Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
Luxicon, ik vind je reactie een beetje zuur en niet helemaal eerlijk:
Luxicon schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:52:
[...]Bij sommige apps als NOS en Muziekspeler is een deel van de volgende pagina rechts deels te zien. Dat ziet er dus slordig uit.
Het deel van de volgende pagina zien is een designkeuze, geen ongelukje. Naar mijn persoonlijke mening inderdaad een met wisselend succes.
[...]Wat ook prettig is, als WhatsApp gaat zorgen dat de chatgeschiedenis overgezet kan worden.
Volgens mij kan Whatsapp een backup maken en terugzetten van je chatgeschiedenis maar ik heb het nooit gedaan en weet vooral niet of dat cross-device werkt.
Ik hou er dus niet van dat Windows zo opdringt met bijvoorbeeld Xbox te melden in een muziekspeler, een knop voor de Bing zoekfunctie, of dat er een app als Personen bestaat.
Ook Google pusht Gmail, Hangouts en Youtube, Apple ook zijn i-diensten, je kan dat Microsoft niet aanrekenen dat ze hun mediaplatform pushen.
Enneh.. wacht even.. je wil geen personen-app? Jij draait alle telefoonnummers graag uit je hoofd? Je hebt volledige controle over hoeveel data je erin stopt, dus als jij bv geen verjaardagen wil zien, sla je die niet op, toch?
Zo kan ik nog wat opsommen, maar als het hier en daar net wat beter verzorgd is, en de knoppen functioneel zijn (want ja.. wat moet ik met een vergrootglas knop, terwijl ik niet kan kiezen om apps afzonderlijk af te sluiten.. geef me die knop dan maar)... dan kijk ik uit naar Windows Phone 10.. en eventueel de opvolgers van de Lumia 925..
Houd de "<-"-knop vast en je kan individuele apps sluiten. Aangezien het geen effect heeft om tegen je 925 "Hey Cortana" te roepen, vind ik de zoek-knop toch wel heel handig, voor zeg maar ongeveer alles wat ik met een telefoon doe.

[ Voor 39% gewijzigd door Bacchus op 11-08-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Voor mij is de zoekknop onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Bacchus schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:32:
[...]

Volgens mij kan Whatsapp een backup maken en terugzetten van je chatgeschiedenis maar ik heb het nooit gedaan en weet vooral niet of dat cross-device werkt.
Hier kan Microsoft niet zoveel aan doen lijkt me, maar het is niet mogelijk om de chatgeschiedenis van Android naar Windows over te zetten.
Ook Google pusht Gmail, Hangouts en Youtube, Apple ook zijn i-diensten, je kan dat Microsoft niet aanrekenen dat ze hun mediaplatform pushen.
Enneh.. wacht even.. je wil geen personen-app? Jij draait alle telefoonnummers graag uit je hoofd? Je hebt volledige controle over hoeveel data je erin stopt, dus als jij bv geen verjaardagen wil zien, sla je die niet op, toch?
Dat klopt, maar Xbox is een ander apparaat. Het lijkt me normaal dat Microsoft een muziekspeler zou willen, die niet gebonden is aan één apparaat, maar onafhankelijk is. Nu lijkt het alsof iemand een app van de Xbox op de telefoon heeft..

Google pusht natuurlijk hun apps, maar de apps zijn goed verzorgd. Er is niet een 'Gmail' muziek speler om een voorbeeld te noemen.

Betreft Personen, ik heb liever een standaard telefoonboek, ten eerste om de pricavy. Het is niet zo dat iedereen het vanzelfsprekend vind dat alle privé zaken en social media door elkaar gemixt worden en als soepje in personen samenkomen. Het is bovendien onoverzichtelijk en er moet met filters gewerkt worden om nog te snappen wat een echt contact is voor mijn gevoel. Ik bedoel, hoe weet ik nou wie een contact is, wat ik kan exporteren, als backup?

Het gevoel dat ik ervan krijg, is dat juist de controle weg is. Ik zie bijvoorbeeld allerlei adressen van mensen in m'n contactpersonen. Hoe het daar komt weet ik niet, maar ik heb dat zelf niet in m'n telefoon geplaatst.
Houd de "<-"-knop vast en je kan individuele apps sluiten. Aangezien het geen effect heeft om tegen je 925 "Hey Cortana" te roepen, vind ik de zoek-knop toch wel heel handig, voor zeg maar ongeveer alles wat ik met een telefoon doe.
Oke bedankt, zo kunnen dus individuele apps gesloten worden. Maar goed, de zoek knop vind ik niks. Dan kan naar mijn idee ook wel in een menu, en zoeken kan toch direct via de browser? Het is meer een gimmick dan een veelgebruikte knop naar mijn idee.

Zuur ben ik niet over Windows Phone / Lumia 925, juist positief, maar daar heb ik wel een paar kritiekpuntjes bij. Ik ben hier helemaal blij mee:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LEOlKjWl.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 11-08-2015 12:24 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De zoekknop heeft een lange geschiedenis in Windows Phone. Onder WP7 kon je je hele toestel er me doorzoeken. Met WP8 is dat een aantal keer aangepast met als resultaat de zoekfunctionaliteit die we nu hebben in WP8.1

Wat betreft je contactpersonen is het inderdaad een kwestie van eenmalig instellen welke contacten er weergegeven worden in je personen hub. Dat is feitelijk niet anders dan bij Android. Ook daar krijg je als je niet uit kijkt een enorme lading met social media contacten in je telefoonboek. Het enige verschil is dat je in Android dat filter al instelt bij het aanmaken van het account, terwijl dat in Windows Phone later moet in de personen hub.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:19:
De zoekknop heeft een lange geschiedenis in Windows Phone. Onder WP7 kon je je hele toestel er me doorzoeken. Met WP8 is dat een aantal keer aangepast met als resultaat de zoekfunctionaliteit die we nu hebben in WP8.1

Wat betreft je contactpersonen is het inderdaad een kwestie van eenmalig instellen welke contacten er weergegeven worden in je personen hub. Dat is feitelijk niet anders dan bij Android. Ook daar krijg je als je niet uit kijkt een enorme lading met social media contacten in je telefoonboek. Het enige verschil is dat je in Android dat filter al instelt bij het aanmaken van het account, terwijl dat in Windows Phone later moet in de personen hub.
En met de juiste instellingen wordt het een dedicated Cortana knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Whatson schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:58:
[...]
En met de juiste instellingen wordt het een dedicated Cortana knop ;)
Daar doelde ik op en op dat moment is die knop op de 925, bij gebrek aan de "Hey, Cortana"-functie, gewoon ronduit onmisbaar.
Het gebrek aan ondersteuning voor Nederlandse taal en regionale eigenaardigheden in Cortana is vervelend maar als je Nederlandse (plaats-, straat-, persoons- ea) namen een beetje Engels uitspreekt, kom je een heel eind. Dan is iemand bellen of een afspraak in je agenda zetten met Cortana een stuk vlotter dan via het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Nog iemand een tip voor een goede screenprotector voor 925? Heb er eentje 1,5 jaar op zitten maar die is aan het verslijten en die maken ze niet meer. Moet dus op zoek naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:31
Mijn 925 werd geleverd met Gorilla Glass. Dat spul slijt niet :D

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb zelf laatst nog weer een hoesje besteld via eBay. Met een beetje zoeken is daar nog behoorlijk veel verkrijgbaar voor de 925 dus screenprotector lijkt mij geen probleem. Shop uit Duitsland gaat prima, shop uit UK zou ik niet doen want dat is bij mij 2x fout gegaan en de ene keer dat het wel lukte zat er flinke bezorgvertraging in. Wel leuk trouwens want bij 1x dat het mis ging ontving ik mijn iPad cover niet. Dus stuurden ze een nieuwe op. Kreeg ik pakweg een maand nadat ik de nieuwe had ook nog eens de eerste bestelling binnen. Waar die geweest moet zijn... ;). Maargoed bottom line UK en leveringstijden is waarschijnlijk ivm EU altijd wat lastiger bestellen.

youtube.com/@hisrep

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:36
Bacchus schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:43:
Mijn Lumia 925 heeft inmiddels de nodige tikken gehad. Vooral de bezel heeft zwaar te lijden gehad. Hij doet het nog prima maar ziet er gewoon niet netjes meer uit en voelt ook erg rauw vanwege de stoeptegelindrukken. ;)
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de bezel? Kan ik dat zelf, waar vind ik (OEM) vervangingsdelen en een handleiding? Of is het aan te raden het te laten doen, door wie? Aan wat voor doorlooptijd en prijzen moet ik in beide gevallen denken? Hoe bevallen jullie resultaten?
Na mijn 925 eens te hebben laten vallen, waren er onmiddellijk ook krassen in de bezel. Daarom heb ik dit hoesje gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/eslz80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/3slzk.jpg
Het is een soort flexibel kunststof die je als een jasje omheen de rand trekt. Het maakt de telefoon niet echt lomper zoals hard plastieken cover doen. Misschien is dat een ideetje om de krassen weg te moffelen?
Luxicon schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:52:
Sinds vandaag heb ik een Nokia Lumia 925 en kom van de Samsung S3 (Android).
Ik kwam ook van een S3. :w
en wat moet ik nou met Xbox zucht...
De naamgeving van Microsoft lijkt inderdaad nergens op. :/ Uiteindelijk hebben die apps weinig met het toestel xbox te maken, men wou gewoon verschillende zaken onder één noemer steken. Dus heeft men het xbox music genoemd. Gelukkig hebben ze dit terug gewijzigd in de aankomende Windows 10 maar consistent is het niet.

Net hetzelfde als apps die beginnen met 'Microsoft' of 'Lumia'.
Dan staan die allemaal onder 'M' of 'L' in de lijst met apps 8)7
Luxicon schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:06:
Betreft Personen, ik heb liever een standaard telefoonboek, ten eerste om de pricavy. Het is niet zo dat iedereen het vanzelfsprekend vind dat alle privé zaken en social media door elkaar gemixt worden en als soepje in personen samenkomen. Het is bovendien onoverzichtelijk en er moet met filters gewerkt worden om nog te snappen wat een echt contact is voor mijn gevoel. Ik bedoel, hoe weet ik nou wie een contact is, wat ik kan exporteren, als backup?

Het gevoel dat ik ervan krijg, is dat juist de controle weg is. Ik zie bijvoorbeeld allerlei adressen van mensen in m'n contactpersonen. Hoe het daar komt weet ik niet, maar ik heb dat zelf niet in m'n telefoon geplaatst.
Zoals hier reeds eerder gezegd, dat is niet iets wat specifiek WP is maar ook op Android het geval is. Ik had namelijk identiek hetzelfde probleem met mijn S3. De oorzaak was Facebook die bij installatie vroeg om mijn contacten te syncen. Plots stonds mijn agenda vol met verjaardagen, wat ik niet wou.

De door jouw genoemde zaken heb ik niet op mijn Lumia. Toevallig FB geïnstalleerd en laten syncen?

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Jerrythafast schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:37:
Mijn 925 werd geleverd met Gorilla Glass. Dat spul slijt niet :D
En zelfs het Gorilla Glass heeft bij mij een paar kleine krassen na iets meer dan een jaar. Niet storend wat mij betreft en ga echt geen screen protector (of hoesje) gebruiken, wil alleen aangeven dat het echt wel kan krassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Mocht iemand het interessant vinden: De laatste Insider Windows 10 preview werkt boven verwachting goed. Het is nog zeker niet 100% goed, maar het is werkbaar, heb hem nu bijna een week draaien.

Af een toe een app die crashed en wat rare live tiles die soms niet updaten, maar voor de rest veeeeeel beter dan de vorige keer (2-3 maand geleden) toen bij mij de Phone app het niet eens deed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

The_MAN schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:41:
Mocht iemand het interessant vinden: De laatste Insider Windows 10 preview werkt boven verwachting goed. Het is nog zeker niet 100% goed, maar het is werkbaar, heb hem nu bijna een week draaien.

Af een toe een app die crashed en wat rare live tiles die soms niet updaten, maar voor de rest veeeeeel beter dan de vorige keer (2-3 maand geleden) toen bij mij de Phone app het niet eens deed!
Ik zit nog te twijfelen, was op zich wel tevreden met de vorige op wat crashes na. Als dat eruit is dan wordt het inderdaad wel bruikbaar.
Nadeel waar ik nog tegenaan liep is dat in de nieuwe mail app je maar 1 livetile hebt. Ik heb er nu drie voor drie verschillende mail accounts en dat werkt toch wel fijn.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

The_MAN schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:48:
[...]
En zelfs het Gorilla Glass heeft bij mij een paar kleine krassen na iets meer dan een jaar. Niet storend wat mij betreft en ga echt geen screen protector (of hoesje) gebruiken, wil alleen aangeven dat het echt wel kan krassen!
Het Gorilla Glass op de 925 kan zeker krassen inderdaad, bij mij gebeurt dat bij nieuwe toestellen überhaupt op de een of andere manier altijd in de eerste twee weken ofzo, en daarna niet meer |:( . Ik heb wel gelezen dat gebruikers ervaren dat de 925 hier gevoeliger voor is dan andere toestellen, wat niet logisch lijkt omdat de kwaliteit van Gorilla Glass tussen verschillende merken en typen neem ik aan niet verschilt (indien van dezelfde generatie, bij de 925 is dat de tweede generatie).

Niettemin heb ik het gebruik van een screenprotector altijd een wat vreemde overweging gevonden, een plastic folie krast per slot van rekening vele malen sneller, en wordt vaak slordig aangebracht waardoor er stofjes en belletjes onder blijven zitten. De folie is vervangbaar natuurlijk, maar je toestel wordt in mijn ervaring niet echt mooier van een screenprotector, dan maar een krasje zo nu en dan vind ik zelf.

Als wederverkoop echter belangrijk voor je is snap ik het overigens wel dat je je scherm per se krasvrij wil houden.
The_MAN schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:41:

Dank voor de tip, ik vond de vorige build al een verademing met de build daarvoor waarbij nauwelijks nog iets werkte. We komen ook steeds dichter bij de officiële release, goed te zien dat er voortgang is. Zal het snel zelf checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik wacht het nog even af tot de final versie er is, we zijn er nu toch al erg dicht bij. Ik heb ietwat vervelende ervaring met een w10 preview, die kan je namelijk niet upgraden naar final dus moest ik terug naar xp, 8, 8.1 om uiteindelijk bij 10 final uit te komen. Nu zal het met phone versie wel meevallen maar ik heb t even gehad met het preview programma ;-)

Hoe zit het trouwens met Here op de nieuwste preview? Ik hoor dat zowel Maps als Drive eruit zijn gehaald, zat er al tijdje aan te komen want onder wp8.1 zitten we met de nogal vreemde combinatie van 2 Maps API's dus voor programmeurs wel handig dat het eenduidig naar Bing Maps controls gaat. Maar... Ik blijf Here stiekem toch wel de beste navigatie vinden ondanks dat MS beloofd heeft dat Bing Maps op WP10 ook offline support krijgt.

youtube.com/@hisrep

• The_MAN
Boss schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:26:
[...]

Ik zit nog te twijfelen, was op zich wel tevreden met de vorige op wat crashes na. Als dat eruit is dan wordt het inderdaad wel bruikbaar.
Nadeel waar ik nog tegenaan liep is dat in de nieuwe mail app je maar 1 livetile hebt. Ik heb er nu drie voor drie verschillende mail accounts en dat werkt toch wel fijn.
3 verschillende live tiles kan nu wel, maar de Outlook app is nog niet 100% goed, aantal ongelezen emails wordt niet altijd goed geüpdatet bij mij en gister wou hij via de live tile niet openen (na restart wel weer). De vorige heb ik niet gedraaid, maar de 1e en volgens mij 2e waren een ramp voor mij.
Weemism schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:30:
[...]

Het Gorilla Glass op de 925 kan zeker krassen inderdaad, bij mij gebeurt dat bij nieuwe toestellen überhaupt op de een of andere manier altijd in de eerste twee weken ofzo, en daarna niet meer ...
Dat heb ik dus ook altijd! Geen idee hoe dat komt...
DeNachtwacht schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:45:
Ik wacht het nog even af tot de final versie er is, we zijn er nu toch al erg dicht bij. Ik heb ietwat vervelende ervaring met een w10 preview, die kan je namelijk niet upgraden naar final dus moest ik terug naar xp, 8, 8.1 om uiteindelijk bij 10 final uit te komen. Nu zal het met phone versie wel meevallen maar ik heb t even gehad met het preview programma ;-)

Hoe zit het trouwens met Here op de nieuwste preview? Ik hoor dat zowel Maps als Drive eruit zijn gehaald, zat er al tijdje aan te komen want onder wp8.1 zitten we met de nogal vreemde combinatie van 2 Maps API's dus voor programmeurs wel handig dat het eenduidig naar Bing Maps controls gaat. Maar... Ik blijf Here stiekem toch wel de beste navigatie vinden ondanks dat MS beloofd heeft dat Bing Maps op WP10 ook offline support krijgt.
Raar, ik heb de W10 preview wel naar de final kunnen upgraden!

Alle apps bleven staan, hij heeft de laatste backup bij mij opgehaald. Inclusief HERE Drive+ en HERE Maps. Enige nadeel is dat hij HERE Drive+ niet gebruikt als ik "directions" vraag via Cortana... nog niet diep gezocht of ik dat kan veranderen, maar dat is wel vervelend. De MAPS app crashed nog wel eens, maar werkt wel een stuk beter nu dan voorheen.

edit: Toch maar weer terug gegaan naar WP8... Email was het grootste probleem, aangezien ik de telefoon zakelijk gebruik, kon ik er zo niet mee werken.

1 van de voordelen van Windows 10 mobile is trouwens dat je weer bestanden kan opslaan en als attachment bij een email kan sturen! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door The_MAN op 20-08-2015 14:39 ]

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Later zal ik wat meer ingaan op reacties, maar het ik wil toch even een update doen. Ik vind Windows Phone op erg veel vlakken onvoldoende. Dat komt vooral door krakkemikkige functionaliteiten. Plus apps als Muziek dat gewoon en Xbox speler is. Dat vind ik overkomen als een soort Malware reclame.

Het typen gaat ook behoorlijk rot na 2 a 3 weken. Ik mag eigenlijk ieder woord verbeteren en als ik een gewenst woord aanklik, komt er direct een punt. Als ik een letter wil aanpassen, wordt het hele woord geselecteerd en kan qua tijd dus beter het hele woord proberen direct goed te typen als het woordenboek niet een goede suggestie geeft. Ik hou echt van het design en probeer ook oplossingen te vinden, maar dat wil nog niet echt lukken. Zo probeerde ik of er een ander toetsenbord te downloaden is, maar die heb ik niet kunnen vinden.

Ook een andere muziekspeler wil niet echt helpen.. want die andere die ik geprobeerd heb kunnen stuk voor stuk enkel maar afspelen. Je kan dus niet via een balkje naar bijvoorbeeld 1:00 verspringen. Daar komt bij dat ik via Muziek niet kan vinden hoe ik muziek kan toevoegen. Het gaat wel vanzelf uiteindelijk... dan staan alle nummers er die ik heb er ineens..

Ook kan ik niet vinden hoe ik files kan bekijken, zoals de locatie van al m'n bestanden. Een file browser is niet aanwezig? Nouja, zo kan ik nog wel even doorgaan... maar dit vind ik allemaal hooguit irritant.

Dus om even duidelijk te zijn, de telelfoon vind ik qua design mooi. Zo ook Windows Phone.. alleen de functionaliteit ervan (en apps opzich) werken me tegen. De camera vind ik trouwens een pluspunt. Die maakt ook met flits prima foto's. De flits is dus niet te fel. Het lijkt wel dat deze zichzelf aanpast.

[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 20-08-2015 22:43 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Luxicon schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:38:
Later zal ik wat meer ingaan op reacties, maar het ik wil toch even een update doen. Ik vind Windows Phone op erg veel vlakken onvoldoende. Dat komt vooral door krakkemikkige functionaliteiten. Plus apps als Muziek dat gewoon en Xbox speler is. Dat vind ik overkomen als een soort Malware reclame.
Geen vrees, alles komt in orde! Windows 8 wordt opgevolgd door 10, Windows Mobile werd Windows Phone en nu terug Mobile, Zune werd Xbox Music en Xbox Video. En dat wordt nu Groove... Dat laatste is gelukkig een verbetering maar Microsoft en naamgeving... -O-
Het typen gaat ook behoorlijk rot na 2 a 3 weken. Ik mag eigenlijk ieder woord verbeteren en als ik een gewenst woord aanklik, komt er direct een punt. Als ik een letter wil aanpassen, wordt het hele woord geselecteerd en kan qua tijd dus beter het hele woord proberen direct goed te typen als het woordenboek niet een goede suggestie geeft. Ik hou echt van het design en probeer ook oplossingen te vinden, maar dat wil nog niet echt lukken. Zo probeerde ik of er een ander toetsenbord te downloaden is, maar die heb ik niet kunnen vinden.
Ik had ook wat gewenning nodig maar nu geen grote problemen meer. Wat je zegt over dat selecteren is wel waar. Één letter selecteren gaat niet snel omdat onmiddellijk het volledige woord wordt geselecteerd. Ik doe ook de moeite niet meer. Maar één woord selecteren gaat naar mijn gevoel wel sneller dan op iOS en Android. :P :D Eenmaal tikken en klaar.
Ook een andere muziekspeler wil niet echt helpen.. want die andere die ik geprobeerd heb kunnen stuk voor stuk enkel maar afspelen. Je kan dus niet via een balkje naar bijvoorbeeld 1:00 verspringen. Daar komt bij dat ik via Muziek niet kan vinden hoe ik muziek kan toevoegen. Het gaat wel vanzelf uiteindelijk... dan staan alle nummers er die ik heb er ineens..
Heb ik geen ervaring mee. Maar naar het schijnt zou alles beter geïntegreerd moeten zijn in Windows 10.
Ook kan ik niet vinden hoe ik files kan bekijken, zoals de locatie van al m'n bestanden. Een file browser is niet aanwezig? Nouja, zo kan ik nog wel even doorgaan... maar dit vind ik allemaal hooguit irritant.
Staat nochtans standaard op de telefoon hoor, kijk even naar de app "Bestanden" ;) Al miste ik wel een app zoals ES File Explorer voor z'n geavanceerdere functies en om even snel op m'n NAS te browsen. Nu behelp ik Me met de Synology apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:48
Luxicon schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:38:
[...]
Het typen gaat ook behoorlijk rot na 2 a 3 weken. Ik mag eigenlijk ieder woord verbeteren en als ik een gewenst woord aanklik, komt er direct een punt. Als ik een letter wil aanpassen, wordt het hele woord geselecteerd en kan qua tijd dus beter het hele woord proberen direct goed te typen als het woordenboek niet een goede suggestie geeft.
Dat er direct een punt komt is omdat 2 spaties worden vertaald naar een punt + spatie, dit is uit te zetten in de instellingen. Wat er gebeurd als je op een woord klikt is dat het toetsenbord er zelf nog een spatie achter plakt, heb je dit niet in de gaten en je typt zelf nog een spatie, plakt 'ie er de punt achter.

Wat betreft selecteren van een letter, klik op de cursor en verplaats hem met dat bolletje wat er onder verschijnt.
Een app 'bestanden' is beschikbaar in de store: https://www.microsoft.com...wzdncrfj3pl?wa=wsignin1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Cool, ik wist niet dat zo'n standaard-app bestond. Heb hem ook nooit gemist want ik kon altijd alle data vanuit de relevante apps vinden. Hij stond dus ook hier niet standaard geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ah, de app is inderdaad niet standaard! :P Ik dacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tsja, in het WP-universum is niet elke MS-"standaard"-app voorgeinstalleerd en zijn er niet veel voorgeinstalleerde apps die je niet alsnog kunt deinstalleren (en evt kunt herinstalleren). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Omdat het een MS app is, ging ik er inderdaad van uit dat hij er standaard op stond ;) En na een reset wordt toch alles automatische teruggezet, dan weet je ook niet altijd duidelijk meer wat standaard was en wat niet :P

Vorige week heb ik wel last gehad van crashes. Ofwel werkte de touchscreen niet meer en kon ik dus niet unlocken ofwel reageerde de telefoon gewoon nergens meer op. Ik moest telkens een soft reset doen. Enkele keren gehad in een paar dagen tijd maar nu loopt alles terug als een zonnetje. Daarvoor heb ik het ook nog gehad maar ik heb geen idee wat de oorzaak is. Het komt meest voor als ik veelvuldig de camera app gebruik. Eigenaardig genoeg kan het ook maanden niet voor komen.

[ Voor 52% gewijzigd door D-Three op 21-08-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

E2TK schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:23:
[...]
Dat er direct een punt komt is omdat 2 spaties worden vertaald naar een punt + spatie, dit is uit te zetten in de instellingen.
[...]
Ha, die kende ik niet! Bedankt voor deze pro-tip! :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad?
Mijn lumia 925 heeft sinds een tijdje een rare gewoonte.
Hij geeft aan dat hij aan het laden is, zelfs zonder de kabel aangesloten. Helaas doet hij niet goed opladen en is het een raadsel wanneer die uit valt.
Bij een herstart is hij bijna leeg.

Aantal fabriek resetten en updaten (en downgraden) heeft geen succes geboekt. Ik vermoed dat de batterij half overleden is, maar dat lijk mij apart i.v.m. melding dat hij aan het laden is.
Iemand toevallig ergens goede informatie tegengekomen? Via mijn zoekkennis, ben ik niet zo ver gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Heeft iemand hier al eens een NL-Alert op z'n 925 mogen verwelkomen? Ik heb op mijn toestel inmiddels wel een 'NL Alert' schuifje gevonden in de instellingen van de Berichten-app. Deze stond aan. Maar nog altijd geen bericht om 12:00 ;w

Hoe dat NL Alert schuifje daar terecht is gekomen weet ik niet... wellicht ooit in een update van WP8.1 meegekomen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De 925 ondersteunt mijn weten de onder liggende techniek niet (cell broadcasting). Net op het moment dat alle smartphone fabrikanten dit er uit hadden gehaald omdat niemand het nog gebruikte kwam de Nederlandse overheid op t briljante idee dat het met deze techniek moest ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Nl alert werkt prima op een 925 alleen moet je wel een nederlandse brand hebben en niet bijvoorbeeld cvgbie voor GB/IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Hm, ik heb hem nog nooit op de 925 gehad. En mijn toestel heeft toch echt "NL CV" als carrier. Ok, tot gisteren was het ook wel verklaarbaar omdat Vodafone geen NL-Alert op 4G uitzond maar dat doen ze inmiddels wel. Mijn 3G-toestel dat er naast lag ontving hem wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
NL CV hier. Wellicht ligt het aan Telfort dan of zo... bij Telfort denkt de telefoon ook continu dat je aan het roamen bent, erg jammer is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ook hier nog geen enkele NL-alert ontvangen. Ik heb een Vodafone Branded 925 NL CV en zit op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Rockvee2 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:55:
Nl alert werkt prima op een 925 alleen moet je wel een nederlandse brand hebben en niet bijvoorbeeld cvgbie voor GB/IE
Hmm ik heb destijds toch ergens uitgezocht dat de Lumia 925 gewoon de benodigde hardware niet heeft (cell broadcast techniek dus) om dit te kunnen ondersteunen. Maar het zou kunnen dat ik er naast zit en dat ik dit destijds uitgevogeld heb voor de lumia 800 die ik toen had.
Windows Phone 8/8.1 en Windows 10 Mobile ondersteunt het in ieder geval wel softwarematig...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DeNachtwacht schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:49:
[...]

Hmm ik heb destijds toch ergens uitgezocht dat de Lumia 925 gewoon de benodigde hardware niet heeft (cell broadcast techniek dus) om dit te kunnen ondersteunen. Maar het zou kunnen dat ik er naast zit en dat ik dit destijds uitgevogeld heb voor de lumia 800 die ik toen had.
Windows Phone 8/8.1 en Windows 10 Mobile ondersteunt het in ieder geval wel softwarematig...
Dat lijkt me toch wat sterk. Cell Broadcast technologie is al zo oud als de weg naar Rome, ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze niet hardwarematig ondersteund zou worden op de Lumia 925. Op de site van NL Alert staat over Lumia telefoons ook het volgende:
Mobiele telefoons van Nokia met Windows Phone 8.1 zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert. Sommige mobiele telefoons met Windows Phone 8 krijgen een update van de fabrikant naar Windows Phone 8.1.
Dus zonder voorbehoud van type dat alle Windows 8.1 draaiende toestellen van Nokia NL Alert zouden moeten ondersteunen. Ik heb 'm zelf niet meer in gebruik momenteel, dus kan het niet voor mezelf checken, maar het is wel opmerkelijk dat zoveel mensen (iedereen) met een 925 de alert van afgelopen maandag niet hebben ontvangen. Is het niet toch een specifiek 4G issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Aangezien ik op Edge (2G) zat kan het niet specifiek een 4G issue zijn. Wellicht werkte het alleen specifiek via 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weemism schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:56:
Dat lijkt me toch wat sterk. Cell Broadcast technologie is al zo oud als de weg naar Rome, ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze niet hardwarematig ondersteund zou worden op de Lumia 925. Op de site van NL Alert staat over Lumia telefoons ook het volgende:
De grap is dat smartphonefabrikanten de Cell Broadcast technologie uit hun devices gingen halen zo rond 2010. Eind jaren '90 werd dit in veel landen, waaronder Nederland, gebruikt voor het verzenden en gratis ontvangen van nieuws, sport en weerberichten enz. Die techniek is echter in Nederland en elders nooit aangeslagen. Juist toen rond 2005-2010 de smartphonefabrikanten opkwamen en besloten hier de achterhaalde Cell Broadcast techniek niet meer in te zetten, besloot onze lieve overheid (en ook bijv. de VS) rond 2011-2012 met Cell Broadcast te gaan starten voor NL-Alerts. Kortom, toen moesten die technieken weer worden ingebouwd (stelt inderdaad technisch niks voor, toegegeven). Maar er is dus een groep devices zo tussen 2005 en 2013 die geen support hiervoor heeft. Sterker: kijk eens even wat er op de site van NL Alert staat over de moeder aller smartphones:
Apple ondersteunt NL-Alert alleen op de iPhone 4S en nieuwer.
Dat er over windows phone zo'n leuk berichtje staat klopt softwarematig wel maar hardwarematig zeker niet. Het punt is alleen dat het zo'n klein suf techniekje van niets is dat vrijwel nergens meer te achterhalen is welke devices deze niet hebben. Te meer omdat het nu standaard weer in elke smartphone zit, net zoals het zo tot 2005 in elke dumbphone standaard zat ingebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 09-12-2015 21:21 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Als ik erop zoek krijg ik nogal wat verschillende verhalen, de beschikbaarheid op Lumia's lijkt nogal inconsistent. Een van de moderators op de forums van Windows Central (toch wel een van de beste bronnen op Winpho gebied) schrijft er het volgende over:
In my experience, Windows Phone is not consistent across all variants on this feature. I think much depends on variant firmware. For instance on my ATT branded 830 I can access cell broadcast settings and receive SMS-CB. Also on a T-MoUS branded 925 I used to own Cell Broadcast was receivable and configurable. However, on my Lumia 1520.3 which is generic for the Latin America Region and has no Country Variant attached, I could not receive nor configure for Cell Broadcast.

Therefore I am led to the conclusion that Lumia Firmware enables CB in those areas mandated by law to require it and left out otherwise depending on the original market the phone in question was manufactured for.

In my case the settings for CB are found under Messages > Settings > emergency broadcast > I can not deselect "Presidential Messages" (national alerts), but can opt in or out on several other categories: Extreme Alerts, Severe Alerts and Amber Alerts (local child abduction alerts).

Also, if I access Field Test menu... dial ##3282# > accept warning > settings > I can then toggle CMAS-RMT off or on. (Commercial Mobile Alert System - Regular Monthly Test) This will determine if I get test messages from the system or not.

Try testing this out on the phone in the shop and see if Cell Broadcast is enabled and configurable on the device. Chances are it will be if mandated by law in your country and the device was manufactured specifically for sale there.
Omdat het in NL wel degelijk nodig is voor NL Alert zou het vreemd zijn als het in de NL CV softwarematig niet is geactiveerd, de hardware lijkt het in ieder geval wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben en blijf er toch vrij zeker van dat het hardwarematig gewoon niet kan. Zie ook mijn post hierboven

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DeNachtwacht schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:18:
Ik ben en blijf er toch vrij zeker van dat het hardwarematig gewoon niet kan. Zie ook mijn post hierboven
Ik denk niet dat ie het uit z'n duim zoog, hij noemt de 925 per slot van rekening specifiek:
Also on a T-MoUS branded 925 I used to own Cell Broadcast was receivable and configurable. However, on my Lumia 1520.3 which is generic for the Latin America Region and has no Country Variant attached, I could not receive nor configure for Cell Broadcast.
Maar goed, ik heb verder ook geen technische onderbouwing of ander 'bewijs' kunnen vinden. De verhalen over het wel of niet moeten kunnen ontvangen van cell broadcasts op Lumia's lopen in ieder geval nogal uiteen. Irritant niettemin dat het voor zoveel problemen zorgt bij de ontvangst van NL Alert, en dat zelfs op de NL Alert site zelf kennelijk onjuiste informatie wordt gegeven gezien de problemen die hier worden gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik denk ook niet dat hij het uit zijn duim zoog. Laat de T-Mobile Lumia 925 nu net een speciaal voor de amerikaanse markt gemaakte rebrand zijn, net zoals de Lumia Icon ooit voor de Amerikaanse T Mobile markt was en pas later voor de rest van de wereld gereleased is als de 930.

Juist omdat ook in de VS ze ook met Cell Broadcast aan de slag zijn gegaan kan het zijn dat Nokia destijds voor de Amerikaanse markt bij de 925 weer heeft gekozen deze in te bouwen, terwijl het in de internationale versie nog niet zat. Dit zou ook goed verklaren waarom er over de Lumia 925 verschillende verhalen de ronde doen.

Kortom al met al vind ik het vrij aannemelijk dat die techniek gewoon in de eerste generaties smartphones niet ingebouwd heeft gezeten (zie de iPhone 1 tm 4) en dat juist rond de lumia 925 een kantelpunt was waarin het weer net werd ingebouwd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb even de reacties onder de NL-Alert-artikelen van juni en december doorgebladerd en van de 39 unieke Lumia-925's en (technisch identiek afaik) Lumia-920's die er genoemd worden, rapporteert alleen Rockvee2 hierboven dat hij ooit een NL-Alert ontving, terwijl hij hem in juni in ieder geval nog miste. Ik concludeer daaruit dat als er exemplaren van de 925 zijn waar het op werkt, dat er heel erg weinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Laatst online: 06:54
Ik heb gisteren vanuit de slow ring Windows 10 op de 925 gezet en het valt mij helemaal niet tegen. De snelheid is soms een beetje laag maar nooit dramatisch. En alles lijkt te werken.
De installatie duurde erg lang en daarna kwamen er nog een heleboel updates van apps, maar Met een uurtje was het wel gebeurt. En alle instellingen en apps zijn netjes meegenomen. Een zeer positieve ervaring voor een niet-final build. Ik ga voorlopig nog niet terug.
Ik zie trouwens ook het NL-Alert schuifje en hij staat aan. Tot nu toe heb ik nog nooit een alert op de 925 ontvangen (NL CV) dus ik ben benieuwd of dat nu wel gaat werken. Maar daar moeten we dus nog even geduld voor hebben om daar achter te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
Ik had na de update last van een battery-drain. Na een soft reset was deze verholpen. misschoen een tip voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Laatst online: 06:54
Ik heb 'm nu van de laadplaat gehaald. Zal eens kijken hoelang het duurt voordat hij zichzelf uitschakelt. Bedankt voor de tip in ieder geval. Weet ik wat te doen als het tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:34
Gisteravond is mijn 925 gevallen. Scherm kapot :F. Telefoon werkt verder nog helemaal goed. Touchscreen doet het dus nog.

Ik wil hem graag laten repareren. Iemand een goeie tip in de omgeving Eindhoven/Best?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103777205/925Broken.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Stakie op 31-01-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:12
Ik heb wel een telefoon compleet voor je in de aanbieding waarvan de WIFI en BT gammel zijn. Misschien een goede basis om de rest van je huidige telefoon op over te bouwen ??

Benno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
Bvanham schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:16:
Ik heb wel een telefoon compleet voor je in de aanbieding waarvan de WIFI en BT gammel zijn. Misschien een goede basis om de rest van je huidige telefoon op over te bouwen ??

Benno
Voorkeur gaat eigenlijk uit naar laten repareren. Ik heb hem niet zelf laten vallen, dus draai zelf niet op voor de kosten. Zelf gaan lopen pielen gaan we dus waarschijnlijk niet doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Stakie schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:49:
[...]

Voorkeur gaat eigenlijk uit naar laten repareren. Ik heb hem niet zelf laten vallen, dus draai zelf niet op voor de kosten. Zelf gaan lopen pielen gaan we dus waarschijnlijk niet doen :) .
Ik heb hier ook nog een vrijwel zo goed als nieuwe, en volledig functionele, Lumia 925 liggen, met witte back. Mag voor 70 euro weg (zonder toebehoren). Ik woon in Eindhoven, dus mocht het je niet lukken om het toestel voor minder dan dat te laten maken hier in de buurt (en waarvan het ook altijd maar weer de vraag is of dat fatsoenlijk gebeurt), kan je me eventueel PM'en.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1690/24107213804_637aea61a3_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1465/24108535823_949e07cb08_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
Weemism schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:27:
[...]

Ik heb hier ook nog een vrijwel zo goed als nieuwe, en volledig functionele, Lumia 925 liggen, met witte back. Mag voor 70 euro weg (zonder toebehoren). Ik woon in Eindhoven, dus mocht het je niet lukken om het toestel voor minder dan dat te laten maken hier in de buurt (en waarvan het ook altijd maar weer de vraag is of dat fatsoenlijk gebeurt), kan je me eventueel PM'en.

[afbeelding]

[afbeelding]
Klinkt als een goeie deal. Is dit ook een 32GB versie? Ik hou me in ieder geval aanbevolen. Ik informeer nog even bij wat reparatiepunten, maar ik denk dat je binnenkort PM kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
Schermreparatie is € 129,- volgens mij. Ik heb mijne laatst met het scherm laten glijden over de vloer met een aantal kleine krasjes als gevolg. heb geïnformeerd wat het zou kosten en een nieuw scherm was ongeveer € 129,- volgens de plaatselijke reparatiewinkel.
Heb er vanaf gezien omdat ik een inmiddels een 950 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Stakie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:12:
[...]

Klinkt als een goeie deal. Is dit ook een 32GB versie? Ik hou me in ieder geval aanbevolen. Ik informeer nog even bij wat reparatiepunten, maar ik denk dat je binnenkort PM kunt verwachten.
Nee, helaas niet de 32 Gb versie, als het goed is zijn die ook vrij zeldzaam omdat alleen Vodafone UK deze heeft uitgebracht. Gewoon de 16 Gb versie dus.

Ik hoor het wel via de PM dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Barthezzz schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:59:
Schermreparatie is € 129,- volgens mij. Ik heb mijne laatst met het scherm laten glijden over de vloer met een aantal kleine krasjes als gevolg. heb geïnformeerd wat het zou kosten en een nieuw scherm was ongeveer € 129,- volgens de plaatselijke reparatiewinkel.
Heb er vanaf gezien omdat ik een inmiddels een 950 heb.
Dat is het nadeel aan OLED-schermen inderdaad. Bij een TFT'tje hoef je vaak enkel het glas te vervangen, hier de volledige display als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
Weemism schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:21:
[...]

Nee, helaas niet de 32 Gb versie, als het goed is zijn die ook vrij zeldzaam omdat alleen Vodafone UK deze heeft uitgebracht. Gewoon de 16 Gb versie dus.

Ik hoor het wel via de PM dan ;)
Vodafone heeft deze ook in Nederland verkocht als Special Edition 32Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
Barthezzz schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:53:
[...]

Vodafone heeft deze ook in Nederland verkocht als Special Edition 32Gb.
Ik heb deze destijds (maart 2014) via Amazon in Duitsland besteld. Als ik hem opstart krijg ik een vodafone spash screen te zien. Het is wel simlockvrij. Heb er nu een sim kaartje van Telfort in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
Stakie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:06:
[...]

Ik heb deze destijds (maart 2014) via Amazon in Duitsland besteld. Als ik hem opstart krijg ik een vodafone spash screen te zien. Het is wel simlockvrij. Heb er nu een sim kaartje van Telfort in zitten.
Dit heeft mijn Nederlandse 925 ook. Niet hinderlijk vind ik zelf. Die 32 Gb maakte een hoop goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Bacchus schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:54:
[...]
Bij een TFT'tje hoef je vaak enkel het glas te vervangen, hier de volledige display als ik me niet vergis.
Niet helemaal waar.
Het is inderdaad het makkelijkst om het hele scherm te vervangen, een beetje handige jongen doet dat binnen een uur. Hier kan je voordelig een scherm bestellen. 26 januari heb ik het scherm besteld, 5 februari was het al binnen.

Als je wat meer lef en vooral meer tijd hebt, kan je ook alleen het glas vervangen. Ik heb het zelf ook gedaan, het kost behoorlijk wat tijd en geduld, en het resultaat is minder goed dan wanneer je het complete scherm vervangt. Als je echt wil weten hoe dat gaat, wil ik wel wat linkjes posten. Maar als je weinig ervaring hebt met electronica, zou ik er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
We gaan nog effe kijken of we het via de verzekering kunnen regelen. Ik heb niet zo'n zin om het zelf te gaan doen. Denk overigens wel dat ik het zou kunnen. Heb een aantal youtube video's bekeken. Het ziet er niet lastig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ervaring krijg je alleen maar door te doen.
Filmpjes zijn daarbij alleen maar een ondersteuning.

Ik geef altijd het advies van wat is het je waard?
Als een scherm laten vervangen 100,- kost en zelf doen 50,-
Ach dan kan je er over nadenken.
Gaat het mis.......dan ben je naast die 50,- misschien nog eens 50,- kwijt of erger nog
de totaal som van een ander toestel ( plus de kosten van het nieuwe scherm ).

Het lijkt soms eenvoudiger dan het is, en op YouTube is een tweede poging ( take 2, ready, action ) er zo tussen gemonteerd opdat het lijkt alsof alles in een keer goed gaat.
Ik zou zeggen, leef je eerst eens uit op een paar oude toestellen die ergens in een hoek liggen te verstoffen.

Ik wil niemand bang maken, maar met zelf doen accepteer je wel bepaalde risico's ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 10-02-2016 14:49 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Iemand die weet hoe ik mijn favorieten een beetje kan beheren in IE?
En hoe ik aagemaakte folders in mijn Favorites terug kan verwijderen?

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Flitser werkt alleen als ik op de buitenkant druk. Lanzaam aan flitste die steeds minder mee met de foto's. Ik dacht eerst software maar toen de flits het wel deed bij het indrukken was het wel duidelijk. Iemand ervaring hoe dit te fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grootma
BUR schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:23:
Flitser werkt alleen als ik op de buitenkant druk. Lanzaam aan flitste die steeds minder mee met de foto's. Ik dacht eerst software maar toen de flits het wel deed bij het indrukken was het wel duidelijk. Iemand ervaring hoe dit te fixen?
Je moet eerst even de achterwand eraf halen. Het makkelijkste doe je dat met een klein zuignapje, te beginnen in een van de hoeken.
De flits LED zit in de achterwand van je toestel bevestigd, en gaat dus mee met de achterwand. Er zitten twee verende contacten op het moederbord, die weer contact maken met de LED. Zie de twee contacten op deze foto in het midden. Deze kan je makkelijk een beetje omhoog buigen. Zorg er verder voor dat de contacten netjes schoon zijn, zowel op het moederbord als van de LED. Daarna de boel weer in elkaar klikken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

grootma schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:30:
[...]

Je moet eerst even de achterwand eraf halen. Het makkelijkste doe je dat met een klein zuignapje, te beginnen in een van de hoeken.
De flits LED zit in de achterwand van je toestel bevestigd, en gaat dus mee met de achterwand. Er zitten twee verende contacten op het moederbord, die weer contact maken met de LED. Zie de twee contacten op deze foto in het midden. Deze kan je makkelijk een beetje omhoog buigen. Zorg er verder voor dat de contacten netjes schoon zijn, zowel op het moederbord als van de LED. Daarna de boel weer in elkaar klikken en klaar.
Bedankt voor de info, ik ga het proberen te fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Laatst online: 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

In ons gezin al heel wat Windows Phones gepasseerd (Titan, HD7, 1520, Ativ-S, 630, 800 en 950XL). En ik maak uit dit forumdraadje op dat de 925 voor een deel gelijke hardware heeft als de Ativ S. Maar beide Ativ's geven er na iets meer dan 2 jaar echt de brui aan. Is de 925 wel degelijker? Ik vond de Ativ trouwens een dijk van een toestel voor het geld! De 925 lijkt mij een mooie opvolger voor de L800 de kwijt is.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De 925 doet het erg goed. Geen problemen ermee. Maar krijgt officieel misschien geen W10 en is moeilijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom zou de 925 geen win10mobile krijgen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

Ik heb ook de indruk dat de L925 W10 krijgt. Maar dan is het goed te weten hoe degelijk het ding is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wellicht ben je nog wel een stapje gunstiger uit met een L930? Toch net wat nieuwer/sneller.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

bartvl schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:33:
Wellicht ben je nog wel een stapje gunstiger uit met een L930? Toch net wat nieuwer/sneller.
En groter en duurder.....
Het mooie is dat dit een grotere L800 lijkt. Die beviel goed. En die was ook groot genoeg. Maar nu die kwijt is mag het wel iets nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Rockvee2 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:51:
De 925 doet het erg goed. Geen problemen ermee. Maar krijgt officieel misschien geen W10 en is moeilijk te krijgen.
Via het insider programma is het altijd mogelijk Windows 10 erop te zetten. Dat heb ik zelf in ieder geval gedaan op mijn lumia 925. Volgens de berichten komt eind maart de final versie van Windows 10 uit voor flink wat modellen, maar nog niet de lumia 925. Dat is echter wel het moment denk ik om hem stabiel vanaf Windows 8 te gaan upgraden naar 10 in het Insider programma, ook op de Lumia 925.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
CyberJoe schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:38:
[...]

En groter en duurder.....
Het mooie is dat dit een grotere L800 lijkt. Die beviel goed. En die was ook groot genoeg. Maar nu die kwijt is mag het wel iets nieuwer.
En een 925 kan je waarschijnlijk voor een leuke prijs scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is er hier iemand die ervaring heeft met de final versie van W10m op de lumia 925? Ik heb hem er gister op gezet en dat bevalt een stuk beter dan de beta versie van Bruij begin januari. Ik loop er alleen tegenaan dat ik nu 3 rijen van grote tiles heb (dus max 6 kleintjes) terwijl dat ik de beta volgens mij wel 4 (dus 8 kleintjes) had. Ik heb de functie meer tiles weergeven al aangestaan, dan gaat ie dus van 2 naar 3 grote.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:59

PeaceNlove

Deugleuter

Even spelen met de scale, onder system-> display, wellicht helpt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat heb ik ook gedaan maar haalt niets uit. Vroeg me dus af of ik me gewoon vergis, misschien is het nooit groter geweest.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DeNachtwacht schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:35:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de final versie van W10m op de lumia 925? Ik heb hem er gister op gezet en dat bevalt een stuk beter dan de beta versie van Bruij begin januari.[...]
Ik heb m'n 925 inmiddels verkocht dus ik kan het zelf niet controleren, maar ik ben een beetje confused v.w.b. of de 925 nu wel of niet de upgrade krijgt naar Windows 10 Mobile.

Op de lijst die Windows Central publiceerde staat de 925 niet vermeld als een Lumia de upgrade naar 10 zal krijgen (wat mij overigens überhaupt al erg verbaasde), maar ik lees bij jou nu dat ie dus dat ie dus wel is uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weemism schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:36:
maar ik lees bij jou nu dat ie dus dat ie dus wel is uitgerold?
Ik heb via de Microsoft Insider app de Release Candidate aangegeven, en toen werd hij tot mijn verbazing in 1x gupdated naar .164 en dit is volgens mij gewoon de meest recente versie. Het is volgens mij dus een gevalletje "probeer maar als je het wil, maar we geven er geen support op". Na een dagje spelen heb ik echter nog geen echte bugs gezien en werkt het dus gewoon prima. Ik ben alleen benieuwd of nieuwe updates ook gewoon binnen blijven rollen, dat is natuurlijk nog even de vraag.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DeNachtwacht schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Het is volgens mij dus een gevalletje "probeer maar als je het wil, maar we geven er geen support op". Na een dagje spelen heb ik echter nog geen echte bugs gezien en werkt het dus gewoon prima. Ik ben alleen benieuwd of nieuwe updates ook gewoon binnen blijven rollen, dat is natuurlijk nog even de vraag.
Ja, daar lijkt het inderdaad op dan. Ik vond het in eerste instantie vreemd dat ze na al die preview builds alsnog besloten hebben de final niet officieel uit te rollen naar de 925, maar ik denk dat de situatie vergelijkbaar is met wat ik las over de ondersteuning voor de 1020:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1704/25627290700_2a0f7a0106_z.jpg

Keuze is gebaseerd op performance en user feedback dus kennelijk. Ik was zelf niet ontevreden over de latere preview builds wat dat betreft. Hopelijk bedenken ze zich nog, zeker als de feedback over die 'final' .164 release alsnog positief genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weemism schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:22:

Keuze is gebaseerd op performance en user feedback dus kennelijk. Ik was zelf niet ontevreden over de latere preview builds wat dat betreft. Hopelijk bedenken ze zich nog, zeker als de feedback over die 'final' .164 release alsnog positief genoeg is.
Ik heb hem ergens begin/half januari van mijn 925 gehaald door de vele irritante bugs die er nog in zaten. Maar zoals gezegd is daar inderdaad helemaal niets meer van te merken. Enige dat me tot nu toe opvalt is dat de telefoon uit standby halen een halve seconde langer duurt dan ik gewend was.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik zit eigenlijk meer te wachten op een opvolger van de 925 die je nog nieuw kan kopen.
De 650 is mij wat minnetjes en mist een camera button. De 950 is nog wat duur en groot.
Maar ik vrees dat er geen 850 of 750 gaat komen en dat ze alles zetten op het najaar met de surface phone

De 925 was voor mijj perfect, buiten dat hij nu geen W10M krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Bummer :(
Ik had de update wel leuk gevonden... Waarom eigenlijk, het is een erg fijne telefoon en hij heeft toch 1 gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
dafz0r schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:32:
ik zit eigenlijk meer te wachten op een opvolger van de 925 die je nog nieuw kan kopen. [...] De 950 is nog wat duur en groot.
Bij ruim € 450 snap ik "duur" maar tenzij je de 925 al kantje boord vond, moet "groot" toch wel meevallen? De 950 heeft +16 mm hoogte en +3 mm breedte tov de 925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-09 13:19
Bacchus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:27:
[...]

Bij ruim € 450 snap ik "duur" maar tenzij je de 925 al kantje boord vond, moet "groot" toch wel meevallen? De 950 heeft +16 mm hoogte en +3 mm breedte tov de 925.
ik heb de 925 gekocht aan 335 en enkele weken later aan 305 voor mijn vrouw eind 2013.
het formaat was even wennen van een Lumia 800 maar dat viel best wel mee kwa zak en vasthouden enzo. Enkel one handed operation is het limiet. Met de 930 van mijn schoonma kan ik niet enkel met de duim werken.
Dus ja anderhalve centimeter erbij is veel en niet veel. Ik denk dat ik er wel zou aan wennen op termijn, maar ik zou liever eenzelfde formfactor hebben aan een iets lagere prijs.
Nu versta ik het gamma van Microsoft echt niet. Je hebt een resem van telefoons (met overlappende specs) van zeg maar 80 euro tot 215 die je nu nog kan gaan kopen. En dan heb je een groot gat en begin je aan 460 euro voor de twee flagships.
Kap de productielijn van bijvoorbeeld de 535 (een van de minst verkochte lumia telefoons) en verrvang die door iets in de pricerange van 300~350 euro. Er zijn designs gepasseerd aan de FCC en in china die betere specs hadden dan de 650 dus ik denk dat er al een groot stuk van de R&D gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Weemism schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Ja, daar lijkt het inderdaad op dan. Ik vond het in eerste instantie vreemd dat ze na al die preview builds alsnog besloten hebben de final niet officieel uit te rollen naar de 925, maar ik denk dat de situatie vergelijkbaar is met wat ik las over de ondersteuning voor de 1020:

[afbeelding]

Misschien een vreemde vraag maar.... is het nu nog steeds mogelijk om alsnog developer preview versie's te gaan gebruiken van WP10 op de 925?
Ik baal eigenlijk als een stekker dat WP10 voor de 925 (destijds een flasgship model!) niet officieel zal worden uitgerold.
Of zijn er wellicht geruchten dat MS alsnog over een poos WP10 zal vrijgeven voor 925 gebruikers?

Vwb de Lumia 950 discussie: Ja, ik vind persoonlijk mijn 925 echt op het randje qua afmetingen. Ik heb liever een telefoontoestel dat net iets kleiner is (4,6" met compacte body?).
En dan zijn mijn handen toch ietsje groter dan gemiddeld....

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zit met hetzelfde. De 650 qua design vind ik erg tof, maar onder de streep ga ik er qua specs niets tot weinig op vooruit. CPU is een quad ipv een dual, maar de snelheid is ongeveer hetzelfde.

Scherm is weliswaar 5" ipv 4,5", maar de dpi is omlaag gegaan omdat de resolutie hetzelfde blijft.

MicroSD slot is dan wel weer een plus, maar van de 16GB in mijn 925 heb ik nog bijna de helft aan ruimte vrij....dus ook dat MicroSD slot is voor mij overbodig.

De 925 is qua grootte voor mij net aan, maar daar ben ik inmiddels aan gewend. De 950 vind ik gewoon te groot en voor de 950XL moet je helemaal mega klauwen hebben of een compensatiecomplex. :+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Da_maniaC schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:59:
[...]

Misschien een vreemde vraag maar.... is het nu nog steeds mogelijk om alsnog developer preview versie's te gaan gebruiken van WP10 op de 925?
Ik baal eigenlijk als een stekker dat WP10 voor de 925 (destijds een flasgship model!) niet officieel zal worden uitgerold.
Of zijn er wellicht geruchten dat MS alsnog over een poos WP10 zal vrijgeven voor 925 gebruikers?

Vwb de Lumia 950 discussie: Ja, ik vind persoonlijk mijn 925 echt op het randje qua afmetingen. Ik heb liever een telefoontoestel dat net iets kleiner is (4,6" met compacte body?).
En dan zijn mijn handen toch ietsje groter dan gemiddeld....
Kijk hier eens:
https://gathering.tweaker...message/46237433#46237433

En vooralsnog zijn mijn ervaringen nog steeds prima...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

DeNachtwacht schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:26:
[...]

Kijk hier eens:
https://gathering.tweaker...message/46237433#46237433

En vooralsnog zijn mijn ervaringen nog steeds prima...
DeNachtwacht schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Ik heb via de Microsoft Insider app de Release Candidate aangegeven, en toen werd hij tot mijn verbazing in 1x gupdated naar .164 en dit is volgens mij gewoon de meest recente versie. Het is volgens mij dus een gevalletje "probeer maar als je het wil, maar we geven er geen support op". Na een dagje spelen heb ik echter nog geen echte bugs gezien en werkt het dus gewoon prima. Ik ben alleen benieuwd of nieuwe updates ook gewoon binnen blijven rollen, dat is natuurlijk nog even de vraag.
Dank voor de info! :)
Met Release Candidate doel je op Insider Release Preview?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Da_maniaC schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:10:
Dank voor de info! :)
Met Release Candidate doel je op Insider Release Preview?
Ja. Er wordt hier op tweakers wel met enige regelmaat gewaardschuwd dat je hiermee geen update meer krijgt naar nieuwe versies, maar wat de bron daarvan is, is mij niet duidelijk. Ik kan in ieder geval wel al melden dat diverse apps de afgelopen dagen gewoon zijn geupdated. De tijd zal het leren, het OS werkt in ieder geval zo stabiel dat ik het erg vreemd vind dat er in het insider programma kennelijk zoveel over de 925 geklaagd werd. Het lijkt mij een marketingpraatje, maatgoed dat zullen we nooit weten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
DeNachtwacht schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:34:
[...]

Ja. Er wordt hier op tweakers wel met enige regelmaat gewaardschuwd dat je hiermee geen update meer krijgt naar nieuwe versies, maar wat de bron daarvan is, is mij niet duidelijk. Ik kan in ieder geval wel al melden dat diverse apps de afgelopen dagen gewoon zijn geupdated. De tijd zal het leren, het OS werkt in ieder geval zo stabiel dat ik het erg vreemd vind dat er in het insider programma kennelijk zoveel over de 925 geklaagd werd. Het lijkt mij een marketingpraatje, maatgoed dat zullen we nooit weten.
Ontvang je nu dan ook de redstone update (.1001) via insider? Die rolt namelijk op dit moment uit voor oudere toestellen. Het zou heel erg mooi zijn als jou toestel gewoon mee wordt gepakt, en dan weten we ook gelijk of dit een goede optie is voor mensen met een 925 :p De optie zou er ook gewoon moeten zijn zou ik zeggen, mensen die Insider zijn gaan sowieso niet klagen over instabiliteit etc, die weten dat ze een testversie hebben, dus voor insiders zou die vlieger van slechte feedback niet op moeten gaan :p Ondersteuning is uiteraard iets anders, maar de optie om toch windows 10 te kunnen hebben zou mooi zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Garwinski op 24-03-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Garwinski schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:34:
[...]

Ontvang je nu dan ook de redstone update (.1001) via insider? Die rolt namelijk op dit moment uit voor oudere toestellen. Het zou heel erg mooi zijn als jou toestel gewoon mee wordt gepakt, en dan weten we ook gelijk of dit een goede optie is voor mensen met een 925 :p De optie zou er ook gewoon moeten zijn zou ik zeggen, mensen die Insider zijn gaan sowieso niet klagen over instabiliteit etc, die weten dat ze een testversie hebben, dus voor insiders zou die vlieger van slechte feedback niet op moeten gaan :p Ondersteuning is uiteraard iets anders, maar de optie om toch windows 10 te kunnen hebben zou mooi zijn.
Op het moment krijg ik nog niks binnen als ik hem op Insider Slow heb staan. Heb hem daarna op Production gezet (dus het Insider programma uit) en ook dan rolt er niks binnen. Ben bang dat het komende tijd nog onduidelijk blijft totdat er een reguliere update uitgebracht wordt. Tot die tijd is het duimen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

DeNachtwacht schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:34:
[...]

Ik draai inmiddels ook .164 nu. Werkt prima hoor! d:)b
Migratie ging ook vlekkeloos (ook al duurde het bijna 2 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik ben ook maar eens over, niet ineens in het diepe maar op "Insider Release Preview". Daar kreeg ik OS .107 en firmware .1001. Tot nu toe kan ik zeggen dat alles functioneel minstens zo compleet lijkt als 8.1, sommige dingen net iets anders werken en ik op toch wel veel plaatsen net iets mindere maar acceptabele performance heb.

Edit: Er staat blijkbaar nog een update voor me klaar..
Update: Nu zit ik ook op .164, geen nieuwe updates meer. Performance is iets verbeterd, ik zou zeggen precies midden tussen .107 en 8.1.

[ Voor 23% gewijzigd door Bacchus op 25-03-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om te updaten naar windows 10 op de 925? Ik ben nu tevreden met 8.1. Hij is stabiel en redelijk snel. Ben wel recentelijk de eerste apps tegengekomen die niet meer beschikbaar zijn voor 8.1 maar wel voor 10. Ik vraag me af of er nog verdere voordelen zitten aan het updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voordeel is een enorme hoop flink verbeterde apps (denk aan outlook en groove muziek), een veel overzichtelijker instellingenmenu, completer Notification center, en zo zijn er nog wel wat dingen. Ik ben vooralsnog in ieder geval nog steeds blij met de overstap. Kleine bugs her en der, maar vooral een veel mooier OS.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Hebben ze nou uiteindelijk dat zwarte-achtergrond-met-witte-letters-thema er terug in gestopt? Ik kan mij van een jaar geleden ofzo herinneren dat er heel veel screenshots naar buiten kwamen waarbij ze dat hadden omgedraaid. Vond dat toen een dikke afknapper aangezien de Lumia 925 juist is ontworpen rond die zwarte achtergrond in het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
walletje-w schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:35:
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om te updaten naar windows 10 op de 925? Ik ben nu tevreden met 8.1. Hij is stabiel en redelijk snel. Ben wel recentelijk de eerste apps tegengekomen die niet meer beschikbaar zijn voor 8.1 maar wel voor 10. Ik vraag me af of er nog verdere voordelen zitten aan het updaten?
Persoonlijk vind ik de looks en het overzicht een heel grooot pluspunt. Als je eenmaal gewend bent aan W10 dan ziet W8.1 er ineens heel oubollig uit. Snelheid is met de meest recente stabiele insider build uitstekend ivm 8.1. En ook de stabiliteit is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jerrythafast schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:33:
Hebben ze nou uiteindelijk dat zwarte-achtergrond-met-witte-letters-thema er terug in gestopt? Ik kan mij van een jaar geleden ofzo herinneren dat er heel veel screenshots naar buiten kwamen waarbij ze dat hadden omgedraaid. Vond dat toen een dikke afknapper aangezien de Lumia 925 juist is ontworpen rond die zwarte achtergrond in het OS.
Niks aan de hand je kan het gewoon zelf altijd instellen, en sowieso zijn er best veel menu's gewoon zwart. Zelfs de transparante startmenu tegels kun je in 8.1 stijl terug zetten als je dat wil.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
DeNachtwacht schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:19:
[...]
Niks aan de hand je kan het gewoon zelf altijd instellen, en sowieso zijn er best veel menu's gewoon zwart. Zelfs de transparante startmenu tegels kun je in 8.1 stijl terug zetten als je dat wil.
Ooh dat stelt me gerust. Dan snap ik ook niet meer waarom ze 'm niet gewoon uitbrengen voor de 925. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb inmiddels een aantal dagen WP10 in gebruik op mijn 925.
Ergens met één van de laatste updates naar WP8.0 of 8.1 merkte ik dat mijn toestel soms een klein beetje 'sluggish' aan voelde. Dat is met WP10 niet minder geworden.
Tot nu toe is het toestel wel prima stabiel....

Enige zaken waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen is:
- Even gek doen met de camera app (meerdere foto's maken en heen/terug schakelen ook tussen settings), toen is de app bij mij een keer gecrashed.
- Het bekijken inzoomen/uitzoomen van genomen foto's is soms wat vertraagd.

Verder werkt alles 100% en inderdaad het nieuwe settings menu en de nieuwe Outlook app vind ik wel fijner werken zelf!

Nou Microsoft.... op naar een lekkere dunne/snelle 4,6" WP10 phone en ik ben verkocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
jorisjan schreef op maandag 28 maart 2016 @ 02:10:
[...]
Snelheid [van W10m] is met de meest recente stabiele insider build uitstekend ivm 8.1. En ook de stabiliteit is prima
Mwah en mwah naar mijn mening hoor:
Snelheid, en dan doel ik vooral op de reactiesnelheid bij het openen van apps, is zeker niet beter dan 8.1, dat noem ik dan niet "uitstekend ivm 8.1". Ik blijf bij mijn eerdere "acceptabel maar iets minder dan 8.1"
Stabiliteit van het OS is tot nu toe (enkele dagen) perfect maar ook met 8.1 heb ik in totaal (anderhalf jaar?) maar enkele vastlopers gehad. Stabiliteit van sommige apps van derden (mn de voor W10 vernieuwde 6tin) is wel minder.
Hoewel ik geen harde data heb, heb ik het idee dat het energieverbruik iets gestegen is.
Qua functionaliteit en totale ervaring denk ik dat W10m een enorme verbetering is tov 8.1. Zelfs met bovenstaande kritiek in aanmerking genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Al enige maanden werkt de trilmotor niet meer. Ik heb geloof ik alle instellingen wel gewijzigd, maar niets zorgt ervoor dat deze werkt. Hebben anderen ook last van dit euvel gehad, en dit weten op te lossen? Ik sta nu op het punt de telefoon naar Microsoft op te sturen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
wcduck schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:50:
Hebben anderen ook last van dit euvel gehad, en dit weten op te lossen?
Eenvoudig zelf te verhelpen. Tenzij je garantie hebt, dan zou ik hem uiteraard opsturen.
Achterkant eraf, moederbord eruit en trilmotor uitwisselen, zie hier.
Een trilmotortje vind je voor weinig op diverse sites zoals hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
grootma schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:07:
[...]

Eenvoudig zelf te verhelpen. Tenzij je garantie hebt, dan zou ik hem uiteraard opsturen.
Achterkant eraf, moederbord eruit en trilmotor uitwisselen, zie hier.
Een trilmotortje vind je voor weinig op diverse sites zoals hier.
Bedankt voor de tip. Dat ziet er inderdaad niet uit als veel werk. Hij is inmiddels onderweg naar Hongarije om gerepareerd te worden onder garantie. Nu zit ik met een oud Lumia 800 toestel, welke blijkbaar niet meer kan samenwerken met een Google account......Gmail account en WIndows Phone 7

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste