Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waar jij het over heb is a-gps. Daarmee bepaalt hij mede met behulp van de gsm zendmasten je positie. Zo krijgt het toestel sneller een fix.

Heb je mobiele data uit staan, dan gaat het toestel niet stiekem toch data gebruiken door deze functie. (dat zou wat zijn zeg)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:59:
Ik heb gehoord dat wanneer je de GPS functie op de Nokia Lumia 925 aanzet dat er ook mobiel internet wordt gebruikt om de lokatiue te bepalen. Is echt dit zo? Hoe zit dit in het buitenland waar je meestal niet de beschikking hebt over mobiel internet, is dat je GPS niet bruikbaar (gebruikdoeleind, GPS ski-tracker)?

Mvg,

Martijn
Niet alleen de 925, maar elke telefoon gebruikt naast GPS ook de zendmast om z'n locatie te bepalen, dat heet AGPS inderdaad (assisted GPS).

GPS, en het voor AGPS door je telefoon gebruiken van locatie van de zendmast waar je op dat moment het meest bij in de buurt bent, heeft niets met data(verbruik) te maken. M.a.w. (A)GPS is overal ter wereld te gebruiken, verbruikt geen data, en is dus ook te gebruiken als je dataroaming uit hebt staan.

Let bij navigeren wel op dat je bij HERE Drive en HERE maps de 'offline' modus inschakelt in het buitenland, en je van tevoren de kaarten van de regio's waar je wil navigeren hebt gedownload. Dan kan je, anders dan bij Google of Apple, zonder dataverbruik in het buitenland navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Weemism schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:21:
[...]
GPS, en het voor AGPS door je telefoon gebruiken van locatie van de zendmast waar je op dat moment het meest bij in de buurt bent, heeft niets met data(verbruik) te maken. M.a.w. (A)GPS is overal ter wereld te gebruiken, verbruikt geen data, en is dus ook te gebruiken als je dataroaming uit hebt staan.
Heeft je telefoon niet alsnog een data verbinding nodig om de lokatie van de mast online op te zoeken?
Ik had op mijn vorige mobiel in ieder geval altijd veel meer tijd nodig voor een gps fix als de data verbinding uit stond.

edit: ja dus:
Wikipedia: Assisted GPS

[ Voor 6% gewijzigd door Boss op 04-05-2014 21:01 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:53:
Hmmmmm.... Is dus idd standaard. Alleen jammer dat het dus niet in te stellen is, van mij mag het wel wat zachter namelijk.., ;-)
Gebruik 627.AM als alarm app. Deze heeft ook 1 fade-in ringtone, dan schrik je tenminste niet wakker. Verder heeft deze heeft ook een live tile waarin je direct kunt zien of de alarm voor de volgende dag aanstaat en, zo ja, hoe laat dit dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jayblue schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:35:
[...]

Gebruik 627.AM als alarm app. Deze heeft ook 1 fade-in ringtone, dan schrik je tenminste niet wakker. Verder heeft deze heeft ook een live tile waarin je direct kunt zien of de alarm voor de volgende dag aanstaat en, zo ja, hoe laat dit dan is.
Thanks, ga dr eens een blik op werpen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Op zich maakt het me niet zo uit dat de radio niet super is. Het is puur voor tijdens mijn trainen :) Vind wat muziek dan wel prettig. Maar ik stel niet zulke hele hoge eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Boss schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:31:
[...]

Heeft je telefoon niet alsnog een data verbinding nodig om de lokatie van de mast online op te zoeken?
Ik had op mijn vorige mobiel in ieder geval altijd veel meer tijd nodig voor een gps fix als de data verbinding uit stond.

edit: ja dus:
Wikipedia: Assisted GPS
Merkwaardig dat een featurephone geen, en een smartphone wel een dataverbinding nodig zou hebben voor hetzelfde resultaat.

De Engelstalige Wikipedia omschrijft het iets uitgebreider, maar het klopt wat je zegt dat a-GPS in ieder geval (kortstondig) gebruikt maakt van data voor de initiële GPS fix:

In AGPS, the Network Operator deploys an AGPS server. These AGPS servers download the orbital information from the satellite and store it in the database. An AGPS capable device can connect to these servers and download this information using Mobile Network radio bearers such as GSM, CDMA, WCDMA, LTE or even using other wireless radio bearers such as Wi-Fi. Usually the data rate of these bearers is high, hence downloading orbital information takes less time.

Als je dataroaming uitzet zal ie dus geen dataverbinding hiervoor opbouwen neem ik aan (ook al gaat het in dit geval maar om een paar KB), en alleen standaard GPS gebruiken. Enige verschil is dan dat ie dus langer over een GPS fix zal doen, maar zoals aangegeven verbruikt GPS zelf geen data.

[ Voor 13% gewijzigd door Weemism op 04-05-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edddd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:34:
Heeft je camera NFC?

Ik was in de veronderstelling dat NFC niet geschikt, dan wel niet bedoeld, is voor dergelijk grote bestanden.
Ja. Zowel mijn Lumia als mijn camera heeft NFC. Het doel is om foto's vanaf de camera op de Lumia te zetten. Dit hoort mogelijk te zijn met NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 00:05:
[...]

Ja. Zowel mijn Lumia als mijn camera heeft NFC. Het doel is om foto's vanaf de camera op de Lumia te zetten. Dit hoort mogelijk te zijn met NFC.
Ik dacht voor deze doeleinden NFC wordt gebruikt om de apparaten elkaar te laten ontdekken en dat ze daarna samen overschakelen naar bluetooth voor de daadwerkelijke uitwisseling.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
NFC is niet voor data overdracht. Je kunt alleen apparatuur identificeren ahv een NFC tag. Of commando's die in een NFC tag staan uitvoeren.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18

ScSi

Belg.

Hier sinds gisteren ook de Terrapin Hybrid 925 Rubberised case voor de Lumia 925 (paars). Hele minimalistische case, maar biedt toch bescherming aan de achterkant en zijkant (niet boven en onder)

Tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
Ik heb hem ook besteld. De telefoon is zo mooi dat bijna iedere case er afbreuk aan doet. Hopenlijk werk ie lekker!
Ben trouwens zowiezo benieuwd naar de fijne accesoires voor deze phone! Bijvoorbeeld: wat is een fijne cradle voor in de auto? die iottie; is dat wat?
En wat gebruiken jullie om in de auto te bellen: een oortje? een compleet systeem?
En dat draadloze opladen: is dat wat? welke systeem gebruiken jullie daarvoor: alles van nokia zelf?
Welke schermprotector vinden jullie de fijnste?

btw: fantastische telefoon en besturingssysteem. Kan niet wachten tot cortana ook NL aan kan horen....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:38

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:53:
Hmmmmm.... Is dus idd standaard. Alleen jammer dat het dus niet in te stellen is, van mij mag het wel wat zachter namelijk.., ;-)
Als er één ding is wat veel mensen niet willen is dat de wekker niet afgaat omdat hij per ongeluk te zacht staat of zelfs uitgezet is. Het lijkt mij dus nogal logisch dat die opties er niet in zitten, ik zelf zou er in ieder geval ook niet blij mee zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Ik ben overgestapt van een Huawei W1 naar de 925. Het valt me op dat het ontvangst minder is dan de W1. Ik heb thuis binnen geen Vodafone netwerk, dat had ik nooit met de W1. Heeft de W1 zo'n goed bereik of zijn er meer mensen met deze ervaring met de Lumia 925?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Ik heb juist een veel beter bereik dan mijn 3gs....véél beter

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik moet zeggen dat ik nog niet echt overtuigd ben van het bereik, maar kan helaas niet vergelijken, ben net een week verhuisd en heb hem sinds ik hier woon. Kan dus net zo goed aan het netwerk liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
De 925 heeft natuurlijk wel de antenne in de rand. Misschien dat je hem op een (hele) rare manier vasthoudt zodat je met je vinger op een van de streepjes aan de boven/onderkant zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Of zoals Steve het ooit zei:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5537/14147781171_dc115cd6c4_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online

Lumia 925 heeft ook een deathgrip, maar dan rechtsonder lijkt het. Ik kan het niet reproduceren overigens (KPN netwerk)

[ Voor 20% gewijzigd door Whatson op 10-05-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Wil deze ook bestellen voor ouders. Lees eigenlijk veel positiefs, alleen het scherm dat erg veel last van ghosting zou hebben tijdens scrollen. Is dat echt zo opvallend en storend?
Jammer trouwens dat de 32GB nergens te krijgen is in NL. De 16GB lijkt al in prijs te dalen wat het toch wel interessant maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Mij is de ghosting nooit opgevallen. Denk zelfs niet dat ik het heb. Heb in dit forum er ook nog nooit over gelezen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nee, ik heb die kritiek ook wel eens ergens gelezen, maar ik begrijp niet hoe ze tot die conclusie zijn gekomen, of ik weet niet wat ghosting inhoudt.

Oorzaak zou 'm zitten in de amoled techniek die in de 925 wordt gebruikt, maar persoonlijk zou ik niet anders willen, superdiep contrast, de mogelijkheid tot Glimp en levendige kleuren. Een beetje ghosting (hoewel ik die zelf dus nog nooit heb waargenomen) neem ik dan graag voor lief.

Mogelijk dat dit probleem zich voordeed bij vroege (review)toestellen, maar dat dit inmiddels softwarematig is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Ik heb wel wat last van ghosting. Merk je in het dagelijks gebruik niet veel van, maar toen ik net geswitched was van een L920 (LCD) naar een L925 viel het wel op. Het is het opvallendst bij het scrollen van een witte pagina met zwarte tekst. Dan zie je kort (100ms ofzo) dat de tekst langer blijft staan terwijl de pagina al is gescrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Vandaag bij Ibood: 259,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Haha wild het net even poneren alhier, maar gerald was me voor :) (gelukkig heb ik er 220 voor betaald nieuw, anders had ik nou buikpijn gehad)

Even over het battery life gebeuren na de nieuwste update: van 9-13 uur: 10% verbruikt. Voorheen was dit zeker 25 a 30%...... En dat op een nieuwe telefoon (2 weken in gebruik. de batterij moet vaak enkele cycles ontladen/opgeladen zijn als je het www moet geloven) Heb de telefoon wel nauwelijks gebruikt; paar minuten youtube, paar keer bellen en wat whatsappen...

Heb eergisteren trouwens mijn hoesjes binnen gekregen, waarbij die van terrapin.
De Terrapin laat de boven en onderzijde open, terwijl de andere hem helemaal omvat.... deze gebruik ik nu en werkt perfect. Bovenaan aan de voorzijde gaapt hij 1 mm maximaal, verder: perfect. Kostte enkele euro's op ebay: http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160 (weet niet of dit de bedoeling is, maar heb er lang naar gezocht....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Mijn Lumia 925 doet het niet meer!
Kan iemand me helpen?
Uitleg probleem: Elke avond gaat de telefoon aan de lader om weer een dagje mee te kunnen, vorige maand viel de telefoon plots uit en reageerde helemaal nergens meer op. batterij zal wel op zijn dacht ik. dus telefoon aan de lader, maar er gebeurder niks, ook niet na een paar uur. Ik in paniek.. de volgende ochtend deed ie het opeens weer, hij had de hele nacht gewoon aan de lader gelegen.
Dus toen werd ik belachelijk gemaakt omdat ik dacht dat mijn telefoon stuk was terwijl die gewoon leeg was.

Vanmorgen ging ik van huis en om een uurtje of 10 met nog ruim 80% batterij pak ik mij telefoon weer tevoorschijn, zwart scherm en hij doet helemaal niks meer. Geen paniek, gewoon aan de lader, straks doet ie het gewoon weer dacht ik. Nu, bijna 5 uur later doet ie nog steeds niks.

heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? Weet iemand een oplossing? of heb ik een groot probleem?

Zou heel fijn zijn als er een simpele oplossing voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Hard Reset Nokia Lumia 925 (YouTube: Hard Reset Nokia Lumia 925)

Als dat ook niet werkt dan de battery cover eraf halen, batterij connector loshalen en weer in elkaar zetten. Dit is bij mij ook al een keer nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Hard reset lukt dus niet want het scherm blijft zwart en de telefoon reageert helemaal nergens meer op.
bij het zelf openhalen van de telefoon verlies ik dan mijn garantie? Ik weet dat de 925 heel makkelijk open te maken zou moeten zijn, maar loop liever geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Ik vraag me af of je garantie verliest. Voor zover ik weet verbreek je geen verzegeling of zo iets dergelijks. Je moet wel voorzichtig doen anders kun je plastic clips van de battery cover breken. De officiële Nokia Care Repair Manual heb ik, als je even een PM stuurt dan mail ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 16:13
PieterO schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:48:
Hard reset lukt dus niet want het scherm blijft zwart en de telefoon reageert helemaal nergens meer op.
bij het zelf openhalen van de telefoon verlies ik dan mijn garantie? Ik weet dat de 925 heel makkelijk open te maken zou moeten zijn, maar loop liever geen risico.
Herkenbaar.. Mijn broertje z'n 925 vertoond dezelfde problemen. Heb je toevallig W8.1?

Wat betreft hard reset: probeer de toetsencombinatie vrij lang in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik had dit probleem ook, met WP 8.1, hoewel ik niet weet of het daarmee verband houdt. Kort na elkaar 2 keer waarbij ook de linkerbovenhoek van de achterzijde voorafgaand merkbaar warmer wordt, nu alweer een week geen last meer van gehad.

Zoals jspr360 al schrijft moet je de toetsencombinatie powerknop, en volume naar beneden voor de hard reset redelijk lang ingedrukt houden waarna de telefoon reset, seconde of 10. Daarna moet je wel de tijd op het toestel opnieuw instellen.

Dit werkt hetzelfde als het loshalen van de accu. Dat laatste zou ik bij de 925 persoonlijk overigens niet aanraden, die cover is er niet voor bedoeld om door consumenten te verwijderen dus voor je het weet heb je schade, en als er schade ontstaat kan je naar je garantie fluiten, en die heb je misschien nog hard nodig als het probleem niet door de hard reset wordt opgelost.

Misschien dat dit probleem ook permanent wordt opgelost door de update voor 8.1 die sinds gisteren door MS naar je toestel wordt gepusht, die schijnt een behoorlijk aantal bugfixes te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Goed te horen dat er meer mensen zijn met dergelijke vastlopers. Ik dacht dat het aan mijn tweedehands aangekochte toestel lag.

Over het openmaken: Als niet nodig natuurlijk niet doen. Maar ik zie er niet zo'n probleem in om de cover te verwijderen, als je het voorzichtig doet heb je echt geen schade. Ik heb mijn halve toestel uit elkaar gehad omdat er stof achter de frontlens zat, ook dat was goed te doen.

Batterijverbruik is sinds de update van gisteravond een stuk beter. Heb nu nog 49% sinds vanmorgen 7:20. Redelijk intensief gebruikt vandaag. Dat terwijl ik sinds 8.1 moeite had om de dag rond te komen.

[ Voor 19% gewijzigd door RaymondD op 15-05-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdhoorn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 22:30
PieterO schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:48:
Of probeer de nokia software recovery tool.
Te downloaden via deze link, http://www.wpcentral.com/...e-recovery-tool-available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

RaymondD schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:38:
Batterijverbruik is sinds de update van gisteravond een stuk beter. Heb nu nog 49% sinds vanmorgen 7:20. Redelijk intensief gebruikt vandaag. Dat terwijl ik sinds 8.1 moeite had om de dag rond te komen.
Ja, ik merk hetzelfde. Na een dag (voor mijn doen) normaal gebruik heb ik nog 51% over, normaal zat ik nu maximaal nog rond de 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Laatst online: 06-09 15:43
zelfde problemen ook al gehad, ware het niet dat ik glimp altijd heb aanstaan en ik dus op mijn scherm vb de tijd nog wel zag, maar dat de GSM nergens meer op reageerde: enkel soft-reset (vol down en power) uitvoeren hielp om toestel terug aan de gang te krijgen.
Gisterenavond de update uitgevoerd mbt 8.1 (had al 8.1 er op staan hé), maar kan dus nog niet zeggen of daarmee dat "freeze" probleem helemaal van de baan is.

hard reset zoals hierboven wordt aangeraden is volgens mij toch een andere combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Leffunk schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:08:
[...] maar dat de GSM nergens meer op reageerde: enkel soft-reset (vol down en power) uitvoeren hielp om toestel terug aan de gang te krijgen.

hard reset zoals hierboven wordt aangeraden is volgens mij toch een andere combinatie?
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat het verschil is :? , maar als wat jij omschrijft inderdaad de soft reset is, ben ik benieuwd wat de hard reset is (of andersom :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag

Ik heb een http://www.nokia.com/glob...t-901/#ProductSpecsWidget gekocht

Echter krijg ik dit niet aan de praat met mijn lumia 925. Wat ik ook doe of probeer, het werkt niet

Ik heb de handleiding al helemaal nagepluist (http://download.support.n...Nokia_DT-901_UG_en_GB.pdf)

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Erm, de Lumia 925 heeft geen wireless charging. De 920, waar ie op is gebaseerd, overigens wel.

Voor de 925 moet je een specifieke cover kopen.

[edit] Deze om precies te zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Weemism op 16-05-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Thanks.

Dus de info op de officiele nokia lumia website is fout ? Daar staat hij ook op ...

http://www.nokia.com/nl-n...orysearch&product=2446532

[ Voor 3% gewijzigd door Rockvee2 op 16-05-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Om wireless te kunnen laden moet je een wireless charger hebben zoals die Fatboy, maar moet je telefoon zelf er ook op toegerust zijn.

Anders dan de 920 of bijvoorbeeld de Nexus 5 van Google is de 925 dat niet helaas. Nokia heeft dat 'opgelost' door die cover uit te brengen voor de 925 die die functionaliteit alsnog toevoegt.

Als je achter op je Lumia kijkt zie daar ook drie chromen contactpuntjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hey thanks voor de info.

Ik ga dan nog even de cover kopen . Ik wist dat zelf niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:34
Mailtje van Microsoft gehad dat half juni mijn bonussaldo op mijn Microsoft-account gaat verlopen. Dit betreft dus de EUR 20,- App tegoed van Nokia van eind vorig jaar. Tot nu toe alleen maar iets uitgegeven aan Chronos Calendar. Iemand nog suggesties voor apps (geen games) die het waard zijn om voor te betalen? Het zou natuurlijk zonde zijn om het resterende tegoed niet te gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Als je het ergens aan op wilt brassen:
Windows Phone Store: GeenStijl
Windows Phone Store: Dumpert

Ik zou het erg waarderen als je (een van) de in-app aankopen zou kopen :)
(Ga naar 'over' pagina en klik op steun de developer)

[ Voor 12% gewijzigd door Whatson op 18-05-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
WPcentral
Donatie geven aan een NL developer
Readit
Metrotube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 13:33
Enpass is een wachtwoorden vault die goed in elkaar steekt. kost 4.99, maar aangezien mijn tegoed ook gaat verlopen heb ik het daar maar aan uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik heb een probleem met Skype op mijn 925, als ik bel of gebeld wordt gooit hij het geluid op de speaker op de achterkant, mijn 620 deed het gewoon normaal op de speaker voor bellen. Lijkt me ook mogelijk om te veranderen. Is dit normaal???

edit: blijkbaar alleen maar met video call... snap het enigszins, je wilt de andere kant zien, dus moet hij op speaker, maaaaar, als ik op kantoor zit, wil ik de speaker niet aan en kijk dan maar niet naar de andere partij. Mijn video staat uit...

[ Voor 34% gewijzigd door The_MAN op 19-05-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:54
Ik kan een 925 kopen met een Vodafone simlock. Op de site van Vodafone kan je deze code aanvragen, echter je ziet niet wat de kosten zijn, dat is (anders dan bij andere providers) toestelafhankelijk. Hiervoor heb je het IMEI nummer nodig. Enig idee aan welk bedrag ik moet denken voor een unlockcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Wat kost het?

De unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter dan een jaar, dan zijn de kosten voor de unlockcode afhankelijk van je toestel.

Na het invullen van het onderstaande formulier ga je akkoord met de kosten voor de unlockcode.

Je betaalt de unlockcode via je prepaid-tegoed. Ben je geen klant meer? Dan krijg je een e-mail met de betaalmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Het toestel is nog geen jaar oud, begreep ik. Dat had ik nog even moeten melden. En dan zijn de kosten niet van tevoren te achterhalen via de VF site.

Nog even iets anders, de prestaties van het toestel. Mijn vriendin heeft nu een Huawei Y300 smartphone, met een Snapdragon S4 Play (MSM8225) 1GHz Dual Core processor en een Adreno 203 GPU. De app Candy crush crasht af en toe, en apps als Facebook start niet snel, de interface heeft ook wel wat last van haperingen. Bij een nieuwe telefoon willen we dat niet meer.

Bij de collega's van Hardware.info werd de Nokia Lumia 1320 getest. Deze heeft een Snapdragon 400 (8930AB) 1,7 GHz dual core processor. De GPU is de Adreno 305. Hierover schrijft men o.a. het volgende:

De animaties die een vast onderdeel zijn van het wisselen van schermen in Windows Phone verdoezelen eventuele haperingen voor een deel ook.
Het zijn met name enkele apps die af en toe voor wat vertraging zorgen. Dan krijg je de kenmerkende 5 balletjes te zien die van links je scherm inkomen en het aan de andere kant weer verlaten. De grootste boosdoener bij ons was WhatsApp. Dat is op zich niet zo gek, want aan die app schort nog wel het een en ander. De app is zelfs tijdelijk uit de Windows Phone Store gehaald afgelopen weekend. Bij de cameratoepassing zagen we ook zo nu en dan wat vertraging.

De 925 is voorzien van Snapdragon MSM8960 1.5 GHz dualcorere processor met als GPU de Adreno 225.

Ik weet dat Windows phone minder nodig heeft qua hardware dan Android maar het geringe verschil met de Y300 i.c.m. een review als hierboven baart me toch wat zorgen, ook al weet ik dat Whatsapp en Facebook zware apps zijn. Ik hoef niet gelijk een Snapdragen 801 maar de GPU in de 925 lijkt qua typenummer (225) verdacht veel op die in de Y300 (203). Heb geen zin om na een jaar of 2 jaar voor mijn vriendin weer een andere telefoon te moeten aanschaffen.

Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tja ik heb weinig vertragingen met de 925, eigenlijk is het me nog niet opgevallen, Whatsapp werk hier in ieder geval goed zonder vertragingen. Als ik nu weer een telefoon zou moeten kopen zou ik gewoon weer een 925 kopen.
Draai wel windows 8.1 op de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Bij mij is WhatsApp vaak wel aan de trage kant, inderdaad met die bolletjes die langsvliegen :P.
Verder vind ik het een vrij soepel toestel!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Dat ligt aan whatsapp, bij bijvoorbeeld ngram dat ik nu gebruik omdat whatsapp niet beschikbaar is is de app wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Trage apps zijn in het geval van Windows Phone vaker het gevolg van suboptimaal programmeerwerk dan bij iOS en Android, gewoonweg omdat er door developers veel minder tijd lijkt te worden gestoken in het finetunen/tweaken en vervolgens updaten van WP apps, en heeft dus weinig te maken met te lage specs.

Als ik kijk hoe vaak dezelfde apps op m'n Androidtoestel van werk worden geüpdate vs. hun WP equivalent is dat niet te vergelijken.

Apps van MS of Nokia zelf funtioneren doorgaans uitermate smooth, zelfs op low end toestellen, omdat die wel een goede updatecycle hebben. Whatsapp is, samen met een aantal andere mainstream apps, echter een bekende en notoire verzaker daarin.

Deels zal zich dit vanzelf oplossen naarmate de userbase van WP groter wordt, en voor developers interessanter om apps up to date te houden, ik denk dat met de officiële uitrol van WP 8.1 wel het een en ander in gang wordt gezet.

Ten behoeve van toekomstbestendigheid zou ik wel altijd kiezen voor minimaal 1Gb werkgeheugen in een WP smartphone, momenteel is dat de enige reden waarom sommige apps niet op alle WP toestellen kunnen worden geïnstalleerd.

De 925 is wat dat betreft dus een prima alternatief, en tot de 930 die nog moet worden geïntroduceerd in NL, zelfs nog hèt high end toestel om te kiezen in de Lumia line-up als je geen oversized of cameracentrisch Windows Phone toestel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Helemaal helder, echter aangezien mijn vriendin veel Whatsapp gebruikt hoop ik dat het nog een beetje werkbaar is. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Whatsapp heeft bij mij altijd (!) gewoon goed gewerkt....... je leest natuurlijk alleen de negatieve berichten op fora
Maargoed, die berichten zijn er ook van Facebook, heeft bij mij tenminste altijd goed gewerkt (lekker snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

De verhalen verschillen inderdaad, maar ik heb Whatsapp ook altijd 'werkbaar' gevonden, zowel op de 520 als de 925. Vooral bij resumen wil ie er nog wel eens enkele seconden over doen voordat je iets op je scherm te zien krijgt, en sporadisch klapt ie in z'n geheel terug naar het startscherm. Helaas is de snelheid nog steeds merkbaar minder dan op Android of iOS, maar veel erger is het dat de app al een week niet meer te krijgen is in de WP Store omdat ie is gepulled vanwege problemen met notificaties.

Van wat ik ervan begreep op WPcentral is Microsoft zich er nu ook zelf mee gaan bemoeien in samenwerking met de developers van Whatsapp, en zou de app snel weer beschikbaar moeten zijn (hoewel dat nu dus al een week duurt). Daarnaast loopt er ook al enkele maanden een private beta voor de nieuwe versie van Whatsapp voor WP, maar daar komt maar zeer weinig informatie over los helaas.

Je vriendin zal het dus zonder Whatsapp moeten stellen als ze op dit moment een WP toestel aanschaft, en het is voor zover ik weet nog onduidelijk wanneer deze in de appstore zal terugkeren (maar dat kan neem ik aan toch niet lang meer duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Ik zit er over te twijfelen deze telefoon aan te schaffen maar ik ben er nog niet helemaal gerust op met betrekking tot de CPU en GPU. Kan iemand hier wat zinnigs over vertellen. Ik ben erg benieuwd of straks niet blijkt dat ze te langzaam zijn over 1 jaar voor de nieuwste apps en dergelijke. Of kan ik slimmer 2 maandjes wachten en dan een ander model kopen?

Ik heb nu een samsung omnia 7 voor een aantal jaar. Opzich een prima device behalve dat whatsapp enorm traag is (zeg 20 seconden opstart tijd, minimaal) WP bevalt me qua structuur uitstekend en Nokia heeft aantrekkelijke hardware voor goede prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

De Lumia 925 zit toch nog redelijk in de top-categorie qua Windows Phones. Microsoft doet altijd erg zijn best om het OS en de Apps ook op de goedkoopste toestellen goed te laten draaien.

Als je die nu koopt ben je echt nog wel een jaar of 2 goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Ja inderdaad. Ik heb me weer even zitten verdiepen in alle toestellen die uitgekomen zijn en het lijkt me een perfect moment om over te stappen. Zit nu bij ben voor 14 euro per maand en ga dan naar 20 euro per maand. Dat is een twee jarig abonnement. 6 euro extra per maand komt dus uit op 144 euro. Dat lijkt me weer een mooie deal.

Qua hardware vind ik juist die kleine toevoegingen ideaal en denk dus een verstandige keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
walletje-w schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:42:
Ja inderdaad. Ik heb me weer even zitten verdiepen in alle toestellen die uitgekomen zijn en het lijkt me een perfect moment om over te stappen. Zit nu bij ben voor 14 euro per maand en ga dan naar 20 euro per maand. Dat is een twee jarig abonnement. 6 euro extra per maand komt dus uit op 144 euro. Dat lijkt me weer een mooie deal.

Qua hardware vind ik juist die kleine toevoegingen ideaal en denk dus een verstandige keuze te maken.
Je zult er geen spijt van hebben! Heb de Lumia 925 nu bijna twee maanden en ben er erg tevreden over.
Overstap van Lumia 620 naar 925 hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Het toestel bevalt prima, geen verkeerde keuze. De nieuwe generatie komt binnenkort uit, maar je zal dan ook flink in de buidel moeten tasten per maand, ga je het niet met 20 euro redden. Er wordt geadverteerd met de 925, misschien kan je daar naar kijken. Is inderdaad ben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik ben sinds een paar weken in bezit van de 925.
Wel een tijdje rondgezocht naar een vervanger voor mijn 3 jaar oude WP 7.8 toestel.
De telefoon bevalt opzich erg goed, alle pluspunten die in reviews worden benoemd kloppen wel zo'n beetje.. ik vind het scherm ook erg mooi.
Ik moet wel een beetje wennen aan de grootte van het toestel ondanks dat ik geen kleine handen heb (op mijn vorige toestel kon ik altijd zonder problemen met 1 hand een beetje browsen en goed bij de Back button, dat kost nu ietsje meer moeite).

Ik had de afgelopen weken overigens ontzettend veel problemen met de accu capaciteit. Die was echt om te huilen. Nu blijkt na aardig wat zoekwerk, dat dit waarschijnlijk komt vanwege het feit dat mijn Wifi verbinding actief blijft ook wanneer ik de telefoon in slaapstand zet.
Vaak was het toestel volledig opgeladen als ik 's avonds te bed ging en als ik dan 's ochtends wakker werd (terwijl de telefoon niet aan de lader had gehangen) had ik nog zo'n 65% capaciteit over!
Ik heb ergens gelezen dat dit een bekend probleem is en dat pas bij de aankomende 8.1 Lumia update van Nokia zelf, wordt gefixed dat de Wifi verbinding ook weer wordt afgebroken als je het toestel in slaapstand zet.
Kan iemand anders dit ook bevestigen? Ik gebruik geen vreemde apps (die wellicht continu de Wifi verbinding aan laten), dus dit leek mij een aannemelijk verhaal...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Da_maniaC schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:10:
Ik ben sinds een paar weken in bezit van de 925.
Wel een tijdje rondgezocht naar een vervanger voor mijn 3 jaar oude WP 7.8 toestel.
De telefoon bevalt opzich erg goed, alle pluspunten die in reviews worden benoemd kloppen wel zo'n beetje.. ik vind het scherm ook erg mooi.
Ik moet wel een beetje wennen aan de grootte van het toestel ondanks dat ik geen kleine handen heb (op mijn vorige toestel kon ik altijd zonder problemen met 1 hand een beetje browsen en goed bij de Back button, dat kost nu ietsje meer moeite).

Ik had de afgelopen weken overigens ontzettend veel problemen met de accu capaciteit. Die was echt om te huilen. Nu blijkt na aardig wat zoekwerk, dat dit waarschijnlijk komt vanwege het feit dat mijn Wifi verbinding actief blijft ook wanneer ik de telefoon in slaapstand zet.
Vaak was het toestel volledig opgeladen als ik 's avonds te bed ging en als ik dan 's ochtends wakker werd (terwijl de telefoon niet aan de lader had gehangen) had ik nog zo'n 65% capaciteit over!
Ik heb ergens gelezen dat dit een bekend probleem is en dat pas bij de aankomende 8.1 Lumia update van Nokia zelf, wordt gefixed dat de Wifi verbinding ook weer wordt afgebroken als je het toestel in slaapstand zet.
Kan iemand anders dit ook bevestigen? Ik gebruik geen vreemde apps (die wellicht continu de Wifi verbinding aan laten), dus dit leek mij een aannemelijk verhaal...
Kan kan niet bevestigen dat die oplossing wordt toegepast in 8.1, maar het klinkt wel waarschijnlijk. Zelf vond ik de accu duur ook tegenvallen en omdat ik op mijn werk geen wifi heb, ben ik 's ochtends bij het verlaten van mijn huis de wifi uit gaan zetten. dit heeft de batterij duur aanzienlijk verlengt. Nu heb ik 's avonds nog 50% over.

Van andere mensen die de 8.1 er al op gezet hebben hoor ik dat hun accu duur veel langer is geworden. Dus het klinkt allenmaal aannemelijk.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ jobvr:
Ik doelde meer op het feit dat er middels de Preview for Developers App al WP 8.1 op de telefoon draait.
Wanneer ik mijn Wifi gewoon aanzet, gaat deze echter niet langer automatisch uit wanneer ik het toestel in slaapstand zet. Dit lijkt de veroorzaker van mijn slechte accuduur te zijn.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Het is meestal juist gunstiger om WiFi constant aan te laten staan.
Tip: Zet hem in vliegtuigmodus wanneer je gaat slapen. Dan kan je niet gestoord worden en je wekker doet het wel nog gewoon. :)

Ik verlies +/- 5% batterij elke nacht. WP 8.0 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik hoor meer mensen zeggen dat het gunstiger zou moeten zijn, maar kan dit dus niet beamen. Dit gezien mijn bovenstaande verhaal en het feit dat ik vannacht slechts een luttele 2% van de accuduur ben verloren toen ik wifi heb uitgeschakeld tov 40% de nachten ervoor!
Ik vind het erg vreemd dat ik andere bevindingen lijk te hebben.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Da_maniaC schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:37:
Ik hoor meer mensen zeggen dat het gunstiger zou moeten zijn, maar kan dit dus niet beamen. Dit gezien mijn bovenstaande verhaal en het feit dat ik vannacht slechts een luttele 2% van de accuduur ben verloren toen ik wifi heb uitgeschakeld tov 40% de nachten ervoor!
Ik vind het erg vreemd dat ik andere bevindingen lijk te hebben.... :?
Overdag is het gunstiger omdat je anders vaak opnieuw verbinding moet maken. Elke keer verbinding maken kost ook stroom. Wanneer je slaapt en je je smartphone dus niet gebruikt, kan je je WiFi net zo goed uitzetten.
Je verbruikt dan minder stroom als dat je je WiFi de hele nacht aan laat staan, maar dat is logisch.

Daarom: vliegtuigmodus als je slaapt. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

En slaapmodus als je vliegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:41
WP8.1 hier. Ik zet 'm 's nachts op batterijbesparing. Laad hem de ene nacht op, de andere nacht batterijbesparing. Gaat al twee weken prima in dat ritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Vastloper gehad bij het opstarten van de Nokia cam. Het scherm bleef aan, in volle zo'n dus op volle helderheid. Ik kreeg het scherm niet uit. Ook lang indrukken van power hielp niet. Uiteindelijk de cover maar weer los gepeuterd en de accu losgekoppeld om inbranden van het amoled scherm te voorkomen.

Gebruik nu maar weer de 8.1 camera.... eigenlijk is die wel zo prettig, hij start veel sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ik heb het al eerder gemeld maar het begint nu ook echt tot problemen te geven. Vanmorgen zwaar verslapen omdat mijn wekker niet af ging omdat het hele toestel was vastgelopen.
Zo nu en dan staat mijn 920 925 helemaal vast. Dan is het enige wat werkt een hardware rest. Power+vol down.

Ik heb dit eerst gehad met win phone 8 en nu dus ook met win phone 8.1 Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of gehad hebben en wat je eraan kan doen?

Edit: Ik heb een typo gemaakt. Ik heb een lumia 925. Dus wel het goede topic

[ Voor 9% gewijzigd door Nixo op 03-06-2014 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Nixo, dit topic gaat over de 925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Rockvee2 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:12:
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag

Ik heb een http://www.nokia.com/glob...t-901/#ProductSpecsWidget gekocht

Echter krijg ik dit niet aan de praat met mijn lumia 925. Wat ik ook doe of probeer, het werkt niet

Ik heb de handleiding al helemaal nagepluist (http://download.support.n...Nokia_DT-901_UG_en_GB.pdf)

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?
Om nog even terug te komen op deze accessoire,

Ik heb hem nu een weekje en hij werkt perfect

Echter heb ik 1 klein dingetje

Ik moet steeds mijn beschermhoesje eraf halen om deze cover erachter te doen .

Zijn er toevallig hoesjes voor de 925 die ook de draadloze cover ondersteunen ?

Hij past niet meer in mijn huidige hoesje ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Stel ik koop een 2e hands 925 zonder bon, maar hij is minder dan 2 jaar oud, kan ik hem dan gewoon met het IMEI nummer aanmelden voor reparatie bij Nokia via https://nokia.arvato-supp...-cors/protected/nl/device? Bij HTC ben ik gewend dat dat kan maar ik weet niet hoe dit bij Nokia werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
musicfreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:52:
Stel ik koop een 2e hands 925 zonder bon, maar hij is minder dan 2 jaar oud, kan ik hem dan gewoon met het IMEI nummer aanmelden voor reparatie bij Nokia via https://nokia.arvato-supp...-cors/protected/nl/device? Bij HTC ben ik gewend dat dat kan maar ik weet niet hoe dit bij Nokia werkt...
Ja

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Helder, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
musicfreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:52:
ja, heb ik ook kunnen doen met mijn lumia 520 :) Ze vragen wel om een bon, maar die heb ik er niet bij geupload (stond geloof ook optioneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Rockvee2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:24:
[...]

Zijn er toevallig hoesjes voor de 925 die ook de draadloze cover ondersteunen ?

Hij past niet meer in mijn huidige hoesje ?

Thanks
Misschien begrijp ik je niet, maar waarom zou je nog een hoesje willen als je deze cover al op je telefoon hebt? Die is namelijk al bedoeld als beschermend hoesje, met de bijkomende functionaliteit dat je er draadloos mee kan laden.

Als je echter bedoeld dat je 'm met deze cover niet meer in een sleeve krijgt moet je een grote sleeve kopen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
mijn 925 is vastgelopen na beeindigen van een telefoongesprek. Het nummer staat nog op de display, maar hij reageert nergens meer op.
Ook niet op de aan uit knop langdurig ingedrukt houden.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
liffey schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:01:
mijn 925 is vastgelopen na beeindigen van een telefoongesprek. Het nummer staat nog op de display, maar hij reageert nergens meer op.
Ook niet op de aan uit knop langdurig ingedrukt houden.
Iemand een tip?
Al een soft reset geprobeerd?

Een hard reset zet je telefoon terug naar fabrieksinstellingen, soft niet (!)

[ Voor 9% gewijzigd door Razr op 04-06-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ralpje schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:21:
Dan zorgen dat je Cortana hebt (dus naar 8.1 en op EN-US) en quiet hours instellen. Voordeel daarvan is dat je ook nog een 'inner circle' kunt instellen die wél door je quiet hours kan breken als ze bellen (in mijn geval bijvoorbeeld m'n moeder en schoonouders).
Cortana werkt ook niet als je Nederland instelt en de taal op EN-UK zet? moet dus echt EN-US zijn? Want dan zit je ook weer met miles ipv km etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
musicfreak schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:56:
Het toestel is nog geen jaar oud, begreep ik. Dat had ik nog even moeten melden. En dan zijn de kosten niet van tevoren te achterhalen via de VF site.

Nog even iets anders, de prestaties van het toestel. Mijn vriendin heeft nu een Huawei Y300 smartphone, met een Snapdragon S4 Play (MSM8225) 1GHz Dual Core processor en een Adreno 203 GPU. De app Candy crush crasht af en toe, en apps als Facebook start niet snel, de interface heeft ook wel wat last van haperingen. Bij een nieuwe telefoon willen we dat niet meer.

Bij de collega's van Hardware.info werd de Nokia Lumia 1320 getest. Deze heeft een Snapdragon 400 (8930AB) 1,7 GHz dual core processor. De GPU is de Adreno 305. Hierover schrijft men o.a. het volgende:

De animaties die een vast onderdeel zijn van het wisselen van schermen in Windows Phone verdoezelen eventuele haperingen voor een deel ook.
Het zijn met name enkele apps die af en toe voor wat vertraging zorgen. Dan krijg je de kenmerkende 5 balletjes te zien die van links je scherm inkomen en het aan de andere kant weer verlaten. De grootste boosdoener bij ons was WhatsApp. Dat is op zich niet zo gek, want aan die app schort nog wel het een en ander. De app is zelfs tijdelijk uit de Windows Phone Store gehaald afgelopen weekend. Bij de cameratoepassing zagen we ook zo nu en dan wat vertraging.

De 925 is voorzien van Snapdragon MSM8960 1.5 GHz dualcorere processor met als GPU de Adreno 225.

Ik weet dat Windows phone minder nodig heeft qua hardware dan Android maar het geringe verschil met de Y300 i.c.m. een review als hierboven baart me toch wat zorgen, ook al weet ik dat Whatsapp en Facebook zware apps zijn. Ik hoef niet gelijk een Snapdragen 801 maar de GPU in de 925 lijkt qua typenummer (225) verdacht veel op die in de Y300 (203). Heb geen zin om na een jaar of 2 jaar voor mijn vriendin weer een andere telefoon te moeten aanschaffen.

Hoe zien jullie dit?
Als je het over het GPU gedeelte hebt, de Adreno 225 (was high end) is veel sneller dan de Adreno 305 (budget variant). Wikipedia: Adreno
De 925 heeft dus een veel snellere GPU dan de Lumia 1320 als ik van jouw bron over de 1320 uit ga. En de rest van SoC is ook bijna identiek, alleen zijn ze anders geklokt: http://system-on-a-chip.f...-Snapdragon-400-MSM8930AB

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 05-06-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Weemism schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:12:
[...]

Misschien begrijp ik je niet, maar waarom zou je nog een hoesje willen als je deze cover al op je telefoon hebt? Die is namelijk al bedoeld als beschermend hoesje, met de bijkomende functionaliteit dat je er draadloos mee kan laden.

Als je echter bedoeld dat je 'm met deze cover niet meer in een sleeve krijgt moet je een grote sleeve kopen ;) .
Hey, bedankt voor je reactie.

Ik heb zo flipcase om mijn nokia 925 zitten (http://www.bol.com/nl/p/m...5-black/9200000018313625/)

En nu heb ik dus die draadloze cover erom en pas mijn flip case niet meer erop.

Dus mijn vraag was eigenlijk zoals je al antwoord op gaf, de sleeve.

Ik ga eens op zoek daarnaartoe want ik wil wel mijn voorkant beschermd hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshu
  • Laatst online: 17-09 20:40
Rockvee2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:24:
[...]

Thanks
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn draadloos laden cover.
Het resultaat is dat je goed moet luisteren of hij op gaat laden als je hem op de lader legt, terwijl dit eigenlijk gewoon altijd zou moeten werken.
Binnenkort ga ik maar eens proberen om de achterkant open te maken en de laadspoel in de behuizing te plaatsen. Hopelijk kan er op die manier voor een stabielere verbinding tussen de spoel en de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Razr schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:47:
[...]

Al een soft reset geprobeerd?

Een hard reset zet je telefoon terug naar fabrieksinstellingen, soft niet (!)
Hij reageerde nergens meer op dus ik kon geen softreset doen, en ook geen hard reset.
Ik heb de batterij leeg laten lopen en daarna deed ie het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
liffey schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:43:
[...]

Hij reageerde nergens meer op dus ik kon geen softreset doen, en ook geen hard reset.
Ik heb de batterij leeg laten lopen en daarna deed ie het weer prima.
Dat je telefoon nergens op (lijkt te) reageren wil niet zeggen dat je geen soft/hard reset kunt doen. Ik weet vrijwel zeker dat het had moeten werken (waarschijnlijk voerde je de combinatie verkeerd uit). Sterker nog, zelfs door Nokia wordt het geadviseerd als oplossing.

Maar de batterij leeg laten lopen kan natuurlijk ook, mooi dat-ie het nu weer goed doet i.i.g. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Op mijn werk is de eerste serie 925's besteld als tegenhanger van de iPhones.
Naast de iPhones had één van mijn collega's een Samsung Android en de ander een 1520.
Collega met Android vond het een achteruitgang t.o.v. iPhone, terwijl de ander heel tevreden was.

Ondanks dat onze HR manager (Apple-fan) met ander merk telefoon Android bedoelde, wordt het toch WP. :)

En we hebben binnenkort toch Office 365 en OneDrive dus combineert mooi.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:23
Bofkont. Bij mij op het werk hebben ze nog steeds iPhones en Galaxy's. Heb zelf van mijn werk een Galaxy S3. Ik vind het een drama vergeleken met de Lumia 620 die ik privé heb. Maar bij ons weten ze niet eens precies wat Windows Phone is. Noemen ze het traag en onbetrouwbaar. Huh? Ik heb de discussie voorlopig even opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik ben goed in net zo lang doorzeuren tot ik mijn zin heb; op die manier heb ik hele afdelingen laten hernoemen en bij nieuwe de code gegeven. Wel altijd met goede argumenten, meestal gewoon logica. :)

En hier zijn we redelijk makkelijk met testen: iPads, Galaxies, Surfaces.. Gister een iPad in mijn handen, en dan zeuren mensen dat een Surface zwaar is..
Maargoed, tussen testen en in productie is wel een stap.

Wel de mazzel dat die ene collega die Galaxy een drama vond en de andere collega de 1520 (wat een joekel is dat) fijn vindt werken.

Andere voordelen van WP8 t.o.v. Android:
* bij WP8 worden alle telefoons van dezelfde update voorzien. Geen verschillende software versies vanwege verschillende fabrikanten (niet de laatste update kan securityproblemen geven).
* en minder apps kan ook een voordeel zijn: je kan niet allerlei privezooi op je zakelijke telefoon zetten.

maargoed.. offtopic ;)

ontopic: qua bofkont: ik heb dus geen telefoon van de zaak, maar kan sinds gister eindelijk mailen op mijn eigen telefoon. Daar kunnen ze wel moeilijker over doen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb een probleempje met mijn telefoon en ik weet niet precies hoe ik het moet oplossen

Gisteren heb ik met mijn domme kop mijn synchronisatie instellingen op alle email gezet van Gmail (zijn meer dan 27000 berichten vanaf 2004) .

Nu verbruikt hij dus elk uur meer dan 20 % stroom volgens battery performance, hij doet normaal iets van 2 % per uur

Ik heb de instellingen al gezet op laatste 7 dagen maar nog steeds gaat hij zo snel leeg. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:41
Misschien Gmail account even helemaal uit je telefoon verwijderen, rebooten, en dan weer toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Laatst online: 06-09 15:43
damn, gisteren weer drie keer vastgelopen... is hele poos goedgegaan zonder vastlopers, maar nu weer van dat... Draai 8.1 met laatste updates daaromtrent. Vastlopen = glancescreen blijft hangen en dat zie je natuurlijk pas tijdje later als je merkt dat klok nog altijd bepaald uur aangeeft dat feitelijk al langer voorbij is :-(

Enkel terug op te starten via softreset dan... Enige dat ik nog niet geprobeerd heb is een hard reset, maar schrikt me beetje af omdat ik niet weet wat je dan allemaal terug moet beginnen instellen etc... Ik had begrepen dat bij hard reset je best dan geen back-up terug laat installeren maar manueel alles begint terug in tstellen... betekent dit dan ook dat je vb je mailboxen terug moet beginnen instellen, je kalender, contacten? of wordt dit wel geregeld en kan je vb zeggen dat hij enkel de apps niet mag zelf installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Mijn Gmail account verwijderd en weer toegevoegd. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Leffunk schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:52:
damn, gisteren weer drie keer vastgelopen... is hele poos goedgegaan zonder vastlopers, maar nu weer van dat... Draai 8.1 met laatste updates daaromtrent. Vastlopen = glancescreen blijft hangen en dat zie je natuurlijk pas tijdje later als je merkt dat klok nog altijd bepaald uur aangeeft dat feitelijk al langer voorbij is :-(

Enkel terug op te starten via softreset dan... Enige dat ik nog niet geprobeerd heb is een hard reset, maar schrikt me beetje af omdat ik niet weet wat je dan allemaal terug moet beginnen instellen etc... Ik had begrepen dat bij hard reset je best dan geen back-up terug laat installeren maar manueel alles begint terug in tstellen... betekent dit dan ook dat je vb je mailboxen terug moet beginnen instellen, je kalender, contacten? of wordt dit wel geregeld en kan je vb zeggen dat hij enkel de apps niet mag zelf installeren?
Vreemd wel. Ik had er bij de eerste versies van 8.1 ook wel eens last van, waarbij ie kort van tevoren opvallend warm werd in de linkerbovenhoek aan de achterzijde. Nu al een meer dan een maand niet meer.

Als het geen hardwarefout is kan ik me voorstellen dat misschien een van je apps dit veroorzaakt, in dat geval zou ik inderdaad met een clean install beginnen, en eerst alleen de meest essentiële apps installeren, en dan langzaam uitbouwen om te kijken of en welke app mogelijk tot het probleem leidt.

Agenda en contacts zijn als het goed is online gesynchroniseerd met je Microsoft account (Hotmail, Live mail etc.). Je Lumia zal deze na een reset, na het koppelen van je telefoon aan je MS account, vanzelf weer binnenhalen. Is echt een super feature, vergelijkbaar met de koppeling die een Android heeft aan Gmail, en dus contact- en agenda items die je daarmee beheert. Voor zover ik weet gaat dat synchroniseren vanzelf vanaf het moment dat je je telefoon aan je MS account hebt gekoppeld bij de eerste ingebruikname, anders even via internet op dat account inloggen en kijken of je daar je contacts en agenda items ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Iemand enig idee wanneer de 8.1 update gepushed gaat worden voor de 925 toestellen?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik zit ook te wachten. Dacht dat de Cyan update deze week zou komen voor de 925 volgens EVleaks.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Is de Tweakers frontpage daar enigszins betrouwbaar in? Die heeft het over midden-juli nl.

[ Voor 35% gewijzigd door Bacchus op 20-06-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:19
Dat vastlopen, terwijl hij op glance screen stond heb ik ook gehad. Zag ineens dat de tijd een uur achterliep, maar telefoon deed dus helemaal niks meer. Ook 8.1 trouwens, meest up to date. Met Soft-reset weer gefixed.
Gebruik nu voor de zekerheid een oude dumb-phone als wekker.

Gebruik de 925 nu weer tijdelijk nu mijn Nexus 5 voor garantie terug is. Moet zeggen, 8.1 kan me stukken beter bekoren dan 8.0. Wordt nu nog lastig of ik terug ga naar de Nexus of de 925 blijf gebruiken.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Nu heb ik sinds kort een auto en gebruik ik mijn telefoon ervoor. Maar ik merk dat de telefoon echt bloedheet word na een uurtje te hebben genavigeerd. Aangezien ik het nog niet eerder zolang heb gebruikt vraag ik me af of het normaal is.

[ Voor 27% gewijzigd door Nixo op 24-06-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Telfordia schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:23:
Ik zit ook te wachten. Dacht dat de Cyan update deze week zou komen voor de 925 volgens EVleaks.
Voila:

Afbeeldingslocatie: http://www.wp7.nl/wp-content/uploads/2014/06/Cyan_update-schedule-e1401903900972.png

Zou inderdaad deze week moeten zijn. Ik ga zo maar eens kijken of er updates zijn...
Overigens lijkt het schema zo te zijn dat die update er gisteren uit had moeten rollen voor de PR versies (geen idee wat dat wil zeggen). De OTA update staat gepland voor over 2,5 week in dit schema.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 24-06-2014 15:56 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste