Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zijn er Tweakers die de Lumia 925 zonder screenprotector dagelijks in de broekzak dragen? Ik begin de screenprotector een beetje zat te worden, maar wil niet dat het scherm er over een paar maanden volledig bekrast uitziet.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Jep hier 925 zonder screen protector. Zit solo in mijn linker broekzak, geen probleem en totaal geen krassen. Ik heb mijn 925 sinds vorig jaar november ofzo.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Hier al ruim een jaar geen screen protector, scherm is nog als nieuw. Zolang je geen sleutels, munten of ander potentieel scherpe voorwerpen bij je telefoon in je broekzak doet is het echt geen probleem. En zelfs dan, dat Gorilla Glass kan echt veel hebben :)

[ Voor 12% gewijzigd door NNF op 28-09-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

^ dat ^.

Heb screenprotectors ook nooit begrepen, wat is het verschil tussen een krasje op je scherm, en een kras op je screenprotector die uit zichzelf dag in dag uit al lelijk is met bubbeltjes en stof tussen de protector en het scherm, en een (zeker na verloop van tijd) onregelmatig niet glad oppervlak van die plastic sticker in plaats van het strakke glas van je scherm zelf?

In de broekzak is de telefoon omgeven door het textiel van je broek, krassen zal dus niet gebeuren tenzij je regelmatig op het strand komt of er inderdaad ook sleutels en muntjes bij gooit, gewoon op letten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Bedankt voor de reacties! Vanaf heden doe ik het zonder plastiekske! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Hier sinds een maand ook zonder screenprotector, sinds 2 weken ook zonder hoes. Wat blijft het toch een prachtig toestel om te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
D-Three schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 00:00:
Voor zover ik begrepen heb, heeft de Snapdragon 400 in de Lumia 830 vier 'oudere' maar zuiniger A7 cores. Terwijl de Lumia 925 de krachtiger en hoger geklote Krait cores heeft die dan weer gebaseerd zijn op de A15. Als we er dan even wikipedia op na slaan, dan komen we te weten dat de snelheid van de A7 ongeveer 1.9 DMIPS/MHz is, die van de A15 3.5 tot 4.01 DMIPS/MHz.
Dan even rekenen:
- Lumia 830: 4 cores x 1200 Mhz x 1.9 = 9120 DMIPS
- Lumia 925: 2 cores x 1500 Mhz x 3.5 = 10500 DMIPS
In werkelijkheid mag je niet zomaar die nummers vermenigvuldigen. Er is een performance loss per core waardoor beide nummertjes wel iets lager zullen liggen maar het verschil tussen beide wel groter wordt. Maar of dit in de praktijk erg merkbaar is?

Dus ja de Lumia 925 heeft theoretisch inderdaad een krachtiger processor maar die van de 830 zou zuiniger moeten zijn. En daar tegenover staat ook dat de 830 een iets krachtiger grafische processor, verwisselbare batterij en ingebouwde wireless charging heeft. Maar de 925 heeft volgens mij dan weer een beter scherm dus ieder zal voor zich moeten uitmaken wat zijn prioriteiten zijn ;)

Over het scherm gesproken, dit weekend las ik trouwens het artikel over de nieuwe Moto G op t.net en daarin staat het volgende:

[...]

De schermgrootte van de 925 is ideaal dus ;) :P
Interessant :)

Betekend dus dat de lumia 930 met de snapdragon 800 2260 Mhz met Krait 400: 3.39 DMIPS/MHz.
Lumia 930: 4 cores x 2260 Mhz x 3,39 = 30645 DMIPS

Dat maakt die telefoon wel toch een stuk rapper dan mn huidige 925 als ik het zo goed heb berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:32

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Hier ook een 925 zonder screenprotector. Al dik een jaar....Wil geen andere werktelefoon meer. Ben blij dat ik deze heb kunnen bestellen voor iedereen hier een Iphone kreeg. En geen kras op te zien.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Bijna een jaar zonder screenprotector. Mijn oude LG optimus 7 had geen enkele kras op het scherm, maar de 925 heeft er toch al enkele.

Nu, dit gaat over fijne krassen (op één diepe guts na) die verder niet echt opvallen. Telefoon is al meerdere keren hard tegen de stenen gegaan maar dat zie je er niet aan (hier en daar kleine beschadigingen aan de alu rand)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
@ Nixo: ik las in het topic dat je 925 terug naar Lumia is geweest (wegens de regelmatige vastlopers): hoe is dit afgelopen: hebben ze iets gevonden / hersteld en heb je er sindsdien geen last meer van?

Ik zit zelf ook af en toe met die vastlopers: is wel al terug stuk beter sinds WP 8.1 + Cyan (ervoor met dev. prev veel meer last van), maar vb paar dagen terug twee keer op één dag tijd... Niet grappig natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Leffunk schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:31:
@ Nixo: ik las in het topic dat je 925 terug naar Lumia is geweest (wegens de regelmatige vastlopers): hoe is dit afgelopen: hebben ze iets gevonden / hersteld en heb je er sindsdien geen last meer van?

Ik zit zelf ook af en toe met die vastlopers: is wel al terug stuk beter sinds WP 8.1 + Cyan (ervoor met dev. prev veel meer last van), maar vb paar dagen terug twee keer op één dag tijd... Niet grappig natuurlijk
Ik heb hem terug gebracht naar het KPN business center omdat ik al een paar keer in de ochtend geen wekker had ivm vastlopen en dus zwaar verslapen.KPN heeft hem opgestuurd omdat ze niet aan nieuw nokia's mogen klussen. Na 14 dagen terug. Ze konden niets vinden. Geen rare conclusie omdat het compleet random gebeurde. Dus hebben nieuwe software erop gezet. That's it.
Vervolgens update naar 8.1 gedaan zonder dev. prev.

Het bijzondere is wel dat hij na terugkomst een paar keer vastliep maar nu al ruim een maand niet meer. Ik snap er geen bal van hoe het komt of wat de oorzaak kan zijn. Wellicht een brakke app in background?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Hier hetzelfde probleem met random vastlopers. Ik snap er ook niets van. Soms gebeurt het twee keer in twee dagen en soms gaat het wekenlang goed. Onder WP 8.0 gebeurde het ook wel eens, maar de telefoon startte dan gewoon opnieuw op waardoor de wekker wel gewoon af ging. Onder 8.1 bevriest de telefoon en is de enige manier om hem weer tot leven te wekken een soft reset, waardoor ook datum en tijd weg zijn :(

App op de achtergrond heb ik ook aan gedacht, maar ik heb ze volgens mij inmiddels allemaal wel eens uitgeschakeld zonder resultaat. Daarnaast: als een app het voor elkaar kan krijgen om de telefoon dusdanig te laten crashen is er iets behoorlijk mis met het OS, dus ik heb ook geen zin om er veel tijd in te steken. Het moet gewoon niet gebeuren ongeacht wat ik heb draaien, punt. Ook ergens gelezen dat het zou kunnen komen door de agenda op het lock screen, toen ik die uitzette is het ook heel lang goed gegaan, maar uiteindelijk toch weer een keer vastgelopen. Ten einde raad zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen maar ook dat hielp niet. Ik vermoed toch een hardwarematig probleem dan, maar wie zal het zeggen. Maar goed, telkens als ik op het punt sta om het ding het raam uit te sodemieteren gedraagt hij zich weer een tijdje goed :')

Ik moet 'm sowieso binnenkort opsturen omdat de flits-LED is overleden. Geen zin in :P

[ Voor 13% gewijzigd door NNF op 01-10-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Hmm, bij mij draait ie toch vrij degelijk zonder crashes. Heel af en toe dat de lock-screen een soort artifacts vertoont, maar na scherm-uit/scherm-aan doet ie het weer gewoon goed.
Het zou hem dan toch in de losse apps, of in iets hardwarematigs moeten zitten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:48
Eindelijk!!!

Vandaag de Cyan update onder de preview versie :)

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:37
Hier nog niet? Ik heb een NL Country Variant 925 met Lumia Black (versie 3051.40000.1345.1001) en WP8.1 DP (versie 8.10.12359.845). Software update geeft aan dat er geen updates voor me zijn.

Ik was een paar dagen terug juist gaan twijfelen of ik er nog wel op zou wachten, naar mijn idee is deze groep allang vergeten door Microsoft. Dus ik hoop van harte dat je gelijk hebt!! Scheelt een hele hoop geklooi met back-uppen, downgraden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hehe zou tijd worden, ik wacht ook nog altijd. Nog even en Windows 10 is er eerder dan cyan voor developers ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ha, toch eens even gaan nalezen op WP Central en ze zijn er inderdaad mee bezig :D Wel een beetje vaag hoe ze dan de update beperken tot een bepaalde groep gebruikers. Er zijn grofweg twee opties: óf Marvie heeft geen NL Country Variant Lumia 925, óf ik word gediscrimineerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Laatst online: 16-09 21:48
Jerrythafast schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:28:
Ha, toch eens even gaan nalezen op WP Central en ze zijn er inderdaad mee bezig :D Wel een beetje vaag hoe ze dan de update beperken tot een bepaalde groep gebruikers. Er zijn grofweg twee opties: óf Marvie heeft geen NL Country Variant Lumia 925, óf ik word gediscrimineerd :(
Ik heb zeker wel een NL Country variant, gewoon blijven proberen komt er dus echt aan :)

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Tot nu toe 5x geprobeerd, 5x niks... morgen weer een dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

Ik heb Cyan inmiddels ook binnen (notificatie kwam 's middags binnen). Er volgde trouwens meteen na de installatie een aantal Develop Preview updates.
Ik heb overigens een NL CV toestel.

[ Voor 10% gewijzigd door w00t00w op 02-10-2014 22:17 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:52
Olghur schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:01:
Ik zit met dezelfde afweging, 730/735 of 925. Qua prijs zullen ze elkaar met de release van de 730/735 niet veel ontlopen.

Voordelen 730
Quad processor
sd kaart ondersteuning
Batterij lijkt iets beter

Voordelen 925
Kan ik vandaag al bestellen
16GB
zeer degelijke bouw.
4,5" scherm
Camera knop

Zie ik nog iets over het hoofd?
De 730 heeft geen Glance, voor sommigen geen probleem maar voor mij is het een grote misser. Wou mijn 820 naar 730 upgraden maar door het ontbreken van Glance wacht ik het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk Cyan binnen gekregen. Ik heb een 32gb versie met Britse stockfirmware. Zit wel te twijfelen of ik een hardreset moet overwegen. Mijn apps ''resumen'' vaak wel erg lang... ik heb gewacht met een hard reset op Cyan omdat ik geen backups kon maken. Het process kwam tot 96% en gaf dan een error.

En dan iets heel anders, de verf die van de hoeken afkomt na lang gebruik is erg lelijk. Zou je het frame kunnen polijsten? Zodat overal de verf weg is en enkel allumium over houdt?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:53:
En dan iets heel anders, de verf die van de hoeken afkomt na lang gebruik is erg lelijk. Zou je het frame kunnen polijsten? Zodat overal de verf weg is en enkel allumium over houdt?
Volgens mij is de rand ook een antenne. Ik weet niet wat er gebeurd als je die coating eraf haalt maar wellicht maak je dan sneller kortsluiting en neemt je signaal drastisch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:55
Kun je op basis van een imei nummer ook de fabricagedatum achterhalen. Nu aan het denken om tweedehands aan te schaffen, maar controle op imei geeft alleen aan of die binnen / buiten garantie valt. Dat kan morgen dus zomaar anders zijn.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Even een crossposts van Niels9001:
Niels9001 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:01:
http://www.wpcentral.com/...ance-lumia-windows-phones

Glance update, laat nu ook de datum zien (jaaaaaa!!!!!) en als je wilt content van MSN apps zoals Weather.
Best leuke feature. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:33
max schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:58:
Even een crossposts van Niels9001:

[...]
Best leuke feature. :)
Het lukt mij nog niet om de weerinfo op mijn glimpscherm te krijgen. Heb de laatste Developper Preview update op mijn Lumia 925 staan. Heb de weer en weather app geprobeerd. Zie deze apps ook niet terug in het glimp settings scherm. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Heb je ook de glance/glimp app geupdatet via de marketplace?

Ik vind het overigens een beetje een tegenstrijdige ontwikkeling, hoe meer info er getoond wordt hoe meer energie deze functie kost, voor je het weet introduceren ze dat je een achtergrond kan instellen bij Glimp. Ik geloof dat we het dan weer gewoon lockscreen kunnen gaan noemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
bartvl schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:47:

Ik vind het overigens een beetje een tegenstrijdige ontwikkeling, hoe meer info er getoond wordt hoe meer energie deze functie kost, voor je het weet introduceren ze dat je een achtergrond kan instellen bij Glimp. Ik geloof dat we het dan weer gewoon lockscreen kunnen gaan noemen ;).
Je kunt toch al een achtergrond instellen bij Glimp? Ik heb Glancescreens waarmee dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:53:
Eindelijk Cyan binnen gekregen. Ik heb een 32gb versie met Britse stockfirmware. Zit wel te twijfelen of ik een hardreset moet overwegen. Mijn apps ''resumen'' vaak wel erg lang... ik heb gewacht met een hard reset op Cyan omdat ik geen backups kon maken. Het process kwam tot 96% en gaf dan een error.

Dat lange resumen klinkt alsof je de (beta) lockscreen app van Nokia heb draaien. Als dat zo is, gooi hem er af en het draait wel als een zonnetje. Let er wel op dat je de kids corner even activeert om echt van Lockscreen beta af te zijn. Daarna kan de kidscorner weer uit.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 07:19:
[...]

Dat lange resumen klinkt alsof je de (beta) lockscreen app van Nokia heb draaien. Als dat zo is, gooi hem er af en het draait wel als een zonnetje. Let er wel op dat je de kids corner even activeert om echt van Lockscreen beta af te zijn. Daarna kan de kidscorner weer uit.
Na het lezen van alle problemen met de lockscreen app heb ik er van afgezien. Dus dat is het niet.. Het lijkt wel allemaal wat sneller te gaan nu ik Cyan heb (kan ook een placebo effect zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:00

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bartvl schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:47:

Hmmm, dat is wel een nadeel.
Verbruikt dit zoveel energie?
Ik wou bij men volgende Lumia zeker wel glance hebben, omdat ik hier wel de toegevoegde waarde van zie.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
daffie82 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:09:
Hmmm, dat is wel een nadeel.
Verbruikt dit zoveel energie?
Ik wou bij men volgende Lumia zeker wel glance hebben, omdat ik hier wel de toegevoegde waarde van zie.
Is helemaal instelbaar: Zowel welke data je wil zien als hoe lang (naja: uit, aan, 15 minuten of "peek") je het wil kunnen zien. Dus je kan vast wel een mooie balans vinden tussen accuduur en nuttige data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Gebruikt nog steeds veel minder energie dan steeds je telefoon aanzetten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:24
Leffunk schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:31:

Bij mij heeft het geholpen om de wifi sense uit te zetten. Daarna nooit meer een vastloper gehad.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jan_V schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:54:
[...]

Bij mij heeft het geholpen om de wifi sense uit te zetten. Daarna nooit meer een vastloper gehad.
Wat is ''wifi sense'' ?

Zie het al : http://www.wpcentral.com/wi-fi-sense-windows-phone-81

Maar als wifi sense uit staat, kan je toch niet meer automatisch op Wifi netwerken inloggen? Lijkt me toch een erg groot nadeel als je dit telkens handmatig moet doen?

[ Voor 32% gewijzigd door daffie82 op 13-10-2014 12:52 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:24
De telefoon verbind nog steeds met al je netwerken, maar zoekt niet meer aan de hand van de locatie naar netwerken en verbind volgens mij ook niet (meer) automatisch met onbekende netwerken.

Zelf ben ik nog niet iets tegen gekomen dat ik mis, behalve dan de spontane reboots.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ok, duidelijk.
Zolang hij maar automatisch met bekende wifi netwerken verbind, vind ik het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Jerrythafast schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:02:
Tot nu toe 5x geprobeerd, 5x niks... morgen weer een dag :+
Bijna twee weken verder, nog steeds niks... maar hij moet deze week komennnnn

[/ongeduld]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
En ondertussen is de uitrol van Denim al begonnen. Ben benieuwd wanneer de 925 'm gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik lees in dit topic veel negatieve verhalen over de accuduur. Ik sta op het punt dit toestel dit aan te schaffen. Kan een eigenaar van dit toestel (liefst meerdere) een indicatie geven hoe het met de accuduur staat bij gemiddeld gebruik, met name nu WP 8.1 uit is? Met gemiddeld bedoel ik 20 Whatsapp berichtjes, 20 minuten bellen, wat mailen en een paar apps draaien. Alvast bedankt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
wcduck schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:33:
[...]Kan een eigenaar van dit toestel (liefst meerdere) een indicatie geven hoe het met de accuduur staat bij gemiddeld gebruik, [...]
Mijn gebruik heeft andere zwaartepunten (mn meer browsen, minder bellen en +/- 200 km/dag reizen) maar is volgens mij redelijk vergelijkbaar. Als ik een nachtje vergeet op te laden, heb ik nog redelijk wat (+/- 20%) accu over aan het einde van de tweede dag. Dan heeft hij ongeveer 40u geen prik gezien.

Edit: Toestel van juni jl, regelmatig kort GPS-gebruik, geen BT, weinig (enkel thuis) Wifi.

[ Voor 7% gewijzigd door Bacchus op 16-10-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Bij mij staat Bluetooth, wifi en gps constant aan en met behoorlijk wat browsen en smsen haal ik makkelijk het einde van de dag. Enkel games trekken de accu vrij snel leeg.
2 dagen haal ik na een 14 maand in gebruik moeilijk, terwijl dit vroeger wel net mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Hartelijk dank voor de antwoorden! De accuduur lijkt me acceptabel. Ik ga er een aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Laatst online: 04-07 14:57
wcduck schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:50:
Hartelijk dank voor de antwoorden! De accuduur lijkt me acceptabel. Ik ga er een aanschaffen.
als je de accuduur zo belangrijk vindt, waarom niet voor de 735 gaan? Is net zo goed zoniet iets beter en de prijs is ook erg scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

badluckboy schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

als je de accuduur zo belangrijk vindt, waarom niet voor de 735 gaan? Is net zo goed zoniet iets beter en de prijs is ook erg scherp.
Nope, je vergeet 2 belangrijke dingen :

735 heeft geen camera knop en geen glance.
2 argumenten om net wel voor de 925 te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Glance vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Dit had ik op mijn Nokia N8 ook, en heb ik eigenlijk nooit gebruikt. Volgens mij zit het zelfs op mijn Lumia 630. Waarom ik nu voor de 925 in plaats van de 735 ga zijn de volgende redenen:
- betere camera en flitser, incl OIS
- camera knop (die mis ik echt op mijn 630)
- mogelijkheid tot 2e handse aanschaf. Dit scheelt weer wat duiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
wcduck schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:37:
Glance vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Dit had ik op mijn Nokia N8 ook, en heb ik eigenlijk nooit gebruikt. Volgens mij zit het zelfs op mijn Lumia 630. Waarom ik nu voor de 925 in plaats van de 735 ga zijn de volgende redenen:
- betere camera en flitser, incl OIS
- camera knop (die mis ik echt op mijn 630)
- mogelijkheid tot 2e handse aanschaf. Dit scheelt weer wat duiten.
Je derde punt is inderdaad een goede. Ik heb 'm laatst voor 220 euro nieuw op de kop getikt. Vind ik toch een erg scherpe prijs voor het topmodel van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Staar je niet blind op de "goede" accuduur van de 925. Ik ben wel een persoon die zijn toestel ook goed gebruikt gedurende de dag, maar "makkelijk de dag door" heeft mijn 925 nog nooit gehaald.
's Ochtends om 6 uur/half 7 gaat hij van de lader en dan staat ie om 19:00/20:00 al in battery bespaar modus. Wat dat betreft zijn de nieuwere qualcomm soc's echt heel veel zuiniger geworden.

Wil je een toestel met een echt goede accuprestatie, zoek dan iets meteen Snapdragon 800 soc of beter. Dat is echt een wereld van verschil met de antieke soc van de 925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

tarlitz schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:20:
[...]

Je derde punt is inderdaad een goede. Ik heb 'm laatst voor 220 euro nieuw op de kop getikt. Vind ik toch een erg scherpe prijs voor het topmodel van vorig jaar.
Als dat tweedehands was, vind ik dat niet echt een scherpe prijs. Nieuw kopen wij (mijn werk that is) ze voor 250 euro.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:32:
Staar je niet blind op de "goede" accuduur van de 925. Ik ben wel een persoon die zijn toestel ook goed gebruikt gedurende de dag, maar "makkelijk de dag door" heeft mijn 925 nog nooit gehaald.
's Ochtends om 6 uur/half 7 gaat hij van de lader en dan staat ie om 19:00/20:00 al in battery bespaar modus. Wat dat betreft zijn de nieuwere qualcomm soc's echt heel veel zuiniger geworden.

Wil je een toestel met een echt goede accuprestatie, zoek dan iets meteen Snapdragon 800 soc of beter. Dat is echt een wereld van verschil met de antieke soc van de 925.
Dit klinkt net als mijn Lumia 520. Deze redde ook in de bespaarmodus de avond. Je maakt me wel weer aan het twijfelen ;) , mede dankzij de goede aanbieding van Amazon.fr met de Lumia 735 (212 euro incl verzenden). Het alternatief zou zijn een Lumia 925 voor 185 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Toen ik net de telefoon had, viel de batterijduur mij ook dik tegen. Maar uiteraard 'speel' je meer met een nieuw toestel. Nu mijn gebruik meer genormalliseerd is, is mijn ervaring ongeveer gelijk aan die van PaT.

De batterijduur is naar mijn gevoel een stuk minder dan de Galaxy S3 die ik er voor had. Al moest ik bij die laatste ook de meeste Samsung crap uitschakelen om de batterijduur op te krikken. Ik denk dat ik een bovengemiddeld gebruik heb (redelijk wat dataverbruik) maar ik beschouw de batterij niet als problematisch. Ik had het liever iets beter gehad maar uiteindelijk ben ik toch verkocht aan de Lumia 925. Deze voelt high-end aan, iets wat ik met de S3 niet echt had.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 17-10-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:32:
Staar ...

Of de Snapdragon 400. Waar de Lumia 925 van mijn vrouw makkelijk de dag door komt, zie ik een duidelijk verschil met deze, mijn vorige Lumia 820 en mijn nieuwe Lumia 735. Ik heb mijn Lumia 735 pas een kleine week, maar zie nu al dat de accuduur minstens anderhalf keer zolang is. En dat is voorzichtig ingeschat. Ik denk dat de accuduur een verdubbeling of meer wordt. Best veel verschil dus.
Als je toch al iedere dag oplaadt, maakt het niet uit uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is mooi om te horen over de Snapdragon 400 soc. Die ken ik persoonlijk niet. Wel de S600 van de HTC One (als ik mij niet vergis) en die vond ik maar weinig indrukwekkend qua batterijgebeuren. Mogelijk dat die Sense schil daar een rol in speelde, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

PaT schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:56:
Dat is mooi om te horen over de Snapdragon 400 soc. Die ken ik persoonlijk niet. Wel de S600 van de HTC One (als ik mij niet vergis) en die vond ik maar weinig indrukwekkend qua batterijgebeuren. Mogelijk dat die Sense schil daar een rol in speelde, maar toch.
Hmmm, ik gebruik zowel de HTC One (M7) als de Lumia 925, maar de accu in de One gaat toch wel duidelijk langer mee.

Deel het beeld dat de 925 aan het eind van de dag in de powersave gaat bij 'gemiddeld' gebruik, de One houdt het ruim anderhalve dag uit in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Lumia 735 (met Snapdragon 400) nu een klein weekje. Eergisteren/vandaag voor het eerst eens gekeken wat de accuduur is door 'm -niet- uit gewoonte op te laden.
Nu na een 1 dag en 10 uur op 57% accu. En dat is inclusief 2 uur (fiets)navigatie van vanmiddag.
En dan zegt batterijbesparing: nog 1 dag en 7 uur. Nice :)

Ach, leuk, maar lekker belangrijk als ie al een dikke dag meegaat en draadloos laden heeft.
Ik en mijn vrouw leggen ze (Lumia 735 en 925) al uit gewoonte op de draadloos lader.

Een Lumia 735 heeft standaard draadloos laden. Bij de Lumia 925 heb ik het in de Lumia 925 gebouwd. Spoel van de losse cover gehaald en die in de Lumia 925 geplaatst achter het klepje.
.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:04:
Een Lumia 735 heeft standaard draadloos laden. Bij de Lumia 925 heb ik het in de Lumia 925 gebouwd. Spoel van de losse cover gehaald en die in de Lumia 925 geplaatst achter het klepje.
Ik ben wel benieuwd of je dan ook die zilveren folie-sticker-dinges erin hebt gestopt die over de spoel heen zit geplakt in de wireless charging cover. Het schijnt dat dat de elektronica van je telefoon moet beschermen, maar in de filmpjes op Youtube waarin men die spoel in de telefoon inbouwt laten ze dat zilveren folie achterwege. Ik vraag me af of dat schade kan veroorzaken.

EDIT: En het blijft ook vreemd dat ik nog altijd geen Cyan heb binnen gekregen. Ben ik de laatst overgebleven op Black, of lezen er hier nog meer mensen mee die nog steeds elke avond op Zoeken naar Updates drukken in de hoop dat 't toch nog gaat gebeuren? Het begint knap frustrerend te worden en ik zit er eigenlijk niet echt op te wachten om hem alsnog te moeten wipen terwijl die update volgens anderen gewoon zou moeten komen 8)7 De "within three weeks" die het WP-hoofd op Twitter had gepost is blijkbaar ook een loze belofte geweest...

[ Voor 28% gewijzigd door Jerrythafast op 20-10-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:52:
[...]
Ik ben wel benieuwd of je ...
Wat er op de losse draadloos cover zit. Dat van die cover afgehaald en alles in de Lumia 925 geplaatst.
Zag ook geen reden om dat niet te doen. Er is ruimte genoeg voor.
Zit er trouwens al meer dan een half jaar in en alles werkt perfecto. No worries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Nu ik het toestel enkele dagen in bezit heb, ben ik erg positief. De mogelijkheden die Nokia extra bied ten opzichte van de 8X zijn echt een aanvulling. Glance beschikbaar, nokia apps, de camera en ook de batterijduur. Voorlopig erg tevreden.

Wel vind ik enkele afbeeldingen op de telefoon erg korrelig ogen. Vooral indien ik websites in de standaard browser open, valt mij de kwaliteit van enkele afbeeldingen tegen. Ben benieuwd hoe zoiets komt, want er zit ook nog verschil in de afbeeldingen. Enkele erg korrelig, andere normaal wat betreft scherpte. Is dit iets wat 'helaas' hoort bij dit toestel, of is het te verhelpen door instellingen?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17
RudyL schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:20:
.....
Wel vind ik enkele afbeeldingen op de telefoon erg korrelig ogen. Vooral indien ik websites in de standaard browser open, valt mij de kwaliteit van enkele afbeeldingen tegen. Ben benieuwd hoe zoiets komt, want er zit ook nog verschil in de afbeeldingen. Enkele erg korrelig, andere normaal wat betreft scherpte. Is dit iets wat 'helaas' hoort bij dit toestel, of is het te verhelpen door instellingen?
Bij data-inzicht (onder instellingen) kun je de instellingen voor de browser wijzigen, door databesparen op hoog te zetten kan het wellicht zijn dat je (te) slechte plaatjes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb de 925 nu vier dagen. Bij gebruik van het toestel zie je het accu-balkje leeglopen. Regelmatig kom ik dan op een discharge rate van 18% per uur. In standby lijkt dit echter maar rond de 1,5% te zijn. Dat is dan weer een goede score.
Wat mij tot op heden opvalt aan de telefoon:
- matige accuduur (hoop dat dit na een aantal keer opladen beter wordt)
- erg goede camera, beter dan ik had verwacht
- goede video's
- een fractie sneller dan mijn 630, maar niet veel
- automatische helderheid werkt perfect
- MixRadio zit er niet standaard bij. Bij installatie via de store geeft hij de melding dat ik een maandelijks bedrag moet gaan betalen. Zit het tegenwoordig niet standaard meer op Lumia's? VOor Whatsapp moet ik ook ineens betalen.
- het bereik is beroerd. Dit is een erg grote tegenvaller. Met mijn 630 had ik overal in het huis bereik. Nu moet ik met mijn oren tegen het raam aan staan wil ik 1 balkje krijgen. Iemand suggesties om het bereik te verbeteren?

[ Voor 13% gewijzigd door wcduck op 21-10-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 01:27:
Wat er op de losse draadloos cover zit. Dat van die cover afgehaald en alles in de Lumia 925 geplaatst.
Zag ook geen reden om dat niet te doen. Er is ruimte genoeg voor.
Zit er trouwens al meer dan een half jaar in en alles werkt perfecto. No worries ;)
Klinkt goed! Geef even een seintje als het over een half jaar nog steeds goed werkt, dan durf ik het ook aan :+

@wcduck hierboven: Bij mij ging de accuduur na de eerste week opeens merkbaar omhoog. Geen idee hoe dat zit, maar ik heb anderen nadien hetzelfde zien melden op internet dus ik stel dat het mogelijk is dat dat geen placebo-effect was.

Betalen voor Whatsapp hebben ze een jaar geleden ofzo ingevoerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Jerrythafast op 21-10-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Jerrythafast schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:41:
[...]
Betalen voor Whatsapp hebben ze een jaar geleden ofzo ingevoerd.
Voor alle platforms ook. iOS, Android, en nu dus ook voor WP.

Alleen het eerste jaar is gratis, en die 90 cent per jaar die het daarna kost is volgens mij wel overheen te komen :P, zeker als je daarvoor in de plaats geen reclames krijgt voorgeschoteld zoals bij FB, Twitter en nu helaas ook Instagram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Weemism schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Voor alle platforms ook. iOS, Android, en nu dus ook voor WP.

Alleen het eerste jaar is gratis, en die 90 cent per jaar die het daarna kost is volgens mij wel overheen te komen :P, zeker als je daarvoor in de plaats geen reclames krijgt voorgeschoteld zoals bij FB, Twitter en nu helaas ook Instagram.
Mee eens dat het niet veel is. An zich ook geen probleen. Het viel me alleen op. In het afgelopen jaar heb ik drie Lumia's gehad, en elke keer mocht ik gewoon gebruik maken van Whatsapp zonder te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Jerrythafast schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:41:
[...]

Klinkt goed! Geef even een seintje als het over een half jaar nog steeds goed werkt, dan durf ik het ook aan :+

@wcduck hierboven: Bij mij ging de accuduur na de eerste week opeens merkbaar omhoog. Geen idee hoe dat zit, maar ik heb anderen nadien hetzelfde zien melden op internet dus ik stel dat het mogelijk is dat dat geen placebo-effect was.
Klinkt goed. Zojuist moest ik de telefoon alweer opladen. Hij was om 9 uur in de ochtend van de lader af gegaan. Hij heeft het dus net geen 9 uur volgehouden. Ik heb alleen wat Spotify geluisterd, misschien in totaal een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik merk dat je met het uitzetten van achtergrond taken veel winst kunt behalen. Zo had ik tweetium op de achtergrond draaien. Hiermee haalde ik net ook zo'n uur of 9. Nu deze uit staat haal ik ruim het einde van de dag.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb ook vrijwel alle achtergrondtaken uitgezet. Whatsapp, regenmeter en battery staan nog aan. Ik gebruik geen facebook of twitter. Email haal ik handmatig op.

Heeft een van jullie ook last van zeer slecht ontvangst? Als ik thuis al ontvangst heb, dan is het vrijwel onmogelijk om de andere persoon te horen. Met mijn Lumia 630 kwamen gesprekken helder binnen. Mijn telefoonabonnement is niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Neen, daar heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Mijn 925 geeft nu alleen nog maar de onderste drie knopjes af en toe verlicht weer, beeld is er niet op te krijgen. Iemand idee wat ik nu kan doen om de telefoon weer aan het werk te krijgen. Compleet random worden lichten onderin weergegeven.

Hele dag geen problemen gehad, vanaf het moment dat ik hem wou unlocken, geen beeld en af en toe licht onderaan. Voldoende batterij.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 10:53

ralpje

Deugpopje

Al een soft reset gedaan? Powerknop en volume down ca. 10 seconden gelijktijdig indrukken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
ralpje schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:47:
Al een soft reset gedaan? Powerknop en volume down ca. 10 seconden gelijktijdig indrukken.
Dat leek eerst ook niet te werken, blijkbaar toch niet de volle tien seconden gedaan, toestel werkt weer.

Euhm... en enkele minuten later weer een vastloper. Tweede maal soft reset gedaan, hoop niet dat dit standaard nodig is.

[ Voor 16% gewijzigd door RudyL op 22-10-2014 21:34 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
RudyL schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:00:
[...]

Dat leek eerst ook niet te werken, blijkbaar toch niet de volle tien seconden gedaan, toestel werkt weer.

Euhm... en enkele minuten later weer een vastloper. Tweede maal soft reset gedaan, hoop niet dat dit standaard nodig is.
Ik heb mijn Lumia 925 nu ongeveer een half jaar en heb nog nooit een vastloper gehad.
Ik zou een hard-reset doen. Ja, niet leuk, ik weet het, maar dat is het enige dat over blijft om te proberen.
Als ie daarna nog steeds raar doet zou ik hem opsturen voor reparatie.

In het begin heb ik mijn Lumia 925 ook terug gebracht voor "reparatie" (i.v.m. onverklaarbare slechte camera kwaliteit), toen kreeg ik een gloednieuwe opgestuurd ongeveer een week later.

Succes!

Oh ja en de accuduur word inderdaad beter nadat je hem wat langer hebt!
Ik red het meestal wel (bij "normaal" gebruik) een hele dag op één lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:26

Renate1970

Lef is Leven

Hier ook de 925 sinds april dit jaar en nog nooit een vastloper gehad, bereik is nier ook geen probleem.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Ik denk dat mijn 925 rijp is voor de vuilbak : af en toe komen sms'jes gewoon niet toe, en kan ik niet gebeld worden en/of zelf niet bellen. Ik moet dan rebooten om dit te fixen ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
spoonman schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:28:
Ik denk dat mijn 925 rijp is voor de vuilbak : af en toe komen sms'jes gewoon niet toe, en kan ik niet gebeld worden en/of zelf niet bellen. Ik moet dan rebooten om dit te fixen ...
Soft-reset helpt niet?
Al geprobeerd om je sim-kaart er opnieuw in te doen?
Misschien even goed ontstoffen oid als je hem eruit haalt?

Kan ook zijn dat het een provider probleem is als je alleen problemen hebt met bellen + sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Mijn 925 ligt voor de tweede keer in een maand bij Arvato vanwege onverklaarbare vastlopers. Gewoon vanuit standby, de telefoon ligt op tafel lekker niets te doen en ineens zit er geen enkel leven meer in en moet ik 'm soft resetten (en de datum/tijd opnieuw instellen, want het is dan altijd 24 mei of iets in die geest). Echt heel erg irritant.

Als ik het google vind ik veel mensen met hetzelfde probleem, maar niemand met een oplossing behalve "omruilen voor een ander exemplaar". Dit topic op een community van MS zelf heeft heel veel reacties, er is ook ergens een onofficiële reactie van een MS developer die aangeeft dat het een issue is met WP 8.1 en "iets" van Qualcomm en dat er aan een fix wordt gewerkt, maar het blijft vaag allemaal.

Hopen dat ze wellicht nu met een refurbished toestel komen i.p.v. alleen de software opnieuw installeren, want dat kan ik zelf ook wel en helpt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:36
Stravincy schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:42:
[...]

Soft-reset helpt niet?
Al geprobeerd om je sim-kaart er opnieuw in te doen?
Misschien even goed ontstoffen oid als je hem eruit haalt?

Kan ook zijn dat het een provider probleem is als je alleen problemen hebt met bellen + sms.
soft reset is toch hetzelfde als een reboot?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Laatst online: 04-07 14:57
Nee is niet hetzelfde.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ramon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:47:
[...]

soft reset is toch hetzelfde als een reboot?
reboot: alles wordt gewoon even opnieuw opgestart
soft reset: alle persoonlijke bestanden worden behouden, maar app- en OS instellingen worden opnieuw geladen
hard reset: alle instellingen worden teruggezet naar zoals het stond toen het toestel uit de fabriek kwam.

youtube.com/@hisrep

• NNF

NNF

Een soft reset is gewoon een geforceerde reboot, net als wanneer je je batterij eruit zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Arvato maar eens gemaild waar mijn telefoon blijft, aangezien hij volgens de site nog steeds op 12-11 wordt gerepareerd en op 14-11 terug wordt gestuurd, er staat alleen niet bij in welk jaar :P Maar blijkbaar is het moederbord van mijn 925 defect en wachten ze op een nieuwe. Zou wel een verklaring zijn voor al die vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Respect dat je er zo relaxed onder blijft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
NNF schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:31:
Arvato maar eens gemaild waar mijn telefoon blijft, aangezien hij volgens de site nog steeds op 12-11 wordt gerepareerd en op 14-11 terug wordt gestuurd, er staat alleen niet bij in welk jaar :P Maar blijkbaar is het moederbord van mijn 925 defect en wachten ze op een nieuwe. Zou wel een verklaring zijn voor al die vastlopers.
Met een beetje geluk is dat moederbord niet meer beschikbaar en krijg je een 930 aangeboden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39
Meer mensen last dat de Nokia music app ontzettend traag is? Mijn vriendin heeft dezelfde telefoon en heeft precies dezelfde klachten. Vraag me dus af of dit toestel gebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:10
walletje-w schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:41:
Meer mensen last dat de Nokia music app ontzettend traag is? Mijn vriendin heeft dezelfde telefoon en heeft precies dezelfde klachten. Vraag me dus af of dit toestel gebonden is.
Mij valt vooral op dat hij zeer frequent fouten reproduceert dwz overslaat e.d. had ik met mijn ios/Android phones nagenoeg nooit last van. Bijzonder. Hebben meer mensen hier last van?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Goed nieuws voor mensen die last hebben van vastlopers: http://www.windowscentral...oft-will-soon-release-fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Komen ze nu mee :P Mooie bug ook:
It turned out to be a power regulator logic failure where in combination with multiple reasons the device fails to power up the CPU and peripherals after idling into a deep sleep state.
Zal niet makkelijk zijn geweest om te vinden!

Hier geen vastlopers meer gehad sinds hij terug is gekomen van Arvato (uptime nu 2 dagen en 18 uur), dus ik ben hoopvol dat het gewerkt heeft! Blijkbaar is hardware toch ook één van de voorwaarden voor deze bug, wellicht een bepaald revisie van een chip of een bepaalde versie van een firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
Ai, ik heb een inbrander op het scherm van m'n 925.. Onderin zijn de ronde icoontjes die op veel apps zitten ingebrand. Deze zie ik nu altijd licht op de achtergrond...

Weet iemand of dit onder garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:59
Ik heb nog een Lumia 925(grijs,Duitsland) over. Hij is wel beschadigd, de achterkant zit een barst in veroorzaakt door wat prutswerk van mij met het inbouwen van een draadloze spoel ;).

Hij werkt verder nog volledig. Maar kan ook gebruikt worden als donor telefoon mocht je eigen defect zijn. Voor een redelijk bod mag hij weg. Ze staan op de V&A voor 160 tot 200EUR.. Voor 125EUR wil ik deze wel weg doen.

P.s je kunt hem dus wel draadloos opladen zonder cover ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik ben wel geïnteresseerd, mijn headphone jack is kapot en ben op zoek naar een nieuwe. Toestel bevalt verder prima namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:59
Never mind.

[ Voor 89% gewijzigd door Devian op 02-12-2014 16:17 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Kan iemand mij vertellen waarom de 2G/3G gevoeligheid (bereik) van een Nokia Lumia 925 veel slechter is als die van de de Nokia Lumia 620? Heeft iemand daar wellicht objectieve getallen (metingen) van?
Provider en locatie zijn het zelfde.
gr Caro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Intussen heb ik ook al gemerkt dat het bereik inderdaad iets minder is. Onlangs had ik bij mij thuis helemaal geen bereik (bleken werken te zijn aan een gsm-mast in de buurt) terwijl mijn vriendin nog een minimaal bereik had met haar Sony en nog kon telefoneren. Het zal wel aan het ontwerp van de telefoon liggen (alu).

Ik heb deze week trouwens een nieuwe cover ontvangen voor mijn 925:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/eslz80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/3slzk.jpg
Het maakt de telefoon niet echt lomper, ik ben er tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Hé, ik dacht opeens: hoe krijg jij die datum daar zo mooi op je Glimp? Dus ik naar de instellingen... "Je moet je telefoon opnieuw opstarten om de laatste update voor het Glimpscherm te activeren." Met een knopje "Nu opnieuw opstarten" eronder. Even wachten... en: awesome update! Had-ie best eerder mogen laten weten 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 08-12-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Jerrythafast schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:14:
Hé, ik dacht opeens: hoe krijg jij die datum daar zo mooi op je Glimp? Dus ik naar de instellingen... "Je moet je telefoon opnieuw opstarten om de laatste update voor het Glimpscherm te activeren." Met een knopje "Nu opnieuw opstarten" eronder. Even wachten... en: awesome update! Had-ie best eerder mogen laten weten 8)7
Vervelend dat die telefoon niet gewoon random wekelijks crasht zoals een gemiddelde Android hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

D-Three schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:49:
Intussen heb ik ook al gemerkt dat het bereik inderdaad iets minder is. Onlangs had ik bij mij thuis helemaal geen bereik (bleken werken te zijn aan een gsm-mast in de buurt) terwijl mijn vriendin nog een minimaal bereik had met haar Sony en nog kon telefoneren. Het zal wel aan het ontwerp van de telefoon liggen (alu).

Ik heb deze week trouwens een nieuwe cover ontvangen voor mijn 925:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het maakt de telefoon niet echt lomper, ik ben er tevreden over. :)
Dat is een net hoesje, welk merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Bacchus schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:42:
[...]

Vervelend dat die telefoon niet gewoon random wekelijks crasht zoals een gemiddelde Android hè? ;)
Dan heb ik ofwel een niet gemiddelde 925, of een niet gemiddelde Android, maar m'n HTC One M7 crasht nooit, en dat kan ik helaas niet zeggen van m'n 925 die zeker begin dit jaar regelmatig at random bevroor, en m'n 920 daarvóór die ik na twee reparaties om hetzelfde euvel gelukkig kon retourneren voor m'n geld terug.

Hoezeer ik het ook wilde geloven, WP8 is in mijn ervaring zeker niet stabieler dan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Ik heb ook veel gezeur met mijn 925 gehad, maar dat bleek uiteindelijk toch "gewoon" een hardware-issue te zijn. De software is prima stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bacchus schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:42:
[...]

Ik heb een Nexus 5 privé en een Lumia 925 zakelijk, maar bij beiden geen last van crashes hoor. :D

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
bartvl schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:31:
[...]

Dat is een net hoesje, welk merk/type?
Ik heb deze, lijkt er sprekend op, alleen is de mijn grijs/antraciet:

http://www.dx.com/p/prote...ia-lumia-925-black-223601

Merkte laatst wel dat er in de hoek een klein scheurtje zit, terwijl ik hem absoluut nog nooit heb laten stuiteren, dus of het hoesje dan wat kwetsbaar is op die plaatsen....ik weet het niet. Grootste voordeel naast bescherming is dat de telefoon minder glad is. Zonder hoesje was ik toch makkelijk bang dat ie uit mijn hand zou glippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Niet dezelfde, die van jouw is hard plastic. Waarschijnlijk klik je die er op?
Dit is deze die ik heb, verschillende kleuren beschikbaar: http://www.aliexpress.com...T-Catwalk/1293211305.html
Het is een half doorzichtige zachte kunststof en je trekt die om het ware rond je telefoon. De knoppen zitten ietswat verzonken, kleine aanpassing maar zeker niet irritant.
Eerst wou ik de witte kopen maar uiteindelijk is het Sky Blue geworden. Let wel dat de kleuren iets afwijken van mijn en hun foto's :P Kost echt twee keer niks, de prijs is nog gezakt sinds ik het gekocht heb. Misschien bestel ik nog wel die donkergrijze, dat heeft ook wel iets. Shipping is redelijk vlot, ik had het in ongeveer 3 weken.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste