Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
D-Three schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:50:
Niet dezelfde, die van jouw is hard plastic. Waarschijnlijk klik je die er op?
Je hebt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Ik heb ook harde plastic covers gehaald uit china voor de tablet van m'n vriendin en mijn ipad mini. Voor beide reeds de tweede set en opnieuwe beide gebarsten. De cover voor haar sony smartphone is echter wel volledig in orde en lijkt een beetje op die van jouw maar dan in wit en met een klep er aan. Echter is die lichtje vergeeld. Wat zeiden ze ook alweer van goedkoop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Sinds gisteren gaat het schem van mijn Lumia 925 spontaan niet meer aan.
De telefoon reageerde nog wel op alle andere vormen van input etc. (buttons lichten op bij aanzetten, telefoon trilde gewoon wanneer iemand een berichtje stuurde etc.).

Ik heb dit in het verleden wel eens sporadisch gehad en kon dit meteen oplossen met een Soft reset.
Nu heb ik zo'n 6 keer een soft reset geprobeerd, maar zonder enig resultaat.

Op internet lees ik op verschillende plekken dat dit wel een Lumia kwaaltje is waarbij de kans ook groot is dat de klacht enkel zit in de display connector of proximity sensor (sluiting in de connector of een vuiltje waardoor de sensor niet correct reageert).
Ik zie de sensor volledig vrij zitten, echter heb ik besloten om nog even niets te doen en morgen met de telefoon langs een reparateur te gaan. Wellicht is de klacht zeer snel verholpen.

Het lijkt me sterk dat mijn display daadwerkelijk is overleden. Touch input reageerde nog correct (ook al is dat niet hetzelfde onderdeel). Telefoontoestel is zo'n 8 maanden in gebruik en heeft nog geen krasje!

Iemand anders dit ook al eens gehad? :(

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik heb sinds vandaag een vergelijkbaar probleem: de telefoon komt niet meer uit standby als ik op de powerknop druk. Hij doet het wel nog gewoon; Glance werkt nog en hij gaat over als ik word gebeld. Ik kan er dus alleen niks meer mee tenzij ik een soft reset doe. Is nu al vier keer gebeurd vandaag. Ik zal 'm maar weer eens terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar ik ben bang dat hij voor de derde keer naar Arvato mag. :')

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik heb gelukkig geen van deze problemen. Klinkt wel irritant moet ik zeggen.
Hopelijk fixt de Lumia Denim update deze problemen.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Hij ging gisteravond steeds gekker doen. Apps crashten, de powerknop deed het helemaal niet meer maar het scherm ging wel aan als ik de oplader aansloot, telefoon crashte bij het invoeren van de SIM PIN, schermen bleven leeg, en na uitschakelen ging hij vanzelf weer aan. Uiteindelijk vanochtend maar teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu doet hij het weer perfect :?

Soms begrijp ik niets van deze telefoon, maar ik ben blij dat ie het weer doet!

Benieuwd wanneer we Denim krijgen. Volgens mij was de 925 bij zowel 8.0 GDR3 als 8.1 als één van de eersten aan de beurt, maar een 925 is inmiddels natuurlijk niet meer cool en high end :P

[ Voor 19% gewijzigd door NNF op 18-12-2014 12:35 ]

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb al een week geleden de Denim update ontvangen. De mappen zijn wel grappig, voor de rest merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:40
Gisteravond werd mijn 925 opeens opvallend warm en 5 minuten later is 'ie uitgevallen. De lichtjes achter de back/home/search-knoppen bleven nog wel een tijdje branden, maar ik kon de telefoon niet meer aan krijgen. Ook opladen had geen effect. Inmiddels doet de telefoon nog steeds helemaal niets. Hard reset geprobeerd, maar de telefoon reageert nergens op. Is de enige oplossing die ik heb om hem na te laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 14:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

Irminsul schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:21:
Ik heb al een week geleden de Denim update ontvangen. De mappen zijn wel grappig, voor de rest merk ik geen verschil.
Wat zijn die mappen? Dat is toch dat je op het startscherm de tegels kan samenvoegen in mappen? Dat is toch al in Cyan beschikbaar? Tenminste, ik heb het op mijn Cyan ook al.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Boss schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:53:
[...]

Wat zijn die mappen? Dat is toch dat je op het startscherm de tegels kan samenvoegen in mappen? Dat is toch al in Cyan beschikbaar? Tenminste, ik heb het op mijn Cyan ook al.
Nee, naar mijn weten werd dit pas geïntroduceerd bij 8.1 update, die in denim verwerkt zit.
Inderdaad de clusters van tegels op het startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nou, wat een verhaal heb ik de afgelopen weken meegemaakt met mijn telefoon zeg.
Zoals in mijn laatste post beschreven hield het display er spontaan mee op.
Op dit punt was ik nog zeker dat de telefoon verder 100% in orde was (ik kon nog commando's uitvoeren op de telefoon en er naartoe bellen ging ook nog).

Ik heb de telefoon vervolgens naar een reparateur gebracht en deze hebben de telefoon doorgestuurd naar een relatie monteur welke meer ervaring zou hebben met Nokia toestellen.
Vervolgens bleek dat de telefoon tijdens reparatie defect zou zijn geraakt.
Ik baalde hier wel een klein beetje van, maar de reparateur heeft aangeboden om het toestel volledig te vergoeden en verder geen servicekosten te rekenen! Een erg nette en coulante oplossing moet ik zeggen. :)

Deze week dus een nieuwe telefoon bestellen en dat wordt dus wederom een Lumia 925, want ik ben gewoon super tevreden over het toestel!
In ieder geval wordt het geen Lumia 930 want dat ding heeft geen glimpse meer en is ook gewoon dikker/lomper dan de 925! (slechte zet van Nokia/Microsoft vind ik).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Da_maniaC schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:02:
In ieder geval wordt het geen Lumia 930 want dat ding heeft geen glimpse meer en is ook gewoon dikker/lomper dan de 925! (slechte zet van Nokia/Microsoft vind ik).
Eens, Windows Phone heeft al niet zo veel 'redeeming features' ten opzichte van Android en iOS, maar Glimpse is naar mijn mening zeker eentje die ze hadden moeten koesteren.

Om juist die functie weg te laten vond ik een opmerkelijke en niet al te slimme beslissing, en ook voor mij reden niet te upgraden. *Alupetje op*, maar ik vraag me af of Nokia dezelfde beslissing hierover had genomen (wel OLED, maar geen 'screenmemory') als MS inmiddels al niet zoveel invloed had gehad op de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Eens. De 930 was voor mij een mooie opvolger geweest, in veel opzichten de ultieme telefoon met een écht goede camera, hoge resolutie & groot scherm, genoeg intern geheugen en lekkere hoeveelheid RAM. Maarja als je dan één van de weinige unique features van windows phone meteen weer de deur uit doet...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Sinds gisteravond weer in het bezit van een gloednieuwe Lumia 925 met garantie. Ik ben weer helemaal happy nu. :7

Eerst updaten naar WP 8.1 (duurde best wel eventjes).
Daarna een factory reset doen en werd er bij het aanmelden met mijn microsoft account gevraagd of ik de backup wilde herstellen van mijn tijdelijk gebruikte Lumia 630. Ging allemaal vlekkeloos! Werkt erg makkelijk die backup. :)

(De lumia 630 had ik aangeschaft zodat ik een WP 8.1 telefoon had als tijdelijke vervanger zolang mijn oude Lumia 925 gerepareerd werd. Hiernaast was ik ook vergeten om op mijn oude Lumia 925 de backup functionaliteit aan te zetten....maar eind goed al goed dus :) ).

[ Voor 81% gewijzigd door Da_maniaC op 08-01-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Enig idee hoe ik het volgende probleem kan oplossen?

Geen enkele computer herkend mijn telefoon meer. Heb er ondertussen al 4 geprobeerd met ieder weer een andere versie van Windows (Vista, XP, Win7).
Allemaal komen ze terug met de volgende melding :

USB Device not recognized:
One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it.

Heb al tijdje internet afgespeurd om de betreffende drivers te vinden, maar helaas nog zonder succes. Omdat al 4 computers hem niet herkennen lijkt het haast wel dat de telefoon niet de juiste informatie terug geeft aan de computer.

Ik heb de laatste versie geinstalleerd staan (OS version 8.10.12393.890 Firmware version 3051.50009.1424.0001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En steeds met hetzelfde kabeltje geprobeerd?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
PaT schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:10:
En steeds met hetzelfde kabeltje geprobeerd?
Ook al een aantal verschillende ;(
Laden doet die wel met alle 3 de kabels. Die heb ik wel geprobeerd op alleen de Vista PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Boss schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:53:
[...]

Over mappen gesproken...
De app '''mappen'' is anders ook wel erg handig imo. Kan je apps naar keuze in toevoegen en zelfs een paar shortcuts naar bepaalde instellingen in diezelfde map toevoegen. Win je enorm veel plaats mee op je scherm en is maar 1 klik extra.
Dat is dan ver hetzelfde als de mappen in Denim, neem ik aan?

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 09-01-2015 16:13 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

daffie82 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:11:
[...]

Over mappen gesproken...
De app '''mappen'' is anders ook wel erg handig imo. Kan je apps naar keuze in toevoegen en zelfs een paar shortcuts naar bepaalde instellingen in diezelfde map toevoegen. Win je enorm veel plaats mee op je scherm en is maar 1 klik extra.
Dat is dan ver hetzelfde als de mappen in Denim, neem ik aan?
De uiteindelijke functionaliteit wel (meer plek voor apps op je homescreen), maar de uitvoering is anders. Bij de app Mappen van Nokia kan je appsicoontjes via de app in eigen mapjes plaatsen die je vervolgens op je homescreen kan zetten. Het verschil met de functie in Denim is dat de appicoontjes in de map ook 'live' blijven en informatie tonen zoals ze dat deden als ze los op je homescreen staan, en je de icoontjes ook 'on the fly' vanaf het homescreen bij elkaar kan schuiven waarna er vanzelf een mapje wordt gemaakt zoals bijvoorbeeld ook Android en iOS. Ook zijn de tiles dynamisch in grootte ipv de altijd statische icoontjes zoals bij de 'Mappen' app.

De implementatie van Denim heeft voor mijn gevoel ook minder vertraging bij het openen van de map, heeft een mooie overgangsanimatie, neemt niet gelijk het hele scherm in bij het openen van de map, en voelt (logischerwijs misschien) meer als een onderdeel van de algehele WP interface.

Ik zou dus de Denim oplossing aanraden 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Weemism schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:26:
[...]

De uiteindelijke functionaliteit wel (meer plek voor apps op je homescreen), maar de uitvoering is anders. Bij de app Mappen van Nokia kan je appsicoontjes via de app in eigen mapjes plaatsen die je vervolgens op je homescreen kan zetten. Het verschil met de functie in Denim is dat de appicoontjes in de map ook 'live' blijven en informatie tonen zoals ze dat deden als ze los op je homescreen staan, en je de icoontjes ook 'on the fly' vanaf het homescreen bij elkaar kan schuiven waarna er vanzelf een mapje wordt gemaakt zoals bijvoorbeeld ook Android en iOS. Ook zijn de tiles dynamisch in grootte ipv de altijd statische icoontjes zoals bij de 'Mappen' app.

De implementatie van Denim heeft voor mijn gevoel ook minder vertraging bij het openen van de map, heeft een mooie overgangsanimatie, neemt niet gelijk het hele scherm in bij het openen van de map, en voelt (logischerwijs misschien) meer als een onderdeel van de algehele WP interface.

Ik zou dus de Denim oplossing aanraden 8).
Eens, de denim oplossing blijkt idd beter. Weet nu ook dat ik dus blijkbaar Denim heb 😊

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zit nog steeds te wachten op Denim op mijn developer unlocked 925.. Maar heeft voor mij niet zoveel haast, als hij maar binnen is zodra ik de camera wat meer ga gebruiken (lente/zomer). Zijn er trouwens al mensen die Denim hebben draaien op hun 925 toestel?

[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-01-2015 00:32 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Zojuist middels ebay ook maar eens een Terrapin Rubberized hybrid cover bestel voor mijn Lumia 925. :)
Ik ben benieuwd of hij dan iets minder vaak uit mijn handen glijd.
Betekend hybrid nu overigens ook dat er een charging coil in deze cover zit? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:42
Op welke software versie zitten jullie met je 925? Ik zit nog op 8.10.12393.890.
Ik kwam erachter omdat ik L2TP mis bij VPN. Updates zijn niet beschikbaar.
Carrier is NL CV.

Als ik dit lijstje erbij pak zou ik toch echt hoger moeten zitten of zie ik nou iets over het hoofd?
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone_version_history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 06:31
Dan zit je dus op de huidige versie (Cyan). Mijn moeder kreeg gisteren Denim binnen op haar 520. Wij moeten nog eventjes wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
WaSteiL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:07:
Op welke software versie zitten jullie met je 925?
Ik zit op 8.10.14219.341 met Dev Preview, nog geen Denim gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Vorige week mn Lumia 925 voor repair gestuurd, de speaker kraakte en de flitser deed het niet meer. Nette service van Microsoft. Toestel wordt thuis opgehaald, je kan de status online volgen daarna en vervolgens weer thuis gebracht. zaten wat krasjes op het scherm en achterkant, dus die hebben ze ook maar vervangen. echt top! ben m ook maar een weekje kwijt geweest al met al dus prima!

[ Voor 8% gewijzigd door NeP2013 op 14-01-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:40
NeP2013 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:35:
Vorige week mn Lumia 925 voor repair gestuurd, de speaker kraakte en de flitser deed het niet meer. Nette service van Microsoft. Toestel wordt thuis opgehaald, je kan de status online volgen daarna en vervolgens weer thuis gebracht. zaten wat krasjes op het scherm en achterkant, dus die hebben ze ook maar vervangen. echt top! ben m ook maar een weekje kwijt geweest al met al dus prima!
Dan mag je van geluk spreken. Waar heb je de telefoon gekocht? De mijne ging op 23 december kapot, opgestuurd naar 4Launch waar ik 'm gekocht had en twee dagen geleden kreeg ik pas de melding dat de telefoon is doorgestuurd naar het servicecentrum Nokia met de mededeling dat het nog 1 tot 3 weken kan duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
El Caballero schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:47:
[...]

Dan mag je van geluk spreken. Waar heb je de telefoon gekocht? De mijne ging op 23 december kapot, opgestuurd naar 4Launch waar ik 'm gekocht had en twee dagen geleden kreeg ik pas de melding dat de telefoon is doorgestuurd naar het servicecentrum Nokia met de mededeling dat het nog 1 tot 3 weken kan duren..
ik heb hem niet bij de winkel ingeleverd maar direct bij microsoft, omdat ik las dat hij daar toch heen gestuurd zou worden. kon daar mn imei nummer invoeren en de site gaf aan dat hij onder garantie viel en dat ik hem kon opsturen. dit: http://www.nokia.com/nl-nl/support/warranty-check/ was de site waar ik dat had gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grootma schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:19:
[...]

Ik zit op 8.10.14219.341 met Dev Preview, nog geen Denim gezien.
Hier ook 8.10.14219.341 met DP, als ik bij extra+info kijk geeft ie Lumia's Cyan aan, zet ik echter mijn DP uit dan geeft mijn 925 aan dat er Lumia Denim op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik heb 8.10.14157.200, zonder DP. Extra's & info geeft denim weer, operator 000-DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:20:
[...]

Hier ook 8.10.14219.341 met DP, als ik bij extra+info kijk geeft ie Lumia's Cyan aan, zet ik echter mijn DP uit dan geeft mijn 925 aan dat er Lumia Denim op staat?
Dit is een bekende bug in de info app. Je hebt echt cyan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Hier ook versie 8.10.14219.341 met DP, Italiaanse CV.
PaT schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:16:
[...]

Dit is een bekende bug in de info app. Je hebt echt cyan...
Ik weet dat die versienamen (Cyan, Denim) verwijzen naar de firmwareversie van 'Nokia' zelf, ofwel, deze zijn inclusief de extra functionaliteit van specifiek Lumia toestellen bovenop die van de kale Windows Phone built.

Als ik naar de versiegeschiedenis van WP kijk heb ik de meest recente versie dus, maar ook bij mij staat er Cyan i.p.v. Denin. Begrijp ik je dan goed dat Denim wel al wordt uitgerold door Nokia, maar dat toestellen met de Preview for Developers die blijkbaar niet hebben/krijgen, m.a.w. we hebben wel de meest recente WP built door de Preview for Developers, maar niet de meest recente Lumia specifieke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee, niet helemaal. In de app op je toestel die informatie geeft welke versie je hebt wordt de laatste build van de Cyan firmware ten onrechte weergegeven als Denim.

Het klopt dan wel weer dat je door de DP de meest recente Windows Phone versie hebt (hoger dan de laatste "reguliere" OS versie) en inderdaad niet de laatste firmware, dat is namelijk Denim en we hebben nu nog "maar" Cyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Duidelijk, dank.

Wel opmerkelijk dat Denim niet beschikbaar is gemaakt voor DP gebruikers, dat was bij Cyan destijds wel het geval toen uiteindelijk de meest recente WP build (die DP gebruikers natuurlijk al hadden) formeel, ook naar DP gebruikers, werd uitgerold.

Is nu dus kiezen tussen ofwel de laatste versie van WP, of de meest recente Lumia firmware (en dus specifieke toestelfunctionaliteit).

Maar goed, binnenkort volgt waarschijnlijk toch de preview van Windows 10 via de Phone Insider app, dus ik laat het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snel vraagje,
Is het nog de moeite waard om een Lumia 925 te kopen of vinden jullie hem te verouderd? ( hardware en dergelijk)

momenteel maak ik gebruik van een galaxy s4, ik heb eerder een iPhone gehad en dat beviel me stukken beter dan de Galaxy, Alleen.. Als student, zijn de iPhone toestellen erg leuk en vooral erg duur. Aangezien ik nogal graag met me auto bezig ben heb ik best veel maandelijkse kosten en vroeg ik me af of een Nokia Lumia geen goede oplossing was, Ik ben sinds kort ook begonnen in het ontwikkelen binnen c# en lijkt het me misschien wel een leuke toevoeging om een WP OS te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:54:
Even een snel vraagje,
Is het nog de moeite waard om een Lumia 925 te kopen of vinden jullie hem te verouderd? ( hardware en dergelijk)

momenteel maak ik gebruik van een galaxy s4, ik heb eerder een iPhone gehad en dat beviel me stukken beter dan de Galaxy, Alleen.. Als student, zijn de iPhone toestellen erg leuk en vooral erg duur. Aangezien ik nogal graag met me auto bezig ben heb ik best veel maandelijkse kosten en vroeg ik me af of een Nokia Lumia geen goede oplossing was, Ik ben sinds kort ook begonnen in het ontwikkelen binnen c# en lijkt het me misschien wel een leuke toevoeging om een WP OS te gebruiken
ik vind er niet veel verouderd aan, werkt erg lekker en snel! het OS zit goed in elkaar. heb alle 3 OS gebruikt inmiddels en ik vind WinPhone toch wel de beste van de 3 (recentelijk nog iphone & android gebruikt wegens defect toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even een snel vraagje,
Laten we eerlijk zijn: qua hardware is er natuurlijk wel beter te krijgen. Toch bevalt hij mij nog prima en het grote voordeel is natuurlijk dat als je over een half jaartje WP10 erop krijgt, de hele telefoon weer aanvoelt als nieuw. Qua hardware is de smartphone inmiddels wel redelijk uitontwikkeld als product. Natuurlijk heeft een iPhone 6 weer net iets scherpere resolutie, camera etc. maar laten we eerlijk zijn al sinds pakweg een jaar is dat bij elke high end smartphone tegenwoordig wel in orde.

De echte ontwikkeling bij smartphones zit volgens mij de komende jaren vooral op software-gebied: betere cloud integratie, multi-OS werken, aansluiting op IoT. Ik heb er zelf iig wel vertrouwen in dat MS op dat gebied goed bezig is en blijft.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk daar heb ik wat aan,
Ik weet ook wel dat je hem moeilijk kan vergelijken met een Galaxy s5 of een iPhone 6 qua hardware, het is immers een toestel van 2012, De Galaxy s4 is ook geen high end meer, ik heb dat ook niet nodig, het enige wat ik vooral doe is marktplaats en autoscout en whatsapp. foto's maak ik nooit, screenshots wel dagelijks.
Ik ook heb er een goed gevoel bij dat microsoft OS gaat groeien in 2015, daarom ben ik mij nu aan het verdiepen in de lumia serie, jammer dat de Lumia 930 voor mij te groot is, ik vind de s4 eigenlijk ook al aan de te grote kant en dat is dan ook de reden waarom de lumia 930 voor mij afvalt.

Komt de WP 10 ook uit voor de Lumia 925? is dat bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor alle Lumia's met WP8 zou Windows 10 moeten komen (Microsoft kijkt wel uit na het WP7 -> WP8 debacle). Dit keer is er ook geen nieuwe kernel om zich achter te verschuilen.

De 925 is een fijn toestel, redelijk compact en mooi beeld. Goede camera enz. Het enige waar ik aan merk dat de binnenkant verouderd is, is de prestaties van de batterij. Ik gebruik mijn 925 niet als dagelijks toestel (daarvoor heb ik een LG G2) en de 925 houdt het dus zonder sim kaart, alleen verbonden met wifi hooguit 2 dagen vol terwijl ik er nauwelijks wat mee doe. Dat doet de G2 dus ook, maar dan gebruik ik hem volop.

Ik denk dat ik een niet zo'n heel goed exemplaar heb, want ik lees ook verhalen van mensen die hem met normaal gebruik 2 dagen kunnen gebruiken op 1 lading.
Maar je zou ook kunnen kijken naar een wat nieuwer toestel als de 730 of 830. die zijn ook niet ontzettend duur, maar hebben wel een wat nieuwere soc aan boord. Die is niet per sé sneller, maar meestal wel zuiniger.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 15-01-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Ik heb een 920 die zonder sim en met weinig gebruik het bijna 2 weken uithoud :p

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even een snel vraagje,

Enkele maanden geleden was ik ook opzoek naar een nieuwe Lumia aangezien mijn Lumia 630 mij niet beviel. Op een aantal fronten kan de 925 goed meekomen: de snelheid is voor mij ruim voldoende (een fractie sneller dan de 630, een berg sneller dan de 520). De camera vind ik erg goed voor een smartphone, zelfs wanneer ik deze vergelijk met high end Android telefoons van 2x de prijs. Wat me enorm stoort aan de 925 is de zeer beperkte accuduur. Ik heb in de maanden dat ik de telefoon in mijn bezit heb nog nooit het eind van de dag gehad. Ik beschouw mijzelf absoluut niet als een intensieve gebruiker, maar ik moet al blij zijn als ik de 12 uur haal. Met hetzelfde gebruik op de 630 haalde ik RUIM twee volle dagen. De 630 heb ik aan mijn schoonvader gegeven en deze doet minimaal 5 dagen met een volle lading. Hij belt en Whatsappt er af en toe mee. Een tweede punt dat mij stoort is dat de ontvangst van het GSM netwerk ondermaats is. Met de 630 had ik binnenshuis altijd ontvangst. Met de 925 vrijwel nooit. De 520 had hetzelfde probleem. De 800 heeft echter weer altijd bereik.
Zelf zou ik nu voor de 735 gaan, of als je weinig uit wilt geven voor de 535. Je hebt dan geen glance, maar ik weet niet of je die functie sowieso gebruikt (ik niet).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Iemand hier al de Denim update ontvangen? Ik lees her en der dat 920's en 930's hem nu zo'n beetje binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
PaT schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:05:
Iemand hier al de Denim update ontvangen? Ik lees her en der dat 920's en 930's hem nu zo'n beetje binnen krijgen.
Ik niet, zit er ook met smart op te wachten. Schijnbaar komt met Denim ook de patch voor de stabiliteitsissues van de 925 en 1020. Ik moet nog steeds meerdere keren per week soft resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

wcduck schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:29:
[...]

Enkele maanden geleden was ik ook opzoek naar een nieuwe Lumia aangezien mijn Lumia 630 mij niet beviel. Op een aantal fronten kan de 925 goed meekomen: de snelheid is voor mij ruim voldoende (een fractie sneller dan de 630, een berg sneller dan de 520). De camera vind ik erg goed voor een smartphone, zelfs wanneer ik deze vergelijk met high end Android telefoons van 2x de prijs. Wat me enorm stoort aan de 925 is de zeer beperkte accuduur. Ik heb in de maanden dat ik de telefoon in mijn bezit heb nog nooit het eind van de dag gehad. Ik beschouw mijzelf absoluut niet als een intensieve gebruiker, maar ik moet al blij zijn als ik de 12 uur haal. Met hetzelfde gebruik op de 630 haalde ik RUIM twee volle dagen. De 630 heb ik aan mijn schoonvader gegeven en deze doet minimaal 5 dagen met een volle lading. Hij belt en Whatsappt er af en toe mee. Een tweede punt dat mij stoort is dat de ontvangst van het GSM netwerk ondermaats is. Met de 630 had ik binnenshuis altijd ontvangst. Met de 925 vrijwel nooit. De 520 had hetzelfde probleem. De 800 heeft echter weer altijd bereik.
Zelf zou ik nu voor de 735 gaan, of als je weinig uit wilt geven voor de 535. Je hebt dan geen glance, maar ik weet niet of je die functie sowieso gebruikt (ik niet).
Dat klinkt wel bijzonder. Wat bedoel je met niet heel intensief gebruiken? Met af en toe een whatsappje, mailtje lezen of kort facebook gebruik ga ik van 8.00 - 23.00 van 100% naar ongeveer 70%. Daar zit dan amper/niet bellen bij. Daar heb ik een werk-Nokia voor die het gewoon een week uithoudt incl. intensief bellen :P.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
bartvl schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:52:
[...]

Dat klinkt wel bijzonder. Wat bedoel je met niet heel intensief gebruiken? Met af en toe een whatsappje, mailtje lezen of kort facebook gebruik ga ik van 8.00 - 23.00 van 100% naar ongeveer 70%. Daar zit dan amper/niet bellen bij. Daar heb ik een werk-Nokia voor die het gewoon een week uithoudt incl. intensief bellen :P.
Ik gebruik Facebook, Twitter of email niet eens (hooguit handmatig email ophalen). Ik bel ook weinig. Wel stuur ik regelmatig een Whatsapp. Ik merk ook dat de accu snel wordt leeggetrokken wanneer ik een app start. Candy Crush, Skype of Navigatie zorgt ervoor dat je zelfs in de winter je handen brandt aan de telefoon. Het is een heethoofd. Laden en Skypen tegelijk resulteert in een leeglopende accu. De 630 had hier nooit last van (werd niet warm).
Battery Sense laat ook zien dat bij intensief gebruik de leegloop wel op kan lopen tot 45% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het niet zijn dat jij een fout exemplaar gekregen heb?
Volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb al meerdere dezelfde verhalen gehoord over deze telefoon. Ook in dit topic heb ik het een aantal keer naar voren zien komen. Het kwam er op neer dat de CPU die erin zit erg hard werkt en daardoor tijdens gebruik erg veel energie vreet. Nieuwere telefoons beschikken over meerdere cores die trager werken. Hierdoor zijn deze energie-zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

wcduck schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:21:
Ik heb al meerdere dezelfde verhalen gehoord over deze telefoon. Ook in dit topic heb ik het een aantal keer naar voren zien komen. Het kwam er op neer dat de CPU die erin zit erg hard werkt en daardoor tijdens gebruik erg veel energie vreet. Nieuwere telefoons beschikken over meerdere cores die trager werken. Hierdoor zijn deze energie-zuiniger.
Je hebt een goed punt verder hoor en tja, hier op Tweakers zijn vrijwel alle gebruikers wel een beetje van de (nieuwe) hardware natuurlijk.
Het huidige "probleem" is alleen dat ik nog geen ander toestel heb gevonden met alle zelfde features en de strakke/slanke vormgeving van de Lumia 925.

Twee weken geleden liep ik toevallig de mediamarkt even binnen en heb ik de 930 in mijn handen gehad... wat een f@#^%#-ing baksteen is het weer zeg...zelfs de Lumia 900 voelde nog niet zo slecht in de hand...
Dit is in mijn ogen ongekend... iedere fabrikant behoort toch telkens een mooier/beter model toestel uit te brengen? Zeker als het zijn flagship model betreft?
(Denk aan Iphone 4 > Iphone 5 > Iphone 6.... denk aan Samsung S4 > Samsung S5 > Samsung S6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, als ik volgende site lees, http://wmpoweruser.com/no...denim-confirms-microsoft/ en natuurlijk Windows Central, dan zitten de meesten van ons welke de DP draaien dus al op Lumia Denim?

Translation: If your phone is not an 830, 930/Icon or 1520 and you’re already on the latest OS builds via the Preview for Developer app, there’s nothing to wait for.

Andere bron, http://www.nokiapoweruser...-confirms-official-reply/

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 18:40 . Reden: Aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

wcduck schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:28:
[...]

Ik gebruik Facebook, Twitter of email niet eens (hooguit handmatig email ophalen). Ik bel ook weinig. Wel stuur ik regelmatig een Whatsapp. Ik merk ook dat de accu snel wordt leeggetrokken wanneer ik een app start. Candy Crush, Skype of Navigatie zorgt ervoor dat je zelfs in de winter je handen brandt aan de telefoon. Het is een heethoofd. Laden en Skypen tegelijk resulteert in een leeglopende accu. De 630 had hier nooit last van (werd niet warm).
Battery Sense laat ook zien dat bij intensief gebruik de leegloop wel op kan lopen tot 45% per uur.
De Lumia 925 houdt het bij mij prima een dag vol, dus dit bij jou klinkt alsof er wat apps energie aan het vreten zijn. Nu staat hij bijv. op 69%, vanochtend 07:00u van de lader. Ik doe er verder niet heel veel mee op een werkdag, maar ook als ik wel flink moet bellen zit ik eind vd dag echt max op 30% ofzo.

Wel moet je scherp je apps en instellingen in de gaten blijven houden, maar dat is ook zo op telefoons met een echt goede accuduur.
- mails alleen handmatig binnen laten komen (zodra je mail wil lezen kijk je toch wel op je scherm, dus dan is die refesh knop indrukken echt geen ramp)
- live tiles bij zoveel mogelijk apps uit zetten (voegt maar bij weinig apps meer toe dan alleen eye candy)
- super sensitive touch (bediening v. je scherm met handschoenen) kan van pakweg eind februari tot november uit, scheelt zo 10% batterijverbruik op een dag
- double tab to wake uit. totaal niet handig en slurpt ook gewoon een 10% extra weg per dag
- even alle apps langs lopen of ze niet stiekem "gebruiksinformatie ter verbetering van de service" of iets in die trant uploaden (vooral veel nokia apps hadden daar last van).

En last but not least in het buitenland even de max datasnelheid op 2G zetten, dat scheelt echt een hoop 8)

Kortom ik heb van batterijproblemen echt geen last.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:33:
Hmmmm, als ik volgende site lees, http://wmpoweruser.com/no...denim-confirms-microsoft/ en natuurlijk Windows Central, dan zitten de meesten van ons welke de DP draaien dus al op Lumia Denim?

Translation: If your phone is not an 830, 930/Icon or 1520 and you’re already on the latest OS builds via the Preview for Developer app, there’s nothing to wait for.

Andere bron, http://www.nokiapoweruser...-confirms-official-reply/
Dat is wel zuur, ik hoop toch wel Lumia Camera 5 te hebben voor de zomervakantie. Natuurlijk niet vanwege 4K maar HDR support en sneller laden vd camera klonk mij toch wel leuk in de oren...

[ Voor 19% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-01-2015 22:07 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
wcduck schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:21:
.....daardoor tijdens gebruik erg veel energie vreet.
Daar herken ik weinig van.
Vanmorgen 7:00 van de lader gehaald, na een dag gebruik zit ik nu (21:45) op 65%.
Wifi/BT aan, 2 push mailaccounts, regelmatig een belletje of even mail checken, en natuurlijk regelmatig effe kijken of Denim nou eindelijk binnen rolt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weet iemand hier of de denim update voor 925 gebruikers nu ook de Lumia Camera 5 versie toevoegt met functies als Rich Capture en HDR? Ik begrijp dat 4K filmen natuurlijk niet mogelijk is met een camera die zelf nauwelijks foto's kan maken op 4K resolutie maar hoop dat die andere functies toch nog wel naar de 925 komen... is nog erg onduidelijk te vinden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:38:
Weet iemand hier of de denim update voor 925 gebruikers nu ook de Lumia Camera 5 versie toevoegt met functies als Rich Capture en HDR? Ik begrijp dat 4K filmen natuurlijk niet mogelijk is met een camera die zelf nauwelijks foto's kan maken op 4K resolutie maar hoop dat die andere functies toch nog wel naar de 925 komen... is nog erg onduidelijk te vinden.
De 925 zal geen Lumia Camera 5 krijgen, alleen de X30 toestellen en de 1520 krijgen deze.... Helaas.
Wat ik echter zelf niet snap is dat bij Windows10 wel alle diverse soorten Lumia's een Lumia Camera 5 krijgen... Waarom is dat nu nog niet mogelijk dan?
Bron: http://wmpoweruser.com/mi...-5-to-all-windows-phones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Oef dat is weer jammer. Kijk ze zullen toch langzaam onderscheid gaan maken tussen de oudere modellen en de nieuwe qua updates, dat is geen verrassing. Dat ze iedereen wel WP10 geven is natuurlijk niet te voorkomen sinds het WP7->WP8 debacle.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:21
Horror, mijn 925 is vorige week overleden, nog geen jaar oud, is het moederbord ermee gestopt. Ik heb m ingestuurd voor garantie, krijg ik reactie vanuit het reparatie bedrijf dat de schade mechanisch is toegebracht doordat er in de rechterbovenhoek een klein butsje zit wat daar al een half jaar zit.

Hierdoor valt de schade buiten de garantievoorwaarden van Nokia/microsoft :( :(

Dus ik kan weer uit op een nieuwe telefoon maar twijfel nu heel hard of ik weer een Lumia ga nemen waar ik toch heel teverden over was :/

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Zuur, zeker omdat je volgens mij toch wel veel 'mechanische' kracht nodig zou moeten hebben om een moederbord te slopen. Bij glas of draaiende delen kan ik me dat nog voorstellen, maar bij een silicium plaatje met chips erop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
JP_S schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:43:
Horror, mijn 925 is vorige week overleden, nog geen jaar oud, is het moederbord ermee gestopt. Ik heb m ingestuurd voor garantie, krijg ik reactie vanuit het reparatie bedrijf dat de schade mechanisch is toegebracht doordat er in de rechterbovenhoek een klein butsje zit wat daar al een half jaar zit.

Dus ik kan weer uit op een nieuwe telefoon maar twijfel nu heel hard of ik weer een Lumia ga nemen waar ik toch heel teverden over was :/
Ben benieuwd bij die van mij...
Camera button reageert niet meer, maar dat aluminium deukt vrij snel.

Daarnaast is reeds een keer het beeldscherm na een val vervangen door een third party via de verzekering.

Dus het zal mij benieuwen, ligt nu bij Arvata...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
dfrenner schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:04:
[...]

Ben benieuwd bij die van mij...
Camera button reageert niet meer, maar dat aluminium deukt vrij snel.

Daarnaast is reeds een keer het beeldscherm na een val vervangen door een third party via de verzekering.

Dus het zal mij benieuwen, ligt nu bij Arvata...
Nou, net bericht dat hij gerepareerd is en teruggestuurd wordt...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:21
Meer geluk aan jouw kant dus ;)

baal er inderedaad goed van, en als je vervolgens via klachten lijn een mailtje stuurt krijg je het gevoel met een automatische piloot te praten.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
dfrenner schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:18:
[...]

Nou, net bericht dat hij gerepareerd is en teruggestuurd wordt...
Gelukkig maar.

Iemand ondertussen al Denim binnen?
De uitrol gaat nou niet bepaald snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Stravincy schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:12:
Iemand ondertussen al Denim binnen?
Als het goed is nog niemand. Behalve mensen die een Lumia 925 van O2 uit Duitsland geïmporteerd hebben dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 27-01-2015 20:32 . Reden: Specifieker welk model geïmporteerd moet worden om nu al Denim te hebben. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

JP_S schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:43:

De 925 is gewoon een slechte telefoon. Ik ervaar veel ellende met het ding in mijn omgeving. Kan drie mensen met een 925 waarvan de foon spontaan reboot. 1 waarbij de foon na 4 maanden compleet dood was. Daarnaast is de bouwkwaliteit gewoon slecht, je kan gewoon met je duim de achterkant indrukken zonder kracht te zetten. In verhouding tot de 920 is het geen aanrader en zoals anderen al schreven geen opvolger van de 920, ook omdat je niet draadloos kan laden.

Daarnaast is hij ontzettend vocht gevoelig met alle ellende van dien, waar een lumia 920 of 820 nog tegen een gesprek in de regen kunnen is de 925 gewoon kapot binnen een paar dagen.

En daarbij de gevoeligheid bij vallen. Heel erg slecht.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Renate1970

Lef is Leven

Ik heb de nokia lumia 925 vanaf april vorig jaar en kan me echt niet vinden in jullie commentaar dat hij erg slecht is. Heb er tot nu toe geen enkel probleem mee. (Misschien geluk)

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb hem nu ook een jaar en hij bevalt prima. Wel is een hoesje nodig want 1x laten vallen kan al een barst zijn in je scherm; gelukkig dekte mijn verzekering deze.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Wim-Bart schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:34:
[...]

De 925 is gewoon een slechte telefoon. Ik ervaar veel ellende met het ding in mijn omgeving. Kan drie mensen met een 925 waarvan de foon spontaan reboot. 1 waarbij de foon na 4 maanden compleet dood was. Daarnaast is de bouwkwaliteit gewoon slecht, je kan gewoon met je duim de achterkant indrukken zonder kracht te zetten. In verhouding tot de 920 is het geen aanrader en zoals anderen al schreven geen opvolger van de 920, ook omdat je niet draadloos kan laden.

Daarnaast is hij ontzettend vocht gevoelig met alle ellende van dien, waar een lumia 920 of 820 nog tegen een gesprek in de regen kunnen is de 925 gewoon kapot binnen een paar dagen.

En daarbij de gevoeligheid bij vallen. Heel erg slecht.
Herken me hier ook totaal niet in. Ik heb nooit spontane reboots of uitvallen gehad. Ja je kan de achterkant induwen maar nou ook weer niet dat je hem zo kan ombuigen ofzo. Enige jammere vind ik dat het een amoled scherm heeft en geen LCD.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ben ook erg tevreden met de 925 en heb totaal geen problemen met de telefoon. Die van mij zit zonder hoes normaal in mijn zak en is al zeker 10x gevallen van ongeveer 1m met alleen maar krassen op de hoeken. Nog nooit een reboot gehad.

Enige "probleem" is dat hij het vaak bij intensief gebruik geen dag doorkomt... vooral spellen zorgen ervoor dat de batterij na een uur spelen al leeg is en hij aardig warm wordt.

Maar verder geen klacht erover na 8 maand gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Renate1970

Lef is Leven

Pfff dacht al dat ik de enige was :). Nee ben echt er nog steeds erg blij mee.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

The_MAN schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:26:
Ben ook erg tevreden met de 925 en heb totaal geen problemen met de telefoon. Die van mij zit zonder hoes normaal in mijn zak en is al zeker 10x gevallen van ongeveer 1m met alleen maar krassen op de hoeken. Nog nooit een reboot gehad.

Enige "probleem" is dat hij het vaak bij intensief gebruik geen dag doorkomt... vooral spellen zorgen ervoor dat de batterij na een uur spelen al leeg is en hij aardig warm wordt.

Maar verder geen klacht erover na 8 maand gebruik!
Ik denk dat het te maken heeft met enig geluk. Voornamelijk het spontaan rebooten zelfs tijdens het bellen is vervelend en zelfs na updates werd het niet minder. Wat wel op valt is, dat ze allemaal protectors gebruiken en dat de telefoon ontzettend heet wordt in zo een ding.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijn 925 heb ik nu een kleine anderhalf jaar (09-'13) en hij doet het nog perfect. Ik heb alleen een klein scheurtje in de linkerbovenhoek (voorkant) omdat hij een keer tijdens het bellen uit mijn handen werd gestoten :P.

- Geen hoesje (vind ik zonde)
- Bel ook in de regen
- Batterij is nog prima, red het altijd van 's morgens tot 's avonds.
- Geen reboot's, kan me niet herinneren wanneer ik hem uitgezet heb o.i.d.

Bevalt prima dus! Als ik straks een andere telefoon mag uitkiezen (in mei) dan hoop ik dat er mooie opvolger beschikbaar is. Wat er nu op de markt is wordt ik niet echt warm van als potentieel opvolger voor de 925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wim-Bart schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Ik denk dat het te maken heeft met enig geluk. Voornamelijk het spontaan rebooten zelfs tijdens het bellen is vervelend en zelfs na updates werd het niet minder. Wat wel op valt is, dat ze allemaal protectors gebruiken en dat de telefoon ontzettend heet wordt in zo een ding.
Dus als er hier in nog geen 5 uur tijd 6 mensen zeggen dat ze melden geen problemen te hebben dan is dat "enig geluk", en als jij in je eentje meldt dat je wel problemen hebt "is de 925 gewoon een slechte telefoon" :o.

Ik heb er zelf een heel dun hoesje omheen, via ebay zijn rond de €5 inc verzendkosten prima transparante tpu gel hoesjes te krijgen. Nooit meer zorgen maken om een valpartij.
Het amoled scherm vind ik een voordeel want ClearBlack is erg mooi om te zien, en bovendien zou ik zeker het glance scherm niet willen missen.
Batterij is inderdaad een minpuntje maar laten we eerlijk zijn gamen houdt vrijwel geen enkele telefoon lang vol. Ik let gewoon goed op dat er niet teveel apps op de achtergrond draaien en dan is de dag prima door te komen. Nee, geef mij maar een lumia 925 ipv een iphone 6...

[ Voor 32% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-01-2015 17:23 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Er loopt een update op mijn 925 binnen. Ben benieuwd of het de Denim update is.
lumia update 8.10.14226.359.

[ Voor 15% gewijzigd door Paul01 op 11-02-2015 21:34 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfordia schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:29:
Klopt... Is Denim, http://www.windowscentral...umia-1020-and-925-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wat is die pagina ook alweer van nokia waar je van elke lumia telefoon per land per variant kon ziem hoe ver de update was? Mijn cv lumia 925 heeft hem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Dat is deze:
http://www.microsoft.com/...e/availability-in-europe/

Zo te zien komt de Denim update nu binnen bij Lumia 925-gebruikers die hun telefoon via Vodafone hebben verkregen. Telfordia heeft misschien een beetje een misleidende nickname...? :+

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Telfordia schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:29:
Heb jij een vodafone variant toevallig? Of eentje met een compleet ander country variant?

• Irminsul
Ik heb een Duitse firmware en heb ook de denim update gehad. Vraag me af of er iets te merken valt aan de update, volgens mij alleen een nieuwe Os variant.

• The_MAN
Ik heb Denim ook binnen op mijn Hongaarse country variant. Moest wel Preview voor Developers uitzetten, anders vond hij hem niet! Lijkt geen verandering te zijn tov de laatste preview update.

• D-Three
Het is gewoon een update. De camera en browser zouden iets sneller moeten zijn en er zou nu ook ondersteuning moeten zijn voor mappen op de tilescreen. Andere nieuwe features zijn gewoon niet beschikbaarbaar op de europese markt.

Mijn 925 is nu 2 maal vastgelopen in 3 dagen tijd. Heel eigenaardig aangezien dit voorheen een superstabiel toestel was. :/

• NeP2013
D-Three schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:32:
Het is gewoon een update. De camera en browser zouden iets sneller moeten zijn en er zou nu ook ondersteuning moeten zijn voor mappen op de tilescreen. Andere nieuwe features zijn gewoon niet beschikbaarbaar op de europese markt.

Mijn 925 is nu 2 maal vastgelopen in 3 dagen tijd. Heel eigenaardig aangezien dit voorheen een superstabiel toestel was. :/
hier hetzelfde, en 2x als ik mijn camera wilde starten dat het scherm zwart bleef. na reboot was het wel verholpen..

• The_MAN
Hier ook een vastlopen met Denim... Eerste keer sinds ik hem vorig jaar mei heb!

• D-Three
Hmm, zou er één of andere app één van de laatste dagen een update hebben gekregen en dat gedrag veroorzaken?

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb een Engelse variant. Ooit gewonnen van Nokia en was verzonden vanuit Londen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik ben nu de Denim update aan het binnenhalen op mijn Nederlandse toestel, hoop dat die van mij niet vast loopt :| Ik heb de afgelopen tijd wel eens sporadisch vastlopers gehad, dat zou toch juist met deze firmware update verholpen moeten zijn..

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
D-Three schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:30:
Hmm, zou er één of andere app één van de laatste dagen een update hebben gekregen en dat gedrag veroorzaken?
Ik heb onlangs Tetra lockscreen erop gezet, net verwijdert, misschien liep hij daar op vast. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik draai al 24 uur demin op mijn l925 nl cv en nog geen vastlopers gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Hij heeft bij mij denim gedownload, maar hij zegt de update "kan niet worden geopend" met code 8018830f. Heb ik hier misschien lotgenoten?

EDIT: heb me nu aangemeld voor DP (vorige eigenaar van het toestel had er 8.1DP opgezet, wat deze foutmelding veroorzaakt kan hebben). Hij is nu weer opnieuw aan het downloaden, misschien dat hij nu wel installeert. Ben benieuwd.
EDIT2: Installatie voorbereiden 63%... da's meer dan eerst. Ik denk dat dit het gefixt heeft.
EDIT3: Okee, hij heeft hem nu geupdatet naar... Lumia Black (!!!). Maar er is nog een update in aantocht!

[ Voor 66% gewijzigd door Jerrythafast op 14-02-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Voor alle duidelijkheid, de twee vastlopers die ik gehad heb de voorbije dagen waren niet met Denim maar met Cyan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Nou, ik ben inmiddels twee updates verder, Extra's en Info zegt inmiddels Denim, maar de versienummers kloppen nog niet helemaal. Hij blijft nu al 30 minuten op "Zoeken naar updates..." staan. Ben benieuwd.
EDIT: Geduld nodig blijkbaar. Hij is begonnen met downloaden.
EDIT2: Godsamme, error 80188305. Wat is dat nu weer?
EDIT3: Oh, dat had vast te maken met dat ik het DP-vinkje had uitgezet in mijn pogingen de updater weer aan de gang te krijgen. Vinkje weer terug, weer >30 minuten wachten en nu is hij weer een update-installatie aan het voorbereiden. Geen idee waarom deze zo onmogelijk lang duurt maar misschien dat ik er dan eindelijk ben...!
EDIT4: Nu weet ik waarom. Het zijn vier updates in één. (8.10.14176.243, 8.10.14192.280, 8.10.14203.306, 8.10.14219.341). Dan ben ik er als het goed is bijna; volgens Microsoft.com is 8.10.14226.359 de laatste. Nog 0.00.00007.018 update dus :+
EDIT5: Updates ingeïnstalleerd, en nu krijg ik dezelfde vier plus nog een paar nog eens aangeboden. Ben benieuwd... we gaan vrolijk verder. Vroeg of laat moet ik toch de laatste versie krijgen?
EDIT6: Nou, de updater zegt "Telefoon is up to date". Extra's & info zegt: Lumia Cyan (??????). Versie 8.10.14219/3051.50009.1451.1001. Whatever.
EDIT7: DP-vinkje maar weer uitgezet, toch nog eens geprobeerd te zoeken en er kwam toch weer een update. En jawel...... Lumia Denim, én de laatste versienummers! Hoezee! *O*

[ Voor 91% gewijzigd door Jerrythafast op 14-02-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
D-Three schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:15:
Voor alle duidelijkheid, de twee vastlopers die ik gehad heb de voorbije dagen waren niet met Denim maar met Cyan :)
Had/heb je Tetra lockscreen erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:20:
Nou, ik ben inmiddels twee updates verder, Extra's en Info zegt inmiddels Denim, maar de versienummers kloppen nog niet helemaal. Hij blijft nu al 30 minuten op "Zoeken naar updates..." staan. Ben benieuwd.
EDIT: Geduld nodig blijkbaar. Hij is begonnen met downloaden.
EDIT2: Godsamme, error 80188305. Wat is dat nu weer?
EDIT3: Oh, dat had vast te maken met dat ik het DP-vinkje had uitgezet in mijn pogingen de updater weer aan de gang te krijgen. Vinkje weer terug, weer >30 minuten wachten en nu is hij weer een update-installatie aan het voorbereiden. Geen idee waarom deze zo onmogelijk lang duurt maar misschien dat ik er dan eindelijk ben...!
EDIT4: Nu weet ik waarom. Het zijn vier updates in één. (8.10.14176.243, 8.10.14192.280, 8.10.14203.306, 8.10.14219.341). Dan ben ik er als het goed is bijna; volgens Microsoft.com is 8.10.14226.359 de laatste. Nog 0.00.00007.018 update dus :+
EDIT5: Updates ingeïnstalleerd, en nu krijg ik dezelfde vier plus nog een paar nog eens aangeboden. Ben benieuwd... we gaan vrolijk verder. Vroeg of laat moet ik toch de laatste versie krijgen?
EDIT6: Nou, de updater zegt "Telefoon is up to date". Extra's & info zegt: Lumia Cyan (??????). Versie 8.10.14219/3051.50009.1451.1001. Whatever.
EDIT7: DP-vinkje maar weer uitgezet, toch nog eens geprobeerd te zoeken en er kwam toch weer een update. En jawel...... Lumia Denim, én de laatste versienummers! Hoezee! *O*
Wat een avontuur. :+

Heb ondertussen ook Denim hier.
Loopt soepel en de live mappen/tiles zijn chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Jep, het heeft alles bij elkaar een dikke 7 uur geduurd maar het is wel een verbetering :) Ik heb ook de indruk dat ik hiervoor op een DP softwareversie van vóór Cyan ben blijven hangen (ondanks dat ik op een dag een notificatie kreeg van "Welkom bij Lumia Cyan"), want ik zie nu ook wat dingetjes die de L520 van mijn moeder al een hele tijd heeft (bijvoorbeeld het pijltje bij het signaal-icoon). Maar goed, hij draait er tot nu toe goed op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
The_MAN schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:53:
[...]

Had/heb je Tetra lockscreen erop?
Neen. En eigenlijk ook geen vastlopers meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Denim rolt vandaag binnen op mijn 925 via Proximus Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Mmm, kan het zijn dat er met demin weer oudere browser op toestel terecht is gekomen? Ik had eerst 8.1 + Cyan en daarin werkte afspelen van filmpjes gewoon in browser. Nu krijg ik vb op m.deredactie.be een melding te zien "Gelieve flash te installeren, of de desktopmoduls te deactiveren indien u met een mobiel toestel werkt"...
Voor de update speelde die site dus wel netjes zijn filmpjes af. Andere sites die vroeger ook gewoon imbedded filmpjes afspelen, geven nu plots pop-up of ik filmpje wil opslaan of openen", terwijl voor die update filmpje gewoon in browser zelf startte.

Iemand nog die ervaringen, en uiteraard beter: hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Leffunk schreef op maandag 16 februari 2015 @ 06:29:
Mmm, kan het zijn dat er met demin weer oudere browser op toestel terecht is gekomen? Ik had eerst 8.1 + Cyan en daarin werkte afspelen van filmpjes gewoon in browser. Nu krijg ik vb op m.deredactie.be een melding te zien "Gelieve flash te installeren, of de desktopmoduls te deactiveren indien u met een mobiel toestel werkt"...
Voor de update speelde die site dus wel netjes zijn filmpjes af. Andere sites die vroeger ook gewoon imbedded filmpjes afspelen, geven nu plots pop-up of ik filmpje wil opslaan of openen", terwijl voor die update filmpje gewoon in browser zelf startte.

Iemand nog die ervaringen, en uiteraard beter: hoe dit op te lossen?
en je hebt mobiele weergave wel ingesteld in IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
ja hoor, dat staat netjes aangevinkt in de internet explorer instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
bambinodekat schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:18:
Denim rolt vandaag binnen op mijn 925 via Proximus Belgie.
Vreemd, hier nog niks? Niet dat ik er erg hard zit op te wachten. ;)
Windows 10 daarentegen... :P Hopelijk komt die ook naar onze telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 16-02-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
Microsoft had dat toch al beloofd? Persoonlijk heb ik een beetje gemengde gevoelens. Door Wout's artikel wordt ik eigenlijk met name niet laaiend enthousiast over de nieuwe, gematigde, stijl. Ik vond juist die grote fonts en dat horizontaal schuiven wel mooi en onderscheidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
En op onze Lumia 925 komt de witte tekst op zwarte achtergrond extreem goed tot zijn recht! Ik vind het design van OS en telefoon echt ongelooflijk goed gelukt bij de Lumia 925. Het is niet te hopen dat we straks tegen een witte interface zitten te kijken als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik ken het artikel van Wout niet, maar het lijkt me sowieso niet wenselijk voor de vele Windows Phones met een amoled scherm zoals ook de 925. Daarop kosten witte achtergronden veel stroom, en de accuduur van de 925 is al niet om over naar huis te schrijven. Kan me niet voorstellen dat een zwarte achtergrond straks geen optie meer is.

En wat je zegt, zwart op een Clearblack amoled scherm zoals bij de 925 staat gewoon heel mooi doordat de bezel daardoor niet van het scherm is te onderscheiden.

[ Voor 7% gewijzigd door Weemism op 17-02-2015 20:06 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste