Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:36
Iemand die weet hoe ik mijn favorieten een beetje kan beheren in IE?
En hoe ik aagemaakte folders in mijn Favorites terug kan verwijderen?

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Flitser werkt alleen als ik op de buitenkant druk. Lanzaam aan flitste die steeds minder mee met de foto's. Ik dacht eerst software maar toen de flits het wel deed bij het indrukken was het wel duidelijk. Iemand ervaring hoe dit te fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
BUR schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:23:
Flitser werkt alleen als ik op de buitenkant druk. Lanzaam aan flitste die steeds minder mee met de foto's. Ik dacht eerst software maar toen de flits het wel deed bij het indrukken was het wel duidelijk. Iemand ervaring hoe dit te fixen?
Je moet eerst even de achterwand eraf halen. Het makkelijkste doe je dat met een klein zuignapje, te beginnen in een van de hoeken.
De flits LED zit in de achterwand van je toestel bevestigd, en gaat dus mee met de achterwand. Er zitten twee verende contacten op het moederbord, die weer contact maken met de LED. Zie de twee contacten op deze foto in het midden. Deze kan je makkelijk een beetje omhoog buigen. Zorg er verder voor dat de contacten netjes schoon zijn, zowel op het moederbord als van de LED. Daarna de boel weer in elkaar klikken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

grootma schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:30:
[...]

Je moet eerst even de achterwand eraf halen. Het makkelijkste doe je dat met een klein zuignapje, te beginnen in een van de hoeken.
De flits LED zit in de achterwand van je toestel bevestigd, en gaat dus mee met de achterwand. Er zitten twee verende contacten op het moederbord, die weer contact maken met de LED. Zie de twee contacten op deze foto in het midden. Deze kan je makkelijk een beetje omhoog buigen. Zorg er verder voor dat de contacten netjes schoon zijn, zowel op het moederbord als van de LED. Daarna de boel weer in elkaar klikken en klaar.
Bedankt voor de info, ik ga het proberen te fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

In ons gezin al heel wat Windows Phones gepasseerd (Titan, HD7, 1520, Ativ-S, 630, 800 en 950XL). En ik maak uit dit forumdraadje op dat de 925 voor een deel gelijke hardware heeft als de Ativ S. Maar beide Ativ's geven er na iets meer dan 2 jaar echt de brui aan. Is de 925 wel degelijker? Ik vond de Ativ trouwens een dijk van een toestel voor het geld! De 925 lijkt mij een mooie opvolger voor de L800 de kwijt is.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De 925 doet het erg goed. Geen problemen ermee. Maar krijgt officieel misschien geen W10 en is moeilijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom zou de 925 geen win10mobile krijgen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

Ik heb ook de indruk dat de L925 W10 krijgt. Maar dan is het goed te weten hoe degelijk het ding is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wellicht ben je nog wel een stapje gunstiger uit met een L930? Toch net wat nieuwer/sneller.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

bartvl schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:33:
Wellicht ben je nog wel een stapje gunstiger uit met een L930? Toch net wat nieuwer/sneller.
En groter en duurder.....
Het mooie is dat dit een grotere L800 lijkt. Die beviel goed. En die was ook groot genoeg. Maar nu die kwijt is mag het wel iets nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Rockvee2 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:51:
De 925 doet het erg goed. Geen problemen ermee. Maar krijgt officieel misschien geen W10 en is moeilijk te krijgen.
Via het insider programma is het altijd mogelijk Windows 10 erop te zetten. Dat heb ik zelf in ieder geval gedaan op mijn lumia 925. Volgens de berichten komt eind maart de final versie van Windows 10 uit voor flink wat modellen, maar nog niet de lumia 925. Dat is echter wel het moment denk ik om hem stabiel vanaf Windows 8 te gaan upgraden naar 10 in het Insider programma, ook op de Lumia 925.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
CyberJoe schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:38:
[...]

En groter en duurder.....
Het mooie is dat dit een grotere L800 lijkt. Die beviel goed. En die was ook groot genoeg. Maar nu die kwijt is mag het wel iets nieuwer.
En een 925 kan je waarschijnlijk voor een leuke prijs scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is er hier iemand die ervaring heeft met de final versie van W10m op de lumia 925? Ik heb hem er gister op gezet en dat bevalt een stuk beter dan de beta versie van Bruij begin januari. Ik loop er alleen tegenaan dat ik nu 3 rijen van grote tiles heb (dus max 6 kleintjes) terwijl dat ik de beta volgens mij wel 4 (dus 8 kleintjes) had. Ik heb de functie meer tiles weergeven al aangestaan, dan gaat ie dus van 2 naar 3 grote.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:59

PeaceNlove

Deugleuter

Even spelen met de scale, onder system-> display, wellicht helpt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat heb ik ook gedaan maar haalt niets uit. Vroeg me dus af of ik me gewoon vergis, misschien is het nooit groter geweest.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DeNachtwacht schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:35:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de final versie van W10m op de lumia 925? Ik heb hem er gister op gezet en dat bevalt een stuk beter dan de beta versie van Bruij begin januari.[...]
Ik heb m'n 925 inmiddels verkocht dus ik kan het zelf niet controleren, maar ik ben een beetje confused v.w.b. of de 925 nu wel of niet de upgrade krijgt naar Windows 10 Mobile.

Op de lijst die Windows Central publiceerde staat de 925 niet vermeld als een Lumia de upgrade naar 10 zal krijgen (wat mij overigens überhaupt al erg verbaasde), maar ik lees bij jou nu dat ie dus dat ie dus wel is uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weemism schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:36:
maar ik lees bij jou nu dat ie dus dat ie dus wel is uitgerold?
Ik heb via de Microsoft Insider app de Release Candidate aangegeven, en toen werd hij tot mijn verbazing in 1x gupdated naar .164 en dit is volgens mij gewoon de meest recente versie. Het is volgens mij dus een gevalletje "probeer maar als je het wil, maar we geven er geen support op". Na een dagje spelen heb ik echter nog geen echte bugs gezien en werkt het dus gewoon prima. Ik ben alleen benieuwd of nieuwe updates ook gewoon binnen blijven rollen, dat is natuurlijk nog even de vraag.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DeNachtwacht schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Het is volgens mij dus een gevalletje "probeer maar als je het wil, maar we geven er geen support op". Na een dagje spelen heb ik echter nog geen echte bugs gezien en werkt het dus gewoon prima. Ik ben alleen benieuwd of nieuwe updates ook gewoon binnen blijven rollen, dat is natuurlijk nog even de vraag.
Ja, daar lijkt het inderdaad op dan. Ik vond het in eerste instantie vreemd dat ze na al die preview builds alsnog besloten hebben de final niet officieel uit te rollen naar de 925, maar ik denk dat de situatie vergelijkbaar is met wat ik las over de ondersteuning voor de 1020:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1704/25627290700_2a0f7a0106_z.jpg

Keuze is gebaseerd op performance en user feedback dus kennelijk. Ik was zelf niet ontevreden over de latere preview builds wat dat betreft. Hopelijk bedenken ze zich nog, zeker als de feedback over die 'final' .164 release alsnog positief genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weemism schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:22:

Keuze is gebaseerd op performance en user feedback dus kennelijk. Ik was zelf niet ontevreden over de latere preview builds wat dat betreft. Hopelijk bedenken ze zich nog, zeker als de feedback over die 'final' .164 release alsnog positief genoeg is.
Ik heb hem ergens begin/half januari van mijn 925 gehaald door de vele irritante bugs die er nog in zaten. Maar zoals gezegd is daar inderdaad helemaal niets meer van te merken. Enige dat me tot nu toe opvalt is dat de telefoon uit standby halen een halve seconde langer duurt dan ik gewend was.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik zit eigenlijk meer te wachten op een opvolger van de 925 die je nog nieuw kan kopen.
De 650 is mij wat minnetjes en mist een camera button. De 950 is nog wat duur en groot.
Maar ik vrees dat er geen 850 of 750 gaat komen en dat ze alles zetten op het najaar met de surface phone

De 925 was voor mijj perfect, buiten dat hij nu geen W10M krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Bummer :(
Ik had de update wel leuk gevonden... Waarom eigenlijk, het is een erg fijne telefoon en hij heeft toch 1 gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
dafz0r schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:32:
ik zit eigenlijk meer te wachten op een opvolger van de 925 die je nog nieuw kan kopen. [...] De 950 is nog wat duur en groot.
Bij ruim € 450 snap ik "duur" maar tenzij je de 925 al kantje boord vond, moet "groot" toch wel meevallen? De 950 heeft +16 mm hoogte en +3 mm breedte tov de 925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-09 13:19
Bacchus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:27:
[...]

Bij ruim € 450 snap ik "duur" maar tenzij je de 925 al kantje boord vond, moet "groot" toch wel meevallen? De 950 heeft +16 mm hoogte en +3 mm breedte tov de 925.
ik heb de 925 gekocht aan 335 en enkele weken later aan 305 voor mijn vrouw eind 2013.
het formaat was even wennen van een Lumia 800 maar dat viel best wel mee kwa zak en vasthouden enzo. Enkel one handed operation is het limiet. Met de 930 van mijn schoonma kan ik niet enkel met de duim werken.
Dus ja anderhalve centimeter erbij is veel en niet veel. Ik denk dat ik er wel zou aan wennen op termijn, maar ik zou liever eenzelfde formfactor hebben aan een iets lagere prijs.
Nu versta ik het gamma van Microsoft echt niet. Je hebt een resem van telefoons (met overlappende specs) van zeg maar 80 euro tot 215 die je nu nog kan gaan kopen. En dan heb je een groot gat en begin je aan 460 euro voor de twee flagships.
Kap de productielijn van bijvoorbeeld de 535 (een van de minst verkochte lumia telefoons) en verrvang die door iets in de pricerange van 300~350 euro. Er zijn designs gepasseerd aan de FCC en in china die betere specs hadden dan de 650 dus ik denk dat er al een groot stuk van de R&D gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Weemism schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Ja, daar lijkt het inderdaad op dan. Ik vond het in eerste instantie vreemd dat ze na al die preview builds alsnog besloten hebben de final niet officieel uit te rollen naar de 925, maar ik denk dat de situatie vergelijkbaar is met wat ik las over de ondersteuning voor de 1020:

[afbeelding]

Misschien een vreemde vraag maar.... is het nu nog steeds mogelijk om alsnog developer preview versie's te gaan gebruiken van WP10 op de 925?
Ik baal eigenlijk als een stekker dat WP10 voor de 925 (destijds een flasgship model!) niet officieel zal worden uitgerold.
Of zijn er wellicht geruchten dat MS alsnog over een poos WP10 zal vrijgeven voor 925 gebruikers?

Vwb de Lumia 950 discussie: Ja, ik vind persoonlijk mijn 925 echt op het randje qua afmetingen. Ik heb liever een telefoontoestel dat net iets kleiner is (4,6" met compacte body?).
En dan zijn mijn handen toch ietsje groter dan gemiddeld....

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zit met hetzelfde. De 650 qua design vind ik erg tof, maar onder de streep ga ik er qua specs niets tot weinig op vooruit. CPU is een quad ipv een dual, maar de snelheid is ongeveer hetzelfde.

Scherm is weliswaar 5" ipv 4,5", maar de dpi is omlaag gegaan omdat de resolutie hetzelfde blijft.

MicroSD slot is dan wel weer een plus, maar van de 16GB in mijn 925 heb ik nog bijna de helft aan ruimte vrij....dus ook dat MicroSD slot is voor mij overbodig.

De 925 is qua grootte voor mij net aan, maar daar ben ik inmiddels aan gewend. De 950 vind ik gewoon te groot en voor de 950XL moet je helemaal mega klauwen hebben of een compensatiecomplex. :+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Da_maniaC schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:59:
[...]

Misschien een vreemde vraag maar.... is het nu nog steeds mogelijk om alsnog developer preview versie's te gaan gebruiken van WP10 op de 925?
Ik baal eigenlijk als een stekker dat WP10 voor de 925 (destijds een flasgship model!) niet officieel zal worden uitgerold.
Of zijn er wellicht geruchten dat MS alsnog over een poos WP10 zal vrijgeven voor 925 gebruikers?

Vwb de Lumia 950 discussie: Ja, ik vind persoonlijk mijn 925 echt op het randje qua afmetingen. Ik heb liever een telefoontoestel dat net iets kleiner is (4,6" met compacte body?).
En dan zijn mijn handen toch ietsje groter dan gemiddeld....
Kijk hier eens:
https://gathering.tweaker...message/46237433#46237433

En vooralsnog zijn mijn ervaringen nog steeds prima...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

DeNachtwacht schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:26:
[...]

Kijk hier eens:
https://gathering.tweaker...message/46237433#46237433

En vooralsnog zijn mijn ervaringen nog steeds prima...
DeNachtwacht schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Ik heb via de Microsoft Insider app de Release Candidate aangegeven, en toen werd hij tot mijn verbazing in 1x gupdated naar .164 en dit is volgens mij gewoon de meest recente versie. Het is volgens mij dus een gevalletje "probeer maar als je het wil, maar we geven er geen support op". Na een dagje spelen heb ik echter nog geen echte bugs gezien en werkt het dus gewoon prima. Ik ben alleen benieuwd of nieuwe updates ook gewoon binnen blijven rollen, dat is natuurlijk nog even de vraag.
Dank voor de info! :)
Met Release Candidate doel je op Insider Release Preview?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Da_maniaC schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:10:
Dank voor de info! :)
Met Release Candidate doel je op Insider Release Preview?
Ja. Er wordt hier op tweakers wel met enige regelmaat gewaardschuwd dat je hiermee geen update meer krijgt naar nieuwe versies, maar wat de bron daarvan is, is mij niet duidelijk. Ik kan in ieder geval wel al melden dat diverse apps de afgelopen dagen gewoon zijn geupdated. De tijd zal het leren, het OS werkt in ieder geval zo stabiel dat ik het erg vreemd vind dat er in het insider programma kennelijk zoveel over de 925 geklaagd werd. Het lijkt mij een marketingpraatje, maatgoed dat zullen we nooit weten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
DeNachtwacht schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:34:
[...]

Ja. Er wordt hier op tweakers wel met enige regelmaat gewaardschuwd dat je hiermee geen update meer krijgt naar nieuwe versies, maar wat de bron daarvan is, is mij niet duidelijk. Ik kan in ieder geval wel al melden dat diverse apps de afgelopen dagen gewoon zijn geupdated. De tijd zal het leren, het OS werkt in ieder geval zo stabiel dat ik het erg vreemd vind dat er in het insider programma kennelijk zoveel over de 925 geklaagd werd. Het lijkt mij een marketingpraatje, maatgoed dat zullen we nooit weten.
Ontvang je nu dan ook de redstone update (.1001) via insider? Die rolt namelijk op dit moment uit voor oudere toestellen. Het zou heel erg mooi zijn als jou toestel gewoon mee wordt gepakt, en dan weten we ook gelijk of dit een goede optie is voor mensen met een 925 :p De optie zou er ook gewoon moeten zijn zou ik zeggen, mensen die Insider zijn gaan sowieso niet klagen over instabiliteit etc, die weten dat ze een testversie hebben, dus voor insiders zou die vlieger van slechte feedback niet op moeten gaan :p Ondersteuning is uiteraard iets anders, maar de optie om toch windows 10 te kunnen hebben zou mooi zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Garwinski op 24-03-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Garwinski schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:34:
[...]

Ontvang je nu dan ook de redstone update (.1001) via insider? Die rolt namelijk op dit moment uit voor oudere toestellen. Het zou heel erg mooi zijn als jou toestel gewoon mee wordt gepakt, en dan weten we ook gelijk of dit een goede optie is voor mensen met een 925 :p De optie zou er ook gewoon moeten zijn zou ik zeggen, mensen die Insider zijn gaan sowieso niet klagen over instabiliteit etc, die weten dat ze een testversie hebben, dus voor insiders zou die vlieger van slechte feedback niet op moeten gaan :p Ondersteuning is uiteraard iets anders, maar de optie om toch windows 10 te kunnen hebben zou mooi zijn.
Op het moment krijg ik nog niks binnen als ik hem op Insider Slow heb staan. Heb hem daarna op Production gezet (dus het Insider programma uit) en ook dan rolt er niks binnen. Ben bang dat het komende tijd nog onduidelijk blijft totdat er een reguliere update uitgebracht wordt. Tot die tijd is het duimen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

DeNachtwacht schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:34:
[...]

Ik draai inmiddels ook .164 nu. Werkt prima hoor! d:)b
Migratie ging ook vlekkeloos (ook al duurde het bijna 2 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik ben ook maar eens over, niet ineens in het diepe maar op "Insider Release Preview". Daar kreeg ik OS .107 en firmware .1001. Tot nu toe kan ik zeggen dat alles functioneel minstens zo compleet lijkt als 8.1, sommige dingen net iets anders werken en ik op toch wel veel plaatsen net iets mindere maar acceptabele performance heb.

Edit: Er staat blijkbaar nog een update voor me klaar..
Update: Nu zit ik ook op .164, geen nieuwe updates meer. Performance is iets verbeterd, ik zou zeggen precies midden tussen .107 en 8.1.

[ Voor 23% gewijzigd door Bacchus op 25-03-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om te updaten naar windows 10 op de 925? Ik ben nu tevreden met 8.1. Hij is stabiel en redelijk snel. Ben wel recentelijk de eerste apps tegengekomen die niet meer beschikbaar zijn voor 8.1 maar wel voor 10. Ik vraag me af of er nog verdere voordelen zitten aan het updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voordeel is een enorme hoop flink verbeterde apps (denk aan outlook en groove muziek), een veel overzichtelijker instellingenmenu, completer Notification center, en zo zijn er nog wel wat dingen. Ik ben vooralsnog in ieder geval nog steeds blij met de overstap. Kleine bugs her en der, maar vooral een veel mooier OS.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:31
Hebben ze nou uiteindelijk dat zwarte-achtergrond-met-witte-letters-thema er terug in gestopt? Ik kan mij van een jaar geleden ofzo herinneren dat er heel veel screenshots naar buiten kwamen waarbij ze dat hadden omgedraaid. Vond dat toen een dikke afknapper aangezien de Lumia 925 juist is ontworpen rond die zwarte achtergrond in het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
walletje-w schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:35:
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om te updaten naar windows 10 op de 925? Ik ben nu tevreden met 8.1. Hij is stabiel en redelijk snel. Ben wel recentelijk de eerste apps tegengekomen die niet meer beschikbaar zijn voor 8.1 maar wel voor 10. Ik vraag me af of er nog verdere voordelen zitten aan het updaten?
Persoonlijk vind ik de looks en het overzicht een heel grooot pluspunt. Als je eenmaal gewend bent aan W10 dan ziet W8.1 er ineens heel oubollig uit. Snelheid is met de meest recente stabiele insider build uitstekend ivm 8.1. En ook de stabiliteit is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jerrythafast schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:33:
Hebben ze nou uiteindelijk dat zwarte-achtergrond-met-witte-letters-thema er terug in gestopt? Ik kan mij van een jaar geleden ofzo herinneren dat er heel veel screenshots naar buiten kwamen waarbij ze dat hadden omgedraaid. Vond dat toen een dikke afknapper aangezien de Lumia 925 juist is ontworpen rond die zwarte achtergrond in het OS.
Niks aan de hand je kan het gewoon zelf altijd instellen, en sowieso zijn er best veel menu's gewoon zwart. Zelfs de transparante startmenu tegels kun je in 8.1 stijl terug zetten als je dat wil.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
DeNachtwacht schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:19:
[...]
Niks aan de hand je kan het gewoon zelf altijd instellen, en sowieso zijn er best veel menu's gewoon zwart. Zelfs de transparante startmenu tegels kun je in 8.1 stijl terug zetten als je dat wil.
Ooh dat stelt me gerust. Dan snap ik ook niet meer waarom ze 'm niet gewoon uitbrengen voor de 925. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb inmiddels een aantal dagen WP10 in gebruik op mijn 925.
Ergens met één van de laatste updates naar WP8.0 of 8.1 merkte ik dat mijn toestel soms een klein beetje 'sluggish' aan voelde. Dat is met WP10 niet minder geworden.
Tot nu toe is het toestel wel prima stabiel....

Enige zaken waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen is:
- Even gek doen met de camera app (meerdere foto's maken en heen/terug schakelen ook tussen settings), toen is de app bij mij een keer gecrashed.
- Het bekijken inzoomen/uitzoomen van genomen foto's is soms wat vertraagd.

Verder werkt alles 100% en inderdaad het nieuwe settings menu en de nieuwe Outlook app vind ik wel fijner werken zelf!

Nou Microsoft.... op naar een lekkere dunne/snelle 4,6" WP10 phone en ik ben verkocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
jorisjan schreef op maandag 28 maart 2016 @ 02:10:
[...]
Snelheid [van W10m] is met de meest recente stabiele insider build uitstekend ivm 8.1. En ook de stabiliteit is prima
Mwah en mwah naar mijn mening hoor:
Snelheid, en dan doel ik vooral op de reactiesnelheid bij het openen van apps, is zeker niet beter dan 8.1, dat noem ik dan niet "uitstekend ivm 8.1". Ik blijf bij mijn eerdere "acceptabel maar iets minder dan 8.1"
Stabiliteit van het OS is tot nu toe (enkele dagen) perfect maar ook met 8.1 heb ik in totaal (anderhalf jaar?) maar enkele vastlopers gehad. Stabiliteit van sommige apps van derden (mn de voor W10 vernieuwde 6tin) is wel minder.
Hoewel ik geen harde data heb, heb ik het idee dat het energieverbruik iets gestegen is.
Qua functionaliteit en totale ervaring denk ik dat W10m een enorme verbetering is tov 8.1. Zelfs met bovenstaande kritiek in aanmerking genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Al enige maanden werkt de trilmotor niet meer. Ik heb geloof ik alle instellingen wel gewijzigd, maar niets zorgt ervoor dat deze werkt. Hebben anderen ook last van dit euvel gehad, en dit weten op te lossen? Ik sta nu op het punt de telefoon naar Microsoft op te sturen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
wcduck schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:50:
Hebben anderen ook last van dit euvel gehad, en dit weten op te lossen?
Eenvoudig zelf te verhelpen. Tenzij je garantie hebt, dan zou ik hem uiteraard opsturen.
Achterkant eraf, moederbord eruit en trilmotor uitwisselen, zie hier.
Een trilmotortje vind je voor weinig op diverse sites zoals hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
grootma schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:07:
[...]

Eenvoudig zelf te verhelpen. Tenzij je garantie hebt, dan zou ik hem uiteraard opsturen.
Achterkant eraf, moederbord eruit en trilmotor uitwisselen, zie hier.
Een trilmotortje vind je voor weinig op diverse sites zoals hier.
Bedankt voor de tip. Dat ziet er inderdaad niet uit als veel werk. Hij is inmiddels onderweg naar Hongarije om gerepareerd te worden onder garantie. Nu zit ik met een oud Lumia 800 toestel, welke blijkbaar niet meer kan samenwerken met een Google account......Gmail account en WIndows Phone 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
wcduck schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:10:
[...]
Hij is inmiddels onderweg naar Hongarije om gerepareerd te worden onder garantie. Nu zit ik met een oud Lumia 800 toestel, welke blijkbaar niet meer kan samenwerken met een Google account......Gmail account en WIndows Phone 7
Net te laat, jammer!
De ondersteuning voor Google accounts is inderdaad gestopt. De 'vrienden' van Google hebben active sync support gestopt. Fijne club hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
grootma schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:15:
[...]

Net te laat, jammer!
De ondersteuning voor Google accounts is inderdaad gestopt. De 'vrienden' van Google hebben active sync support gestopt. Fijne club hè.
Niet fijn inderdaad. Tot vorig jaar bestonden er nog wel genoeg trucjes om het toch werkend te krijgen. Helaas werken deze trucjes nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Da_maniaC schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:41:
Ik heb inmiddels een aantal dagen WP10 in gebruik op mijn 925.
Ergens met één van de laatste updates naar WP8.0 of 8.1 merkte ik dat mijn toestel soms een klein beetje 'sluggish' aan voelde. Dat is met WP10 niet minder geworden.
Tot nu toe is het toestel wel prima stabiel....

Enige zaken waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen is:
- Even gek doen met de camera app (meerdere foto's maken en heen/terug schakelen ook tussen settings), toen is de app bij mij een keer gecrashed.
- Het bekijken inzoomen/uitzoomen van genomen foto's is soms wat vertraagd.
Nog wat aanvullingen van zaken die ik merk in .164:

- Het Start scherm lijkt pas te worden bijgewerkt wanneer ik dit open (bijv. ik zie met glimpse of hoor dat ik een nieuwe mail heb ontvangen...ik open het Start scherm en 1 seconde daarna wordt de Tile pas bijgewerkt).
- De Groove app doet raar in de volumebalk wanneer deze actief is (bij het skippen van nummers bijvoorbeeld komt de titel heel snel knipperend in beeld).
- De glimpse driver lijkt regelmatig te crashen. De telefoon moet dan aan/uit gezet worden om te zorgen dat het weer werkt.
- Afspelen van content >=720p lijkt niet goed te gaan in Edge. Dit geeft erg veel knipperend beeld en/of glitches in de audio.
- GPS lijkt minder snel de locatie te vinden in de Kaarten app en Here! Drive. De Kaarten app crasht ook bijna altijd bij mij (na het opstarten).
- MSN Weer kan niet langer worden ingesteld als 'achtergrond' op mijn vergrendelingsscherm?

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 11-04-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Da_maniaC schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:29:
[...]

Nog wat aanvullingen van zaken die ik merk in .164:

- Het Start scherm lijkt pas te worden bijgewerkt wanneer ik dit open (bijv. ik zie met glimpse of hoor dat ik een nieuwe mail heb ontvangen...ik open het Start scherm en 1 seconde daarna wordt de Tile pas bijgewerkt).
Ik zit nog op 8.1. Als er op mijn telefoon mailtjes binnen komen en ik ga naar het startscherm, zie ik hem 'optellen'. Met één mailtje heb je niet zoveel aan die animatie, maar als het er meerdere zijn geeft het wel een leuk effect. Hoe zit dit er in Windows 10 uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Jerrythafast schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:30:
[...]

Ik zit nog op 8.1. Als er op mijn telefoon mailtjes binnen komen en ik ga naar het startscherm, zie ik hem 'optellen'. Met één mailtje heb je niet zoveel aan die animatie, maar als het er meerdere zijn geeft het wel een leuk effect. Hoe zit dit er in Windows 10 uit dan?
Ziet er hetzelfde uit, maar het lijkt me niet intentioneel.
Tenzij je inderdaad naar je Start scherm zit te kijken terwijl er mailtjes binnen komen.
Ik doel puur op de delay waarmee het start scherm wordt bijgewerkt wanneer ik mijn telefoon unlock.

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 12-04-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb zojuist W10m 10586.218 binnengekregen op de "Insider Release Preview"-ring. Zojuist is ook echt zojuist, dus nog geen ervaringsrapport. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bacchus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:41:
Ik heb zojuist W10m 10586.218 binnengekregen op de "Insider Release Preview"-ring. Zojuist is ook echt zojuist, dus nog geen ervaringsrapport. :)
-Sinds deze update lijkt mijn Glimpse service/driver in ieder geval niet meer te crashen.
-Het valt me nu wel pas op dat bij het ontvangen van grote Whatsapp filmpjes de download en app helemaal vast lijken te lopen. Ik dacht dat 16MB altijd de limiet was voor Whatsapp maar iemand bood
mij gister twee verschillende filmpjes aan in een gesprek van 60,2 en 62MB...dit vond Whatsapp niet leuk (hele app liep vast). Maar dit kan ook puur whatsapp gerelateerd zijn.
-De song display van de Groove app lijkt het ook goed te doen nu, bij het wisselen van nummers (maar deze app heeft ook net een nieuwe update gehad zo lijkt het). Heb al wel twee maal gehad dat ondanks het volume op 00 stond, na het afspelen van het eerste nummer toch ineens op Vol volume werd gespeeld! Dat kan natuurlijk echt niet! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 15-04-2016 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm bij mij krijg ik een foutmelding als ik hem wil installeren... zelfs een factory reset (zonder oude instellingen terug te zetten) lost dit niet op... maar zo te zien ligt dit dus niet aan de Lumia 925.

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-04-2016 16:08 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik vind het wat vreemd dat ze nog steeds builds uit brengen voor de 925 terwijl ze niet van plan zijn W10m officieel te releasen? Al kan ik me wel inbeelden dat ze het doen om bepaalde W10m features te testen en omdat de W10m userbase nog niet groot genoeg is. Werken de laatste builds een beetje goed voor dagelijks gebruik? Geen nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Officieel zijn ze er ook niet voor bedoeld. Je kan gewoon via de insider app de release preview binnen halen en dan updaten naar 218. Ik heb nu 218 draaien, die bevalt mij prima voor dagelijks gebruik, de vorige werkte ook wel maar had wat kleine bugjes.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

DeNachtwacht schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:00:
Officieel zijn ze er ook niet voor bedoeld. Je kan gewoon via de insider app de release preview binnen halen en dan updaten naar 218. Ik heb nu 218 draaien, die bevalt mij prima voor dagelijks gebruik, de vorige werkte ook wel maar had wat kleine bugjes.
Ik heb er nu nog steeds een aantal:
-Glimpse process/driver crasht nog steeds wanneer het toestel langer aan staat (hoe lang exact weet ik niet.. bijv. 16+ uur of 24+ uur).
-Pushmeldingen van Whatsapp komen vaak niet binnen.
-Pushmeldingen van Telegram komen nooit vaak niet binnen.
-Wanneer de Groove music app wordt gestart en je speelt muziek af zonder koptelefoon...knalt W10 bij mij opeens vol volume muziek uit de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Da_maniaC schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:19:
[...]
Ik heb er nu nog steeds een aantal:
-Pushmeldingen van Whatsapp komen vaak niet binnen.
Iets vergelijkbaars valt mij ook op. Ik gebruik Whatsapp vooral via de webclient en dan merk je dat de verbinding van de telefoon regelmatig wegvalt. Ik interpreteer dat als dat Whatsapp dan door het OS uitgeschakeld wordt. Dit gebeurde op 8.1 ook weleens en op de vorige 10 (.164) nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Mijn bevinding voor Telegram heb ik even aangepast.
Nadat ik de optie voor pushmeldingen een keer aan/uit heb gezet werken deze opeens wel.
Overall lijkt het echter even betrouwbaar te zijn als Whatsapp (soms wel, soms niet).
In dat opzicht lijkt het wel alsof W10 inderdaad anders om gaat met resources of achtergrond processen.
Ik heb het idee dat wanneer een app in frozen/hibernation state is de pushmeldingen vaak niet binnen komen en wanneer ik de app volledig afgesloten heb wel.
Bacchus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:21:
[...]
Dit gebeurde op 8.1 ook weleens en op de vorige 10 (.164) nog meer.
Is er een reden dat je nog niet op .218 zit? Heeft wel wat dingetjes gefixed bij mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Da_maniaC op 20-04-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb .218 en dat werkt over de hele lijn iets beter dan .164. Functioneel nog steeds een verademing tov 8.1 en qua prestaties en stabiliteit een kleine verbetering tov .164. (Maar mn prestaties nog steeds merkbaar iets minder dan 8.1) 6tin is nog steeds instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ah, ik las die zin in je vorige post net verkeerd. ;)
.218 is wel wat beter ja...nog een kleine performance boost en we zitten weer op het niveau van 8.1, zou nice zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb zojuist ook geprobeerd WP10 te installeren. Het insider programma lijkt echter de telefoon niet te ondersteunen. In ben gewoon lid van het insider programma. Is er een alternatieve manier om WP10 geinstalleerd te krijgen op een Lumia 925?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:09
wcduck schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:44:
Ik heb zojuist ook geprobeerd WP10 te installeren. Het insider programma lijkt echter de telefoon niet te ondersteunen. In ben gewoon lid van het insider programma. Is er een alternatieve manier om WP10 geinstalleerd te krijgen op een Lumia 925?
Windows Insider hoort op een Lumia 925 te werken. Zelf moest ik de telefoon opnieuw opstarten, voordat de applicatie goed werkte.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
The Lord schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:12:
[...]

Windows Insider hoort op een Lumia 925 te werken. Zelf moest ik de telefoon opnieuw opstarten, voordat de applicatie goed werkte.
Held! Bedankt. Gisteren mij suf-gegoogled naar een oplossing. Dat het zo eenvoudig kon zijn. Heb nu de keuze uit Insider Slow, Insider fast (deze wordt het niet) en Insider release Preview. Ik neem aan dat Slow de meest veilige optie is (https://blogs.windows.com...-preview-build-10586-107/)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Nope, Dat is de midden-categorie. Release Preview is de meest stabiele.

Ik denk trouwens dat het allemaal niet heel veel uitmaakt: Fast doet Redstone en die krijgen we toch niet op de 925. Slow zal op het moment wel identiek zijn aan RP en het zou mij niet verbazen als er niets nieuws meer komt voor de 925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb inmiddels de Release Preview al gewoon kunnen updaten naar .218 dus ik zie eigenlijk niet in waarom updaten naar Redstone dan niet zou kunnen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bacchus schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:17:
Nope, Dat is de midden-categorie. Release Preview is de meest stabiele.

Ik denk trouwens dat het allemaal niet heel veel uitmaakt: Fast doet Redstone en die krijgen we toch niet op de 925. Slow zal op het moment wel identiek zijn aan RP en het zou mij niet verbazen als er niets nieuws meer komt voor de 925.
De slow ring lijkt op 10586.107 te zitten. De release preview op 10.0.10586.218. Ik heb geen idee welke nu nieuwer is. Momenteel zit ik op de laatstgenoemde. Ik merk wel een aantal dingen op waar ik moeilijk aan kan wennen:
- de camera werkt vaak niet. Frustrerend.
- een fractie trager dan 8.1. Scrollen (waar dan ook) geeft wat jitter. Was voorheen altijd vloeiend.
- geen mogelijkheid tot toevoegen van map Onedrive aan startscherm=> een behoorlijk gemis. Nu moet je vaak 14x drukken om ergens te komen.
- integratie van Onedrive met foto's is een rommel. Ze staan gewoon tussen de zelf genomen/ontvangen foto's, zonder dat je weet dat dit niet op je telefoon staat. Nog frustrerender: je kan de Onedrive foto's niet als favoriet opslaan. Dit was nog wel mogelijk bij WP 8.1. Deze functie gebruikte ik zeer vaak. Nu moet je alles eerst via Onedrive downloaden, en vervolgens in de foto's app als favoriet bestempelen. Ter volledigheid: ik weet dat ik de Onedrive foto's niet weer hoef te geven in de Foto's app. Helaas is dit ook geen oplossing, want dan moet je echt altijd naar Onedrive toe om de foto's te kunnen zien.
- Vergrootglas is nu volkomen nutteloos geworden. Gebruikte het vaak om te zoeken, maar nu gaat hij naar de mobiele site van Google en vult daar zelf de term "{searchTerms}" in. Onbegrijpelijk.

Uiteraard ook voordelen:
- De agenda is erg fijn
- alles ziet er wat moderner uit
- makkelijk alle instellingen wijzigen in de bovenste menubalk
- compleet nieuwe categorieen bij instellingen met veel referenties naar soortgelijke instellingen. Erg fijn.

[ Voor 6% gewijzigd door wcduck op 23-04-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Heeft iemand succesvol de 242-update kunnen installeren? Bij mij gaat hij na downloaden en "voorbereiden" met een aspecifieke foutmelding op zijn gezicht.

(Edit: Het is natuurlijk Windows, dus even rebooten en alles werkt weer. :P)

[ Voor 22% gewijzigd door Bacchus op 28-04-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hier net geupdate vanochtend. Ging in 1 keer zonder problemen.

Seems faster. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bacchus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:39:
Heeft iemand succesvol de 242-update kunnen installeren? Bij mij gaat hij na downloaden en "voorbereiden" met een aspecifieke foutmelding op zijn gezicht.
Zojuist gecheckt: blijkbaar staat hij erop. Ik had het niet door. Gisteren was de telefoon wel volkomen onhandelbaar en instabiel. Ik kon geen bericht meer sturen via Whatsapp en ongeveer elke app crashte. Zelfs meerdere malen herstarten bood geen oplossing.
Net als jullie zit ik in het Insider programma. Ik heb hiervoor RC gekozen omdat deze (volgens jullie) het meest stabiel is. Toch is de RC nieuwer dan de slow ring, en wordt de RC (volgens mij) vaker geupdate. Weten jullie zeker dat de RC de meest stabiele versie is? Tot op heden ben ik niet echt onder de indruk namelijk wat betreft stabiliteit.

Nog een paar andere dingen die mij zijn opgevallen:
- de foto's van de contactpersonen zijn ineens niet meer vierkant, maar rond geworden in het startscherm
- het vergrootglas is nutteloos geworden door "{searchterms}" in te voeren in de browser. Geen mogelijkheid tot het instellen van iets anders

[ Voor 14% gewijzigd door wcduck op 28-04-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Bacchus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:39:
Heeft iemand succesvol de 242-update kunnen installeren?
Ik kom hier niet verder dan de .107 versie. Bij Windows Insider eerst gekozen voor Insider Release Preview en daarna geprobeerd met Insider Slow, maar geen nieuwe update.
Doe ik iets verkeerd?
Is .242 überhaupt de moeite waard of kan ik beter op .107 blijven i.v.m. bugs en instabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

.242 draait hier bij mij ook prima, vooralsnog geen bugjes kunnen ontdekken. Geinstalleerd door via de Windows Insider app de Release Candidate te selecteren. Toen rolde de update meteen binnen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb .242 op de "Insider Release Preview" gekregen en uiteindelijk (na een reboot) dus werkend ook.

De performance is voor mijn gevoel duidelijk beter dan .107 en benadert die van 8.1. Stabiliteit is veel beter dan .107. Daarnaast zitten er ook een paar kleine features in, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
DeNachtwacht schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:26:
Geinstalleerd door via de Windows Insider app de Release Candidate te selecteren. Toen rolde de update meteen binnen.
Vreemd, dat heb ik ook gedaan toen ik net WM10 geïnstalleerd had, maar het toestel kon toen geen updates vinden, zelfs niet na een reboot. Vervolgens de Slow ring gekozen, toen kwam .107 binnen.

Zojuist nogmaals de RC gekozen, en nu staat .242 klaar om te downloaden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Bacchus schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:29:
De performance is voor mijn gevoel duidelijk beter dan .107 en benadert die van 8.1. Stabiliteit is veel beter dan .107. Daarnaast zitten er ook een paar kleine features in, dacht ik.
Ik heb de sprong ook maar gewaagd. Ik vond .107 eigenlijk ook al aardig draaien, los van wat vertragingen hier en daar ben ik geen echte gekke dingen tegengekomen.
Laten we hopen dat .242 nog beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Enige dat mij opvalt (en ook onder eerdere versies al) is dat soms Edge compleet freezed. Komt gelukkig maar zelden voor, en egde afsluiten en opnieuw starten lost het ook op. Maar het blijft irritant ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Na een aantal weken gebruik moet ik eerlijk zeggen dat ik het toestel nu eigenlijk te traag vind. Net iets trager dan een van de WP 8.1 updates die het toestel ook trager hebben gemaakt (WP7 en 8 waren echt sneller en zeer responsive).
Aan de andere kant vind ik de nieuwe mail app, Start scherm opties) en hier en daar de website weergaves van Edge beter waardoor ik eigenlijk ook niet terug wil.
Ik raad mensen die tevreden zijn met 8.1 eigenlijk wel aan om niet te upgraden...tenzij je een echte reden hebt om het wel te willen). :)

Als MS de responsiveness van het toestel (of beter gezegd het OS) weer als vanouds krijgt in een toekomstige update ben ik echt helemaal happy....maar ik twijfel of dat ooit zal gebeuren.

[ Voor 14% gewijzigd door Da_maniaC op 08-05-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Da_maniaC schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:25:
Ik raad mensen die tevreden zijn met 8.1 eigenlijk wel aan om niet te upgraden...tenzij je een echte reden hebt om het wel te willen).
Ik kan het hier 100% mee eens zijn. Na een tijd W10 Preview gedraaid te hebben op een Lumia 620 dacht ik dat het op de 925 een stuk beter zou draaien, helaas niet waar.
Op dit moment heb ik .242 draaien, verse installatie gevolgd door een hard reset, zonder terugzetten van een backup, dus schoner dan dit wordt het niet. Windows 10 voelt laggy aan, reactietijden zijn groter dan bij W8.1. Ook blijven notificaties van mail en WhatsApp een probleem, en ik heb al regelmatig een soft reset moeten uitvoeren omdat de telefoon hing. Ik weet dat het hier preview software betreft en dat fouten onvermijdelijk zijn, maar ik lees dit soort commentaar ook voor de nieuwere W10 telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Iemand anders die vandaag ook .318 binnen heeft gekregen?
Ik las dat deze update voorbehouden was voor telefoons die geleverd zijn met W10M zoals de 950 en 650. Het verbaast me dat deze toch geïnstalleerd is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Betreft een cumulatieve update, geen nieuwe build. Ik heb hem ook zojuist gekregen. Lijkt erop dat deze update geldt voor de hele 900 series? (Applies to Mobile Devices Microsoft Lumia and Nokia Lumia Software update 900-series)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
FREAKJAM schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:07:
Lijkt erop dat deze update geldt voor de hele 900 series?
Zou kunnen. Ik las op diverse sites dat de update alleen voor de nieuwere W10M toestellen verkrijgbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bij mij kwam hij plots ook binnen en draait vooralsnog weer prima. Heb nog steeds geen spijt dat ik naar 10 ben over gegaan, de laatste 3 builds werken eigenlijk prima.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Het lijkt erop dat deze build/update een stuk beter draait dan de vorige. Minder haperingen, geen vreemde hangende zwarte schermen bij switchen tussen apps of telefoon aanzetten.
So far so good, ben weer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Sinds .318 heb ik al twee maal gehad dat mijn telefoon vastloopt op het lockscreen wanneer ik deze probeer te unlocken met de PIN code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Heden ochtend een melding gehad voor de .338 update.
Heb deze geïnstalleerd, maar moet nog ondervinden of er eventueel een goede verbetering in performance is.

Microsoft lijkt de change zelf ook nog niet in de lijst te hebben staan:
http://windows.microsoft....update-history-windows-10
Show all

May 10, 2016 — KB3156421 (OS Build 10586.318)

April 12, 2016 — KB3147458 (OS Build 10586.218)

March 8, 2016 — KB3140768 (OS Build 10586.164)

March 1, 2016 — KB3140743 (OS Build 10586.122)

February 9, 2016 — KB3135173 (OS Build 10586.104)

[ Voor 33% gewijzigd door Da_maniaC op 02-06-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Da_maniaC schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:52:
Heden ochtend een melding gehad voor de .338 update.
Heb deze geïnstalleerd, maar moet nog ondervinden of er eventueel een goede verbetering in performance is.

Microsoft lijkt de change zelf ook nog niet in de lijst te hebben staan:
http://windows.microsoft....update-history-windows-10

[...]
Ik denk dat de update nog niet in de lijst staan omdat de update alleen voor de Insiders in de Release Preview ring wordt uitgerold, en dus nog niet naar alle toestellen van non-Insiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Da_maniaC schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:25:
Na een aantal weken gebruik moet ik eerlijk zeggen dat ik het toestel nu eigenlijk te traag vind. Net iets trager dan een van de WP 8.1 updates die het toestel ook trager hebben gemaakt (WP7 en 8 waren echt sneller en zeer responsive).
Aan de andere kant vind ik de nieuwe mail app, Start scherm opties) en hier en daar de website weergaves van Edge beter waardoor ik eigenlijk ook niet terug wil.
Ik raad mensen die tevreden zijn met 8.1 eigenlijk wel aan om niet te upgraden...tenzij je een echte reden hebt om het wel te willen). :)

Als MS de responsiveness van het toestel (of beter gezegd het OS) weer als vanouds krijgt in een toekomstige update ben ik echt helemaal happy....maar ik twijfel of dat ooit zal gebeuren.
Er is een reden dat de 925 geen officiële update naar 10 krijgt ;) De Snapdragon S4 die erin zit was toen het toestel uitkwam eigenlijk al verouderd, en hij trekt Windows 10 gewoon net niet. Heeft ook zo zijn weerslag op het batterijverbruik, mijn 925 kon met W10 zo tegen het avondeten alweer aan de lader. Met 8.1 hield ie het makkelijk een dag uit. Ik ben dus ook maar teruggegaan naar 8.1, daar werkt het toestel (IMO) gewoon vele malen fijner mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@NNF: Het was inderdaad ook bekend dat MS de officiële update naar WP10 achterwege laat vanwege de performance. Ik heb het echter zelf willen ondervinden en WP10 heeft gewoon een aantal mooie features die het gewoon waard maken om wel te upgraden. Het is een afweging tussen frustratie van de traagheid van de telefoon en de mooie featureset in WP10. :)

Ik ben zojuist overgestapt naar een Lumia 950. Ik heb lang zitten wikken en wegen, en eigenlijk vind ik de gewone 950 (niet eens de XL) eigenlijk toch al een tikkeltje te groot...maar ik kreeg een zeer goede aanbieding en daar kon ik geen nee tegen zeggen. :)
Ik moet zeggen... de telefoon is loeisnel met WP10! Dus daar ben ik echt helemaal happy over.
Ik bedien een toestel echter ook graag met 1 hand dus ik moet nog even wennen aan de 950 en hoop dat dit geen 'valgevaar' met zich mee zal brengen. :)
De camera schijnt ook een zichtbare verbetering te zijn tov de 925 maar daar moet ik nog even mee gaan spelen.

Het enige kleine minpuntje wat ik nu ben tegen gekomen is dat Whatsapp voor Windows Phone enkel een Backup & Restore procedure heeft wanneer je een SD kaart kan gebruiken om de backup op weg te schrijven...echter kan dit met een Lumia 925 dus niet. :(
Ik zit nog te overwegen om de 925 te rooten zodat ik Filesystem access krijg (onlangs verschenen methode op XDA Developers voor WP10 devices). Dan zou ik in de \Data\PROGRAMS\Wa\ folder moeten kunnen komen om de backup daar weg te sleuren. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Da_maniaC op 08-06-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm natuurlijk is de 950 sneller, maar ik draai toch echt wel een soepele W10 hier hoor. En tot nu toe al 2x een OS upgrade gehad die geen problemen oplevert maar ze juist oplost.

De truc is gewoon de eerste keer nadat je hebt geupgraded, een system reset (format) doen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Vorige week is mijn L925 plotseling op zwart gegaan en wilde daarna niet meer booten of iig niet voorbij het Nokia-logo. Soft-reset helpt daar natuurlijk niet tegen en hard-reset leek niet te werken, dus maar snel een L950 besteld.
Uiteindelijk is de L925 alsnog door een hard-reset gereïncarneerd en, om eerlijk te zijn, met belangrijk betere performance onder W10 dan voorheen. Het is van "net-aan-werkbaar" naar "heel acceptabel" gegaan.
Het meeste belangrijke (foto's, contacten) was gelukkig online gesynct. Wel jammer dat ik de Whatsapp-geschiedenis kwijt ben, die backups zijn onbereikbaar en niet-synchroniseerbaar. :(
Nu is de L925 gedegradeerd tot tweede reserve-telefoon, beetje sund want het is een degelijk apparaat. Met een nieuwe accu en bezel zou iemand er nog heel blij mee kunnen zijn (kosta en tips voor een adresje tussen Rotterdam-Eindhoven zijn welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hier nog op WP8.1 maar ik heb ook de indruk dat mijn L925 iets slomer wordt als er zeer veel foto's en filmpjes op staan, nochtans wel nog 1,6 GB over. Als ik ze dan eens wis, lijkt het beter te zijn.

Eigenlijk ben ik aan het uit te kijken naar iets anders. De batterij van de L925 is nooit een sterk punt geweest en dit begint me nu toch wel te storen. Ik heb onlangs terug eens Android geprobeerd maar ik miste onmiddellijk glance en de tiles. Toch echt wel zeer sterke punten. Android is één chaotische boel van icoontjes en teveel werk om dit mooi te krijgen. Ook settings staan overal verspreid over het systeem. Anderzijds is de integratie van de apps vele malen beter, open je bijvoorbeeld een link in een mail dan zal de bijhorende app openen. Bij WP gebeurt dit toch niet altijd. Ook Google Now werkt behoorlijk goed.

Intussen de Android-telefoon terug verkocht en nu terug aan de L925 en ik merk dat ik direct terug sneller werk en tik op deze telefoon. Het zit hem in de kleine dingen. Ik hoef bij het intikken van de unlock-code niet op een V-tje te drukken om te bevestigen, de telefoon unlocked onmiddellijk, het toetsenbord is ook groter en tikt gemakkelijker. Via glance zie ik onmiddellijk weer, agenda en klok als ik de telefoon uit mijn broekzak haal, zonder unlocken en met grote en duidelijke letters. Ook via de tiles ontvang je al veel info. De camera is ook beter maar dat is dan weer hardware-specifiek. En de L925 ziet er naar mijn gevoel nog altijd high-end uit, iets wat ik met de L950 dan weer minder heb. Maar anderzijds merk ik dat de telefoon een stuk slomer is dan de android-foon en de stemcommando's van Google Now vond ik in de auto wel erg handig.

Geef mij een 5" telefoon met full-HD amoled, goede camera, goede batterij en met de UI (of toch glance en tiles) van Windows Phone, het settings-scherm van iOS en de integratie van apps van Android en ik ben verkocht :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 20-09-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb iets van een hoax website gevonden zo lijkt het...

Heeft iemand van jullie hier ooit van gehoord?
code:
1
http://lollipop-download.com/1585-nokia-lumia-925.html

Er staan instructies en er wordt verwezen naar een mogelijkheid om Android 5.0-5.1 te installeren op een Lumia 925. Zou dat werken? Het lijkt me hartstikke fake. :+

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 13:16 . Reden: Malafide link verborgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Da_maniaC schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:10:
Er staan instructies en er wordt verwezen naar een mogelijkheid om Android 5.0-5.1 te installeren op een Lumia 925. Zou dat werken? Het lijkt me hartstikke fake. :+
Lijkt mij ook duidelijk hartstikke fake. Er zitten geen echte download links op de website en onder de download knoppen zitten .rar bestanden met .exe files die vol zitten met virussen.

offtopic:
Heb je link dus maar even niet klikbaar gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Da_maniaC schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:10:
Ik heb iets van een hoax website gevonden zo lijkt het...

Heeft iemand van jullie hier ooit van gehoord?
code:
1
http://lollipop-download.com/1585-nokia-lumia-925.html

Ik wil niet etnisch-itc-profileren, maar de site is Russisch (check source-code, vooral onderaan verwijzingen naar het RU domein en tekens in het Russisch).

Daarnaast zou Android op een L925 voor velen de telefoon populair maken; dus als dat al kan - had MS dat zeker wel gecommuniceerd :p

- edit - packed js... altijd fijn

code:
1
http://lollipop-download.com/engine/classes/js/robocode.js

[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-11-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mijn Lumia 925 heeft de geest gegeven. Al ruim een weekje was het toestel erg traag en af en toe bleef het ook even hangen. Totdat uiteindelijk dit weekend het toestel volledig vastliep. Na een reset wou de telefoon niet verder dan het NOKIA logo. Daarna nog enkele malen gerest maar uiteindelijk bleef het scherm zwart en was het over en uit. Niet meer op te starten of op te laden..

Wat me wel opviel is dat de Lumia 925 na het aansluiten op mijn laptop werd herkent als QHSUSB_DLOAD. Als je hier op googled kan je wel veel vinden. Alleen kan ik niet alle nodige files meer downloaden omdat Nokia hun firmware-servers offline hebben gehaald begin dit jaar. Dat kan ik nog begrijpen. Maar dat ook de Windows Device Recovery Tool de Lumia 925 niet meer ondersteunt vind ik wel erg klote :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 28-11-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Hmm, is er niet nog via de Wayback Machine van het Internet Archive aan te komen? Ik heb via die weg al wel vaker verloren gewaande downloads weten binnen te trekken.

[ Voor 34% gewijzigd door Jerrythafast op 28-11-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
D-Three schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:51:
Mijn Lumia 925 heeft de geest gegeven. Al ruim een weekje was het toestel erg traag en af en toe bleef het ook even hangen. Totdat uiteindelijk dit weekend het toestel volledig vastliep. Na een reset wou de telefoon niet verder dan het NOKIA logo. Daarna nog enkele malen gerest maar uiteindelijk bleef het scherm zwart en was het over en uit. Niet meer op te starten of op te laden..

Wat me wel opviel is dat de Lumia 925 na het aansluiten op mijn laptop werd herkent als QHSUSB_DLOAD. Als je hier op googled kan je wel veel vinden. Alleen kan ik niet alle nodige files meer downloaden omdat Nokia hun firmware-servers offline hebben gehaald begin dit jaar. Dat kan ik nog begrijpen. Maar dat ook de Windows Device Recovery Tool de Lumia 925 niet meer ondersteunt vind ik wel erg klote :( :(
Ook niet te vinden op deze site? www.lumiafirmware.com
Tijd geleden ook mijn Lumia 520 hersteld met bestanden van die site, volgens mij was dat ook QHSUSB_DLOAD...

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan22 op 28-11-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Wel, ik heb de hex en mbn file gedownload maar krijg een error als ik deze probeer op te laden. Volgens sommigen betekent dit dat de hex-file verkeerd is. Het is me niet meteen duidelijk of die al die verschillende productcodes op www.lumiafirmware.com daarmee iets te maken hebben maar ik heb verschillende gedownload en vergeleken en telkens zijn ze identiek. Wat volgens andere howto's op internet dan weer niet kan? Had NaviFirm nog gewerkt dan kon ik de volledige howto kunnen volgen maar nu lukt dit dus niet...

Hoe heb jij het opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maar even.

Ik was bezig met een upgrade naar W10M. Als test device. En dit door de 925 eerst zo te krijgen dat ik de registry aan kan passen.
Dat ging niet goed(eigen stomme fout) en kreeg alleen nog QHSUSB_DLOAD te zien.
Behoorlijk bricked dus.

De hoop had ik opgegeven maar vanavond nog eens geprobeerd. En gelukt om WP81 er op te krijgen :)

Stappen:
1. Download de hex en mbn file van www.lumiafirmware.com.
2. Gooi die in de folder "C:\Program Files (x86)\Microsoft Care Suite\Windows Device Recovery Tool"
3. Open command prompt als Administrator
Ga naar "C:\Program Files (x86)\Microsoft Care Suite\Windows Device Recovery Tool"
En run (voorbeeld is voor L925 CV NL versie)
thor2 -mode emergency -hexfile FAST8960_CATWALK.hex -mbnfile RM892_msimage_v1.0.mbn -orig_gpt
Ik kreeg nu een rood scherm.
Start vervolgens de Windows Device Recovery Tool, kies voor niet gedetecteerd model en kies voor recovery.
Hier doorheen klikken en ik was klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:42:
Ik was bezig met een upgrade naar W10M. Als test device. En dit door de 925 eerst zo te krijgen dat ik de registry aan kan passen.
Zonder waardeoordeel maar uit interesse: Waarom heb je niet voor het plug-'n-play-pad van insider-preview gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bacchus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:45:
[...]

Zonder waardeoordeel maar uit interesse: Waarom heb je niet voor het plug-'n-play-pad van insider-preview gekozen?
Omdat die al een tijdje niet meer mogelijk is voor de 925. Sinds de "officiele" release van W10M is de 925 uitgesloten van de insider preview

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:08:
[...]

Omdat die al een tijdje niet meer mogelijk is voor de 925. Sinds de "officiele" release van W10M is de 925 uitgesloten van de insider preview
Klopt. Bedankt voor het antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:42:
Ik maar even.

Dat ging niet goed(eigen stomme fout) en kreeg alleen nog QHSUSB_DLOAD te zien.
Behoorlijk bricked dus.

De hoop had ik opgegeven maar vanavond nog eens geprobeerd. En gelukt om WP81 er op te krijgen :)

Stappen:
1. Download de hex en mbn file van www.lumiafirmware.com.
2. Gooi die in de folder "C:\Program Files (x86)\Microsoft Care Suite\Windows Device Recovery Tool"
3. Open command prompt als Administrator
Ga naar "C:\Program Files (x86)\Microsoft Care Suite\Windows Device Recovery Tool"
En run (voorbeeld is voor L925 CV NL versie)
thor2 -mode emergency -hexfile FAST8960_CATWALK.hex -mbnfile RM892_msimage_v1.0.mbn -orig_gpt
Ik kreeg nu een rood scherm.
Start vervolgens de Windows Device Recovery Tool, kies voor niet gedetecteerd model en kies voor recovery.
Hier doorheen klikken en ik was klaar.
Dit heb ik al helaas reeds vele malen geprobeerd.
Het lijkt in eerste instantie goed te gaan maar daarna krijg ik een foutmelding te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
THOR2 1.8.2.18
Built for Windows @ 13:36:46 Jun 16 2015
Thor2 is running on Windows of version 6.2
thor2 -mode emergency -hexfile FAST8960_CATWALK_DE_CV_GREY.hex -mbnfile RM892_msimage_v1.0_DE_CV_GREY.mbn -orig_gpt
Process started Fri Dec 02 15:12:20 2016
Logging to file C:\Users\dbrk_\AppData\Local\Temp\thor2_win_20161202151220_ThreadId-10756.log
Debugging enabled for  emergency

Initiating emergency download
Using default emergency protocol
ALPHA EMERGENCY FLASH START
Emergency Programmer V1 version 2014.10.31.001
Hex download selected
Check if device in Dload
Connection to DLOAD mode succeeded
Get Dload parameters
Sending HEX flasher to the device
Sending GO command if HEX flasher successfully uploaded.
Emergency Programmer V1 version 2014.10.31.001
Mbn download selected
Waiting for connection to flash programmer
Connecting to flash programmer
Received valid HELLO_RSP
Safe version=true, transfer size=15360
Received valid SECURITY_RSP
Successfully connected to flash programmer
Connection to flash programmer succeeded
Uploading bootloader(s), UEFI, etc from MBN image to the eMMC. This will take up to 20 seconds
Reading GPT from binary
        -- GPT STARTs--
name:        SBL1
startLBA:    34
endLBA:      243
size:        0x000000000001a400 bytes
attributes:  0x0

name:        SBL2
startLBA:    244
endLBA:      507
size:        0x0000000000021000 bytes

name:        SBL3
startLBA:    508
endLBA:      1193
size:        0x0000000000055c00 bytes

name:        UEFI
startLBA:    1194
endLBA:      3273
size:        0x0000000000104000 bytes

name:        RPM
startLBA:    3274
endLBA:      3559
size:        0x0000000000023c00 bytes

name:        TZ
startLBA:    3560
endLBA:      3985
size:        0x0000000000035400 bytes

name:        WinSecApp
startLBA:    3986
endLBA:      4609
size:        0x000000000004e000 bytes

name:        UEFI_BS_NV
startLBA:    4610
endLBA:      4865
size:        0x0000000000020000 bytes

name:        UEFI_NV
startLBA:    4866
endLBA:      4881
size:        0x0000000000002000 bytes

name:        UEFI_RT_NV
startLBA:    4882
endLBA:      5137
size:        0x0000000000020000 bytes

name:        UEFI_RT_NV_RPMB
startLBA:    5138
endLBA:      5153

name:        SSD
startLBA:    5154
endLBA:      5169

name:        PLAT
startLBA:    5170
endLBA:      7243
size:        0x0000000000103400 bytes

-- GPT ENDs --

Sending OPEN_MULTI_REQ
Message send failed with error code 8
Failed to get response to OPEN_MULTI_REQ
ALPHA EMERGENCY FLASH END
Emergency messaging closed successfully
Operation took about 12.00 seconds.

THOR2_EMERGENCYFLASHV1_ERROR_MSG_SEND_RECEIVE_FAILED

THOR2 1.8.2.18 exited with error code 85021 (0x14C1D)
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste