Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Beetje jammer, ben net naar het winkelcentrum gereden om 925 te bekijken. Had vanochtend gebeld of ze 'm hadden. Bij de zaak die ik belde niet, maar bij het andere filiaal iets verderop wel. Kom ik net aan, is die verkocht... Beetje jammer.
Bij Vodafone lag die gelukkig wel, dus heb 'm iig even gezien. Helaas niet in het wit of grijs, wat ik wil. Word gebeld zodra die binnen is. Hopelijk kan ik dan gelijk het abonnement regelen.

Als ik iets wil, wil ik het ook a la minute!

Bij Vodafone nog even gekeken bij de 1020, maar die is me echt te duur haha

Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Je zou ook kunnen overwegen om het toestel online los te kopen, en je abonnement dan om te zetten naar sim only bij je provider van keuze.

Op die manier profiteer je van de lage prijs waarvoor je de 925 in sommige webwinkels kan krijgen, en van de lagere maandelijkse abonnementskosten voor een sim only abonnement.

De kosten van een sim only zijn lager omdat in de abonnementskosten van een 'normaal' abonnement ook de afbetaling van het meegeleverde toestel wordt verrekend. Dat is echter zeker niet altijd gunstiger, anders dan iPhones, en sommige Androidtoestellen, zakken Lumia's na introductie vaak snel in prijs in de losse verkoop, bij abonnementen waar een Lumia bij zit wordt dit echter minder snel verrekend door de providers, en betaal je over de duur van je abonnement (1 of 2 jaar) netto dus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@weemism, ik heb al jaaaaren Sim Only. Ik betaal nu 19 euro, als ik het abonnement van Telfort zakelijk neem, betaal ik 6 euro meer, namelijk 26 maar heb dan wel 1000 mb ipv 500. Dat bedrag vind ik te doen.

De afgelopen jaren heb ik altijd mijn telefoons los gekocht (N73, Navigator, IP3s, Lumia800) maar ik heb op dit moment even niet het geld liggen om een losse telefoon te kopen. Vandaar de keuze voor dit keer wel een abonnement. Maar ook wel gelijk mijn beperking, ik wil niet dan opeens 30 of meer gaan betalen.

Het abo van Hollands Nieuwe is ook 25, zelfde bundels als wat ik nu heb en dan de telefoon gratis.

Beide opties zijn prima en ook nog goed te doen, dan vind ik het niet erg om aan het eind van het contract wat meer kwijt te zijn.

Bedankt voor je tip iig!'

Wat voor hoesjes gebruiken jullie eigenlijk?

Voor mijn 800 heb ik ergens een autohouder gescoord, voor heel weinig, maar even geen idee meer waar dat was...

En nog maar een vraagje, de 925 draait op windows 8, of is er reeds een updatie naar 8.1? Of heb ik dat verkeerd gelezen/begrepen?

[ Voor 15% gewijzigd door michellep77 op 18-04-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:59
michellep77 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:10:
@weemism, ik heb al jaaaaren Sim Only. Ik betaal nu 19 euro, als ik het abonnement van Telfort zakelijk neem, betaal ik 6 euro meer, namelijk 26 maar heb dan wel 1000 mb ipv 500. Dat bedrag vind ik te doen.

De afgelopen jaren heb ik altijd mijn telefoons los gekocht (N73, Navigator, IP3s, Lumia800) maar ik heb op dit moment even niet het geld liggen om een losse telefoon te kopen. Vandaar de keuze voor dit keer wel een abonnement. Maar ook wel gelijk mijn beperking, ik wil niet dan opeens 30 of meer gaan betalen.

Het abo van Hollands Nieuwe is ook 25, zelfde bundels als wat ik nu heb en dan de telefoon gratis.

Beide opties zijn prima en ook nog goed te doen, dan vind ik het niet erg om aan het eind van het contract wat meer kwijt te zijn.

Bedankt voor je tip iig!'

Wat voor hoesjes gebruiken jullie eigenlijk?

Voor mijn 800 heb ik ergens een autohouder gescoord, voor heel weinig, maar even geen idee meer waar dat was...

En nog maar een vraagje, de 925 draait op windows 8, of is er reeds een updatie naar 8.1? Of heb ik dat verkeerd gelezen/begrepen?
Je kunt voor 14 euro een ontwikkellaarsaccount openen bij Microsoft of een paar maanden wachten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 18-04-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39
Albert020 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:41:
[...]

Je kunt voor 14 euro een ontwikkellaarsaccount openen bij Microsoft of een paar maanden wachten ;)
Nog simpeler, de developer preview app downloaden en aanmelden, is gratis. Dan de update doen, en presto! Het is heel simpel en de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:41:
[...]

Huh?? Betalen?? Misschien eerst dit eens bekijken??
http://mynokiablog.com/20...dows-phone-8-1-right-now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
coenox schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:10:
[...]

Nog simpeler, de developer preview app downloaden en aanmelden, is gratis. Dan de update doen, en presto! Het is heel simpel en de moeite waard.
Waarom werkt dit niet bij mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@albert, dus er zit windows 8 op en 8.1 kán er al wel op via een omweg maar nog niet officieel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Albert020 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:47:
[...]

Waarom werkt dit niet bij mij ?
Lees dit postje, en volg de link die erin staat hoe je de preview moet installeren. Het is inderdaad gratis zoals hier al gezegd, de Microsoft App Studio (via welke je de preview kan downloaden) is gratis.

How do you signup?

If you’re already a Windows Phone developer, then you don’t need to do anything except download the app (see below). If you’re just a regular person without an ounce of coding skill, then you can sign up for Microsoft’s App Studio: appstudio.windowsphone.com

Cost? $0

Just sign in with your Microsoft ID and let them register your email address. That’s it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weemism schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:31:
[...]

Lees dit postje, en volg de link die erin staat hoe je de preview moet installeren. Het is inderdaad gratis zoals hier al gezegd, de Microsoft App Studio (via welke je de preview kan downloaden) is gratis.

How do you signup?

If you’re already a Windows Phone developer, then you don’t need to do anything except download the app (see below). If you’re just a regular person without an ounce of coding skill, then you can sign up for Microsoft’s App Studio: appstudio.windowsphone.com

Cost? $0

Just sign in with your Microsoft ID and let them register your email address. That’s it.
Gelukt, bedankt ;)

Maar als ik hem nu naar 8.1 update krijg ik dan wel gewoon de officiële update,
die over een aantal maanden uitkomt ook nog ?

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 18-04-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Albert020 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:39:
[...]
Maar als ik hem nu naar 8.1 update krijg ik dan wel gewoon de officiële update,
die over een aantal maanden uitkomt ook nog ?
Yup, in het gelinkte artikel staat dat ook beschreven. Feitelijk is deze preview for developers ook de versie die over een aantal weken/maanden officieel zal worden uitgerold naar alle eindgebruikers. Daarom wordt het ook een preview genoemd, je kan als 'developer' alvast kennis maken met 8.1 t.b.v. bijvoorbeeld het ontwikkelen of aanpassen van je apps. Maar ook een normale gebruiker kan hier dus gebruik van maken.

Bij de officiële uitrol zullen alleen nog de Nokia specifieke apps worden geüpdate, zoals dat nu bijvoorbeeld nog de Lumia Black update is.

Diezelfde huidige Lumia Black update van Nokia blijft met de installatie van de preview for developers van 8.1 overigens ongemoeid, het enige wat wordt vervangen is het OS, specifieke Nokia functionaliteit, zoals bijvoorbeeld Glimp, blijft dus gewoon werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Weemism op 18-04-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weemism schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:57:
[...]

Yup, in het gelinkte artikel staat dat ook beschreven. Feitelijk is de preview for developers die je nu download ook de versie die over een aantal weken/maanden zal worden uitgerold naar de eindgebruikers. Daarom wordt het ook een preview genoemd, je kan als 'developer' alvast kennis maken met 8.1.

Bij de officiële uitrol zullen alleen de Nokia specifieke apps worden geüpdate, nu is dat bijvoorbeeld nog de Black update. Diezelfde Black huidige Black update van Nokia blijft met de installatie van de preview for developers van 8.1 ook ongemoeid, het enige wat wordt vervangen is het OS, Nokia functionaliteit zoals bijvoorbeeld Glimp blijft gewoon werken.
Ok netjes, hij ligt nu te updaten, ben benieuwt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
*O*

Ik ben sinds vandaag ook de eigenaar van dit mooie toestel. Ik had nog steeds een Lumia 800 welke het perfect doet maar het begon toch elke keer te kriebelen. Helemaal nu ik een aantal mensen ook al geholpen heb met 8.1 erop te zetten.

Was dus op zoek naar wat het zou worden maar wilde ook niet super veel uitgeven en zag toen dat de Lumia 925''s voor rond de €310-320 te krijgen waren. Toch even een gokje op marktplaats gewaagd ook en zie daar iemand een bieding in de regio waar ik naartoe zou gaan. Even wat heen en weer mailen en uiteindelijk was ie van mij voor €250. Een prima deal voor een 9 dagen oude ongebruikte 925 :P

Dat ik hem uit de doos haalde had ik eerst wel zoiets van poe die 4.5 is toch wat groter dan ik dacht maar na wat gebruik valt dat eigenlijk reuze mee. Wat enorm meehelpt is toch wel dat het toestel ook niet zwaar is.

Tot zover enorm blij iig! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Klinkt goed Jaquar! Ik ga hopelijk komende week de overstap maken van de 800 naar de 925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@michellep77:
Heb je hem in de Vodafone shop besteld, dus de branded versie? Zover ik weet, is die er ook alleen in 't zwart, dat was althans 't geval, toen hij net uit was. Overigens valt die branding heel erg mee, het exemplaar, dat ik gezien heb, had alleen een Vodafone opstartscherm.
Voordeel is dan wel weer, dat de Vodafone versie als enige 32GB geheugen heeft :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marly op 19-04-2014 16:29 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@marly, heb nog niets besteld. Ik word komende week gebeld als die binnen is bij de telecomwinkel in de buurt. Waarschijnlijk via telfort zakelijk. Ik heb zeker een voorkeur voor de witte.

Bij Vodafone is idd alleen zwart, abonnement valt me mee, maar telfort zakelijk is echt wel voordeliger. Het hangt er dus even vanaf of zakelijk lukt, dan ga ik daarvoor, ook al is dat dan de 16 gb. Lukt dat niet, dan denk ik dat ik voor Vodafone ga. Hollands nieuwe zit toch op dat netwerk. Dan laat ik mijn voorkeur voor wit varen en dan heb ik de 32 GB.

Telfort: 25 pm voor 275 min/sms 1000 mb, eenmalig 56.

Vodafone: 29 pm voor 150 min, onbeperkt sms en 500 mb eenmalig 126. (maar hier heb je dan wel 32 GB voor)

Hollands Nieuwe 25 pm voor 275 min/sms en 500 GB, toestel gratis.

[ Voor 62% gewijzigd door michellep77 op 19-04-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb vandaag de 925 besteld bij Coolblue voor €350.

Morgen kan ik ermee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:19
Ik ben sinds een paar weken eigenaar van een Lumia 925.
Natuurlijk heb ik gelijk de Windows phone 8.1 update geïnstalleerd. Dit ging vlekkeloos via het recept wat ook in dit forum werd genoemd. De update 8.1 lijkt verder goed te functioneren en het nieuwe 'action center' is super!

Is het verstandig om hierna de 'Developer Preview App' van de telefoon te verwijderen? Ik wil voorkomen dat ik automatisch nieuwe beta updates binnenkrijg, die echt voor developpers bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Romoni schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:39:
Is het verstandig om hierna de 'Developer Preview App' van de telefoon te verwijderen? Ik wil voorkomen dat ik automatisch nieuwe beta updates binnenkrijg, die echt voor developpers bedoeld zijn.
Ik heb die app nooit verwijderd en heb nooit automatisch beta updates ofzo binnen gekregen. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Romoni schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:39:
Lekker laten staan zou ik zeggen. Dankzij deze app kan je ook Developer Preview Apps installeren, zoals de Remote Desktop Preview: http://www.windowsphone.c...7e-441c-9e8e-c8d66c20b76b
Deze kan je zonder de Developer Preview App niet installeren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb de Lumia 925 nu ook een paar dagen (sinds zaterdag). Ik ben al WP (7 welliswaar) gewend, maar WP8 is toch wel een verbetering.

Ook voor het eerst dat ik een telefoon heb, waar de foto's ook echt bruikbaar van zijn.

Enige punt dat stoort (pun intended): de FM radio. De kwaliteit is een beetje vergelijkbar met mijn laatste Nokia (N97 mini): stoort veel en de ruisonderdrukking (die dus niet echt werkt) zorgt voor een steeds wisselend volume.
Waarschijnlijk als je de telefoon heel stil houdt, dat het dan werkt, maar ik gebruik de radio nu net op de fiets.. echt een minpunt.

Maargoed, voor de rest heel tevreden. Schermgrootte is net goed (niet te groot, zeker niet te klein); toetsenbord is dan ook wat groter.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

michellep77 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:02:
Klinkt goed Jaquar! Ik ga hopelijk komende week de overstap maken van de 800 naar de 925
Ik ben vorige week van de Lumia 800 overgestapt naar de 925, en heb er geen seconde spijt van. Op zich functioneerde mijn oude toestel nog meer prima, maar diens morsdode OS en ecosysteem begon mij meer en meer te storen - had ik mijn 800 kunnen updaten naar WP8(.1), dan had ik hem nog gewoon aangehouden (krijg normaliter hevige jeuk van dit soort verspillend 'consumerism', maar goed, het is niet anders).

Moest in eerste instantie wel even wennen aan het formaat (het verschil tussen 3.7" en 4.5" is vrij fors), maar de 925 ligt geweldig in de hand en zijn (licht)gewicht blijft een vreemde gewaarwording na ruim twee jaar met de kleinere maar veel zwaardere 800 te hebben rondge'zwoegd'. Vind hem alleen wel erg glad, dus ik moet maar snel even zo'n siliconen-skin halen (vond het hoesje van de 800 super, jammer dat de 925 niet standaard zo'n ding meegeleverd krijgt).

Vergeleken met WP7.8 is de overgang naar WP8 verbluffend - heb ineens het idee een echt volwaardige smartphone te bezitten. En na de - vlekkeloze - overgang naar WP8.1 ben ik alleen nog maar meer onder de indruk.

Al met al is alleen door de overgang van 7.8 naar 8(.1) een upgrade al meer dan gerechtvaardigd: zelfs een low-end 520 biedt een veel completere ervaring dan een high-end 800 of 900, simpelweg door het OS. Maar als je al een high-end toestel als de 800 hebt gehad, wil je natuurlijk wel graag een beetje 'op niveau' blijven... :+

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Heb vandaag de 925 even in de hand gehad bij de Media Markt, ik was verbaasd over hoe fijn hij in de hand ligt en hij is niet zwaar. Mijn nichtje heeft de 920 en het verschil in gewicht is goed merkbaar, die voelde mij altijd te zwaar aan.

Was van plan om op de 630 te wachten, heb nu een 620, maar zit vanaf 1 mei aan een nieuw contract (zakelijk) en heb de 925 er bij besteld na de 1e kennismaking vandaag. Lijkt me heerlijke telefoon, wel stuk groter dan de 620, maar toch. Gelukkig krijg ik de 32Gb versie van Vodafone, maakte me zorgen over het feit dat er geen micro-SD in kan, met 16GB was dat net te weinig geweest ben ik bang.

Kan niet wachten tot ie binnen komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Ik zit helaas nog te wachten op mijn telefoon...
Ging dinsdag helemaal happy naar de winkel om mijn abbo over te zetten en de telefoon mee te nemen. Maar overzetten lukte ze daar om de 1 of andere reden niet. Na 1.5 uur gekloot dus onverrichter zaken terug gegaan.

In de auto dan toch maar contact opgenomen met belsimpel. Alles telefonisch geregeld, zou per koerier de volgende dag komen. Thuis, nog geen contract in de mail, dus dacht, nou zal wel fout gegaan zijn, opnieuw bestelling aangemaakt. Even een telefoontje erachteraan en de mevrouw had mijn naam (ondanks het spellen) toch nog verkeerd gespeld... Goed, met de volgende alles geregeld, foto van de machtiging en legitimatie geregeld zodat ik alles met de koerier de volgende dag aan kon sluiten. Ik zou die avond nog horen of alles geregeld was. Niets gehoord...
Woensdag gebeld of het ok was, ja mevrouw, de telefoon wordt vanmiddag bij u bezorgd. Dus snel gehaast, zodat ik op tijd thuis zou zijn. Na 16 u kreeg ik een mailtje, sorry mevrouw, de telefoon wordt niet geleverd. We kunnen niet zomaar omzetten/verlengen van particulier naar zakelijk.

Kunnen jullie mijn teleurstelling voelen? Was woest!!

Gelijk weer gaan bellen, kreeg te horen dat ik beste zelf met telfort moest bellen om dat te regelen. Dus maar gedaan. Omzetten was geen probleem, zou wel een paar dagen duren. Dus zou de telefoon pas ergens in volgende week in mijn bezit zijn.

Door mijn teleurstelling heb ik dan maar besloten een nieuw abonnement te nemen ipv overname icm nummerbehoud, want dat zou gelijk geregeld worden en zou ik de telefoon donderdags of vrijdags in bezit hebben. Ok deal.

Met belsimpel weeeeer bellen, nieuw contract afgesloten etc. Alle gegevens (zoals betaling, kopie machtiging&legitimatie zou meegenomen worden) Nieuw contract getekend, ingescand etc. Vervelende was dat alleen ik of mijn vader ervoor kon tekenen en ik aan het werk ben op do en vrij. Dus geen koerierszending gedaan maar post. Dus vrijdag zou die hier moeten zijn.
Woensdagavond krijg ik mail... U bent niet tekenbevoegd, u moet of particulier afsluiten of machtiging etc. Ik dus weer teruggemaild en later op de avond gebeld dat ze dat allang hadden. ohja. Sorry.

Krijg ik gisterochtend weer mail... Er is storing bij Telfort, we kunnen geen abonnementen afsluiten.

Pas vandaag is dat opgelost en is de telefoon eindelijk verzonden. MAAR morgen wordt er niets bezorgd en ik vraag me ten zeerste af of ze maandag uberhaupt dan wat bezorgen...

Baal echt ontzettend, had me dinsdags zoooo verheugd. Teleurstelling 1. Woensdags... Teleurstelling 2 en nu weer. Heb ik een nieuw nummer afgesloten maar had het uiteindelijk net zo goed niet kunnen doen, vraag me af of ik dan de telefoon veel later gehad zou hebben....

Kan echt niet wachten om mijn 800 in te ruilen ervoor. Nu maar op zoek naar een leuk hoesje dat ook aan mijn pols kan hangen, wel zo handig :D :D

Raden jullie aan om die update van 8.1 ook gelijk te regelen? Of te wachten op de officiele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Nou, ik moet hem ergens anders gaan halen, Vodafone heeft ze niet meer op voorraad en denkt dat ze niet meer binnenkomen. Kan bij 2call hetzelfde abo krijgen met de 925, maar dan met 16GB. Helaas, maar moet maar dan!

Ik heb 8.1 al op mijn 620 draaien, die gaat er zonder twijfel meteen weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
michellep77 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:37:
Ik zit helaas nog te wachten op mijn telefoon...
...
Raden jullie aan om die update van 8.1 ook gelijk te regelen? Of te wachten op de officiele?
Altijd leuk hè, als je graag iets wil en noodgedwongen moet wachten. Als ik het zo lees lijkt het wel of de 925 steeds slechter leverbaar wordt, en binnenkort door de 930 wordt vervangen.
V.w.b. WP8.1: gelijk installeren! Ik draai hem ook en eigenlijk probleemloos.
Die ene spontane reboot is alle extra functionaliteit ruimschoots waard voor mij.
De officiële update zal nagenoeg hetzelfde zijn als de Dev Preview, maar zal vanuit Nokia/Microsoft worden aangevuld met een extra firmware update. Bij de Dev Preview bijft de oude Nokia firmware gewoon draaien, en werkt alles zoals bij 8.0
Ben benieuwd naar je bevindingen! Ik had zelf ook een L800, en zou niet meer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Had qua leverbaarheid gewoon pech. Bij de telecomwinkel in het dorp hier verderop hadden ze er vorige week 1, die net voor mijn neus verkocht werd, afgelopen dinsdag weer binnen. Vodafone had idd niets op voorraad.

Bij belsimpel was er niets met de leverbaarheid, maar puur gedoe rondom het overstappen van particulier naar zakelijk en toen storing bij Telfort.

Levering staat gelukkig voor maandag gepland, can't wait! Kan dat echt niet uitstaan, als ik iets wil hebben dan wil ik het ook hebben, liefst gisteren nog...!!

Ok, dan gaat de 8.1 er morgen gelijk op.

Er staat hierboven een uitleg ergens, is dat een goede manier? Ik ben niet zo thuis in dat soort dingen. Iemand die het even kort op een rijtje voor me wil zetten hoe ik dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.wpcentral.com/windows-phone-81-now-available
Dit linkje ff bekijken, stappen volgen en Viola, 8.1 op je nieuwe 925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Dank u! Dat zou me wel moeten lukken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michellep77 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:20:
Dank u! Dat zou me wel moeten lukken haha
Voor de laatste nieuwtjes en updates is wpcentral.com sowieso al een site om te bookmarken... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Grappig, blijk dus al ingeschreven te staan op die site :D Dus zodra ik m'n nieuwe heb kan ik het zo installeren. Nog maar 2 nachtjes slapen.

Ik heb op het forum rondgekeken, maar ik zie geen accessoire topic? Zit een beetje te zoeken naar een fijn hoesje, waarbij ook het scherm beschermd is. Heb op ebay wel een leuke gezien, maar nog geen reply of de camera ook bediend kan worden terwijl die in het hoesje zit. Weten jullie nog leuke sites? Heb er al flink wat voorbij zien komen op google. Zoek een bookcover, evt vouwbaar zodat je 'm op tafel kunt zetten. Magnetische sluiting en liefst met een mogelijkheid dat die aan mijn pols kán hangen. Uiteraard moeten alle functies beschikbaar zijn in het hoesje.
Beetje hip, crocoleer oid.

[ Voor 27% gewijzigd door michellep77 op 26-04-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Net een vage actie van de telefoon: hele telefoon vast (reageerde nergens op) en op het scherm een tandwiel (van instellingen) met daarnaast een bliksemschicht.
Ding heeft gewoon in mijn broekzak gezeten, maar dit schijnt te gebeuren als je opstart en + volume ingedrukt houdt.
Oplossing: powerknop en - volume ingedrukt houden.

Maf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Ik heb nu 5 dagen de Lumia 925 en vind hem heel goed.

Kan ik 8.1 al installeren?
Werkt 8.1 al soepel op de 925?
Kan ik daarna terug naar 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Om je vragen te beantwoorden

Kan ik 8.1 al installeren? Ja, via de developer preview
Werkt 8.1 al soepel op de 925? Geen idee, ervaringen op google zijn gemixt
Kan ik daarna terug naar 8? Ja, maar je ben al je instellingen, apps weer kwijt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
bambinodekat schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:50:
Ik heb nu 5 dagen de Lumia 925 en vind hem heel goed.

Kan ik 8.1 al installeren?
Werkt 8.1 al soepel op de 925?
Kan ik daarna terug naar 8?
1. Ja, dat is de Developer Preview - een versie voor ontwikkelaars om hun apps alvast te kunnen testen, maar zal voor 99% gelijk zijn aan de 'officiele' versie die over een paar weken/maanden uit komt.
2. Yup, draait vlekkeloos.
3. In principe niet, er is een mogelijkheid om 'm terug te flashen met de Nokia Software Recovery Tool.

Ik zou echt aanraden om 8.1 gewoon te installeren. Zo veel beter dan 8.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ook ik ben sinds dit weekend over naar 8.1 Echt super. De installatie ging zonder problemen door het volgen van alle instructies die op het grote internet te vinden zijn.
Mijn telefoon reageert nog steeds erg goed overal en de verbeteringen zijn super!
-Agenda met weekview
-Actiecentrum
-Swype toetsenbord
-Achtergrond/beter aanpasbare tiles.
-Geluid onafhankelijk voor apps/media en telefoon
-Snelle toegang tot instellingen menu (via actiecentrum)

Waar ik niet zo veel voordeel in zie voor de 925 is de optie om meer tiles in de breedte kwijt te kunnen, dan wordt alles toch wel heel klein.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Nog 1 nachtje slapen en dan is mijn telefoon er als het goed is :)

Voel me net een klein kind dat wacht op haar verjaardag :)

Ik ga ook de 8.1 er gewoon opzetten.

Ik moet alle apps die ik nu op mijn 800 heb gewoon weer handmatig op de 925 zetten he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MrSleeves schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:16:
Net een vage actie van de telefoon: hele telefoon vast (reageerde nergens op) en op het scherm een tandwiel (van instellingen) met daarnaast een bliksemschicht.
Ding heeft gewoon in mijn broekzak gezeten, maar dit schijnt te gebeuren als je opstart en + volume ingedrukt houdt.
Oplossing: powerknop en - volume ingedrukt houden.

Maf..
Op één of andere magische wijze heb ik dus de flash optie geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

michellep77 schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:33:
Nog 1 nachtje slapen en dan is mijn telefoon er als het goed is :)

Voel me net een klein kind dat wacht op haar verjaardag :)

Ik ga ook de 8.1 er gewoon opzetten.

Ik moet alle apps die ik nu op mijn 800 heb gewoon weer handmatig op de 925 zetten he?
Ja, op je Lumia 800 draait nog WP 7.8, en die apps zijn niet compatible met WP 8.1 (of 8 wat dat betreft). Ik hoop voor je dat ie er morgen ook echt is na al dat gedoe!

En wat betreft 8.1 op de 925, ondanks dat er op Google blijkbaar wisselende geluiden zijn (weet ook niet of die specifiek op de 925 sloegen), ervaar ik net als zo'n beetje iedereen hier in dit topic geen problemen. De telefoon reageert vloeiender, accu gaat minstens zo lang mee, plus alle extra functionaliteit.

Eventuele laatste plooitjes zullen worden gladgestreken als Nokia ergens in juni/juli met de officiële uitrol van 8.1 komt voor de 925 inclusief de toestelspecifieke firmwareupgrade, en die zal je 925 gewoon ontvangen ook als je nu de preview for developers installeert.

[ Voor 35% gewijzigd door Weemism op 27-04-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Blijft de garantie geldig bij het installeren van de preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Weemism schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:38:
[...]

Ja, op je Lumia 800 draait nog WP 7.8, en die apps zijn niet compatible met WP 8.1 (of 8 wat dat betreft). Ik hoop voor je dat ie er morgen ook echt is na al dat gedoe!
Andersom toch? Ik ken geen apps die wel werken op WP7, maar niet op WP8. Andersom zijn dat er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MrSleeves schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:39:
[...]

Andersom toch? Ik ken geen apps die wel werken op WP7, maar niet op WP8. Andersom zijn dat er genoeg.
Voor zover ik begrijp kan je inderdaad wel WP7 apps op WP8 draaien (en inderdaad niet andersom), maar bij de meest gangbare apps zijn er voor WP8 specifiek nieuwe versies van die apps gemaakt die gebruik maken van de voordelen van dat platform en beter worden geüpdate (aangezien WP7 zo goed als dood is zijn de apps dat inmiddels ook).

M.a.w. tenzij de maker van de app zijn app sinds WP7 niet meer heeft geüpdate naar een WP8 versie zou je die theoretisch kunnen blijven gebruiken, maar ik weet niet of WP8 vanzelf aangeeft dat je WP7 apps die je wil installeren via de backup uit de cloud out of date zijn, en je dus niet per ongeluk met een antieke versie op je WP8 telefoon zit te werken.

Mij lijkt in ieder geval het verstandigste al je apps schoon te installeren zodra je met WP8 aan de gang gaat.
bambinodekat schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:00:
Blijft de garantie geldig bij het installeren van de preview?
Van wat ik er op WPcentral over heb gelezen heeft de preview geen invloed op je garantie:

Will it void your warranty?

It depends. It’s actually up to your carrier or the manufacturer who made your phone. To be honest, we don’t have much to go on here because we have had no reports come in to serve as a test case. As far as we know, no one’s phone has been damaged enough to warrant this action. Even still, you do have the Microsoft support forums should any problems arise. Likewise, Nokia is pretty darn good for service.

Keep in mind, once the “official” update goes out, your phone will look the same as someone who just waited for the update, meaning it will be impossible to tell it from any off-the-shelf phone with 8.1 installed. All phones are equal, post official update
.

Microsoft zelf geeft die waarschuwing ook nergens.

[ Voor 22% gewijzigd door Weemism op 27-04-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Lumia 925 terug (nieuwe) uit reparatie sinds een paar dagen en deze keer lijkt de camera het wel gewoon goed te doen zoals het hoort.
Meteen een dunne/mooie case erom voor wat basic bescherming en klaar! (Deze als iemand nog naar een nieuwe case zoekt: http://www.wpcentral.com/...brid-case-nokia-lumia-925)

Ik kom van een Lumia 620 af en wat een verademing is de Lumia 925 dan om te gebruiken!
Het enige kleine minpunt ten opzichte van mijn oude Lumia is dat ik mijn SD kaart hier niet in kan doen, voor de rest is de 925 echt op alle vlakken een (dikke) verbetering.

Kan ook niet wachten op WP 8.1. Aangezien ik hier en daar dingen lees over bugs in de preview-versie, ga ik wel wachten op de "echte" release.
Dan nog maar een paar maandjes wachten. :)

Is er trouwens een mogelijkheid om video's naar OneDrive te uploaden zonder ze te comprimeren? Nadat ze gecomprimeerd worden, blijft er echt bijna niets van een filmpje over. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
mmm, heb ook WP 8.1 erop geplaatst maar toch regelmatig vastlopers hoor: dan zie je glimpscherm, maar dat is bevroren: verspringt niet meer en tijd blijft vb zelfde. Telefoon reageert dan nergens meer op en enkel terug wakker te krijgen via softreset (met als vervelend nevengevolg dat je datum en tijd weer terug moet instellen).

Gebeurt soms paar dagen niet en dan plots weer wel eens... Maar voorlopig weegt dit niet op tegen voordelen van de WP 8.1 versie. Weekend geleden was het drie keer van dat, dus dat was wel iets teveel van het goede want je denkt bereikbaar te zijn, maar dat ding doet het gewoon weg niet. Soit, we zien wel.

Voor het overige: zeer tevreden van het toestel: werkt vloeiend, ziet er prachtig uit en vind het in vergelijking met vorige phone (android) ook wel een hele stap vooruit. Zowel op het vlak van integratie met vb onedrive, als de livetiles etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Stravincy schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:18:
Meteen een dunne/mooie case erom voor wat basic bescherming en klaar! (Deze als iemand nog naar een nieuwe case zoekt: http://www.wpcentral.com/...brid-case-nokia-lumia-925)
..
Kan ook niet wachten op WP 8.1. Aangezien ik hier en daar dingen lees over bugs in de preview-versie, ga ik wel wachten op de "echte" release.
Dan nog maar een paar maandjes wachten. :)
Waarom dan niet de originele Nokia CC-3065 hoes? http://www.ebay.nl/itm/Or...ionen&hash=item4d19ee1a6f
Heeft dezelfde features als de hoes die jij aandraagt, maar je kan er ook draadloos mee laden. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit bijzonder fijn is.

Vwb. WP8.1: Sinds de installatie hiervan heb ik in totaal 3x een soft reset moeten uitvoeren. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort, maar weegt voor mij nog steeds op tegen de voordelen.
Maar iedereen is vrij om zelf deze afweging te maken!
Je kan overigens altijd terug naar 8.0 als je onverhoopt niet tevreden zou zijn met 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Leffunk schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:03:
mmm, heb ook WP 8.1 erop geplaatst maar toch regelmatig vastlopers hoor: dan zie je glimpscherm, maar dat is bevroren: verspringt niet meer en tijd blijft vb zelfde. Telefoon reageert dan nergens meer op en enkel terug wakker te krijgen via softreset (met als vervelend nevengevolg dat je datum en tijd weer terug moet instellen).
Heel vervelend ja. Hoewel het een kleine minderheid lijkt te zijn die problemen ervaart, blijft het toch ook vreemd dat toestellen van hetzelfde type zo'n verschillende ervaring geven met 8.1.

Enige probleem dat ik tot dusver heb ervaren in de afgelopen weken was dat de telefoon in z'n geheel niet meer ontwaakte, dat kon ik gelukkig oplossen met een soft reset. Maar dat probleem leek vrij random, ook met 8 had ik heel sporadisch wel eens dat het toestel vreemd, met een vertraging, reageerde op het indrukken van de powerbutton waardoor het leek alsof ie vasthing.

Het probleem dat je omschrijft lijkt op wat ik eerder wel met een Lumia 920 heb ervaren die gewoon op WP8 draaide. De telefoon bleef wel actief (ging bijvoorbeeld wel gewoon over, hij ontving gewoon meldingen), ik kon het toestel ook uit de slaapstand halen met de powerbutton, maar het touchscreen reageerde totaal niet op aanraking waardoor de telefoon niet te ontgrendelen was.

Dit gebeurde op willekeurige momenten, bijvoorbeeld ook als je telefoon net overging, je op wilde nemen, maar dat dus niet ging omdat het touchscreen het niet deed. Het vreemde was dat het zich na verloop van tijd met steeds kortere tussenposen voor ging doen tot er op een gegeven moment helemaal niet meer mee te werken was.

Na diverse schone installaties, en 2 keer onsuccesvol opgestuurd te hebben voor reparatie kreeg ik m'n geld terug (dat schijnt ook een consumentenrecht te zijn).

Mogelijk is het het proberen waard de telefoon eerst in z'n geheel naar fabrieksinstellingen terug te zetten, en schoon (niet vanuit de backup in de cloud) te installeren.

Als dat geen soelaas biedt kan het mogelijk dus gewoon een hardwaredefect zijn, of een fout in de firmware zoals bij mij, en manifesteert het zich nu net toevallig, maar heeft het geen samenhang met 8.1.

Ik verwacht niet dat de verkoper gaat controleren of je er 8.1 op hebt staan, en zelfs al doet ie er moeilijk over kan je je toestel ook via Nokia Care gratis laten repareren, van wat ik ervan lees op internet doet Nokia er niet moeilijk over als je de preview erop hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Vind Nokia sowieso wel prettig met de reparaties. Ook heel snel!

Ik moet zeker al mijn apps opnieuw erop zetten straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michellep77 schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:52:
Vind Nokia sowieso wel prettig met de reparaties. Ook heel snel!

Voor zover ik weet moet je de apps er allemaal opnieuw opzetten ja... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:12:
[...]

Voor zover ik weet moet je de apps er allemaal opnieuw opzetten ja... :P
Maar daarvoor heb je back-up functie. Al je apps opnieuw worden geinstalleerd na het terugzetten van je back-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Sonny7 schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:44:
[...]

Maar daarvoor heb je back-up functie. Al je apps opnieuw worden geinstalleerd na het terugzetten van je back-up
Dat gaat best goed; zelfs van een HTC 8s naar een Nokia Lumia 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonny7 schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:44:
[...]

Ook vanaf wp 7.8 naar wp 8/8.1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
tja, geen idee of het ook gebeurde in WP8: ik had toestel nog maar net binnen en heb maar paar dagen WP8 gedraaid vooraleer over te gaan naar WP8.1. In die paar dagen WP8 had ik geen vastlopers. Dus weet niet of het probleem van vastlopen enkel WP8.1 gerelateerd is of niet.
Als het te erg wordt, zal ik eens hard reset doen en alles opnieuw instellen om te zien of het dan beter gaat.

BTW: bestaat er zoiets als microsim to gewone-sim adaptorke ofzo? Mijn vorig toestel maakt gebruik van SIM-kaart, maar die oude SIM-kaart werkt nu niet meer gezien mijn micro-sim actief is ... Als ik dus toestel voor herstelling moet opsturen, zou ik die microsim dus in mijn oude GSM moeten kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

michellep77 schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:52:
Zoals ik al schreef lijkt het me het verstandigste als je je apps op WP8 volledig opnieuw installeert, en niet vanuit de backup, zeker als je van WP7 afkomt. Een schone installatie op een nieuwe telefoon voorkomt gezeur met compabiliteitsproblemen vanwege oude apps.
Leffunk schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:59:
BTW: bestaat er zoiets als microsim to gewone-sim adaptorke ofzo? Mijn vorig toestel maakt gebruik van SIM-kaart, maar die oude SIM-kaart werkt nu niet meer gezien mijn micro-sim actief is ... Als ik dus toestel voor herstelling moet opsturen, zou ik die microsim dus in mijn oude GSM moeten kunnen gebruiken...
Die adapters zijn er inderdaad, vaak gratis te krijgen bij de winkel van je provider, of anders in ieder geval te koop.

[ Voor 6% gewijzigd door Weemism op 28-04-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
grootma schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:35:
[...]

Waarom dan niet de originele Nokia CC-3065 hoes? http://www.ebay.nl/itm/Or...ionen&hash=item4d19ee1a6f
Heeft dezelfde features als de hoes die jij aandraagt, maar je kan er ook draadloos mee laden. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit bijzonder fijn is.
1: Draadloos laden hoeft niet perse van mij. 2: Dat hoesje is dikker dan degene die ik nu heb. 3: Dat hoesje is drie tot vier keer zo duur als degene die ik heb.
Ik ben tevreden met de mijne. :)
grootma schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:35:
[...]
Vwb. WP8.1: Sinds de installatie hiervan heb ik in totaal 3x een soft reset moeten uitvoeren. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort, maar weegt voor mij nog steeds op tegen de voordelen.
Maar iedereen is vrij om zelf deze afweging te maken!
Je kan overigens altijd terug naar 8.0 als je onverhoopt niet tevreden zou zijn met 8.1.
Hm ja 3x valt nog wel mee, maar toch wacht ik liever omdat ik gewoon liever heb dat het OS soepel en snel blijft werken. En WP8 doet dat, waar WP8.1 dat (nog) niet helemaal foutloos doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Hij is er eindelijk! Helemaal blij ermee. :)

Heb idd alle apps er gewoon handmatig opgezet, valt op zich wel mee, zoveel heb ik er niet. En nadat mijn telefoon sinds november 3x op reparatie is geweest ben ik er heel snel in geworden haha

Back up heb ik nooit eerder gemaakt vanaf mijn telefoon? Behalve de foto's. Moet ik daar iets specifieks voor doen? Oh volgens mij zie ik nu dat dat automatisch gaat.

Ga morgen eens spelen met het glimp scherm, wat muziek erop zetten etc.

Sloot 'm net aan op mijn computer, maar dat gaat nog niet helemaal lekker, morgen even op het gemak naar kijken.

Klopt het dat het een open verbinding is?

heb de 8.1 erop gezet, morgen even kijken wat t voor verschil maakt. Kan t zijn dat ik iets gelezen heb over transparante achtergrond kleur? Zodat je tegels transparant zijn?
En over swipen met typen?

[ Voor 41% gewijzigd door michellep77 op 28-04-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 11:09
michellep77 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:09:
[...]

heb de 8.1 erop gezet, morgen even kijken wat t voor verschil maakt. Kan t zijn dat ik iets gelezen heb over transparante achtergrond kleur? Zodat je tegels transparant zijn?
En over swipen met typen?
De tiles kunnen transparant zijn, ligt er aan of ze dezelfde kleur hebben als thema kleur.
Door de tiles heen zie je dan een achtergrond. Het is veel trial and error voor je een goede achtergrond hebt uitgekozen merk ik. Ik vind het snel te druk worden. Hier kun je wat inspiratie op doen: \[WP8.1] Post je Homescreen!

Swypen zit bij 8.1 ingebakken in het toetsenbord. Je kunt gewoon beginnen te slepen met je vinger. Moet zeggen dat dit erg goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Wow ik heb gister w8.1 erop gezet.
Ik was in het begin had ik een beetje lage verwachtingen. Maar wow! Ik had dit direct al met de release moeten doen. Dit maakt het hele systeem echt een enorm stuk gebruiksvriendelijker. Vooral notification center met de quicklink naar wifi,blauwe tand ect...
Verder erg fijn dat volume nu afhankelijk van elkaar kunnen worden aangepast.

Ben benieuwd of Nokia met de officiële release nog spannende dingen weet toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Hmm dat transparante moet ik nog even ontdekken!

Hoe zit t precies net t vergrendelingsscherm, wat je daar kunt instellen aan meldingen?

swipen lukt niet bij mij, zou t dan niet goed gegaan zijn met 8.1 erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nixo schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:44:
Ben benieuwd of Nokia met de officiële release nog spannende dingen weet toe te voegen.
Reken daar maar niet te veel op, wat ik erover las op de relevante blogs ligt de zgn. 'featureset' set van WP8.1 vast, ofwel, er komt geen extra functionaliteit meer bij in deze update.

Wel zullen er mogelijk nog wat bugs uit de preview worden gladgestreken, deels door Microsoft zelf in de WP8.1 releasesoftware, en deels door Nokia d.m.v. de nieuwe toestelspecifieke firmwares die samen met de officiële release van 8.1 naar de Nokia toestellen zullen worden uitgerold in de komende 3 maanden.

Er gaan nu echter wel al geruchten de ronde over de nieuwe features in WP8.1.1, maar die bleken waarschijnlijk vals te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

michellep77 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:07:
Hmm dat transparante moet ik nog even ontdekken!

Hoe zit t precies net t vergrendelingsscherm, wat je daar kunt instellen aan meldingen?

swipen lukt niet bij mij, zou t dan niet goed gegaan zijn met 8.1 erop zetten?
Zo te horen staat 8.1 er nog niet op bij jou nee, swype, transparante tiles en notificatiescherm (op je startscherm van boven naar beneden slepen om te openen) werken meteen na de installatie.

Als je alle voorbereidingen hebt getroffen moet je in totaal iets van 3 updates downloaden via 'controleren op updates' bij 'telefoonupdates' in je instellingen.

Heb je wel ook de app 'Preview for Developers' gedownload uit de appstore? Als je die hebt geïnstalleerd moet je in die app een vinkje aanzetten waardoor je telefoon wordt aangemerkt als 'ontvankelijk' voor de preview, waarna je deze (in drie afzonderlijke updates) kan downloaden via 'controleren op updates'.

Volg anders de instructies op WPCentral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
App staat idd op mijn telefoon, maar vinkje zie ik niet. Ga even de link goed bekijken wat ik niet goed gedaan heb. Bedankt!

Ik kan de app openen, dan accepteer ik de voorwaarden, log in met mijn account. Dan krijg ik een scherm waarbij ik alleen op done kan klikken em dan is t klaar?

[ Voor 39% gewijzigd door michellep77 op 29-04-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

michellep77 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:32:
Ik kan de app openen, dan accepteer ik de voorwaarden, log in met mijn account. Dan krijg ik een scherm waarbij ik alleen op done kan klikken em dan is t klaar?
Volgens mij wel, en dan kan je nu via 'telefoonupdates' bij je instellingen gaan 'controleren op updates'.

Let dus op, in totaal zal ie drie updates gaan downloaden en installeren, je moet na de installatie van elke update dus opnieuw controleren op updates bij je instellingen voor de volgende update.

Schrik niet, het proces duurt best een hele tijd ;), maar gaat grotendeels vanzelf, dus je telefoon gewoon lekker laten ratelen terwijl je andere dingen gaat doen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Heb al een paar keer op updates gecontroleerd, maar hij zegt dat ie is bijgewerkt. Bijzonder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michellep77 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:55:
Heb al een paar keer op updates gecontroleerd, maar hij zegt dat ie is bijgewerkt. Bijzonder dus.
Kijk eens bij setting, about. Als daar als software windows phone 8.1 staat is t gelukt.
Bij meer info zie je dan je OS, Firmwareversie etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

michellep77 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:55:
Heb je je wel al op de developersite van Microsoft ingeschreven? Zou je hier moeten doen.

Ik krijg nu volgens mij iets anders te zien dan destijds toen ik me inschreef, maar ik denk dat je rechts bovenin deze pagina ofwel 'sign in' moet klikken (en dan inloggen met je microsoft/Hotmail account), of, als je al ingelogd bent misschien op 'start new project'.

Als het goed is zou ie dan een of andere bevestiging moeten geven dat je account is geactiveerd. Pas dan, in combinatie met het aanvinken van het vinkje in de eerder genoemde app, kan je de updates binnenhalen.

Dus, nadat je je op de bovenstaande site hebt ingeschreven kan je deze app downloaden uit de Store:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5531/14081805913_7fc123ac79_c.jpg

Na installatie zou ie bij je appslijst moeten staan:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7344/14058577142_04159aa30d_c.jpg

Als je de app opent krijg je dit te zien, je moet dan mogelijk dus nog het vinkje aanzetten:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7410/14061762805_e19e5e26e5_c.jpg

Vanaf dan kan je updaten bij de instellingen zoals eerder beschreven. Als het goed is zou je dan na het updaten bij 'info' bij je instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7395/14038640066_c46387e6d9_c.jpg

moeten zien dat je Lumia op 8.1 draait:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2913/14038640056_752e966f23_c.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Weemism op 29-04-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Sta geregistreerd, nieuw project aangemeld. App opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg niet dit scherm te zien als ik de app open.

Ik krijg het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10246631_691165597615318_7493758251433416352_n.jpg

Kan het zijn dat ik mijn telefoon moet unlocken?

To register your phone by using the Windows Phone Developer Registration Tool
Turn on your phone and unlock the phone screen.
On your phone, ensure that the date and time are correct.
Connect your phone to your computer by using the USB cable that came with your phone.
On your computer’s Start screen, switch to All apps view.
Under Windows Phone SDK 8.0, click Windows Phone Developer Registration. The app starts, as shown in the following image.
Developer_Registration_Tool

Afbeeldingslocatie: http://i.msdn.microsoft.com/dynimg/IC640029.png

Echter als ik mijn telefoon verbindt met mijn computer, kan ik nergens iets vinden van all apps view. Geloof dat de windows phone app niet goed op mijn laptop staat. Zal eens kijken of ik 'm wel op de computer van mijn vriend gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door michellep77 op 29-04-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

Ik heb me aangemeld bij http://appstudio.windowsphone.com/ - inloggen is voldoende (zodat je MS account is gelinked aan dit onderdeel - het moet wel hetzelfde account zijn waarmee je je op je telefoon aanmeldt), en vervolgens op mijn telefoon de App 'Preview for Developers' geïnstalleerd (http://www.windowsphone.c...19-4a0b-960c-038393741e96). Daarna via 'Settings' => 'Phone updates' handmatig naar updates gezocht, en toen ging het hele circus automatisch van start (eerst twee pre-updates, tot slot de 8.1 update zelf). Het gehele proces, van inloggen op de site tot afronding van de 8.1 update duurde - via Wifi en op batterij - ongeveer een uur.

[ Voor 5% gewijzigd door w00t00w op 29-04-2014 13:23 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Naja, het zal wel :D Ik kreeg nu opeens wél het juiste scherm en is het nu wel gelukt. Ga straks proberen te installeren

Alles staat erop! Het swipen moet ik even aan wennen. Vooral met dubbele letters. Maar zal vast wel snel gaan.

Bedankt voor alle hulp! Echt zo blij met m'n telefoon!

Zit nu alleen een beetje te klooien met de instellingen voor het vergrendelingsscherm.

Ik vind het fijn als ik bij het glimpscherm een icoontje zie als ik mail heb, gebeld ben, whatsappbericht heb etc. Dat had ik wel, maar nu krijg ik dat niet meer. Of is daar het actiecentrum voor id plaats gekomen? (maakt geen verschil of ik het vinkje aan of uit doe bij: meldingen in het actiecentrum weergeven wanneer mijn telefoon is vergrendeld)
(whatsapp krijg ik momenteel zelfs pas binnen als ik de app zelf open, krijg geen meldingen helemaal niets)

Moet ik voor deze icoontjes bij de instellingen van het vergrendelingsscherm daar hotmail, whatsapp etc selecteren bij: apps kiezen om snelle statusinformatie weer te geven?

Wat moet ik kiezen bij die daarboven? Een app kiezen om gedetailleerde statusinformatie weer te geven.

[ Voor 101% gewijzigd door michellep77 op 29-04-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

michellep77 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:41:
Ik vind het fijn als ik bij het glimpscherm een icoontje zie als ik mail heb, gebeld ben, whatsappbericht heb etc. Dat had ik wel, maar nu krijg ik dat niet meer. Of is daar het actiecentrum voor id plaats gekomen? (maakt geen verschil of ik het vinkje aan of uit doe bij: meldingen in het actiecentrum weergeven wanneer mijn telefoon is vergrendeld)
(whatsapp krijg ik momenteel zelfs pas binnen als ik de app zelf open, krijg geen meldingen helemaal niets)

Moet ik voor deze icoontjes bij de instellingen van het vergrendelingsscherm daar hotmail, whatsapp etc selecteren bij: apps kiezen om snelle statusinformatie weer te geven?

Wat moet ik kiezen bij die daarboven? Een app kiezen om gedetailleerde statusinformatie weer te geven.
Glimp zou gewoon de notificaties moeten weergeven, daar is niets aan veranderd.

Bij je Glimp instellingen kies je bij de optie 'Glimp-scherminfo' voor 'meldingen schermvergrendeling'. Na het selecteren van de button daaronder met 'instellingen' kies je in het daaropvolgende scherm voor 'hier' waarna je bij je vergrendelingsscherm instellingen terechtkomt.

Hier kan je je onder 'Apps kiezen om snelle statusinformatie weer te geven' selecteren welke apps je van wil dat ze op vergrendelingsscherm (en dus ook Glimp) worden weergegeven.

Dat Whatsapp zijn notificaties niet of laat doorgeeft ligt aan een probleem bij Whatsapp dat zich sinds een aantal dagen voordoet, wordt door veel WP gebruikers op verschillende plekken op het internet over geklaagd op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Helemaal vergeten hier te melden, probleem ondertussen opgelost. Mijn glimp was op de een of andere manier met de update niet goed bijgewerkt. De instellingen die jij noemt kreeg ik dus totaal niet. Via het WP 8.1 topic een link gekregen naar de store met de update voor glimp en sindsdien werkt het :)

Bedankt iig!

Whatsapp gaat nu weer redelijk gelukkig, alleen opent ie regelmatig in een gespreksscherm ipv het scherm met alle gesprekken. Ook als ik niet met dat gesprek heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Fijn dat het is opgelost :), dat probleem met Glimp en die oplossing had ik zelf nog nooit van gehoord ook.

Hoe bevalt WP 8.1 nu het gelukt is om te installeren, vind je het de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Het bevalt me erg goed! Nou heb ik natuurlijk maar heel kort WP 8.0 gehad, dus daar kan ik het niet heel goed mee vergelijken. Dus de overgang van WP 7.8 naar 8.1 is natuurlijk mega.
Vind het homescreen echt gaaf, dat je de achtergrond erdoorheen ziet.

mijn homescreen
https://scontent-a-ams.xx...3090771801857598455_n.jpg

Notificatiescherm moet ik even aan wennen, maar wel heel handig, alles bij elkaar.
Nu glimp werkt, superfijn zo.
Swipen, voor de luie mens, ideaal! Zit soms met 1 hand te typen en dan is dat echt een uitkomst.

Het was ook een gedoe om te achterhalen (vooral aangezien ik onderweg was en de tweakerssite een drama is op de telefoon, klapt er steeds uit) Ze dachten eerst dat ik nog geen 8.1 erop had etc. Pas toen iemand een foto postte van zijn instellingenscherm kwamen we/kwam ik erachter dat er iets mis was daarmee. (er stond echt 8.1 op etc) Heb een glance backround toevallig erbij geinstalleerd, heel erg leuk haha
Was geen update in de store etc. Totdat iemand een link naar wp.com gaf, daar kon ik 'm wel updaten.

Ben sowieso echt superblij met mijn telefoon. Ookal vind/vond ik 'm aan de grote kant, als ik nu mijn 800 pak denk ik al, jeetje wat een klein scherm :D

Ook dat het een open verbinding is vind ik heel prettig, gewoon simpel foto's overzetten, of ringtones maken. Ideaal.

Enige waar ik even aan moet wennen is het instellen van de geluiden. Ik wil 's nachts alles uit hebben qua geluid, dus dan moet ik wat meer handelingen doen om de geluiden van belsignaal&meldingen uit te zetten, media&apps en de trillfunctie, en uiteraard de volgende ochtend weer aanzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door michellep77 op 01-05-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je startscherm even op op volume naar beneden of boven drukken ( knopjes rechterzijde phone). Rechtsboven zie je dan een V teken, hierop drukken. Nu kan je snel beide soorten notificatie tonen uitzetten... Snel en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@ski, dat weet ik :) Gaat ook snel zat, maar op de 800 was het op t volumeknopje drukken en dan 2 schuifjes aan/uit tikken, nu moet ik op het volumeknopje drukken, dan het pijltje, 2 balkjes terugzetten naar 0 en de tril aan. Dus nét iets meer, moet ergens over klagen toch? hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha.... Klagen mag altijd...
Als je trouwens op op de "bel" icoontjes drukt, staat ie gelijk op 0, als je daarna weer die icoontjes drukt staat ie standaard weer zoals jij het had ( ringvolume bv. op 4 en media volume bv op 15)
Scheelt ook weer schuiven trouwens, ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
michellep77 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:32:
Het bevalt me erg goed! Nou heb ik natuurlijk maar heel kort WP 8.0 gehad, dus daar kan ik het niet heel goed.

<knip>

Enige waar ik even aan moet wennen is het instellen van de geluiden. Ik wil 's nachts alles uit hebben qua geluid, dus dan moet ik wat meer handelingen doen om de geluiden van belsignaal&meldingen uit te zetten, media&apps en de trillfunctie, en uiteraard de volgende ochtend weer aanzetten.
Met Cortana komt ook de functie quiet hours, dan kan je gewoon instellen dat je telefoon gedurende een bepaalde tijdsband, stil is. Cortana is nog niet in NL beschikbaar, maar je kunt het wel gebruiken als je je regio-instellingen aanpast. Loopt ook een topic over ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:57:
Hahahaha.... Klagen mag altijd...
Als je trouwens op op de "bel" icoontjes drukt, staat ie gelijk op 0, als je daarna weer die icoontjes drukt staat ie standaard weer zoals jij het had ( ringvolume bv. op 4 en media volume bv op 15)
Scheelt ook weer schuiven trouwens, ;-)
Kijk dat is handig!
Ach gewoon even wennen. Weegt echt niet op tegen alle voordelen en dingen waar ik super blij mee ben.

Het schuifje bij media en apps, is dat puur voor geluiden die je hoort bijv op youtube en bij apps? Dan zou die aan kunnen blijven denk ik? Het gaat mij erom dat ik geen geluid hoor als ik een berichtje, whatsappje, melding van een spel of facebook krijg.

[ Voor 20% gewijzigd door michellep77 op 01-05-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michellep77 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:21:
[...]

Kijk dat is handig!
Ach gewoon even wennen. Weegt echt niet op tegen alle voordelen en dingen waar ik super blij mee ben.

Het schuifje bij media en apps, is dat puur voor geluiden die je hoort bijv op youtube en bij apps? Dan zou die aan kunnen blijven denk ik? Het gaat mij erom dat ik geen geluid hoor als ik een berichtje, whatsappje, melding van een spel of facebook krijg.
Ringtone is voor ringtone en sms/mms
Media is echt alle apps, dus ook whatsapp, facebook noem maar op. Zelf je muziek als je die afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Ok, dan dus ook die uitzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:27:
[...]

Ringtone is voor ringtone en sms/mms
Media is echt alle apps, dus ook whatsapp, facebook noem maar op. Zelf je muziek als je die afspeelt.
Volgens mij valt bij mij Whatsapp onder ringtone, wanneer ik deze op stil set, maar bijvoorbeeld muziek aan het luisteren ben, dan hoor ik binnenkomende whatsappjes niet.. Correct me if I am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wekker valt ook onder ringtone.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonny7 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:35:
[...]

Volgens mij valt bij mij Whatsapp onder ringtone, wanneer ik deze op stil set, maar bijvoorbeeld muziek aan het luisteren ben, dan hoor ik binnenkomende whatsappjes niet.. Correct me if I am wrong
De notificatie van WA valt idd onder de ringtone, maar zodra je in de app zelf zit valt het weer onder de media tone.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vet:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BmZdGxsCQAMGQgg.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Leuk! Wel even een werkje zeg, Pfff

ok, dan is het nog even uitzoeken dus.

's nachts wil ik gewoon géén geluiden horen. Zet dan voor de zekerheid alles maar uit :) Maar zoals ik het lees:
belsignaal en meldingen: Alles wat binnenkomt aan telefoontjes en meldingen (van facebook, whatsapp, spelletjes etc)
media en apps: alles wat je hoort als je IN een app bezig bent (dus geluid van een spelletje) en filmpjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30

ralpje

Deugpopje

Dan zorgen dat je Cortana hebt (dus naar 8.1 en op EN-US) en quiet hours instellen. Voordeel daarvan is dat je ook nog een 'inner circle' kunt instellen die wél door je quiet hours kan breken als ze bellen (in mijn geval bijvoorbeeld m'n moeder en schoonouders).

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Vind ik zelf niet handig, dat zat ook zo ongeveer op de IP die ik van mijn zus tijdelijk had toen m'n 800 ter reparatie was. Aangezien ik 2 dagen wel vroeg op MOET en andere dagen niet, vind ik een standaard tijd niet handig.

Zal gewoon moeten wennen aan even een paar schuifjes verzetten :D :D Is geen drama :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30

ralpje

Deugpopje

Quiet hours is met de toggle in het notification centre met één druk op de knop aan en uit te zetten ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Mag ik nog wat vragen?

Dit keer over de radio. Als ik ga naar muziek/videos en dan naar radio, dan krijg ik de melding te zien: Deze actie wordt alleen ondersteund voor abonnees die zijn aangemeld?

Heb al in dit topic gezocht op radio maar niets hierover gevonden. Via google kom ik op de nokia pagina over de radio en die meldt hier ook niets over?

Headset is aangesloten, maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 11:09
michellep77 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:09:
Mag ik nog wat vragen?

Dit keer over de radio. Als ik ga naar muziek/videos en dan naar radio, dan krijg ik de melding te zien: Deze actie wordt alleen ondersteund voor abonnees die zijn aangemeld?

Heb al in dit topic gezocht op radio maar niets hierover gevonden. Via google kom ik op de nokia pagina over de radio en die meldt hier ook niets over?

Headset is aangesloten, maakt geen verschil.
Jij hebt denk ik de streamingdienst Radio voor je. Je wilt de FM-radio hebben? Die staat in je app-lijst onder de F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al opgevallen dat als je alarm afgaat, deze altijd hetzelfde geluidsvolume heeft?? Zelfs als ik ringtone en media op 0 zet, vibratie off., klinkt alsnog de alarmtone (maakt ook niet uit welke tone trouwens). Heb dit zowel op mijn 925 als de 520 van mijn vrouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Aangezien het een alarm is denk ik dat dit ook de bedoeling is, had ik volgens mij ook met m'n Android HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ja, is ook het geval op mijn Lumia 920 en 1520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm.... Is dus idd standaard. Alleen jammer dat het dus niet in te stellen is, van mij mag het wel wat zachter namelijk.., ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
E2TK schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:36:
[...]

Jij hebt denk ik de streamingdienst Radio voor je. Je wilt de FM-radio hebben? Die staat in je app-lijst onder de F.
ohw :D Dat bedoel ik inderdaad, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:53:
Hmmmmm.... Is dus idd standaard. Alleen jammer dat het dus niet in te stellen is, van mij mag het wel wat zachter namelijk.., ;-)
Maar dan hoor je hem niet, een alarm hoort hard te staan ,anders heeft het geen nut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

michellep77 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:50:
[...]

ohw :D Dat bedoel ik inderdaad, bedankt!
Alleen is de FM radio "crapy at best".
Ik moet het nog testen met een andere koptelefoon, maar denk niet dat het uitmaakt.

Ook heel typisch dat de geluidskwaliteit beter is in mijn broekzak dan in mijn jaszak. Ook als ik m'n hand op de telefoon leg, is het aanmerkelijk beter.

Maar dan nog niks in vergelijking met mijn oude Omnia W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf redelijk tevreden met mijn Lumia 925. Heb echter wel één probleem met NFC.
De Lumia geeft telkens met NFC aan dat de telefoon het bestand niet ondersteunt als ik een foto via mijn Sony-camera wil doorsturen. Het gaat om gewone JPEG-bestanden.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Heeft je camera NFC?

Ik was in de veronderstelling dat NFC niet geschikt, dan wel niet bedoeld, is voor dergelijk grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Edddd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:34:
Heeft je camera NFC?

Ik was in de veronderstelling dat NFC niet geschikt, dan wel niet bedoeld, is voor dergelijk grote bestanden.
NFc wordt gebruikt om the pairen, en daarna stuurt hij het bestand via bluetooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat wanneer je de GPS functie op de Nokia Lumia 925 aanzet dat er ook mobiel internet wordt gebruikt om de lokatiue te bepalen. Is echt dit zo? Hoe zit dit in het buitenland waar je meestal niet de beschikking hebt over mobiel internet, is dat je GPS niet bruikbaar (gebruikdoeleind, GPS ski-tracker)?

Mvg,

Martijn
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste