Dat zou inderdaad kunnen, dat bericht was me nog onbekend. Bij mij kwam de update op de, volgens mij, eerste dag van de Europese release voor de 925 binnen. Daarna ontstonden er hier en daar problemen.Jerrythafast schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:54:
[...]
Ik vermoed dat het bij jou heeft gewerkt omdat je dit nog voor was. Ik speculeer dat sinds die beslissing van Microsoft niemand met DP de Cyan update heeft gekregen, en dat de mensen die hierboven roepen dat ze 'm binnen krijgen inderdaad allemaal vanaf 8.0 komen.
Tiens, ik dacht dat een hard reset vanzelf je terug brengt naar 8.0 gezien dat hetgeen was wat er oorspronkelijk op stond geïnstalleerd? En dus dat al die andere tools om te downgraden niet nodig zouden zijn, of vergis ik me nu?
Volgens mij staat er bij het accepteren van de Developer Preview dat je niet terug kunt naar een vorige versie. Enige optie is dan een Carecenter bezoeken of via de Nokia Updater terug flashen
In dit artikel op WPcentral staat inderdaad beschreven dat DP gebruikers moeten terugrollen naar 8.0 om de Cyan update te kunnen ontvangen.
Dat kan zoals in het artikel staat met het Nokia Recovery Software Tool, waarvan de NL versie hier te vinden is.
Dat kan zoals in het artikel staat met het Nokia Recovery Software Tool, waarvan de NL versie hier te vinden is.
Je kunt de versiemelding gewoon negeren die klopt niet, hij zal 8.0 installeren.Romoni schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:07:
Ik wil ook graag upgraden naar Cyan, maar ik heb ook de DP 8.1 op mijn 925 staan. Als ik echter de 'NokiaSoftwareUpdaterForRetail_4.2.1.exe' draai of de 'NokiaSoftwareRecoveryToolInstaller.exe' om WP 8.0 weer te installeren, dan krijg ik de melding dat versie 3051.40000.1345.1001 kan worden teruggezet. Dit komt echter overeen met de huidige DP versie op mijn 925 staat. Dus volgens mij niet een versie die weer WP8.0 op mijn telefoon zet. Klopt dit, of moet ik op een andere manier weer terug naar 8.0?
Eindelijk WP 8.1 + Cyan. Heerlijk meerdere tiles en notificatie/action centre + die snelkoppelingen daarboven!
Wel één ding dat me meteen opvalt is dat ik nergens de optie kan vinden om de brightness levels handmatig aan te passen met een slider.
Ik dacht dat dit eindelijk toegevoegd was met Cyan/WP8.1?
Wel één ding dat me meteen opvalt is dat ik nergens de optie kan vinden om de brightness levels handmatig aan te passen met een slider.
Er staat als het goed is ook in dat je ook kunt wachten op een eventuele fix. Dit werd vandaag nogmaals bevestigd op WPCentral door Microsoft:Weemism schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:34:
In dit artikel op WPcentral staat inderdaad beschreven dat DP gebruikers moeten terugrollen naar 8.0 om de Cyan update te kunnen ontvangen.
http://www.wpcentral.com/...hone-81-next-week-previewRegarding the current hold on Lumia Cyan updates for those on the Preview program, Microsoft is planning on a fix for that for users, though they currently have nothing to report on the matter.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Wat voor toestel heb je? Dit schijnt niet op alle modellen er in te zitten.Stravincy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:11:
Eindelijk WP 8.1 + Cyan. Heerlijk meerdere tiles en notificatie/action centre + die snelkoppelingen daarboven!
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Ik ben wel benieuwd of ik die 8.1 Update 1 DP ga ontvangen. Ik heb mijn toestel tweedehands van een andere Tweaker welke er 8.1 DP op had gezet, maar mijn eigen Microsoft-account, waar de telefoon nu aan gekoppeld is, is niet geregistreerd als developer account.
Je hebt deze nu schoon geinstalleerd neem ik aan. Dan ontvang je de volgende preview niet volgens mij. Om deze wel te kunnen krijgen moet je het volgende doen.Jerrythafast schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:07:
Ik ben wel benieuwd of ik die 8.1 Update 1 DP ga ontvangen. Ik heb mijn toestel tweedehands van een andere Tweaker welke er 8.1 DP op had gezet, maar mijn eigen Microsoft-account, waar de telefoon nu aan gekoppeld is, is niet geregistreerd als developer account.
Aanmelden als developer via App Studio (hiervoor kun je een willekeurig MS account gebruiken).
Vervolgens deze app downloaden. Inloggen op de app met het dev account, activeren en klaar.
Lumia 925 country variant.Telfordia schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:55:
[...]
Wat voor toestel heb je? Dit schijnt niet op alle modellen er in te zitten.
Heb hem sinds eergister ook binnen, en het lijkt net of ik een nieuwe telefoon heb. Wat ik erg kan aanraden om dit gevoel nog verder te versterken is de lockscreen beta app, kan je je lockscreen allemaal andere animaties meegeven.
Eerste ervaringen zijn goed, vind het allemaal wel handig in elkaar zitten. Enige wat me nog wel blijft opvallen is waarom microsoft zo moeilijk doet om de wifi schakelaar vrij te geven. In het notificatiescherm zit zelfs een snelkoppeling ipv een directe switch..! Nou vroeg ik me nog wel af hoe die nieuwe wifi instellingen werkt. Het lijkt erop dat als hij wifi verbinding heeft, de 3g verbinding automatisch uit zet, maar als ie geen wifi heeft, slurpt ie dan niet zijn accu leeg omdat ie door blijft zoeken naar wifi's?
Eerste ervaringen zijn goed, vind het allemaal wel handig in elkaar zitten. Enige wat me nog wel blijft opvallen is waarom microsoft zo moeilijk doet om de wifi schakelaar vrij te geven. In het notificatiescherm zit zelfs een snelkoppeling ipv een directe switch..! Nou vroeg ik me nog wel af hoe die nieuwe wifi instellingen werkt. Het lijkt erop dat als hij wifi verbinding heeft, de 3g verbinding automatisch uit zet, maar als ie geen wifi heeft, slurpt ie dan niet zijn accu leeg omdat ie door blijft zoeken naar wifi's?
Ben nu ook over op Cyan vanaf DP8.1. Heb backup gemaakt van telefoon en daarnaast al mijn muziek/foto bestanden even op een laptop gedropt. Na de factory restore op WP8.0 nu dus weer op Cyan 8.1 terecht gekomen. Nadat ik mijn restore van apps en settings had gedaan en mijn muziek/foto bestanden weer had teruggezet vanaf mijn laptop, zag alles er weer uit zoals het onder DP8.1 er uit zag. Ben blij dat de restore functie gewoon heel goed werkt.
Bij mijn 925 zit het onder Instellingen _> scherm -> Kleurprofiel
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
Dat zijn de kleurprofielen, wat hij bedoeld is screensettings, dus laag, medium, high... Maar dan in schuifbar..Telfordia schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:48:
[...]
Bij mijn 925 zit het onder Instellingen _> scherm -> Kleurprofiel
Ja, dit dus. Het gaat me om een schuifbar/slider van de helderheid van het scherm. Ik dacht dat dit in Cyan zou zitten, maar ik kan het nu nergens terug vinden na de WP8.1 + Cyan update.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:27:
[...]
Dat zijn de kleurprofielen, wat hij bedoeld is screensettings, dus laag, medium, high... Maar dan in schuifbar..
Heb ondertussen gelezen dat meer mensen met Lumia 925 + 8.1 + cyan deze optie en andere opties missen.
Bij de Lumia 930 staat het bij Display - Brightness profile. Ik zou niet weten waarom ze het bij de 925 op een andere plek zouden zetten, dus waarschijnlijk staat het daar. Anders mist het inderdaad gewoon..
Hoe kun je nu makkelijk de verschillende geluidssterktes van belvolume en andere volumes instellen. Ik dacht dat dit ook met een slider kon, maar ook deze kan ik niet vinden.
Mijn CV L925 met Cyan heeft onder Settings/Display enkel de toggles "Sunlight readability" en "Battery saver brightness" en dan een knop voor kleurprofiel.Beroemdheid schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:21:
Bij de Lumia 930 staat het bij Display - Brightness profile. Ik zou niet weten waarom ze het bij de 925 op een andere plek zouden zetten, dus waarschijnlijk staat het daar. Anders mist het inderdaad gewoon..
Als je de volume knop een tikje geeft kun je de bar boven in beeld uitklappen. Daar zitten de sliders.Timoth schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:50:
Hoe kun je nu makkelijk de verschillende geluidssterktes van belvolume en andere volumes instellen. Ik dacht dat dit ook met een slider kon, maar ook deze kan ik niet vinden.
Same here.Bacchus schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:26:
[...]
Mijn CV L925 met Cyan heeft onder Settings/Display enkel de toggles "Sunlight readability" en "Battery saver brightness" en dan een knop voor kleurprofiel.
De optie zit er dus "gewoon" niet in voor de Lumia 925 blijkbaar.
Raar...
Wat je wel kan doen is één van de vier directe knoppen aanpassen in het "Actiecentrum" en hier "Helderheid" neer te zetten.
Instellingen, Meldingen & Acties, Snelle acties kiezen: kies hier één van de vier knoppen en kies daaronder vervolgens "Helderheid".
Lichtelijk omslachtig, maar het werkt daar wel.
Edit:
Zelf kan ik onder "Instellingen" wel kiezen voor de keuze "Helderheid". Deze keuze zie ik nog net niet halverwege de lijst onder "Instellingen". Hij staat hier onder "Opslaginzicht" en boven "Schermrotatie". Is dit wat er gezocht werd, of zit ik scheef te lezen hier in het topic?
Instellingen, Meldingen & Acties, Snelle acties kiezen: kies hier één van de vier knoppen en kies daaronder vervolgens "Helderheid".
Lichtelijk omslachtig, maar het werkt daar wel.
Edit:
Zelf kan ik onder "Instellingen" wel kiezen voor de keuze "Helderheid". Deze keuze zie ik nog net niet halverwege de lijst onder "Instellingen". Hij staat hier onder "Opslaginzicht" en boven "Schermrotatie". Is dit wat er gezocht werd, of zit ik scheef te lezen hier in het topic?
[ Voor 31% gewijzigd door Shaggy_NL op 31-07-2014 14:31 ]

Plaatje maar even toegevoegd voor de duidelijkheid.
Ik kan wel gewoon kiezen voor low, medium, high en automatic.
Maar, dat je zelf aan kunt geven hoe sterk die low, medium en high zullen zijn door middel van sliders (zoals te zien in het rechter plaatje), ontbreekt dus blijkbaar voor de Lumia 925 om één of andere vage reden.
Misschien dat het voor sommige Lumia's uitgesteld is tot de volgende update?
[ Voor 8% gewijzigd door Stravincy op 31-07-2014 15:57 ]
Deze optie heeft iedereen met de cyaan update (tenminste zover ik hoor en zie op het internet), alleen moet je wel de bridgeness van automatic afhalen, anders zie je maar 1 slider.Stravincy schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:56:
[afbeelding]
Plaatje maar even toegevoegd voor de duidelijkheid.
Ik kan wel gewoon kiezen voor low, medium, high en automatic.
Maar, dat je zelf aan kunt geven hoe sterk die low, medium en high zullen zijn door middel van sliders (zoals te zien in het rechter plaatje), ontbreekt dus blijkbaar voor de Lumia 925 om één of andere vage reden.
Misschien dat het voor sommige Lumia's uitgesteld is tot de volgende update?
Kwam daar ook pas achter op mijn l930 toen ik aan het hobbyen was.
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 31-07-2014 16:01 ]
Dat lijkt op mijn L925 niet zo te werken: Onafhankelijk van mijn keuzes in de brightness-pagina, is er geen brightness-invoer mogelijk op de display-pagina. Ik mis hem overigens niet: "automatic" is prima voor mij.vali schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:01:
[...]
Deze optie heeft iedereen met de cyaan update (tenminste zover ik hoor en zie op het internet), alleen moet je wel de bridgeness van automatic afhalen, anders zie je maar 1 slider.
[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 31-07-2014 16:32 ]
Niet dus. Is nergens terug te vinden (op m'n Lumia 925).vali schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:01:
[...]
Deze optie heeft iedereen met de cyaan update (tenminste zover ik hoor en zie op het internet), alleen moet je wel de bridgeness van automatic afhalen, anders zie je maar 1 slider.
Ook niet als je eerst de brightness van automatic afhaalt.
Heb op WPcentral al gelezen dat het bij meerdere mensen ontbreekt.
Verwijderd
Weet iemand trouwens waar je een goed origineel glas/scherm kan kopen? Die van mij is naar de gruzelementen na een val op het beton.
Zijn er mensen die sinds de 8.1 update problemen heeft met wifi verbindingen?
Overal waar ik kom valt vaak mijn wifi verbinding weg en kan ik geen verbinding meer maken, ik moet dan of mijn wifi even uit en aanzetten of ik moet mijn telefoon uit en aanzetten om weer verbinding te krijgen.
Het is ook erg variërend wanneer hij het doet vaak als ik weg ben geweest en weer op de wifi locatie aan kom of na een nacht aan de lader hangen verliest hij de wifi verbinding.
Overal waar ik kom valt vaak mijn wifi verbinding weg en kan ik geen verbinding meer maken, ik moet dan of mijn wifi even uit en aanzetten of ik moet mijn telefoon uit en aanzetten om weer verbinding te krijgen.
Het is ook erg variërend wanneer hij het doet vaak als ik weg ben geweest en weer op de wifi locatie aan kom of na een nacht aan de lader hangen verliest hij de wifi verbinding.
Nee, geen last van.
Nee. Ik heb juist het idee dat de WiFi verbinding beter is sinds de update. Vooral te merken als de telefoon uit heeft gestaan. Als ik hem dan weer aan zet heeft ie sneller als voorheen WiFi verbinding.RoyVi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:32:
Een aantal issues waarbij ik me toch 'zorgen' maak over deze telefoon, deze haal ik vaak uit eerste reviews, maar hoe zit het nou echt bij langer gebruik:
- De kwaliteit van bellen / bereik zou matig zijn bij deze telefoon. Wellicht door de alu zijkanten?
- Ligt niet goed in de hand, zelfs te dun glijdt weg uit je handen. Gebruiken veel mensen een cover of iets dergelijks?
- Opslag - Mijn 8x heeft ook 'maar' 16GB, maar waarschijnlijk mindere kwaliteit van filmpjes. Is de opslag echt te beperkt, voor enkele muziek nummers, zelf films en foto's maken?
- Zou je hem op dit moment ook nog willen aanschaffen of heeft een 'nieuw' toestel dan vanwege snelheids winst toch de voorkeur?
- De kwaliteit van bellen / bereik zou matig zijn bij deze telefoon. Wellicht door de alu zijkanten?
- Ligt niet goed in de hand, zelfs te dun glijdt weg uit je handen. Gebruiken veel mensen een cover of iets dergelijks?
- Opslag - Mijn 8x heeft ook 'maar' 16GB, maar waarschijnlijk mindere kwaliteit van filmpjes. Is de opslag echt te beperkt, voor enkele muziek nummers, zelf films en foto's maken?
- Zou je hem op dit moment ook nog willen aanschaffen of heeft een 'nieuw' toestel dan vanwege snelheids winst toch de voorkeur?
LOETKE
1: Nooit last gehad van slecht bereik of slechte bel kwaliteit.RudyL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:57:
Een aantal issues waarbij ik me toch 'zorgen' maak over deze telefoon, deze haal ik vaak uit eerste reviews, maar hoe zit het nou echt bij langer gebruik:
1. De kwaliteit van bellen / bereik zou matig zijn bij deze telefoon. Wellicht door de alu zijkanten?
2. Ligt niet goed in de hand, zelfs te dun glijdt weg uit je handen. Gebruiken veel mensen een cover of iets dergelijks?
3. Opslag - Mijn 8x heeft ook 'maar' 16GB, maar waarschijnlijk mindere kwaliteit van filmpjes. Is de opslag echt te beperkt, voor enkele muziek nummers, zelf films en foto's maken?
4. Zou je hem op dit moment ook nog willen aanschaffen of heeft een 'nieuw' toestel dan vanwege snelheids winst toch de voorkeur?
2: Zonder cover/case vind ik hem ook té dun ja. Hij is aardig glad. Ik heb sinds dag 1 een dunne case erom. Dit scheelt enorm en hij ziet er nog steeds goed uit. (Deze stijl: http://www.ebay.com/itm/H...&var=&hash=item43cb7ce2bf)
3: Ik had er heel lang geen last van, totdat ik wat meer video's ging maken. Dan is die 16 GB plots wel een beetje beperkt. Gelukkig hebben we OneDrive.
4: Aangezien de prijs op dit moment heel laag ligt, zou ik liever voor deze gaan als voor bijvoorbeeld de Lumia 930.
Heb hem zelf sinds april 2014.
RudyL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:57:
- Hier merk ik niets van. Mensen/collega's om mijn heen met andere telefoons hebben niet meer bereik voor zover mij dat ooit is opgevallen. Sterker nog, ik heb eigenlijk nooit geen bereik
. De bel kwaliteit vind ik juist erg goed.
- Geen hoesje hier, ik heb vrij grote handen en heb geen problemen met dit toestel qua vasthouden / gladheid.
- Als je veel video's maakt zou dat inderdaad een probleem kunnen zijn. Ik gebruik hem af en toe voor wat foto's - voor mij is het prima.
- Als je voor je gevoel 'het nieuwste' moet hebben kun je beter de 930 kopen. Maar voor de snelheid hoef je het in ieder geval niet te doen. De prijs is de 925 zeker waard.
Ik zit voornamelijk te twijfelen of het deze wordt, of de 140 euro goedkopere 630. Een nog duurder segment telefoon hoeft voor mij echt niet. Het gaat dus er meer om, zou de 925 de meerprijs waard zijn voor relatief beperkt gebruik van de telefoon.
Heb nu een 8x en uiteraard wil je het liefst niet achteruit gaan wat betreft mogelijkheden. Daarom ook een beetje huiverig voor de 630.
Heb nu een 8x en uiteraard wil je het liefst niet achteruit gaan wat betreft mogelijkheden. Daarom ook een beetje huiverig voor de 630.
LOETKE
Heb nu al een tijdje 8.1 draaien. Heb zonet mijn batterij verbruik nog es bekeken. Heb nu vandaag na 8u nog 82% over. Wifi en 3G staan aan (heb wel ganse dag op wifi gezeten), glance staat op "always on", 2 email accounts en 2 calenders, heb regenmeter, facebook en metrotube tile op startscherm, en heb vandaag enkele keren facebook gechecked etc ...
mooi mooi
Is toch een groot verschil met mijn ervaringen in het begin (toen geraakte ik moeilijk de dag door)
mooi mooi
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Daar heb ik wel last van met de 8.1 DP editie, helaas nog geen Cyan dus hopelijk dat het dan beter gaat...RoyVi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:32:
Xbox Live Knalle Arie
Dan moet je niet voor de 630 gaan. Het is een prima telefoon maar je gaat t.o.v. een 8X wel inleveren. De camera is minder, je mist een front-cam en het scherm is minder. Dan raad ik je zeker aan een 925 te nemen.RudyL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:35:
Ik zit voornamelijk te twijfelen of het deze wordt, of de 140 euro goedkopere 630. Een nog duurder segment telefoon hoeft voor mij echt niet. Het gaat dus er meer om, zou de 925 de meerprijs waard zijn voor relatief beperkt gebruik van de telefoon.
Batterij is echt heel goed op de 925. Het verbaasde me, omdat ik van een 920 kom en die had aan het eind van de dag vaak 30-40% over. Op de 925 zit ik meestal tussen de 50-70%. Ik been geen heel zwaar gebruiker, geen games enzo, maar wel een aantal email accounts, muziek, whatsapp, skype, fb, etc.spoonman schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:16:
Heb nu al een tijdje 8.1 draaien. Heb zonet mijn batterij verbruik nog es bekeken. Heb nu vandaag na 8u nog 82% over. Wifi en 3G staan aan (heb wel ganse dag op wifi gezeten), glance staat op "always on", 2 email accounts en 2 calenders, heb regenmeter, facebook en metrotube tile op startscherm, en heb vandaag enkele keren facebook gechecked etc ...
mooi mooiIs toch een groot verschil met mijn ervaringen in het begin (toen geraakte ik moeilijk de dag door)
Ik had er bij 8.1 DP ook last van maar dan een stuk minder, nu helaas erg vaakMarvie schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:12:
[...]
Daar heb ik wel last van met de 8.1 DP editie, helaas nog geen Cyan dus hopelijk dat het dan beter gaat...
Het grootste pluspunt van de 925 tegenover de 630 is de camera.RudyL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:35:
Dus, vraag jezelf af of die 140 euro het waard is voor een betere camera (plus wat andere dingen natuurlijk).
Nou ik heb de oorzaak van het probleem gevonden. Als mijn Bluetooth aanstaat kan ik vaak dus geen verbinding krijgen met wifi, als mijn bluetooth uit is werkt mijn wifi verbinding perfect!RoyVi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:32:
In dat gat heb ik een paar maandjes terug ook gestaan. Mijn advies: ga voor die 925!! Ik begon met twijfelen tussen 520 en 620 dus 't was best even een stap naar 925 maar voor iets meer dan 200 euro krijg je dan wel echt bizar veel meer voor je centen. Zie mijn topic hier.RudyL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:35:
Ik zou eerlijk gezegd zelfs nog eerder de 620 dan de 630 willen i.v.m. ontbreken van o.a. nabijheidssensor.
Ja inderdaad. Of de 720. Is ook nog steeds een erg mooi toestel wat mij betreft.Jerrythafast schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:40:
[...]
Ik zou eerlijk gezegd zelfs nog eerder de 620 dan de 630 willen i.v.m. ontbreken van o.a. nabijheidssensor.
Hoewel ik die vandaag de dag simpelweg niet meer zou kopen vanwege minder dan 1GB RAM.
Wat je trouwens ook kan doen, is wachten op de Lumia 730 of 830 natuurlijk.
Enige nadeel is dat de specs nog niet bekent zijn (behalve geruchten) en ook is het niet zeker wanneer ze komen.
Goed om te weten!RoyVi schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:23:
[...]
Nou ik heb de oorzaak van het probleem gevonden. Als mijn Bluetooth aanstaat kan ik vaak dus geen verbinding krijgen met wifi, als mijn bluetooth uit is werkt mijn wifi verbinding perfect!
Iemand enig idee hoe dit komt?
Bluetooth en wifi zitten allebei in de 2.4 GHz band welliswaar niet hetzelfde kanaal maar het kan zijn dat hij het wifi signaal weg drukt. Dat is het enige wat ik kan bedenken.Stravincy schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:01:
[...]
Ja inderdaad. Of de 720. Is ook nog steeds een erg mooi toestel wat mij betreft.
Hoewel ik die vandaag de dag simpelweg niet meer zou kopen vanwege minder dan 1GB RAM.
Wat je trouwens ook kan doen, is wachten op de Lumia 730 of 830 natuurlijk.
Enige nadeel is dat de specs nog niet bekent zijn (behalve geruchten) en ook is het niet zeker wanneer ze komen.
[...]
Goed om te weten!
Iemand enig idee hoe dit komt?
Die van mij is voor garantie opgestuurd richting Duitsland. De mini-jack herkende geen enkele koptelefoon meer en tijdens het bellen hoor ik een ruis/storing op de lijn die lijkt op het effect dat de Pocketline Swing op een radio heeft.
Ik zit nu dus tijdelijk aan een HTC sensation vast en dat is echt even wennen weer. Eén ding weet ik zeker; mijn volgende telefoon wordt weer een Windows Phone!
Ik zit nu dus tijdelijk aan een HTC sensation vast en dat is echt even wennen weer. Eén ding weet ik zeker; mijn volgende telefoon wordt weer een Windows Phone!
Gisteravond automatisch de DP 8.1 update binnen gekregen. Ben blij dat ik voor de verandering eens geduldig ben geweest en niet zoals veel mensen hier die de cyan niet binnenkregen terug zijn gegaan naar de oude stock rom om daarna de Cyan binnen te halen. Nu de 8.1 update rom uit is zullen ze wel weer naar DP gaan.
Mijn enige vraag is nu. Ik heb 8.1 update DP maar dan met Black ipv Cyan. Wat mis ik nu??
Mijn enige vraag is nu. Ik heb 8.1 update DP maar dan met Black ipv Cyan. Wat mis ik nu??
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Waarom zou het verkeerd zijn om terug te gaan naar 8.0 om 8.1 + Cyan binnen te krijgen? 8.1 UPDATE staat namelijk niet gelijk aan 8.1 + Cyan.jobvr schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:40:
Gisteravond automatisch de DP 8.1 update binnen gekregen. Ben blij dat ik voor de verandering eens geduldig ben geweest en niet zoals veel mensen hier die de cyan niet binnenkregen terug zijn gegaan naar de oude stock rom om daarna de Cyan binnen te halen. Nu de 8.1 update rom uit is zullen ze wel weer naar DP gaan.
De 'ongeduldigen' hebben nu 8.1 + Cyan + 8.1 UPDATE.
De moeite die het kost stelt ook niets voor. Downgraden duurt 10 minuten. Vervolgens 15 minuten updaten naar 8.1 + Cyan en backup terugzetten. Daarna nog 8.1 UPDATE van ongeveer 10 minuten.
Dit is wat Cyan je brengt: http://www.wpcentral.com/...t-brings-windows-phone-81, afhankelijk van je toestel.
Verwijderd
De reden waarom ik wel Update 1 (GDR 1) heb en geen Cyan is omdat ik geen backup kan maken. Als ik een backup wil maken stopt het process bij 96% en geeft hij een error. Hierdoor zou ik al mijn instellingen kwijt raken bij het downgraden. Ik wacht gewoon op de bitlocker fix van MS.JvdHoudt schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:01:
[...]
Waarom zou het verkeerd zijn om terug te gaan naar 8.0 om 8.1 + Cyan binnen te krijgen? 8.1 UPDATE staat namelijk niet gelijk aan 8.1 + Cyan.
De 'ongeduldigen' hebben nu 8.1 + Cyan + 8.1 UPDATE.
De moeite die het kost stelt ook niets voor. Downgraden duurt 10 minuten. Vervolgens 15 minuten updaten naar 8.1 + Cyan en backup terugzetten. Daarna nog 8.1 UPDATE van ongeveer 10 minuten.
Dit is wat Cyan je brengt: http://www.wpcentral.com/...t-brings-windows-phone-81, afhankelijk van je toestel.
Dan zou ik inderdaad ook mooi wachten op de fix.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:45:
[...]
De reden waarom ik wel Update 1 (GDR 1) heb en geen Cyan is omdat ik geen backup kan maken. Als ik een backup wil maken stopt het process bij 96% en geeft hij een error. Hierdoor zou ik al mijn instellingen kwijt raken bij het downgraden. Ik wacht gewoon op de bitlocker fix van MS.
Heb je toevallig meerdere Lumia's met hetzelfde MS account?Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:45:
[...]
De reden waarom ik wel Update 1 (GDR 1) heb en geen Cyan is omdat ik geen backup kan maken. Als ik een backup wil maken stopt het process bij 96% en geeft hij een error. Hierdoor zou ik al mijn instellingen kwijt raken bij het downgraden. Ik wacht gewoon op de bitlocker fix van MS.
Ik had dit ook. Toen heb ik op het toestel waarvan ik de back-up wilde maken, de "bestaande back-up" weggegooid en daarna een nieuwe back-up gemaakt. Daarna nooit meer last gehad.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
De Lumia 925 blijft een toptoestel, het OS is echt enorm gebruiksvriendelijk, scherm is van perfecte kwaliteit, hij is een beetje groot en rechthoekig maar veel minder dan wat er sinds de 925 op de markt is gekomen. Mijn moeder (60+) gebruikt haar laptop vrijwel niet meer.
Enige wat ik erg jammer vind is dat ik nergens een auto houder en lader kan vinden die via de 3 contactpunten aan de zijkant kan opladen. Een wireless case is echt helemaal niet nodig. Alleen voor in de auto is het een gedoe om eerst de telefoon op de lader te moeten aansluiten.
Toch gek dat voor de 925 geen autolader bestaat, alleen de versie waarvoor je de wireless case nodig hebt
Enige wat ik erg jammer vind is dat ik nergens een auto houder en lader kan vinden die via de 3 contactpunten aan de zijkant kan opladen. Een wireless case is echt helemaal niet nodig. Alleen voor in de auto is het een gedoe om eerst de telefoon op de lader te moeten aansluiten.
Toch gek dat voor de 925 geen autolader bestaat, alleen de versie waarvoor je de wireless case nodig hebt
Heb de 925 wel even in de handen gehad bij de MM, maar zoals ik al vaker heb gelezen wel een erg glad toestel. Wellicht als ik tot aanschaf over ga, toch maar een case erbij bestellen die zorgt dat de telefoon minder in de hand glijdt.
LOETKE
Kun je dan niet net zo goed of zelfs beter een 920 halen? (Bijna?) dezelfde specs maar wat dikker, zwaarder en wat meer kleuropties.
Is er bekend wat voor signaal er op die drie contactpunten moet staan? Als daar gewoon het signaal van een USB-lader op aangesloten kan worden dan zou ik nog wel een poging willen wagen met een 3D printer om een houder te maken!Jazco2nd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:49:
hebt
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Als je dat dan doet zou ik wel eerst de proef op de som nemen en beide toestellen in de hand houden. Ik heb destijds blind de 920 gekocht toen ie in NL nog haast niet te krijgen was, maar toen ik 'm eenmaal in gebruik had kreeg ik grote spijt. Reviewers zeiken soms te snel, zeker over winphones, maar in dit geval klopte het dat ie 'just too damn heavy' was.Bacchus schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:02:
Kun je dan niet net zo goed of zelfs beter een 920 halen? (Bijna?) dezelfde specs maar wat dikker, zwaarder en wat meer kleuropties.
Op zicht niks mis met wat zwaardere toestellen i.v.t. bijvoorbeeld die flimsy Samsungs, maar met het gewicht van de 920 werd wat mij betreft de grens van het hanteerbare wel echt overschreden. Daarnaast was ie in verhouding ook behoorlijk dik waardoor ie niet fijn je in je broekzak zat, en ik door het gewicht en de omvang steeds het gevoel had dat ie uit m'n handen zou vallen als ik 'm daar uit haalde.
Ik heb ervaring met heel wat toestellen, maar dat de 925 gladder zou zijn dan andere toestellen is me nooit opgevallen. Tenzij je een toestel gewend bent met een 'rubberized' achterkant is het bijna elk toestel van hetzelfde materiaal gemaakt, glas en/of polycarbonaat, waarbij de achterkant van de 925 ook nog eens een matte afwerking heeft, wat daardoor juist zorgt voor méér grip.RudyL schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:42:
Heb de 925 wel even in de handen gehad bij de MM, maar zoals ik al vaker heb gelezen wel een erg glad toestel. Wellicht als ik tot aanschaf over ga, toch maar een case erbij bestellen die zorgt dat de telefoon minder in de hand glijdt.
Kritiek eerder in dit draadje op hoe ie in de hand ligt snap ik ook niet helemaal, in tegenstelling tot veel andere toestellen zijn de randen van de 925 uitgesproken rond afgewerkt waardoor deze juist bijzonder goed in de hand ligt, dat is ook wat ik in de reviews die ik heb gelezen ook teruglees. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld iPhones, hoewel die dan weer een 'voordeel' hebben door hun kleinere formaat en dus handzamer zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Weemism op 06-08-2014 13:10 ]
Van Brodit is er een autohouder met normale laadaansluiting, alleen jammer dat de 925 zijn laadpunt aan de bovenkant heeft waardoor je het toestel van onderen in de houder moet schuiven. Ik gebruik al jaren Brodit houders voor mijn telefoons.Jazco2nd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:49:
De Lumia 925 blijft een toptoestel, het OS is echt enorm gebruiksvriendelijk, scherm is van perfecte kwaliteit, hij is een beetje groot en rechthoekig maar veel minder dan wat er sinds de 925 op de markt is gekomen. Mijn moeder (60+) gebruikt haar laptop vrijwel niet meer.
Xbox Live Knalle Arie
Ik heb momenteel de HTC 8X, prima toestel, wat betreft afmetingen en in de hand liggen. Dit toestel komt op mij wat ruwer over dan de 925. Wellicht is het ook gewoon onhandig zo'n beveiliging systeem aan de telefoon om echt een goede indruk te krijgen.Weemism schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:59:
[...]
Als je dat dan doet zou ik wel eerst de proef op de som nemen en beide toestellen in de hand houden. Ik heb destijds blind de 920 gekocht toen ie in NL nog haast niet te krijgen was, maar toen ik 'm eenmaal in gebruik had kreeg ik grote spijt. Reviewers zeiken soms te snel, zeker over winphones, maar in dit geval klopte het dat ie 'just too damn heavy' was.
Op zicht niks mis met wat zwaardere toestellen i.v.t. bijvoorbeeld die flimsy Samsungs, maar met het gewicht van de 920 werd wat mij betreft de grens van het hanteerbare wel echt overschreden. Daarnaast was ie in verhouding ook behoorlijk dik waardoor ie niet fijn je in je broekzak zat, en ik door het gewicht en de omvang steeds het gevoel had dat ie uit m'n handen zou vallen als ik 'm daar uit haalde.
[...]
Ik heb ervaring met heel wat toestellen, maar dat de 925 gladder zou zijn dan andere toestellen is me nooit opgevallen. Tenzij je een toestel gewend bent met een 'rubberized' achterkant is het bijna elk toestel van hetzelfde materiaal gemaakt, glas en/of polycarbonaat, waarbij de achterkant van de 925 ook nog eens een matte afwerking heeft, wat daardoor juist zorgt voor méér grip.
Kritiek eerder in dit draadje op hoe ie in de hand ligt snap ik ook niet helemaal, in tegenstelling tot veel andere toestellen zijn de randen van de 925 uitgesproken rond afgewerkt waardoor deze juist bijzonder goed in de hand ligt, dat is ook wat ik in de reviews die ik heb gelezen ook teruglees. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld iPhones, hoewel die dan weer een 'voordeel' hebben door hun kleinere formaat en dus handzamer zijn.
Wat mij toen ook opviel bij de 920, was de zwaarte van het toestel. Absoluut niet geschikt voor mij, daarom zou ik wel gaan voor de 925 ook al zou die wat tekortkomingen hebben ten opzichte van de 920.
LOETKE
Wat ik trouwens nog vergeten was te vermelden is dat er natuurlijk ook telefoons zijn met een alu behuizing zoals de HTC One, maar ook daarbij voel ik weinig verschil met het kunststof van de 925. Wat overigens wel apart is aan de 925 is de breedte, die is met zijn 4,5" zelfs breder dan vergelijkbare telefoons met 4,7" schermdiameter.
Ik denk dat dat 'm misschien wel wat moeilijker hanteerbaar maakt voor mensen met kleinere handen, en wat vreemd voelt voor mensen die, bij een vergelijkbare schermgrootte, een smaller toestel gewend zijn.
Het ontbreken van dat wireless charging zorgt er dan wel weer voor dat het toestel, ondanks de aan de 920 identieke interne onderdelen, een stuk platter is.
Verder dus identiek aan elkaar, behalve dat de 925 een nog iets betere camera heeft dan de 920 met één lenselement meer dan zijn voorganger.
Ik denk dat dat 'm misschien wel wat moeilijker hanteerbaar maakt voor mensen met kleinere handen, en wat vreemd voelt voor mensen die, bij een vergelijkbare schermgrootte, een smaller toestel gewend zijn.
De enige tekortkoming van de 925 t.o.v. de 920 is dat de 925 geen wireless charging heeft, wat ik trouwens ook echt wel een beetje jammer vond. Het was wel kek om je telefoon 's avonds casual op de lader op het nachtkastje te leggen, en niet in het halfduister op gevoel te hoeven prutsen om het usb kabeltje in het gaatje te krijgen.RudyL schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:11:
[...]
Wat mij toen ook opviel bij de 920, was de zwaarte van het toestel. Absoluut niet geschikt voor mij, daarom zou ik wel gaan voor de 925 ook al zou die wat tekortkomingen hebben ten opzichte van de 920.
Het ontbreken van dat wireless charging zorgt er dan wel weer voor dat het toestel, ondanks de aan de 920 identieke interne onderdelen, een stuk platter is.
Verder dus identiek aan elkaar, behalve dat de 925 een nog iets betere camera heeft dan de 920 met één lenselement meer dan zijn voorganger.
Let wel, met een los verkrijgbaar hoesje is de 925 prima draadloos oplaadbaar te maken. Wordt-ie natuurlijk wel weer wat dikker (hoewel ik ergens op Tweakers of elders een artikel tegen kwam over iemand die het binnenwerk van het oplaadhoesje aan de binnenkant van z'n 925 had gemonteerd).
Tijdelijk weer even de trotse bezitter van een samsung sII.
Mijn 925 is de afgelopen tijd iets te vaak 's nachts vastgelopen met als gevolg dat ik de volgende ochtend geen wekker had. De enige oplossing was dan een soft reset.
Wel van alles geprobeerd maar niets werkte. Misschien monday moring model. Is nu terug naar nokia en ik hoop dat ze iets kunnen vinden en ik een werkende telefoon terug krijg.
Mijn 925 is de afgelopen tijd iets te vaak 's nachts vastgelopen met als gevolg dat ik de volgende ochtend geen wekker had. De enige oplossing was dan een soft reset.
Wel van alles geprobeerd maar niets werkte. Misschien monday moring model. Is nu terug naar nokia en ik hoop dat ze iets kunnen vinden en ik een werkende telefoon terug krijg.
Hebben mensen nog tips om de accu te besparen? Telefoon is meestal op Wifi. Moet wel Whatsapp berichtjes kunnen ontvangen maar elke optie is het overwegen waard. Telefoon haalt de avond wel, heel soms de volgende ochtend maar ik heb het idee dat het echt wel beter kan. Wordt niet veel gebruikt.
De 3 puntjes aan de achterkant (voor de wireless case) zouden toch prima voor laden kunnen worden gebruikt? Ik begrijp niet waarom Brodit dat niet gewoon ondersteund.Marvie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:13:
[...]
Van Brodit is er een autohouder met normale laadaansluiting, alleen jammer dat de 925 zijn laadpunt aan de bovenkant heeft waardoor je het toestel van onderen in de houder moet schuiven. Ik gebruik al jaren Brodit houders voor mijn telefoons.
Geen idee.. maar het idee hieronder lijkt me beter..Boss schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:26:
[...]
Is er bekend wat voor signaal er op die drie contactpunten moet staan? Als daar gewoon het signaal van een USB-lader op aangesloten kan worden dan zou ik nog wel een poging willen wagen met een 3D printer om een houder te maken!
Heb je daar misschien een linkje voor? Lijkt me wel wat om een auto houder te kopen a la Brodit en dat het binnenwerk van de case in de houder te plakkenJerrythafast schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:27:
Let wel, met een los verkrijgbaar hoesje is de 925 prima draadloos oplaadbaar te maken. Wordt-ie natuurlijk wel weer wat dikker (hoewel ik ergens op Tweakers of elders een artikel tegen kwam over iemand die het binnenwerk van het oplaadhoesje aan de binnenkant van z'n 925 had gemonteerd).
Even Gegoogled, ik geloof dat het dit nieuwsbericht op WPC was:Jazco2nd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:25:
Heb je daar misschien een linkje voor? Lijkt me wel wat om een auto houder te kopen a la Brodit en dat het binnenwerk van de case in de houder te plakken
http://www.wpcentral.com/...-lumia-925-without-shells
Gaat over deze Franstalige handleiding:
http://www.smartphonefran...kiaLumia925-Induction.pdf
En met gevaar voor gruwelijk mislukte vertalingen hier toch de Google Translate naar het Engels:
https://translate.google....kiaLumia925-Induction.pdf
EDIT: Maar sindsdien zijn er meer, inclusief zelfs filmpjes op YouTube:
https://www.google.nl/sea...s%20charging%20build%20in
YouTube: DIY: Nokia Lumia 925 Wireless Charging Mod
[ Voor 14% gewijzigd door Jerrythafast op 08-08-2014 17:08 ]
Thanks daar ga ik me later in verdiepen.
Nog 2 vragen: Voice Recording en Music app:
Iemand tips voor een goede Voice Recording App? Ik heb 3 geprobeerd, VoiceRecorderPro lijkt het handigst en die synced ook gelijk met OneDrive, ideaal. Maar je moet €1.29 betalen voor meer dan 8min opnemen.. voor zo een basic functie die elke dumb phone vroeger gratis had vind ik dat het gratis moet kunnen.
Music:
XBox Music is de standaard app, ik mis echter een Folder View. En het lijkt ook niet mogelijk om eigen lokale nummers te syncen naar OneDrive. Ik wil graag muziek in haar OneDrive plaatsen zodat ze het op haar mobiel heeft.. tips voor een andere music app? Of zie ik wat over hoofd in deze Music app?
Nog 2 vragen: Voice Recording en Music app:
Iemand tips voor een goede Voice Recording App? Ik heb 3 geprobeerd, VoiceRecorderPro lijkt het handigst en die synced ook gelijk met OneDrive, ideaal. Maar je moet €1.29 betalen voor meer dan 8min opnemen.. voor zo een basic functie die elke dumb phone vroeger gratis had vind ik dat het gratis moet kunnen.
Music:
XBox Music is de standaard app, ik mis echter een Folder View. En het lijkt ook niet mogelijk om eigen lokale nummers te syncen naar OneDrive. Ik wil graag muziek in haar OneDrive plaatsen zodat ze het op haar mobiel heeft.. tips voor een andere music app? Of zie ik wat over hoofd in deze Music app?
Of je koopt een kant en klare houder voor 2 tientjes.Jazco2nd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:25:
Heb je daar misschien een linkje voor? Lijkt me wel wat om een auto houder te kopen a la Brodit en dat het binnenwerk van de case in de houder te plakken
Moet je alsnog een wireless charge cover kopen, want dat zit dus niet in de 925 zelf.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Dit is geen antwoord op je vraag maar wel een advies voor muziek. Probeer Nokia Mixradio ook eens. Het is even wennen als je geen streaming muziek gewend bent. Maar voor een gratis dienst werkt het verassend soepel allemaal. Je kunt gratis 4 mixen offline halen. Ik kom net uit IJsland en heb met die 4 mixen vele dagen kunnen doorbrengen. (Ja ik luister dan wel af en toe hetzelfde nummer) Verder heb je geen reclame en kun je zoveel mixen maken als je wilt. Qua energiebeheer is het erg goed. 5 uur muziek luisteren met alle energiebesparende neemt 3% batterij. Ook verder op het internet las ik dat streaming ook erg goed geoptimaliseerd is en ook erg weinig energie verbruikt.Jazco2nd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:01:
Thanks daar ga ik me later in verdiepen.
Music:
vraagje: mijn 925 met CV (country variant) heeft nog steeds geen cyan update gehad. Heeft wel de laatste updates gehad via de DP.
Als ik nu kijk naar de firmware van mijn 925 kijk: 3051.40000.1345.1001. ????? Volgens het lijstje van Nokia (http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/) valt deze firmware die is geinstalleerd op 925-ers die verkocht zijn in turkije, spanje, portugal, estonia, finland letland en litouwen......maar dan wel de nokia 1020!!!! Huh??
de firmware van de 925 CV versie in NL is 3051.50009.1424.0001. Hoe ken da?
Bij degene die al een Cyan update hebben en een CV hebben; hebben jullie je cyan update al gehad? en hebben jullie dan de "NL-firmware"of de firmware die mijn toestel bezit?
Muchas gracias alvastos!
Als ik nu kijk naar de firmware van mijn 925 kijk: 3051.40000.1345.1001. ????? Volgens het lijstje van Nokia (http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/) valt deze firmware die is geinstalleerd op 925-ers die verkocht zijn in turkije, spanje, portugal, estonia, finland letland en litouwen......maar dan wel de nokia 1020!!!! Huh??
de firmware van de 925 CV versie in NL is 3051.50009.1424.0001. Hoe ken da?
Bij degene die al een Cyan update hebben en een CV hebben; hebben jullie je cyan update al gehad? en hebben jullie dan de "NL-firmware"of de firmware die mijn toestel bezit?
Muchas gracias alvastos!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Uitrol van Cyan is opgeschort voor mensen die DP draaien. Microsoft zou bezig zijn met een fix. Als je toch onmiddellijk Cyan wilt moet je eerst terug naar 8.0. Anders wachten tot de problemen zijn verholpen.
Verwijderd
Ja daar zou ik nog eens naar kunnen kijken. Thanks voor de tip!PinokkioTV schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:47:
[...]
Heb je toevallig meerdere Lumia's met hetzelfde MS account?
Ik had dit ook. Toen heb ik op het toestel waarvan ik de back-up wilde maken, de "bestaande back-up" weggegooid en daarna een nieuwe back-up gemaakt. Daarna nooit meer last gehad.
Ik heb al een tijdje last van het feit dat apps niet starten, hij begint met laden en gaat dan terug naar het homescreen. Na 3-5x proberen komt hij er dan eindelijk "door" en start de app gewoon. Probleem speelt bij meerdere apps, Facebook, WordFeud, nu.nl, Rabo Bankieren, eigenlijk wel bij zo'n beetje elke app.
Het vage is dat het niet altijd zo is, heb net geprobeerd en ze starten allemaal zonder probleem op.
Herkent iemand dit probleem? Begin het inmiddels aardig irritant te vinden...
Het vage is dat het niet altijd zo is, heb net geprobeerd en ze starten allemaal zonder probleem op.
Herkent iemand dit probleem? Begin het inmiddels aardig irritant te vinden...
Geen last van het niet starten van apps maar heb wel sinds 8.1 erop staat dat bepaalde apps traag zijn geworden. Voor twitter gebruik ik bv. Peregrine en die is zowel bij opstarten als bij het resumen enorm traag. Blijft dan echt seconden lang op "Loading" staan.
Beide ervaar ik ook. Het opstartprobleem heb ik niet heel vaak en voornamelijk bij Facebook, en het trage heb ik bij alles maar ook niet altijd, voornamelijk na unlocken. Geen idee wat het probleem is, maar mocht iemand suggesties hebben....Ik heb ook de lockscreen-beta app draaien, zou die er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik had het opstarten al voor de lockscreen-beta, Traag zijn heb ik soms ook, kan daar inderdaad wel eens mee te maken hebben, ga hem eens verwijderen en kijken of dat scheelt!eswa schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:02:
Beide ervaar ik ook. Het opstartprobleem heb ik niet heel vaak en voornamelijk bij Facebook, en het trage heb ik bij alles maar ook niet altijd, voornamelijk na unlocken. Geen idee wat het probleem is, maar mocht iemand suggesties hebben....Ik heb ook de lockscreen-beta app draaien, zou die er iets mee te maken kunnen hebben?
Verwijderd
hallo,heb een paar maanden een lumia 925,zeer tevreden over,nu voor de update 8.1 kon ik mijn contacten overzetten naar mijn auto (rns 510 premium bluetooth module )nu na de update 8.1 krijg ik de melding dat mijn telefoonboek niet kan geupdate worden .Heb vanalles al veranderd en aangepast maar zonder resultaat.heeft iemand hier ervaring mee?
mvg.
mvg.
Verwijderd
Hier hetzelfde met Mitsubishi MMCS, geen link met het telefoonboek op de GSM. Gesprekken starten vanop de GSM resulteert in geen geluid. Gesprekken aannemen en gesprekken starten op de Navi zelf werkt wel normaal.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:01:
hallo,heb een paar maanden een lumia 925,zeer tevreden over,nu voor de update 8.1 kon ik mijn contacten overzetten naar mijn auto (rns 510 premium bluetooth module )nu na de update 8.1 krijg ik de melding dat mijn telefoonboek niet kan geupdate worden .Heb vanalles al veranderd en aangepast maar zonder resultaat.heeft iemand hier ervaring mee?
mvg.
Kennelijk hebben ze toch iets serieus gewijzigd aan de BT stack/drivers...
Verwijderd
Mijn probleem is opgelost,ben terug gegaan naar 8 met recovery en daarna kon ik de cyan update doen ,
Nu kan ik terug mijn contacten overzetten naar de rns 510 vw.
Was toch een probleem met die dp 8.1
Nu kan ik terug mijn contacten overzetten naar de rns 510 vw.
Was toch een probleem met die dp 8.1
Ben ik eindelijk klaar om te downgraden naar 8.0 vanaf mijn 925 met Black 8.1 DP; doet nokia software recovery tool 1.4.3. geen ander softwarepakket vinden.... huh???
doe ik iets fout? Hoe downgraden jullie naar 8.0?
Ik heb al een fabrieksrest gedaan, dan blijft ie op 8.1 staan
doe ik iets fout? Hoe downgraden jullie naar 8.0?
Ik heb al een fabrieksrest gedaan, dan blijft ie op 8.1 staan
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Nokia Recovery Tool gestart, phone aangesloten. Terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hij gaat dan online zoeken naar de laatst bekende versie voor je phone en dat was bij mij de 8.1 mét Cyan.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
precies, zo wilde ik het ook doen. Maar als ik kijn phone aansloot op de NSR kon ie geen andere software vinden. Maar..... update: nu opeens wel?????? Snap het niet maar hopenlijk gaat het nu wel goed....
maar bedankt voor je reply anyhow, appreciated it
Update: heb via de nokia recovery utility gedowngrade geupgrade naar Cyan en 8.1. Zónder mijn gegevens terug te halen heb ik meteen "preview for developers"(te downloaden gratis in windows store) weer geinstalleerd en meteen een update gedaan. Hij heeft er meteen 3 (!) tegelijk gedaan. Het duurde dan ook een hele tijd (guesstimate 45 minuten).
Vervolgens de telefoon uitgezet via de power en volume down tegelijk in te drukken en opnieuw opgestart.
Daarna alle apps geupdate en vervolgens een harde reset gedaan (via instellingen, info en op knopje fabrieksinstellingen drukken) en bij het opnieuw opstarten de backup terug gezet. Natuurlijk doe ik wel voortdurend een backup maken (via instellingen, backup).
vervolgens heeft hij alle apps weer teruggezet, waarschijnlijk moet ik er weer eens stel instellen, maar mijn accounts heeft ie bijvoorbeeld keurig teruggezet, moest wat wachtwoorden opnieuw ingeven en hoppakee
Wat wel curieus is, mijn oude firmware die (zie [WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 925 - Deel 1) is nu voorzien van de juiste firmware passend bij de CV van NL, namelijk de 3051.500009.1424.0001
maar bedankt voor je reply anyhow, appreciated it
Update: heb via de nokia recovery utility gedowngrade geupgrade naar Cyan en 8.1. Zónder mijn gegevens terug te halen heb ik meteen "preview for developers"(te downloaden gratis in windows store) weer geinstalleerd en meteen een update gedaan. Hij heeft er meteen 3 (!) tegelijk gedaan. Het duurde dan ook een hele tijd (guesstimate 45 minuten).
Vervolgens de telefoon uitgezet via de power en volume down tegelijk in te drukken en opnieuw opgestart.
Daarna alle apps geupdate en vervolgens een harde reset gedaan (via instellingen, info en op knopje fabrieksinstellingen drukken) en bij het opnieuw opstarten de backup terug gezet. Natuurlijk doe ik wel voortdurend een backup maken (via instellingen, backup).
vervolgens heeft hij alle apps weer teruggezet, waarschijnlijk moet ik er weer eens stel instellen, maar mijn accounts heeft ie bijvoorbeeld keurig teruggezet, moest wat wachtwoorden opnieuw ingeven en hoppakee
Wat wel curieus is, mijn oude firmware die (zie [WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 925 - Deel 1) is nu voorzien van de juiste firmware passend bij de CV van NL, namelijk de 3051.500009.1424.0001
[ Voor 69% gewijzigd door wowly op 24-08-2014 22:41 ]
Hey Guys,
Ik ga vanavond naar een 925 kijken voor m'n schoonvader.
Ik heb zelf een 920 en weet dus wel een beetje waar ik naar moet kijken.
maar toch..
hebben jullie nog dingen waar ik extra op zou moeten letten?
Ik ga vanavond naar een 925 kijken voor m'n schoonvader.
Ik heb zelf een 920 en weet dus wel een beetje waar ik naar moet kijken.
maar toch..
hebben jullie nog dingen waar ik extra op zou moeten letten?
Beetje raar: Soms (maar best vaak) hoor ik het geluid van de koptelefoon maar uit één kant komen. Dan herstart ik de telefoon en werkt het weer normaal....Is met Music, Spotify, Podcaster etc.
Ik merkt het nu weer, en het enige verband wat ik nu kan leggen is dat ik in de auto met BT streaming ook naar de telefoon (spotify) heb geluisterd..
Nog meer mensen bekend met dit probleem? Zou er een manier zijn om dit te verhelpen zonder reboot van de telefoon?
Ik merkt het nu weer, en het enige verband wat ik nu kan leggen is dat ik in de auto met BT streaming ook naar de telefoon (spotify) heb geluisterd..
Nog meer mensen bekend met dit probleem? Zou er een manier zijn om dit te verhelpen zonder reboot van de telefoon?
Ik heb er kaart van gehad, maar al maanden niet meer moet ik zeggen. Reden is mij onbekend maar je bent niet de enige : http://discussions.nokia....on-Lumia-925/td-p/1967422
Thanks!Irminsul schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:51:
Ik heb er kaart van gehad, maar al maanden niet meer moet ik zeggen. Reden is mij onbekend maar je bent niet de enige : http://discussions.nokia....on-Lumia-925/td-p/1967422
Al een tijdje was ik aan het overwegen om eens WP te proberen door een low-end toestel aan te schaffen. Maar uiteindelijk is het een tweedehands 925 geworden die er eigenlijk nog gloednieuw uitziet. Ik heb er een hoesje bij gekregen, ietwat luxeus door de lederlook. Maar eigenlijk ben ik geen coverfan, zeker niet als het met zo'n klep is.
Zijn er hier mensen die de 925 al lange tijd gebruiken zonder hoes/cover en hoe ziet hij er nu uit?
Zijn er hier mensen die de 925 al lange tijd gebruiken zonder hoes/cover en hoe ziet hij er nu uit?
Mijn 3 maanden is niet lang natuurlijk maar toch maar: Achterkant en zijkanten zijn nog tiptop, heb wel een 4mm lange kras in de linkerbovenhoek van mijn scherm gemaakt.D-Three schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:29:
(Edit: En inderdaad hoesloos, eigenlijk altijd los in verder lege broekzak of face-up op bureau)
[ Voor 12% gewijzigd door Bacchus op 05-09-2014 15:16 ]
Prima, alleen één hoekje is een beetje versleten na een flinke val. Krassen volgens mij niet (mijn vriendin heeft 'm nu, ik heb een 930 van de zaakD-Three schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:29:
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
En ik ben nog steeds aan het twijfelen, aanschaffen 925 of wachten tot 730/735 of wellicht 830. Lastige keuze, vanwege de opties op 925, maar het nieuwe en direct 8.1 (incl. updates) op 730 of 830.
LOETKE
Heb hem nu 4 maand zonder hoes/cover, op alle hoeken is de verf er af en 5mm van een randje de verf van het aluminium af. Verder nog helemaal gaaf. Ben niet erg voorzichtig met mijn telefoon en hij is meerdere malen gevallen.D-Three schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:29:
Al een tijdje was ik aan het overwegen om eens WP te proberen door een low-end toestel aan te schaffen. Maar uiteindelijk is het een tweedehands 925 geworden die er eigenlijk nog gloednieuw uitziet. Ik heb er een hoesje bij gekregen, ietwat luxeus door de lederlook. Maar eigenlijk ben ik geen coverfan, zeker niet als het met zo'n klep is.
Hier ook: gebruiksporen, vooral op de hoeken. Maar over het algemeen nog gaaf.
No production networks were harmed during this posting
Weet iemand waar je de tools kan kopen die zijn gebruikt in dit filmpje om de wireless case uit elkaar te halen en wireless charging module in je 925 te plaatsen?
Snap niet, volgens mij is de 925 toch beter dan die nieuwe modellen?RudyL schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:41:
En ik ben nog steeds aan het twijfelen, aanschaffen 925 of wachten tot 730/735 of wellicht 830. Lastige keuze, vanwege de opties op 925, maar het nieuwe en direct 8.1 (incl. updates) op 730 of 830.
Niet voorzichtig zijn en laten vallen, daar ken ik alles van
Mijn oude Sony heeft zelfs de wasmachine overleefd. Bedankt iedereen voor het antwoord! De cover is er eigenlijk al af, het mooie design wordt volledig teniet gedaan door die dingen. Ik vind het altijd vreemd dat mensen een smartphone selecteren op uiterlijk of de dunste smartphone moeten hebben en er dan een monster van een beschermhoes rond doen. Misschien dat ik voor voorlopig nog een gel- of andere fijne cover haal zonder klep.
Het is nu nog een beetje mijn weg vinden in WP, al mis ik toch al een paar zaken ten opzichten van Android
En de Lumia 925 beter? Zoveel ontlopen ze elkaar toch niet? Het hangt er uiteraard van af wat je belangrijk vindt, de lumia 830 met zijn 5" scherm is me toch net iets te groot. En ik ben ook aangenaam verrast van het scherm van de 925.
Het is nu nog een beetje mijn weg vinden in WP, al mis ik toch al een paar zaken ten opzichten van Android
En de Lumia 925 beter? Zoveel ontlopen ze elkaar toch niet? Het hangt er uiteraard van af wat je belangrijk vindt, de lumia 830 met zijn 5" scherm is me toch net iets te groot. En ik ben ook aangenaam verrast van het scherm van de 925.
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6638&idPhone2=5451Jazco2nd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:06:
[...]
Snap niet, volgens mij is de 925 toch beter dan die nieuwe modellen?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Dus dat bedoel ik maar was te lui om een gsmarena versus linkje te posten 
De Lumia 925 is nog altijd de ideale Windows Phone, niet oversized zoals vrijwel alle andere modellen en heeft verder alle features die je kan wensen, op 11ac wifi na maar ach das niet zo belangrijk.
De Lumia 925 is nog altijd de ideale Windows Phone, niet oversized zoals vrijwel alle andere modellen en heeft verder alle features die je kan wensen, op 11ac wifi na maar ach das niet zo belangrijk.
Ik zit met dezelfde afweging, 730/735 of 925. Qua prijs zullen ze elkaar met de release van de 730/735 niet veel ontlopen.
Voordelen 730
Quad processor
sd kaart ondersteuning
Batterij lijkt iets beter
Voordelen 925
Kan ik vandaag al bestellen
16GB
zeer degelijke bouw.
4,5" scherm
Camera knop
Zie ik nog iets over het hoofd?
Voordelen 730
Quad processor
sd kaart ondersteuning
Batterij lijkt iets beter
Voordelen 925
Kan ik vandaag al bestellen
16GB
zeer degelijke bouw.
4,5" scherm
Camera knop
Kijk hier:
http://www.phonearena.com...830/phones/7850,8891,8855
De 830 valt snel af, is nog groter, heeft een LCD scherm (OLED icm Windows Phone is ideaal).
De 735 lijkt idd identiek en net wat betere specs (de camera heeft geen optische stabilisatie, das enige wat ik kon vinden) maar is gewoon een stukje langer en ietsjes dikker. Wel weer een heel klein beetje smaller waardoor het misschien niet zo erg is datie groter is.
Mijn advies: kijk niet meer naar specs, die zijn toch prima, wacht totdat de 735 in de winkel is en houdt ze dan beide vast in je hand, das de beste vergelijking.
Trouwens je wil de 925 vergelijken met de 735 want die heeft 4G, de 730 heeft geen 4G wel dual sim.
http://www.phonearena.com...830/phones/7850,8891,8855
De 830 valt snel af, is nog groter, heeft een LCD scherm (OLED icm Windows Phone is ideaal).
De 735 lijkt idd identiek en net wat betere specs (de camera heeft geen optische stabilisatie, das enige wat ik kon vinden) maar is gewoon een stukje langer en ietsjes dikker. Wel weer een heel klein beetje smaller waardoor het misschien niet zo erg is datie groter is.
Mijn advies: kijk niet meer naar specs, die zijn toch prima, wacht totdat de 735 in de winkel is en houdt ze dan beide vast in je hand, das de beste vergelijking.
Trouwens je wil de 925 vergelijken met de 735 want die heeft 4G, de 730 heeft geen 4G wel dual sim.
[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 08-09-2014 11:40 ]
Als ik het goed begrepen heb,zou de CPU van de 925, ondanks dat het slechts een dualcore is, toch beter moeten presteren dan die van de 730? (Ben niet heel erg thuis in de smartphone-CPU's hoor, dus ik kan het mis hebben.)Olghur schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:01:
Voordelen 730
Quad processor
[...]
Voordelen 925
[...]
Voor zover ik begrepen heb, heeft de Snapdragon 400 in de Lumia 830 vier 'oudere' maar zuiniger A7 cores. Terwijl de Lumia 925 de krachtiger en hoger geklote Krait cores heeft die dan weer gebaseerd zijn op de A15. Als we er dan even wikipedia op na slaan, dan komen we te weten dat de snelheid van de A7 ongeveer 1.9 DMIPS/MHz is, die van de A15 3.5 tot 4.01 DMIPS/MHz.
Dan even rekenen:
- Lumia 830: 4 cores x 1200 Mhz x 1.9 = 9120 DMIPS
- Lumia 925: 2 cores x 1500 Mhz x 3.5 = 10500 DMIPS
In werkelijkheid mag je niet zomaar die nummers vermenigvuldigen. Er is een performance loss per core waardoor beide nummertjes wel iets lager zullen liggen maar het verschil tussen beide wel groter wordt. Maar of dit in de praktijk erg merkbaar is?
Dus ja de Lumia 925 heeft theoretisch inderdaad een krachtiger processor maar die van de 830 zou zuiniger moeten zijn. En daar tegenover staat ook dat de 830 een iets krachtiger grafische processor, verwisselbare batterij en ingebouwde wireless charging heeft. Maar de 925 heeft volgens mij dan weer een beter scherm dus ieder zal voor zich moeten uitmaken wat zijn prioriteiten zijn
Over het scherm gesproken, dit weekend las ik trouwens het artikel over de nieuwe Moto G op t.net en daarin staat het volgende:
Dan even rekenen:
- Lumia 830: 4 cores x 1200 Mhz x 1.9 = 9120 DMIPS
- Lumia 925: 2 cores x 1500 Mhz x 3.5 = 10500 DMIPS
In werkelijkheid mag je niet zomaar die nummers vermenigvuldigen. Er is een performance loss per core waardoor beide nummertjes wel iets lager zullen liggen maar het verschil tussen beide wel groter wordt. Maar of dit in de praktijk erg merkbaar is?
Dus ja de Lumia 925 heeft theoretisch inderdaad een krachtiger processor maar die van de 830 zou zuiniger moeten zijn. En daar tegenover staat ook dat de 830 een iets krachtiger grafische processor, verwisselbare batterij en ingebouwde wireless charging heeft. Maar de 925 heeft volgens mij dan weer een beter scherm dus ieder zal voor zich moeten uitmaken wat zijn prioriteiten zijn
Over het scherm gesproken, dit weekend las ik trouwens het artikel over de nieuwe Moto G op t.net en daarin staat het volgende:
De schermgrootte van de 925 is ideaal dusHet scherm is ten opzichte van de vorige Moto G gegroeid van 4,5" naar 5"; fors meer schermoppervlak dus. De resolutie is hetzelfde gebleven met 1280x720 pixels. Op 4,5" was dat een prima resolutie die zorgt voor een scherp scherm, maar op 5" ligt dat toch iets anders: iconen en tekst zien er iets vager uit dan op de oude Moto G. We dachten dat het verschil niet zo zichtbaar zou zijn, maar het valt onmiddellijk op.
Heeft weinig nut om zo diep in de soc specs te duiken vind ik zelf..
Ik had nog geen zin om te gaan slapen
En zo hard hoefde ik nu ook niet te zoeken
Het toont gewoon aan dat een quadcore niet noodzakelijk beter presteert dan een dualcore.
[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 09-09-2014 00:14 ]