Groot genoeg voor 2 hoofdletters
productreview: Nokia Lumia 925 Grijs review door Devian
Zal er de komende tijd nog het een en ander aan updaten.
Voor jullie nog 2 benchmarks:
Peacekeeper: 337 (vergelijkbaar met de Lumia 920)
Browsermark 2: 1535 mobiele site, 1806 desktop site.
Mochten er nog vragen zijn, shoot. Ik zal de review dan asap aanpassen.
https://wren.co/join/Devian
Bizar. Maar goed, men is ook verbonden aan het uitermate slome MS en kon 'daarom' niet voorzien worden met quadcore en degelijke resolutie??
[webhero.nl]
Met hulp van Microsoft. Die heeft grote stukken van wp8 herschreven om het mogenlijk te maken. Had dat in een interview gelezen.PaT schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:34:
Als Nokia dat gewild had, dan hadden ze er gewoon een quadcore ingepropt. De S4 plus chipset van de Lumia 1020 kan ook geen camera van meer dan 20 megapixel aan. De oplossing van Nokia? Ze herschrijven gewoon de Qualcomm driver zodat het wel werkt!
Laat ook de kracht zien wat optimalisatie allemaal kan betekenen, in tegenstelling tot domweg quadcores in je telefoon stoppen en de batterij nog sneller laten leeggaan.
[ Voor 12% gewijzigd door vali op 15-07-2013 21:27 ]
Heb je nog steeds last van dat je telefoon leeg loopt? (Te lezen in review)
Btw hoe bevalt de nieuwe whatsapp en de camera voor de rest? Ben benieuwd hoe het nu staat na die tijd van de review. In augustus is dit wel de grootste kanshebber.
Ik ben in sinds vorigeweek vrijdag in het bezit van een Lumia 925 (32gb *vodafone*). Na initieel spelen e.d. en het gebruik van Whatsapp na de laatste update 2.10.xx was mijn telefoon na 3 uur op 64%. Dit zonder hem te gebruiken...
Sinds gisteren heb ik er ALLES afgegooid wat niet WP8 'vanilla' is (op elke app in de lijst staan en als er verwijderen bij stond verwijderen. Daarna de apps geinstalleerd op het moment dat ik vond dat ik ze nodig had.
Wat er nu sinds vanmorgen 05:00 op staat:
WP8 native apps
HERE Drive+
HERE Maps
Speedtest.net
14GB aan Media (muziek AAC 450~bitrate, kaarten NL, kaarten DE, kaarten BE, kaarten FR)
Microsoft account (@outlook.com / Collect daily)
Nokia account (geen instellingen)
Settings:
Scherm -> (laag) Automatisch aanpassen
Ease of acces -> Hoog contrast (ziet er kek uit op amoled
Geluiden -> alles uit behalve ringtone ed (geen keyboard kliks, oid)
Wifi -> staat aan (alle vinkjes uit)
Bluetooth -> Staat aan
NFC -> uit
Meer heeft volgens mij niet van invloed op de batterij...?
Enfin, sinds 7:45 van de auto lader gehaald met 100% lading
Het is nu 17:22 en er is nog 79% batterij lading over. "Estimated time remaining: 1 day 11 hours. Time since last charge: 9 Hours"
Hier is 1.5 uur mee gebeld, een half uur muziek beluisterd via Bluetooth in auto radio. 20-30~ minuten mee ge-internet op 3g.
Al met al zeer tevreden over deze levensduur van de accu lading. Nu ga ik 1 voor 1 de apps toevoegen welke voor mij van belang zijn. Om morgen te beginnen met Whats app(background tasts blocked).
Voor de geinteresseerde zal ik morgen opnieuw een update plaatsen hoe de accu het er dan na 9-10 uur van af heeft gebracht.
Ik schakel 3G alleen in als ik even wil internetten en geen Wifi verbinding heb.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Verwijderd
De specs zeggen niks. Je moet de specs beoordelen aan de hand van de software. Windows phone 8 presteert met een minder snelle processor hetzelfde of beter dan android met betere specskoekiemonster schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:18:
Wat een leuk toestel, maar wat een slechte specs. De w8 telefoon van Samsung uit 2012 heeft nog betere specs... en dan noemt Nokia het een flagship telefoon?!
Bizar. Maar goed, men is ook verbonden aan het uitermate slome MS en kon 'daarom' niet voorzien worden met quadcore en degelijke resolutie??
Dat kan wel wezen, maar hardwaretechnisch is het nou de creme de la creme waarmee dat deel prijstechnisch niet echt heel veel kan verantwoorden. Uiteindelijk kijken mensen naar specs, en ook al ben ik het er helemaal mee eens dat windows phone prima draait op deze hardware... spec-technisch is het nou niet bijzonder (en ik zou bijvoorbeeld een hogere resolutie scherm niet bepaald erg vinden als daar tenminste iets mee gedaan wordt).Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:26:
[...]
De specs zeggen niks. Je moet de specs beoordelen aan de hand van de software. Windows phone 8 presteert met een minder snelle processor hetzelfde of beter dan android met betere specs
loopt niet meer leeg. Gaat 27uur mee, dan luister ik 2 uur muziek. Maak ik 30 foto's, 3 filmpjes en gebruik ik whatsapp + 2 mailboxen die synchroniseren.MineMine schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:39:
@Devian
Heb je nog steeds last van dat je telefoon leeg loopt? (Te lezen in review)
Btw hoe bevalt de nieuwe whatsapp en de camera voor de rest? Ben benieuwd hoe het nu staat na die tijd van de review. In augustus is dit wel de grootste kanshebber.
whatsapp bevalt goed nu! De camera ook, overdag erg goed en zodra het donker word gewoon bizar hoeveel licht er op te vangen,is. Wel soms paar keer proberen voordat de foto helemaal naar wens is, maar andere merken maken dan uberhaubt al geen foto's meer.
Daar ben ik niet zo zeker van. Een enthousiaste Android-fan-verkoper blaast de onwetende consument zo omver met 'super-amoled-plus (een beetje:) )', 'quadcore', '10.000.000 stuks verkocht in de eerste zeven seconden' e.d.Devian schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:35:
Wij kijken naar specs...de overige 95% van de kopers niet.
Net als met een auto (niet kijkend naar verbruik). Een 8 cilinder in een oude Amerikaan presteert aanmerkelijk minder dan een mooie zes-in-lijn in een BMW M3 E46. (Geef mij die laatste maar
Niet wetende hoe te vergelijken, lijken specs de beste manier om toch een vergelijk te kunnen maken, juist voor de onwetenden.
Nokia zou helemaal geen specs moeten opgeven zoals Apple dat doet. Want die specs zijn minder belangrijk als bij een Android. Hoor je ooit iemand klagen over de niet eens HD resolutie van Apple? Nauwelijks.Edddd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:20:
[...]
Daar ben ik niet zo zeker van. Een enthousiaste Android-fan-verkoper blaast de onwetende consument zo omver met 'super-amoled-plus (een beetje:) )', 'quadcore', '10.000.000 stuks verkocht in de eerste zeven seconden' e.d.
Net als met een auto (niet kijkend naar verbruik). Een 8 cilinder in een oude Amerikaan presteert aanmerkelijk minder dan een mooie zes-in-lijn in een BMW M3 E46. (Geef mij die laatste maar).
Niet wetende hoe te vergelijken, lijken specs de beste manier om toch een vergelijk te kunnen maken, juist voor de onwetenden.
Nee, maar die discussie hebben ze ondervangen door de fantastische marketing term "retina display", dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Daarnaast moet je het "ecosysteem" effect van iOS niet onderschatten. Dat is een doel dat Microsoft ook lijkt te willen halen, maar ondertussen concurreren ze ook knetterhard met Android op specs. Anders hadden we geen 4,7 inch Titan gehad, of geen toestellen met 32GB of dalijk zelfs 64GB opslagruimte.badluckboy schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:27:
[...]
Nokia zou helemaal geen specs moeten opgeven zoals Apple dat doet. Want die specs zijn minder belangrijk als bij een Android. Hoor je ooit iemand klagen over de niet eens HD resolutie van Apple? Nauwelijks.
Wat dat betreft wil WP "best of both worlds zijn", maar zijn ze tegelijkertijd half stront, half regenwater...
Njah, had hiervoor even een Huawei Ascend W1 met 800x480 res en moet zeggen dat ik een hogere res WEL fijn vind en bij mij wel een invloed op mijn keuze is. Zelfde zou het geval zijn bij geheugen, cpu.badluckboy schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:27:
[...]
Nokia zou helemaal geen specs moeten opgeven zoals Apple dat doet. Want die specs zijn minder belangrijk als bij een Android. Hoor je ooit iemand klagen over de niet eens HD resolutie van Apple? Nauwelijks.
Het maakt minder uit, en windows phone werkt snel soepel maar op een toestel met betere specs wel nog soepeler. En internet paginas laden toch wat sneller, en je kunt toch net wat meer op je scherm kwijt, etc.
Als je niet anders gewend bent is het misschien allemaal prima, maar als je eenmaal weet wat een voordeel een bepaald iets kan hebben kan het toch opeens een gemis zijn als je het niet hebt.
Nu dus met WhatsApp erbijMobzy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:25:
WP8 native apps
HERE Drive+
HERE Maps
Speedtest.net
14GB aan Media (muziek AAC 450~bitrate, kaarten NL, kaarten DE, kaarten BE, kaarten FR)
Microsoft account (@outlook.com / Collect daily)
Nokia account (geen instellingen)
Settings:
Scherm -> (laag) Automatisch aanpassen
Ease of acces -> Hoog contrast (ziet er kek uit op amoled)
Geluiden -> alles uit behalve ringtone ed (geen keyboard kliks, oid)
Wifi -> staat aan (alle vinkjes uit)
Bluetooth -> Staat aan
NFC -> uit
16 uur op batterij met 32% over
Whatsapp (zonder background task te killen)
1 uur mee gebeld
1 uur mee genavigeerd
1 uur muziek via bluetooth
0.5 uur muziek via speaker
0.25 uur internet via 3g
Dat is dan met whatsapp 68/16=4.25% per uur
en zonder whatsapp 31/9.5=3.26% per uur
Wel onder verschillende omstandigheden (navigatie en verschillende beltijden..)
Dan kan ik dus redelijkerwijs concluderen dat Whatsapp op WP8 met de laatste update (in iedergeval voor mij) geen drain meer is.
Iets anders dan, vanochtend lag de telefoon nog aan de lader (met oplaad icoontje die de batterij afwisselde) met een lading van 95%. Toen ik hem uit eindelijk van de lader afhaalde een half uur later was die nog 92% vol. De telefoon was dus aan het ontladen terwijl deze aan de lader zat. Hij was niet warm ofzo, nog geen idee wat dat nou geweest is.
Vooral tijdens het gamen word mijn lumia 920 te warm om vast te houden.
Ik zou even een beetje games gaan spelen dan kan ik je wel vertellen of hij warm wordt.
het is echt een prachtig toestel ( heb de 32 GB black variant )
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ik denk zelf dat het te maken heeft met GDR2 wat een verbeterde energie management heeft maar ik weet het niet zeker!dreameater schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:27:
accu gaat echt stukje langer mee ondanks dat 'glance' aanstaat ( de tijd op het display) ik vermoed dat het AMOLED scherm het grootste verschil maakt.
Ben toch ook aan het overwegen hem aan te schaffen, net de kleine dingen die hem voor mij beter maken dan een 920 (welke ik nu heb, tevreden over, maar zou toch net een wat compactere telefoon willen, amoled zie ik als een pluspunt, etc).dreameater schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:27:
Ik heb hem nu een paar dagen in het gebruik, kwam van een 920... accu gaat echt stukje langer mee ondanks dat 'glance' aanstaat ( de tijd op het display) ik vermoed dat het AMOLED scherm het grootste verschil maakt.
Ik zou even een beetje games gaan spelen dan kan ik je wel vertellen of hij warm wordt.
het is echt een prachtig toestel ( heb de 32 GB black variant )
Zit er aan te denken in duitsland te kopen, denk dat ik de 16GB versie echt te klein vind. Waar heb jij de 32GB versie vandaan als ik vragen mag?
http://www.idealo.de/prei...296_-lumia-925-nokia.html kijk daar voor goedkope prijzen en winkels. Heb mijne bij http://www.telbay.de/ gehaald, wel laten bezorgen in DLD echter betalen kan via paypal.m0ridin schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:28:
[...]
Ben toch ook aan het overwegen hem aan te schaffen, net de kleine dingen die hem voor mij beter maken dan een 920 (welke ik nu heb, tevreden over, maar zou toch net een wat compactere telefoon willen, amoled zie ik als een pluspunt, etc).
Zit er aan te denken in duitsland te kopen, denk dat ik de 16GB versie echt te klein vind. Waar heb jij de 32GB versie vandaan als ik vragen mag?
[ Voor 7% gewijzigd door Devian op 30-07-2013 15:31 ]
Super, cheers... Had nu vooral via ebay en amazon.de gekeken.Devian schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:30:
[...]
http://www.idealo.de/prei...296_-lumia-925-nokia.html kijk daar voor goedkope prijzen en winkels. Heb mijne bij http://www.telbay.de/ gehaald, wel laten bezorgen in DLD echter betalen kan via paypal.
Tevens zit de achterkan van mijn Lumia 925 iets los waardoor als je erop drukt een "klikkend" geluid hoort.
Lees dit eens: Verwijderd in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 820 - Deel 1"eeheinen schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:26:
Ik heb een Lumia 925 uit de UK. Nu blijkt dat de firmware (van de Carrier Clove: CV GBIE) ervan beperkt is tot 3G, ook al is de hardware prima in staat om 4G te doen. Dat hebben ze blijkbaar gedaan om 4G pas te enablen als ze dat zelf aanbieden. Is er een manier om van firmware te wisselen, zodat ik de normale Europese build krijg?
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Je hebt de normale, unbranded engelse firmware (CV = Country Variant), Clove Technologies is n.l. een grote retailer, zoals bijv. Coolblue, geen provider. Omdat in Engeland 4G voorlopig alleen beschikbaar bij de carrier EE (combi van Orange en T-Mobile) hebben ook alleen de EE-branded 925's de mogelijkheid tot gebruik van 4G, dat was ook al zo bij de 920. Zodra 4G ook beschikbaar wordt voor de provider, wiens simkaart in de telefoon zit, krijgen de andere toestellen een OTA update. (Wel heb ik op WPCentral gelezen, dat mensen een 32GB versie van VodafoneUK hadden, die 4G enabled was.)eeheinen schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:26:
Ik heb een Lumia 925 uit de UK. Nu blijkt dat de firmware (van de Carrier Clove: CV GBIE) ervan beperkt is tot 3G, ook al is de hardware prima in staat om 4G te doen. Dat hebben ze blijkbaar gedaan om 4G pas te enablen als ze dat zelf aanbieden. Is er een manier om van firmware te wisselen, zodat ik de normale Europese build krijg?
Maar voor de 16GB zou je momenteel dus een branded EE-firmware moeten flashen, lijkt me niet wenselijk voor een unbranded toestel, de enige optie is dan een unbranded (CV) firmware van een ander europees land.
Hier is nog een vrij positieve review te vinden, in andere artikelen op de site honderden foto's gemaakt met de Lumia 925.
Heb de telefoon nu in Nederland in bestelling staan (voor 440 EUR) dus nu is het afwachten tot we eindelijk weer een Nokia in bezit kunnen hebben. Laatste telefoon waar ik erg enthousiast over was is mijn N95 8GB geweest, de HTC Legend (flop) en HTC One X konden namelijk niet aan mijn verwachtingen voldoen.
Grootste angst is dat WP8 te klein blijft waardoor ik populaire apps als Snapchat pas later dan mijn maten kan hebben en daar dus mee achter ga lopen. Maar met het scherm, de camera en de standaard kwaliteitsapps van Nokia zal het vast wel goed komen :)!
Je kan altijd nog swapchat gebruiken, die er mijns inziens mooier uit dan de originele van IOS. Rudy Huyn maakt echt onwijs mooie apps namelijkKluutmaran schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:06:
http://ukmobilereview.com/2013/07/nokia-lumia-925-review/
Hier is nog een vrij positieve review te vinden, in andere artikelen op de site honderden foto's gemaakt met de Lumia 925.
Heb de telefoon nu in Nederland in bestelling staan (voor 440 EUR) dus nu is het afwachten tot we eindelijk weer een Nokia in bezit kunnen hebben. Laatste telefoon waar ik erg enthousiast over was is mijn N95 8GB geweest, de HTC Legend (flop) en HTC One X konden namelijk niet aan mijn verwachtingen voldoen.
Grootste angst is dat WP8 te klein blijft waardoor ik populaire apps als Snapchat pas later dan mijn maten kan hebben en daar dus mee achter ga lopen. Maar met het scherm, de camera en de standaard kwaliteitsapps van Nokia zal het vast wel goed komen :)!
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 05-08-2013 22:14 ]
Ziet er inderdaad goed uit, maar in de versie van jouw link (weet niet of er inmiddels al een nieuwe update is) werkt video niet. Niet de gehele ervaring krijgen is jammer, aangezien WP voor de rest precies voldoet aan mijn eisen (op papier dan aangezien ik moet wachten op levering tot ik de praktijk kan ervaren). Hopelijk helpen de goede toestellen die nu uitkomen / zijn dus aan meer marktaandeel zodat het lonender is om de apps zsm naar WP te brengen.vali schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:12:
[...]
Je kan altijd nog swapchat gebruiken, die er mijns inziens mooier uit dan de originele van IOS. Rudy Huyn maakt echt onwijs mooie apps namelijk
had gelezen in de comments dat er een update komt voor video.Kluutmaran schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 07:19:
[...]
Ziet er inderdaad goed uit, maar in de versie van jouw link (weet niet of er inmiddels al een nieuwe update is) werkt video niet. Niet de gehele ervaring krijgen is jammer, aangezien WP voor de rest precies voldoet aan mijn eisen (op papier dan aangezien ik moet wachten op levering tot ik de praktijk kan ervaren). Hopelijk helpen de goede toestellen die nu uitkomen / zijn dus aan meer marktaandeel zodat het lonender is om de apps zsm naar WP te brengen.
Verwijderd
Klopt, en of je nou duo of quadcore hebt, als hij (bijna) net ze snel is maakt het niet uit. Zelfde als met auto's. Vroeger moest je 2 of 2 1/2 liter hebben voor een beetje vermogen. Ik heb nu een golf cross met 1400 cc die 158 pk heeft.Devian schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:35:
Wij kijken naar specs...de overige 95% van de kopers niet.
Bij de goedkoopste (Nederlandse) webwinkel is hij al verkrijgbaar voor €428,67.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1552545 (prijzen en levertijdentopic)
Zelf zit ik er aan te denken om van mijn L620 over te gaan naar de L925.
Heb nu een tijdje de L900 te leen gehad en ik merkte dat een wat groter scherm toch wel prettig is.
Bovendien ziet de L925 er wel heel goed uit vind ik. Lekker dun en licht ook nog eens.
Goede camera ook natuurlijk... Dus ja. Ben bang dat ik straks een paar euro's armer ben.
Voor mensen die de L925 al hebben, hebben jullie grote minpunten kunnen ontdekken tot nu toe?
Verwijderd
Zoals Kluutmaran al zegt: de 920 is ook nog steeds een hele goede deal. Beide zijn geen miskoop.
Dat hij glad aanvoelt maakt mij niet heel veel uit omdat ik toch van plan ben een dun gel-hoesje er bij te kopen als ik hem koop. Die zorgt voor wat bescherming, maar ook wat extra grip.
Dat de camera een beetje uitsteekt vind ik niet erg aangezien de lens er iets onder zit zoals je al zegt inderdaad. En die twee kleine bultjes is een mooie subtiele toevoeging!
Heb zowel de 920 als de 925 hier liggen. De 920 is mijn eigen toestel en de 925 is een review exemplaar, maar weet nu al dat de 920 de deur uit gaat en vervangen wordt voor de 925.Kluutmaran schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:17:
Na de reviews gelezen te hebben toch maar afgezien van een 925 en gegaan voor een 920 omdat de enige voordelen het uiterlijk, de grootte, het gewicht en het AMOLED scherm zijn. Daar de 920 100 euro goedkoper is, 32 GB geheugen, draadloos opladen heeft en ik eigenlijk zo snel mogelijk een telefoon ga ik voor de betere bang for buck.
Het is niet dat de 920 nu zo verschrikkelijk groot is, maar de 925 is toch wel beter te behappen qua formaat. Vooral wanneer je langer moet doen met een telefoon is de 920 net wat aan de grote kant voor z'n schermformaat. Noem het gerust ietwat lomp. De positieve kant van het wat lompere gevoel is wel een iets hogere kwaliteitsbeleving, maar dat zit ook absoluut goed bij de 925. In een direct vergelijk voelt de 925 aanvankelijk wel iets goedkoper aan door het lichte gewicht en de opbouw uit meerdere delen voor de body, maar na er wat langer mee gespeeld te hebben voelt ook de 925 bijzonder premium aan.
Nadeel van de 925 is echter wel de matte finish op de achterkant. Deze kan snel vies worden, met name de witte variant laat dit goed zien. Gelukkig is het wel makkelijk schoon te maken, maar hoe zich dit houdt op de lange duur is maar de vraag.
Op het technische vlak heeft de 925 ook nog een klein stapje voor op de 920. De 925 beschikt immers over een 6 lens element, dit gecombineerd met de Amber SW update maakt de camera echt zichtbaar beter dan die van de 920. Al krijgt de laatstgenoemde de Amber update ook al is er al wel aangegeven door de camera guru van Nokia dat het 6 element net iets meer scherpte op kan leveren.
Dan is er ook het AMOLED scherm nog, komende van een LCD in de 920 is het wel even wennen door de hogere saturatie van AMOLED panelen, maar het scherm van 925 voelt scherper aan. Daarbij is het ook nog eens stukken helderder en is ook de afleesbaarheid in direct zonlicht stukken beter. Een nadeel wat ik met 920 had was dat het scherm onleesbaar werd in de zon wanneer ik een gepolariseerde zonnebril droeg, daar is met de 925 geen sprake van.
Zo heeft de 925 tal van verbeteringen in zich zitten die de meerprijs over de 920 rechtvaardigt. Een noemenswaardige is nog de knoppen aan de zijkant die veel solider aanvoelen. Met name de cameraknop geeft betere feedback en is voelbaar beter als 2-stage knop dan die van de 920.
Ik durf met recht te stellen dat als je iemand beide toestellen in de handen geeft dat de 925 veelal als het betere toestel wordt ervaren. De enige doorslag gevende factor om voor de 920 te gaan zou de prijs moeten zijn al zou ik een ieder aanraden de meerprijs voor de 925 te betalen, het is het meer dan waard.
Als er iemand specifieke vragen heeft over de 925 of de software stel ze gerust. Zal proberen ze zsm te beantwoorden zolang ik het toestel nog heb (weekje of 2 ongeveer)
Ben zelf in het bezit van een 920 en ben op zich wel geinteresseerd in de 925, maar kan het voor mezelf nog niet echt verantwoorden om weer een paar honderd euro uit te geven aan een 'wat nieuwere versie' (helemaal nu ik amber op de 920 heb). Maar het blijft toch in mijn achterhoofd zitten, heh.
Ongeveer gelijk aan wat ik met m'n 920 ook haalde. Denk dat als je de nieuwe 'Glance Screen' functionaliteit (die overigens geniaal is) uitschakelt je nog wel langer gaat halen. Logischerwijs verbruikt een dergelijke functie wat meer stroom. Daarbij is ook web browsen redelijk funest voor de batterijduur vanwege het vele wit wat je daar vaak tegenkomt, al kun je je afvragen of een 920 dat zoveel beter doet.
920 voldoet voor mij prima qua batterij trouwens... Red er vaak wel 2 dagen mee en sowieso altijd de dag (ben geen heel intensieve gebruiker). Glance heb ik overigens weer uitgezet, vond het niet enorm veel toevoegen nog... wie weet later nog eens proberen
Denk je trouwens dat de 16GB een issue kan gaan worden? Heb op mijn 920 nog genoeg ruiimte vrij, maar toch... Heb graag speling.
[ Voor 19% gewijzigd door m0ridin op 10-08-2013 10:24 ]
Nu wil ik hem nog grager kopen.
Wat m0ridin al vraagt over de 16 GB ben ik ook wel benieuwd naar overigens.
Voor mij persoonlijk denk ik wel dat 16GB genoeg is. Heb er redelijk wat foto's op staan nu, geen muziek gezien het een tijdelijk toestel is en die setup net even wat teveel moeite is. Heb op m'n 920 nu 8GB gebruikt, de 925 staat op 3,6GB gebruikt na 5 dagen. Eerlijk is eerlijk, het voelt wel lekker om overhead te hebben want minder dan 10GB beschikbaar voelt als weinig. Desondanks denk ik niet dat ik snel tegen limitaties aan zou lopen met de 925.
Hoe erg is 'slechts' 16GB eigenlijk? De meeste iPhones worden nog altijd verkocht met een dergelijk geheugen en daar hoor je maar weinig klachten over. Zelfs de oude 4 is te koop met maar 8GB. Ben je een muziekfreak of bewaar je graag oude foto's (zelfs wanneer ze niet met de telefoon gemaakt zijn) dan gaat 16GB denk ik te weinig zijn. Ben je een normale user die af en toe verwijderd en iets bewuster met de opslag omspringt dan voorzie ik geen problemen.
Zal anders nog wel ff screenshots maken van de opslag app en hoe de verdeling is.
Verwijderd
Heb dit weekend de 925 afwisselend gebruikt met m'n 920, maar je merkt wel dat de 920 wat 'bulkier' is. Het is niet irritant veel, maar je merkt het wel bij langdurig gebruik. De 925 is wat dat aangaat een stuk beter te handelen. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt een paar (in principe nietszeggende) benchmarks te doen. Op CPU gebied krijg ik vreemd genoeg telkens net iets slechtere resultaten uit de 925 al is dat niet te merken bij normale taken zoals startup tijden. De vraag is of dat verschil komt door nieuwere software ja of nee.
Daar heb ik de Pro Cam app dus ook op draaien, zou alleen nog wel iets van nachtmodus stand willen kunnen selecteren (aantal modi wat dat betreft is erg beperkt hier). Verder fijn om een andere app te kunnen koppelen aan de camera button, jammer dat het alleen de nokia versies zijn...
Thanks voor je reacties en info iig, op zich zou 16GB idd wel genoeg moeten zijn maar ja... liever teveel dan te weinig. Heb graag reserve en als je wat filmpjes maakt met je camera, wat kaarten download voor navigatie, etc... dan kan het toch best vlot gaan.
Verwijderd
Ik vind een camera heel belangrijk, en daarmee is mijn keus voor de 920 uitstekend geweest. Nu heb ik de 920 terug moeten sturen vanwege slechte dekking tmobile. Via een webshop de 925 met Vodafone aangeschaft. Wederom vanwege de camera, maar ook het OS is heerlijk om mee te werken. Wel even getwijfeld tussen de HTC One en de 925, maar de camera en OS gaven toch de doorslag.Beanie schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:44:
Dat maakt wat mij betreft de 925 de ideale telefoon voor iemand die een goede camera ten alle tijden bij zich wil hebben. Overigens komt de app ook naar de 920
Dat is ook een groot pluspunt voor mij.
Had voorheen een instap-model spiegelreflex camera. Verkocht omdat ik hem toch te lomp/groot en zwaar vond om overal mee naartoe te nemen.
Nu heb ik als enige camera de Lumia 620..
Liever te veel als te weinig inderdaad. Maar ik denk dat ik het wel ga redden met 16 GB.m0ridin schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:17:
Thanks voor je reacties en info iig, op zich zou 16GB idd wel genoeg moeten zijn maar ja... liever teveel dan te weinig. Heb graag reserve en als je wat filmpjes maakt met je camera, wat kaarten download voor navigatie, etc... dan kan het toch best vlot gaan.
We hebben ook altijd nog Skydrive natuurlijk.
Waar had je hem besteld? Zoek namelijk nog een voor mezelf en alle NL aanbieders is pas eind augustus leveren.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:29:
[...]
Ik vind een camera heel belangrijk, en daarmee is mijn keus voor de 920 uitstekend geweest. Nu heb ik de 920 terug moeten sturen vanwege slechte dekking tmobile. Via een webshop de 925 met Vodafone aangeschaft. Wederom vanwege de camera, maar ook het OS is heerlijk om mee te werken. Wel even getwijfeld tussen de HTC One en de 925, maar de camera en OS gaven toch de doorslag.
De HTC One is op cameragebied niet erg slecht ofzo, maar de 925 is echt wel een hele stap beter. Uiteraard is het geen 1020 en zelfs net niet een N8, maar er zijn zeer goede plaatjes uit te trekken.
Pro Cam is wel te vinden in de Store, maar nog niet te downloaden. Zelfs met GDR2 nog niet helaas. Pro Cam is wel echt een mooi stukje software en ben dan ook ontzettend nieuwsgierig wat er mee kan. Al zou ik het graag eens proberen op de 1020. Maar eens wat lieve mailtjes naar de juiste mensen @nokia sturenStravincy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:26:
Was bijna vergeten dat de Pro Cam app ook naar de 925 komt (of is hij al beschikbaar op de 925?).
Dat is ook een groot pluspunt voor mij.
Had voorheen een instap-model spiegelreflex camera. Verkocht omdat ik hem toch te lomp/groot en zwaar vond om overal mee naartoe te nemen.
Nu heb ik als enige camera de Lumia 620..Wat dat betreft zou de 925 ook ideaal zijn voor mij.
[...]
Liever te veel als te weinig inderdaad. Maar ik denk dat ik het wel ga redden met 16 GB.
We hebben ook altijd nog Skydrive natuurlijk.

Pro cam is gewoon te installeren, had zelf een handleiding op xda gevonden, maar hij staat tegenwoordig ook op l920 forum.Beanie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:46:
[...]
Waar had je hem besteld? Zoek namelijk nog een voor mezelf en alle NL aanbieders is pas eind augustus leveren.
De HTC One is op cameragebied niet erg slecht ofzo, maar de 925 is echt wel een hele stap beter. Uiteraard is het geen 1020 en zelfs net niet een N8, maar er zijn zeer goede plaatjes uit te trekken.
[...]
Pro Cam is wel te vinden in de Store, maar nog niet te downloaden. Zelfs met GDR2 nog niet helaas. Pro Cam is wel echt een mooi stukje software en ben dan ook ontzettend nieuwsgierig wat er mee kan. Al zou ik het graag eens proberen op de 1020. Maar eens wat lieve mailtjes naar de juiste mensen @nokia sturen![]()
Verwijderd
De 925 komt bij Belsimpel vandaan. En de camera op de One is maar 4MP en ja dat ga je merken als je de foto's terug ziet op een 24" HD scherm. En ja, beeldstabilisatie op de 920 en 925. Mooie heldere foto's, en dat is waar ik het voor doe. OS is ook heerlijk om mee te werken.
Daarom vroeg ik me af: draait het toestel echt snel genoeg of zou hij snel afgeschreven kunnen worden?
Over het OS twijfel ik niet. Heb nu een HTC Radar, maar heb altijd al zitten kijken naar de Lumia's en nu kriebelt het toch
Wat eerder problemen op zou kunnen leveren is RAM voor toekomstige updates en de mogelijkheid bepaalde apps te draaien. Gelukkig komt de 925 met 1GB RAM en zit je dus voorlopig nog wel goed.illewoare schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:09:
Ik ben sterk aan het overwegen een 925 aan te schaffen, het ziet er echt een prachtig toestel uit. Het enige dat me tegenhoudt, is de hardware die zelfs voor WP al een beetje gedateerd wordt. Niet dat ik een zware gebruiker ben, maar ik zou toch graag de toekomstige WP-updates vlot kunnen draaien.
Daarom vroeg ik me af: draait het toestel echt snel genoeg of zou hij snel afgeschreven kunnen worden?
Over het OS twijfel ik niet. Heb nu een HTC Radar, maar heb altijd al zitten kijken naar de Lumia's en nu kriebelt het toch
Qua snelheid heb ik weinig tot niks aan te merken. Navigeren door het OS gaat vlot (wat het ook al deed onder WP7), apps laden snel, installaties gaan ook vlot en ook het hervatten van taken gaat snel. Kortom, ik denk niet dat je snel tegen beperkingen aan gaat lopen met een 925. Zeker als je komt van een Radar is de 925 qua snelheid een eye-opener.
Zelfs op mijn Lumia 620 draait alles gewoon vlot en op dit moment heeft maar ongeveer 1% (als ik het goed heb onthouden) van alle apps 1gb RAM nodig.illewoare schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:09:
Ik ben sterk aan het overwegen een 925 aan te schaffen, het ziet er echt een prachtig toestel uit. Het enige dat me tegenhoudt, is de hardware die zelfs voor WP al een beetje gedateerd wordt. Niet dat ik een zware gebruiker ben, maar ik zou toch graag de toekomstige WP-updates vlot kunnen draaien.
Dus met de Lumia 925 zal je echt wel even goed zitten hoor.
Mooi dat het nu al met een work-around kan, maar de app word toch ook op de "legale" manier beschikbaar voor de 925 dacht ik?vali schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:05:
[...]
Pro cam is gewoon te installeren, had zelf een handleiding op xda gevonden, maar hij staat tegenwoordig ook op l920 forum.
Dik tevreden, prachtig toestel, mooie foto's, zwart is zwart en zeker bij een zwart toestel zie je (bijna) niet waar het display eindigt en het toestel begint.
Willekeurige reboots als ook zomaar locken van het scherm zijn ook issues die door oudere software kwamen. Had het ook een paar keer, maar met een nieuwer SW versie (slechst xxx.xxx.xxx.1 versie nieuwer) is het voor zover goed en geen problemen meer gehad.martijnm71 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:27:
Overstapper hier, kom van een Nexus 4 en wou eens wat anders. Dus ik Maandagavond even de grens overgewipt en bij de Mediamarkt in Krefeld een mooie zwarte gekocht, was er erg blij mee tot ik gisteren in de loop van de dag willekeurige reboots en vastlopers kreeg. Na wat zoeken op internet bleek dat ik niet de enige was en dat de enige oplossing terug naar de winkel was. Vanmorgen gedaan, gelukkig onder coulance een nieuw toestel meegekregen dat het tot nu toe (even afkloppen) prima doet.
Dik tevreden, prachtig toestel, mooie foto's, zwart is zwart en zeker bij een zwart toestel zie je (bijna) niet waar het display eindigt en het toestel begint.
Alle software was compleet up to date in mijn geval, incl de amber update. Vervangende toestel voelt gezonder aan, alles werkt beter, bluetooth zonder stotteren, fatsoenlijke accuduur, scherm reageert beter, denk dat mijn eerste toestel een maandagmorgen toestel was.Beanie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:15:
[...]
Willekeurige reboots als ook zomaar locken van het scherm zijn ook issues die door oudere software kwamen. Had het ook een paar keer, maar met een nieuwer SW versie (slechst xxx.xxx.xxx.1 versie nieuwer) is het voor zover goed en geen problemen meer gehad.
Ben nu dik tevreden met mijn eerste Nokia sinds de 5800 Xpress Music
Er was een hele kleine update geweest die nog niet overal was uitgerold, maar weet de details ook niet precies gezien er nergens wat over gezegd is. Hoe dan ook, je hebt in elk geval een goed werkende Lumia en daar gaat het om.martijnm71 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:55:
[...]
Alle software was compleet up to date in mijn geval, incl de amber update. Vervangende toestel voelt gezonder aan, alles werkt beter, bluetooth zonder stotteren, fatsoenlijke accuduur, scherm reageert beter, denk dat mijn eerste toestel een maandagmorgen toestel was.
Ben nu dik tevreden met mijn eerste Nokia sinds de 5800 Xpress Music![]()
Voor de andere gelukkige 925 eigenaren (of Lumia eigenaars met de Amber update) Nokia Pro Cam is nu te downloaden in de store via de normale manier.
[ Voor 71% gewijzigd door Beanie op 15-08-2013 23:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
even opletten, niet alle 925's uit Duitsland zijn 32 gig, ik heb gewoon een 16 gig model gekocht daar, 32 gig was niet voorradig en slecht verkrijgbaarVerwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:03:
Ik zit er aan te denken de 925 uit duitsland te halen (32gb is voor mij eig wel belangrijk). Weet iemand of je hem in nld dan ook gewoon kunt verzekeren, net met the phonehouse gebeld maar die konden een toestel uit duitsland niet verzekeren.
dus staar je daar niet blind op
Inderdaad, een verzekering is onzin. Een goede inboedelverzekering verzekert ook gewoon je telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:03:
Ik zit er aan te denken de 925 uit duitsland te halen (32gb is voor mij eig wel belangrijk). Weet iemand of je hem in nld dan ook gewoon kunt verzekeren, net met the phonehouse gebeld maar die konden een toestel uit duitsland niet verzekeren.
Mijn vriendin heeft vorige week haar telefoon laten vallen thuis, en ze krijgt de nieuwwaarde van haar 6 maanden oude HTC 8x vergoed (de nieuwwaarde 6 maanden geleden, niet de huidige waarde).
Mocht je telefoon nou niet thuis kapot vallen, nouja, zover jij je kunt herinneren was het thuis gebeurt toch?
Verwijderd
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
Volgens mij wel. Stond ook in een nieuws bericht.martijnm71 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:34:
ik kan er compleet naast zitten maar was die 32gb niet een exclusief ding voor ik meen Vodafone in de UK?
De integratie met Skydrive is erg goed. Alles kan je meteen uploaden als je bijvoorbeeld een filmpje maakt of foto. Is ook goed geïntegreerd met Outlook. Ik heb ook Dropbox 5 gig, maar daar maak ik steeds minder gebruik van.Telfordia schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:23:
Maak ook zeker gebruik van je Skydrive ruimte scheelt toch al gauw 7 gig aan foto's die je daar kwijt kunt.
Zijn de problemen, in combinatie met Lumia 925/WP8/Whatsapp, verleden tijd?
Thnx.
Ja.Davy24 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:47:
Ik heb de 925 vanwege goede camera in m'n shortlist staan maar heb als android gebruiker nog een vraag.
Zijn de problemen, in combinatie met Lumia 925/WP8/Whatsapp, verleden tijd?
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Het wordt weer is tijd dat ik een nieuwe telefoon aanschaf en heb momenteel HTC Titan. Ben beetje rond aan het kijken etc. en kwam Nokia 925 of HTC One dan in Windows Phone 8 (Gerucht). nu zag ik tot mijn verbazing dat de microusb boven opzit. is het fijn dat die aansluiting bovenop zit?? bedoel in de auto etc.
Maar als ik kijk naar het gebruik van het toestel als hij aan de lader ligt vind ik het weer fijner..
Als je het echt zo vervelend vindt in de auto kun je altijd nog die draadloze lader van Nokia aanschaffen + draadloze cover. Vooral nu Nokia die ''carmode" app heeft uitgebracht wordt dat een aantrekkelijke combinatie voor mensen die veel in de auto zitten.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Verwijderd
Lumia 925 T-Mobile Leverbaar vanaf 21 augustus.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 12:46 ]
bedankt voor je informatie!! had gehoopt dat HTC keer met een nieuwe lijn kwam met Windows Phone 8 maar dat duurt nog effe. Dan maar is binnenkort de Nokia 925 bestellen!dreameater schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:36:
Dit is inderdaad even wennen, ik vind het in de auto wel wat lastiger en ziet het er ook iets minder sjiek uit.
Maar als ik kijk naar het gebruik van het toestel als hij aan de lader ligt vind ik het weer fijner..
Als je het echt zo vervelend vindt in de auto kun je altijd nog die draadloze lader van Nokia aanschaffen + draadloze cover. Vooral nu Nokia die ''carmode" app heeft uitgebracht wordt dat een aantrekkelijke combinatie voor mensen die veel in de auto zitten.
Met als verbeteringen:
•Full version of Nokia Glance screen
•Enhancements to Bluetooth audio, FM radio, and call audio quality
•General performance and usability improvements
Laat nou net zijn dat die 1% juist de kwaliteit apps/games zijn...Stravincy schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:46:
[...]
Zelfs op mijn Lumia 620 draait alles gewoon vlot en op dit moment heeft maar ongeveer 1% (als ik het goed heb onthouden) van alle apps 1gb RAM nodig.
Dus met de Lumia 925 zal je echt wel even goed zitten hoor.
[...]
Mooi dat het nu al met een work-around kan, maar de app word toch ook op de "legale" manier beschikbaar voor de 925 dacht ik?
Dat is niet waar. Je zult misschien wat leuke/nieuwe games missen als je geen 1GB RAM hebt, maar bijna alle goede/kwalitatieve apps op WP hebben maar een halve GB RAM nodig.Qws schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:08:
[...]
Laat nou net zijn dat die 1% juist de kwaliteit apps/games zijn...
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Iemand een idee wat full version of Glance Screen is?badluckboy schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:50:
Er komt een update aan voor de Lumia 925: http://wmpoweruser.com/ne...y-glance-screen-and-more/
Met als verbeteringen:
•Full version of Nokia Glance screen
•Enhancements to Bluetooth audio, FM radio, and call audio quality
•General performance and usability improvements
Ik denk dat ze ermee bedoelen dat de glance op de 925 een beta is en dat het nu een stabiele versie krijgt.Devian schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:05:
[...]
Iemand een idee wat full version of Glance Screen is?
Verwijderd
Twijfel zelf nog tussen zwart, grijs en wit. Met nu een voorkeur voor wit, maar zou de grijze en zwarte graag eerst willen zien.
Mediamarkt o.i.d. ?
Het werkt ook nog!
Weg draadloze shell, welkom draadloos laden zonder shell!
Lijkt me super, echter juich niet te vroeg:Devian schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:27:
Zojuist de wireless DIY hack toegepast op mijn Lumia 925!
Het werkt ook nog!
Weg draadloze shell, welkom draadloos laden zonder shell!
"Qi charging produces a good bit if heat. So you need a gap between the receiving coil and the rest of the internals to prevent cooking them. With "the hump" issue on the 1020, I think they were determined to make the rest of the phone slimmer than the 920....."
Uit een discussie over dit onderwerp op wpcentral.com.
Ik ben wel benieuwd of je hier al iets van merkt tijdens het opladen, dan wel of het op den duur daadwerkelijk ten koste gaat van de accu of overige componenten.
Natuurlijk hoop ik het niet voor je!
Wow, proficiat!Telfordia schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:30:
Vanmiddag via twitter (NokiaAtWork) de 925 gewonnen.
Ik overweeg om hem volgende week te bestellen ...
[ Voor 12% gewijzigd door spoonman op 22-08-2013 22:57 ]
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Wat houd je nog tegen? Heb er een ter review gehad afgelopen weken en het is in vrijwel alle opzichten een beter toestel dan de 920 en vervang de mijne dan ook voor een 925.spoonman schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:56:
[...]
Wow, proficiat!
Ik overweeg om hem volgende week te bestellen ...
Het enige wat minder is aan de 925 is de relatief kleine opslag van 16GB t.o.v. de 32GB van de 920. Maar dat is niet onoverkoombaar, voor mij althans.
Enige dat ik opgemerkt heb, zijn de kijkhoeken. Wit wordt al snel groenig vanuit een hoek, is dit bij jullie ook zo?
Komt door die "clearblack" laag van Nokia in het scherm. Wit wordt ook wat gelig heb ik gemerkt.illewoare schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:56:
Ik heb hem net een dag binnen, in alle opzichten een hele verbeteringen tov mijn radar! Vnl de snelheid is verbeterd. Imdb app openen bv is nu tenminste snel.
Enige dat ik opgemerkt heb, zijn de kijkhoeken. Wit wordt al snel groenig vanuit een hoek, is dit bij jullie ook zo?
EDIT: http://wmpoweruser.com/ne...y-glance-screen-and-more/
Fijn dat ze de radio aanpakken, bij mij vloog hij er vaak na een half uur uit. Hopen dat dit verholpen is
[ Voor 45% gewijzigd door dreameater op 24-08-2013 12:13 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ik meen ergens gezien te hebben dat de 925 een USB lader heeft met een vermogen van 1,3A? Momenteel een autolader met een vermogen van 1,0A. Iemand enig idee of dit voldoende is voor de 925? Zodat hij tijdens navigatie ook nog daadwerkelijk oplaadt?
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Volgens mij is de lader van de 925 ook gewoon een met 1A output net als de 920. Mocht de 925 echter wel een 1.3A output lader hebben dan nog zou 1A geen probleem moeten zijn. Heb een paar weken een 925 gehad en heb die gewoon elke nacht opgeladen met de standaard 1A lader die bij mijn 920 zat. Niks bijzonder gemerkt ook geen langere laadtijden o.i.d.gehaktstaaf schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:45:
Ik meen ergens gezien te hebben dat de 925 een USB lader heeft met een vermogen van 1,3A? Momenteel een autolader met een vermogen van 1,0A. Iemand enig idee of dit voldoende is voor de 925? Zodat hij tijdens navigatie ook nog daadwerkelijk oplaadt?
ben benieuwd wat je voor een oplossing gaat bedenkenFrankie20 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:59:
Ik heb gisteren de nokia 925 mogen ontvangen maar wat is dit ding snel tegenover HTC Titan. Ik ben er nu al zeer te spreken over. alleen een autolader wordt nog even zoeken voor mij omdat ik hem in landscape mode wil zetten en niet de microkabel zo ver uitsteekt.