Volgens mij betekent dat nieuwe Lumia 925 toestellen standaard met WP8.1 + Cyan verscheept worden naar de winkels. 'Bestaande' 925's zullen dan de OTA ontvangen in een paar weken.PaT schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:54:
[...]
Voila:
[afbeelding]
Zou inderdaad deze week moeten zijn. Ik ga zo maar eens kijken of er updates zijn...
Overigens lijkt het schema zo te zijn dat die update er gisteren uit had moeten rollen voor de PR versies (geen idee wat dat wil zeggen). De OTA update staat gepland voor over 2,5 week in dit schema.
Of het helemaal normaal of wenselijk is weet ik niet, maar ik heb hetzelfde met m'n 925. Had het echter ook met een Lumia 920 en een Android HTC One X.Nixo schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:24:
Nu heb ik sinds kort een auto en gebruik ik mijn telefoon ervoor. Maar ik merk dat de telefoon echt bloedheet word na een uurtje te hebben genavigeerd. Aangezien ik het nog niet eerder zolang heb gebruikt vraag ik me af of het normaal is.
Het helpt ook niet echt dat een telefoon voor navigeren doorgaans aan de voorruit wordt bevestigd en de zon er flink op kan schijnen.
Het is me al vaker gebeurd dat de telefoon dan oververhit raakt en hij niet functioneert tot ie is afgekoeld.
Volgens opslaginzicht zit er 2,39 gb in mijn apps folder, terwijl als ik alles daarin een beetje optel ik hooguit op 1 gb kom. Kan iemand verklaren waar de overige 1,39 gb in zit? De systems folder is er namelijk ook en dat lijkt me de plek waar alle MS native apps al zitten.
Ik zou voor de vakantiefoto's nog even wat ruimte vrij maken dus hoop dat hier nog wat te halen valt.
Ik zou voor de vakantiefoto's nog even wat ruimte vrij maken dus hoop dat hier nog wat te halen valt.
youtube.com/@hisrep
Ik neem aan dat dat het besturingssysteem (WP 8 ) zelf is, dat neemt ook opslagruimte in beslag.
De voor het besturingssysteem noodzakelijke opslagruimte wordt in de specificaties nooit meegenomen, en gaat dus altijd ten koste van de geadverteerde grootte van de opslagcapaciteit (8, 16, 32 GB etc.).
De voor het besturingssysteem noodzakelijke opslagruimte wordt in de specificaties nooit meegenomen, en gaat dus altijd ten koste van de geadverteerde grootte van de opslagcapaciteit (8, 16, 32 GB etc.).
ik bedoel dat de map "apps" 2,39 gb zou bevatten, maar daarin tref ik maar 1 gb aan apps aan. Waar is de rest? En zoals ik al zei, de map "system" is 2,9gb en dat lijkt me idd het besturingssysteem, maar dat staat totaal los van deze map.
youtube.com/@hisrep
Hoe is het tegenwoordig met WP 8.1 beta/preview op de L925 ?
Ik zie dat er al 3 updates ervoor zijn geweest
Werkt deze prima, zijn er nog rare vreemde bugs zoals dat je batterij opeens leeg is ?
Ik zie dat er al 3 updates ervoor zijn geweest
Werkt deze prima, zijn er nog rare vreemde bugs zoals dat je batterij opeens leeg is ?
Nee, ik draai nu al een maandje naar tevredenheid 8.1. Ik zou trouwens gewoon even wachten, er zijn berichten dat de Cyan update (waar 8.1 final ook in zit) aan het uitrollen is in diverse landen. Dan heb je in 1x het goede te pakken.
youtube.com/@hisrep
ik twijfel tussen de 925 en de 635. ik kan 50% korting krijgen op elk toestel via mijn werk. Dus financieel zijn ze allemaal goedkoop.
De 635 lijkt me prima, maar de 925 is ook erg interessant. Ik lees alleen verhalen over ghosting en 16 gb lijkt me bizar weinig.
Foto's vind ik niet interessant, accu duur en kwaliteit scherm wel. Waar moet ik voor gaan?
ik heb al een iphone 5s voor prive gebruik, deze phone zal zakelijk gebruikt worden. Ik ben .NET developer dus wil wel lekker kunnen testen
waarom wordt de 635 officieel aangekondigd (nieuws: Microsoft brengt Lumia 635 met 4g uit in Nederland) terwijl hij al lang in de pricewatch staat???
De 635 lijkt me prima, maar de 925 is ook erg interessant. Ik lees alleen verhalen over ghosting en 16 gb lijkt me bizar weinig.
Foto's vind ik niet interessant, accu duur en kwaliteit scherm wel. Waar moet ik voor gaan?
ik heb al een iphone 5s voor prive gebruik, deze phone zal zakelijk gebruikt worden. Ik ben .NET developer dus wil wel lekker kunnen testen
waarom wordt de 635 officieel aangekondigd (nieuws: Microsoft brengt Lumia 635 met 4g uit in Nederland) terwijl hij al lang in de pricewatch staat???
[ Voor 36% gewijzigd door Tennisbal op 28-06-2014 19:52 ]
Dan is de 635 nog altijd veel voordeliger dan de 925.Tennisbal schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:15:
ik twijfel tussen de 925 en de 635. ik kan 50% korting krijgen op elk toestel via mijn werk. Dus financieel zijn ze allemaal goedkoop.
Als je foto's (en dus video's?) niet interessant vindt, ben ik benieuwd waar je 16 GB mee denkt te gaan vullen. Van de andere kant heeft de 635 weer maar 0,5 GB RAM, dat lijkt me een stuk interessanter in dagelijks gebruik. Arnoud was eerder vandaag niet te spreken over het scherm van de 635, de 925 heeft een van de betere schermen op de markt. Geen ervaring met ghosting.De 635 lijkt me prima, maar de 925 is ook erg interessant. Ik lees alleen verhalen over ghosting en 16 gb lijkt me bizar weinig. Foto's vind ik niet interessant, accu duur en kwaliteit scherm wel. Waar moet ik voor gaan?
16 gb vullen zal met muziekbestanden redelijk snel gaan. geheugen schijnt goed te doen te zijn,Bacchus schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:07:
[...]
Dan is de 635 nog altijd veel voordeliger dan de 925.
[...]
Als je foto's (en dus video's?) niet interessant vindt, ben ik benieuwd waar je 16 GB mee denkt te gaan vullen. Van de andere kant heeft de 635 weer maar 0,5 GB RAM, dat lijkt me een stuk interessanter in dagelijks gebruik. Arnoud was eerder vandaag niet te spreken over het scherm van de 635, de 925 heeft een van de betere schermen op de markt. Geen ervaring met ghosting.
snap alleen niet waarom de 635 gisteren aangekondigd is en al veel langer beschikbaar is in de pricewatch? is dat de amerikaanse variant?
925 zal 16 enige minpunt zijn, lastig
Accu duur van de Lumia 925 vind ik maar matig. Helemaal als je af en toe een spelletje speelt. Een half uurtje een spelletje spelen is al snel 20% van je accu. Plus dat ie nogal heet word na een poosje intensief gebruik (zoals spelletjes).Tennisbal schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:15:
Het scherm daarentegen van de Lumia 925 vind ik wel erg goed/mooi.
Ghosting heb ik nooit last van gehad (of het valt me nooit op).
Vergeet niet dat er geen automatische helderheid op het scherm van de Lumia 630/635 zit. Dat lijkt mij persoonlijk heel irritant.
Aan de ene kant kan ik inderdaad zelfs 32 GB ook wel met muziek gevuld krijgen, van de andere kant heb ik op mijn prehistorische 4 GB iPod ook altijd wel een leuk album bij de hand. (4 GB = +/- 50 albums op het voor mij absoluut transparante LAME -V4) Je leert een beetje omgaan met de beperkingen die je hebt. En ja, dat de 32 GB-versie maar beperkt beschikbaar is, vind ik ook redelijk gestoord.Tennisbal schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:35:
16 gb vullen zal met muziekbestanden redelijk snel gaan. geheugen schijnt goed te doen te zijn,
De Lumia 635 was eerder dit jaar op Build aangekondigd. Hij is echter nu pas officieel beschikbaar.snap alleen niet waarom de 635 gisteren aangekondigd is en al veel langer beschikbaar is in de pricewatch? is dat de amerikaanse variant?
Vraagje: Ik heb een probleem met Nokia Camera op mijn 925: Als ik een filmpje schiet, dan worden alleen de eerste 5s (of 5MB? komen nl ongeveer overeen) opgeslagen en verschijnt het ook niet in mijn Camera Roll. Deinstalleren en herinstalleren van Nokia Camera lost het niet op, andere resolutie/framerate ook niet. de WP standaard-camera-app werkt wel gewoon naar verwachting.
Ik vind wel dat de accuduur met 8.1 wel een heel stuk is verbeterd, waar ie vroeger halverwege de avond in powersave modus ging, heb ik nu tussen de 20 en 30% over als ik 'm 's nachts weer aan de lader hang. In mijn ervaring hebben games op alle smartphones een flinke impact op de accuduur, ik weet niet of dat bij de 925 (dus iig met 8.1) echt veel verschilt met andere toestellen (maar ik kan het mis hebben).Stravincy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:25:
[...]
Accu duur van de Lumia 925 vind ik maar matig. Helemaal als je af en toe een spelletje speelt. Een half uurtje een spelletje spelen is al snel 20% van je accu. Plus dat ie nogal heet word na een poosje intensief gebruik (zoals spelletjes).
Nee, zoals al eerder in dit topic aangegeven lijkt me dit een non issue, mij is het in ieder geval ook nooit opgevallen, ook niet bij het beruchte scrollen door zwarte tekst op witte achtergrond, ik vraag me af of dit ten opzichte van de vroege reviewtoestellen misschien niet ook gewoon soft- of hardwarematig is aangepast.Stravincy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:25:
[...]
Het scherm daarentegen van de Lumia 925 vind ik wel erg goed/mooi.
Ghosting heb ik nooit last van gehad (of het valt me nooit op).
Wat ik persoonlijk veel irritanter vind is dat de 630/635 net als de 520 een coating op het scherm mist waardoor ie bijzonder snel smerig wordt door het bevingeren, en het scherm moeilijk is af te lezen in de zon. Na m'n ervaring met een 520 is dat voor mij echt een dealbreaker.Stravincy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:25:
[...]
Vergeet niet dat er geen automatische helderheid op het scherm van de Lumia 630/635 zit. Dat lijkt mij persoonlijk heel irritant.
Ik gebruik nog geen 8.1 dus dat kan ik niet beoordelen, maar dat klinkt wel goed iig.Weemism schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:08:
Ik vind wel dat de accuduur met 8.1 wel een heel stuk is verbeterd, waar ie vroeger halverwege de avond in powersave modus ging, heb ik nu tussen de 20 en 30% over als ik 'm 's nachts weer aan de lader hang. In mijn ervaring hebben games op alle smartphones een flinke impact op de accuduur, ik weet niet of dat bij de 925 (dus iig met 8.1) echt veel verschilt met andere toestellen (maar ik kan het mis hebben).
Dat lijkt mij ook erg irritant ja. Of het voor mij een dealbreaker zou zijn weet ik niet, maar irritant lijkt het me wel.Weemism schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:08:
Wat ik persoonlijk veel irritanter vind is dat de 630/635 net als de 520 een coating op het scherm mist waardoor ie bijzonder snel smerig wordt door het bevingeren, en het scherm moeilijk is af te lezen in de zon. Na m'n ervaring met een 520 is dat voor mij echt een dealbreaker.
Op de een of andere manier is mijn accuduur schandalig beter geworden. Na een dagje met matig gebruik (whatsappen, browser, mail checken, agenda actief, facebooken etc.) heb ik nog 80% over!!! Voorheen moest ik de 925 na een dag met 30% weer aan de oplader hangen..... Heeeerlijk die updates.......
Heb dit nog nooit meegemaakt met andere phone's..... Hoop dat nu de nextgens eraan komen de 925's nog in beeld blijven.....
Overigens, wat ben ik blij met de keuze voor de 925, ik heb nog nooit zoveel mooie foto's gemaakt tijdens mijn leven; kids, omgeving, verjaardagen, mooie spulletjes, voorstellingen zonder auteursrecht noem maar op. Die camera (zelfs met flits) maakt echt fantastische foto's. ) heb de compactcamera niet mee tevoorschijn gehaald sinds ik de lumia heb.
Heb dit nog nooit meegemaakt met andere phone's..... Hoop dat nu de nextgens eraan komen de 925's nog in beeld blijven.....
Overigens, wat ben ik blij met de keuze voor de 925, ik heb nog nooit zoveel mooie foto's gemaakt tijdens mijn leven; kids, omgeving, verjaardagen, mooie spulletjes, voorstellingen zonder auteursrecht noem maar op. Die camera (zelfs met flits) maakt echt fantastische foto's. ) heb de compactcamera niet mee tevoorschijn gehaald sinds ik de lumia heb.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Camera is inderdaad goed. Ik was ook verbaasd.wowly schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:44:
Overigens worden ze op m'n werk nu per half dozijn tegelijk besteld ongeveer. Zoals het er nu naar uitziet, hebben we straks alleen wat iPhones (wil management graag) en WP's. 925 is de gangbare versie, collega heeft een 1520 en voor mij is gister een 930 besteld (kan mijn vriendin mijn 925 overnemen).
Ik had hier de WP zitten pluggen en aangezien een andere collega vond dat'ie er op achteruit ging van iPhone naar Android (terwijl die met de 1520 heel blij was)...
Het bizarre is ook het prijsverschil bij abonnementen tussen Blackberry en andere telefoons; voor Blackberry betaal je €15/maand extra (bij de meeste contracten) en over twee jaar gerekend kan dus iedereen een nieuwe telefoon krijgen en nog kostenneutraal blijven. Enige nadeel is een hoger datagebruik.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Sinds vandaag heb ik een 925. In vergelijking met de 920 van mijn werk, heb ik veel last van ghosting bij het scrollen van -vooral zwart op witte tekst-. Is het ghosting verschijnsel minder na de update van WP 8.1?
Graag wil ik het trillen uitzetten bij het drukken op de drie navigatie knoppen. Is bekend hoe dat kan? Of moet ik dan ook wachten op WP 8.1?
Graag wil ik het trillen uitzetten bij het drukken op de drie navigatie knoppen. Is bekend hoe dat kan? Of moet ik dan ook wachten op WP 8.1?
Bij mij staat die instelling onder 'aanraken', echter weet ik niet of dit onder 8.0 ook zo heet of beschikbaar is. Ghosting valt mij trouwens niet op.
Om even heel erg voor de hand liggende dingen uit de weg te ruimen: Je bent toch al wel geüpdatet naar Lumia Black, hè? Volgens mij zat daar nl een vrij grote fix voor ghosting in. Ik heb hier op mijn "Black" 925 iig nergens last van.pcmistral schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:57:
Sinds vandaag heb ik een 925. In vergelijking met de 920 van mijn werk, heb ik veel last van ghosting bij het scrollen van -vooral zwart op witte tekst-. Is het ghosting verschijnsel minder na de update van WP 8.1?
Ja, ik draai Lumia Black. Als ik bv. door de instellingen scroll, is de tekst bij scrollen vrij vaag, bijna licht grijs van kleur. Zodra ik stop met scrollen licht de tekst op naar helder witte scherpe tekst.
De 920 heeft daar met een IPS-scherm geen last van.
Ik hoop dat 8.1 verbetering geeft.
De 920 heeft daar met een IPS-scherm geen last van.
Ik hoop dat 8.1 verbetering geeft.
Herkenbaar op mijn 925. Toen ik van mijn oude HTC Radar (LCD) naar de Lumia ging stoorde ik me er ook enorm aan. Ondertussen merk ik het niet meer, maar het is ondanks updates nooit volledig verdwenen.
Ik zit met het volgende.
Een collega van mij heeft zijn telefoon (lumia 925) in het water laten vallen. Na een rijstbadje en een dagje tegen een droge airco aan te hebben gehangen doet de gsm het weer maar het scherm weigert te reageren (Touch screen). Opstarten, foto's nemen doen het allemaal wel, dus zijknopjes doen het wel. De knopjes op het scherm doen het trouwens ook niet meer.
Moet ik de gsm nu opgeven of kan ik voldoen met een nieuwe digitizer?
Een collega van mij heeft zijn telefoon (lumia 925) in het water laten vallen. Na een rijstbadje en een dagje tegen een droge airco aan te hebben gehangen doet de gsm het weer maar het scherm weigert te reageren (Touch screen). Opstarten, foto's nemen doen het allemaal wel, dus zijknopjes doen het wel. De knopjes op het scherm doen het trouwens ook niet meer.
Moet ik de gsm nu opgeven of kan ik voldoen met een nieuwe digitizer?
Leuk man gatheren
Jah we kunnen updaten hoor...
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Hier nog niets helaas. Jullie hebben gewoon op updates gechecked?
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
Voor Vodafone branded is die blijkbaar al vrijgegeven, rest van de netwerken en de simlockvrije staan nog in test.
Komt vanzelf.
Voor Vodafone branded is die blijkbaar al vrijgegeven, rest van de netwerken en de simlockvrije staan nog in test.
Komt vanzelf.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Heb nu sinds gisterenavond 8.1. heb er nog niet veel me kunnen spelen.
Where the hell is cortana??
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Wel alles op de USA zetten als je haar wil zien hè, qua regio instellingen enz,spoonman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 06:35:
Heb nu sinds gisterenavond 8.1. heb er nog niet veel me kunnen spelen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Over het algemeen zeer positief over de 8.1 update op mijn 925.
Pluspunten die ik erg waardeer:
Animaties sneller, bij afsluiten apps vooral
Notificatiecenter, spreekt voor zich
Parralex background, gewoon mooi en geeft net dat beetje meer personalisatie aan je startscherm
Telefoon app is ook beter in gebruik geworden net als de agenda
Minpuntje
Door het 'kleine' scherm van 925 is de optie om een derde rij tiles toe te voegen niet echt fijn in gebruik. Oogt allemaal te klein.
Of de batterijduur verbeterd is weet ik eind van de middag, laten we zeggen rond 17.00 uur.
Parralex background, gewoon mooi en geeft net dat beetje meer personalisatie aan je startscherm
Minpuntje
Door het 'kleine' scherm van 925 is de optie om een derde rij tiles toe te voegen niet echt fijn in gebruik. Oogt allemaal te klein.
Of de batterijduur verbeterd is weet ik eind van de middag, laten we zeggen rond 17.00 uur.
[ Voor 26% gewijzigd door johan12 op 16-07-2014 11:00 ]
Niet mee eens. Ik vind dat extra rijtje tiles ideaal.johan12 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:31:
Minpuntje
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Smaken verschillenralpje schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:12:
[...]
Niet mee eens. Ik vind dat extra rijtje tiles ideaal.
Ik zie vooralsnog niet veel verschil met de developer preview die ik al op het toestel had staan, wel valt me op dat de verbindingsicoontjes voor wifi en datanetwerk bovenaan het scherm nu een animatie hebben. Vind ik wel prettig, weet je iig of er wat gebeurt, maar wel vreemd dat er alleen een 'uitgaand' pijltje verschijnt bij activiteit waardoor je nog steeds niet weet of je telefoon aan het zenden of ontvangen is.
Ik draai 8.1 al een paar maanden en moet zeggen dat de extra rij tiles erg fijn is, zeker niet te klein. Maar ik draai dan ook full HD op mijn 11.6" ultrabook... dat vinden de meeste mensen ook niet fijn. Kwestie van wennen.johan12 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:31:
Over het algemeen zeer positief over de 8.1 update op mijn 925.
Minpuntje
Maar ik heb nog steeds geen Cyan update, het is 8.1 met Black. Ben benieuwd wat er met Cyan nog verandert tov Black, als er al iets verandert.
Cyan zijn volgens mij met name firmware-updates etc. specifiek voor Nokia. Ik denk dus dat het met name invloed gaat hebben op zaken als batterijduur etc. Functioneel zit er volgens mij verder geen verschil in.
Vrouwlief heeft sindskort een Lumi 635 met Cyan en ik zie functionaal geen verschillen met mijn 925 met 8.1 DP (dus nog op black)
Vrouwlief heeft sindskort een Lumi 635 met Cyan en ik zie functionaal geen verschillen met mijn 925 met 8.1 DP (dus nog op black)
Ik zou even dit artikel lezen, daar staan een hoop dingen in die Cyan naar de Lumia's brengt. Onder andere Double tap to wake, helderheidsprofielen verfijnd instellen evenals een kleurprofiel, wat geluidsnufjes, bewegingsdata voor de geschikte Lumia's beschikbaar maken, Living images (een video van 2 seconde opnemen voordat de foto wordt geschoten), nieuwe USB instellingen en Miracast ondersteuning (beelden streamen naar tv/pc).
Al met al toch mooie dingen en zeker niet niks
Er zou dus zeker wel verschil moeten zijn te vinden tussen de telefoons. Misschien is jouw telefoon toch geüpdatet?
Al met al toch mooie dingen en zeker niet niks
[ Voor 9% gewijzigd door Beroemdheid op 16-07-2014 13:43 ]
Miracast!!! Jippee!!! Hopelijk ook voor de 925.Beroemdheid schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:42:
Ik zou even dit artikel lezen, daar staan een hoop dingen in die Cyan naar de Lumia's brengt. Onder andere Double tap to wake, helderheidsprofielen verfijnd instellen evenals een kleurprofiel, wat geluidsnufjes, bewegingsdata voor de geschikte Lumia's beschikbaar maken, Living images (een video van 2 seconde opnemen voordat de foto wordt geschoten), nieuwe USB instellingen en Miracast ondersteuning (beelden streamen naar tv/pc).
Al met al toch mooie dingen en zeker niet niksEr zou dus zeker wel verschil moeten zijn te vinden tussen de telefoons. Misschien is jouw telefoon toch geüpdatet?
Helaas, er mist een stukje chipThe_MAN schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Miracast!!! Jippee!!! Hopelijk ook voor de 925.

En dat geldt voor veel zaken uit die lijst. Double tap to wake zit al in de 925, veel andere features zijn alleen voor de 930 ivm beperkingen van CPU of chipset.
Mijn unbranded 925 met 8.1DP krijgt net een update binnen!
Dat maakt hopelijk een einde aan alle spontane reboots en hangers sinds 8.1DP.
Update: vreemd. Update is uitgerold, en de firmware is nu 3051.40000.1345.1001 zoals hier aangegeven is voor de country variant.
Maar als ik bij settings, extra's & info kijk, staat er nog steeds Nokia Black.
Zijn er nog meer mensen dit hetzelfde hebben?
Misschien was de update dan toch geen Cyan.
Dat maakt hopelijk een einde aan alle spontane reboots en hangers sinds 8.1DP.
Update: vreemd. Update is uitgerold, en de firmware is nu 3051.40000.1345.1001 zoals hier aangegeven is voor de country variant.
Maar als ik bij settings, extra's & info kijk, staat er nog steeds Nokia Black.
Zijn er nog meer mensen dit hetzelfde hebben?
Misschien was de update dan toch geen Cyan.
[ Voor 60% gewijzigd door grootma op 16-07-2014 20:06 ]
De Update is wellicht om te voorkomen dat sommige 925's een bitlocker error geven gok ik
Dat zou ook nog kunnen! Ik kan na de update ook geen verschil vinden in de versies van software, heb een screenshot voor en na de update gemaakt.
Daar heb je het al, het is inderdaad geen Cyan maar een update voor 8.1DP naar build 12400.
Nog even wachten op Cyan dus.
Daar heb je het al, het is inderdaad geen Cyan maar een update voor 8.1DP naar build 12400.
[ Voor 42% gewijzigd door grootma op 16-07-2014 20:28 ]
Heb je niet toevallig een taalinstelling aangepast, of ondersteuning voor een taal toegevoegd o.i.d.? Die taalpakketten (of noemen ze het toetsenborden) komen ook als zo een update binnen namelijk.grootma schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:24:
Dat zou ook nog kunnen! Ik kan na de update ook geen verschil vinden in de versies van software, heb een screenshot voor en na de update gemaakt.
edit: Ik las nu net je edit, weldegelijk een update dus
[ Voor 4% gewijzigd door Razr op 16-07-2014 20:36 ]
Ik heb gisteren een 925.1 gekocht in de Saturn. Tot mijn grote verbazing is hier out of the box OS versie 8.1 (+Cyan) op geïnstalleerd!
[ Voor 5% gewijzigd door FoggyFreek op 17-07-2014 10:08 ]
-- Altijd blijven prutsen --
Dat verbaasd mij eerlijk gezegd ook. Dat is wel netjes gedaan dan. Ik ben benieuwd wanneer hij algemeen beschikbaar is. Ik moet toch toegeven dat ik er wel op zit te wachten.FoggyFreek schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:07:
Ik heb gisteren een 925.1 gekocht in de Saturn. Tot mijn grote verbazing is hier out of the box OS versie 8.1 (+Cyan) op geïnstalleerd!
Is dat niet gewoon wat netjes in dit tabelletje stond? Eerst de telefoons in de winkel updaten, daarna OTA (=Over The Air) verspreiden naar mensen die al een 925 hebben.
Verwijderd
Heb de update inmiddels binnen op mijn (blijkbaar Italiaanse) 925. Werkt lekker, alleen de Muziek-app heeft zo nu en dan kuren (als ik een nieuw lied afspeel en meteen op de lock-knop drukt, verspringt hij een halve minuut vooruit o.i.d.).
Same here, ook een unbranded Italiaanse versie (RM-892_eu_italy_218), en die kreeg 'm binnen in de nacht van dinsdag op woensdag zonder handmatig op updates te hoeven checken.
Was eerst bang dat ik juist om die reden de update helemaal niet zou krijgen vanwege een Italiaans toestel in NL op NL netwerk, meevallertje dus :-).
Viel me wel op dat de accuduur op de eerste dag na de update ineens weer sterk achteruit was gegaan, maar lijkt nu weer op orde met 60% resterend sinds vanochtend 08:30.
Was eerst bang dat ik juist om die reden de update helemaal niet zou krijgen vanwege een Italiaans toestel in NL op NL netwerk, meevallertje dus :-).
Viel me wel op dat de accuduur op de eerste dag na de update ineens weer sterk achteruit was gegaan, maar lijkt nu weer op orde met 60% resterend sinds vanochtend 08:30.
Waar jij je bevindt en welke provider je gebruikt zou helemaal niets uit moeten maken voor het CV model.Weemism schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:04:
Same here, ook een unbranded Italiaanse versie (RM-892_eu_italy_218), en die kreeg 'm binnen in de nacht van dinsdag op woensdag zonder handmatig op updates te hoeven checken.
Microsoft pushed de betreffende update, niet je provider.
Wat gaar dat de T-Mobile- en Vodafone-versies de update eerder hebben dan de unbranded versie
Meestal krijgen unbranded versies 'm eerst en moet je eeuwig wachten tot het je provider een keer behaagt om de update vrij te geven.
Medewerkers van Microsoft hebben nu vast wat anders aan hun hoofd dan een update vrijgeven
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Voor zover ik uit de berichtgeving, ook in deze thread lees, is de uitrol wel degelijk carrierspecifiek, ook al zorgt MS zelf voor de uitrol van de carrierbranded software, daarbij lijkt de uitrol ook nog eens gefaseerd per land. Bij de instellingen staat bij mij bij "Operator" 000-IT, ik weet dus niet zeker of dit nu werkelijk een unbranded of toch een branded toestel is.JvdHoudt schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 07:47:
[...]
Waar jij je bevindt en welke provider je gebruikt zou helemaal niets uit moeten maken voor het CV model.
Microsoft pushed de betreffende update, niet je provider.
Waar ik dus bang voor was was dat ik tussen wal en schip zou vallen aangezien MS het toestel als Italiaans herkend gekoppeld aan een Italiaanse provider op basis waarvan de uitrol zou moeten plaatsvinden, terwijl het toestel zich op het netwerk van een Nederlandse provider in Nederland bevindt. Voor mij onduidelijk hoe zo'n mismatch van invloed is op de uitrol naar een toestel.
Maar goed, blijkbaar is dat laatste gelukkig geen factor, en werkt het, de update kwam zelfs eerder binnen dan bij andere gebruikers.
Dit dus.NNF schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:14:
Wat gaar dat de T-Mobile- en Vodafone-versies de update eerder hebben dan de unbranded versieMeestal krijgen unbranded versies 'm eerst en moet je eeuwig wachten tot het je provider een keer behaagt om de update vrij te geven.
Vanavond heb ik voor mijn Engelse Lumia de update binnen gekregen. Is ook een simlockvrije. Microsoft is wel bezig dus 
Terwijl de site van Nokia de update nog niet aangeeft.
Terwijl de site van Nokia de update nog niet aangeeft.
[ Voor 18% gewijzigd door Paul01 op 18-07-2014 20:53 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Vandaag ook de Lumia 925 gehaald, maar wat schetst mijn verbazing...... Je kan gewoon pixels tellen op het AMOLED scherm. Mijn oude Lumia 800 had dat ook, maar ik dacht dat dat was opgelost? Ja leuk dat de rand van het scherm niet zichtbaar is maar WTF? Mijn huidige HTC 8x, met een "normaal" LCD-scherm is gewoon véél scherper.
De lichtjes van de knoppen aan de onderkant zijn geel nota bene. Dat zie je toch als je die telefoon test, dat geel niet past?
Ik twijfel nog even wat ik zal doen, wellicht zet ik de 925 op V&A en blijf ik mijn 8x nog ff gebruiken totdat Nokia wel met iets goeds komt in de stijl van de 925.
De lichtjes van de knoppen aan de onderkant zijn geel nota bene. Dat zie je toch als je die telefoon test, dat geel niet past?
Ik twijfel nog even wat ik zal doen, wellicht zet ik de 925 op V&A en blijf ik mijn 8x nog ff gebruiken totdat Nokia wel met iets goeds komt in de stijl van de 925.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Van een S3 overgestapt naar een Lumia 925, telefoon eergisteren binnen gekregen. De Lumia voelt in ieder geval beter (qua kwaliteit) alleen ik heb wel het gevoel dat die zo uit mijn hand valt.
Gebruiken mensen nog een cover? Ik heb even gegoogled maar heb geen mooie flipcover gevonden.
Gisteren ook de update naar 8.1 gekregen.
Gebruiken mensen nog een cover? Ik heb even gegoogled maar heb geen mooie flipcover gevonden.
Gisteren ook de update naar 8.1 gekregen.
Makkelijkste weg is toch eBay denk ik. Daar heb ik na lang rondkijken op andere sites uiteindelijk voor een schijntje de dunne cover gevonden die ik wilde. Zoeken op 925 in categorie mobiel, prijs onder de 60 zetten en klaar.
youtube.com/@hisrep
Erm, weet je zeker dat het een 925 is? Het scherm van de 925 heeft 334 pixels per inch, de HTC 8X slechts 8 meer met 342ppi, dat zou toch echt nauwelijks zichtbaar moeten zijn. Ter referentie, een iPhone 5 met dat geweldige retinadisplay heeft er zelfs maar 326.Ramon schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:22:
Vandaag ook de Lumia 925 gehaald, maar wat schetst mijn verbazing...... Je kan gewoon pixels tellen op het AMOLED scherm. Mijn oude Lumia 800 had dat ook, maar ik dacht dat dat was opgelost? Ja leuk dat de rand van het scherm niet zichtbaar is maar WTF? Mijn huidige HTC 8x, met een "normaal" LCD-scherm is gewoon véél scherper.
Full HD schermpjes zoals die van een Galaxy S5 of One M8 zijn weliswaar nóg scherper, maar ik kan met m'n 20/20 vision toch echt geen afzonderlijke pixels waarnemen op het scherm van de 925, laat staan tellen, tenzij ik er met m'n neus op zit.
De hardbuttons zijn, in ieder geval bij mij, ook niet geel maar wit. Niet spierwit weliswaar, maar ik zou het toch echt niet als geel aanmerken.
Vreemd verhaal dus met die 925 van jou, kan je 'm anders niet gewoon terugbrengen dan?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier drie 925 in de familie heb en dat ze allemaal 3 knopjes aan de onderkant hebben met ledverlichting die redelijk geel is. (Warme kleur temperatuur) Het had inderdaad beter wat koeler mogen zijn voor het design.Weemism schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:13:
[...]
De hardbuttons zijn, in ieder geval bij mij, ook niet geel maar wit. Niet spierwit weliswaar, maar ik zou het toch echt niet als geel aanmerken.
Vreemd verhaal dus met die 925 van jou, kan je 'm anders niet gewoon terugbrengen dan?
Het scherm vind ik qua scherpte oke. Ja je kunt de pixels niet makkelijk tellen maar echt scherp is het ook niet door het type scherm. Ik vind het meer dan voldoende en hoef geen hogere resolutie maar het kan nog wel verbeterd worden. Ook heb ik liever amoled doordat je dan functies zoals glance kunt gebruiken waar ik een enorme voorstander van ben.
Ik had hiervoor een 920, en het scherm was daarvan voor het gevoel scherper dan de 925. Dat je pixels kan zien komt door de pentile schikking.walletje-w schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:17:
[...]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier drie 925 in de familie heb en dat ze allemaal 3 knopjes aan de onderkant hebben met ledverlichting die redelijk geel is. (Warme kleur temperatuur) Het had inderdaad beter wat koeler mogen zijn voor het design.
Het scherm vind ik qua scherpte oke. Ja je kunt de pixels niet makkelijk tellen maar echt scherp is het ook niet door het type scherm. Ik vind het meer dan voldoende en hoef geen hogere resolutie maar het kan nog wel verbeterd worden. Ook heb ik liever amoled doordat je dan functies zoals glance kunt gebruiken waar ik een enorme voorstander van ben.
Ik baal...
Gisteren valt tijdens het uitstappen uit de auto mijn Lumia 925 uit mijn zak, scherm kapot...
Iemand ervaring met gebarste schermen en reparatie? Ik ben bang bang dat hij economisch afgeschreven is...
Gisteren valt tijdens het uitstappen uit de auto mijn Lumia 925 uit mijn zak, scherm kapot...
Iemand ervaring met gebarste schermen en reparatie? Ik ben bang bang dat hij economisch afgeschreven is...
Het gaat niet om de resolutie, die is vast prima, maar inderdaad om de pentile subpixel amoled gedoe. Ik heb helaas geen camera met macro mogelijkheid maar hier kan je het zien: http://www.techspot.com/r...okia-lumia-925/page2.htmlWeemism schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:13:
[...]
Erm, weet je zeker dat het een 925 is? Het scherm van de 925 heeft 334 pixels per inch, de HTC 8X slechts 8 meer met 342ppi, dat zou toch echt nauwelijks zichtbaar moeten zijn. Ter referentie, een iPhone 5 met dat geweldige retinadisplay heeft er zelfs maar 326.

Ik zie dat dus ook op normale afstand. Ik vind het zonde, omdat in WP het de tekst is wat het OS mooi maakt en juist daar zie je het.
Het scherm van mijn HTC 8x, wat afaik een normaal IPS scherm is, is dus ook scherper.Full HD schermpjes zoals die van een Galaxy S5 of One M8 zijn weliswaar nóg scherper, maar ik kan met m'n 20/20 vision toch echt geen afzonderlijke pixels waarnemen op het scherm van de 925, laat staan tellen, tenzij ik er met m'n neus op zit.
Als ik het vergelijk met de buttons van mijn 8x, zijn ze behoorlijk geelDe hardbuttons zijn, in ieder geval bij mij, ook niet geel maar wit. Niet spierwit weliswaar, maar ik zou het toch echt niet als geel aanmerken.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Wie weet wanneer de Nokia WP8.1 update uitkomt bij Proximus/Belgacom in Belgie?
Ik gebruik nu de DP, krijg ik de final update van Nokia dan ook?
Ik gebruik nu de DP, krijg ik de final update van Nokia dan ook?
Je krijgt de final echt vanzelf. Maar juist voor de mensen met de DP is de uitrol van wp8.1 met cyan stilgelegd vanwege een rare bug icm bitlocker.
Je zal dus, net als velen van ons, nog even geduld moeten hebben
Je zal dus, net als velen van ons, nog even geduld moeten hebben
Zijn wel wat bedrijven die scherm repareren voor minder dan een nieuwe, ik heb de tel van mijn vrouw zelfs door de inboedel verzekering laten vergoeden, was dan ook wel thuis gevallen, maar Interpolis is erg makkelijk met uitkeren.dfrenner schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:23:
Ik baal...
Zijn er eigenlijk mede-forumleden die hun Nederlands CV variant van de 925 hebben kunnen updaten, of alleen branded toestellen/buitenlandse toestellen?
Zelf zit ik op DP. Zou het geen probleem vinden om hiervoor terug te moeten gaan naar 8.0.
Ben benieuwd of de stabiliteit van het toestel (en dan bedoel ik eigenlijk met name het responsive design van websites zoals tweakers.net hiervan het grote voorbeeld is).
Zelf zit ik op DP. Zou het geen probleem vinden om hiervoor terug te moeten gaan naar 8.0.
Ben benieuwd of de stabiliteit van het toestel (en dan bedoel ik eigenlijk met name het responsive design van websites zoals tweakers.net hiervan het grote voorbeeld is).
Wat ik lees in het Lumia 930 topic is dat ook dat toestel moeite heeft met het responsive design. Die lijkt niet te crashen maar toen wel veel witte vlakken tijdens het scrollen. Ik vind dat zo gek, want WP8.0 had hier totaal geen problemen mee.
Maar behalve de Vodafone toestellen heeft volgens mij niemand met DP nog de update van WP8.1 en Cyan gekregen. En zelfs de Voda's zouden hem nu niet krijgen vanwege de bitlocker bug. De enige optie om wp8.1 met cyan te krijgen is inderdaad downgraden naar 8.0 en dan wachten tot de uitrol. Ik begreep dat de T-mobile variant van de 925 nu ook goedgekeurd was.
Maar behalve de Vodafone toestellen heeft volgens mij niemand met DP nog de update van WP8.1 en Cyan gekregen. En zelfs de Voda's zouden hem nu niet krijgen vanwege de bitlocker bug. De enige optie om wp8.1 met cyan te krijgen is inderdaad downgraden naar 8.0 en dan wachten tot de uitrol. Ik begreep dat de T-mobile variant van de 925 nu ook goedgekeurd was.
Ja precies dat was wat ik wil weten. De 925 CV is nog niet beschikbaar. Toch maar Nokia Support in de gaten blijven houden.
tweakers.net op mijn 925 heeft niet alleen scroll-lag, maar crasht ook na enige tijd door de website te navigeren. Om van de snelheid nog maar te zwijgen.
tweakers.net op mijn 925 heeft niet alleen scroll-lag, maar crasht ook na enige tijd door de website te navigeren. Om van de snelheid nog maar te zwijgen.
Heb een branded tele2 nokia 925. Daar heb de de DP over heen gegooid. Zat me alleen te ergeren aan het tele2 scherm bij het opstarten (1x per 2 weken) en dacht dat ik de officiële CYAN later zou krijgen.JvdHoudt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:22:
Zijn er eigenlijk mede-forumleden die hun Nederlands CV variant van de 925 hebben kunnen updaten, of alleen branded toestellen/buitenlandse toestellen?
Daarom zelf maar de NL CV 8.1 er op gezet. firmware 3051.40000.1345.1001
Die laatste getallen verschillen als je een branded toestel hebt.. Maar misschien begrijp ik je vraag verkeerd, en als de vraag is of ik de CYAN al heb, nee.. die niet
[ Voor 5% gewijzigd door jobvr op 21-07-2014 09:44 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Nert gebeld met Woongarant...The_MAN schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:25:
Zijn wel wat bedrijven die scherm repareren voor minder dan een nieuwe, ik heb de tel van mijn vrouw zelfs door de inboedel verzekering laten vergoeden, was dan ook wel thuis gevallen, maar Interpolis is erg makkelijk met uitkeren.
150 euro eigen risico... Heb ik nog niets aan...
Voor 200 koop je op marktplaats een nieuwe "tweedehands"...
Dat klopt niet. Ik had zelf ook de Developer Preview op m'n 925 staan via de formele weg middels de Preview for Developers app, en zoals eerder in dit topic aangegeven kwam vorige week woensdag de Cyan update gewoon volledig uit zichzelf binnen.PaT schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:30:
Uitrol zou wel zijn stopgezet van wat ik begreep vanwege die Bitlockerbug, maar toen was de update bij mij dus al binnen, wel dus op een unbranded 'Italiaans' toestel.
MS heeft ook al eerder aangegeven dat de officiële update naar 8.1 gewoon over de DP heen wordt geïnstalleerd, en met Cyan firmware van Nokia specifiek is er ook geen probleem.
Een downgrade is dus echt niet nodig (zoals dus gebleken bij mijn toestel). Bespaar je dus die moeite, mede omdat het probleem met het responsive design ook in de uitrolbuild en Cyan nog niet lijkt opgelost, ook het zo nu en dan niet meer reageren op aanraking van het touchscreen, waardoor een soft reset nodig is, heeft zich bij mij na de installatie van Cyan opnieuw een keer voorgedaan.
Jammer dus wel. Onderstaand voor de volledigheid nog de screens met versienummers zoals die nu door mijn 925 wordt aangegeven:

[ Voor 28% gewijzigd door Weemism op 21-07-2014 19:33 ]
Ik had gelezen dat WP 8.1 weeknummers zou weergeven in de vernieuwde agenda. Ik heb ze nog niet kunnen vinden. Ik zou het jammer vinden als het er niet in zit. Op het scherm is ruimte genoeg om het weer te geven.
Ik draai nu op de preview versie maar heb een probleem met wifi na een nacht in stand-by.
Als ik dan de telefoon in gebruik neem is er wel verbinding maar beperkt dus geen internet.
Na wifi even aan en uit te zetten werkt het weer wel.
Iemand misschien een oplossing hiervoor en komt dit ook voor in de final versie?
Als ik dan de telefoon in gebruik neem is er wel verbinding maar beperkt dus geen internet.
Na wifi even aan en uit te zetten werkt het weer wel.
Iemand misschien een oplossing hiervoor en komt dit ook voor in de final versie?
Xbox Live Knalle Arie
Ik heb via Telenet nu altijd dat "roaming icoontje" actief terwijl ik in België ben. Blijkbaar iets in die DP van 8.1, is dat eigenlijk opgelost met de cyan-release? En gezien ik een NL CV versie heb, gaat dat dan sowieso opgelost zijn, of blijft dat bestaan gezien het een NL toestel betreft (en geen BE?)?
in die zin vroeg ik me volgende af: ik heb een NL CV versie blijkbaar (gekocht via bol) terwijl ik in België woon, kan je eigenlijk dergelijke toestel omzetten naar een BE CV versie (die blijkbaar wel al beschikbaar is?)
Zoja, hoe doe je dat, of gaat dat sowieso niet werken?
in die zin vroeg ik me volgende af: ik heb een NL CV versie blijkbaar (gekocht via bol) terwijl ik in België woon, kan je eigenlijk dergelijke toestel omzetten naar een BE CV versie (die blijkbaar wel al beschikbaar is?)
Zoja, hoe doe je dat, of gaat dat sowieso niet werken?
Ja, jij speelt valsWeemism schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:14:
[...]
Dat klopt niet. Ik had zelf ook de Developer Preview op m'n 925 staan via de formele weg middels de Preview for Developers app, en zoals eerder in dit topic aangegeven kwam vorige week woensdag de Cyan update gewoon volledig uit zichzelf binnen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zonder dollen, jij heb zo te zien Italiaanse firmware op je toestel staan en mijn verhaal ging over de "officiële" Nederlandse versies van de 925, die dus OF Vodafone, OF T-Mobile OF geen branded firmware hebben. Van die drie was alleen de Vodafone versie uitgerold voor het stopzetten van de update.
Met mijn HTC Radar WP7.5 ben ik in voorjaar 2013 enkele maanden ook bij Telenet geweest en toen had ik dat roaming-icoontje ook al. Helpdesk zei dat dit te maken had met een fout aan de Telenet kant icm Windows Phone toestellen en dat dit "spoedig" ging verholpen worden...Leffunk schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:29:
Ik heb via Telenet nu altijd dat "roaming icoontje" actief terwijl ik in België ben. Blijkbaar iets in die DP van 8.1, is dat eigenlijk opgelost met de cyan-release? En gezien ik een NL CV versie heb, gaat dat dan sowieso opgelost zijn, of blijft dat bestaan gezien het een NL toestel betreft (en geen BE?)?
...
Om andere redenen ben ik dan overgestapt dus heb ik geen ervaringen met de 925 - Telenet, maar het zou mij verbazen dat dit gaat opgelost worden met de WP8.1 update aangezien ik het aan Telenet ligt.
Zo te zien is 8.1 nu beschikbaar voor de Country Variant. Kreeg net eerst een update naar 8.0.10532.166, en nu is ie 8.1 aan het downloaden.
Ik ook inderdaad
Er leuk dat de update gewoon als eerste beschikbaar komt voor de 925, de overige toestellen moeten nog wachten of hadden het al bij de launch..
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Hier ook op mijn Nokia Lumia 925 CV (925.1, grey). Eens kijken hoe lang hij d'r mee bezig is. Het zou volgens de melding zo'n 5 tot 10 minuten in beslag moeten nemen.
Microsoft Update 8.0.10521.155
Windows Phone 8.0.10532.166
Edit:
Oké, dat hierboven was de voorbereidende update. Inderdaad duurt dit maar 5 tot 10 minuten. Nu heb ik de daadwerkelijke 8.1 update binnen; 8.10.12393.890. Deze zou volgens de begeleidende tekst zo'n 15 tot 30 minuten in beslag kunnen nemen.
En wow, de Serviceovereenkomst is echt lang!
Microsoft Update 8.0.10521.155
Windows Phone 8.0.10532.166
Edit:
Oké, dat hierboven was de voorbereidende update. Inderdaad duurt dit maar 5 tot 10 minuten. Nu heb ik de daadwerkelijke 8.1 update binnen; 8.10.12393.890. Deze zou volgens de begeleidende tekst zo'n 15 tot 30 minuten in beslag kunnen nemen.
En wow, de Serviceovereenkomst is echt lang!
[ Voor 97% gewijzigd door Shaggy_NL op 29-07-2014 11:13 . Reden: Meer info over update ]
Welke versie hebben jullie? Als ik hier kijk:http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/
Zie ik dat de Country variant nog onder test is.
[ Voor 22% gewijzigd door ymoona op 29-07-2014 10:48 ]
https://f1nerd.nl
Vreemd, ik krijg ook nog niets binnen

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Hier heb ik Cyan ook net binnen gekregen:
Manufacturer Name = RM-892_eu_netherlands_353
Core Build ID = 3051.50009.1424.10362
Edit: Ben nog wel tientallen enigszins "standaard" applicaties aan het bijwerken.
Manufacturer Name = RM-892_eu_netherlands_353
Core Build ID = 3051.50009.1424.10362
Edit: Ben nog wel tientallen enigszins "standaard" applicaties aan het bijwerken.
[ Voor 26% gewijzigd door Bacchus op 29-07-2014 11:44 ]
vreemd, ik zie nog niks, heb jij wel de CV NL variant??CeesdB schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:31:
Hier ook sinds gisteravond binnen op m 925 cv. eerst een kleinere update en daarna de Cyan update
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Verwijderd
De mensen die nog niks zien.... Staan jullie op dp8.1? Net zoals ik...
De mensen die de Cyan update hebben gekregen, waren jullie nog origineel 8.0?
Want dat verklaart al een hoop namelijk...
Inmiddels staat hij wel als available, dus iedereen met een 925 en WP8,0 zou hem nu moeten kunnen upgraden.ymoona schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:48:
Welke versie hebben jullie? Als ik hier kijk:http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/
Ik had inderdaad nog WP8.0 Black draaien. Sinds een kwartiertje is hij bijgewerkt naar WP8.1 Cyan.
Je zou het kunnen proberen om je foon bij te werken door middel van Nokia Software Updater for Retail v4.2.1.
Let er wel op dat hij je foon gewoon overschrijft met de betreffende software. Je begint dus altijd weer vanaf Factory Default. Ook moet je niet denken dat hij altijd een update heeft. Hij zal namelijk altijd aangeven dat je kan "Upgraden", dus ook wanneer je al dezelfde versie hebt staan als wat hij als meest recente heeft staan. Controleer dus goed de versie van je telefoon en die hij er overheen kan schrijven.
Deze tool werkt overigens niet alleen voor WP8.x maar ook voor WP7, Nokia Asha en Nokia GSM's. Je zou er zelfs telefoons mee kunnen un-bricken.
Je zou het kunnen proberen om je foon bij te werken door middel van Nokia Software Updater for Retail v4.2.1.
Let er wel op dat hij je foon gewoon overschrijft met de betreffende software. Je begint dus altijd weer vanaf Factory Default. Ook moet je niet denken dat hij altijd een update heeft. Hij zal namelijk altijd aangeven dat je kan "Upgraden", dus ook wanneer je al dezelfde versie hebt staan als wat hij als meest recente heeft staan. Controleer dus goed de versie van je telefoon en die hij er overheen kan schrijven.
Deze tool werkt overigens niet alleen voor WP8.x maar ook voor WP7, Nokia Asha en Nokia GSM's. Je zou er zelfs telefoons mee kunnen un-bricken.
Heb idd de dp erop staan. Dus nu eerst downgraden??Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:57:
De mensen die nog niks zien.... Staan jullie op dp8.1? Net zoals ik...
Zie de Nokia Software Recovery tool, uit dit artikel.ymoona schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:10:
[...]
Heb idd de dp erop staan. Dus nu eerst downgraden??
Bij mij zelf komt Cyan ook niet binnen.
[ Voor 5% gewijzigd door JvdHoudt op 29-07-2014 12:13 ]
Hoe zit het dan met backups? Ik heb standaard backups aanstaan, maar die maken denk ik geen backup van app data, zoals whatsapp berichten etc. Kan ik downgraden met behoud van data?
Mijn telefoon ging inderdaad van 8.0/Black ineens naar 8.1/Cyan, heb geen DP gehad.
925 country variant is inderdaad available en bij mijn aan het installeren. (ik had geen dp)
[ Voor 10% gewijzigd door paella op 29-07-2014 12:35 ]
No production networks were harmed during this posting
Ik weet dat je WhatsApp kunt back-uppen via WhatsApp zelf. Instellingen > gespreksinstellingen > back-up maken.
Andere apps weet ik niet. Ik heb het zelf nog niet uitgevoerd.
Andere apps weet ik niet. Ik heb het zelf nog niet uitgevoerd.
Inderdaad, na downgrade via de tool van Shaggy_NL komt nu de update binnen.
Jammer dat er wel een reset naar fabriek (alle data weg) voor nodig is.
Jammer dat er wel een reset naar fabriek (alle data weg) voor nodig is.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Goed om te horen dat het werk. Vreemd dat je via die weg nog niet meteen WP8.1 krijgt. Ik mag hopen dat de bron waar de Nokia Software Updater tool zijn telefoon image vandaan haalt, ook spoedig wordt bijgewerkt.
En dat wist je toch van tevoren al, dat hij helemaal blanco zal zijn, na een "upgrade" (wat eigenlijk een downgrade is in jou geval)?
En dat wist je toch van tevoren al, dat hij helemaal blanco zal zijn, na een "upgrade" (wat eigenlijk een downgrade is in jou geval)?
Zo juist gedowngrade en daarna geupgrade. Fijn zon backup! Er staat niet bar veel in een backup. Whatsapp berichten ben je kwijt. fotos ben je kwijt. Je homescreen indeling ben je kwijt. Wifi wachtwoorden en account wachtwoorden ben je kwijt. Fijn hoor 
Tuurlijk staan de fotos was op onedirve. Maar de rest is verdwenen.
Tuurlijk staan de fotos was op onedirve. Maar de rest is verdwenen.
[ Voor 24% gewijzigd door ymoona op 29-07-2014 16:01 ]
Ik heb 'm ook zojuist via backup terug gezet. Homescreen indeling mooi behouden hoor, account wachtwoorden op 2 na ook behouden. Ik ben de backup feature zeer dankbaar hoor.
Dat de data van het toestel gewist wordt had je kunnen weten, hier vink je immers nog aan dat je akkoord gaat (tenminste als je de Nokia Software Recovery tool gebruikt). WhatsApp baal ik inderdaad ook van. Backup hiervan heeft totaal geen zin, alleen de groepen waar je in zit worden onthouden.
Heb jij backup wel aanstaan dan?
Dat de data van het toestel gewist wordt had je kunnen weten, hier vink je immers nog aan dat je akkoord gaat (tenminste als je de Nokia Software Recovery tool gebruikt). WhatsApp baal ik inderdaad ook van. Backup hiervan heeft totaal geen zin, alleen de groepen waar je in zit worden onthouden.
Heb jij backup wel aanstaan dan?
back-up stond zeker wel aan. Alle apps ging hij wel weer installeren. Ook bluetooth settings zaten er niet in.
Nope, ik had ook de DP erop staan, maar Cyan installeerde daar keurig overheen. Zoals al eerder in dit draadje aangegeven is het dus niet nodig te downgraden, althans niet op basis van mijn ervaring.ymoona schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:10:
[...]
Heb idd de dp erop staan. Dus nu eerst downgraden??
Klopt ook niet, het was de preview for developers, geen developer versie. De preview was, op mogelijke last minute tweaks na, dezelfde als definitieve versie van 8.1 die nu uitrolt. Het enige verschil is dat Nokia en consorten er tegelijkertijd een firmwareupgrade aanplakken (Nokia noemt dat dus Cyan, na eerder de Black firmware) met evt. nieuwe toestelspecifieke functies, en aanpassinen aan de firmware van het toestel zodat deze is geoptimaliseerd voor 8.1.Rockvee2 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:22:
Het was wel een developers versie he, de versie die nu uitgebracht is verschilt van de DP versie.
[ Voor 48% gewijzigd door Weemism op 29-07-2014 21:30 ]
Ik draai op dit moment ook DP en krijg de Cyan update niet aangeboden (NL country variant). Ik vermoed dat het bij jou heeft gewerkt omdat je dit nog voor was. Ik speculeer dat sinds die beslissing van Microsoft niemand met DP de Cyan update heeft gekregen, en dat de mensen die hierboven roepen dat ze 'm binnen krijgen inderdaad allemaal vanaf 8.0 komen.Weemism schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:22:
Nope, ik had ook de DP erop staan, maar Cyan installeerde daar keurig overheen. Zoals al eerder in dit draadje aangegeven is het dus niet nodig te downgraden, althans niet op basis van mijn ervaring.
Trouwens, citerend van die pagina,
Voor de goede orde: het is dus niet per sé nodig om vanaf 8.1 DP te downgraden om Cyan te installeren, je kunt ook wachten op de fix (ik heb nog geen nieuw statement van MS gezien sindsdien, dus ik vermoed dat er inderdaad een fix zal worden geleverd).We have paused delivery of the update to customers using the Preview for Developers, and will resume once a fix is in place.
[ Voor 21% gewijzigd door Jerrythafast op 29-07-2014 21:56 ]
Ik wil ook graag upgraden naar Cyan, maar ik heb ook de DP 8.1 op mijn 925 staan. Als ik echter de 'NokiaSoftwareUpdaterForRetail_4.2.1.exe' draai of de 'NokiaSoftwareRecoveryToolInstaller.exe' om WP 8.0 weer te installeren, dan krijg ik de melding dat versie 3051.40000.1345.1001 kan worden teruggezet. Dit komt echter overeen met de huidige DP versie op mijn 925 staat. Dus volgens mij niet een versie die weer WP8.0 op mijn telefoon zet. Klopt dit, of moet ik op een andere manier weer terug naar 8.0?