Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De lumia 925 heeft iets wat een iPhone 1 ook nog steeds heeft; ook als je die anno 2015 ziet, zit er nog iets exclusiefs aan waardoor hij er niet ouderwets uit ziet. Zodra de interface verandert verdwijnt een groot deel van dat design-achtige dat de telefoon heeft. Kan me niet voorstellen dat MS dat zomaar wijzigt hoor, geldt namelijk net zo goed voor andere lumia toestellen...

Ook dat Skype sinds de laatste update juist een black/white interface heeft gekregen lijkt het me niet dat ze dit zomaar overboord gaan gooien. Zal iig een optie blijven gok ik zo.

[ Voor 19% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-02-2015 19:58 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Over het horizontaal scrollen en de zwarte achtergrond geef ik jullie volledig gelijk. Maar Wout heeft in zijn artikel ook een punt als hij zegt dat het instellingen-menu een rommeltje is. Eénmaal je weet waar alles staat gaat het wel maar voor een beginner is het extreem onoverzichtelijk.

Voor mij gaat het vooral over de Unified apps wat het platform volgens mij veel aantrekkelijker zal maken voor ontwikkelaars. Één app die zowel op laptops, tablets als telefoons zou moeten werken. Een nieuwe browser zie ik ook wel zitten, IE is niet slecht maar kent zijn beperkingen. Dit is iets wat me stoort aan alle mobiele browsers eigenlijk.

@Weemism: dit is het betreffende artikel: reviews: Windows 10 voor telefoons: een vroege blik op een nieuwe richting

[ Voor 25% gewijzigd door D-Three op 17-02-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Leffunk schreef op maandag 16 februari 2015 @ 06:29:
Mmm, kan het zijn dat er met demin weer oudere browser op toestel terecht is gekomen? Ik had eerst 8.1 + Cyan en daarin werkte afspelen van filmpjes gewoon in browser. Nu krijg ik vb op m.deredactie.be een melding te zien "Gelieve flash te installeren, of de desktopmoduls te deactiveren indien u met een mobiel toestel werkt"...
Voor de update speelde die site dus wel netjes zijn filmpjes af. Andere sites die vroeger ook gewoon imbedded filmpjes afspelen, geven nu plots pop-up of ik filmpje wil opslaan of openen", terwijl voor die update filmpje gewoon in browser zelf startte.

Iemand nog die ervaringen, en uiteraard beter: hoe dit op te lossen?
UPDATE: andere browers gedownload en die hebben hier ook last van... Is er niemand anders die dit ervaart? Of is dit misschien niet iets typisch 925 en moet ik vraag stellen in 8.1 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Post eens een link naar een pagina waar het probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Misschien denk ik te voor de hand liggend, maar de link die je aangeeft 'm.deredactie.be' is specifiek voor de mobiele site. Zelfs als je de desktopmodus aanvraagt via instellingen en dan 'websitevoorkeur' 'desktopversie' zal hij die mobiele site blijven laden als je deze specifieke url intypt.

Als je echter 'deredactie.be' intypt (dus zonder de m. ervoor) laadt ie wel gewoon de desktopversie. Bij filmpjes krijg ik dan niet meer de melding dat je Flash moet installeren, maar een andere foutmelding, eerst wordt heel kort 'error loading player' weergegeven, en daarna 'deze video is nog niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.'

Ik meende dat de Windows Phone browser überhaupt nooit Flash heeft ondersteunt en dus alleen filmpjes in HTML 5 afspeelt (wat ook de toekomst is). Eerder werkte het echter wel bij je, vraag me af of deze site ineens geen HTML 5 meer ondersteunt?

Filmpjes van videosites als zie.nl en YouTube kan ik wel gewoon afspelen, die van deredactie.be niet, het lijkt dus een probleem van die site, en niet je Lumia.

[ Voor 8% gewijzigd door Weemism op 18-02-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Laatst online: 06-09 15:43
tja, misschien wel, maar vind het zeer toevallig op deze manier... Tijdens de DP preview van 8.1 had ik dat probleem ook. Na officiële upgrade naar WP 8.1 + cyan was dit probleem verholpen en marcheerde alles netjes zoals het moet.

Nu in weekend naar Demin en hoppa, werkt weer niet... Kan dan moeilijk geloven dat het plots toch aan die site ligt...
Die zie.nl laadt filmpjes gewoon; die www.deredactie.be geeft inderdaad foutmeldingen mbt "deze video is nog niet beschikbaar." Wat ook weer zever is, gezien de desktopsite (op gewone PC) wel netjes die filmpjes afspeelt....

Vreemd allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Met je eens dat het wel heel toevallig zou zijn inderdaad.

Ik heb er te weinig verstand van om te kunnen bedenken wat er anders aan de hand zou kunnen zijn, bijvoorbeeld misschien de manier waarop de browser sinds de update nu de verwijzing afhandelt naar de HTML5 variant van het filmpje als deze in eerste instantie als Flash door de site aan de browser wordt aangeboden.

Ik heb in ieder geval hetzelfde probleem met mijn 925 (softwareversie 8.10.14219.341), het ligt dus waarschijnlijk niet aan jouw specifieke toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo,

Ik heb alweer een jaartje mijn lumia.

Maar opeens geeft die rare muziekjes... Enigszins vergelijkbaar met melding 4, maar dat is m niet.
Komt opeens uit het niets, ene keer als ik bezig ben in een app andere keer als ik m neerleg. Ergens lijkt het wel met beweging te maken te hebben.
Vorige week hoorde ik net voor het eerst. Daarna een paar dagen/week niets en vanavond opeens een keer of tig.

Kom er niet achter wat het is, waarvoor het is en hoe ik het kan stoppen...

Er is vd week 's nachts een update geweest, heeft het daarmee te maken?

Net uit mn hoesje gehaald en toen deed ie het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door michellep77 op 18-02-2015 22:03 ]

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:48
michellep77 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:39:
Hallo,

Ik heb alweer een jaartje mijn lumia.

Maar opeens geeft die rare muziekjes... Enigszins vergelijkbaar met melding 4, maar dat is m niet.
Komt opeens uit het niets, ene keer als ik bezig ben in een app andere keer als ik m neerleg. Ergens lijkt het wel met beweging te maken te hebben.
Vorige week hoorde ik net voor het eerst. Daarna een paar dagen/week niets en vanavond opeens een keer of tig.

Kom er niet achter wat het is, waarvoor het is en hoe ik het kan stoppen...

Er is vd week 's nachts een update geweest, heeft het daarmee te maken?

Net uit mn hoesje gehaald en toen deed ie het niet.
Heb je een hoesje met pasjes er in? En een van die pasjes heeft een NFC chip er in?
Je zou NFC (onder instellingen) eens uit kunnen schakelen om te kijken of dat het geluidje veroorzaakt. Bij dat geluidje reageert de NFC chip in de telefoon op een signaal van buiten.

• michellep77
Ja heb pasjes erin idd en sinds vd week een andere erin id...

Wat is nfc? Want we hadden gister idd het idee dat het te maken had met het "klepje" van mn hoesje. Als ik die dicht deed dan reageerde die er soms op.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:44

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Weemism schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:37:
Met je eens dat het wel heel toevallig zou zijn inderdaad.

Ik heb er te weinig verstand van om te kunnen bedenken wat er anders aan de hand zou kunnen zijn, bijvoorbeeld misschien de manier waarop de browser sinds de update nu de verwijzing afhandelt naar de HTML5 variant van het filmpje als deze in eerste instantie als Flash door de site aan de browser wordt aangeboden.

Ik heb in ieder geval hetzelfde probleem met mijn 925 (softwareversie 8.10.14219.341), het ligt dus waarschijnlijk niet aan jouw specifieke toestel.
Heb hetzelfde met mijn L830, dus ligt zeker niet aan het toestel.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:48
michellep77 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:42:
Ja heb pasjes erin idd en sinds vd week een andere erin id...

Wat is nfc? Want we hadden gister idd het idee dat het te maken had met het "klepje" van mn hoesje. Als ik die dicht deed dan reageerde die er soms op.
NFC staat voor Near Field Communication. Hiermee kun je communiceren met een ander apparaat of nfc tag. Hier meer info: http://www.windowsphone.c...windows-phone?signin=true.

Indien een de NFC chip in de telefoon een signaal oppikt laat hij dat weten d.m.v. een geluidje. Ik vermoed dat dat het geluidje is wat je hoort omdat je telefoon reageert op een van je pasjes.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Een ov-chipkaart heeft ook zo'n chip. Vind het een aannemelijke verklaring.

• michellep77
heb met de zoekfunctie de NFC instelling gevonden en uitgezet. Tot nu nog niet gehoord.

Ik heb namelijk recent mijn Rabo pas uit mijn hoesje gehaald en mijn ing erin gedaan, misschien dat daar zo'n chip inzit?

Iig tot nu is het geluidje gelukkig weg!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik weet niet exact sinds wanneer dit is gebeurd, maar het lijkt wel of sinds de Denim update (of net daarvoor) mijn camera resolutie omlaag is geschroefd en deze niet meer is aan te passen?

De Nokia Lumia 925 heeft een 8,7 MP camera wat foto's zou moeten geven met een resolutie van ongeveer: 3936 x 2216 in widescreen modus.
Alle foto's die ik nu maak zijn rond de 1600x900 pixels groot! (en ondanks dat ik van mening ben dat je voor echt goede foto's altijd je camera mee moet nemen heb je die natuurlijk niet altijd bij en heb ik nu wat leuke foto's met een resolutie die echt om te huilen is ;( ).
Zowel wanneer ik de Lumia Camera als de gewone Camera app van de telefoon gebruik.
Ik heb al door de instellingen gekeken maar kan nergens vinden waar ik dit kan veranderen.
- Ja uiteraard gebruik ik niet de frontcam. :)
- Ik heb iets gelezen dat het gebruik van Skydrive ervoor zou zorgen dat foto's misschien kleiner worden opgeslagen... ik gebruik geen skydrive en dat heb ik ook nooit gedaan.

Heeft iemand anders heir ook last van?

[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 09-03-2015 09:45 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Da_maniaC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:43:
Heeft iemand anders heir ook last van?
Net even gecheckt, op zowel de telefoon als Onedrive wordt de foto 3552x2000 pixels groot.
De eerste foto's die ik met de L925 gemaakt heb, eind 2013, zijn ook zo groot.
Ik heb er geen last van dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Net even gekeken en ook hier zijn de foto's voor en na de update 3552 x 2000.
Mail je toevallig de foto's naar jezelf, misschien worden ze gerescaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

D-Three schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:48:
Net even gekeken en ook hier zijn de foto's voor en na de update 3552 x 2000.
Mail je toevallig de foto's naar jezelf, misschien worden ze gerescaled?
Yep, dat was het dus. Ik had zowel getest via E-mail al FB Messenger en Whatsapp en in alle gevallen worden de foto's ge-rescaled/gecomprimeerd. :+
Problem solved.

offtopic:
Wel fijn want dat betekend dat de foto's welke ik de afgelopen tijd heb gemaakt ook in het volledige formaat heb.
* Da_maniaC is happy

[ Voor 16% gewijzigd door Da_maniaC op 10-03-2015 08:30 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dat wordt gedaan om het dataverbruik te beperken, denk ik. En daarom vind ik het automatisch uploaden naar OneDrive zo gemakkelijk. Geen gedoe meer met overzetten van foto's via mail, usb, Bluetooth, ... Voor onedrive wel even de kwaliteit op max zetten onder Instellingen > Toepassingen > foto's & Camera. Dan gebeurt het uploaden enkel met Wifi maar worden de foto's niet gerescaled.

Automatisch uploaden naar dropbox ofzo zou ook mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Iemand al bekend met het volgende probleem.
De Lumia Camera app kan opeens geen geluid meer opnemen in videostand. Het gekke is alleen dat de Microsoft Camera app nog wel geluid kan opnemen.

Ook bellen gaat gewoon goed en lijkt er dus op dat er niets technisch mis is met de microfoon. Ook apps als Soundhound en Shazam kunnen geen geluid meer opnemen. Het klinkt dus alsof deze apps geen toegang meer zouden hebben tot het gebruik van de microfoon ofzo.

Ik heb helaas hier nog niet veel over kunnen vinden. Ook niet een instelling waarin ik apps hier rechten toe kan geven. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 10:30
Wat met het Developer Preview vinkje zitten spelen om Denim binnen te halen.
Staat het vinkje af dan heb ik Lumia Denim 8.10.14226.359 en staat het vinkje aan dan heb ik Lumia Cyan 8.10.14226.359.

Welke versie heb ik nu eigenlijk? ;)

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fluo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:04:
Wat met het Developer Preview vinkje zitten spelen om Denim binnen te halen.
Staat het vinkje af dan heb ik Lumia Denim 8.10.14226.359 en staat het vinkje aan dan heb ik Lumia Cyan 8.10.14226.359.

Welke versie heb ik nu eigenlijk? ;)
8.10.14226.359 is Denim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 10:30
Dan zal er waarschijnlijk een bug in de Preview for Developers zitten die altijd Cyan aangeeft.

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12
Heeft iemand het volgende al voorgehad met zijn lumia 925?

Je hebt goede ontvangst, en ineens krijg je een sms dat iemand je zonet heeft proberen bellen, dat dat niet lukte en dat er een bericht ingesproken is.

Of:

Sms'jes die verdwijnen (inkomende en uitgaande sms)

Geweldige telefoon, maar dit begint toch op mijn heupen te werken ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Erg vreemd . Niet gehad met mijn lumia 925

Je hebt geen custom rom of iets aan de firmware van je telefoon gedaan? r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb het wel eens gehad inderdaad. Gewoon bereik en in eens een berichtje van een gemiste oproep. Ik heb er weinig aandacht aan geschonken, maar het hoort natuurlijk niet.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
spoonman schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:58:
Je hebt goede ontvangst, en ineens krijg je een sms dat iemand je zonet heeft proberen bellen, dat dat niet lukte en dat er een bericht ingesproken is.
Ja, ik ook! Onverklaarbaar, volle bak bereik en niet in gesprek zijn.
Ook geen ringtone of getril voelen, maar meteen een SMS van een gemiste oproep.
Degene die belt meldt meestal dat ze meteen de voicemail krijgen zonder dat de telefoon overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Je hebt geen custom rom of iets aan de firmware van je telefoon gedaan? r
Nope.

Heb eigenlijk geen zin om een andere telefoon te kopen, want deze telefoon heeft alles wat ik wil (goede camera en batterij) en ik vind die combinatie niet terug in de huidige lumia range.

(en een oneplusone is te groot en een iphone 6 te duur :) )

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik zou dan toch als je garantie heb het terugbrengen naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Of:

Warempel! Ik heb dit nu ook. Hiervoor nooit last van gehad. Vanochtend vier keer mijn telefoon gebeld terwijl deze naast mij lag. De telefoon ging niet over, maar er kwam direct een sms binnen dat ik een gemiste oproep had. De vijfde keer ging het wel goed en kwam het telefoontje door. Bij mijn weten heb ik voor de Demin update hier nooit last van gehad.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
wcduck schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:31:
[...]

Warempel! Ik heb dit nu ook. Hiervoor nooit last van gehad. Vanochtend vier keer mijn telefoon gebeld terwijl deze naast mij lag. De telefoon ging niet over, maar er kwam direct een sms binnen dat ik een gemiste oproep had. De vijfde keer ging het wel goed en kwam het telefoontje door. Bij mijn weten heb ik voor de Demin update hier nooit last van gehad.
Heb dit probleem nog nooit gehad.
Ligt dit niet aan je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Is dat niet zo'n voicemail herinnering? Krijg ze ook wel eens maar dat is elkmaal van veel eerdere gesprekken, die ik dan ook daadwerkelijk heb gemist.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
warhamstr schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:06:
Is dat niet zo'n voicemail herinnering? Krijg ze ook wel eens maar dat is elkmaal van veel eerdere gesprekken, die ik dan ook daadwerkelijk heb gemist.
Neen. In die sms'jes staat een tijdstip, en je kan dan perfect zien dat ze dezelfde minuut nog zijn ingesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Kan het zijn dat het toestel moeite heeft zodra deze op 4g netwerk zit, of hebben jullie het ook met 2g of 3g?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Telfordia schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:59:
Kan het zijn dat het toestel moeite heeft zodra deze op 4g netwerk zit, of hebben jullie het ook met 2g of 3g?
Waar ik woon is in geen 4g, vaak zelfs amper 3g. Daar kan het dus niet aan liggen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Telfordia schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:59:
Heb een tijdje 4G gebruikt op mijn Lumia 925 en dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
4G werkt prima bij mij. Staat standaard aan bij mij .

Een hele andere vraag: Is het mogelijk eventueel met een app te zorgen dat als je op een bepaald wifi netwerk zit je telefoon niet unlocked hoef te worden maar dat je hem direct kan gebruiken .

Ik noem zelf die code de haal uit je broekzak telefoon code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Ik heb sinds ik de 925 in eigendom heb eigenlijk geen problemen gehad (nu sinds Augustus 2013), maar ik ben in het paasweekend ten prooi gevallen aan reboot problemen. Afgelopen zaterdag bleef hij maar rebooten, zondag ook nog een paar keer en gisteren was het dan weer over. Waar dat dan weer mee te maken heeft is mij een raadsel. Als het software zou zijn zou je verwachten dat hij het blijft doen aangezien er niets veranderd is. Er is namelijk geen software veranderd (geen update of geen app veranderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Heb sinds kort de 925 en loop nu toch tegen een paar vervelende probleempjes aan.
Als ik via Whatsapp een stukje zelf gemaakte video wil versturen is het bestand steeds te groot (23 seconden) en zegt de telefoon dat hij slechts 16mb zal versturen. Bestaat er een mogelijkheid de video te comprimeren? Heb ik met Android en IOS nooit gehad.

Ik kan ook geen FOX go live kijken op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024

Of:

Wilde gok: Je hebt op dat moment niet Quiet Hours aanstaan??? (Met Cortana gaat dat automatisch als je een afspraak hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
friander schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:15:
Heb sinds kort de 925 en loop nu toch tegen een paar vervelende probleempjes aan.
Als ik via Whatsapp een stukje zelf gemaakte video wil versturen is het bestand steeds te groot (23 seconden) en zegt de telefoon dat hij slechts 16mb zal versturen. Bestaat er een mogelijkheid de video te comprimeren? Heb ik met Android en IOS nooit gehad.

Dat kan met Whatsapp video optimizer app :) (die ik helaas momenteel niet in de Store kan vinden)
En idd, je kan geen FOX go live kijken helaas, FOX ondersteunt geen WP

[ Voor 4% gewijzigd door Sonny7 op 08-04-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
friander schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:15:

Heeft niks met WP, Android of iOS te maken, het is gewoon de maximum file size die je kan versturen met Whatsapp. Waarschijnlijk heb je met jouw vroegere telefoons gefilmd op een lagere resolutie (720p) en had je dus een veel kleinere bestandsgrootte. De enige oplossing is ofwel de film uploaden naar onedrive, dropbox, YouTube, ... en de link doorsturen ofwel filmen op 720p.

Fox Go ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook dat probleem van gemiste oproep terwijl ik wel bereikbaar was,en er zijn zelfs contacten die mij 2 maal moeten smsen om er 1 te krijgen .Ik heb de sim in een andere gsm gedaan en daar heb ik geen problemen mee.Het probleem ligt dan eigenlijk aan de nokia 925.Spijtig,denk dat de update denim de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 07:17:
Hier ook dat probleem van gemiste oproep terwijl ik wel bereikbaar was,en er zijn zelfs contacten die mij 2 maal moeten smsen om er 1 te krijgen .Ik heb de sim in een andere gsm gedaan en daar heb ik geen problemen mee.Het probleem ligt dan eigenlijk aan de nokia 925.Spijtig,denk dat de update denim de boosdoener is.
En heb je dan niet Quiet Hours aanstaan??? Als je klaagt, geef dan svp aan of een oorzaak die net hierboven is aangedragen van toepassing is. Anders voegt je klaagreactie hier niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quiet hours staat niet aan! Anders had ik het aangegeven,problemen zijn begonnen vanaf denim erop staat.Ik ken nog mensen die hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook last van een "losse" usb-poort? Mijn USB-kabel blijft er niet meer inzitten en moet bijna in de poort gehouden worden om de verbinding in stand te houden. Wil hem naar Microsoft/Arvato laten opsturen, maar lees overal dat ze een kapotte usb-poort al gauw op "gebruikersschade" gooien, waarna je alsnog de pineut bent. Mijn 925 overigens ongeveer 16 maanden oud.

EDIT:

Dit staat er zelfs bij het aanmelden van mijn telefoon voor reparatie:

Dit defect valt niet binnen de dekking van de garantie, er zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht waarvoor op de volgende pagina een indicatie beschikbaar is. U kunt het defect nu verder toelichten en, indien van toepassing, een tweede fout selecteren of uw reparatie verzoek bevestigen.

Kostenindicatie: 124,95 EUR! Voor het vervangen van een usb-poort, een handeling die mijns inziens toch wel onder de 24 maanden fabrieksgarantie zou moeten vallen. Iemand ervaring met de redelijkheid van het repairteam van Arvato? De klantenservice raadde mij overigens aan om, om niet van tevoren al direct akkoord te gaan met (1) afzien van garantie en (2) reparatie tegen betaling à 129,95 EUR, een ander defect aan te vinken en vervolgens in de bijlage in te voeren dat het toch om de usb-poort gaat, zodat het repairteam kan beslissen of ze het kostenloos repareren of niet.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:18:
Iemand ook last van een "losse" usb-poort? Mijn USB-kabel blijft er niet meer inzitten en moet bijna in de poort gehouden worden om de verbinding in stand te houden. Wil hem naar Microsoft/Arvato laten opsturen, maar lees overal dat ze een kapotte usb-poort al gauw op "gebruikersschade" gooien, waarna je alsnog de pineut bent. Mijn 925 overigens ongeveer 16 maanden oud.

EDIT:

Dit staat er zelfs bij het aanmelden van mijn telefoon voor reparatie:

Dit defect valt niet binnen de dekking van de garantie, er zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht waarvoor op de volgende pagina een indicatie beschikbaar is. U kunt het defect nu verder toelichten en, indien van toepassing, een tweede fout selecteren of uw reparatie verzoek bevestigen.

Kostenindicatie: 124,95 EUR! Voor het vervangen van een usb-poort, een handeling die mijns inziens toch wel onder de 24 maanden fabrieksgarantie zou moeten vallen. Iemand ervaring met de redelijkheid van het repairteam van Arvato? De klantenservice raadde mij overigens aan om, om niet van tevoren al direct akkoord te gaan met (1) afzien van garantie en (2) reparatie tegen betaling à 129,95 EUR, een ander defect aan te vinken en vervolgens in de bijlage in te voeren dat het toch om de usb-poort gaat, zodat het repairteam kan beslissen of ze het kostenloos repareren of niet.
Gelukkig zelf geen last van.
Heb zelf ooit mijn vorige Lumia 925 opgestuurd vanwege camera probleem en vervolgens een gloednieuwe terug gekregen, dus ik heb wel goede ervaring met Arvato.

Erg duur als je dat uiteindelijk zelf moet gaan betalen.
Dan kan je nog beter een nieuwe Lumia kopen.

Heeft iemand hier Windows 10 op zijn Lumia 925 gezet?
Hoe loopt dat in vergelijking met 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Stravincy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Heb zelf ooit mijn vorige Lumia 925 opgestuurd vanwege camera probleem en vervolgens een gloednieuwe terug gekregen, dus ik heb wel goede ervaring met Arvato.

Ik heb een van de eerste Windows 10 previews geprobeerd, maar daar werkte de SIM niet eens en verder deed hij ook weinig. Zou er niet aan beginnen als het je dagelijkse telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stravincy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Heb hem toch maar opgestuurd, met hoop op zege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 06:31
Ik kwam er vandaag op de lastige manier achter dat de rekenmachine van Windows Phone niet kan rekenen :p

Dat wil zeggen, hij gaat pas de rekenregels van de basisschool toepassen als je je telefoon in landscape houdt. In portrait mode krijg je doodleuk 10 × 3 + 100 × 2 = 260. Op een ouderwetse zakjapanner wordt zodra je op een operator drukt de vorige uitgevoerd en zou je bij deze keystroke dus op 260 uitkomen, maar dit verwachtte ik natuurlijk niet van de rekenmachine op mijn smartphone.

Als je hierop gaat Googelen vind je mensen die verkondigen dat dit gewoon een juiste uitkomst is, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens; immers toont de rekenmachine in de bovenste regel gewoon "10 × 3 + 100 ×" op het moment dat ik die laatste 2 intoets, wat suggereert dat hij de berekening in zijn geheel zal gaan berekenen wanneer ik op "=" druk. In plaats daarvan doet hij het toch op de zakjapanner-manier. Wat mij betreft een forse UI misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:14:
[...]
Zonde! De USB poort is namelijk los te vervangen, deze zit niet op het moederbord geïntegreerd zoals bij vele andere telefoons.

Je kan hier bijvoorbeeld een USB connector kopen, en hier staat een handleiding hoe deze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 07:17:
Idem hier. Ik dacht eerst dat het aan de virtuele provider lag, maar nu meer mensen dit melden, ben ik vrij zeker dat het aan de L925 zelf ligt. Bummer.

Kunnen we dit ergens melden bij M$?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Jerrythafast schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:10:
Ik kwam er vandaag op de lastige manier achter dat de rekenmachine van Windows Phone niet kan rekenen :p

Dat wil zeggen, hij gaat pas de rekenregels van de basisschool toepassen als je je telefoon in landscape houdt. In portrait mode krijg je doodleuk 10 × 3 + 100 × 2 = 260. Op een ouderwetse zakjapanner wordt zodra je op een operator drukt de vorige uitgevoerd en zou je bij deze keystroke dus op 260 uitkomen, maar dit verwachtte ik natuurlijk niet van de rekenmachine op mijn smartphone.

Als je hierop gaat Googelen vind je mensen die verkondigen dat dit gewoon een juiste uitkomst is, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens; immers toont de rekenmachine in de bovenste regel gewoon "10 × 3 + 100 ×" op het moment dat ik die laatste 2 intoets, wat suggereert dat hij de berekening in zijn geheel zal gaan berekenen wanneer ik op "=" druk. In plaats daarvan doet hij het toch op de zakjapanner-manier. Wat mij betreft een forse UI misser.
De Windows calculator doet hetzelfde. In 'standard' krijg je 260 zoals een oud rekenmachientje. Zet je hem in 'scientific' krijg je 230. Dus portrait = standard, landscape = scientific :) Maar ik had er dus ook nog nooit op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ooh, ja, inderdaad. Ik heb die standaard op Scientific of Programmer dus dat wist ik niet. Ik vind het evenwel een vreemde keuze om zonder blikken of blozen "10 × 3 + 100 × 2 = 260" te tonen :p Maar dan doen ze het in ieder geval consequent verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:14:
[...]

Succes.
Ik denk persoonlijk niet dat ze moeilijk gaan doen, maar ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31
Ik heb sinds een week een Lumia 925 met de laatste 8.1 Windows Phone.

Aangezien ik hiervoor geen smartphone had, geen data-abonnement. Ik moest van de week toch even gebruik maken van internet. En aangezien ik verwachtte dat dat onverwachts prijzig kon zijn, het volgende gedaan:
- Data sense: 10 MB limiet ingesteld
- Restrict Background Data Usage: Aangezet
- Browser Data savings: High
- alle apps uitgezet

in Internet Explorer Gmail opgestart, maar die bleef een wit scherm vertonen, en laden. Even later (kleine minuut) een melding: u zit 12MB over uw limiet heen. Uiteindelijk bleek dat 21MB te zijn.

31MB dataverbruik voor het checken van mail wat uiteindelijk niet lukt. Kosten: een kleine €5. IE blijkt de volledige 31MB voor zijn rekening te hebben genomen. Dramatisch slecht/inefficient dus.

Zijn er opties om het dataverbruik beter in de hand te houden met Windows Phone? iOS biedt naar mijn weten wel wat opties (per app uit kunnen schakelen). Want ook met ~ een 200MB/maand abonnement heb je zo natuurlijk ook onvoldoende

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Gmail binnenhalen via de mail app? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
Ik dacht: Even mail ophalen kan toch nooit 31 MB kosten maar ik heb het eens nagedaan en ik kom alleen al tot aan de inbox van de webinterface toch ook al aan 7 MB maar mijn browser werd geen reload-loop ingestuurd, wat ik uit jouw ervaring wel een beetje proef. Ik denk dat Google daar inderdaad nog wel wat te tunen heeft.
Om eerlijk te zijn vind ik datasense best fancy, een beetje overdreven zelfs. Maar ik heb dan ook een voor mijn gebruik (~100 MB) idioot ruim dataplan van 2 GB en zit grotendeels op Wifi thuis of op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik haal in een week browsen nog geen 31 MB met Internet Explorer! En dan speur ik gewoon Tweakers af enzo he, en deze site die draait op OpenStreetMap. Ik denk dat dit een cadeautje is van Google omdat je niet op hun platform zit met je hardware :p Ik heb me werkelijk verbaasd hoe weinig dataverbruik browsen veroorzaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 21-05-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31
Ik wist niet dat er een woord voor was, maar het leek inderdaad op een 'Reload-loop'. Laadbalk begon telkens opnieuw.

Gmail werkt sowieso niet lekker in de IE-browser, maar de mail app mist wat functionaliteit (voornamelijk archiveren, wat ik met elk bericht vrijwel gelijk doe), al zie ik dat ik wel bij mijn concepten kan komen.

Maar bedankt, wijze les dus: geen gmail checken via browser over 3G.

Maar verder geen settings waarmee ik het verbruik van apps kan blokkeren/beperken dus?

[ Voor 10% gewijzigd door inquestos op 21-05-2015 22:24 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Weliswaar niet met een Lumia, maar in het verleden zat ik regelmatig over mijn datalimiet. Evenals belminuten. Nu onbeperkt bellen en 6 GB data. Abbo is duurder, maar bespaart me uiteindelijk een hoop geld. Niet het antwoord waarop je wachtte, maar just my two cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grootma schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:44:
[...]

Zonde! De USB poort is namelijk los te vervangen, deze zit niet op het moederbord geïntegreerd zoals bij vele andere telefoons.

Je kan hier bijvoorbeeld een USB connector kopen, en hier staat een handleiding hoe deze te vervangen.
Vandaar dat ik ook bijna van mijn stoel viel toen ik bij het invullen van het reparatieverzoek te horen kreeg dat het (1) niet onder de garantie zou vallen en (2) EUR 130 zou kosten. Op aanraden van de klantenservice van Lumia heb ik maar een andere optie aangevinkt en hem gewoon opgestuurd; inmiddels is hij als het goed is zelfs alweer retour gestuurd, dus dat viel alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Onlangs zat ik me te bedenken dat dit eigenlijk het eerste toestel is waarvan ik na een bijna een jaar eigenlijk geen zin heb om het tegen de muur te gooien. En dat terwijl ik na meerdere Android toestellen de 925 eigenlijk na een paar dagen weer wou inruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Zit ik fijn mijn ouders te overtuigen dat Windows Phone zo lekker werkt en dat mijn telefoon (Lumia 925) zo stabiel is...rij ik naar huis, kan ik mijn scherm niet meer bedienen (reageert niet meer op aanrakingen)!. Na een reset ( power/volume down) werkte het weer. maar de volgende ochtend precies hetzelfde. Even tweetjes lezen, scherm locken...paar minuten later wil ik weer naar de foon kijken, werkt het touch gedeelte van het scherm weer niet. De back/windows/search werken ook niet, de hardware buttons rechts nog wel.
Wederom gereset,en nu werkt het sinds die tweede reset nog steeds goed.

Ik moet het maar eens goed in de gaten houden.. toestel is geleverd op 22 mei 2014...zul je net zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:18:
[...]

Vandaar dat ik ook bijna van mijn stoel viel toen ik bij het invullen van het reparatieverzoek te horen kreeg dat het (1) niet onder de garantie zou vallen en (2) EUR 130 zou kosten. Op aanraden van de klantenservice van Lumia heb ik maar een andere optie aangevinkt en hem gewoon opgestuurd; inmiddels is hij als het goed is zelfs alweer retour gestuurd, dus dat viel alleszins mee.
Is overigens snel opgelost; binnen een week is hij voorzien van een volledig nieuw scherm, buitenkant en usb-poort. Lijkt mij veel moeite voor alleen een los zittende USB-poort, maar ik klaag niet. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:06:
[...]

Is overigens snel opgelost; binnen een week is hij voorzien van een volledig nieuw scherm, buitenkant en usb-poort. Lijkt mij veel moeite voor alleen een los zittende USB-poort, maar ik klaag niet. :)
Netjes!
Mooi dat het goed en snel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
VAnTurenhout schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:49:
Zit ik fijn mijn ouders te overtuigen dat Windows Phone zo lekker werkt en dat mijn telefoon (Lumia 925) zo stabiel is...rij ik naar huis, kan ik mijn scherm niet meer bedienen (reageert niet meer op aanrakingen)!. Na een reset ( power/volume down) werkte het weer. maar de volgende ochtend precies hetzelfde. Even tweetjes lezen, scherm locken...paar minuten later wil ik weer naar de foon kijken, werkt het touch gedeelte van het scherm weer niet. De back/windows/search werken ook niet, de hardware buttons rechts nog wel.
Wederom gereset,en nu werkt het sinds die tweede reset nog steeds goed.

Ik moet het maar eens goed in de gaten houden.. toestel is geleverd op 22 mei 2014...zul je net zien.
Je hebt 2 jaar garantie volgens mij op telefoons . ;)

Edit : Klopt, http://www.gsmhelpdesk.nl...le-telefoon-of-smartphone

[ Voor 5% gewijzigd door Rockvee2 op 28-05-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Rockvee2 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:37:
[...]

Je hebt 2 jaar garantie volgens mij op telefoons . ;)

Edit : Klopt, http://www.gsmhelpdesk.nl...le-telefoon-of-smartphone
Ja, de imei-check gaf aan dat ik nog in Garantie zat...tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
D-Three schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:32:
Onlangs zat ik me te bedenken dat dit eigenlijk het eerste toestel is waarvan ik na een bijna een jaar eigenlijk geen zin heb om het tegen de muur te gooien. En dat terwijl ik na meerdere Android toestellen de 925 eigenlijk na een paar dagen weer wou inruilen :P
Zelfde ervaring hier idd :P en dat voor een cheap telefoontje vs diverse dure hihgend Androids.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Hier ook, voor het eerst in jaren dat ik na bijna 2 jaar het toestel te hebben nog niet naar wat anders aan het kijken ben. Blijft een zeer prettig toestel en voldoet aan al mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Het blijft inderdaad een hele fijne telefoon. Mooi om te zien, prettig om vast te houden, fijn om te bedienen.
Wel blijft de Wifi matig, en zaken zoals GPS zijn gewoon ronduit slecht. Mijn backup L620 doet het op het gebied van connectiviteit stukken beter.
In december heb ik hem 2 jaar en mag ik weer wat nieuws uitzoeken, hopelijk is de L940 dan al verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Wifi en het bereik in het algemeen kan inderdaad wel iets beter. Net als de batterij trouwens :P Maar met de GPS heb ik eigenlijk geen problemen?

Wel merk ik de laatste tijd dat IE toch wat problemen heeft met bepaalde sites. Ik ben benieuwd wat Spartan brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Met de batterijduur heb ik dan weer geen problemen, ik haal makkelijk twee dagen.
Als ik ga hardlopen gebruik ik Endomondo als tracker, regelmatig is GPS het signaal kwijt en mist hij hele stukken van de route. Ook als navigatie in de auto blijft GPS coverage problematisch. Bij de L925 van mijn vrouw trouwens precies hetzelfde verhaal.
De L620 doet het dan stukken beter, krijgt zelfs binnen snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mja, ik gebruik endomondo op een oude Sony Ericsson Xperia Mini. Kleiner om mee te nemen en het ding mag al eens vallen of nat worden. :P In de wagen heb ik niet zo'n probleem.

De batterij haal ik echter geen twee dagen mee hoor, de 925 moet 's avonds aan de lader. Maar ik ben dan ook een verstokt gebruiker;) Als ik de telefoon veel minder gebruik, gaat de batterij inderdaad langer mee. Toch is capaciteit minder dan de Samsung Galaxy S3 die ik er voor gebruikte. Al mis ik die S3 totaal niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Vooral bij surfen op Tweakers brandt de batterij snel leeg merk ik. Meestal haal ik wel 2 dagen op een acculading, maar als ik even op Tweakers heb gezeten op dat ding (al is het maar een kwartiertje of zo) red ik die tweede dag niet meer zonder dat hij onder de 10% lading komt. Ik heb toch de indruk dat er nog steeds iets aan IE is wat niet lekker overweg kan met de CSS trucs die Tweakers uithaalt. (Ter herinnering: Tweakers heeft vorig jaar iets aan zijn CSS aangepast om ervoor te zorgen dat IE niet meer zou crashen vanwege geheugengebrek. Ik heb er mijn twijfels bij of die bug inmiddels is opgelost in IE.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Gebruik de Tweakers app van deathgrunt.Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik gebruik zelf geen webaps.
Ik pin gewoon de desbetreffende webpagina op mijn startscherm.
Heb al mijn favorieten op die manier in een aparte map op mijn startscherm staan.
Gebruikt minimaal aan opslag en zuigt niet aan je batterij.
Daarnaast vind ik het voor mijzelf ook overzichtelijker.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Ik heb een 925.

Grappige is (of ik loop behoorlijk achter de feiten aan) dat wanneer ik Preview for Developers aanzet , dan heb ik Lumia Cyan (met Core Build 3051.50009.1451.10458) en zet ik de Preview for Developers weer uit, dan heb ik ineens Lumia Denim (met dezelfde core build)

Is daar een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
VAnTurenhout schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:29:
Ik heb een 925.

Grappige is (of ik loop behoorlijk achter de feiten aan) dat wanneer ik Preview for Developers aanzet , dan heb ik Lumia Cyan (met Core Build 3051.50009.1451.10458) en zet ik de Preview for Developers weer uit, dan heb ik ineens Lumia Denim (met dezelfde core build)

Is daar een verklaring voor?
Je loopt idd behoorlijk achter de feiten aan. ;-)
klopt, je hebt Cyan en Denim naar gelang de settings van je preview.
Niets van aan trekken, je hebt gewoon de laatste versie.
Het enige verschil is de afbeelding van Cyan/Denim wat getoond wordt
voor de rest is het allemaal hetzelfde.
Dit is niet alleen bij de 925 maar nagenoeg bij iedereen die de preview draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is inderdaad een bekende bug van de info app. Niets van aantrekken en sowieso, met een paar maandjes hebben we (hopelijk) allemaal Windows 10 Mobile!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
PaT schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:12:
Dat is inderdaad een bekende bug van de info app. Niets van aantrekken en sowieso, met een paar maandjes hebben we (hopelijk) allemaal Windows 10 Mobile!
Toch blijft het wel kriebelen.... zal ik wel, zal ik niet (Windows 10)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
VAnTurenhout schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:38:
[...]

Toch blijft het wel kriebelen.... zal ik wel, zal ik niet (Windows 10)......
Niet doen. Windows 10 preview is te buggy om dagelijks te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Gewoon laten kriebelen en vooral niet terugkriebelen.
Ik had dezelfde jeuk.......kon na 10 alles opnieuw erop zetten.
Daarna terug gegaan naar 8.1, weer alles terug zetten.....
Waarna de ene crash na de andere....bleek dat de gedownloade 8.1 corrupt was....dus weer helemaal opnieuw beginnen.
Al met al pas na drie dagen alles up and running.

Loop nu nog bij de therapeut.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Zeker niet doen, heb het er 2x op gehad, laatste keer nog geen 2 weken geleden, binnen 24 uur er weer af. Er is niet mee te werken voor je primaire telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Het is me duidelijk....ik wacht netjes af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

VAnTurenhout schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:41:
Het is me duidelijk....ik wacht netjes af....
Heel verstandig... Windows 10 op mijn 925 is echt niet vooruit te branden. Het is dat ik het toestel niet dagelijks nodig heb, anders was ik heel erg snel terug gegaan naar 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:34

Renate1970

Lef is Leven

Ik heb ook een 925 en een paar keer geprobeerd om hem te zetten op Windows 10, ziet er leuk uit maar is nog niet echt werkbaar. Dus snel weer terug naar 8.1. Dus raad je aan toch maar even te wachten.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat ik wel frappant vind is dat na iedere herstart de 925 beter lijkt te draaien. Eerst bleef het startscherm maar op 'laden' staan, nu is dat gelijk zoals het was onder 8.1.

Alleen Onedrive wil maar niet bijgewerkt worden. Die blijft foutmeldingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:11
Iemand ervaring met het zelf repareren van de power button van een lumia 925? Ik heb hem opgestuurd naar Microsoft maar krijg nu een prijsopgave voor vervanging van het hele scherm (zucht) of ze sturen hem terug zonder reparatie. Is zelf reparatie mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Dijkstraat schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:38:
Iemand ervaring met het zelf repareren van de power button van een lumia 925?
Geen ervaring met de 925, maar ziet er niet heel moeilijk uit: YouTube: Nokia Lumia 925 Disassembly (vanaf 5:10).
Het lijkt erop dat de pcb geschroefd zit aan de onderkant, en geklikt aan de bovenkant.
Ik heb hier nog een 925 liggen met waterschade, ik kan even voor je kijken of het meevalt.
Een switch pcb kost niet viel zag ik al, ongeveer $7 $4 op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:11
grootma schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:37:
[...]

Geen ervaring met de 925, maar ziet er niet heel moeilijk uit: YouTube: Nokia Lumia 925 Disassembly (vanaf 5:10).
Het lijkt erop dat de pcb geschroefd zit aan de onderkant, en geklikt aan de bovenkant.
Ik heb hier nog een 925 liggen met waterschade, ik kan even voor je kijken of het meevalt.
Een switch pcb kost niet viel zag ik al, ongeveer $7 $4 op eBay.
Dat ziet er inderdaad nog wel redelijk makkelijk uit. Onderdeel besteld op eBay en dan zullen we zien hoe het gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

Zijn er nog mensen die Viber gebruiken op de Lumia 925? Als ik mijn telefoon wil bellen, kan ik geen video calls maken. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Sinds ik na een firmware reset terug zit op 8.1 (na een bezoekje aan Windows 10) merk ik dat de telefoon regelmatig reboot als ik via mijn werk op Wifi zit, Soms wel een keer of 4 of 5 per dag. Iemand bekend met dit geheimzinnige verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
Mijn Lumia 925 heeft inmiddels de nodige tikken gehad. Vooral de bezel heeft zwaar te lijden gehad. Hij doet het nog prima maar ziet er gewoon niet netjes meer uit en voelt ook erg rauw vanwege de stoeptegelindrukken. ;)
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de bezel? Kan ik dat zelf, waar vind ik (OEM) vervangingsdelen en een handleiding? Of is het aan te raden het te laten doen, door wie? Aan wat voor doorlooptijd en prijzen moet ik in beide gevallen denken? Hoe bevallen jullie resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Iemand ervaring met reparatie van een Lumia onder garantie door Microsoft? Zijn ze snel? Doen ze 'moeilijk'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
popcorn schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:47:
Iemand ervaring met reparatie van een Lumia onder garantie door Microsoft? Zijn ze snel? Doen ze 'moeilijk'?
Goeie ervaring, ze zijn snel en doen niet moeilijk (binnen het redelijke natuurlijk). Ik heb nu zelf twee keer een toestel opgestuurd en steeds met een weekje retour. Verder kees ik ook bijna alleen goeie ervaringen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:34

Renate1970

Lef is Leven

Gisteren ook maar even mijn Lumia 925 achter gelaten bij de mediamarkt. Sinds een paar weken wordt hij gloeiend warm en is de accu direct leeg. Had hem sinds april vorig jaar.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds vandaag heb ik een Nokia Lumia 925 en kom van de Samsung S3 (Android). Daar ben ik met wat gewenning erg positief over. Android werkt erg functioneel, maar vind dat het achterloopt qua design. Windows loopt daarin duidelijk in voor. De functionaliteit vind ik minder prettig / minder snel werken.

Het ziet er allemaal mooi en verzorgd uit. Tenminste, voor het overgrote deel. Bij sommige apps als NOS en Muziekspeler is een deel van de volgende pagina rechts deels te zien. Dat ziet er dus slordig uit. Ook oogt de muziekspeler rommelig, en wat moet ik nou met Xbox zucht... wat mij betreft horen standaard apps clean te zijn van dat soort 'ongein'. Wat ook prettig is, als WhatsApp gaat zorgen dat de chatgeschiedenis overgezet kan worden.

Ik hou er dus niet van dat Windows zo opdringt met bijvoorbeeld Xbox te melden in een muziekspeler, een knop voor de Bing zoekfunctie, of dat er een app als Personen bestaat.

Zo kan ik nog wat opsommen, maar als het hier en daar net wat beter verzorgd is, en de knoppen functioneel zijn (want ja.. wat moet ik met een vergrootglas knop, terwijl ik niet kan kiezen om apps afzonderlijk af te sluiten.. geef me die knop dan maar)... dan kijk ik uit naar Windows Phone 10.. en eventueel de opvolgers van de Lumia 925..

[ Voor 11% gewijzigd door Luxicon op 10-08-2015 23:57 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Je kan ongewenste apps van je start scherm halen door ze even vast te houden.
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste