heb ik nog een ander probleem; regelmatig (ongeveer 10% van de gesprekken) als ik mensen bel krijg ik van de persoon aan de andere kant van de lijn te horen dat ik "heel ver weg" klink. Als ik dan terugbel, dan is het doorgaans weer normaal. En ik heb het idee dat dit vaker gebeurd wanneer het signaal matig is.

Iemand die ervaring heeft met dit probleem ?

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-12 10:20
Dat probleem heb ik ook DaneV. Het enige wat ik eraan kan doen is de telefoon verder van mijn oor houden, dan klinkt het vaak iets beter voor ze.

• DaneV
Manuel schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:45:
Dat probleem heb ik ook DaneV. Het enige wat ik eraan kan doen is de telefoon verder van mijn oor houden, dan klinkt het vaak iets beter voor ze.
"Iets beter", dat hoor ik inderdaad ook vaak als ik dat doe. Ik vraag me af of dit een defect van mijn toestel is of een foutje in de (radio)software.

Ik kan mijn telefoon wel terugsturen naar Nokia, maar ik kan hem eigenlijk niet missen en wie weet wat ik terug krijg (als ik zo het topic lees dan zijn probleemgevallen geen uitzondering in deze serie helaas)

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Collega krijgt net de GDR2 update op z'n Samsung Ativ S binnen.... Nokia blijft achter....

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Ben nu echt Whatsapp zat. 2e dag dat er dus totaal geen berichten worden verzonden. Bij herinstallatie werkt het een half uurtje, daarna niet meer. Rest van het internet werkt zonder issues (Dus het klokje blijft naast de berichten staan)

Ik moet echt op zoek naar een vervanger voordat ik mensen ga meppen haha

[ Voor 13% gewijzigd door corset op 17-07-2013 14:30 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Ze hebben waar ik ga werken wel een goede 3G (4G) dekking, dus dat valt mee.
Als ik met een Mifi op de Surface RT wel gewoon met mijn 920 kan bellen en zonder de Mifi niet, dan neem ik wel zo'n Milfi ding. ;)

Nou is momenteel de RT flink in prijs gedaald... en ook wordt er een nieuwe opvolger verwacht. (De Surface PRO is wel tof inderdaad, maar voor mij nu te duur).
Misschien dat ik gewoon wacht tot de herfst tot de nieuwere "RT" er is. Die zou wel 4G krijgen, en wellicht ook nog wat andere verbeteringen, met waarschijnlijk gelijk 64Gb.

Voor de 920Lumia; jammer dat hij geen mappen kan maken voor muziek, dan maar met playlists werken.

Ook het stofprobleem zou nu zijn opgelost inderdaad.

Qoute "Vandaag op terras had een maat van mij zichtbaar moeite met lezen van scherm in schaduw met iPhone 5, teriwjl ik in de zon alles kon lezen :') ..."
- Ja dat is super inderdaad!, ook weer een goede reden voor de Lumia.

En ook wel fijn dat Whatsapp nu goed werkt.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
lanerios schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:28:
Ben nu echt Whatsapp zat. 2e dag dat er dus totaal geen berichten worden verzonden. Bij herinstallatie werkt het een half uurtje, daarna niet meer. Rest van het internet werkt zonder issues (Dus het klokje blijft naast de berichten staan)

Ik moet echt op zoek naar een vervanger voordat ik mensen ga meppen haha
Probeer dit eens:
http://www.whatsapp.com/faq/nl/wp/21335316
En dan opnieuw installeren.

Bij mij werkt alles perfect. Merk echt dat Microsoft de push nu in orde heeft, ook voor de store krijg ik na weken niks nu steeds steeds update notificaties voor apps.

[ Voor 14% gewijzigd door enomiss op 17-07-2013 14:56 ]

https://opensea.io/seaart

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07

SomerenV

It's something!

Murzeltje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:10:
Collega krijgt net de GDR2 update op z'n Samsung Ativ S binnen.... Nokia blijft achter....
Nokia brengt 'deze zomer' de Amber-update uit wat GDR2 is inclusief wat Nokia-specifieke zaken. Grote kans dat die update deze maand of volgende maand verschijnt. Even geduld hebben dus ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• corset
enomiss schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:54:
[...]

Probeer dit eens:
http://www.whatsapp.com/faq/nl/wp/21335316
En dan opnieuw installeren.

Bij mij werkt alles perfect. Merk echt dat Microsoft de push nu in orde heeft, ook voor de store krijg ik na weken niks nu steeds steeds update notificaties voor apps.
Helaas, gaat niet werken.

Connection state: Not connected
Account Expiration: Unknown

Geen opties oid. 8)7

ook na installatie/herstart. Snap er nu echt niks meer van

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat is dit nou weer voor iets raars? Toestel ligt naast me op de bank, zie wat flashen en zie een vaag Vodafone logo (met een onduidelijke ondertitel). Kan niets meer doen met het toestel.

Afbeeldingslocatie: http://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/IMG_0589_zps1cdd3de5.jpg

• Martinspire
Dat is volgens mij geen ondertitel maar de schaduw van het logo. Verder lijkt me dit gewoon het bootlogo. Zo heb ik daar waarschijnlijk t-mobile staan. Dan hangt ie blijkbaar in zn opstarten. Grote kans dat je een hard-reset moet doen en anders opsturen.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zomaar opeens? Deed er niets mee.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sanction schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:25:
Zomaar opeens? Deed er niets mee.
Mjah, had ik ook. Toestel opgestuurd en een nieuwe gekregen van Nokia, althans, een refurbished denk ik zelf, maar desalniettemin, zag het toestel er spiksplinternieuw uit.

Verwijderd

SomerenV schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:59:
[...]

Nokia brengt 'deze zomer' de Amber-update uit wat GDR2 is inclusief wat Nokia-specifieke zaken. Grote kans dat die update deze maand of volgende maand verschijnt. Even geduld hebben dus ;)
Wacht even, maar het grote Arument van WP vervalt hier dus? Dus net zoals Android gebruikers moeten wachten op een skin moeten Nokia gebruikers wachten op hun Nokia specifieke zaken?

Toestellen met een kale WP versie krijgen hem dus zeer snel (net als Nexus toestellen).
En toestellen van o.a. Nokia de Lumia serie moeten wachten? (net als samsung, htc etc etc)

Hoezo gaan mensen dan Android zwart maken? Terwijl bij WP hetzelfde gebeurt... is dat niet hypocriet? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 07:37 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 07:33:
[...] Hoezo gaan mensen dan Android zwart maken? Terwijl bij WP hetzelfde gebeurt... is dat niet hypocriet? 8)7 [...]
Het is niet hetzelfde.
MS brengt een update uit die in principe naar alle telefoons gaat. Soms echter is er iets met de firmware van een telefoon waardoor de update voor die telefoon tijdelijk wordt uitgesteld. Dit is bijv. al eens eerder gebeurt met ik dacht de Omnia 7.
Verder is het zo dat MS daadwerkelijk achter de OEMs aanzit om het zo snel mogelijk op te lossen. Ook zijn de updates cumulatief, dus met latere updates zal alles alsnog meekomen.
Overigens is het soms ook zo dat het OS update wel al uitkomt, maar dat bepaalde features uitstaan omdat de firmware deze nog niet aanbied. Ik dacht dat bijv. met de Lumia 800 dit eens is voorgekomen.

Tot op heden is het, zover ik weet, nog niet voorgekomen dat een update uiteindelijk niet naar windows Phone device is gekomen en dat is het grote verschil met Android. (even WP7->WP8 achterwege latende dan, maar dat is meer zaak van MS dan de OEMs)

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 18-07-2013 08:37 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een aantal berichten over WhatsApp verplaats naar het juiste topic (WhatsApp voor Windows Phone). graag hier weer on-topic over de Lumia 920

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 07:33:
[...]

Wacht even, maar het grote Arument van WP vervalt hier dus? Dus net zoals Android gebruikers moeten wachten op een skin moeten Nokia gebruikers wachten op hun Nokia specifieke zaken?

Toestellen met een kale WP versie krijgen hem dus zeer snel (net als Nexus toestellen).
En toestellen van o.a. Nokia de Lumia serie moeten wachten? (net als samsung, htc etc etc)

Hoezo gaan mensen dan Android zwart maken? Terwijl bij WP hetzelfde gebeurt... is dat niet hypocriet? 8)7
Waarom zou het voordeel dat je met wp7.8/8 vervallen? Het is misschien niet dat updates sinds de eerste dag dat GDR2 2 klaar is bij Microsoft, dat het gelijk op alle toestellen staat... Dat zou onmogelijk zijn.

Samsung doet er blijkbaar stuk sneller over, maar die leveren flink wat minder functionaliteiten ervoor. Nokia heeft de update voor hun nieuwe toestellen allang meegeleverd (Lumia 925) en brengt hem eind Juli (dat zijn 2 weken) naar alle andere toestellen. Waarschijnlijk duurt hij wat langer, omdat ze met de AMber update flink wat sleutelen aan de lumia 920. Voornamelijk maken ze de camera met low-light en de kleur productie nog stukken beter.

Het verschil zit hem erin dat het bij een gemiddelde Android fabrikant al snel enkele maanden kan duren voordat je een update op je smartphone kan verwachten en dan is het nog niet eens de laatste. Denk maar eens aan de galaxy 2, naar mijn weten draait die nog steeds geen 4.2. Dan heb ik het nog niet eens over de smartphones onder de 300 euro...

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 18-07-2013 10:28 ]

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
Texamicz heeft in mijn optiek gelijk hoor. De vorige WP8 update werd ook eerder uitgerold in andere landen. Nederland moest er langer op wachten.
En serverload vind ik een slecht excuus. Apple heeft zoveel meer toestellen verkocht en updates bij hun is vele malen beter geregeld.
Met GDR2 zijn we dus afhankelijk van Nokia. Eigenlijk hetzelfde situatie als Android. Waarbij aanpassingen voor WP8 minder heftig zal zijn, omdat je als leverancier bij WP8 erg beperkt bent. Neemt niet weg dat we afhankelijk zijn van Nokia.

• corset
updates beter geregeld? Je hebt zeker geen Iphone? :P

3G problemen na updates
WIFI wat totaal niet werkt na updates

etc
etc
etc

• Martinspire
Nokia is nu nog even bezig met het toevoegen van de nieuwe Nokia Features. Daar wil ik wel even op wachten. HTC en Samsung hadden er niets aan gewijzigd volgens mij, waardoor het verder ook niet zo spannend is. Maar het zal ook niet echt lang duren voor ie komt denk ik zo.

Russel88 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:14:
Texamicz heeft in mijn optiek gelijk hoor. De vorige WP8 update werd ook eerder uitgerold in andere landen. Nederland moest er langer op wachten.
En serverload vind ik een slecht excuus. Apple heeft zoveel meer toestellen verkocht en updates bij hun is vele malen beter geregeld.
Met GDR2 zijn we dus afhankelijk van Nokia. Eigenlijk hetzelfde situatie als Android. Waarbij aanpassingen voor WP8 minder heftig zal zijn, omdat je als leverancier bij WP8 erg beperkt bent. Neemt niet weg dat we afhankelijk zijn van Nokia.
Persoonlijk heb ik niet de manier hoe Apple het regelt. Kan nog wel een update herinneren die erg fout verliep bij Apple en niet meer terug gedraaid kon worden, omdat iedereen hem op zijn toestel had. Het heeft niks met serverload te maken, ze willen het geleidelijk laten verlopen zodat ze de update nog kunnen stopen als er mensen problemen ervaren.

We zijn net als android inderdaad afhankelijk van de fabrikanten, alleen hebben wij in tegenstelling tot android zekerheid dat we de update überhaupt krijgen. Als het inderdaad jaren duren zou ik er ook over balen, maar gaan we hier nou zeuren over enkele weken?

Verwijderd

Ik had veel problemen met whatsapp en de accu dus ik dacht herstel de telefoon naar factory defaults
Alleen nu heb ik al 4 uur 2 tandwieltjes in beeld ik heb deze ook geprobeerd

1. Soft reset the phone (hold volume down and power until it vibrates, then let go)
2. Wait for Nokia logo
3. Enter the following whilst Nokia logo is showing, one key at a time - Volume Up, Volume Down, Power, Volume Down

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 15:27 ]

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 11:50
Is het iemand gelukt om videos te uploaden naar facebook? moet ik daarvoor ergens instellingen aanpassen? ik krijg als ik het nu probeer vanaf de pictures na een tijdje een melding "Couldn't upload to facebook. Tap to retry" en dat heb ik natuurlijk ook een paar keer gedaan. Moet je ze misschien eerst converteren of iets dergelijks? de foutmelding is op deze manier niet heel informatief, dus ik kan lastig debuggen.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
vali schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:01:
[...]

We zijn net als android inderdaad afhankelijk van de fabrikanten, alleen hebben wij in tegenstelling tot android zekerheid dat we de update überhaupt krijgen. Als het inderdaad jaren duren zou ik er ook over balen, maar gaan we hier nou zeuren over enkele weken?
Zekerheid tot welke update?
Totdat de fabrikant besluit om het niet meer te updaten toch? Zelfde als Android.
Alleen is het voor WP8 waarschijnlijk makkelijker omdat je hier geen skins hebt en MS bepaalde eisen stelt aan hardware. Dat is idd een voordeel ten opzichte van Android.
Is ook meteen een nadeel, een Lumia zonder dat verdomde search knop heeft echt wel mijn voorkeur :)

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 20:01
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:03:
Ik had veel problemen met whatsapp en de accu dus ik dacht herstel de telefoon naar factory defaults
Alleen nu heb ik al 4 uur 2 tandwieltjes in beeld ik heb deze ook geprobeerd

1. Soft reset the phone (hold volume down and power until it vibrates, then let go)
2. Wait for Nokia logo
3. Enter the following whilst Nokia logo is showing, one key at a time - Volume Up, Volume Down, Power, Volume Down
Je moet eens restarten, bij het opstarten enkel de vol down knop indrukken (ingedrukt houden denk ik), vervolgens zal er een uitroep teken op het scherm komen.
Hier moet je de combinatie doen van vol up, vol down, power, vol down.
Dan pas heb je de juiste combinatie gedaan.

• Caelorum
  • Laatst online: 07:32
Russel88 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:49:
[...]Totdat de fabrikant besluit om het niet meer te updaten toch? Zelfde als Android. [...]
Met de kanttekening dus dat Google er blijkbaar niet achteraan zit en MS wel. Zoals ik ook al eerder heb genoemd, hebben zviw uiteindelijk alle toestellen alle updates gehad. Met als enige uitzondering de WP7.8 naar WP8 die MS achterwege heeft gelaten. Zelfs mijn HTC Trophy 7 die alweer 3 jaar oud is en waar HTC zich absoluut niet mee bezig houd, heeft tot nu toe *alle* updates van MS gehad. En dat is het grote verschil tussen WP en Android. Ik vermoed dat MS ook duidelijk in de overeenkomsten laat vastleggen dat updates uitgebracht moeten worden op de devices. Want als zelfs Samsung en HTC het nog steeds doen zegt dat natuurlijk wel wat.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26
Om maar even de discussie van HTC/Apple/Samsung en andere OS'en te side tracken en het over iets anders te hebben..

Ik ben op dit moment wellicht van plan om de overstap te maken naar de Nokia Lumia 920 sinds de prijs redelijk laag en aantrekkelijk is. Het wordt dan wel mijn eerste WP 8.0 telefoon waarbij ik me zorgen maak over de lifecycle van het toestel zelf. (inmiddels al meer dan een half jaar oud). Ik weet overigens dat er recentelijk een artikel op tweakers is uitgebracht waarbij microsoft officieel de toestellen tot 3 jaar ondersteund wat betreft software.

De 925 en 1020 zijn inmiddels ook aangekondigd/uitgebracht, maar waarbij de specificaties niet denderend vooruit zijn gegaan (ram/camera). Is het een verstandige keuze om op dit moment toch voor de 920 te gaan indien ik geen powerhouse/high end telefoon nodig heb met de laatste specificaties?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 08:43

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Imho kan de 920 zich nog steeds als 'powerhouse' profileren. De 925 en 1020 wijken af op specifieke zaken, maar zijn in de basis gewoon gelijk aan de 920.

Verwijderd

Ik heb de 925 besteld met abbo, maar ben wel benieuwd. Ik kom van een 920 (terug gestuurd naar tmobile vanwege geen dekking op 3G) welk een fijn toestel is en ondanks de mindere specs tegenover de high end Android toestellen werkt het erg vlotjes. De camera is mij een must want ik maak nogal eens een fotootje.

Heb nog even getwijfeld tussen de 925 en de ONE, maar de camera is van mij doorslaggevend geweest. Ook het OS is zeer fijn werken en is niet zo rommelig als dat van Android. De hardware van zowel de 920 als van de 925 zijn gewoon goed.

• Scrisissszzz
Het valt me de laatste tijd steeds vaker op dat als mijn netwerkselectie op automatisch staat, mijn 920 geen dataverbinding maakt op 2G of 3G, wel normale verbinding.

Selecteer ik handmatig mijn netwerk, dan doet mijn data het wel. Iemand dit ooit meegemaakt?

• Martinspire
Kun je toevallig 4G selecteren bij Settings->Mobiel Netwerk en dan de onderste dropdown? Ik kan bij de 820 van mn moeder en bij de 920 van een kennis daar wel 4g selecteren maar bij die van mij niet.
Toen ik dat bij die van mn moeder deed, had ie ineens 3g ipv g (al is het nu nog steeds een zootje. Ene keer wel, andere keer niet)

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 19-07-2013 11:19 ]

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Heb gisteren mijn Nokia Lumia 920 teruggekregen. Vrijwel alles is vervangen (denk dat ik een nieuw toestel heb, maar dat willen ze blijkbaar niet zeggen). :)

Kijken hoelang deze het volhoud....

• BigF25
  • Laatst online: 10:29
@weid1374, waarvoor had jij het opgestuurd?
Mijne wordt vandaag opgehaald door UPS voor stof in de frontcam.
Had ook last van de factory reset, blijft hangen bij tandwieltjes. Kreeg het niet gefixt en heb het zo maar in de doos gedaan.

• Scrisissszzz
Martinspire schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:18:
Kun je toevallig 4G selecteren bij Settings->Mobiel Netwerk en dan de onderste dropdown? Ik kan bij de 820 van mn moeder en bij de 920 van een kennis daar wel 4g selecteren maar bij die van mij niet.
Toen ik dat bij die van mn moeder deed, had ie ineens 3g ipv g (al is het nu nog steeds een zootje. Ene keer wel, andere keer niet)
Ik kan wel 4G kiezen maar dat heb ik niet dus het staat op 3G.. Vindt het vreemd dat het wel werkt met handmatig kiezen...

• Martinspire
Waarom zet je hem niet gewoon op 4g dan?

• Scrisissszzz
Martinspire schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:46:
Waarom zet je hem niet gewoon op 4g dan?
Omdat voor zover ik weet de batterij dan sneller leeg loopt omdat hij toch 4g probeert te zoeken, of doet ie dat niet omdat je abo dat niet ondersteunt? Zo slim is ie toch niet lijkt me..

• Martinspire
Als het netwerk geen 4g ondersteund, dan maakt dat verder weinig uit hoor, maar je zou het kunnen testen natuurlijk 8)

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

BigF25 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:37:
@weid1374, waarvoor had jij het opgestuurd?...
Bij mij deden de knoppen aan de zijkant en de flitser het niet meer.
Bijkomend voordeel is nu dat de (kleine) krasjes op mijn scherm weg zijn 8)

• hondapower
  • Laatst online: 18-11 20:02
Scrisissszzz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:43:
[...]
Ik kan wel 4G kiezen maar dat heb ik niet dus het staat op 3G.. Vindt het vreemd dat het wel werkt met handmatig kiezen...
Grappig, ik dacht dat ik ook geen 4G had, maar ook maar even op 4G gezet en ik had meteen 7Mbit/s met een speedtest. _/-\o_

• hondapower
  • Laatst online: 18-11 20:02
Correctie, op max 3G is het dezelfde snelheid.

• Waah
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:26:
Ik kom van een 920 (terug gestuurd naar tmobile vanwege geen dekking op 3G)
Is er sowieso geen 3G dekking bij t-mobile op de 920? mijn xperia z ligt bij de reparatie omdat mijn schoonmoeder hem van het balkon heeft laten vallen, maar mocht die niet gerepareerd kunnen worden zat ik wel te kijken naar de 920.

• Martinspire
hondapower schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:37:
Correctie, op max 3G is het dezelfde snelheid.
Dat ligt dan aan je abonnement. Veel oude abonnementen hebben 7 of 14mbits als maximum.

• corset
Er is perfecte 3G dekking op de 920 met T-mobile. Enige waar ik het niet echt lekker heb is bepaalde plekken van Schouwen Duiveland in Zeeland. Maar dat is echt midden in weilanden.
Er is enige tijd een gigantische hype geweest om T-mobile te bashen op alles, maar op dit moment draaien ze echt op het KPN niveau.

[ Voor 26% gewijzigd door corset op 19-07-2013 13:55 ]

• Waah
  • Nu online
oke dankje XD had vroegah een Ativ S. maar na die kwijt te zijn geraakt, en gek te zijn geworden van Whatsapp (trage notificaties) overgegaan op de t-mobile actie van 24 mnd korting + Xperia Z. Maar WP8 vond ik toch wel fijn werken....

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 11:50
@Martinspire het is alwel eens eerder gezegd, maar het blijkt dat bij oude Vodafone abonnementen (toen ze nog betaalbaar waren) het zetten op 4G ervoor zorgt dat je verbinding de hele tijd wegvalt. Dus in dat geval kan het wel kwaad.

• DaneV
lanerios schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:55:
maar op dit moment draaien ze echt op het KPN niveau.
Nou dit is niet mijn ervaring, maar dat kan liggen aan het gebied waar ik woon (omgeving helmond/eindhoven). KPN is het enige netwerk dat hier echt overal in het buitengebied goed werkt, mits je een telefoon hebt met fatsoenlijke antenne zoals de Lumia`s. Met T-mobile is het prima zolang je in de bebouwde kom bent, maar daarbuiten is het nog steeds een drama.

[ Voor 31% gewijzigd door DaneV op 19-07-2013 21:56 ]

Verwijderd

@waah
Het ligt niet aan het toestel, het ligt aan t-mobile. Geven ze ook ronduit toe als je een dekkingsklacht indient. 3G van t-mobile is ruk buiten de randstad.

@Lanerios
Op KPN niveau? Laat me niet lachen. Dat gaan ze nog in geen 10 jaar redden zo belabberd is hun netwerk. Ik heb het toestel in totaal twee maanden gehad, en ik ben veel door het land heen geweest, maar zulks beroerd 3G heb ik nog nooit gehad. Om nog maar te zwijgen van de zogenaamde hotspots in de NS treinen.

KPN niveau....

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07

SomerenV

It's something!

@DaneV en Tuintje: dan hebben jullie toch hele andere ervaringen met T-Mobile dan ik. Ik woon eveneens in omgeving Helmond/Eindhoven maar heb echt nooit problemen gehad met de dekking van T-Mobile. Zelfs in de bossen werkt het nog prima terwijl KPN het daar regelmatig af heeft laten weten in het verleden. Service is in mijn ogen ook prima.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Verwijderd

De service is prima, daar zul je mij niets verkeerds over horen zeggen. Ik heb de afgelopen 2 maanden veel door Nederland gereisd en ik kan op 1 hand tellen hoe vaak ik verbinding heb gehad met hotspots in de trein en met 3G. En dat is jammer want ik had een leuk abonnement en een leuke telefoon. De Lumia is teruggestuurd vanwege contractontbindring mijner zijdes.

Ik krijg vandaag de Lumia 925 binnen. In grote lijnen hetzelfde als een Lumia 920, maar ik zit met een aantal accessoires van de Lumia 920. Nu weet ik dat inductieladen niet gaat werken op de 925, dus heb ik een nieuwe lader over en een mooie lederen case. Als iemand er belang bij heeft dan graag mijn ad bekijken.

Gaat de Lumia 925 aan dit topic toegevoegd worden?

Verwijderd

Iemand al enig idee wanneer de FM ontganger gaat werken in deze Lumia?

• corset
Bij de Amber update, wanneer dat is weet niemand :)

• Martinspire
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:44:
De service is prima, daar zul je mij niets verkeerds over horen zeggen. Ik heb de afgelopen 2 maanden veel door Nederland gereisd en ik kan op 1 hand tellen hoe vaak ik verbinding heb gehad met hotspots in de trein en met 3G. En dat is jammer want ik had een leuk abonnement en een leuke telefoon. De Lumia is teruggestuurd vanwege contractontbindring mijner zijdes.

Ik krijg vandaag de Lumia 925 binnen. In grote lijnen hetzelfde als een Lumia 920, maar ik zit met een aantal accessoires van de Lumia 920. Nu weet ik dat inductieladen niet gaat werken op de 925, dus heb ik een nieuwe lader over en een mooie lederen case. Als iemand er belang bij heeft dan graag mijn ad bekijken.

Gaat de Lumia 925 aan dit topic toegevoegd worden?
Volgens mij kan die toch beter apart. De hardware is vergelijkbaar, maar toch op sommige plekken anders. De cover, de camera, de software waar hij mee komt en de looks zijn allemaal anders. Het is een kleine update, maar toch een ander product. Ik weet alleen niet of er al een topic voor is, maar anders kun je die misschien even opstarten.

Verwijderd

Ik had het topic gevonden, maar omdat er maar een klein aantal verschillen zijn had het gekund dat de topics samengevoegd konden worden.

Verwijderd

DaneV schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:54:
[...]

Nou dit is niet mijn ervaring, maar dat kan liggen aan het gebied waar ik woon (omgeving helmond/eindhoven). KPN is het enige netwerk dat hier echt overal in het buitengebied goed werkt, mits je een telefoon hebt met fatsoenlijke antenne zoals de Lumia`s. Met T-mobile is het prima zolang je in de bebouwde kom bent, maar daarbuiten is het nog steeds een drama.
Mijn ervaring ook. Zelfs voda is brak hier. Oostelijk van Eindhoven

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:44:

Ik krijg vandaag de Lumia 925 binnen. In grote lijnen hetzelfde als een Lumia 920, maar ik zit met een aantal accessoires van de Lumia 920. Nu weet ik dat inductieladen niet gaat werken op de 925, dus heb ik een nieuwe lader over
Draadloos laden werkt op de 925, je hebt er alleen een aparte charging shell voor nodig, net als bij de Lumia 820.

Verwijderd

Dat gaat dus niet werken voormij. ik gebruik een silliconen case, en dan moet ik dus gaan wisselen met een andere case om te laden. Ik hang hem dan wel aan de pc en dan kan de lader die ik nu heb verkocht worden. Zo'n lader is leuk, maar geen must voor mij. Merendeel van de dag ligt de telefoon toch op de tafel.

• Martinspire
Maar waarom gebruik je die case van de Nokia niet gewoon dan? Of MOET je persé een siliconen case hebben?

• bhorvers
  • Laatst online: 13-06-2023
Sinds kort is bij ons Ziggo wifi hotspots actief ... Helaas moet ik iedere keer mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven ... Zo werkt het niet dus. Mijn vriendin heeft nog zo'n duffe aifoon, maar die pikt netjes iedere keer automatisch de dichtbijzijnde wifi Ziggo hotspot ... Mijn Lumia niet, grrrr !

herkennen anderen dit ?

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:27:
Maar waarom gebruik je die case van de Nokia niet gewoon dan? Of MOET je persé een siliconen case hebben?
Voor zover levert Nokia geen case bij de Lumia. Ik koop er daarom een en aangezien de case voor een 920 is moet ik een nieuwe kopen. Ook heb ik gekeken naar de backcase voor het draadloos opladen en die staat mij niet aan. Met de 920 siliconen hoes kon ik hem gewoon op de lader zetten en klaar is kees. Bij de 925 is het zo dat ik moet gaan wisselen tussen een case voor gebruik en laden. Daar pas ik voor. De 925 case voor het opladen bedekt alleen de achterkant en de hoeken, niet de zijkanten voor zover ik het zie.

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

bhorvers schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:33:
Sinds kort is bij ons Ziggo wifi hotspots actief ... Helaas moet ik iedere keer mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven ... Zo werkt het niet dus. Mijn vriendin heeft nog zo'n duffe aifoon, maar die pikt netjes iedere keer automatisch de dichtbijzijnde wifi Ziggo hotspot ... Mijn Lumia niet, grrrr !

herkennen anderen dit ?
Ik had op vakantie precies hetzelfde! Wifi in het hotel werkte met een user/pass via een login portal. Tijdens wisselen tussen internet explorer en bijv. whatsapp moest ik elke keer weer opnieuw inloggen via die login portal..

De galaxy mini van mn vriendin logt 1x in en bleef gewoon werken....

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:52

AcoLyte!

*evil grin*

Murzeltje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:42:
[...]

Ik had op vakantie precies hetzelfde! Wifi in het hotel werkte met een user/pass via een login portal. Tijdens wisselen tussen internet explorer en bijv. whatsapp moest ik elke keer weer opnieuw inloggen via die login portal..

De galaxy mini van mn vriendin logt 1x in en bleef gewoon werken....
Ik heb zo 'n vermoeden dat dit een WP8 ding is. Ook mijn HTC 8X heeft dit euvel. Gaat een (korte) tijd goed en daarna moet ik wederom credentials opgeven. Lijkt na de GDR2 update enkel erger te zijn geworden. Heb dit op zowel m'n Nokia als m'n HTC dus......

don't mistake lack of talent for genius.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:47:
[...]
Bij de 925 is het zo dat ik moet gaan wisselen tussen een case voor gebruik en laden. Daar pas ik voor. De 925 case voor het opladen bedekt alleen de achterkant en de hoeken, niet de zijkanten voor zover ik het zie.
Ik heb wel eens verhalen gehoord dat sommige TPU gel cases redelijk rekbaar zijn en zo toch goed bruikbaar zijn op een Lumia met charging cover. De case is na een tijdje wel 'verrekt' dat hij daarna te ruim is voor een Lumia zonder charging cover.
Misschien het proberen waard met een goedkope gel case?

[ Voor 4% gewijzigd door Fireshade op 22-07-2013 15:10 ]

• Piekartz87
  • Laatst online: 12-11 10:45
Even los van waar het nu over gaat. Ik kan mijn lumia gewoon in mijn leren (nja leer...) flip cover draadloos laden.

Dat had ik niet verwacht moet ik zeggen! Erg tevreden over dus.

• bhorvers
  • Laatst online: 13-06-2023
Weet iemand of het mogelijk is om het in- en uitschakelen van verbindingen te schedulen ?
Dus bijvoorbeeld Wifi en bluetooth 's nachts uit ... of zelfs flightmode aan van 24:00 - 6:00 uur ?

Ik heb die 's nachts toch niet nodig en scheelt batterij !

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik kwam deze pagina nog tegen over de Amber update op een 920.
Veel verbeteringen voor de camera. Plaatjes worden getoond van met en zonder Amber update.

http://blogjackphone.com/...-windows-phone-8-devices/
Vertaling: http://translate.google.c...indows-phone-8-devices%2F

Echt goed hoe Nokia zijn bestaande en verkochte producten steeds verbetert en niet gewoon 'vergeet'.

• Mylotec
pfff ! mijn telefoon gisteren terug gekregen van Nokia.
Nachtje opgeladen en nu reeds op 50 % !
Niets veranderd dus !

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:46
Ik weet niet of de batterij status altijd wel klopt.

Afgelopen vrijdag liep mijn toestel (Lumia 925) erg snel leeg. Omdat ik vrijdag avond weg "moest", snel nog even de lader eraan gehangen op 29%. Om 20:30 van de lader gehaald (50% batterij). 5 uur later, rond half 2 's nachts was de batterij nog steeds 50%, pas daarna liep hij pas weer leeg.

Dus dik 5 uur lang zat hij op 50%, terwijl ik echt wel wat berichtjes met Whatsapp heb verstuurd en een paar foto's heb gemaakt.

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
Mijn 920 is vandaag voor de 3e keer meegenomen, nadat er tweemaal niks aan gedaan was. Inmiddels wordt ie ook extreem heet als ik WIFI gebruik, dus niet meer alleen tijdens 3G gebruik. Heeft iemand hier ook last van ?

Verwijderd

Fireshade schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:58:
Ik kwam deze pagina nog tegen over de Amber update op een 920.
Veel verbeteringen voor de camera. Plaatjes worden getoond van met en zonder Amber update.

http://blogjackphone.com/...-windows-phone-8-devices/
Vertaling: http://translate.google.c...indows-phone-8-devices%2F

Echt goed hoe Nokia zijn bestaande en verkochte producten steeds verbetert en niet gewoon 'vergeet'.
Wouw wat een verschil zeg!!! super!

• Mylotec
E2TK schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:04:
Ik weet niet of de batterij status altijd wel klopt.

Afgelopen vrijdag liep mijn toestel (Lumia 925) erg snel leeg. Omdat ik vrijdag avond weg "moest", snel nog even de lader eraan gehangen op 29%. Om 20:30 van de lader gehaald (50% batterij). 5 uur later, rond half 2 's nachts was de batterij nog steeds 50%, pas daarna liep hij pas weer leeg.

Dus dik 5 uur lang zat hij op 50%, terwijl ik echt wel wat berichtjes met Whatsapp heb verstuurd en een paar foto's heb gemaakt.
nja oké maar dat zie ik als normaal :). Als je hem oplaadt tot 100% heb je dit effect ook.

ik zit zelf nu al aan 31% en heb nog maar enkele telefoon gesprekken gedaan en een smsje gestuurt.
+- van 4 u vannacht van de lader gegaan.
klopt toch niet of wel ?
Pagina: 1 ... 87 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;