HollovVpo1nt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:46:
High end toestel? Waar heb je het over? Het is een variant van de lumia 920 met een betere camera, zonder draadloos laden. Nokia zou hiermee moeten adverteren als een flagship, maar goedkoper moeten aanbieden dan de flagships van de andere OEMS. Met deze prijs concurreert hij direct met de Xperia Z, HTC One en GS4.
Ik weet niet waar jij hebt leren rekenen, maar dit toestel is niet 640 euro zoals de htc one en 634 euro als de samsung gs4. Zoals ik al eerder aangaf zijn dit adviesprijzen en zakken deze erg snel.
Tevens is de galasy s4(die ook standaard geen draadloze lader heeft) ook maar een kleine verbetering tegenover hun vorige model en mijns inziens behoord de lumia 925 met de hardware en vooral de software tot high end categorie .
Dan nog blijft het gewoon een toestel dat al een best lange tijd op de markt is. Daarnaast moet WP8 zich nog best veroveren dus ik snap de strategie niet helemaal van Nokia.
Aangezien de CPU e.d. hetzelfde is zou je verwachten dat de prijs zeker met 100 euro eraf kan, zeker nu de 8X voor een stuk minder weg gaat terwijl dezelfde soc en geheugen heeft.
Cpu is misschien hetzelfde, maar de rest van de onderdelen komen niet overheen. Tevens stopt Nokia flink wat meer mankracht met hun developers in Windows Phone. Zo zijn er vele extra opties toegepast die standaard niet ondersteund worden op alle andere wp toestellen (denk aan tijdelijk bestanden te verwijderen en straks fm radio). Grootste kostenpost zijn ook de here applicaties.
Veroveren van de markt doe je ook niet met het high end segment maar met de low -en middlesegment. Daar hebben ze de lumia 520,620 en de 720 voor.
[
Voor 47% gewijzigd door
vali op 14-05-2013 21:11
]