Toon posts:

[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 110 111 Laatste
Acties:
  • 574.703 views

Anoniem: 276314

Ik realiseer me vandaag dat ik al ruim 2 weken geen enkele app update heb gekregen in de store. Dit terwijl er wel veel updates te verkrijgen zijn als ik handmatig zoek. ik blijf dit zo'n bizar probleem vinden!!!
Edit: Nog vreemder is de plotselinge batterydrain die ik sinds 2 dagen heb, zonder dat ik instellingen heb veranderd of nieuwe apps heb geinstalleerd. Echt in 1 keer van 80 naar 30 % binnen 2 uur zonder dat ik hem heb gebruikt. Soft reset of aan/uit zetten helpt niets. 8)7 :?

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 276314 op 10-04-2014 20:40]

Misschien is de Store background proces wel vastgelopen :P

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 13:07
Pffff, ik had vanochtend toen ik wakker werd ineens 25 updates na weken geen enkele melding te hebben gekregen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het te maken heeft met met het maximum aantal background tasks dat je op je homescreen mag hebben lopen.

Toch gek hoe dat werkt, gelukkig komt er een handmatige check aan in WP8.1 (en wordt volgens mij het aantal background-agents of het aantal echte líve tiles opgehoogd).

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zijn er hier personen welke de 8.1 preview voor developers al hebben geïnstalleerd?

http://www.wpcentral.com/windows-phone-81-now-available

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02-2022
Bij mij wandelt de update net binnen en is bezig met installatie

• GVos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11-2022
Kan iemand mij vertellen waarom ik geen twittermeldingen krijg in het tabblad Meldingen in mijn Kaart Ik. Wel krijg ik facebook meldingen in dit tabblad. Heb mijn twitter account reeds een keer verwijdert en opnieuw aangemaakt. Ook krijg ik wel boven in mijn scherm de pushberichten van twitter. Ook heb ik mijn twitter account gekoppeld aan mijn outlook account.

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 11:25
Ja herstart maakte niet uit. Ik heb een soft reset uitgevoerd.
WhatsApp inderdaad ook uitgezet, en precies zoals gezegd, berichten blijven binnenkomen!
Als er actief gepraat wordt in een groepsgesprek gaat het nog hard. Afgelopen weekend heb ik met alléén GSM aan en al het andere uit, bijna 18 uur geocaching gedaan met misschien 2 uur screen time en tussendoor één keer opladen. Dat vind ik dan weer helemaal geen slechte score!
Ik zal 'normaal' gebruik even monitoren. Thuis altijd slecht bereik met GSM en datanetwerk. Op werk, school en ouders en schoonouders heb ik vol bereik en 4G.

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05-2022
Update staat klaar, even downloaden als ik vanmiddag thuis ben. 8.1 beloofd veel leuks en goeds, ik ben benieuwd :)

Triumph Street Triple 675 | iPhone 5s Space Grey | Dell XPS 15

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:05
Bart_GR schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:11:
Zijn er hier personen welke de 8.1 preview voor developers al hebben geïnstalleerd?

Ja hoor gisteren gelijk geinstalleerd. Veel grote en kleinere veranderingen. Het notificatiecentrum had ik niet veel behoefte aan (we hebben toch Live Tiles??). Cortana is leuk speelgoed, heel jammer dat ze geen Nederlans praat. Heb haar gisteren gevraagd of ik vandaag een paraplu nodig had. Ze zei nee, maar heb al twee regenbuitjes op mijn hoofd gekregen. :( Update nam redelijk veel tijd, komt in twee updates, samen ongeveer een half uur.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28
Een half uur? Bij mij heeft de telefoon bijna de hele werkdag staan pruttelen op de 2 updates. Ik vind trouwens dat Cortana verrassend goed werkt. Jammer wel alleen in het Engels. 'wake me up at 7 am' en er staat een alarm die je morgen wakker maakt om 07:00. Super handig :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe schakel je Cortana eigenlijk in? Ik had de settings al naar engels gezet, maar enkel bij zoeken->microfoon kan ik wat inspreken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:59
zonoskar schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:13:
Een half uur? Bij mij heeft de telefoon bijna de hele werkdag staan pruttelen op de 2 updates.
gisteravond twee updates verwerkt in een uurtje tijd.
nou moet ik er wel bij zeggen dat ik niet veel data heb om te laten backup/restore-en.
nog 17Gb vrije ruimte over :)

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022

Devin19

Steam ID: turbodevin

SinergyX schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:15:
Hoe schakel je Cortana eigenlijk in? Ik had de settings al naar engels gezet, maar enkel bij zoeken->microfoon kan ik wat inspreken.
Heb je de regio en taal beide op VS staan?

[Voor 3% gewijzigd door Devin19 op 15-04-2014 11:34]

• enomiss
  • Laatst online: 22-09-2022
verkeerde topic

[Voor 113% gewijzigd door enomiss op 15-04-2014 12:11]

https://opensea.io/seaart

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 12:24
Ik heb Cortana maar weer uitgezet. Die trekt je hele batterij leeg! geen idee wat ie staat te doen, maar zelfs zonder em aan te zetten is het top offender in Battery Saver.

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022

Devin19

Steam ID: turbodevin

.Johnny schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:17:
Ik heb Cortana maar weer uitgezet. Die trekt je hele batterij leeg! geen idee wat ie staat te doen, maar zelfs zonder em aan te zetten is het top offender in Battery Saver.
Misschien is ze letterlijk het hele internet aan het absorben op de achtergrond...
Heb hem zelf ook weer uitgezet en terug gegaan naar Nederlandse regio. Zoveel batterydrain heb ik er niet voor over. Ik zie me zelf toch niet dagelijks (in het Engels) tegen m'n telefoon praten om iets in te stellen.

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste allen,

Mijn camera start de laatste tijd langzaam, iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 06:59
Zo helaas mijn 920 weer op moeten sturen
Ik was van het een op het andere moment niet meer verstaanbaar aan de andere kant van de lijn
Echter staat bij status van reparatie word aan u gefactureerd dit maar even afwachten
Verder blijf ik toch blij met dat ding.
Oja de service is wel aangepast eerst kreeg je standaard ups label nu moest je er speciaal voor kiezen en 12 euro ervoor betalen voor mij geen probleem daar ups veel sneller is

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bart_GR schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:11:

een kwartier na dit te hebben gepost heb ik 8.1 geïnstalleerd :9
zonoskar schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:13:
Een half uur? Bij mij heeft de telefoon bijna de hele werkdag staan pruttelen op de 2 updates. Ik vind trouwens dat Cortana verrassend goed werkt. Jammer wel alleen in het Engels. 'wake me up at 7 am' en er staat een alarm die je morgen wakker maakt om 07:00. Super handig :)
remind me to ... when i get to work , en voila! Als ik op werk aankom krijg ik een reminder dat ik iets moet doen.. _/-\o_ , toch wel erg leuk speelgoed dat cortana !

[Voor 22% gewijzigd door Bart_GR op 16-04-2014 07:26]

Anoniem: 433014

Erg fijn dat 8.1 eindelijk het message center heeft. Alle meldingen handig bij elkaar. Enige wat mij op valt is dat de "likes" van facebook daar niet terecht komen. Of zie ik ergens een instelling over het hoofd?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Viel mij ook op, ik heb voor de zekerheid ook alle toeters en bellen voor Facebook even aangezet bij likes e.d. maar daar doet ie ook nog maar weinig mee.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 20:54
8.1 is een lekker snelle update zeg!

Cortana nog niet geprobeerd, ga ik wel eens een keer doen.

Wat wel erg jammer is, dat als je een virtuele provider hebt zoals ik (telfort) je roaming moet aanzetten om mobiele data te hebben! Dat is wel heel erg slecht van MS. Snapte het al niet maar kwam het tegen op WPCentral...

Vandaag even mijn verbruik in de gaten gaan houden. Lijkt me niet maar als Telfort dit ook echt als roaming rekent wordt het weer downgraden...

[Voor 18% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-04-2014 15:00]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Scrisissszzz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:53:

Wat wel erg jammer is, dat als je een virtuele provider hebt zoals ik (telfort) je roaming moet aanzetten om mobiele data te hebben! Dat is wel heel erg slecht van MS. Snapte het al niet maar kwam het tegen op WPCentral...

Vandaag even mijn verbruik in de gaten gaan houden. Lijkt me niet maar als Telfort dit ook echt als roaming rekent wordt het weer downgraden...
Ik heb Tele2 en om internet te laten werken moet ik sinds de update roaming aanzetten.
Klopt dit wel?
Welk artikel heb je gelezen?

• Niteowl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-04 19:55
Ik moet nu ook na de update roaming aanzetten om mobiele internet te verkrijgen bij telfort.
Ik heb even bij telfort gekeken en daar staat bij de instellingen dat roaming aan moet staan.

• Scrisissszzz
mrcosmo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:34:
[...]

Ik heb Tele2 en om internet te laten werken moet ik sinds de update roaming aanzetten.
Klopt dit wel?
Welk artikel heb je gelezen?
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8-1-preview-developers/275497-roaming-icon-triangle-always-after-8-1-update.html

hier staat dat in.

Enige optie om data connectie te hebben vooralsnog is roaming aan. Of downgraden. Zolang telfort of tele2 het maar niet ziet als echt roaming. Maar dat lijkt me niet aangezien je op je eigen netwerk bent aangemeld en niet een in het buitenland.

[Voor 18% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-04-2014 15:48]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Scrisissszzz
Niteowl schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:43:
Ik moet nu ook na de update roaming aanzetten om mobiele internet te verkrijgen bij telfort.
Ik heb even bij telfort gekeken en daar staat bij de instellingen dat roaming aan moet staan.
Ja maar dit heeft nooit gehoeven bij 8.0.

Ik hou het even in de gaten maar volgens mij zal het niet uitmaken, tenzij je vaker in het buitenland komt en daar geen data wilt verslurpen. Dan zul je handmatig roaming moeten uitzetten...

Anoniem: 219884

Is het mogelijk te kunnen switchen naar een silent mode zonder vibrate? Ik zou graag willen switchen tussen

geluid+vibrate
vibrate
geen geluid+geen vibrate

Via het icoontje rechtsboven na aanraking van de volumeknop is het volgens mij enkel mogelijk te switchen tussen twee profielen..

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 219884 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:01:
Is het mogelijk te kunnen switchen naar een silent mode zonder vibrate? Ik zou graag willen switchen tussen

geluid+vibrate
vibrate
geen geluid+geen vibrate

Via het icoontje rechtsboven na aanraking van de volumeknop is het volgens mij enkel mogelijk te switchen tussen twee profielen..
Nee, helaas niet. Dit zijn de enige twee opties in Windows Phone 8

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

PaT schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:03:
[...]

Nee, helaas niet. Dit zijn de enige twee opties in Windows Phone 8
Als je het per se wil moet je bij Instellingen het Trillen uitzetten. Maar dan gaat ie dus nooit aan, totdat je het daar weer aanzet. Omslachtig dus.

• Niteowl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-04 19:55
Scrisissszzz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:47:
[...]

Ja maar dit heeft nooit gehoeven bij 8.0.

Ik hou het even in de gaten maar volgens mij zal het niet uitmaken, tenzij je vaker in het buitenland komt en daar geen data wilt verslurpen. Dan zul je handmatig roaming moeten uitzetten...
Dat klopt ik heb het ook nooit in 8.0 aan hoeven te zetten.

• Scrisissszzz
Niteowl schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:05:
[...]

Dat klopt ik heb het ook nooit in 8.0 aan hoeven te zetten.
Ze zullen dit vast wel fixen in een update. Ben alleen bang dat dit pas is als de bestaande modellen ook de update regulier OTA gaan ontvangen nadat Nokia zijn ding heeft gedaan.

edit: volgens mij is het batterijverbruik wel meer geworden. lag net na vol laden 30 min naast me niks te doen en meteen paar procent weg. normaal duurt dat paar uur..

[Voor 19% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-04-2014 16:16]

• Apaat
  • Laatst online: 24-05 13:07
Anoniem: 219884 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:01:

geluid+vibrate
vibrate
geen geluid+geen vibrate

In WP8.1 kun je (iets) makkelijker wisselen hiertussen: je krijgt als je op je volumeknoppen drukt, ongeveer hetzelfde balkje als in WP8, maar als je daarop drukt krijg je dit te zien:

Hier kun je snel je belsignaal&meldingen op 0 zetten om te switchen naar "vibrate" en als je op trillen aan klikt, gaat ook je triller uit.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Scrisissszzz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:53:

Dat ligt volgens mij gewoon aan Telfort hoor, heeft m'n pa vroeger ook gehad....echt slecht van Telfort!

Ehh....of lees ik het nu goed en had je hier bij Windows Phone 8 geen last van? Weet dat m'n pa dat ook had....moest hem op roaming zetten om op z'n HTC te kunnen internetten (met 3G) binnen NL op het Telort netwerk.

[Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 16-04-2014 17:35]

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-05 15:22
TheVMaster schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:33:
[...]

Dat ligt volgens mij gewoon aan Telfort hoor, heeft m'n pa vroeger ook gehad....echt slecht van Telfort!

Ehh....of lees ik het nu goed en had je hier bij Windows Phone 8 geen last van? Weet dat m'n pa dat ook had....moest hem op roaming zetten om op z'n HTC te kunnen internetten (met 3G) binnen NL op het Telort netwerk.
Bij 8.0 had ik geen roaming-driehoek bij Telfort, want dat werd gezien als 'thuisnetwerk', nu met 8.1 heb ik dat wel. Als ik via Data-Sense dataverkeer tijdens het roamen uitzet, krijg ik niks meer binnen, tenzij ik de app start.

• Scrisissszzz
Atila schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:08:
[...]

Bij 8.0 had ik geen roaming-driehoek bij Telfort, want dat werd gezien als 'thuisnetwerk', nu met 8.1 heb ik dat wel. Als ik via Data-Sense dataverkeer tijdens het roamen uitzet, krijg ik niks meer binnen, tenzij ik de app start.
Dit dus. Telfort doet imo niks fout. Maar MS heeft iets aangepast.....

Ik had er tot vanmorgen bij Windows 8.0 geen last van inderdaad. Altijd naar behoren gewerkt.

Als je in de netwerkinstellingen instelt dat roamen is toegestaan hoef je niet perse de datasense app te starten om dataverkeer te hebben.

[Voor 22% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-04-2014 19:28]

• zonoskar
Ik heb last dat de game-hoek helemaal leeg is, en alle games staan nu tussen de apps. Ik krijg op elk scherm de melding "Couldn't open that. Try again.". Iemand hier ook dat probleem?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:39
ik heb ergens gelezen dat dit een van de updates is van 8.1

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Scrisissszzz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:26:
[...]
Dit dus. Telfort doet imo niks fout. Maar MS heeft iets aangepast.....[...]
Mja, op WP7 was dit ook al (ook bij Hi) en toen hebben de operators iets aangepast waardoor het weer goed was. Het probleem ligt niet zozeer alleen bij MS, want jullie roamen technisch gezien ook op het netwerk van een andere operator. Beide partijen kunnen echter dit oplossen, telfort aan hun kant door de opbouw van het netwerk iets anders te communiceren en Microsoft door een whitelist te maken zodat bepaalde netwerken buiten de roaming regels vallen.
Hoe dan ook zal je er melding van moeten maken bij Telfort en Microsoft dat met WP8.1 het oude probleem weer terug is.

Games app bestaat nog gewoon en als je deze opent dan vult die ook in de game app alle games weer in, alleen blijven ze ook nog in de applijst staan en dat is wel nieuw in WP8.1 en een grote ergernis voor veel mensen.

[Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 17-04-2014 15:47]

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 13:39
Scrisissszzz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:26:
[...]

Dit dus. Telfort doet imo niks fout. Maar MS heeft iets aangepast.....

Ik had er tot vanmorgen bij Windows 8.0 geen last van inderdaad. Altijd naar behoren gewerkt.

Als je in de netwerkinstellingen instelt dat roamen is toegestaan hoef je niet perse de datasense app te starten om dataverkeer te hebben.
Ik heb dit bij Mobile VIkings niet hoeven doen?

• peerke63
Caelorum schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:46:
[...]

Mja, op WP7 was dit ook al (ook bij Hi) en toen hebben de operators iets aangepast waardoor het weer goed was. Het probleem ligt niet zozeer alleen bij MS, want jullie roamen technisch gezien ook op het netwerk van een andere operator. Beide partijen kunnen echter dit oplossen, telfort aan hun kant door de opbouw van het netwerk iets anders te communiceren en Microsoft door een whitelist te maken zodat bepaalde netwerken buiten de roaming regels vallen.
Hoe dan ook zal je er melding van moeten maken bij Telfort en Microsoft dat met WP8.1 het oude probleem weer terug is.

.....
Ik heb een maand geleden 2 Galaxy S4 Mini gekocht en geïnstalleerd. Tegelijkertijd. Beiden op Hollandsnieuwe netwerk... de ene geeft wel roaming aan en de andere niet terwijl ze naast elkaar liggen... beiden werken verder prima.
Waar het aan ligt???? geen idee... Ook bij Belcompany niet
De ene wil wel de voorgeschreven accesspoint-configuratie opslaan en de andere niet. Staat 1 cijfertje anders als ie 'm wél wil opslaan.
Hoort niet bij dit Lumia920 topic maar om even aan te geven, dat het niet persé de provider of het toestel hoeft te zijn.

[Voor 7% gewijzigd door peerke63 op 19-04-2014 19:06]

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 14:20
Ik heb al bij het begin roaming aan moeten zetten bij Telfort en toen ik hier over belde met de support lijn van Telfort werd gezegd dat het normaal is om dat zijn namelijk virtuele provider zijn op het KPN netwerk. Dus waarom sommige het niet moeten en andere wel is bijzonder te noemen maar heb dat altijd bij Telfort gehad ook bij mijn HTC met WP7.

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-03 08:45
Apaat schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:33:
[...]

In WP8.1 kun je (iets) makkelijker wisselen hiertussen: je krijgt als je op je volumeknoppen drukt, ongeveer hetzelfde balkje als in WP8, maar als je daarop drukt krijg je dit te zien:
[afbeelding]

Hier kun je snel je belsignaal&meldingen op 0 zetten om te switchen naar "vibrate" en als je op trillen aan klikt, gaat ook je triller uit.
Het is niet nodig om op '0' te zetten. Als je op het symbool links drukt word deze uitgeschakeld.

• Scrisissszzz
Ik vind het niet echt een ramp dat roaming moet aan staan. Alleen onhandig als je naar het buitenland gaat en er even niet aan denkt om het uit te zetten...

Daarom netwerk kiezen maar op handmatig gezet, dan denk ik er automatisch aan om roaming uit te zetten als ik in het buitenland mijn netwerk nog moet kiezen :)

peerke63nl schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:05:
[...]
Hoort niet bij dit Lumia920 topic maar om even aan te geven, dat het niet persé de provider of het toestel hoeft te zijn.
Je verhaal geeft alleen maar nog meer reden om aan te nemen dat het "probleem" wel bij de provider ligt. Het is gewoon zoals hier al eerder aangegeven een probleem met de simkaart/netwerk die niet juist doorgeeft wat het thuisnetwerk is.
Waarschijnlijk is het gewoon een punt met de simkaart. Die dingen willen wel vaker voor rare dingen zorgen. Zou je ze eens willen omwisselen in de telefoons en kijken wat het resultaat is?

• Daneron
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-01 19:05
Sinds enkele weken van een Samsung S3 overgestapt naar een Nokia Lumia 920.

Wat een verademing _/-\o_ , eindelijk een mobiel waar je wat aan hebt en die gewoon doet wat het moet doen.

Problemen met de Nokia Lumia 920?

Na de update naar 8.1 krijgt de telefoon van mij een dikke plus, hij is snel, zuinig en overzichtelijk.

Met een dag van regelmatig email, internetten, appen, foto's schieten en bellen staat de batterij laat in de avond nog op 40%. De Samsung moest halverwege al aan het infuus.

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-02 14:09
Ik heb de Lumia 920 inmiddels al langer dan 1 jaar en ben er ook nog steeds tevreden mee. De update naar 8.1 is een mooie toevoeging waardoor de telefoon voor mij gevoel ook nog sneller is geworden. Heb nog steeds niet het idee dat er al een telefoon op de markt is die deze moet vervangen omdat die sneller of meer functionaliteit heeft.

• peerke63
Caelorum schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:53:
[...]

Je verhaal geeft alleen maar nog meer reden om aan te nemen dat het "probleem" wel bij de provider ligt. Het is gewoon zoals hier al eerder aangegeven een probleem met de simkaart/netwerk die niet juist doorgeeft wat het thuisnetwerk is.
Waarschijnlijk is het gewoon een punt met de simkaart. Die dingen willen wel vaker voor rare dingen zorgen. Zou je ze eens willen omwisselen in de telefoons en kijken wat het resultaat is?
Geprobeerd. Ik kon het niet goed testen omdat alleen sim-wisseling geen effect gaf. Moest in toegangspunt ook 1 item aanpassen anders wordt toegangspunt niet opgeslagen en dus niet gebruikt.
Bij toegangspunt-item MNC moet eigenlijk 04 staan maar dan wordt t niet opgeslagen. Indien ik er 07 in zet wordt het toegangspunt wél opgeslagen maar dan dus Roaming-symbool zichtbaar.
Bij toestel dat geen roaming aangeeft kan ik bij MNC wél gewoon 04 invullen en wordt punt opgeslagen.

[Voor 5% gewijzigd door peerke63 op 25-04-2014 11:01. Reden: toevoeging]

• Scrisissszzz
Daneron schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:01:
Sinds enkele weken van een Samsung S3 overgestapt naar een Nokia Lumia 920.

Wat een verademing _/-\o_ , eindelijk een mobiel waar je wat aan hebt en die gewoon doet wat het moet doen.

Problemen met de Nokia Lumia 920?

Na de update naar 8.1 krijgt de telefoon van mij een dikke plus, hij is snel, zuinig en overzichtelijk.

Met een dag van regelmatig email, internetten, appen, foto's schieten en bellen staat de batterij laat in de avond nog op 40%. De Samsung moest halverwege al aan het infuus.
Met 8.1 erop is het alleen maar ene fijner toestel geworden inderdaad!
Alleen de accu ben ik nog altijd niet over te spreken. Whatsapp zuipt m nog steeds leeg. Na 30 min appen dikke 30% eraf.

Maar goed genoeg momenten om te laden..

• Atila
De accuduur is echt verschrikkelijk. Dat sommige mensen een hele dag halen zonder bijladne, kan ik bijna niet geloven. Bij mij zorgt WIFI aanzetten ervoor, dat er gewoon 25% per uur afgaat. Of ie nou wel of niet gebruikt wordt. Dat heb ik al sinds de Black update en er komt maar geen oplossing voor.

Gisteren aan het navigeren en WEDEROM werd ie zo heet dat ik hem niet kon vastpakken en de lader kon niet snel genoeg bijladen. Ik ben dus weer terug bij af.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan bij normaal gebruik zonder wifi toch een dag nu redelijk doorkomen, grootste verbruik zit in Internet explorer, maar verder lijkt het aardig goed door te lopen.

Pas als ik een app intensief ga gebruiken (Skype gesprek of Smartglass) wordt hij warm en gaat het opeens stuk harder.

[Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 25-04-2014 12:38]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Atila
Met Skype heb ik dat ook, maar dan ook meteen alles wat WIFI gebruikt. Ik heb gewoon ontzetten veel pech gehad met deze gsm. Dit is al een vervanging en deze doet het ook gewoon niet zoals het moet.

Op 3G is de accu gewoon in een paar uur leeg, ik heb mijn gsm STANDAARD op 2G staan, dan kan ik wel het grootste gedeelte van de dag vooruit, op voorwaarde dat ik WIFI niet aanzet. Ik moet gemiddeld 3x per dag laden en daar heb ik genoeg van.
Atila schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:26:
De accuduur is echt verschrikkelijk. Dat sommige mensen een hele dag halen zonder bijladne, kan ik bijna niet geloven. Bij mij zorgt WIFI aanzetten ervoor, dat er gewoon 25% per uur afgaat. Of ie nou wel of niet gebruikt wordt. Dat heb ik al sinds de Black update en er komt maar geen oplossing voor. [...]
Zit je toevallig in een gebied met enorm veel wifi (lees 20+) netwerken die allemaal op overlappende kanalen zit? Kan zijn dat de wifi chip dan wat harder zijn best moet doen om alles goed te houden. Anders is wellicht de chip niet helemaal in orde. Hier maakt het namelijk vrijwel niet uit of ik wifi aan of uit heb staan en die dag haal ik makkelijk bij mij gebruik* en als ik een beetje mijn best doe haal ik de 2,5 dag ook wel.

* per dag: uurtje nieuws lezen, 45min internetten, WA altijd op achtergrond, 15min Facebooken (en constant op achtergrond), paar foto's maken en ~15min bellen. Vrij licht gebruik denk ik, als ik zo om mij heen kijk.

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:20
Atila schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:26:
De accuduur is echt verschrikkelijk. Dat sommige mensen een hele dag halen zonder bijladne, kan ik bijna niet geloven. Bij mij zorgt WIFI aanzetten ervoor, dat er gewoon 25% per uur afgaat. Of ie nou wel of niet gebruikt wordt. Dat heb ik al sinds de Black update en er komt maar geen oplossing voor.

Gisteren aan het navigeren en WEDEROM werd ie zo heet dat ik hem niet kon vastpakken en de lader kon niet snel genoeg bijladen. Ik ben dus weer terug bij af.
Ik heb hetzelfde bij navigeren, maar dat heb ik al sinds WP8.0 GDR1 (lees toen ik hem kocht).
Ik gok dat er in jou geval toch iets niet goed is. Ik heb WIFI altijd aan staan en dan trekt de telefoon ongeveer 3-5% per uur leeg (matig gebruik). Zodra ik spellen ga spelen als FIFA 14, of ga sporten (Micoach app, icm. bluetooth LE hartslagmeter) gaat het erg hard, tot 30% per uur.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:42
Sonny7 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:11:
[...]

Ik heb hetzelfde bij navigeren, maar dat heb ik al sinds WP8.0 GDR1 (lees toen ik hem kocht).
Ik gok dat er in jou geval toch iets niet goed is. Ik heb WIFI altijd aan staan en dan trekt de telefoon ongeveer 3-5% per uur leeg (matig gebruik). Zodra ik spellen ga spelen als FIFA 14, of ga sporten (Micoach app, icm. bluetooth LE hartslagmeter) gaat het erg hard, tot 30% per uur.
Same hier, ik heb de telefoon gewoon op maximum staan qua netwerksnelheid (dus max 4G, hier in het oosten vaak 3G of H dus) en ik heb WiFi altijd aan staan (met de optie Wifi aanlaten als de telefoon op stand by gaat) en als ik de telefoon weinig gebruik haal ik een dag makkelijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:20
Atila schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:57:
Met Skype heb ik dat ook, maar dan ook meteen alles wat WIFI gebruikt. Ik heb gewoon ontzetten veel pech gehad met deze gsm. Dit is al een vervanging en deze doet het ook gewoon niet zoals het moet.

Op 3G is de accu gewoon in een paar uur leeg, ik heb mijn gsm STANDAARD op 2G staan, dan kan ik wel het grootste gedeelte van de dag vooruit, op voorwaarde dat ik WIFI niet aanzet. Ik moet gemiddeld 3x per dag laden en daar heb ik genoeg van.
Dan zou ik deze telefoon absoluut terug sturen naar Nokia. Er zit 2 jaar garantie op en met een week heb je hem weer terug als je het online doet via Nokia support. Gewoon je probleem uitleggen en 9 van de 10 keer wordt je probleem opgelost.

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Klopt, ik heb mijn 1020 net met vergelijkbare problemen opgestuurd en draait nu als een zonnetje, 3% energieverbruik per uur.

• Atila
Terugsturen is een optie, maar mijn geluk kennende, is ie niet terug voor ik op vakantie ga. En die 610 die ik de vorige keer als leentoestel kreeg, heb ik niet eens gebruikt. Ik ga weer eens twitteren met NokiaNL en kijken wat ze voor me kunnen betekenen.

• enomiss
  • Laatst online: 22-09-2022
Sonny7 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:27:
[...]

Dan zou ik deze telefoon absoluut terug sturen naar Nokia. Er zit 2 jaar garantie op en met een week heb je hem weer terug als je het online doet via Nokia support. Gewoon je probleem uitleggen en 9 van de 10 keer wordt je probleem opgelost.
Echt 2 jaar? Ik dacht 1 jaar.

https://opensea.io/seaart

• jimmy87
  • Laatst online: 04-06 14:23
Ik ken dat probleem, wordt er helemaal gek van. :(

Zo kan ik een week doen zonder enige drain ( 4G, wifi waar beschikbaar anders uit en nfc etc standaard uitstaan ) kan ik 1,5 dag mee doen.

Andere week continu gezeur met het ding dat hij warm wordt en leegloopt, soms helpt een reset wel, dan zet ik hem uit bij 33%, na reset inieens weer 70% ook heel vreemd. Factory reset al eens gedaan en dan werken met minimale aantal aapps maar haalde niks uit. Toestel is al 2x weggeweest voor reparatie maar nog altijd speelt dit probleem. :( Ik ben het nu zo onderhand meer dan zat, het is een heel fijn toestel maar dit is toch echt wel een dooddoener.

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
jimmy87 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:56:
Toestel is al 2x weggeweest voor reparatie maar nog altijd speelt dit probleem. :( Ik ben het nu zo onderhand meer dan zat, het is een heel fijn toestel maar dit is toch echt wel een dooddoener.
Als het na 3 raparties voor hetzelfde probleem nog niet is opgelost dan zal nokia met een andere oplossing moeten komen (nieuw toestel over het algemeen, met wederom 2 jaar garantie).
jimmy87 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:56:
Ik ken dat probleem, wordt er helemaal gek van. :(

Zo kan ik een week doen zonder enige drain ( 4G, wifi waar beschikbaar anders uit en nfc etc standaard uitstaan ) kan ik 1,5 dag mee doen.

Andere week continu gezeur met het ding dat hij warm wordt en leegloopt, soms helpt een reset wel, dan zet ik hem uit bij 33%, na reset inieens weer 70% ook heel vreemd. Factory reset al eens gedaan en dan werken met minimale aantal aapps maar haalde niks uit. Toestel is al 2x weggeweest voor reparatie maar nog altijd speelt dit probleem. :( Ik ben het nu zo onderhand meer dan zat, het is een heel fijn toestel maar dit is toch echt wel een dooddoener.
Ik heb dit probleem ook gehad, alleen had ik hem 4 keer opgestuurd. Uiteindelijk het probleem voorgelegd bij bol.com en die gaven mij mijn aankoopbedrag terug. Waarschijnlijk heeft Nokia dit gedaan, want bol.com wilde eerst overleggen met Nokia.

Moest wel 2,5 maand op mijn geld wachten....... 8)7

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 18:19
Geupdate naar wp8.1. Maar dataverkeer doet het niet. Was niet de enige IE11 "We can't display this page at the moment" error on cellular data" MSDN: IE11 "We can't display this page at the moment" error on cellular data

Fix was inderdaad de proxy uit te zetten in de APN instellingen.. (ja, dat moest aan bij Vodafone Zakelijk... obviously nu niet)

• robkrekel
  • Laatst online: 10:41
Ik heb een vreemd probleem. Men hoort mij niet als ik bel. Getest of de microfoon het wellicht begeven had, maar via skype hoor ik alles, en ook de voiceberichten via Whatsapp doen het prima. Soft reset gedaan, maar blijf het probleem houden. Herkenbaar voor iemand? WP 8.1 geïnstalleerd
robkrekel schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:10:
Ik heb een vreemd probleem. Men hoort mij niet als ik bel. Getest of de microfoon het wellicht begeven had, maar via skype hoor ik alles, en ook de voiceberichten via Whatsapp doen het prima. Soft reset gedaan, maar blijf het probleem houden. Herkenbaar voor iemand? WP 8.1 geïnstalleerd
Herkenbaar probleem. Ik had dit met meerdere lumia 920 modellen.. Het probleem zit hem in de noise canceling.

• robkrekel
  • Laatst online: 10:41
Is er wat aan te doen? Het is van de een op de andere dag, dat vindt ik zo apart.
robkrekel schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:38:
Is er wat aan te doen? Het is van de een op de andere dag, dat vindt ik zo apart.
Ik had de mijne iedere keer terug gestuurd. Ik was namelijk op het laatst niet verstaanbaar. Mensen waarmee ik belde dachten dat ik in een tunnel stond en vaak was ik helemaal niet te verstaan.

• crankyhenk
  • Laatst online: 30-03 13:12
Ik heb mijn exemplaar deze week wederom opgestuurd ter reparatie, hij blijft warm worden als ik tussen 2 verschillende gesprekken wissel in whatsapp en tijdens het updaten van de software :/ Het is een superfijn toestel in gebruik maar door deze onzin begin ik toch langzaam te kijken naar n ander toestel.

• robgeerts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 22:38
Ik merk sinds een paar dagen dat mijn scherm niet meer helemaal op en top is. Verschillende gele vlekken (bijna niet zichtbaar overigens, alleen op wit).

• zonoskar
Volgens mij is warm (tegen het hete aan) worden tijdens updaten normaal. Mijn 920 werd ook flink warm toen de 8.1 update erop gezet werd. En de accu ging zo hard achteruit dat ik hem maar aan de lader gehangen heb. Punt is, als de CPU zijn werk moet doen, wordt ie warm. Zo ook tijdens een spelletje.

• crankyhenk
Ja het warm worden doet me ook vrij weinig, maar:
warm worden > vanzelf uitschakelen > opnieuw opstarten > nog steeds te warm> weer opnieuw opstarten >etc.

Dat gaat behoorlijk irriteren, en niet alleen bij het updaten van de software (waarbij het ook logisch is) maar ook bij normale taken zoals foto's bekijken op facebook/instagram etc.

• Atila
robgeerts schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:07:
Ik merk sinds een paar dagen dat mijn scherm niet meer helemaal op en top is. Verschillende gele vlekken (bijna niet zichtbaar overigens, alleen op wit).
Had ik ook, heb het opgestuurd vorige maand en is vervangen.
crankyhenk schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:19:
[...]
Dat gaat behoorlijk irriteren, en niet alleen bij het updaten van de software (waarbij het ook logisch is) maar ook bij normale taken zoals foto's bekijken op facebook/instagram etc.
Dat is echt niet normaal hoor. Hier wordt de telefoon alleen warm als ik een spel start die de 3D chip aanspreekt. Bij alle andere taken blijft die gewoon koel (met uitzondering dus updaten van OS).

• crankyhenk
Caelorum schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:44:
Dat is echt niet normaal hoor. Hier wordt de telefoon alleen warm als ik een spel start die de 3D chip aanspreekt. Bij alle andere taken blijft die gewoon koel (met uitzondering dus updaten van OS).
Vandaar dat ik m wederom heb opgestuurd, voor de tweede keer want de eerste keer was het probleem niet verholpen jammer genoeg.

Alleen vraag ik me af of het slimmer is om het toestel direct naar Nokia te sturen ter reparatie in plaats van het op te sturen naar 4launch die het vervolgens weer doorsturen naar Nokia.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Omdat dit topic vanwege de lengte wat database problemen begint te veroorzaken beginnen we opnieuw in [WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 2

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 109 110 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee